Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Over MtGox, we hebben al die tijd aangenomen dat ze geen klanten konden uitbetalen omdat een van hun bankrekeningen was bevroren en er een onderzoek liep i.v.m. Silk Road. Maar ik zit net een thread op Reddit te lezen en volgens deze quote kan het heel goed zijn dat MtGox continu geld "lekte" zonder dat ze doorhadden hoe dat kwam, omdat een of meerdere mensen misbruik maakten van de eerder genoemde bug.
Let say bitcoin transaction is like a banknote. You can write something on a banknote but the note itself is still valid. When gox sending a banknote to its customer, they take a picture of the note, and use the picture of the note as an evidence of delivery. Some customer, however, write something on the note when they get it from gox, and claim they have not received the note. Since the note looks different from the photo, gox can't recognize it and wrongly believes that the note is not delivered, and send another note to the customer (so the customer gets double paid by exploiting the gox's bug). Since gox believe the original said note is not spent, they try to send it to a different customer. Of course this won't work and led to all those bitcoin withdraw problem we have seen.
Bron: http://www.reddit.com/r/B...lleability_is_not_double/

De schuld schijnt bij MtGox zelf te liggen omdat er een manier is om de bug te omzeilen en MtGox dat niet gedaan heeft. De vraag is of er nog meer exchanges zijn die zich hier schuldig aan maken, want dan kunnen we daar hetzelfde scenario gaan zien. Hopelijk niet dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Bonez0r op 11-02-2014 02:23 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
Iemand even kraken -> bitonic arbitreren? Zit 17 euro tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Ik heb de API enkel in C# aangesproken, dus ik weet niet hoeveel hulp ik kan bieden. Ik neem aan dat je aan het stoeien bent met het signen van de requests met API-key/secret?
Off: Daar ben ik ook mee bezig. Overgens is er op i-net een c# implementatie te vinden voor de kraken api. Al vind ik deze niet erg handig omdat alles gewoon in string terug krijgt.

Helaas geen verzakkingen vannacht waardoor mijn 2 buy's op 580 en 560 euro niet zijn afgegaan. Vanmorgen dan maar op 509 gekocht omdat we sinds gisteren een langzame uptrend te zien is. Het was gisteren een leerzame dag. Heb mijn verlies genomen op de coins die ik hoog had gekocht. 200 verlies. Vervolgens 100 eur winst met de dip..toen weer te snel verkocht omdat er een tweede dip aan zat te komen en met 100 verlies omdat ik een markt sell deed en orderbook dus erg dun was waardoor ik veel meer verlies kreeg dannik dacht. Natuurlijk in hectiek niet naar order boek gekeken. Helaas niet dus weer gekocht en einde toch nog een 20 euro van mijn verlies kunnen goedmaken. Dus sta nu op -180 euro plus de verlies van nmc van -200 maar deze hold ik tot ze weer break even zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
@Rannasha: was even aan het terug lezen. je hebt een hele mooie arbitrage bot gemaakt als ik zo je reacties mag geloven. ik zou zeggen leg even uit?. of beter nog zet hem op deze site met een korte uitleg..
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Hij gaat zijn logica niet verhullen ;) misschien wel de api classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:50
Replay256 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 07:17:
@Rannasha: was even aan het terug lezen. je hebt een hele mooie arbitrage bot gemaakt als ik zo je reacties mag geloven. ik zou zeggen leg even uit?. of beter nog zet hem op deze site met een korte uitleg..
:) :)
De prijs op Kraken is vaak wat hoger dan op Bitstamp. Zodra het verschil groot genoeg is, koop je op Bitstamp en verkoop je tegelijk op Kraken, dezelfde hoeveelheid. Het verschil in prijs, min de trade-fees en valuta-conversie-kosten (Bitstamp handelt alleen in USD), is je winst. Dit is een vrij simpel proces en dat kun je met een programma doen.

En dat programma ga ik niet delen, want hoe meer mensen dezelfde trade-bot gebruiken, hoe minder deze oplevert.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
c# api niet van mij overigens.

Hmmm sell wall van 23 BTC op kraken. Hopelijk verplaatst hij hem zodat we richting de 520 euro kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 10:10
Een vraagje over arbitrage:

Uitgaande van de volgende koersen:
Bitstamp: 1BTC -> 707.90 USD, 0.5% trading fee
Kraken 1BTC -> 509.90 EUR, 0.2% trading fee
1 USD = 0.73 EUR

1. Koop 1 BTC op bitstamp -> 707.90 * 0.73 * 1.005 = 519.35€ betaald
2. Verkoop tegelijk 1 BTC op kraken -> 509.90 * 0.998 = 508.88€ opbrengst
Totaal = -10.47€.

Stel je wil via deze weg arbitrage trading doen, dan wacht je dus tot de bitstamp koers laag is, en de kraken koers hoog, zodat het totaal in de plus ligt. Of maak ik nu een denkfout? (of is arbitrage niet te doen met deze beginners-fees?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
BasPH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:29:

1 USD = 0.73 EUR

Totaal = -10.47€.

Stel je wil via deze weg arbitrage trading doen, dan wacht je dus tot de bitstamp koers laag is, en de kraken koers hoog, zodat het totaal in de plus ligt. Of maak ik nu een denkfout? (of is arbitrage niet te doen met deze beginners-fees?)
Het hele punt van arbitrage is als dat sommetje wel een positief getal oplevert. Andersom van Kraken > Bitstamp zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 10:10
Uiteraard ;) De komende dagen wat experimenteren met arbitrage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
BasPH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:29:

1 USD = 0.73 EUR

Totaal = -10.47€.

De berekening lijkt in orde. Alleen zou ik wel wat nauwkeurigere data gebruiken voor de USD/EUR omreken koers. De koersen die Bitstamp hanteert zijn te vinden op: https://www.bitstamp.net/api/eur_usd/

De "sell" waarde (EUR verkopen voor USD) is van toepassing als je EUR stort op Bitstamp om daar met USD Bitcoins te kopen (en op Kraken te verkopen). De "buy" waarde is van toepassing bij het omgekeerde verhaal.

De hoeveelheid mogelijkheden tot arbitrage neemt gestaag af helaas. Een paar maand geleden kon ik zodra mijn Bitstamp-deposit binnen was, direct de hele bende kopen / verkopen (eventueel in 2-3 batches als het boek op Kraken erg dun was). Tegenwoordig liggen de prijzen meestal een stuk dichter bij elkaar. Vooral tijdens onstuimige periodes onstaan grote verschillen, maar met grote fluctuaties op en neer zijn die er vaak niet heel lang.

Momenteel is het gunstig om de omgekeerde arbitrage uit te voeren (kopen op Kraken, verkopen op Bitstamp), maar deze situatie komt vrij weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
kraken -> Btc-e +-10 euro verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Nou. ik heb er vier uur aan gespendeerd deze ochtend om te zien hoe dat hele arbitrage gedoe werkt, helaas ben ik tot de conclusie dat het voor mij niet gaat lukken, ben namelijk niet slim genoeg 8)7 . knap dat jullie dat wel zo kunnen , je moet wel heel veel tijd investeren en hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:31
Replay256 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:08:
Nou. ik heb er vier uur aan gespendeerd deze ochtend om te zien hoe dat hele arbitrage gedoe werkt, helaas ben ik tot de conclusie dat het voor mij niet gaat lukken, ben namelijk niet slim genoeg 8)7 . knap dat jullie dat wel zo kunnen , je moet wel heel veel tijd investeren en hebben,
Hoeft niet, als je de logica gewoon snapt en weet hoe je moet programmeren kan het snel gaan ;). Ik snap er ook de ballen niet van, maar zo zijn wij weer goed in andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 11:01
Iemand logica voor die buy walls van LTC op Kraken? Voorkomen dat de prijs zakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Schrammy89 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:41:
Iemand logica voor die buy walls van LTC op Kraken? Voorkomen dat de prijs zakt ofzo?
Wellicht. Of iemand wil graag veel LTC kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Kon niet op Bitfinex komen...twitter opgezocht...blijkt nog een ingang:

www2.bitfinex.com

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
ReQuiem83 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:54:
kraken -> Btc-e +-10 euro verschil
Niet vergeten dat het uitbetalen bij BTC-e behoorlijk duurder is. Althans, dat was altijd wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:57
Replay256 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:08:
Kijk voor de grap eens naar de kopen koers bij bitonic.

Als die onder de eerste biedprijs in het orderboek bij kraken ligt, dan kan je dus winst maken.

Dit komt alleen voor bij wat grotere koerswisselingen, (niet persé zo heftig als gisteren) maar dan is het veel sneller duidelijk wat je eventuele profit is. De fee bij bitonic zit er al in en je hoeft dus geen rekening te houden met de dollarkoers, want ook die fluctueert.

Stel: Je ziet een mogelijkheid, bv bitonic koopprijs 500 euro, kraken biedprijs 510. Opbrengst is dan dus 8.98 per BTC.

Afhankelijk van de richting van de koers kan je nog een beetje koersspeculatie mee pakken en wel als volgt:
Start een aankoop van BTC bij bitonic, en zorg dat je in het ideal scherm staat waar je je betaling afrond. Je aankoop is dan gegarandeerd voor deze prijs, voor max 5 minuten. Je kan dan alsnog je order afbreken, of ondertussen even kijken wat de koers echt doet. (op kraken danwel bitonic)
Als je het deposit adres van kraken gebruikt, staan de BTC daarna meteen op de juiste plek, moet je alleen je euro's nog even withdrawen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:31
Mistraller schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:02:
[...]

Als je het deposit adres van kraken gebruikt, staan de BTC daarna meteen op de juiste plek, moet je alleen je euro's nog even withdrawen.
Dat is toch niet altijd waar? Je kan nog niet gelijk over je BTC beschikken, dus de kans is toch aanwezig dat ook daar de koers zakt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:44
Daarom is het verstandig/noodzakelijk om tegelijk hetzelfde aantal Bitcoins te verkopen bij (in dit geval) Kraken.

[ Voor 4% gewijzigd door endness op 11-02-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
creapYYY schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:57:
[...]

Dat is toch niet altijd waar? Je kan nog niet gelijk over je BTC beschikken, dus de kans is toch aanwezig dat ook daar de koers zakt..?
Inderdaad, voor een deposit op Kraken heb je 6 confirmations nodig en dat duurt gemiddeld 1 uur.

Arbitrage is per definitie zonder koers-risico en dat kun je alleen doen als je de koop en verkoop transacties (vrijwel) gelijktijdig uitvoert. Als je een uur moet wachten speculeer je op het feit dat de koers niet sterk zal dalen. Het feit dat op het moment van kopen de koers op de verkoop-exchange (Kraken) relatief hoog staat geeft je een extra buffer, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds speculatief bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Uiteraard heb je in bovenstaand plaatje al eenzelfde hoeveelheid BTC klaarstaan om direct te verkopen. Je moet vooraf met jezelf afspreken dat je met dat deel dus niet gaat speculeren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Heb ik eindelijk een beetje fatsoenlijke hoeveelheid funds op bitstamp en kraken zijn er echt 0 arbitrage mogelijkheden :P

@Rannasha: Het is gelukt met de Bitstamp API! Ik kan nu succesvol POST doen, nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Voor de mensen die op Kraken handelen: als MtGox valt verwacht ik een toestroom van nieuwe Kraken gebruikers. Dus eindelijk een wat groter volume :). Ze staan qua volume nu ongeveer op een gedeelde tweede plaats na MtGox, volgens http://bitcoinity.org/markets/list?currency=EUR&span=24h.

mtgox3368
bitcoinde902
kraken857
btce569

En als we naar dollars kijken is Bitfinex opeens tweede, wat best verrassend is omdat ze gisteren ongeveer een uur lang de handel hebben stilgelegd tijdens de crash.

bitstamp35326
bitfinex26760
btce22817

edit: beide tabellen is data van de laatste 24 uur.

[ Voor 27% gewijzigd door Bonez0r op 11-02-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonez0r schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:03:
Voor de mensen die op Kraken handelen: als MtGox valt verwacht ik een grote toestroom van nieuwe Kraken gebruikers. Dus eindelijk een wat groter volume :). Ze staan qua volume nu ongeveer op een gedeelde tweede plaats na MtGox, volgens http://bitcoinity.org/markets/list?currency=EUR&span=24h.

mtgox3368
bitcoinde902
kraken857
btce569
Hoop het want vind Kraken wel een super site! wel jammer dat ze nooit online genoemd worden, gaat altijd over MtGox, Bitstamp, Btc-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet wat je moet invullen bij het veld

Unique description used to identify this bank account. (hier bedoelen ze waarschijnlijk niet het iban rekeningnr mee aangezien dat er onder ingevuld moet worden)

voor een kraken fiat withdrawal.

en hoelang duur het ongeveer voor je het op je rekening hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:08:
wie weet wat je moet invullen bij het veld

Unique description used to identify this bank account. (hier bedoelen ze waarschijnlijk niet het iban rekeningnr mee aangezien dat er onder ingevuld moet worden)

voor een kraken fiat withdrawal.
Maakt niet uit. Iets waaraan je die account kunt herkennen in het geval dat je meerdere accounts toevoegt. Mijn suggestie om daar in te vullen is "Rannasha is de beste!"
en hoelang duur het ongeveer voor je het op je rekening hebt?
0-2 werkdagen. Meestal staat het de volgende werkdag op je rekening, soms (vooral als je 's ochtends op tijd een withdrawal aanvraagt) heb je het dezelfde dag nog, soms duurt het een dagje langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:10:
[...]

Maakt niet uit. Iets waaraan je die account kunt herkennen in het geval dat je meerdere accounts toevoegt. Mijn suggestie om daar in te vullen is "Rannasha is de beste!"

[...]

0-2 werkdagen. Meestal staat het de volgende werkdag op je rekening, soms (vooral als je 's ochtends op tijd een withdrawal aanvraagt) heb je het dezelfde dag nog, soms duurt het een dagje langer.
hahaha zal er invullen marvin is de beste.
thanx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg zojuist opeens 0.2 BTC in mijn multibit erbij, in de transacties niet terug te vinden, heb het meteen ergens anders heen verzonden, kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 15:27
De maatschappij, dat ben jij.

edit: ah, excuses, dan weet ik het ook niet meer :)

[ Voor 49% gewijzigd door ozothebozo op 11-02-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet eens zien waar het vandaan komt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:51:
Ik kan niet eens zien waar het vandaan komt 8)7
Transactie #? En zorgen dat je zelf het adres ook niet meer gebruikt ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Iemand die Doge koers gezien? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn uitgaande transactie word niet gevonden door blockchain en ook niet verder bevestigd. Geen idee ook waar het vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

gise schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:09:
Iemand die Doge koers gezien? :O
Yay mn sells gehit van 200-240 satoshi d:)b
Staat nu op 242, das volgens mij een all time high. Heb nu enkel nog een sell staan op 9980 satoshi, voor mocht iemand zich vergissen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
pposthoorn schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:20:
[...]

Yay mn sells gehit van 200-240 satoshi d:)b
Staat nu op 242, das volgens mij een all time high. Heb nu enkel nog een sell staan op 9980 satoshi, voor mocht iemand zich vergissen :9
Op Cryptsy is waarschijnlijk een pump&dump geweest, is één grote piek geweest naar 800+ satoshi. nu inderdaad rond de 240, wat ook al een grote stijging is tegenover de 150 van vorige week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 15:27
Sinds begin februari is de koers van de BTC aan het dalen waarbij mijns inziens het dal gisteren bereikt is (al is dat moeilijk te zeggen met de bitcoin); En als ik wat langer terug kijk zie ik, na een sterke daling een herstel dat lager is dan voor de daling. Waardoor ik toch het idee heb dat de prijs niet meer boven de $750,- gaat komen, zeker deze maand niet. Wat is jullie idee hierover, of is dat té koffiedik kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

gise schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:23:
[...]

Op Cryptsy is waarschijnlijk een pump&dump geweest, is één grote piek geweest naar 800+ satoshi. nu inderdaad rond de 240, wat ook al een grote stijging is tegenover de 150 van vorige week
Die 860 ziet er meer uit als een minutehigh cryptsy foutje zoals ook de lows naar 10 en 2 eerder vandaag.
Er is verder niet echt een reden dat de koers stijgt of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozothebozo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:24:
Sinds begin februari is de koers van de BTC aan het dalen waarbij mijns inziens het dal gisteren bereikt is (al is dat moeilijk te zeggen met de bitcoin); En als ik wat langer terug kijk zie ik, na een sterke daling een herstel dat lager is dan voor de daling. Waardoor ik toch het idee heb dat de prijs niet meer boven de $750,- gaat komen, zeker deze maand niet. Wat is jullie idee hierover, of is dat té koffiedik kijken?
Ik denk dat er om de week dips blijven komen waarna herstel zal volgen maar altijd lager dan het vorige hoogte punt. Uiteindelijk zie ik bitcoin inzakken naar €250,- (gebaseerd op mijn glazenbol 3.11.10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
pposthoorn schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:26:
[...]

Die 860 ziet er meer uit als een minutehigh cryptsy foutje zoals ook de lows naar 10 en 2 eerder vandaag.
Er is verder niet echt een reden dat de koers stijgt of wel?
Nee geen duidelijke reden, waarschijnlijk weer die Wolong die de prijs opdrijft. gaat de hele dag al geleidelijk omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
We blijven beetje rond de 695 - 710 hangen. Niet echt spannend nog vandaag. Paar euro kunnen pakken dus weer iets van mijn verlies afgesnoept. Denk dat we nog wel keer onderuit gaan als mt gox weer iets laat horen. Als ze daar withdraws weer toestaan gaat daar massaal een leeg loop ontstaan. Denk dat mensen daar in fiat massaal btc gaan kopen en verplaatsen. Fial bij mt gix uitlaten betalen is denk ik risicovoller en duurt nog eeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReQuiem83 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:36:
We blijven beetje rond de 695 - 710 hangen. Niet echt spannend nog vandaag. Paar euro kunnen pakken dus weer iets van mijn verlies afgesnoept. Denk dat we nog wel keer onderuit gaan als mt gox weer iets laat horen. Als ze daar withdraws weer toestaan gaat daar massaal een leeg loop ontstaan. Denk dat mensen daar in fiat massaal btc gaan kopen en verplaatsen. Fial bij mt gix uitlaten betalen is denk ik risicovoller en duurt nog eeuwen.
Dat zou betekenen, MtGox nieuws, veroorzaakt panic sells, dus dip, maar vervolgens enorme stijging op MtGox koers door iedereen die daar bitcoins koopt om ze vervolgens te wirhdrawen. Panic sellers zien MtGox koers en we krijgen een all time high.

hmm I like it. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

gise schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:29:
[...]

Nee geen duidelijke reden, waarschijnlijk weer die Wolong die de prijs opdrijft. gaat de hele dag al geleidelijk omhoog
Halvering blockreward komt eraan. Dat kan een reden zijn voor de opwaardering.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:26
kan iemand van jullie wel op bter.com komen?

ik kan er vanaf gisteren niet meer opkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Zagre schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:25:
kan iemand van jullie wel op bter.com komen?

ik kan er vanaf gisteren niet meer opkomen :(
Zit er de halve dag al ingelogd zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Waar kan ik het beste NMC kopen? Iemand tips aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Zijn er meer mensen die geen withdrawel kunnen doen bij btc-e? je hoort een bevestigings-mail te krijgen maar die krijg ik niet, terwijl ik wel direct een mailtje krijg als ik inlog, dus emailadres e.d. klopt...staat ook niet bij spam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

boekel schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:59:
Zijn er meer mensen die geen withdrawel kunnen doen bij btc-e? je hoort een bevestigings-mail te krijgen maar die krijg ik niet, terwijl ik wel direct een mailtje krijg als ik inlog, dus emailadres e.d. klopt...staat ook niet bij spam...
http://www.reddit.com/r/B...mass_withdrawal_problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
boekel schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:59:
You are not alone...
https://bitcointalk.org/index.php?topic=433283.40

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitonic ligt er ook uit ( het koop gedeelte in ieder geval ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Bitonic ook buiten dienst, waarschijnlijk door problemen met bitstamp withdrawals?
Verkoop tijdelijk offline
Wegens technisch onderhoud is het helaas op dit moment even niet mogelijk om nieuwe bestellingen te plaatsen.
Onze excuses voor het ongemak, we werken er hard aan en verwachten snel weer terug te zijn!
Wat gaat er gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitonic verkoop:
Helaas, onze buffers zijn momenteel niet toereikend. We kunnen op dit moment geen bitcoins inkopen. Neem voor grotere hoeveelheden contact op. Klik hier voor meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:25

1Kb

Bitonic:
https://twitter.com/intent/user?user_id=562755404
"Door ongewone activiteit op het bitcoin-netwerk heeft onze wallet een update nodig. We hopen vanavond terug online te zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oei, ik vraag me dan wel af wat ze bedoelen. Ik zit klaar met m'n vinger op de sellknop mocht het losbarsten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
1Kb schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:19:
Bitonic:
https://twitter.com/intent/user?user_id=562755404
"Door ongewone activiteit op het bitcoin-netwerk heeft onze wallet een update nodig. We hopen vanavond terug online te zijn."
Er zijn sinds gisteren een of meerdere mensen bezig om transacties op het netwerk te kopieren en de tx-id te wijzigen (de situatie die MtGox beschreef). Hoewel dit geen effect heeft op op de juiste manier verstuurd worden van de coins, kunnen sommige automatische systemen die transacties bijhouden hierdoor in de war raken (bijvoorbeeld bij MtGox). Het is mogelijk dat Bitonic eenzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Als Gox gelijk krijgt en meerdere exchanges daadwerkelijk last hebben van de bug, ga dan maar klaar zitten met je buy orders op €300 euro of lager denk ik...

Dat de bug erin zit weten we allemaal wel, maar we weten ook allemaal dat er solvabiliteitsproblemen kunnen zijn als er dus onterecht btc is uitgekeerd aan kwaadwillenden.

Tot nu toe reageert de koers nog niet echt hierop, dus ik denk dat het meevalt. Wellicht zijn er een aantal lieden de exchanges aan het testen op de bug, naar aanleiding van het bericht van Gox.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij dat dan nog niet gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53
Ik moet werken. Heb dus mijn LTC maar even mogezet in USD :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Rannasha schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:21:
[...]

Er zijn sinds gisteren een of meerdere mensen bezig om transacties op het netwerk te kopieren en de tx-id te wijzigen (de situatie die MtGox beschreef). Hoewel dit geen effect heeft op op de juiste manier verstuurd worden van de coins, kunnen sommige automatische systemen die transacties bijhouden hierdoor in de war raken (bijvoorbeeld bij MtGox). Het is mogelijk dat Bitonic eenzelfde probleem heeft.
Als ik de laatste paar posts in dit topic lees, begrijp ik dan goed dat BTC-e, Bitonic en Bitstamp de withdrawals hebben stilgelegd? Oei, als er zoveel exchanges/sites gevoelig zijn voor de bug, dan vraag ik me af wat voor impact dat gaat hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat het alleen uit voorzorg is, dat ze gaan checken of ze gevoelig zijn en dan tot de conclusie komen dat alles OK is. Ik word er tenminste flink zenuwachtig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Bonez0r schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:38:
[...]

Als ik de laatste paar posts in dit topic lees, begrijp ik dan goed dat BTC-e, Bitonic en Bitstamp de withdrawals hebben stilgelegd? Oei, als er zoveel exchanges/sites zijn die gevoelig zijn voor de bug, dan vraag ik me af wat voor impact dat gaat hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat het alleen uit voorzorg is, dat ze gaan checken of ze gevoelig zijn en dan tot de conclusie komen dat alles OK is. Ik word er tenminste flink zenuwachtig van.
So do I !! but just in case a Limit made ​​on 480.-..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:19
I kan gewoon withdrawen op btc-e

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitchcoin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-12-2019
Full Fiat gegaan. Laat die dip maar komen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
bitchcoin schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:04:
Full Fiat gegaan. Laat die dip maar komen. _/-\o_
Komt niet denk ik. BTC withdrawals zijn al een tijdje niet mogelijk, als er reactie had moeten komen dan was die al geweest. Thread op reddit is al een paar uur oud.

http://www.reddit.com/r/B...mass_withdrawal_problems/

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Iedereen gaat natuurlijk panic sellen omdat bitonic het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52
Even een totaal andere vraag: wat is nu eigenlijk het verschil tussen een "take profit limit" en een normale limit? Bij een stop loss is het logisch, hij schiet de order er dan pas in wanneer de koers het gekozen niveau bereikt (anders zou je direct tegen de huidige hoogte buy order verkopen). Maar ik kan in principe toch een limit order op elk gewenst bedrag zetten?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17

Blord

Hello Kitty !

Mijn buy order van $150 op BTC staat klaar. Ik wil niet inhalig zijn. Misschien dat jullie wat orders meepakken onder de 150. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
posttoast schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:15:
Even een totaal andere vraag: wat is nu eigenlijk het verschil tussen een "take profit limit" en een normale limit? Bij een stop loss is het logisch, hij schiet de order er dan pas in wanneer de koers het gekozen niveau bereikt (anders zou je direct tegen de huidige hoogte buy order verkopen). Maar ik kan in principe toch een limit order op elk gewenst bedrag zetten?
Met een Take Profit Limit kun je een andere waarde kiezen als limiet dan wat de Take Profit grens is. Bijvoorbeeld: Een Limit order op 105 als die geplaatst wordt zodra de koers 107 bereikt. Op die manier vergroot je de kans dat de order gevuld wordt, zonder dat je direct een market order hoeft te plaatsen met de bijbehorende risico's.

Als je gewoon een Limit-sell als close op 105 zou zetten, dan kan het gebeuren dat de prijs eventjes 105 aantikt (met veel minder volume dan jouw order) en daarna weer wegzakt.

Het praktische verschil tussen beide ordertypes is in dit geval vrij klein, maar in zeer snel fluctuerende markten kan het uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 21:19
Kraken klapte er net ook uit met 404.
DDoS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Nou,, kraken gaat ook als de malle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
quote: Bitstamp
https://www.bitstamp.net/...coin-withdraws-suspended/

Dear Bitstamp users

Bitstamp’s exchange software is extremely cautious concerning Bitcoin transactions. Currently it has suspended processing Bitcoin withdrawals due to inconsistent results reported by our bitcoind wallet, caused by a denial-of-service attack using transaction malleability to temporarily disrupt balance checking. As such, Bitcoin withdrawal processing will be suspended temporarily until a software fix is issued.

No funds have been lost and no funds are at risk.

This is a denial-of-service attack made possible by some misunderstandings in Bitcoin wallet implementations. These misunderstandings have simple solutions that are being implemented as we speak, and we're confident everything will be back to normal shortly.

Withdrawals which failed on the 10th and 11th of February will be canceled and the amounts added back to the customer account balances.

We will communicate any further developments regarding this issue.

Thank you for your understanding!

Best regards
Bitstamp team
Bitstamp pauzeert BTC withdrawals tijdelijk voor aanpassingen aan hun bitcoin-daemon vanwege de transaction malleability spam die momenteel gaande is.

Elders op Bitcointalk heeft iemand een overzicht gepost van de hoeveelheid transacties waarin 2 verschillende tx-id's dezelfde input proberen te spenderen. Dit kunnen "reguliere" double-spends zijn of de nieuwe vorm, waarbij een identieke transactie met een andere tx-id wordt verstuurd om software (en mensen) te verwarren. De conclusie is dat het aantal van deze transacties sterk toegenomen is de laatste dagen en vandaag tot nu toe praktisch iedere transactie op deze manier gekopieerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Replay256 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:42:
Nou,, kraken gaat ook als de malle..
Nou, gebeurt niet gek veel toch? Paar euro omlaag.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitchcoin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-12-2019
Nieuws nog maar net naar buiten gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:03:
[...]

Nou, gebeurt niet gek veel toch? Paar euro omlaag.
Ja, was 508.- binnen een kwartier naar 496.- maar inderdaad inmiddels op 500.- maar als je een paar duizend hebt gaat het hard dan hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Replay256 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:06:
[...]

Ja, was 508.- binnen een kwartier naar 496.- maar inderdaad inmiddels op 500.- maar als je een paar duizend hebt gaat het hard dan hoor..
Kijk eens op de andere exchanges ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Replay256 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:06:
[...]
Paar duizend euro of een paar duizend bitcoins? ;)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
rickiii schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:09:
[...]

Als je de onheilsprofeten moet geloven is dat morgen ongeveer hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
rickiii schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:09:
[...]

euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Ik zit in fiat iig met een niet noemenswaardig verliesje. Kijken hoever het zakt. Kraken gaat stuk minder hard dan de rest....

edit: nvm gaat ie al :)

[ Voor 9% gewijzigd door ReQuiem83 op 11-02-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Wel grappig alleen Mt-GOX lijkt stabiel te zijn op 425.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Dit gaat fout.. maar zat op tijd in fiat :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Jeetje zit ik alleen op de forum... Ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Toch maar even verkocht @490. Zal je zien dat ie nu weer omhoog gaat ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Replay256 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:16:
Jeetje zit ik alleen op de forum... Ofzo..
Ja, wij zitten allemaal op IRC.

Je kunt joinen @ irc.tweakers.net/bitcoin (kan in je browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Apart hoor. Deze bug zit er al jaren in? En nu valt iedereen erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

De rest is heel druk naar de koers aan het kijken denk ik...

Ik heb m'n eerste buy-moment gehaald, was op 690 short gegaan, orders liggen op diverse punten...

Zo kom ik niet aan klussen toe...sta meer bij laptop dan dat ik aan het lassen ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:18:
[...]

dank!! Zit er nu ook op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Waarom? Juist goed dat dit nu boven water komt. Het probleem wordt nu gefixt en het resultaat is dat Bitcoin nog betrouwbaarder is geworden. Sure, panicsellers zullen panicsellen maar er zijn verder geen bitcoins kwijt ofzo, alleen de administratie van wat exchanges is even wat in de war. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:19
Nice. Net op tijd bijna alles naar euro's gezet. Gisteren ook al twee keer lekker winst kunnen pakken.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet wel dat er ook graag gekocht word. Volgens mij wil iedereen goedkoop scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Avalaxy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:18:
[...]

You are banned from the channel #bitcoin

Bitfinex moeilijk bereikbaar...ook bijna geen trades nu...

[ Voor 10% gewijzigd door boekel op 11-02-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
boekel schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:30:
[...]

You are banned from the channel #bitcoin
Wat heb je uitgevroten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Avalaxy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:38:
[...]

Wat heb je uitgevroten dan?
voorzorgmaatregel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Het lijkt alsof de "dip" wel weer voorbij is?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 07:05

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Nog meer mensen last van trage sepa withdrawal vanuit Kraken ?
Gister ochtend overgemaakt en nog niks ontvangen.

Misschien ben ik verpest dat het altijd binnen een dag gebeurde :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja, vrijdag een SEPA withdrawal gedaan, nog niks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 07:05

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Al een ticket geopend ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Pagina: 1 ... 113 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid