Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Denk t wel zomertje, laagste lag op 402 @ kraken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:51

zomertje

Barisax knorretje

markklok schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:23:
[...]

Hij heeft de 402 geraakt dus...
Dan mag ie nu wel weer omhoog :9

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Metatrader orders zijn vastgelopen, zolang het maar onder de 670 blijft is het goed.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Nasty Nate schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:21:
Rannasha je komt gewoon voorbij in de trollbox man, je bent beroemd ;)
Huh? Wat dan? Ik zit nooit in een trollbox. Toch wel goed nieuws he?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:19:
[...]

Leveraged long posities die geliquideerd worden. Dan kan het opeens heel hard gaan.
Zo te zien hebben ze om 12:01 de handel stilgelegd. Voor de tweede keer in vier dagen problemen daar, ik word er wel een beetje moe van.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Net gekocht voor 450.- op kraken mag nu weer naar normale waarden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
Replay256 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:27:
Net gekocht voor 450.- op kraken mag nu weer naar normale waarden gaan.
Tja. Wat is "normaal"

Heb net een kleine winst gepakt in mijn lunchpauze, positie alweer gesloten inmiddels.

[ Voor 17% gewijzigd door Mistraller op 10-02-2014 12:28 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:25:
[...]

Huh? Wat dan? Ik zit nooit in een trollbox. Toch wel goed nieuws he?
Ja ze linken zo nu en dan naar jouw post op Bitcoin talk waarin je tracht uit te leggen wat er 'mis' is aan de bitcoin (exchange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Nou, dat ging weer lekker hier. Ik had 0.2BTC winst kunnen hebben, maar werd hebberig en heb wat verkeerde beslissingen genomen. 0.01 verlies :(

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Inderdaad,, ik weet het ook niet meer.

[ Voor 77% gewijzigd door Replay256 op 10-02-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ok. Alle gekheid op een stokje. De droevige conclusie van dit verhaal is dat MtGox alle schuld afschuift op het Bitcoin-protocol om zo hun eigen onkunde te verhullen. Gox is al maanden op het randje van de afgrond en dit probleem konden ze er zeker niet bijhebben.

Maar in plaats van de boel eerlijk uit te leggen, geven ze het Bitcoin-protocol de schuld zodat ze hun eigen operatie boven water kunnen houden. Ik zie de koppen in de mainstream media al verschijnen "Bitcoin koers keldert na fout in protocol" enz...

MtGox is een kwaadaardige tumor in het Bitcoin ecosysteem. Hoe sneller deze verwijderd is (chirurgisch, straling heeft geen zin want dat hebben ze als Japans bedrijf al genoeg gehad :P), hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitonic stopt de verkoop :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:29:
Ok. Alle gekheid op een stokje. De droevige conclusie van dit verhaal is dat MtGox alle schuld afschuift op het Bitcoin-protocol om zo hun eigen onkunde te verhullen. Gox is al maanden op het randje van de afgrond en dit probleem konden ze er zeker niet bijhebben.

Maar in plaats van de boel eerlijk uit te leggen, geven ze het Bitcoin-protocol de schuld zodat ze hun eigen operatie boven water kunnen houden. Ik zie de koppen in de mainstream media al verschijnen "Bitcoin koers keldert na fout in protocol" enz...

MtGox is een kwaadaardige tumor in het Bitcoin ecosysteem. Hoe sneller deze verwijderd is (chirurgisch, straling heeft geen zin want dat hebben ze als Japans bedrijf al genoeg gehad :P), hoe beter.
Als Gox helemaal verdwijnt dan zal de koers nog verder dalen of niet?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
PM_Petrol schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:31:
[...]

Dat ligt eraan hoe Gox de zaak afhandelt. Als het bijvoorbeeld een faillissement word en vele honderden misschien wel duizenden mensen worden hier de dupe van dan zal dit ongetwijfeld negatief zijn.

Als Gox iedereen netjes uitbetaald en dan er mee stopt dan lijkt mij dat er niets verandert. Misschien heeft dit zelfs een positieve uitwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Waar zie je dat?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering. Die koers. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
PM_Petrol schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:31:
[...]

Misschien tijdelijk, maar dat herstelt zich snel. Gox is allang niet meer zo belangrijk als ze een jaar geleden waren. Toen hadden ze een marktaandeel van >80%. Tegenwoordig is Gox de 3e of 4e exchange qua volume als het gaat om westerse valuta (dus China niet meegeteld) en hun marktaandeel blijft dalen.

Bitcoin heeft in z'n geschiedenis wel meer exchanges gehad die moesten sluiten, zelfs exchanges die op het moment van sluiten een fors marktaandeel hadden. Een sluiting van Gox zal tegenwoordig eerder als goed nieuws worden gezien dan als slecht nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die melding kreeg ik, maar ze zijn weer terug zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Oke duidelijk verhaal.

Heb nog een order op 438euro staan, misschien wordt dat weer aangetikt vandaag.
Nu maar de rest in BTC omzetten, zijn nog 200euro.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Een van de developers van Bitcoin-qt / bitcoind, een zogenaamde 'core developer', Greg Maxwell reageert op de claims van MtGox:
http://www.cryptocoinsnew...er-greg-maxwell-responds/

Zijn uitleg is consistent met de interpretatie die ik eerder gaf in deze thread en op Bitcointalk (en waardoor ik nu trollbox-famous ben, blijkbaar :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 02:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:33:
[...]

Misschien tijdelijk, maar dat herstelt zich snel. Gox is allang niet meer zo belangrijk als ze een jaar geleden waren. Toen hadden ze een marktaandeel van >80%. Tegenwoordig is Gox de 3e of 4e exchange qua volume als het gaat om westerse valuta (dus China niet meegeteld) en hun marktaandeel blijft dalen.

Bitcoin heeft in z'n geschiedenis wel meer exchanges gehad die moesten sluiten, zelfs exchanges die op het moment van sluiten een fors marktaandeel hadden. Een sluiting van Gox zal tegenwoordig eerder als goed nieuws worden gezien dan als slecht nieuws.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=8392.msg122410

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

what to do, kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Op zeer korte termijn (daytrade enzo): Niet doen, de koers is vrijwel volledig hersteld van de dip, maar de VS is nog niet wakker en een vervolg-dipje is niet uitgesloten.
Middellange termijn: Onduidelijk, we zitten al een maand zonder duidelijke richting.
Lange termijn: Tuurlijk.

edit: disclaimer: Al deze voorspellingen zijn met grote waarschijnlijkheid incorrect. Caveat emptor.

edit2: Zojuist een tijdje >5% arb-winst tussen Stamp en Kraken. Marvin had het naar z'n zin.

[ Voor 18% gewijzigd door Rannasha op 10-02-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Volgens mij keldert ie tussen hier en 10 min tot iets hoger als dieptepunt van half uur geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:43:
[...]

Op zeer korte termijn (daytrade enzo): Niet doen, de koers is vrijwel volledig hersteld van de dip, maar de VS is nog niet wakker en een vervolg-dipje is niet uitgesloten.
Middellange termijn: Onduidelijk, we zitten al een maand zonder duidelijke richting.
Lange termijn: Tuurlijk.

edit: disclaimer: Al deze voorspellingen zijn met grote waarschijnlijkheid incorrect. Caveat emptor.

edit2: Zojuist een tijdje >5% arb-winst tussen Stamp en Kraken. Marvin had het naar z'n zin.
Ik kan nu kopen voor €483, wil deze direct verkopen op Kraken.. zodat ik wat winst heb en vandaag nog geld op Kraken heb staan.
Welke tijd houd jij aan als "VS tijd" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Als je nu http://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd op 1 dag zet zie je pas hoe stabiel bitcoin de laatste tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:47:
[...]

Ik kan nu kopen voor €483, wil deze direct verkopen op Kraken.. zodat ik wat winst heb en vandaag nog geld op Kraken heb staan.
Welke tijd houd jij aan als "VS tijd" ?
Ze lopen 6-9 uur achter op ons. Dus New York en de rest van de oostkust begint langzamerhand wakker te worden. Bitcoin heeft geen vaste tijden zoals een reguliere beurs, dus er zijn geen bepaalde tijden waarop er ineens iets gebeurt omdat de VS en-masse iets gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Ik vind http://aretheyawake.in/United%20States%20of%20America een handige site voor tijden. Ook gemaakt door een bitcoiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Grappig. Normaal zeurt kraken wel als je te weinig amount hebt om de buy order uit te voeren. Nu heb ik een buy order open staan maar heb geen fiat meer omdat ik al gebuyed heb :). Hopelijk controleren ze nog wel wanneer de buy order af gaat. Anders wordt ik wel een happy persoon ^^ en zit er een major bug in.

Edit: of ik wordt oud en herinner ik mij het gewoon niet goed ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ReQuiem83 op 10-02-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Laatst online: 23:04
Is bij jullie Bitcoinwisdom ook down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Laatst online: 14-09 10:10
Nee werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Rannasha schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:43:
[...]

De Gox-koers slaat nergens op. Het beste kun je deze gewoon negeren tenzij je toevallig geld of coins vast hebt zitten daar.

In ander nieuws: Ik had mijn Kraken-API-key een expiration van 7 dagen gegeven en was dat even vergeten. Dus mijn arbitrage-bot (ik denk dat ik hem Marvin ga noemen) was vrolijk aan het kopen op Stamp, maar kreeg niets verkocht op Kraken omdat de key afgelopen was. De boel maar even gekilled en zelf de balans rechtgetrokken, nog steeds met winst gelukkig.
Wat voor bot gebruik je hiervoor? Erg in geinteresseerd! Was eens aan het kijken naar een metra trader web account maar met 0.5% fee op BTC-E lijkt me dat nog niet zo interessant.

Iemand die een goede tip heeft voor het opzetten / gebruiken van een bot voor arbitrage of piggy backing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
wessel99 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:00:
[...]
Wat voor bot gebruik je hiervoor? Erg in geinteresseerd!
Zelf geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:29:

Heb je meer info om je claims te onderbouwen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dikke arbtitrage mogelijkheden nu en ik wacht nog op m'n geld van Kraken dus kan niks doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Op Bitfinex hebben ze hun trade engine stopgezet omdat de orderboek-link met Bitstamp verbroken is, blijkbaar door een tekort aan geld/coins op Bitstamp waardoor Bitfinex geen orders kon doorgeven.

Wat er nu gebeurt is op BFX is dat de prijs fors is gedaald, net als op andere exchanges, waarna er leveraged long posities automatisch geliquideerd zijn. Maar dit gebeurde op het veel dunnere BFX-orderboek omdat BFX geen orders op Stamp kon plaatsen. Hierdoor daalde de koers op BFX dus buiten proporties meer, waardoor nog meer long posities geliquideerd werden, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Daar ging de bull-trap, 2e dip incoming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 13:35
Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:05:
Op Bitfinex hebben ze hun trade engine stopgezet omdat de orderboek-link met Bitstamp verbroken is, blijkbaar door een tekort aan geld/coins op Bitstamp waardoor Bitfinex geen orders kon doorgeven.

Wat er nu gebeurt is op BFX is dat de prijs fors is gedaald, net als op andere exchanges, waarna er leveraged long posities automatisch geliquideerd zijn. Maar dit gebeurde op het veel dunnere BFX-orderboek omdat BFX geen orders op Stamp kon plaatsen. Hierdoor daalde de koers op BFX dus buiten proporties meer, waardoor nog meer long posities geliquideerd werden, enz...
Er worden nu weer trades uitgevoerd als ik bitcoinwisdom mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:03:
[...]

Heb je meer info om je claims te onderbouwen?
http://www.cryptocoinsnew...er-greg-maxwell-responds/

Interview met een Bitcoin core developer die aangeeft dat de problemen in de software van MtGox zitten en niet in het protocol. Het concept "transaction malleability" (https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction_Malleability - laatste wijziging <1jr geleden) wat volgens Gox het probleem is, is al jaren bekend en levert geen problemen op als de referentie-software (Bitcoin-qt / bitcoind) wordt gebruikt. Maar als je het persbericht van Gox leest, dan doen die geloven dat er een kritieke fout in het protocol zit en dat ze zelf niets verkeerd hebben gedaan,

Dat van die kwaadaardige tumor is natuurlijk mijn eigen mening :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 10-02-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02
Misschien onnodige paniek actie van mijn kant, maar net verkocht voor 470,- (1 BTC) en ~160,- verlies gemaakt. Gok er op dat de markt nog veel verder daalt waarna ik voor hetzelfde bedrag weer ga inkopen, in verhouding meer dan 1 BTC terug kan kopen en straks (over weken/maanden/..) daardoor weer sneller winst kan pakken. Interessante dagen in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
bsmpower schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:08:
Misschien onnodige paniek actie van mijn kant, maar net verkocht voor 470,- (1 BTC) en ~160,- verlies gemaakt. Gok er op dat de markt nog veel verder daalt waarna ik voor hetzelfde bedrag weer ga inkopen, in verhouding meer dan 1 BTC terug kan kopen en straks (over weken/maanden/..) daardoor weer sneller winst kan pakken. Interessante dagen in ieder geval..
Ik denk dat we de 400 niet meer gaan aantikken, maar ergens 420 moet nog wel lukken denk ik. Enfin, je weet maar nooit.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Skeltenaer schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:06:
Daar ging de bull-trap, 2e dip incoming
Nou, vooralsnog valt dat wel mee geloof ik, of niet?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:07:
Dat van die kwaadaardige tumor is natuurlijk mijn eigen mening :)
Uiteraard, daar ging het ook niet om ;). Bedankt voor de info.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 16:27
Iemand hier die een handleiding heeft voor traden op Kraken.com? Ik ben Tier1 en probeer een Sellorder XBR/EUR erin te zetten, als ik op de bevestig pagina kom en Op submit order druk krijg ik de melding "Premission diened" iemand een idee waar dat door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Leondendungen schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:14:
Iemand hier die een handleiding heeft voor traden op Kraken.com? Ik ben Tier1 en probeer een Sellorder XBR/EUR erin te zetten, als ik op de bevestig pagina kom en Op submit order druk krijg ik de melding "Premission diened" iemand een idee waar dat door komt?
Daar moet je Tier 2 voor zijn. Even verifieren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
PM_Petrol schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:15:
[...]

Daar moet je Tier 2 voor zijn. Even verifieren dus.
Ok, Thanks. en van XRP naar Euro? daarvoor ook Tier 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Leondendungen schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:18:
[...]

Ok, Thanks. en van XRP naar Euro? daarvoor ook Tier 2?
Volgens mij geldt de beperking voor alle trades met fiat-valuta. Met Tier 1 kun je enkel crypto-crypto paren handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Kraken heeft het zo geregeld:
  • Tier 0 - you can poke around but you can't deposit, withdraw or make any trades.
  • Tier 1 - you can deposit, withdraw and trade in digital currency only. You cannot do bank deposits or withdrawals.
  • Tier 2 - you can deposit, withdraw and trade in both digital currency and national currency. Bank deposits and withdrawals are available at this tier and higher.
  • Tier 3 - like Tier 2 but with higher funding limits.
  • Tier 4 - like Tier 3 but with even higher funding limits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ok, zijn er ander site waar je wel crypto/Eur kunt handelen en ook Euro's makelijk kunt withdrawen? zonder verificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 14:35
Hoe veel moeite is het om even je adres gegevens in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Leondendungen schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:20:
Ok, zijn er ander site waar je wel crypto/Eur kunt handelen en ook Euro's makelijk kunt withdrawen? zonder verificatie?
In theorie, BTC-e. In de praktijk komt het nogal eens voor dat ze opeens om verificatie vragen zodra er een deposit of withdrawal van EUR gemaakt wordt. Je weet dus vantevoren niet waar je aan toe bent. Ook zijn hun deposit/withdrawal kosten nogal hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
tsandfort schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:21:
Hoe veel moeite is het om even je adres gegevens in te vullen?
Misschien wil die dat juist niet. Privacy enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Rannasha is Marvin out of funds? staat al een tijdje een marge van 4% open :P

Hoeveel confirmations heeft kraken tegenwoordig nodig? Ik heb er al 4 maar mn deposit staat nog steeds op confirming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
pposthoorn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:23:

Hoeveel confirmations heeft kraken tegenwoordig nodig? Ik heb er al 4 maar mn deposit staat nog steeds op confirming.
6 dacht ik.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Ah ik dacht 3, dat maakt nogal verschil natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 09:44

Cliffie

Trompetslet

Ik zit er ook nog lekker vol in, ik kijk in 2015 wel weer eens :|

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
Leondendungen schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:20:
Bij Bitcoin.de is wel zoiets mogelijk, maar bij die kun je niet goed day-traden door de vertragingen van de bank e.d. Deze moet je meer zien als een vervanging van Bitonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de gok genomen om voor 483 in te kopen, is nu onderweg naar Kraken...

edit: ik kan gewoon niet traden :F

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik merk zelf dat ik wel een beetje klaar ben met de hectiek van elke dag de koers bekijken. Ik heb mezelf voorgenomen om, zodra hij boven de € 650 komt, voor een groot deel uit te stappen en dan lekker 1.5BTC in een lokale wallet te stoppen. Dan zie ik over een jaar of wat wel weer verder.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 13:10
Cliffie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:25:
Ik zit er ook nog lekker vol in, ik kijk in 2015 wel weer eens :|
De mensen die 2 jaar geleden bitcoins gemined/gekocht hebben zijn nu pas rijk geworden, niet een paar dagen later ;)

Daytraden maakt je in korte tijd een stuk ouder is mijn ervaring. Je kan veel geld verdienen, of veel verliezen. Maar die stress heb ik geen zin meer in. Lekker langetermijn, want ik begin het concept toch steeds meer te waarderen. Al heeft het hier en daar nog wel wat haken en ogen, maar die zal komende tijd wel weggenomen worden. Zo zie ik het reguleren/controleren van bijvoorbeeld exchanges niet als een slecht iets.

Ik moest net even denken aan het facebook aandeel. Bij introductie werd het direct door de plee gespoeld en zag vrijwel NIEMAND de waarde er van in. Momenteel staat het 50% boven zijn introductiekoers..... wie had dat gedacht?

Oh man, de nachten dat je met 10k+ overnight ging..... nooit weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 10-02-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga me verdiepen in programmeren en dan m'n eigen Marvin bouwen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 04-10 09:44

Cliffie

Trompetslet

eMiz0r schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:28:
[...]

De mensen die 2 jaar geleden bitcoins gemined/gekocht hebben zijn nu pas rijk geworden, niet een paar dagen later ;)

Daytraden maakt je in korte tijd een stuk ouder is mijn ervaring. Je kan veel geld verdienen, of veel verliezen. Maar die stress heb ik geen zin meer in. Lekker langetermijn, want ik begin het concept toch steeds meer te waarderen. Al heeft het hier en daar nog wel wat haken en ogen, maar die zal komende tijd wel weggenomen worden. Zo zie ik het reguleren/controleren van bijvoorbeeld exchanges niet als een slecht iets.

Ik moest net even denken aan het facebook aandeel. Bij introductie werd het direct door de plee gespoeld en zag vrijwel NIEMAND de waarde er van in. Momenteel staat het 50% boven zijn introductiekoers..... wie had dat gedacht?
Klopt ook wel, ik heb gekocht in de piek van begin januari (tenminste, een groot deel). Sinds die tijd niets meer gedaan eigenlijk. Achteraf had ik zus en zo moeten doen, maar dat is altijd achteraf. Ik ga nu niet mee met de paniek om te verkopen, we zien het wel. Wel lange adem zo :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
pposthoorn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:23:
Ja. 7000 EUR gaat er snel doorheen op een dag als vandaag. Heb wel een beetje handmatig zitten spelen met de minimale winst die hij moet pakken voordat een trade gemaakt wordt, maar er waren weer teveel goede kansen :P

Zoals gebruikelijk gaat een deel van de opbrengst in EUR en een deel komt op mijn BTC stapel. De winst van vandaag is daarom 160 EUR en 0.1 BTC.

Had een stuk meer kunnen zijn als mijn buy op Stamp op $540 was gepakt, maar goed, daar was ik net te traag mee en ik mag niet klagen met dit resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:30:
[...]

Ja. 7000 EUR gaat er snel doorheen op een dag als vandaag. Heb wel een beetje handmatig zitten spelen met de minimale winst die hij moet pakken voordat een trade gemaakt wordt, maar er waren weer teveel goede kansen :P

Zoals gebruikelijk gaat een deel van de opbrengst in EUR en een deel komt op mijn BTC stapel. De winst van vandaag is daarom 160 EUR en 0.1 BTC.

Had een stuk meer kunnen zijn als mijn buy op Stamp op $540 was gepakt, maar goed, daar was ik net te traag mee en ik mag niet klagen met dit resultaat.
Heb je hem nog steeds op 1% staan? Mag hopen van niet want er zijn vandaag vele momenten boven de 3% geweest :9
Wel mooi voor ons dat dat marvin op is want nu kan de rest nog even door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:30:
[...]
Maar had je op een ochtend als vandaag niet veel meer kunnen verdienen met gewoon traden? Bij mij ging het niet foutloos, maar heb toch een volle 20% weten te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
pposthoorn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:33:
[...]

Heb je hem nog steeds op 1% staan? Mag hopen van niet want er zijn vandaag vele momenten boven de 3% geweest :9
Wel mooi voor ons dat dat marvin op is want nu kan de rest nog even door :P
Nee, vandaag meestal op 2%-3%. Als ik zelf achter de computer zit, dan wil ik de boel nog wel enigszins bijsturen.
tsandfort schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:34:
[...]
Maar had je op een ochtend als vandaag niet veel meer kunnen verdienen met gewoon traden? Bij mij ging het niet foutloos, maar heb toch een volle 20% weten te pakken.
Natuurlijk kun je meer verdienen met traden. Maar met traden is er een extra risico. Het idee achter arbitrage-handel is dat het geen koers-risico heeft, zodra ik een arb-trade maak, dan is de uitkomst bekend. Als je long en short posities gaat innemen is er altijd de kans dat de markt tegen je beweegt.

Bovendien is arbitrage dusdanig simpel als het gaat om het maken van beslissingen dat het gedaan kan worden door een programma. Marvin dus.

[ Voor 46% gewijzigd door Rannasha op 10-02-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:52
Voorheen voornamelijk gehandeld op kraken.
Maar nu bitonic toch al 10 euro goedkoper staat, kan ik op bitonic een bitcoin kopen met als ontvangende bitcoin adres het bitcoin deposit adres van mijn kraken account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

posttoast schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:27:
Ik merk zelf dat ik wel een beetje klaar ben met de hectiek van elke dag de koers bekijken. Ik heb mezelf voorgenomen om, zodra hij boven de € 650 komt, voor een groot deel uit te stappen en dan lekker 1.5BTC in een lokale wallet te stoppen. Dan zie ik over een jaar of wat wel weer verder.
Eventueel kan je ook nog een deel in doge en andere alts doen waar je van denkt dat die over een paar jaar flink gaan stijgen. Ik heb zelf 100k doge offline staan voor de toekomst. Nu nog niet echt een risico qua investering en als die de 1$ per stuk aantikt, ben ik spekminer. Ik handel met 130k doge op cryptsy om daar gewoon wat mee te spelen. (en hopelijk een winst te pakken)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
ÜberWicked schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:34:
Maar nu bitonic toch al 10 euro goedkoper staat, kan ik op bitonic een bitcoin kopen met als ontvangende bitcoin adres het bitcoin deposit adres van mijn kraken account?
Dat kan. Moet je wel hopen dat de koers gedurende een uur stabiel blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ÜberWicked schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:34:
Je kan het doen, ik heb het wel eerst ondertussen naar mijn wallet gestuurd. Echter is de koers zo'n €25,- gedaald tijdens mijn bitcoin transactie, waardoor ik nu verlies aan het maken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 12:26
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:35:
[...]

Eventueel kan je ook nog een deel in doge en andere alts doen waar je van denkt dat die over een paar jaar flink gaan stijgen. Ik heb zelf 100k doge offline staan voor de toekomst. Nu nog niet echt een risico qua investering en als die de 1$ per stuk aantikt, ben ik spekminer. Ik handel met 130k doge op cryptsy om daar gewoon wat mee te spelen. (en hopelijk een winst te pakken)
Je denkt serieus dat dogecoin een toekomst heeft?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:52
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:35:
[...]

Je kan het doen, ik heb het wel eerst ondertussen naar mijn wallet gestuurd. Echter is de koers zo'n €25,- gedaald tijdens mijn bitcoin transactie, waardoor ik nu verlies aan het maken ben.
ok bedankt.
Het is voor langetermijn, maar is die 10 of meer euro toch mooi meegepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

chaoscontrol schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:36:
[...]

Je denkt serieus dat dogecoin een toekomst heeft?
Waarom niet? Doge heeft in 2 maand een betere trackrecord dan zowel bitcoin als litecoin. Daarnaast is de beslissing inflationair te zijn, na 100 miljard elk jaar 5 miljard nieuwe coins, erg slim. Het compenseert verloren coins, zorgt ervoor dat de coin meer uitgegeven wordt ipv oppotten en in de loop der tijd zal de inflatie afnemen. Er zit een grote community achter en is momenteel nog voor een leuke prijs op te halen.

Wat nog wel eens wordt vergeten is dat de miners ook worden gebruikt voor de transaction confirmations. Hiervoor heeft nog geen enkele andere coin een oplossing zodra het minen gebeurd is. Door een jaarlijkse uitgifte van 5 miljard coins is er altijd een confirmation-network, zolang het minen maar rendabel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:41:
[...]
Wat nog wel eens wordt vergeten is dat de miners ook worden gebruikt voor de transaction confirmations. Hiervoor heeft nog geen enkele andere coin een oplossing zodra het minen gebeurd is. Door een jaarlijkse uitgifte van 5 miljard coins is er altijd een confirmation-network, zolang het minen maar rendabel blijft.
Daar hebben alle coins een oplossing op: transaction fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 12:26
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:41:
[...]

Waarom niet? Doge heeft in 2 maand een betere trackrecord dan zowel bitcoin als litecoin. Daarnaast is de beslissing inflationair te zijn, na 100 miljard elk jaar 5 miljard nieuwe coins, erg slim. Het compenseert verloren coins, zorgt ervoor dat de coin meer uitgegeven wordt ipv oppotten en in de loop der tijd zal de inflatie afnemen. Er zit een grote community achter en is momenteel nog voor een leuke prijs op te halen.

Neemt niets weg aan het probleem als die miljard coins in een week gemined zijn over 5 jaar. Dogecoin kent dezelfde tekorten als de serieuzere altcoins echter kunnen die nog een serieuze indruk maken en zorgen voor professionalisering. Iets wat de cryptocurrency meer nodig heeft dan loze beloftes over waarom deze coin wel of niet beter is.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

dcm360 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:44:
[...]

Daar hebben alle coins een oplossing op: transaction fees.
Dat is om het te bespoedigen. Als er niet meer gemined wordt, hoe gaan ze die fee dan bij de confirmer krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:35:
[...]

Ik deel wel een beetje de mening van anderen hier. Ik geloof dat je met altcoins in heel weinig tijd veel winst kunt maken. Maar als een investering voor een jaar? Of vijf jaar? Daar geloof ik niet zo in.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Waarom wel?
Doge heeft in 2 maand een betere trackrecord dan zowel bitcoin als litecoin.
Definieer "betere trackrecord"? Hoeveel bedrijven accepteren Dogecoin? En waarom zou een bedrijf Dogecoin accepteren in plaats van Bitcoin?
Daarnaast is de beslissing inflationair te zijn, na 100 miljard elk jaar 5 miljard nieuwe coins, erg slim. Het compenseert verloren coins, zorgt ervoor dat de coin meer uitgegeven wordt ipv oppotten en in de loop der tijd zal de inflatie afnemen.
Op de lange termijn zal het verschil in inflatie tussen Dogecoin en Bitcoin vrij klein zijn. Bitcoin heeft momenteel ook nog inflatie, er zijn nu zo'n 12M coins en er komen er jaarlijks ~1.4M bij. De procentuele inflatie daalt bij Bitcoin sneller dan bij Dogecoin, inderdaad, maar op de echt lange termijn (zeg 20+ jaar) komt het bij beide coins er op neer dat er geen noemenswaardige hoeveelheden meer bij komen.
Hier zijn transactiekosten voor. Die zorgen ervoor dat miners hun beloning krijgen zelfs als er geen nieuwe coins meer bijkomen. Daarnaast zorgt het difficulty-systeem ervoor dat deze beloning vanzelf de moeite waard wordt.

DogeCoin is een aardige altcoin, die vooral leunt op de geweldige marketing. Dat er een populaire meme achter zit helpt natuurlijk ontzettend. Maar laten we nou niet gaan doen alsof deze coin, die als grap is bedacht en gemarket en niets noemenswaardigs aan voordelen heeft boven Bitcoin, een toekomst heeft als serieuze valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wat? $102 dollar aangetikt op BTC-E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Iemand ervaring met het openhouden van bitonic aankopen? Ik heb na ~10min de betaalopdracht verzonden. Tenminste ik heb bij ABN de code ingevoerd en op verzenden gedrukt paar de pagina laad niet verder meer. Had bitonic vast staan op 461 :o
gise schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:51:
Wat? $102 dollar aangetikt op BTC-E?
Ja oepsie hadden we nou maar wat kooporders op $200 staan :P Maar ach, btc-e is toch niet te doen met deposits/withdrawals.

[ Voor 36% gewijzigd door pposthoorn op 10-02-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Misschien heb ik het gemist, maar weet iemand wat er met de LTC koers op Kraken aan de hand is, gaat best flink naar beneden. Uiteraard net na ik weer eens wat gekocht te hebben, na een tijdje vooral in fiat de markt van afstand te hebben bekeken :F

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

posttoast schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:46:
[...]

Ik deel wel een beetje de mening van anderen hier. Ik geloof dat je met altcoins in heel weinig tijd veel winst kunt maken. Maar als een investering voor een jaar? Of vijf jaar? Daar geloof ik niet zo in.
Waarom dan wel in bitcoin? Omdat die nu 5 jaar bestaan en in die tijd zoveel gestegen zijn? in essentie is bitcoin niet veel anders dan welke andere coin dan ook. Persoonlijk met de ASIC's vind ik bitcoin veel gevaarlijker, omdat het minen nu bij vermogende partijen ligt. Meeste coins zijn in handen van een paar mensen.

Het nieuws van vandaag, wat niet eens wereldschokkend is, laat de waarde met 20% dalen. Denk daar maar eens over na en wat voor effect een eventueel verbod in de EU/VS zou betekenen voor bitcoin en mogelijk alle andere coins.

Is Dogecoin daarmee beter? Nee niet echt. Ik denk persoonlijk dat het inflatie karakter een pluspunt is, daar kan je het mee eens zijn of niet. Feit is wel dat 100k doge nu iets van 80-90 euro is. Als de 1$ per stuk bereikt wordt over een paar jaar heb je een goede investering gedaan. De kans dat dit gebeurd is net zo groot als dat 1 bitcoin naar 100.000 euro stijgt. Alleen je huidige investering in die ene bitcoin is een stuk hoger.

Als ik het geld zou hebben, dan zou ik eerder een portfolio van meerdere coins voor de langere termijn aanhouden. Een paar zullen floppen, een aantal zullen naar de top gaan. Op langere termijn is gokken op 1 paard nooit een wijs besluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:53:
[...]

Waarom dan wel in bitcoin? Omdat die nu 5 jaar bestaan en in die tijd zoveel gestegen zijn? in essentie is bitcoin niet veel anders dan welke andere coin dan ook. Persoonlijk met de ASIC's vind ik bitcoin veel gevaarlijker, omdat het minen nu bij vermogende partijen ligt. Meeste coins zijn in handen van een paar mensen.

Het nieuws van vandaag, wat niet eens wereldschokkend is, laat de waarde met 20% dalen. Denk daar maar eens over na en wat voor effect een eventueel verbod in de EU/VS zou betekenen voor bitcoin en mogelijk alle andere coins.

Is Dogecoin daarmee beter? Nee niet echt. Ik denk persoonlijk dat het inflatie karakter een pluspunt is, daar kan je het mee eens zijn of niet. Feit is wel dat 100k doge nu iets van 80-90 euro is. Als de 1$ per stuk bereikt wordt over een paar jaar heb je een goede investering gedaan. De kans dat dit gebeurd is net zo groot als dat 1 bitcoin naar 100.000 euro stijgt. Alleen je huidige investering in die ene bitcoin is een stuk hoger.

Als ik het geld zou hebben, dan zou ik eerder een portfolio van meerdere coins voor de langere termijn aanhouden. Een paar zullen floppen, een aantal zullen naar de top gaan. Op langere termijn is gokken op 1 paard nooit een wijs besluit...
Omdat tot nu toe de BTC al meerdere keren weer goed hersteld is van zo'n duik naar beneden. Bij andere coins is dat maar de vraag. En (maar dat is onderbuikgevoel) ik geloof dat als het echt klaar is met de BTC, dat dat dan ook wel voor de altcoins zal gelden.

Maar goed, misschien is spreiden niet zo'n goed idee hoor. Ik heb dan alleen toch het gevoel dat ik het meer in de gaten moet houden. En daar ben ik nu juist klaar mee.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:53:
[...]

Waarom dan wel in bitcoin? Omdat die nu 5 jaar bestaan en in die tijd zoveel gestegen zijn? in essentie is bitcoin niet veel anders dan welke andere coin dan ook.
Klopt. Maar Bitcoin was er eerst.

Dat lijkt wellicht niet zo'n significant voordeel, maar het netwerk effect is ontzettend belangrijk. Er zijn al duizenden bedrijven die Bitcoin accepteren, waaronder een paar hele grote en vele malen meer mensen die Bitcoin gebruiken. Als nieuwe gebruiker van crypto-currency, kies ik voor Bitcoin met eerdergenoemde stats of voor kloon XYZ die qua functionalitieit niets anders te bieden heeft, alleen minder acceptatie en gebruikers kent.

Er is zeker ruimte voor concurrentie. Sterker nog, ik zou het gek vinden als de eerste poging direct de beste blijkt te zijn. Maar dan wel concurrentie die iets nieuws toevoegt en dat geldt niet voor altcoins zoals Dogecoin, Litecoin, Quark, Megacoin, enz...
Persoonlijk met de ASIC's vind ik bitcoin veel gevaarlijker, omdat het minen nu bij vermogende partijen ligt. Meeste coins zijn in handen van een paar mensen.
De meeste ASIC-producenten verkopen hun hardware omdat hun klanten geen elementaire wiskunde kunnen en meer betalen voor zo'n apparaat dan deze oplevert. Hoewel niet perfect, is het Bitcoin netwerk vrij goed verspreid. Het zit momenteel vooral in een beperkt aantal mining pools, maar mensen zijn zeer bereid om van pool te wisselen als dat nodig is, wat je kon zien een tijdje terug toen de Ghash.io pool richting de 50% ging. Die zijn flink gezakt in aandeel sindsdien.

Overigens heeft Bitcoin vele producenten van mining hardware die goed met elkaar concurreren. Litecoin, Dogecoin en andere Scrypt-gebaseerde coins hebben slechts 1 producent van mining hardware: AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Rannasha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:48:
[...]

Waarom wel?

[...]

Definieer "betere trackrecord"? Hoeveel bedrijven accepteren Dogecoin? En waarom zou een bedrijf Dogecoin accepteren in plaats van Bitcoin?

[...]

Op de lange termijn zal het verschil in inflatie tussen Dogecoin en Bitcoin vrij klein zijn. Bitcoin heeft momenteel ook nog inflatie, er zijn nu zo'n 12M coins en er komen er jaarlijks ~1.4M bij. De procentuele inflatie daalt bij Bitcoin sneller dan bij Dogecoin, inderdaad, maar op de echt lange termijn (zeg 20+ jaar) komt het bij beide coins er op neer dat er geen noemenswaardige hoeveelheden meer bij komen.

[...]

Hier zijn transactiekosten voor. Die zorgen ervoor dat miners hun beloning krijgen zelfs als er geen nieuwe coins meer bijkomen. Daarnaast zorgt het difficulty-systeem ervoor dat deze beloning vanzelf de moeite waard wordt.

DogeCoin is een aardige altcoin, die vooral leunt op de geweldige marketing. Dat er een populaire meme achter zit helpt natuurlijk ontzettend. Maar laten we nou niet gaan doen alsof deze coin, die als grap is bedacht en gemarket en niets noemenswaardigs aan voordelen heeft boven Bitcoin, een toekomst heeft als serieuze valuta.
Trackrecord: Hoe de coin is gegroeid in de eerste 2 maand van hun levenspad. Tuurlijk heeft btc en ltc het pad ge-effend,

Bitcoin kent geen inflatie, want als er 21 miljoen zijn is het klaar. Dogecoin zal tot in oneindigheid blijven groeien. Zodra de 100 miljard bereikt worden, zal er een blockaward van 10.000 blijven plaatsvinden tot het einde der tijd met 5 miljard coins per jaar. Elk jaar zal daarna dus de inflatie licht afnemen. Deflationair zoals bitcoin is, is uiteindelijk niet wenselijk, want het promoot oppotten. Waarom nu uitgeven als ik er morgen meer voor kan krijgen?

Transactie kosten zijn leuk, maar hoeveel miners blijven er nog op bitcoin staan als er geen nieuwe coins meer komen? Dan zou ik mijn miner naar een andere coin zetten waar nog wel wat te minen is. Zonder miners, geen confirmations. Om die confirmations te blijven houden bestaat er dus een gerede kans op hogere transaction fee. Of het confirmen komt in handen van een paar partijen, waarmee een deel van de voordelen van crypto teniet wordt gedaan. (is die confirmation partij betrouwbaar?)

Er zijn al een aantal bedrijven die doge accepteren en dat is binnen 2 maand van het levenslicht een behoorlijk achievement. Je kan er in New York al donuts en hamburgers voor kopen bij een paar zaken. Er zijn ook al meerdere doge/usd exchanges waarbij de bitcoin niet meer als middenstap nodig is.

Tuurlijk is ook dogecoin een gok voor de toekomst. Maar in het eerste jaar van bitcoin en litecoin waren die geluiden niet anders. Iedereen mag voor zichzelf uitmaken of hij/zij die gok wil nemen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:09:
[...]
Transactie kosten zijn leuk, maar hoeveel miners blijven er nog op bitcoin staan als er geen nieuwe coins meer komen? Dan zou ik mijn miner naar een andere coin zetten waar nog wel wat te minen is. Zonder miners, geen confirmations. Om die confirmations te blijven houden bestaat er dus een gerede kans op hogere transaction fee. Of het confirmen komt in handen van een paar partijen, waarmee een deel van de voordelen van crypto teniet wordt gedaan. (is die confirmation partij betrouwbaar?)
Maar zodra iedreen wat anders gaat minen, zakt de difficulty weer in en zijn de fees toch weer de moeite waard om te blijven minen. Tegelijkertijd stijgen de fees als er te weinig wordt gemined, waardoor er weer meer wordt gemined. In principe zal er altijd een balans zijn, in het voordeel van een miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
thunder8 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:09:
[...]

Trackrecord: Hoe de coin is gegroeid in de eerste 2 maand van hun levenspad. Tuurlijk heeft btc en ltc het pad ge-effend,
Dat laatste is nogal essentieel. Toen Bitcoin voor het eerst uitkwam had niemand ooit nog van iets dergelijks gehoord en wist men niet zo goed wat er mogelijk was. Dogecoin is gelanceerd onder een totaal andere omstandigheden.
Bitcoin kent geen inflatie, want als er 21 miljoen zijn is het klaar. Dogecoin zal tot in oneindigheid blijven groeien. Zodra de 100 miljard bereikt worden, zal er een blockaward van 10.000 blijven plaatsvinden tot het einde der tijd met 5 miljard coins per jaar. Elk jaar zal daarna dus de inflatie licht afnemen.
In theorie klopt dit. In de praktijk maakt het niet zoveel uit. Over een paar decennia zullen er dusdanig veel Dogecoins zijn dat die 5 miljard per jaar een druppel op een gloeiende plaat is.
Deflationair zoals bitcoin is, is uiteindelijk niet wenselijk, want het promoot oppotten. Waarom nu uitgeven als ik er morgen meer voor kan krijgen?
Omdat mensen toch wel dingen willen kopen. Computer hardware, tablets, smartphones, enz... worden alsmaar goedkoper of er komen nieuwe modellen uit die beter zijn. Toch blijven mensen deze dingen kopen. Waarom nu een computer kopen als ik morgen meer voor mijn geld kan krijgen?
Als Bitcoin (of welke crypto-currency dan ook) in de toekomst algemeen aanvaardt wordt, dan zullen er dusdanig veel transacties zijn dat er genoeg transactiekosten te verzamelen zijn door de miners. En als dat niet zo is, dan stopt een deel van de miners, daalt de difficulty en gaat de winstgevendheid omhoog. In een efficiente markt zal minen altijd slechts marginaal winstgevend zijn.

Overigens is de overgang van vooral nieuwe coins minen naar vooral voor transactie-kosten minen niet abrubt, dat gaat op een vrij rustig tempo, waardoor miners tijd genoeg hebben om te evalueren hoeveel ze moeten binnenhalen om winst te maken.
Er zijn al een aantal bedrijven die doge accepteren en dat is binnen 2 maand van het levenslicht een behoorlijk achievement. Je kan er in New York al donuts en hamburgers voor kopen bij een paar zaken. Er zijn ook al meerdere doge/usd exchanges waarbij de bitcoin niet meer als middenstap nodig is.
Wederom: Plaats je eens in de schoenen van een neutrale investeerder of potentiele gebruiker. Er zijn 2 crypto-currencies die functioneel eigenlijk identiek zijn. De een heeft duizenden bedrijven en vele malen meer gebruikers, de ander heeft "al een aantal" bedrijven die de coin accepteren. Welke kies je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Aikon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:17:
[...]

Maar zodra iedreen wat anders gaat minen, zakt de difficulty weer in en zijn de fees toch weer de moeite waard om te blijven minen. Tegelijkertijd stijgen de fees als er te weinig wordt gemined, waardoor er weer meer wordt gemined. In principe zal er altijd een balans zijn, in het voordeel van een miner.
en ze hopen er natuurlijk ook erg op dat bitcoin erg veel zieltjes heeft gewonnen. Stel als de laatst munt is gemined over 10 jaar en een amazon en heel veel andere partijen accepteren bitcoins. Er zijn dan zoveel transacties dat je best veel fees op kan strijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 04-10 07:05

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Zo deze jongen is even met zijn fiat uit het wereldje van de Bitcoin gestapt..
Kan eigenlijk niet anders omschrijven dat het zeer verslavend werkt en dan ben ik er ook 24/7 mee bezig.

Kijken hoe lang ik dit ga volhouden hehe :+

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
EJPostema schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:20:
[...]

en ze hopen er natuurlijk ook erg op dat bitcoin erg veel zieltjes heeft gewonnen. Stel als de laatst munt is gemined over 10 jaar en een amazon en heel veel andere partijen accepteren bitcoins. Er zijn dan zoveel transacties dat je best veel fees op kan strijken
Het heeft absoluut niks met zieltjes te maken, het gaat om geld (bitcoins) verdienen en meer niet. Er zal idd altijd een kleine winst te pakken zijn met minen (voor degene die op dat moment lage stroomkosten en afbetaald asic's hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben vrij nieuw hier in hoor, ik heb net wat Leafcoins 'overgeschreven' naar Cryptsy. Aan de verzendende kant zijn ze confirmed, hoe lang duurt het voordat ze op cryptsy staan ongeveer?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Aikon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:21:
[...]

Het heeft absoluut niks met zieltjes te maken, het gaat om geld (bitcoins) verdienen en meer niet. Er zal idd altijd een kleine winst te pakken zijn met minen (voor degene die op dat moment lage stroomkosten en afbetaald asic's hebben).
bedoelde meer, dat bitcoin algemeen geaccepteerd is over de wereld en dus ook door jan en alleman wordt gebruikt. Veel gebruikers = veel transacties = veel mining fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alle bitcoins geminded zijn heb je dan nog steeds die "supercomputers" nodig voor enkel de confirmation of transactions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:24:
Als alle bitcoins geminded zijn heb je dan nog steeds die "supercomputers" nodig voor enkel de confirmation of transactions?
Ja. De coins die worden uitgedeeld aan miners hebben niets te maken met de reden waarom er gemined wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Pas als anderen afhaken zal de difficulty omlaag gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:24:
Tuurlijk. Het vinden van een block levert alleen geen reward meer op. Verder verandert er niks.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:51

zomertje

Barisax knorretje

De rust lijkt weer terug te keren? Of komt er nog wat?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi mijn sell is geraakt op kraken (483), had voor dit bedrag ook ingekocht op bitonic paar uur geleden, was even bang dat ik met verlies moest verkopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja over 18 minuten
Pagina: 1 ... 111 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid