Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:56
Mede-auteurs:
  • Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021

Sahje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3tpDNUCUCA4HMRy4OgZmFvP3/full.jpg

InhoudsopgaveHollands Glorie

1. Introductie
1.1 Wat is Dota 2?

Placeholder
1.2 Hoe te krijgen

Dota 2 zit niet meer in de beta, om te spelen bezoek je de Dota 2 Steam-pagina en klik op de 'Dota 2 downloaden'-knop.
2. Informatie
2.1 FAQ

Is Dota 2 beschikbaar voor Mac of Linux?
Ja, Dota 2 is nu beschikbaar voor zowel Mac als Linux.

Is Valve klaar met de game nu dat het niet meer een bèta is?
Dota 2 zal vooruit gaan, zoals het altijd heeft gedaan. Ze hebben nog altijd oude (en uiteindelijk nieuwe) helden uit te brengen en een oneindige hoeveelheid mogelijkheden toe te voegen. Ze brengen het spel nu uit omdat het klaar is, maar er is natuurlijk geen einde aan de ontwikkeling van het spel. Net zoals de voorbije jaren terwijl Dota 2 gegroeid is, kijkt Valve uit naar onze reactie over hoe ze er momenteel voor staan en wat het volgende is dat wij in het spel zou willen zien.

2.2 Guides

In dota zelf zitten verschillende guides die je kan volgen, tijdens het spelen. Deze geven aan welke items je het beste kan kopen in het begin, of later in het spel, deze zijn standaard gemaakt door Valve. Ook kun je nog kiezen voor een guide gemaakt door spelers in-game, deze zijn vaak uitgebreider, geven aan welke skills je zou moeten levelen en wat skills doen. Hoe dit te doen is kun je hier vinden.

Buiten het spel zijn er ook verschillende guides beschikbaar, danwel online of op youtube. Een goed voorbeeld hiervan is dotacinema. Een andere site is mobafire, ook bekend van hun League of Legends guides. Houd in gedacht, dit zijn allemaal richtlijnen en je hoeft ze natuurlijk niet altijd te volgen.

2.3 Streams / videos
Wat op dit moment dé site is om alle wedstrijden en streams te volgens is joindota, waar je ook alle nieuws omtrant DotA2 kan vinden. Aan de rechterhand vind je alle wedstrijden, en kun je een embedded stream vinden.
Ook kun je zelfs wedden met je in-game items. Dit kan via dota2lounge. Hoe dit precies werkt, kun je op die site vinden. Daarnaast zijn er natuurlijk genoeg video's te vinden op youtube, hetzij over game mechanics of over leuke dingen.

3. Community
3.1 Teamspeak
Dankzij Feralio is er een Tweakers teamspeak online, waar veel mensen samen komen om te spelen. Dit kun je gebruiken als je samen met mede-tweakers wilt spelen!
het adres: Teamspeak.grolleman.org

3.2 Guild
Ook zit er in dota 2 zelf een guild. Dit is een goede plek om te beginnen zodat je samen kan spelen. Vanuit de guild kan je je party openen voor anderen, of eventueel party's joinen van andere tweakers die al reeds open zijn. Voor een invite kun je Feralio, Multensor, Demie, Sherri, Yogoi, Micro, Phyt` vragen of ze je hiermee willen helpen.

3.3 IRC
Tevens is er ook nog een IRC channel op het Tweakers netwerk Om te connecten met de webclient klik je HIER. In het channel zijn een aantal basis commando's aanwezig, zo draait er een pickup script op Egghead (Bot van Feralio). Lijstje van commando's:
  • !add - Voeg jezelf toe aan de pickup queue
  • !remove - Verwijder jezelf uit de pickup queue
  • !Feed - Laat de laatste nieuwsartikelen zien van OnGamers en JoinDota
  • !ts - Geeft de Teamspeak server details weer
4. Heroes

RadiantStrength
Alchemist Earthshaker Sven Tiny Kunkka Beastmaster Dragon Knight Clockwerk Omniknight Huskar Brewmaster Treant Protector IO Centaur Warrunner Timbersaw Bristleback Tusk Elder Titan Earth Spirit

DireStrength
Axe Pudge Sand King Slardar Tidehunter Wraith King Lifestealer Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/dota2.gamepedia.com/thumb/b/bb/Night_Stalker.png/100px-Night_Stalker.png Doom Spirit Breaker Lycanthrope Chaos Knight Undying Magnus Abaddon

Agility
Anti Mage Drow Ranger Juggernaut Mirana Morphling Phantom Lancer Vengeful Spirit Riki Sniper Templar Assassin Luna Bounty Hunter Ursa Gyrocopter Lone Druid Naga Siren Troll Warlord Ember Spirit

Agility
Bloodseeker Shadow Fiend Razor Venomancer Faceless Void Phantom Assassin Viper Clinkz Broodmother Weaver Spectre Meepo Nyx Assassin Slark Medusa

Intelligence
Crystal Maiden Puck Storm Spirit Windrunner Zeus Lina Shadow Shaman Tinker Natures Prophet Enchantress Jakiro Chen Silencer Ogre Magi Rubick Disruptor Keeper of the Light Skywrath Mage

Intelligence
Bane Lich Lion Witch Doctor Enigma Necrolyte Warlock Queen of Pain Death Prophet Pugna Dazzle Leshrac Dark Seer Batrider Ancient Apparition Invoker Outworld Devourer Shadow Demon Visage

5. Hollands Glorie!
Naast iedere vakantiebestemming ter wereld is ook in Dota 2 Nederland natuurlijk vertegenwoordigt! Geen volledig Nederlandse (of Vlaamse) teams nog op topniveau helaas. Wel zijn er op dit moment twee Nederlanders actief in de professionele gaming scene en is één Nederlandse bekend als caster, event host en interviewer. Hieronder een korte introductie van allen met bijbehorende informatie als je meer wilt zien/weten:

WehSing "SingSing" Yuen Liquipedia Profile Twitch [url="[https://www.youtube.com/channel/UC6c3OP2fWzaH5Nq5kh4m_SA]"]YouTube [/url] Twitter
Meer polariserend als SingSing komen spelers niet in de Dota 2 Scene. Of je houdt van zijn unieke grappen en uitspraken of je vindt hem een flauwe internettroll. Voorstanders en tegenstanders zijn het er echter over eens: Sing is op dit moment één van de beste midspelers in de professionele Dota scene. Beroemd en Berucht om zijn Mirana Arrows is Sing's motto: "Shoot Arrow, Hit Arrow". Op dit moment is hij actief voor Cloud 9, een internationaal Dota 2 team wat voor veel mensen op de short-list staat voor een directe invite voor Ti4.

Alaan "SexyBamboe" Faraj Liquipedia Profile Twitch Twitter
De originele Space Creator. BamboeDota is al jaren een household term in de Dota scene. Zijn speelstijl laat zich het beste omschrijven als Go Big or Go Home. Op dit moment actief als de solo offlane speler van Team Zephyr in Korea zorgt "Bambi" ervoor dat zijn andere spelers de ruimte hebben om te bewegen over de kaart. En als dat strategisch doodgaan betekent terwijl je de Aegis probeert te snatchen dan schuwt hij er niet voor terug.

Jorien "Sheever" van der Heijden Website YouTube Twitch [url="[https://twitter.com/SheeverGaming]"]Twitter [/url]
Begonnen als de persoon die toernooien castte waar niemand anders zin in had is Sheever uitgegroeid tot één van de bekendste persoonlijkheden in de Dota 2 wereld. Inmiddels raakt ze steeds meer bekend als interviewer en event host maar ook nu nog is ze vaak betrokken bij het casten van professionele games. Daarnaast streamt ze ook haar eigen gameplay zowel met en zonder Husbando AdmiralBulldog tot groot genoegen van Twitch Chat en Youtube

Met dank aan theJVH voor de skin.

Changelog
02-12-13: IRC stukje toegevoegd door Feralio
20-11-13: Hero table update.
20-11-13: Topic aangemaakt door Feralio
20-11-13: Tekst invulling
27-03-14: Hollands Glorie!

[ Voor 255% gewijzigd door Feralio op 13-08-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Placeholder :)

• mathiasv91
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

:O een deel 2 :D

Killboard--Eve-Board

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Jeeeuj, nieuw topic! oOo

VILF | Yeti

• Feralio
Shh, we zijn nog bezig. ;)

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Van mij zullen ze het niet weten O-)

[ Voor 6% gewijzigd door mathiasv91 op 21-11-2013 17:12 ]

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Is die al af?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Schopje omhoog O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 12:29
Nieuw topic, nice! Mooie topicstart ook :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:11
http://blog.dota2.com/2013/12/matchmaking/

"Ranked Matchmaking is Coming", en informatie over hoe de matchmaking in het algemeen werkt. Erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Yes!! Daar zat ik al heel lang op te wachten. De Dotabuffrating was leuk, mydotaskill.com grappig, maar je wilt natuurlijk de officiële ladders beklimmen. Echt goed nieuws, zal denk ik vooral nog ranked gaan spelen dan :).

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Topicstarter
Ik ben zeer benieuwd hoe matchmaking zal uitpakken. Zoals (de meeste) weten heeft het voor en vooral veel nadelen. Kijk maar naar LoL en HoN. Aan de andere kant zit er nu wel een uitdaging in DotA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Ben ik het met je eens, maar op de manier waarop Dota het wil invoeren zal het echt meevallen. Het wordt vooral vervelend bij de 'pick orders'. Daarmee bedoel ik dat pink ook de hoogste MMR heeft en bruin de laagste MMR. Zolang dat gehusseld wordt zie ik niet echt veel nadelen.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Wooooeeeh!!! Nieuwe topic!!! Heb nog wel wat leuke ideeën voor toevoegingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
ickeicke schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:01:
http://blog.dota2.com/2013/12/matchmaking/

"Ranked Matchmaking is Coming", en informatie over hoe de matchmaking in het algemeen werkt. Erg interessant.
Lijkt me zelf zeer leuk. Ga je daar echt focussen op je beste heroes/playstyle en kun je bij unranked gewoon meer casual en alles uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd94
  • Laatst online: 13-01-2023
Michielodc schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:59:
[...]

Lijkt me zelf zeer leuk. Ga je daar echt focussen op je beste heroes/playstyle en kun je bij unranked gewoon meer casual en alles uitproberen :D
Exact dit :> nu alleen nog maar een zeker speelgroepje zien te vinden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Warning, tryhards incomming :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
[url="\"]http://blog.dota2.com/2013/12/matchmaking/[/url]"]Ranked Matchmaking is coming[/url]
Ben benieuwd hoe het gaat werken en of het veel gespeeld gaat worden.

OKAY, spuit12

[ Voor 24% gewijzigd door Gert Pronk op 07-12-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Je hebt de tekst en de URL omgedraaid.

EDIT:
Nu niet meer.

Ik wil echt kijken naar mooie combinaties van heroes met Earth Spirit. In ieder geval is Crystal Maiden briljant, en van initiators verwacht ik ook veel succes, met name als ze een AoE initating ability hebben (Tidehunter bijvoorbeeld).

[ Voor 77% gewijzigd door Amanoo op 07-12-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Laatst online: 22-08 19:30
Geniaal interview met Dendi van nog geeneens 2min:

[ Voor 26% gewijzigd door Michielodc op 08-12-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Die had echt te veel suiker met koffie op. Stuiteren dat hij deed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 21:10
Keihard aan het oefenen voor de ranked matchmaking, kunnen we eindelijk eens zien wie nou de echte pro gamers zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YFZu4bl.jpg

Speciaal voor de mensen die denken dat ze de game niet kunnen bepalen met een support :9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TTyxcx8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn CM lane support net haalde nog wel hoger dan dat, 11-7-27, en dan zonder carry-build. Misschien hadden we wat OP heroes in ons team. Skype tussen mij en die CM hielp natuurlijk ook. Earth Spirit en CM zijn een zwaar dodelijke combo als je een beetje communiceert.

Gerucht gaat dat ES nog generfed gaat worden, en gezien de meeste matches die ik met hem speel in pubstomps eindigen kan ik het ergens begrijpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Amanoo op 08-12-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:40
Zulke streaks heb ik ook die dan weer mooi gecompenseerd worden met 5 losses op rij omdat je bij kansloze mensen wordt gezet door de MM en dan met 50 - 20 verliest. Solo que is echt niks soms. Een tussenweg zit er niet vaak tussen bij mij of eenzijdige win of eenzijdige loss. Echt spannende leuke games kom ik iig zelden tegen.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
Heb wel vaak het idee wanneer ik verlies ik zelf ook minder goed speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:40
Bart.O schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:47:
Logisch toch als je in het verliezende team zit dan gaat het sowieso slechter omdat alles moeilijker wordt en als de kloof met levels en items groter wordt dus ook je eigen spel want het is kansloos na een paar verloren teamfights.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Tr!gger schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:57:
[...]

Logisch toch als je in het verliezende team zit dan gaat het sowieso slechter omdat alles moeilijker wordt en als de kloof met levels en items groter wordt dus ook je eigen spel want het is kansloos na een paar verloren teamfights.
Hoeft niet in te houden dat je slechter speelt.
Het is dan alleen dat het goede spelen geen effect heeft omdat je mogelijk te ver achterloopt.
Dan kun je met puck nog zo'n mooie 3 man ult hebben maar als je achterloopt kan het inhouden dat je als nog 1-4 dat gevecht uitkomt als team. Houd niet meteen in dat je slecht speelde.

Al voelt het wel snel alsof je slecht speelt maar thats just emotions ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
Ik snap wat je bedoelt maar ik maak bijvoorbeeld early game wat foutjes of minder plays waardoor we achter komen te staan.Ookal staan we achter, dan nog kan ik aardig beoordelen of ik wel of niet goed speel. Misschien komt het ook omdat ik graag 'play makers' speel zoals enchantress. Als ik de eerste 10 min ongestoord de jungle farm dan heb ik geen slechte game maar kunnen we hierdoor wel achter komen te staan omdat ik geen ganks plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
Bart.O schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:09:
Keihard aan het oefenen voor de ranked matchmaking, kunnen we eindelijk eens zien wie nou de echte pro gamers zijn :)
Ik weet niet of je doelt op je win rate van die pagina, maar maar zo'n enkele pagina zegt niet zo veel, uiteindelijk zal het altijd rond de 50% zitten. Volgens mij zijn bijna alle uitschieters boven de ~55% te verklaren door het feit dat die spelers met vaste try hard vrienden en/of heroes spelen, waar het systeem niet goed voor kan compenseren.
Tr!gger schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:13:
Zulke streaks heb ik ook die dan weer mooi gecompenseerd worden met 5 losses op rij omdat je bij kansloze mensen wordt gezet door de MM en dan met 50 - 20 verliest. Solo que is echt niks soms. Een tussenweg zit er niet vaak tussen bij mij of eenzijdige win of eenzijdige loss. Echt spannende leuke games kom ik iig zelden tegen.
Hoe de MM precies werkt is nog grotendeels een raadsel, maar het gaat er bij niet in dat Valve spelers die toevallig 4 potjes op rij hebben gewonnen expres met veel slechtere spelers in een team stopt om koste wat kost je win streak te breken.

Dota is aan de ene kant een game waar bij het lastig kan zijn om terug te komen als je achter staat. Als de tegenstander betere items en hogere levels heeft, hebben zij wat dat betreft een duidelijk voordeel. Aan de andere kant krijg je meer XP als je een hero van een hoog level kilt, dan wanneer je iemand van een lager level kilt. En hoe hoger level en hoe langere kill streak een vijand heeft, hoe meer goud je krijgt als je hem kilt. Als je bijvoorbeeld een lvl 25 hero kilt die "beyond godlike" is (10 of meer kill streak), krijg je 1425 goud, dan kan je dus vrij snel inlopen. Respawn tijden worden langer naar mate de game vordert en de heroes hogere levels hebben. Als jij een level 25 hero kilt, heb je 100 seconden de tijd om daarvan te profiteren.

Goedkope items zijn relatief beter dan dure items (afgezien van active abilities). Een iron branch kost 53 goud en geeft je +1 STR, +1 AGI, en +1 INT. Een ultimate orb geeft je +10 STR, +10 AGI, en +10 INT, maar kost 2100 goud. 10 keer betere stats voor een 40 keer zo hoge prijs. Zelfde geld voor armor items, damage items, etc.

Hoger level zijn heeft, als je lvl 16 gepasseerd bent, ook niet echt een gigantische voordelen. Verschil tussen lvl 16 en lvl 25 is 9 keer +2 attributes boven op je normale stat growth, wat gemiddeld ook rond de 2 zit. Stel dat je op lvl 16 op 60 STR/AGI/INT zit, dan zit je op lvl 25 op 60 + 9 * (2 + 2) = 96. +36 stats is best veel, maar in een enigzins gebalanceerd potje niet onoverkomelijk denk ik. +36 stats geeft je trouwens 1,08 hp regen, +684 max hp, 5,04 armor, 36 attack speed, +468 max mana, 1,44 mana regen.

Tenzij er in het begin van de game rare dingen gebeuren, heb ik het idee dat de meeste van mijn potjes best gebalanceerd zijn. Ik speel wel ook alleen Random Draft (en soms Captain's Draft) tegenwoordig, misschien dat dat scheelt. Je moet min of meer verplicht kijken naar wat de andere picken (je pickt om-en-om), je kan niet meer wachten om te counter picken, er zijn minder phantom lancer insta-picks, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik had net een trilane tegen over me, waarbij ik Earth Spirit was en mijn partner Riki. Rare lineups, maar de vijand zat snoeihard te nooben. Volgens mij dacht men "Hee, met zijn 3'en op een lane, dan zijn er twee anderen die kunnen creep stacken/pullen en warden. En zo was er onder andere een Sand King die enkel dode last zat te spelen, en compleet niets nuttigs deed. En zo stond drie man vooraan in de lane, waarbij de creepwaves vooral bij onze toren gepushed zaten, en het wel leek alsof het nog steeds Sinterklaas was, zoveel gratis farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
+648 hp en + 5,04 armor vind jij een klein verschil? Je extra armor verhoogt je EHP over alle HP die je al hebt. Daar komt nog je extra dmg+ extra attackspeed bij op en je extra spells die je dankzij je nieuwe mana kan casten. Je vergelijking met branches is schattig maar wat wil je er mee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
Bart.O schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:45:
+648 hp en + 5,04 armor vind jij een klein verschil? Je extra armor verhoogt je EHP over alle HP die je al hebt. Daar komt nog je extra dmg+ extra attackspeed bij op en je extra spells die je dankzij je nieuwe mana kan casten. Je vergelijking met branches is schattig maar wat wil je er mee zeggen?
Wat ik met mijn post wilde zeggen was: ook al sta je achter (qua kills, goud, xp, wat dan ook), je bent niet meteen kansloos. Naar mijn mening hadden een aantal recente posts een beetje de strekking (no offense): "ik ben awesome, maar krijg 4 noobs in mijn team, dus dan staan we op een gegeven moment achter en dan kunnen we nooit meer winnen." Wat ik wilde aantonen met mijn berekeningetjes over de branches is je in dota relatief juist aan effectieve waarde verliest naar mate je meer xp en goud verzamelt. 2000 goud aan items is over het algemeen niet 2 keer zo goed als 1000 goud aan items. Met andere woorden; de underdog is relatief sterk. +648 hp en + 5,04 armor is natuurlijk niet niets, maar het maakt mensen niet in eens unkillable. Vooral met magic damage gaat het hard. Een Dragon Slave + Light Strike Array van Lina en bijvoorbeeld een Breathe Fire van Dragon Knight en je hebt wat betreft hp het verschil tussen lvl 16 en lvl 25 al ingehaald. (En ja, ze hebben natuurlijk een Pipe of Insight en BKB gehaald tegen Lina, en ja de lvl 25 hero heeft vast ook een Heart en een Abyssal Blade waarmee hij DK vrolijk door BKB heen stunned, etc. Ik snap er bij lvl 16 vs lvl 25 meer komt kijken dan 648 hp, maar ik denk dat mijn punt nog steeds terecht is.)

Ik ben blij dat dota geen surrender/concede knop heeft. De potjes waarbij ik eigenlijk de hoop al had opgegeven maar die we uiteindelijk toch wisten te winnen zijn voor mij vaak de hoogtepunten van het spel. Af en toe zo'n potje spelen weegt voor mij makkelijk op tegen af en toe een "kansloos potje" spelen. Er zijn in dota ook wat mij betreft ook nog wel kansloze potjes, maar dat komt dan volgens mij vooral vanwege slechte communicatie of samenspel (een initiator die nooit bij teamfights aanwezig is, een ganker die niet gankt, etc.), of vanwege een groot verschil in late game (en/of split push) potentie tussen de teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Of je een achterstand nog in kan halen wil volgens mij ook sterk per hero verschillen, overigens. Een Shadow Shaman die achter staat moet je niet onderschatten, die is altijd link, zeker als er ineens nog een partner achter hem blijkt te staan. Maar veel hard carries zijn wanneer ze achterlopen een soort wandelende piñata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
[message=41379031,noline]

Speciaal voor de mensen die denken dat ze de game niet kunnen bepalen met een support :9
[afbeelding]
We all love supports welke late game ook nog kunnen carry-en.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5GYvG.jpg

For the record, courier en gedeelte van de wards verzorgd.

[ Voor 3% gewijzigd door Schnoop op 09-12-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Laatst online: 19-03 17:28
^^ Silencer is daar idd een leuke voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Gisteren een dikke pot gehad! :o
http://dotabuff.com/matches/414541644

Het kon alle kanten op en op een gegeven moment stonden wij onze racks te verdedigen we hadden bijna de hoop opgegeven. (Wij waren met een stack van 3 Yeti, Thesserd, Rempi en zaten op TS. De andere 2 in ons team niet en stonden niet echt open voor advies.) Zo ging BH ‘even’ farmen en werd elke keer keihard afgemaakt door Riki die ineens achter hem stond, deze Riki was echt een pain in the ass..

Maar na een poosje te hebben gewacht in de base (teamfights gingen namelijk niet heel goed, beste was verdedigen) knoop doorgehakt en top gepushed. Hun zaten ons op de hielen met base pushen maar we hebben het overwonnen. In 1 streep doorgegaan met SK, de rest verdedigde. De racks waren snel kapot en de andere torens ook voor de ancient. Toen was het als een malle attacken en de overwinning was voor ons (terwijl de enemy onze base aan het attacken was). Dit leverde de nodige frustratie bij Thesserd op want die dacht dat we het niet zouden winnen. Maar het is goed gekomen :D 500 damage FTW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Laatst online: 22-01 15:51
Ja Thesserd raakte helemaal in de stress :+, ze had duidelijk niet door dat wij al de overwinning te pakken hadden.

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
al mijn solo queue's de laaste tijd zijn losses. ik win enkel nog met de vaste bende waarmee ik speel :(
gisteren ook, iemand had enchantress om te junglen gepicked, ik had bristleback.

ik swap wat lanes aangezien onze solo sniper het moeilijk had (vs lina en lich --> magic walhalla). enchantress blijft maar junglen, word geganked, gankt niet zelf, speelt dus niet actief mee.
aan minuut 24 koopt ze haar eerste item, een midas...
toen stonden we al 45-9 achter en was het dus al ferm gg.

ik kom altijd met zo'n mensen in queue terecht :( niet te doen.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bounty Hunter _/-\o_
Geweldige Hero, Invisibility met damage als je iemand aanvalt ( kan ook abused worden met fade time ), Crit met slow en de belangrijkste reden waarom iemand BH speelt is Track. Track is in mijn opzicht DE beste support skill.

http://dotabuff.com/matches/414852502

Wij stonden hier ver achter, maar wij hadden track dus we kwamen langzaam maar zeker weer terug door de bonus gold en daarom hadden we gewonnen. Als ik niet tot nauwelijks getracked had hadden we zeker verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
dan zet er iemand sentry wards en je ben gejost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kowlier schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:16:
dan zet er iemand sentry wards en je ben gejost :p
Zolang je maar kan tracken is het ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Tracken van BH is inderdaad heerlijk. Vooral tegen een Riki bijvoorbeeld :P

Gisteren een potje gespeeld met een vrij onervaring BH waar Rempi het over had. Wat wel prettig was dat nadat ik hem uitlegde hoe hij zijn track moest gebruiken dat hij het ook goed deed daarna. Probeer de potentiele kills te tracken maar vooral Riki whaha.

[ Voor 3% gewijzigd door Thesserd op 09-12-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben altijd wel van van Track bij een vijandelijke BH als ik net Rubick speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Net ook een grappig potje. Onze Pudge eindigde met 4 Hearts of Tarrasque en een stuk of 25 kills. HP ergens ver boven de 7k en een HP regen die ook niet meer normaal is. Dan kan je vrijwel niet meer dood. Zelf kwam ik ook wel een heel eind, met Kaolin waar een Vanguard, Heart en Mekansm op zat, maar in tegenstelling tot Pudge was ik niet onstervelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amanoo schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:30:
Net ook een grappig potje. Onze Pudge eindigde met 4 Hearts of Tarrasque en een stuk of 25 kills. HP ergens ver boven de 7k en een HP regen die ook niet meer normaal is. Dan kan je vrijwel niet meer dood. Zelf kwam ik ook wel een heel eind, met Kaolin waar een Vanguard, Heart en Mekansm op zat, maar in tegenstelling tot Pudge was ik niet onstervelijk.
Ik heb nog niet zoveel Kaolin gespeeld maar waarom bouw je Vanguard op hem als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 08:50
Mwah, valt toch wel mee ;)
Zijn kda is onder de 3 met meepo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

sandah88 schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:41:
[...]

Mwah, valt toch wel mee ;)
Zijn kda is onder de 3 met meepo :9
tja ze counterpicken me constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:49:
[...]

Ik heb nog niet zoveel Kaolin gespeeld maar waarom bouw je Vanguard op hem als ik vragen mag?
Vooral om redelijk goedkoop aan wat early game tankiness te komen. Als je spel een beetje goed wil verlopen zou je uiteindelijk wel een Heart of Tarrasque moeten kunnen famen, maar dat is early game niet echt een optie. Met Earth Spirit zal je jezelf nog al eens in de vijand gooien, en zal je dit waarschijnlijk al gauw doen zodra je level 3 bent, dus enige tankiness is geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
ik vind earth spirit redelijk op :(
in goeie handen is die echt unkillable, en redt ie nog eens alle teammates ook...

gisteren weer 75% verloren, mensen die gewoon leaven na 2 minuten, of teammates die de eerste 30 minuten goed spelen, en dan plots beginnen te feeden of solo team tanken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Laatst online: 09-09 11:52
Bart.O schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:47:
Ik heb vaka het idee als ik slecht speel dat het team verliest waardoor ik soms lijd aan misplaatste grootheidswaanzin :p.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Amanoo schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:31:
[...]

Vooral om redelijk goedkoop aan wat early game tankiness te komen. Als je spel een beetje goed wil verlopen zou je uiteindelijk wel een Heart of Tarrasque moeten kunnen famen, maar dat is early game niet echt een optie. Met Earth Spirit zal je jezelf nog al eens in de vijand gooien, en zal je dit waarschijnlijk al gauw doen zodra je level 3 bent, dus enige tankiness is geen overbodige luxe.
Ehh voor de niet Dota1 spelers onder ons. Kaolin is dus Earth Spirit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Thesserd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:45:
[...]

Ehh voor de niet Dota1 spelers onder ons. Kaolin is dus Earth Spirit? :D
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Nice, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Voor degene die niet weten wat dit is:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LAHewIcoCcg]

[ Voor 6% gewijzigd door Schnoop op 10-12-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Welcome to the Greeviling ! De eerste keer dat Tuskie Duskie te horen was, voordat iedereen wist dat het Tuskie was haha :P Hoop dat ze wat betere drops hebben dan bij Diretide, dat was bar triest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Gistere lekkere game gespeeld met Night Stalker, kreeg gewoon free farm top :D Wij hadden trouwens ook 1 leaver, maar ik wilde verder spelen tegen 5 omdat ik vond dat we het echt wel konden halen. Bleek dus ook zo te zijn, tegen het einde van de game heeft dan maar het opposite team geleaved omdat ze het toch niet meer konden halen :D

[ Voor 6% gewijzigd door mathiasv91 op 10-12-2013 13:54 ]

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Dat zijn de mooiste! Met 4 vs 5 spelen en dan erachter komen dat je ze nog kan inmaken ook. Jammer dat de enemy dan ook vaak leaved en er dan 1 blijft waardoor je toch moet doorspelen en de tijd verdoet.

Als die ook leaved ben je met 10 seconden klaar en kan iedereen een nieuw potje starten :+

[ Voor 7% gewijzigd door Rempi op 10-12-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Ik merk dat als ik solo queue ik wel vaak met waardeloze mensen wordt gezet en dan zelfs met SD en RD er toch 4 carries worden gekozen. Het meeste plezier heb ik dan ook gewoon als ik met mede tweakers speel.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
mathiasv91 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:32:
Ik merk dat als ik solo queue ik wel vaak met waardeloze mensen wordt gezet en dan zelfs met SD en RD er toch 4 carries worden gekozen. Het meeste plezier heb ik dan ook gewoon als ik met mede tweakers speel.
Als je een paar honderd games er op hebt zitten zal dat ook wel veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Yogoi schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:34:
[...]

Als je een paar honderd games er op hebt zitten zal dat ook wel veranderen :)
Als je constant van die waardeloze games hebt, dan gaat het plezier van dota er snel af en wil ik al minder rap opnieuw queuen, zeker als ik dan weer solo moet queuen. De optie don't put me against teams when queueing solo is wel zéér handig.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
ik zit aan 280+ games en ik kom nog altijd waardeloze mensen tegen yogoi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Ik zit nu aan 332 games en kom ze ook nog wel eens tegen inderdaad. Toch het groten merendeel van de games dat ik t prima vind.

Maar sommigen zijn ook echt waardeloos terwijl ze toch al aan de 200 games zitten ofzo. Niet dat ik zo goed ben maar de combinatie hele rare dingen doen + niet luisteren maakt het vervelend.

Als ik met tweakers queu (yogoi, feralio etc) word ik vaak tegen veel te goeie tegenstanders geplaatst waardoor ik veel vaker verlies dan als ik een game heb met niveaugenoten :') best logisch natuurlijk, maar dat maakt het soms wel lastig.

Neemt niet weg dat het nog steeds leuk is om met medetweakers te queuen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schnoop schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:25:
Voor degene die niet weten wat dit is:

[video]
Kan iemand het in het kort uitleggen? O+ Vind een 20+ min filmpje nogal lang O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
http://www.dota2.com/frostivus2013/day2/ FROSTIVUS CANCELLED!!

http://store.steampowered.com/news/12055/ - Skeleton King: Removed for pressing ceremonial reasons

VOLVO PLS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Sahje schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:26:

http://store.steampowered.com/news/12055/ - Skeleton King: Removed for pressing ceremonial reasons

VOLVO PLS!!
Hoe moet ik nou 3 rapiers op hem bouwen? ! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi

VOLVO PLS!!
o rly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kowlier schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:16:
ik zit aan 280+ games en ik kom nog altijd waardeloze mensen tegen yogoi :p
Met veel games wordt 1000+ games bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:07:
[...]

Met veel games wordt 1000+ games bedoeld :P
ik bedoelde eignelijk een game of 400.
En je blijft slechte mensen tegenkomen, of soms ben je zelf de slechte speler als het gewoon niet lukt, maar gemiddeld gezien word het echt wel minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Yogoi schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:18:
[...]

ik bedoelde eignelijk een game of 400.
En je blijft slechte mensen tegenkomen, of soms ben je zelf de slechte speler als het gewoon niet lukt, maar gemiddeld gezien word het echt wel minder erg.
If there's a feeder in every other game of yours you're unlucky, if there's a feeder in every game you play you're the feeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Sahje schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:19:
[...]

If there's a feeder in every other game of yours you're unlucky, if there's a feeder in every game you play you're the feeder.
AHA! Dat was het dus :P

Trouwens hebben jullie ook het idee dat er in het weekend altijd meer 'leavers' etc zijn? Ik heb het idee dat er dan meer mensen zijn die minder spelen en dus ook sneller leaven bij een rape game oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Rempi schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:21:
[...]

AHA! Dat was het dus :P

Trouwens hebben jullie ook het idee dat er in het weekend altijd meer 'leavers' etc zijn? Ik heb het idee dat er dan meer mensen zijn die minder spelen en dus ook sneller leaven bij een rape game oid
Je beantwoord denk al je eigen vraag, dit zie je bij vrijwel ieder multiplayer spelletje. Maar ook hiervoor geld: als je zelf beter word dan gaat het aantal leavers per potje drastisch omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorm irritant als je als Pudge steeds Rot gebruikt direct na je hook als er een Rubick tegen je zit zodat hij hem niet kan stelen. Had ik gisteren tegen me, maakt de hero enorm lastig te spelen, zeker aangezien er weinig andere goede spells of ults waren om te stelen. Heb nu wel een Inscribed Gem voor Ults Stolen op mn Rubick staff dus ik ga wel voor die ults :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04

VOLVO PLS!!
Ik heb diretide maar 1x kunnen spelen, was dat alleen tijdens USA tijden beschikbaar ofzo?

Valt me nu pas op trouwens dat skeleton king en queen of pain in de koekoeks klok zitten op deze pagina; http://www.dota2.com/frostivus2013/day1/

Schijnt dat er in het character verhaal van QoP staat dat ze skeleton king heeft vermoord op de 1e dag van Frostivus; "eventually abdicating all his responsibilities in his pursuit of the painful pleasures that only she could bring. Queen of Pain could bring him to the brink of death, but she was rune-bound to keep him alive. At last the King's neglect of state brought on an uprising. He was dragged from his chamber and hurled from the Tower of Invocations, and at the moment of death, Queen of Pain was let loose into the world, freed from servitude—freed to visit her sufferings on anyone she deigned to notice" 8)7

Geruchten:
"The mighty undead hero is expected to go through a rework and re-appear under the new name Wraith King, but most likely not until after he terrorized the realm of Dota in a new seasonal mode to come. Other hints point towards the arrival of Legion Commander, Arc Warden as well as the longtime missing Soul Keeper."

[ Voor 12% gewijzigd door xAndyx op 11-12-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

xAndyx schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:10:
[...]
Valt me nu pas op trouwens dat skeleton king en queen of pain in de koekoeks klok zitten op deze pagina; http://www.dota2.com/frostivus2013/day1/
Haha idd.. en op de pagina van dag 2 is SK verdwenen uit het linker deurtje en zit alleen QoP nog in de rechter :P

[ Voor 3% gewijzigd door M4DMan op 11-12-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
Zoek mensen die samen willen tryharden in ranked matches. Het liefst een paar keer oefenen van te voren. Zit zelf rond de 1200 games, zoek dus mensen met (veel?)ervaring. Een stuk of 3/4 tactics bedenken die een hoge kans van slagen hebben om vervolgens gratis mmr te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Over het hele Frostivus verhaal; http://www.ongamers.com/a...-to-run-rampant/1100-338/ is zeer de moeite waard om te lezen. ;)

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Bart.O schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:10:
Zoek mensen die samen willen tryharden in ranked matches. Het liefst een paar keer oefenen van te voren. Zit zelf rond de 1200 games, zoek dus mensen met (veel?)ervaring. Een stuk of 3/4 tactics bedenken die een hoge kans van slagen hebben om vervolgens gratis mmr te farmen.
Alleen Hollanders? Ik doe wel mee.

• xAndyx
Hm inderdaad rework van Skeleton king en nieuwe hero Legion Commander;
http://www.dota2.com/wraithnight/

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
En die patch is vandaag? Nice :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Thesserd
Ben benieuwd naar Legion Commander. Lijkt me erg leuke hero :D

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Thesserd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:47:
Ben benieuwd naar Legion Commander. Lijkt me erg leuke hero :D
Lijkt me ook wel iets voor jou ja, lekker agressief spelen })

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben benieuwd hoe de ult van Legion Commander precies werkt. Waarschijnlijk moet je hem heel voorzichtig gebruiken. Vooral op half dode vijanden. Misschien vijanden die sterk afhankelijk zijn van hun range, zoals Sniper. Als je het verkeerd gebruikt kan je er geweldig mee feeden.

Verwijderd

in het begin denk ik dat je hem vooral zult gebruiken voor de supports mee te focusen zodat je meer base damage hebt. Naarmate je meer bonus damage krijgt zal je wel meer de carry/gankers kunnen focussen.
Lijkt me vooral handig voor carry's te focussen die zich baseren op spells, zoals een storm spirit / zeus / ..
Want met auto attack zijn ze niet veel waard.
of gewoon blade mail + ult op sniper bvb zal hem wel niet deugd doen.

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Volgens mij zat Legion Commander ook in DotA 1, wellicht dat er mensen zijn die ervaring hebben met hem/haar? Want ik geloof dat het een mannelijke hero was in DotA 1 :O

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Lijkt me ook wel een goede counter voor Earth Spirit (die mijn inziens wat overpowered is, op dit moment). Die moet het juist van abilities hebben. Ik neem aan dat beide participanten van het duel aangevallen kunnen worden door anderen? In dat geval kan het ook een goede optie zijn voor groepsganks. En als je iemand dood ziet gaan vlug even die ult casten om even vlug opportunistisch wat damage binnen te hengelen.

• Yogoi
Amanoo schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:20:
Lijkt me ook wel een goede counter voor Earth Spirit (die mijn inziens wat overpowered is, op dit moment). Die moet het juist van abilities hebben. Ik neem aan dat beide participanten van het duel aangevallen kunnen worden door anderen? In dat geval kan het ook een goede optie zijn voor groepsganks. En als je iemand dood ziet gaan vlug even die ult casten om even vlug opportunistisch wat damage binnen te hengelen.
in de patch zitten wat earth nerfs :)

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 08:50

• xAndyx
Amanoo schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:01:
Ik ben benieuwd hoe de ult van Legion Commander precies werkt. Waarschijnlijk moet je hem heel voorzichtig gebruiken. Vooral op half dode vijanden. Misschien vijanden die sterk afhankelijk zijn van hun range, zoals Sniper. Als je het verkeerd gebruikt kan je er geweldig mee feeden.
Hier staat al een hero spotlight:
YouTube: Dota 2 Hero Spotlight - Legion Commander
Dat ziet er wel lache uit >:)

[ Voor 21% gewijzigd door xAndyx op 12-12-2013 12:53 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind de nerfs nog meevallen. Alleen Geo heeft een blijvende nerf. De rest gelden alleen voor het begin van het potje. Mindere unit knockback in het begin kan lastig zijn. Normaal doe ik nadat ik 1 punt in de Q heb eerst de andere skills levellen (persoonlijke voorkeur), maar nu maakt sneller levellen van de Q van Kaolin een veel groter verschil. Ik verwacht dat het nu het nuttigst is om de Roll van Kaolin als laatste te maxen.

• ickeicke
Wraith-night ziet er echt super grappig uit. Echt een hele grote verandering, zelfs ook ten opzichte van Diretide en Frostivus.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:35

The Chosen One

Zie signature!

Dit lijkt me nou een leuke game mode.

Dat Diretide/frosti vond ik maar niks.
Geen teamwork, mensen die heroes pakken die totaal niet nuttig zijn (bepaalde carries etc. en dan met geen items proberen candies te jatten)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
steam download nu een 526MB patch :)
Het is zo ver lijkt me!

Vanmiddag/avond maar eens dat event spelen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Helaas, kan pas vanavond beginnen met downloaden. Wordt zondag waarschijnlijk voordat ik kan spelen. Zaterdag is voetbal dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Yogoi schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 07:50:
steam download nu een 526MB patch :)
Het is zo ver lijkt me!

Vanmiddag/avond maar eens dat event spelen dan.
Ik ben van de partij vanavond!

De andere VILF-ers niet dacht ik dus zal je het met mij moeten doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://dotabuff.com/playe...ame_mode=&match_type=real

Earth Spirit is zooo goed, niet normaal die combo's. Leuke hero maar de skillcap ligt redelijk hoog, maar het voelt wel goed wanneer je 2 mensen laat ragequitten in 2 matches :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
Zo, een partij veel gratis zooi gekregen met die nieuwe patch. Kijk maar eens in je armory als je vandaag op dota 2 gaat. :p

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:32:
http://dotabuff.com/playe...ame_mode=&match_type=real

Earth Spirit is zooo goed, niet normaal die combo's. Leuke hero maar de skillcap ligt redelijk hoog, maar het voelt wel goed wanneer je 2 mensen laat ragequitten in 2 matches :P
Zelf ga ik dan wel eens een beetje ragen. Ik houd niet van ragequitters. Helaas wil dat inderdaad wel eens gebeuren met Earth Spirit. De meeste matches die ik speelde eindigden ook aardig in pubstomps. Hij is niet voor niets pas generfed, al vind ik niet dat het een heel sterke nerf is. Vooral in zijn eerste levels is hij wat zwakker, maar tegen mid game is die achterstand ten opzichte van de vroegere situatie wel zo goed als weg.

Ik heb zelf het idee dat skillcap nog wel meeviel, maar toen Earth Spirit werd toegevoegd had ik al een match of 400 gespeeld, dus misschien ligt het ook een beetje aan de ervaring die ik al had. Lui als Meepo vind ik veel moeilijker. Daar bak ik absoluut niets van. Teveel micro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amanoo schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:52:
[...]

Zelf ga ik dan wel eens een beetje ragen. Ik houd niet van ragequitters. Helaas wil dat inderdaad wel eens gebeuren met Earth Spirit. De meeste matches die ik speelde eindigden ook aardig in pubstomps. Hij is niet voor niets pas generfed, al vind ik niet dat het een heel sterke nerf is. Vooral in zijn eerste levels is hij wat zwakker, maar tegen mid game is die achterstand ten opzichte van de vroegere situatie wel zo goed als weg.

Ik heb zelf het idee dat skillcap nog wel meeviel, maar toen Earth Spirit werd toegevoegd had ik al een match of 400 gespeeld, dus misschien ligt het ook een beetje aan de ervaring die ik al had. Lui als Meepo vind ik veel moeilijker. Daar bak ik absoluut niets van. Teveel micro.
Als je Earth Spirit vergelijkt met de rest van de hero pool ligt de skillcap wel redelijk hoog. Meepo is weer een heel ander verhaal omdat micro iets is dat je hebt of niet hebt, geld hetzelfde voor Chen, Enchantress en gedeeltelijk Invoker ( corrigeer mij maar als ik iemand vergeten ben ).
Pagina: 1 2 ... 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]