Waarom stijgt kraken zo en blijft btc-e zo ver achter
If only there were some Tokyo-based exchange where I could trade that card...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Best wel mooi om naar te luisteren
Ssssstt! Hij draait hier ook nog op de achtergrond...

Edit: Zeg sinds wanneer stijgt kraken voor stamp uit?
[ Voor 11% gewijzigd door pposthoorn op 28-02-2014 16:34 ]
Sorry dat ik niet vooraf gewaarschuwd heb. Heb er sinds maanden weer eens een paar gekochtcdgrit schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:30:
Litecoin is flink aan het zakken. Zit nu onder de 10 euro op Kraken.
Ondertussen gaat de Auroracoin (de munt voor IJslanders) niet normaal hard omhoog: http://coinmarketcap.com
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Heb ze een paar dagen geleden allemaal ingewisseld voor BTC. LTC werd nogal gehyped omdat men dacht dat ze op Gox verhandeld konden gaan worden. Well, that's not gonna happenEthirty schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:34:
[...]
Sorry dat ik niet vooraf gewaarschuwd heb. Heb er sinds maanden weer eens een paar gekocht
Groetjes, FaceDown.
Ik wilde wat proberen te profiteren van de koersschommelingen. Een paar keer een kleine marge pakken. Mijn handelsvolume is de laatste weken 0 geweest. Zat bijna tegen de 0,17% fee aan, nu weer helemaal aan het begin van de 0,2%. Maar uiteraard ging de koers harder naar beneden dan naar boven vlak nadat ik ze kochtFaceDown schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:35:
[...]
Heb ze een paar dagen geleden allemaal ingewisseld voor BTC. LTC werd nogal gehyped omdat men dacht dat ze op Gox verhandeld konden gaan worden. Well, that's not gonna happen
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dollar deposit is gestopt bij kraken door bancaire problemen. Ze zoeken een nieuwe bank voor usd deposit.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:12:
Dollars zijn op bij Kraken?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Kan dit een voorbode zijn van wederom een exchange die in de problemen gaat komen?LED-Maniak schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:17:
[...]
Dollar deposit is gestopt bij kraken door bancaire problemen. Ze zoeken een nieuwe bank voor usd deposit.
Nee. Ze hebben dit zelf aangegeven, zijn alle dollars naar euro aan het converteren(met 2% gunstigere koers) en wat ze er aan gaan doen.
Kraken is zeer transparant over wat er allemaal gebeurt op hun exchange..
Kraken is zeer transparant over wat er allemaal gebeurt op hun exchange..
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Niet echt. Als ze in de problemen gaan komen zouden ze withdrawals stopzetten en niet de deposits, precies het omgekeerde van wat ze nu gedaan hebben.Hadespuiter schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:37:
[...]
Kan dit een voorbode zijn van wederom een exchange die in de problemen gaat komen?
De situatie is dat de Amerikaanse bank waar Kraken mee werkt het transactie-volume niet leuk vindt. Daarom moet Kraken op zoek naar een nieuwe VS bank. Tot die tijd geven ze mensen met een USD saldo de keuze om het op de exchange te houden, te withdrawen of om te zetten naar EUR voor 2% boven de EUR/USD wisselkoers.
BTC- en EUR-transacties werken nog als gebruikelijk.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Excuses als dit al eerder gepost is, Mark Karpeles maakt excuses voor de camera (in het Japans).
http://headlines.yahoo.co...0228-00000040-ann-bus_all
ps. Ik volg dagelijks dit twitter account voor het laatste nieuws rondom bitcoins, wellicht handig? https://twitter.com/BTCNews247
http://headlines.yahoo.co...0228-00000040-ann-bus_all
ps. Ik volg dagelijks dit twitter account voor het laatste nieuws rondom bitcoins, wellicht handig? https://twitter.com/BTCNews247
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 18:53 ]
Is dit niet opmerkelijk op zich? Een Amerikaanse bank die geen grote hoeveelheden dollars wil accepteren?Rannasha schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:40:
[...]
De situatie is dat de Amerikaanse bank waar Kraken mee werkt het transactie-volume niet leuk vindt.
Hoezo? Banken staan sowieso sceptisch tegenover bitcoin. Vreemd is het niet.Hadespuiter schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:10:
[...]
Is dit niet opmerkelijk op zich? Een Amerikaanse bank die geen grote hoeveelheden dollars wil accepteren?
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat het voor de bank extra werk kost(onder andere omdat het bitcoins zijn waar het geld in omgezet wordt).
[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 28-02-2014 19:16 ]
Huh, wat? De bank heeft niets met bitcoins te maken hoor, die krijgen enkel de batch met opdrachten.LED-Maniak schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:16:
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat het voor de bank extra werk kost(onder andere omdat het bitcoins zijn waar het geld in omgezet wordt).
Niet? Ze werken samen met kraken. Een bedrijf die bitcoin transacties fasciliteert. Laten overheden nou net eens moeilijk doen over bitcoin en het mogelijke witwassen/illegale handel hiermee. Dit kan in de ogen van de bank slechte reclame of zelfs extra werk zijn. Daarnaast was bitcoin geen erkend valuta in de staat waar kraken zit, waardoor maar een handjevol amerikanen mochten traden in bitcoin als ze daar een license(of algemene erkenning van hun staat) voor hadden. Het kan zomaar zijn dat er een loep boven die bank wordt gehouden en het ze te heet onder de voeten begint te worden.PowerSp00n schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:22:
[...]
Huh, wat? De bank heeft niets met bitcoins te maken hoor, die krijgen enkel de batch met opdrachten.
[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 28-02-2014 19:28 ]
Zoals je het schrijft lijk je te willen zeggen dat de banken wel met bitcoins in aanraking komen ("dat het voor de bank extra werk kost [...] omdat het bitcoins zijn waar het geld in omgezet wordt").
[ Voor 4% gewijzigd door PowerSp00n op 28-02-2014 19:31 ]
Maar dat is niet zo. Kraken stuurt gewoon dollars/euro's naar een bank en die stuurt het door naar de particulier.
Als bijv. Mt. Gox (andere exchange, snap ik) echt magic kaartjes ging verhandelen was hun bank ook niet in aanraking met magic kaartjes gekomen.
Het is meer dat Bitcoins door sommige staten/landen als verdacht worden aangemerkt, niet dat de bank er direct mee te maken krijgt, maar zijn partner (Kraken) wel. Kraken kan dan onderwerp van een onderzoek worden en dáárom kan de bank ook in de schijnwerpers komen.
Als bijv. Mt. Gox (andere exchange, snap ik) echt magic kaartjes ging verhandelen was hun bank ook niet in aanraking met magic kaartjes gekomen.
Het is meer dat Bitcoins door sommige staten/landen als verdacht worden aangemerkt, niet dat de bank er direct mee te maken krijgt, maar zijn partner (Kraken) wel. Kraken kan dan onderwerp van een onderzoek worden en dáárom kan de bank ook in de schijnwerpers komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Aikon op 28-02-2014 19:38 ]
Jongens,
Ik kom hier even uithuilen over het bankroet gaan van MtGox.
Wat een gezeik zeg. Probeer al 2 maanden mijn bankrekening geverifieerd te krijgen en toen dat niet lukte toch maar bitcoins gekocht die ik niet onmiddelijk heb overgeboekt (stom, stom, stom) en een week later waren BTC overboekingen gestopt. Toen was de koers op Gox alweer zoveel gezakt dat ik niet weer naar USD om wilde zetten (nog stommer) en nu zit ik met de gebakken peren.
Mooi klote
Toch maar bij beleggen in aandelen blijven
Wat een gezeik zeg. Probeer al 2 maanden mijn bankrekening geverifieerd te krijgen en toen dat niet lukte toch maar bitcoins gekocht die ik niet onmiddelijk heb overgeboekt (stom, stom, stom) en een week later waren BTC overboekingen gestopt. Toen was de koers op Gox alweer zoveel gezakt dat ik niet weer naar USD om wilde zetten (nog stommer) en nu zit ik met de gebakken peren.
Mooi klote
Toch maar bij beleggen in aandelen blijven

Als je belegt in aandelen dan neem ik aan dat je weet hoe je research naar een aandeel of derivative doet en had je dat ook bij Mt. Gox moeten doen vóórdat je er geld heen stuurde. Dat mensen nu geld kwijt zijn zegt meer over de exchange en de persoon dan bitcoin zelf.
[ Voor 19% gewijzigd door LED-Maniak op 28-02-2014 19:56 ]
Waar staat dat hij geen onderzoek heeft gedaan dan? Hij geeft ook niemand de schuld van iets behalve zichzelf. Relax dude.
@Yellow: ik hoop dat je nog wat terugziet van je poen/btc...
@Yellow: ik hoop dat je nog wat terugziet van je poen/btc...
Hij klaagt wel en geeft bitcoin indirect de schuld("Toch maar bij beleggen in aandelen blijven"). Iets wat even rechtgezet moet worden. 
Verder ben ik erg relaxt hoor.
Verder ben ik erg relaxt hoor.
[ Voor 27% gewijzigd door LED-Maniak op 28-02-2014 20:04 ]
8 uur journaal heeft iets op mt gox, onder andere excuses van Mark
Dank je Aikon.
Ik had me inderdaad wel ingelezen, zeker ook op MtGox. Op diverse fora waaronder deze. Maar je leest zoveel tegenstrijdige berichten dat het lastig is om de juiste eruit te filteren, zeker als je zoals ik net begonnen bent met bitcoins. En dan is er natuurlijk altijd dit nog: http://www.iexprofs.nl/Co...uten-van-de-belegger.aspx
Enne LED-maniak: ik kom hier uithuilen, dat is iets anders dan klagen. En met 'toch maar bij beleggen in aandelen blijven ' bedoel ik dat ik beter kan blijven bij de dingen waar ik iets vanaf weet. Maar dat hoef ik zo een slimmerik als jij natuurlijk niet uit te leggen
Ik had me inderdaad wel ingelezen, zeker ook op MtGox. Op diverse fora waaronder deze. Maar je leest zoveel tegenstrijdige berichten dat het lastig is om de juiste eruit te filteren, zeker als je zoals ik net begonnen bent met bitcoins. En dan is er natuurlijk altijd dit nog: http://www.iexprofs.nl/Co...uten-van-de-belegger.aspx
Enne LED-maniak: ik kom hier uithuilen, dat is iets anders dan klagen. En met 'toch maar bij beleggen in aandelen blijven ' bedoel ik dat ik beter kan blijven bij de dingen waar ik iets vanaf weet. Maar dat hoef ik zo een slimmerik als jij natuurlijk niet uit te leggen

Mocht je dan toch nog het gevoel willen hebben dat je er iets aan hebt gedaan (gerechtigheid misschien, ik verwacht niet dat je iets terug krijgt): http://www.mtgoxrecovery.com/[Yellow] schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:53:
Wel erg toevallig dat ik 6 februari m'n MtGox account verwijderde en 7 februari het nieuws kwam over het stoppen van withdrawals. Ik had er aardig wat staan maar sinds september gok ik al weg daar (toen je er nog niet verified voor hoefde te zijn). Jammer dat de gegevens die ze wel van me hadden lang in hun records zullen blijven hangen gok ik
Ik heb me net ingeschreven daar, hopelijk zie ik nog iets terug.
En ik had ze ook al eerder terug kunnen krijgen, maar ik wilde het koersverlies niet nemen. Had ik dat nu maar wel gedaan. Maar goed, dat is achteraf uiteraard.
Ik heb er ook nog op Kraken staan. Is die al bankroet of kan ik ze daar met een gerust hart laten staan?
En ik had ze ook al eerder terug kunnen krijgen, maar ik wilde het koersverlies niet nemen. Had ik dat nu maar wel gedaan. Maar goed, dat is achteraf uiteraard.
Ik heb er ook nog op Kraken staan. Is die al bankroet of kan ik ze daar met een gerust hart laten staan?
Verwijderd
Als je er niks mee doet sowieso naar jezelf halen en niet op de exchange laten staan.[Yellow] schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:16:
Ik heb me net ingeschreven daar, hopelijk zie ik nog iets terug.
Heeft iemand een idee waarom Mt.Gox volume nog steeds op 37% staat bij bitcoincharts?
http://bitcoincharts.com/charts/volumepie/
http://bitcoincharts.com/charts/volumepie/
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Verwijderd
"30 days chart
This chart shows the price during the last 30 days. An abrupt "crash" means there has been no trade since that day (see Latest Price)."
This chart shows the price during the last 30 days. An abrupt "crash" means there has been no trade since that day (see Latest Price)."
Klopt wel een beetje ... MtGox heeft al iets gelijkaardigs twee of drie keer eerder voor gehad. Die geschiedenis kon je vinden door een paar google opdrachten en tweakers stond er ook vol mee ...LED-Maniak schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:56:
Als je belegt in aandelen dan neem ik aan dat je weet hoe je research naar een aandeel of derivative doet en had je dat ook bij Mt. Gox moeten doen vóórdat je er geld heen stuurde. Dat mensen nu geld kwijt zijn zegt meer over de exchange en de persoon dan bitcoin zelf.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ik kan het niet echt saai noemen, vanaf gisteravond is Bitstamp van 578 naar 535 naar (op dit moment) 565 geweest.... Ikzelf zat helaas trapped in een long, als je short stond had ik leuk kunnen profiteren.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:36:
saaie koers:(
Ik vind het verbazend dat het lijkt als of de koers in eens volwassen is geworden. Het kan toch niet zo zijn dat sinds de sluiting van Gox, een stabiele koers uitkomt?boekel schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 09:43:
[...]
Ik kan het niet echt saai noemen, vanaf gisteravond is Bitstamp van 578 naar 535 naar (op dit moment) 565 geweest.... Ikzelf zat helaas trapped in een long, als je short stond had ik leuk kunnen profiteren.
Hij draait nu dan 10 euro lager dan van de week, maar ik blijf het vreemd vinden.
Gisteren nog wel wat winst gepakt (30% totaal) op BB
Er is de afgelopen weken dan ook al erg veel in de prijs verrekend.Ranora schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:53:
[...]
Ik vind het verbazend dat het lijkt als of de koers in eens volwassen is geworden. Het kan toch niet zo zijn dat sinds de sluiting van Gox, een stabiele koers uitkomt?
Hij draait nu dan 10 euro lager dan van de week, maar ik blijf het vreemd vinden.
Gisteren nog wel wat winst gepakt (30% totaal) op BB
Het zal best zo zijn dat er al breed geanticipeerd was op een niet afwendbare sluiting (wat toch wel erg duidelijk werd de afgelopen 2 weken).
Dat kan eigenlijk de enige verklaring zijn op deze milde reactie.
Er is een groot verschil tussen een paar dagen redelijk stabiel en volwassen.Ranora schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:53:
[...]
Ik vind het verbazend dat het lijkt als of de koers in eens volwassen is geworden. Het kan toch niet zo zijn dat sinds de sluiting van Gox, een stabiele koers uitkomt?
Laat de koers eerst maar eens maanden/jaren stabiel zijn wellicht dat er dan te praten valt over volwassen.
Verwijderd
Ik ga maar eens op Bitstamp handelen, veel meer fluctuatie dan op kraken, helaas wel want mijn voorkeur gaat echter naar Kraken.
(Sorry voor de late reactie, ik loop nog 10 pagina's achter met lezen)pwiebing schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:38:
Ik heb mijn omslag punt tot ver over de 1000 euro per bitcoin geholpen,
4,5 bitcoin naar de eeuwige jachtvelden geholpen door ze op een encrypted paperwallet te zetten waarvan ik het wachtwoord niet meer weet. Als iedereen dit nu doet worden ze hard schaarser
.
Naja ik geloof er heilig in dat het weer goed komt. ben druk aan het minen .
Wat verstaan mensen hier dan precies onder een paper wallet? De wallet software die ik gebruik, Armory, kan ook paper backups maken maar je hebt daarbij geen wachtwoord nodig om de wallet te herstellen. Op de printout staat een QR code en een "root key" van 72 karakters (de QR code bevat dezelfde 72 karakters en is alleen voor gemak). Met de code/root key kun je de hele wallet herstellen van scratch, inclusief alle huidige en toekomstige adressen.
There go the goddamn brownies.
Ze zijn weer bezig met de koers manipulatie. Een 1k buy wall op Stamp om te voorkomen dat de koers gaat zakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Blord op 01-03-2014 17:52 ]
BTC pump gaande? Zijn wel hele lange green candles opeens.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Er is een standaard om paper wallet private keys te encrypten: BIP0038Bonez0r schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:18:
[...]
Wat verstaan mensen hier dan precies onder een paper wallet?
Zie ook deze uitleg: https://bitcoinpaperwalle...ssword-encrypted-wallets/
Idee voor een broertje voor Marvin? Die kijkt alleen naar de koers op Kraken en zet bijvoorbeeld €20 daaronder een buy order. Deze buy order beweegt vertraagd mee met de koers en als er een plotselinge dump is waardoor de koers daalt dan gaat de order af en maakt hij direct een sell order aan ergens op de oude (hogere) koers.Rannasha schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:46:
[...]
Als je 69 coins de dumpen hebt in een market order, waarom doe je dat in hemelsnaam op Kraken? Da's gewoon geld weggooien. Maar goed, ieder z'n eigen hobby.
Weer interessant leesvoer over (mogelijk) MTGox wallets / andere theorieën:
http://www.reddit.com/r/B...n_analysis_of_suspicious/
http://www.reddit.com/r/B...in_days_destroyed/ce7iheb
-edit-
Meerrrr:
http://www.reddit.com/r/B..._of_mt_goxs_stolen_coins/
http://www.reddit.com/r/B...n_analysis_of_suspicious/
http://www.reddit.com/r/B...in_days_destroyed/ce7iheb
-edit-
Meerrrr:
http://www.reddit.com/r/B..._of_mt_goxs_stolen_coins/
[ Voor 17% gewijzigd door boekel op 01-03-2014 21:49 ]
Ik heb inderdaad zitten nadenken over dergelijke functionaliteit. Iets dat probeert om bizarre flash-crashes op te vangen is een van de dingen die ik wellicht nog ga inbouwen.Bonez0r schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:52:
[...]
Idee voor een broertje voor Marvin? Die kijkt alleen naar de koers op Kraken en zet bijvoorbeeld €20 daaronder een buy order. Deze buy order beweegt vertraagd mee met de koers en als er een plotselinge dump is waardoor de koers daalt dan gaat de order af en maakt hij direct een sell order aan ergens op de oude (hogere) koers.
Over de BTC-ARBS website:
http://www.reddit.com/r/B...n_are_scammers_stay_away/
Bewijs dat het idd scam is, voor degenen die dat nog niet geloofden...
Ik had mijn coins al volledig withdrawed dankzij de waarschuwingen. Ik vertrouwde het zaakje toch niet.
Ben ik ook even blij dat ik een paar maanden geleden was overgestapt naar Kraken. Kan me nog herinneren dat ik in november nog wel een pay-out deed bij Mt. Gox en dat zo'n 2 weken duurde.
Medestudent van me had minder geluk, 700€ kwijt.
Klinkt niet echt superveel ( vergeleken met duizenden BTC's ), maar als student doet dat echt wel zeer
Medestudent van me had minder geluk, 700€ kwijt.
Klinkt niet echt superveel ( vergeleken met duizenden BTC's ), maar als student doet dat echt wel zeer
Er is een update op https://www.mtgox.com/. Waarschijnlijk morgen een overzicht van de situatie en ze gaan een callcenter openen.
In dezelfde thread staat deze comment:boekel schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:34:
Wil niet zeggen dat het niet allebei shady sites kunnen zijn.NOTE: btc-arbs.net and btc.arbs.com are not the same organization. The second claims to be based in Switzerland, but the domain name is registered in Panama. It seems OK. The .net one is the dodgy one you're talking about it.
[ Voor 4% gewijzigd door Bonez0r op 02-03-2014 10:53 ]
FTFY.Bonez0r schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:39:
[...]
Wil niet zeggen dat het niet allebei shady sites kunnen zijn.
Ze gaan dus blijkbaar voor een "Civil Rehabilitation"Bonez0r schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:46:
Er is een update op https://www.mtgox.com/. Waarschijnlijk morgen een overzicht van de situatie en ze gaan een callcenter openen.
http://www.cryptocoinsnew...ings-what-to-expect-next/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Dat klinkt als een doorstart. Maar wie wil er straks in hemelsnaam daar nog traden
Huidige klanten willen alleen geld of BTC terug en rennen dan hard weg gok ik.
Het gewone publiek kent MtGox nu alleen nog maar als het bedrijf dat een paar honderd miljoen verloor, dus nieuwe aanwas kunnen ze wel schudden. Zelfs mijn pa vroeg laatst nog of ik ook mijn geld kwijt was.
Het gewone publiek kent MtGox nu alleen nog maar als het bedrijf dat een paar honderd miljoen verloor, dus nieuwe aanwas kunnen ze wel schudden. Zelfs mijn pa vroeg laatst nog of ik ook mijn geld kwijt was.
#team_UTC+1
Pff, dat wordt een lange adem. Ik heb zelf geen coins meer op Gox maar alleen euros om van de arbitrage Gox-->BB-->Kraken gebruik wilde maken.
Ik was nooit van plan om nog op Gox te traden. Maarja als de exchange gewoon de deuren sluit midden in een arbitage procedure.
Ik ben benieuwd hoeveel fiat ik terug krijg maar 100% zal het nooit worden.
Ik was nooit van plan om nog op Gox te traden. Maarja als de exchange gewoon de deuren sluit midden in een arbitage procedure.

Ik ben benieuwd hoeveel fiat ik terug krijg maar 100% zal het nooit worden.
Over een paar maanden is het "gewone publiek" dit allemaal weer vergeten en als de koersen maar gunstig genoeg zijn, zijn er toch altijd wel weer mensen die best een "goxje" willen wagen.Ethirty schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:34:
Dat klinkt als een doorstart. Maar wie wil er straks in hemelsnaam daar nog tradenHuidige klanten willen alleen geld of BTC terug en rennen dan hard weg gok ik.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Inderdaad. Hoe groot het verlies op Gox ook is, in de bancaire wereld toen Lehman Brothers viel was het verlies enkele ordes hoger. Nu staat Bitcoin in het middelpunt van alle belangstelling maar dat ebt zich wel weer weg.
Wat ik wel kwalijk vind is dat Gox nooit heeft uitgesproken waar de verdwenen coins naar toe is gegaan.
Temporary unavailable is zo vaag, more or less.
Wat ik wel kwalijk vind is dat Gox nooit heeft uitgesproken waar de verdwenen coins naar toe is gegaan.
Temporary unavailable is zo vaag, more or less.
[ Voor 50% gewijzigd door Blord op 02-03-2014 12:46 ]
Verwijderd
Inderdaad, en als Gox het goed aanpakt qua beveiliging en administratie denk ik ook dat het succesvol zal zijn.Tourniquet schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:39:
Over een paar maanden is het "gewone publiek" dit allemaal weer vergeten en als de koersen maar gunstig genoeg zijn, zijn er toch altijd wel weer mensen die best een "goxje" willen wagen.
Ik denk dat het toekomstige succes meer gaat afhangen of ze een bankrun kunnen overleven.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:05:
[...]
Inderdaad, en als Gox het goed aanpakt qua beveiliging en administratie denk ik ook dat het succesvol zal zijn.
Als ze gaan herstarten met withdrawal limits in place (en laag) dan denk ik dat het een hele lange open wond wordt.
Wie zegt dat de überhaupt nog geld hebben voor users? Kan zomaar zijn dat dit op gaat aan de belangrijkste schuldeisers.
Verwijderd
Dat is toch wel heel erg makkelijk gesteld. De totale schade bij Lehmann was veel groter... maar bij MtGox hebben we het over ±7% van alle beschikbare valutta. De impact van Gox is relatief gezien enorm veel groter.Blord schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:42:
Inderdaad. Hoe groot het verlies op Gox ook is, in de bancaire wereld toen Lehman Brothers viel was het verlies enkele ordes hoger.
Dat is dan ook een beetje het nare van Bitcoin. Ondanks dat het een veilig systeem is is er alleen al in de 5 grootste scams/fraudes/diefstal meer dan 15% van de beschikbare Bitcoins betrokken. Als je alles optelt is het al snel 1/3 van de coins die ooit betrokken zijn bij dit soort zaken. Dat is nou niet echt vertrouwenwekkend t.ov. een dollar of een euro.
Blijkbaar is het Bitcoin publiek erg makkelijk te stropen.
Zoals ik al eerder vreesde is de schuld uit de pressrelease alleen fiat. De cryptocurrency is niet eens meegenomen.LED-Maniak schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:30:
Wie zegt dat de überhaupt nog geld hebben voor users? Kan zomaar zijn dat dit op gaat aan de belangrijkste schuldeisers.
De kans dat er ooit nog iets wordt goedgemaakt van de verloren cryptocurrency is nog steeds nihil.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 13:50 ]
Er heerst een of andere naïviteit over bitcoin gebruikers zo lijkt het wel. De grootste scam of louche bedrijven waar niemand met euro's of dollars aan mee zou doen stappen mensen zonder problemen in met bitcoin.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:48:
[...]
Blijkbaar is het Bitcoin publiek erg makkelijk te stropen.
Volgens mij was dit ook het plan volgens de gelekte pdf. Een doorstart maken en met de winst die de nieuwe exchange maakt de schulden afbetalen van het oude MtGox. De overgang verloopt alleen behoorlijk rommelig (gelekte pdf, site die opeens weg is, twitter account leeg). Als ze het complete bestuur vervangen en het ook technisch op orde hebben deze keer, dan heeft het best een kant van slagen. Maar dan moeten ze wel duidelijk maken dat het een compleet ander bedrijf met andere mensen is. En daar zit de uitdaging, de meeste mensen zien de naam Gox en reageren als een stier op een rode lap. Communicatie en openheid is nu heel belangrijk.Ethirty schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:34:
Dat klinkt als een doorstart. Maar wie wil er straks in hemelsnaam daar nog tradenHuidige klanten willen alleen geld of BTC terug en rennen dan hard weg gok ik.
Diegene die nu nog bitcoins bezitten hebben gokbloed in zich danwel vertonen verslavingsverschijnselen (heel de dag met de koers bezig zijn).LED-Maniak schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:59:
[...]
Er heerst een of andere naïviteit over bitcoin gebruikers zo lijkt het wel. De grootste scam of louche bedrijven waar niemand met euro's of dollars aan mee zou doen stappen mensen zonder problemen in met bitcoin.
Normaal rationeel denkenden zijn allang uitgestapt.
[ Voor 8% gewijzigd door Hadespuiter op 02-03-2014 14:12 ]
Volledig rationeel denkenden waren nooit in MtGox gestapt. Ik zit al tijden in bitcoin omdat ik geloof in de toegevoegde waarde van het systeem. Minder de speculatieve waarde.Hadespuiter schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:10:
[...]
Verwijderd
Je kan echt gierend rijk worden met die dingen, juist omdat het volatiel is en de overgrote meerderheid van de spelers geen snars verstand hebben van dit soort dingen. Ook als de koers nu inklapt gaan er mensen binnenlopen door strategische shorts te plaatsen.Hadespuiter schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:10:
[...]
Diegene die nu nog bitcoins bezitten hebben gokbloed in zich danwel vertonen verslavingsverschijnselen (heel de dag met de koers bezig zijn).
Alleen zal je en de kennis en het geld moeten hebben om echt mee te spelen.
Ik geloof op zich wel in het principe, alleen zijn Bitcoins volgens mij te krap om ooit een succes te worden. Als het een standaard moet worden voor internationaal betalingsverkeer zal de volatitliteit eruit moeten.
Daarnaast is het een beetje bizar om nu in te stappen terwijl de prijzen zo hoog zijn. Je sponsort de anderen terwijl er geen redenen voor zijn (immers er zijn voldoende alternatieven in het reguliere betalingsverkeer).
De meerwaarde van het Bitcoin systeem is de enorme instapprijs niet waard, dus dat gaat de introductie naar de mainstream economie enorm hinderen.
Als er (ik zeg maar wat) een paar biljoen bitcoins zijn had het wat praktischer geweest. Ja, ik weet het, je kan Satoshi's gebruiken, maar dat is zeker voor het publiek) erg lastig. Hoeveel is 0.00000001 bitcoin waard? Daarnaast had door het grote aanbod de koers ongetwijfeld lager geweest. Er zit namelijk een enorm psychisch factor achter de hoge koers; Bitcoins zijn schaars en na acceptatie worden ze meer waard. De gelovers denken serieus dat een Bitcoin 10k+ gaat aantikken binnen een paar jaar. En dus houden ze vast aan hun dure coins.
Al met al vrees ik dat de handel in Bitcoins acceptatie enorm in de weg blijft zitten. het is veel meer een investering dan een serieus hulpmiddel. En ja, ik weet het, nu komen de voorbeelden van mensen die x 1000 euro naar Singapore moeten overmaken en hoeveel handiger Bitcoin is. Probleem is alleen dat de meeste mensen dat soort transacties niet of zelden doen.
Goed lezen, wij hadden het over btc-arbs.com, het bericht dat jij post gaat over btc-arbs.net. Dit is dus GEEN bewijs dus btc-arbs een scam zou zijn.boekel schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:34:
Btc-arbs.net is dan ook offline nu, btc-arbs.com draait gewoon nog vrolijk door. Vooralsnog geen enkel bewijs dat dat een scam zou zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 02-03-2014 14:40 ]
Verwijderd
Er is voldende bewijs. BTC-Arbs claimt een bizar hoog rendement. Dat is gewoonweg onmogelijk. Let op:Avalaxy schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:36:
[...]
Goed lezen, wij hadden het over btc-arbs.com, het bericht dat jij post gaat over btc-arbs.net. Dit is dus GEEN bewijs dus btc-arbs een scam zou zijn.
Als zij claimen 1/10 procent winst per dag te maken is dat een rendement van 44% op jaar basis.
a. Dat is krankzinnig, dat haalt geen enkel fonds.
b. Als je hun "resultaten" bekijkt claimen ze dat het nog veel hoger ligt.
Dus ja, een scam, het kan gewoon niet anders.
Verwijderd
Nee, dat is geen speculatie, hun "resultaten" zijn gewoon in te zien. Ze claimen een rente van meer dan een procent per dag. Oftwel 3778% rendement op jaarbasis.
Dat is bewijs.
Het verschil is alleen op dit moment al 1% dus waarom zou dat niet kunnen
Zeker als je het meerdere keren per dag doet. Hou toch op dat dit bewijs zou zijn, dat is het gewoon NIET. Jij hebt geen enkel inzicht in hoe zij handelen en welke trades ze uitvoeren, je hebt dus GEEN bewijs dat het niet zou kunnen.
Ik heb al meer dan genoeg lappen tekst geschreven over waarom BTC-Arbs onmogelijk hoge rendementen rapporteert en waarom een prijsverschil van 1% niet te vertalen is in een rendement van 1%. Als je er zo van overtuigd bent dat BTC-Arbs wel legit is, waarom probeer je mijn analyse dan niet te weerleggen?Avalaxy schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:46:
Het verschil is alleen op dit moment al 1% dus waarom zou dat niet kunnenZeker als je het meerdere keren per dag doet. Hou toch op dat dit bewijs zou zijn, dat is het gewoon NIET. Jij hebt geen enkel inzicht in hoe zij handelen en welke trades ze uitvoeren, je hebt dus GEEN bewijs dat het niet zou kunnen.
Verwijderd
Heh, ik heb het even echt bekeken.
Ze claimen een gemiddelde van 1.85% per dag!
1.0185^365= 805
Oftewel een rendement van (hou je vast) 80500%
Ik zat er dus nog eens een factor 20 naast.
SCAM.
Sterker nog, ik ga er de mods bij halen want dit is kwalijk.
Ze claimen een gemiddelde van 1.85% per dag!
1.0185^365= 805
Oftewel een rendement van (hou je vast) 80500%
Ik zat er dus nog eens een factor 20 naast.
SCAM.
Ok vooruit:Rannasha schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:50:
[...]
Ik heb al meer dan genoeg lappen tekst geschreven over waarom BTC-Arbs onmogelijk hoge rendementen rapporteert en waarom een prijsverschil van 1% niet te vertalen is in een rendement van 1%. Als je er zo van overtuigd bent dat BTC-Arbs wel legit is, waarom probeer je mijn analyse dan niet te weerleggen?
Eens. Echter weet niemand met hoeveel geld ze traden. Dit is dus geen bewijs.Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:56:
Ziet er uit als een Ponzi-scheme. Arbitrage-mogelijkheden zijn niet dusdanig groot dat je er onbeperkt geld tegenaan kunt gooien en er hetzelfde rendement uit haalt. Hoe meer geld je er tegenaan gooit, hoe lager het rendement, want het effect van arbitrage-handel is dat koersen na elkaar toe geduwd worden.
Twee mogelijkheden: of ze zetten je bitcoin WEL om naar fiat en zetten het gewoon weer terug om naar bitcoin op het moment dat jij een bitcoin withdrawal wilt, of ze krijgen wel degelijk genoeg fiat deposits binnen. Niemand heeft inzicht in hoeveel ze hebben en waarmee voornamelijk wordt gedeposit dus dit is geen bewijs.Desondanks staat er op de website dat er geen maximum is aan het bedrag dat je erin kunt stoppen. Je kunt er zowel USD als BTC in stoppen en je krijg je winst ook in die valuta uitgekeerd. Je kunt USD niet in BTC omzetten (of omgekeerd) om uit te laten betalen. Dat is ook maf, want je hebt een bepaalde verhouding tussen USD en BTC nodig om een optimaal rendement te halen. Als je 100 BTC hebt en slechts 100 USD, dan zit je BTC een groot deel van de tijd niets te doen omdat je met 1 trade door je USD heen bent en dan moet wachten tot er of een arbitrage-kans de andere kant op is of je je geld rondpompt, wat met een internationale USD wire nog wel eens een week kan duren.
Tja, sorry maar je neemt nu aan dat jouw bot de meest efficiënte is. Wie weet is hun bot simpelweg beter.Toch worden er rendementen behaald van meer dan 1% per dag gemiddeld over het *totale vermogen*, waarvan op ieder moment een fors deel dus ergens in een overboeking vast hoort te zitten en niet te gebruiken is voor de handel.
Ik zelf ben tevreden als ik 1.5%-2% op een dag haal met het fiat-geld dat ik die dag op een exchange heb staan, maar dat rendement zou ik eigenlijk uit moeten rekenenen over fiat-geld + BTC-waarde van de BTCs die ik nodig heb, waardoor het werkelijke rendement een stuk lager is. Maar op hetzelfde moment zijn er een overboeking met geld voor de volgende dag en een withdrawal terug naar mijn bankrekening onderweg. Kortom: Als ik mijn rendement uitreken over de totale hoeveelheid geld (EUR + BTC) die ik in omloop heb voor mijn arbitrage-handel, dan zit dat ruim onder de 1% per dag. En de bedragen die ik inzet zijn relatief klein, waardoor ik de goede kansen enigszins kan cherrypicken. Met grotere bedragen kan dat niet en daalt je rendement.
Wederom non-bewijs. Wellicht hebben ze genoeg geld om zich daar te vestigen, maar niet genoeg geld om daar als koningen te leven.[...]
Geneve is *de* plek om je te vestigen als je de kosten laag wil houden
Ik zie heel veel speculatie in je post, maar GEEN bewijs, in tegenstelling tot wat Tuschinski beweert.
Mooi, ik hoop dat ze je een ban geven uit het topic, samen met de anderen (degenen waar ik op doel weten dat vast zelf wel) die continu maar zonder bewijs lopen te roepen dat iets een scam is. Speculatie is prima, maar doe alsjeblieft niet alsof je alles weet want dat is gewoon niet zo.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:55:
SCAM.
[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 02-03-2014 15:01 ]
Tuschinski:
Het zou bruto in bepaalde omstandigheden mogelijk moeten zijn om rond de 0.5~1% per dag te halen. Om dit goed te doen vergt dit echter een flink groot bedrag(voor langere tijd). Alles moet dan 100% goed gaan en de koers moet flink in beweging blijven. Dit is niet het geval en het grappige is dat hoe meer funds je er in stopt, hoe kleiner de arbitrage mogelijkheden zijn.
Het zou bruto in bepaalde omstandigheden mogelijk moeten zijn om rond de 0.5~1% per dag te halen. Om dit goed te doen vergt dit echter een flink groot bedrag(voor langere tijd). Alles moet dan 100% goed gaan en de koers moet flink in beweging blijven. Dit is niet het geval en het grappige is dat hoe meer funds je er in stopt, hoe kleiner de arbitrage mogelijkheden zijn.
Verwijderd
Als jij niet inziet dat 80500% rendement een scam is weet ik het gewoon niet meer.
Als je hier serieus geld in hebt gestoken raad ik je met klem aan om dit daar NU weg te halen. Als je hier bent om zieltjes te winnen hoop ik dat je inziet dat dit volstrekt crimineel is en daar nu mee stopt.
Als je hier serieus geld in hebt gestoken raad ik je met klem aan om dit daar NU weg te halen. Als je hier bent om zieltjes te winnen hoop ik dat je inziet dat dit volstrekt crimineel is en daar nu mee stopt.
Verwijderd
Sorry, er is NIETS in de wereld wat een jaarlijks rendement van 80500% opleverd. Dit is geen discussie waard.LED-Maniak schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:00:
Tuschinski:
Tuurlijk kan je een keertje een procentje pakken, maar zelfs als kleine trader mag je je handen dichtknijpen met 10-15% arbitrage per jaar (De kurken zouden erbij mij afgaan).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 15:04 ]
Lees mijn post nog eens goed.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:02:
[...]
Sorry, er is NIETS in de wereld wat een rendement van 80500% opleverd. Dit is geen discussie waard.
Ik heb zelf een botje draaien die deze mogelijkheden 24/7 rapporteert en op inspeelt. Ik weet dus prima welke percentages bruto mogelijk zijn. Volume hebben we het nog niet over gehad en laat dát nou de bottleneck zijn.
Ik zit al dik boven die 10~15% in 6 maanden. Maar nogmaals: bruto en volumeVerwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:02:
Tuurlijk kan je een keertje een procentje pakken, maar zelfs als kleine trader mag je je handen dichtknijpen met 10-15% arbitrage per jaar (De kurken zouden erbij mij afgaan).
[ Voor 27% gewijzigd door LED-Maniak op 02-03-2014 15:05 ]
Verwijderd
Sorry, ik ben boos over deze scam, ik weet dat jij beter weetLED-Maniak schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:04:
[...]
Lees mijn post nog eens goed.
Ik heb zelf een botje draaien die deze mogelijkheden 24/7 rapporteert en op inspeelt. Ik weet dus prima welke percentages bruto mogelijk zijn. Volume hebben we het nog niet over gehad en laat dát nou de bottleneck zijn.
Pittige discussies over de zin en onzin van Bitcoins zijn lachen, maar dit is gewoon crimineel. En nee daar is geen woord aan overdreven.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 15:06 ]
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:02:
Als je hier bent om zieltjes te winnen hoop ik dat je inziet dat dit volstrekt crimineel is en daar nu mee stopt.
Ik reageer er op dat beweerd wordt dat BTC-ARBS een scam zou zijn omdat de .NET versie een scam is, die NIETS met de .COM heeft te maken.
Ik heb nooit gezegd dat ik 100% overtuigd ben dat BTC-ARBS geen scam is, ik heb nooit gezegd dat Rannasha z'n theorie onrealistisch is, ik word er alleen echt vreselijk moe van dat figuren zoals jij en facedown continu maar lopen te roepen dat iets een scam IS zonder daar daadwerkelijk hard bewijs voor te hebben. Dat is gewoon ontiegelijk irritant en het is alleen maar bedrijven zwart maken terwijl ze mogelijk wel legitiem opereren. Elke rechter zou gehakt maken van jouw zogenaamde "bewijs".
Oh, mocht je het niet weten... Ik doe zelf ook aan arbitrage en pak vaak genoeg meer dan 1% per dag. Ik heb zelfs dagen gehad waar ik 5% winst maakte.
[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 02-03-2014 15:07 ]
Dit, net zoals met Icesave e.d. Het is niet het systeem (bitcoin en/of sparen) wat flawed is, het zijn de derde partijen (MtGox en Icesave) die voor de sores zorgen. Maarja, het is maar net hoeveel risico je bereid bent te lopen, zowel met fiat geld als met crypto's. Die % winsten die je kan pakken door van de ene exchange naar de andere exchange te hoppen en dus bitcoins/fiat rond te pompen is leuk, maar dat herbergt ook een risico in zich.LED-Maniak schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:16:
[...]
Volledig rationeel denkenden waren nooit in MtGox gestapt.
Dan zoek ik toch liever naar een manier om iets minder winst/rente eruit te slaan en exchanges dus te mijden. Liever een tussenpersoon ala Bitonic wat marge gunnen maar wel meteen uitbetaald worden, dan maar op hoop van zege wachten op een withdrawal bij een exchange. Komt er op neer hoeveel winst/risico je wilt, maar dat is met elke andere vorm van beleggen niet anders. Het kan goed gaan en je slaat een leuke slag, het kan fout gaan en het hakt erin. Tis maar net waar je je prettig bij voelt. Ik pak liever een kleinere winst als daarmee mijn eventuele verlies ook te overzien is. Winst is en blijft winst, maar om een even grote klapper te maken op mijn manier zal ik meer moeten handelen qua volume.
Hmmm, andere mensen worden weer ongelovelijk moe van mensen die alles wat maar met BTC gelinkt kan worden te zien als een legitiem iets totdat er 100% feitelijk tegenbewijs is.Avalaxy schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:06:
[...]
ik word er alleen echt vreselijk moe van dat figuren zoals jij en facedown continu maar lopen te roepen dat iets een scam IS zonder daar daadwerkelijk hard bewijs voor te hebben. Dat is gewoon ontiegelijk irritant en het is alleen maar bedrijven zwart maken terwijl ze mogelijk wel legitiem opereren. Elke rechter zou gehakt maken van jouw zogenaamde "bewijs".
Het kenmerk van een scam is juist dat het bijna onmogelijk is om 100% feitelijk tegenbewijs te geven totdat de bom klapt alleen zijn er wel ontiegelijk veel aanwijzingen van te voren.
Om die aanwijzingen aan de kant te schuiven is imho erg naief.
Het is heel schattig dat jij met <10 BTC dit soort rendementen kan halen, maar probeer het nu eens met 10.000+ BTC (geen max inleg volgens hun site) en het is niet meer mogelijk.Oh, mocht je het niet weten... Ik doe zelf ook aan arbitrage en pak vaak genoeg meer dan 1% per dag. Ik heb zelfs dagen gehad waar ik 5% winst maakte.
Ik schuif geen aanwijzingen aan de kant, ik schuif opmerkingen dat het feiten zouden zijn aan de kant.Gomez12 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:25:
[...]
Hmmm, andere mensen worden weer ongelovelijk moe van mensen die alles wat maar met BTC gelinkt kan worden te zien als een legitiem iets totdat er 100% feitelijk tegenbewijs is.
Het kenmerk van een scam is juist dat het bijna onmogelijk is om 100% feitelijk tegenbewijs te geven totdat de bom klapt alleen zijn er wel ontiegelijk veel aanwijzingen van te voren.
Nogmaals, je grijpt maar wat uit de lucht. Je hebt geen idee hoeveel bitcoins zij hebben. Als ik rondkijk zie ik alleen maar mensen die het niet, of met een heel klein bedrag proberen. Er lijkt dus geen reden om aan te nemen dat ze over veel middelen beschikken.[...]
Het is heel schattig dat jij met <10 BTC dit soort rendementen kan halen, maar probeer het nu eens met 10.000+ BTC (geen max inleg volgens hun site) en het is niet meer mogelijk.
Dat zegt hij toch ook niet? Je kan op meerdere manieren beredeneren dat het een wat schimmig gebeuren is, maar bewijzen dat het een scam is doe je daarmee niet noodzakelijkerwijs. En dat laatste is wat heel veel mensen nogal verkeerd doen (en ook als het om andere dingen dan BTC gaat).Gomez12 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:25:
[...]
Hmmm, andere mensen worden weer ongelovelijk moe van mensen die alles wat maar met BTC gelinkt kan worden te zien als een legitiem iets totdat er 100% feitelijk tegenbewijs is.
Kortom, ik zal er geen geld in steken omdat het schimmig lijkt. Maar zeggen dat er bewezen is dat het een scam is omdat het schimmig lijkt is een stap te ver.
Verwijderd
Nogmaals: hun geclaimde "resultaten" zijn een feit. Die verzin ik niet. De enige gevolgtrekking die je daaruit mag maken is dat het een scam is.
Dit is geen speculatie. Net zo min dat er een greintje twijfel is dat dit crimineel is.
Dit is geen speculatie. Net zo min dat er een greintje twijfel is dat dit crimineel is.
Tuschinski, er valt echt op geen enkele manier een fatsoenlijke discussie met je te voeren. Ik laat het hier bij.
Verwijderd
Niet op dit punt. Als community is het volstrekt onacceptabel dat dit soort zaken worden verdedigd.Avalaxy schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:34:
Tuschinski, er valt echt op geen enkele manier een fatsoenlijke discussie met je te voeren. Ik laat het hier bij.
Waarom verbied je mij om een andere vervolgtrekking te maken uit feiten zoals ze gepresenteerd worden dan jij? Ik ben meer benieuwd naar hoe je de gevolgtrekking maakt dan telkens weer het resultaat daarvan herhaald te zien worden.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:33:
Nogmaals: hun geclaimde "resultaten" zijn een feit. Die verzin ik niet. De enige gevolgtrekking die je daaruit mag maken is dat het een scam is.
Verwijderd
1. Ik heb laten zien hoeveel rendement ze claimen.dcm360 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:52:
[...]
Waarom verbied je mij om een andere vervolgtrekking te maken uit feiten zoals ze gepresenteerd worden dan jij? Ik ben meer benieuwd naar hoe je de gevolgtrekking maakt dan telkens weer het resultaat daarvan herhaald te zien worden.
2. Ik heb voorgerekend wat dat per jaar zou betekenen.
Een verdubbeling van een inleg op jaarbasis is al bizar. Zij gaan je inzet 800 keer zoveel waard maken. Dat is dus een scam. Werven voor een scam is crimineel.
Daar is verder geen discussie over nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 15:56 ]
De geclaimde resultaten vallen gewoon binnen de mogelijkheden als je het met <10 BTC doet. Ga je het spelletje met minder dan 1 BTC doen dan zijn er nog veel hogere resultaten te behalen.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:33:
Dat is net het hele probleem, alle feiten totaal los van elkaar gezien zijn 100% mogelijk. En zolang niemand zegt dat er per jaar 805% winst komt claimen zij niets onrealistisch.
Momenteel is het voornamelijk jij die claims maakt (jaarwinst etc) die onrealistisch zijn, zij maken die claims niet.
In wezen val jij enkel maar je eigen claims aan, niet hun claims.
Er is hier niemand die btc-arbs verdedigt. Ik begrijp Avalaxy's punt wel. Zolang er geen 100% waterdicht bewijs is, is er een kans, hoe klein ook, dat de site geen scam is. Ik sluit me dan ook aan bij dcm360. De site is schimmig, ik zou er zelf nooit geld in stoppen en het is goed dat mensen op de risico's worden gewezen. Maar ik ga de site niet veroordelen voordat er echt waterdicht bewijs is.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:36:
[...]
Niet op dit punt. Als community is het volstrekt onacceptabel dat dit soort zaken worden verdedigd.
Dat is dan het volgende probleem: je moet constant meerdere fiat stromen hebben lopen om constant te kunnen arbitreren. Van de 10BTC zal je er dus misschien maar 2 per keer kunnen arbitreren totdat de volgende geldstroom er is. Je hebt dus een x grotere hoeveelheid nodig om iedere klant op die website zijn dagelijkse profit uit te keren. Als je zelf dan al zoveel geld hebt.. Dan is het aanbieden op een website niet logisch.Gomez12 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:05:
[...]
De geclaimde resultaten vallen gewoon binnen de mogelijkheden als je het met <10 BTC doet. Ga je het spelletje met minder dan 1 BTC doen dan zijn er nog veel hogere resultaten te behalen.
Dat is net het hele probleem, alle feiten totaal los van elkaar gezien zijn 100% mogelijk. En zolang niemand zegt dat er per jaar 805% winst komt claimen zij niets onrealistisch.
Momenteel is het voornamelijk jij die claims maakt (jaarwinst etc) die onrealistisch zijn, zij maken die claims niet.
Verder eens met Bonez0r, we gaan het zien over een tijdje wie er gelijk heeft
Laten we de site vanaf nu dan ook niet méér aandacht geven dan het verdient.Bonez0r schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:06:
[...]
De site is schimmig, ik zou er zelf nooit geld in stoppen en het is goed dat mensen op de risico's worden gewezen. Maar ik ga de site niet veroordelen voordat er echt waterdicht bewijs is.
edit: Zag de post van Rickii pas nadat ik mijn post had geplaatst 
Er moet dus wel behoorlijk wat aan volume gemaakt worden om dat te halen.
Als ze inderdaad BTC naar fiat omruilen, maar alle klant-tegoeden in de geinvesteerde valuta uit blijven drukken, dan moeten de winst percentages wel mee fluctueren met de BTC/USD koers. Sommige dagen een heel grote winst, andere dagen een verlies omdat BTC/USD de verkeerde kant op gaat. En hoewel die koers flink heen en weer gaat, blijven de winst percentage behoorlijk constant.
En zelfs in het ideale geval dat ze de perfecte fiat:BTC verhouding hebben, dan nog zit een groot deel van het vermogen lange tijd stil. Internationale USD wires kosten meerdere dagen tot meer dan een week. Een overboeking van Exchange A naar Exchange B moet ook nog eens via de eigen bankrekening, waardoor de wachttijd verdubbled wordt. Het meeste geld zit gewoon vast in het bank-verkeer als het optimaal wordt gebruikt.
Verschillen tussen exchanges zijn redelijk structureel en bieden zelden mogelijkheid om arbitrage de andere kant op te doen om zo de fiat-overboek-vertraging te vermijden. BTC-e is vrijwel altijd lager dan Bitstamp, Bitstamp is vrijwel altijd lager dan Kraken, enz... Het overboeken van fiat is onvermijdelijk.
En laat ik nu net in dezelfde regio wonen als waar BTC-Arbs claimt te zitten. De situatie hier is dat als ik bij mij thuis in de auto stap en 2 minuten rij, dan zit ik in Zwitserland in een voorstad van Geneve. 5-10 minuten later zit ik in Geneve zelf. Het effect dat dat heeft op huren en allerlei arbeidskosten (zoals loon) is gigantisch. Alleen qua huur betaal je al snel 30-50% meer net over de grens dan in het dorp waar ik zit. Vestig je je daadwerkelijk in Geneve en niet in een voorstad, dan gaat dat verder omhoog.
Voor een bedrijf dat geen representatieve fysieke locatie nodig heeft, is vestigen in Geneve simpelweg geld verbranden.
De hoeveelheid geld die ze gebruiken is inderdaad niet bekend. Maar op de site beweren ze dat ze 10 mensen in dienst hebben en een kantoor in Geneve hebben. Een bruto-salaris in Geneve zal zelden onder de 3000 EUR per maand zitten, zeker als je hoogopgeleide mensen nodig hebt kan dat snel heel veel hoger worden. En dat is nog exclusief werkgeverskosten die niet in het salaris zitten. Plus de huur van kantoorruimte en je zit al snel op 40-50K EUR aan kosten per maand, oftewel 1500 EUR per dag. En dat gaat direct van de winst af.Avalaxy schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:58:
Eens. Echter weet niemand met hoeveel geld ze traden. Dit is dus geen bewijs.
Er moet dus wel behoorlijk wat aan volume gemaakt worden om dat te halen.
Optie 1 zou betekenen dat ze naast arbitrage effectief ook nog een forse short-positie hebben in BTC. Want je hebt vele malen meer fiat nodig dan BTC om het vermogen zo efficient mogelijk te benutten. En het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat zo'n organisatie meer fiat dan BTC binnenhaalt qua investeringen. BTC is nou eenmaal veel laagdrempeliger om in dit soort zaken te stoppen.Twee mogelijkheden: of ze zetten je bitcoin WEL om naar fiat en zetten het gewoon weer terug om naar bitcoin op het moment dat jij een bitcoin withdrawal wilt, of ze krijgen wel degelijk genoeg fiat deposits binnen. Niemand heeft inzicht in hoeveel ze hebben en waarmee voornamelijk wordt gedeposit dus dit is geen bewijs.
Als ze inderdaad BTC naar fiat omruilen, maar alle klant-tegoeden in de geinvesteerde valuta uit blijven drukken, dan moeten de winst percentages wel mee fluctueren met de BTC/USD koers. Sommige dagen een heel grote winst, andere dagen een verlies omdat BTC/USD de verkeerde kant op gaat. En hoewel die koers flink heen en weer gaat, blijven de winst percentage behoorlijk constant.
En zelfs in het ideale geval dat ze de perfecte fiat:BTC verhouding hebben, dan nog zit een groot deel van het vermogen lange tijd stil. Internationale USD wires kosten meerdere dagen tot meer dan een week. Een overboeking van Exchange A naar Exchange B moet ook nog eens via de eigen bankrekening, waardoor de wachttijd verdubbled wordt. Het meeste geld zit gewoon vast in het bank-verkeer als het optimaal wordt gebruikt.
Verschillen tussen exchanges zijn redelijk structureel en bieden zelden mogelijkheid om arbitrage de andere kant op te doen om zo de fiat-overboek-vertraging te vermijden. BTC-e is vrijwel altijd lager dan Bitstamp, Bitstamp is vrijwel altijd lager dan Kraken, enz... Het overboeken van fiat is onvermijdelijk.
Ik neem helemaal niet aan dat mijn bot de meest efficiente is. Sterker nog, ik weet zeker dat hij dat niet is, want ik heb nog genoeg verbeterpunten om aan te werken. Dat neemt niet weg dat het uitrekenen van het verschil in koers tussen 2 exchanges, rekening houdend met fees, niet echt ingewikkeld is om te doen. Daar valt niet zoveel aan te verbeteren.Tja, sorry maar je neemt nu aan dat jouw bot de meest efficiënte is. Wie weet is hun bot simpelweg beter.
Als je toch al een kantoor hebt, zie ik niet echt waar de extra kosten vandaan komen om af en toe een skeptische investeerder langs te laten komen. Je hoeft ze geen voldaagse rondleiding te geven, maar even 'hoi' zeggen tegen de chef lijkt me geen gigantische kostenpost.Wederom non-bewijs. Wellicht hebben ze genoeg geld om zich daar te vestigen, maar niet genoeg geld om daar als koningen te leven.
En laat ik nu net in dezelfde regio wonen als waar BTC-Arbs claimt te zitten. De situatie hier is dat als ik bij mij thuis in de auto stap en 2 minuten rij, dan zit ik in Zwitserland in een voorstad van Geneve. 5-10 minuten later zit ik in Geneve zelf. Het effect dat dat heeft op huren en allerlei arbeidskosten (zoals loon) is gigantisch. Alleen qua huur betaal je al snel 30-50% meer net over de grens dan in het dorp waar ik zit. Vestig je je daadwerkelijk in Geneve en niet in een voorstad, dan gaat dat verder omhoog.
Voor een bedrijf dat geen representatieve fysieke locatie nodig heeft, is vestigen in Geneve simpelweg geld verbranden.
btc-arbs.com heeft het over een rendement van 0.1 tot 10% per dag. 10% is onrealistisch veel om erg vaak te halen, 0.1% is minder dan 50% op jaarbasis (en dat is haalbaar als je goed inspringt op de volatiliteit van btc). Als iemand mij een zak geld geeft, kan ik vermoedelijk ook wel een bot maken die met niet al te veel volume ook dergelijke rendementen kan halen. Met grote volumes gaat het echter wel lastiger worden, en dat is het punt waarop btc-arbs.com wat twijfelachtig wordt.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:56:
[...]
1. Ik heb laten zien hoeveel rendement ze claimen.
2. Ik heb voorgerekend wat dat per jaar zou betekenen.
Een verdubbeling van een inleg op jaarbasis is al bizar. Zij gaan je inzet 800 keer zoveel waard maken. Dat is dus een scam. Werven voor een scam is crimineel.
Daar is verder geen discussie over nodig.
Voor de rest zijn er ook al wat punten door anderen aangedragen die het allemaal wat meer twijfelachtig maken, maar nog niet noodzakelijk het bewijs vormen dat het een scam is. En nogmaals: Ik zou zelf de gok niet wagen.
Verwijderd
Wat een complete kolder hier.
Hoe durf ik te betwijfelen dat de op hun site geposte resultaten bizar zijn. Goed, goed, ze claimen maar 10 man in dienst te hebben in Geneve samen met cocktail parties, dus hun omzet is aanzienlijk, dus we weten dat het meer is dan 1-2 Bitcoins, maar dan nog. 52% in een maand... (geen extrapolatie, dat is hun claim... ik verziin het niet) hoe kan ik dat direct als onzin wegwuiven?
Ik geef toe ik ben een bangerik die door onwetenheid iets denkt te poneren. 52% winst in een maand... dat ik dat maar durfde te betwijfelen terwijl mensen zo een botje zo in elkaar kunnen draaien.
Hoe durf ik te betwijfelen dat de op hun site geposte resultaten bizar zijn. Goed, goed, ze claimen maar 10 man in dienst te hebben in Geneve samen met cocktail parties, dus hun omzet is aanzienlijk, dus we weten dat het meer is dan 1-2 Bitcoins, maar dan nog. 52% in een maand... (geen extrapolatie, dat is hun claim... ik verziin het niet) hoe kan ik dat direct als onzin wegwuiven?
Ik geef toe ik ben een bangerik die door onwetenheid iets denkt te poneren. 52% winst in een maand... dat ik dat maar durfde te betwijfelen terwijl mensen zo een botje zo in elkaar kunnen draaien.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 17:51 ]
Welkom in de wereld van de bitcoin, Tuschinski!Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:40:
Wat een complete kolder hier.
DCM360 jij gaat de rijkste man worden op aarde. Als jij dat soort rendementen met een botje kan halen kan je meer binnenhalen dan Bernie Madoff... en je doet het nog eens legaal ook. Ik buig diep, heel diep voor je. Zelfs Warren Bufett is blij met tussen de 5 en 10% per jaar, maar ja, prutsers zijn het tegenover de wizzkids van tegenwoordig.
Door de volatiliteit hebben wij te maken met grote winnaars en grote verliezers. 5~10% op jaarbasis is voor een beetje trader op dit moment peanuts. Waarom denk je dat er al bitcoin fondsen zijn die >100% profit hebben gehaald afgelopen jaar? Hell, als een beetje trader in een leuke markt verdien je die 10% gemakkelijk binnen een maand.
Maar let op: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Onze rekenmethodes zijn uiteraard verkeerd. Onze botjes liegen ons voor en de withdrawals die we in euro's doen, die kloppen niet. Die 0.5% profit van vanmiddag, die is ook fake. Dat er soms wel 10 euro verschil zit tussen bijvoorbeeld bitonic en kraken(2.5%!!) is natuurlijk niet waar.
Probeer eens te nuanceren. Deze arbitrage site heeft mogelijk wat schimmige praktijken en ik kan met een beetje rekenen er ook niet bij hoe ze überhaupt dat geld binnen sprokkelen. Dat betekent echter niet dat er individuele traders zijn die alle factoren meenemen en wél winst kunnen maken op arbitrage. De percentages zijn lager dan de website vermeld, maar er is zeker profit mee te maken.
De winsten zijn ook niet zonder risico: een beetje arbitreur heeft op verschillende exchanges een aantal coins en fiat staan. Daalt de waarde van die coins, dan kan al je winst in een keer verdampen. Kleine bug of een situatie waar je geen rekening mee houdt en je hebt coins gekocht die een paar seconde later de helft minder waard zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 02-03-2014 17:57 ]
Om toch nog maar even een korte reactie te geven op het verwijderde stukje dat al gequote was: er is een reden waarom ik zeg dat ik het wil bouwen voor een zak geld. Het levert mij dan leuke inkomsten op zonder het risico te lopen
Het is niet alleen: "Niet leuk" maar het kost gewoon handen vol geld. Banken worden immers gereguleerd, en grotere geldstromen moeten daarom van overheidswege gevolgd worden. Dat zal in USA niet anders zijn dan in de EU. Ik vermoed dat de bank hiervoor geen account wenst aan te bieden. En dát heeft dan weer te maken met de aard van het bedrijf Payward Kraken. Het risico op zwart geld is hoger, dus kraken Payward valt in een zwaarder risicoprofiel.Rannasha schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:40:
[...]
De situatie is dat de Amerikaanse bank waar Kraken mee werkt het transactie-volume niet leuk vindt. Daarom moet Kraken op zoek naar een nieuwe VS bank. Tot die tijd geven ze mensen met een USD saldo de keuze om het op de exchange te houden, te withdrawen of om te zetten naar EUR voor 2% boven de EUR/USD wisselkoers.
BTC- en EUR-transacties werken nog als gebruikelijk.
Ook een bank maakt een inschatting over hoeveel risico ze willen nemen. De bank moet immers bij de staat verantwoording afleggen, als het niet klopt.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid