Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

k3vin86 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:00:
Als ik dit allemaal zie krijg ik ontzettend veel zin om nog eens DoTa op te pakken. Ik heb Dota gespeeld toen het nog een WC3 mod was. Ik vraag me alleen af of mijn laptop dit gaat aankunnen.. is een P300-275 van toshiba heeft iemand enig idee? En zijn er misschien een paar ervaren spelers die binnenkort zin hebben een potje te spelen, die het niet erg vinden mij een beetje te helpen :D, mocht mijn systeem DoTa 2 aankunnen :)
Ik zat net even naar de specs te kijken en ik twijfel of je hem een beetje behoorlijk gaat kunnen draaien. Ik draaide op een E8400/HD4770 (desktop) ~25fps op 1680x900 met vrijwel alles op low.
Maar ik weet niet in hoeverre source 2 veel mogelijk heeft gemaakt, net daarvoor geupgrade. Gewoon downloaden van steam en de reborn versie proberen. Enige manier om het zeker te weten :)

De reborn versie draait op de Source 2 engine van Valve, waar Dota 2 voorheen (en waar TI op gespeeld wordt) op Source 1. In Reborn zijn o.a. custom games toegevoegd die er eerder in de client, kon wel via een omweg niet in zaten.

Overigens ben ik natuurlijk ook bereid om te helpen. Ik ben zelf een noob, maar niet zó noob meer gelukkig. Houd de drank en dota aankondiging van Fer in de gaten! :D
Mn steam account staat in mn sig. Stuur alleen even een berichtje als je me hebt toegevoegd; dan weet ik wie ik moet accepteren. Random russen enzo.. ;)

Edit: zo hyped voor 24 man Overthrow! :D It's going to be craaaazy
edit2: @ hieronder; het is eerder de vraag, wat doet het nog in de game files :P Het is een cursed rapier. Een unreleased item voor Diretide.

[ Voor 24% gewijzigd door Zuurstok op 07-08-2015 19:42 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
En wat zal dat mysterieuze item zijn?!

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:57
Zeus krijgt de nieuwe arcana. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SDpRPbe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Topicstarter
_/-\o_
Yes! Gelukkig, vind QoP niets aan. Zeus de echte man verdient dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-12-2023
Zat die stream te kijken maar was echt vage announcement, echt vet willekeurig ineens zeus in beeld :p. Kon wel om commentators lachen toen maar ach. Kijken jullie de pot ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ik kijk tijdens de afwas.
dus kan helaas niet echt veel volgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Zit hier met paar vrienden te kijken, biertjes erbij, veel gezelliger dan een voetbalwedstrijd haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Nice!

Vanavond halve finale en grand final! Heb er zin in.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
spoiler: TI Winnaar
EG 3:1 CDEC

Mooie potjes om te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Feralio schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 04:33:
spoiler: TI Winnaar
EG 3:1 CDEC

Mooie potjes om te kijken!
Thanks voor het NIET spoileren! :D
Kijk ik net op de tweakers frontpage, staat het daar groot in het nieuws... Shit :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

In de laatste pot voel het me wel op dat CDEC of erg wanhopig werd, of de concentratie niet meer had. Zo gingen ze bijvoorbeeld de rosh pit in op een erg voorspelbaar moment. EG zag ze er heen gaan, maar zelfs als ze het niet hadden gezien zou ik verwachten dat ze het zouden hebben geraden. En laat EG nu net heroes als Earthshaker en Ancient Apparition hebben. Zelfs ik, met mijn zoveel lagere MMR, weet dat dat gewoon een domme zet was. Dat was gewoon een throw.

Maar die pot ervoor, dat was wel wat anders. Elke kleine actief telde. Goede pot.

[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 09-08-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik ben niet erg bekend met competitieve Dota matches, maar kan iemand mij misschien uitleggen wat de regels om te winnen zijn? In de matches tussen CDEC en EG die hierboven besproken worden winnen beide teams telkens zonder de Ancients te vernietigen. Is er een bepaalde ratio in kills die ook automatisch tot winst leidt? Of zijn er andere redenen dat de matches eerder eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Cpt.Morgan schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:22:
Ik ben niet erg bekend met competitieve Dota matches, maar kan iemand mij misschien uitleggen wat de regels om te winnen zijn? In de matches tussen CDEC en EG die hierboven besproken worden winnen beide teams telkens zonder de Ancients te vernietigen. Is er een bepaalde ratio in kills die ook automatisch tot winst leidt? Of zijn er andere redenen dat de matches eerder eindigen?
Het is altijd het doel om de Ancient van de andere partij te vernietigen, echter wanneer je in een lobby game zit (zoals TI) dan kun je door in Allchat gg te typen een 10 klok starten die vervolgens je Ancient kapot maakt. Dit is alleen in deze lobby's zo, normale matches moeten doorspelen totdat een Ancient kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Feralio schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:28:
[...]

Het is altijd het doel om de Ancient van de andere partij te vernietigen, echter wanneer je in een lobby game zit (zoals TI) dan kun je door in Allchat gg te typen een 10 klok starten die vervolgens je Ancient kapot maakt. Dit is alleen in deze lobby's zo, normale matches moeten doorspelen totdat een Ancient kapot is.
Ah, de tegenpartij geeft dan dus op zeg maar... Helder, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Combo's van EG waren ook veel beter. Die actie @ rosh pit was al beetje een throw, maar vooral veel goede combo's en AOE dmg. Maakte EG heel sterk gebruik van (Ult Gyro, AA & ES).

EG terechte winnaar imho !

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Amanoo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:38:
Ik begin serieus te vermoeden dat Windrunner wat OP is. Ik eindigde met 20-3. En alle 3 mijn deaths waren gewoon feed, dat voorkomen had kunnen worden. 1 keer ging ik flink tower diven (wat me wel een kill opleverde), 1 keer nam ik een toren terwijl ik wist dat er 4 man op me af kwam, tweede keer omdat ik blijkbaar niet snap dat Abyssal Blade een miniscule cast range heeft (toen stond ik al 20-2, overigens).

Ik heb nooit zulke scores. Gewoon nooit. Maar ik speel dan ook meestal support.
___

Net een Slark gehad die dacht dat voor een position 1 100 last hits in 30 minutes goed is. Het was tegen een solo offlane. Als je in 10 minuten minder dan de helft van dergelijke farm hebt, heb je eigenlijk al de lane verloren. Zeker tegen een solo offlane.
WR is me favo char, al sinds Dota 1 (6.74 patch) en ze is behoorlijk OP op het moment. Redelijk winrate, meestal agh's first en dan mjollnir of MKB, als je beetje decent bent in het gebruiken van je shackles... ;-).

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
De spanning was om te snijden denk ik. Ik dacht ook meteen 'waarom doen jullie dit?' en dan ook echt de damage van die dunk! omg. Je zou zoiets niet verwachten op dat niveau, maar met zo'n spanning wordt je weleens wat gretig.

spoiler:
Verder props voor CDEC! Via wildcard binnen komen en dan zover komen ook nog. Maar EG terechte winnaars.
(voor zover dit nog nodig is ;))

[ Voor 39% gewijzigd door Tupel op 10-08-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Weet iemand of het bekend is tot wanneer de Compendium geldig is? En tot wanneer je eventueel nog Compendium levels kunt kopen? Dit omdat ik nu nog niet helemaal zeker weet of ik een bepaald level zo kan halen.

Kwam overigens ook dit filmpje tegen, wat een lucker :)

[ Voor 22% gewijzigd door Nostordici op 10-08-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Aankomende vrijdag maar weer eens tijd voor wat Drank en Dota! Wie doet er mee? Probeer rond 19.30 te starten.

Helaas wat tussen gekomen; dan maar verplaatsen naar zaterdag! Is er dan meer animo? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Feralio op 13-08-2015 11:42 ]

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Laat ik zaterdag nou net niet kunnen. Maar vrijdag wel :P ben dan de hele dag vrij.

[ Voor 18% gewijzigd door Eduardboon op 13-08-2015 16:03 ]

• Yogoi
Feralio schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:32:
Aankomende vrijdag maar weer eens tijd voor wat Drank en Dota! Wie doet er mee? Probeer rond 19.30 te starten.

Helaas wat tussen gekomen; dan maar verplaatsen naar zaterdag! Is er dan meer animo? :)
Count me in.
Dan ben ik net weer terug vna Schiphol en als het goed is tijd zat :)

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Feralio schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:32:

Ik wil best meedoen. Heb een headset, ben tussen de 2900 en 3900 mmr. Maar hang meestal rond de 3100/3200 (iets minder vaak 3900 dan ik zou willen :9 ). Ben echter wel weer net gaan spelen na een lange pauze dus beetje roestig maar zolang ik nog de enige in mijn team ben die sentry en dust koop vs stealth heroes heb ik er wel vertrouwen in dat ik het allemaal nog prima snap ;).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Als ik er ben zal ik op de teamspeak komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Ik kan vanavond en morgenavond ook! In dit forum komt de echte aankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
meestal roept iemand wat op het Got kanaal is mijn indruk.

Gister hadden we een random volle 5 man tweakers party. Was een leuke game. Tegenstanders hadden aardige early game aids (Bristel, Bloodseeker, wr). Maar late game was het geen party voor onze wombo combo's (tide, witch doctor, CM, gyro) en de gyro carry.

Was een goeie game :) we kwamen early game vrij goed door. Was wel lastig maar we stonden niet echt ver achter. En vanzelf namen wij de game over rond de 35ste minuut. Met daarna een paar gruwelijke teamfights van onze kant toen we onze T3 verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Postius schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:02:
meestal roept iemand wat op het Got kanaal is mijn indruk.

Gister hadden we een random volle 5 man tweakers party. Was een leuke game. Tegenstanders hadden aardige early game aids (Bristel, Bloodseeker, wr). Maar late game was het geen party voor onze wombo combo's (tide, witch doctor, CM, gyro) en de gyro carry.

Was een goeie game :) we kwamen early game vrij goed door. Was wel lastig maar we stonden niet echt ver achter. En vanzelf namen wij de game over rond de 35ste minuut. Met daarna een paar gruwelijke teamfights van onze kant toen we onze T3 verdedigen.
voor de geintresseerden

Ooohjjaaahh, look at it gooo! bobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobo. <random smoke!>

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Zuurstok schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:39:
[...]

voor de geintresseerden

Ooohjjaaahh, look at it gooo! bobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobobo. <random smoke!>
Oh jaaa hoogste KDA 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Zuurstok schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:39:
[...]

voor de geintresseerden

Ik heb me echt kapot gelachen om een paar van die ults van WD, zo gruwelijk sterk haha. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Heb meteen weer zin WD te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Postius schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:00:
[...]

Ik heb me echt kapot gelachen om een paar van die ults van WD, zo gruwelijk sterk haha. :o
Ik vond de ''random smoke in-to wachten bij de secret shop op de gebuybackte bloodseeker om vervolgens alle ults op em te rammen'' toch nog wel het leukste xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
BasA1991 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:25:
[...]

Ik vond de ''random smoke in-to wachten bij de secret shop op de gebuybackte bloodseeker om vervolgens alle ults op em te rammen'' toch nog wel het leukste xD
Dat zou je eigenlijk even moeten converten naar een gif, was inderdaad hilarisch en extreem overkill _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Postius schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:46:
[...]

Dat zou je eigenlijk even moeten converten naar een gif, was inderdaad hilarisch en extreem overkill _O-
Zal er vanavond wel even wat werk voor jullie van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 12:17

stx

Ik ben er pas rond 23:00u , volgende keer maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
stx schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:27:
Ik ben er pas rond 23:00u , volgende keer maar weer ;)
Pff, dan ben ik er nog gewoon hoor. ;)

Voor degene die mee willen doen, kom maar gewoon op de teamspeak server (teamspeak.grolleman.org) en join het kanaal waar ik in zit, we kijken wel hoe ver we zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zat die game te spectaten.

Jullie hadden wel mazzel met die bloodseeker.
Had een makkelijke EZ early game en ging op de troll toer met E-blade en dagon.

was hij voor de gewone blademail, basher gegaan... dan hadden jullie het niet gewonnen.

En wat ik vooral heb geleerd van het potje bekijken... neem TP mee en wanneer BS je ultied,.. TP naar base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

Ik zat die game te spectaten.

Jullie hadden wel mazzel met die bloodseeker.
Had een makkelijke EZ early game en ging op de troll toer met E-blade en dagon.

was hij voor de gewone blademail, basher gegaan... dan hadden jullie het niet gewonnen.

En wat ik vooral heb geleerd van het potje bekijken... neem TP mee en wanneer BS je ultied,.. TP naar base.
Achja, volgens mij was de average mmr ook niet erg hoog deze game :P
Die bloodseeker had t beter kunnen spelen, maar in z'n eentje had ie t wss nog steeds niet gewonnen, want de rest van z'n team deed echt niks haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasA1991 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:12:
[...]

Achja, volgens mij was de average mmr ook niet erg hoog deze game :P
Die bloodseeker had t beter kunnen spelen, maar in z'n eentje had ie t wss nog steeds niet gewonnen, want de rest van z'n team deed echt niks haha.
tja, mijn MMR is met moeite 2.8

ik keek simpel weg mee om te leren, feit dat ik er van leerde betekend dat het in ieder geval +2.8k is geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:33:
[...]

tja, mijn MMR is met moeite 2.8

ik keek simpel weg mee om te leren, feit dat ik er van leerde betekend dat het in ieder geval +2.8k is geweest ;)
Dat is toch standaard bij bs in het begin tot hij basher heeft. Maar sowieso is altijd een tp bij je dragen een goede gewoonte.

Oh en mij MMR is ongeveer hetzelfde op dit moment :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tupel op 15-08-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 12:17

stx

Tupel schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:50:
[...]

Dat is toch standaard bij bs in het begin tot hij basher heeft. Maar sowieso is altijd een tp bij je dragen een goede gewoonte.

Oh en mij MMR is ongeveer hetzelfde op dit moment :)
Ligt eraan als je echt veel early game advantage hebt kun je ook echt gankstyle gaan met andere items. Met S&Y ben je echt een turbo ganker of bijv een radiance build, al zie je die met .84 iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
stx schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:09:
[...]

Ligt eraan als je echt veel early game advantage hebt kun je ook echt gankstyle gaan met andere items. Met S&Y ben je echt een turbo ganker of bijv een radiance build, al zie je die met .84 iets minder.
Ik doelde op de 'na bs utl -> tp' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

BasA1991 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:25:
[...]

[...]

Geen gif, maar ik heb het moment wel even op youtube gegooit. Zoals beloofd :)

En tuurlijk is dat geen overkill. Het is een bloodseeker. Fuck bloodseeker. :r

edit: nu met toegevoegde ondertiteling voor extra entertainment!

[ Voor 9% gewijzigd door Zuurstok op 16-08-2015 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Zuurstok schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 02:02:
[...]

[...]

[video]

I love it when a plan comes together >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Ik speel nu al een kleine tijd DOTA 2. (+- 25 uur) en ben op dit moment level 4.
Maar de games zijn niet meer fijn.

Ofwel disconnect er wel iemand al bij start vd game ofwel doet iedereen zijn zin maar..
Valt er iets aan te doen of is het wachten tot ik ranked kan spelen waar het iets "serieuzer" aan toe gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

5 stack maken ;) Enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
frye schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:16:
Ik speel nu al een kleine tijd DOTA 2. (+- 25 uur) en ben op dit moment level 4.
Maar de games zijn niet meer fijn.

Ofwel disconnect er wel iemand al bij start vd game ofwel doet iedereen zijn zin maar..
Valt er iets aan te doen of is het wachten tot ik ranked kan spelen waar het iets "serieuzer" aan toe gaat?
25 uur, aaahh je hebt dus net de tutorial gedaan! :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
frye schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:16:

Er valt weinig aan te doen op stacks maken na.
Als je net begint zit je in een playerpool met mensen die weinig zin lijken te hebben en mensen die nieuwe accounts maken en maar disconnecten omdat het ze toch niet boeit. Althans daar lijkt het op als ik de ervaringen van nieuwe spelers hoor.

Als je eenmaal wat meer games hebt gedaan zul je als het goed is merken dat dat gaat veranderen.
maar als je het nu niet wilt dan zul je moeten stacken met anderen, dat is sowieso gezelliger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
[...]

[...]

[video]

Ik moest lachen :D Thanks for sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
[...]

[...]

. Het is een bloodseeker. Fuck bloodseeker. :r
Gisteravond heb ik je niet horen klagen over bloodcyka die met meer dan 1000 movementspeed rond aan het rennen was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Postius schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:15:
[...]

25 uur, aaahh je hebt dus net de tutorial gedaan! :9 ;)
Haha ;)
Heb zo'n 15 matches gespeeld nu. Maar beperk me op dit moment met een aantal heroes om het spel te leren. Ben begonnen met Dragon Knight en speel nu vaak Drow Ranger.

Heb wel voorheen zo'n 100 uren LoL gespeeld. Heb dus al een klein beetje ervaring met dit soort games maar dota lijkt me iets leuker!
Yogoi schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:53:
[...]

Er valt weinig aan te doen op stacks maken na.
Als je net begint zit je in een playerpool met mensen die weinig zin lijken te hebben en mensen die nieuwe accounts maken en maar disconnecten omdat het ze toch niet boeit. Althans daar lijkt het op als ik de ervaringen van nieuwe spelers hoor.

Als je eenmaal wat meer games hebt gedaan zul je als het goed is merken dat dat gaat veranderen.
maar als je het nu niet wilt dan zul je moeten stacken met anderen, dat is sowieso gezelliger ;)
Probleem is dat ik amper vrienden heb die dota 2 ook spelen. :D
Eens wat mensen toevoegen na een potje die ook serieus spelen.

Moesten er nog tweakers zijn die willen spelen...
http://steamcommunity.com/profiles/76561197967399052/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
frye schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:21:
[...]

Probleem is dat ik amper vrienden heb die dota 2 ook spelen. :D
Eens wat mensen toevoegen na een potje die ook serieus spelen.

Moesten er nog tweakers zijn die willen spelen...
http://steamcommunity.com/profiles/76561197967399052/
*Hint*
Je zit hier in een forum met allemaal Dota2 spelers ;)

Overigens hebben we ook een GoT guild.
Ik geef je wel een invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Yogoi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:55:
[...]

*Hint*
Je zit hier in een forum met allemaal Dota2 spelers ;)

Overigens hebben we ook een GoT guild.
Ik geef je wel een invite.
Denk dat de meeste wel iets meer ervaring hebben en ranked spelen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Yogoi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:25:
[...]

Gisteravond heb ik je niet horen klagen over bloodcyka die met meer dan 1000 movementspeed rond aan het rennen was :P
http://i.myniceprofile.com/59/5901.jpg

Waarom zou ik klagen? Vanuit spectator mode is het best leuk om race auto's te bekijken :D
frye schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Denk dat de meeste wel iets meer ervaring hebben en ranked spelen? :D
" de meesten " zullen inderdaad wel wat meer ervaring hebben dan de 15 games die jij hebt, maar er zijn ook zat mensen die ook net begonnen zijn met Dota. (search anders ff op 'nieuw' of blader even een paar pagina's terug) :)

Ranked is overigens zeer overrated vanuit een noobie perspective. Morgen zal discussie #100 over MMR en punten vast wel weer verschijnen hier.

Gewoon 5stackken en leuke games hebben! Allerbelangrijkste. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Zuurstok op 18-08-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Wat vinden jullie van de nieuwe roster changes tot nu toe bij pro dota of welke spelers willen jullie graag samen zien spelen? Ik kijk vooral uit naar EG met RTZ en vind het jammer dat Zai "stopt". Zai is imo de beste speler die er op dit moment is. Misschien komt er nog wel een team met SingSing? :D

Helaas heb ik alleen de eerste dag van the international in Key Arena kunnen zien, omdat ik in Italië zat. Heb de rest dus gemist :( Ik was voor Secret, maar heeft verloren door interne problemen. Blijkbaar is Kuroky minder chill dan mensen denken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:19
http://www.dotabuff.com/matches/1725215848
aargh sommige potjes.. dan weet je gewoon dat je gaat verliezen door hoe stom je teamgenoten spelen... echter ben je dan wel een 1 uur bezig ermee.

geen CC, geen gem, Naga die radiance wilt maken op 35 minuten tegen 4 carry's, sniper die constant solo loopt met een riki tegen... enz... enz. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Scoro schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:25:
aargh sommige potjes.. dan weet je gewoon dat je gaat verliezen door hoe stom je teamgenoten spelen... echter ben je dan wel een 1 uur bezig ermee.

geen CC, geen gem, Naga die radiance wilt maken op 35 minuten tegen 4 carry's, sniper die constant solo loopt met een riki tegen... enz... enz. :(
Region: Russia })

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zit er dan verschil tussen EUW en Rusland? In beide gebieden is het elke pot opnieuw "cykablet". Je mag van geluk spreken als je een niet-Rus in je eigen team hebt. De vijand is gegarandeerd een Russische 5-stack, die na 10 minuten gaat 5-mannen, en dan ook speelt als een hero met 25 abilities. Zelfs junglen zie ik ze samen doen.

En als je geen Russisch kan, dan ben je een vieze Amerikaan penopt cyka.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 19-08-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Amanoo schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:10:
[...]

Zit er dan verschil tussen EUW en Rusland?
Ja.
De rest maar even weggelaten want daar heb ik alles behalve last van want ik kom niet zoveel russen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Scoro schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:25:

Inderdaad jammer dat Zai ermee kapt. Ook jammer dat Secret op deze manier uit elkaar is gevallen. Oh well. We gaan wel zien wat er zich allemaal gaat ontwikkelen verder.

En SingSing... lijkt me leuk! Maar dan hopelijk niet als support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Yogoi schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:53:
[...]

Ja.
De rest maar even weggelaten want daar heb ik alles behalve last van want ik kom niet zoveel russen tegen.
Hoe krijg jij het voor elkaar om weinig Russen tegen te komen? Ik kom ze vrijwel elke pot op EUW tegen. En met regelmaat is dan ook minstens de helft van de spelers Russisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Tupel schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:53:
[...]

Inderdaad jammer dat Zai ermee kapt. Ook jammer dat Secret op deze manier uit elkaar is gevallen. Oh well. We gaan wel zien wat er zich allemaal gaat ontwikkelen verder.

En SingSing... lijkt me leuk! Maar dan hopelijk niet als support.
Hele shuffle drama is een beetje jammer eerlijk gezegd.

http://imgur.com/q4kphuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amanoo schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Hoe krijg jij het voor elkaar om weinig Russen tegen te komen? Ik kom ze vrijwel elke pot op EUW tegen. En met regelmaat is dan ook minstens de helft van de spelers Russisch.
Hij is goed. Russen niet, Dus de match maker werkt in voordeel ;)

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Amanoo schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Herkenbaar :), ik zat laatst met 4 russen en twijfelde echt sterk aan mijzelf of ik wel de goede server had ingesteld.

VILF | Yeti

• Thomderanged
  • Laatst online: 18-09 10:56
Heb vooral veel Dota 1 gespeeld, ben zojuist hier mee begonnen. Kan iemand mij misschien een invite aanslingeren?
http://steamcommunity.com/profiles/76561197985166188

PSN: Deltoidius

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik vind het draften altijd wel leuk omdat ik al vrij lang de proscene volg. Afgelopen paar dagen draft ik graag weer 311 strats met 3 goede solo laners. In ieder geval maar 1 support (crystal maiden of treant) die solo alles maar moet zien te bekostigen heel de game voor alle lanes. Ik doe dit omdat veel supportpickers niet echt supporten en alleen maar xp leechen, dus dan kan je mijn inziens net zo goed gewoon als "gordon gekko" gaan draften. Gisteren had ik 2de en 3de keus :

1ste & 2de ban : Lesrac + Silencer (lesrac is echt te simpel en silencer verneukt globalstrats)
1ste & 2de pick : Bloodseeker + Spiritbreaker
3de & 4de pick : Midvoker + Treant
5de pick : Jungling lifestealer.

Living armour helpt de jungler om de eerste 5 minuten net iets effectiever the farmen en helpt erg bij global assistence.

Gisteren had ik 1ste keus :

1ste & 2de ban : Lesrac + bloodseeker (lesrac is echt te simpel en elke itembuild op bloodseeker werkt op dit moment, irritant overpowered)
1ste & 2de pick : Crystal maiden + Ursa
3de & 4de pick : Viper + Darkseer
5de pick : Sven

3 goede laners, 1 jungler en treant/crystal maiden. Werkt echt goed, de afgelopen twee dagen.

• Michielodc
govie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:15:

Living armour helpt de jungler om de eerste 5 minuten net iets effectiever the farmen en helpt erg bij global assistence.
Sorry hoor, maar dit is gewoon super slecht. Living armor wil je niet op je jungle mikken, omdat hij dan moet wachten. Die jungle creeps hebben dat zo verwijderd. Daarnaast is jungle lifestealer wel heel erg greedy. Dit werkt alleen maar als de tegenstander een slechte/greedy draft heeft of gewoon echt slecht is.

• govie
Michielodc schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:41:
[...]

Sorry hoor, maar dit is gewoon super slecht. Living armor wil je niet op je jungle mikken, omdat hij dan moet wachten. Die jungle creeps hebben dat zo verwijderd. Daarnaast is jungle lifestealer wel heel erg greedy. Dit werkt alleen maar als de tegenstander een slechte/greedy draft heeft of gewoon echt slecht is.
Daar verschillen wij toch van mening, de comeback mechanic heeft de "greed is good" mentaliteit toch wel goed gedaan. In pubs is vaak de laningphase erg passief de eerste paar minuten en daar kan je dan al je winst pakken door meer greed te tonen dan de tegenstander. maargoed, je spelers moeten het wel kunnen uitvoeren. EG deed ongeveer hetzelfde op ti waar ze aui2k als 4de core lieten spelen en het ppd alles lekker zelf lieten uitzoeken:P Maargoed in doto is alles situationeel, maar als spelers eigenlijk niet echt kunen supporten zonder alleen maar te leechen dan is 4 cores gewoon praktischer. Bij de profs zijn het de supports die zaken creeren in de vroegere fasen van het spel en in pubs leechen ze gewoon teveel. Hoevaak koopt een support in pubs smoke, komt veels te weinig voor, want smoke kopen verplicht je als support ook om te ganken, laat ik over warding/stacking/dewarding/zoningout en farm contesten nog maar niet eens beginnen.

[ Voor 19% gewijzigd door govie op 20-08-2015 22:53 ]

• Michielodc
govie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:48:
[...]

Daar verschillen wij toch van mening, de comeback mechanic heeft de "greed is good" mentaliteit toch wel goed gedaan. In pubs is vaak de laningphase erg passief de eerste paar minuten en daar kan je dan al je winst pakken door meer greed te tonen dan de tegenstander. maargoed, je spelers moeten het wel kunnen uitvoeren. EG deed ongeveer hetzelfde op ti waar ze aui2k als 4de core lieten spelen en het ppd alles lekker zelf lieten uitzoeken:P Maargoed in doto is alles situationeel, maar als spelers eigenlijk niet echt kunen supporten zonder alleen maar te leechen dan is 4 cores gewoon praktischer. Bij de profs zijn het de supports die zaken creeren in de vroegere fasen van het spel en in pubs leechen ze gewoon teveel. Hoevaak koopt een support in pubs smoke, komt veels te weinig voor, want smoke kopen verplicht je als support ook om te ganken, laat ik over warding/stacking/dewarding/zoningout en farm contesten nog maar niet eens beginnen.
Dat is waar, maar speelde Aui geen lifestealer. Aui speelde heroes die een grote impact hebben en/of farm goed kunnen gebruiken. Naga, Enigma, Visage, Skywrath etc. Lifestealer past daar niet echt tussen imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Zo had Energy Peacemaker, een chinees team, een mooie draft met 3 laners en een duojungle enchantress en ursa. Ze sneakte een hele vroege roshan met zijn tweeën binnen de eerste 5 minuten, ze hadden hem ook moeten winnen maar de game werd een beetje te yolo. Wel leuk om te kijken, game2.

http://www.gosugamers.net...aming-vs-energy-pacemaker

[ Voor 24% gewijzigd door govie op 21-08-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-03-2021
Michielodc schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:04:
[...]

Dat is waar, maar speelde Aui geen lifestealer. Aui speelde heroes die een grote impact hebben en/of farm goed kunnen gebruiken. Naga, Enigma, Visage, Skywrath etc. Lifestealer past daar niet echt tussen imo ;)
Aui speelde ook nog gewoon support in de eerste 15-20 minuten. Pas daarna kreeg hij een core rol terwijl de rest van EG over de map ging rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

govie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:48:
[...]

EG deed ongeveer hetzelfde op ti waar ze aui2k als 4de core lieten spelen en het ppd alles lekker zelf lieten uitzoeken:P
Grappig dat je dat zegt. Dat is 1 van de redenen dat PPD, Aui gekicket heeft. Omdat het altijd een '4 protect 1' game wordt met AUI ongeacht welke role of hero die speelt, omdat hij zich niet comfortabel voelt met X hero zonder farm.

Aui farmt omdat Aui farmt, niet omdat zn team perse wilt dat ie farmt.

full blog van PPD
If you watch our games you'll see most of them turn into a 4 protect 1, but not to farm our carry. Instead we did this to find farm for Aui and have 4 farmed heroes and 1 underfarmed hero(mine) in the mid to late game. Whether this is how dota is played I'm not sure but we were pretty limited in style.
ik vind lvl 1 jungle ook echt stupido in 9/10 gevallen. De hoeveelheid 'drive-by's' ik wel niet de eerste 8 minuten heb gemaakt als support op een Doom/Lifestealer/Enchantress <insert nog iets anders wat in pub mentaliteit zou MOETEN junglen> omdat ik een vroege ward bij hun hard camp had geplaatst, daardoor zag wanneer ze <20% waren en ze gewoon kon doden met 1 skill + een auto attack.
Leuk, lvl 1 jungle. Lvl 5 en 0/3 10 minuten in de game, ez.

Wat vind je van de Necro ancients strat?

[ Voor 38% gewijzigd door Zuurstok op 21-08-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Aui heeft er toch wel goede resultaten mee behaalt bij meerdere teams, ook bij EG, maargoed kan.

Necrolyte ancients vind ik niet prettig, omdat je niet participeert tot ver over 20 minuten. Immers, als je niet rond de ancients bent dan gaat er ook geen hp vanaf en je moet ze wel stacken. Een pos4 die in de jungle bivakeert kan altijd nog roteren voor een gank op de offlaner of mid, gaan voor een roshan of iets doen waar het team baat bij heeft, maar necrolyte ancients kan dat niet. Ik vind necrolyte goed met een wisp als necrolyte een mek aanschaft, anders vind hem minder invloedrijk op het spel in de eerste 40 minuten.

[ Voor 97% gewijzigd door govie op 21-08-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Zuurstok schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

Grappig dat je dat zegt. Dat is 1 van de redenen dat PPD, Aui gekicket heeft. Omdat het altijd een '4 protect 1' game wordt met AUI ongeacht welke role of hero die speelt, omdat hij zich niet comfortabel voelt met X hero zonder farm.

Aui farmt omdat Aui farmt, niet omdat zn team perse wilt dat ie farmt.

full blog van PPD

[...]

ik vind lvl 1 jungle ook echt stupido in 9/10 gevallen. De hoeveelheid 'drive-by's' ik wel niet de eerste 8 minuten heb gemaakt als support op een Doom/Lifestealer/Enchantress <insert nog iets anders wat in pub mentaliteit zou MOETEN junglen> omdat ik een vroege ward bij hun hard camp had geplaatst, daardoor zag wanneer ze <20% waren en ze gewoon kon doden met 1 skill + een auto attack.
Leuk, lvl 1 jungle. Lvl 5 en 0/3 10 minuten in de game, ez.

Wat vind je van de Necro ancients strat?
Well hilarisch dat mensen een troll guide nog steeds serieus nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Postius schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

Well hilarisch dat mensen een troll guide nog steeds serieus nemen :+
Ik hoop niet dat je denkt dat ik de guide serieus neem :+
It's Dota, anything is possible! Anything can work!
Govie heeft een goed punt dat je als jungle zijnde nog kan rotaten (weliswaar vaak underleveld) wat een Necro die ancients farmt niet kan. Maar voor mij blijft het principe hetzelfde; in pubs ben je met een dergelijke strategie gewoon de eerste +/-15 minuten afk. Of je dat nou doet met een Doom die in de jungle een vlads en threads farmt, of dat je een midas en mek farmt met Necro op ancients.

In beide gevallen geldt het; als het andere team een beetje slim is en oplet, ga je echt een kut game tegemoet. uiteraard alles imo en nofi enzo...

Ietwat genuanceerd: er zijn natuurlijk heroes die geen lane nodig hebben om goed te kunnen functioneren. Een goede Enigma kan een mid outlevelen in de jungle, Chen kan een leger maken en de eerste +/- 20 minuten zn leger naar lanes sturen terwijl die dikke stacks farmed met een vogel etc etc.. maar in het algemeen .. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Zuurstok op 21-08-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Zuurstok schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:08:
[...]

Ik hoop niet dat je denkt dat ik de guide serieus neem :+

[...]
Ik weet niet welke mmr je zit maar ik zie mensen het in mijn games nog serieus proberen af en toe (2,9k),so not sure if serious :9 . Wil ook geen slechte invloed zijn op nieuwe spelers ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Postius op 21-08-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
govie schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:49:
Aui heeft er toch wel goede resultaten mee behaalt bij meerdere teams, ook bij EG, maargoed kan.
Dat is waar, maar jij generaliseert pos 4 heel erg.

Doom/lifestealer jungle is gewoon slecht, omdat die als core gespeeld moeten worden. Horen niet in de jungle. Chen en enchantress zijn bijvoorbeeld goede jungle pos 4 omdat ze de jungle efficient kunnen farmen en goed kunnen ganken early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Sinds de jungle buff is het wat lastiger, maar opzich kan Ursa ook nog wel en SK vanaf level 3 mits er genoeg gestacked is.

Gister overigens mijn eerst 10vs10 match gespeeld. Ik heb me in lange tijd niet zo vermaakt. Wat een combo's kun je maken op een gegeven moment. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Juist het gankargument was mijn reden om 4 cores te draften in plaats van 3, maar wij hebben een andere mening, ook prima. Ik ben minder star in mijn drafts en indien het uitkomt, draft ik lekker 4 cores zolang het in mijn games goed uitpakt (misschien volgende patch niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Na mijn vakantie thuis maar eens mijn Slark Demihero geopend, een gouden dus...
Best wel lelijk als je het mij vraagt maar eens zien wat de ingame chest doet op de market.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
De nieuwe Rick & Morty announcer pack is echt hilarisch. Ik lig al in een deuk om de voorbeelden in de Dota client. Kan niet wachten tot ik een game kan beginnen met de announcer. Al ga ik de announcer pack zelf nog niet kopen, want ik vind het nu nog net wat te duur. Het is nu een kwestie van tijd, totdat ie goedkoper in de market te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap