Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
govie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:41:
Wow, mooi filmpje man! Maar het werkt dus gewoon:-) Andere lachten mij uit toen ik het voorstelde, maar ik vind mijn vondst geniaal:D
Als je als lich de moeite neem om early terug te lopen naar de T2 of T3 dan kun je net zo goed zelf de bottle daar overnemen en brengen. Als je dit goed timed zodat je ook een sacrefice kan doen in de lane dan verlies je er niet eens heel veel efficiency mee. (Want als je de courier armor wilt geven moet je toch al de lane uit)

Het ding is wel dat je als lich eigenlijk minimaal lvl 2 wilt zijn om dit te doen want lvl 1 met alleen frost armor is naar mijn mening echt te slecht.

De courier heeft dacht ik base 350 speed en Lich 315. maar Als je als lich de bottle draagt dan zal de BH je nooit kunnen killen/snipen.

naar mijn mening:
Werkt het theoretisch? ja een forst armor kan de courrier beter beschermen, de courrier kan echter nog steeds dood.
In de praktijk denk ik niet dat het heel nuttig gaat zijn. Als je het wil voorkomen laat je de courier naar de T3 (of T2 afhankelijk van hoe safe je wilt zijn) en breng je hem. Dan kun je op lvl 2 ook nog eens sacrefice en iceblast hebben ipv ice armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik doe wel eens lvl2 frost armour wanneer ik een core heb die niet een sterke laner is, zoals spectre bijvoorbeeld. Het laat me ook meer vrij om alles te stacken enzo. Ze kunnen spectre wel erg laag krijgen, maar een kill op een frostarmour target is wel erg moeilijk en als spectre eenmaal boots en ultimate heeft, dan red die zichzelf meestal wel. Wel tof dat jullie er een filmpie van hebben gemaakt. Ik heb die console enzo nog niet door dus ik kon het niet goed testen.

[ Voor 5% gewijzigd door govie op 25-08-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
govie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:14:
Ik doe wel eens lvl2 frost armour wanneer ik een core heb die niet een sterke laner is, zoals spectre bijvoorbeeld. Het laat me ook meer vrij om alles te stacken enzo. Ze kunnen spectre wel erg laag krijgen, maar een kill op een frostarmour target is wel erg moeilijk en als spectre eenmaal boots en ultimate heeft, dan red die zichzelf meestal wel. Wel tof dat jullie er een filmpie van hebben gemaakt. Ik heb die console enzo nog niet door dus ik kon het niet goed testen.
Die begrijp ik niet helemaal.
Als je een carry hebt die slecht laned dan wil jij het hele stuk naar de courier lopen om die frost armor te geven?
Dan laat je de carry die dus al slecht kon lanen alleen en aan z'n lot over.

Ik durf te wedden dat in bijna elke situatie het dan beter is dat de mid zelf even terug loopt naar de T2 (of T3) om zijn bottle of wat dan ook te halen en jij als Lich die carry aan farm helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
1) Nee, dat staat er niet.
2) Ik ben zelf niet zo van het welles/nietes of dat iets alleen maar op 1 bepaalde manier efficient uitgevoerd kan worden. Het opent in ieder geval mogelijkheden gezien minimaal 8 á 9 wisselende hero's (als lich wordt opgepikt), daar ging het om. Armour op de coerier knallen zal de gehele game wel nuttig zijn, dus niet alleen vroeg in het spel. Of de impact minimaal is in veel games, dat zou kunnen, toch wel leuk dat we het weten nu, dat het kan.

[ Voor 12% gewijzigd door govie op 25-08-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

Yogoi schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:53:
[...]

Als je dit goed timed zodat je ook een sacrefice kan doen in de lane dan verlies je er niet eens heel veel efficiency mee.
Voor mij was dit ook de enige reden waarom je het ooit zou gebruiken; als je er net toevallig bent om ook te sacrificen omdat je net aan het stacken was voor je SF ofzo.. mid/late game is de courier boost genoeg om de courier te redden in 9/10 gevallen.

Kon geen enkele andere situatie bedenken waarin dit daadwerkelijk dusdanig verschil maakt dat je er je lane uit voor wilt gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Zuurstok op 25-08-2015 23:12 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Ik speel geregeld Lich (Yogoi en Zuurstok kunnen hier van getuigen) en ik kan me niet voorstellen dat ik Frost armor op zou pikken op level 1. Ik snap dat het de courier zou redden, maar vaak zou dit mijn eigen levellen, op (vooral solo offlane) de lane ook ernstig beïnvloeden. Met level 1 sacrifice kun je soms de midlaner helpen (door een creep bij het 0:00 mark te eten daar) of anders je eigen lane.

Ik snap de theorie, maar praktisch zie ik hier niet profijt van. Meestal level ik frost armor pas op level 9.. dan heb ik frost blast op lvl 4, sacrifice op 3 en chain frost op 1. Sacrifice bleef daarna heel lang op 3, omdat dit niet veel oplevert (waves komen met 30 seconden interval, sacrifice lvl 3 heeft 28 seconden cooldown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Wij deden nog weleens frost armor op een LVL1 Lich als we gingen Roshen met Ursa en WK meteen in het begin.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Jaa maar goed, als je lvl 1 rosh gaat, gaan alle normale lvl/item builds sowieso het raam uit.

gaan mensen uberhaupt nog lvl 1 rosh?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• govie
In het algemeen neemt het niet weg dat je de coerier extra armour +30% slow geeft, nagenoeg nooit de situatie slechter laat uitpakken. Als we zo nu en dan voortaan een coeriersnipe kunnen voorkomen omdat we voortaan wel de coerier extra armour meegeven, dan is dat zowieso al mooi meegenomen. Eerst deden we dat niet.
Ik kwam in eerste instantie met het bountyhunter voorbeeld omdat toen bountyhunter werd gebuffed er veel coeriersnipes voorkwamen, die spelers deden het er echt om, ik dacht 1+1 is eventueel 2. Kleine details kunnen soms wel een merkbaar verschil maken (zoals de video ook demonstreert), zeker als het erin kan resulteren dat je midhero niet meer kan bottlecrowen (-verloren lane).
Ik zat zelf gisteren een beetje te brainstormen aan een semi-duallane in het midden, heb dat wel eens eerder in promatches gezien. Dan kan lich de medium- en hardcamps stacken, het creep-equilibrium defensief verplaatsen, de coerier eventueel frostarmouren indien nodig en de midhero extra armour geven zodat die in ieder geval haast niet meer geganked of harrased kan worden. Mooi voorbeeld zou eventueel kunkka mid vs viper mid en een roaming bountyhunter kunnen zijn, of een andere matchup waarin je midspeler waarschijnlijk te veel wordt lastig gevallen en gebullied. Het opent voor mij weer wat meer strategische benaderingen om eens een keer uit te proberen, dat vind ik dan wel weer leuk.

Wat oudere materie maar hieronder een link naar dotametricsblog over midmatchups, wel interessant hoe die personen dat analyseren ook.

https://dotametrics.wordp...-top-8-and-matchup-chart/

[ Voor 14% gewijzigd door govie op 27-08-2015 02:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-03-2021
Ik denk dat niemand beweert dat het een slecht ding is. Een buff op een courier die daardoor misschien niet gesnipet wordt is uiteraard gewoon dikke prima. Je verliest alleen ergens anders iets: Lich loopt achter de courier aan te sjokken in plaats van ergens anders iets nuttigs te doen.
Wat je zegt over stacken/AC geven/Sacrificen om op die manier mid te supporten is een leuk verhaal, maar ook niet veel meer dan dat. Als je aan het stacken bent krijg je geen XP en als je geen XP krijgt, krijg je geen levels. Dus ook niet de level 2 die je nodig hebt om zowel sacrifice als frost armor te hebben. Uiteraard kun je wel eventjes mid blijven staan om dat te leechen, maar dan verliest mid weer die XP. Je verliest in een andere lane ook nog de geweldige harassment van Lich én je hebt vroeg geïnvesteerd in (imo) de slechtste skill van Lich early game. En dat ga je met stacken ook niet bepaald snel inhalen.
Welkom in de wondere wereld van opportunity cost :P

Ergens moet je iets in leveren en ik denk persoonlijk dat het goedkoper is om met sentries en map awareness de snipe te voorkomen dan dat je constant in de weer bent met de courier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Tweakers partijtje vanavond? :)

Wie doet er mee?
Denk vanaf een uurtje of half 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Soms snap ik het verschil tussen normal skill en very high skill echt niet. Soms kom je in een (volgens Dotabuff) very high skill match terecht en kan je niet geloven dat ook maar 1 speler hoger is dan 2k MMR is, en een andere keer kom je in een normal skill terecht waarbij je echt zou verwachten dat het very high is, omdat je zelden mensen zo goed hebt zien spelen. Soms klopt er echt geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
mensen,
ik heb een vraag:
wat is dit item waard:
Corrupted Turban of the Penitent Nomad

hij staat niet op de steam market..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Purge's new "Blocking and Dewarding Neutrals" guide Het is een lange guide, maar zeker interessant!

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

aron225 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:06:
mensen,
ik heb een vraag:
wat is dit item waard:
Corrupted Turban of the Penitent Nomad

hij staat niet op de steam market..
Hier een lijst met kwaliteiten. Corrupted is kennelijk gekoppeld aan het Frostivus 2013 evenement. Rode letters? :)

Hier de dota 2 market als je op corrupted zoekt, staat vrijwel niets op. Je moet dus naar de items kijken die in rode font staan.

Denk wat de gek er voor geeft

[ Voor 4% gewijzigd door Zuurstok op 30-08-2015 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:28
Amanoo schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 03:41:
Soms snap ik het verschil tussen normal skill en very high skill echt niet. Soms kom je in een (volgens Dotabuff) very high skill match terecht en kan je niet geloven dat ook maar 1 speler hoger is dan 2k MMR is, en een andere keer kom je in een normal skill terecht waarbij je echt zou verwachten dat het very high is, omdat je zelden mensen zo goed hebt zien spelen. Soms klopt er echt geen zak van.
Afgelopen week had ik daar abnormaal veel last van. Ben 300mmr gezakt :( Natuurlijk speelde ik niet altijd perfect, maar elke game had ik wel iemand die raar deed. Ergste was een Windranger carry die shadow blade + mjolnir ging en totaal geen idee had hoe shackle werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnocl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06-2024
Wanneer mensen met een groep spelen kan dit verschillen.
Als ik alleen speel zit ik altijd in very high skill. ik heb echter 1 vriend, als ik daarmee samen spelen komen we ook vaak in high skill games terecht (ik naar beneden getrokken) of in very high (hij omhoog getrokken). dit kan ervoor zorgen dat iemand in je game meespeelt die op een heel ander niveau speelt dan hij normaal zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ach ja. Laat dat mmr nu gewoon voor wat het is en speel lekker dota. Door een aantal malen custom games te spelen kwam ik erachter hoe veel fijner het speelt als je geen ranking o.i.d. hebt. Geen win/loss helemaal niets. Je speelt gewoon het spel omdat het leuk is en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bench2011
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-10-2023
Hoi, Ik ben recentelijk begonnen met dota2 (na een hele tijd geleden ook al eens geprobeert te hebben).
Feralio heeft me al uitgenodigt voor de GoT guild, dus dat is al achter de rug :)

Ik ben nu regelmatig botmatches aan het spelen, kies meestal random hero om een beetje de vaardigheden te leren kennen, maar ik moet toegeven dat ik een beetje schrik heb om tegen en met mensen te beginnen spelen.
Niet dat ik associaal ben ofzo, maar ik heb al zoveel gelezen en gekeken naar videos...
Ik begrijp het concept, ik begrijp ergens ook wel het spel, uiteindelijk zo moeilijk is het niet.
Het enige waar ik niet aan uit kan is hoe je de rollenverdeling ziet.. zoveel heroes, zoveel mogelijkheden.. of is dit onervarenheid van mij?
Het schrikt mij een beetje af omwille van dat ik niet weet welke hero welke rol kan vervullen.
Als iemand wat tips heeft om dit beter te omvatten?
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michielodc
Bench2011 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:02:
Hoi, Ik ben recentelijk begonnen met dota2 (na een hele tijd geleden ook al eens geprobeert te hebben).
Feralio heeft me al uitgenodigt voor de GoT guild, dus dat is al achter de rug :)

Ik ben nu regelmatig botmatches aan het spelen, kies meestal random hero om een beetje de vaardigheden te leren kennen, maar ik moet toegeven dat ik een beetje schrik heb om tegen en met mensen te beginnen spelen.
Niet dat ik associaal ben ofzo, maar ik heb al zoveel gelezen en gekeken naar videos...
Ik begrijp het concept, ik begrijp ergens ook wel het spel, uiteindelijk zo moeilijk is het niet.
Het enige waar ik niet aan uit kan is hoe je de rollenverdeling ziet.. zoveel heroes, zoveel mogelijkheden.. of is dit onervarenheid van mij?
Het schrikt mij een beetje af omwille van dat ik niet weet welke hero welke rol kan vervullen.
Alvast bedankt
https://purgegamers.true.io/g/dota-2-guide/ Kijk hier eens. Daarbij heb je ook het kopje Hero Roles. Daar wordt uitgelegd hoe het met de rollenverdeling zit.

Met sommige heroes kun je verschillende rollen spelen. Je item en skillbuild is afhankelijk van welke rol je speelt :) Zo heb je bijvoorbeeld Leshrac mid die eerst een skill (E) maxt waardoor die ook goed kan farmen. Een leshrac support max eerst zijn stun (Q) om tegenstander te stunnen.

Btw, ik wil best een keer de basics aan je uitleggen aan de hand van een potje dota. Ben ik wel coach :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bench2011
Michielodc schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:21:
[...]

https://purgegamers.true.io/g/dota-2-guide/ Kijk hier eens. Daarbij heb je ook het kopje Hero Roles. Daar wordt uitgelegd hoe het met de rollenverdeling zit.

Met sommige heroes kun je verschillende rollen spelen. Je item en skillbuild is afhankelijk van welke rol je speelt :) Zo heb je bijvoorbeeld Leshrac mid die eerst een skill (E) maxt waardoor die ook goed kan farmen. Een leshrac support max eerst zijn stun (Q) om tegenstander te stunnen.

Btw, ik wil best een keer de basics aan je uitleggen aan de hand van een potje dota. Ben ik wel coach :p
Ja die heb ik al enkele malen gelezen.
De rollenverdeling op zich is duidelijk, maar niet echt welke heroes de rollen kunnen vervullen.
Maar zoals ik begrijp uit je uitleg is dit dus echt een deel ervaring opdoen.
Ik denk dat ik wel een coach kan gebruiken :)l

dank je wel voor de uitleg alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga iig limited spelen, dan hoef je maar 20 heroes te leren kennen en in die mode spelen veel mensen die nog niet zo lang met het spel bezig zijn. En zet de server op west europa, scheelt je waarschijnlijk wat russen die je niet verstaat en over de mic beginnen te bleren over vanalles en nog wat. Helaas spelen ze ook op de west-europese servers maar wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Bench2011 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:02:

Alvast bedankt
Hallo Bench!

Zelf ben ik aan het overstappen naar Dota2. Ik heb meerdere jaren League gespeeld (1000+ games :x)

Ben op dit moment pas level 6, en zit dus net zoals jij erg laag.
Mocht je iemand willen hebben om samen mee te spelen (of gewoon mee op teamspeak te zitten, praat wat vrijer) add me maar!

Ik zit (nog) niet in de tweakers guild, misschien moet ik dat maar eens gaan doen.

Mocht je het niet erg vinden om lang te wachten op een match dan is Least played een grappige game-mode. Hier kan je alleen kiezen uit heroes die je het minst gespeeld heb (in ons geval, nooit ;)).

Coachen kan ik niet echt, ken de ins en outs niet, al kijk ik graag naar pro-dota.

Kleine tip: Maak veel gebruik van de ingame-guides. Hier zitten echt juweeltjes tussen! Gebruik in het begin de eerste 30-40 seconden van een match om de juiste uit te zoeken, en om goed door te lezen wat ze bij/onder de skills en items vermelden. Helpt vaak om de hero beter te begrijpen!

See you on the battlefield!

Ps. Voor de veterans: Is er een manier om snel te zien of je een item via de sideshop kan kopen/afmaken zonder naast te moeten staan? Ik dacht in de eerste instantie dat sideshop enkel base items verkocht, maar zie nu ook dat hij secret shop items verkoopt :x.
Alle recipes uit mijn hoofd leren gaat nog niet lukken, laat staan of ze in de side shop te koop zijn ja/nee :P

[ Voor 8% gewijzigd door IdieEasy op 02-09-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:57
Vrijdag avond maar weer een Drank en Dota, wie doen er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

IdieEasy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:15:
[...]

Hallo Bench!

Zelf ben ik aan het overstappen naar Dota2. Ik heb meerdere jaren League gespeeld (1000+ games :x)

Mocht je iemand willen hebben om samen mee te spelen (of gewoon mee op teamspeak te zitten, praat wat vrijer) add me maar!
Kunnen wel keer samen wat games doen zodat ik je wat tips geef. Morgenavond bijvoorbeeld. :-)
Ik zit (nog) niet in de tweakers guild, misschien moet ik dat maar eens gaan doen.

Mocht je het niet erg vinden om lang te wachten op een match dan is Least played een grappige game-mode. Hier kan je alleen kiezen uit heroes die je het minst gespeeld heb (in ons geval, nooit ;)).

Coachen kan ik niet echt, ken de ins en outs niet, al kijk ik graag naar pro-dota.

Kleine tip: Maak veel gebruik van de ingame-guides. Hier zitten echt juweeltjes tussen! Gebruik in het begin de eerste 30-40 seconden van een match om de juiste uit te zoeken, en om goed door te lezen wat ze bij/onder de skills en items vermelden. Helpt vaak om de hero beter te begrijpen!
Ze zijn handig om de heroes te leren kennen, en sterkste builds eruit te pikken. Zodra je wat verder bent en alles wel beetje weet, is het toch handiger om heroes en builds te volgen naargelang de game het vraagt. Als er normaal geadviseerd wordt een vanguard te maken, en je speelt tegen een 5 man magic team is een pipe bijvoorbeeld beter. Dus, net zoals het niet altijd verstandig is je navigatie te volgen.... ;-)
See you on the battlefield!

Ps. Voor de veterans: Is er een manier om snel te zien of je een item via de sideshop kan kopen/afmaken zonder naast te moeten staan? Ik dacht in de eerste instantie dat sideshop enkel base items verkocht, maar zie nu ook dat hij secret shop items verkoopt :x.
Alle recipes uit mijn hoofd leren gaat nog niet lukken, laat staan of ze in de side shop te koop zijn ja/nee :P
Shift clicken op een compleet item in de shop of guide (bijvoorbeeld een Eyes of Skadi) zorgt ervoor dat je items die je moet kopen in de quickbuy komen. Overigens heel handig, even snel op een toets duwen en je kan het item kopen in main shop (of secret als je ernaast staat). Staat er dan een "$" bij het item, dan is het secret shop. :-)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Feralio schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:04:
Zal me vrijdagavond ook eens melden dan, vanaf 6 ongeveer.

MMR solo/party +/- 3k

[ Voor 5% gewijzigd door Insehh op 02-09-2015 13:06 ]

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Insehh schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:05:
[...]

Kunnen wel keer samen wat games doen zodat ik je wat tips geef. Morgenavond bijvoorbeeld. :-)
Morgenavond ben ik pas vanaf een uur of 10 online. Maar dit is in ieder geval mijn steam profile:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ze zijn handig om de heroes te leren kennen, en sterkste builds eruit te pikken. Zodra je wat verder bent en alles wel beetje weet, is het toch handiger om heroes en builds te volgen naargelang de game het vraagt. Als er normaal geadviseerd wordt een vanguard te maken, en je speelt tegen een 5 man magic team is een pipe bijvoorbeeld beter. Dus, net zoals het niet altijd verstandig is je navigatie te volgen.... ;-)
Haha, ja, daar komt het vele dota kijken van pas. De meeste items snap ik inmiddels wel, maar voor een beginner is het altijd beter dan zelf proberen te zoeken. (en de guides van valve zijn vaak erg outdated).
Shift clicken op een compleet item in de shop of guide (bijvoorbeeld een Eyes of Skadi) zorgt ervoor dat je items die je moet kopen in de quickbuy komen. Overigens heel handig, even snel op een toets duwen en je kan het item kopen in main shop (of secret als je ernaast staat). Staat er dan een "$" bij het item, dan is het secret shop. :-)
Dit truukje kende ik ook al, en je krijgt zelfs een melding als je genoeg hebt voor een item uit je quick buy. Maar dat helpt me niet met de side shop. Het zou een hoop schelen als ik niet regelmatig de courier hoef te jatten, en deze bijv. voor bottle gebruikt kan worden (al wordt dat weinig gedaan op dit niveau xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Bench2011 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:59:
[...]

De rollenverdeling op zich is duidelijk, maar niet echt welke heroes de rollen kunnen vervullen.

Allerbelangrijkste: have fun! :)

Het is een moeilijke game en door standaard menselijke eigenschappen (iedereens fouten zien, behalve die van jezelf) is de Dota community erg toxic.

Wees niet bang om gelijk iemand te muten als hij/zij begint te flamen; focus gewoon op je game :)
Je kunt muten door op het sound icoontje naast de naam in het scoreboard te klikken.

Maar vooral om die reden raad ik je aan zoveel mogelijk met vrienden/tweakers te spelen. Dan is de game 100% leuker dan als je solo speelt.

edit: verkeerde quote, wou op je 1e bericht reageren. Te lui om te editten. Whatever.

[ Voor 4% gewijzigd door Zuurstok op 02-09-2015 13:37 ]

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Michielodc schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:21:
[...]

Thanks ik ga deze ook eens even lezen, want ik snap er nog niet veel van qua rollenverdeling met welke champs.

Vond tegen bots de champ Lina wel erg leuk. (redelijke vergelijking met Brand van league of legends)

@Bench2011, mijn steam is http://steamcommunity.com/id/icynl/ mocht je samen willen prutsen. :+

@IdieEasy: toegevoegd hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 03-09-2015 08:31 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Tupel
Wie van jullie heeft er eigenlijk een mechanisch toetsenbord? Zeker met het spelen van Meepo mis ik nog weleens de responsiveness van mijn toetsen. Ik ben dus een beetje aan het inlezen op de mechanische toetsenborden (pff wat is daar veel over te lezen zeg en zoveel verschillende meningen over black/blue/red/brown switches).

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
Tupel schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:21:
Wie van jullie heeft er eigenlijk een mechanisch toetsenbord? Zeker met het spelen van Meepo mis ik nog weleens de responsiveness van mijn toetsen. Ik ben dus een beetje aan het inlezen op de mechanische toetsenborden (pff wat is daar veel over te lezen zeg en zoveel verschillende meningen over black/blue/red/brown switches).
Het grote mechanische toetsenborden topic

• Tupel
Bedankt voor nog meer leesvoer, maar niet echt een antwoord op mijn vraag. Ik vraag me dus af of mensen hier, en misschien wel speciaal voor dota, een mechanisch toetsenbord hebben. Vervolg vraag is of het een verschil maakt.

• IdieEasy

IdieEasy

Tupel schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:10:
[...]

Bedankt voor nog meer leesvoer, maar niet echt een antwoord op mijn vraag. Ik vraag me dus af of mensen hier, en misschien wel speciaal voor dota, een mechanisch toetsenbord hebben. Vervolg vraag is of het een verschil maakt.
Ik gebruik een CM-Storm met brown switches pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)
Deze heb ik gekocht omdat ik het lekkerde vond typen, en geen keus kon maken tussen gamen en typen.

Nou is het wel lekkerder dan een rubber dome, maar ben er niet beter door geworden. Vooral omdat ik al slecht was om mee te beginnen :P

Maar zelfs in league merkte ik weinig tot geen verschil.

• Bench2011
Feralio schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:04:
Als ik kan doe ik mee, hoe laat begint dat?
Ik kan waarschijnlijk pas rond half 9 - 9 uur?
IdieEasy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:15:
[...]

Hallo Bench!

Done 8)
iCy schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:26:
[...]

@Bench2011, mijn steam is http://steamcommunity.com/id/icynl/ mocht je samen willen prutsen. :+
Toegevoegd 8)
Ik heb een mechanisch toetsenbord.. Corsair K95 (Ik weet het overpriced maar oh zo stoer ;))
Deze heeft cherry reds en persoonlijk vind ik dit zalig tikken.
Mijn vrouw daarentegen... haat dit toetsenbord, omwille van het tikken (ik zit niet zo ver weg als zij naar TV kijkt O-) )
Of het echt helpt... Ik vermoed van wel als je echt last hebt dat de toetsen het niet kunnen bijhouden, persoonlijk heb ik het eerder gekocht om een onverwoestbaar toetsenbord te hebben.
Wat buiten enkele ledjes die de geest hebben gegeven toch wel werkt momenteel.

Over de verschillende meningen, best even langs je toetsenbordboer gaan en zelf even op de verschillende kleurtjes tokkelen, Zo ben ik uiteindelijk bij de rode uitgekomen. Ieder persoon voelt dit anders :)

Groetjes

• Feralio
Bench2011 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:21:

Als ik kan doe ik mee, hoe laat begint dat?
Ik kan waarschijnlijk pas rond half 9 - 9 uur?
Meestal beginnen we rond 8 uur, afhankelijk van hoeveel mensen er zijn. Zit alleen nog even te kijken of we in de oude client of in Reborn gaan spelen.

• Gert Pronk
Ik ben er misschien later ook nog wel.... waarschijnlijk pas na 21:30.

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Pfff ik heb toch maar input lagg bij die dota 2 reborn client. Net twee games erdoor verloren..

Op de gewone client heb ik er totaal geen last van. Heb een game pc van rond de 1000 euro, dus daar zal t toch niet aan liggen.. Kan wel mn specs gaan gooien, maar weet dat het daar niet aan ligt. Zelfs als ik de graphics helemaal op low zet, blijft de lagg. Bij runes is het ergste. Soms komt het gold teken pas gewoon 0,3sec ofzo na de creepkill. Heb zelfs moeite met lasthitten als nieteens een enemy in de buurt is..

Meerdere hebben er last van:
http://dev.dota2.com/showthread.php?t=171010
http://dev.dota2.com/showthread.php?t=171182

Hebben/hadden hier mensen hetzelfde probleem? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Bij voorbaat al dank.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bench2011 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:59:
[...]

Om een vriend van me te quoten: "waarom verlies ik met Age of Empires? Ik heb alles erover gelezen". Op een gegeven moment moet het met ervaring komen.

En wat betreft welke hero welke rol kan, daar kan je soms best creatief in zijn. Ik ben er zelfs samen met een vriend wel eens in geslaagd Windrunner semicarry en Slardar support te laten werken. En in de pro scene zijn dingen als io of Dazzle mid, of Wraith King support ook niet ongehoord. Al zou ik je niet aanraden meteen al te creatief te zijn, soms komen er vrij originele dingen langs die ook nog legit blijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Amanoo op 04-09-2015 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Witch Doctor carry FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

N.Uckerman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:15:
Pfff ik heb toch maar input lagg bij die dota 2 reborn client. Net twee games erdoor verloren..

Op de gewone client heb ik er totaal geen last van. Heb een game pc van rond de 1000 euro, dus daar zal t toch niet aan liggen.. Kan wel mn specs gaan gooien, maar weet dat het daar niet aan ligt. Zelfs als ik de graphics helemaal op low zet, blijft de lagg. Bij runes is het ergste. Soms komt het gold teken pas gewoon 0,3sec ofzo na de creepkill. Heb zelfs moeite met lasthitten als nieteens een enemy in de buurt is..

Hebben/hadden hier mensen hetzelfde probleem? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Bij voorbaat al dank.
Finetuning van de nieuwe engine, zou gefixt moeten zijn bij de officiële final release van de source 2 engine zelf begrijp ik uit de dev fora. Zit niet aan de graphics kant maar krijg wel eea mee.

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik heb je een duimpje omhoog gegeven :D (mijn eerste). Deze hero (zeker met aghs) kan zo hard zijn, zeker als de tegenstander niet teveel armor heeft. Ik begin vaak als support, maar als ik de ruimte ervoor kan vinden farm ik toch aardig wat tussendoor om in ieder geval aghs te kunnen kopen. Kan echt een gamechanger zijn. Love that hero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Leuke leersessie van 1 potje gehad met IdieEasy gisteravond. Jammer dat we die gast met die haak hebben gefeed :9

Denk dat ik toch bij deze game ga blijven plakken en LOL meer links ga laten liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Meneer iCy op 04-09-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

iCy schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:18:
[...]

Leuke leersessie van 1 potje gehad met IdieEasy gisteravond. Jammer dat we die gast met die haak hebben gefeed :9
Die pudge was bijna zeker een smurf. Net zoals onze bloodseeker... Alleen was die van ons klungelsmurf ^^

Ik wordt meestal met hogere mensen geplaatst, soms zelfs met level 30. Om die reden ga ik altijd support. Had ik dit geweten had ik wat anders gekozen :P

Vanmiddag/vanavond weer een noob potje opzetten? ^_^

Ik denk trouwens dat shadow shaman wat voor jou is, of lion.
De stun van lion is wat makkelijker te raken dan die van Lina. Lina is dan wel weer sterker in de late game.... Kijk maar :P

Oh, en leren zou ik het niet echt noemen, ben zelf ook nog een enorme noob :D

[ Voor 5% gewijzigd door IdieEasy op 04-09-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 00:30
N.Uckerman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:15:

Bij voorbaat al dank.
Kijk eens bij je grafische instellingen, in de reborn versie staat V-Sync standaard aan en dit kan voor een hoop input lag zorgen. Zet V-Sync eens uit en probeer het dan nog eens :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Tupel schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:03:
[...]

Ik heb je een duimpje omhoog gegeven :D (mijn eerste).
Dank!

Misschien, als we vanavond 15 man totaal op de server kunnen krijgen, dat we 5v5v5 overthrow kunnen doen :D
Het is allen wat lastig 15 man bij elkaar te vinden. Iedereen die geinteresseerd is in Overthrow of een normale game, of gewoon lekker wilt kijken, vanavond de teamspeak server joinen!

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 04-09-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ach zo leren we wat van elkaar. De donkey kan je met standaard items met F3 laten bezorgen trouwens, tenminste zo krijg ik me items. :F

Heb zelf niet echt problemen met de stun te raken van Lina tenzij die pudge me pulled 8)7, maar goed ik moet gewoon willekeurig champs proberen en kom er zo wel achter welke mij liggen en welke niet, zoals Sinterklaas ligt me niet (Necrophos). :+

Vanavond ga ik met de vrouw TV kijken, maar ze moet om een uur 10 wel werken dus na die tijd kan ik wel 1 of 2 potjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

iCy schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:31:
[...]

Ach zo leren we wat van elkaar. De donkey kan je met standaard items met F3 laten bezorgen trouwens, tenminste zo krijg ik me items. :F
de donkey heeft, net als iedere hero, ook gewoon abilities. Deze kun je dan ook veranderen, mocht F3 je bv niet bevallen. Zie settings. :) Ikzelf gebruik bv '~' om de courier te selecteren, "Q' voor naar base, 'E' voor delivery van items. 'T' voor items in stash zetten, 'W' naar secret shop, 'R' voor speedboost en 'V' om dingen uit mn stash te halen.

Volgens mij zijn dit vrij standaard settings overigens.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/ZwBiSBq92zbEY/giphy.gif

-----------------

algemene tip voor Dota, maar ook specifiek als je Lina wilt leren: leer de animaties. Spam de Stop command (default volgens mij 'S') in een lobby met bots, zodat je ziet hoe de animatie eruit ziet, wanneer die af gaat, op welke timing je hem kan stoppen, etc etc. Het is ontzettend handig als je een spell kan stoppen als je al weet dat hij niet gaat landen, om jezelf de mana loss, cooldown en vernedering te besparen.

Ik heb zelf nooit LoL gespeeld, maar van wat ik begrepen heb van anderen is dat animaties cancellen, en animaties uberhaupt, niet zo heel erg belangrijk zijn. In Dota ontzettend. Het is het verschil tussen het dodgen van, of het vast zitten in bv een chrono, blackhole of RP.

Of een makkelijker voorbeeld; ik weet dat zodra ik lina haar stun animatie zie, dat ik snel een andere kant op moet rennen om die stun te juken.

edit: blackhole staat er tussen, maar met een cast time van 0.3 is die ontzettend lastig te dodgen. Heeft dus ook vrijwel geen animatie. Slecht voorbeeld, excuus.

[ Voor 39% gewijzigd door Zuurstok op 04-09-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Of je gebruikt de courier buttons. Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/921253447741571093/63C2DFA08F5F14DE152CEB78DEA9CC19040FEC92/

@Zuurstok: epic gif wilde er zelf maar niet op reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Courier buttons zijn mij echt veel te traag. Ik kom zelf iig veel te vaak in de situatie dat ik de courier naar me toe stuur, maar dat bv mn support hem onderweg even gebruikt om er een ward af te halen, een teammate die naast me staat in lane hem eerst even langs de secret shop stuurt, etc etc.

~ gevolgt door E drukken om de courier terug naar je te roepen is zoveel sneller als je in game zit (misschien in een team gevecht, misschien een lane aan het farmen, misschien aan het smoken, weet ik het) dan je muis uit de actie halen om op een miniscuul kut knopje te drukken. :P
Het enige waar ik op klik in de HUD is mijn minimap, als ik erover nadenk.

[ Voor 12% gewijzigd door Zuurstok op 04-09-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

S is inderdaad de stop command. Gebruik het zelf ook voor de Last hitting van de minions/creeps of hoe het ook mag heten in DOTA.

Ik moet me nog tekstueel verdiepen in de materie, maar bedankt voor de tip over de animaties en de donkey. Daar ga ik zeker wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Ik gebruik de 6Gv2 van Steelseries. Is een fijn mechanisch toetsenbord! Ben zelf alleen geen held met Meepo, dus kan daarvoor niet een aanraden.

Gister nog ability draft gespeeld en had de leukste build ooit gemaakt. Was naga en had first pick. Koos Thirst(Blookseeker) --> Static Link(Razor) --> Eye of the Storm(Razor ult) --> Nature's Guise(Treant). Ik rende dus super snel invis rond terwijl ik dmg aan het stelen was met de ult van razor aan :p Uiteindelijk kochten ze dust, maar toen rende ik gewoon hard weg! Het leuke ervan is, is dat je niet uit invis gaat als je static link of Eye of the Storm gebruikt.

Match: http://www.dotabuff.com/matches/1767243910

[ Voor 3% gewijzigd door Michielodc op 04-09-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Om kort te zijn, ik heb een mechanisch toetsenbord. En nee het maakt geen hol uit. Het maakt uit op het moment dat je geld kan verdienen met gamen. Tot die tijd ben je gewoon te slecht (mezelf inc) om van eht voordeel gebruik te maken want het is extreem minimaal.

Ik kan je wel een mechanisch tobo aanraden gewoon in het algemeen, want het gamed veel fijner (vind ik met toetsaanslagen en dergelijke, het voelt beter aan) en vooral stukken tekst typen gaat veel beter en fijner. Maar verwachten dat je er beter door gaat gamen is gewoon regelrechte onzin voor 99% van de gamers om de simpele reden dat die niet goed genoeg zijn om het minimale voordeel te benutten. Kan je beter eerst op zinnigere dingen concentreren als je beter wilt worden.inb4 mechanische tobo freak over de zeik gaat ;)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik denk er niet beter van te worden. Het enige wat ik dus soms mis is de feedback. Ik heb nu zelf de Logitech Illuminated en die heeft een soort laptop achtige toetsen met dus heul weinig feedback. Maar bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Insehh schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 01:53:
[...]

Finetuning van de nieuwe engine, zou gefixt moeten zijn bij de officiële final release van de source 2 engine zelf begrijp ik uit de dev fora. Zit niet aan de graphics kant maar krijg wel eea mee.
heb gister nog gespeeld en had 't nog.. Dus daar klopt niks van. Toch bedankt voor je reactie!
Morax schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:30:
[...]

Kijk eens bij je grafische instellingen, in de reborn versie staat V-Sync standaard aan en dit kan voor een hoop input lag zorgen. Zet V-Sync eens uit en probeer het dan nog eens :)
Oke dankje, ga t zometeen eens proberen!

[ Voor 29% gewijzigd door N.Uckerman op 05-09-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

is de officiele final release van source 2 al geweest dan?
heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Zuurstok schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:50:
heb ik iets gemist?
Zover is er nog geen enkele game uit beta met de Source 2 engine.. DotA 2 (of mogen we het DotA 3 noemen straks) is de eerste game met de engine die straks gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

N.Uckerman schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:44:
[...]

heb gister nog gespeeld en had 't nog.. Dus daar klopt niks van. Toch bedankt voor je reactie!
Mijn uitspraak klopt wel degelijk, gezien er nog geen final release van de Source 2 engine is. ;)
Dota gaat de eerste zijn die hem gaat gebruiken, en tot die tijd zou de V-Sync oplossing ook al moeten werken.. :)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Zuurstok schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:50:
heb ik iets gemist?
"In the coming weeks" staat in de blogpost van 1 september
http://blog.dota2.com/2015/09/coming-soon-the-reborn-update/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Van het weekend wat zitten spelen met wat andere heroes.Let wel: Ben nog erg nieuw :P

Aangezien een van de heroes sandking was ben ik aan het stacken geslagen. Lastig om goed te doen als je in een dual lane zit, de tegenstander ging steeds agressive zodra ik even weg was.

Na 3 stacks lukte het me niet meer om extra stacks te krijgen. Ik pulde nog steeds op 53-54.

Hoe speel je de early levels als support met sandking? Ik ging pas level 3-5 agressive. Had misschien eerder gemoeten?

Die ult is erg lastig te landen, miste hem vaak als ik probeerde eerst te channelen gevolgd door blink (dat zag ik altijd in de pro matches). En channelen tijdens engage werd hij vaak gecancelled.

Vond het wel een erg leuke hero om te spelen, lekker veel mogelijkheden tot het maken van plays/safes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
IdieEasy schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:32:
Hoe speel je de early levels als support met sandking? Ik ging pas level 3-5 agressive. Had misschien eerder gemoeten?

Die ult is erg lastig te landen, miste hem vaak als ik probeerde eerst te channelen gevolgd door blink (dat zag ik altijd in de pro matches). En channelen tijdens engage werd hij vaak gecancelled.

Vond het wel een erg leuke hero om te spelen, lekker veel mogelijkheden tot het maken van plays/safes!
Het is lastig te zeggen, is ook afhankelijk van hoe makkelijk je carry kan farmen. Meestal blijft ik bij de carry totdat hij zichzelf kan redden in de lane. Meestal blijf ik dan lekker passief totdat ik een Blink Dagger heb, of de carry in de problemen is / een mogelijkheid is tot een gank.

Je blink is het makkelijkst te timen door shift queue te doen, dan doet hij direct na je Epicenter een blink op die locatie. Dus dan is het Epicenter > Shift > Blink-click op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Feralio schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:42:
[...]

Het is lastig te zeggen, is ook afhankelijk van hoe makkelijk je carry kan farmen. Meestal blijft ik bij de carry totdat hij zichzelf kan redden in de lane. Meestal blijf ik dan lekker passief totdat ik een Blink Dagger heb, of de carry in de problemen is / een mogelijkheid is tot een gank.

Je blink is het makkelijkst te timen door shift queue te doen, dan doet hij direct na je Epicenter een blink op die locatie. Dus dan is het Epicenter > Shift > Blink-click op locatie.
We hadden de safe lane, dus dacht dat het wel moest lukken, maar het was een faceless void (die later bleek ook voor het eerst Void te spelen).

Die shift queue kende ik niet, dat is een goede tip, heb meerdere keren mijn ult compleet gecancelled tijdens de channel.

Moet ook wennen aan bijv. BKB. Eerste keer dat ik hem kocht, eind van het potje nog steeds op 10sec xD Vergeet al die activatables te gebruiken, laat staan op het goede moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Leer je allemaal naarmate je meer potjes speelt, dan krijg je ook meer rust erin. :-)
Vrijdagavond paar potjes meegspeeld, alleen mijn WR game ging goed, de rest was iets minder...
Wel leuke groep !

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

IdieEasy schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:32:
Na 3 stacks lukte het me niet meer om extra stacks te krijgen. Ik pulde nog steeds op 53-54.
.52/.53/.54 is een goede richtlijn om te gebruiken voor het stacken, maar het hangt totaal af van wat er in het kamp staat wat bepaald wanneer je ze moet aanvallen.

ez camps gaat je bijvoorbeeld nooit lukken om te stacken op .52. Die stack je pas op 56/57 door de kleine spawnbox en hoever ze uit hun kamp kunnen.
Hellbears in een hard camp kun je stacken anywhere tussen 53 - 56, zo ook met centaurs. Vogels moet je op 52/53 doen, anders stackt het helemaal niet.

Maar ik kan de hoeveelheid >3 stacks die ik in mijn pubs zie op 1 hand tellen.

Voor als je écht farm nodig hebt: heroes met blink kunnen 2 stacks per minuut maken! Val een kamp wat zich er voor leent aan op .52 --> blink --> val ander kamp aan op 53 of max 54 --> 2 stacks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Zuurstok schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:48:
[...]

.52/.53/.54 is een goede richtlijn om te gebruiken voor het stacken, maar het hangt totaal af van wat er in het kamp staat wat bepaald wanneer je ze moet aanvallen.

ez camps gaat je bijvoorbeeld nooit lukken om te stacken op .52. Die stack je pas op 56/57 door de kleine spawnbox en hoever ze uit hun kamp kunnen.
Hellbears in een hard camp kun je stacken anywhere tussen 53 - 56, zo ook met centaurs. Vogels moet je op 52/53 doen, anders stackt het helemaal niet.

Maar ik kan de hoeveelheid >3 stacks die ik in mijn pubs zie op 1 hand tellen.

heroes met blink kunnen 2 stacks per minuut maken! Val een kamp wat zich er voor leent aan op .52 --> blink --> val ander kamp aan op 53 of max 54 --> 2 stacks!
Hmmm, lastiger dan ik dacht dus. Ik probeerde zoveel mogelijk gold te krijgen voor een zo snel mogelijke blink dagger (wat een hoop hielp). Maar 4 stacks = meer geld/minder tijd. Dus daar probeerde ik voor te gaan. Uiteindelijk kwam ik met 3 stacks + 2 assists er ook behoorlijk snel. Geloof dat ik op 12 minuten hem al had xD

Mocht er iemand zijn die wil coachen/samen wil spelen houd ik me aanbevolen. Ik vind het nog een beetje raar om op TS zomaar een room binnen te vallen :P
Ik ga wel gewoon de Clan chat gebruiken om iemand te vinden ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

IdieEasy schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:53:
[...]

Hmmm, lastiger dan ik dacht dus.
Alles in Dota is lastiger dan je aanvankelijk denkt. :P Welcome to Dota.
IdieEasy schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:53:
[...]
Ik vind het nog een beetje raar om op TS zomaar een room binnen te vallen :P
Ik ga wel gewoon de Clan chat gebruiken om iemand te vinden ^^
Gewoon rooms binnen vallen joh ;)
Vervelende van de Clan chat is, dat niemand die ziet als je in game zit. En als je al een groepje hebt, dan zoek je vaak gewoon een nieuwe game. Als er iemand op teamspeak verschijnt, dan zijn er vaak genoeg mensen die even een game willen uitzitten en gaan coachen. (niet echt coachen trouwens, gewoon real time spectaten :+)
>Zuurstok enters channel
Zuurstok: yo, zitten jullie in game?
random: jaa
Zuurstok: Ok! glhf, bubaai!
>Zuurstok leaves channel
Is helemaal niet zo eng en niemand gaat je ervoor flamen hoor ;)

Vaak is er ook 1 channel die gewoon gevuld is met mensen. Dan zitten er 8 man ofzo, waarvan 3 zitten te spectaten en gewoon gezellig mee zitten te ouwehoeren.
zoalsdiekutRempidiealtijdkomtafleiden!kappa

[ Voor 14% gewijzigd door Zuurstok op 07-09-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Zuurstok schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:00:

zoalsdiekutRempidiealtijdkomtafleiden!kappa
HE, ik motiveer je alleen maar zodat je tenminste nog iets kan presteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Ik moet zeggen dat Rempi's motivating talk altijd wel wat toevoegde vrijdagavond...... :P

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik zou ook graag een keertje meedoen, maar ik ben wat terughoudend omdat ik twee jonge kinderen heb die een enkele keer wakker worden en daar moet ik dan soms even heen (gebeurt de laatste tijd nauwelijks). De vrienden waarmee ik elke maandag avond speel die weten dat en vinden het niet erg, maar ik wil dat jullie maar niet aan doen. Ik denk dat ik nog maar even wacht met mee doen tot mijn jongste (nu 3.5 maand) wat ouder is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Insehh schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:07:
Ik moet zeggen dat Rempi's motivating talk altijd wel wat toevoegde vrijdagavond...... :P
haha hangt van de mood af :P
Tupel schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:02:
Ik zou ook graag een keertje meedoen, maar ik ben wat terughoudend omdat ik twee jonge kinderen heb die een enkele keer wakker worden en daar moet ik dan soms even heen (gebeurt de laatste tijd nauwelijks). De vrienden waarmee ik elke maandag avond speel die weten dat en vinden het niet erg, maar ik wil dat jullie maar niet aan doen. Ik denk dat ik nog maar even wacht met mee doen tot mijn jongste (nu 3.5 maand) wat ouder is :).
Ooh dat is geen probleem hoor! We zetten hem zo even op pauze en gaan ragen als de enemy hem er af haalt zonder dat je terug bent >:)

Stuur me maar een friend invite, naam is hetzelfde. Die van jou ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Insehh schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:07:
You have no idea what you've done just now ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Ik werd vanavond door 4 individuen in mijn channel geraid terwijl ik in game zat.

Goed bezig jongens! Hoop dat jullie allen een game hebben gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Zuurstok op 07-09-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Zuurstok schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:21:
Ik werd vanavond door 4 individuen in mijn channel geraid terwijl ik in game zat.

Goed bezig jongens! Hoop dat jullie allen een game hebben gevonden.
Yup, samen met Icy gamepje gedaan! En werd later ook geraid, Maar ik weet niet wie dat was :x

Kan het zijn dat ik de clan chat optie mis in reborn dota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
IdieEasy schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:51:
[...]

Yup, samen met Icy gamepje gedaan! En werd later ook geraid, Maar ik weet niet wie dat was :x

Kan het zijn dat ik de clan chat optie mis in reborn dota?
Klopt inderdaad, deze zitten (nog) niet in Reborn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Als beginnend speler wat raden jullie aan om het spel echt te leren?
Ben begonnen met 1 character te kiezen en daar "veel" mee gespeeld.

Maar ik zoek nu voornamelijk Random matches zodat ik een hoop characters krijg.
Zo leer ik ze allemaal wel een beetje kennen en beginnen hun zwaktes en sterktes nu wel door te hebben.

Heb nu zo'n 55 uur Dota2 op zitten en het begint leuker en leuker te worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rempi
frye schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:03:

Zo leer ik ze allemaal wel een beetje kennen en beginnen hun zwaktes en sterktes nu wel door te hebben.

Ik begon zelf met de spelmodus ''Single draft'' dan heb je 3 helden uit te kiezen en deze zijn elk potje anders. Dus je moet 1 van deze 3 kiezen en hebt zo bijna elk potje een andere held!

Enige nadeel hierbij is wel dat de teams niet echt balanced zijn soms. Omdat iedereen de keuze heeft uit 3 helden en van deze 3 de gene kiest waar hij/zij het beste in is. Maar wel een leuke manier om ze te leren kennen.

Anders zou je nog ''Random draft'' kunnen proberen. Om de beurt kies je dan een held uit een stuk of 30 opties (weet even het precieze aantal niet :P) Op deze manier ''verdrink'' je niet in alle helden en val je niet steeds terug op die ene die je kan spelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rempi op 08-09-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Rempi schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:26:
[...]

Ik begon zelf met de spelmodus ''Single draft'' dan heb je 3 helden uit te kiezen en deze zijn elk potje anders. Dus je moet 1 van deze 3 kiezen en hebt zo bijna elk potje een andere held!

Enige nadeel hierbij is wel dat de teams niet echt balanced zijn soms. Omdat iedereen de keuze heeft uit 3 helden en van deze 3 de gene kiest waar hij/zij het beste in is. Maar wel een leuke manier om ze te leren kennen.

Anders zou je nog ''Random draft'' kunnen proberen. Om de beurt kies je dan een held uit een stuk of 30 opties (weet even het precieze aantal niet :P) Op deze manier ''verdrink'' je niet in alle helden en val je niet steeds terug op die ene die je kan spelen :)
Random draft *O* oOo. Op deze manier kun je toch nog een beetje kiezen (met single draft heb je de kans op 3 hero's te krijgen die allemaal heel moeilijk zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door Mjetterd op 08-09-2015 09:30 ]

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Rempi schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:53:
Ooh dat is geen probleem hoor! We zetten hem zo even op pauze en gaan ragen als de enemy hem er af haalt zonder dat je terug bent >:)

Stuur me maar een friend invite, naam is hetzelfde. Die van jou ook? ;)
Intussen weer wel dezelfde naam ja. Invite sent :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tupel op 08-09-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bench2011
frye schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:03:

Je mag me altijd toevoegen als je samen eens een potje wil spelen, ben ook nog behoorlijk noobisch :)
Klik voor steamprofiel

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
http://blog.dota2.com/2015/09/introducing-dota-levels/

Reborn dus nog voor het weekend de main client, hopelijk dan ook gelijk balance patch 7.00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Is deze patch niet balanced? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Zo, die nieuwe weather effects zijn wel heftig imo.

Zijn er mensen die die weather effects ook echt in game (gaan) gebruiken?
Vind het zelf nogal afleidend. Vooral die nieuwe sandstorm weather effects ..

Wel cool om eventueel voor filmpjes oid te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Zuurstok schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:09:
[...]

You have no idea what you've done just now ....
Sorry... :P

En hey, ik kwam alleen vragen of jullie al bezet waren ! ;-)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwissels
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik wil eigenlijk ook iets om al die custom spell effects uit te zetten -
Leuk dat je een arcana hebt en dit zelf zo ervaart - maar het veranderd echt hoe fights overkomen - waardoor je andere beslissingen maakt.

Pay to win op een heeeeeel indirecte directe manier als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Zuurstok schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:53:
Zo, die nieuwe weather effects zijn wel heftig imo.

Zijn er mensen die die weather effects ook echt in game (gaan) gebruiken?
Vind het zelf nogal afleidend. Vooral die nieuwe sandstorm weather effects ..

Wel cool om eventueel voor filmpjes oid te gebruiken.
Net ook even gespeeld met sandstorm. Het lijkt net alsof sandking de hele tijd over komt vliegen :').
Vind het wel leuke effecten maar denk niet dat ik ze echt in game ga gebruiken, aangezien het best afleid.

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

https://twitter.com/DOTA2/status/641650747868745728

Goodbye old client.. We will always remember you <3 probably not

R.I.P Dota source 1 beta
9 Juli 2013 - 9 September 2015

[ Voor 9% gewijzigd door Zuurstok op 09-09-2015 18:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 20:45
Voor de liefhebbers een (hopelijk) leuke video die ik gemaakt heb: http://nlgseries.tv/the-international-5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

-

[ Voor 174% gewijzigd door Zuurstok op 09-09-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
Dankje!
In opdracht van freaks4u(bedrijf achter joindota) en Asus is hun klant/partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bench2011
Amai da was goe verwoord(t).

Zonet even dota open gedaan en de reborn is nu dus live.
Geen keus meer.
Ben eens benieuwd naar de klachtenforums de volgende dagen ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Bench2011 op 09-09-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Bart.O schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:25:
Voor de liefhebbers een (hopelijk) leuke video die ik gemaakt heb: http://nlgseries.tv/the-international-5/
Heerlijke video. Mooie mix tussen het event, de gasten en de gameplay. Kan zien dat het profesioneel gemaakt is! Oh, en Tobiwan! <3

Hoorde ik nou dat hij meer CS:GO gaat doen dan Dota? Of was dat slechts een gerucht :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
Danku! Volgensmij blijft dota zijn main game maar weet dat niet zeker.

Net 1 reborn game gedaan had zelf 1 dc en de vijand toch ook wel 3-4 :(

• Tupel
Pff dan heb je even een game met een qop die na 5 minuten al couriers begint te feeden en je verliest de game. Vervolgens in het volgende potje zit diezelfde gast weer in mijn team en is er een dual invoker (hij dus) en sf mid.... je raadt het al, opnieuw een loss.

Frustrerend. Heb zoveel potjes de laatste tijd waarbij er debielen rondlopen. Soms ook hele leuke gasten trouwens hoor, maar jammer genoeg is dat minder vaak. Oh well, just another day at dota @ my mmr :)

Probeer maar positief te blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Tupel op 10-09-2015 00:06 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 00:30
Tupel schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:04:
Pff dan heb je even een game met een qop die na 5 minuten al couriers begint te feeden en je verliest de game. Vervolgens in het volgende potje zit diezelfde gast weer in mijn team en is er een dual invoker (hij dus) en sf mid.... je raadt het al, opnieuw een loss.

Frustrerend. Heb zoveel potjes de laatste tijd waarbij er debielen rondlopen. Soms ook hele leuke gasten trouwens hoor, maar jammer genoeg is dat minder vaak. Oh well, just another day at dota @ my mmr :)

Probeer maar positief te blijven.
Ach, van mijn laatste 20 matches heb ik er welgeteld 4 gewonnen. Ik heb dan ook besloten voorlopig geen Dota meer te spelen, want ik word er gewoon chagrijnig van.

Veelal heb ik die potjes verloren door feeders, disconnects of meer van dat spul. En ja, er zitten ook een paar games bij waar ik zelf gewoon absoluut shit speelde.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Tupel
Morax schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:08:
[...]

Ach, van mijn laatste 20 matches heb ik er welgeteld 4 gewonnen. Ik heb dan ook besloten voorlopig geen Dota meer te spelen, want ik word er gewoon chagrijnig van.

Veelal heb ik die potjes verloren door feeders, disconnects of meer van dat spul. En ja, er zitten ook een paar games bij waar ik zelf gewoon absoluut shit speelde.
Ik ben te verslaafd om te stoppen :D. Het is frustrerend, maar die 300400 mmr drop zal ik vast wel weer goed kunnen maken. Dan maar weer gewoon standaard safe lane carry roepen of 'mid or feed' aan het begin kappa. Ik heb gewoon heel vaak potjes tegenwoordig waar het andere team 4 cores kiest en de game vervolgens dusdanig lang duurt dat al deze cores farm krijgen. Tja...

Ik heb nu een aantal keren Dark Seer gespeeld. Dat is wel erg vermakelijk zeg!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Gewoon lesh picken en worst case scenario mmrseeker. Hello 400 mmr.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Een van de redenen dat ik geen ranked speel. In mijn ervaring kom je gigantische throwers tegen die denken dat ze wat kunnen, en dus maar naar ranked gaan, want ja, daar zitten de serieuze spelers. Uiteindelijk vertrekt juist het uitschot naar ranked en blijven de betere spelers in unranked achter. In ranked heb je vrijwel altijd dat soort teamgenoten.

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Je snapt dat je unranked ook gewoon een MMR hebt he, weliswaar onzichtbaar? ;)

WTF trouwens. Speel al sinds de release reborn en persoonlijk nooit last gehad van de input lag waar anderen het altijd over hebben. Zojuist in de game, met een console ping van 60 een gigantische lag.
Move commands werden pas opgevolgt na (letterlijk!) 4 seconden.

Disconnect haalde niets uit, maar de game rebooten hielp wel.

Opeens snap ik waar al dat gezeik vandaan komt; als je dit elke game, de hele game, hebt zou ik ook echt gillend gek worden. Het leek wel een ping van 5K ipv 60

Custom game tip
Hardcore Ninja.

Skill only custom game. Je speelt als juggernaut en hebt 4 skills; refraction, blink, dagger(PA) en shockwave. 1 hit is instant kill, tenzij je refraction aan hebt of het dodgt met blink. Alles heeft een cooldown van (ik geloof) 3 sec.
Je bent eigenlijk de hele tijd gewoon je reactie vermogen aan het testen, of mensen aan het outplayen dmv shockwave buiten vision te gebruiken.

Erg leuk imo. Aanrader :)

[ Voor 34% gewijzigd door Zuurstok op 10-09-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 10:33
Amanoo schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:00:
Een van de redenen dat ik geen ranked speel. In mijn ervaring kom je gigantische throwers tegen die denken dat ze wat kunnen, en dus maar naar ranked gaan, want ja, daar zitten de serieuze spelers. Uiteindelijk vertrekt juist het uitschot naar ranked en blijven de betere spelers in unranked achter. In ranked heb je vrijwel altijd dat soort teamgenoten.
Hoe kan je nou weten waar de betere spelers zitten als je eerder in je comment zegt dat je nooit ranked speelt?! 8)7

Die logica van jou af en toe 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-03-2021
Bart.O schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:25:
Gaaf filmpje, mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Leuke bug, de Dire Ancients stacken automatisch: http://dev.dota2.com/showthread.php?t=179742
Gefixt :)

[ Voor 8% gewijzigd door LongBowNL op 11-09-2015 20:52 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]