There go the goddamn brownies.
Eens. In andere financiële markten zou dit gewoon zwaar illegaal zijn.FaceDown schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:02:
Mooi ik hoop dat iedereen die met pump and dumps meedoet flink het schip in gaat. Dit achterlijke fenomeen verziekt de cryptocurrencymarkt.
Maar goed de muntjes zijn weer binnen
Legion 7i i9 3080 32gb
Eh ik zie eigenlijk maar één keer een market sell order van 10BTC voorbij komen om 14:42 die de koers wat naar beneden trekt, en verder niet heel veel bijzonders...markklok schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:47:
Als kraken ineens aan het verkopen slaat terwijl andere exchanges gewoon op koers liggen denk ik... Wat bezielt die mensen
Het is bekend dat grote orders op kraken een heel stuk wegtrekken uit het orderbook. Als je nu een market buy doet voor 10BTC dan staat de koers ook minstens 5 euro hoger. Dat zijn een stuk of 30 orders uit het orderbook.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Volgens mij kijken ze teveel naar de koers van Gox, die gaat al sinds eergisteren steady omlaag.markklok schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:47:
Als kraken ineens aan het verkopen slaat terwijl andere exchanges gewoon op koers liggen denk ik... Wat bezielt die mensen
Wat is 'teveel'? Als Gox dadelijk crash of ermee ophoudt dan keldert alles..TheZeroorez schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:32:
[...]
Volgens mij kijken ze teveel naar de koers van Gox, die gaat al sinds eergisteren steady omlaag.
Groetjes, FaceDown.
Kan juist betekenen dat Gox orde op zaken krijgt en er dus minder BTC withdrawals plaatsvinden. (Minder vraag naar BTC, prijs daalt) Het verschil was extreem dus een correctie is op zijn plaats. Verschil is nog altijd meer dan 100 dollar en dat is pas in januari geleidelijk ontstaan.TheZeroorez schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:32:
[...]
Volgens mij kijken ze teveel naar de koers van Gox, die gaat al sinds eergisteren steady omlaag.
Zolang de koers van Gox harder blijft stijgen dan de rest, maak ik me meer zorgen om een crash van gox dan nu. Geen zorgen dus. Volgens mij zijn we nog altijd retestabiel op ~600 euro ~800 dollar.
---------------
Bedoel je misschien Bitstamp ?fuqua schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:42:
wow dumpte iemand daar even 1500 BTC op btce ?
Legion 7i i9 3080 32gb
Mislukte PnD?
---------------
Verwijderd
https://bitcointalk.org/index.php?topic=438150.1580
Het ontvangende adres op Bitfinex is LUhFyFc9jsM1qvcsmz3irHXY6VvP6Wb5Ch
Maakt het juist interessant.FaceDown schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:02:
Mooi ik hoop dat iedereen die met pump and dumps meedoet flink het schip in gaat. Dit achterlijke fenomeen verziekt de cryptocurrencymarkt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Arbitrage doe je liefst door fiat en crypto's op beide exchanges te hebben...Anders kan je niet tegelijk handelen.remcoboy1479 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:37:
Welke exchanges hebben geen of erg snelle verificaties en zijn toch geschikt voor arbitrage?
Dat geld komt niet uit de lucht vallen, iemand anders heeft verlies. Het PnD truukje is gewoon om die ander erin te laten tuinen. Als jij meelift op iemand anders zijn PnD actie is dat handel met voorkennis. Dat verziekt wel degelijk de markt.-The_Mask- schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:33:
[...]
Maakt het juist interessant.Vandaag even 71% winst met Astrocoin.
[ Voor 40% gewijzigd door Mistraller op 05-02-2014 23:14 ]
---------------
Natuurlijk zal iemand anders dat verlies hebben, moet toch ergens weg komen. Maar voorkennis het niet, je ziet Astrocoin hard stijgen, stapt halverwege in en verkoop het weer als die bijna aan de top is. Is vooral logisch nadenken en geluk. Markt verzieken is het naar mijn mening niet, is namelijk het enige bestaansrecht van die honderden verschillende en totaal nutteloze coins of zie jij een beter doel voor de wildgroei aan nutteloze coins?Mistraller schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:11:
Dat geld komt niet uit de lucht vallen, iemand anders heeft verlies. Het PnD truukje is gewoon om die ander erin te laten tuinen. Als jij meelift op iemand anders zijn PnD actie is dat handel met voorkennis. Dat verziekt wel degelijk de markt.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Diegenen die op IRC channels meelezen handelen met voorkennis. Ik weet dat er een dubieus verdien model is wat puur op pump en dump gebaseerd is. Ik snap daarom ook niet goed dat er toch weer mensen in tuinen.-The_Mask- schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:22:
[...]
Natuurlijk zal iemand anders dat verlies hebben, moet toch ergens weg komen. Maar voorkennis het niet, je ziet Astrocoin hard stijgen, stapt halverwege in en verkoop het weer als die bijna aan de top is. Is vooral logisch nadenken en geluk. Markt verzieken is het naar mijn mening niet, is namelijk het enige bestaansrecht van die honderden verschillende en totaal nutteloze coins of zie jij een beter doel voor de wildgroei aan nutteloze coins?
Van wikipedia:
"Pump and dump" (P&D) is a form of microcap stock fraud that involves artificially inflating the price of an owned stock through false and misleading positive statements, in order to sell the cheaply purchased stock at a higher price. Once the operators of the scheme "dump" their overvalued shares, the price falls and investors lose their money. Stocks that are the subject of pump and dump schemes are sometimes called "chop stocks".
---------------
Dit is een set gekoppelde derivaten die uitbetalen aan de hand van de ontwikkeling van de mining-difficulty. De eerste, B.MINE vertegenwoordigt een virtuele 5 GHash/s miner en je krijgt dagelijks uitbetaald wat een dergelijke miner zou hebben gemined in een dag. B.SELL vertegenwoordigt een short-positie in B.MINE en krijgt uitbetaald als de difficulty stijgt.
Je koopt deze derivaten als bundel door een B.EXCH share te kopen, welke door de beheerder vervolgens binnen een paar uur meestal wordt omgeruild voor 1 B.MINE en 1 B.SELL. Al naar gelang verkoop je vervolgens de share die je overpriced vindt op de vrije markt. Of je slaat de B.EXCH stap over en koopt B.MINE of B.SELL direct op de markt. De prijs van B.EXCH ligt vast op de hoeveelheid coin die nodig is om 200 dagen aan uitbetalingen te hebben voor B.MINE bij de huidige difficulty (+1% voor onkosten).
Stijgt de difficulty, dan dalen de inkomsten die B.MINE houders krijgen en is er voor meer dan 200 dagen aan uitbetalingen in de voorraadpot. Dit overschot wordt vervolgens uitgekeerd aan de houders van B.SELL.
De truc is nu om de 2 aandelen op de juiste prijs te schatten. Als de difficulty snel stijgt, zal B.SELL relatief veel uitbetaald krijgen en B.MINE relatief weinig. En andersom. De som van de twee prijzen is echter gekoppeld aan de prijs van B.EXCH en die fluctueert niet door marktwerking.
Daarnaast is het een zero-sum investering. Het geld van 1 B.EXCH die is gekocht, zal verdeeld worden over 1 B.MINE en 1 B.SELL. Er is dus geen scenario waar je zowel met B.MINE als met B.SELL winst maakt, want de winst van de ene wordt betaald door de ander.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
---------------
Voor 0.5% doet mijn bot het nietpposthoorn schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:11:
Arbitrage kansje Bitstamp -> Kraken 0.5% nu.
edit: Het verschil is tijdelijk wel opgelopen tot >1%, dus mijn bot heeft wat trades gemaakt (0.01 BTC per keer, meer mag hij nog niet per trade). Je ziet ze op Bitcoinwisdom, hij checked iedere 10 seconden, en er zijn een rijtje trades van 0.01 met een ~10 sec interval.
[ Voor 40% gewijzigd door Rannasha op 06-02-2014 00:22 ]
Nice!Rannasha schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:19:
[...]
Voor 0.5% doet mijn bot het niet
edit: Het verschil is tijdelijk wel opgelopen tot >1%, dus mijn bot heeft wat trades gemaakt (0.01 BTC per keer, meer mag hij nog niet per trade). Je ziet ze op Bitcoinwisdom, hij checked iedere 10 seconden, en er zijn een rijtje trades van 0.01 met een ~10 sec interval.
Hij staat nu op 1.06% om 0:27:22 uur
Mijn iOS app doet ook z'n werk, die houd de koers bij en ik krijg een push bericht als er meer dan een half procent te halen valt. De afgelopen dagen was het altijd negatief maar vandaag voor het eerst weer positief. Vanmiddag even en nu weer een half uurtje.
Hij checkt elke 5s als de app op de voorgrond staat en op de achtergrond elke minuut ongeveer.
Nu 0:29:47u 1.27%
Edit: Mijn app controleert momenteel alleen of er kansen zijn maar kan deze (helaas!) nog niet benutten.
Gaat hard nu trouwens, al 2.18% om 00:52:51u
[ Voor 8% gewijzigd door pposthoorn op 06-02-2014 00:53 ]

De bovenste bid van 0.0020 BTC op $795. Hij blijft staan, soms verdwijnt ie als er een rij bids wordt opgekocht, maar dan is ie een seconde later weer terug. Hij is trouwens niet terug te zien in de trades. Heel vaag.
Nu ook een order van 0.001 BTC op $10000...Bonez0r schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 02:09:
Wat de hell is dit nou weer op Bitfinex?
[afbeelding]
De bovenste bid van 0.0020 BTC op $795. Hij blijft staan, soms verdwijnt ie als er een rij bids wordt opgekocht, maar dan is ie een seconde later weer terug. Hij is trouwens niet terug te zien in de trades. Heel vaag.

Op Gox is het trouwens ook weer lekker bitcoin op z'n best...

Massale sell-off met een crash van 930 naar 830 in 2 uurtjes tijd zonder dat er ook maar íets negatiefs in het nieuws is geweest

[ Voor 58% gewijzigd door Avalaxy op 06-02-2014 04:32 ]
Ik bedoel juist snelle/geen verficatie van documenten. Adres, rijbewijs bevestiging dus.Mistraller schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:11:
[...]
Arbitrage doe je liefst door fiat en crypto's op beide exchanges te hebben...Anders kan je niet tegelijk handelen.
Verwijderd
Met als verschil dat de voorkennis voor iedereen voorhanden is.Mistraller schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:11:
Dat geld komt niet uit de lucht vallen, iemand anders heeft verlies. Het PnD truukje is gewoon om die ander erin te laten tuinen. Als jij meelift op iemand anders zijn PnD actie is dat handel met voorkennis. Dat verziekt wel degelijk de markt.
Dit in tegenstelling tot de reguliere aandelenmarkt waar heimelijke afspraken menigeen in het ongeluk heeft gestort.
Denk bijvoorbeeld aan World Online, en ook daar kon een weldenkend mens dat op zijn vingers natellen.
Dit vanwege het feit dat een aandeel World Online hoger opende dan KPN op dat moment stond genoteerd op de AEX..
En World Online kwam toen nog gewoon via KPN je huiskamer binnen.

Wie met altcoins aan PnD meedoet weet donders goed waar ie mee bezig is.....
Helaas draait de bot thuis en zit ik een paar dagen in een huisje in de Alpen (ja, het is een straf), dus ik kan het ding nog even niet wat meer macht geven door de 0.01 BTC per trade limiet te verhogen. Maar goed, ik ben blijk dat het werkt.
Wat een leven......Rannasha schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:19:
M'n bot heeft vannacht zo'n 2 BTC verhandelt op zowel Bitstamp als Kraken en de totalen kloppen, dus alles lijkt goed te werken.
Helaas draait de bot thuis en zit ik een paar dagen in een huisje in de Alpen (ja, het is een straf), dus ik kan het ding nog even niet wat meer macht geven door de 0.01 BTC per trade limiet te verhogen. Maar goed, ik ben blijk dat het werkt.
Legion 7i i9 3080 32gb
Is wel een beetje "first world problem" wat je nu zegt heRannasha schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:19:
M'n bot heeft vannacht zo'n 2 BTC verhandelt op zowel Bitstamp als Kraken en de totalen kloppen, dus alles lijkt goed te werken.
Kraken € 583
BTC-E en Bitstamp $ 773
Een verschil van $ 17
Arbitrage wallahalla ?
Legion 7i i9 3080 32gb
Ben jij dat nu op Kraken met al die ordertjes op 583.1891 en 583.2061 etc?Rannasha schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:19:
Heb je link naar meer informatie over deze bug?cdgrit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:14:
Foute boel op Bitfinex. Zojuist werd mijn buy order van $728 aangetikt. Heeft iemand al een btc withdrawal geprobeerd. Vraag me af of dit goed gaat komen. Het lijkt erop dat er een ernstige bug in het systeem zit.
Als je bitstamp controleert zie je daar de 0,01 buy acties.Aikon schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:58:
[...]
Ben jij dat nu op Kraken met al die ordertjes op 583.1891 en 583.2061 etc?
Legion 7i i9 3080 32gb
edit: De volgende versie zal met grotere hoeveelheden kunnen werken en zal dus minder spammy zijn
[ Voor 26% gewijzigd door Rannasha op 06-02-2014 09:06 ]
http://www.reddit.com/r/B.../psa_bitfinex_bugged_out/taniman schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:59:
[...]
Heb je link naar meer informatie over deze bug?
Kan je dat ook niet met een script doen... Als je salso te laag dreigt te worden dat je BTC overmaakt van stamp naar krakenRannasha schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:05:
Ja, de 0.01 trades zijn van mij. De bot is nog steeds bezig, ik moet maar eens wat meer Bitcoin naar Kraken overboeken, want dat begint op te raken.
edit: De volgende versie zal met grotere hoeveelheden kunnen werken en zal dus minder spammy zijn
Legion 7i i9 3080 32gb
Kan ook, maar dat doe ik liever niet, want dan kan ik de API keys die ik genereer uitsluiten van het hebben van een withdrawal-mogelijkheid en dat is een stuk veiliger.markklok schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:08:
[...]
Kan je dat ook niet met een script doen... Als je salso te laag dreigt te worden dat je BTC overmaakt van stamp naar kraken
Bovendien moet ik naast BTC ook fiat overboeken en internetbankieren moet alsnog handmatig. Dus het idee is dat ik iedere 1-2 dagen wat coins en geld rondboek. Gelukkig had ik nog $11K op Bitstamp staan, dus zolang ik maar coins aan Kraken blijf voeren kan de bot nog wel even doorgaan.
De afgelopen week was het koersverschil tussen Stamp en Kraken erg klein, er waren zelfs mogelijkheden tot arbitrage in de omgekeerde richting af en toe, dus ik had niet verwacht dat de koers nu al in de gunstige range zou komen.
Trading op Bitfinex lijkt nu bevroren te zijn. Tijd voor damage control van hun kant. Als er nog niet teveel withdrawals zijn verwerkt, dan kunnen ze wellicht de boel nog terugdraaien.fuqua schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:14:
serieuse problemen op bitfinex zeg, iemand heeft daar 7000 ltc verkocht voor 7000 BTC !
Yup, op Reddit geven meerdere mensen al aan dat een BTW withdrawal niet meer lukt. Blijft op pending staan. Vermoedelijk is hun wallet leeg (geroofd)fuqua schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:14:
serieuse problemen op bitfinex zeg, iemand heeft daar 7000 ltc verkocht voor 7000 BTC !
Het is wachten op een reactie van Bitfinex zelf...
Als die persoon nog een withdrawl heeft kunnen doen is hij wel meteen multimiljonairfuqua schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:14:
Legion 7i i9 3080 32gb
Bedankt voor de link, Ik zag vanmorgen al dat mijn balance niet klopte. Maar ik dacht dat het door de harde prijs daling/stijging kwam.
Maar nu dat ik dit lees, begin ik me wel zorgen te maken. Ik had 300 USD maar ik zie nu dat ik een order van 50 LTC open heb staan, wat niet had mogen gebeuren. En die zit niet in de plus.
Dat is wel een raar vermoeden. Het ligt voor de hand dat zodra Bitfinex het probleem met hun trade-engine opgemerkt heeft, ze alle trades en withdrawals stil hebben gelegd zodat ze de boel terug kunnen draaien.cdgrit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:17:
[...]
Yup, op Reddit geven meerdere mensen al aan dat een BTW withdrawal niet meer lukt. Blijft op pending staan. Vermoedelijk is hun wallet leeg (geroofd)
Het is wachten op een reactie van Bitfinex zelf...
Dat je momenteel geen withdrawals kan doen is dus niet gek.
Verwijderd
Is het een arbitrage bot of echt een trading bot?Rannasha schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:12:
[...]
Kan ook, maar dat doe ik liever niet, want dan kan ik de API keys die ik genereer uitsluiten van het hebben van een withdrawal-mogelijkheid en dat is een stuk veiliger.
Bovendien moet ik naast BTC ook fiat overboeken en internetbankieren moet alsnog handmatig. Dus het idee is dat ik iedere 1-2 dagen wat coins en geld rondboek. Gelukkig had ik nog $11K op Bitstamp staan, dus zolang ik maar coins aan Kraken blijf voeren kan de bot nog wel even doorgaan.
De afgelopen week was het koersverschil tussen Stamp en Kraken erg klein, er waren zelfs mogelijkheden tot arbitrage in de omgekeerde richting af en toe, dus ik had niet verwacht dat de koers nu al in de gunstige range zou komen.
Maak je gebruik van indicatoren?
Heb er wel interesse in..
Ben zelf op dit moment bezig met een trading bot op basis van indicatoren.
Heb er alleen niet heel veel tijd voor..

Op de site van Bitfinex: "Large withdrawals will be processed manually."markklok schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:18:
Als die persoon nog een withdrawl heeft kunnen doen is hij wel meteen multimiljonair
Gelukkig maar
Arbitrage.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:22:
[...]
Is het een arbitrage bot of echt een trading bot?
Maak je gebruik van indicatoren?
Heb er wel interesse in..
Ben zelf op dit moment bezig met een trading bot op basis van indicatoren.
Heb er alleen niet heel veel tijd voor..
Bitonic 572 buy...
[ Voor 12% gewijzigd door markklok op 06-02-2014 09:25 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Coins op op Krakenmarkklok schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:24:
Die bot zal een druk dagje hebben als de verhoudingen zo blijven. spamm spamm
Bitonic 572 buy...
And the race begins.... Al klamme handjesRannasha schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:27:
[...]
Coins op op KrakenGo go miners, ik heb 6 conf's nodig!
Legion 7i i9 3080 32gb
Nee hoor, ik ga zo naar buiten om te sleeen en andere coole sneeuw-dingen te doen. En mijn bot doet niet aan klamme handjes. Als ik wat arb-kansen mis, so be it. Dankzij de bot pak ik nu al veel meer dan ik deed toen ik nog handmatig werkte.markklok schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:28:
[...]
And the race begins.... Al klamme handjes?
- Problemen op Mt. GoxMantus schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:25:
Iemand enig idee waar de neerwaartse trend vandaan komt ?
- Problemen op Bitfinex
- Apple blokkeert de app van Blockchain.info.
Rond middernacht begon het met een flinke dump op Mt. Gox. Andere exchanges volgden later. Het verschil tussen Gox en Stamp werd eerst flink kleiner.
[ Voor 96% gewijzigd door markklok op 06-02-2014 09:46 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Er heeft iemand voor 7000 BTC aan LTC gekocht waardoor er een top bereikt werd van 1 LTC voor 1 BTC.
Dat zijn bedragen die iemands leven compleet op z'n kop kunnen zetten.
Een tijdje terug is iets dergelijks gebeurd waardoor iemand voor 0.01$ duizenden LTC's heeft gekocht.
Kan je misschien iets zeggen over je bot? Zelf geschreven of open source zoals deze...?
interessant.BasPH schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:30:
[...]
Kan je misschien iets zeggen over je bot? Zelf geschreven of open source zoals deze...?
ik zou het ook wel graag weten.
zijn er nog meer opensource arbitrage en/of trading bots?
ook zou ik ze graag direct via een wallet willen kunnen laten werken en niet alleen maar via API calls.
of schrijf je dan meer een exchange?
hoe zit het trouwens met multicoin wallets? bestaan die niet al?
Misschien hebben jullie hier iets aan.. https://medium.com/bitcoin-bits-1/fc0098ac0511Artimunor schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:42:
[...]
interessant.
ik zou het ook wel graag weten.
zijn er nog meer opensource arbitrage en/of trading bots?
ook zou ik ze graag direct via een wallet willen kunnen laten werken en niet alleen maar via API calls.
of schrijf je dan meer een exchange?
hoe zit het trouwens met multicoin wallets? bestaan die niet al?
dank ik zal het thuis eens rustig doorlezen.Replay256 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:46:
[...]
Misschien hebben jullie hier iets aan.. https://medium.com/bitcoin-bits-1/fc0098ac0511
Zelf geschreven.BasPH schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:30:
[...]
Ik ben van plan om de library voor API communicatie open source uit te brengen zodra ik alle API-calls heb geimplementeerd, wat nog wel even kan duren gezien ik nu alleen de calls heb gedaan die ik zelf nodig heb en ik me liever op de handelslogica richt dan op API implementatie.
De handelslogica blijft closed source uiteraard.
Hoog sell order voor Moon heeft geen zin. Om van 0.00000013 naar 0.00000020 te komen heb je 600 BTC nodig. Denk niet dat deze coin ooit nog wat gaat opleverenmaertn schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:46:
FYI: iemand gaat over een kleine 15 minuten op irc.altcoinweb.com #cryptotraderspump een alt-coin pump aankondigen. Ik heb even nagevraagd bij de channel OP en het gaat om de BTC markt op Cryptsy.
Geen idee of het daadwerkelijke gaat gebeuren of effect gaat hebben, maar ik wilde jullie er niet van onthouden![]()
Ik heb in iedergeval alvast hoge sell-orders ingezet voor de paar altcoins die ik heb (DOGE & MOON), misschien heb ik net mazzel
Bitfinex doet vreemd.. Orders komen niet in het orderboek.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Het werkt prima, maar je moet redelijk wat geld en coins beschikbaar te hebben om er niet-triviale bedragen uit te halen.LED-Maniak schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:10:
Volgens mij denken mensen hier dat arbitrage de holy grail is ofzo. Valt tegen hoor
Als je aan komt met 1 BTC en 600 euro om arbitrage te gaan doen, dan zal het niet zo opschieten.
PM je Trade Key... First come, first serve. gratis:
46.4 Lottocin
4.014 Earthcoin
Edit: twee reacties in exact dezelfde minuut dus zie niet wie eerder was, zal naar jullie beiden de helft overmaken
[ Voor 24% gewijzigd door gise op 06-02-2014 12:48 ]
https://www.bitfinex.com/pages/announcementsUpdate
Posted: 06 Feb 13:00
Dear Customers
the situation is under control.
No money or coins are missing and the problem was due to some malicious trader trying to play with the LTC ticker price in order to take advantage on us.
We are now reversing all transactions that took place on our platform during the time when all got messy (approx 7 a.m. GMT).
Very few transactions (for a total of 2,000 btc) actually took place on Bitstamp, only limited to the BTC/USD pair (Bitstamp doesn't trade LTC) and they actually took place at a price that was around 750 usd, so no big deal.
We enabled the trading engine for a few minutes and then switched it off again to avoid malicious traders to shuffle things even more by setting up trading orders and to make our reversing work more difficult.
While doing this we keep an eye on the price and we can always enable the trading engine in the next minutes should the price get volatile.
The whole operation will not take anyway more than one hour.
Thanks a lot for your understanding and we deeply apologize for the inconvenience
Giancarlo
Bitfinex Team
Spannend, ik was zeker te laat?gise schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:36:
Ik heb nog wat kleingeld over waar ik niks mee kan op cryptsy, volgens de info pagina kan ik het gratis overboeken naar een andere user via de Trade Key.
PM je Trade Key... First come, first serve. gratis:
46.4 Lottocin
4.014 Earthcoin
Edit: twee reacties in exact dezelfde minuut dus zie niet wie eerder was, zal naar jullie beiden de helft overmaken

Edit, heb ze al binnen (Cryptsy heeft er zin in
[ Voor 5% gewijzigd door melvinnie op 06-02-2014 12:55 ]
Opluchting. Ik ben als swap provider niks kwijt voor zover ik kan zien, maar het was wel even spannend. Hopelijk draaien ze niet de trade terug die vannacht is afgegaan en waar ik nog een kleine winst op heb gemaakt.speedstar83 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:51:
Bitfinex heeft nu een update gepost:
[...]
https://www.bitfinex.com/pages/announcements
Verwijderd
Gisteren zou de officiele launch plaats vinden maar Bitcointalk kon alle traffic niet aan, naar zeggen van Max Keiser door de enorme belangstelling voor zijn coin.
De dev's pretenderen deze coin zo "fair" mogelijk te willen lanceren door hem enkel met CPU minebaar te maken. Topicreeks op Bitcointalk gaat ook hard https://bitcointalk.org/index.php?topic=438150.0
Normaal interesseren mij die altcoins niet zo maar hier zit aardig wat "hype" achter, ga er toch een aantal kopen wanneer ze beschikbaar komen. Denk ook niet dat Max publiekelijk wil falen met zijn coin dus verwacht een enigszins "waardevolle" coin.
Nieuwe launch vind vandaag plaats om 07:30 GMT, hiervoor zouden de wallet en mine gegevens beschikbaar komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 14:01 ]
Lees daar wel wat berichten over maar tot nu toe geen reden om dat aan te nemen.Danielson schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:35:
Was die Maxcoin geen scam?
Het is gewoon de volgende pump-en-dump coin. Max Keiser is ook niet vies van een beetje P&D'en met crypto-currencies (zie ook Quark eind vorig jaar).Danielson schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:35:
Was die Maxcoin geen scam?
Men probeert gewoon wat hype te maken in de hoop op een nieuwe DogeCoin - een totaal innovatieloze coin die met wat marketing populair wordt (en de oprichters en early birds een boel geld opleveren ten koste van de bag-holders die aan het eind van de rit met vrijwel waardeloze coins overblijven).
[ Voor 36% gewijzigd door T homass op 06-02-2014 14:44 ]
Verwijderd
Ik ben er vanavond zeker wel bij!
Iedere coin die geen noemenswaardige vernieuwing biedt, heeft zeer hoogstwaarschijnlijk geen toekomst. Gewoon de Bitcoin of Litecoin source forken en een paar kleine aanpassingen maken telt niet als noemenswaardige vernieuwing. Daarvoor is het netwerk-effect van Bitcoin te groot.T homass schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:41:
Alles naast Bitcoin (en misschien in mindere mate Litecoin) is toch een scamcoin met 0.0 toekomst? Wel denk ik, dat over een paar jaar naast Bitcoin nog 3-4 nuttige coins gebruikt zullen worden.
Hoewel concurrentie voor Bitcoin mogelijk en wenselijk is, zal dat niet uit de hoek van de clonecoins komen, maar eerder uit daadwerkelijk nieuwe ontwikkelingen. Denk hierbij aan dingen als NXT, Ethereum, enz... Hier heeft NXT naar mijn idee een aantal kritieke fouten, waardoor het niet zal aanslaan en Ethereum is nog niet gelanceerd, dus daar valt nog niet veel over te zeggen.
Ik ga vanavond ook een kijkje nemen. Bedankt voor de tip.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:44:
Scamcoin, scamcoin, het is gewoon weer een nieuwe coin. Nut ervan ontgaat mij ook, maar gezien er zoveel animo voor lijkt te zijn en Max Keiser en publiek figuur is welke zich aan deze coin verbonden heeft lijkt het me wel een altcoin met hoge potentie. Niet om Bitcoin te verslaan, maar wel grote waarde stijging.
Ik ben er vanavond zeker wel bij!
Dit is het handel/koers topic, niet het mine-topicMiMiMiner schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:50:
Welke pool is hij betrouwbaar te minen
Ze beweren max toe te voegen.
Verwijderd
Geen idee, ik heb een account gemaakt op https://max.poolers.orgMiMiMiner schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:50:
Welke pool is hij betrouwbaar te minen
Verwijderd
Ze zouden de 1e zijn waar Max te traden is, ik ken deze site echter ook niet en durf nu nog geen BTC te storten. Op google zijn ook wat negatieve verhalen te vinden over deze exchange..mortare schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:02:
Iemand ervaring met het traden op https://www.coins-e.com/
Ze beweren max toe te voegen.
Iemand nog handige tips ?
[ Voor 5% gewijzigd door markklok op 06-02-2014 18:55 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
BTCCharts.com is een goed alternatief. Als je een account maakt, kun je een eigen layout maken met diverse soorten charts en meerdere exchanges.markklok schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:51:
heel irritant als je geen gebruik kan maken van Bitcoinwisdom. DNS veranderen werkt ook niet.
Iemand nog handige tips ?
Wat is een scamcoin? Omdat iemand iets nieuws verzint met een iets andere insteek, dan is het meteen een scam? En waarom zou BTC en Litecoin dat dan niet zijn? Daar zijn de meeste coins ook in handen van weinig mensen en het minen van bitcoins kan alleen nog gedaan worden door vermogende partijen. (hoe toepasselijk, de nieuwe "banken/gelddrukkende overheden" )T homass schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:41:
Alles naast Bitcoin (en misschien in mindere mate Litecoin) is toch een scamcoin met 0.0 toekomst? Wel denk ik, dat over een paar jaar naast Bitcoin nog 3-4 nuttige coins als betaalmiddel gebruikt zullen worden.
Juist alle "scamcoins" zorgen ervoor dat er een levendige handel is ontstaan op exchanges om bij een juiste voorspelling veel geld te kunnen maken. De coins die uiteindelijk geen toekomst hebben, zullen langzamerhand het veld ruimen en de coins die wel een toekomst hebben zullen komen bovendrijven. En welke coins uiteindelijk het meest toekomstbestendig zijn, dat zal de markt uitmaken.
Persoonlijk geef ik dogecoin hele goede kansen. Zij hebben een behoorlijke community erachter en de beslissing om geen set cap te hebben vind ik persoonlijk de beste beslissing die ze konden maken. Die beslissing zorgt ervoor dat de coin niet alleen maar wordt opgepot, maar ook daadwerkelijk wordt uitgegeven. Daarnaast zullen er miners blijven draaien die ook blijven zorgen dat er genoeg confirmations komen voor transacties. Daar is namelijk nog geen oplossing voor bij de gecapte coins. Verder vangt het verdwenen coins op. Er zijn namelijk ook genoeg bitcoins die eeuwig zijn verdwenen door gecrashte drives en vergeten passwords. En doordat er uiteindelijk elk jaar 5 miljard dogecoins bijkomen, zal de inflatie per jaar afnemen. Het begint met 5% en loopt in de jaren daarna terug naar: 4.7%, 4,5%, 4.3%, etc etc.
Niemand kan in de toekomst kijken en ook de leeftijd van bitcoin is totaal nog geen garantie voor de toekomst. Het internet an sich was 15-20 jaar geleden ook nog nagenoeg wetteloos en we weten hoe we er tegenwoordig voor staan. Als de USA en de EU ervoor kiezen om cryptocoins illegaal te maken, dan zal er heel snel een einde komen aan deze coins. Voorlopig is het nog lang niet zover, maar ik heb ook niet de illusie dat dat in de toekomst ook niet gaat gebeuren. Zodra die coins een bedreiging voor de westerse economie gaan worden, zal het heel snel gaan.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
Ik heb nu eindelijk de windows clien gedownload, wacht op het password uiteraard.db I Delirium schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:01:
Maxcoin lijkt weer een drama te worden voor Windows dan...
Maar wat ik moet ik doen met de config file? gewoon copy/paste wat hun aanleveren? Ik zie ook een username en password staan, geen idee of ik deze aan moet passen?
Oja sorry dit gaat over mining
Had nog geen andere livechart gevonden van LTC/USD op bitfinex...
---------------
De Gox-koers slaat nergens op. Het beste kun je deze gewoon negeren tenzij je toevallig geld of coins vast hebt zitten daar.Mistraller schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:37:
Typisch dat de koers op Gox zich niet herstelt na het gedoe van vanmorgen. Sowieso jammer dat de angst er goed in is gaan zitten met die downtrend waar we nu in zitten.
In ander nieuws: Ik had mijn Kraken-API-key een expiration van 7 dagen gegeven en was dat even vergeten. Dus mijn arbitrage-bot (ik denk dat ik hem Marvin ga noemen) was vrolijk aan het kopen op Stamp, maar kreeg niets verkocht op Kraken omdat de key afgelopen was. De boel maar even gekilled en zelf de balans rechtgetrokken, nog steeds met winst gelukkig.
Verwijderd
Waarom is er angst?Mistraller schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:37:
Typisch dat de koers op Gox zich niet herstelt na het gedoe van vanmorgen. Sowieso jammer dat de angst er goed in is gaan zitten met die downtrend waar we nu in zitten.
Angst: Bijna alle grote exchanges zijn nu negatief in het nieuws geweest; In china eigenlijk allemaal vanwege het welles/nietes verbod van de overheid, BTC-e met het (achteraf naar blijkt valse) bericht over witwaspraktijken, Gox zal in de media breed uitgemeten worden mochten ze verdwijnen, bitfinex vanmorgen...
Andere reden kan zijn dat het vandaag de 6e feb is waarmee het nieuwjaarscircus in china ten einde is.
---------------
Verwijderd
Ik heb net 0.5 bijgekocht voor €292,-Mistraller schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:10:
De gox koers was naar mijn idee een indicator voor de ondergang van gox. Omdat dollars withdrawen niet lekker gaat, was mijn verwachting dat men dus in BTC withdraws doet. Daardoor is de vraag hoger en de koers ook. Hoe hoger de koers, hoe harder de leegloop van gox. Juist daarom vond ik het interessant om naar te kijken. Het kan zijn doordat BTC withdrawalsn u ook niet meer doorkomen, zoals gerapporteerd...begin van het einde?
Angst: Bijna alle grote exchanges zijn nu negatief in het nieuws geweest; In china eigenlijk allemaal vanwege het welles/nietes verbod van de overheid, BTC-e met het (achteraf naar blijkt valse) bericht over witwaspraktijken, Gox zal in de media breed uitgemeten worden mochten ze verdwijnen, bitfinex vanmorgen...
Andere reden kan zijn dat het vandaag de 6e feb is waarmee het nieuwjaarscircus in china ten einde is.
Dit topic is gesloten.
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid