Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Zo heel af en toe ben ik in een masochistische bui en doe ik het toch. Ik houd alleen niet lang vol.microoo schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:56:
[...]
Hoe kan je nou weten waar de betere spelers zitten als je eerder in je comment zegt dat je nooit ranked speelt?!![]()
Die logica van jou af en toe
Die ancient bug is echt fckd up. hele gaam draait daar nu om omdat er zoveel farm vanaf komt.
Ik vond het al zo vreemd dat ik met een potje 10vs10 ineens een enorme ancients stack tegen kwam bij de Dire. Verwacht je niet met die game modus. Maar dit verklaard het.LongBowNL schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:22:
Leuke bug, de Dire Ancients stacken automatisch: http://dev.dota2.com/showthread.php?t=179742
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Stap 1 skill:1311 + items: boots+wand+nulls+chainmail+clarities+wards+sentries
Stap 2 skill:1441 + items: PT's+wand+nulls+blademail+clarities+wards+sentries
Stap 3 Veil of discord
Hierna wat ik nodig heb.
Qua items kom ik 8 van de 10 keer uit op als eerste een linkens sphere of een sheepstick. Maargoed, tegen die tijd moet je eigenlijk al wel aan de winnende hand zijn met SWM.
Waarom deze items
Voor mij werkt de combinatie tot nu toe wel aardig omdat de powertreads al vroeg in het spel meer HP geeft. Daarnaast kan je de powertreads togglen als je skill Q gebruikt om zo meer damage te doen. SWmage heeft een aardige intgain van ik dacht 3.60, dus gewoon aanvallen doet zeerzeker wel pijn bij de tegenstander, dus aanvalssnelheid helpt daarbij. De blademail werkt erg goed tegen de huidige midhero's zoals stormspirit, qop, windrunner of lesrac, ze smelten gewoon gedurende de eerste 30 minuten totdat ze een bkb hebben gekocht of erg tanky worden. Als voorbeeld smelt slardar ook als die je aanvalt nadat die zijn ultimate op je heeft gegooid. De goedkope 10int die blademail je gunt laat Q meer damage doen. Na de eerste activatie, denken ze wel twee keer na voordat ze het nog eens op je duiken. Als ze alsnog op je duiken, dan is de kans groot dat je ze 1 tegen 1 makkelijk kan afslachten, omdat ze skywarthmage gedurende blademail activatie niet veel kunnen aanvallen zonder zelf te sterven. Het item zaait twijfel en gunt je meer tijd om hun af te slachten. Als laatste core item koop ik een veil of discord, omdat het meer armour geeft, HP regenatie biedt en alle magic spelldamage van je team boost met 25%.
Wat je hierna nog kan aanschaffen is beetje afhankelijk van hoe het spelletje verloopt, maar ik vind linkens, die luxe teleport boots om meer te doden of sheepstick wel aardige items.De build laat me als support SWMage het team vaker dragen, wat ik met een euls build, die vrij populair zijn, niet echt kan. De euls is een mooi item als setup voor een skill, maar SWmage heeft euls niet nodig om zijn skills effectief te laten zijn en indien je euls op jezelf gebruikt, dan vecht je team 4v5, ook niet een prettig gedachte.
Have fun!
[ Voor 3% gewijzigd door govie op 14-09-2015 19:13 ]
de voorbije 3 dagen 250 punten gezakt omdak ik continu in teams beland met leavers en feeders.
echt ongelofelijk.
gisteren een necrophos die ancients wou farmen.
rond minuut 25 had hij radiance, terwijl het enemy team ondertussen keihard aan het snowballen was.
toen we hem vroegen om te warden en teamfights mee te doen, begon ie te vloeken, noemde ons noobs en ging dan maar feeden in enemy base...
PSN - ps4 : sir_kowlier
Had nog wat steamfunds van het verkopen van kaartjes... Dus ik denk, ik ga doen wat ik altijd al wilde: Glados announcer!
Zo gezegd, zo gedaan. 1,10 armer (op steam dan) en announcer en multikill rijker.
Ik helemaal blij, al een hoop tekstjes uitgeprobeerd op de wiki. Hoop voorpret.
Start eerste game: Oh, kennelijk moet je ze van te voren selecteren. Kan niet ingame kiezen
Start tweede game: Oh shit shit, moet nog champ kiezen! Haast haast ingame... shit... geen announcer.
Geen tijd voor derde game....
Dan maar kijken of ik het kan instellen dat hij standaard aan staat.... *zoek zoek zoek*
Nope?

Vanavond nieuwe kansen, nieuwe prijzen!
En dan is er op het moment ook nog altijd de bug die je global items (wards/announcers/music, etc) reset iedere keer dat je dota op start. (of een nieuwe match in gaat? Geen idee.)IdieEasy schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:05:
Hehe,
Had nog wat steamfunds van het verkopen van kaartjes... Dus ik denk, ik ga doen wat ik altijd al wilde: Glados announcer!
Zo gezegd, zo gedaan. 1,10 armer (op steam dan) en announcer en multikill rijker.
Ik helemaal blij, al een hoop tekstjes uitgeprobeerd op de wiki. Hoop voorpret.
Start eerste game: Oh, kennelijk moet je ze van te voren selecteren. Kan niet ingame kiezen
Start tweede game: Oh shit shit, moet nog champ kiezen! Haast haast ingame... shit... geen announcer.
Geen tijd voor derde game....
Dan maar kijken of ik het kan instellen dat hij standaard aan staat.... *zoek zoek zoek*
Nope?![]()
![]()
Vanavond nieuwe kansen, nieuwe prijzen!
Maak het dus maar even een gewoonte om bij het opstarten van dota, je announcer aan te zetten. Totdat de bug is gefixt, natuurlijk.
Even heel snel door je laatste matches gelopen. Buiten die necro game (fuck ancient necro en iedereen die dat doet) even wat algemene dingen:kowlier schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:10:
ugh, ik begin mij danig te ergeren aan solo matchmaking.
de voorbije 3 dagen 250 punten gezakt omdak ik continu in teams beland met leavers en feeders.
echt ongelofelijk.
gisteren een necrophos die ancients wou farmen.
rond minuut 25 had hij radiance, terwijl het enemy team ondertussen keihard aan het snowballen was.
toen we hem vroegen om te warden en teamfights mee te doen, begon ie te vloeken, noemde ons noobs en ging dan maar feeden in enemy base...
Je kunt 8CS per minuut halen met exclusief lane farm.
In misschien 2 of 3 games van je recente 15 games haal je net meer dan 100 cs met een gemiddelde game tijd van 35-40 min. Dat is een gemiddelde cs van 2,5 per minuut.(!)
Hoe ben je je tijd aan het managen?
Ik denk dat als je sowieso gewoon je team af en toe laat doen wat ze doen, ipv ze in elk team gevecht te achtervolgen, en je gewoon focust op tenminste redelijke cs of split push dat je het al wat beter zal doen.
Daarnaast, waarom rod of Atos in deze games? (voorbeeld!)
Snap de keuze niet. Had je hier een specifieke gedachtegang achter?
Iedereen heeft van die games met leavers/feeders (ursa mid feed 0/7 een storm URSA MID!!, dazzle gaat 0/8 in 10 minuten, axe wordt mad en leaved vervolgens, etc) maar dat is niet uitzonderlijk de reden waarom je 9-10 games(250 punten) solo ranked games verliest.
daarnaast is solo gewoon kut. Gewoon lekker stacks zoeken/vrienden in game maken. Maakt de game veel plezieriger imo.
[ Voor 45% gewijzigd door Zuurstok op 15-09-2015 12:49 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Hmm, kwam daar inderdaad een bug van tegen uit ?2013?. Is er een manier om hem aan te zetten voordat je een spel in gaat?Zuurstok schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:14:
[...]
En dan is er op het moment ook nog altijd de bug die je global items (wards/announcers/music, etc) reset iedere keer dat je dota op start. (of een nieuwe match in gaat? Geen idee.)
Maak het dus maar even een gewoonte om bij het opstarten van dota, je announcer aan te zetten. Totdat de bug is gefixt, natuurlijk.
VoorbeeldIdieEasy schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:53:
[...]
Hmm, kwam daar inderdaad een bug van tegen uit ?2013?. Is er een manier om hem aan te zetten voordat je een spel in gaat?
Gewoon voordat je een game gaat zoeken
Heroes --> armory --> sound --> announcers ofzo?
En dan de enige die je wilt aan de shuffle toevoegen.
Als het werk onder voorbehoudt, Dota 2 reborn lol, alpha test net begonnen.Zuurstok schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:58:
[...]
Voorbeeld
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Dank je! Die had ik gisteren ook gevonden. Maar Add to shuffle klonk zo vreemd, niet geprobeerd eigenlijk. Maar ga het onderdeel maken van de start procedure ^^Zuurstok schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:58:
[...]
Voorbeeld
Fijn dat er zoveel geholpen wordt hier!
Ja dat ligt aan jou...Amanoo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:06:
Ligt het aan mij, of kan je iemands vaardigheid afleiden aan hoe hard hun hero kan carryen? De grootste hard carries zijn per definitie de mensen die geen idee hebben hoe je moet farmen. Ik zie nog eerder een Earth Spirit carryen dan een Spectre, puur omdat de Spectre gegarandeerd auto attack aan heeft staan en verder volledig AFK is.
Om dus antwoord te geven op je vraag: Nee
kan er weinig anders van maken
[ Voor 3% gewijzigd door Yogoi op 16-09-2015 10:30 ]
Amanoo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:06:
Ligt het aan mij, of kan je iemands vaardigheid afleiden aan hoe hard hun hero kan carryen? De grootste hard carries zijn per definitie de mensen die geen idee hebben hoe je moet farmen. Ik zie nog eerder een Earth Spirit carryen dan een Spectre, puur omdat de Spectre gegarandeerd auto attack aan heeft staan en verder volledig AFK is.

+1
volgens mij ben je de pudge smiley vergeten van Dota : :troll:Amanoo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:06:
[ Voor 54% gewijzigd door mathiasv91 op 16-09-2015 13:32 ]
Tenminste, zo lijkt het van de zijlijn... Blijf voorlopig nog heel ver weg van hard carries. Enkel in bot games
En zelfs dan heb ik het idee alsof ik met een veer aan het kietelen ben....
Uhm, dit is niet 100% correct. Ik kan zo een hero opnoemen die perfect solo offlane vs 2 kan carry'n (got Clinkz?).IdieEasy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:35:
Is het niet zo dat de grootste carries juist heel veel hulp nodig hebben van hun team in het begin? Lijkt mij niet echt een probleem van "niet kunnen farmen" Maar meer een probleem van "niet geholpen".
Tenminste, zo lijkt het van de zijlijn... Blijf voorlopig nog heel ver weg van hard carries. Enkel in bot games
Het ding is goeie carries moetten ofwel heel early snowballen en het afmaken. Of volhouden tot late en dan stompen. (perfect voorbeeld is PA)
Een carry heeft dus zeker niet altijd een babysitter nodig.
Ja, sorry. Onder een hard carry versta ik een late game/ultra late game. Neem een Naga, Tiny, Anti mage (meepo?). Heroes die echt een hele tijd farm nodig hebben.mathiasv91 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:55:
[...]
Uhm, dit is niet 100% correct. Ik kan zo een hero opnoemen die perfect solo offlane vs 2 kan carry'n (got Clinkz?).
Het ding is goeie carries moetten ofwel heel early snowballen en het afmaken. Of volhouden tot late en dan stompen. (perfect voorbeeld is PA)
Een carry heeft dus zeker niet altijd een babysitter nodig.
Tuurlijk heb je carries die sterker zijn in de early game, maar dat lijkt mij geen hard carry.
Kan ook aan mijn terminologie liggen, nog niet helemaal gewend aan Dota termen.
Het is natuurlijk beide. Je kunt 15 minuten lang je hard carry babysitten in lane en zorgen dat ie de mogelijkheid heeft om elke mogelijke last hit veilig te pakken, maar als hij die niet pakt, of mist (onderdeel van het niet kunnen farmen ) .. Tjah.IdieEasy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:35:
Is het niet zo dat de grootste carries juist heel veel hulp nodig hebben van hun team in het begin? Lijkt mij niet echt een probleem van "niet kunnen farmen" Maar meer een probleem van "niet geholpen".
Overigens is Meepo een hero waarbij je 6 slotted kunt zijn op 25-35 minuten als je het goed doet. Dat geldt (weliswaar iets minder) ook voor AM. Beide heroes vallen ultra late game (>55min, zullen we zeggen) echt keihard af.
[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 16-09-2015 14:04 ]
OopsZuurstok schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:02:
[...]
Het is natuurlijk beide. Je kunt 15 minuten lang je hard carry babysitten in lane en zorgen dat ie de mogelijkheid heeft om elke last hit te pakken, maar als hij die niet pakt, of mist .. Tjah.
Overigens is Meepo een hero waarbij je 6 slotted kunt zijn op 25-35 minuten als je het goed doet. Dat geldt (weliswaar iets minder) ook voor AM. Beide heroes vallen ultra late game (>55min, zullen we zeggen) echt keihard af.
Hmmm AM had ik echt niet verwacht. Zie hem vaak genoemd worden door de casters als late game. Persoonlijk eens geprobeerd en toen had ik pas op 25 min mijn Battlefury (!tegen bots!

Maar ja, mijn persoonlijke ervaring zegt natuurlijk niets
Wat zijn nou echt lane dominators? Ik kan zo Viper verzinnen, maar wie kunnen dit nog meer?
Dit kunnen we echt niet zo zeggen, dit hangt echt af van tegen wie je laned.IdieEasy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:05:
[...]
Oops
Hmmm AM had ik echt niet verwacht. Zie hem vaak genoemd worden door de casters als late game. Persoonlijk eens geprobeerd en toen had ik pas op 25 min mijn Battlefury (!tegen bots!)
Wat zijn nou echt lane dominators? Ik kan zo Viper verzinnen, maar wie kunnen dit nog meer?
Zoals viper kan je perfect counteren:
- Sniper
- Stormspirit
- tinker
- Lone
- OD
- ....
Damnit dota, maak het mij als beginner nou is makkelijk! xDmathiasv91 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:07:
[...]
Dit kunnen we echt niet zo zeggen, dit hangt echt af van tegen wie je laned.
Zoals viper kan je perfect counteren:
- Sniper
- Stormspirit
- tinker
- Lone
- OD
- ....
Ik speel namelijk graag support, maar soms zie je al 2 supports ingelocked staan, of wil je zelf wat meer invloed hebben op het spel. Dan hou ik het voorlopig maar gewoon bij Viper. Zal een dezer dagen ook nog eens leshrac proberen. Die beviel die ene keer dat ik hem speelde ook wel.
Dus als er al 2 support zijn voel je je geroepen om Carry te spelen? Je kan ook gewoon een core picken...IdieEasy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:10:
[...]
Damnit dota, maak het mij als beginner nou is makkelijk! xD
Ik speel namelijk graag support, maar soms zie je al 2 supports ingelocked staan, of wil je zelf wat meer invloed hebben op het spel. Dan hou ik het voorlopig maar gewoon bij Viper. Zal een dezer dagen ook nog eens leshrac proberen. Die beviel die ene keer dat ik hem speelde ook wel.
Add me maar op steam wil wel een paar games met je spelen
Er zijn ook websites die je aanwijzen welke hero een goeie counter zou zijn voor de enemy line-up. Misschien is dit iets voor jou om te leren gebruiken?
Algemeen zijn early/mid/late/ultra late zo ingedeeld:IdieEasy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:05:
[...]
Oops
Hmmm AM had ik echt niet verwacht. Zie hem vaak genoemd worden door de casters als late game. Persoonlijk eens geprobeerd en toen had ik pas op 25 min mijn Battlefury (!tegen bots!)
Early game: 0:00 - 8:00 min
Mid game: 8:00 - 35:00 min
Late game: 35:00 - 50:00 min
Ultra late: 50:00 min ++
Alles, nogmaals, globaal, want elke stage kan natuurlijk ook langer of korter duren. Allemaal afhankelijk van heel veel variabelen.
Maar ja, AM is een goede late game carry. Dat klopt helemaal. Ultra late tho, valt hij af. Waar je met Meepo dus eigenlijk helemaal geen late game in wilt gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Zuurstok op 16-09-2015 14:16 ]
Niet bij de carries die ik tegen kom. De regel is dat ze geen moeite hebben om bij een creepwave in de buurt te blijven (zij het vanwege de hulp op de lane, vanwege het feit dat ze tegen een solo offlane moeten die niet veel kan, of omdat andere lanes al de aandacht trekken). Maar het is niet uitzonderlijk als ze na 25 minuten nog geen 10 minuten aan farm hebben. Vooral als ze een hard carry picken, dan weet je direct al dat ze het presteren elke last hit te missen. Als je na 25 minuten nog geen 50 last hits hebt als carry, dan gaat er toch echt iets grandioos mis. In 10 minuten tijd is dat nog een acceptabele hoeveelheid, maar als je na 25 minuten gelegenheid om te freefarmen het nog niet hebt, dan ben je gewoon echt slecht. Dan krijg ik het als support nog voor elkaar betere farm te hebben, terwijl ik courier, wards, etc koop. En in mijn ervaring is dit de regel, niet de uitzondering.IdieEasy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:35:
Ondertussen zijn het vaak de Earth Spirit of Batrider pickers waar ik dan wel weer van onder de indruk ben. Die weten WEL waar ze mee bezig zijn. Maar een Batrider zie ik niet carryen, en Kaolin is ook niet meer zo OP als hij ooit geweest is. Vroeger kon die nog wel carryen, maar die tijd is nu toch echt wel over (al is het nog steeds een sterke hero).
I pick antimage and go safelane
The enemy offlane is huskar undying duo lane
One of my supports has gone top the other is jungling on bane
I resign myself to pulling the small camp, but then I hear it
I am ruptured, bloodseeker is already level 6 and ganking from mid
As I die the last thing I see is "report am shit carry feeder" from 0/5 shadowfiend
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
De iets meer accurate versie. Misschien dat mijn standaarden wat hoog zijn. Vrienden van me halen alleen minder dan 30 last hits in 10 minuten als ze solo tegen een idioot aggressieve trilane moeten. Freefarm betekent 70 last hits. Zelf zal ik meestal niet klagen als het er 50 zijn in 10 minuten. Maar als je met freefarm nog niet de 50 in 10 kan halen, dan moet je geen carry spelen. De mensen die ik tegen kom menen al uitzonderlijk te zijn als ze 30 cs halen. Dan mag je nog echt even terug naar je bot games.Tupel schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:16:
I pick antimage and go safelane
The enemy offlane is virtually empty
One of my supports is babysitting me, despite this being completely unnecessary
I auto attack the creeps, but manage to fail every single last hit
25 minutes in, I'm ganked for the first time in the match
As I die the last thing I see is "report am shit carry 0 farm" from 3/5/10 Crystal Maiden
I had 30 last hits. That's solid farm
[ Voor 29% gewijzigd door Amanoo op 17-09-2015 00:56 ]
Maar goed, er zijn wel meer mensen die last hebben van het "maar hullie!!" syndroom. Ook tegen die mensen wil ik graag zeggen dat het spelletje een stuk leuker wordt wanneer je je voornamelijk op je eigen prestaties focust. Dat is namelijk het enige waar je invloed op hebt.
Als je daadwerkelijk veel beter bent dan je teammates dan solo carry je games gewoon en kan je sowieso een 80%+ winrate pakken en zit je binnen no time op een hogere mmr.Amanoo schreef op donderdag 17 september 2015 @ 00:49:
[...]
De iets meer accurate versie. Misschien dat mijn standaarden wat hoog zijn. Vrienden van me halen alleen minder dan 30 last hits in 10 minuten als ze solo tegen een idioot aggressieve trilane moeten. Freefarm betekent 70 last hits. Zelf zal ik meestal niet klagen als het er 50 zijn in 10 minuten. Maar als je met freefarm nog niet de 50 in 10 kan halen, dan moet je geen carry spelen. De mensen die ik tegen kom menen al uitzonderlijk te zijn als ze 30 cs halen. Dan mag je nog echt even terug naar je bot games.
Als dat je niet lukt dan zit je dus enigszins in de goede bracket.
Yup, begon met massive push. Konden ze in 1 wave tot barracks pushen...Tupel schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:34:
Iemand deze al gezien? Ik wist niet dat je met chen zo kon blokken. Echt hilarisch. Wat daarna gebeurt is dat natuurlijk ook :):)
Is inmiddels redelijk bekend, dus als er al 5 minuten geen creeps van die lane komen ga je even kijken (wat hier ook gebeurt). En iedereen met massive waveclear geniet hier vervolgens van. Heb ze al gezien met Ember, Lina en dus Earthshaker
Mocht je tegenstander geen aoe hebben kan je wel enorm lol hebben volgens mij xD
Rempi carry omniknight FTW!
Het begon allemaal met 2 randoms gisteren, waarna we vandaag het nog twee maal geprobeerd hebben.
Beste. shit. ever.
[ Voor 54% gewijzigd door Zuurstok op 18-09-2015 21:38 ]
[ Voor 4% gewijzigd door RoboSpinoza op 18-09-2015 21:47 ]

http://dev.dota2.com/show...39&viewfull=1#post1272339
Nice, ik hoop dat er dan minder bugs aanwezig zijn in de game. Zo werken de verschillende announcers bij mij nietFeralio schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:52:
6.85 confirmed volgende week. 6.86 komt na de Majors.![]()
Heb zojuist een update binnengehaald van Dota2(update van vandaag, kan dat?) en sindsdien doet mijn dota het niet meer. Wanneer ik op het icoontje klik dan opent die 'm wel, maar na 2/3 seconden sluit die af met de volgende melding:

Aangezien hier aan aantal slimme tweakers bij zitten, hoop ik dat jullie het probleem misschien weten op te lossen, voordat ik dota 2 helemaal opnieuw moet gaan installeren.
Bedankt alvast voor jullie moeite en tijd die jullie erin steken!
Hopelijk lukt het
Verwijderd
Gisteren een wedstrijd gehad waarbij iedereen eindigde op level 20-24. We stonden 19-5 achter, later in het spel was onze ancient al voor meer dan de helft weg, maar alsnog zonder disconnects gewonnen. Zo spannend zou iedere game moeten zijn.
Wat gebeurt er als je het bestand "response_rules_announcer_dlc_rick_and_morty.txt" uit de map scripts/talker flikkert en DotA vervolgens op start?N.Uckerman schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:15:
Hey iedereen,
Heb zojuist een update binnengehaald van Dota2(update van vandaag, kan dat?) en sindsdien doet mijn dota het niet meer. Wanneer ik op het icoontje klik dan opent die 'm wel, maar na 2/3 seconden sluit die af met de volgende melding:
[afbeelding]
Aangezien hier aan aantal slimme tweakers bij zitten, hoop ik dat jullie het probleem misschien weten op te lossen, voordat ik dota 2 helemaal opnieuw moet gaan installeren.
Bedankt alvast voor jullie moeite en tijd die jullie erin steken!
Hopelijk lukt het
(eventjes knippen/plakken naar bureaublad ofzo)
let op: dit is wat ik zou doen. Kans bestaat dat je announcer van Rick and Morty NIET meer correct zal werken. Niet op mij boos worden als dit inderdaad het geval is.
Je kunt ook proberen je game cache te verifyen (rechtermuisklik op dota --> propertjes) in de library van Steam.
Edit: dit heeft dus geholpen
[ Voor 20% gewijzigd door Zuurstok op 19-09-2015 15:08 ]
Heb het binnen 5 minuten al zelf opgelost haha. Indien mensen dezelfde error krijgen of andere files missen dit is de oplossing:Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:00:
"helemaal opnieuw moet gaan installeren"? Je haalt ~8gb opnieuw binnen en je bent een uur of twee downloaden op de achtergrond zoet zonder verder rare fratsen uit te hoeven halen, dat wint het volgens mij van iedere andere optie waar je meer moeite bij moet doen.
Gisteren een wedstrijd gehad waarbij iedereen eindigde op level 20-24. We stonden 19-5 achter, later in het spel was onze ancient al voor meer dan de helft weg, maar alsnog zonder disconnects gewonnen. Zo spannend zou iedere game moeten zijn.
Ga naar je steam library en klik met de rechtermuisknop op dota 2. Klik vervolgens op eigenschappen en dan op lokale bestanden. Dan op "integriteit van spelcache controleren" klikken en dan worden de missende files gedownload. Mijn dota2 doet het nu weer!
Edit: @Zuurstok: Is al opgelost, toch bedankt!
Het enige wat ik soms heb is dat de game coordinator offline is. Een herstart is dan voldoende.Fiole schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:43:
Voor de andere Dota spelers: ben ik de enige die sinds Reborn belachelijk veel last heb van problemen? Sinds 2011 nooit problemen gehad en nu opeens heb ik belachelijk veel problemen. 70%+ packet loss, beeld dat voor 2-5 seconden bevriesd, véél d/cs en mn hele console staat vol met meldingen van dingen die niet gealden zijn, verkeerd zijn, etc.etc.
Misschien helpt het bij jou ook om de integriteit van je gamecache te laten controleren?
Groeten
Bedankt voor het meedenken, helaas heb ik dat al meerdere malen geprobeerd en zelf dota 2 helemaal opnieuw geinstalleerd. Vooralsnog staat mn hele console vol met zooi als dit:Bench2011 schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:07:
[...]
Het enige wat ik soms heb is dat de game coordinator offline is. Een herstart is dan voldoende.
Misschien helpt het bij jou ook om de integriteit van je gamecache te laten controleren?
Groeten
SwitchToLoop levelload requested: id [6] addons []
ChangeGameUIState: DOTA_GAME_UI_STATE_DASHBOARD -> DOTA_GAME_UI_STATE_LOADING_SCREEN
Idle (levelload)
CL: CLoopModeLevelLoad::OnClientFrameSimulate switching to "game" loopmode with addons:
SwitchToLoop game requested: id [6] addons []
SV: maxplayers set to 1
Initializing script VM...
...done
CL: Adding Prequisite CWaitForGameServerStartupPrerequisite to sequence for CGameClientConnectPrerequisite
CL: Adding Prequisite CCreateGameClientPrerequisite to sequence for CGameClientConnectPrerequisite
CL: Adding Prequisite CConnectGameClientPrerequisite to sequence for CGameClientConnectPrerequisite
CL: Adding Prequisite CLoadStartupResourcePrerequisite to sequence for CGameClientConnectPrerequisite
CL: Adding Prequisite CLoadSpawnGroupsPrerequisite to sequence for CGameClientConnectPrerequisite
CL: Adding Prequisite CFinalizeConnectionPrerequisite to sequence for CGameClientConnectPrerequisite
SV: Spawn Server: <empty>
CL: CWaitForGameServerStartupPrerequisite done waiting for server
CL: PS_SATISFIED CWaitForGameServerStartupPrerequisite in sequence for CGameClientConnectPrerequisite
CL: CCreateGameClientJob creating client connection to 'loopback'
CL: PS_SATISFIED CCreateGameClientPrerequisite in sequence for CGameClientConnectPrerequisite
CL: Sending connect to loopback
Weet het echt niet meer, geen idee wat er aan de hand is of hoe ik kan het kan fixen
Edit: bovenstaande staat ook precies in mijn console met wat extra's. Denk niet dat daar dus iets geks in zit.
Edit2: game coordinator offline atm.
[ Voor 66% gewijzigd door Zuurstok op 20-09-2015 15:40 ]
Servers zijn afgelopen week gewoon gaar.Fiole schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:43:
Voor de andere Dota spelers: ben ik de enige die sinds Reborn belachelijk veel last heb van problemen? Sinds 2011 nooit problemen gehad en nu opeens heb ik belachelijk veel problemen. 70%+ packet loss, beeld dat voor 2-5 seconden bevriesd, véél d/cs en mn hele console staat vol met meldingen van dingen die niet gealden zijn, verkeerd zijn, etc.etc.
Op dat laatste moet je even je steam files controleren. Klinkt alsof er een paar ontbreken.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Slacks the real Meme Lord.
[ Voor 24% gewijzigd door Zuurstok op 20-09-2015 22:27 ]
Overigens wel erg leuk die elimination mode.
[ Voor 30% gewijzigd door Tupel op 20-09-2015 22:32 ]
WauwZuurstok schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:34:
Doel bereikt van ze; voor heel even ging iedereen gek
1
2
| Three new server clusters & 1 new IP range added for the Luxembourg, Europe region. Three new server clusters & 1 new IP range added for the Singapore region |
EU-West is Luxemburg, fyi
[ Voor 8% gewijzigd door Zuurstok op 21-09-2015 12:25 ]
Hopelijk wat beter latency tot gevolg want dat was de laatste tijd niet zo best @EU-WestZuurstok schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:24:
Gister een update t.b.v. servers. Misschien wel interessant om te weten.
code:
1 2 Three new server clusters & 1 new IP range added for the Luxembourg, Europe region. Three new server clusters & 1 new IP range added for the Singapore region
EU-West is Luxemburg, fyi
Tupel schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:45:
Ik kwam via de twitter pagina van SexyBamboe dit wat ouder filmpje tegen: Dota2 - TI3 Grand finals : Finest moments from the Korean casters. Das echt epic.

Ik ben toch echt bang dat deze nog beter isTupel schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:45:
Ik kwam via de twitter pagina van SexyBamboe dit wat ouder filmpje tegen: Dota2 - TI3 Grand finals : Finest moments from the Korean casters. Das echt epic.
Ik wordt met die korte filmpjes al gek van ze, en dan versta ik ze niet eens xDFiole schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:47:
[...]
Ik ben toch echt bang dat deze nog beter isjammer dat de Koreaanse casters niet voor TI5 waren uitgenodigd...
Maar stiekem wil ik ze deze game wel zien casten!
gefelicitaartendagYogoi schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:57:
i prefereer toch gewoon casters die ik kan verstaan

VInd t handig om met AA of andere supports een midas te farmen. Maar als je team geen towers pakt en/of wienig kills is het toch wel moeilijk. Hoe moet je dit dan precies met AA doen?
Ik hoor tot nu toe wel vaker dat AA de jungle in kan, zijn er nog meer supports die in de jungle kunnen farmen? Ken alleen AA en necro.
Bane en TreantN.Uckerman schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:19:
Ik hoor tot nu toe wel vaker dat AA de jungle in kan, zijn er nog meer supports die in de jungle kunnen farmen? Ken alleen AA en necro.
Omni junglet ook lekker.N.Uckerman schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:19:
Ik hoor vaak dat je met een AA(ancient apparition) een beeetje moet farmen in de jungle. Hoe moet dit dan precies?
VInd t handig om met AA of andere supports een midas te farmen. Maar als je team geen towers pakt en/of wienig kills is het toch wel moeilijk. Hoe moet je dit dan precies met AA doen?
[ Voor 8% gewijzigd door LongBowNL op 23-09-2015 20:28 ]
Met AA farm je niet in de jungle. In het begin support je gewoon, stacken en cores ondersteunen. Uiteindelijk als je mid/carry beetje jungle farmt, ga jij die lane farmen.N.Uckerman schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:19:
Ik hoor vaak dat je met een AA(ancient apparition) een beeetje moet farmen in de jungle. Hoe moet dit dan precies?
Daarnaast is necro jungle ook slecht, want je hebt geen impact in het begin van de game.
Eerste majors dus in Frankfurt, gaan we weer richting Frankfurt?
RelevantFeralio schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:52:
6.85 confirmed volgende week. 6.86 komt na de Majors.![]()
Sinds meer dan een half jaar zijn ik en twee vrienden van mij wekelijks actief met dota. Na heel lang public gespeeld te hebben, zijn we sinds een maand MMR gaan spelen. Met zijn 3en komen we gemiddeld zo rond de 2500 uit.
Nou maken wij vaak mee dat twee randoms het potje vaker verzieken dan behulpzaam zijn. Wij zijn dus eigenlijk op zoek naar twee medespelers 2000-3000mmr om regelmatig één of twee potjes ranked mee te spelen.
We zijn niet pro, maar we streven er naar om toch langzaam maar zeker op een hoger niveau te komen.
Is het handig om hier voor de Tweakers guild te joinen of wil je direct contact? Stuur me dan een berichtje!

Patch

1
2
| Town Portal Scroll Town Portal Scroll cost reduced from 100 to 75 |
More changelog:
• Redesigned Dota home page.
Improved unit selection.
The Heroes tab now sends you directly to the Hero Grid.
Improved how player commands are networked. This prevents orders being lost in adverse network conditions such as high packet loss.
Fixed various memory leaks and reduced total memory allocation
Players are automatically put into a Neighborhood Channel on startup.
Added a panel on the home page to show your last match played
Added a panel on the home page to show the top spectated game
Added team management UI.
Added /flip chat command in lobby games.
Fixed game servers not apply abandons correctly.
Improved frame rate in some specific hardware configurations.
Map: Improved southern map edge and juking paths.
Map: Fixed Dire ancient camp ward blocking edge case.
Map: Fixed Roshan aggro when warding the hill behind him.
Map: Fixed a minor collision bug at the north river Dire statue.
Map: Fixed map edge cliff ward spots allowing hero pathing with blink.
Fixed a bug where when returning from Demo Hero mode, it would sometimes not start off with the demoed item set selected.
Fixed a bug where if you were in a hero loadout screen and picked 'About', then went to a global item loadout screen (such as couriers), it would incorrectly display the About screen instead of the items.
Added style unlocking to item details page
Item sets that you own now also appear in the available list in the loadout screen.
Fixed a localization problem in bundle name in the loadout screen.
Fixed techies mines not consistently disappearing on detonation.
Fixed screenshot key not working.
Fixed a crash when playing as Treant.
Fixed a crash that would occur if a friend logged in while you were loading a game.
Fixed a crash when deploying wards.
Decreased video memory usage when loading Steam avatar images.
Fix a bug that prevented changing a profile card slot after it had been set to a trophy.
Windows OpenGL: Fixed a bug with gamma not being restored on exit.
Workshop Tools: Selecting an arcana wearable in the additional preview items will now preview the arcana model in the tool and in game.
[ Voor 111% gewijzigd door Zuurstok op 25-09-2015 03:36 ]
Over het algemeen wel goede changes maar toch.
Dissapointed. Still no real fixes for heroes like Doom, Death Prophet, Necrophos. Heroes like Sniper/Troll still overnerfed. Lone Druid still useless with a 300 gold bounty and 2 minute cd bear.
Glimmer cape cd could be doubled and it would still be strong.
Gyro hardly changed etc. Those kind of changes would be meaningfull if they did 20-30 minipatches during a period and see how it changes over time. Patches are coming way to slow with changes being either (possibly) to much or to little.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Overigens zijn de wijzigingen niet al te groot vanwege de majors heb ik begrepen.
Leuke feature bij de techies patchnotes btw. Klik op de mine die een bullet moet voorstellen en je kan je hele pagina vol met mines zetten;)
Damnit! Waarom moest je dat nou zeggen! Nou staat mijn hele pagina vol.... xDhellsau schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:46:
Leuke feature bij de techies patchnotes btw. Klik op de mine die een bullet moet voorstellen en je kan je hele pagina vol met mines zetten;)
Ze hadden het alleen nog erger kunnen maken door er een stack counter bij te zetten :x Dan was ik niet meer aan werken toegekomen.
[ Voor 16% gewijzigd door IdieEasy op 25-09-2015 09:53 ]
1. Mijn profiel is level 2/3/4 ongeveer. Kun je je profiel alleen upgraden door normals te doen? Je kunt namelijk pas vanaf level 50 ranked matches doen. Of tellen bot matches ook mee voor xp?
2. Als iemand een courier oproept zie je dat op je scherm. De courier is onderweg naar speler X. Als ik vervolgens op de afbeelding van die speler druk, dan komt de courier naar mij toe. Onderbreek ik daarmee zijn eerste route of maakt hij eerst zijn 'bestelling' af en komt hij daarna pas naar mijn character toe?
3. Komt de winter map van vorig jaar (Shifting Snows YouTube: Dota 2 - Winter Map ( New update patch 6.83 ) ) ook dit jaar weer terug?
4. Bouw je de MMR score alleen op door ranked te spelen of ook al door normals te spelen tot level 50?
5. In de oude tutorial kreeg ik een cape voor Sniper. Volgens diverse artikelen op internet zou je door het doorlopen van de complete tutorial een complete Sniper set kunnen krijgen. Nu die oude tutorial is vervangen door Reborn, is het dan nog wel mogelijk om al die items bij elkaar te sprokkelen? Ik heb een paar items gekregen, maar heb werkelijk waar geen flauw idee welke rewards aan welke achievements gelinkt zijn. Iemand een overzichtje misschien?
6. Zijn beide side shops en beide secrets shops door alle spelers te gebruiken? Of is er een verschil tussen de Radiant secret shop en de Dire secret shop?
7. Ik zou mijn matches wel willen opslaan om eventueel terug te kijken. Biedt Valve/Steam die mogelijkheid?
8. Maakt de community eigenlijk al die items die ik voorbij zie komen bij de Hero selection? Of maakte Valve zelf ook veel items en costumes?
9. Respawnen de barracks van de tegenstander ook wanneer je ze verwoest hebt?
10. Die buildings die om de Ancients staan, doen die nog iets speciaals? Of zijn ze alleen daar voor de gold reward als je ze kapot maakt?
Even je vragen beantwoorden.
1. Bot matches tellen alleen mee als je coop doet. Dus met echte spelers tegen bots. Wel minder xp denk ik?.
2. Je onderbreekt zijn route. Hij gaat naar u. Meestal kan je dan "reuse" typen en dan weten ze dat ze hem terug naar hun moet roepen.
3. Kans bestaat maar dat weet niemand.
4. Alleen ranked.
5. Zelf nog niet geprobeerd in reborn.
6. Geen verschil, beide kanten kunnen ze gebruiken.
7. Ja je kan in profiel alle replays bekijken die je hebt gedaan. Zoek maar eens rond op je profiel (op je naam klikken).
8. Beiden, meestal is het community gemaakt. Mensen die er dan geld mee verdienen maar soms bij grote toernooien zoals TI maakt valve immortal items!
9. Neen ze blijven dood.
10. Nope gewoon geld maar je kan ze wel aanpassen naar een effigy wat een standbeeld is van iets wat je zelf wilt!
Thanks!Paterpor schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:13:
Hey
Even je vragen beantwoorden.
1. Bot matches tellen alleen mee als je coop doet. Dus met echte spelers tegen bots. Wel minder xp denk ik?.
2. Je onderbreekt zijn route. Hij gaat naar u. Meestal kan je dan "reuse" typen en dan weten ze dat ze hem terug naar hun moet roepen.
3. Kans bestaat maar dat weet niemand.
4. Alleen ranked.
5. Zelf nog niet geprobeerd in reborn.
6. Geen verschil, beide kanten kunnen ze gebruiken.
7. Ja je kan in profiel alle replays bekijken die je hebt gedaan. Zoek maar eens rond op je profiel (op je naam klikken).
8. Beiden, meestal is het community gemaakt. Mensen die er dan geld mee verdienen maar soms bij grote toernooien zoals TI maakt valve immortal items!
9. Neen ze blijven dood.
10. Nope gewoon geld maar je kan ze wel aanpassen naar een effigy wat een standbeeld is van iets wat je zelf wilt!
Nope. Je hebt wel een hidden mmr die je vanaf je eerste match opbouwt. Deze wordt, wanneer je gaat calibraten als utigangspunt gebruikt voor je ranked mmr. Staat je ranked eenmaal vast, dan is het +/-25mmr per match. Je hidden mmr wordt als uitgangspunt gebruikt bij normal matches. Het kan dus zo zijn dat je bijv 2k bent rond je calibration, je je dan opwerkt naar ranked 4k, en vervolgens weer tussen de 2k's zit in normal matches.
[ Voor 23% gewijzigd door RoboSpinoza op 26-09-2015 15:33 ]
Zal andersom toch ook wel zo werken mag ik hopen. Dus dat je mmr mee gaat tellen voor je niveau van normal matches?RoboSpinoza schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:25:
[...]
Nope. Je hebt wel een hidden mmr die je vanaf je eerste match opbouwt. Deze wordt, wanneer je gaat calibraten als utigangspunt gebruikt voor je ranked mmr. Staat je ranked eenmaal vast, dan is het +/-25mmr per match. Je hidden mmr wordt als uitgangspunt gebruikt bij normal matches. Het kan dus zo zijn dat je bijv 2k bent rond je calibration, je je dan opwerkt naar ranked 4k, en vervolgens weer tussen de 2k's zit in normal matches.
Nope, je ziet dus bijv dat sommige mensen op very high skill zitten ranked (3.8k+) en normal (onder 3.2k) op unranked. Of vice vesa.Tupel schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:26:
[...]
Zal andersom toch ook wel zo werken mag ik hopen. Dus dat je mmr mee gaat tellen voor je niveau van normal matches?
Wil eigenlijk wel een keer naar een groot event, woon vlakbij Duitsland (Frankfurt nog wel ff met de trein maar toch valt mee). Maybe vrijdag gaan en 1 overnachtig voor hele zaterdag finale en zo.
[ Voor 7% gewijzigd door The Chosen One op 27-09-2015 15:39 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Lees jij überhaupt wel eens de reacties op jouw posts?Amanoo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:46:
Carry pickers kunnen echt bij definitie geen carry. Net een WK die niet door heeft dat 80 last hits in 45 minuten slecht is. Ik was de ward bitch, en had meer farm. En ja, ik heb staan roamen en ganken, en nee ik stal geen farm.
Want je komt om de zoveel tijd met dezelfde posts (ok, iets andere woorden) en elke keer krijg je toch redelijk duidelijk en juiste antwoorden maar je lijkt er weinig mee te doen....
De enige suggesties die ik krijg zijn dingen als "ja, dan moet je er maar voor zorgen dat je carry meer space heeft om te farmen". Zelfs als ik ervoor zorg dat de vijand de lane verlaat krijgt de carry nog teveel druk op zich om nog enigszins farm te krijgen. Ik zou echt niet weten hoe ik ervoor moet zorgen dat mensen met free farm beter gaan farmen.Yogoi schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:56:
[...]
Lees jij überhaupt wel eens de reacties op jouw posts?
Want je komt om de zoveel tijd met dezelfde posts (ok, iets andere woorden) en elke keer krijg je toch redelijk duidelijk en juiste antwoorden maar je lijkt er weinig mee te doen....
70 last hits in tien minuten moeten gewoon haalbaar zijn als je free farm hebt. 50 als je wat tegenstand krijgt. Vrienden van me kunnen tegen een aggressieve trilane nog 30 halen in de eerste 10 minuten. Met minder dan dat hoor je eigenlijk al niet meer thuis in een MMR waarvan het eerste getal een 2 of hoger is. 80 last hits in 45 minuten us wel heel erg. De enige keer dat ik minder dan dat haal is als ik een hard support Crystal Maiden speel en aan de lopende band focus krijg van een Nyx, Pudge en een Clinkz. Het kost verrekt veel moeite om zo weinig te halen.
[ Voor 34% gewijzigd door Amanoo op 06-10-2015 19:23 ]
Ik denk dat het tijd word voor mij om zo'n 1000 MMR te gaan zakken.Amanoo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:14: Vrienden van me kunnen tegen een aggressieve trilane nog 30 halen in de eerste 10 minuten. Met minder dan dat hoor je eigenlijk al niet meer thuis in een MMR waarvan het eerste getal een 2 of hoger is.
VILF | Yeti
Can confirmVerwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:52:
Ja, dan is de enige conclusie inderdaad dat geen enkele carry picker kan lasthitten.
Who are we to question why the chicken crosses the road?
Pro's hebben al minder...Amanoo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:14:
[...]
De enige suggesties die ik krijg zijn dingen als "ja, dan moet je er maar voor zorgen dat je carry meer space heeft om te farmen". Zelfs als ik ervoor zorg dat de vijand de lane verlaat krijgt de carry nog teveel druk op zich om nog enigszins farm te krijgen. Ik zou echt niet weten hoe ik ervoor moet zorgen dat mensen met free farm beter gaan farmen.
70 last hits in tien minuten moeten gewoon haalbaar zijn als je free farm hebt. 50 als je wat tegenstand krijgt. Vrienden van me kunnen tegen een aggressieve trilane nog 30 halen in de eerste 10 minuten. Met minder dan dat hoor je eigenlijk al niet meer thuis in een MMR waarvan het eerste getal een 2 of hoger is. 80 last hits in 45 minuten us wel heel erg. De enige keer dat ik minder dan dat haal is als ik een hard support Crystal Maiden speel en aan de lopende band focus krijg van een Nyx, Pudge en een Clinkz. Het kost verrekt veel moeite om zo weinig te halen.
er zijn in 6.85 maar 11 gevallen waarbij iemand 70+ cs had bij 10 min. (in pro matches)
Dus misschien moet je gewoon pro worden. De potentie heb je.
erhmm.
Ik daag je uit om al je games van 40-50min te pakken, alle games van crystal maiden er tussenuit te halen en de games die overblijven te controleren op last hits. No way dat jij in al die games meer dan 80 last hits hebt.Amanoo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:14:
[...]
Overigens vind ik het aantal last hits niet echt een waarde om in te meten of iemand het goed of slecht doet. Tuurlijk is het voor een carry redelijk belangrijk maar alleen het getal zegt niks over het verloop van de game. Volgens jouw logica was ik bijvoorbeeld echt super slecht in deze game
Oh en ik had er ook maar 76 in deze game zal ook wel slecht zijn dan.
Of zelfs maar 54 last hits in 49 minuten
Ik vond mezelf nooit een super goede speler maar als ik dit zo controleer ben ik eigenlijk schrikbarend slecht. ouch...

Denk aan je hart man, ga gewoon met je vrienden spelen.Amanoo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:14:
[...]
Vrienden van me kunnen tegen een aggressieve trilane nog 30 halen in de eerste 10 minuten.
11/10 can confirm.Yogoi schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:25:
[...]
Ik vond mezelf nooit een super goede speler maar als ik dit zo controleer ben ik eigenlijk schrikbarend slecht. ouch...
Consistent 70cs/min halen als carry en je zwerft echt niet meer in de 2-3k rond. Als core (en dan hang het er ook vanaf hoeveel weerstand je krijgt, hoe vroeg je gaat vechten, je match-up, etc.) is 50-100-200 een mooie uitgangspositie voor je totale cs per 10 minuten (dus 200 cs op 30 minuten). Wanneer je freefarm krijgt 30 min lang én je hoeft ook niet mee te helpen in fights kan het wat hoger liggen, krijg je geen freefarm en moet je bijdragen aan teamfights kan het wat lager liggen. Verschilt natuurlijk ook hoe goed je hero uberhaupt kan farmen en of je ook daadwerkelijk 30 min je focust op farmen.
Maar zeker sinds 6.84 en de nerf op creep gold laat het eeuwig hameren op cs wel echt zien dat je er weinig kaas van gegeten hebt. Early game meedoen aan fights en kills pakken kan je zoveel meer opleveren. In 6.83 kon je gewoon met troll of jugg de jungle in gaan zodra je morbid aquila en boots had, en gewoon blijven farmen tot ~30 minuten en singlehandedly de game winnen zolang de carry van de tegenstander niet hetzelfde deed. Die tijden zij echter wel voorbij. Dit werkt alleen nog als in de midgame je team de 4v4's constant wint en daarmee de enemy carry dwingt om mee te vechten en jij vervolgens kan blijven split pushen en farmen. En dan ook alleen zolang je team de 4v5 blijft winnen of in ieder geval niet teveel tegen dood gaat / objectives verliest.
Daarbij zegt cs überhaupt nooit alles. Als jouw hard carry 100-0-0 gaat in 5 minuten maar daardoor wel 3cs heeft (ok ok, super extreem voorbeeld) ga je hem dan ook flamen omdat ie te weinig cs heeft?
Ik speel zelf 5 support in een team, in 14 matches een gemiddelde van 21.86 lh, wel weer een kda die hoger ligt dan sommige cores, gpm gelijk aan de 4 positions die een dubbel aantal cs of meer hebben: oftewel ik draag ondanks mijn lage cs zeker wel mijn steentje bij. Door oa weinig dood te gaan hou ik mijn gpm acceptabel en een goede kda.
Dota is echt niet zo eenzijdig als enkel cs, jij kan 100000cs in 2 seconden halen, als je vervolgens de verkeerde items koopt, slechte positionering hebt of w/e kan je het nog steeds verliezen hoor.

Cool filmpje.
Overigens iemand gisteren Bulldong samen met HelenaLive gezien op Twitch. Dat was even super vermakelijk zeg
Snippet
[ Voor 47% gewijzigd door Tupel op 08-10-2015 09:30 ]
De enige ekte...
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]