Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Insehh schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:33:
Ik heb Dota inmiddels lekker laten vallen. Zoveel trolls ingame (CM Carry met orchids, geen carry hebben en dan CM als laatste picken) dat mij de zin vergaat.

Speel incidenteel in de week met een 5 stack, dat zijn de enige leuke games. De rest is gewoon pure waste of time. Jammer.

Ook mag Valve langzaam gewoon eens nadenken om russen en alles aan die kant lekker in een aparte server te plempen. Ergernis.
Je snijd een valide punt, Dit wordt door League en HOTS volgens mij tegen gegaan door voordat je zoekt een hero te kiezen. Misschien is het een verbetering voor Dota om voortaan een prefered role op te geven, en daarop de hero pool aan te passen voor die persoon. En tijdens het zoeken daar rekening mee te houden.

Ik zie het namelijk ook te vaak dat de eerste 3 een core/carry spammen en daarna wordt je gedwongen om een support te spelen. Dat gaat op gegeven moment ook wel vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Rule schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:37:
[...]

Je snijd een valide punt, Dit wordt door League en HOTS volgens mij tegen gegaan door voordat je zoekt een hero te kiezen. Misschien is het een verbetering voor Dota om voortaan een prefered role op te geven, en daarop de hero pool aan te passen voor die persoon. En tijdens het zoeken daar rekening mee te houden.

Ik zie het namelijk ook te vaak dat de eerste 3 een core/carry spammen en daarna wordt je gedwongen om een support te spelen. Dat gaat op gegeven moment ook wel vervelen.
Het picken van een hero is wel erg stom. Zo gaat een groot stuk taktiek compleet verloren. Maar inderdaad, een rol kiezen voordat je begint met matchmaking zou misschien kunnen werken. Nadeel is dat als iedereen core aanklikt, je geen matches meer vindt. En randommen werkt dan ook niet zo goed meer. Random je een carry als je support wil, of vice versa.

Ook wel irritant is als ik mijn solo offlane samen met een of andere halfgare support moet doen. Ondertussen wordt onze Anti-Mage compleet verkracht omdat hij de enige in de safe lane is. Dat komt vaker voor dan je denkt. Sommige mensen willen blijkbaar per se samen met je naar de offlane, ook al hebben ze een hero die in de safelane beter is, en ook al heeft de safelane hun hulp nodig terwijl jij ze liever kwijt dan rijk bent. De logica van een support die besluit de Bristleback of Clockwerk te supporten in plaats van de Anti-Mage snap ik echt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
[...]

Ik vind het huidige SD opzich wel aardig werken. Spelers die een rol kiezen en het niet kunnen, houd je altijd. Daarnaast kiest men dan van te voren altijd carry, krijg je langere wachtrijen...omdat je op een support moet wachten.

RU snap ik niet, man kan makkelijk obv IP die lui blokken ipv zelf een server kiezen of random, altijd fixed in een regio.

Iemand al de aanbieding al gekocht met 80 levels? 70% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Oud LOL speler hier.

Dit werkt in LOL omdat de meta daar zo standaard is als het maar zijn kan.
Er zitten altijd de volgende rollen in:

Mid (Caster carry)
Bot (AD carry + support)
Jungle (ganker of farmer)
Top (tank of extreme farmer)

Tadaa, de LOL meta voor de afgelopen 5 jaar.

En voor al die rollen zijn er vaak 3-4 in de meta, dus het is relatief simpel om een bepaalde rol te kiezen, en daarmee in de queue te gaan.

Dota is veel gecompliceerder. Meer rollen, meer opties meer type heroes. Een hero is niet zo maar support of carry of tank... Dit maakt Dota voor mij ook leuker.

Overigens is het mij nog behoorlijk vaak overkomen (voordat ik LOL verliet) dat mensen voor support in de queue gingen, en dan een carry hero pakten, en gewoon gingen farmen (want snellere queue voor support, niemand wilde het spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
IdieEasy schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:19:
[...]

Oud LOL speler hier.

Dit werkt in LOL omdat de meta daar zo standaard is als het maar zijn kan.
Er zitten altijd de volgende rollen in:

Mid (Caster carry)
Bot (AD carry + support)
Jungle (ganker of farmer)
Top (tank of extreme farmer)

Tadaa, de LOL meta voor de afgelopen 5 jaar.

En voor al die rollen zijn er vaak 3-4 in de meta, dus het is relatief simpel om een bepaalde rol te kiezen, en daarmee in de queue te gaan.

Dota is veel gecompliceerder. Meer rollen, meer opties meer type heroes. Een hero is niet zo maar support of carry of tank... Dit maakt Dota voor mij ook leuker.

Overigens is het mij nog behoorlijk vaak overkomen (voordat ik LOL verliet) dat mensen voor support in de queue gingen, en dan een carry hero pakten, en gewoon gingen farmen (want snellere queue voor support, niemand wilde het spelen).
Alleen zie je dat Valve hier toch wel een soort van sturing aan probeert te geven. Het onlangs geupdate hero-select scherm kan filteren op bepaalde rollen. Toegegeven dat dit vaak niet overeenkomt, en je bijvoorbeeld Chen kunt bouwen als een giga nuker of support/Carry venge hebt.. In Dota is het niet zo zwart wit, dat klopt. Maar ik zie dan ook niet in waarom het per direct afgeschreven kan worden. In ranked zul je bijna nooit 4 carry's picken of 4 supports. Het KAN, maar in een solo queue is dat uitermate teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Ik snap het commentaar allemaal niet zo. Ik heb nog steeds erg veel plezier in het spelen van Dota ook al kan ik het wat te weinig spelen naar mijn zin. Wat heel erg helpt is vriendelijk zijn. Ik speel de laatste tijd heel vaak normal matches i.p.v. ranked omdat ik wat minder goed ben gaan spelen omdat ik minder vaak speel. Bij normal wordt ik vaak solo in een stack van 3 of 4 gestopt. Als je dan vriendelijke begint dan is je game meteen een heel stuk leuker. Natuurlijk zijn er altijd potjes bij die wat minder leuk verlopen. Dan mute je gewoon wat mensen, speel je je game zo goed als je het kan en probeert van elke situatie te leren. Na de game haal je even wat drinken ofzo en start na een minuut of 5 tot 10 weer een nieuwe game. Hou het leuk voor jezelf. Het is en blijft een spel waar je afhankelijk bent van andere mensen.

Overigens zijn er ook zat russen die heel vriendelijk zijn...
Rody schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:00:
Iemand al de aanbieding al gekocht met 80 levels? 70% korting.
Is dit al voorbij? Ik heb het heel druk gehad met klussen en verhuizen en heb ik het blijkbaar gemist :'(

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Tupel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:33:
Ik snap het commentaar allemaal niet zo. Ik heb nog steeds erg veel plezier in het spelen van Dota ook al kan ik het wat te weinig spelen naar mijn zin. Wat heel erg helpt is vriendelijk zijn. Ik speel de laatste tijd heel vaak normal matches i.p.v. ranked omdat ik wat minder goed ben gaan spelen omdat ik minder vaak speel. Bij normal wordt ik vaak solo in een stack van 3 of 4 gestopt. Als je dan vriendelijke begint dan is je game meteen een heel stuk leuker. Natuurlijk zijn er altijd potjes bij die wat minder leuk verlopen. Dan mute je gewoon wat mensen, speel je je game zo goed als je het kan en probeert van elke situatie te leren. Na de game haal je even wat drinken ofzo en start na een minuut of 5 tot 10 weer een nieuwe game. Hou het leuk voor jezelf. Het is en blijft een spel waar je afhankelijk bent van andere mensen.

[...]

Is dit al voorbij? Ik heb het heel druk gehad met klussen en verhuizen en heb ik het blijkbaar gemist :'(
Ben ik het niet met je eens. Wat mij betreft is dota de meest toxic communitie die ik ooit gezien heb in alle games die ik gespeeld heb. Valve moet hier echt wat aan doen en dat kan prima door de game zelf aan te passen. Ik speel ook solo en gisteren ook in een 4 stack terecht gekomen. Na 10 minuten kwam ik er al achter dat ze een stack zijn en samen op TS zitten. De 4 stack verwacht natuurlijk dat ik precies weet wat er op TS gezegd wordt. Hun rotation was perfect afgestemd en ik liep letterlijk als 5de persoon erachter aan. Ik zat zelf in een lane waarbij ik totaal gedomineerd werd door een Huskar. Ik ben een persoon die eerlijk aangeeft totaal gepwned te worden. Dus zeg vriendelijk in de chat dat de Huskar gewoon goed is en de lane heeft gewonnen. Dat werd niet tegen dovenmans oren gezegd. Rest van de game wordt gekenmerkt als een "laten we de buitenbeen maar lekker laten weten dat hij ervoor zorgt de game te hebben verloren". Ik werd totaal door de drek gehaald. En verwacht ook een paar reports te hebben gehad. Nu kun je zeggen "dit is vast niet het enige wat je gedaan hebt", maar het is de totale optelsom. Na 15 minuten was ik al 6x dood gegaan. Lane werd totaal door Huskar gedomineerd. En ik zei dat Huskar goed bezig was en de lane gewonnen had.

De matches waar ik vriendelijke personen tegen kom zij sporadisch en komen alleen echt naar voren wanneer je wint. Bij verlies is het vaak kommer en kwel. Je bent als 5de persoon gewoon letterlijk het buitenbeentje in de game. En hier wil ik prima op aanpassen hoor.. want inmiddels weet ik wel hoe ik hiermee om moet gaan.. maar het begint vaak met een sneeuwbal effect wat alleen maar erger wordt.

De ideale 5de persoon is zegt: "Sorry, i'm still learning" en voor de rest niks. Ben je support dan moet je altijd alle wards kopen uit de shop. Heb je er 2 op stock dan ben je een waardeloze support. Als carry moet je binnen 30 minuten al je basis items hebben, anders ben je ook de sjaak. Alles daartussen moet zich gewoon stil houden.

Ik snap nog steeds niet waarom ik niet kan zien dat mijn teamgenoten in een 4stack zitten. Het report systeem is gewoon zo stuk als het maar kan. Waarom kan ik gereport worden als ik zeg dat ik de lane heb verloren aan mijn tegenstander? En zeg nu zelf, hoeveel reports hebben jullie gedaan die echt report waardig zijn (cheats/feeders/etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
Je wilt vooraf kunnen zien dat het een stack is? Dat vraag ik meestal in de chat vooraf eigenlijk.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:26

Insehh

Define good enough.

Tupel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:33:

[...]

Ik blijf erbij dat er een enorm verschil is:

Zit ik met oost-europa/rusland in een game, is het kommer en kwel. Zit ik met britten/duitsers of zelfs nederlanders in een lobby, gaat het óf prima, óf in ieder geval op basis van best effort.

Gewoon tot 5k indelen in regions en oost-europa in het oosten houden, etc. Het is namelijk altijd typisch dezelfde groep online die loopt te zieken. :X

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Geen aandacht hier meer voor de TI 2017 ?

Vandaag de Finals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Laatst online: 11-09 12:31
Montoya200x schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:54:
Geen aandacht hier meer voor de TI 2017 ?

Vandaag de Finals :P
Heb zo'n beetje elke match gevolgd, wat een verschillen in matches. Teams die anderen inmaken met 2-0 tot 2 maal toe, en dan zelf met 2-0 worden ingemaakt. Heel bizar.

Helaas deed mijn favoriete team Na'Vi niet mee. Hopelijk dat ze het komende jaar een goed roster kunnen samenstellen. Sinds dat Kuroky en Puppey zijn weggegaan zijn ze niet meer gaan spelen zoals vanouds. En ik hoop dat ze met Dendi het nog weer waar kunnen maken.

Daarbij moet ik ook zeggen dat er veel changes zijn geweest het afgelopen jaar, waarbij de grootste change toch het talent systeem is. Hopelijk dat Valve dit jaar zich meer focussen op het finetunen hiervan, zodat teams zich toch beter kunnen focussen op tournaments. Waar ik ook wel blij mee ben is dat er heel erg veel heroes gekozen zijn, alhoewel je op het einde toch steeds veel dezelfde Lineups zag (KOTL, Earth Shaker, Earth Spirit).

spoiler:
Ik had het eigenlijk wel verwacht dat Newbee geen match zou zijn tegen Team Liquid. Newbee waren snel door naar de Grand Finals terwijl Liquid vanuit de lower brackets zich naar de finale moesten werken.
Persoonlijk waren de matches wel minder spannend dan vorige jaren, en het is ook nog nooit voorgekomen dat de finale met 3-0 gewonnen is. Ik gun het trouwens Kuroky en z'n team wel. In mijn prediction had ik ook Team Liquid aangewezen als winnaar :D. Ook had ik wel wat meer verwacht van o.a. EG en OG. Met name OG heeft dit jaar veel competities gewonnen, maar deze International was helaas niet hun tournament.

[ Voor 20% gewijzigd door Diigii op 13-08-2017 12:08 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik heb het voor het grootste gedeelte gevolgd. Er waren echt weer matches bij waarbij het hart in mijn keel zat. Teamfights die maar duurden en duurden. Terugkomen van mega's enz.

Ik vond Day[9] een beetje tegenvallen. Ik heb hem gevolgd in zijn quest samen met Purge op Twitch om te groeien in het spel en dat vond ik opzich wel aardig. Als host vond ik hem toch niet zo geschikt en had ik daar liever een andere gezien (James!!!!).

Verder balen dat
spoiler:
EG
er zo snel uit lag :(.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 22:50

The Chosen One

Zie signature!

James? Laat die domme knuppel maar ver weg blijven. Hebben hosts nodig die respect verdienen en krijgen, niet mensen en spelers beledigen. En beter zijn in het paneel vloeiend houden en in beweging. Lijkt me vrij logisch na Shanghai toch. Doe mij maar RedEye. Machine is acceptabel.

-

Nog mensen hier voor Siltbreaker morgen of zo? Nog niet eerder gedaan door alle TI games kijken, werk en wat pc gedoe.
Paar keer geprobeerd maar mensen d/c'en na 1 dood nadat ze zelf een camp tanken als WD.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Dat deden ze waarschijnlijk omdat ze een achievement wilde halen.

Nu maar wachten op de nieuwe patch en tussendoor maar wat PUBG spelen. Wat een kak spel is dat, maar iedereen speelt het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Dit topic is meer dan 2 weken oud, de quickreply is daarom verborgen.
Ded gaem? ;(

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Het is inderdaad sinds 7.0 terug aan het lopen qua spelers. Ikzelf speel ook haast niet meer. Waar ik vroeger bijna iedere dag speelde, speel ik gemiddeld 1 game per week.

Game = ded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Ik speel het zelf ook niet echt meer. Maar dat is bij mij niet vanwege 7.0 maar meer omdat ik erop uitgekeken was en een nieuwe game heb ontdekt namelijk PUBG.
Soms raak ik het nog aan en vind ik het nog steeds leuk maar dan meer voor de fun dus geen ranked bv..

Dotabuff profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
Ook hier is het PUBG virus ingeslagen. Ik speel al bijna geen solo-Q meer en nu de groep waarmee ik altijd dota speelde is overgegaan op PUBG, speel ik ook nog amper dota. Zie net dat mijn laatste match 24 dagen geleden is. Dat gebeurde vroeger alleen als ik op vakantie was of er een nieuwe telg in het gezin bij kwam.

Ik was ook altijd een fervent kijker van dota 2 streams op twitch, maar ook dat is omgeslagen naar PUBG.

Dota blijft een tof spel hoor, maar voor nu gewoon even geen zin in ofzo. Misschien komt dat weer als dan eindelijk de nieuwe patch er is :+

Edit: Nieuw patch hype?

[ Voor 7% gewijzigd door Tupel op 20-10-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Game is verre van dood. Net zoals Starcraft dat al 15 jaar dood is of zo... ;p En RTS games hebben het al moeilijk maar het loopt nog steeds.Gewoon ff dipje na TI voor volgende patch.
Met het nieuwe Major/Minor systeem en de grote patch met 2 nieuwe heroes die gaat komen, custom games etc. heeft deze game genoeg.
En dit is gewoon geen game waar je elke week gaat praten over de nieuwe heroes of maps die uitkomen.

Ik ga ieg vrijdag naar Hamburg voor deze 'dooie game'. :D

[ Voor 13% gewijzigd door The Chosen One op 23-10-2017 10:45 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
The Chosen One schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:44:
Game is verre van dood. Net zoals Starcraft dat al 15 jaar dood is of zo... ;p En RTS games hebben het al moeilijk maar het loopt nog steeds.Gewoon ff dipje na TI voor volgende patch.
Met het nieuwe Major/Minor systeem en de grote patch met 2 nieuwe heroes die gaat komen, custom games etc. heeft deze game genoeg.
En dit is gewoon geen game waar je elke week gaat praten over de nieuwe heroes of maps die uitkomen.

Ik ga ieg vrijdag naar Hamburg voor deze 'dooie game'. :D
De game is niet 'letterlijk dood' als in, er zijn geen spelers meer. Maar al een tijdje is het erg duidelijk dat de playerbase afneemt en mensen andere spellen gaan spelen zonder terug te komen. Ook ik speel(de) al zo'n 11 jaar Dota maar heb de laatste maand maar een vijftal potjes gespeeld denk ik.

ziehier:
http://steamcharts.com/app/570#1y

Een duidelijke afname van spelers in de laatste maand. Als de nieuwe patch (met 2 nieuwe heroes) niet drastisch vernieuwend wordt gaan ze het moeilijk krijgen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:44
Is er nog een tweaker/nederlandse meet @ hamburg? Moet vanaf morgen aan de bak als fotograaf daar misschien leuk om even langs te komen wanneer ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Geen idee. Ik ga er ieg vrijdag heen en kom om ~19:00 aan op Hamburg HBF. Ff McDonalds en door naar verblijf.

11:30 begint de 1e game denk ik dus dan zal 10:00-10:30 wel de zooi losgaan gok ik, zal vandaag of morgen wel meer info over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Zullen ze de nieuwe patch laten zien in een allstar match dit weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:44
Dat klopt wel zo ongeveer. Op mijn callsheet staat voor zaterdag 11:30 begin preshow 11:40 prematch&setup 12:00 begin match 1. Gister alle portretten geschoten die jullie op stream te zien krijgen en over 2 uurtjes de eerste match schieten, hf allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Indien iemand morgen nog bij de premiumsectie bij elkaar wil zitten morgen (hopelijk) ~10:00 sta ik bij de ingang (E3 dan denk ik), knappe jon.... zwart shirt (van Frankfurt) met blauw Dota 2 logo. En bril. :p

Ff laatste spullen bij elkaar zoeken, scheerapparaat, eten en dan strakkies gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Meteen ook een Mercedes-Benz E-Class Sedan gekocht @The Chosen One? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Tupel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:06:
Meteen ook een Mercedes-Benz E-Class Sedan gekocht @The Chosen One? :+
Ha, net een uur geleden thuis gekomen. ^^
En nee, toch maar niet gedaan. Moest kiezen, of die auto kopen of dit;

https://twitter.com/TcoNL/status/925033912652435456

[ Voor 36% gewijzigd door The Chosen One op 30-10-2017 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
Kijk, van deze updates wordt ik blij! :). Eindelijk (hopelijk) een goed match making system waarbij je rank elk seizoen gereset wordt. Het MMR-systeem was toch mijn grootste pijnpunt in Dota 2. Ik had jarenlang met plezier gespeeld, maar het MMR-systeem heeft het voornamelijk voor mij verpest. Gelukkig ziet Valve dit zelf ook en komen ze eindelijk met een oplossing. De meeste nieuwe games zoals o.a. Overwatch gebruiken dit systeem ook, en het is toch fijn dat je weer "fris" kan beginnen. Het probleem met Dota 2 was ook dat mensen MMR-accounts gingen kopen en dan kijk je de stats van die spelers, en dan hebben ze nog geen 300 uur gespeeld. Hopelijk wordt dat hiermee ook minder. En daarnaast had/heb je de bekende "smurf" accounts.

Ik ben ook wel blij met de Turbo Mode. Ik heb best veel mensen in mijn Steam lijst die wel is willen beginnen met Dota 2, maar ze klagen erover dat de matches relatief lang duren, en doordat je lange matches hebt duurt het ook langer voordat je de game onder de knie hebt. Turbo Mode is in het kort: Je krijgt meer XP & Gold, defense torens zijn zwakker, kortere respawn tijden en ongeacht waar je staat in de map kan je items kopen.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
Diigii schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

Kijk, van deze updates wordt ik blij! :). Eindelijk (hopelijk) een goed match making system waarbij je rank elk seizoen gereset wordt. Het MMR-systeem was toch mijn grootste pijnpunt in Dota 2. Ik had jarenlang met plezier gespeeld, maar het MMR-systeem heeft het voornamelijk voor mij verpest. Gelukkig ziet Valve dit zelf ook en komen ze eindelijk met een oplossing. De meeste nieuwe games zoals o.a. Overwatch gebruiken dit systeem ook, en het is toch fijn dat je weer "fris" kan beginnen. Het probleem met Dota 2 was ook dat mensen MMR-accounts gingen kopen en dan kijk je de stats van die spelers, en dan hebben ze nog geen 300 uur gespeeld. Hopelijk wordt dat hiermee ook minder. En daarnaast had/heb je de bekende "smurf" accounts.

Ik ben ook wel blij met de Turbo Mode. Ik heb best veel mensen in mijn Steam lijst die wel is willen beginnen met Dota 2, maar ze klagen erover dat de matches relatief lang duren, en doordat je lange matches hebt duurt het ook langer voordat je de game onder de knie hebt. Turbo Mode is in het kort: Je krijgt meer XP & Gold, defense torens zijn zwakker, kortere respawn tijden en ongeacht waar je staat in de map kan je items kopen.
Turbo mode is wel een fijne toevoeging. Dit klinkt als de APEM (Easy mode) van Dota1. Alles gaat gewoon ff net wat sneller, meer geld, dus meer items, dus meer plezier.

En inderdaad, ben erg benieuwd naar de ranked seasons. Dit is wel een erg fijne opvolging op het vorige systeem wat al 5 jaar je rank vasthield. Eenmaal een rating, altijd die rating en dan zit je voor altijd in de trench. Om die reden heb ik ranked al 2-3 jaar compleet genegeerd.

Ook alle talent trees zijn herzien en voegen ook wel bizarre veranderingen toe.
  • Techies mines movement speed (ja, ze verplaatsen)
  • Global sunstrike invoker
  • Rikimaru maakt enemy's letterlijk blind
  • De derde roshan kill geeft een consumable refresher orb
  • Health en mana regeneration is compleet reworked
  • 5!!! nieuwe items
  • 2 items verwijderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Rule schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:12:
[...]

Turbo mode is wel een fijne toevoeging. Dit klinkt als de APEM (Easy mode) van Dota1. Alles gaat gewoon ff net wat sneller, meer geld, dus meer items, dus meer plezier.

En inderdaad, ben erg benieuwd naar de ranked seasons. Dit is wel een erg fijne opvolging op het vorige systeem wat al 5 jaar je rank vasthield. Eenmaal een rating, altijd die rating en dan zit je voor altijd in de trench. Om die reden heb ik ranked al 2-3 jaar compleet genegeerd.

Ook alle talent trees zijn herzien en voegen ook wel bizarre veranderingen toe.
  • Techies mines movement speed (ja, ze verplaatsen)
  • Global sunstrike invoker
  • Rikimaru maakt enemy's letterlijk blind
  • De derde roshan kill geeft een consumable refresher orb
  • Health en mana regeneration is compleet reworked
  • 5!!! nieuwe items
  • 2 items verwijderd :+
Holy cr*p, dat zijn een paar mooie changes! Techies wordt nog lastiger om tegen te spelen. Gauw even opgezocht wat Cataclysm (die nieuwe ability) van invoker doet: YouTube: Invoker: Cataclysm. Dit wordt supah toll _/-\o_ . En de smoke maakt inderdaad iedereen blind, wat ook super vet is :D. In 1 van de vorige competities werd hij super veel gespeeld, en nu bijna niet meer. Ik zie het hem nu zeker wel weer gepicked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:35
Diigii schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

Wat heeft het MMR-systeem voor jou verpest dan? Ik kan me niet voorstellen dat al jouw games een smurf of account buyer hadden. Op het moment dat je zoveel waarde aan een matchmaking rating hangt en zegt dat je niet in de goede bracket zit maar in de "trench" bevindt, is dat gewoon bullshit. Je zit in de bracket waar je thuis hoort, dat gaat in het nieuwe systeem echt niet veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
microoo schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:38:
[...]

Wat heeft het MMR-systeem voor jou verpest dan? Ik kan me niet voorstellen dat al jouw games een smurf of account buyer hadden. Op het moment dat je zoveel waarde aan een matchmaking rating hangt en zegt dat je niet in de goede bracket zit maar in de "trench" bevindt, is dat gewoon bullshit. Je zit in de bracket waar je thuis hoort, dat gaat in het nieuwe systeem echt niet veranderen.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens, toen ranked net werd toegevoegd zat ik op 3600MMR. Ik heb flink wat games gespeeld en kwam tot ongeveer 4100. Toen ben ik gestopt omdat ik het niet meer leuk vond. Nu heb ik ranked al 2 jaar niet meer aangeraakt, maar mijn rating is nog steeds 4100MMR. Ondertussen is mijn speelwijze LANG niet meer op het niveau waar ik op geranked ben, en zijn de hardcore spelers ALLEMAAL beter geworden. Dit wil dus zeggen dat 'misschien' 4100 MMR NOG moeilijk moet zijn als ik niet was gedaald in mijn rating, puur omdat de community in totaliteit groeit in zijn rating. Dit effect moet je dus toepassen op 10 miljoen spelers en dan snap je dat de ' trench' werkelijk overal voorkomt en overal aanwezig is. Het ligt niet altijd aan de solo man. De manier waarop ranked werkte klopte niet met de realiteit.

JA je kunt beter worden als je veel tijd in de game stopt, maar er spelen meerdere facetten mee die je niet zomaar aan de kant kunt schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Inderdaad, het het niveau van Dota is sowieso omhoog gegaan. Dus ongeacht het MMR waar je ooit op zat, zelfs als je na zolang niet te hebben gespeeld nog op je oude niveau zou zitten, dan nog zou iedereen op jouw MMR nu gewoon beter zijn. Natuurlijk gaat je kunde ook achteruit als je niet speelt, dus dan gaat het helemaal hard.

Ik heb een smurf gehad op 1MMR. Gewoon om af en toe hersendood te kloten. Ooit was er een tijd dat invis helden op dat niveau extreem OP waren, puur omdat iedereen pertinent weigert detection te kopen. Daar hoef je nu niet meer van uit te gaan. Zelfs niet op 1MMR niveau. Natuurlijk is het nog steeds niet veel soeps, maar ja, als je echt wil kloten valt dat soms best tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb wel aardig kunnen lachen met de Dota 2 veranderingen. Ik zat tot nu toe in unranked ind e verliezende teams omdat ik altijd in de teams zat waarin beide nieuwe helden werden gespeeld. That said; de positie van de runes maakt ode opening veel agressiever en stelen makkelijker.

Maar Kunkka...hahaha...hilarisch. De laatste level 25 perk stelt Kunkka in staat om 4 schepen in 1 lijn te laten aankomen met 2.5 seconden tussen ieder schip. Met de septer erbij die vijandelijke hero's naar de crash locatie sleept is het soms gewoon onmogelijk om te ontsnappen. Ik had een Phantom Assassin die gewoon vier schepen moest eten zonder weg te kunnen. Alhoewel de nadere keuze voor 50 extra splash damage ook niet mis is.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Na een paar matches kom ik tot de conclusie dat Pangolier een zwakke hero is. Zal vast iets beter worden als we beter toepassingen hebben, maar de dark willow is een stuk krachtiger. Vind persoonlijk de beide hero's een beetje "mwehhh". Niet echt bijzonder qua gameplay.

De Turbo mode is niks voor mij. Game kun je veel te snel "throwen". Veel te veel stress voor mij.

En sommige lvl 25 perks slaan gewoon nergens op:
- Zoals hierboven kunka met z'n vier schepen
- Bewegende mijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik had wel verwacht dat na deze update het aantal spelers zou toenemen. Maar ik moet nog steeds 5+ min wachten voordat ik een game heb, en de chatkanalen zijn ook nog bijzonder leeg (vergeleken met een jaartje terug bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Meer spelers betekent niet perse sneller games. Sowieso moet je nog ff wachten tot het nieuwe systeem er echt is.

Is dat chat systeem nu al verbeterd? Heb er al tijden gewoon niet naar gekeken. Al die local towns/amsterdam !@#$ chats e.d. heb je ook niks aan.

Pangolier vind ik gewoon fun. Buffs nodig? Mja, dat komt vanzelf wel.

[ Voor 12% gewijzigd door The Chosen One op 03-11-2017 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:06
Ik ben begonnen voor het eerst op de laptop. Altijd ps4 gegamed Wat is dat anders gamen zeg ! I dota2 is een leuk spel had nog nooit een rts gespeeld. Ben wel nog een beginner natuurlijk en ik merk dat dat of juist leuk of juist hatelijk reacties oplevert haha. Speel nu een sniper of zo een zeedierachige meestal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
endechaos schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:40:
Ik ben begonnen voor het eerst op de laptop. Altijd ps4 gegamed Wat is dat anders gamen zeg ! I dota2 is een leuk spel had nog nooit een rts gespeeld. Ben wel nog een beginner natuurlijk en ik merk dat dat of juist leuk of juist hatelijk reacties oplevert haha. Speel nu een sniper of zo een zeedierachige meestal.
Welkom! De community kan inderdaad erg vervelend zijn, maar dat zul je altijd wel zien. Iedereen 'weet het altijd beter' dus trek er je niks van aan en speel lekker je eigen spel! Het leukste is om wat vaste mensen te vinden om mee te spelen!

Om het spel sneller te leren kun je misschien All Random of Random Draft proberen. En de nieuwe Turbo mode is ook erg fijn voor beginners. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Wat is de Turbo mode vermakelijk zeg (voor nu in ieder geval). Gewoon een pot van krap 25 minuten en dan met een level 25 7 slotted Luna een GMP/XPM van 1.9k en 18+k building damage hebben en voor 20 minuten al mega creeps. Belachelijk :+ Als je even niet oplet dan ontspoort een carry totaal in die modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Even de boel wat leven inblazen. :)
Ik had gisteren na een reeks verliezen een geweldig potje. De tegenstander had op 1 rack na alles bij ons vernietigd.

Wij hadden alleen hun bot racks te pakken. (mede dankzij ondergetekende)
Er kwam een dc bij de tegenstander en toen het spel op pauze stond gaf ik aan dat we net zo goed door konden gaan omdat wij zouden winnen waarop hun PA spottend reageerde off ik wel goed aan het kijken was. Een kwartier later hadden we gewonnen.

Het gevoel was episch. :D

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Mmmm, er is seriues gewoon 1 1/2 maand niet meer in dit topic gepost. Iedereen zo druk met dota of hebben we geen zin meer om te reageren in dit topic?

Zelf speel ik nog 2 matches per avond. Rest de game helemaal zat geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:40
Battlepass waiting room... Speel zelf ook nog wel een aantal matches per dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
Ik speel sporadisch nog een game. En dan is het meestal ook nog turbo. Puur om af en toe weer eens een andere hero te spelen voor de variatie.
Wel volg ik nog steeds reddit. Nu met alle ESL drama:D

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Drama van ESL is inderdaad groot. Nu heeft Dota altijd wel drama gehad, maar met de dalende playerbase is dit niet de drama dit Dota op dit moment moet hebben. Ook het hele facebook verhaal vind ik raar, want ik ga toch geen e-sport op facebook bekijken.

Zelf moet ik eerlijk zeggen dat ik totaal geen dota streams meer kijk, met uitzondering van Singsing. Blijft geweldig hoe hij mij toch kan boeien. Z'n nederlands geschreeuw is duidelijk herkenbaar, maar zijn speelstijl is zo heerlijk om naar te kijken. Als ik naar hem kijk krijg ik gelijk het idee waar Dota voor gemaakt heeft. Verschillende builds die op papier totaal niet werken, maar voor hem toch werken. Hele tijds bulldog gekeken, maar zijn streams worden de laatste tijd ook saai.

Moet eerlijk zeggen dat de dota vermoeidheid steeds sneller toeslaat als ik in mijn omgeving kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insehh
  • Laatst online: 13:26

Insehh

Define good enough.

grote_oever schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:53:
Rest de game helemaal zat geworden?
Jup.

Ik moet echt spelen met mensen die veel hoger in de rating zitten, daar kan ik prima mee en gebeuren tenminste geen rare hypocriete dingen waar ik me aan ga ergeren. Solo queue is allang niet leuk meer en sommige dingen zijn gewoon off-balance. De pret is een beetje weg.

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Insehh schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Jup.

Ik moet echt spelen met mensen die veel hoger in de rating zitten, daar kan ik prima mee en gebeuren tenminste geen rare hypocriete dingen waar ik me aan ga ergeren. Solo queue is allang niet leuk meer en sommige dingen zijn gewoon off-balance. De pret is een beetje weg.
Zowel de match making als de heroes zijn de laatste jaren erg off-balance. Ze doen het er gewoon om. Als je kijkt naar games met Monkey King of Pangolier. En kijk hoe lang het duurde voordat Morphling was generfed (heb hem zelf ook wel veel gespeeld :P).

Naar mijn mening veranderd er teveel in Dota 2, waarbij je niet echt een vaste ritme krijgt in de game. Het veranderen van de MMR vindt ik geen probleem, maar de changes m.b.t. de kaart, talents, meta's etc gebeurd gewoon veel te vaak. Heroes die normaal gesproken als mid worden gespeeld worden nu ingezet als supports, en supports worden nu als mid carries ingezet (bijv. Dazzle). De grootste verandering waar ik vroeger van genoot is toch wel het Junglen, maar dit is helaas niet meer van toepassing.

Ik speel af en toe nog een game, maar werken en 's avonds "veel" games spelen zit er niet meer in. Dus dan focus ik mij toch op games zoals PUBG of een bepaalde MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Zelf speel ik alleen maar Solo en verlang inderdaad soms naar een vaste groep spelers. Ik heb juist het omgekeerde. soms zit ik in team waarvan ik denk "wtf ben jij mee bezig?".

Ik heb echt het idee dat ik me als enige druk maak over dingen zoals:
- hebben we genoeg damage
- kunnen we lategame aan?
- Hebben we een support?
- Kunnen we de enemy hero's counteren

Heb wel een tijd gehad dat ik inderdaad minder dota speelde, maar ik heb weinig alternatieve games om te spelen.
Diigii schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Zowel de match making als de heroes zijn de laatste jaren erg off-balance. Ze doen het er gewoon om. Als je kijkt naar games met Monkey King of Pangolier. En kijk hoe lang het duurde voordat Morphling was generfed (heb hem zelf ook wel veel gespeeld :P).

Naar mijn mening veranderd er teveel in Dota 2, waarbij je niet echt een vaste ritme krijgt in de game. Het veranderen van de MMR vindt ik geen probleem, maar de changes m.b.t. de kaart, talents, meta's etc gebeurd gewoon veel te vaak. Heroes die normaal gesproken als mid worden gespeeld worden nu ingezet als supports, en supports worden nu als mid carries ingezet (bijv. Dazzle). De grootste verandering waar ik vroeger van genoot is toch wel het Junglen, maar dit is helaas niet meer van toepassing.

Ik speel af en toe nog een game, maar werken en 's avonds "veel" games spelen zit er niet meer in. Dus dan focus ik mij toch op games zoals PUBG of een bepaalde MMO.
Ik vind het juist prettig dat we hero's op verschillende rollen kan spelen. Heerlijk verschillende builds maken die totaal onzinnig zijn, maar soms werken. Waarom kan Dazzle geen carry zijn? Ik heb juist hekel aan de hero's die zo recht toe recht aan zijn. Zoals antimage/medusa/ Chaos knight of dragon knight.

Omniknight of vengfull spelen vind ik heerlijk! ik begin als support en als ik in de eerste paar minuten zie dat het niet goed ga dan ga ik farmen als een gek. Zelfde geld voor Bouny Hunter, maar die is zo hard generfed.

tijdje PUBG gespeeld, maar mijn pc kan het niet aan (of ik ben te sloom aan het worden). Want de hele game loopt goed totdat er aktie komt dan heb ik het idee dat mijn pc een slak is en ik daardoor doodga. Hoeveel potje ik wel niet gehad heb waarbij ik 20 min. loot en vervolgens bij mijn eerste enemy gelijk gekilled wordt.

[ Voor 66% gewijzigd door grote_oever op 26-01-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
grote_oever schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:57:
Zelf speel ik alleen maar Solo en verlang inderdaad soms naar een vaste groep spelers. Ik heb juist het omgekeerde. soms zit ik in team waarvan ik denk "wtf ben jij mee bezig?".

Ik heb echt het idee dat ik me als enige druk maak over dingen zoals:
- hebben we genoeg damage
- kunnen we lategame aan?
- Hebben we een support?
- Kunnen we de enemy hero's counteren

Heb wel een tijd gehad dat ik inderdaad minder dota speelde, maar ik heb weinig alternatieve games om te spelen.

[...]

Ik vind het juist prettig dat we hero's op verschillende rollen kan spelen. Heerlijk verschillende builds maken die totaal onzinnig zijn, maar soms werken. Waarom kan Dazzle geen carry zijn? Ik heb juist hekel aan de hero's die zo recht toe recht aan zijn. Zoals antimage/medusa/ Chaos knight of dragon knight.

Omniknight of vengfull spelen vind ik heerlijk! ik begin als support en als ik in de eerste paar minuten zie dat het niet goed ga dan ga ik farmen als een gek. Zelfde geld voor Bouny Hunter, maar die is zo hard generfed.

tijdje PUBG gespeeld, maar mijn pc kan het niet aan (of ik ben te sloom aan het worden). Want de hele game loopt goed totdat er aktie komt dan heb ik het idee dat mijn pc een slak is en ik daardoor doodga. Hoeveel potje ik wel niet gehad heb waarbij ik 20 min. loot en vervolgens bij mijn eerste enemy gelijk gekilled wordt.
Daarom speel ik ook amper PUBG meer en daarnaast vind ik het gewoon saai. Heel enkele keer met vrienden, maar verder niet.

Ik heb nu denk ik alweer twee maanden geen dota gespeeld en het helpt ook niet dat iedereen waarmee ik speelde gestopt is waarvan de meeste nu PUBG spelen. Ik vind het nu heerlijk om eens een spel als Borderlands samen met iemand eindelijk eens uit te spelen waar ik er vroeger nooit aan toe kwam door het spelen van Dota. Ik heb zo al meerdere spellen nu eindelijk eens uitgespeeld. Ik kijk nog steeds regelmatig naar Dota streams van met name Sing. Die had er ook een tijd geen zin meer in, maar dat lijkt nu weer terug te zijn. Ik heb twee kinderen en de derde op komst dus ik moet mijn kostbare vrije tijd goed besteden. Als ik kijk naar Sing heb ik vaak wel weer zin in Dota, maar omdat het toch niet op dat niveau is, doe ik het toch maar weer niet.

Misschien over een tijdje weer eens een paar potjes doen en kijken of ik er nog plezier uit kan halen. Het blijft namelijk wel één van de beste spellen die ik ooit gepeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Tupel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:11:
[...]

Ik kijk nog steeds regelmatig naar Dota streams van met name Sing. Die had er ook een tijd geen zin meer in, maar dat lijkt nu weer terug te zijn. Ik heb twee kinderen en de derde op komst dus ik moet mijn kostbare vrije tijd goed besteden. Als ik kijk naar Sing heb ik vaak wel weer zin in Dota, maar omdat het toch niet op dat niveau is, doe ik het toch maar weer niet.
Ik denk dat de speelstijl van Singsing juist de reden is waarvoor Dota is gemaakt. Geen logische builds die vervolgens werken. Wanneer ik in mijn games als Meepo rondloop met twee dragon lances dan krijg ik al de meest nare reacties naar me geslingerd en dan mag ik hopen dat ik geen reports krijg.

Zulke dingen maken de game gewoon minder leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

grote_oever schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Ik denk dat de speelstijl van Singsing juist de reden is waarvoor Dota is gemaakt. Geen logische builds die vervolgens werken. Wanneer ik in mijn games als Meepo rondloop met twee dragon lances dan krijg ik al de meest nare reacties naar me geslingerd en dan mag ik hopen dat ik geen reports krijg.

Zulke dingen maken de game gewoon minder leuk.
Waarom koop je dan ook nog dragon lances op meepo, het is niet 10 patches geleden ofzo :+

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Zuurstok schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:18:
[...]

Waarom koop je dan ook nog dragon lances op meepo, het is niet 10 patches geleden ofzo :+
Eerste voorbeeld dat ik me kan herinneren. :) Moet eerlijk zeggen dat ik in patch 7.07 alleen maar support heb gespeeld. Afwisseling tussen oracle, lion, omniknight en treant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
Het is nu de patch van 5 Javelin Pangolier natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

En we gaan weer naar Hamburg toe. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik wil daar ook weleens eens heen. Ik speel nog amper dota, maar kijk het nog altijd graag. Dit jaar wordt em alleen niet aangezien ik gezinsuitbreiding krijg zeer binnenkort.

Iemand de TI battle pass al aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Laatst online: 11:37
Is er ook een Discord Channel voor Dota2? Ik speel zelf al jaren dota2, maar nu ik PUBG speel met mede-tweakers lijkt het me leuk om ditzelfde met dota2 te doen (if possible).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
MRTNbos schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:28:
Is er ook een Discord Channel voor Dota2? Ik speel zelf al jaren dota2, maar nu ik PUBG speel met mede-tweakers lijkt het me leuk om ditzelfde met dota2 te doen (if possible).
Volgens mij is er (nog) geen discord kanaal. Er is wel een IRC kanaal. Geen idee of die nog actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Jammer dat we nu geen Dota 2 items meer kunnen ruilen. Hopelijk dat dit nog gaat veranderen in de toekomst. Heb namelijk erg dure items (bijv. Dragonclaw Hook die nu €800,- waard is). Als meer Europese landen volgen dan zit ik er aan te denken om enkele dure items te verkopen.

De nieuwe Underhollow is trouwens ook best leuk (iets van 5 potjes gespeeld). Het is wel een klein beetje RNG qua drops die je krijgt, en enkele heroes worden altijd insta gepicked, zoals Zeus. Hopelijk dat het leuk blijft, maar dat kan ik nu nog niet zeggen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
Ik heb de afgelopen drie jaar de BP aangeschaft, maar dit keer heb ik het niet gedaan. Onder meer omdat ik het spel amper heb gespeeld het laatste half jaar (laatste match 7 maanden geleden zie ik net) maar ook omdat de kwaliteit van de BP ieder jaar minder wordt. Met name bij lagere levels krijg je gewoon veel minder en met de introductie van Dota Plus is er ook een grote meerwaarde van de BP weg helaas.

Het uitschakelen van traden is inderdaad ook erg jammer. Vaak koop ik liever een setje die ik graag wil via de market dan dat ik 10x een treasure koop en dan maar hoop op de juiste set. Die tijd is nu dus een beetje over.

Ik volg overigens Pro Dota nog wel op de voet. Dat vind ik nog steeds erg leuk om naar te kijken. Het spel zal ik zelf ook wel weer gaan spelen als ik thuis wat meer tijd kan vinden (ons derde kindje is nu net drie weken oud). Tot die tijd probeer ik tussendoor wat spellen die al heel lang niks staan te doen in mijn Steam library uit te spelen.

Overigens mag je de dure items altijd giften :+

[ Voor 23% gewijzigd door Tupel op 21-06-2018 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Tupel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:37:
Ik heb de afgelopen drie jaar de BP aangeschaft, maar dit keer heb ik het niet gedaan. Onder meer omdat ik het spel amper heb gespeeld het laatste half jaar (laatste match 7 maanden geleden zie ik net) maar ook omdat de kwaliteit van de BP ieder jaar minder wordt. Met name bij lagere levels krijg je gewoon veel minder en met de introductie van Dota Plus is er ook een grote meerwaarde van de BP weg helaas.

Het uitschakelen van traden is inderdaad ook erg jammer. Vaak koop ik liever een setje die ik graag wil via de market dan dat ik 10x een treasure koop en dan maar hoop op de juiste set. Die tijd is nu dus een beetje over.

Ik volg overigens Pro Dota nog wel op de voet. Dat vind ik nog steeds erg leuk om naar te kijken. Het spel zal ik zelf ook wel weer gaan spelen als ik thuis wat meer tijd kan vinden (ons derde kindje is nu net drie weken oud). Tot die tijd probeer ik tussendoor wat spellen die al heel lang niks staan te doen in mijn Steam library uit te spelen.

Overigens mag je de dure items altijd giften :+
Met de BP klopt, maar meestal heb ik zo iets van, die wil ik hebben :P. Dus dit jaar ook maar gehaald. Ik speel nog wel af en toe Dota 2, maar niet zoveel als ik in het verleden deed.

Als ik echt een set wil hebben, dan koop ik ook de set los. Maar meestal zijn dat van die "Rare" items uit een chest, en die zijn vaak ook wel minstens 10 euro.

Pro Dota blijft altijd leuk om te zien! Heb nu de eSports app gedownload, waar ik makkelijk mijn favoriete team kan volgen.

Hopelijk dat 1 van je kinderen Dota 2 oppakt :9, hoe eerder ze beginnen, hoe beter. Soms wou ik wel dat 1 van mijn oudere broers of zussen meer gamede, dan had ik sommige spellen graag eerder willen oppakken. En de tijd mis ik nu ook, vooral omdat een dota 2 potje ook niet zo 1, 2, 3 klaar is. Daarom speel ik nu iets vaker Turbo games, om toch nog de flow erin te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

De nieuwe lootbox methode is wel grappig. Je kan nu zien welke loot je gaat krijgen, dus mensen gaan direct zoeken naar rares die ze gegarandeerd gaan krijgen.

Also, ik ben geband van public chat omdat ik weigerde Russisch te spreken in de Amsterdam chatroom 8)7 Echt waar, Russen zijn echt 1 groot kankergezwel. Daar word ik met de dag meer en meer overtuigd van.

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 27-07-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
TI begint al bijna. Zijn er nog mensen die dit (proberen) te volgen dit jaar? Ik ga het proberen, al is het wat lastig met werk en drie kids thuis (waarvan 1 baby van 10 weken) i.c.m. het tijdverschil. Maar we gaan het proberen. Ik ben echt benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken. Er zijn voor mij gevoel meer dan ooit verschillende kanshebbers dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Ik heb echt geen tijd om het dit jaar te volgen.. Wie zou je in je top 5 verwachtingen zetten? :P

Ga wel echt proberen de finale mee te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
Zuurstok schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:05:
Ik heb echt geen tijd om het dit jaar te volgen.. Wie zou je in je top 5 verwachtingen zetten? :P

Ga wel echt proberen de finale mee te maken :)
Mijn top vijf:
  • VP
  • Team Liquid
  • LGD
  • EG
  • VGJ Storm
Niet perse in deze volgorde. Fnatic zou ook weleens voor een verrassing kunnen zorgen.

Als EG kan winnen met per ongeluk RTZ als pos 5 Phoenix, dan zijn ze sowieso een grote kanshebber :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Tupel op 16-08-2018 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Morgen naar Hamburg! _/-\o_

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 23:53
Het is best, wel, rustig hier.. speelt er nog iemand Dota 2 in dezer dagen? Ikzelf ben weer he-lemaal terug.

• Rule
Keesknd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:59:
Het is best, wel, rustig hier.. speelt er nog iemand Dota 2 in dezer dagen? Ikzelf ben weer he-lemaal terug.
Ik was eigenlijk helemaal gestopt en heb afgelopen weekend weer een potje gespeeld. Ik wist meteen weer waarom ik gestopt was 8)7

• IdieEasy

IdieEasy

Keesknd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:59:
Ik speel vrij regelmatig nog een potje of 2. Maar wel enkel turbo. Gewoon een potje kunnen doen in _max_ 40 minuten spreekt mij wel aan.

• Keesknd
Rule schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:44:
[...]

Zeker i.v.m. Met het vloeken en tieren door de community?:p

Ik was eigenlijk helemaal gestopt en heb afgelopen weekend weer een potje gespeeld. Ik wist meteen weer waarom ik gestopt was 8)7

• Rule
Het vloeken en tieren inderdaad. De snelle updates zijn erg killing als je 6-7 maanden niet gespeeld hebt. De mate van skill gap die ik nu mis en niet re-scaled wordt. Het eigenlijk niet weten welke hero ik wil spelen als ik een game begin.

|:(

• bones
Speel het nog af en toe, alleen turbo. Maar merk dat in turbo juist de grootste trollen zitten die er puur zitten om je game te verknallen. Gelukkig duren dat soort potjes gemiddeld niet langer dan 20 mins.
Ook lijkt het erop dat er veel meer Smurf accounts zijn dan voorheen, of de matchmaking van Valve klopt niet helemaal. Komt echt zoveel voor dat een enkele speler in zijn eentje de game wint met scores zoals 20-0.

• Keesknd
Heel irritant, maar heb mezelf wel aangeleerd om het met een korreltje zout te nemen.
Ik kom voor de game en niet voor de irritante spelers. Speel nu zo’n 2 potjes op een avond en heb als rank crusader. Blijf het nog steeds erg tof vinden en heb er ongeveer 300 uur inzitten.

zaRxNL is de naam op Steam.
Tot binnenkort 😃
Rule schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:13:
[...]

Het vloeken en tieren inderdaad. De snelle updates zijn erg killing als je 6-7 maanden niet gespeeld hebt. De mate van skill gap die ik nu mis en niet re-scaled wordt. Het eigenlijk niet weten welke hero ik wil spelen als ik een game begin.

|:(

• Rule
Keesknd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:42:
Heel irritant, maar heb mezelf wel aangeleerd om het met een korreltje zout te nemen.
Ik kom voor de game en niet voor de irritante spelers. Speel nu zo’n 2 potjes op een avond en heb als rank crusader. Blijf het nog steeds erg tof vinden en heb er ongeveer 300 uur inzitten.

zaRxNL is de naam op Steam.
Tot binnenkort 😃

[...]
4.003 uur :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
Ik zit bijna op 12000 uur, alleen zegt dat niet zoveel. ~7000 games

• Keesknd
No-Lifers !! 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Vind wel jammer dat dit topic niet meer zo lekker loopt. Speel nog wel veel, maar alleen solo. Zou mooi zwijn geweest dat we hier onderling nog wat party’s konden opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

grote_oever schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:07:
Vind wel jammer dat dit topic niet meer zo lekker loopt. Speel nog wel veel, maar alleen solo. Zou mooi zwijn geweest dat we hier onderling nog wat party’s konden opzetten.
Ik speel het ook nog wel, maar enkel nog Turbo. Ik heb gewoon geen zin/tijd om 25 min gegijzeld te worden met vloekende dronken mensen die idioot spelen. Dan vindt ik 10-15 minuten beter :+
Beetje jammer dat dotaplus feitelijk niet werkt in turbo, maar die gaat er nu na 1 maand alweer uit. Wel 8-9 item sets uitgehaald

Gisteren ook een potje auto chess opgestart, en hoewel ik er het eerste potje weinig van snapte, ging het tweede potje een stuk beter, en is dat prima te doen terwijl ik een podcast aan het luisteren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekovk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-01 21:58
Heb het na een jaar of twee afwezigheid toch weer eens opgepakt. Blijft leuk, alleen wel weer ff wennen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
ben lol beetje beu en zou dota 2 eens willen proberen.
is het beetje toegankelijk voor nieuwe spelers?

Iemand die wil samen spelen met een newbie en me wat leren?

[ Voor 23% gewijzigd door Valdourian op 03-02-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Valdourian schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:58:
ben lol beetje beu en zou dota 2 eens willen proberen.
is het beetje toegankelijk voor nieuwe spelers?

Iemand die wil samen spelen met een newbie en me wat leren?
Mede ex-lol speler hier, 2-3 jaar geleden overstap gemaakt.

"toegankelijk" is een groot woord, je hebt al wat moba ervaring, dus zeker in het begin zal je een voordeel hebben op je tegenstanders. Je hebt als het goed is flink wat meer last hit ervaring en map-awareness.

Maar, er zijn dingen anders aan Dota:

Denies: Je kan je eigen creeps aanvallen onder een bepaalde %hp, en ze zelf last-hitten. Dit geeft je op dit moment (reduced) gold, en voorkomt dat je tegenstander deze kan pakken.

Dying: Dood gaan kost je gold. Hoe meer je hebt, hoe meer je kwijt raakt.

Teleports: Er is geen recall in Dota. Als je ergens heen wilt zal je moeten betalen (50 gold) of moeten lopen.

Deze guide behandeld de basics: https://purgegamers.true.io/g/dota-2-guide/
Hij is wel wat verouderd, maar dat zal voor het begin niet uit maken....

Je mag me altijd toevoegen en dit is mijn profiel.
Ik speel vooral "turbo" wat een snellere modus is, waardoor je vaak met 20-45 minuten klaar bent (ipv 40-90 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
IdieEasy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:27:
[...]

Mede ex-lol speler hier, 2-3 jaar geleden overstap gemaakt.

"toegankelijk" is een groot woord, je hebt al wat moba ervaring, dus zeker in het begin zal je een voordeel hebben op je tegenstanders. Je hebt als het goed is flink wat meer last hit ervaring en map-awareness.

Maar, er zijn dingen anders aan Dota:

Denies: Je kan je eigen creeps aanvallen onder een bepaalde %hp, en ze zelf last-hitten. Dit geeft je op dit moment (reduced) gold, en voorkomt dat je tegenstander deze kan pakken.

Dying: Dood gaan kost je gold. Hoe meer je hebt, hoe meer je kwijt raakt.

Teleports: Er is geen recall in Dota. Als je ergens heen wilt zal je moeten betalen (50 gold) of moeten lopen.

Deze guide behandeld de basics: https://purgegamers.true.io/g/dota-2-guide/
Hij is wel wat verouderd, maar dat zal voor het begin niet uit maken....

Je mag me altijd toevoegen en dit is mijn profiel.
Ik speel vooral "turbo" wat een snellere modus is, waardoor je vaak met 20-45 minuten klaar bent (ipv 40-90 minuten).
Ok thx, hier ben ik al wat mee.
Kan je soms een paar heroes aanraden die gemakkelijk te leren zijn als beginner? Het is nogal veel als je ze niet kent en niet weet in welke rol ze sterk zijn.
In lol ben ik support main en mid/adc als 2e rol.
Alsook de shop komt overwelmend over, was het al vergeten dat het ooit in lol ook zo was >:)
Heb je toegevoegd op steam.

[ Voor 3% gewijzigd door Valdourian op 04-02-2019 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo
Valdourian schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:20:
[...]

Kan je soms een paar heroes aanraden die gemakkelijk te leren zijn als beginner? Het is nogal veel als je ze niet kent en niet weet in welke rol ze sterk zijn.
Alsook de shop komt overwelmend over, was het al vergeten dat het ooit in lol ook zo was >:)
Dit is wel handig voor jou denk ik:
https://www.dotabuff.com/learn/lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Valdourian schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:20:
[...]

Support is relatief makkelijk: Ogre magi, Crystal Maiden en Lion.
ADC (bestaat niet in dota, dus gewoon Carry): Sniper -> Ranged attack damage, Juggernaut -> melee attack damage, Phantom Assasin -> melee damage nuker. Viper -> Sustainable ranged.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valdourian
IdieEasy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Support is relatief makkelijk: Ogre magi, Crystal Maiden en Lion.
ADC (bestaat niet in dota, dus gewoon Carry): Sniper -> Ranged attack damage, Juggernaut -> melee attack damage, Phantom Assasin -> melee damage nuker. Viper -> Sustainable ranged.
Nice, dan ga ik die eens uitproberen!
Dit is inderdaad een erg handige site! Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
Iemand hier die ook de mod Dota Auto Chess speelt?

Werkt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
EdwardK123 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:15:

Werkt lekker!
Nog nooit Dota zelf gespeeld maar al heel veel Auto Chess. Toffe mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Werkt lekker!
Schuldig! Vindt het vooral fijn dat ik het gewoon rustig aan kan doen, en niet teveel hoef op te letten.
podcast er naast aan, en kan regelmatig gewoon kijken wat er gebeurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:08

Werkt lekker!
Zeker, speelt lekker weg en heeft toch wel een behoorlijke learning curve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Nog mensen die naar Parijs gaan? Ben aan het kijken waar dat Event Arena precies ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellsau
The Chosen One schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:19:
Nog mensen die naar Parijs gaan? Ben aan het kijken waar dat Event Arena precies ligt.
Jazeker, ik heb vandaag alles geboekt. Event arena ligt vlakbij de ingang van de twee parken.
Mochten mensen willen gaan dan zou ik snel het vervoer regelen als je alleen gaat. Met de Thalys is een retourtje vanaf Rotterdam maar 70 euro.

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Heb gisteren/ vandaag ook geboekt. 120 Euro heen en terug trein (van oosten land) 260 Euro verblijf (1 week, 2 dagen Disneyland erbij... ben er toch). Disneyland nog ff boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Niet meer relevant.

[ Voor 96% gewijzigd door The Chosen One op 27-05-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Speelt iemand nog wel eens Dota? Heb het na lange tijd weer eens gedaan.. helaas net zo Toxic als altijd. Valt me wel op hoeveel spelers er honderden euro's nog in stoppen voor battle passes en skins etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esazs
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 20:25
Ik ben een jaar of vier geleden gestopt met dota, dat speelde ik echt fanatiek met een groepje. Toen ik 5.5k had gehaald wilde ik een een "pauze" die onbedoeld is veranderd is een stop. De lol was er een beetje af, omdat het serieus ging en dat betekende dat je snel meegesleept werd door de negativiteit.

Over twee weken komt het oude groepje bij elkaar voor een ouderwetse LAN-party en gaan we het gewoon proberen. Ik weet nu al dat we dramatisch gaan presteren, maar hopelijk is het daardoor extra grappig. Heb van het weekend een streampje gecheckt en herkende de helft niet meer. Nieuwe heroes, skills, items en map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

esazs schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:48:
Ik ben een jaar of vier geleden gestopt met dota, dat speelde ik echt fanatiek met een groepje. Toen ik 5.5k had gehaald wilde ik een een "pauze" die onbedoeld is veranderd is een stop. De lol was er een beetje af, omdat het serieus ging en dat betekende dat je snel meegesleept werd door de negativiteit.

Over twee weken komt het oude groepje bij elkaar voor een ouderwetse LAN-party en gaan we het gewoon proberen. Ik weet nu al dat we dramatisch gaan presteren, maar hopelijk is het daardoor extra grappig. Heb van het weekend een streampje gecheckt en herkende de helft niet meer. Nieuwe heroes, skills, items en map.
Perfect dus om iets retardeds te doen. Sniper support, Techies hard carry (wat kan met zijn talents, uiteraard is het alsnog slecht). Sniper met scepter en 5 divine rapiers. Of misschien scepter, 3 rapiers, 1 daedalus en eeb desolator. Op een gegevn moment worden crits en minus armor effectiever dan ruwe damage. Of Shadowblade+Dagon Terrorblade (laat jezelf bijna doodgaan, en dan blaas je iemand op met ult+dagon). Bara met Urn en Dagon 5, zodat je 1 iemand kan opblazen en daarna niets meer kan. Dat soort fratsen.

Soms is DotA2 gewoon het leukst als je dat soort grappen uithaalt.

[ Voor 16% gewijzigd door Amanoo op 13-08-2019 13:23 ]

• esazs
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 20:25
Haha, exact. De meest memorabele games zijn de mega comebacks en de idioterie.

Trilane mid. Vijf man roam. LS/Bara/Furion gank squads. Dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:51
Is de dota community op Tweakers nog actief?

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
chollersin schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:18:
Wist niet dat deze er was. Ik zelf speel sinds een paar jaar weer actief, elke avond wel een match. Nog meer actieve spelers? Op steam heet ik zaRx.NL . Connect voor ranked matches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

chollersin schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:18:
Ik ben bang van niet, of is er de laatste twee jaar toch stiekem een groep gebruikers bijgekomen? Ik ben zelf sinds een maandje weer actief aan het spelen, blijft toch mooi gebalanceerd spel

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]