[Multi] Fallout 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 73 Laatste
Acties:
  • 237.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:02
voxxel schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:56:
Ik snap wel dat mensen kritiek hebben, alleen die heftige reacties snap ik echt niet. Dat zag je met TW3 ook al. In mijn ogen wordt de gamecommunity steeds giftiger. Persoonlijk zou ik de game met gemak een 9 geven, maar dat wil niet zeggen dat ik de minpunten niet zie. Ik hecht er alleen weinig waarde aan, ik geniet juist veel te veel van wat de game wél te bieden heeft. Dat je de game vindt tegenvallen is natuurlijk prima, ieder z'n mening, maar een 0 of 1 slaat echt nergens op :p
Mensen gooien steeds sneller hun mening online, daarnaast wordt het publiek steeds groter en komen er toegankelijkere games waardoor er ook steeds meer "tegenstanders" zijn. Grote toegankelijke games zoals Tomb Raider krijgen denk ik betere reviews omdat die game toegankelijker is voor een groter publiek. Fallout 4 kan onoverzichtelijk en moeilijk zijn, sommige mensen vergelijken de graphics ook met lineaire corridor shooters, dan heb je ook sneller mensen die het tegen vinden vallen.

Het is een mainstream game met ontoegankelijke elementen, niet raar dat er veel "gezeik is". Divinity Original Sin vind ik ook echt geweldig maar wordt kleiner/anders gepresenteerd en heeft misschien daardoor minder zeik reviews? Mensen weten er van weg te blijven.

Ik zie de tekortkomingen zeker maar vind deze game echt geweldig, kan me er helemaal in verliezen. En ik vind The Witcher 3 bijvoorbeeld saai, niet mijn setting, statische wereld, doorsnee fantasy rpg quests. Zo heeft elke game een ander publiek en hoge bomen vangen veel wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 23:26
Ambition88 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:13:
[...]

Thnx bro, als iemand anders nog tips heeft of belangrijke dingen ffe in een nutshell kan uitleggen, graag tenzij het ingame goed wordt uitgelegd maar las dat dat soms wel te wensen overliet. :P
Ik vond de 'uitleg' 3x niks... Moest zelf achter alles komen en als het wordt uitgelegd is het zeer minimaal in het hoekje van je scherm.

Kwa kwaliteit vind ik het tegenvallen op de ps4, ze kunnen veel meer uit de next gen consoles halen dan dit, framedrops tot nu toe niet tegen gekomen. Loop wel tegen dezelfde minpunt aan als bij skyrim en dat is de 'mini-map', kan er gewoon niet aan wennen.

Maar kwa gameplay, wat een spel, alles kan en alles mag, hier ga ik me nog wel mee vermaken!

PSN: Europhea

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Nou weer wat uurtjes verder.. mijn basis naar sanctuary verplaatst.. is voorlopig wel de enige nederzetting waar ik wat mee ga doen :P nu vrolijk wat missies aan het doen.. en gewoon rond aan het rennen. Pik overal sidequests op..

Gameplay vind ik gewoon super... textures storen me echt van geen meter.. Snap ook niet dat iedereen klaagd dat er zo weinig nieuws is.. het modden van armor.. of wapens zat er nooit in.. basebuilding zat er nooit in.. Power Armor zoals het er nu in zit vind ik ook wel tof eigenlijk :P Maar ja, je kan inderdaad niet iedereen blij maken.. Als iemand al die nieuwe dingen toch niet gebruikt tja dan had je t spel niet moeten kopen xD in de previews en trailers kreeg je al een aardig beeld van hoe het spel zou zijn volgens mij.

Heb op de PS4 nog geen 1 probleem gehad ook gelukkig =)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

TgR_KILLER schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:43:
Nou weer wat uurtjes verder.. mijn basis naar sanctuary verplaatst.. is voorlopig wel de enige nederzetting waar ik wat mee ga doen :P nu vrolijk wat missies aan het doen.. en gewoon rond aan het rennen. Pik overal sidequests op..

Gameplay vind ik gewoon super... textures storen me echt van geen meter.. Snap ook niet dat iedereen klaagd dat er zo weinig nieuws is.. het modden van armor.. of wapens zat er nooit in.. basebuilding zat er nooit in.. Power Armor zoals het er nu in zit vind ik ook wel tof eigenlijk :P Maar ja, je kan inderdaad niet iedereen blij maken.. Als iemand al die nieuwe dingen toch niet gebruikt tja dan had je t spel niet moeten kopen xD in de previews en trailers kreeg je al een aardig beeld van hoe het spel zou zijn volgens mij.

Heb op de PS4 nog geen 1 probleem gehad ook gelukkig =)
Ja maar wat verwacht je ook? Ik heb me tot nu toe (~18 uur gespeeld) echt legitiem prima vermaakt. Ik vind Boston zelf echter minder leuk als de waste zelf, komt wellicht ook omdat ik niet in een stad woon IRL.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eigenlijk van plan om Fallout 4 te laten schieten, maar vandaag stond een vriend van mij op de stoep met een piepklein plastic tasje, onder het motto verjaardagscadeau. Daar zeg ik uiteraard geen nee tegen :P

De eerste indrukken zijn goed :Y Ik vind het er best prima uitzien. Niet cutting edge, maar daar zijn mensen wat mij betreft ook teveel mee bezig. Het is okay-ish, met hier en daar echt best fraaie stukken.

Wel gelijk al wat bugs te pakken. Eerst ging de deur in de intro niet open, waardoor ik niet naar buiten kon. Ook heb ik last van de invisible lock-picking-bug. Dat schijnt te maken te hebben met de custom instellingen die ik heb moeten doen voor mijn 4:3-scherm, want die bestaan standaard niet. Ik hoop dat Bethesda dat wel rap fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:32
De helft van de muren van me settlement zweven gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
Jaaa we kunne beuken jongens, let the fun begin, het spel heeft ALLES op ultra gezet though, iemand al een beetje uitgevonden wat je het beste omlaag kan schroeven of uberhaupt uit kan zetten zonder al teveel fps in te leveren? benieuwd of ie een beetje lekker draait.

mn systeem i5-4690 8gig GTX 970 strix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:30

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Na 20 uur mn eerste bug. Ik heb ineens 999 308 patronen :D

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
bronce schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:00:
De helft van de muren van me settlement zweven gewoon.
Eerst een vloer leggen he ;)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 23:26
voxxel schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:06:
[...]

Eerst een vloer leggen he ;)
Waarom ben ik daar niet opgekomen.. Soms zijn de oplossingen in fallout veel ste simpel :(

PSN: Europhea

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik snap niet dat mensen problemen hebben met deze graphics... Zelfs op medium ziet het er aanvaardbaar uit. Niet geweldig maar kom op, zeker geen game breaker.

In elk geval heb ik wel af en toe last van blauwe en witte artifacts. Maar dat ligt misschien aan mijn 6970? Als iemand hier meer van weet hoor ik het graag!

Of als iemand weet hoe je granaten in V.A.T.S gebruikt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
Razenko schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:07:
[...]

Waarom ben ik daar niet opgekomen.. Soms zijn de oplossingen in fallout veel ste simpel :(
Ik zag het in een video, ik ergerde me er ook al aan :p

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambition88 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:00:
het spel heeft ALLES op ultra gezet though
Hier ook, met een i5 2500K en R9 270X. Ik heb zelf de resolutie nog wat omlaag geschroefd voor een hogere framerate, maar het was een fijne verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Misschien een domme vraag hoor maar moet je alles maar gewoon oppakken?

Stel ik pak iets van 80% ijzer (Broodrooster had ik volgens mij net). Telt dat dan als ijzer?

En Hoe zit het met meerdere guns van hetzelfde type. Kan je die ook "omsmelten" voor ijzer oid?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Donstil schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:21:

Stel ik pak iets van 80% ijzer (Broodrooster had ik volgens mij net). Telt dat dan als ijzer?

En Hoe zit het met meerdere guns van hetzelfde type. Kan je die ook "omsmelten" voor ijzer oid?
Ik heb na 12 uur het gevoel dat ik te veel hoard :9 Ik deed het welfde door alles op te pikken maar uiteindelijk kan je gewoon de standaard dingen halen door de buurt waar je bouwt om te zetten in scrap:
De buurt ziet er beter uit en jij hebt je mats :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:22

Als je de items naar bv je companion verplaatst zie je wat je krijgt bij scrappen, bv 3 steel en 1 rubber. Een plee ontstopper is 1 rubber en 1 hout.

Als je bv 5 dezelfde guns heb kun je er 4 scrappen maar ik wacht daar mee tot ik een bepaalde perk heb omdat je dan ook de schroefjes en dergelijke krijgt bij het scrappen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

spoiler:
STAY AWAY FROM THE Museum of Witchcraft!!!!! Fuck wat spooky, fuck wat spannend, fuck wat vaak dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:57
Lag aan mijn toetsenbord andere heeft het niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Mad-Matt schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:26:
spoiler:
STAY AWAY FROM THE Museum of Witchcraft!!!!! Fuck wat spooky, fuck wat spannend, fuck wat vaak dood
Ik heb de achtergrondmuziek al uitgezet, scheelt flink in de spanning :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Hoe krijg ik mijn power armor uit, sta voor een power armor station maar kan er niks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
DoubleDutch schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:30:
Hoe krijg ik mijn power armor uit, sta voor een power armor station maar kan er niks mee.
E ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
anandus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:00:
[...]
Als je de 'standaard mod' (wat dus geen mod is) eropzet dan haal je de mod los.
Nee, standaard mods zijn ook mods die je moet bouwen in 9 van de 10 gevallen.

Bedankt voor de tip van screws. Mis echt veel screws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18

Alles gewoon pakken en zorgen dat je het verplaatst naar je workbench. Anders blijf je met junk in je inventory zitten en zit je inventory constant vol. Wanneer je dan iets maat wat de bijv staal nodig heeft, dan zet je workbench de items om naar de materials die ze geven. Dus gewoon alles oppakken en steeds 'transfer all junk' klikken wanneer je bij een workbench bent. Nadat je wapens/armor scrapt krijg je weer materials in je inventory, dus dan weer even naar de workbench en transfer all junk, zodat je niet 30x steel bij je hebt.

Belangrijk: elk settlement heeft een eigen workbench inventory. Wanneer je dus alles in de Sanctuary workbench dumpt en je komt ergens een weapon bench tegen, dan heb je geen materials bij je. Of wanneer je een nieuw settlement tegen komt en je daar dingen wil bouwen, dan moet je dus rekening houden dat je materials nog in de Sanctuary inventory zitten. Dus of steeds materials verplaatsen, of zorgen dat je veel bij je hebt zodat je altijd en overal wapens/armor kan modden.

Ik heb gekozen om Sanctuary als mn main settlement te gebruiken (nog niet Diamond City gezien, dus geen idee of ik het zo laat). Heb dus al mn materials daar verplaatst, ook mn Power Suite is daar. Wanneer ik dus iets wil modden of mn Power Suite wil pakken, even fast travel heen en terug. Ondertussen daar 10 members, 34 food, 18 water, 10 power, 38 defense en happines van 71, oh en een huis gebouwd van 3 etages met overal bedden :+. Met 28 bedden moet het voorlopig genoeg zijn hehe

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lekker Ventje schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:30:
[...]

Ik heb de achtergrondmuziek al uitgezet, scheelt flink in de spanning :)
haha, betwijfel het :D
Power armor is geen overbodige luxe btw

[ Voor 8% gewijzigd door Mad-Matt op 11-11-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sleepwalkerbe schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:23:
[...]

Ik heb na 12 uur het gevoel dat ik te veel hoard :9 Ik deed het welfde door alles op te pikken maar uiteindelijk kan je gewoon de standaard dingen halen door de buurt waar je bouwt om te zetten in scrap:
De buurt ziet er beter uit en jij hebt je mats :)
Lekker Ventje schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:25:
[...]

Als je de items naar bv je companion verplaatst zie je wat je krijgt bij scrappen, bv 3 steel en 1 rubber. Een plee ontstopper is 1 rubber en 1 hout.

Als je bv 5 dezelfde guns heb kun je er 4 scrappen maar ik wacht daar mee tot ik een bepaalde perk heb omdat je dan ook de schroefjes en dergelijke krijgt bij het scrappen.
ASNNetworks schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:33:
[...]

Alles gewoon pakken en zorgen dat je het verplaatst naar je workbench. Anders blijf je met junk in je inventory zitten en zit je inventory constant vol. Wanneer je dan iets maat wat de bijv staal nodig heeft, dan zet je workbench de items om naar de materials die ze geven. Dus gewoon alles oppakken en steeds 'transfer all junk' klikken wanneer je bij een workbench bent. Nadat je wapens/armor scrapt krijg je weer materials in je inventory, dus dan weer even naar de workbench en transfer all junk, zodat je niet 30x steel bij je hebt.

Belangrijk: elk settlement heeft een eigen workbench inventory. Wanneer je dus alles in de Sanctuary workbench dumpt en je komt ergens een weapon bench tegen, dan heb je geen materials bij je. Of wanneer je een nieuw settlement tegen komt en je daar dingen wil bouwen, dan moet je dus rekening houden dat je materials nog in de Sanctuary inventory zitten. Dus of steeds materials verplaatsen, of zorgen dat je veel bij je hebt zodat je altijd en overal wapens/armor kan modden.

Ik heb gekozen om Sanctuary als mn main settlement te gebruiken (nog niet Diamond City gezien, dus geen idee of ik het zo laat). Heb dus al mn materials daar verplaatst, ook mn Power Suite is daar. Wanneer ik dus iets wil modden of mn Power Suite wil pakken, even fast travel heen en terug. Ondertussen daar 10 members, 34 food, 18 water, 10 power, 38 defense en happines van 71, oh en een huis gebouwd van 3 etages met overal bedden :+. Met 28 bedden moet het voorlopig genoeg zijn hehe
Oke heel duidelijk, ik ga lekker verzamelen dus en dumpen bij mijn workbench.

Bedankt!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

ASNNetworks schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:33:
[...]

Pin mij er niet op vast hoor, maar kan je geen handelsroute opzetten tussen verschillende settlements waardoor de workbenches gesynchroniseerd worden? Ik dacht dit ergens in een van de tutorials gelezen te hebben? :?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
The_Worst schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:42:
[...]

Pin mij er niet op vast hoor, maar kan je geen handelsroute opzetten tussen verschillende settlements waardoor de workbenches gesynchroniseerd worden? Ik dacht dit ergens in een van de tutorials gelezen te hebben? :?
Zo charmant ben ik nog niet ;w

Ik kan nog geen leader perks activeren vanwege mn te lage charisma level. Maar gezien zijn vraagstelling, ging ik er vanuit dat hij die perks nog niet heeft, anders had ie het denk ik al wel geweten namelijk

[ Voor 13% gewijzigd door ASNNetworks op 11-11-2015 21:47 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

ASNNetworks schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:46:
[...]

Zo charmant ben ik nog niet ;w

(kan nog geen leader perks activeren vanwege mn te lage charisma level)
Ik ook niet. Eerste Fallout game en ik ben voornamelijk nog een beetje aan het prutsen. De helft van alle termen hier snap ik nog niet. :+

Kan je pas een nieuwe perk 'aanschaffen' als je alle sterren volhebt? :'(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:46
Zo, m'n tweede Deathclaw omgelegd.
Schrok me de tering toen 'ie ineens tevoorschijn kwam :D Had geen power armor en het was een kleine gesloten ruimte dus het was even pittig maar uiteindelijk deed de Missile Launcher genoeg damage.

Oh en "player.modav carryweight" FTW! Ben zeker niet van de cheats maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel het steeds aan het limiet zitten van wat je mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Zat net een gameplay vid op youtube te kijken en zie ineens een camera xD die had ik zo hard nodig haha.

Zaterdag eens ingame zoeken. morgen overwerk en geen tijd om te gamen.. en vrijdag ook niet waarschijnlijk :(

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je hebt "Circuitry" nodig om turrets te maken, waar haal ik die vandaan? Moet ik daarvoor ergens een defecte pc zoeken of zo om te scrappen?

Tenzij die turrets niet nodig zijn om je settlement te verdedigen, dan komt dat later wel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
Ik heb zojuist toch maar de PC versie aangeschaft.

Vond de PS4 veel te haperig voornamelijk in gevechten.

Daarnaast is het een FPS en voor mij werkt dat niet i.c.m. een controller merk ik :|

Good old fashioned PC it is... :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
superbassie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:53:
Oh en "player.modav carryweight" FTW! Ben zeker niet van de cheats maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel het steeds aan het limiet zitten van wat je mee kan nemen.
Dan ben je dus wel van de cheat(s). Wat de reden ook moge zijn :P.
Limieten zijn er niet voor niets in een spel. En er zijn manieren om wel veel te sparen, namelijk storen in je workbench.

Anyway wat ik o.a. erg vervelend vind is dat ik slechte wapens heb (en geen idee hoe ik zo gauw aan betere kom want kopen is veel en veel te duur) en veel te weinig munitie. Ik heb bijv. een laser maar kan nergens aan die cells komen.
Medkitjes overigens ook niet in overvloed. Heb de game al op easy gezet ipv normal.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:00
Die ghouls jongen... wat ben ik een mietje

spoiler:
Op een gegeven moment moest ik van het Brotherhood of Steel gebieden clearen van enemies. Ik ging dus blij op weg naar de area waar ik de boel moest clearen. Een stel ghouls in de stad prima. Ik ze makkelijk omgelegd. Maar blijkt het dat ik dus nog verder naar beneden moet richting een subway station.

Dus ik al vrij angstig naar beneden, stiekem draait fallout enge muziekjes. Ga ik links een WC in langzaam sneakend- zie ik daar een kinderwagen staan... Fucking scary... dus ik denk nou prima dan zal er wel een ghoul in die toilet zitten. Dus ik open langzaam de deur... niks.. Mn hart kon weer verder gaan uit stilstand.. ik draai me om en BAM mn companion staat echt 1 cm achter me recht in mn gezicht. Ik flikkerde van mn stoel af haha. Bazenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Laatst online: 14-08 17:14
bvk schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:57:
Je hebt "Circuitry" nodig om turrets te maken, waar haal ik die vandaan? Moet ik daarvoor ergens een defecte pc zoeken of zo om te scrappen?

Tenzij die turrets niet nodig zijn om je settlement te verdedigen, dan komt dat later wel.
Circuitry zit in meerdere objecten, er zijn ook echte militarycircuitry boards(oid) te vinden die meerdere stuks circuitry geven. Een ligt er in de radiotoren die vrij dichtbij de eerste settlement is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

tomaat23 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:17:
[...]

Circuitry zit in meerdere objecten, er zijn ook echte militarycircuitry boards(oid) te vinden die meerdere stuks circuitry geven. Een ligt er in de radiotoren die vrij dichtbij de eerste settlement is.
En ik haal het meeste uit turrets die ik neerknal, daar kom je er echt heel veel van tegen als je 2 quests doet :P

spoiler:
Het mama-schip van de Brotherhood of Steel is langsgekomen, en iedereen heeft het erover in de waste, vind ik wel een vet ding. Ben alleen nog niet zover dat ik één van die gasten heb ontmoet. Moet nu die scientist vinden in dat meer, maar eerst even wat sidequests. Wat was die "brain-trip" vet trouwens :P.

Vraag me af hoeveel jaar dan nog tussen het wegpakken van de baby en de huidige tijd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
The_Worst schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:48:
[...]

Ik ook niet. Eerste Fallout game en ik ben voornamelijk nog een beetje aan het prutsen. De helft van alle termen hier snap ik nog niet. :+

Kan je pas een nieuwe perk 'aanschaffen' als je alle sterren volhebt? :'(
NEE! Ik hoop niet dat je alle skill points hebt uigegeven aan de SPECIAL! Je kan gewoon willekeurig elke skill in de tree activeren, MITS je aan de voorwaarden voldoet: bepaald level zijn en de SPECIAL moet ook een bepaald level zijn. Je hoeft ook niet alle skills onder elkaar op volgorde te activeren. Je kan gerust skills overslaan en een kiezen die je echt wil, zolang je maar aan de voorwaarde voldoet.

De SPECIAL geeft steeds een boost in de special zelf (extra carry weight, meer AP, meer health etc). Daaronder staan de perks, die je dus zelf kan activeren naar wens, zolang je maar een bepaald SPECIAL level hebt (staat bij de perk) en een bepaald algemeen level bent, ook dat staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
PuckStar schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:09:
[...]

Dan ben je dus wel van de cheat(s). Wat de reden ook moge zijn :P.
Limieten zijn er niet voor niets in een spel. En er zijn manieren om wel veel te sparen, namelijk storen in je workbench.

Anyway wat ik o.a. erg vervelend vind is dat ik slechte wapens heb (en geen idee hoe ik zo gauw aan betere kom want kopen is veel en veel te duur) en veel te weinig munitie. Ik heb bijv. een laser maar kan nergens aan die cells komen.
Medkitjes overigens ook niet in overvloed. Heb de game al op easy gezet ipv normal.
De game op easy zetten gaat er niet voor zorgen dat je betere gear vind. Juist door de game op moeilijker te zetten heb je keer kans om Legendary Enemies tegen te komen, die hebben weer unieke gear als loot met speciale perks. Ik speel nu op Very Hard, erg leuk, vond em op Normal te makkelijk en Hard vond ik niet zooo lastig. Ik dacht even de gok nemen en op Very Hard spelen zolang dat lukt. Heb nu 4 armor pieces van Legendary Enemies gekregen, met elk extra perks (15% minder damage from animals, extra strength en endurance etc). Die vervolgens weer gemod en sterker gemaakt.
Mn damage resist (rechts onder apparel scherm) is nu 60/59/40. Ben nu lvl 14, geen idee of het veel is, maar ik zorg dat ik steeds mn gear blijf versterken en de waarden zijn een stuk hoger dan eerst in ieder geval. Mn oude gear draagt nu mn companion btw. Weet niet of die er echt wat aan heeft, of enkel cosmetisch is. Maar 2 gasten in de Wastelands met Assault Gas Masks ziet er toch wel gaaf uit :o

Ik zou zeggen: zet meer skills in op je Luck-tree, dan krijg je meer ammo en probeer op Hard en hoger te spelen voor beter gear. Ik hád veel ammo, maar na een aantal Legendary Enemies begint het wel op te raken. Denk dat ik ook dus even in Luck ga investeren :)

Edit: excuses voor de dubbele post, was iets te enthousiast met reageren :+

[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 11-11-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
spoiler: title
met een brotherhood missie moet je een vrachtwagen looten, maar dan moet je eerst de vrachwagen deur unlocken, er staat dan mn unlock lvl te laag is. Iemand die weet hoe hoog mn unlock lvl moet zijn en of je nog van die pick pock dingetjes nodig hebt. Of die deur gewoon met een sleutel kan openen met een sleutel die in de buurt licht? Verhaal is een beetje onduidelijk maar hopelijk kan iemand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Gebruiken jullie V.A.T.S. ook minder dan in Fallout 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Nieuwevolger schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:41:
spoiler:
met een brotherhood missie moet je een vrachtwagen looten, maar dan moet je eerst de vrachwagen deur unlocken, er staat dan mn unlock lvl te laag is. Iemand die weet hoe hoog mn unlock lvl moet zijn en of je nog van die pick pock dingetjes nodig hebt. Of die deur gewoon met een sleutel kan openen met een sleutel die in de buurt licht? Verhaal is een beetje onduidelijk maar hopelijk kan iemand helpen.
Wanneer je wil lockpicken staat er bij hoe moeilijk het is (Novice, Advanced, Expert etc). Je kan via de skill tree zien welke je kan. Lockpicking staat onder 'Perception', bij 'Locksmith'. Met L1/R1 (PS4) kan je de ranks bekijken. Voor Expert locks moet je bijv level 7 zijn met een 'Perception' level van 4. En dan een skill point uitgeven. Maar uiteraard moet je eerst Advanced unlocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
ASNNetworks schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:46:
[...]

Wanneer je wil lockpicken staat er bij hoe moeilijk het is (Novice, Advanced, Expert etc). Je kan via de skill tree zien welke je kan. Lockpicking staat onder 'Perception', bij 'Locksmith'. Met L1/R1 (PS4) kan je de ranks bekijken. Voor Expert locks moet je bijv level 7 zijn met een 'Perception' level van 4. En dan een skill point uitgeven. Maar uiteraard moet je eerst Advanced unlocken ;)
Hij was expert dacht ik, heb me ook nog niet verdiept in al die skills, maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Hoe gaan jullie met hordes ghouls om ?
Ik word aan de lopende band gedood door die dingen, ze komen te snel en met te veel om er wat tegen te doen.

Net zelfs de moeilijkheid graad teruggeschroefd... nog red ik het niet tegen een groepje :N

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

NotSoSteady schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:44:
Gebruiken jullie V.A.T.S. ook minder dan in Fallout 3?
jup, bijna nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

nu op http://www.twitch.tv/cohhcarnage.. hij vecht al een tijd met een legendary assault tron.. kan niks over vinden op google.. die enemy is OP niet normaal.. :o :o :o

een fat boy doet maar 60 % damage en het heeft een death ray die je maar 1 maal hoeft te raken en je bent dood.. :o daarnaast zegt het ''i am not programmed to fail'' :D

[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 11-11-2015 22:56 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Hoe gebruik je het uberhaubt op de ps4? :-)

Of komt t pas later, ben pAs level 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
spartacusNLD schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:54:
nu op http://www.twitch.tv/cohhcarnage.. hij vecht al een tijd met een legendary assault tron.. kan niks over vinden op google.. die enemy is OP niet normaal.. :o :o :o

een fat boy doet maar 60 % damage en het heeft een death ray die je maar 1 maal hoeft te raken en je bent dood.. :o
Ah, die fucker ben ik ook tegengekomen. Die legde me idd ook telkens in 1 schot neer. Ik had het 3 keer geprobeerd, toen vond ik het wel welletjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Malt007 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:56:
[...]

Hoe gebruik je het uberhaubt op de ps4? :-)

Of komt t pas later, ben pAs level 4.
L1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
voxxel schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:24:
Wisten jullie dat je helemaal in het begin al een extra special punt kan vinden?

spoiler:
In je eigen huis in de kamer van de baby ligt het special boekje onder een kastje. Als je die leest krijg je meteen 1 extra punt in een stat naar keuze. Nu nog kiezen in welke..
Waar ? Zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Net weer een legendary enemy afgemaakt :) Handig die molotovs hehe.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2e37syr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Net met dit tooltje de Field of view van 70 naar 85 gezet. Speelt toch iets beter.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
ASNNetworks schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:32:
[...]

De game op easy zetten gaat er niet voor zorgen dat je betere gear vind. Juist door de game op moeilijker te zetten heb je keer kans om Legendary Enemies tegen te komen, die hebben weer unieke gear als loot met speciale perks. Ik speel nu op Very Hard, erg leuk, vond em op Normal te makkelijk en Hard vond ik niet zooo lastig. Ik dacht even de gok nemen en op Very Hard spelen zolang dat lukt. Heb nu 4 armor pieces van Legendary Enemies gekregen, met elk extra perks (15% minder damage from animals, extra strength en endurance etc). Die vervolgens weer gemod en sterker gemaakt.
Mn damage resist (rechts onder apparel scherm) is nu 60/59/40. Ben nu lvl 14, geen idee of het veel is, maar ik zorg dat ik steeds mn gear blijf versterken en de waarden zijn een stuk hoger dan eerst in ieder geval. Mn oude gear draagt nu mn companion btw. Weet niet of die er echt wat aan heeft, of enkel cosmetisch is. Maar 2 gasten in de Wastelands met Assault Gas Masks ziet er toch wel gaaf uit :o

Ik zou zeggen: zet meer skills in op je Luck-tree, dan krijg je meer ammo en probeer op Hard en hoger te spelen voor beter gear. Ik hád veel ammo, maar na een aantal Legendary Enemies begint het wel op te raken. Denk dat ik ook dus even in Luck ga investeren :)

Edit: excuses voor de dubbele post, was iets te enthousiast met reageren :+
Khad het vooral op easy gezet omdat ik telkens dood ging ergens. Heb dat destijds ook bij Far Cry op een gegeven moment gedaan. Ik wil het best moeilijk hebben maar als ik niet genoeg ammo heb of goeie wapens en granaten gooien zo lastig gaat en 5 keer dood ga en niet verder kom dan is het of op easy zetten of stoppen.

Heb nu dit karakter en perks: http://www.nukahub.com/to...1!!351!43611!19411.4!!531
Perks die daar niet bij staan maar ik wel inmiddels heb zijn Barbarian (L2) en Junktown Vendor.
Mag er nu weer 2 uitzoeken dus ga effe goed kijken wat me kan helpen.

Die lag in grote steden is trouwens ook vervelend. Drop naar 20fps terwijl in de rest van het spel gewoon 60fps.
Heb aan het begin foutjes gemaakt zoals Rifleman en Pickpocket (nooit wat mee gedaan namelijk).

Ik vind trouwens zelden cells voor de electro wapens! 1 keer een trader tegengekomen maar was erg erg duur. Kun je die cells ook craften!?

[ Voor 3% gewijzigd door PuckStar op 11-11-2015 23:17 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Lag bij mij in de woonkamer op een tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
PuckStar schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:15:
[...]

Khad het vooral op easy gezet omdat ik telkens dood ging ergens. Heb dat destijds ook bij Far Cry op een gegeven moment gedaan. Ik wil het best moeilijk hebben maar als ik niet genoeg ammo heb of goeie wapens en granaten gooien zo lastig gaat en 5 keer dood ga en niet verder kom dan is het of op easy zetten of stoppen.

Heb nu dit karakter en perks: http://www.nukahub.com/to...1!!351!43611!19411.4!!531
Perks die daar niet bij staan maar ik wel inmiddels heb zijn Barbarian (L2) en Junktown Vendor.
Mag er nu weer 2 uitzoeken dus ga effe goed kijken wat me kan helpen.

Die lag in grote steden is trouwens ook vervelend. Drop naar 20fps terwijl in de rest van het spel gewoon 60fps.
Heb aan het begin foutjes gemaakt zoals Rifleman en Pickpocket (nooit wat mee gedaan namelijk).

Ik vind trouwens zelden cells voor de electro wapens! 1 keer een trader tegengekomen maar was erg erg duur. Kun je die cells ook craften!?
Ik heb tijdens een missie iets van 400 cells gevonden. Elke enemie had zulke wapens. Echter zit ik nu weer zonder, misschien kan ik weer terug en zijn de enemies er weer, maar geen idee meer waar het was. Was in ieder geval de eerste Brothethood quest....

Ik word wel echt gestoord van die *****.38 kogels. Heb er onderhand iets van 500 van, maar zijn ***** zwakke wapens. Ik wil .308, 45 of 10mm kogels!!!

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 11-11-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Voor mensen met een AMD kaart en problemen:
Ik heb zelf een R9 290 icm I7 4790K. Ondervind je problemen? Had ik ook.. Het probleem zit 'm waarschijnlijk in de Schaduwen en Godrays die een "nvidia" smaakje hebben. Mocht je een soortgelijk systeem hebben probeer dan het volgende.. ik heb er min 60 fps mee dusver

op Ultra klikken:
AA is TAA
16 samples

advanced:
Textures Ultra
Shadow High
Shadow dis Medium
Decal Ultra
Light Ultra
Godrays Low
Depth field Bokeh
ambient SSAO
Rest marked 'on'

Leuk spel. Heb me bezig gehouden met het bouwen van dingen.. had zoveel spullen dat ik die her en daar opgeborgen heb, maar nu al vergeten waar.. 3 keer mijn rugtas "te zwaar" :) 3,5 uur gespeeld dusver

[ Voor 16% gewijzigd door CMSTRR op 11-11-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:45
weet de spoiler tag even niet

[ Voor 91% gewijzigd door taker1987 op 11-11-2015 23:36 ]

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:28
morgen ga ik naar de mediamarkt, iemand enig idee hoe duur de pc versie daar is?

[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 11-11-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
[spoiler]<-> [/spoiler haakje sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Aggressor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:41:
morgen ga ik naar de mediamarkt, iemand enig idee hoe duur de pc versie daar is?
http://www.mediamarkt.nl/...fallout-4-pc-1391164.html
49 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 13:28
ja had ik gezien ;) soms is het de winkel iets goedkoper...! toch bedankt
en ik heb nog een 5 euro kaart van bart smit, anders daar maar!

spel lijkt me echt supervet

-edit-

besteld bij CB voor 39,99.

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 11-11-2015 23:59 ]

• Kuusj

Kuusj

Aggressor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:53:
[...]

ja had ik gezien ;) soms is het de winkel iets goedkoper...! toch bedankt
en ik heb nog een 5 euro kaart van bart smit, anders daar maar!

spel lijkt me echt supervet

-edit-

besteld bij CB voor 39,99.
Het is ook gewoon supervet, waar al die negativiteit vandaan komt is mij totaal onduidelijk. Heb nu vanaf dinsdagavond een uur of 18 erin zitten, ben level 13 volgens mij, niet heel hoog, maar ik moet het hele gebeuren weer helemaal leren. Ik wil namelijk niet weer als een kip zonder kop zoals in New Vegas meteen nadat ik de "tutorial" heb gehad naar Lonesome Road waar ik vervolgens niet verder kom omdat ik niet genoeg ammo heb en dus maar godmode aanzet.

Heb het spel met her en der godmode uiteindelijk uitgespeeld in 16 uur. Verder niet meer aangeraakt helaas, maar ik probeer minimaal 1 euro per uur te krijgen mer mijn games. Dus 20 euro gedeeld door 10 uur is 2 euro per uur. Bij Nv heb ik die grens gehaald en dan is het ook goed geweest.

Dat ik in 30 uur tijd meer dan 18 uur gespeeld heb wilt wel iets zeggen denk ik.

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:56
ScrooLoose schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:52:
Hoe gaan jullie met hordes ghouls om ?
Ik word aan de lopende band gedood door die dingen, ze komen te snel en met te veel om er wat tegen te doen.

Net zelfs de moeilijkheid graad teruggeschroefd... nog red ik het niet tegen een groepje :N
Machete >:)

PSN: MrMistral

• Scifo83
  • Laatst online: 07-02 02:50
Ik moet zeggen dat zo een settlement bouwen echt een meerwaarde is. Geeft me echt een survival gevoel tegen al het ongedierte dat daar rondloopt lol.

Exploren wordt nu zeer leuk omdat ik weet dat ik de junk ga investeren in mijn "crib" :*)

De eerste keer in mijn leven dat ik een RPG leuk vind. ^^ alhoewel mijn quest lijstje weer een chaos wordt, en ik dit nooit als positief ervaar. Raak ik de bomen door het bos kwijt -.- mss gwn niets van aantrekken zeker?

[ Voor 4% gewijzigd door Scifo83 op 12-11-2015 00:21 ]

iRacing Profiel

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Scifo83 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 00:18:
Ik moet zeggen dat zo een settlement bouwen echt een meerwaarde is. Geeft me echt een survival gevoel tegen al het ongedierte dat daar rondloopt lol.

Exploren wordt nu zeer leuk omdat ik weet dat ik de junk ga investeren in mijn "crib" :*)

De eerste keer in mijn leven dat ik een RPG leuk vind. ^^ alhoewel mijn quest lijstje weer een chaos wordt, en ik dit nooit als positief ervaar. Raak ik de bomen door het bos kwijt -.- mss gwn niets van aantrekken zeker?
Ja dat heb ik nu ook, echt een eindeloze lijst. De een afgerond en weer twee nieuwe erbij.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

anandus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:58:
[...]

Ja. En companions zijn zo dom als het achterend van een varken dus rennen blind naar de vijand toe.
Heb nu die hond. Die wil ik wel houden als mule. Zet ik hem wel steeds op stay als ik in combat areas kom :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• ShitHappens
  • Laatst online: 14-09 17:14
Deem schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:12:
Net met dit tooltje de Field of view van 70 naar 85 gezet. Speelt toch iets beter.
Heb je misschien een screenshot van voor/na? Hoop dat dit inderdaad is dat ik zoek :p

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Hoe hang ik mijn power armor in zo'n rack? (PS4) :?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Gravitar
  • Niet online
-SaveMe- schreef op donderdag 12 november 2015 @ 00:32:
Hoe hang ik mijn power armor in zo'n rack? (PS4) :?
Toen ik uit mijn power armor stapte in de buurt van zo'n rack en op modify clickte op het rack hing die er automagisch in :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kuusj98 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 00:05:
[...]

Het is ook gewoon supervet, waar al die negativiteit vandaan komt is mij totaal onduidelijk.
Tjah kijk eens bij de user reviews op metacritic, dan lees je veel dezelfde dingen:

-dialoog systeem is slecht/matig, gesproken tekst is slecht geacteerd.
-je hebt geen invloed op de wereld om je heen.
-er zit geen sterk verhaal in.
-karma systeem is teniet gedaan.
-grafisch matig, vrij saaie / lege wereld.
-veel bugs / glitches.

Bovenstaande punten lees ik regelmatig terug dan zal er wel een kern van waarheid inzitten. Niemand verwacht een perfecte open wereld game, maar Fallout 4 is nu een slechte shooter en een matige RPG.

Ik was van plan de game vandaag te halen maar ik durf het niet meer aan. Ik ben gewoon bang dat FO4 vies gaat tegenvallen nu ik The Witcher net uitgespeeld heb.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Chaoss schreef op donderdag 12 november 2015 @ 00:45:
[...]

Bovenstaande punten lees ik regelmatig terug dan zal er wel een kern van waarheid inzitten. Niemand verwacht een perfecte open wereld game, maar Fallout 4 is nu een slechte shooter en een matige RPG.

Ik was van plan de game vandaag te halen maar ik durf het niet meer aan. Ik ben gewoon bang dat FO4 vies gaat tegenvallen nu ik The Witcher net uitgespeeld heb.
Helaas is het wel zo. Ik heb er nu 2 uur opzitten en ik heb er geen zin meer in helaas.

Het dialoog is gewoon vervelend, zeker omdat je nu krampachtig met de muis moet gaan klikken of moet switchen naar pijltjes. Daarnaast vind ik dat hele perk chart systeem maar slecht gedaan. Duidelijk is de game aangepast om de 12 jarige gamers aan te spreken en niet de echte RPG fallout fans.

Ik heb iig een steam refund aangevraagd, ik kijk het verhaal wel op Youtube.

[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 12-11-2015 01:11 ]

Verwijderd

De Tweakers-review prijst de dialogen juist. Mensen praten elkaar ook na. Ik vind de wereld juist ook prettig aangekleed, waar die bij Fallout 3 soms wat steriel aanvoelde.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Een klein beetje offtopic, maar ik vind het altijd zo jammer dat zodra een game gereleased is dat mensen die hem al spelen alleen nog maar over de game praten.

Voordat de game uitkomt zie je in de topics trailers en gameplay filmpjes en screenshots en artwork en alles voorbij komen, maar zodra de game uit is is iedereen alleen nog bezig met spelen.

Ik zou graag ook dan nog eens wat screenshots zien van mensen die zelf aan het spelen zijn en dus niet door de makers van te voren zijn vrijgegeven.

Tuurlijk is er genoeg te vinden met google zodra de release geweest is, maar ik zou het mooi vinden als bv iemand een vraag heeft over een bepaald stuk dat die daar dan een screenshotje bij plaatst voor de mensen die de game nog niet aan het spelen zijn zodat zij ook een goed beeld kunnen vormen van de game.

Niet specifiek op deze game, maar zo gaat het eigenlijk bij elke grote release. En dat ik dat dus jammer vind.

Sorry voor de offtopic, maar ik kan hem nog niet spelen en had stiekem gehoopt op wat meer screenshots van mensen die hem al spelen.

Veel plezier; ik ga denk ik wachten tot rond de kerst ofzo. Veel te druk momenteel om in een game als deze te storten helaas.

:)

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:44
[...]

Tjah kijk eens bij de user reviews op metacritic, dan lees je veel dezelfde dingen:

-veel bugs / glitches.

De user reviews van Metacritic kun je het best achterwege laten, iederen kan daar wat neerzetten. Neem dan liever een kijkje op de store page van Steam.

Het karma systeem heeft me nooit iets kunnen boeien, om eerlijk te zijn, dus dat dát weg is is in mijn mening geen gemis. Je hebt, inderdaad weinig invloed om de wereld om je heen in die trend dat je geen Megaton keuzes maakt, althans tot nu toe nog niet tegengekomen, maar je ziet wel degelijk een verschil in hoe mensen met je praten na bepaalde quests.

Qua presentatie is er niets verkeerds, het is geen hoogvlieger maar het ziet er wel stukken beter uit dan voorgaande games, nee, het is geen Witcher, maar ook bij die game waren mensen aan het klagen, want downgrade, blabla.

Qua voice acting is er helemaal niets mis met het spel, het is gewoon goed. Wel heb ik het idee dat het acteerwerk van de mannelijke voice actor - voor de hoofdpersonage - beter is dan dat van de vrouw. Van de NPC's is het ook prima. Het is niet meer opgelezen.

Het verhaal kan ik me nog niet over uitlaten, het is geen Deus Ex, maar er zijn genoeg verhalen om te volgen en te ontdekken, de main quest is nooit interessant geweest, deze klacht is er sinds Fallout 3 en zal er ook zijn met deel 5.

Bugs zijn er, net als in bijna elke grote open world game, in the Witcher had ik daar véél meer last van dan tot-nu-toe in Fallout. Daar zijn patches voor.

Het grote gemis vind ik het nieuwe perk systeem, het had kunnen werken, maar perks zitten soms vast aan een minimaal level, wat absurbt is, zeker als het om lockipicken en dergelijke gaat. Daar is nu al een mod/script voor, maar het is wel zonde, want ik wil niet tot level 28 moeten wachten om gun nut level vier te kunnen vrijspelen. De conversaties zijn minder manipuleerbaar, er is nog steeds dezelfde deepgang in de dialogen als voorheen, echter kun je nu niet verschillende dingen zeggen die tot hetzelfde resultaat leiden.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Ik ben het met je eens qua perks, doodzonde dat je met regelmaat geforceerd word terug te gaan om een bepaalde safe of computer te kraken alleen maar omdat je het level nog niet hebt om de bijbehorende perk te unlocken.

spoiler:
Als dat meer werd gedaan zoals met die freezegun in Vault 111 - oftewel dat je weet waar je voor terug komt - zou het een stuk beter zijn. Maar in 9/10 gevallen kom je terug voor een safe met wat ammo of een low-level wapen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ASNNetworks
vosss schreef op donderdag 12 november 2015 @ 01:51:
Een klein beetje offtopic, maar ik vind het altijd zo jammer dat zodra een game gereleased is dat mensen die hem al spelen alleen nog maar over de game praten.

Voordat de game uitkomt zie je in de topics trailers en gameplay filmpjes en screenshots en artwork en alles voorbij komen, maar zodra de game uit is is iedereen alleen nog bezig met spelen.

Ik zou graag ook dan nog eens wat screenshots zien van mensen die zelf aan het spelen zijn en dus niet door de makers van te voren zijn vrijgegeven.

Tuurlijk is er genoeg te vinden met google zodra de release geweest is, maar ik zou het mooi vinden als bv iemand een vraag heeft over een bepaald stuk dat die daar dan een screenshotje bij plaatst voor de mensen die de game nog niet aan het spelen zijn zodat zij ook een goed beeld kunnen vormen van de game.

Niet specifiek op deze game, maar zo gaat het eigenlijk bij elke grote release. En dat ik dat dus jammer vind.

Sorry voor de offtopic, maar ik kan hem nog niet spelen en had stiekem gehoopt op wat meer screenshots van mensen die hem al spelen.

Veel plezier; ik ga denk ik wachten tot rond de kerst ofzo. Veel te druk momenteel om in een game als deze te storten helaas.

:)
Nooit gehoord van Reddit?

Net uren lang mijn hideout uitgewerkt, was zo lekker bezig dat ik ff vergeten was wat voor een nerd ik wel niet eigenlijk was :+ Heb nu ook nog eens happines op 75 en merk nu ook wat de voordelen zijn van het investeren in je hideout. Ik deed het omdat ik het gwn erg leuk vond, maar nu begin ik ook hele grote voordelen te zien. Adhesives for dayssssss!

[ Voor 11% gewijzigd door ASNNetworks op 12-11-2015 06:02 ]

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:07
Gisteren nog een paar uur gespeeld. Ik ben een beetje aan het rond zwerven.
Doe een main quest en zwerf daarna weer wat rond.

Steken mensen echt tijd in Santuary of bouwen ze een eigen settlement?
En je ziet in de trailers en gameplay beelden dat ze een huis afbreken en dingen oppakken.
Hoe werkt dat?

• Scifo83
Dubrillion schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:33:
Gisteren nog een paar uur gespeeld. Ik ben een beetje aan het rond zwerven.
Doe een main quest en zwerf daarna weer wat rond.

Steken mensen echt tijd in Santuary of bouwen ze een eigen settlement?
En je ziet in de trailers en gameplay beelden dat ze een huis afbreken en dingen oppakken.
Hoe werkt dat?
Gewoon in workshop/ build modus alles scrappen wat je tegenkomt. Ingestorte huizen kan je in 1 keer scrappen. Alles wat je opbouwt kun je ook weer scrappen als het resultaat niet bevalt :p

Het lijkt me wel makkelijk om uw settlers tevreden te houden. Khad per ongeluk een bed voor de armor workshop zo half buiten geplaatst. Ze ware er tevreden mee haha.

Enige dat ik nog moet doen is een turret als defense bouwen. Circuitry maar is gaan zoeken want heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 19% gewijzigd door Scifo83 op 12-11-2015 07:54 ]

iRacing Profiel

• davidvisser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 06:15
Gisteravond even echt het spel uitgeprobeerd met de nieuwe Nvidia drivers welke alles wat soepeler lieten lopen. Mooi spel met veel sfeer maar het is wel druk in t wasteland, overal gebeurt er wat. Het had wel wat uitgestrekter en leger mogen zijn. En de moeilijksheidgraad is erg laag als je een sneak/sniper build gebruikt op normal. Verder vaak heen en weer moeten springen met fast travel omdat Dogmeat me weer volgde. Maar weer helemaal terug in de fallout sfeer!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
hoppa en aan het downloaden. vanavond pas tijd :-(

mixing a drink and music

[...]

-veel bugs / glitches.

Dat klopt allemaal, en dan geef ik het spel nog steeds een dikke 8, richting 9.
Puur omdat ondanks al die tekortkomingen het gewoon een héél erg leuk spel om te spelen is (en ik heb een hekel aan shooters :P ) met een redelijk interessante wereld.
Ik heb er nu in 2 dagen alweer een kleine 20 uur inzitten en dat zou ik niet gehaald hebben als het niet boeiend was.

Als ik het zou moeten rangschikken dan vind ik het spel leuker dan Fallout 3, maar minder leuk dan Fallout New Vegas.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Scifo83
De map lijkt me ook wel kleiner dan gedacht. Diamond city ligt helemaal onderaan. Dus in feite heb ik al heel de map doorkruist?

Ik schat de tijd van uiterste punt noord naar zuid zo'n 15min?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
[...]

-veel bugs / glitches.

ga gewoon het spel spelen en laat je niet zo beinvloeden door wat je leest. Bepaal voor jezelf of het leuk is of niet.

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06 22:42
Heb Fallout sinds gisteren dus ook. Ben in het begin blijven hangen omdat ik het tankstation aan het ombouwen ben tot settlement. Erg grappig systeem. Echter heb ik in het begin al meubels verzameld zoals banken, stoelen, etc. Maar waar kun je deze dingen weer vinden als je aan het bouwen bent? Ik kan ze wel maken, maar ik dacht dat je ze opsloeg en later weer kon gebruiken zonder dat je resources gebruikt? Of is het een systeem dat je de kennis geeft om daarna dat desbetreffende product te maken?

En kan iemand mij vertellen hoe het met de muren rondom je settlement zit? Maakt het uit of deze van metaal of hout is? Kunnen deze kapot geslagen worden?

• Iusedto
  • Laatst online: 12-09 13:34
Wat een game , wat een game O+

Zo geweldig spelen dat je gewoon niet meer weet hoe laat het is IRL en je al twee avonden (te) laat naar bed gaat.
Gisteren wel even gespeeld met een controller op de PC en dat werkt toch wat "beter" in de PIP boy menu's

Ben alleen wel mijn hond kwijt lol
Stuurde hem naar Sanctuary, alleen daar is hij niet.

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:09:
Stuurde hem naar Sanctuary, alleen daar is hij niet.
Ook niet in z'n hondenhok (in de tuin bij een van de huizen)?

• Luukwa
  • Laatst online: 08:36

Luukwa

o/

Het spel is leuk, maar niet zo geweldig als ik had verwacht.

Soundcloud!

• Iusedto
  • Laatst online: 12-09 13:34
anandus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:16:
[...]
Ook niet in z'n hondenhok (in de tuin bij een van de huizen)?
Nee, die is leeg.
Maakt me niet zo heel veel uit want ik heb de Lone Wanderer Perk genomen dus ik wil zonder companions spelen, maar ik vond het wel apart hehe

FUMES et CARNES

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik ben nu bezig met mijn settlement, maar hoe kun je food verbouwen? Ik neem aan dat je ergens zaadjes e.d. vandaan moet halen, maar tot op heden niets gevonden.

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:32
Iusedto schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:21:
[...]

Nee, die is leeg.
Maakt me niet zo heel veel uit want ik heb de Lone Wanderer Perk genomen dus ik wil zonder companions spelen, maar ik vond het wel apart hehe
Volgens mij werkt lone wanderer met dogmeat. Toen ik de perk nam kreeg ik er wel de carry weight bij, terwijl de hond gewoon bij me was.
shoombak schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:24:
ik ben nu bezig met mijn settlement, maar hoe kun je food verbouwen? Ik neem aan dat je ergens zaadjes e.d. vandaan moet halen, maar tot op heden niets gevonden.
Nee, geen zaadjes, gewoon groente zelf, zoals carrot, corn, mellon, tato, etc. En dan kan je onder resources->food je eten kiezen om te verbouwen.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Luukwa schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:18:
Het spel is leuk, maar niet zo geweldig als ik had verwacht.
Dat is het gevaar van een hype rondom een game. Dan is men vooraf dermate enthousiast dat het spel alleen nog maar tegen kan vallen. Ik heb dat al bij meerdere games gemerkt. Wat eigenlijk zonde is want nu kijk je toch op een andere manier naar het spel..

*sowieso

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:49
Ik vind het spel wel goed. Heb het idee dat veel negativiteit juist van de jongeren komt. Zij verwachten veel meer hand-holding.
Als voorbeeld: een paar mensen hebben hier gevraagd waar circuitry te vinden is, om turrets voor de settlements te bouwen (niks mis mee om dat te vragen). Ingame wordt gewoon nergens verteld waar het is. Je moet dan zelf bedenken in wat voor soort voorwerpen je het zou kunnen vinden en dan maar zoeken.
Als je uiteindelijk ontdekt waar het allemaal inzit, heb je na een paar uur een overschot.

Speelt heerlijk, enorme vrijheid en je moet zelf goed en logisch nadenken.

Wat ik wel tegen vind vallen zijn de perks. Die waren in F3 naar mijn gevoel leuker en nuttiger. Nu voelt het meer als beperkingen die je na level x op kan heffen.

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Gisteren even een WTF momentje. Ik was klaar met een missie, er lag veel loot. Dus had ik het idee, laat ik wat loot door dogmeat laten dragen. (kan blijkbaar) dus ik open de inventory van Dogmeat. Heeft hij zo'n lazer rifle net als..
spoiler:
The minutemen met z'n cowboy hoed

Overigens gisteren een 2e Powersuit in bezit (+3 cores)! :P

Freedom for everyone..

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik lees inderdaad veel dezelfde dingen op Metacritic: matige, ongenuanceerde reviews van mensen met de attention-span van een goudvis. Net zoals bij iedere andere game. Niet iets waar ik me door laat beïnvloeden.

Ja, veel dingen werken nu anders dan in andere Fallouts. Sommige dingen hebben minder diepgang dan vroeger, maar andere dingen zijn juist veel uitgebreider.

Dat mensen voor zichzelf verwachtingen maken die nergens op gebaseerd zijn en ook nooit zo zijn gecommuniceerd door de developer/publisher kun je die developer/publisher niet aanrekenen.

De bugs geef ik iedereen groot gelijk in, dat is inderdaad bagger. Aan de andere kant, voor een Bethesda-release valt dit nog best mee. (Wat overigens niet betekent dat het niet slecht is).

V.w.b. verdwijnen van companions/NPCs: dat is wel een hele oude bug zeg, kan me herinneren in FO3 en NV dat dit kwam door het spawnen van de characters bij het starten/laden van een game: soms spawnen ze te hoog (vallen ze gelijk dood) of soms te laag (vallen ze door de wereld heen).

• Playa del C.
Noctonix schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:29:
Gisteren even een WTF momentje. Ik was klaar met een missie, er lag veel loot. Dus had ik het idee, laat ik wat loot door dogmeat laten dragen. (kan blijkbaar) dus ik open de inventory van Dogmeat. Heeft hij zo'n lazer rifle net als..
spoiler:
The minutemen met z'n cowboy hoed

Overigens gisteren een 2e Powersuit in bezit (+3 cores)! :P
Elke keer als er staat dat dogmeat iets heeft gevonden, dan gaat dat naar zijn inventory. Bij mij had hij op een gegeven moment 15 fusion cells.

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Playa del C. schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:31:
[...]

Elke keer als er staat dat dogmeat iets heeft gevonden, dan gaat dat naar zijn inventory. Bij mij had hij op een gegeven moment 15 fusion cells.
Ah vandaar! Dat wist ik niet :+ Bij mij had hij inderdaad ook 15 fusion cells!

Freedom for everyone..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:09
Al die negatieve reacties op Metacritic stonden er ook echt al binnen 12 uur na de release. De gamers die wél plezier hadden zitten gewoon lekker te gamen ipv te zaniken op internet. Die positieve commentaren komen later heus wel.

Maar goed, ik kan er nog niet over oordelen. Straks mijn nieuwe monitor ophalen, morgenochtend examen en dan mag ik eindelijk ook aan de gang. :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Luukwa
  • Laatst online: 08:36

Luukwa

o/

EvaluationCopy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:34:
Al die negatieve reacties op Metacritic stonden er ook echt al binnen 12 uur na de release. De gamers die wél plezier hadden zitten gewoon lekker te gamen ipv te zaniken op internet. Die positieve commentaren komen later heus wel.

Maar goed, ik kan er nog niet over oordelen. Straks mijn nieuwe monitor ophalen, morgenochtend examen en dan mag ik eindelijk ook aan de gang. :+
Dus als ik negatieve opmerkingen heb over de game zijn ben ik gelijk aan het zeiken? Sorry maar er zijn gewoon heel wat gebreken aan dit spel, iedereen mag daar volgens mij zijn/haar mening over hebben

Soundcloud!

• Playa del C.
EvaluationCopy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:34:

Dat klopt. Zoals iemand zei, mensen met een spanningsboog van een goudvis. Het spel is duidelijk voor de serieuze en rustige gamer. Ik ben wel positief, maar veel mensen zoals mij spelen gewoon door en plaatsen nooit een metacritic review (zinloze site). Heel misschien zou ik het op steam zetten. De game community is de laatste tijd steeds minder leuk naar mijn idee. Steeds meer onzin, leugens en verwende eisen. Ik weet wel dat Todd Howard er met de huidige verkopen en 'echte' fanbase niet wakker van ligt.
Pagina: 1 ... 65 ... 73 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden

Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen

Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.