Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
140-150 zegt ook weinig zonder context. Duren je games gemiddeld 20 min dan is dat extreem goed, duren ze gemiddeld 60 min dan is het extreem slecht mits je een core hero speelt en je niet ontzettend veel kills pakt.
Ook ligt het aan je speelstijl, heroes en items. Koop je altijd een battelfury of maelstorm ofzo op je cores, speel je heroes als am, en ben je een afk farmer voor 30 minuten of loop je early game als core al met tp rond. Daarom is het blindstaren op cs zo dom, dota is niet zo eenzijdig.
50-100-200 is een mooi uitgangspunt voor mensen die niet 5k ofzo zijn, maar staar je ook daar niet blind op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Eens. Mijn games duren, maar wel met 5 man slotted team dat al weken samenspeelt, ongeveer 30-35 minuten. Meestal carry mode, maar vindt het zowieso kort door de bocht om alleen op lasthits etc te kijken. Veel meer belangrijkere dingen om op te letten. :-)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Waarom gaan Russen altijd throwen als ze na een minuut of pak hem beet 30 nog niet een win hebben weten te verzekeren? Na 10 minuten gaan ze per definitie 5-mannen, of ze nu 1 carry hebben of 5. Je kan er je klok op gelijk zetten. En als je niet compleet retarded bent om 2 tegen 5 te vechten en na 20 minuten niet hebt verloren, dan heb je ook gegarandeerd gewonnen, want dan schakelen de paar breincellen die nog niet door krokodil zijn aangetast ook uit. En ongeveer de helft van de tijd is het niet moeilijk om die 20 minuten vol te houden, omdat ze geen teamfightpotentie hebben. Dan zijn het net lemmings die zichzelf van een klif werpen. Met als grote verschil dat ze respawnen en zichzelf opnieuw van dezelfde klif werpen.

Ondertussen is het eigenlijk gewoon een patroon geworden. Het is absurd hoe vaak het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Is deze gast niet gewoon een troll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Anyways, mensen blij met 6.85 tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Amanoo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 02:24:
Waarom gaan Russen altijd throwen als ze na een minuut of pak hem beet 30 nog niet een win hebben weten te verzekeren? Na 10 minuten gaan ze per definitie 5-mannen, of ze nu 1 carry hebben of 5. Je kan er je klok op gelijk zetten. En als je niet compleet retarded bent om 2 tegen 5 te vechten en na 20 minuten niet hebt verloren, dan heb je ook gegarandeerd gewonnen, want dan schakelen de paar breincellen die nog niet door krokodil zijn aangetast ook uit. En ongeveer de helft van de tijd is het niet moeilijk om die 20 minuten vol te houden, omdat ze geen teamfightpotentie hebben. Dan zijn het net lemmings die zichzelf van een klif werpen. Met als grote verschil dat ze respawnen en zichzelf opnieuw van dezelfde klif werpen.

Ondertussen is het eigenlijk gewoon een patroon geworden. Het is absurd hoe vaak het gebeurt.
ILL EAGLE!
RoboSpinoza schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:30:
Beetje, wacht vooral op een patch waar timbersaw / potm / bh offlane leuk wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
RoboSpinoza schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:30:
Opzich wel, alleen het gebruiken van salve e.d. op anderen doe ik nog weleens fout.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Michielodc schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:34:

Beetje, wacht vooral op een patch waar timbersaw / potm / bh offlane leuk wordt :D
Timber nog steeds gucci. Gewoon net zoveel spammen als deze gast tot je 6.5k bent. Keepo

Zelf vind ik het wel fijn dat de usual suspects voor nerfs deze patch niet helemaal kapot generfed zijn. Storm en lina nog steeds relevant mid (storm wel harder generfed dan lina), lesh wel meer situational / support geworden, maar hij is niet trash tier.
Zelfde geldt voor gyro en am op carry position en undying op offlane. Alleen techies is echt kapot generfed, maar denk niet dat veel mensen er van wakker liggen.
Ook mmrseeker is tegen de juiste line up nog steeds sterk, maar niet zo imba als hiervoor. En ook bounty is nog steeds relevant.

tl;dr Het merendeel van de imba first pick heroes is niet direct verbannen naar trash tier en zijn nog steeds relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

Michielodc schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Voor BH een patch te laat, maar Timbersaw is nu je moment om te shinen naar mijn idee.

Zie erg veel strength heroes (Axe, Shaker, Legion, etc) gekozen worden tot nu toe in de patch, waar Timbersaw van geniet + de buff op z'n combo (-2 seconden) + buff op mangoes etcetc

(>)2 strength heroes in enemy line up? Timbertime bois!

[ Voor 6% gewijzigd door Zuurstok op 09-10-2015 14:00 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Zuurstok schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:58:
[...]

Voor BH een patch te laat, maar Timbersaw is nu je moment om te shinen naar mijn idee.
Voor BH niet hoor, want hij werd als support gespeeld. Vond het stuk leuker om hem als offlane te spelen. En voor Timber is de patch miss wel goed ja, maar doe eigenlijk alleen maar random 8)7 Toch maar eens gaan picken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Michielodc schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:57:
[...]

Voor BH niet hoor, want hij werd als support gespeeld. Vond het stuk leuker om hem als offlane te spelen.
:?
Dan had je dat moeten doen!

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Zuurstok schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:57:
[...]

:?
Dan had je dat moeten doen!
Nee, die patch was die goed als support en niet als offlaner. Tijdens TI2 of TI3 ergens was die goed als offlaner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47
Zucht, heb al meerdere langere pauzes genomen met Dota2, maar ik vrees dat het deze keer definitief is.

Na al ruim 400 rating te zijn verloren door (voornamelijk) kutteams, griefers, russen en disconnects was er zojuist eindelijk weer zicht op een win. En natuurlijk disconnect onze carry spectre dan, worden de pauzes zo snel mogelijk geresumed door het andere team en winnen ze.

Ik ben echt zo klaar met dit kutspel en bijbehorende klotecommunity.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Morax schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:20:
Zucht, heb al meerdere langere pauzes genomen met Dota2, maar ik vrees dat het deze keer definitief is.

Na al ruim 400 rating te zijn verloren door (voornamelijk) kutteams, griefers, russen en disconnects was er zojuist eindelijk weer zicht op een win. En natuurlijk disconnect onze carry spectre dan, worden de pauzes zo snel mogelijk geresumed door het andere team en winnen ze.

A: mute button
B: na lange pauzes is het niet gek dat je mmr verliest, dota is geen statische game
C: als je daadwerkelijk beter bent dan de mmr range waarin je hoort, fix je sowieso een positieve winrate en stijg je in mmr, ongeacht je teammates
D: focus je op de dingen waar je daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen als je wilt winnen: je eigen speelstijl (dus git gud) en je eigen houding tov je teammates (dus blijf aardig tegen ze). Blijft je team flamen of whatever, mute ze, word niet boos, solo carry die game, unmute ze 2 seconden voor de victory, schreeuw iets van git gud in je mic ter ontlading, en mute ze weer. ez katka gg wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Of speel met een 5 stack.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
True true, maar je e-peen groeit alleen van solo mmr hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-12-2023
Iemand vanavond een paar potjes spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Frankfurt qualifiers heledag dus nee. :P

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
The Chosen One schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:25:
Frankfurt qualifiers heledag dus nee. :P
Hehe goed bezig! Ik kijk potje en speel er ook een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:35
Morax schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:20:

Tot over twee weken! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Weet iemand een goede counter tegen skywrath mage mid? Kom deze heeel soms tegen, maar heb er altijd moeite mee. Enige counter die ik ken is pudge, maar dat is ook niet zo door de silence en de harass mogelijkheden van sky.

Pudge lukt dus wel redelijk tegen sky, maar sky harrassed zijn tegenstanders altijd zo hard mid dat je nauwelijks aan farmen toe komt. Kent iemand andere heroes/tactieken om sky het puur 1v1 moeilijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-03-2021
N.Uckerman schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:43:
Weet iemand een goede counter tegen skywrath mage mid? Kom deze heeel soms tegen, maar heb er altijd moeite mee. Enige counter die ik ken is pudge, maar dat is ook niet zo door de silence en de harass mogelijkheden van sky.

Pudge lukt dus wel redelijk tegen sky, maar sky harrassed zijn tegenstanders altijd zo hard mid dat je nauwelijks aan farmen toe komt. Kent iemand andere heroes/tactieken om sky het puur 1v1 moeilijk te maken?
Skywrath Mage is van papier mache gemaakt. Een magic stick zal sowieso veel helpen, maar qua heroes is iets wat goed terug kan harassen vrij goed. Viper, Zeus, Lina. Heroes die de damage goed kunnen tanken zijn ook sterk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Templar Assassin.

Oh ja: Huskar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Demie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:00:
[...]

Skywrath Mage is van papier mache gemaakt. Een magic stick zal sowieso veel helpen, maar qua heroes is iets wat goed terug kan harassen vrij goed. Viper, Zeus, Lina. Heroes die de damage goed kunnen tanken zijn ook sterk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Templar Assassin.

Oh ja: Huskar.
Dit ja. Sky is eigenlijk een soort viper. Lane dominator en zolang hij mid game maar veel kills pakt kan hij early late game nog wel beetje meekomen, maar hij zal wegscalen.

Hij domineert mid doordat zijn attack range en cast range heel hoog ligt en hij zijn q en w redelijk kan spammen.
Drow en lina kunnen hun mannetje staan omdat ze een net wat langere range hebben, drow met haar silence en slow eventueel ook een kill kan pakken en lina kan hem harassen met haar q en met een goed getimede w misschien ook een kill pakken.
Ta kan hem zeker vanaf level 6 flink harassen en daarvoor kan ze de harass van sky redelijk overleven door refraction.
Zeus kan met zijn q harassen, maar heeft wel weer een korte attack range. En viper tegenover je is altijd vervelend mid.

In het algemeen moet je er gewoon vanuit gaan dat je mid niet geweldig zal gaan als de sky weet wat hij doet. In de mid game moet je hem gewoon counter ganken: een ta met haar meld (sky heeft bagger armor) kan hem makkelijk uitschakelen en pa met de juiste item build ook.
Speel zelf veel pa, en ongeacht of de sky core of support is, altijd fijn om hem gepicked te zien worden. Slow en silence zijn allebei useless op het moment je phantom strike inzet (wat niet moeilijk is aangezien de cast range hoger is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Ik heb het idee dat het levelen in Dota 2 sinds de source 2 update maar zeer traag gaat.
Heb van source 1 --> source 2 level 9 gekregen. Om een of andere reden was ik na een match naar level 13 gegaan. Maar na 15 matches op level 13 ben ik nog steeds level 13.

Zijn er manieren om sneller te levelen?
Heb enkele vrienden die wel al hoger zijn als level 50 en wil ook eens met hun spelen maar zij spelen ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Je eerste paar levels kosten minder xp. Je hebt ongeveer 150 games nodig om ranked te kunnen gaan.

Vroeger had je nog battle point boosters die je in kon zetten om meer xp per match te krijgen. Account boosters gebruikte deze echter massaal om in zo min mogelijk matches level 13 te worden. Hoe minder matches je speelt, hoe groter je mmr 'uncertainty' nog is en hoe meer je hidden mmr (die als basis wordt genomen voor je ranked wanneer je calibrate) omhoog of omlaag gaat per match. Op die manier kon men heel snel aan hoge mmr accounts komen die verkocht werden. Dus heeft valve de boosters eruit gehaald.

Nu moet je gewoon 150 coop bot matches spelen en een hoge mmr buddy je 10 calibration matches laten doen (of zelf als je goed bent) om een 4k-5k account te krijgen. Maar 150 coop matches zijn wel een immense grind dus het is nu minder lonend om accounts te verkopen. Wat mij betreft mag valve gewoon die xp voor bot matches eruit halen, ben je er helemaal van af.

http://dota2.gamepedia.com/Profile_Level

[ Voor 75% gewijzigd door RoboSpinoza op 13-10-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
RoboSpinoza schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:48:
Je eerste paar levels kosten minder xp. Je hebt ongeveer 150 games nodig om ranked te kunnen gaan.

Vroeger had je nog battle point boosters die je in kon zetten om meer xp per match te krijgen.
Vroeger had je geeneens levels, maar dat weet je natuurlijk ook :+ Zie mensen met een hoger level,maar heb 2x zoveel matches gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels meerdere van dit soort accounts tegen gekomen, soms in dezelfde game actief:
http://www.dotabuff.com/players/280422980

Ik kan dat ook niet los zien van automatisch omhoog levelen. Het kan zijn dat ze handmatig spelen, maar het gaat iedere keer via eenzelfde scenario waarbij ze solo blijven aanvallen/feeden en een aantal bracers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Zou best kunnen hoor, er is ook een nederlandse streamer actief (zal geen namen noemen) die alleen maar afk batrdider bot matches heeft (5 hero damage na 40 minuten), daarna tien calibration matches met storm die telkens een dagon koopt, de eerste ranked match erna (toen ie waarschijnlijk de account gekocht had) speelde ie disruptor, verloor ie met 0-15-0 ofzo.

Het boosten en fake accounts maken is natuurlijk niet helemaal tegen te gaan, maar iig geen xp voor bot matches zou een goede start zijn. En misschien de drempel verhogen naar ~200 matches voor je ranked kan. Uiteindelijk zullen er altijd mensen zijn die er de tijd voor nemen accounts te maken en verkopen, maar hoe hoger de drempel hoe meer tijd het kost en hoe duurder de accounts dan worden. Uiteindelijk loont het dan meer je account te laten boosten.

[ Voor 39% gewijzigd door RoboSpinoza op 13-10-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

OMG!!!!! Die Alliance vs Nip games.... beste game van het jaar zit er misschien wel bij.
(laatste Alliance vs Liquid game was ook geweldig)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
Amanoo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:14:
[...]

De enige keer dat ik minder dan dat haal is als ik een hard support Crystal Maiden speel en aan de lopende band focus krijg van een Nyx, Pudge en een Clinkz. Het kost verrekt veel moeite om zo weinig te halen.
Juist. Zal ik even het tegendeel bewijzen. Niet flauw bedoelt natuurlijk, maar amanoo is niet vaak de onmibare persoon binnen het team.

Amanoo is de persoon die speelt onder de naam revan. Haalt in een gewonnen pot met veno 62 last hits. 36 minuten. ( voor de geïnteresseerden ik ben spooderman) http://www.dotabuff.com/matches/1862522239

Met skywrath 39 last hits in 34 minuten is ook niet geweldig te noemen.
http://www.dotabuff.com/matches/1862522239

Dit zijn dan weliswaar niet zijn beste potjes, maar alsnog. ;)

Overigens vind ik last hits lang niet alles zeggen. Had laatst ongeveer 100 lat hits in 30 minuten met slark. Alsnog 611 GPM. In deze patch zijn kills belangrijker dan last hits.
(http://www.dotabuff.com/matches/1862377769 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hee, die Skywrath pot telt niet. Dat was een troll pot. En jij was ook aan het trollen door doelbewust Invoker dood te laten gaan en pas dan vlug een kill te maken, of door op de lastige momenten je Eul's te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Amanoo op 14-10-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Amanoo schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:40:
Hee, die Skywrath pot telt niet. Dat was een troll pot. En jij was ook aan het trollen door doelbewust Invoker dood te laten gaan en pas dan vlug een kill te maken, of door op de lastige momenten je Eul's te gebruiken.
Ik ruik smoesjes!

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Amanoo schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:40:
Kan het nou toch niet laten als je mensen gaat aanvallen. Dus ben er een beetje ingedoken voor je.

Op Yasp.co kan je heel makkelijk wat grafiekjes in elkaar gooien:

https://yasp.co/players/34066546/histograms
Hier bij de tab last hits bijvoorbeeld kan je goed zien hoeveel last hits je haalt... Opvallend veel onder de 100.

Hier kan je je afgelopen potjes ranked nog eens goed nakijken https://yasp.co/players/34066546/matches?game_mode=22

Ik heb al een paar potjes voor je geparsed, dan kan je uitgebreide info vinden.

Succes met studeren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
The Chosen One schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:21:
OMG!!!!! Die Alliance vs Nip games.... beste game van het jaar zit er misschien wel bij.
(laatste Alliance vs Liquid game was ook geweldig)
Inderdaad! Helaas het einde gemsit van de 2e game. Dacht dat Alliance zeker had verloren en ging iets anders doen, maar toen hoorde ik van mijn broer dat Alliance had gewonnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
IdieEasy schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Kan het nou toch niet laten als je mensen gaat aanvallen. Dus ben er een beetje ingedoken voor je.

Op Yasp.co kan je heel makkelijk wat grafiekjes in elkaar gooien:

https://yasp.co/players/34066546/histograms
Hier bij de tab last hits bijvoorbeeld kan je goed zien hoeveel last hits je haalt... Opvallend veel onder de 100.

Hier kan je je afgelopen potjes ranked nog eens goed nakijken https://yasp.co/players/34066546/matches?game_mode=22

Ik heb al een paar potjes voor je geparsed, dan kan je uitgebreide info vinden.

Succes met studeren *O*
Super chille site, kende ik nog niet, dankjewel!

Zal mij er maar van weerhouden om mij te vergelijken met amanoo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

RoboSpinoza schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:52:
[...]

Super chille site, kende ik nog niet, dankjewel!

Zal mij er maar van weerhouden om mij te vergelijken met amanoo ;).
Log je wel ff in, en vergeet niet te "Parsen". Anders is 75% van de site niet bruikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Teveel moeite ;P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

kleine moeite, groot plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Ik besteed mijn tijd wel gewoon aan het oefenen om altijd perfecte cs te halen in 10 min zodat amanoo trots op mij kan zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

RoboSpinoza schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:03:
Ik besteed mijn tijd wel gewoon aan het oefenen om altijd perfecte cs te halen in 10 min zodat amanoo trots op mij kan zijn. ;)
#roadtoperfectCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
I want to be, the very best, like no one ever was! To last hit them, is my real test, to farm them is my caaaaaaaaause

Edit:
Michielodc schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

Inderdaad! Helaas het einde gemsit van de 2e game. Dacht dat Alliance zeker had verloren en ging iets anders doen, maar toen hoorde ik van mijn broer dat Alliance had gewonnen 8)7
https://www.reddit.com/r/...or_the_frankfurt_major_i/
https://twitter.com/theAllianceGG/status/654080113542217728
https://www.reddit.com/r/...n_alliance_tattoo_theyre/

Wat een baas.

[ Voor 71% gewijzigd door RoboSpinoza op 14-10-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Is er eigenlijk bij reborn een tweakers lobby? Ik weet zo niet waar ik dat moet vinden. Wel zin om paar potjes te doen deze middag haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebranddeboer schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:33:
Is er eigenlijk bij reborn een tweakers lobby? Ik weet zo niet waar ik dat moet vinden. Wel zin om paar potjes te doen deze middag haha.
Helaas is sinds de nieuwe client geen tweakers clan / lobby meer, Maar je kan altijd kanaal GoT joinen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Feralio schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Helaas is sinds de nieuwe client geen tweakers clan / lobby meer, Maar je kan altijd kanaal GoT joinen. :)
Je bedoelt het teamspeak channel? Misschien kunnen we ook een tweakers chat aanmaken bij dota reborn, moet geloof ik wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebranddeboer schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Je bedoelt het teamspeak channel? Misschien kunnen we ook een tweakers chat aanmaken bij dota reborn, moet geloof ik wel kunnen.
Teamspeak bestaat nog gewoon hoor. Nee, in de oude client had je een guild systeem, echter deze bestaat (nog) niet in Reborn. Een chat channel aanmaken kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Even een algemene tip/waarschuwing:

Paar vrienden van mij met steam account zijn al gehacked. Kreeg gisteren een bericht dat in eerste instantie kon kloppen, ware het niet dat diegene op voetbaltraining was en ik dus wist dat er iets niet in de haak was.

Ik werd gevraagd om een teamspeak channel te joinen zodat ik mee kon doen met een Dota (en 2 uur later een CS match xD). Zodra je connect naar het gegeven ip adres, krijg je de melding dat je nieuwe teamspeak client moet downloaden via een link... met malware/virus !

Mocht het iemand overkomen, u bent gewaarschuwd ! :-)
Er worden afgelopen weken veel steam account gehacked met dit soort dingen als gevolg...

[ Voor 7% gewijzigd door Insehh op 14-10-2015 14:38 . Reden: forgot something ]

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Michielodc schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

Het was echt geweldig om te zien. En Bulldog deed er een schepje bovenop door in de chat te roepen 'Sorry, I threw guys'. Gezien het tijdsverschil tussen de game en ook nog eens de stream leek dat zeer waarschijnlijk omdat op dat moment NIP in Alliance's base bezig was. Wie zou op dat moment denken dat Alliance toch nog zou winnen. Zo zie je maar weer, 'it ain't over till it's over'.

[ Voor 4% gewijzigd door hellsau op 14-10-2015 15:03 ]

Dotabuff profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Insehh schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:38:
Even een algemene tip/waarschuwing:

Paar vrienden van mij met steam account zijn al gehacked. Kreeg gisteren een bericht dat in eerste instantie kon kloppen, ware het niet dat diegene op voetbaltraining was en ik dus wist dat er iets niet in de haak was.

Ik werd gevraagd om een teamspeak channel te joinen zodat ik mee kon doen met een Dota (en 2 uur later een CS match xD). Zodra je connect naar het gegeven ip adres, krijg je de melding dat je nieuwe teamspeak client moet downloaden via een link... met malware/virus !

Mocht het iemand overkomen, u bent gewaarschuwd ! :-)
Er worden afgelopen weken veel steam account gehacked met dit soort dingen als gevolg...
Gewoon de teamspeak server gebruiken welke onderaan in de waarschuwing staat, krijg je ook geen problemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Tja je ziet ook constant op twitch voorbij komen X popular team is using unprotected TS server! You can join them by going to xxx.xx.xx.xx.xxx

Ik zou al vraagtekens zetten bij connecten via ip en als je daarna iets moet downloaden en dat ook doet.... tja.

Meeste mensen die "gehacked" worden zijn gewoon dom bezig. Maar ja dat is al sinds Runescape scam mails en "if you say your password it shows as xxxxxxx."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
hellsau schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:02:
[...]

Het was echt geweldig om te zien. En Bulldog deed er een schepje bovenop door in de chat te roepen 'Sorry, I threw guys'. Gezien het tijdsverschil tussen de game en ook nog eens de stream leek dat zeer waarschijnlijk omdat op dat moment NIP in Alliance's base bezig was. Wie zou op dat moment denken dat Alliance toch nog zou winnen. Zo zie je maar weer, 'it ain't over till it's over'.
Ik heb gelukkig tot het einde toe gekeken, want ik had al een vermoeden dat het weleens zo zou kunnen gaan lopen. "WHAT!?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 18:32
Nog een algemene waarschuwing (Voor het geval iemand het nog niet weet for whatever reason): Kijk uit voor vriendenverzoeken van mensen met een final fantasy-achtige profielfoto. Na het accepteren van hun verzoek op steam, kunnen ze plots een link naar je chat sturen van hun "trades". Als je op hun link klikt dan kunnen ze je steam account binnendringen en al je waardevolle tf2 en/of dota 2 items afpakken en om het nog erger te maken, ook de mensen van jouw vriendengroep kunnen dan die dezelfde verzoek krijgen als je die link opent. Iemand van mijn gilde werd op zo'n manier "gehacked".

Mijn advies is: Als je die persoon niet kent van een of andere forum of van je vriendenkring, meteen afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
RoboSpinoza schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:48:

Vroeger had je nog battle point boosters die je in kon zetten om meer xp per match te krijgen. Account boosters gebruikte deze echter massaal om in zo min mogelijk matches level 13 te worden. Hoe minder matches je speelt, hoe groter je mmr 'uncertainty' nog is en hoe meer je hidden mmr (die als basis wordt genomen voor je ranked wanneer je calibrate) omhoog of omlaag gaat per match. Op die manier kon men heel snel aan hoge mmr accounts komen die verkocht werden. Dus heeft valve de boosters eruit gehaald.

Nu moet je gewoon 150 coop bot matches spelen en een hoge mmr buddy je 10 calibration matches laten doen (of zelf als je goed bent) om een 4k-5k account te krijgen. Maar 150 coop matches zijn wel een immense grind dus het is nu minder lonend om accounts te verkopen. Wat mij betreft mag valve gewoon die xp voor bot matches eruit halen, ben je er helemaal van af.

http://dota2.gamepedia.com/Profile_Level
Even ter vergelijking...
http://www.dotabuff.com/players/7133324/activity

Heb er nu zo'n 87 matches opzitten maar zit nog steeds aan level 13.
Ik moet level 50 halen om ranked te kunnen spelen. Hoe het er nu naar uit ziet moet ik dus ongeveer 400 matches spelen...

Ik speel wel voornamelijk "normal matches" dus niet met bot matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
frye schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:21:
[...]

Even ter vergelijking...
http://www.dotabuff.com/players/7133324/activity

Heb er nu zo'n 87 matches opzitten maar zit nog steeds aan level 13.
Ik moet level 50 halen om ranked te kunnen spelen. Hoe het er nu naar uit ziet moet ik dus ongeveer 400 matches spelen...

Ik speel wel voornamelijk "normal matches" dus niet met bot matches.
I dunno. Gooogle er maar even over. Zie ook nu dat je een profile en trophy level ofzo hebt met reborn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Antwoord is vrij simpel:

http://www.dota2.com/levels/

http://dota2.gamepedia.com/Trophy

Trophy farmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Oh nu zie ik het.
Profile level moet niet op 50 zijn maar Trophy level wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik ben gewoon 800 XP misgelopen.
Ik was level 99 in de vorige Dota client. Dus ik kreeg 1700 XP en niet 2500 voor 100+ ;(

Ach ja, punten zeggen toch niet zo veel. :)

[ Voor 1% gewijzigd door LongBowNL op 15-10-2015 11:50 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
LongBowNL schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:03:
Ik heb gewoon 800 XP misgelopen.
Ik was level 99 in de vorige Dota client. Dus ik kreeg 1700 XP en niet 2500 voor 100+ ;(

Ach ja, punten zeggen toch niet zo veel. :)
Ik heb ook het idee dat ik veel xp ben misgelopen. Ik was level 107, nu ben ik level 34. All hero challenge telt ook zwaar heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Feralio schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:20:
[...]

Gewoon de teamspeak server gebruiken welke onderaan in de waarschuwing staat, krijg je ook geen problemen. :)
Doe ik ook, maar dit soort shit komt er bij mij toch niet door, al klik ik 40 x op de link. Voor de mensen die toch klikken leek het me wel goed om even te roepen dat het gebeurd. Gewaarschuwd mens.. ;-)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Maar je hebt dus 5000 trophy poins nodig om je experience trophy tot level 50 te krijgen?

Met ~50 points per game heb je dus nu nog maar 100 games nodig om ranked te kunnen gaan. Oftewel minder dan hiervoor, wat mij betreft niet heel handig, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Reddit topic
Matches: 134 Win Rate: 52.24% Time Played: 3d 18h 30m

Literally just hit level 50.
gelijk ranked gaan na calibreren is trouwens het beste idee! Na ~150 matches zul je een goed begrip hebben van het spel! Kappa

[ Voor 24% gewijzigd door Zuurstok op 16-10-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

dubbele post! Wat erg van je Zuurstok!

'hoogtepunten' filmpjes zijn natuurlijk altijd een beetje droog om te delen, om meerdere redenen. Maar wou deze toch even graag delen. :D

Vanmiddag savede ik (Rubick) Feralio die StormSpirit aan het spelen was.
Beste forcestaff safe van m'n leven!

met geluid nog leuker!

Edit:

O-kay. O-kay. Ik stop al met de rubick filmpjes. Maar jongens, dit was me toch een verdomd mooie :D

Rubick <3

[ Voor 29% gewijzigd door Zuurstok op 18-10-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Muziek in de eerste maakt het wel af.
Chrono in de tweede was, euhm, niet zo goed. Wel mooi gerekt van jullie kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Waarom zijn er mensen rond 3k met een niveau dat lager is dan de gemiddelde 1.5k die ik op mijn smurf tegen kom? Solo AM bij de vijand (die vervolgens ook nog de lane weet te winnen), een KOTL die denkt meer farm nodig te hebben dan een Spectre, een team dat continu naar die Spectre teleport om abilities te botvieren op creeps, alsof ze er alles aan willen doen om te voorkomen dat die farm krijgt... Op mijn 1.5k MMR smurf zie ik dat nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Dan zou ik lekker op 1.5k blijven spelen als het daar niet gebeurt. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Op 1.5k spelen allemaal 6k+ spelers met hun smurf account (zoals BullDong) Kappa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Stiekem is het zo dat hoe lager je mmr is, hoe beter de speler. Ooit gaat IceFrog deze ultieme troll bekend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

#1mmrmasterrace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Hallo iedereen,

Kent iemand een goed filmpje van een guide van sf, waar de verschillende itembuilds goed worden uitgelegd?

Ik ga zelf vaak voor een shadow blade/blink --> (bkb) --> Eye of skadi --> butterfly etc..

Maar zie ook vaker dat pros voor een mask of madness gaan of sange and yasha. of voor een blink én een shadow blade. Ik vind dat ik zelf altijd bestwel een goede build heb als ik sf speel. Ben wel een redelijke SF speler. Maar wanneer ga je nu voor bovenstaande items bijvoorbeeld? Of andere itembuilds.. Hopelijk kunnen jullie mij dit uitleggen of weten jullie een goede advanced guide waar itembuils goed worden uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat goed tegen pro's werkt hoeft niet even goed te werken tegen tegenstanders van jouw niveau.

Een shadow blade is goed met initiaten en als escape mits de tegenstander weinig aan detectie doet, dus als meerdere mensen in je team onzichtbaar kunnen gaan is een blink dagger daarin natuurlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Sf is super flexibel in builds. Over het algemeen wil je wel zsm een item halen dat je enigszins tanky maakt: s&y, bkb, mek ofzo.

Treads bottle aquila is een mooie item start om aan je mid game te beginnen. Dan kijk je gewoon wat er nodig is: wil je pick offs zoeken ga je voor sb/se of blink, 5-mannen en pushen ga je voor mek, pure right click ga je voor deso, weet je het niet haal je gewoon een s&y. Daarna kijk je of je een bkb nodig hebt en eventueel een hod of andere vorm van lifesteal voor sustain in fights, en daarna ga je aan je late game items werken.
Dat kan bfly voor meer right click en evasion zijn, skadi voor stats en slow, satanic voor nog meer sustain in fights, mkb als tegenstander evasion heeft, crit, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Oke dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Sf vergt wel wat oefening, speel zelf te weinig met hem om zijn full potential te halen. In dota 1 speelde ik hem wel veel, super tof altijd. Ga denk ik maar even een potje met hem proberen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
als iemand zin heeft om een pot dota te doen met een medetweaker, dit is mijn steam-ID: http://steamcommunity.com/profiles/76561198033741945/

ik speel de laatste tijd niet heel veel meer, maar ben nog regelmatig in voor een goede pot dota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Ding met sf is: early game strong magic dmg, weak right click. Mid game: decent magic, damage strong right click. Late game, weak magic damage, decent right click.

Early game meot je het hebben van je razes. Nog niet je presence passive en misschien nog geen of weinig souls. Als je kills pakt mid met right clicks, dan is je tegenstander gewoon retarded. Geen lockdown of chasing potential, dus zonder hulp pak je alleen kils met juist geplaatste razes. Je kan wel, zodra je lvl 4 razes hebt farmen als een baws.
Mid game heb je je maximum souls, eerste level in presence, wat items en dus beginnen je right clicks flink damage te doen. Je razes zijn tegen tanky heroes misschien wat minder effectief, maar je kan er zeker supports mee bursten.
Late game kom je magic and right click damage tekort. Maar dit kan je natuurlijk oplossen met items.
Er zijn dus ontzettend veel items die viable zijn op sf, het hangt veelal van de tegenstander af wat je nodig hebt. Maar vergeet vooral niet een tanky/sustain items te maken want je hebt geen stuns of escape mechanisms met sf. Basically ga je all in met fights met hem. Blink/sb of gewoon erin lopen, ult en right clicken maar. Je hebt gewoon items nodig die je lang genoeg in leven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
N.Uckerman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:25:
Hallo iedereen,

Kent iemand een goed filmpje van een guide van sf, waar de verschillende itembuilds goed worden uitgelegd?

Ik ga zelf vaak voor een shadow blade/blink --> (bkb) --> Eye of skadi --> butterfly etc..

Maar zie ook vaker dat pros voor een mask of madness gaan of sange and yasha. of voor een blink én een shadow blade. Ik vind dat ik zelf altijd bestwel een goede build heb als ik sf speel. Ben wel een redelijke SF speler. Maar wanneer ga je nu voor bovenstaande items bijvoorbeeld? Of andere itembuilds.. Hopelijk kunnen jullie mij dit uitleggen of weten jullie een goede advanced guide waar itembuils goed worden uitgelegd.
Op youtube is een filmpje te vinden van Dendi die de midlane uitlegt, in het algemeen maar ook voor sf. Duurt alleen wel 2 uur :P Ik heb m nog niet uitgezeten.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Speel al 4 jaar dota op mijn ouwe vertrouwde laptop (windows 7). Inmiddels heb ik een PC gebouwd en deze wordt nu meestal gebruikt voor dota, toch een stuk fijner spelen :p. Ik dacht laat ik mijn laptop maar updaten naar W10 alleen nu draait dota niet meer goed op deze oudere hardware... Ik gebruik de laptop alleen nog om samen met vrienden mini lan te houden op een avondje. Dit werkt nu echter niet meer zo goed en haalt de lol volledig weg. Wat zal ik met mijn dota laptop doen? downgrade of bijvoorbeeld linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

In benchmarks is gebleken dat met source 2, DotA een stuk beter draait op Linux / opengl dan op Mac os of Windows.

Het is het dus zeker waard om even te proberen desnoods dmv dual boot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
@zuurstok

Heb je een bewijs van dat dota beter draait op linux dan op Windows? Kan ik kijken of ik het waard vind om te dual booten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

jessevandijk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:23:
@zuurstok

Heb je een bewijs van dat dota beter draait op linux dan op Windows? Kan ik kijken of ik het waard vind om te dual booten. :)
Jij hebt een AMD apparaat, though. AMD's OpenGL implementatie (zowel op Windows als op Linux) is tamelijk bollocks, dus het is de vraag of jij degelijke Linux resultaten haalt. Ik vraag me bij die benchmarks dan ook af welke GPU's gebruikt zijn. In ieder geval is er een reden waarom ik een Nvidia heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
daanteb schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:33:
[...]

Op youtube is een filmpje te vinden van Dendi die de midlane uitlegt, in het algemeen maar ook voor sf. Duurt alleen wel 2 uur :P Ik heb m nog niet uitgezeten.
Super, bedankt voor de informatie. Ik hou juist van die uitgebreide guide's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

jessevandijk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:23:
@zuurstok

Ik kan het filmpje wat ik in gedachte had niet zo snel vinden, maar er zijn er genoeg te vinden gelukkig.

Tevens, dit draadje.

Maar houd zeker wel rekening mee met wat Amanoo zegt. AMD staat nou niet echt bekend om zijn briljante linux drivers ofzo.

edit: overal lijkt linux een stuk slechter te presteren dan Windows. Gek. Ik kan me écht een filmpje herrineren waarin iemand +15-20fps op Linux t.o.v. Windows had. Ik zal het wel gedroomd hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Zuurstok op 05-11-2015 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zuurstok schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:50:
[...]

edit: overal lijkt linux een stuk slechter te presteren dan Windows. Gek. Ik kan me écht een filmpje herrineren waarin iemand +15-20fps op Linux t.o.v. Windows had. Ik zal het wel gedroomd hebben.
Wellicht denk je aan Left 4 Dead 2? Ik kan me een artikel op Tweakers.net herinneren waarin stond dat L4D2 beter presteerde op Linux dan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:30
Echt waar, sinds ik Reborn speel krijg ik alleen maar k*t potten in Ranked Matchmaking. Tijdens de beta al enkele keren geprobeerd om Ranked te spelen, en volgens mij heb ik sinds Reborn 75% van de matches verloren. Ik was eerst 4400+ en nu ben ik al weer gezakt naar 4150. Wat een tyfus spel is het soms ook. Mensen die constant zitten te randomen en je natuurlijk geen keuze geven om carry of offlaner te spelen. En natuurlijk zoals gewoonlijk spelen ze natuurlijk heel erg goed en doen ze wat een carry zou moeten doen /sarcasm.

Sinds de release van Reborn heb ik echt het gevoel dat Dota 2 niet meer Dota 2 is. Ik ben iemand die graag Solo speelt maar Valve maakt het soms echt onmogelijk. Je zou misschien hopen dat het is een keer anders werd sinds de release van Reborn.

Daarnaast had ik ook heel erg last van hoge pings tijdens het spelen. Sinds kort heb ik dit eindelijk kunnen aanpassen de .ini aan te passen (als je zoekt in Google hebben ook heel erg veel mensen hier problemen mee).

Steeds meer mensen in mijn vriendenlijst klagen over hetzelfde en veel mensen zijn zelfs al gestopt. En zoals gewoonlijk staan de Steam forums / reddit vol met de zelfde klachten. En daarnaast zijn veel vrienden niet de enige die zijn gestopt:

http://kotaku.com/dota-2-...s-in-september-1733840917
http://www.pcgamesn.com/d...oduction-of-reborn-client

Nu vraag ik mij af, is het bij jullie beter geworden sinds Reborn er is? Persoonlijk had ik voor Reborn er was, al wel is een klote match, maar toch kon ik wel 60% van de matches winnen en kon ik een ranking halen van 4.400. Sinds Reborn lukt het mij eigenlijk helemaal niet. Helaas komt bij mij het motto "dan ga je toch in een team of non-ranked spelen" er niet in.

Ook heb ik wel een tijdje veel support gespeeld, maar dan zelfs gaan mensen randomen, feeden of ze kunnen uberhaupt niet carryen.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Misschien is het niet Reborn, maar ligt de patch je gewoon wat minder? Ik speel de laatste tijd weinig ranked en meestal met een 4 of 5 stack, dus ik heb geen ervaring met dat soort potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ja dat zou ook kunnen. Maar ik heb altijd het gevoel als ik Ranked speel, dat ik perse echt het beste van het beste moet spelen. Zoals net een game gespeeld waarbij ik Alch mid ging, lekker gefarmed (10 minute hearth, hun hadden pudde en QoP, dus veel HP hebben is lekker) maar op de één of andere manier feeden Spectre en Venomancer top. Waarom wordt er van mij altijd verwacht dat ik die shit oplos? Die lui moeten gewoon stoppen met feeden, dan heeft een ander ook nog is plezier aan het spel. Want natuurlijk is de MMR weer zo goed (/sarcasm), dat je 1 iemand van in mijn 4700 MMR heeft, en ik 4200, en de rest rond de 3500. Maar goed, andere team heeft 5 mensen van 4000-4100 MMR. Goed, die ene persoon van 4700 was behoorlijk goed, maar die 3500 MMR in mijn team kunnen eigenlijk niet op tegen de 4000 MMR mensen. Heel erg jammer dit. Maar goed, als dit zo door blijft gaan moet ik Dota maar vaarwel wensen. Want ik heb geen zin om elke game een hero te kiezen waarmee ik zeker weet dat ik win, maar zodra ik een keer ga een hero kies zoals Anti-Mage dat mijn team al zo vaak dood is gegaan, dat een 14 minuut Battlefury geen drol meer helpt.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Rule nr.1 of DotA: it's not you, it's them.

[ Voor 4% gewijzigd door Zuurstok op 08-11-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom die drop is. The international was dit jaar weer groter dan vorig jaar en kwam zelfs in het nieuws hier in Nederland. Kortom meer mensen die het willen volgen, veel via een stream maar vast ook veel via de game client. Daarom stijgt de boel flink waarna hij weer flink zakt. Als de international over is starten deze mensen de client niet meer op. Dan heb je ook nog dat alle scholen weer beginnen wat ook zorgt dat de jeugd minder gaat spelen.

Daarnaast als ik kijk naar de stats op dit moment dan zie ik dat ze weer aan het stijgen zijn: http://steamcharts.com/app/570

Mijn eigen ervaring is wel redelijk met de nieuwe client. Af en toe dan knalt hij eruit maar over het algemeen heb ik niks te klagen. Nieuwe releases waarbij je een transitie maakt naar iets anders zijn altijd een stuk lastiger dan wanneer je met niks begint. Het zal allemaal alleen maar beter worden met de tijd.

Dotabuff profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Ik word vooral gek van right clicks die niet altijd registreren. Dat is voor mij, en velen anderen, een grote doorn in het oog van reborn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

dota_player_auto_repeat_right_mouse 0/1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Modbreak:Veel te veel ranten/trollen, probeer je posts een beetje genuanceerd te houden aub.

[ Voor 129% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2015 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2015 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoboSpinoza
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik heb gisteren even naar limmp zitten kijken die op 4k speelde (normaal ruim 7k) en die wint gewoon eigenhandig 99% van de matches. Als je niet thuis hoort tussen de randdebielen @jouwmmr dan groei je daar dus wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
"en die wint gewoon". Als je normaal ruim 7k hebt en je wint een 4k match, dan is dat niet "heel" erg raar :P.

Helaas ben ik (nog) niet zo goed als iemand die een MMR van 6k+ heeft, maar toch probeer ik elke keer beter te worden. Als ik in een match bijvoorbeeld Anti-Mage speel, en mijn team feed zoveel, dat ik onmogelijk als Anti-Mage sneller en meer kan farmen dan de enemy, dan wordt het al heel rap lastig om er weer bovenop te komen.

Toen ik begon met het spelen van Dota 2 won ik ook heel erg veel matches, en veel matches won ik zo'n beetje in mijn 1ntje. Helaas is dit het geval niet meer en zal ik echt mijn uiterste best moeten doen om goed te spelen.

Ik probeer vaak realistisch maar het komt gewoon te vaak voor dat mensen in mijn team onnodige dingen gaan doen. Enemy's achtervolgen, verkeerde mensen aanvallen, onnodig feeden en dan maar een ander de schuld geven.

Ik moet ook zeggen dat je vaak jezelf niet wil verwijten, of iemand anders de schuld gaat geven als je een fout maakt. Het is misschien ook de verwachting wat je hebt, wanneer teammates bepaalde heroes spelen. Als iemand een hero speelt dan verwacht ik dat hij de hero speelt zoals ik dat ook zou doen.

Gisteren speelde ik als Enigma. Zowel Doom (offlane) als SF (mid) waren erg aan het feeden. Zulke personen zullen dan ook het hardst schreeuwen wanneer je één verkeerde blackhole maakt waarin je maar één iemand vangt. Maar goed, degene die alleen klaagden waren natuurlijk Doom en SF. Iemand moet het toch op de kop krijgen van hun slechte prestaties.

Uiteindelijk stonden we echt op het punt van verliezen. Gelukkig had ik genoeg geld voor een BKB en kon ik fatsoenlijk een blackhole casten. Uiteindelijk een refresher gekocht en vanaf dat punt konden we gemakkelijk teamfighten. Ze hadden een vengeful spirit maar als ik 3 mensen in mijn blackhole had en ze swapte mij, kon ik mijn refresher activeren en nog een blackhole in hun gezicht gooien.

En natuurlijk moeten mijn teammates weer trash talken tegen de vijand nadat we hadden gewonnen, waar ik ook een schuw hekel aan heb. Maar goed, match gewonnen maar het koste wel heel erg veel moeite. Toch maar is meer van zulk soort heroes spelen zoals Engima of Winter Wyvern om te BKB te counteren.

• Tupel
Diigii schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:19:
"en die wint gewoon". Als je normaal ruim 7k hebt en je wint een 4k match, dan is dat niet "heel" erg raar :P.

Helaas ben ik (nog) niet zo goed als iemand die een MMR van 6k+ heeft, maar toch probeer ik elke keer beter te worden. Als ik in een match bijvoorbeeld Anti-Mage speel, en mijn team feed zoveel, dat ik onmogelijk als Anti-Mage sneller en meer kan farmen dan de enemy, dan wordt het al heel rap lastig om er weer bovenop te komen.

Toen ik begon met het spelen van Dota 2 won ik ook heel erg veel matches, en veel matches won ik zo'n beetje in mijn 1ntje. Helaas is dit het geval niet meer en zal ik echt mijn uiterste best moeten doen om goed te spelen.

Ik probeer vaak realistisch maar het komt gewoon te vaak voor dat mensen in mijn team onnodige dingen gaan doen. Enemy's achtervolgen, verkeerde mensen aanvallen, onnodig feeden en dan maar een ander de schuld geven.

Ik moet ook zeggen dat je vaak jezelf niet wil verwijten, of iemand anders de schuld gaat geven als je een fout maakt. Het is misschien ook de verwachting wat je hebt, wanneer teammates bepaalde heroes spelen. Als iemand een hero speelt dan verwacht ik dat hij de hero speelt zoals ik dat ook zou doen.

Gisteren speelde ik als Enigma. Zowel Doom (offlane) als SF (mid) waren erg aan het feeden. Zulke personen zullen dan ook het hardst schreeuwen wanneer je één verkeerde blackhole maakt waarin je maar één iemand vangt. Maar goed, degene die alleen klaagden waren natuurlijk Doom en SF. Iemand moet het toch op de kop krijgen van hun slechte prestaties.

Uiteindelijk stonden we echt op het punt van verliezen. Gelukkig had ik genoeg geld voor een BKB en kon ik fatsoenlijk een blackhole casten. Uiteindelijk een refresher gekocht en vanaf dat punt konden we gemakkelijk teamfighten. Ze hadden een vengeful spirit maar als ik 3 mensen in mijn blackhole had en ze swapte mij, kon ik mijn refresher activeren en nog een blackhole in hun gezicht gooien.

En natuurlijk moeten mijn teammates weer trash talken tegen de vijand nadat we hadden gewonnen, waar ik ook een schuw hekel aan heb. Maar goed, match gewonnen maar het koste wel heel erg veel moeite. Toch maar is meer van zulk soort heroes spelen zoals Engima of Winter Wyvern om te BKB te counteren.
Het is misschiek een extreem voorbeeld, maar echt als je niet thuishoort tussen de debielen @jouwmmr dan ontgroei je dat gewoon. Ik doe echt elk potje mijn best, maar er zijn potjes waar het gewoon niet wil lukken door veel ongelukkige positionering o.i.d. en ja dan word ik verrot gescholden meteen en zullen die anderen wellicht net zo denken als amanoo. Gelukkig is er een mute knop.

Wat ik misschien wel maar is moet doen is de mic gebruiken. Ik speel meestal met vrienden die ik dan op Skype heb en als ik dan eens alleen speel dan is dat toch een stuk lastiger. Ik merk gewoon dat wat ik schrijf, dat ze dat niet lezen en ik kan pingen wat ik wil als er bijvoorbeeld een SB aan komt chargen, maar op de één of andere manier valt dat niet op. Ook vind ik het lastig om te initieren met een blink-stun omdat ik nooit zeker weet dat ik de follow up krijg van mijn team genoten.

Misschien toch maar de drempel over en gaan praten tijdens een solo game...

• Diigii
Tupel schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:04:
[...]

Het is misschiek een extreem voorbeeld, maar echt als je niet thuishoort tussen de debielen @jouwmmr dan ontgroei je dat gewoon. Ik doe echt elk potje mijn best, maar er zijn potjes waar het gewoon niet wil lukken door veel ongelukkige positionering o.i.d. en ja dan word ik verrot gescholden meteen en zullen die anderen wellicht net zo denken als amanoo. Gelukkig is er een mute knop.

Wat ik misschien wel maar is moet doen is de mic gebruiken. Ik speel meestal met vrienden die ik dan op Skype heb en als ik dan eens alleen speel dan is dat toch een stuk lastiger. Ik merk gewoon dat wat ik schrijf, dat ze dat niet lezen en ik kan pingen wat ik wil als er bijvoorbeeld een SB aan komt chargen, maar op de één of andere manier valt dat niet op. Ook vind ik het lastig om te initieren met een blink-stun omdat ik nooit zeker weet dat ik de follow up krijg van mijn team genoten.

Misschien toch maar de drempel over en gaan praten tijdens een solo game...
Ik heb precies hetzelfde. Als ik met vrienden speel en ik zeg van, middle is missing (in-game), 8 van de 10 keer zien ze het niet. Dus ik moet het echt via de microfoon nog is een keer goed zeggen. Wat ik wel jammer vindt is dat de mensen waar ik mee speel dat die niet echt beter willen worden. Ze ragen/complainen ook totaal niet, wat natuurlijk lekker is. Maar zoals ik wil graag leren van mijn fouten ook al is dat niet even makkelijk. Als die vrienden een potje verliezen, gaan ze gewoon een ability draft spelen :P. Ik heb dan zoiets, ik wil een gewone match spelen om beter te worden :D.

Maar goed, gisteren een game gespeeld als Omniknight. Deze match gewonnen. De magic en physical immunity is toch erg goed in een ranked match. Ze "verwachten" het totaal niet. Maar ik hoop doordat ik veel support speel, dat ik wel redelijk wil blijven als carry. 9/10 keer carry ik ook als ik met vrienden speel.

Wat ik op het moment veel aan heb is dat ik gewoon wacht wat mijn team gaat kiezen. Soms heb je van die matches waar mensen graag willen supporten, en dan ga ik carryen. En als iedereen al gelijk carry wil spelen, dan pak ik wel een support. En gisteren hadden we maar liefst een 2e support erbij :D.

Meestal gebruik ik mijn microfoon wel in solo ranked matches. Maar puur om te zeggen van een lane is missing. Of als ik veel ping dat iemand van ons team geganked lijkt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als je het mij vraagt is Omniknight overpowered als de neten. Niet alleen heb ik die ervaring, de hero heeft zelf ook een 60.75% winrate.

• Diigii
Ja dat klopt, hij is echt sterk. Je heal doet behoorlijk wat damage. Je spell immunity heeft eigenlijk maar 2 seconden cooldown (12 seconden immunity, 14 seconden cooldown), je hebt nog is een slow van 34%, en de ultimate is heel erg goed. Standaard items zoals een Soul Ring zijn ook nog is behoorlijk goed voor deze hero.

We hadden in het begin een PA met blink, je geeft haar spell immunity en ze is bijna niet te killen.

Verwijderd

Domme vraag mischien...

Maar was er niet iets met een Axe comic en item beloofd bij de compendium van de international?

wij zijn maanden verder en heb nog niets gezien

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Pagina: 1 ... 37 ... 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]