Mensen gooien steeds sneller hun mening online, daarnaast wordt het publiek steeds groter en komen er toegankelijkere games waardoor er ook steeds meer "tegenstanders" zijn. Grote toegankelijke games zoals Tomb Raider krijgen denk ik betere reviews omdat die game toegankelijker is voor een groter publiek. Fallout 4 kan onoverzichtelijk en moeilijk zijn, sommige mensen vergelijken de graphics ook met lineaire corridor shooters, dan heb je ook sneller mensen die het tegen vinden vallen.voxxel schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:56:
Ik snap wel dat mensen kritiek hebben, alleen die heftige reacties snap ik echt niet. Dat zag je met TW3 ook al. In mijn ogen wordt de gamecommunity steeds giftiger. Persoonlijk zou ik de game met gemak een 9 geven, maar dat wil niet zeggen dat ik de minpunten niet zie. Ik hecht er alleen weinig waarde aan, ik geniet juist veel te veel van wat de game wél te bieden heeft. Dat je de game vindt tegenvallen is natuurlijk prima, ieder z'n mening, maar een 0 of 1 slaat echt nergens op
Het is een mainstream game met ontoegankelijke elementen, niet raar dat er veel "gezeik is". Divinity Original Sin vind ik ook echt geweldig maar wordt kleiner/anders gepresenteerd en heeft misschien daardoor minder zeik reviews? Mensen weten er van weg te blijven.
Ik zie de tekortkomingen zeker maar vind deze game echt geweldig, kan me er helemaal in verliezen. En ik vind The Witcher 3 bijvoorbeeld saai, niet mijn setting, statische wereld, doorsnee fantasy rpg quests. Zo heeft elke game een ander publiek en hoge bomen vangen veel wind.