[Multi] Fallout 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 73 Laatste
Acties:
  • 237.363 views

Verwijderd

Hij speelt op PS4, dus zoiezo medium settings.

Fallout zijn grafisch gezien niet DE mooiste games.. maar geloof mij.
Ik run hem op Ultra alles op het hoogst, en damn die game is pretty.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:23:
[...]

Hij speelt op PS4, dus zoiezo medium settings.

Fallout zijn grafisch gezien niet DE mooiste games.. maar geloof mij.
Ik run hem op Ultra alles op het hoogst, en damn die game is pretty.
Dat is wel het voordeel van de iets oudere engine. meer mensen draaien hem op ultra. zelf met een gtx 770

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Angeloonie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:08:
Nog een tip: mods in je inventory nemen ook gewicht in, en je kunt ze in de workshop dumpen en alsnog opnieuw gebruiken zonder ze in je inventory te stoppen. Net als materials dus.
Kijk, hier was ik nog niet helemaal uit. Thanks!

Wat ammo betreft vind ik het juist wel leuk en uitdagend om een beetje verstandig met mijn ammo om te moeten gaan ipv gewoon voor alles de trekker maar over te halen en iets vol lood te pompen.
Beetje afwisselen tussen mêlee en ranger op deze manier.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
Hoe hebben jullie je punten in het begin uitgedeeld ?

Strength:
Perception:
Endurance:
Charisma:
Intelligence:
Agility:
Luck:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 20:35
Gisteren ook leuk, ik was ergens aan het rondlopen en ik hoor ineens gepiep. Ik dacht toen al dat lijkt wel op het gepiep van zo'n landmine als je in de buurt komt. Dus ik kijk voorzichtig om mij heen en ik zie niets. En dan hoor ik dat gepiep ineens dichterbij komen, dus ik sta daar zo van WTF. :? Ik blijf vervolgens nog steeds voorzichtig om mij heen kijken waar het vandaan komt, zie ik ineens een molerat op mij afrennen die 2 (of meerdere?) mine's op zijn lichaam had gebonden. :o Gelukkig was hij nog redelijk ver uit de buurt, dus ik kon met 1 goed gemikte shot op z'n lichaam de mine raken. Vervolgens ontplofte alle mine's op zijn lichaam en toen er was niets meer terug te vinden van de molerat. _/-\o_

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• EpicHenk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 16:14
SmokingSig schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:25:
Strength: 1
Perception: 5
Endurance: 2
Charisma: 3
Intelligence: 5
Agility: 7
Luck: 5

Gedachte: Melee is voor mij niks en ik wilde de Ninja Perk en alle Locksmith/Hacker mogelijkheden.

Verwijderd

SmokingSig schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:24:
[...]

Dat is wel het voordeel van de iets oudere engine. meer mensen draaien hem op ultra. zelf met een gtx 770
Tja.. de recommended system specs zijn wel te hoog gegrepen IMO.
Ik haal met mijn proccesor (AMD Athlon X4 860K) geen eens de recommended en ik run hem makkelijk op ultra.

Flawless 60 FPS, shadow, AA, alles op het allerhoogst.
T'scheelt misschien wel dat ik een ASUS STRIX 960 heb. ;)

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
EpicHenk schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:27:
[...]
Gedachte: Melee is voor mij niks en ik wilde de Ninja Perk en alle Locksmith/Hacker mogelijkheden.
Dit dus...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:26:
Gisteren ook leuk, ik was ergens aan het rondlopen en ik hoor ineens gepiep. Ik dacht toen al dat lijkt wel op het gepiep van zo'n landmine als je in de buurt komt. Dus ik kijk voorzichtig om mij heen en ik zie niets. En dan hoor ik dat gepiep ineens dichterbij komen, dus ik sta daar zo van WTF. :? Ik blijf vervolgens nog steeds voorzichtig om mij heen kijken waar het vandaan komt, zie ik ineens een molerat op mij afrennen die 2 (of meerdere?) mine's op zijn lichaam had gebonden. :o Gelukkig was hij nog redelijk ver uit de buurt, dus ik kon met 1 goed gemikte shot op z'n lichaam de mine raken. Vervolgens ontplofte alle mine's op zijn lichaam en toen er was niets meer terug te vinden van de molerat. _/-\o_
IMDB: Screamers (1995) :D

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IMDB: Screamers (1995) :D

Verwijderd

[...]

Strength: 1
Endurance: 2
Charisma: 3
Intelligence: 5
Agility: 7
Luck: 5

Damn, ik ben zo stom geweest met mijn S.P.E.C.I.A.L. keuze..
Iets van 4 Strength, terwijl ik dat nooit maar ook echt nooit gebruik.
Voor de rest alles op 2 en iets van 9 op agility.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 12:48
Kan iemand aangeven hoe ik perks activeer?
Als ik bij de perks ben kan ik niks aanklikken o.i.d.

Verder is het wel even wennen voor iemand die het nooit heeft gespeeld. Een kleine optionele tutorial was wel fijn geweest. Ben zelfs een kwartier zoet geweest met het uitvinden hoe je een wapen wisselt :+

Verder bevalt de game tot nu toe goed, na een uur of 4 spelen.
Ook geen last gehad van enorme frame drops.
Speel op high met een overclockte 670 en haal behalve bij veel enemies gewoon de 60fps makkelijk.

Het vats systeem had trouwens ook wel iets beter gekund.
Gewoon Q en dan klikken waar je op wil schieten, maar nee je moet eerst nog bevestigen met E |:(

• Grimmie187
  • Laatst online: 15-09 11:28
Zijn er al mensen voorzichtig aan het modden geslagen op de PC?

Er is nog niet veel beschikbaar maar wel een Sweet FX injector die de boel wat minder grijs maakt, het resultaat is subtiel maar best aardig imo:

http://sfx.thelazy.net/games/preset/4648/

Vanavond maar eens proberen.

Verwijderd

Hahaha, heerlijk als zulk soort dingen gebeuren.
Net als die super mutant suiciders die naar je toe rennen met een mini nuke.

Gozers zijn gek, maarja ook sloom. ;)

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
Malt007 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:24:
Heb gisteren een uurtje of 2 gespeeld en ben nu level 4. Eerste indruk is dat dit aanvoelt en eruit ziet als een ps3 spel, nu geef ik niet zoveel om de gfx maar de wereld is wel heel eenvoudig en leeg
ik denk dat je nog wat langer moet gaan spelen om een betere indruk te krijgen, ik lees hier wel meer dat mensen zeggen dat de wereld zo leeg is, maar zodra je ook maar een beetje gaat free-roamen door die wereld kom je er al heel snel achter dat er bizar veel te doen is. Er zijn zoveel quests, 'verborgen' loot caves en mooie omgevingen te vinden dat het de eerste 10 uur van de ene verbazing in de andere vallen is.

Graphics blijft altijd lastig, wat de 1 lelijk vindt, vindt een ander weer mooi. Zelf snap ik niet echt waarom een aantal mensen zo negatief over de graphics zijn, die wereld is echt mooi vormgegeven vind ik. Als je zo door verlaten velden loopt en je ziet in de ochtend zon de mistflarden door de bomen heenkomen dan vind ik de graphics toch echt wel heel erg mooi, the witcher of dragon age vond ik op dat vlak absoluut niet beter in ieder geval. Wel zijn de karakters wat achtergebleven (met name op gezicht en lip syncing vlak), maar dat vind ik niet echt storend. Framerate ligt inderdaad af en toe wel laag, maar het blijft op de ps4 wel speelbaar tot nu toe.

Wat ik weer erg tof gedaan vindt zijn al de terminals die je overal kunt vinden, als je daar de teksten dan in leest krijg je vaak verborgen aanwijzingen die je weer ergens heenleiden voor goede items. Zo is er al vrij vroeg een loot cave ergens onder een gebouw te vinden (staat aangegeven in de terminal) waar de eigenaren hun spullen verstopt hebben. Als je die lootcave dan vindt dan heb je direct je eerste extra fusion core al te pakken en ook nog de andere nodige items. En dat gaat zo de hele game door tot nu toe.

Ammo problemen heb ik tot nu toe niet gehad. Er is tot nu toe voldoende ammo te vinden in ieder geval (met de scoundrel perk aan uiteraard).

Top game die weer heel veel uren gaat kosten :)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:27:
[...]

Flawless 60 FPS, shadow, AA, alles op het allerhoogst.
T'scheelt misschien wel dat ik een ASUS STRIX 960 heb. ;)
In elk gebied?

Zit hier op een 4670K@ 4,4GHz icm met een 980TI te spelen en zit over het algemeen op de 100FPS (cap).
Echter, in sommige gebieden dondert de performance in en zit ik ineens op de 50FPS. Nog geen drama, maar het verbaast mij dat zelfs een 980TI het soms moeilijk heeft.

Heb overigens wel alles op ultra/max staan op een 1440P scherm.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Aangezien mijn oude pc deze game niet gaat trekken wil ik hem voor PS4 gaan halen.
Kunnen de PS4 spelers hier mij vertellen of er vaak FPS drops voorkomen en of dit ook echt erg storend is? Ben zelf altijd enorm kritisch daarin en kan me er echt aan ergeren :P

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

Scighera

swim-bike-run

ook leuk...zo;n supermutant die op je af komt rennen met een mininuke op scherp :P

Ammo is bij mij geen probleem, en ik speel op survivor graad, gewoon goed richten, en gemodde wapens gebruiken zodat de kogels ook maximale damage doen.

www.triathlete.nl

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:35:
[...]

In elk gebied?

Zit hier op een 4670K@ 4,4GHz icm met een 980TI te spelen en zit over het algemeen op de 100FPS (cap).
Echter, in sommige gebieden dondert de performance in en zit ik ineens op de 50FPS. Nog geen drama, maar het verbaast mij dat zelfs een 980TI het soms moeilijk heeft.

Heb natuurlijk nog lang niet alles ontdenkt, maar tot nu toe nog geen een keer een drop onder de 60 fps gehad.
Zelfs als ik een fat man nuke in diamond city afschiet geen drops, maar die gaat er ooit nog wel een keer komen vrees ik..

Ik speel trouwens ook wel met een overgeklokte CPU en op een 1080p scherm, dat scheelt ook weer wat. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 11:40 ]

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Alcmaria schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:56:
[...]

Ja!.. daar ben ik ook geweest.. viel dwars door de scenery heen.. het is daar voor mij onspeelbaar (2x gtx780 in sli en 2560x1080 reso)

heb jij een vergelijkbare hardware opstelling? of heeft iedereen last van die bug?
Ik heb die Thicket Excavations bug ook. Ik kan er nog niet veel over vinden op de interwebs maar blijkbaar heeft het te maken met low poly LOD's (level of detail) die worden getoond. Je ziet dus polygonen die bedoeld zijn voor ver weg view. (wanneer je kijkt naar de opgraving van veraf worden er dus polygonen geladen van mindere kwaliteit)

Ook lijkt het inderdaad alsof sommige muren 'doorzichtig' zijn en andere muren hebben weer clippingglitch problemen zodat je er draws doorheen kunt lopen/vallen.

Nog zo'n zelfde bug ben ik tegengekomen in Robotics Disposal Ground. Dat is een soort autokerkhof voor robots net rechts van je beginlocatie Sanctuary. Wanneer je daar het kleine gebouwtje ingaat blijft de deur gesloten en ziet deze er erg slecht uit qua textures. Je kunt echter gewoon door de deur lopen.

Oplossingen tot nu toe:
  • Spel herstarten schijnt te helpen. (bij mij overigens niet, hoewel de het aantal slecht getoonde polygonen wel vermindert was)
  • Verander blockleveldistance: Change fBlockLevel0Distance in \Documents and Settings\User\Documents\My Games\Fallout4\Fallout4Prefs.ini to 45000.0000 or lower (60000 default for Ultra, 30000 default for High). (nog niet geprobeerd, maar ga ik vanavond even doen. Resultaat post ik hier wel)

[ Voor 11% gewijzigd door FloydRaalte op 12-11-2015 13:25 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38
In elk gebied?

Realiseer je wel dat 1440p +-1,8x zo veel pixels heeft als 1080p en daarom ook een stuk zwaarder.

Prima.

• EpicHenk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 16:14
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:30:
[...]

Damn, ik ben zo stom geweest met mijn S.P.E.C.I.A.L. keuze..
Iets van 4 Strength, terwijl ik dat nooit maar ook echt nooit gebruik.
Voor de rest alles op 2 en iets van 9 op agility.
Ik moet wel zeggen dat ik ook echt werk heb gemaakt van mijn voorbereidingen. Alles stond al vast en de eerste paar perks ook.

Uiteraard kun je je skillpunten nog prima in S.P.E.C.I.A.L. stoppen, maar ik kies toch liever echt alleen maar Perks ivm de nodige bonussen!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Vlassie1980 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:37:
Aangezien mijn oude pc deze game niet gaat trekken wil ik hem voor PS4 gaan halen.
Kunnen de PS4 spelers hier mij vertellen of er vaak FPS drops voorkomen en of dit ook echt erg storend is? Ben zelf altijd enorm kritisch daarin en kan me er echt aan ergeren :P
Heb het zelf nog niet meegemaakt na een aantal uren.
Ook lijkt me dit een bug die makkelijk is te patchen is, vooralsnog nergens last van. :)

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
Zo een sprong er nog geen 3 meter van me af en rende op me af,voor ik door had wat het was was ik dood,schrok me kapot. :o

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Ik word helemaal gek van mijn Pip-Boy. Me tab knop reageert gewoon niet ingame en kom er ook niet meer uit, behalve als ik de knop wijzig (nu op mouse 5).
Als ik Steam overlay wil gebruiken met Shift - Tab werkt het wel gewoon dus het lijkt een ingame bug. Hij is wel verschrikkelijk irritant iig.

Meer mensen last van?

Ik heb trouwens ook nog steeds die gekke witte texture problemen op mijn AMD kaart. De oplossingen van Reddit hebben niet geholpen tot nu toe.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• Frishe1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 09:06
Strength: 4
Endurance: 3
Charisma: 6
Intelligence: 6
Agility: 2
Luck: 2

You're too slow!

Strength:
Perception:
Endurance:
Charisma:
Intelligence:
Agility:
Luck:
4/4/4/4/4/4/4 :P

Later pas begonnen met differentiëren :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 12-11-2015 11:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Novarion schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:40:
[...]

Ook lijkt me dit een bug die makkelijk is te patchen is, vooralsnog nergens last van. :)
Tot nu toe 1x na 2 uur spelen. Gewoon in een open en leeg veld toen er 3 van die vliegjes op me afkwamen. Volgens mij begon t zelfs toen ik een andere kant op keek en zodra de laatste dood was, was de framedrop weer weg. In alle andere gevechten in veel drukkere settings geen last gehad en geloof me, deze framedrops zie je niet over het hoofd. Lijkt me dan ook niet iets grafisch maar eerder CPU gerelateerd ofzo.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
[...]

In elk gebied?

Users die posten flawless 60 fps moet je altijd negeren :P Hij heeft een processor die het heel erg matig doet op de Creation Engine dat gecombineerd met zijn videokaart en alles op ultra, die is de vault nog niet uit geweest.

Performence dropt hier op mijn 4770k (4.1 ghz) + 290 (1140 mhz). Bij performence drops kakt de GPU usages in, wat duidelijk een teken is van driver/spel slecht geoptimaliseerd .

De graphics zijn best nog redelijk, maar die drops kan ik echt heel moeilijk leven. Ga je van 74 fps (75hz freesync scherm) naar 35 FPS (met 30% gpu load) bah bah irriteert me echt mateloos tijdens schieten. Gelukkig stijgt de fps aanzienlijk als je aim down sights gebruikt, wat het mikken nog wel te doen maakt.

Spel schijnt ook veel baat te hebben bij I7, wat ik las een aanzienlijke betere performence geeft dan een I5.

[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 12-11-2015 11:47 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Twinbuster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 10:37
Ben zelf ook helemaal gek van dit spel - het speelt echt fijn - ja ik zie op de xbox wel wat framerate problemen maar ik verwacht daar wel een oplossing voor.

Voor de mensen die materials zoeken je kan dus als je iets gaat craften en je b.v copper nodig hebt een search optie aanzetten.
Als je dan items in de game wereld ziet waar copper in zit komt er een vergrootglas achter te staan om je te waarschuwen dat het item wat je zoekt daar in zit.

Hieronder nog een leuk dingetje over turrets voor diegene die het zelf willen ontdekken heb ik het in spoilers gezet.

spoiler:
Tevens gisteren bij wildwood cemetery een boekje gevonden waar een holotape bij zat met:
Turret override controls.

Dit is dus "software" die je kan inladen op elke terminal in het spel - mocht je op een terminal komen waar dan turrets op zitten aangesloten krijg je dus een speciale mogelijk om met dat programma de turrets te kunnen herprogrammeren.

Hier heb je dan 3 opties:
Op iedereen schieten(ook jezelf dus)
Op vijanden
Zelfvernietiging op het moment dat de turret weer schiet.
Dit kan namelijk niet bij elke terminal.

• Remy!!!!
teupje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:41:
Ik word helemaal gek van mijn Pip-Boy. Me tab knop reageert gewoon niet ingame en kom er ook niet meer uit, behalve als ik de knop wijzig (nu op mouse 5).
Als ik Steam overlay wil gebruiken met Shift - Tab werkt het wel gewoon dus het lijkt een ingame bug. Hij is wel verschrikkelijk irritant iig.

Meer mensen last van?

Ik heb trouwens ook nog steeds die gekke witte texture problemen op mijn AMD kaart. De oplossingen van Reddit hebben niet geholpen tot nu toe.
Dat Tab probleem had ik gisteren ook ineens last van, nadat ik het spel had herstart werkte alles weer goed.

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Meer mensen last van?

Wanneer reageert je TAB-knop niet? Bij een fresh boot of heb je inmiddels al een keertje alt+tab gebruikt?

De steam overlay heb ik zowieso nooit op shift + tab staan omwille van het feit dat shift en tab vaak een functie hebben in games. Als je nu in Fallout gaat sprinten en plots op je pip boy wilt kijken open je die overlay. Heb die knop toepasselijk op "Home" of "Page up" ^^

Ik ga er stiekem vanuit dat je al een fresh install/update hebt gedaan van je drivers. Heeft de kaart vaker texture problemen ondervonden tijdens het spelen van games? Hoe warm wordt je GPU tijdens F4/andere games?

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Volgens mij snappen de mensen die de graphics lelijk vinden niet waarom dat zo is. De wereld zit VOL met movable objects die je allemaal weer kan pakken en kan droppen. Het is Skyrim on steroids (Fallout nooit gespeeld, dus geen idee hoe vorige games waren). Wanneer je even goed gaat looten of de build mode aan zet, dan zie je hoe ongelofelijk veel objecten je kan verplaatsen of kan scrappen/looten. Het zijn geen simpele 'opvullingen' zoals statische objecten.

Een game als Witcher 3 ziet er idd veel mooier uit, maar daar zijn bij LANGE NA niet zoveel interactieve objecten in de game. Ik denk dat de mensen die juist weinig met de loot doen (niet zo bezig zijn met gear modden, settlements bouwen etc) het snelst teleurgesteld zullen zijn, want dat is zo'n groot onderdeel. Als je die dingen niet zo snel doet, ga je niet inzien hoe bijzonder de game eigenlijk is.

Gameplay >>>> Graphics in dit geval. Had ik liever mooiere graphics als dat betekende dat er minder objecten in de game zaten? Absoluut NIET! Juist dat vind ik zo geweldig, je kan werkelijk waar alles gebruiken. Iets wat erg uniek is in de RPG genre. Je wíl gewoon alles oppakken. Bij de meeste games laat ik na 10 uur al de meeste dingen liggen, want kan er toch niks mee. Dit is mn eerste Fallout (F3 na 10 min niet gespeeld destijds door crash. Wel veel Skyrim gespeeld, maar lijken echt niet zo veel op elkaar als de meesten beweren). Vind het een hele vette game!

My 2 cents!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
Vlassie1980 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:37:
als je heel erg kritisch hierop bent zou ik hem niet ophalen.

Ik vind het zelf niet erg storend maar het is zeker merkbaar dat er af en toe een drop voorkomt. Of het vaak voorkomt is erg afhankelijk van waar je op dat moment loopt, in sommige gebieden merk je niets, in drukkere omgevingen zijn er plekken waar je het overduidelijk merkt.

• Grimmie187
evilpin0 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:46:
[...]

Users die posten flawless 60 fps moet je altijd negeren :P Hij heeft een processor die het heel erg matig doet op de Creation Engine dat gecombineerd met zijn videokaart en alles op ultra, die is de vault nog niet uit geweest.

Performence dropt hier op mijn 4770k (4.1 ghz) + 290 (1140 mhz). Bij performence drops kakt de GPU usages in, wat duidelijk een teken is van driver/spel slecht geoptimaliseerd .

De graphics zijn best nog redelijk, maar die drops kan ik echt heel moeilijk leven. Ga je van 74 fps (75hz freesync scherm) naar 35 FPS (met 30% gpu load) bah bah irriteert me echt mateloos tijdens schieten. Gelukkig stijgt de fps aanzienlijk als je aim down sights gebruikt, wat het mikken nog wel te doen maakt.

Spel schijnt ook veel baat te hebben bij I7, wat ik las een aanzienlijke betere performence geeft dan een I5.
Heb je de FPS 'fixes' al geprobeerd?

http://www.gamepur.com/gu...ort-change-fov-mouse.html

Vooral de framedrops zijn bij mij stukken minder na die aanpassingen (4790 + 970).

Verwijderd

[...]

Ik lieg daar niet over. ;)

Ik heb nu al 17 uur in de game zitten en zoals ik al zei, nog geen een keer een drop gehad.
Waarschijnlijk heb ik het wel gehad maar niet gemerkt, dat hij tot de 40 fps kwam.

Ik snap niet waarom ik daarover zou liegen, mijn processor is overgeklokt en ik speel het via een SSD.
Drops onder de 30 fps heb ik nog NOOIT gehad.
Oh en trouwens, als je de post heb doorgelezen zag je dat ik al langs meerdere missies ben doorgelopen.
''die is de vault nog niet uit geweest.'' Is dan ook een beetje een nutteloze opmerking. ;)

edit: Ik heb een ding wel uit, en dat is Vsync.
Waarschijnlijk is dat ook de reden dat hij nooit lager als 40-50 fps dropt, dat disable geeft een fps boost..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 11:52 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Novarion schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:40:
[...]

Dan ga ik er denk ik toch maar gewoon voor :)
En anders knal ik hem op 720P aangezien ik soms op een klein tv-tje zit :)

• DoubleDutch

Meer mensen last van?

Hier ook soms last van,maar na een fasttravel lijkt het verdwenen. 8)7

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
ik was net een opdracht aan het doen waar bij ik een sleutel kon halen of in het huis kon inbreken .. ik koos voor optie 2 , maar had niet door dat een bewaker me had gezien .. nu als ik uit het huis kom willen ze me allemaal dood schieten .. hoe kan ik van mn wanted level af en weer ongestoord in dat dorp komen ?

psn: taker-mart

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Grimmie187 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:49:
[...]

Heb je de FPS 'fixes' al geprobeerd?

http://www.gamepur.com/gu...ort-change-fov-mouse.html

Vooral de framedrops zijn bij mij stukken minder na die aanpassingen (4790 + 970).
Uiteraard! heb een 21:9 freesync scherm, heb deze fixes al toegepast voordat ik begon. Draai wel FOV op 90, dat met een 21:9 resolutie betekend veel meer blikveld.

Maar wat ik al zei, de GPU usages kakt in, dus wachten op een nieuwe driver of patch

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Irrival schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:48:
[...]

Wanneer reageert je TAB-knop niet? Bij een fresh boot of heb je inmiddels al een keertje alt+tab gebruikt?

De steam overlay heb ik zowieso nooit op shift + tab staan omwille van het feit dat shift en tab vaak een functie hebben in games. Als je nu in Fallout gaat sprinten en plots op je pip boy wilt kijken open je die overlay. Heb die knop toepasselijk op "Home" of "Page up" ^^

Ik ga er stiekem vanuit dat je al een fresh install/update hebt gedaan van je drivers. Heeft de kaart vaker texture problemen ondervonden tijdens het spelen van games? Hoe warm wordt je GPU tijdens F4/andere games?
Willekeurig, de ene keer wel de andere keer niet. Meestal gaat me Pip wel open als ik Tab druk maar als ik dan weer Tab druk om eruit te komen werkt het niet. Aan die toetsencombinatie ben ik ondertussen gewend en meestal als ik de overlay opent staat het spel pauze ;)

De drivers heb ik gisteravond na een sessie geupdate met beta drivers, zal vanavond eens kijken of dat wat uithaalt. Het is me ook opgevallen als je de grafische instellingen hebt gedaan en je verlaat het spel en start opnieuw op dat deze weer gereset zijn 8)7

De warmte van GPU kan ik even checken nog, maar ben al heel wat mensen tegengekomen met hetzelfde problemen op AMD kaarten.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb nog maar op 1 locatie frame drops gehad, vreemd genoeg op een trap in een gebouw. niets te zien, geen andere characters in de buurt. En ben een keer terug geweest, weer alleen daar. verder nog nergens gezien. (i7 860 GTX 780 24GB, SSD).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Grimmie187
evilpin0 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:53:
[...]

Uiteraard! heb een 21:9 freesync scherm, heb deze fixes al toegepast voordat ik begon. Draai wel FOV op 90, dat met een 21:9 resolutie betekend veel meer blikveld.

Maar wat ik al zei, de GPU usages kakt in, dus wachten op een nieuwe driver of patch
Ah duidelijk.

Ja ik ben er al achter dat het veel beter draait op Nvidia dan AMD. Heb thuis beide systemen staan, met name de AMD drivers zijn idd nogal ruk. Nvidia kwam op dag 1 ook met optimized drivers :*)

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
taker1987 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:52:
ik was net een opdracht aan het doen waar bij ik een sleutel kon halen of in het huis kon inbreken .. ik koos voor optie 2 , maar had niet door dat een bewaker me had gezien .. nu als ik uit het huis kom willen ze me allemaal dood schieten .. hoe kan ik van mn wanted level af en weer ongestoord in dat dorp komen ?
In de vorige Fallout games "resette" het dorp na enige tijd (ik meen ingame 24 of 48 uur) als je hostile met ze bent. Mensen waren hierna wel wat minder friendly, maar qua quests en vendors kon je alles weer doen. Lijkt me dat dit hetzelfde is in Fallout 4..
Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk wordt dat er een "tale of three wastelands" uitkomt?
Dat lijkt me wel interessant.

Voor degenen die het niet kennen, "a tale of two wastelands" is een fusie van FO3 en FNV met de FNV-engine.

• djunisol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-10-2023
spoiler:
waarschijnlijk in dat dorpje wat zo heilig is :P nope die gaan niet weer vriendelijk doen dus beste loaden en de sleutel ligt ergens in dat dorp

• DoubleDutch
Zal het niet weten,maar een tip,met alles wat je wilt gaan doen (lock picken,huis betreden,nieuwe locatie, enz.) even op F5 drukken om het spel op te slaan, bevalt het je niet wat je hebt gedaan kun je het snel opnieuw proberen. ;)

• Novarion
Malt007 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:44:
[...]

Tot nu toe 1x na 2 uur spelen. Gewoon in een open en leeg veld toen er 3 van die vliegjes op me afkwamen. Volgens mij begon t zelfs toen ik een andere kant op keek en zodra de laatste dood was, was de framedrop weer weg. In alle andere gevechten in veel drukkere settings geen last gehad en geloof me, deze framedrops zie je niet over het hoofd. Lijkt me dan ook niet iets grafisch maar eerder CPU gerelateerd ofzo.
Oei, dan zal ik er ook nog wel tegen aan gaan lopen, ben ik bang.

Voor nu is mijn grootste ergernis het feit dat ik vrij nieuw ben met Fallout (Paar uur F3 gespeeld vroeger)
Ben nog slecht in combat. Kan al de grootste moeite hebben met een groepje raiders of cockroaches.
Speelde gewoon op normal, maar ben al plentytimes dood gegaan. Omdat het aimen gewoon niet lekker verliep. Moet nog even wegwijs worden met fijne wapens.

Weet ook nog niet wat ik er van de powersuit moet vinden. Begrijp me niet verkeerd, loop er het liefst constant in. Maar de schaarste aan fusion cores, maakt me 'gierig' om 'm te gebruiken, want je weet maar nooit wanneer je 'm nodig hebt en dan zit je zonder.

Kan nog veel leren, waar de spelers die voorgaande delen hebben gespeeld toch wel weten hoe en wat.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
woei toch maar alvast 1,5 uur gespeeld, vanavond ga ik er echt voor. Ik vind dat gezeu over de graphics maar gezeur, ziet er imo prima uit, veel te zien en te doen en gedetailleerd zat.

Draait allemaal als een zonnetje ook, ik speel met een ssd en gtx970sli, in 1440p alles op max. Moet nog even zien of er framedrops komen... als nodig ga ik wel tweaken enzo. OVerigens stond eerst mijn sli uit, dat ging eigenlijk ook wel goed :D

Net een eerste deathclaw tegengekomen in een zekere eerste missie, omg wat was dat lastig :D

mixing a drink and music

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Hier zakt de FPS soms in elkaar wanneer er god rays zijn. Voor de rest speelt het soepel, en nauwelijks bugs en glithes tegen gekomen. Soms begint een item rond te vliegen wanneer je er over wandelt, ooit eens een ghoul door de grond geschoten met een shotgun.

Hier toch al een mooie 14 uren kunnen spelen op survival. Moeilijkheid valt al bij al nog goed mee. Uitdagend , maar niet frustrerend moeilijk. Wel een 2 uren gedaan om de hele Corvega Assembly Plant op te kuisen.

Ook een paar keren gestorven omdat die hond in de weg loopt, en ik bijgevolg niet op tijd weg raak voor een handgranaat.

I'll do what I can, but expect very little.

Verwijderd

Oh, nog een tip btw!

Iedereen kent de gun wel die in de container zit bij Vault 111.
Je kan (als het goed is) dogmeat commanden om die item voor jou te fetchen.

http://kotaku.com/how-to-....YkETBcIMTk2uX1oytHipyg.0

Source voor als iemand t niet gelooft.

Zelf nog niet uitgeprobeert, dus weet niet zeker of het lukt.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:07:
Oh, nog een tip btw!

Gisteren gedaan. Werkt.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Oh, nog een tip btw!

Werd ook genoemd op pu.nl, zal dus wel werken.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Het kostte me een paar reloads maar het werkt inderdaad.

• HeatWave

HeatWave

Ik kreeg het niet voorelkaar, maar misschien gebruikte ik het verkeerde commando ofzo? Hij begon te "whimperen" en deed verder niets...

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06 22:42
Kunnen de muren die je bouwt rondom je basis nou gesloopt worden door vijanden of niet? Heeft het een meerwaarde als ik deze van staal bouw of kan ik het net zo goed van hout bouwen? Kan nergens dingen vinden betreft schade aan je settlement.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
HeatWave schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:10:
Ik kreeg het niet voorelkaar, maar misschien gebruikte ik het verkeerde commando ofzo? Hij begon te "whimperen" en deed verder niets...
Ik heb gemerkt dat als het een keer niet lukt en de Fetch optie is donker gekleurd dat het me ook niet meer lukte. Dus Quickload en een nieuwe poging gewaagd. Het lijkt erop dat je mazzel moet hebben maar ik raad je aan Dogmeat wel in de kooi of bij de deur te plaatsen.

• HeatWave

HeatWave

Wren schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:12:
[...]

Ik heb gemerkt dat als het een keer niet lukt en de Fetch optie is donker gekleurd dat het me ook niet meer lukte. Dus Quickload en een nieuwe poging gewaagd. Het lijkt erop dat je mazzel moet hebben maar ik raad je aan Dogmeat wel in de kooi of bij de deur te plaatsen.
Ik ga het vanavond nog wel een keer proberen, ik kan wel wat firepower gebruiken :P.

Tnx :).

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:39:
[...]

Heb natuurlijk nog lang niet alles ontdenkt, maar tot nu toe nog geen een keer een drop onder de 60 fps gehad.
Zelfs als ik een fat man nuke in diamond city afschiet geen drops, maar die gaat er ooit nog wel een keer komen vrees ik..

Ik speel trouwens ook wel met een overgeklokte CPU en op een 1080p scherm, dat scheelt ook weer wat. ;)
Vreemd... bij elke grote stad heb ik het probleem. Vanavond maar eens kijken of er nog wat te tweaken valt...
tikkietrugjaap schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:40:
[...]

Realiseer je wel dat 1440p +-1,8x zo veel pixels heeft als 1080p en daarom ook een stuk zwaarder.
Klopt, maar daarentegen is mijn videokaart wel een flink stuk sneller (960 vs 980TI)
[...]

:X

Dat klinkt zoals het spel ook bij mij loopt. FPS variatie is erg groot...

[ Voor 36% gewijzigd door ChojinZ op 12-11-2015 12:15 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Novarion
Serieus?!
Dat ga ik dus direct proberen vanavond! *O*
Had al 't idee dat het om een speciaal wapen ging :9~

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:13:
[...]

Vreemd... bij elke grote stad heb ik het probleem. Vanavond maar eens kijken of er nog wat te tweaken valt...

[...]

Klopt, maar daarentegen is mijn videokaart wel een flink stuk sneller (960 vs 980TI)
Met een 980Ti ga ik ervan uit dat je deze problemen niet zou moeten krijgen, die GPU is way above recommended.

• taker1987
  • Nu online
djunisol schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:58:
[...]

spoiler:
waarschijnlijk in dat dorpje wat zo heilig is :P nope die gaan niet weer vriendelijk doen dus beste loaden en de sleutel ligt ergens in dat dorp
spoiler:
het gaat om diamont city .. daar is een missie van de detective dat je een huis moet doorzoeken van earl sterling .. ik kon zn sleutel zoeken/halen of picklocken , dat dus gedaan , maar daar stond dus een bewaker die me door had ... nu kom ik de stad niet uit of in .. toen heb ik dus een sneak ding gegeten om de stad uit te komen via fast travel .. dit lukte . maar nu kom ik de stad niet meer in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:15:
[...]

Met een 980Ti ga ik ervan uit dat je deze problemen niet zou moeten krijgen, die GPU is way above recommended.
Dat leek mij dus ook. Vanavond eerst maar eens een driver update doen. Zal me niets verbazen als het daar aan ligt.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
[...]
*knip*

Strength: 4
Endurance: 4
Charisma: 4
Intelligence: 3
Agility: 5
Luck: 3

Uit mijn hoofd.. Gedachte lekker gemiddeld character, juist strenght heb ik ondertussen op 6 zitten. Ik gebruik nooit melee, ook niks voor mij. Maar ik zeul wel van alles mee :P Strenght past natuurlijk meer aan dan Melee (o.a. dus carry weight).

Int moet ik eigenlijk ook wel boosten, locksmight / hacker dingen zijn wel erg handig, maar eigenlijk spendeer ik er nooit points in. Doe dat elke Fallout weer en elke Fallout loop ik op een gegeven moment vast omdat sloten te moeilijk zijn haha. Ik pas een paar perks unlocked. Ik ben vooral nog bezig geweest met boosten van de SPECIAL stats. O.A. de 20% extra health heb ik al wel unlocked.

Overigens heb ik op de PS4 nog geen 1 keer last gehad van frame drops in de +/- 8 uur. Of ik heb ze al gehad en totaal niet gemerkt..

[ Voor 6% gewijzigd door TgR_KILLER op 12-11-2015 12:17 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:16:
[...]

Dat leek mij dus ook. Vanavond eerst maar eens een driver update doen. Zal me niets verbazen als het daar aan ligt.
Die nieuwe Nvidia driver update heb ik nog niet, die doet t bij mij niet helemaal lekker ofzo.

Goed dat je het zegt trouwens, ik ga het vanavond ook nog een keertje proberen.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ChojinZ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:13:
[...]

[...]

Ik denk dat the CPU verschrikkelijk veel uitmaakt...

#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Core i7-6700 Boxed€ 327,95€ 655,90
2Asus H170 PRO GAMING€ 122,95€ 245,90
2Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD€ 708,90€ 1.417,80
2Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 135,90
2Fractal Design Define S€ 81,95€ 163,90
2Dell U3415W Zwart€ 791,20€ 1.582,40
2Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 79,90
2Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 98,-€ 196,-
2Corsair RM550x€ 92,95€ 185,90
2Samsung SM951 (NVMe) 512GB€ 323,95€ 647,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.311,50

2 PC's gebouwd speciaal voor Fallout 4, en nog geen framedrop oid gezien. Leuk bij effect: ty*** hekel gekregen aan alle andere monitoren (dus ook op werk).

3440x1080, met gelijk de POV tweak en de resolutie tweak (niets anders was nodig) en ik heb werkelijk waar nog nooit zoiets moois gezien.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:15:
[...]

ik heb een gewone 980 en heb nog niks gemerkt van fps drops. heb geen ini files aangepast o.i.d ik heb alleen god rays op minimum gezet want dat schijnt toch niet mooier te zijn op hogere settings.

spel loopt echt zo soepel als ik me maar kan wensen en qua bugs die ik van sommige mensen hoor ben ik ook nog niks tegen gekomen. ik vermaak me echt prima in het spel. me eerste settlement is al een mooi dorpje zo. hier gaan nog heel wat uurtjes inzitten :D _/-\o_ :9~

ik heb trouwens wel de game ready driver van Nvidia geinstalleerd, misschien dat dat de rede is dat alles zo lekker draait

[ Voor 8% gewijzigd door Freakiebeakie op 12-11-2015 12:22 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

• djunisol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-10-2023
taker1987 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:15:
[...]

spoiler:
het gaat om diamont city .. daar is een missie van de detective dat je een huis moet doorzoeken van earl sterling .. ik kon zn sleutel zoeken/halen of picklocken , dat dus gedaan , maar daar stond dus een bewaker die me door had ... nu kom ik de stad niet uit of in .. toen heb ik dus een sneak ding gegeten om de stad uit te komen via fast travel .. dit lukte . maar nu kom ik de stad niet meer in
spoiler:
haha dan maar uitmoorden die hap :P zo ver ben ik helaas nog niet dus kan je niet helpen enige tip pak een savegame net voordat je je fout hebt begaan want ik mag dat stadje waar ik het over had dus niet meer in :P en ben al een paar dagen verder

• taker1987
  • Nu online
djunisol schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:21:
[...]

spoiler:
haha dan maar uitmoorden die hap :P zo ver ben ik helaas nog niet dus kan je niet helpen enige tip pak een savegame net voordat je je fout hebt begaan want ik mag dat stadje waar ik het over had dus niet meer in :P en ben al een paar dagen verder
haha dat is dus het hele punt .. save game is van een paar uur eerder :(

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ja als je niet veel saved moet je leren leven met de consequenties van je acties :D prachtig vind ik dat

• Grimmie187
Freakiebeakie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:23:
ja als je niet veel saved moet je leren leven met de consequenties van je acties :D prachtig vind ik dat
Haha idd.. Ben gewend dat veel singleplayer games tegenwoordig constant autosaven dus mijn F5 reflex werkt nog voor geen meter. Heb gister hardop op mezelf zitten schelden toen ik voor de 6e keer vergeten was te quicksaven :+

• taker1987
  • Nu online
Freakiebeakie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:23:
ik save juist wel , alleen het probleem is .. er zijn op dat moment 2 saves aangemaakt .. en laat het nou precies zijn dat savegame 1 is van paar uur terug .. savegame 2 is net op t moment dat ik het huis in stap , en savegame 3 t moment dat ik de stad in kom na het huisje waar iedereen me dood wil :(

Een save is maar een paar MB, dus je kan makkelijk gewoon telkens nieuwe saves aanmaken. en eventueel later wat oude saves waarvan je weet dat je ze niet gebruikt weer weggooien :)

Ik save echt om de 5 minuten ofzo :P Juist omdat ik weet dat bij Bethesda-games zoiets als een kip schoppen een heel dorp tegen je op kan zetten enzo :P

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 12-11-2015 12:28 ]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ja geloof dat ik in NV meer dan 70 saved games had aangemaakt om problemen als deze te voorkomen
in FA3 had ik er zeker weten nog meer omdat ik ter aller tijde dogmeat in leven wou laten en omdat dat beest overal op af ging als een japanse kamikaze piloot en continue dood ging bleef ik saved games loaden om hem terug te krijgen

[ Voor 54% gewijzigd door Freakiebeakie op 12-11-2015 12:30 ]

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Leuk om te lezen hoe sommigen heel enthousiast zijn over Fallout 4 en anderen juist super kritisch. Persoonlijk ben ik neutraal in deze discussie. Neutraal wil niet zeggen slecht, maar meer ‘positief sceptisch’.

Een grote reden dat metacritic reviews slecht zijn is te leiden aan twee redenen, mensen die door het plaatsen van slechte reviews hopen dat het spel aanzienlijk verbeterd wordt met een aantal patches (terwijl ze het spel wel leuk vinden, maar een tevreden klant is dus "niets meer aan het spel doen"). Ten tweede is het te leiden aan trolls, personen die het spel niet hebben maar toch een slechte review plaatsen, omdat dit natuurlijk het grote boze internet is…

Skyrim was bij launch zeer onstabiel met lage framerate drops en tientallen zo niet honderd bugs/glitches. Het is wel terecht verwonderlijk te noemen dat een deel van deze glitches ook voorkomen in Fallout 4. Terecht is ook de framerate drops in verhouding met de geboden graphics, de optimalisatie tussen software en hardware dient nog gepatched te worden lijkt mij. Vooral multi-monitor support en sli/crossfire. Ik neem aan dat Bethesda in de volgende weken hier aan zal gaan werken.

Veel minpunten in de gameplay is op te lossen door toekomstige mods met de Creation Kit, wel is dit discutabel te noemen. Namelijk de handelwijze van Bethesda om gebruikers (gamers/modders) de oneffenheden en tekortkomingen op te lossen van de professionals is een merkwaardige strategie. Niet te vergeten dat veel van de bugs in oudere Bethesda games door onofficiële patches zijn verholpen, waardoor dit ongetwijfeld ook weer een rol gaat spelen.

Bethesda is (ogenschijnlijk) genoodzaakt minimaal drie DLC’s te maken voor Fallout 4. Vanwege de toezegging van Season Pass en beloften. Het verleden heeft ook laten blijken dat de DLC’s samenkomen met patches + fixes en over het algemeen een fantastische boost geven aan de game. Soms voelt het alsof Bethesda de lancering van het spel gebruikt als dè beta versie, waardoor uiteindelijk de feedback van de gebruiker wordt meegenomen in het uitbrengen van DLC’s. Deze uitbreidingspakketten blijken dan geen toevoeging te zijn, maar meestal noodzaak voor een eerlijke beleving. (Ongetwijfeld zullen mods in de toekomst ook weer van deze DLC’s afhankelijk zijn).

Het teniet doen van het karma systeem is voor een deel juist een zegen. In oudere fallouts moest je bij een ‘good karma playthrough’ elke keer het spel laden als er één keer perongeluk op een vriendelijke personage werd geschoten, de factie zal jou altijd haten. Anderzijds voelt er dat er in Fallout 4 geen consequenties zijn bij het doden van een BoS soldaat, zoals ook constant te zien was in de trailers, waardoor de invloed in het verhaal terecht minder meeslepend is.

Een ander onterecht minpunt is de cliché rond de stereotypering van de achtergrond van de hoofdpersonage met zijn familie, waardoor mensen vinden dat zij geen eigen verhaal lijn kan creëren. In andere fallouts is dit niet anders, in fallout 3 was je de verlaten zoon op zoek naar je vader. In New Vegas is het de koerier die zint op wraak vanwege de aanval op hem, echter werd het in die fallouts iets genuanceerder gebracht door de vele side-quests die op je pad kwam en je deed afleiden op het echte verhaal.

Ik heb nog te weinig gezien om wat te zeggen over de grootte van de map en invulling van de ‘wasteland’, maar ik moet zeggen dat het toevoegen van interieur van gebouwen naar de buitenwereld een verwelkomende verandering is. Hier zijn mensen te kritisch wanneer ze vinden dat er nog te weinig gebouwen (=load cells) naar buiten zijn gehaald, terwijl momenteel de FPS niet al te best is gesteld met de huidige kijkafstand en het laden van meerdere objecten ‘offscreen’.

Wat mensen meestal vergeten is dat 60 FPS voor een shooter te weinig is. Natuurlijk is Fallout 4 een RPG game van origine, maar dat wilt niet zeggen dat ’mouse lag’ ondergericht moet zijn aan de turn-based visie of ’NPC aimlock’ elementen van een RPG (VATS in dit spel).

Je ziet visueel geen verschil tussen 60 FPS en 120 FPS, maar de gevoeligheid en precisie van de muis wordt sterk beïnvloedt door de FPS. Bewust naar buiten gelaten is de discussie dat Fallout 4 momenteel kampt met game versnellingen bij FPS hoger dan 60. (Lockpicking, rennen, UI, NPC’s). De casual gamer zal 60 FPS voldoende achten, waar de hardcoregamer liever meer wilt zien om de moeilijkheidsgraad te kunnen halen van ‘Hard’ of hoger.

‘Item hoarding’ blijkt een gecentreerd ‘probleem’ te zijn in dit deel. Alle rommel die je vindt heeft een toepassing, maar dat wil nog niet zeggen dat je alles moet meenemen. De keuze is echter ga je terug voor alle kleine nietjes en boutjes die je helpen bij je ‘settlement’ of kies je alleen de spullen die je wapens aanpassen? Dit is juist een realistische overweging die je moet maken en niet een beperking in het draagvermogen.

Nu wil ik niet alle minpunten goed praten want nu komt het meest terechte minpunt en dat is het dialoogsysteem. Het kiezen van een paar woorden in het vierpunts dialoog geeft totaal geen inzicht bij de uiteindelijke woordkeuze van die zin. Ook de lengte van de zinnen zijn op zijn minst mager te noemen, tevens de maximale opties is ook minder dan vorige fallouts. Discussies zijn ook over het algemeen heel kort, het is nog net geen: “hoi, kill die persoon voor mij, doei”.

Als laatste; ik stoor mij niet aan de grafische tekortkomingen. Aangezien het geen tekortkomingen zijn, ook dit zal ongetwijfeld weer door mods opgelost worden, maar mijn motto is; kies nooit grafische vernuftigheden boven gameplay. Kijk maar naar het snel vervelende Crysis.

De grootste verbetering zijn de animaties ten opzichte van vorige iteraties, een aantal kleine bugs zoals een rondvliegende brahmin of ‘clipping issue’s’ zijn vergefelijk. De kracht van elke Bethesda game is het ‘Sandbox’ principe. We zullen weer prachtige mods zien die de game opfleuren, optimaliseren en over het algemeen de herspeelbaarheid verhogen tot soms het oneindige. Ik ben optimistisch en kritisch, maar ook enthousiast dat we eindelijk weer een nieuwe fallout game hebben die de mod community een nieuwe impuls heeft gegeven.

Excuses voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen en mijn engelse verwilderde zinsopbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Zoals hierboven al voorbij kwam, armor suit stelen is leuk 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 12-11-2015 12:35 ]

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Goed te zien dan instant kills dus mogelijk zijn. Volgende playthrough dus als female assassin >:)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Oh, nog een tip btw!

Thanks voor de tip, nog geen ammo. :'(

• Remy!!!!
Ten tijde van Fallout NV gebruikte ik CASM voor het saven. Daarin kon je saveprofielen aanmaken (zodat je makkelijk met meerdere characters te gelijk kan spelen) en je kon het automatisch laten quicksaven (zowel volledige save als een incremental save). Heb daar nooit corrupte saves gehad. En gezien het gemak hoop ik dat het eerdaags ook voor 4 uitkomt.

• FloydRaalte

FloydRaalte

4bit schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:03:
Hier zakt de FPS soms in elkaar wanneer er god rays zijn. Voor de rest speelt het soepel, en nauwelijks bugs en glithes tegen gekomen. Soms begint een item rond te vliegen wanneer je er over wandelt, ooit eens een ghoul door de grond geschoten met een shotgun.

Hier toch al een mooie 14 uren kunnen spelen op survival. Moeilijkheid valt al bij al nog goed mee. Uitdagend , maar niet frustrerend moeilijk. Wel een 2 uren gedaan om de hele Corvega Assembly Plant op te kuisen.

Ook een paar keren gestorven omdat die hond in de weg loopt, en ik bijgevolg niet op tijd weg raak voor een handgranaat.
Ik heb die godrays op low gezet. Ik zie het verschil tussen Ultra en Low niet. Maar je merkt wel een significante framedrop als het op Ultra staat.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik snap alle negativiteit ook niet. Game ziet er prima uit (PS4), de sfeer is super en er is zoveel te doen. Het is Skyrim + Fallout 3 in een super dip sausje.

Verken die wereld, doe je ding, het is een grote sandbox!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Novarion
Hoe gaan jullie trouwens om met health?
Rad besmeting is niet te vermijden, dit zal je dus hoe dan ook krijgen en zal dus oplopen en snoepen aan je max health. Rad-x is volgens mij best lastig te krijgen, om de haverklap gebruiken lijkt mij dus niet slim.

En voor health gebruiken jullie dan gewoon stimpacks? Omdat de rest van vele stukken food rad bevatten

Edit: of misschien bedoel ik Radaway..

[ Voor 5% gewijzigd door Novarion op 12-11-2015 13:09 ]

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Een tip die ik op Reddit tegen kwam om je FPS te verbeteren op je PC. Ga het vanavond even proberen :)

The old INI tweaks still work. - https://www.reddit.com/r/...ld_ini_tweaks_still_work/

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Novarion schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:08:
Rad besmeting is niet te vermijden, dit zal je dus hoe dan ook krijgen en zal dus oplopen en snoepen aan je max health. Rad-x is volgens mij best lastig te krijgen, om de haverklap gebruiken lijkt mij dus niet slim.

En voor health gebruiken jullie dan gewoon stimpacks? Omdat de rest van vele stukken food rad bevatten.
Af en toe een uurtje slapen doet wonderen voor je HP.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021

En voor health gebruiken jullie dan gewoon stimpacks? Omdat de rest van vele stukken food rad bevatten

Het gaat niet heel snel is mijn ervaring, behalve een plonsje dat ik ergens in het water naam, neemt de rad niet echt snel toe. Zou best kunnen dat het op bepaalde moeilijkheidsniveaus na verloop van tijd zelfs afneemt. Je health regenerate ook tenslotte.

Edit: Je kunt een perk pakken waarbij Radaway en Stimpacks effectiever worden. Voor mensen zoals ik (de mindere schutters) is zoiets onmisbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyD_34 op 12-11-2015 13:11 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Je kan eten koken en dan is de radiation weg.
(soms meerdere van 1 stuk vlees nodig enzo)
TommyD_34 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:10:
[...]

Het gaat niet heel snel is mijn ervaring, behalve een plonsje dat ik ergens in het water naam, neemt de rad niet echt snel toe. Zou best kunnen dat het op bepaalde moeilijkheidsniveaus na verloop van tijd zelfs afneemt. Je health regenerate ook tenslotte.

Edit: Je kunt een perk pakken waarbij Radaway en Stimpacks effectiever worden. Voor mensen zoals ik (de mindere schutters) is zoiets onmisbaar.
Er is een perk 'waterboy' waarbij je gewoon kan gaan zwemmen en geen rad krijgt erdoor.

[ Voor 36% gewijzigd door SmokingCrop op 12-11-2015 13:13 ]

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik heb nog niet veel gespeeld, uurtje of 8. Tot nu toe 2 keer Rad-away gebruikt. Rad-X is voor je immuniteit tegen Radiationpoison dus daar heb je niets aan als je al 20% Rad besmetting hebt. Rad-X gebruik ik eigenlijk niet. Wanneer ik ongeveer 15% radpoison heb gebruik ik Rad-away. Heb er nog zat van.

martyaintflying schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:09:
Een tip die ik op Reddit tegen kwam om je FPS te verbeteren op je PC. Ga het vanavond even proberen :)

The old INI tweaks still work. - https://www.reddit.com/r/...ld_ini_tweaks_still_work/
Ik had hier geen verandering met die tweaks (i7, 660M)

• ChojinZ
Darkangle schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:18:
[...]

Ik denk dat the CPU verschrikkelijk veel uitmaakt...

#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Core i7-6700 Boxed€ 327,95€ 655,90
2Asus H170 PRO GAMING€ 122,95€ 245,90
2Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD€ 708,90€ 1.417,80
2Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 135,90
2Fractal Design Define S€ 81,95€ 163,90
2Dell U3415W Zwart€ 791,20€ 1.582,40
2Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 79,90
2Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 98,-€ 196,-
2Corsair RM550x€ 92,95€ 185,90
2Samsung SM951 (NVMe) 512GB€ 323,95€ 647,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.311,50

2 PC's gebouwd speciaal voor Fallout 4, en nog geen framedrop oid gezien. Leuk bij effect: ty*** hekel gekregen aan alle andere monitoren (dus ook op werk).

3440x1080, met gelijk de POV tweak en de resolutie tweak (niets anders was nodig) en ik heb werkelijk waar nog nooit zoiets moois gezien.
Zou kunnen maar als ik dan deze benchmarks bekijk (1440p):
http://www.gamersnexus.ne...benchmark-all-resolutions

Dan presteert mijn kaart toch in de lijn der verwachtingen en is de statement die evilpin0 maakte waarschijnlijk toch juist. :+

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
FloydRaalte schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:14:
[...]

Ik heb nog niet veel gespeeld, uurtje of 8. Tot nu toe 2 keer Rad-away gebruikt. Rad-X is voor je immuniteit tegen Radiationpoison dus daar heb je niets aan als je al 20% Rad besmetting hebt. Rad-X gebruik ik eigenlijk niet. Wanneer ik ongeveer 15% radpoison heb gebruik ik Rad-away. Heb er nog zat van.
Er zijn ook quests waarbij je hoe dan ook radiation op loopt. Dan scheelt Rad-X best wat! Ik laat de radiation max 10-20% van mn health nemen, daarna toch even een Rad-Away!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Sluw schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:22:
[...]

Er zijn ook quests waarbij je hoe dan ook radiation op loopt. Dan scheelt Rad-X best wat! Ik laat de radiation max 10-20% van mn health nemen, daarna toch even een Rad-Away!
Ah die quests ben ik nog niet tegengekomen, maar thanks voor de heads-up. Begon het al zonde te vinden dat ik Rad-X niet gebruik ;)

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

ASNNetworks schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:27:
[...]

NEE! Ik hoop niet dat je alle skill points hebt uigegeven aan de SPECIAL! Je kan gewoon willekeurig elke skill in de tree activeren, MITS je aan de voorwaarden voldoet: bepaald level zijn en de SPECIAL moet ook een bepaald level zijn. Je hoeft ook niet alle skills onder elkaar op volgorde te activeren. Je kan gerust skills overslaan en een kiezen die je echt wil, zolang je maar aan de voorwaarde voldoet.

De SPECIAL geeft steeds een boost in de special zelf (extra carry weight, meer AP, meer health etc). Daaronder staan de perks, die je dus zelf kan activeren naar wens, zolang je maar een bepaald SPECIAL level hebt (staat bij de perk) en een bepaald algemeen level bent, ook dat staat erbij.
8)7

Waarschijnlijk zat ik te laag in de perks lijst dat het niet werkte. Misschien had ik mij iets beter moeten inlezen. Nog maar level 6 dus niet al teveel punten verspilt. |:(

Bedankt voor de verduidelijking!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• FloydRaalte

FloydRaalte

Nog een mogelijk oplossing voor Thicket Excavation texture error (poly LOD glitch):

Verander fBlockLevel0Distance in:
\Documents and Settings\User\Documents\My Games\Fallout4\Fallout4Prefs.ini
Naar 45000.0000 of lager (60000 default voor Ultra, 30000 default voor High)

Geen idee of het werkt, dat ga ik vanavond even uitproberen.

• HeatWave

HeatWave

Wil best wat in de ini rommelen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat wat doet. Die Cell Buffer staat bij mij bijv al op 36 en zou je moeten verhogen naarmate je meer ram hebt, nou heb ik 24GB, maar waat moet ie dan op? :P.

Zelfde met de Preloadsize, FO mag van mij best zoveel mogelijk RAM slikken als ie wil, maar wat zijn de beste waarden?

Edit: en moet het dan ook nog in de game-dir of alleen in je save-dir?

Questions, questions :P.

[ Voor 12% gewijzigd door HeatWave op 12-11-2015 13:30 ]

• PuckStar
  • Laatst online: 28-08 23:37
martyaintflying schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:09:

Wees voorzichtig hiermee!
Zie ook dit comment in die post: https://www.reddit.com/r/...tweaks_still_work/cwx57nb

[My Home Automations]

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
HeatWave schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:29:
Wil best wat in de ini rommelen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat wat doet. Die Cell Buffer staat bij mij bijv al op 36 en zou je moeten verhogen naarmate je meer ram hebt, nou heb ik 24GB, maar waat moet ie dan op? :P.

Zelfde met de Preloadsize, FO mag van mij best zoveel mogelijk RAM slikken als ie wil, maar wat zijn de beste waarden?

Edit: en moet het dan ook nog in de game-dir of alleen in je save-dir?

Questions, questions :P.
In die reddit post staat een link naar een uitgebreidere guide:
http://www.tweakguides.com/Fallout3_10.html
martyaintflying schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:32:
[...]

In die reddit post staat een link naar een uitgebreidere guide:
http://www.tweakguides.com/Fallout3_10.html
Deze kan je ook gebruiken:
http://www.tweakguides.com/Oblivion_8.html
:P

Met hun "brand new engine" :+

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 12-11-2015 13:35 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heerlijk zo'n sniper :)
*boom headshot*

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 12-11-2015 13:35 ]

• HeatWave

HeatWave

Ik wacht het nog wel even af allemaal, ik heb eigenlijk nergens last van opzich. Maar het idee dat ie gewoon een deel van de resources niet gebruikt staat me als tweaker natuurlijk tegen :P.

Zeker bijv hyperthreading en mijn hoeveelheid ram, ik bedoel, daar koop je het voor :P.

HeatWave schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:36:
Ik wacht het nog wel even af allemaal, ik heb eigenlijk nergens last van opzich. Maar het idee dat ie gewoon een deel van de resources niet gebruikt staat me als tweaker natuurlijk tegen :P.

Zeker bijv hyperthreading en mijn hoeveelheid ram, ik bedoel, daar koop je het voor :P.
Ik geloof dat die hyperthreading-settings nooit wat gedaan hebben, maar ik kan ernaast zitten.

Pagina: 1 ... 67 ... 73 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden

Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen

Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.