Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kan begrijpen dat je snel een niet-farmende carry de schuld zal geven. Het is een erg overduidelijke fout. Maar als hij echt geen poging doet om te farmen, dan zou ik hebben geprobeerd om zelf carry uit te hangen, in plaats van support, want toch iemand moet dit doen. Maar mijn inziens moet je dat niet doen als de carry in ieder geval probeert te farmen, maar gewoon heel hard erin faalt. In die zin is het misschien wel een beetje jouw schuld, al is een ideale situatie simpelweg niet mogelijk als degene met de meeste farmprioriteit niet zit te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Hij was een groot deel van de tijd niet in-lane bij de vechtende creepwaves en wanneer hij daar wel was was hij erg gefocussed op het dmgen van de enemies ipv last hitten.. Zelf speelde ik met crystal maiden (die ik trouwens niet fijn vind) dus om zelf de carry uit te hangen had geen zin :P Voor zover ik begrijp is dat de meest hard support hero in de game.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb wel eens een game gecarried met Crystal Maiden, maar in de regel is ze inderdaad nogal een support. Ik vind haar wel soms erg nuttig om als agressieve support te gebruiken en in die rol kan ze best lekker spelen, maar als je met haar gaat carryen dan zijn er wel hele rare dingen gebeurd. Het kan voorkomen, maar het is behoorlijk zeldzaam. Maar zo nu en dan gebeurt er wel eens zoiets als dit: http://dotabuff.com/matches/240074018

Wel beter als in ieder geval iemand de farm neemt. Als het de typische hard support is in plaats van de carry, omdat de carry het simpelweg niet doet, so be it. Het is compleet raar, maar soms is het net een 1 op de miljoen kans dat het juist daardoor goed komt, en 1 op de miljoen kansen komen nu eenmaal 9 van de 10 keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:35
Voor de liefhebber en snelle beslisser. ESL Frankfurt tickets zijn nu weer te koop, inclusief PREMIUM tickets.

http://www.esl-one.com/dota2/frankfurt-2014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Zijn er geen single day tickets meer te koop, of deze keer niet te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Die worden later nog aangeboden mochten ze het niet uitverkopen met weekend tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Aah vandaar, thanks! :) we waren al in de stress... xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze match? Graag commentaar op mijn abilities :)
-edit- oke dotabuff laat ze dus niet zien :|
Ik had (op Razor) :
Static Link (razor damage sap)
Vicious Nasal Goo (bristle minus armor slow)
Wave Of Terror (venge minus armor)
Warpath (bristle passive ult)

Het ging allemaal heel goed early en mid game en toen kwam sniper met zn rightclicks ;(

http://dotabuff.com/matches/574709569

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Pff, laatste dagen is wel de games van de throws zeg...

3 games gewonnen die we hadden moeten verliezen.
1 vd games begonnen met we 0-8 en 2-19 op een gegeven moment, en nog gewonnen.

Gister echter een omgedraaide game, heel snel 1 rax neer van enemy en daarna viel het team uit elkaar en kwamen ze beetje bij beetje terug. Uiteindelijk enemy void veel te vet en alsnog verloren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zei iemand throws en onmogelijke games die toch worden gewonnen?
http://dotabuff.com/matches/576060651
Ik zat samen met Faceless early gaem snoeihard te feeden, maar uiteindelijk klikte er iets in ons team en wisten we ineens onze abilities zeer mooi te combineren, om uiteindelijk een enorme achterstand, waarbij de vijand veel beter pushte en het dubbele aan kills had, toch nog in te halen. Ineens begonnen we te teamwipen. Met QoP die ging lokken, en vervolgens Faceless die een leuke initiation doet, waarna de vijand nogal plat ging. Alsnog bleef het spannend, die teamwipes kwamen zeker niet vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Even een noob vraag.

sinds vandaag aan de slag gegaan met DotA2. Geen LOL gespeeld voorheen dus het genre is nieuw voor me.

Als ik een singel game speel met mijn hero en ik gebruik m'n geld om wat attributen te kopen. Ben ik deze dan ook gewoon kwijt na de match ? Of is dat juist de bedoeling v/d game dat je in één spel zo maximaal mogelijk wordt ? Of kun je verder met je (favo) hero om deze steeds beter te upgraden ?

Je krijg rewards na afloop en die hebben hoofdzakelijk esthetische voordelen ? ( toch ? )
Mocht het een uitgebreid verhaal zijn, waar kan ik me inlezen in mijn vraag hierboven ? Want daar wil ik graag meer over weten :-)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Elke game begin je weer opnieuw. Je bent je items en levels van de vorige game kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
En is er dan wel een manier om progressie te maken in de game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

Amanoo schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:26:
Zei iemand throws en onmogelijke games die toch worden gewonnen?
http://dotabuff.com/matches/576060651
Ik zat samen met Faceless early gaem snoeihard te feeden, maar uiteindelijk klikte er iets in ons team en wisten we ineens onze abilities zeer mooi te combineren, om uiteindelijk een enorme achterstand, waarbij de vijand veel beter pushte en het dubbele aan kills had, toch nog in te halen. Ineens begonnen we te teamwipen. Met QoP die ging lokken, en vervolgens Faceless die een leuke initiation doet, waarna de vijand nogal plat ging. Alsnog bleef het spannend, die teamwipes kwamen zeker niet vanzelf.
Het komt voor. Sowieso is Faceless toch wel late-game in mijn ogen. Het is ook een held die of gehate of geliked wordt door spelers in veel gevallen. :)

Ik zat gisteren in een team wat de eerste tien minuten echt heel hard moest zoeken naar teamwork. We waren op dat ogenblik allemaal wat selfish bastards so-to-speak. Geen echte support in het team, voornamelijk tanky. Initieel zelfs geen courier omdat iedereen zijn gold voor zichzelf had gebruikt.

Maar na tien minuten kwamen we in 'the groeve' en gingen we actief met elkaar verdedigen en tegenstanders die alleen pushte eruit pikken.Daardoor kregen we toch overhand en wisten we met ietswat bruut geweld toch te winnen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Lasteraar schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:17:
De progressie zit hem in het leren van de game. Het leren kennen heroes, rollen van heroes, team samenstelling, items en het leren van micro en strategy.

Er is geen progressie als bij een RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Je hebt wel een level buiten elke game om. Die wordt steeds hoger omdat je per game XP verdient.

Maar wat Dota juist leuk maakt, is dat je telkens opnieuw begint met dezelfde basis, maar elke game anders is. Dezelfde samenstellingen qua teams kom je al nooit tegen, en dan heeft men ook nog de mogelijkheid heroes op verschillende manieren te spelen. De mogelijkheden zijn eindeloos en daarvoor heb je geen progressie over de hele game voor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
En als reward voor het winnen krijg je awards die puur voor uiterlijke verfraaiing van je hero zorgt ?
Of zit daar nog meer achter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige rewards die je krijgt door (meer) te spelen zijn cosmetics inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wat je krijgt als rewards zijn onder andere uiterlijke verfraaiingen voor je hero. En de andere rewards zijn zaken als een aangepaste menu interface of announcers. Het is allemaal in feite esthetisch. En verder wordt een rating van je speelstijl bijgehouden, zodat je zoveel mogelijk bij spelers met soortgelijke vaardigheden in komt.

Progressie in het spel bestaat daaruit, en uit alles wat je over het spel leert. DotA2 heeft een tamelijk hoge complexiteit (volgens sommigen nog wel hoger dan veel soortgelijke spellen, maar laat dat je alsjeblieft niet afschrikken), en dat is wat het spel zo leuk maakt. In het begin zal je daar minder mee bezig zijn, waarschijnlijk is simpelweg enigszins door hebben wat er allemaal om je heen gebeurt behoorlijk complex, maar uiteindelijk komen er bij de meeste spelers nog allerlei technieken bij zoals creep blocking, pullen en stacken, hoe ie verschillende abilities van heroes combineert om ze zo extra impact te geven, en leer je over de verhoudingen tussen heroes. Zo werken sommige heroes erg goed in combinatie met andere heroes, en zijn bepaalde heroes weer goed of juist slecht tegen andere heroes. Ook is het voor de ene hero belangrijker om geld en levels te krijgen dan voor de andere. Zo zal een Antimage (net als andere zogeheten carries) zeer afhankelijk zijn van zijn geld terwijl de meeste support heroes helemaal niet zoveel items nodig hebben om iets te kunnen, en vooral levels willen. Veel supports zijn echter weer minder goed in het doden van andere heroes, de naam zegt het al, ze dienen echt ter ondersteuning van het team.

Maar mijn eerste zoveel potjes was ik daar nog niet erg mee bezig. Dan heb je je handen al vol aan het doorhebben wat er gebeurt.

[ Voor 14% gewijzigd door Amanoo op 24-03-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Progressie is er alleen door zelf beter te worden :) gelukkig geen vrij te spelen perks of wat dan ook, wat mensen die meer tijd in het spel gestoken hebben beter maakt.
Het spelletje is verder erg competitief!

Level zegt helemaal niks, alleen hoeveel tijd iemand met het spelletje verdaan heeft >:)
Zegt niet per definitie iets over hoe goed hij is, daar is je rating voor.

Ervaring telt natuurlijk wel, maar sommige mensen pakken dingen sneller op en leren beter van hun eigen fouten, anderen geven alleen anderen de schuld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

JBplap schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:46:
[...]

Ervaring telt natuurlijk wel, maar sommige mensen pakken dingen sneller op en leren beter van hun eigen fouten, anderen geven alleen anderen de schuld :+
Ik ken zelf iemand die level 10 heeft, maar qua kennis eerder level 40 zou moeten hebben. Al had die persoon ook veel dingen buiten DotA2 om onderzocht. Veel hero guides gekeken, guides over technieken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Amanoo schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:35:
[...]

Ik ken zelf iemand die level 10 heeft, maar qua kennis eerder level 40 zou moeten hebben. Al had die persoon ook veel dingen buiten DotA2 om onderzocht. Veel hero guides gekeken, guides over technieken, etc.
Die levels zeggen echt helemaal niets. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

microoo schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:12:
[...]

Die levels zeggen echt helemaal niets. :F
Dat is dan ook precies wat ik probeer te illustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Amanoo schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:35:
[...]

Ik zeg toch ook daaronder dat levels niks zeggen :P

Edit: ligt steam eruit?

[ Voor 3% gewijzigd door JBplap op 24-03-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ben inmiddels een paar games verder.. Wat een leuke game ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet men als je als eerste picked (necro) en er vervolgens 3 russen een carry mid kiezen en geen engels spreken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:09:
Wat doet men als je als eerste picked (necro) en er vervolgens 3 russen een carry mid kiezen en geen engels spreken???
Al kreunend en zuchtend maar de wardbitch uithangen, want toch iemand moet het doen?

En af en toe in het Nederlands teruglullen tot ze begrijpen dat ze eens een internationaal begrepen taal moeten aanleren (kan je overigens lang blijven lullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Amanoo schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 00:35:
[...]

En af en toe in het Nederlands teruglullen tot ze begrijpen dat ze eens een internationaal begrepen taal moeten aanleren (kan je overigens lang blijven lullen).
Ja goed idee, doe net zo dom als degene die een andere taal dan engels typt/spreekt.
Daar verhelp je het probleem echt mee....

Zeker als je weet dat het mogelijk is dat russen Russian als language aanvinken (engels dus niet) en dan nog met jou in een game kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Ik krijg wel vaak het gevoel dat de russen vaak engels ook aangevinkt hebben zodat ze dan minder lang hoeven te wachten voor een game.

Gisteren een potje dat een medespeler constant de courier aan het jatten was. Ik deed als ganker courier kopen, courier upgraden en warden omdat niemand anders het wou doen.

Gaat die medespeler mijn items vanuit de courier ergens droppen, waaronder wards 8)7
Dan dan vraag de team zich nog af waarom ik gestopt ben met warden en dat ik maar naar de shops toe loop in plaats van de courier te gebruiken en daardoor niet bij teamfights aanwezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:09:
Nederlands terug praten inderdaad :), om te laten weten dat niet iedereen russisch begrijpt.

Wat je ook kan doen, is een tekst vertalen,via een vertaalmachine, in het russisch :'). (Toch Rempi :P?)
Wel jammer dat je dan weer niet begrijpt wat ze daarna terug zeggen.

En ik zou inderdaad dan de support rol op mij nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mjetterd op 25-03-2014 09:02 ]

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Laatst online: 12-09 07:12

Silence

Godlike

Gisteren ook begonnen, maar moet echt nog veel leren 1 match gedaan eindigde met 1-14 k-d... Werd me ook aanbevolen om eerst met bots te gaan oefenen, dit ook gedaan en ging al een stuk beter.
Moet me nog een beetje weg wijs maken in de heroes die ik het beste kan gebruiken.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik zou om te beginnen focussen op 1 hero en 1 rol.. Dan een aantal games spelen en wat youtube filmpjes zoeken over de rol die je speelt.. Zelf doe ik dit nu ook. Puur support spelen. Nu heb ik een stuk of 7 games met lich gespeeld en ga ik kijken of ik een andere support hero kan gaan spelen.

En al die games probeer ik te focussen op de support role, waarvan ik de basics heb geleerd via youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Silencex schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:40:
Gisteren ook begonnen, maar moet echt nog veel leren 1 match gedaan eindigde met 1-14 k-d... Werd me ook aanbevolen om eerst met bots te gaan oefenen, dit ook gedaan en ging al een stuk beter.
Moet me nog een beetje weg wijs maken in de heroes die ik het beste kan gebruiken.
http://www.purgegamers.com/welcome-to-dota-you-suck

Pick me if you're new:
Centaur
Venomancer
Chaos Knight
Lion
Sand King
Wraith King
Tidehunter
Vengeful Spirit
Ogre Magi
Crystal Maiden
Sven
Slardar
Witch Doctor
Lich
Warlock

Dit is een goede hero pool om mee te beginnen, heroes met allen makkelijk te gebruiken skills, grote teamfight impact en een verschillend aantal rollen. Hier zitten Supports, Midlaners en Carries bij. Maak je nog niet druk over offlaners, over het algemeen is het op noob-niveau beter om gewoon 2 dual lanes te maken. Vaak is het in de off-lane verstandig om iig 1 ranged hero te hebben, 2 is ideaal en dan nog idealer is als beide heroes een stun hebben. Dan kan je veel druk zetten op wat waarschijnlijk hun carry is.

Focus je niet teveel op 1 hero, het is verstandig om te weten wat andere heroes doen zodat je beter kan leren wanneer vechten wel/niet verstandig is. Daarnaast is het ook goed om verschillende rollen uit te proberen. Je weet beter hoe je support moet spelen als je weet hoe een carry zich in de lane voelt en vice versa.

En inderdaad, bot matches altijd verstandig om even het gevoel te krijgen. Maar ga gewoon zo snel mogelijk echte matches spelen. Ja je zal in het begin misschien feeden. Maar echte spelers gedragen zich heel anders dan bots. En daar moet je wel op anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Laatst online: 12-09 07:12

Silence

Godlike

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
aicaramba schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:55:
Ik zou om te beginnen focussen op 1 hero en 1 rol.. Dan een aantal games spelen en wat youtube filmpjes zoeken over de rol die je speelt.. Zelf doe ik dit nu ook. Puur support spelen. Nu heb ik een stuk of 7 games met lich gespeeld en ga ik kijken of ik een andere support hero kan gaan spelen.

En al die games probeer ik te focussen op de support role, waarvan ik de basics heb geleerd via youtube.
Die purge-guide welke hierboven genoemd werd is ook erg goed.

Nog enkele tips:
-Gebruiker de ingame userguides:
DotaGuide

-Comprehensive dota guide
-Dota 2 FAQ
-Interactive map (worden mooi de jungle camps weergegeven en hun block-ze-radius.
-Ultimate warding guide (als je support role op je gaat nemen, ook indien niet altijd handig)
-Tips & Counter tips van veel hero's
-Pro-plays gesorteerd op hero's

Op het begin lijkt het allemaal heel veel. Mijn tip is vooral om stuk voor stuk dingen te leren. Je kan bijv nu wel allemaal deze links door gaan lezen maar daar zal je weinig van bij blijven. Ik zou beginnen met een lekkere makkelijke hero in een rol die je leuk vindt en eerst hier eens de game mee leren. Pas hierna wat andere gaan bekijken. Lijstje met makkelijke carries en supports (bovenste is makkelijkste):
-Carrys:
  • Wraith King (1 active ability, stun)
  • Sven (1 stun, meerdere abilities)
  • Drow ranger (makkelijke abilities, ranged = makkelijker laning)
-Support:
  • Lich (hoge movementspeed, slow, easy mana & leuke ult)
  • Lion (mooie disables & abilities)
  • Venomancer (slow, en wards zijn leuk om te pushen)
Wat general tips:
-In pakweg de eerste 10 minuten (laning phase) niet auto-attacken, je puusht dan de lane naar de enemy tower en daar ben je in het nadeel. Ook geen last-hits pakken van carry als je support speelt.
-Als je support speelt altijd courrier kopen als die er niet is, is die er wel dan altijd wards kopen. Als je solo support bent beiden kopen. Geen wards is erger dan geen boots, ook al denk je van niet. Courrier op minuut 3 direct upgraden. Dus niets kopen tot minuut 3 en sparen voor courrier upgrade (tenzij een andere support hem upgrade). In het algemeen doet 1 support courrier + upgrade en de andere wards + op 4.5 minuten 2de set wards.
-Altijd regen items kopen in het begin. Niet zo van owja boots en klaar. Tango's is een redelijke must, probeer de guides aan te houden en dan komt het wel goed.

En wat betreft spelen met bots: Ik zou dit niet doen. Ik doe dit zelf alleen als ik een hero wil oefenen die ik nog niet goed ken (ook niet altijd). Bots zijn zo retarded dat ze totaal niet weergeven hoe het spel werkt.
Mijn tip: alleen bots om abilities te testen. Voor de rest gewoon lekker non-ranked (of ranked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Die Centaur is badass..
Wat een meedogenloze tank/dps hero is dat :) heb me er erg mee vermaakt /noobmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Zelf gebruik ik lich veel.. Daar ben ik nu redelijk bekend mee. Inderdaad een snelle hero, met een fijne ultimate.
Verder kun je door soul harvest (of hoe de skill ook heet) makkelijk XP en gold afpakken van de enemies.
Die hero blijf ik spelen tot ik het stacken/creep pullen wat beter onder de knie heb.

Daarna ga ik eerste proberen andere supports te leren kennen. Venomancer lijkt me wel wat, omdat die schijnbaar best goed meeschaalt naar de lategame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Dota 2 6.79 Update Notes
- Sacrifice no longer denies enemy XP
- Sacrifice now converts your own creep for XP (shared in AoE as normal creep xp bounty)
Pakt geen XP af, wel gold ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ah.. Dat wist ik niet. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Tenzij je het natuurlijk doet als de creep niet in de buurt is van de enemy;) Dus vroegtijdig als de creepwave nog onderweg is naar de enemy.

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellsau schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:20:
Tenzij je het natuurlijk doet als de creep niet in de buurt is van de enemy;) Dus vroegtijdig als de creepwave nog onderweg is naar de enemy.
Jep dit is heel handig om te doen bij de aller eerste creepwave mid (kan ook met enigma W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Zo, weer een update aan de TS. Een van mijn meerdere ideeën om mensen meer geïntroduceerd te laten raken in de wereld om Dota heen. Mocht je nog suggesties hebben laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Misschien is een omschrijving van wát het spel daadwerkelijk is wel fijn.

En wat goede links om het spel te leren zijn wellicht handig. Zoals deze
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=123364976

[ Voor 49% gewijzigd door aicaramba op 27-03-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hij denied de creep toch? Denied XP is toch echt lager dan normale creep XP ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 14:02
Cassius schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:27:
Hij denied de creep toch? Denied XP is toch echt lager dan normale creep XP ...
Sacrifice is geen deny: Bron

Also; er zijn nu leaderboards bij Dota 2: http://www.dota2.com/leaderboards#europe

[ Voor 13% gewijzigd door Feralio op 27-03-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
In SE Asia is Sexybamboe best wel hoog geranked :D. SingSing ben ik niet direct tegen gekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Gert Pronk schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:24:
In SE Asia is Sexybamboe best wel hoog geranked :D. SingSing ben ik niet direct tegen gekomen :D
Sing ga je ook niet onder zijn eigen naam vinden, en hij zal ook niet meedoen aan deze rankings. Hij is gestopt met public games onder eigen naam spelen en streamen omdat die problemen had met stream cheating.

En SEA rating is... speciaal laten we het zo stellen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Sahje schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:42:
[...]

Sing ga je ook niet onder zijn eigen naam vinden, en hij zal ook niet meedoen aan deze rankings. Hij is gestopt met public games onder eigen naam spelen en streamen omdat die problemen had met stream cheating.

En SEA rating is... speciaal laten we het zo stellen :P.
Geeft hij dat ergens aan? Ik mis zijn streams namelijk best wel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Twitch.tv chat
10 years since sing strim.i walk through the empty streets trying to think of something else but my path always leads to the stream. i stare at the screen for hours and try to summon the lord. i watch other asian girls streaming but it is no good. i flame dendi in his channel and try to resist the nazi mods but it is all meaningless. the end is near.i then usually watch some old sing vods and cry myself to sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Story of my life,

PLZ NO COPY PASTERINO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Zo, weekend :)
Vanavond maar weer een paar potjes spelen, nog meer mensen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorde schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:41:
[...]

Story of my life,

PLZ NO COPY PASTERINO
No jukerino

Nog eentje in de categorie Wat doet men als "..."

...als je als Ember Spirit mid een geweldige start maakt tegen Luna en je team jou vervolgens zodanig in de steek laat dat je alsnog verliest?

http://dotabuff.com/matches/583407439

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Wat een pot net,

enemy team had IO + Sand king + Lifestealer, erg irritante combo zeg!

Ons team had een magnus die opmerkelijk speelde lol :')

Eindigde de game met 2 items:
boots of travel en shiva's guard...

Heb hem paar keer ult zien gebruik om proberen in range te komen van een vluchtende wisp :D

Death prophet aan onze kant ging hard, en uiteindelijk gewonnen.

Wij hadden push lineup:
DP / luna / shaman / warlock / magnus.

Zat even stats te bekijken en had veracht dat DP meeste tower damage zou hebben, maar was toch ik met 5.5k. Voor mijn doen weinig, veel games ga ik richting 8-10k tower damage, best veel of niet 8)7
Focus ik dan echt zoveel op towers? Want zie hoop spelers onder 1k tower damage zitten steeds

[ Voor 24% gewijzigd door JBplap op 29-03-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:34:
[...]
Nog eentje in de categorie Wat doet men als "..."

...als je als Ember Spirit mid een geweldige start maakt tegen Luna en je team jou vervolgens zodanig in de steek laat dat je alsnog verliest?

http://dotabuff.com/matches/583407439
Draai het om, jij had een geweldige start op Ember Spirit Mid. Een hero die veel meer dan Luna naar sidelines kan gaan om ook die te helpen winnen door ganks met SoF --> Chains combo of Ult --> Chains combo. Heb je dit gedaan of liet jij je team ook een beetje in de steek?

In pubs is het als je het goed doet over het algemeen niet genoeg om alleen je eigen lane te winnen maar meestal moet je er twee winnen.
JBplap schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:09:
Wat een pot net,

enemy team had IO + Sand king + Lifestealer, erg irritante combo zeg!

Ons team had een magnus die opmerkelijk speelde lol :')

Eindigde de game met 2 items:
boots of travel en shiva's guard...

Heb hem paar keer ult zien gebruik om proberen in range te komen van een vluchtende wisp :D

Death prophet aan onze kant ging hard, en uiteindelijk gewonnen.

Wij hadden push lineup:
DP / luna / shaman / warlock / magnus.

Zat even stats te bekijken en had veracht dat DP meeste tower damage zou hebben, maar was toch ik met 5.5k. Voor mijn doen weinig, veel games ga ik richting 8-10k tower damage, best veel of niet 8)7
Focus ik dan echt zoveel op towers? Want zie hoop spelers onder 1k tower damage zitten steeds
Beetje onduidelijk om zo over te oordelen aangezien we niet weten welke hero jij speelde. Niet iedere hero is even goed in het doen van tower damage. In deze line-up doen DP, Shadow Shaman en Warlock met hun ults veel tower damage en Luna doet met haar glaives veel building damage. Daardoor zal de tower damage per persoon laag uitvallen want iedereen doet weinig damage.

Ik kom ook geregeld op de <1 k tower damage en doe toch veel pushes. Niet iedere hero is even goed in towers pushen zelf. In dit voorbeeld Magnus bijvoorbeeld. Waar Magnus dan weer wel goed in is is Creep-waves melten. Wat je met zo'n hero doet is snel creep-waves clearen zodat jou minions ongestoord met jou hulp de toren aan kunnen vallen. Zo kan je toch heel snel pushen zonder dat je per sé veel tower damage doet.

Vergelijk bijvoorbeeld deze Match van mij als Lycan: http://dotabuff.com/matches/581437377 waar ik vrij veel towers pakte door te focussen met Necro, Wolves en Howl en dus veel damage had met deze match als Ember: http://dotabuff.com/matches/571966783 waar ik gewoon tussen de T2 en T3 ging staan om hun creeps te killen en zo de towers pushte.

[ Voor 16% gewijzigd door Sahje op 29-03-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zelf heb ik ook wel eens vanuit mijn eigen jungle torens neergehaald. Je doet 0 damage op de toren, maar met je E kan je wel je creeps handig bij staan (en het farmt ook nog). Beetje split pushen kan je dus op die manier. Maar je doet zelf 0 tower damage. De creeps doen het echte werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Amanoo schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:42:
Zelf heb ik ook wel eens vanuit mijn eigen jungle torens neergehaald. Je doet 0 damage op de toren, maar met je E kan je wel je creeps handig bij staan (en het farmt ook nog). Beetje split pushen kan je dus op die manier. Maar je doet zelf 0 tower damage. De creeps doen het echte werk.
Als welke hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik had gisteren iets raars (of ik ben te slecht).

Ik speelde tegen een spectre die regelmatig onzichtbaar werd en me dan onverwachts aanviel.Vaak kon ik hem wel aan, maar zodra hij bijna dood was werd hij weer invisible. Zelfs als ik dust of appearance gebruikte werd de spectre niet zichtbaar.

Is dat normaal bij de illusions van de spectre? Of was ik simpelweg te langzaam met mijn dusts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:56
aicaramba schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:13:

Ik speelde tegen een spectre die regelmatig onzichtbaar werd en me dan onverwachts aanviel.Vaak kon ik hem wel aan, maar zodra hij bijna dood was werd hij weer invisible. Zelfs als ik dust of appearance gebruikte werd de spectre niet zichtbaar.

Is dat normaal bij de illusions van de spectre? Of was ik simpelweg te langzaam met mijn dusts?
Zijn ultimate (Haunt) zorgt ervoor dat bij elke enemy een illusion spawned. Deze illusion verdwijnt na een paar seconden maar spectre kan wel da plaats innemen van deze illusion. Het kan ook zijn dat deze spectre een shadow blade had (wat niet veel voorkomt) maar dan zou je hem wel moeten kunnen zien nadat je dust gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ben ik nu echt zo dom dat ik dat niet opschrijf? Blijkbaar wel :+

Dat was dus met Clockwerk.
---------------------------------------------------------
Ik had net wel een leuke Axe mid pot (wegens gebrek aan range in de side lanes was het onze keuze om een melee mid te sturen), vooral vanwege onze samenwerking. Zodra onze Silencer enigszins wat doen begon hij meteen te roamen. Het leuke was dat hij telkens op het exact juiste moment bij mij was. Meerdere malen gebeurde het dat ik iemand zwaargewond kreeg, maar net niet dood. Vervolgens kwam Silencer om het even doodleuk af te maken. Zijn timing was meermalen pure perfectie. Naar eigen zeggen probeerde hij de speelstijl van Na'Vi en Alliance te imiteren. Ik klaag in ieder geval niet over zijn imitatie. Bottle is early game trouwens ook niet verkeerd op Axe, heb ik gemerkt. Zeker niet als je een beetje rune control hebt.

De vijand was overigens niet veel soeps (vooral Ogre Magi ging beroerd, vermoed zelf dat hij niet zat te grieven maar gewoon erg slecht was, hij leek immers nog wel te proberen, en Crystal Maiden mid was ook compleet niet legit, die kon ik zonder moeite outlanen). Misschien dat ze rond 10-15 minuten kortstondig nog wat aan de sterke kant was en af en toe slaagde om een van ons te pakken op een moment van onoplettendheid, maar toen ik aan mijn Hood begon was dat heel rap over. Volgens mij had de vijand ook 0 vision. Ik zat bij Roshan te pieren, en niemand kwam opdagen. Een ander groot verschil gedurende de laning phase: als iemand ook maar even zei bij ons team dat het niet verkeerd zou zijn als iemand eventjes erbij in de lane kwam, dan stonden er al meteen twee man paraat om hierop te reageren. De vijand leek niet eens op het idee te komen elkaar te helpen in de laning phase. Hun laning mentaliteit was echt zoals je bij beginners zal zien: iedere lane voor zichzelf. Dat is natuurlijk een om altijd in je achterhoofd te houden als je dat niet al doet: probeer als het even kan paraat te staan een andere lane te helpen. Probeer niet enkel je eigen lane te winnen.

Het duurde vooral lang omdat bijvoorbeeld ik voor de items ging, want waarom ook niet, en omdat we af en toe dom bezig waren lol te trappen, in plaats van te spelen. We namen ze af en toe simpelweg totaal niet meer serieus :+ De vijanden waren niet wat deze pot leuk maakten, dat was echt gewoon mijn team, dat best goede dingen deed als ze serieus waren, en ook leuke melige momenten.

Aan het eind was de health regen ook wel leuk. Was iets van 32 of zo.
http://dotabuff.com/matches/586275711
Valt alleen weinig van af te lezen, vooral dat het tamelijk een stomp was, en dat het winnen zelf niet echt een verassing was.

[ Voor 86% gewijzigd door Amanoo op 30-03-2014 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Ik had gisteren ook een heerlijke pot. In het begin leek het bijna of shadow shaman aan het feeden was, zo slecht was hij (Ook de rest van de game hebben we weinig aan hem gehad).

Ik speelde echter bounty hunter op de offlane en ben vroeg gaan beginnen met roteren en heb zo veel track kills kunnen maken samen met mijn teammates. Dit zorgde uiteindelijk voor een snowball waardoor we het andere team weggespeeld hebben. Geweldig zo'n comeback.

Als kers op de taart kreeg ik na die game nog een rare courier ook :D

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
aicaramba schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:13:

Klinkt als de Spectre ultimate of creatief gebruik van de Mirana ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Kan natuurlijk dat je te langzaam bent met je dust. We kunnen niet zien hoe vlot jij dat deed. Mirana's ult is toch gewoon gevoelig voor true sight? Dan zal dat niets voorkomen dat je alsnog gedust en dan gedood wordt. Het kan gebruik zijn van de ult van Spectre (kwam er ineens een illusie bij je voor hij verdween, dan was het de ult van Spectre). Ik zat nog even te denken aan Shadow Blade+Blink Dagger, maar Blink Dagger heeft een 3-second cooldown als je wordt gehit. Als je vijand 3 seconden nodig heeft om te dusten heb je helemaal geen Blink nodig om te ontsnappen.

Je kan natuurlijk altijd de pot terug kijken, dan zie je gewoon wat er nu echt gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Amanoo schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:01:
Kan natuurlijk dat je te langzaam bent met je dust. We kunnen niet zien hoe vlot jij dat deed. Mirana's ult is toch gewoon gevoelig voor true sight? Dan zal dat niets voorkomen dat je alsnog gedust en dan gedood wordt. Het kan gebruik zijn van de ult van Spectre (kwam er ineens een illusie bij je voor hij verdween, dan was het de ult van Spectre). Ik zat nog even te denken aan Shadow Blade+Blink Dagger, maar Blink Dagger heeft een 3-second cooldown als je wordt gehit. Als je vijand 3 seconden nodig heeft om te dusten heb je helemaal geen Blink nodig om te ontsnappen.

Je kan natuurlijk altijd de pot terug kijken, dan zie je gewoon wat er nu echt gebeurde.
Als de enemy Spectre een Shadowblade + Blink heeft dan facepalm ik even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sahje schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:08:
[...]

Draai het om, jij had een geweldige start op Ember Spirit Mid. Een hero die veel meer dan Luna naar sidelines kan gaan om ook die te helpen winnen door ganks met SoF --> Chains combo of Ult --> Chains combo. Heb je dit gedaan of liet jij je team ook een beetje in de steek?

In pubs is het als je het goed doet over het algemeen niet genoeg om alleen je eigen lane te winnen maar meestal moet je er twee winnen.
Tja, het aantal succesvolle ganks was een stuk of 2 dacht ik, idd door middel van de SoF Chains combo en eventueel ult voor chase + dmg als ze nog niet dood waren. Helaas verloor mijn team hun lanes alsnog en begon de Luna push, bij het defenden van mid T2 waren er wat teamfights die mijn team gewoon hopeloos verloor doordat Luna ondanks mijn goede lane tegen haar alsnog een BKB had kunnen farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

http://dotabuff.com/matches/589089958
...... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 31-03-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit gebeurt er als je supports wel goed zijn :)

http://dotabuff.com/matches/589179134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dat oogt een stuk beter (voor jouw team dan). Wij kwamen niet verder dan ruzie maken met de support (met name Ogre Magi), omdat hij absoluut niet het minste aan supporting wilde doen. Dus ging ik maar als Troll Warlord het warden doen, want toch iemand moest het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon amulet first so meta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vraag me inderdaad ook heel erg af wat die van plan was, en vooral hoe hij ooit dacht zijn doel te kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de enemy jungle in lopen en amulet gebruiken en dan als ze er zijn weglopen en dan zien ze je en proberen ze je te killen maar dat lukt toch niet want je heb je ULTI hahahahahaa 1 april tricked by abaddon master troll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wat is er ooit gebeurd met "Don't throw your life away just because you have another one in the cupboard"? Een beetje goede speler weet überhaupt wel hoe Abaddon werkt en stopt gewoon eventjes met hem aanvallen. En hoe hij ooit dacht zonder stats iemand tijdens zo'n grap dood te krijgen weet ik ook niet.

Maar tenminste had ik de stats die mijn wards me gaven, en tenminste hadden we dankzij Storm Spirit bijna een Mekansm... Goed zo hard carry en goed zo semi-carry. New meta, zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Amanoo schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 00:33:
Wat is er ooit gebeurd met "Don't throw your life away just because you have another one in the cupboard"? Een beetje goede speler weet überhaupt wel hoe Abaddon werkt en stopt gewoon eventjes met hem aanvallen. En hoe hij ooit dacht zonder stats iemand tijdens zo'n grap dood te krijgen weet ik ook niet.

Maar tenminste had ik de stats die mijn wards me gaven, en tenminste hadden we dankzij Storm Spirit bijna een Mekansm... Goed zo hard carry en goed zo semi-carry. New meta, zeker.
Want alleen jou builds zijn goed?.....

@hierboven: Shadow blade op spectre, dat is echt iets voor 1 april met blink ofzo haha. 80min online online :9

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 01-04-2014 15:48 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:56

The Chosen One

Zie signature!

Iemand ervaring met tournament drops en hun waarde?

Heb Heroic Mace of the Tentacular Timelord met triple kill navi erop.
http://steamcommunity.com/id/TcoNL/inventory/ (zoeken op 'mace' , 2e item)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/0a86cabb47900332f2eac02a1a4bc006.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:56

The Chosen One

Zie signature!

Wat praktisch allemaal C teams zijn dus weinig informatie geeft.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Je kan het proberen op dota2lounge of reddit, maar je moet echt een collector zien te vinden voor Na'Vi items. Gelukkig is het een redelijk populair team met een populaire speler, maar alsnog ben je afhankelijk van wat de gek er voor wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:49:
Wat praktisch allemaal C teams zijn dus weinig informatie geeft.
Das waar ja had ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
En voor iedereen die alsnog meewil naar Frankfurt:
http://www.eslgaming.com/...frankfurt-tickets-horizon

Maandag 18:00 start dan ook de open verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ben laatste maandje(of twee) weer beetje aan het spelen, ben op zoek naar een team/mensen om wat samen mee te spelen, casual of ook try-hard comp set up. Liever wat 'mature' spelers. Heb eventueel ook wel een mumble server. Weet niet of er op het moment teams zijn die nog iemand nodig hebben? DM maar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geoefend met Invoker :D

http://dotabuff.com/matches/593285700

Ging op zich best goed behalve tijdens fountain farm toen alles op cooldown was haha
Iemand nog tips? Is Quas Wex Invoker beter dan Exort Invoker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
True schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:22:
Ben laatste maandje(of twee) weer beetje aan het spelen, ben op zoek naar een team/mensen om wat samen mee te spelen, casual of ook try-hard comp set up. Liever wat 'mature' spelers. Heb eventueel ook wel een mumble server. Weet niet of er op het moment teams zijn die nog iemand nodig hebben? DM maar.
He True,

Ik weet nog niet of je lid bent van de Tweakers Guild, maar binnen de guild word geregeld samen gespeeld. Wel vaak in wisselende samenstellingen (maar net wie er online is). De verschillende mensen hebben verschillende instellingen t.o.v. de game. Ik zelf probeer mezelf steeds beter te maken, anderen spelen liever casual.

We gebruiken meestal de Teamspeak-server genoemd in de topicstart. Toegang tot de guild kan ik je niet geven, maar in de topicstart is volgens mij een lijst opgenomen met mensen die dat wel kan. Daarnaast ben je ook van harte welkom in de IRC-chat van DotA2. Hier wordt over van alles en nog wat gekletst en ook DotA :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 14:28
Heb een paar pagina's terug gelezen maar kon er niet veel over vinden. Gaan er nog veel mensen naar ESL One? Het zal een uniek event zijn in de esport historie en dat ook nog eens 'om de hoek'. Misschien kan er een meet-up plaatsvinden, ik zal zelf hoogst waarschijnlijk als pers daar aanwezig zijn dus plannen zal voor mij onmogelijk zijn maar als ik de tijd heb zal ik langswippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Er is zelfs een google docs document waarin staat wie er allemaal gaan.

https://docs.google.com/s...ekNlUGREZU96MjE4dGc#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 14:28
Top! trouwens, er staat dat dit de laatste wave is maar ik geloof dat dit de laatste wave is voordat ze openlijk gaan verkopen aan de 'gewone' mens.

edit ik moet beter leren lezen
ESL has received a constant stream of requests for tickets between the waves, and as such we have decided to start open ticket sales for ESL One Frankfurt on Monday the 7th of April.

[ Voor 43% gewijzigd door Bart.O op 04-04-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Last van de hoest Fer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ken mensen die Meepo op zich wel kunnen: http://dotabuff.com/matches/597917897
Hij ging wel een paar keer dood, maar dat was meer omdat hij zich aan het eind begon te vervelen, heel hard uitriep "Ik ga feeden!" en toen nog maar op een half-pitje ging spelen en wat zat te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Net als je denkt alles meegemaakt te hebben kom je een lifestealer tegen die voor HoD gaat.

http://dotabuff.com/matches/597646550

En natuurlijk waren wij de noobs die de los veroorzaakte. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

Afgelopen weekend hadden en een kleuter in onze groep zitten...

...eerst denk hij de leider te zijn van de groep. Gaat wat rondcommanderen waar wie en wat moet doen met welke gear. Net voordat de timer voor het gevecht te beginnen afloopt wilt hij solo-top maar dat was niet ideaal in onze team situatie. Dus wat doet ie daarna? Opzettelijk feeden. Rennen naar andere hero's van de tegenstander en stilstaan zonder iets te doen en dat in iedere laan non-stop.Zo kinderachtig...natuurlijk een dikke loss.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Ook hier maar een keer posten:

Dames en heren het is weer tijd voor een klein toernooitje!

We gaan wederom voor random teams (Toernooi voor volledige teams komt later nog wel ;)).
Het toernooi gaat plaats vinden op 3-4 mei. Het is de bedoeling om te starten rond 14:00 en dan matches te doen tot ongeveer 17:00. Dan even een break en in overleg met de teams de finale of in de avond spelen, of de volgende dag. We gaan proberen om op een dag alle matches te doen, mocht het uitlopen dan gaan we op 4 mei verder.

We moeten even kijken naar hoeveel signups er zijn, maar ik wil als maximum eigenlijk 8 teams aanhouden. Dus de 40 mensen die als eerste zich aanmelden kunnen dan in ieder geval mee doen, de rest komt als standin op de lijst te staan.
Format zijn BO1 matches, finale is BO3 (zoals Fiole wil ;)).

Signup formulier:

https://docs.google.com/f...M6FiCAvmuxGyzFLQ/viewform

De huidige lijst:
https://docs.google.com/s...bHVUdmc&usp=sharing#gid=0

Mochten er nog vragen / opmerkingen zijn, laat ze maar even horen in \[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik had net ook wel een leuke pot. Ik was Naga Siren, en had Legion Commander behoorlijk wat kills door de neus geboord. Ik ken iemand die zwaar gefrustreerd was, omdat ik elke initiation of poging tot extra damage zat te counteren. Als je dan nog een Kunkka hebt die even buiten je ult loopt om een boot te sturen (al viel het in de praktijk wat tegen, maar ik zou er zelf niet meer van hebben gebakken, Kunkka is immers niet heel makkelijk) gebeuren er soms leuke dingen. Hun Terrorblade zag ook kostbare tijd van zijn Metamorphosis weglekken. En natuurlijk Ensnare ook gebruikt om onder andere te voorkomen dat LC bijna nooit bij mijn teamgenoten in de buurt kon komen. Ze kan wel purgen met haar buff ability, maar het kost toch net even een beetje extra tijd wat net het verschil kan zijn tussen wel een ult of toch niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Amanoo op 08-04-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCBreakdown
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Wat ik laatste tijd veel merk is dat ik met steeds meer Russen speel in Dota.
Heb vandaag potje of 4/5 gespeeld en heb gewoon aantal potten mijn hele team moeten muten omdat ik gek werd van dat Russische geschreeuw door de mics.

zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
HCBreakdown schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:55:
Wat ik laatste tijd veel merk is dat ik met steeds meer Russen speel in Dota.
Heb vandaag potje of 4/5 gespeeld en heb gewoon aantal potten mijn hele team moeten muten omdat ik gek werd van dat Russische geschreeuw door de mics.

zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Veel oost europeanen spelen op de europe west servers ipv east omdat
1: deze betere latency hebben voor sommige
2: omdat ze dan zelf niet met hun comradskies hoeven te spelen (serieus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Iedereen die dota speel zonder een 5 man party zal er last van hebben.

Je kan ze zelfs op de USA servers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Schnoop schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:59:
[...]
Veel oost europeanen spelen op de europe west servers ipv east omdat
1: deze betere latency hebben voor sommige
2: omdat ze dan zelf niet met hun comradskies hoeven te spelen (serieus)
Vooral punt 2 kan ik me goed in vinden, onderbouwende kritiek leveren op hun teammates moeten ze in ieder geval nog leren. Ook is het fijn dat als je volgens iemand iets verkeerd doet, deze dan ook aangeeft waarom en eventueel ook hoe het wel moet. Zo heb ik in ieder geval wel al een paar dingen geleerd, die mensen krijgen van mij ook meteen een commend.

Valt me trouwens ook op dat de grootste eikels op het einde gewoon 'commend me' spammen. Soms lijkt het echt net een schoolplein vol 12-jarigen die elkaar uitschelden de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Zo heb je ook spelers die denken de leiding te nemen en iedereen in de gaten houdt behalve zijn eigen hero.
Overal pingen, roepen dat er aangevallen moet worden en zelf niet komen opdagen voor de teamfights.

Net zoals in de grote boze wijde wereld zal je ermee om moeten leren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Ja ik kan er wel mee omgaan hoor, dat is het probleem niet. Ik houd me in dat soort gevallen vaak compleet stil in de chat. Die mensen proberen op te voeden in circa 40 minuten, gaat toch niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Roet schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:46:
[...]

Vooral punt 2 kan ik me goed in vinden, onderbouwende kritiek leveren op hun teammates moeten ze in ieder geval nog leren. Ook is het fijn dat als je volgens iemand iets verkeerd doet, deze dan ook aangeeft waarom en eventueel ook hoe het wel moet. Zo heb ik in ieder geval wel al een paar dingen geleerd, die mensen krijgen van mij ook meteen een commend.

Valt me trouwens ook op dat de grootste eikels op het einde gewoon 'commend me' spammen. Soms lijkt het echt net een schoolplein vol 12-jarigen die elkaar uitschelden de hele tijd.
Dat soort types haat ik ook heel erg. Ik weet nog wel een potje waarin ik behoorlijk werd uitgekafferd (weet niet meer welke hero ik speelde). Uiteindelijk begonnen mijn acties toch wel goed te werken, maar na diverse keren te ondervragen wat ik nu fout deed (uiteraard nadat mijn manier van spelen toch wel begon te werken op sarcastische toon) bleef het gewoon stil. Voor dat soort lui zou een speciale LP moeten worden gemaakt, die geldt totdat ze oud genoeg zijn om rationeel te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Amanoo schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:10:
[...]

Dat soort types haat ik ook heel erg. Ik weet nog wel een potje waarin ik behoorlijk werd uitgekafferd (weet niet meer welke hero ik speelde). Uiteindelijk begonnen mijn acties toch wel goed te werken, maar na diverse keren te ondervragen wat ik nu fout deed (uiteraard nadat mijn manier van spelen toch wel begon te werken op sarcastische toon) bleef het gewoon stil. Voor dat soort lui zou een speciale LP moeten worden gemaakt, die geldt totdat ze oud genoeg zijn om rationeel te denken.
Andersom is ook heel irritant, dat je dus goede adviezen geeft aan iemand en dat ze dan niet luisteren.

Carries die denken pas op lvl 25 en 6 slotted wat te kunnen en dus 24/7 blijven junglen ook al wordt ondertussen de ancient al neergehakt.
Of tegen een team met veel magic spelen, bkb's adviseren en dan vervolgens de enige in de teamfights zijn met een bkb waardoor je ook de enige bent die langer dan 2 sec overeind blijft. Als je dan vraagt waar die bkb blijft: ja maar ik moet eerst mijn butterfly, assault cuirass, etc. etc. hebben dan haal ik wel die bkb. euh tegen die tijd is het potje allang over...
Voids die 24/7 met hun MoM aan rondlopen, dan één stun op hun hoofd krijgen en zich afvragen waarom ze in 2 sec neer gehakt worden.
Mensen die blijven staan terwijl Lich zijn ult rondstuitert.

Overigens is het dan wel weer heel leuk als mensen luisteren en dankbaar zijn. Vorige keer adviseerde ik in abi draft aan iemand met cm haar ult om een shadow blade te nemen zodat ze hem niet elke keer konden interrupten. Gozer ging helemaal uit zijn dak toen ie daar een paar triple kills mee pakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excal
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:25
Als je kijkt wat er over de chat langs komt zeilen (tot aan dood verwensingen door een bekende ziekte aan toe) dan begin ik me serieus nog af te vragen waarom ik dit spel überhaupt nog speel :-( ... Het aantal potjes dat je iemand recommend (en al helemaal van de tegenstander) omdat het leuk, gezellig en echt goed was zijn zeer beperkt. De reports daar in tegen gaan als warme broodjes...

De ergste zijn dan ook vaak de gasten die er zelf geen fluit van kunnen en dan ook totaal geen zelfreflectie hebben. Gelukkig ben ik met regelmaat in staat om met een paar man te spelen wat het plezier verhoogt :) maar anders...

Het is ook allemaal zo kansloos... ik heb nog nooit gemerkt dat er iemand ook maar beter ging spelen met dat soort gedrag. En wat is de fun om de tegenstander af te zeiken?? Waarom speel je het spel als je alleen maar zo gefrustreerd ben en hoe goed denk je dat je bent als je in de stack rond MMR2700 zit :? En hoe moeilijk kan het zijn om even te wachten na een crash...

Gelukkig kom je soms nog wel leuke mensen tegen en is het een spel dat goed in mekaar zit genoeg uitdagingen kent. Kun je het prima met mensen spelen die meer of minder tijd hebben omdat er geen level/gear verschil ontstaat vanwege verschillende progressie en hoop ik dat mijn als mijn MMR (ooit) stijgt het niveau van de speler ook mee gaat. Tot dan iig met regelmaat Mute en Report

Ps. Ik vraag me ook af wat f*ck en f*cking in het Oostblok betekent want dat komt soms ook als ieder tweede woord voorbij. Is dat soms een of andere super move die in dota zit :+
Pagina: 1 ... 9 ... 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]