Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.661 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Replay256 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:41:

Nou "erg" valt wel mee hoor. zoals ik al eerder aangaf ik vind niet dat je zo met je klanten kan omgaan.
en ja ik vind Mt.gox heel erg arrogant bedrijf. ik zit ongeveer een jaar bij ze, heb alleen slechte ervaring mee gehad. als je een ticket inschiet duurt het ongeveer een week voordat je een reactie krijgt. ik ben echt een grote voorstander van bitcoin (al zou je het niet zeggen uit mijn reacties) en ik geloof echt dat het wat worden, maar met dit soort berichten kan ik je vertellen dat het heel lang gaat duren.. geeft echt geen vertrouwen en bitcion moet het van vertrouwen hebben, ik kom zelf uit Engeland kan je vertellen dat de we iets nuchter zijn, eerst zien dan geloven.
maar goed ik laat hierbij, is ook gelijk mij laatste bericht. succes alle....
Ja dat bleek al.
ik los wel eens geschillen op tussen klanten en webwinkels, als je soms ziet wat mensen in hun hoofd halen en durven te schrijven in hun mails rijzen de haren je te berge.
Anyway: The objection is notified ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Gomez12 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:58:
[...]

Een uitspraak als dat "iedereen gegarandeerd z'n geld krijgt" is natuurlijk niet te doen. Als de koers naar 2000 euro stijgt dan gaat MtGox dat geld simpelweg niet hebben liggen (vermoed ik).

Dan kan je wel een juridisch juiste statement uitbrengen (iets in de trant van : met huidige koers, met niet in 1x een complete bankrun en mits de andere koersen niet te veel dalen etc) maar dan gaat je weer verweten worden dat je om de hete brei heendraait en ben je dus ook alleen maar slechter bezig.

In wezen overleeft geen enkele exchange een bankrun, een normale exchange / bank rekent erop dat ze op een jaarbasis 110% binnenhalen (=10% winst) en dat er 20% altijd uitstaat (vanwege lonen / panden / netwerkbeheer etc)
Getallen zijn fictief, maar geen enkele exchange / bank gaat rekenen op een 100% withdrawal, elk bedrijf heeft gewoon kosten die gemaakt worden en die pas op de langere termijn terugverdiend worden

Oftewel wat jij graag zou willen horen kan gewoon niet gezegd worden. Als er morgen een bankrun op Kraken of BTC-e of ... gaat plaatsvinden dan kunnen die ook niet "iedereen gegarandeerd" terugbetalen.
Alleen Kraken of BTC-e of ... hebben geen reeele dreiging van een bankrun, waar een MtGox dat wel heeft.

Een MtGox zou theoretisch wel met kleine withdrawals en het opsparen van fees kunnen werken aan het "gegarandeerd uitbetalen" bij een bankrun. Maar waarom zou je daar als bedrijf aan gaan werken, na een bankrun is je bedrijf gewoon dood en voor de bankrun prijs je jezelf uit de markt door geld op te potten ipv het te kunnen investeren.
De fiat/coins die klanten zelf op een beurs storten hoort gescheiden te zijn van de rest van de financiën van de beurs. Een grote beurs (zoals MtGox was) haalt per maand miljoenen dollars binnen aan fees. Dáár halen ze hun winst uit en alleen dát geld is van hen. Het geld dat van de klanten is daar komen ze niet aan (als het goed is). Dus ja, een bitcoin exchange zou te allen tijde 100% moeten kunnen uitbetalen, bankrun of geen bankrun. Het is niet zoals bij banken die een groot deel van het geld van hun klanten vast hebben zitten in investeringen elders.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 19:03
Gomez12 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:58:
[...]

Een uitspraak als dat "iedereen gegarandeerd z'n geld krijgt" is natuurlijk niet te doen. Als de koers naar 2000 euro stijgt dan gaat MtGox dat geld simpelweg niet hebben liggen (vermoed ik).
Waarom niet? Iedere normaal functionerende exchange hoort dat geld zonder problemen te kunnen betalen. Ongeacht wat de koers is. Wellicht dat het een paar uurtjes duurt om alle Bitcoin-withdrawals uit cold storage te betalen, maar qua financien hoort iedere (bit)cent die ooit gestort is gewoon beschikbaar te zijn voor uitbetalingen.
Dan kan je wel een juridisch juiste statement uitbrengen (iets in de trant van : met huidige koers, met niet in 1x een complete bankrun en mits de andere koersen niet te veel dalen etc) maar dan gaat je weer verweten worden dat je om de hete brei heendraait en ben je dus ook alleen maar slechter bezig.
Als Gox geen fiat-geld of coins is kwijtgeraakt, dan kunnen ze vandaag nog alles uitbetalen als er geen technische problemen (Bitcoin-withdrawals) of bank-transactie-limieten (fiat-withdrawals) zijn.
In wezen overleeft geen enkele exchange een bankrun, een normale exchange / bank rekent erop dat ze op een jaarbasis 110% binnenhalen (=10% winst) en dat er 20% altijd uitstaat (vanwege lonen / panden / netwerkbeheer etc)
Getallen zijn fictief, maar geen enkele exchange / bank gaat rekenen op een 100% withdrawal, elk bedrijf heeft gewoon kosten die gemaakt worden en die pas op de langere termijn terugverdiend worden

Oftewel wat jij graag zou willen horen kan gewoon niet gezegd worden. Als er morgen een bankrun op Kraken of BTC-e of ... gaat plaatsvinden dan kunnen die ook niet "iedereen gegarandeerd" terugbetalen.
Alleen Kraken of BTC-e of ... hebben geen reeele dreiging van een bankrun, waar een MtGox dat wel heeft.
Een exchange is geen bank en opereert geen fractionele reserve. Iedere EUR/USD/BTC die ooit gestort is, hoort gewoon op een rekening van de exchange te staan, minus geld dat aan de exchange betaald is aan handels-fees uiteraard. Een exchange waar je niet een "bankrun" op kan doen is bijzonder slecht bezig, in sommige landen mogelijk zelfs crimineel.

Volgens mij heb je een beetje een verkeerd beeld van de werking van een (Bitcoin-)exchange.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Daarnaast bij elke trade die gedaan word is de hoeveelheid geld wat MtGox zou moeten hebben steeds minder. Want elke keer gaat ~0.5% (?) naar hun toe. Dus tenzij er hele andere dingen spelen zou MtGox al het geld gewoon moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:08:
Daarnaast bij elke trade die gedaan word is de hoeveelheid geld wat MtGox zou moeten hebben steeds minder. Want elke keer gaat ~0.5% (?) naar hun toe. Dus tenzij er hele andere dingen spelen zou MtGox al het geld gewoon moeten hebben.
Het geld is er wel, alleen staat het op geblokkeerde rekeningen.
Ergens heeft Gox dus iets niet goed gedaan waardoor dat is gekomen.

Vergelijk het maar met bijv. kraken.
Als je daar teveel geld stort terwijl je tier twee bent wordt ook je account bevroren, totdat uitgezocht is dat....

Een begeleidende mail kan de zaak mogelijk versnellen en dan kun je weer meedoen.
Stuur je een mail waar de honden geen brood van lusten dan kun je erop rekenen dat de oplosmolen heel langzaam gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:16:
[...]

Het geld is er wel, alleen staat het op geblokkeerde rekeningen.
Ergens heeft Gox dus iets niet goed gedaan waardoor dat is gekomen.

Vergelijk het maar met bijv. kraken.
Als je daar teveel geld stort terwijl je tier twee bent wordt ook je account bevroren, totdat uitgezocht is dat....

Een begeleidende mail kan de zaak mogelijk versnellen en dan kun je weer meedoen.
Stuur je een mail waar de honden geen brood van lusten dan kun je erop rekenen dat de oplosmolen heel langzaam gaat draaien.
Hoeveel geld is er geblokkeerd bij MtGox dan? Ik dacht iets van $5m, als ik een beetje kan hoofdrekenen moeten ze toch veeeeel meer in fees hebben verdiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:33:

Hoeveel geld is er geblokkeerd bij MtGox dan? Ik dacht iets van $5m, als ik een beetje kan hoofdrekenen moeten ze toch veeeeel meer in fees hebben verdiend?
Ik heb geen flauw idee om hoeveel geld het gaat.
of er veel meer geld aan fees is verdient maakt niet zoveel uit als dat ook op een geblokkeerde rekening staat.
En als dat niet op een geblokkeerd account staat, stel je dan je klant vast schadeloos van je eigen geld?

ik denk dat daar ook een beetje het verschil merkbaar is tussen een bank en een exchange.
Bij een bank draagt de bank het risico, bij een exchange draag je zelf het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:41:
[...]
of er veel meer geld aan fees is verdient maakt niet zoveel uit als dat ook op een geblokkeerde rekening staat.
En als dat niet op een geblokkeerd account staat, stel je dan je klant vast schadeloos van je eigen geld?
Enkel een Amerikaanse rekening van MtGox is geblokkeerd door de Amerikaanse overheid vanwege het niet volgen van anti-witwas regels. De hoofd-rekening van Gox, in Japan, is nog gewoon beschikbaar. En zo ook een rekening die ze in Polen hebben voor SEPA transacties.

Dus voor zover publiek bekend is, is het alleen die $5M die niet beschikbaar is en dat is al een tijd geleden (eerste helft 2013) en MtGox verdient genoeg aan fees (die schandalig hoog zijn vergeleken met Kraken, Bitstamp en BTC-e) om dat inmiddels te kunnen dekken.
ik denk dat daar ook een beetje het verschil merkbaar is tussen een bank en een exchange.
Bij een bank draagt de bank het risico, bij een exchange draag je zelf het risico.
De bank draagt het risico zolang ze nog geld over hebben. Als het verlies te groot is, wordt het risico vanzelf weer afgeschoven op de klanten, maar dan via de belastingen waarmee de bailouts worden betaald.

In ander nieuws, een artikel over Gox door de Wallstreet Journal, inclusief nieuwe statements van Mark Karpeles. Lees en huiver: http://online.wsj.com/article/BT-CO-20140217-704805.html
- "We are very surprised that anyone could fault MtGox instead of the bitcoin software."
- In the email interview, Mr. Karpelès responded to questions about the company's solvency or protection for customers' funds by saying that the matter is confidential.

[ Voor 36% gewijzigd door Rannasha op 18-02-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:41:
[...]

Tuurlijk maakt dat wel uit hoeveel ze in fees verdiend hebben. Als er $5m is geblokkeerd en ze hebben maar $3m verdiend aan fees betekend dat ze bij een "bank run" $2m te kort komen. Aangezien ze hoogstwaarschijnlijk veel meer verdiend hebben als er geblokkeerd is hebben ze, in theorie, altijd genoeg geld in huis om alle klanten te kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:20:

Tuurlijk maakt dat wel uit hoeveel ze in fees verdiend hebben. Als er $5m is geblokkeerd en ze hebben maar $3m verdiend aan fees betekend dat ze bij een "bank run" $2m te kort komen. Aangezien ze hoogstwaarschijnlijk veel meer verdiend hebben als er geblokkeerd is hebben ze, in theorie, altijd genoeg geld in huis om alle klanten te kunnen betalen.
theorie en praktijk zijn altijd twee verschillende zaken.
Dat ligt er dan wel een beetje aan wat iemand met z'n privégeld doet en hoe de regels zijn omtrent het schadeloosstellen van klanten met privégeld.

Ik weet niet hoe oud je bent maar: Does World Online ring a bell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
De conclusie is dat als de $5M beslaglegging in de VS het enige verlies is dat MtGox heeft geleden, ze in principe meer dan genoeg geld zouden moeten hebben.

Maar wat de precieze financiele status van MtGox in werkelijkheid is zullen we waarschijnlijk nooit precies weten. We zullen alleen een idee krijgen hoe het er voor staat wanneer de withdrawals weer op gang komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:48:

De conclusie is dat als de $5M beslaglegging in de VS het enige verlies is dat MtGox heeft geleden, ze in principe meer dan genoeg geld zouden moeten hebben.

Maar wat de precieze financiele status van MtGox in werkelijkheid is zullen we waarschijnlijk nooit precies weten. We zullen alleen een idee krijgen hoe het er voor staat wanneer de withdrawals weer op gang komen.
Ik vind het op z'n zachts gezegd opmerkelijk dat een site die aanvankelijk magic cards liet verhandelden, uit kon groeien tot 's werelds grootste bitcoin exchange.
Nou zijn de wonderen de wereld nog niet uit en ergens zegt een stemmetje dat het hier de eigenaar behoorlijk boven het hoofd is gegroeid.
ik weet niet hoe oud die Mark Z. is, maar hij kan duidelijk niet omgaan met wat er nu allemaal over hem heen komt.
Het is dus inderdaad niets meer dan afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Rannasha schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:00:
[...]
Waarom niet? Iedere normaal functionerende exchange hoort dat geld zonder problemen te kunnen betalen. Ongeacht wat de koers is. Wellicht dat het een paar uurtjes duurt om alle Bitcoin-withdrawals uit cold storage te betalen, maar qua financien hoort iedere (bit)cent die ooit gestort is gewoon beschikbaar te zijn voor uitbetalingen.
Volgens wie / wat hoort elke exchange dat te kunnen betalen? Of is het enkel wishful thinking en is er eigenlijk geen enkele onderbouwing?

Ik lees allerlei mensen die "vinden" dat het moet, maar BTC blijft cowboy-land afaik.

Ik vind alle berekeningen qua fees etc hardstikke leuk allemaal, maar sinds wanneer is MtGox een 100% non-profit instelling (die ook nog eens geen investeringen doet) en die allemaal vrijwilligers heeft rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Gomez12 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:31:
[...]

Volgens wie / wat hoort elke exchange dat te kunnen betalen? Of is het enkel wishful thinking en is er eigenlijk geen enkele onderbouwing?

Ik lees allerlei mensen die "vinden" dat het moet, maar BTC blijft cowboy-land afaik.

Ik vind alle berekeningen qua fees etc hardstikke leuk allemaal, maar sinds wanneer is MtGox een 100% non-profit instelling (die ook nog eens geen investeringen doet) en die allemaal vrijwilligers heeft rondlopen.
De exchange werkt slechts als tussenpersoon die kopers en verkopers aan elkaar koppelt. Ze (ver)kopen zelf helemaal niets, ze snoepen alleen een klein beetje van iedere transactie af als fee. Het geld dat klanten op de exchange storten wordt enkel in bewaring gegeven. De exchange doet hier niets mee, behalve het overboeken naar de account van een andere klant als er een transactie plaats vindt.

Ik zie dan ook niet waarom het wishful thinking zou zijn dat de exchange al het geld dat klanten hebben gestort gewoon op hun rekening heeft staan. Wat zouden ze anders met dat geld doen?

Omdat de exchange zelf niet handelt, komen ze bij normaal opereren ook nooit geld tekort. Zo lang de inkomsten (uit trade-fees) hoger zijn dan de uitgaven (hosting, development, support, juridisch), gaat het goed. En met de hoeveelheid handelsvolume die Bitcoin-exchanges genereren is het bijzonder eenvoudig om winst te maken zolang er zorvuldig met het geld van klanten om gaat (dat wil zeggen: het gewoon op de bank / wallet laat staan). MtGox haalde een dag-volume van 5000-10000 BTC voordat de huidige ongein begon. Met een fee van ~1% levert dat 50-100 BTC per dag op. Dat is momenteel $30K-$60K per dag.

[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 18-02-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Rannasha schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:39:
[...]
Ik zie dan ook niet waarom het wishful thinking zou zijn dat de exchange al het geld dat klanten hebben gestoord gewoon op hun rekening heeft staan. Wat zouden ze anders met dat geld doen?
Ehm investereren voor meer winst, traden op andere exchanges etc. etc.

Je zou als bedrijf wel gek zijn als jij gratis "geld" gaat stallen, transaction fees zijn leuk, maar de hoeveelheid vaststaand geld daar wil je ook gewoon mee kunnen speculeren zodat het meer wordt.
Met een fee van ~1% levert dat 50-100 BTC per dag op. Dat is momenteel $30K-$60K per dag.
En een half jaar geleden was dat maar $3K-$6K per dag. En daar valt weer geen bedrijf op te runnen.

Of jouw idee moet zijn dat MtGox 5 jaar geleden al wist dat BTC naar het huidige prijsnivo zou gaan en dat ze daarom rustig al die tijd giga-verlies hebben geleden om nu mogelijke winst te behalen (maar dan mag je 3x raden waar dat verlies normaliter mee gedekt wordt, juist met het vaststaande geld)
Of hun bedrijfsvoering is niet gebaseerd op wat de BTC vandaag waard is en ze hebben dus additioneel geld nodig in de bedrijfsplanning (en de huidige koers is enkel een meevaller)

Maar stel nou eens dat ik zou hopen dat MtGox alles opzij zou zetten, waar kan ik dan een objectief bewijs daarvoor vinden?
Of moet het allemaal maar blijven bij wishfull thinking van de klanten en wij van wc-eend uitspraken van MtGox zelf? Want er is geen enkele regulering die ingrijpt als dit "leugentjes om bestwil" blijken te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:03:
[...]

Je zou als bedrijf wel gek zijn als jij gratis "geld" gaat stallen, transaction fees zijn leuk, maar de hoeveelheid vaststaand geld daar wil je ook gewoon mee kunnen speculeren zodat het meer wordt.
En dat is waarom Kraken zoveel meer vertrouwen kweekt. Die stellen gewoon heel duidelijk hun geld te splitsen in een operationele rekening, waar de bedrijfsvoering uit betaald wordt en die alleen aangevuld wordt via investeringen en fees, en een funds rekening waar het geld van de klanten geparkeerd staat. Als het bedrijf achter Kraken failliet gaat, krijgen de gebruikers netjes hun geld (let op, dit is uiteraard geen garantie, er kan altijd iemand hebberiger worden dan ze verkondigen).

Een middleman die een business wil runnen en daarnaast gaat speculeren met het geld van anderen in zo'n volatiele markt is vragen om problemen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Tenzij een bedrijf expliciet vermeldt dat jouw inleg niet her-geïnvesteerd wordt lijkt het me ietwat naïef om te denken dat MtGox gewoon netjes alles bewaard heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Hadespuiter op 18-02-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

zomertje

Barisax knorretje

Heeft iemand de 'nieuwe coin' op kraken al gezien? (zit op mn werk, daar doet ie t niet en op mobiel is onduidelijk)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

Terms of Use van MtGox, onderdeel over de plichten van MtGox zelf:
it will hold all monetary sums and all Bitcoins deposited by each Member in its Account, in that Member's name as registered in their Account details, and on such Member's behalf.
Volgens hun eigen regels mogen ze het geld dus niet elders investeren. Of ze zich aan hun regels houden weet ik niet, maar ik vind het niet vreemd om aan te nemen dat exchanges het gestorte geld gewoon beschikbaar houden. Het zijn immers geen banken. Kraken heeft overigens vergelijkbare tekst op z'n website, waar staat dat ze een "full reserve" aanhouden.
En een half jaar geleden was dat maar $3K-$6K per dag. En daar valt weer geen bedrijf op te runnen.

Of jouw idee moet zijn dat MtGox 5 jaar geleden al wist dat BTC naar het huidige prijsnivo zou gaan en dat ze daarom rustig al die tijd giga-verlies hebben geleden om nu mogelijke winst te behalen (maar dan mag je 3x raden waar dat verlies normaliter mee gedekt wordt, juist met het vaststaande geld)
Of hun bedrijfsvoering is niet gebaseerd op wat de BTC vandaag waard is en ze hebben dus additioneel geld nodig in de bedrijfsplanning (en de huidige koers is enkel een meevaller)
Het dagelijkse BTC-volume van MtGox lag een half jaar geleden veel hoger (uitschieters boven de 50K waren niet ongebruikelijk). Hun inkomsten in USD waren dus zeker niet 10x zo laag toen.

[ Voor 48% gewijzigd door Rannasha op 18-02-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 09:19

Blord

Hello Kitty !

Er is misschien zoveel bitcoins van Gox door transaction malleability kwijtgeraakt dat het bedrijf in een acuut probleem zit. Ze hebben niet meer alle bitcoins van de klanten.

Nu kun je de vraag stellen waarom Gox niet op tijd hebben ingegrepen. Ze hebben acties genomen tegen de tijd dat de pot leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het grote Bitcointalk topic over NXT leest.

Twee leuke updates:
- Bitcoinwisdom: http://bitcoinwisdom.com/markets/bter/nxtbtc en http://bitcoinwisdom.com/markets/bter/nxtcny

- Bitonic: https://twitter.com/Bitonicnl/statuses/435398282617966592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
zomertje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:41:
Heeft iemand de 'nieuwe coin' op kraken al gezien? (zit op mn werk, daar doet ie t niet en op mobiel is onduidelijk)
Nee nog niet! Ben heel benieuwd welke coin het wordt! Zag wel berichten dat het bij Kraken tijdelijk niet mogelijk was op BTC op te storten omdat ze met die nieuwe coin bezig waren.

http://www.reddit.com/r/B..._send_bitcoins_to_kraken/

Zou dus elk moment kunnen gebeuren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Mantus schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:58:
[...]

Nee nog niet! Ben heel benieuwd welke coin het wordt! Zag wel berichten dat het bij Kraken tijdelijk niet mogelijk was op BTC op te storten omdat ze met die nieuwe coin bezig waren.

http://www.reddit.com/r/B..._send_bitcoins_to_kraken/

Zou dus elk moment kunnen gebeuren denk ik
Tot groot verdriet van hordes altcoin-fanatici wordt de nieuwe coin waarschijnlijk gewoon een saaie, oude fiat-currency. En wel de Britse Pond. Ledmaniak heeft met wat detective-werk in de API van Kraken verwijzingen gevonden naar currencypairs met de GBP: https://bitcointalk.org/i...799.msg5216385#msg5216385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Rannasha schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:00:
[...]

Tot groot verdriet van hordes altcoin-fanatici wordt de nieuwe coin waarschijnlijk gewoon een saaie, oude fiat-currency. En wel de Britse Pond. Ledmaniak heeft met wat detective-werk in de API van Kraken verwijzingen gevonden naar currencypairs met de GBP: https://bitcointalk.org/i...799.msg5216385#msg5216385
Pffffff, inderdaad saaaaaaaaaaiii }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Prima toch? Ik was al bang dat ze doge of max gingen toevoegen..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:05:
Prima toch? Ik was al bang dat ze doge of max gingen toevoegen..
MAX to the mooooon!

Maar even serieus, ik nu net meer dan een week geleden begonnen met het minen van altcoin en was van plan om Kraken (Tier 3 verified) te gebruiken om mijn btc in euro op mijn rekening te laten betalen.
Moet ik mij hier nu zorgen over maken of is het gewoon weer de zoveelste strom in een glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:10:
[...]

MAX to the mooooon!

Maar even serieus, ik nu net meer dan een week geleden begonnen met het minen van altcoin en was van plan om Kraken (Tier 3 verified) te gebruiken om mijn btc in euro op mijn rekening te laten betalen.
Moet ik mij hier nu zorgen over maken of is het gewoon weer de zoveelste strom in een glas?
Waar moet je je zorgen om maken? Dat Kraken GBP toevoegt als currency?

* Rannasha is confused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 14:49
Ik dat dat het veel groter nieuws is dat ze GBP toevoegen dan een of andere altcoin. Betekent dat er weer meer Europese traders naar kraken toe zullen stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Avalaxy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:16:
Ik dat dat het veel groter nieuws is dat ze GBP toevoegen dan een of andere altcoin. Betekent dat er weer meer Europese traders naar kraken toe zullen stromen.
Dat denk ik ook :) en hoop ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 15:27
Marvin is weer bezig, scherpe wall op bitstamp (tov kraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
ozothebozo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:46:
Marvin is weer bezig, scherpe wall op bitstamp (tov kraken)
Een kwartiertje geleden wel. Daarna heb ik de profit-drempel wat omhoog geschroefd, want m'n geld op Bitstampt raakt op en m'n deposit van vandaag is nog niet binnen.

edit: speak of the devil... profit-drempel kan weer omlaag :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 18-02-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 15:27
:)

Ik zit een beetje in dubio welke exchange ik wil gebruiken.
Nu zit ik bij Kraken, hier zit ik vanaf het begin en heb nu een fee van 1,6%.
Maar bij Bitstamp gaat het vaak harder en zijn drops vaak ook échte drops en pieken... nouja je snapt het wel. Hier kan ik mogelijkerwijs meer uit halen.
Alleen vind ik Kraken wel weer prettig omdat het zo reactief is.
Wanneer Bitstamp of BTC-e een koerswijziging laat zien kan ik hier vaak op mijn gemak op reageren. Dit doen er meerdere (ofcourse) waarna de koers natuurlijk ook stijgt/daalt zodat ik mijn winst kan pakken.....
Alleen zijn deze schommelingen relatief kleiner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:11:
[...]

Waar moet je je zorgen om maken? Dat Kraken GBP toevoegt als currency?

* Rannasha is confused
Neen, maar van die berichten op reddit dat de BTC deposit nooit is aangekomen bij Kraken.
Nu dat zal wel een vertraging geweest zijn met de blockchain.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:24:
[...]

Neen, maar van die berichten op reddit dat de BTC deposit nooit is aangekomen bij Kraken.
Nu dat zal wel een vertraging geweest zijn met de blockchain.info
Volgens Kraken kwam dat omdat ze een of andere veiligheids-maatregel hadden af laten gaan toen ze bezig waren GBP toe te voegen. Het is in ieder geval weer gefixed, heb afgelopen nacht probleemloos kunnen depositen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:54
MtGox weer weg bij Plus500. Die laatste doet ook lekker waar ze zin in hebben :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Razkin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:00:
MtGox weer weg bij Plus500. Die laatste doet ook lekker waar ze zin in hebben :X
Past wel bij Gox dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34
[...]

[...]

Waarom zou daar geen bedrijf op te runnen zijn?

Een exchange hoort het geld van "derden" op een "derdenrekening" te parkeren en niet mee te speculeren. Dat geldt ook voor BinckBank, Alex en al die andere handelshuizen. Dit gebeurt ook met makelaars die in opdracht van een vastgoedbeheerder werken. Zij ontvangen een % percentage over de betaalde huren, het geld wordt op een derdenrekening gestort. Dat is evenzo met incassobureau's: het ontvangen geld van de debiteur gaat op een aparte rekening na aftrek van kosten, zodat het geld "veilig" (tegen faillissement) op een rekening staat van hun opdrachtgever.

Een exchange dat speculeert en risico neemt op het vermogen van zijn/haar klanten moet je zo snel mogelijk afscheid van nemen. Het kan tenslotte een keer tegenzitten en de volgende dag kan je niet meer bij je 1000'en, 10000'en of meer euro's. *Vanished*

"Gratis" stallen doen ze trouwens niet, creditrekeningen leveren ook rente op van de bank :)

En wat dacht je van pokersites.... de ontvangen rakes kunnen ze MEER DAN prima van leven, zonder te speculeren met geld wat niet van hen is.

[ Voor 7% gewijzigd door eMiz0r op 18-02-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Rannasha schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:43:

Terms of Use van MtGox, onderdeel over de plichten van MtGox zelf:

[...]

Volgens hun eigen regels mogen ze het geld dus niet elders investeren. Of ze zich aan hun regels houden weet ik niet, maar ik vind het niet vreemd om aan te nemen dat exchanges het gestorte geld gewoon beschikbaar houden. Het zijn immers geen banken. Kraken heeft overigens vergelijkbare tekst op z'n website, waar staat dat ze een "full reserve" aanhouden.

[...]
IMO staat het redelijk vast dat ze niet meer over alle funds beschikken die gebruikers daar hebben gedeponeerd. Of ze dit nu zelf elders hebben geinvesteerd, geinvesteerd en verloren zijn, simpelweg uitgegeven hebben (ivm bevroren tegoeden, ter voorkoming faillissement), of gehackt zijn, dat is de vraag. Waarom zouden ze anders geen antwoord geven op vragen hieromtrent?
Een andere sterke aanwijzing zijn de withdrawal limits die ze gaan instellen. Ook een manier om niet direct alle BTC / fiat te hoeven uitkeren en dus niet direct in de problemen te komen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Withdrawal limits hebben daar niks mee te maken, of Iig niet per se iets.
Ze snappen zelf ook wel dat het vertrouwen in gox weg is en er een bankrun ontstaat. Of ze het geld nu wel of niet in kas hebben proberen ze er bankrun te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

EJPostema schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:17:
Withdrawal limits hebben daar niks mee te maken, of Iig niet per se iets.
Ze snappen zelf ook wel dat het vertrouwen in gox weg is en er een bankrun ontstaat. Of ze het geld nu wel of niet in kas hebben proberen ze er bankrun te voorkomen.
Ben ik het niet mee eens. Een withdrawal limit houdt een bankrun niet tegen. Of nu alle klanten weg zijn binnen een uur of binnen een week, dat maakt eigenlijk niets uit. Een deel van de klanten zal daarna wel weer terug komen. Echter kunnen ze zich niet veroorloven dat iedereen wegloopt, aangezien ze dat simpelweg niet kunnen betalen. En dus proberen ze de leegloop te rekken, in de hoop dat ze niet op het punt arriveren dat ze de withdrawals moeten stopzetten, omdat er simpelweg niets meer is. Mijn voorspelling; Ze zullen met een belachelijk hoog withdrawal limit komen. Vervolgens zet de leegloop toch door, waarbij de koers blijft dalen (ook op andere exchanges). Dan komen ze op een punt dat ze het niet meer kunnen betalen, en zetten ze met een kutsmoesje de withdrawals weer stop. En vervolgens zitten we weer in de situatie waarin we nu zitten. Dan zal MtGox de handdoek in de ring gooien, met een flinke klap op alle exchanges tot gevolg. Pas daarna kunnen we weer omhoog. Vandaar dat ik ook liever had gezien dat MtGox per direct van de aardbodem verdwijnt.

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 18-02-2014 18:28 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Het is als een pleister. Als MtGox in 1x was omgevallen had het even een klap veroorzaakt en daarna weer verder. Nu gaat het heel langzaam en doet het overal bij iedereen veel pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
FaceDown schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:27:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Een withdrawal limit houdt een bankrun niet tegen. Of nu alle klanten weg zijn binnen een uur of binnen een week, dat maakt eigenlijk niets uit. Een deel van de klanten zal daarna wel weer terug komen. Echter kunnen ze zich niet veroorloven dat iedereen wegloopt, aangezien ze dat simpelweg niet kunnen betalen. En dus proberen ze de leegloop te rekken, in de hoop dat ze niet op het punt arriveren dat ze de withdrawals moeten stopzetten, omdat er simpelweg niets meer is. Mijn voorspelling; Ze zullen met een belachelijk hoog withdrawal limit komen. Vervolgens zet de leegloop toch door, waarbij de koers blijft dalen (ook op andere exchanges). Dan komen ze op een punt dat ze het niet meer kunnen betalen, en zetten ze met een kutsmoesje de withdrawals weer stop. En vervolgens zitten we weer in de situatie waarin we nu zitten. Dan zal MtGox de handdoek in de ring gooien, met een flinke klap op alle exchanges tot gevolg. Pas daarna kunnen we weer omhoog. Vandaar dat ik ook liever had gezien dat MtGox per direct van de aardbodem verdwijnt.
Dat zou Idd kunnen. Ik denk dat ze met een laag withdrawal limiet komen, bijvoorbeeld 1 btc per dag.
Voor veel traders is dit prima maar voor de grote jongens (bijvoorbeeld meer dan 500 btc) schiet dat niet op.
Je dwingt de grote jongens dus om op je site te blijven handelen. Waardoor er een redelijk volume beschikbaar blijft. Dit zou ze genoeg tijd kunnen geven om het vertrouwen terug te winnen van de kleine spelers.
Maargoed zo zijn er meerdere scenario's denkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net mail van Gox:

Dear ********,

We are pleased to inform you that the identification documentation you have submitted has been reviewed, and your account has been upgraded to "Verified" status.

If you would like to request a withdrawal limit increase (up to $10,000 daily, and up to $50,000 monthly), please reply back to this email with the below.

Wallet (BTC/USD/ETC):
New Daily Limit:

Wallet (USD/EUR/ETC):
New Monthly Limit:

We sincerely apologize for the delays and any inconvenience which you have suffered in relation to the account verification process. If you continue to experience any issues, please do not hesitate to contact MtGox AML Services (support@mtgox.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Wanneer was de aanvraag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 januari, gox ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bithash
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 11:46
Ik kreeg deze mail, ze zijn er maar druk mee...
''Verified'' was ik al.

Dear m,

We are sorry for the delay.

Kindly send us the below information to increase your wallet withdrawal limits.

Date of birth:
Full name:
Balance on each wallet:
Address used on verification:

Thank you!!

Kind regards,
AML Support
Email: aml@mtgox.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:48:
Krijg net mail van Gox:

Dear ********,

[knip]
Ik kreeg exact dezelfde mail op 21 januari. Aanvraag was op 12 december. Vreemd dat je helemaal geen extra documenten hoeft te sturen om trusted te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitchcoin
  • Laatst online: 14-12-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:48:
Krijg net mail van Gox:

Dear ********,

We are pleased to inform you that the identification documentation you have submitted has been reviewed, and your account has been upgraded to "Verified" status.

If you would like to request a withdrawal limit increase (up to $10,000 daily, and up to $50,000 monthly), please reply back to this email with the below.

Wallet (BTC/USD/ETC):
New Daily Limit:

Wallet (USD/EUR/ETC):
New Monthly Limit:

We sincerely apologize for the delays and any inconvenience which you have suffered in relation to the account verification process. If you continue to experience any issues, please do not hesitate to contact MtGox AML Services (support@mtgox.com).
Hoe lang heeft dit geduurd? Ik wacht nog steeds sinds eind december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonez0r schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:21:

Ik kreeg exact dezelfde mail op 21 januari. Aanvraag was op 12 december. Vreemd dat je helemaal geen extra documenten hoeft te sturen om trusted te worden.
Hoezo geen documenten?
Voor deze aanvraag werd wel om ID en nota gevraagd, ook gemaild aan ze.
Maar wist al dat het bij Gox lang zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitchcoin
Bij mij al 2 x afgewezen en weet werkelijkniet waarom. Jouw aanvraag in 1x goedgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitchcoin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:30:

Hoe lang heeft dit geduurd? Ik wacht nog steeds sinds eind december.
Dan wacht je langer dan ik. Aangemeld en gelijk alles opgestuurd. Vandaag antwoord en verified.
En ja, in een keer goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitchcoin
Jeetje. En wat vr documenten had je meegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitchcoin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:36:
Jeetje. En wat vr documenten had je meegestuurd?
Ik heb met mijn smartphone een foto gemaakt van m'n paspoort en een foto van de acceptgiro van parkeerbeheer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitchcoin
Nou ja zeg. Nu breekt mn Klomp. En ik maar netjes alles inscannen..... Ga het ook eens met mn smartphone proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitchcoin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:39:
Nou ja zeg. Nu breekt mn Klomp. En ik maar netjes alles inscannen..... Ga het ook eens met mn smartphone proberen.
8)7

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:31:
[...]

Hoezo geen documenten?
Voor deze aanvraag werd wel om ID en nota gevraagd, ook gemaild aan ze.
Dat is voor een level 1 (verified) account. Je kan level 2 (trusted) worden en dan krijg je hogere limits. In die mail staat dat je daarvoor alleen maar een reply op de mail hoeft te sturen, met daarin de gewenste limits. Echter, in hun FAQ staat dat je heel wat meer moet doen voor een trusted account:
Documents Requirement for upgrade to "trusted" account status:

ALL documents must be notarized with apostille (this is mandatory and applies to customers from the countries listed under the Apostille Convention https://support.mtgox.com...postille-needed-countries) and sent by priority mail to the address at the bottom of this page.
"Notarized with apostille" betekent dat je de documenten moet laten stempelen bij een arrondissementsrechtbank of notaris (is me nooit helemaal duidelijk geworden toen ik het uitzocht) en die dan per papieren post naar MtGox stuurt. Blijkbaar zijn ze van gedachten veranderd en is dat allemaal niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonez0r schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:48:

Dat is voor een level 1 (verified) account. Je kan level 2 (trusted) worden en dan krijg je hogere limits. In die mail staat dat je daarvoor alleen maar een reply op de mail hoeft te sturen, met daarin de gewenste limits. Echter, in hun FAQ staat dat je heel wat meer moet doen voor een trusted account:
Ik begrijp wel dat je de link legt, ik begrijp alleen niet waar jij het leest in die mail.
"Notarized with apostille" betekent dat je de documenten moet laten stempelen bij een arrondissementsrechtbank of notaris (is me nooit helemaal duidelijk geworden toen ik het uitzocht) en die dan per papieren post naar MtGox stuurt. Blijkbaar zijn ze van gedachten veranderd en is dat allemaal niet meer nodig.
Dat is toch voor bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:05:
[...]

Ik begrijp wel dat je de link legt, ik begrijp alleen niet waar jij het leest in die mail.
Het kan ook zijn dat ik de mail verkeerd interpreteer. Ik las het meer als "stuur een reply met je gewenste limits en je krijgt trusted status". Ook omdat er verder niks in stond over documenten.
Dat is toch voor bedrijven?
Volgens mij niet. Kijk maar naar de FAQ. Eerst staan er de vereisten over apostille, ze hebben het zelfs over "all documents". Pas daarna komt het stukje over individuen en daarna bedrijven. Die apostille slaat dus op beide neem ik aan.

edit: bitcointalk down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Rannasha is Marvin out of funds? Kraken-Bitstampt lijkt toe te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Wat is er nou eigenlijk aan de hand met de Bitcoin-koers? Nog steeds op € 450,-? Waarom niet weer gewoon omhoog as usual? Of heeft dit nog steeds te maken met dat MtGox verhaal?

Ben de laatste week niet zoveel online geweest (geboorte van zoon + griep - heerlijke combi :( ), dus vandaar m'n onwetendheid.

En normaal maakt die BTC-koers me niet zo heel veel uit (heb geen plannen om nu al volledig uit te cashen), maar wou een deel uit laten betalen voor een bepaalde aankoop en ik weiger om dan 2 BTC voor nog geen € 1000,- in te leveren ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Dennahz op 18-02-2014 22:40 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Dennahz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:38:
Wat is er nou eigenlijk aan de hand met de Bitcoin-koers? Nog steeds op € 450,-? Waarom niet weer gewoon omhoog as usual? Of heeft dit nog steeds te maken met dat MtGox verhaal?
Ja. Er hangen nog steeds grote donderwolken boven gox. Zo lang die niet weg zijn zal het afwachten blijven.
Handelaren houden niet van onzekerheid. Liever nu slecht nieuws en dan door, dan langdurig onzekerheid.
Ben de laatste week niet zoveel online geweest (geboorte van zoon + griep - heerlijke combi :( ), dus vandaar m'n onwetendheid.

En normaal maakt die BTC-koers me niet zo heel veel uit (heb geen plannen om nu al volledig uit te cashen), maar wou een deel uit laten betalen voor een bepaalde aankoop en ik weiger om dan 2 BTC voor nog geen € 1000,- in te leveren ;)
Congrats! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
pposthoorn schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:27:
Rannasha is Marvin out of funds? Kraken-Bitstampt lijkt toe te nemen.
Marvin heeft om 22:26 z'n laatste trade uitgevoerd. Het geld is nu op op Bitstamp. Morgen weer 5K om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Laatst online: 26-06 05:21
Wat is er nou eigenlijk aan de hand met de Bitcoin-koers? Nog steeds op € 450,-? Waarom niet weer gewoon omhoog as usual?
Er is al een behoorlijk aantal mensen die vooralsnog de vingers hebben gebrand aan bitcoin (zeg maar de groep die €600/700 zelfs 800 heeft betaald voor 1 btc). De groep die nog enthousiast inspringt richting zulke bedragen wordt natuurlijk steeds kleiner.

Er moet imho wel érg veel vertrouwen terugkeren (voor langere tijd geen exchange "bugs"/hacks en andere gekkigheden, geen overheden die gaan morrelen over regulatie, en een serieuze uitbreiding van de hoeveelheid webshops die btc accepteren) wil de koers weer richting de €800,- gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadespuiter schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:48:

Er is al een behoorlijk aantal mensen die vooralsnog de vingers hebben gebrand aan bitcoin (zeg maar de groep die €600/700 zelfs 800 heeft betaald voor 1 btc). De groep die nog enthousiast inspringt richting zulke bedragen wordt natuurlijk steeds kleiner.

Er moet imho wel érg veel vertrouwen terugkeren (voor langere tijd geen exchange "bugs"/hacks en andere gekkigheden, geen overheden die gaan morrelen over regulatie, en een serieuze uitbreiding van de hoeveelheid webshops die btc accepteren) wil de koers weer richting de €800,- gaan.
En dan nog bestaat het risico dat die mensen cashen als de koers weer op die hoogte is, dus pieken en dalen hou je nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Ik heb een paar dollars staan op mtgox, gevalletje mcdonnalds euroknallers voor 5 personen een volle buik.
Maar omdat dit dollars zijn lukt het niet om ze op mijn rabo rekening te krijgen(SEPA withdrawal) Omdat het dollars zijn.

Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen nu?

Mtgox heeft het zelf over International wire transfer method, of bitcoins kopen en dan direct in euro's verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Volgens mij zet je bank dit zelf om met de wisselkoers die zij hebben. Gox withdraws zijn nog steeds locked. Dus je kan er niets af halen.

Ik was er 1 die op € 680 was ingestapt. Had mijn verlies inmiddels al genomen en probeer nu die goed te maken. Zit er nu weer in op 481. Helaas niet opgelet toen we naar de 450 gingen. Lag te slapen. Morgen d-day. Al zal het wel crashen. Maar heb nog nooit gelijk gehad wie weet stijgt het wel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Dacuuu schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 07:04:
Ik heb een paar dollars staan op mtgox, gevalletje mcdonnalds euroknallers voor 5 personen een volle buik.
Maar omdat dit dollars zijn lukt het niet om ze op mijn rabo rekening te krijgen(SEPA withdrawal) Omdat het dollars zijn.

Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen nu?

Mtgox heeft het zelf over International wire transfer method, of bitcoins kopen en dan direct in euro's verkopen.
Je zou BTC kunnen kopen voor de USD en die daarna direct op MtGox verkopen voor EUR en dan een SEPA-withdrawal aanvragen daarvoor.

Als je van een gokje houdt zou je de BTC ook vast kunnen houden tot de BTC-withdrawals bij MtGox weer geopened worden (morgen een nieuwe update van de voortgang daarmee). De koers is elders momenteel twee keer zo hoog, dus je kunt je geld verdubbelen als de withdrawals weer geopened worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
zo heb ik ook alles ingediend bij kraken en gox, alles foto gemaakt via smartphone en opgestuurd, en alles was netjes geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Nu online
Rannasha schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:57:
[...]

Marvin heeft om 22:26 z'n laatste trade uitgevoerd. Het geld is nu op op Bitstamp. Morgen weer 5K om mee te spelen.
is marvin ergens live te volgen ofzo ? (ik zie de vraag vaak langskomen of marvin out of funds is ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
fuqua schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:55:
[...]

is marvin ergens live te volgen ofzo ? (ik zie de vraag vaak langskomen of marvin out of funds is ??)
Nee. Zo spannend is het helemaal niet en ik heb wel betere dingen te doen dan een web-broadcast functie in dat ding bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:53:

zo heb ik ook alles ingediend bij kraken en gox, alles foto gemaakt via smartphone en opgestuurd, en alles was netjes geaccepteerd.
Heb ook BSN niet geblured, jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:58:
[...]

Heb ook BSN niet geblured, jij?
nee niks geblurred, ik had/heb geen zin in gezeur, zou me niks verbazen als ze het dan juist gaan afwijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door fuqua op 19-02-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Nu online

mtgox verhaal is inderdaad nog niet voorbij. withdrawals zijn nog niet geactiveerd. begint (zeer) langzaam aan tot stand te komen. wel is bekend dat ze daily en montly limieten hebben opgeworpen. om een exodus te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:04
Ik zag net dat mijn Bank account was geverifieerd, gelijk me geld vanaf Mt.Gox afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 14:35
inTIMidate schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:27:
Ik zag net dat mijn Bank account was geverifieerd, gelijk me geld vanaf Mt.Gox afgehaald.
Heb je iets van het nieuws rond Gox gevolgd afgelopen half jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik heb ook een mail van Gox gekregen dat mijn account geverifieerd is. Lijkt geen toeval dat veel mensen in een korte tijd geverifieerd is. Er was niets mis met mijn aanvraag. Ze hebben gewoon de goedkeuring vertraagt.
Ze gokken nu op de opportunisten die het vers geld binnen brengen om de goedkope bitcoins op te kopen. Een fiat storting is nu alleen mogelijk met een geverifieerd account. Maar die mensen zullen weer vastzitten omdat de bitcoins withdraws gelimiteerd is.

Ik doe daar niet meer mee en vraag meteen bitcoins withdraws aan zodra het weer mogelijk is. Ik verkoop de coins wel op andere markten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:42:
Ik heb ook een mail van Gox gekregen dat mijn account geverifieerd is. Lijkt geen toeval dat veel mensen in een korte tijd geverifieerd is. Er was niets mis met mijn aanvraag. Ze hebben gewoon de goedkeuring vertraagt.
Ze gokken nu op de opportunisten die het vers geld binnen brengen om de goedkope bitcoins op te kopen. Een fiat storting is nu alleen mogelijk met een geverifieerd account. Maar die mensen zullen weer vastzitten omdat de bitcoins withdraws gelimiteerd is.

Ik doe daar niet meer mee en vraag meteen bitcoins withdraws aan zodra het weer mogelijk is. Ik verkoop de coins wel op andere markten.
Weet je wat ik voor een gevoel hierbij krijg?

Dat je hetzelfde doet als mensen die over bitcoin praten, terwijl ze hun kennis daarover hebben opgedaan op nujij.nl

Niemand weet iets zeker over Gox, ik niet en jij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ik zie niet goed wat Gox zou winnen met het bewust vertragen van verificaties. Tenslotte zijn openstaande verificatie-requests van potentiele nieuwe klanten en ook voor de huidige Gox-crisis waren nieuwe klanten al welkom, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Zijn er nog meer mensen hier die eventueel van plan zijn te gaan handelen op https://www.clevercoin.net/nl ?

Ik hoor er vrij weinig over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Een maand geleden kon je gewoon storten zodra je een nieuw account maakt, geverifieerd of niet.
Nu moet je een geverifieerd account hebben om fiat en bitcoins te kunnen storten en withdrawen.
Ze hebben alle baat bij om de huidige aanvragen te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er voor mij exact duidelijk wat je moet aanleveren bij bitstamp om verified te raken?
Heb het nu al 10x geprobeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:55
To verify your account please submit

1.) a valid government issued ID, acceptable high quality images of documents are:

international passport (double page)
national ID card (both sides)
driver's license (both sides)

2.) a proof of residency, acceptable scanned images of paper documents are:

bank statement
utility bill for utilities consumed at your home address
tax return, council tax
certificate of residency issued by a government or a local government authority

You can also submit other documents to serve as proof of residency such as; government-issued documents, judicial authority-issued documents, documents issued by a public agency / authority, utility service company, or similar regulated service providing companies.
Notice

To avoid delays when verifying your account, make sure that your submitted documents are:

VISIBLE in their ENTIRETY (watermarks are permitted)
images of HIGH QUALITY (colour images, 300dpi resolution or higher)
valid ID documents, with the expiry date clearly visible
proof of residency document must be a scanned image of a PAPER document
proof of residency document must be ISSUED within the last 3 MONTHS and addressed to your NAME and HOME address
NOT ELECTRONIC bills/statements, online screenshots, mobile phone bills or credit card statements.
  • ID-kaart (voor en achterkant)
  • Recent bankafschrift
  • Rekening van je internetprovider
Dit alles in 300dpi of hoger, duidelijk leesbaar en herleidbaar naar jouw.

Mocht dat niet werken, wat Rannasha zegt:
My verification was denied, what now?

Please check your email for the reason and re-submit a verification request with the correct documents. If you should need further assistance please submit a support ticket to: https://www.bitstamp.net/support/

[ Voor 9% gewijzigd door Mevius op 19-02-2014 10:57 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedaan.. meerdere keren zelfs.
Doesnt work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:54:
Gedaan.. meerdere keren zelfs.
Doesnt work!
Dan moet je ze vragen wat er mis is met je papieren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkie88
  • Laatst online: 30-09 15:42
Ik heb vrijdag een ingescande kopie van mijn paspoort opgestuurd, daarnaast een foto van een brief van de overheid (recent) waar duidelijk mijn naam en adres op stond. Maandag was ik geverivieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 12:45
Mevius schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:48:
[...]
  • ID-kaart (voor en achterkant)
  • Recent bankafschrift
  • Rekening van je internetprovider
Dit alles in 300dpi of hoger, duidelijk leesbaar en herleidbaar naar jouw.

Mocht dat niet werken, wat Rannasha zegt:

[...]
toch best wel heftig dat ze een volledige kopie willen hebben (incl foto, bsn etc). vallen zij onder de wet WWFT ? of is dat niet van toepassing omdat het buitenlands is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Rayures schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:16:
[...]

toch best wel heftig dat ze een volledige kopie willen hebben (incl foto, bsn etc). vallen zij onder de wet WWFT ? of is dat niet van toepassing omdat het buitenlands is ?
Ieder land heeft z'n eigen anti-witwas-wetgeving. Dus Bitstamp valt niet onder de Nederlandse WWFT, maar wel de Sloveense variant ervan. Het lijkt me dat de precieze invulling redelijk gelijk is binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:49:
Niemand weet iets zeker over Gox, ik niet en jij ook niet.
Dus mag je er niks meer over zeggen :? Dit is toch een discussieforum waar iedereen zijn mening mag ventileren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:55
BtM909 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:27:
[...]

Dus mag je er niks meer over zeggen :? Dit is toch een discussieforum waar iedereen zijn onderbouwde mening mag ventileren?
Dit blijft natuurlijk wel GoT en geen Nujij! :)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:27:

Dus mag je er niks meer over zeggen :?
Waar staat dat?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
Mevius schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:30:
[...]

Dit blijft natuurlijk wel GoT en geen Nujij! :)
En wat had die post nu te maken met Nujij? Volgens mij helemaal niks!

Het lijkt er af en toe op of iedereen die hier negatief nieuws over bitcoin/een exchange post, dat maar ergens anders moet gaan doen... alsof enkel positief nieuws hier welkom is, althans dat is indruk die ik krijg.

[ Voor 31% gewijzigd door chrisO op 19-02-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat bedoel je dan met die zin die ik quote?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:42:

Wat bedoel je dan met die zin die ik quote?
Dat telkens onderbuikgevoelens herhalen niet zo zinvol is binnen een zinvolle discussie.
Een goed gefundeerde mening is niks mis mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaassen, ik vond niks mis met zijn mening/onderbuik gevoel.
Laatste wat ik zou willen is dat iemand besluit wat wel of geen goede discussie punten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Laat die meta-discussie hier maar achterwege.

We hebben Het algemeen beleid en de Forum FAQ om aan te houden en mocht je persoonlijke problemen hebben met bepaalde opmerkingen dan kun je een topic report indienen. We houden het in de gaten. Als het te ver gaat krijgt die persoon een waarschuwing... en als het de spuigaten uitloopt grijpen we in.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 19:28

shinchan03

Niels

Ik was laatst mijn two-factor authentificatie bij Bitstamp verloren (telefoon reset) en had het nummer niet meer genoteerd staan. Daardoor moet ik me opnieuw verifieren. Mijn ervaring is dan ook niet scannen van documenten, maar gewoon foto's maken van je identiteitskaart en een recente factuur en die versturen naar Bitstamp. Ik heb overigens de foto van mijn identiteit gewoon nabewerkt en mijn BSN nummer geblurred, dat vonden ze verder gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Mooie buying wall bij Kraken. Als ik maar wat fiat had bij BTC-e. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:02:
Mooie buying wall bij Kraken. Als ik maar wat fiat had bij BTC-e. :9
En dan?
Fee bij btc-e is veelste hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Nu online
heeft BTCE eigenlijk een maximale opname limiet van fiat geld zoals kraken bv waar je x amount per maand mag afhalen ? Ik vind alleen maar dat opname sepa/wire transfer een fee heeft van 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
Nasty Nate schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:03:
Zijn er nog meer mensen hier die eventueel van plan zijn te gaan handelen op https://www.clevercoin.net/nl ?

Ik hoor er vrij weinig over...
Ik was het wel van plan, maar het zijn nog 9 dagen totdat februari voorbij is. Februari zouden alle vroege aanmelders gratis mogen traden. 8)7 Zo kan ik ook wel loze beloften maken.

Ze melden nu helemaal niks over de vertraging van livegang en daarmee ondermijnen ze basisregel nummer 1 voor een exchange: Vertrouwen.

Ondertussen zijn ze wel leuk de media aan het bespelen, maar laat eerst maar eens wat business zien voordat je mee kan praten alsof je een speler bent in de BTC markt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 123 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid