Ik ben al zo langzamerhand gaan vermoeden dat "I want to fuck your mom" in het Oostblok zoiets betekent als "Goedendag".
Crosspost van \[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic
Gezien de hoeveelheid signups wordt het toernooi een 4 man Double Elimination Tournament. Ik zal van de week de teams gaan maken, echter ben nog wel op zoek naar wat standin spelers.
Captains krijgen van mij een lijstje met hun vaste spelers, standins zullen we op de dag zelf regelen, mits er genoeg zijn.
Gezien de hoeveelheid signups wordt het toernooi een 4 man Double Elimination Tournament. Ik zal van de week de teams gaan maken, echter ben nog wel op zoek naar wat standin spelers.
Captains krijgen van mij een lijstje met hun vaste spelers, standins zullen we op de dag zelf regelen, mits er genoeg zijn.
Lifesteal stacked bij lifestealer, HotD first is dan nog steeds vreemd. Maar een Satanic kan heel veel doen voor een lifestealer lategame. Vooral als die 1v1 tegen hard carries moet.Schnoop schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:27:
Net als je denkt alles meegemaakt te hebben kom je een lifestealer tegen die voor HoD gaat.
http://dotabuff.com/matches/597646550
En natuurlijk waren wij de noobs die de los veroorzaakte. =(
Aghanims first queen is niet slim (kan een orchid zijn). No farm PL is een probleem (hoezo heeft bristle de meeste last hits? Neem aan dat die offlane was).
Bristle Pipe is goed tegen die lineup, maar een mek first was beter geweest. Bane is prima.
Probleem zit niet alleen bij de LS dus (die had sowieso zijn boots moeten finishen). Dit is puur qua items, heb niet een replay gekeken.
Ik weet dat lifesteal stacked maar is gewoon slechte keuze als eerste items. Gezien de 250 hero dmg ofzo ga ik er ook niet vanuit dat dit zijn lategame super tactics waren =).jorde schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:13:
[...]
Lifesteal stacked bij lifestealer, HotD first is dan nog steeds vreemd. Maar een Satanic kan heel veel doen voor een lifestealer lategame. Vooral als die 1v1 tegen hard carries moet.
Aghanims first queen is niet slim (kan een orchid zijn). No farm PL is een probleem (hoezo heeft bristle de meeste last hits? Neem aan dat die offlane was).
Bristle Pipe is goed tegen die lineup, maar een mek first was beter geweest. Bane is prima.
Probleem zit niet alleen bij de LS dus (die had sowieso zijn boots moeten finishen). Dit is puur qua items, heb niet een replay gekeken.
QoP ook rare build ja
Phantom lancer kreeg geen farm omdat ie in lane van broodmother stond. Ik (bristle) stond solo offlane en ging inderdaad wel goed. Mek op bristle vind ik niet handig omdat die nogal veel mana kost (150), en je hebt je mana in early/mid game echt wel nodig. Ik ga meestal toch al ring of regen en gezien de vele magic dmg is dan de overstap naar pipe beter (vond ik zelf).
Maar goed, wss was het beste geweest om vanaf start een agressive trylane te maken en safelane bristle tegen broodmother te zetten. Broodmother heeft dan 0 kans. (Zie andere pot tegen brood op bristle).
Dit realiseerde ik me te laat, op een geven moment wel geswitched maar dat was te laat. Als je dan een lifestealer + QoP hebt die het niet snappen en rondloopt met een zwaar underfarmed PL is de game al zo goed als over.
Met 2 spelers in je team die het niet snappen de kans al heel erg groot dat je het niet gaat halen. Daarbij maakt het weinig uit welke heroes dat zijn.
Spelers kiezen dan de verkeerde items en maken verkeerde keuzes waardoor ze snel gaan feeden.
Dan heb je meer aan teamgenoten die niets kunnen maar ook niet feeden zodat ze tenminste geen blok aan de been zijn.
Spelers kiezen dan de verkeerde items en maken verkeerde keuzes waardoor ze snel gaan feeden.
Dan heb je meer aan teamgenoten die niets kunnen maar ook niet feeden zodat ze tenminste geen blok aan de been zijn.
lifesteal HoD is idd een slechte build. Zelfs op 6 slots is een satanic het in 9 van de 10 gevallen niet waard.jorde schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:13:
[...]
Lifesteal stacked bij lifestealer, HotD first is dan nog steeds vreemd. Maar een Satanic kan heel veel doen voor een lifestealer lategame. Vooral als die 1v1 tegen hard carries moet.
Aghanims QoP is een erg goede build, mits je hem relatief snel hebt, je nogal wat teamfight potential of ganking potential hebt. In deze line-up is dat echter niet het geval dus is dit normaal gesproken een mediocre pickup. Echter dit is uitgaande van carries die kunnen farmen. Omdat naix en PL totaal niets hebben, is qop je enige echte damagedealer waardoor een low cooldown ulti erg goed is. Ik zou zelf ook de aghanims eerst hebben gebouwd omdat je met een orchid gewoon neergenuked wordt voordat je ook maar iets kan doen.
PL en LS zouden beide eerst drums moeten bouwen voor wat extra movement speed en survivability.
Als ik gewoon naar de stats kijk van de mensen in jouw team, heeft het andere team jullie gewoonweg outplayed en was dit een verdiende loss.
Bij lifestealer geef ik al aan wanneer het goed is, in veel gevallen is dat niet nodig. Tegen een luna/terrorblade die je end-game gewoon kan manmoden kan het goed helpen. Zeker in combinatie met een abyssal blade voor de lockdown.Aekaz schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:29:
[...]
lifesteal HoD is idd een slechte build. Zelfs op 6 slots is een satanic het in 9 van de 10 gevallen niet waard.
Aghanims QoP is een erg goede build, mits je hem relatief snel hebt, je nogal wat teamfight potential of ganking potential hebt. In deze line-up is dat echter niet het geval dus is dit normaal gesproken een mediocre pickup. Echter dit is uitgaande van carries die kunnen farmen. Omdat naix en PL totaal niets hebben, is qop je enige echte damagedealer waardoor een low cooldown ulti erg goed is. Ik zou zelf ook de aghanims eerst hebben gebouwd omdat je met een orchid gewoon neergenuked wordt voordat je ook maar iets kan doen.
PL en LS zouden beide eerst drums moeten bouwen voor wat extra movement speed en survivability.
Als ik gewoon naar de stats kijk van de mensen in jouw team, heeft het andere team jullie gewoonweg outplayed en was dit een verdiende loss.
Aghanims QoP is nooit* goed. De moverende reden dat je met een orchid gewoon neergenuked word geld ook voor naked aghanims. Je kunt die ulti maar een keer per teamfight droppen de extra damage die het doet is ook te verwaarlozen tegenover een orchid, aangezien je ganked op 1/2 hooguit 3 mensen en niet een heel team. Zeker early game.
* enige reden om aghanims te nemen is om pushes te kunnen stoppen. Dat is zeer uitzonderlijk omdat je met een snowball hero als queen in de early game veel kills wilt krijgen. Als je de extra magic damage wilt is een Veil of Discord beter dan Aghanims. Aghanims op QoP doet 0/55/125 extra damage. En reduceert de CD van 135 -> 40. Dat is pas sinds deze patch (6.80) voorheen was het namelijk 100/70/40 met Aghanims en dat maakte Aghanims nog slechter.
Drums is een voorkeurs item, je kunt phase -> drums gaan. Er zijn ook andere opties op PL/Naix. Phase -> S&Y op lifestealer en PT -> Manta op PL. Het helpt beide bij chasen en de yasha zorgt ook voor extra ms en survivability (extra armor)
Het had inderdaad een agro lane met PL + support kunnen zijn. En Bristle safe. Helaas snappen mensen het concept van safelane niet altijd het heet dan wel safelane, maar sommige line-ups zijn niet te doen op de safelane. Dan kun je daar beter een 'offlaner' hebben en zelf dual/tri-lane hardlane gaan.Schnoop schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:28:
[...]
Phantom lancer kreeg geen farm omdat ie in lane van broodmother stond. Ik (bristle) stond solo offlane en ging inderdaad wel goed. Mek op bristle vind ik niet handig omdat die nogal veel mana kost (150), en je hebt je mana in early/mid game echt wel nodig. Ik ga meestal toch al ring of regen en gezien de vele magic dmg is dan de overstap naar pipe beter (vond ik zelf).
Maar goed, wss was het beste geweest om vanaf start een agressive trylane te maken en safelane bristle tegen broodmother te zetten. Broodmother heeft dan 0 kans. (Zie andere pot tegen brood op bristle).
Dit realiseerde ik me te laat, op een geven moment wel geswitched maar dat was te laat. Als je dan een lifestealer + QoP hebt die het niet snappen en rondloopt met een zwaar underfarmed PL is de game al zo goed als over.
Het voordeel van de Mek is de regen die je team er van krijgt en de heal waarmee je teammates kan redden.
[ Voor 23% gewijzigd door jorde op 14-04-2014 22:52 ]
Is het normaal dat een win niet altijd aan je 'wins' wordt toegevoegd? Ik heb laatst 2 games gewonnen, maar het aantal wins is blijven steken. Komt dit omdat er vroeg in de game iemand was geleaved bij de tegenstanders?
Dit komt alleen voor als je de melding ziet 'no stats will be recorded'. Dit gebeurd als de enemy snel leaved en er nog geen first blood is.aicaramba schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:39:
Is het normaal dat een win niet altijd aan je 'wins' wordt toegevoegd? Ik heb laatst 2 games gewonnen, maar het aantal wins is blijven steken. Komt dit omdat er vroeg in de game iemand was geleaved bij de tegenstanders?
Dan was dat het. Thanksjorde schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:53:
[...]
Dit komt alleen voor als je de melding ziet 'no stats will be recorded'. Dit gebeurd als de enemy snel leaved en en nog geen first blood is.
http://dotabuff.com/matches/609089468
Speelde zelf slecht en we hadden een leaver. Maar het einde was me toch een partij spannend
.
Speelde zelf slecht en we hadden een leaver. Maar het einde was me toch een partij spannend
De meeste mensen deugen!
De twee teams lijken toch wel behoorlijk dicht bij elkaar te staan als ik dit zo bekijk, HD, HH en TD daargelaten.
Verwijderd
Als jullie moesten kiezen wie vinden jullie dan het beste voor een tank-build: Aatrox (ivm z'n lifesteal-hack), Blitzz, Anumu of Malphite?
Sorry, wij spelen hier geen nep-MOBAVerwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:58:
Als jullie moesten kiezen wie vinden jullie dan het beste voor een tank-build: Aatrox (ivm z'n lifesteal-hack), Blitzz, Anumu of Malphite?
Malphite, maar dan moet je wel de goede build kiezen. Kies voor dagon 5, brown boots, 3 gg branches en natuurlijk een force staff(voor het gooien van je teammates in de fountain vd tegenstanders)Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:58:
Ok, that does it, Invoker training here I go.
De meeste mensen deugen!
Euhhhm, wtf?Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:58:
Als je graag tanks wilt in een multiplayer game kun je hier terecht:Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:58:
http://worldoftanks.com/
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Ik zocht ook nog een healer voor Molten Core raid. Geen DPS tanks!Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:58:
Tanken is een term uit PvE en niet toepasbaar op PvP spellen in 99% van de gevallen (enige uitzondering in dota is axe die daadwerkelijk een taunt heeft).
[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 16-04-2014 14:49 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Whaha, geen tank?Postius schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:36:
[...]
Ik zocht ook nog een healer voor Molten Core raid. Geen DPS tanks!
Tanken is een term uit PvE en niet toepasbaar op PvP spellen in 99% van de gevallen (enige uitzondering in dota is axe die daadwerkelijk een taunt heeft).
YouTube: Dota 2 SHITTY DIGEST vol.4
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik heb zojuist twee shirtjes besteld:

Het Kunkka-shirt is nu afgeprijsd op Thinkgeek.

Het Kunkka-shirt is nu afgeprijsd op Thinkgeek.
[ Voor 6% gewijzigd door Amanoo op 16-04-2014 20:32 ]
Verwijderd
Sorry zat in het verkeerde topic. Overigens is tank-build redelijk normale naam hoor, zie bijvoorbeeld: http://leaguecraft.com/st...-in-lol-in-progress.xhtml
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 21:58 ]
Net een pot gespeeld die nogal een throw was voor ons. Keihard verloren, maar wel een mooie faal gezien om naar DotaCinema in te sturen. LC en Doom besloten zich in de bomen te verstoppen, links boven in de map (boven de secret shop nog). Het leuke was da tik ze zag, en met Troll Warlord bijlen kon gooien die vision gaven, waarna Phantom Lancer rustig een illusie naar ze toe stuurde om ze gevangen te zetten. Eindigde uiteindelijk in 2 hele makkelijke kills. Op zich wel vaker op DotaCinema dergelijke fails gezien, maar deze locatie (en ook een beetje de twijfelachtige manier waarop door de vijand, ze zaten aanvankelijk redelijk in en uit dat gat te lopen voordat ze definitief besloten in het gat te blijven) maken het toch wel weer origineel.
Valt me op dat Clinkz eigenlijk best aardig kan tanken. Aanvankelijk is hij squishy als de pest, maar een HoT doet veel voor hem, al helemaal samen met de evasion van een Butterfly en het opeten van een leuke creep.
Valt me op dat Clinkz eigenlijk best aardig kan tanken. Aanvankelijk is hij squishy als de pest, maar een HoT doet veel voor hem, al helemaal samen met de evasion van een Butterfly en het opeten van een leuke creep.
[ Voor 12% gewijzigd door Amanoo op 17-04-2014 00:05 ]
Apart dat ze dan niet gewoon een tp kochten en weg teleporten.
De meeste die ik naar de sideshop zie rennen terwijl we erachteraan zitten doen dan.
De meeste die ik naar de sideshop zie rennen terwijl we erachteraan zitten doen dan.
Een HoT doet veel voor iedere hero zijn "tankende vermogen"
.
De meeste mensen deugen!
Dat dacht ik al, en geen probleem hoor! Mensen in dota zijn een beetje spastich over het woord tank. Naar mijn mening onterecht. Het zijn dan geen tanks zoals bij een MMO maar er zijn echt wel heroes die er voornamelijk zijn om spells te baiten en in de face de aandacht trekken van heroes. Axe werd al genoemd maar denk bijvoorbeeld ook eens aan een Centaur, dat is de reden waarom hij de laatste tijd zo populair is. Heroes zoals Clockwerk en Bristleback zijn ook dat soort type heroes.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:57:
Sorry zat in het verkeerde topic. Overigens is tank-build redelijk normale naam hoor, zie bijvoorbeeld: http://leaguecraft.com/st...-in-lol-in-progress.xhtml
Verder ben ik het er ook niet mee eens dat Aghs als eerste grote item slecht is op QoP. Helemaal niet tegen een Luna/Broodmother. Voordeel van QoP is dat ze flexibel is in haar builds, je kan right click bouwen, orchid eerst, BKB als je deze nodig hebt etc. Altijd Orchid rushen is niet het handigste imo.
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Leuke ability draft:
http://dotabuff.com/matches/613926758
Ik had doodleuk 4 stuns. Erg unreliable helaas, dus in het begin zat ik alles te missen en wat te feeden, maar uiteindelijk kreeg ik meer controle. Faceless Void kon niet meer fatsoenlijk Chronosphere gebruiken, want als ik ernaast stond kreeg hij meteen Fissure, Ghostship en eventueel Torrent en Split Earth op zijn dak. Fissure is best fijn om andere stuns veel meer reliable mee te maken
http://dotabuff.com/matches/613926758
Ik had doodleuk 4 stuns. Erg unreliable helaas, dus in het begin zat ik alles te missen en wat te feeden, maar uiteindelijk kreeg ik meer controle. Faceless Void kon niet meer fatsoenlijk Chronosphere gebruiken, want als ik ernaast stond kreeg hij meteen Fissure, Ghostship en eventueel Torrent en Split Earth op zijn dak. Fissure is best fijn om andere stuns veel meer reliable mee te maken
Net een game waar een speler van ons team al direct disconnecte.
Toen werden we redelijk in de pan gehakt. Tot het punt dat zij high ground wilde nemen.
Toen wonnen we een gevecht met 4-2 ofzo.. Daarna bleven we defenden en bleven we de gevechten winnen. Tot we een 5-0 gevecht hadden. We gingen steeds meer pushen en uiteindelijk hadden we gewonnen. Onze shadow fiend had uiteindelijk een score van 51-5-5.. Ik mag enigszins trots zijn omdat ik de support was in de lane van de shadow fiend
Nu heb ik een winstreak van 6
Maarja, dat is meer geluk hebben in welk team je terecht komt dan mn eigen skill, helaas
Toen werden we redelijk in de pan gehakt. Tot het punt dat zij high ground wilde nemen.
Toen wonnen we een gevecht met 4-2 ofzo.. Daarna bleven we defenden en bleven we de gevechten winnen. Tot we een 5-0 gevecht hadden. We gingen steeds meer pushen en uiteindelijk hadden we gewonnen. Onze shadow fiend had uiteindelijk een score van 51-5-5.. Ik mag enigszins trots zijn omdat ik de support was in de lane van de shadow fiend
Nu heb ik een winstreak van 6
[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 17-04-2014 18:29 ]
Dotabuff or it didn't happen.aicaramba schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:21:
Blablabla Onze shadow fiend had uiteindelijk een score van 51-5-5..
Hij staat er niet tussen.. Er staat maar 1 game van me in. Moet ik nog iets doen daarvoor? Ik ken die website helemaal niet.
Waarschijnlijk ben je niet meer te tracken denk ik. Mogelijk moet je dit volgen http://dotabuff.com/pages/enabling-statistics
Je kan ook de match bekijken in DotA2 zelf, de match ID overnemen en in Dotabuff invoeren.
Je kan ook de match bekijken in DotA2 zelf, de match ID overnemen en in Dotabuff invoeren.
Dat heb ik gedaan. Maar ik krijg een internal error wanneer ik 'update match history' doe.
http://dotabuff.com/matches/614483977
http://dotabuff.com/matches/614483977
Dat is een behoorlijk bijzondere pot zo te zien. Bijna niemand heeft kills, behalve die Shadow Fiend, die meteen ook gewoon erg veel heeft.
Ik verwacht meestal wel een iets eerlijker verdeling, niet alleen binnen het team, maar meestal is er ook wel iemand bij de tegenpartij die enigszins kills maakt. Al heb ik ook wel eens in de schoenen van die Shadow Fiend gestaan, als ik zo gauw tussen mijn records neus: http://dotabuff.com/matches/613382495 http://dotabuff.com/matches/497349842
Zo sterk de core player zijn kan wel zijn nadelen hebben. Als je dan wordt gepakt door de vijand, en dood gaat, dan is je team ook gewoon meteen zijn damage dealer kwijt (en vaak voor langere tijd, respawntijden willen dan nog wel eens flink hoog worden zonder bloodstone). Ook is de core player de enige met echt geld op zak. De rest van het team heeft zeer weinig farm, waar de core player bijna niet meer weet wat hij met het geld moet doen. Vaak wil je wel iemand hebben die de meeste kills krijgt, maar ik heb genoeg potten verloren omdat het teveel 1 persoon was die dat deed.
Ik verwacht meestal wel een iets eerlijker verdeling, niet alleen binnen het team, maar meestal is er ook wel iemand bij de tegenpartij die enigszins kills maakt. Al heb ik ook wel eens in de schoenen van die Shadow Fiend gestaan, als ik zo gauw tussen mijn records neus: http://dotabuff.com/matches/613382495 http://dotabuff.com/matches/497349842
Zo sterk de core player zijn kan wel zijn nadelen hebben. Als je dan wordt gepakt door de vijand, en dood gaat, dan is je team ook gewoon meteen zijn damage dealer kwijt (en vaak voor langere tijd, respawntijden willen dan nog wel eens flink hoog worden zonder bloodstone). Ook is de core player de enige met echt geld op zak. De rest van het team heeft zeer weinig farm, waar de core player bijna niet meer weet wat hij met het geld moet doen. Vaak wil je wel iemand hebben die de meeste kills krijgt, maar ik heb genoeg potten verloren omdat het teveel 1 persoon was die dat deed.
[ Voor 37% gewijzigd door Amanoo op 17-04-2014 19:36 ]
Ja het was een heel bijzondere pot.. Ik denk dat de shadow fiend een goede speler was en de tegenstanders allemaal erg slecht.. Anders denk ik niet dat zoiets kan gebeuren. Je ziet ook dat onze broodmother was gegaan na zijn lvl 1 death..
Sowieso vraag ik me af hoe matchmaking werkt. Ik ben een lvl 4 speler en ik speelde pas met een lvl 50. Ik neem aan dat de winrate van iemand ook wordt meegenomen in het vinden van een match? Daar vind ik het vaak niet echt op lijken.
Sowieso vraag ik me af hoe matchmaking werkt. Ik ben een lvl 4 speler en ik speelde pas met een lvl 50. Ik neem aan dat de winrate van iemand ook wordt meegenomen in het vinden van een match? Daar vind ik het vaak niet echt op lijken.
Volgens mij is van de gewone matchmaking niet exact bekend hoe het werkt. Ik geloof niet dat levels echt meetellen, want die geven enkel informatie over hoe lang iemand al DotA speelt, en zelfs daarover is het een slechte weergave. Van ranked matchmaking is de werking wel bekend, en ik vermoed dat gewone matchmaking een werking heeft die daarop lijkt.
Ranked matchmaking: http://blog.dota2.com/2013/12/matchmaking/
Ranked matchmaking: http://blog.dota2.com/2013/12/matchmaking/
oh oohh ooh wat is Terrorblade toch een monster in de juiste handen. Gister met wat amerikaanse vrienden gespeeld, en dacht ik ga maar is mid tegen SF met terrorblade. Metamorpasis word ongelooflijk onderschat. Level 2 meta is vaak al een gratis kill. http://dotabuff.com/matches/614783105 heerlijk die hero. Als je echt wilt pubstompen zou ik hem proberen
Terrorblade is ook een belachelijke hero en ik kan niet wachten totdat hij wat generft wordt. Gewoon te goed in huidige meta.Fiole schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:11:
oh oohh ooh wat is Terrorblade toch een monster in de juiste handen. Gister met wat amerikaanse vrienden gespeeld, en dacht ik ga maar is mid tegen SF met terrorblade. Metamorpasis word ongelooflijk onderschat. Level 2 meta is vaak al een gratis kill. http://dotabuff.com/matches/614783105 heerlijk die hero. Als je echt wilt pubstompen zou ik hem proberen
Ik onderschat Metamorphosis dan ook zeker niet. Ik weet niet wat voor spelers dat wel doen, maar eht is een behoorlijk krachtige ability. Een beetje te krachtig, als je het mij vraagt. Als je hem early game niet heel hard uitschakelt is er bijna geen houden meer aan.
Die hero is zo overpowered dat je 3v5 kan winnen: http://dotabuff.com/matches/614222728Fiole schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:11:
Ik heb het idee dat als je bij normale matchmaking voor een support role kiest je bijna altijd al voordeel hebt, aangezien de meeste carry willen spelen en er dus vaak een overschot is.
Ik heb als noob (28 games gespeeld), nu een winstreak van 11 games.. Gaat best lekker moet ik zeggen.
http://dotabuff.com/players/26599927/matches
Al heb ik regelmatig het team ook wel mee.
Shadow shaman is een leuke hero trouwens.
Ik heb als noob (28 games gespeeld), nu een winstreak van 11 games.. Gaat best lekker moet ik zeggen.
http://dotabuff.com/players/26599927/matches
Al heb ik regelmatig het team ook wel mee.
Shadow shaman is een leuke hero trouwens.
[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 19-04-2014 14:53 ]
Terrorblade krijgt zeker nog een nerf, is ook "silently banned" van aantal huidige toernooien. Niemand hoeft hem dan te bannen, want picken is not done. Valve corrigeert wel vaak naar aanleiding competitive scene feedback, verwacht niet dat het hier anders zal zijn.
De meeste mensen deugen!
Scheelt dat hij nog niet in Captains mode zitCassius schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:31:
Terrorblade krijgt zeker nog een nerf, is ook "silently banned" van aantal huidige toernooien. Niemand hoeft hem dan te bannen, want picken is not done. Valve corrigeert wel vaak naar aanleiding competitive scene feedback, verwacht niet dat het hier anders zal zijn.
Of mensen zijn gewoon te dom om te realiseren dat ze wat moeten doen.hardcoresmurf schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:37:
[...]
Die hero is zo overpowered dat je 3v5 kan winnen: http://dotabuff.com/matches/614222728
Het algemene niveau in dota 2 is gewoon extreem laag. En dat zie je ook overal terug. Vraag als mid om een gank en je bent een noob. Mensen weten niet welke heroes je niet moet laten farmen of blijven gewoon 18 min keihard stijf in hun lanes staan. etc etc etc etc. Kan me voorstellen dat TB mischien OP is in de handen van een echt goeie speler en bij de compleet ongeorganiseerde chaotische pubs. Maar als je 2 spelers met een half stel werkend hersens op je team hebt is TB meestal gewoon gratis geld plus het andere team speelt heet de game 4 v 5. Eerste 15 min doe je echt niks als TB en later ook niet echt veel behalve splitpushen. En ja als je op het punt komt dat 1 illu je half dood schiet heb je het nie handig gedaan. Sommige heroes moet je gewoon vanaf het begin counteren maar zoals gezegd de meeste pubs zijn gewoon laag niveau algemeen (pas echt boven de 4.5k begint dota gespeeld te worden zoals het een beetje zou moeten imo. Geen extreme fouten meer, mensen weten hun skills wel. Betekent niet dat het allemaal goed is).
Maar ik zie zoveel mensen gewoon zonder na denken spelen. En dan in de 40ste minuut huilen: "omg die free farm AM die ik nooit een poging gedaan heb om te ganken verkracht alles en iedereen!" Valt me vooral op bij lagere niveaus dat mensen in hun lane blijven alsof het heilig schennis is, alsof er de doodstraf op staat is een keertje rond te roamen voor een gank of een stack etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 20-04-2014 14:16 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik heb me net wel vermaakt met een ability draft pot. Ik en Dean zaten heerlijk te trollen. Dean doodleuk in bomen teleporteren en mensen haken, zodat ze niet wegkunnen, en ik zat nonstop te roamen met een full nuker build die iedereen die geen HoT heeft per direct van de sokken blaast.
http://dotabuff.com/matches/621525210
Impale+Crystal Nova+Breathe Fire+Vendetta+Level 5 Dagon.
Dat soort potten zijn gewoon domme simpele lol. Niet omdat teamplay zo goed is, of omdat het hard tegen hard gaat, maar gewoon omdat de pot helemaal nergens op slaat.
http://dotabuff.com/matches/621525210
Impale+Crystal Nova+Breathe Fire+Vendetta+Level 5 Dagon.
Dat soort potten zijn gewoon domme simpele lol. Niet omdat teamplay zo goed is, of omdat het hard tegen hard gaat, maar gewoon omdat de pot helemaal nergens op slaat.
Kan je ergens je DOTA2 KDA zien? Ik krijg het niet gevonden ingame of op Dotabuff?
De meeste mensen deugen!
Op dotabuff staat het gewoonCassius schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:28:
Kan je ergens je DOTA2 KDA zien? Ik krijg het niet gevonden ingame of op Dotabuff?
Althans per hero en per game.
Per speler is totaal niet interessant namelijk.
Ik wil het wel graag zien per speler. Een gemiddelde KDA is, als je de rol weet die de speler speelt of wil spelen in je team, wel degelijk interessant om te weten en "zegt" wel iets. Maar maakt het verder uit waarom ik het interessant vind
? Wil gewoon graag weten of het ergens stond, maar dan is het nog even zonder doen.
De meeste mensen deugen!
Dan nee dat is er niet.Cassius schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:38:
Ik wil het wel graag zien per speler. Een gemiddelde KDA is, als je de rol weet die de speler speelt of wil spelen in je team, wel degelijk interessant om te weten en "zegt" wel iets. Maar maakt het verder uit waarom ik het interessant vind? Wil gewoon graag weten of het ergens stond, maar dan is het nog even zonder doen.
Zou ook wel heel moeilijk zijn om waardevol te maken omdat veel heroes meerdere rollen kunnen spelen.
Ik zou zeggen, kijk op dotabuff en check de laatste 20-50 games even snel naar heroes en item builds en dergelijke. En ja dat gaat je meer tijd kosten dan 30sec naar een KDA kijken. maarj je krijgt wel een beter beeld van wat je wilde weten.
[ Voor 17% gewijzigd door Yogoi op 22-04-2014 15:43 ]
KDA is inderdaad nietszeggend over skills.
Speel een paar potjes met degene, bekijk replays en je kan een goed beeld vormen.
- Iemand die veel support speelt
- Iemand die geen kansen durft te nemen en altijd met de staart tussen de benen wegrent. (ik had een keer een drow in de team met de score 2 - 1 na 50min. We hadden hard verloren.)
- Iemand die veel solo pubs speel en dus vaak opgescheept zit met *russians*
- Iemand die veel in parties speel en meelift op de skills van de party zonder veel bij te dragen
Speel een paar potjes met degene, bekijk replays en je kan een goed beeld vormen.
Daarom zeg ik ook dat het afhankelijk is van de rol.
Als een team een carry/semi-carry zoekt, die persoon neemt geen kansen, die persoon heeft minder game inzicht/positioning, die heeft moeite om in pubs vooruit te komen (er is al tig keer aangetoond dat als je zelf structureel beter speelt dan de bracket waar je in zit, je zult klimmen) en die begrijpt niet wanneer de carry in moet springen ... dan is de kans groot dat deze persoon een lager KDA heeft dan iemand die wel over die vaardigheden beschikt.
Zegt het alles, nee hoor - het is zelfs geenszins een overall skill waarde. Helpt het in rondkijken bij spelers, zeker. Het is niet voor niets dat higher rated solo players een hogere KDA hebben dan lower rated spelers, zeker ook waarbij hun rol voorkeur hetzelfde is.
Als er al een stat is die telt ... is het winrate. Er is geen een statistic die alles zegt, maar de meestzeggende is deze.
Als een team een carry/semi-carry zoekt, die persoon neemt geen kansen, die persoon heeft minder game inzicht/positioning, die heeft moeite om in pubs vooruit te komen (er is al tig keer aangetoond dat als je zelf structureel beter speelt dan de bracket waar je in zit, je zult klimmen) en die begrijpt niet wanneer de carry in moet springen ... dan is de kans groot dat deze persoon een lager KDA heeft dan iemand die wel over die vaardigheden beschikt.
Zegt het alles, nee hoor - het is zelfs geenszins een overall skill waarde. Helpt het in rondkijken bij spelers, zeker. Het is niet voor niets dat higher rated solo players een hogere KDA hebben dan lower rated spelers, zeker ook waarbij hun rol voorkeur hetzelfde is.
Als er al een stat is die telt ... is het winrate. Er is geen een statistic die alles zegt, maar de meestzeggende is deze.
[ Voor 7% gewijzigd door Cassius op 22-04-2014 16:58 ]
De meeste mensen deugen!
Maar wat je wilt is mogelijk.
Maak een script dat voor een bepaalde speler de KDA ophaalt van al zijn matches en deel dat door de aantal matches.
Alle informatie is beschikbaar op dotabuff je moet het alleen verzamelen en anders weergeven.
Misschien dat je met een betaalde account op dotabuff het wel kan inzien.
Maak een script dat voor een bepaalde speler de KDA ophaalt van al zijn matches en deel dat door de aantal matches.
Alle informatie is beschikbaar op dotabuff je moet het alleen verzamelen en anders weergeven.
Mijn ervaring is dat pubs hier de oorzaak van zijn. Ik speelde vroeg veel dota 1 (5x en 6x) en daar had ik hetzelfde probleem, ik heb jaren niks anders gezien dan spelers die je halve team eerst uit maken voor n00b en dan 10 minuten later leaven omdat je het halve team raped. De beste ervaringen heb ik nog toen ik private games ging spelen via mirc, niveau was velen malen beter en van alle zeikerds had je geen last van ^^.Postius schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:14:
[...]
Of mensen zijn gewoon te dom om te realiseren dat ze wat moeten doen.
Het algemene niveau in dota 2 is gewoon extreem laag.
#dotapickup (oid) - altijd een goed plan als je met 5 man voice games wilt oefenen. Soms zijn de Engelse accenten ook hilarisch
!
Even een contact poging gedaan, wie weet, thnx!Wrd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:14:
Maar wat je wilt is mogelijk.
[ Voor 64% gewijzigd door Cassius op 22-04-2014 17:41 ]
De meeste mensen deugen!
Even een lief dagboek momentje;
Gister avond een potje gedaan met wat medetweakers. Nu ben ik niet iemand die snel commentaar geeft op andere mensen, maar ik betrapte me er op dat deze toch wel er (onbedoeld) verkeerd uit kwam. Wij speelden met een op de late game gerichte line-up. Na een paar minuten zag het er niet al te best uit, meende dat de stand toen iets van 15-1 was in kills.
Echter waar ik me aan stoor is de negativiteit in de chat / Team Speak. Wanneer je 10+ kills achter staat, al je tier 1 + 2 torens en je mid barracks zijn vernietigd wil nog niet zeggen dat je verloren hebt. Nu heb ik (voor mijn doen) wel even iets te duidelijk laten merken dat ik het negatieve gepraat niet zo heel prettig vond. Een goede mindset is zo belangrijk, negativiteit zorgt alleen maar voor meer negativiteit.
Mijn excuses voor de Tweakers in kwestie, jullie weten wel wie jullie zijn.
Gister avond een potje gedaan met wat medetweakers. Nu ben ik niet iemand die snel commentaar geeft op andere mensen, maar ik betrapte me er op dat deze toch wel er (onbedoeld) verkeerd uit kwam. Wij speelden met een op de late game gerichte line-up. Na een paar minuten zag het er niet al te best uit, meende dat de stand toen iets van 15-1 was in kills.
Echter waar ik me aan stoor is de negativiteit in de chat / Team Speak. Wanneer je 10+ kills achter staat, al je tier 1 + 2 torens en je mid barracks zijn vernietigd wil nog niet zeggen dat je verloren hebt. Nu heb ik (voor mijn doen) wel even iets te duidelijk laten merken dat ik het negatieve gepraat niet zo heel prettig vond. Een goede mindset is zo belangrijk, negativiteit zorgt alleen maar voor meer negativiteit.
Het is heel natuurlijk om een negatieve houding aan te nemen als het keer op keer niet goed gaat.
Ik betrap mezelf er ook op en probeer het te verbeteren.
Laatst heb ik een twitch stream gezien van iemand die na een dead gewoon lacht en weer ertegen aan gaat.
Zo houdt je de 'mood' van je team ook goed.
- Het is een game. Je speelt vast niet op een niveau waar je inkomsten ervanaf hangen.
- Bij verlies neem je verlies en leer er wat van
- Een negatieve houding zorgt er juist voor dat de situatie niet zal verbeteren
- Have fun. Zelfs bij verliezen kan je fun hebben. Bij rage is er zeker geen fun.
Ik betrap mezelf er ook op en probeer het te verbeteren.
Laatst heb ik een twitch stream gezien van iemand die na een dead gewoon lacht en weer ertegen aan gaat.
Zo houdt je de 'mood' van je team ook goed.
- Het is een game. Je speelt vast niet op een niveau waar je inkomsten ervanaf hangen.
- Bij verlies neem je verlies en leer er wat van
- Een negatieve houding zorgt er juist voor dat de situatie niet zal verbeteren
- Have fun. Zelfs bij verliezen kan je fun hebben. Bij rage is er zeker geen fun.
Feralio schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:39:
Echter waar ik me aan stoor is de negativiteit in de chat / Team Speak. Wanneer je 10+ kills achter staat, al je tier 1 + 2 torens en je mid barracks zijn vernietigd wil nog niet zeggen dat je verloren hebt.
Het komt inderdaad wel eens voor dat mensen de moed snel opgeven, terwijl er soms nog best wel iets van te maken is.
Sowieso hoeft er van mij geen grafstemming te zijn als we aan de verliezende hand zijn.
Een game verpest het niet voor mij als ik verlies. Maar de game word wel heel erg verpest door klagende medespelers die alleen maar zitten te huilen.
[ Voor 12% gewijzigd door Mjetterd op 23-04-2014 14:04 ]
VILF | Yeti
Ik moet ook wel bekennen nog eens onbeleefd te worden als anderen dat ook niet zijn. Als ik ergens niet tegen kan, is het mensen die een negatieve sfeer veroorzaken, en dan wil ik zelf ook wel eens hypocriet gedrag vertonen.
De grootste irritaties die ik mij kan voorstellen is mensen die de handdoek ind e ring gooien terwijl er nog een kans is om te winnen. Of juist het omgekeerde, als de kans om te winnen niet meer bestaat en er wordt 'getreuzeld' door het andere team om te finishen.
Bijvoorbeeld als het andere team gemiddeld 3 of meer levels hoger is dan ons team en vier barracken heeft gesloopt en dan vervolgens fontain fishing gaat doen met een pudge in hun team voor hun killstats te buffen. -_-
Of als het inderdaad tegen zit maar alle barakken wel nog heel zijn en dan 1 speler constant zit te whinen en besluit niet de cruciale groepsgevechten mee te doen waardoor DPS mist en dus zijn gewhine dat het een verloren potje is een self-fullfilling profecy is. Ik ga dan niet schelden en tieren maar ik laat dan wel vaak mijn mening weten over dat soort zaken.
Andere irritante dingen (vaak early game) is als iemand wordt gekilled in jou lane terwijl het zijn eigen schuld is en dan bij jou de schuld probeerd neer te leggen in teamchat. Bijvoorbeeld te veel pushen of niet de hero zien die van plan is te ganken of besluiten aan te vallen op een moment dat jou mana leeg is en je health op 50%. Dan gekilled worden en jou de schuld geven van zijn eigen dood, zelfs als je al gewaarschuwd had vooraf dat het een stomme zet is. Maar goed, ik zit dan ook rond 2300+ en dat is nog wat laag dus mss daar wat vaker voorkomend dan op 3000+.
Bijvoorbeeld als het andere team gemiddeld 3 of meer levels hoger is dan ons team en vier barracken heeft gesloopt en dan vervolgens fontain fishing gaat doen met een pudge in hun team voor hun killstats te buffen. -_-
Of als het inderdaad tegen zit maar alle barakken wel nog heel zijn en dan 1 speler constant zit te whinen en besluit niet de cruciale groepsgevechten mee te doen waardoor DPS mist en dus zijn gewhine dat het een verloren potje is een self-fullfilling profecy is. Ik ga dan niet schelden en tieren maar ik laat dan wel vaak mijn mening weten over dat soort zaken.
Andere irritante dingen (vaak early game) is als iemand wordt gekilled in jou lane terwijl het zijn eigen schuld is en dan bij jou de schuld probeerd neer te leggen in teamchat. Bijvoorbeeld te veel pushen of niet de hero zien die van plan is te ganken of besluiten aan te vallen op een moment dat jou mana leeg is en je health op 50%. Dan gekilled worden en jou de schuld geven van zijn eigen dood, zelfs als je al gewaarschuwd had vooraf dat het een stomme zet is. Maar goed, ik zit dan ook rond 2300+ en dat is nog wat laag dus mss daar wat vaker voorkomend dan op 3000+.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Voor mij blijft het ook een spelletje met frustraties, ik betrap mijzelf er wel op dat ik het te snel opgeef. Ik snap Feralio's verhaal zeker, erg irritant als je teammates het al opgeven en de sfeer naar beneden halen.
Ik ben er zelf helaas ook wel eens 1 van.. en vind het knap als mensen dat niet hebben.
Ik ben er zelf helaas ook wel eens 1 van.. en vind het knap als mensen dat niet hebben.
Ik denk dat iedereen dat vroeg of laat wel een keertje heeft.
Er is echter wel een groot verschil tussen zeggen dat je/we verloren hebben en daadwerkelijk opgeven.
Zelf zeg ik ook zo nu en dan (laatst weken niet maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik geen dota heb gedaan
) dat we verloren hebben. Maar opgeven heb ik echt maar een enkele keer gedaan (sorry mjetterd
) Gewoon lekker doorknallen en kijken wat je nog kan doen.
Er is echter wel een groot verschil tussen zeggen dat je/we verloren hebben en daadwerkelijk opgeven.
Zelf zeg ik ook zo nu en dan (laatst weken niet maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik geen dota heb gedaan
Nou is negativiteit bij een stand van 15 - 1 niet geheel onbegrijpelijk en ik geef toe toen we daarmee stopte ging het beter, maar godstyfuskolere wat duurde die game langFeralio schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:39:
Even een lief dagboek momentje;
http://dotabuff.com/matches/622824150
Toch, soms is het zo dramatisch dat je gewoon teneergeslagen bent, net zoals je bij een hele vette goede game barst van de adrenaline en er ook helemaal in op gaat. Beide hoort erbij
[ Voor 15% gewijzigd door Fragadder op 23-04-2014 16:08 ]
Verwijderd
Ben 't met Feralio eens. Als men eenmaal negatief begint komt er niks meer van, daarom roep ik hem uit tot MVP van deze matchFragadder schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:06:
[...]
Nou is negativiteit bij een stand van 15 - 1 niet geheel onbegrijpelijk en ik geef toe toen we daarmee stopte ging het beter, maar godstyfuskolere wat duurde die game langDe tegenstander heeft zich letterlijk doodverveelt en toen wonnen we.Maar ook mijn excuses dat ik zwaar depressief in een hoekje zat te huilen. Daarna de suicide initiator uithangen was echt veel beter
Toch, soms is het zo dramatisch dat je gewoon teneergeslagen bent, net zoals je bij een hele vette goede game barst van de adrenaline en er ook helemaal in op gaat. Beide hoort erbij
Pff. Net een game waar ik support wilde gaan. Maar toen pakte 3 anderen uit mijn team al support. Toen wilde ik in de 10 sec die nog over waren de drow ranger pakken (enige carry waar ik ervaring mee heb), maar die vond ik niet zo snel. Dus koos ik op het laatste moment maar templar assassin. Ik moest dus ook nog mid. Ongelooflijk wat heb ik de game vergooid voor ons. Ons team speelde heel goed. Communiceren, warden, stacken, echt samenspel. Maar ik ging in de teamfights echt direct dood, omdat ik de laning phase had verprutst.. Uiteindelijk hadden wij alleen een sterke juggernaut en dus verloren. Ik heb me verontschuldigd, maar het voelde echt shit.
Als je een hero niet kan vinden typ dan gewoon de naam in. Na de eerste 3 letters heb je het wel.
Edit:
Het is verstandig dat je met meer verschillende hero's kan spelen, anders kan je nooit meer doen dan de 'All Pick' modus.
Edit:
Het is verstandig dat je met meer verschillende hero's kan spelen, anders kan je nooit meer doen dan de 'All Pick' modus.
[ Voor 40% gewijzigd door Wrd op 24-04-2014 09:02 ]
Ik heb nog maar 30 games gespeeld, waarvan ik er 28 met support heb gespeeld, dus dat ik niet zoveel heroes ken vind ik heel logisch. Ik heb wel meerdere supports gespeeld, maar ik wil eerst het spel wat beter leren kennen voordat ik carry of mid ga. Nu had ik dat wel gekozen, omdat ik dacht dat ons team dat nodig had. Achteraf beter niet kunnen doen.
Als je drow wel op tijd had kunnen vinden, was dat een goede keus geweest om je mid carrière mee te beginnenaicaramba schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:12:
Ik heb nog maar 30 games gespeeld, waarvan ik er 28 met support heb gespeeld, dus dat ik niet zoveel heroes ken vind ik heel logisch. Ik heb wel meerdere supports gespeeld, maar ik wil eerst het spel wat beter leren kennen voordat ik carry of mid ga. Nu had ik dat wel gekozen, omdat ik dacht dat ons team dat nodig had. Achteraf beter niet kunnen doen.
VILF | Yeti
In het algemeen zijn carries juist de heroes om mee te beginnen. Supports hebben een veel hogere niveau map awareness nodig en ze hebben meer activated abilities en items.
Dat je graag support speel is niets mis mee, is alleen ongebruikelijk voor een beginner.
Dat je graag support speel is niets mis mee, is alleen ongebruikelijk voor een beginner.
Ah. Ik had juist gelezen dat carries veel meer speltechnisch inzicht nodig hebben en late game item choices hebben. Ik speel vooral support omdat er meestal al 2-3 carries in een team zitten bij all-pick, omdat de meeste mensen carry willen. Dan kies ik liever voor support, dat lijkt me dan nuttiger voor het team.
Mgoed. Bij de beginner guides en beginner heroes, etc. Lees ik juist vaak dat je beter met supports kan beginnen, dan is het team minder van je afhankelijk. Ook is het gebrek aan lasthitting skill niet zo belangrijk.
Ik denk dat ik redelijk goede map awareness heb voor een beginner. Ik heb starcraft 2 en call of duty gespeeld en met name met call of duty gebruikte ik de map heel veel. Ik ben sowieso vaak degene die veel pingt en 'care (lane)' zegt.
Veel abilities.. Tja, daar begin ik nu wel een beetje aan te wennen. Zowel de hero abilities als de item abilities begin ik een beetje comfortabel mee te zijn. Al moet ik zeggen dat de shadow shaman + 3 active items toch wel wat veel wordt.
Mgoed. Bij de beginner guides en beginner heroes, etc. Lees ik juist vaak dat je beter met supports kan beginnen, dan is het team minder van je afhankelijk. Ook is het gebrek aan lasthitting skill niet zo belangrijk.
Ik denk dat ik redelijk goede map awareness heb voor een beginner. Ik heb starcraft 2 en call of duty gespeeld en met name met call of duty gebruikte ik de map heel veel. Ik ben sowieso vaak degene die veel pingt en 'care (lane)' zegt.
Veel abilities.. Tja, daar begin ik nu wel een beetje aan te wennen. Zowel de hero abilities als de item abilities begin ik een beetje comfortabel mee te zijn. Al moet ik zeggen dat de shadow shaman + 3 active items toch wel wat veel wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door aicaramba op 24-04-2014 10:22 ]
Echt een GG WP momentje?Feralio schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:39:Even een lief dagboek momentje...
Carries hebben natuurlijk ook map awareness nodig om te weten wanneer ze waar moeten zijn.
In het begin kiezen de meeste inderdaad veel carry omdat het leuk om om veel kills naar binnen te harken.
De guides geven aan welke heroes de beste is om mee te beginnen, dat is een mix van carries, gankers, en support. Dit is voornamelijk omdat ze weinig activated abilities hebben zodat je minder hoeft druk te maken om je eigen abilities.
Drow is een goede carry om mee te beginnen omdat het maar 2 activated abilites heeft waarvan je 1 op autocast kan zetten. Dus effectief hoef je maar 1 ability te activaten in een fight.
Dat jij er juist kiest om een aanwinst te zijn voor de team geeft aan dat je een veelbelovende speler bent
In het begin kiezen de meeste inderdaad veel carry omdat het leuk om om veel kills naar binnen te harken.
De guides geven aan welke heroes de beste is om mee te beginnen, dat is een mix van carries, gankers, en support. Dit is voornamelijk omdat ze weinig activated abilities hebben zodat je minder hoeft druk te maken om je eigen abilities.
Drow is een goede carry om mee te beginnen omdat het maar 2 activated abilites heeft waarvan je 1 op autocast kan zetten. Dus effectief hoef je maar 1 ability te activaten in een fight.
Dat jij er juist kiest om een aanwinst te zijn voor de team geeft aan dat je een veelbelovende speler bent
Ach, je bent ten minste niet degene die het meeste dood is gegaan in die match!Fragadder schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:06:
[...]
Nou is negativiteit bij een stand van 15 - 1 niet geheel onbegrijpelijk en ik geef toe toen we daarmee stopte ging het beter, maar godstyfuskolere wat duurde die game langDe tegenstander heeft zich letterlijk doodverveelt en toen wonnen we.Maar ook mijn excuses dat ik zwaar depressief in een hoekje zat te huilen. Daarna de suicide initiator uithangen was echt veel beter
Ik had 30 minuten nodig voor ik wat items had en eindelijk is nutig werd in die wedstrijd. Early game véél teveel gefeed (...stomme Lion / Kunka) maar uiteindelijk echt een veel te mooie pot vind ik. Heb me ook niet echt verveeld. En qua instelling denk ik inderdaad dat we het (dankzij Feralio) toch wel mooi hebben omgedraaid
....oh en Feralio? Je hebt er dus tóch wel een post over gemaakt he?

Inderdaad, toch maar gedaan. Maar niet zozeer omdat het een lange match was, eigenlijk om even excuses te maken voor mijn gedrag en om aan te geven dat het met een beetje positiviteit toch nog goed kan komen.Fiole schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:44:
[...]
Ach, je bent ten minste niet degene die het meeste dood is gegaan in die match!
Ik had 30 minuten nodig voor ik wat items had en eindelijk is nutig werd in die wedstrijd. Early game véél teveel gefeed (...stomme Lion / Kunka) maar uiteindelijk echt een veel te mooie pot vind ik. Heb me ook niet echt verveeld. En qua instelling denk ik inderdaad dat we het (dankzij Feralio) toch wel mooi hebben omgedraaid
....oh en Feralio? Je hebt er dus tóch wel een post over gemaakt he?Dacht dat je zei dat je dat niet zou doen, haha!
Aan het einde van de dag denk ik dat iedereen er dus wat van heeft geleerd, en boven op alles gewoon wat het al helemaal mooi maakt. Eigenlijk zou ik wel nog is zo'n match willen. Wel met andere pick natuurlijk maar ik heb me wel vermaakt! Meer semi carry achtig voor mijFeralio schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:29:
[...]
Inderdaad, toch maar gedaan. Maar niet zozeer omdat het een lange match was, eigenlijk om even excuses te maken voor mijn gedrag en om aan te geven dat het met een beetje positiviteit toch nog goed kan komen.
Vanavond 9 uur doto inhouse wie doen er mee?
Het is gewoon voor de lulz rollen?
Pickers furYYY
Carry furYYY
Offlane furYYY
Jungler furYYY
1st Support
2nd Support
Hoeft geen rol aan te geven alleen bevestiging wordt ook op prijs gesteld.
Gatheren op Dota en het irc kanaal (http://irc.tweakers.net/dota2)
Pickers furYYY
Carry furYYY
Offlane furYYY
Jungler furYYY
1st Support
2nd Support
[ Voor 12% gewijzigd door Lampiz op 24-04-2014 14:29 ]
Lijkt mij leuk om mee te doen vanavond
VILF | Yeti
Het hangt heel erg van de game af. Mensen die bij 10 kills achterstand lopen te janken laten mij alleen maar weten dat ze een gebrek aan inzicht hebben. Voor de late game gaan en maar 10 kills achter staan terwijl je setup voor de late game goed loopt is geen enkel probleem. Je weet dat je 10 minuten later namelijk 'gewoon' de overhand hebt.Feralio schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:39:
Ja, er zijn situaties waar 10 kills achter staan eigenlijk wel 99% GG is.... maar dat zijn er niet zo heel veel... zeker niet zo veel als dat er nu jankers zijn
Ik voel ook helemaal met je mee in die zin Feralio. Te veel mensen laten zich zo erg beïnvloeden door de kills op een bepaald moment, terwijl die helemaal niet de kansen weerspiegelen.
Cassius schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:39:
#dotapickup (oid) - altijd een goed plan als je met 5 man voice games wilt oefenen. Soms zijn de Engelse accenten ook hilarisch!
[...]
Even een contact poging gedaan, wie weet, thnx!
Little known fact; het irc kanaal heeft een pickup bot.Lampiz schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:27:
Vanavond 9 uur doto inhouse wie doen er mee?
Pickers furYYY
Carry furYYY
Offlane furYYY
Jungler furYYY
1st Support
2nd Support
Weet iemand nog leuke hero combi's voor een 2v2 All Mid?
Pudge/BSAmanoo schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:39:
BS/Stone Spirit
Pugna/Lina
Meepo/(random stun)
Je had wel gelijk hoor, met zeiken win je nooit, je gaat er zelf nog slechter door spelen en het lucht ook totaal niet op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij PUBs de zeikerds ook altijd mute.Feralio schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:29:
[...]
Inderdaad, toch maar gedaan. Maar niet zozeer omdat het een lange match was, eigenlijk om even excuses te maken voor mijn gedrag en om aan te geven dat het met een beetje positiviteit toch nog goed kan komen.
Maar hoe dan ook, zelfs met een positievere instelling, zij hebben die game wel echt vergooid.
Verwijderd
Pudge Omni rot for daysLampiz schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:49:
[...]
Pudge/BS
BS/Stone Spirit
Pugna/Lina
Meepo/(random stun)
Tinker / Zeus.Amanoo schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:39:
Je tegenstander kan dit doen:

Alternatief: Centaur / Tiny.
[ Voor 4% gewijzigd door Demie op 24-04-2014 16:19 ]
Lion / Lina
- the end.
[ Voor 21% gewijzigd door Cassius op 24-04-2014 16:13 ]
De meeste mensen deugen!
Centaur en Tiny zijn minder geweldig in een 2v2, zo is mijn ervaring. Je tegenstander kan zich beter focussen op je combo. In een 5v5 kan je nog wat roamen zonder dat de vijand per direct naar je op zoek gaat.
[ Voor 26% gewijzigd door Amanoo op 24-04-2014 16:44 ]
Een aantal tweakers hebben me nu in actie gezien. Wat zijn nou echt grove fouten die ik vaak maak? Ik kan me indenken dat ik me in late game teamfights wat meer afzijdig moet houden, aangezien in toch alleen maar dood ging. Voor de rest nog echte fouten?
Edit: achteraf gezien had ik de spectre meer moeten harrassen in de laning phase, maar dat durfde ik niet zo goed vanwege de lion stun. Ook leek het vanwege onze goede early game niet nodig of dat risico te nemen..
Edit: achteraf gezien had ik de spectre meer moeten harrassen in de laning phase, maar dat durfde ik niet zo goed vanwege de lion stun. Ook leek het vanwege onze goede early game niet nodig of dat risico te nemen..
[ Voor 30% gewijzigd door aicaramba op 25-04-2014 07:59 ]
Een van de dingen die je moet leren en die je terugziet in replays is dat je niet continue "in" de teamfight moet staan. Je doet de juiste dingen met je items en spells en beweegt je dan naar de rand of uit de teamfight totdat de cooldowns weer verlopen zijn. Je auto attack maakt als support het verschil echt niet (je kan aan de zijlijn wel een auto attackje gooien, maar je moet op de juiste plek staan) en je bent langer in het gevecht en langer nuttig. Laat echt de initiators/tanks/stevige carries hakken terwijl jij alles doet om het leven van het andere team zuur te maken terwijl vooral jouw key spelers (en daarna jezelf) levend blijven.
De meeste mensen deugen!
MOAR ICE ARMOR!aicaramba schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:10:
Een aantal tweakers hebben me nu in actie gezien. Wat zijn nou echt grove fouten die ik vaak maak? Ik kan me indenken dat ik me in late game teamfights wat meer afzijdig moet houden, aangezien in toch alleen maar dood ging. Voor de rest nog echte fouten?
Haha.. Ja, dat besefte ik naderhand ook.. Ik had al een tijdje niet meer met lich gespeeld en was het totaal vergeten.
Over de teamfights. Dat was mijn eigen conclusie ook. Op mijn skills na had ik daar niets te zoeken en kon ik beter meer focussen op in leven blijven of (zoals Sahje zegt) ice armor gebruiken op onze carries.. Vaak was ik sowieso wel doodgegaan omdat de spectre illusions vaak achter me zichtbaar werden en ik daar ook al door in de pan werd gehakt. Ook ging ik regelmatig dood zonder dat ik mn ulti kon gebruiken, omdat ik gestunned was tot ik niet meer leefde.
[ Voor 51% gewijzigd door aicaramba op 25-04-2014 12:02 ]
Je kan gerust een screen length achter het team blijven. Je hoeft niet in de buurt van de carry te zijn.aicaramba schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:45:
[...]
Haha.. Ja, dat besefte ik naderhand ook.. Ik had al een tijdje niet meer met lich gespeeld en was het totaal vergeten.
Over de teamfights. Dat was mijn eigen conclusie ook. Op mijn skills na had ik daar niets te zoeken en kon ik beter meer focussen op in leven blijven of (zoals Sahje zegt) ice armor gebruiken op onze carries.. Vaak was ik sowieso wel doodgegaan omdat de spectre illusions vaak achter me zichtbaar werden en ik daar ook al door in de pan werd gehakt. Ook ging ik regelmatig dood zonder dat ik mn ulti kon gebruiken, omdat ik gestunned was tot ik niet meer leefde.
Ok. Thanks. Dan ga ik me daar wat meer op focussen. Sowieso had ik bij het laatste gevecht, nadat dire roshan had gepakt (toen we voor een throne rush gingen), mezelf in de top jungle moeten opstellen ipv aan de kant van bot jungle. Het was logisch dat ze daar vandaag gingen komen.Sahje schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:17:
[...]
Je kan gerust een screen length achter het team blijven. Je hoeft niet in de buurt van de carry te zijn.
Het was iig leuk dat het zo'n spannende game was. Ik heb nog nooit eerder zo'n lange game gespeeld. En ook niet dat aan de ene kant de ancient bijna kapot was, maar dat het andere team toch won.
[ Voor 16% gewijzigd door aicaramba op 25-04-2014 13:44 ]
Beetje rare pot: http://dotabuff.com/matches/627468401
Ik was wat chagrijnig omdat we nogal naar all-carry neigden en had geen zin meer te supporten. Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven, en ook vond ik het niet meer dan terecht als we zouden verliezen. Uiteindelijk bleken we nog te winnen ook.
Ik was wat chagrijnig omdat we nogal naar all-carry neigden en had geen zin meer te supporten. Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven, en ook vond ik het niet meer dan terecht als we zouden verliezen. Uiteindelijk bleken we nog te winnen ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Amanoo op 26-04-2014 01:06 ]
Update 6.81 is here!
http://www.dota2.com/springcleaning
Kort overzicht door joindota:
http://www.joindota.com/e...ing-cleaning-6-81-is-here
http://www.dota2.com/springcleaning
Kort overzicht door joindota:
http://www.joindota.com/e...ing-cleaning-6-81-is-here
Aantal veranderingen die me nog meer opvallen:
Abaddon
Aghanim's Scepter Borrowed Time now redirects 35% of all damage dealt to nearby allied heroes to Abaddon when active. - Durf niet te zeggen hoe dit zal uitpakken. Gok dat je nu écht suicidaal als een gek 1vs5 kan gaan. Ook word timing een stuk belangrijker (e.g. vs Lion / Lina ulti)
Brewmaster
If you have not attacked for 10 seconds, your next attack will always activate a Drunken Brawler critical hit
If you have not been attacked for 10 seconds, Drunken Brawler will cause you to evade the next attack
- Dit zal Brewmaster weer wat terug in de meta zetten denk ik - word nog amper gespeeld
Ember Spirit
Searing Chains duration reduced from 2/2/3/3 to 1/2/2/3 [?]
Sleight of Fist bonus damage reduced from 30/60/90/120 to 20/40/60/80
- hard hard HARDE nerf, zullen we zeker terug zien
Huskar
Burning Spears is no longer a Unique Attack Modifier
- beste van allemaal imho, LOL HUSKAR MANMODE NU MET ATTACK MODIFIERS RAWR (...skadi / burning spear iemand?)
Lich
Frost Armor can now be cast on buildings
Aghanim's Scepter Chain Frost no longer has a bounce limit
- Frost armor op buildings? Dat word ZO zwaar onderschat, die armor van Lich. Lich + treant combo too OP
Medusa
Split Shot reworked from 50/60/70/80% damage with 5 maximum targets, to 80% damage with 2/3/4/5 maximum targets
- Geen ancient jungling meer
Necrophos
Heartstopper Aura area of effect increased from 1000 to 1200
Reaper's Scythe now adds +30% duration to the respawn timer
- Reaper Scythe op max levels (of op targets tussen 20-25) zonder buyback met meer dan 2 min respawn? Dat gaat écht belachelijk worden. (respawn time = 4 * level), lv 25 = 100*30 = 130 sec dood....whut?
Ursa
Fury Swipes is no longer a Unique Attack Modifier
Ook hier weer - skadi / fury swipes? Of wellicht mana burn / overpower? Ik weet eigenlijk vrij zeker dat er nu STANDAARD een diffusual gebouwd zal worden op Ursa ipv overpower te levelen
Vengeful Spirit
When Vengeful Spirit is slain, her killer is inflicted with a negative Vengeance Aura, which decreases the damage of her killer and their nearby allies, until she revives
- dit zal niet zo belangrijk lijken maar bedenk is dat bij een 5vs5 teamfight Venge swap, gaat dood en ondertussen heeft dan het hele andere team -36% damage voor die teamfight. Dat scheelt echt ongelooflijk veel. Natuurlijk eb je het zelf niet, maar als venge toch dood gaat. Mooie goede buff dit
Edit: Zeus vergeten, een beetje over deze change heen gekeken maar:
Lightning Bolt can now be cast on the ground, affecting the closest enemy hero in a 250 range
Denk daar maar is even over na. Wat gaat dat betekenen? Dat Zeus nu een gratis deward heeft als skill, vanaf level 1 die je kan spammen. Je kan Lightning Bolt dus gewoon op de grond casten, en je krijgt er true sight gratis bij. Support Zeus gratis deward
toch wel ook écht een massieve buff dit die je snel over het hoofd ziet
Abaddon
Aghanim's Scepter Borrowed Time now redirects 35% of all damage dealt to nearby allied heroes to Abaddon when active. - Durf niet te zeggen hoe dit zal uitpakken. Gok dat je nu écht suicidaal als een gek 1vs5 kan gaan. Ook word timing een stuk belangrijker (e.g. vs Lion / Lina ulti)
Brewmaster
If you have not attacked for 10 seconds, your next attack will always activate a Drunken Brawler critical hit
If you have not been attacked for 10 seconds, Drunken Brawler will cause you to evade the next attack
- Dit zal Brewmaster weer wat terug in de meta zetten denk ik - word nog amper gespeeld
Ember Spirit
Searing Chains duration reduced from 2/2/3/3 to 1/2/2/3 [?]
Sleight of Fist bonus damage reduced from 30/60/90/120 to 20/40/60/80
- hard hard HARDE nerf, zullen we zeker terug zien
Huskar
Burning Spears is no longer a Unique Attack Modifier
- beste van allemaal imho, LOL HUSKAR MANMODE NU MET ATTACK MODIFIERS RAWR (...skadi / burning spear iemand?)
Lich
Frost Armor can now be cast on buildings
Aghanim's Scepter Chain Frost no longer has a bounce limit
- Frost armor op buildings? Dat word ZO zwaar onderschat, die armor van Lich. Lich + treant combo too OP
Medusa
Split Shot reworked from 50/60/70/80% damage with 5 maximum targets, to 80% damage with 2/3/4/5 maximum targets
- Geen ancient jungling meer
Necrophos
Heartstopper Aura area of effect increased from 1000 to 1200
Reaper's Scythe now adds +30% duration to the respawn timer
- Reaper Scythe op max levels (of op targets tussen 20-25) zonder buyback met meer dan 2 min respawn? Dat gaat écht belachelijk worden. (respawn time = 4 * level), lv 25 = 100*30 = 130 sec dood....whut?
Ursa
Fury Swipes is no longer a Unique Attack Modifier
Ook hier weer - skadi / fury swipes? Of wellicht mana burn / overpower? Ik weet eigenlijk vrij zeker dat er nu STANDAARD een diffusual gebouwd zal worden op Ursa ipv overpower te levelen
Vengeful Spirit
When Vengeful Spirit is slain, her killer is inflicted with a negative Vengeance Aura, which decreases the damage of her killer and their nearby allies, until she revives
- dit zal niet zo belangrijk lijken maar bedenk is dat bij een 5vs5 teamfight Venge swap, gaat dood en ondertussen heeft dan het hele andere team -36% damage voor die teamfight. Dat scheelt echt ongelooflijk veel. Natuurlijk eb je het zelf niet, maar als venge toch dood gaat. Mooie goede buff dit
Edit: Zeus vergeten, een beetje over deze change heen gekeken maar:
Lightning Bolt can now be cast on the ground, affecting the closest enemy hero in a 250 range
Denk daar maar is even over na. Wat gaat dat betekenen? Dat Zeus nu een gratis deward heeft als skill, vanaf level 1 die je kan spammen. Je kan Lightning Bolt dus gewoon op de grond casten, en je krijgt er true sight gratis bij. Support Zeus gratis deward
[ Voor 9% gewijzigd door Anvesi op 26-04-2014 19:06 ]
Een van de grootste veranderingen vind ik de Omni + Aghanim combo. Die tijd is wat mij betreft een beetje overboard en ik vermoed dat we hem nu bijzonder veel gaan zien.
Kleinere changes:
- Dat Ursa zijn UAM eraf is ok (zal wel een slow/diffusal achtig item bouwen), maar bij Huskar wordt het met zijn ranged + slow + leap samen met een item met extra UAM een zeer dodelijke combo.
- Silencer en Windrunner komen terug als semi-carry
- Undying is een zeer vatbare support, die 0XP is een huge buff.
- Bereid je voor op Lich + Void/Enigma combo's
... als Jakiro dan ook nog eens binnen spuugt
.
- Tusk wordt nog meer een skill-based hero
Ik denk dat Brew bijvoorbeeld niet zo zeer hard terugkomt. Zijn buff is super voor laning/ganking, maar in teamfights heeft hij er geen biet aan.
- Town Portal Scroll: Added an option to require a halt command to in order to cancel a Town Portal Scroll - Woohoo
.
Kleinere changes:
- Dat Ursa zijn UAM eraf is ok (zal wel een slow/diffusal achtig item bouwen), maar bij Huskar wordt het met zijn ranged + slow + leap samen met een item met extra UAM een zeer dodelijke combo.
- Silencer en Windrunner komen terug als semi-carry
- Undying is een zeer vatbare support, die 0XP is een huge buff.
- Bereid je voor op Lich + Void/Enigma combo's

- Tusk wordt nog meer een skill-based hero
Ik denk dat Brew bijvoorbeeld niet zo zeer hard terugkomt. Zijn buff is super voor laning/ganking, maar in teamfights heeft hij er geen biet aan.
- Town Portal Scroll: Added an option to require a halt command to in order to cancel a Town Portal Scroll - Woohoo
De meeste mensen deugen!
Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]