Als investeerder wil je een aandeel/valuta/metaal/whatever dat stijgt in waarde in de toekomst en het liefst zo hard mogelijk. Juist daarom zou dogecoin een goede investering kunnen zijn. Stel dat die persoon in dit topic een halve bitcoin in doge steekt en laat staan over 5 jaar. Dat is nu omgerekend 260416 doge. Dit andere bitcoin laat hij ook 5 jaar staan. Stel: Bitcoin stijgt door naar 100.000$ over 5 jaar. Doge wordt 1$ per stuk waard. Dan hoef ik jou geen rekenmachine te geven welke van de 2 investeringen het meeste oplevert toch?Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:19:
Wederom: Plaats je eens in de schoenen van een neutrale investeerder of potentiele gebruiker. Er zijn 2 crypto-currencies die functioneel eigenlijk identiek zijn. De een heeft duizenden bedrijven en vele malen meer gebruikers, de ander heeft "al een aantal" bedrijven die de coin accepteren. Welke kies je?
Daarnaast is risicospreiding een heel normale gang van zaken bij investeerders. Nooit op 1 paard wedden, vooral niet op langere termijn. Als ik de fondsen ervoor zou hebben, zou ik in meerdere coins/commodities investeren, niet in 1, Ook niet in Doge.
Vanuit een gebruiker gelden hele andere eisen. Waarom zou ik als gebruiker uberhaupt gebruik maken van bitcoins? Voor die lagere transactiekosten? Ik kan al meer verliezen met aankopen van een bitcoin voordat die in mijn wallet aangekomen is. Juist voor de gebruiker is een stabiele waarde van groot belang. Ik zit niet te wachten dat mijn loon binnen een uur halveert. (verdubbelen mag natuurlijk wel.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL