"en die wint gewoon". Als je normaal ruim 7k hebt en je wint een 4k match, dan is dat niet "heel" erg raar

.
Helaas ben ik (nog) niet zo goed als iemand die een MMR van 6k+ heeft, maar toch probeer ik elke keer beter te worden. Als ik in een match bijvoorbeeld Anti-Mage speel, en mijn team feed zoveel, dat ik onmogelijk als Anti-Mage sneller en meer kan farmen dan de enemy, dan wordt het al heel rap lastig om er weer bovenop te komen.
Toen ik begon met het spelen van Dota 2 won ik ook heel erg veel matches, en veel matches won ik zo'n beetje in mijn 1ntje. Helaas is dit het geval niet meer en zal ik echt mijn uiterste best moeten doen om goed te spelen.
Ik probeer vaak realistisch maar het komt gewoon te vaak voor dat mensen in mijn team onnodige dingen gaan doen. Enemy's achtervolgen, verkeerde mensen aanvallen, onnodig feeden en dan maar een ander de schuld geven.
Ik moet ook zeggen dat je vaak jezelf niet wil verwijten, of iemand anders de schuld gaat geven als je een fout maakt. Het is misschien ook de verwachting wat je hebt, wanneer teammates bepaalde heroes spelen. Als iemand een hero speelt dan verwacht ik dat hij de hero speelt zoals ik dat ook zou doen.
Gisteren speelde ik als Enigma. Zowel Doom (offlane) als SF (mid) waren erg aan het feeden. Zulke personen zullen dan ook het hardst schreeuwen wanneer je één verkeerde blackhole maakt waarin je maar één iemand vangt. Maar goed, degene die alleen klaagden waren natuurlijk Doom en SF. Iemand moet het toch op de kop krijgen van hun slechte prestaties.
Uiteindelijk stonden we echt op het punt van verliezen. Gelukkig had ik genoeg geld voor een BKB en kon ik fatsoenlijk een blackhole casten. Uiteindelijk een refresher gekocht en vanaf dat punt konden we gemakkelijk teamfighten. Ze hadden een vengeful spirit maar als ik 3 mensen in mijn blackhole had en ze swapte mij, kon ik mijn refresher activeren en nog een blackhole in hun gezicht gooien.
En natuurlijk moeten mijn teammates weer trash talken tegen de vijand nadat we hadden gewonnen, waar ik ook een schuw hekel aan heb. Maar goed, match gewonnen maar het koste wel heel erg veel moeite. Toch maar is meer van zulk soort heroes spelen zoals Engima of Winter Wyvern om te BKB te counteren.