Ik weet niet of je doelt op je win rate van die pagina, maar maar zo'n enkele pagina zegt niet zo veel, uiteindelijk zal het altijd rond de 50% zitten. Volgens mij zijn bijna alle uitschieters boven de ~55% te verklaren door het feit dat die spelers met vaste try hard vrienden en/of heroes spelen, waar het systeem niet goed voor kan compenseren.
Tr!gger schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:13:
Zulke streaks heb ik ook die dan weer mooi gecompenseerd worden met 5 losses op rij
omdat je bij kansloze mensen wordt gezet door de MM en dan met 50 - 20 verliest. Solo que is echt niks soms. Een tussenweg zit er niet vaak tussen bij mij of eenzijdige win of eenzijdige loss. Echt spannende leuke games kom ik iig zelden tegen.
Hoe de MM precies werkt is nog grotendeels een raadsel, maar het gaat er bij niet in dat Valve spelers die toevallig 4 potjes op rij hebben gewonnen expres met veel slechtere spelers in een team stopt om koste wat kost je win streak te breken.
Dota is aan de ene kant een game waar bij het lastig kan zijn om terug te komen als je achter staat. Als de tegenstander betere items en hogere levels heeft, hebben zij wat dat betreft een duidelijk voordeel. Aan de andere kant krijg je meer XP als je een hero van een hoog level kilt, dan wanneer je iemand van een lager level kilt. En hoe hoger level en hoe langere kill streak een vijand heeft, hoe meer goud je krijgt als je hem kilt. Als je bijvoorbeeld een lvl 25 hero kilt die "beyond godlike" is (10 of meer kill streak), krijg je 1425 goud, dan kan je dus vrij snel inlopen. Respawn tijden worden langer naar mate de game vordert en de heroes hogere levels hebben. Als jij een level 25 hero kilt, heb je 100 seconden de tijd om daarvan te profiteren.
Goedkope items zijn relatief beter dan dure items (afgezien van active abilities). Een iron branch kost 53 goud en geeft je +1 STR, +1 AGI, en +1 INT. Een ultimate orb geeft je +10 STR, +10 AGI, en +10 INT, maar kost 2100 goud. 10 keer betere stats voor een 40 keer zo hoge prijs. Zelfde geld voor armor items, damage items, etc.
Hoger level zijn heeft, als je lvl 16 gepasseerd bent, ook niet echt een gigantische voordelen. Verschil tussen lvl 16 en lvl 25 is 9 keer +2 attributes boven op je normale stat growth, wat gemiddeld ook rond de 2 zit. Stel dat je op lvl 16 op 60 STR/AGI/INT zit, dan zit je op lvl 25 op 60 + 9 * (2 + 2) = 96. +36 stats is best veel, maar in een enigzins gebalanceerd potje niet onoverkomelijk denk ik. +36 stats geeft je trouwens 1,08 hp regen, +684 max hp, 5,04 armor, 36 attack speed, +468 max mana, 1,44 mana regen.
Tenzij er in het begin van de game rare dingen gebeuren, heb ik het idee dat de meeste van mijn potjes best gebalanceerd zijn. Ik speel wel ook alleen Random Draft (en soms Captain's Draft) tegenwoordig, misschien dat dat scheelt. Je moet min of meer verplicht kijken naar wat de andere picken (je pickt om-en-om), je kan niet meer wachten om te counter picken, er zijn minder phantom lancer insta-picks, etc.