Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:19:
Wederom: Plaats je eens in de schoenen van een neutrale investeerder of potentiele gebruiker. Er zijn 2 crypto-currencies die functioneel eigenlijk identiek zijn. De een heeft duizenden bedrijven en vele malen meer gebruikers, de ander heeft "al een aantal" bedrijven die de coin accepteren. Welke kies je?
Als investeerder wil je een aandeel/valuta/metaal/whatever dat stijgt in waarde in de toekomst en het liefst zo hard mogelijk. Juist daarom zou dogecoin een goede investering kunnen zijn. Stel dat die persoon in dit topic een halve bitcoin in doge steekt en laat staan over 5 jaar. Dat is nu omgerekend 260416 doge. Dit andere bitcoin laat hij ook 5 jaar staan. Stel: Bitcoin stijgt door naar 100.000$ over 5 jaar. Doge wordt 1$ per stuk waard. Dan hoef ik jou geen rekenmachine te geven welke van de 2 investeringen het meeste oplevert toch?

Daarnaast is risicospreiding een heel normale gang van zaken bij investeerders. Nooit op 1 paard wedden, vooral niet op langere termijn. Als ik de fondsen ervoor zou hebben, zou ik in meerdere coins/commodities investeren, niet in 1, Ook niet in Doge.

Vanuit een gebruiker gelden hele andere eisen. Waarom zou ik als gebruiker uberhaupt gebruik maken van bitcoins? Voor die lagere transactiekosten? Ik kan al meer verliezen met aankopen van een bitcoin voordat die in mijn wallet aangekomen is. Juist voor de gebruiker is een stabiele waarde van groot belang. Ik zit niet te wachten dat mijn loon binnen een uur halveert. (verdubbelen mag natuurlijk wel. ;) )

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zomertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:33:
De rust lijkt weer terug te keren? Of komt er nog wat?
Ik denk dat we het ergste wel gehad hebben. ik verwacht dat we nu wel weer een beetje gaan stabiliseren. en naar de 500.- gaan. Moet zeggen was een mooie dag vandaag 0.7 bitcoins verdient.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 13:10
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:38:
[...]

Als investeerder wil je een aandeel/valuta/metaal/whatever dat stijgt in waarde in de toekomst en het liefst zo hard mogelijk. Juist daarom zou dogecoin een goede investering kunnen zijn. Stel dat die persoon in dit topic een halve bitcoin in doge steekt en laat staan over 5 jaar. Dat is nu omgerekend 260416 doge. Dit andere bitcoin laat hij ook 5 jaar staan. Stel: Bitcoin stijgt door naar 100.000$ over 5 jaar. Doge wordt 1$ per stuk waard. Dan hoef ik jou geen rekenmachine te geven welke van de 2 investeringen het meeste oplevert toch?

Daarnaast is risicospreiding een heel normale gang van zaken bij investeerders. Nooit op 1 paard wedden, vooral niet op langere termijn. Als ik de fondsen ervoor zou hebben, zou ik in meerdere coins/commodities investeren, niet in 1, Ook niet in Doge.

Vanuit een gebruiker gelden hele andere eisen. Waarom zou ik als gebruiker uberhaupt gebruik maken van bitcoins? Voor die lagere transactiekosten? Ik kan al meer verliezen met aankopen van een bitcoin voordat die in mijn wallet aangekomen is. Juist voor de gebruiker is een stabiele waarde van groot belang. Ik zit niet te wachten dat mijn loon binnen een uur halveert. (verdubbelen mag natuurlijk wel. ;) )
Kan je dan niet beter investeren in een paar (2?) grafische kaarten en die coins zelf minen? Of huur tijdelijk even een rig via betarigs.com en mine een paar verschillende coins. Komt natuurlijk op hetzelfde neer als ze direct kopen, maar je hoeft er niet elke keer weer (nieuwe) fiat tegenaan te smijten en je kan zo prima je investering splitsen in meerdere coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Replay256 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:40:
Ik denk dat we het ergste wel gehad hebben. ik verwacht dat we nu wel weer een beetje gaan stabiliseren. en naar de 500.- gaan. Moet zeggen was een mooie dag vandaag 0.7 bitcoins verdient.. :)
500,- CNY?

Twee mogelijkheden, er beginnen mensen te kopen en de rest volgt of iedereen beseft dat er net te hard gekocht is en het zakt nu langzaam nog wat af. Ik ga voor dat laatste, maarja glazen bol verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
PowerSp00n schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:42:
[...]

500,- CNY?

Twee mogelijkheden, er beginnen mensen te kopen en de rest volgt of iedereen beseft dat er net te hard gekocht is en het zakt nu langzaam nog wat af. Ik ga voor dat laatste, maarja glazen bol verhaaltje.
Nee, EUR. op kraken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerSp00n schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:42:
[...]

500,- CNY?

Het is nu ochtend in Amerika, verwacht nu nog een dip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

eMiz0r schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:41:
[...]

Kan je dan niet beter investeren in een paar (2?) grafische kaarten en die coins zelf minen? Of huur tijdelijk even een rig via betarigs.com en mine een paar verschillende coins. Komt natuurlijk op hetzelfde neer als ze direct kopen, maar je hoeft er niet elke keer weer (nieuwe) fiat tegenaan te smijten en je kan zo prima je investering splitsen in meerdere coins.
Ben ik ook druk mee bezig. Mijn rig is te huur via betarigs en anders ben ik zelf aan het minen op middlecoin/wafflepool. Betarigs geeft me tot nu toe een hogere ROI dan zelf minen. Zodra ik mijn rig terugverdiend heb, komt er een 2de. Alleen de stroomkosten betaal ik in principe elke maand uit in fiat, alleen nu ff wachten tot bitcoin weer een beetje opkrabbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Ben ik ook druk mee bezig. Mijn rig is te huur via betarigs en anders ben ik zelf aan het minen op middlecoin/wafflepool. Betarigs geeft me tot nu toe een hogere ROI dan zelf minen. Zodra ik mijn rig terugverdiend heb, komt er een 2de. Alleen de stroomkosten betaal ik in principe elke maand uit in fiat, alleen nu ff wachten tot bitcoin weer een beetje opkrabbelt.
Grappig :D Ik doe momenteel precies hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:44:
[...]

Het is nu ochtend in Amerika, verwacht nu nog een dip.
Wij hebben het vuile werk al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Trent900 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:46:
[...]

Wij hebben het vuile werk al gedaan.
Precies, nieuws is inmiddels als verspreid.. ergste al gehad, ik verwacht juist dat de Amerikanen gaan kopen.
we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:38:
[...]
Nu ga je er vanuit dat Doge/USD net zo hard gaat stijgen als BTC/USD, oftewel dat BTC/Doge constant blijft. Waarom? In een wereld waar er 100+ altcoins zijn met vergelijkbare features is het alles behalve vanzelfsprekend dat een willekeurige altcoin uiteindelijk niet gewoon vergeten wordt. Doge is niet de eerste altcoin die populair is. Coins als YAC (YaCoin), FTC (FeatherCoin), CNC (ChinaCoin), WDC (WorldCoin), QRK (Quark), enz... hebben allemaal hun moment in de schijnwerper gehad met genoeg mensen die helemaal overtuigd waren van het succes van de coin. En dit waren coins die als serieus alternatief in de markt zijn gezet, niet als grap. En waar zijn ze nu?

Er is geen plek voor meer dan 1 BTC-stijl crypto-currency, simpelweg omdat er geen enkel voordeel is aan het hebben van 2 of meer dezelfde coins. Op lange termijn zal er maximaal maar 1 coin van deze soort overblijven. Daarnaast zullen er mogelijk andere crypto-currencies zijn die wezenlijk anders zijn en dus daadwerkelijke voordelen (en eventueel nadelen) hebben ten opzichte van een BTC-stijl coin.
Risico-spreiding doe je niet door alles te investeren in verschillende versies van hetzelfde ding. Als je in Bitcoin investeert spreidt je risico's door ook wat te investeren in edelmetalen, fiat-obligaties, wellicht onroerend goed, enz...
Vanuit een gebruiker gelden hele andere eisen. Waarom zou ik als gebruiker uberhaupt gebruik maken van bitcoins? Voor die lagere transactiekosten? Ik kan al meer verliezen met aankopen van een bitcoin voordat die in mijn wallet aangekomen is. Juist voor de gebruiker is een stabiele waarde van groot belang. Ik zit niet te wachten dat mijn loon binnen een uur halveert. (verdubbelen mag natuurlijk wel. ;)
Stabiliteit komt met bredere acceptatie. De koers van Bitcoin is nu al minder volatiel dan 2 jaar geleden (al zou je dat vandaag niet zeggen) als je naar goed gekwantificeerde maatstaven kijkt. Hoe meer mensen in Bitcoin investeren, zeker als er meer serieuze beleggers en fondsen mee gaan doen, hoe moeilijker het is om met een onzin-bericht zoals de press release van MtGox van vandaag een dergelijke paniek te scheppen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

En dan is het op eens zo'n rare dag dat je geen genoegen meer neemt met 1.8% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Een (voor Kraken begrippen) sell wall van 10BTC

Marvin, eetsmakelijk! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
gise schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:09:
Een (voor Kraken begrippen) sell wall van 10BTC

Marvin, eetsmakelijk! :Y)
Marvin werkt niet die kant op.

Zou ook niet verstandig zijn momenteel, Kraken is nog steeds een stukje duurder dan Bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:10:
[...]

Marvin werkt niet die kant op.

Zou ook niet verstandig zijn momenteel, Kraken is nog steeds een stukje duurder dan Bitstamp.
Ah jammer dat hij niet die kant op werkt, als bitstamp stijgt en diegene laat z'n wall staan zou het natuurlijk mooi zijn. Door het lage volume op kraken is er aardig wat nodig om 'm weg te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
gise schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:12:
[...]

Ah jammer dat hij niet die kant op werkt, als bitstamp stijgt en diegene laat z'n wall staan zou het natuurlijk mooi zijn. Door het lage volume op kraken is er aardig wat nodig om 'm weg te krijgen
Het komt vrij zelden voor dat arbitrage de andere kant op voordelig is. Daarom heb ik die mogelijkheid ook (nog) niet ingebouwd. Daarnaast wil ik, voor een snelle doorlooptijd van mijn fiat-geld, de Euro's die op Kraken binnenkomen snel withdrawen zodat ze weer door kunnen naar Bitstamp, dus ik heb vaak geen Euro's op Kraken voor de omgekeerde arbitrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:55:
[...]

Nu ga je er vanuit dat Doge/USD net zo hard gaat stijgen als BTC/USD, oftewel dat BTC/Doge constant blijft. Waarom? In een wereld waar er 100+ altcoins zijn met vergelijkbare features is het alles behalve vanzelfsprekend dat een willekeurige altcoin uiteindelijk niet gewoon vergeten wordt. Doge is niet de eerste altcoin die populair is. Coins als YAC (YaCoin), FTC (FeatherCoin), CNC (ChinaCoin), WDC (WorldCoin), QRK (Quark), enz... hebben allemaal hun moment in de schijnwerper gehad met genoeg mensen die helemaal overtuigd waren van het succes van de coin. En dit waren coins die als serieus alternatief in de markt zijn gezet, niet als grap. En waar zijn ze nu?

Er is geen plek voor meer dan 1 BTC-stijl crypto-currency, simpelweg omdat er geen enkel voordeel is aan het hebben van 2 of meer dezelfde coins. Op lange termijn zal er maximaal maar 1 coin van deze soort overblijven. Daarnaast zullen er mogelijk andere crypto-currencies zijn die wezenlijk anders zijn en dus daadwerkelijke voordelen (en eventueel nadelen) hebben ten opzichte van een BTC-stijl coin.

[...]

Risico-spreiding doe je niet door alles te investeren in verschillende versies van hetzelfde ding. Als je in Bitcoin investeert spreidt je risico's door ook wat te investeren in edelmetalen, fiat-obligaties, wellicht onroerend goed, enz...

[...]

Stabiliteit komt met bredere acceptatie. De koers van Bitcoin is nu al minder volatiel dan 2 jaar geleden (al zou je dat vandaag niet zeggen) als je naar goed gekwantificeerde maatstaven kijkt. Hoe meer mensen in Bitcoin investeren, zeker als er meer serieuze beleggers en fondsen mee gaan doen, hoe moeilijker het is om met een onzin-bericht zoals de press release van MtGox van vandaag een dergelijke paniek te scheppen.
Laten we het er maar op houden dat we beide een andere opvatting hebben over wat onze glazen bollen ons laten zien. Als er een goede was, zouden we allemaal miljardair worden in de toekomst. ;) Persoonlijk heb ik vertrouwen dat Dogecoin een goede toekomst tegemoet gaat en zo niet, jammer dan. Ik heb 100k Dogecoin apart staan die ik zelf gemined heb en ik heb nog eens 130k doge waarmee ik op de exchange speel. Zie ik een andere coin die lekker gaat, schakel ik op de exchange zo over.
En dat geldt ook voor bitcoin trouwens, daar hou ik straks ook wel wat van achter de hand.

Eerste doelstelling is mijn electrakosten veiligstellen en mijn rig terugverdienen. Zodra dat gebeurd is, komt er een 2de rig en ga ik meer minen. Afgelopen maand heb ik meer dan een halve bitcoin in totaal bij elkaar gemined en getrade. Dat is een leuk resultaat en een leuk zakcentje. Gaat bitcoin en/of Dogecoin to the moon, dan loop ik helemaal binnen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Kraken withdrawal disabled?

"Confirm withdrawal
Service is currently disabled. Please try again later"

Werkt weer.

[ Voor 9% gewijzigd door pposthoorn op 10-02-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:57
Er komt vast nog een panic sell, nadat gox weer wat laat weten...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Mistraller schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:42:
Er komt vast nog een panic sell, nadat gox weer wat laat weten...
Maar deze keer hadden ze geen vaste datum gezegd voor een aankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02
Is de kans niet groot dat er veel mensen hun Bitcoins gaan verkopen zou gauw alles weer werkt bij Gox aangezien ze er nu niet bij kunnen en/of niet kunnen handelen? En daarmee dus ook weer een koers daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
bsmpower schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:48:
Is de kans niet groot dat er veel mensen hun Bitcoins gaan verkopen zou gauw alles weer werkt bij Gox aangezien ze er nu niet bij kunnen en/of niet kunnen handelen? En daarmee dus ook weer een koers daling.
Ik denk van niet aangezien de koers momenteel al 70$ lager staat dan bitstamp,
als ze nog eens een daling doen dan wordt er wel met enorm veel verlies verkocht (natuurlijk zullen er mensen zijn die safe willen spelen, de vraag is alleen in welke hoeveelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik vermoed dat de meesten zullen verplaatsen naar een andere exchange en een aantal helemaal eruit stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Voor MtGox gebruikers speelt nu de vraag wat er eerder weer gaat werken: fiat-withdrawals of bitcoin-withdrawals. De prijs zal een afspiegeling zijn van wat mensen verwachten. Momenteel is de Gox koers een stuk lager dan Bitstamp en co, wat betekent dat men meer vertrouwen heeft om fiat terug te krijgen dat bitcoins.

Dit heeft natuurlijk niet alleen maar te maken met de snelheid waarmee beide withdrawalproblemen opgelost worden, maar ook de verwachting dat in het ergste geval MtGox de deuren moet sluiten voordat withdrawals weer werken, er meer kans is om fiat terug te krijgen middels een juridisch traject dan Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Dit leek me wel een handig filmpje voor mensen hier.... of voor in de openingspost.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=egv_BDCiR-E]

[ Voor 10% gewijzigd door rickiii op 10-02-2014 16:06 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 23:46
eMiz0r schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Grappig :D Ik doe momenteel precies hetzelfde :)
Had alles van betarigs in een excel gezet, om de rig met profit te zien, maar of alle goede rigs zijn verhuurd of ik snap het princiepe niet. Waarom zou ik meer betalen dan het laten opbrengen?

Voorbeeld: RIG: VOLVO. Cost 0,6 BTC en opbrengst 0,2 BTC. :? dan heb je dus een verlies van 0,4 BTC per dag?

of moet ik nog lezen: 0.0178 BTC/mh/day 0.0178 BTC per MH per Dag?

[ Voor 14% gewijzigd door Senaxx op 10-02-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm 250 euro winst gepakt deze ochtend..
Had wel op wat meer gegokt :( ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Frontpage artikel over de MtGox press release: nieuws: Grootste bitcoin-exchange wijt transactieproblemen aan oude bug

Goed artikel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:27:
Mmm 250 euro winst gepakt deze ochtend..
Had wel op wat meer gegokt :( ... |:(
Mja, ik pakte ongeveer €850, ik was net te laat. Op normale dagen pak ik meer rond de €1200 profit. Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Senaxx schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:09:
[...]

Had alles van betarigs in een excel gezet, om de rig met profit te zien, maar of alle goede rigs zijn verhuurd of ik snap het princiepe niet. Waarom zou ik meer betalen dan het laten opbrengen?

Voorbeeld: RIG: VOLVO. Cost 0,6 BTC en opbrengst 0,2 BTC. :? dan heb je dus een verlies van 0,4 BTC per dag?

of moet ik nog lezen: 0.0178 BTC/mh/day 0.0178 BTC per MH per Dag?
Mijn rig kost 0.02btc per dag @ 1325Khs. En dat zal voor middlecoin oid niet rendabel zijn inderdaad. Maar het huren van een rig is wel rendabel als je een nieuwe coin aan het minen bent met een lage diff. Dan kan je power bijhuren omdat je verwacht dat die coin op een exchange meer gaat opbrengen. Als ik mijn rig ga verhuren onder de prijs die ik zelf bij middlecoin zou krijgen, zou ik wel gek zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 23:46
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:30:
[...]

Mijn rig kost 0.02btc per dag @ 1325Khs. En dat zal voor middlecoin oid niet rendabel zijn inderdaad. Maar het huren van een rig is wel rendabel als je een nieuwe coin aan het minen bent met een lage diff. Dan kan je power bijhuren omdat je verwacht dat die coin op een exchange meer gaat opbrengen. Als ik mijn rig ga verhuren onder de prijs die ik zelf bij middlecoin zou krijgen, zou ik wel gek zijn natuurlijk.
Dat klopt :) Maar dan heb ik het dus wel juist gehad. En was mijn conclusie na aanleiding van alles wat ik zag op betarigs wel juist. Maar dankje voor het antwoord, dit maakt het wel duidelijker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:30:
[...]

Mja, ik pakte ongeveer €850, ik was net te laat. Op normale dagen pak ik meer rond de €1200 profit. Shit happens.
balen ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:26
[...]

Ja kut zeg.. FWP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Laatst online: 19-12-2022
[...]

Ja man, 850 euro winst. Kutleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Senaxx schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:32:
[...]

Dat klopt :) Maar dan heb ik het dus wel juist gehad. En was mijn conclusie na aanleiding van alles wat ik zag op betarigs wel juist. Maar dankje voor het antwoord, dit maakt het wel duidelijker voor mij.
Ja je zat juist! Ik heb momenteel mn rig verhuurd voor 0.0145 per MH/day, maar middlecoin zit ongeveer op dezelfde profit as we speak. Afgelopen weekend heb ik een rig met 4 MH/s gehuurd voor 0.015 BTC, waarschijnlijk een typfout van de gebruiker (hij wilde het per MH/s/day ipv in totaal)... het leverde me 0.045 ofzo op. Staat een ticket open bij de eigenaar van de site om te vragen of ik het BTC adres van de eigenaar mag hebben. Hij heeft het netjes 24 uur laten aanstaan dus ik wil de profits splitten. Eerlijkheid duurt het langst :)

Aangezien de bitstamp koers vrijwel volledig hersteld is weer lijkt me dit een beetje de intrinsieke waarde? Die is sowieso moeilijk af te leiden omdat er geen winstgevend bedrijf oid achter zit, dus garantie tot aan de voordeur. Maar het valt me wel op dat er afterall weinig is veranderd nu de rust weer een beetje terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
KetchupFTW schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:20:
[...]

Ja man, 850 euro winst. Kutleven.
troll much ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik heb in ieder geval >€500 verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op hoeveel inleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ongeveer 6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en we gaan weer naar beneden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 22:53

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb even iets simpels in elkaar geflanst, laat je niet in de maling nemen met bulltraps. Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/Y0zUnCd4/

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Ik was aan het werk, wel een succesvolle short kunnen maken, maar de tweede short was net voor Bitfinex de boel stil legde...en het was in LTC dus geen reden om die ook stil te leggen lijkt mij?

Maargoed, niet kunnen sluiten voordat de koers weer omhoog ging, wel afgebouwd maar uiteindelijk sta ik op verlies voor vandaag...ben benieuwd wat vanavond brengt...

-edit-

Als die gasten van MTGox een beetje slim zijn hebben ze op andere exchanges even flink met voorkennis gehandeld om hun tekorten aan te vullen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door boekel op 10-02-2014 18:20 ]

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
boekel schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:08:
Als die gasten van MTGox een beetje slim zijn hebben ze op andere exchanges even flink met voorkennis gehandeld om hun tekorten aan te vullen ;)
Het uur voordat het persbericht werd gepubliceerd was er een serie van middelgrote verkopen (~50 BTC) op MtGox. Het is mogelijk dat dat handel met voorkennis is geweest, want daarna is de prijs flink gedaald.

Sowieso heeft MtGox de laatste tijd natuurlijk meer dan genoeg kansen gehad om hun eigen problematiek uit te buiten. Gezien ze waarschijnlijk zelf wel bij hun fiat en coins kunnen, verwacht ik dat ze continu gebruik zouden kunnen maken van arbitrage-mogelijkheden met andere exchanges.

Geen idee of dit daadwerkelijk is gebeurd, maar het is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
fynrd1 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:53:
Ik heb even iets simpels in elkaar geflanst, laat je niet in de maling nemen met bulltraps. [afbeelding]
Kan je wat tekst en uitleg geven?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
orf schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:48:
Ik heb in ieder geval >€500 verlies.
Dat is balen voor je, je had dikke wint kunnen maken vandaag, maar eerlijk zeggen ik dit al vrijdag zag aankomen. Mt-Gox heeft al een jaar problemen met uitbetalen , had echt niet verwacht dat ze in een weekend alles zouden oplossen. ik dacht echt dat het nieuws van Rusland een grotere impact zou hebben.
Maar moet ook zeggen na al het slechte nieuws over BTC houdt deze zich nog steeds goed staande..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie buy orders klaar staan? ik zit eraan te denken om op €400,- een buy order te zetten voor vanacht. Maar waarschijnlijk kan ik dan niet meer slapen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
400€ op Kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:03:
Hebben jullie buy orders klaar staan? ik zit eraan te denken om op €400,- een buy order te zetten voor vanacht. Maar waarschijnlijk kan ik dan niet meer slapen. |:(
Hoezo? De drop van vandaag kwam door MtGox en hun persbericht. Nadat iedereen doorhad dat MtGox onzin aan het verkopen is, is de koers grotendeels hersteld. Waarom zou er een tweede dip van dergelijke grootte komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:03:
Gaat hem niet worden denk ik. Heel misschien en als je geluk hebt 475.- lager gaat ie echt niet. of er moet een andere Exchange om gaan vallen. of weet jij iets wat wij niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:05:
[...]

Hoezo? De drop van vandaag kwam door MtGox en hun persbericht. Nadat iedereen doorhad dat MtGox onzin aan het verkopen is, is de koers grotendeels hersteld. Waarom zou er een tweede dip van dergelijke grootte komen?
Die drop was al flink gaande vóór het nieuwsbericht. Dus of iemand was eerder met lezen, of er is gehandeld uit voorbedachte rade. Gezien er op 2 exchanges(die beide leverage toestaan) tegelijkertijd een zeer grote dump kwam, verwacht ik die laatste..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11
LED-Maniak schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:12:
[...]

Die drop was al flink gaande vóór het nieuwsbericht. Dus of iemand was eerder met lezen, of er is gehandeld uit voorbedachte rade. Gezien er op 2 exchanges(die beide leverage toestaan) tegelijkertijd een zeer grote dump kwam, verwacht ik die laatste..
Op bitcointalk was het bericht gereleased, en 30-45min later kwam de drop pas. Dus de informatie was wel out al before the drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:05:
[...]

Omdat ik een doemdenker ben ;) Ik verwacht dat MtGox elk moment met weer een persbericht kan komen omdat omdat ik denk dat mensen die daar een account hebben druk gaan uitoefenen omdat hun bitcoins/fiat eruit willen halen.

En omdat ik naar de 1 dags charts zat te kijken en die er dramatisch uitziet ;( :P
ja

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
LED-Maniak schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:12:
[...]

De dump op BTC-e was blijkbaar een market order van vele duizenden coins. Waarom iemand zoveel coins dumpt zonder rekening te houden met de diepte van het orderboek is mij een raadsel. Zeker gezien de koers zich erna weer prima heeft hersteld.

De dump op Bitfinex kwam vooral door het feit dat Bitfinex geen BTC meer op Bitstamp had staan. Dat betekent dat verkoop orders op BFX niet op Stamp uitgevoerd konden worden, maar alleen op het interne orderboek van BFX, dat veel dunner is. En een forse daling gekoppeld met leveraged long posities die in een dun orderboek geliquideerd worden is vragen om problemen. Als de BFX-Stamp koppeling actief was geweest, dan was de BFX drop veel minder dramatisch geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:15:
[...]

De dump op BTC-e was blijkbaar een market order van vele duizenden coins. Waarom iemand zoveel coins dumpt zonder rekening te houden met de diepte van het orderboek is mij een raadsel. Zeker gezien de koers zich erna weer prima heeft hersteld.

De dump op Bitfinex kwam vooral door het feit dat Bitfinex geen BTC meer op Bitstamp had staan. Dat betekent dat verkoop orders op BFX niet op Stamp uitgevoerd konden worden, maar alleen op het interne orderboek van BFX, dat veel dunner is. En een forse daling gekoppeld met leveraged long posities die in een dun orderboek geliquideerd worden is vragen om problemen. Als de BFX-Stamp koppeling actief was geweest, dan was de BFX drop veel minder dramatisch geweest.
Exact. Waarom zou dit tegelijkertijd op twee exchanges gebeuren? Het kan bijna geen toeval zijn dat er tegelijkertijd >5000BTC worden gedumpt. Zo nieuw en ontzettend schokkend was dit nieuws nu ook weer niet.

Overigens is het bitfinex verhaal gedeeltelijk onzin(wat de developers zeggen), er zijn genoeg short posities die toen uitgevoerd hadden moeten worden maar bitfinex heeft dit geblokkeerd. Als dat niet gebeurd was geweest dan hadden ze direct weer bitcoin beschikbaar op bitstamp.

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 10-02-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Ah, blijkbaar heeft BTC-e ook mogelijkheden tot leveraged trading als je dat via MetaTrader 4 doet. Dat kan de mega-drop daar verklaren: Een sneeuwbal-effect van geliquideerde long posities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja wat ik jullie helaas niet eerder wou delen ;) is dat er aan Maxcoin toch nog wel wat te verdienen was.
Ik heb na de launch arbitrage uitgevoerd tussen mcxnow en coins-e (die laatste is wel een verschrikelijk slechte site). Kon mooi kopen op mcxnow en verkopen op coins-e, voordeel van Maxcoin is dat ze snel worden bevestigd en dus snel te verplaatsen zijn. :)
Helaas lopen de orders nu vrijwel gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:22:
Oja wat ik jullie helaas niet eerder wou delen ;) is dat er aan Maxcoin toch nog wel wat te verdienen was.
Ik heb na de launch arbitrage uitgevoerd tussen mcxnow en coins-e (die laatste is wel een verschrikelijk slechte site). Kon mooi kopen op mcxnow en verkopen op coins-e, voordeel van Maxcoin is dat ze snel worden bevestigd en dus snel te verplaatsen zijn. :)
Helaas lopen de orders nu vrijwel gelijk..
Zet er dan op zn minst de winst die je gemaakt hebt bij - is het verhaaltje kompleet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Die hele bitcoin is als een kermis; Je denkt dat winnen super gemakkelijk gaat zijn, maar komt toch met lege handen thuis….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:56
Dat ligt helemaal aan jezelf hoor. Met slechts 0.7 BTC vandaag 73 euro verdiend. In vergelijking met die 850 van anderen natuurlijk niks, maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RzrBck schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:24:
[...]

Zet er dan op zn minst de winst die je gemaakt hebt bij - is het verhaaltje kompleet :*)
0.488 BTC ik begon met 1.112 BTC heb zon 5 a 6 Maxcoins moeten versturen en aantal keer BTC terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 03-10 22:53

fynrd1

Fooled by Randomness

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:21:
Ah, blijkbaar heeft BTC-e ook mogelijkheden tot leveraged trading als je dat via MetaTrader 4 doet. Dat kan de mega-drop daar verklaren: Een sneeuwbal-effect van geliquideerde long posities.
Metatrader lag eruit tijdens de 500-102 zone, ik heb voor een moment $900 als profit gezien todat de engine eruit klapte.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:32:
Dat ligt helemaal aan jezelf hoor. Met slechts 0.7 BTC vandaag 73 euro verdiend. In vergelijking met die 850 van anderen natuurlijk niks, maargoed..
die 850 van net was een troll..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Moest wel lachen vandaag, met een collega over gehad. Begin van het jaar zei iedereen dat het het jaar van bitcoin zal/gaat worden 7 weken verder zie daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Replay256 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:39:
Moest wel lachen vandaag, met een collega over gehad. Begin van het jaar zei iedereen dat het het jaar van bitcoin zal/gaat worden 7 weken verder zie daar..
nog 45 weken te gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook wel heel veel positief nieuws geweest, maar daar reageert te koers helaas niet zo fel op. Maar de koers was wel stabieler aan het worden, ook al gingen we nog steeds langzaam naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Hoezo gaat het slecht met Bitcoin dan? Acceptatie door bedrijven neemt toe, inclusief grote namen zoals Newegg in de VS. De valuta is steeds bekender onder het publiek en berichten in de media zijn steeds minder vaak skeptisch en praten steeds meer over de legitieme mogelijkheden in plaats van criminele toepassingen. Overheden in westerse landen lijken voorzichtig positief te staan ten opzichte van Bitcoin. Bitcoin-gerelateerde bedrijven krijgen regelmatig investeringen van venture capital.

Vooral goed nieuws lijkt mij. Op het nieuws na dat totalitaire landen niet blij zijn met Bitcoin, maar dat is geen verrassing.

Of kijken we alleen naar de koers om het succes te bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:43:
[...]

Er is ook wel heel veel positief nieuws geweest, maar daar reageert te koers helaas niet zo fel op. Maar de koers was wel stabieler aan het worden, ook al gingen we nog steeds langzaam naar beneden.
Klopt.. negatieve nieuws overruled altijd positieve nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Replay256 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:46:
[...]

Klopt.. negatieve nieuws overruled altijd positieve nieuws..
Das ook niet zo gek. Mensen krijgen het sneller benauwd van verlies dan van winst :) Op handel kan je wel e.e.a. aan psychologie loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusie is wel dat de bitcoin steeds lager stabiliseert..

Eerst 700 euro.. Toen 600 euro, en nu 500 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
eMiz0r schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:48:
[...]

Das ook niet zo gek. Mensen krijgen het sneller benauwd van verlies dan van winst :) Op handel kan je wel e.e.a. aan psychologie loslaten.
Laat we dat maar niet doen.. Ben al blij dat ik vandaag mijn verlies van afgelopen weken weer goed heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:50:

Voor mij zou een nieuwe stabilisatie op €400,- wel en verlies van vertrouwen betekenen. Ik bedoel, ik "ken" de bitcoin sinds €800,- Wanneer we op €400,- gaan staan voelt dat wel als een deceptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29

Blord

Hello Kitty !

Op 12uurs grafiek zie je wel wat overeenkomsten.
Qua daling is dit de zesde of zevende grootste daling in de Bitcoin geschiedenis. De koers is altijd teruggeveerd op 90% van voor de daling.
Als je maar bitcoins koopt en hoopt op een duurzame stijging dan kom je van de koude kermis thuis. Winsten kun je alleen maken op de toppen en dalen of op de arbitrage. Het is gewoon een kwestie van de juiste moment uitstappen en instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Blord schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:09:
Qua daling is dit de zesde of zevende grootste daling in de Bitcoin geschiedenis. De koers is altijd teruggeveerd op 90% van voor de daling.
Als je maar bitcoins koopt en hoopt op een duurzame stijging dan kom je van de koude kermis thuis. Winsten kun je alleen maken op de toppen en dalen of op de arbitrage. Het is gewoon een kwestie van de juiste moment uitstappen en instappen.
Dat is natuurlijk maar over welke tijdspanne je kijkt. Maar handel nu ook steeds vooral met de dips (buy low, sell quick enough). Maar voor hetzelfde geld accepteert bijvoorbeeld Amazon dadelijk BTC en balen we allemaal dat we niet alles vast hebben gehouden.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:21:
Plus de nodige stop-loss orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Blord schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:09:
Als ik wat jij zegt letterlijk neem, dan is er dus op de lange termijn geen stijging maar een daling van waarde? Als dat echt zo zou zijn (en ik zeg niet dat het niet zo is), dan zou dat toch wel redelijk kansloos zijn? :D

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Laatst online: 21:21
Weet iemand de beste plek om dogecoin te verhandelen voor bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Bitfinex heeft trouwens wel erg nare nieuwe instellingen voor max orders...

Als je short staat, kun je soms nieteens genoeg orders invoeren om in één keer de short te sluiten (als je flink op verlies staat)

Stel je hebt 100 LTC short staan, en wilt onder een bepaalde koers 200 kopen zodat je 100 LTC long staat, dat is wel heel naar, en onnodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:50:

Op 700 euro is er geen stabiel prijsnivo geweest. Dat was een piek.

Maar goed, wie weet komt er gewoon nog een échte correctie op de piek van november. Vergeet niet dat we in een absurd korte tijd ( <1 maand) zo hoog zijn gekomen. Het is maar net welke tijdspanne je bekijkt.

Het bewijs is echter wel geleverd dat de meeste investeerders feitelijk weinig vertrouwen hebben in de coin ansich. De angst dat er technisch iets mis was met bitcoin, deed meteen iedereen dumpen. Je ziet dus dat het vertrouwen feitelijk flinterdun is.
Het bericht dat gox de coins niet allemaal meer kan uitkeren en er dus daadwerkelijk mensen geld gaan verliezen zal zeker weer zo'n dip doen uitgaan. Alleen verwacht ik wel dat we dan niet meer zo zullen terugveren. Ik geef het nog een weekje voor we de volgende dip gaan zien. Buy ordertje op de €325 dan maar...?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 19:01
Ik zit zelf ook al paar keer te kijken naar Bitcoin en Litecoin en opzich wil ik graag zelf minen maar wegens ruimtegebrek en geen geld voor mining systeem lukt dat niet...

Nou heb ik ook geen geld om 1btc te kopen maarjah wil wel zoals ik hier al paar mensen zie wel geld verdienen per dag...
Wie heeft tips voor een arme student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Nielsjuhz schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:53:
Ik zit zelf ook al paar keer te kijken naar Bitcoin en Litecoin en opzich wil ik graag zelf minen maar wegens ruimtegebrek en geen geld voor mining systeem lukt dat niet...

Nou heb ik ook geen geld om 1btc te kopen maarjah wil wel zoals ik hier al paar mensen zie wel geld verdienen per dag...
Niet nog armer worden.

EDIT: oké even constructief: leg geen geld in dat je niet kwijt kan raken. Ik ben zelf bijvoorbeeld ook student en heb voor 150 euro aan coins gekocht met de insteek te leren handelen en er wat aan te verdienen. Op het 1e punt heb ik al slagen gemaakt, maar het 2e punt loopt een beetje achter :9 Sta nu licht op verlies.
Je kunt wel kijken naar specifieke vormen van handelen zoals arbitrage. Hierbij loop je minder risico. Bij arbitrage wordt het alleen meestal pas leuk als je met grotere bedragen kunt spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Skeltenaer op 10-02-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53

Geen geld gebruiken dat je niet kans missen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 19:01
Fastclaimer schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:57:
[...]

Geen geld gebruiken dat je niet kans missen :9
Haha klopt wel maarjah als ICTer vind ik het wel slecht van mezelf dat ik hier niet aan meedoe.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:17

Kettrick

Rantmeister!

Nielsjuhz schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:00:
[...]

Haha klopt wel maarjah als ICTer vind ik het wel slecht van mezelf dat ik hier niet aan meedoe.. :(
Geld verliezen van je eigenlijk niet kan missen is minder verstandig dan ergens niet aan meedoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Nielsjuhz schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:00:
[...]

koop dan 0,1 btc en ga vast oefenen...of mine wat ergens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53
Gewoon wachten tot hij weer een keer zakt tot 400 euro en dan kopen en hopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Probeer eens te traden met een demo account met virtueel geld. Met echt geld handelen is in het begin ontzettend spannend en dan handel je puur op emotie.
En waarom met 1BTC beginnen inderdaad. Gewoon met 0.1 ordertjes werken, dat is geen schande. Stel dat je gisterenavond 0.1BTC had gekocht op 520, en vandaag in paniek op 410 verkocht, dan was je nog maar 11 euro kwijt geweest en had je je les goedkoop geleerd. Dat was met 1BTC meteen 110 euro geweest en dat doet pijn.
Als je je geld niet kan missen: bekijk of je je een avondje stappen kunt uitsparen. Ga met dat geld handelen met het idee: dit was ik anders toch kwijt geweest. (Of stop met roken, oid, enfin, idee lijkt me duidelijk)

Eer dat je 50 euro hebt verspeeld met 0.1BTC dan moet je aardig wat slechte trades hebben gedaan :)

Als je geen geld hebt voor 1BTC, ga dan niet minen. Tenzij je je stroomrekening niet zelf betaalt, maar wellicht krijg je dan wel je huisbaas over de vloer vanwege de electriciteitsrekening...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verwachting is dat dit het voorlopige hoogte punt is, dus ik kan beter alles wat ik aan bitcoins heb verkopen.. Hoe doen jullie dat, ik wou eigenlijk bitcoin aanhouden voor "later" maar tot nu toe gaan we alleen maar bergafwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je btc wilt aanhouden voor later, dan maakt die paar tientjes die die vandaag feitelijk is gezakt ook niks meer uit. Ik hou voorlopig gewoon aan, ook omdat ik voor arbitrage toch iets van bitcoins moet hebben. Of die nu wel of niet op verlies staan maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Is er toevallig iemand met ervaring met het traden via de API van Bitstamp en/of Kraken in Objective-C die mij even in de goede weg wil duwen? (iOS/OS X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
pposthoorn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:35:
Is er toevallig iemand met ervaring met het traden via de API van Bitstamp en/of Kraken in Objective-C die mij even in de goede weg wil duwen? (iOS/OS X)
Ik heb de API enkel in C# aangesproken, dus ik weet niet hoeveel hulp ik kan bieden. Ik neem aan dat je aan het stoeien bent met het signen van de requests met API-key/secret?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Kraken is een beetje aan het stotteren, kan het zijn dat iedereen nou een run heeft op zijn coins op hun database? Door dat gedoe met Gox heb ik me coins ook liever in me wallet, ik ben geen daghandelaar en tegen de tijd dat de prijs weer een beetje goed staat kan ik het altijd wel weer terugstorten.

Is het verstandig de coins gewoon in de persoonlijke wallet te houden als je er toch niet dagelijks mee handelt?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
BLACKfm schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:01:
Kraken is een beetje aan het stotteren, kan het zijn dat iedereen nou een run heeft op zijn coins op hun database? Door dat gedoe met Gox heb ik me coins ook liever in me wallet, ik ben geen daghandelaar en tegen de tijd dat de prijs weer een beetje goed staat kan ik het altijd wel weer terugstorten.

Is het verstandig de coins gewoon in de persoonlijke wallet te houden als je er toch niet dagelijks mee handelt?
Tenzij je de coins regelmatig verhandelt, zou ik ze zeker niet op een exchange laten. De meeste exchanges doen dingen wel netjes, maar het blijft toch altijd een veiligheidsrisico dat je niet zelf in de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Ik heb de API enkel in C# aangesproken, dus ik weet niet hoeveel hulp ik kan bieden. Ik neem aan dat je aan het stoeien bent met het signen van de requests met API-key/secret?
Alle hulp is welkom :) Ik ben inderdaad bezig met het signen van de requests bij bitstamp.
Ik heb nu zeg maar dit:
https://www.bitstamp.net/...e=<9cijfersTimeSince1970>

Mn signature is maar 34 tekens lang en denk dat het daar al fout gaat want moet volgens mij 64 tekens zij (is dat max of moet het altijd exact 64 zijn?) En mn signature eindigt altijd op = om een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:07:
[...]

Tenzij je de coins regelmatig verhandelt, zou ik ze zeker niet op een exchange laten. De meeste exchanges doen dingen wel netjes, maar het blijft toch altijd een veiligheidsrisico dat je niet zelf in de hand hebt.
Maar je laat wel geld op een exchange staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
pposthoorn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:07:
[...]

Alle hulp is welkom :) Ik ben inderdaad bezig met het signen van de requests bij bitstamp.
Ik heb nu zeg maar dit:
https://www.bitstamp.net/...e=<9cijfersTimeSince1970>

Mn signature is maar 34 tekens lang en denk dat het daar al fout gaat want moet volgens mij 64 tekens zij (is dat max of moet het altijd exact 64 zijn?) En mn signature eindigt altijd op = om een of andere reden.
Je signature moet in hexadecimale representatie zijn. Jouw opmerking over het = teken doet me vermoeden dat je een base-64 representatie meestuurt (daar wordt namelijk soms een of twee = tekens achtergeplakt als padding.) Bitstamp gebruikt HMAC-SHA256 voor de signature, dus dat is 256 bits aan data. In hexadecimale representatie zijn dit 64 tekens.

Overigens zou ik als nonce iets kiezen dat fijnmaziger is dan de unix timestamp in seconden. Als je 2 calls snel na elkaar uit wil voeren (bijvoorbeeld een check van openstaande orders en daarna een nieuwe order), dan levert het anders problemen op. Kijk of je iets van een tijd in miliseconden er bij kan stoppen of iets dergelijks.
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:11:
[...]
Maar je laat wel geld op een exchange staan ;)
Ik gebruik het dan ook (bijna) dagelijks om mee te handelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 10-02-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:13:
[...]
Je signature moet in hexadecimale representatie zijn. Jouw opmerking over het = teken doet me vermoeden dat je een base-64 representatie meestuurt (daar wordt namelijk soms een of twee = tekens achtergeplakt als padding.) Bitstamp gebruikt HMAC-SHA256 voor de signature, dus dat is 256 bits aan data. In hexadecimale representatie zijn dit 64 tekens.

Overigens zou ik als nonce iets kiezen dat fijnmaziger is dan de unix timestamp in seconden. Als je 2 calls snel na elkaar uit wil voeren (bijvoorbeeld een check van openstaande orders en daarna een nieuwe order), dan levert het anders problemen op. Kijk of je iets van een tijd in miliseconden er bij kan stoppen of iets dergelijks.
Bedankt! Ik heb nu inderdaad een base-64 representatie wat dus klaarblijkelijk fout is. Maar na even verder debuggen blijkt m'n hash ook maar 32bit te zijn :( dus dat eerst maar gefixt.
En nu even zoeken naar een hex conversie methode van NSData :P
Ik had ook bedacht dat een timestamp met 1s precisie misschien fout gaat, ook maar even fixen.

Edit: Ik krijg nu de error:
"Missing key, signature and nonce parameters"
Met deze post:
"https://www.bitstamp.net/api/balance/?key=<mijnKey>&signature=<64TekensHoofdletters>&nonce=1392071679"

Edit2: Bedtijd, ik deed get ipv post 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door pposthoorn op 10-02-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
pposthoorn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:23:
[...]
Edit: Ik krijg nu de error:
"Missing key, signature and nonce parameters"
Met deze post:
"https://www.bitstamp.net/api/balance/?key=<mijnKey>&signature=<64TekensHoofdletters>&nonce=1392071679"
Weet je zeker dat je de boel met de POST methode verstuurt? Ik krijg die error namelijk als ik de boel via een GET probeer te doen (door b.v. de bovenstaande URL in een browser-adresbar te copy/pasten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:46:
[...]

Weet je zeker dat je de boel met de POST methode verstuurt? Ik krijg die error namelijk als ik de boel via een GET probeer te doen (door b.v. de bovenstaande URL in een browser-adresbar te copy/pasten)
Jup kwam er net zelf achter. Morgen weer een dag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
fynrd1 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:53:
Ik heb even iets simpels in elkaar geflanst, laat je niet in de maling nemen met bulltraps. [afbeelding]
Wat moeten we in dat plaatje zien? En denk je dat we nu in een bulltrap zitten? $688 op dit moment en stijgende. Ik heb gekocht op $624 (zou $540 zijn geweest als Bitfinex er niet uit had gelegen).

edit: verkocht op $692.

edit2: toch maar weer terug gekocht op $690 en hij zit nu alweer op $701.

[ Voor 16% gewijzigd door Bonez0r op 11-02-2014 02:39 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Modbreak:Misschien is het zinniger om API/prorgammeer discussies in een ander topic te voeren? Heeft niet echt iets met handel en koers te maken ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1 ... 112 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid