[Multi] Fallout 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 73 Laatste
Acties:
  • 237.491 views

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Gisteren ook maar de 21:9 widescreen aan de PC gehangen, FOV naar 90 gezet, stukken beter :P.

Qua game ben ik weer niet zo enorm ver gekomen, wou eerst even de settlement een beetje op orde krijgen, dus beetje lopen zoeken naar dingen en wat gebouwd, daarna 2 missies gespeeld. Best pittig soms hoor, je voelt je onkwetsbaar in je Power Armor, maar dat valt zwaar tegen tegen 10 Ghouls :P.

Geen hele rare dingen meegemaakt qua bugs eigenlijk, paar glitches. irritantste vind ik dat als je iemand wil spreken hij je soms negeert als die ander begint te praten, maar dat went.

Het verbouwen van gewassen was ff zoeken. Maar iedereen is happy nu, defense staat, dus nu kan het echte exploren wel beginnen. Munitie is trouwens best wel schaars nog, heb maar een paar verschillende soort wapens bij me, maar echt over houdt het niet.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Grimmie187 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:42:
Is er al iemand ver genoeg om te weten wat je verder kunt met je settlement? Ik snap het nut van de crafting stations en de te kopen shops, maar de defenses en bebouwing e.d.? Hoe vaak gebeurt het dat je wordt aangevallen en wat zijn daar de gevolgen van?

Ik heb de settlement quests gedaan en gezorgd dat de happiness in orde is maar daarmee vind ik het ook wel best :P Ik gebruik mn settlement nu alleen nog maar voor craften en shops.
Voor bouwen krijg je XP dus dat is al een plus. Als je een grote settlement bouwt dan krijg je ook waardering van je companions. Wellicht dat er een missie komt om je settlement te verdedigen tegen raiders waarbij het makkelijker als je veel hulp hebt.
En het zal je ook helpen om makkelijker aan spullen te komen die je (al dan niet later) nodig hebt. Daarnaast is het ook gewoon leuk om lekker je eigen dingen te bouwen.

Daarnaast denk ik dat het ook een opmaat is voor een MMO variant. OSO gaat waarschijnlijk een Fallout online broertje krijgen als FO4 goed aanslaat. Want het lijkt logisch om je IP zoveel mogelijk te verkopen.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
HeatWave schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:57:
Gisteren ook maar de 21:9 widescreen aan de PC gehangen, FOV naar 90 gezet, stukken beter :P.

Qua game ben ik weer niet zo enorm ver gekomen, wou eerst even de settlement een beetje op orde krijgen, dus beetje lopen zoeken naar dingen en wat gebouwd, daarna 2 missies gespeeld. Best pittig soms hoor, je voelt je onkwetsbaar in je Power Armor, maar dat valt zwaar tegen tegen 10 Ghouls :P.

Geen hele rare dingen meegemaakt qua bugs eigenlijk, paar glitches. irritantste vind ik dat als je iemand wil spreken hij je soms negeert als die ander begint te praten, maar dat went.

Het verbouwen van gewassen was ff zoeken. Maar iedereen is happy nu, defense staat, dus nu kan het echte exploren wel beginnen. Munitie is trouwens best wel schaars nog, heb maar een paar verschillende soort wapens bij me, maar echt over houdt het niet.
Ik neem aan dat je je settlement in het begin dorp hebt gebouwd ofniet na de powerarmor quest?

PSN: Alvanosa

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-10 13:32

...
Munitie is trouwens best wel schaars nog, heb maar een paar verschillende soort wapens bij me, maar echt over houdt het niet.
Dit! Ook in de vorige Fallouts last van gehad, nog niet eens halverwege een random sidequest ben ik al door al mn ammo heen :(

Ammo kopen is ook erg duur, is er een ultieme tip om voldoende ammo te houden?

BTW: Kan switchen van wapen echt niet makkelijker dan via je Pipboy?

• HeatWave

HeatWave

Alvanosa schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:00:
[...]

Ik neem aan dat je je settlement in het begin dorp hebt gebouwd ofniet na de powerarmor quest?
Ja, gewoon in Sanctuary. Eerst voornamelijk alle rotzooi uit de huizen en de grond gescrapt en wat basisdingen neergezet.

Ik heb nog niet 1 crash naar desktop gehad trouwens, dat is wel weer lekker :P.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Grimmie187 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:00:
[...]

Dit! Ook in de vorige Fallouts last van gehad, nog niet eens halverwege een random sidequest ben ik al door al mn ammo heen :(

Via je d-pad als je op de console speelt.

• HeatWave

HeatWave

[...]

Je kan items (wapens, stimpacks) als favoriet instellen iig.

• Alvanosa
HeatWave schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:01:
[...]

Ja, gewoon in Sanctuary. Eerst voornamelijk alle rotzooi uit de huizen en de grond gescrapt en wat basisdingen neergezet.

Ik heb nog niet 1 crash naar desktop gehad trouwens, dat is wel weer lekker :P.
Gaaf dan ga ik daarheen om mijn settlement te bouwen. Vind het vooralsnog zeer tof en heerlijk om alles te ontdekken. Ik speel op de PS4 en heb enkel last gehad van een paar bugs in cutscenes verder nergens echt veel last gehad, wel een paar framedrops maar niets echt vervelends.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:52

Case_C

[Team Carrack]

Een tekort aan ammo is Fallout eigen. Dat is een van de redenen van mij om altijd te investeren in de scrounger perk. In het begin zeer nuttig, en in de end-game zit je met een overschot aan kogels :P .

Is het niet mogelijk om (bij een hoger level) in je settlement een Ammunition-factory te maken? Wat je settlement dan weer interessant maakt voor raiders.

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:49
HeatWave schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:01:
[...]

Je kan items (wapens, stimpacks) als favoriet instellen iig.
Hier stoorde ik mezelf ook aan. Ik ben daarom van medium naar easy teruggegaan, waardoor ghouls e.d. in 2/3 klappen dood zijn i.p.v. 5/6. Daardoor ga je iets minder snel door je ammo heen. Ik speel Fallout toch voornamelijk voor de beleving / sfeer, niet zozeer voor de uitdaging.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 15:31
Gister een uurtje of 4 gespeeld. 2 bugs gezien 1 x bleef ik hangen achter een terminal omdat ik vergeten was eerst me wapen weg te stoppen. En heb last van die low res glitches. Waar het er eerst schitterend uit ziet en vervolgens lijkt het of je op de Xbox 360 zit te spelen.

spoiler:
Verder vond ik een radiosignaal die me naar een politiestation leid. Daar stond iemand in powerarmor ghouls af te knallen :P Bleek de Brotherhood of Steel te zijn :D Dus maar gestopt met me main quest en hun gaan helpen :D Nu dus proud member of the brotherhood hehe

Wat ik btw een grote verbetering vindt is de manier hoe je armor equipt je kan zo hele leuke combinaties maken :D

Overigens draait de game geweldig soepel op mijn pc (zie sig) al hoop ik wel dat ze die low res glitch snel fixen.

edit* Spoiler tags sorry voor wie het al gelezen hebben

[ Voor 4% gewijzigd door Joenino op 11-11-2015 09:07 ]

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20
Heb gisteren bij thuiskomst gelijk het spel de PS4 in geramd!
Wat een heerlijk spel is het weer! Grafisch is hij toch niet helemaal wat ik had verwacht, maar het speelt zo heerlijk weg! Voor ik het doorhad was het alweer 22:00 uur :+ Dus dat maakt het dan weer dik in orde!

Heb geen problemen gehad met performance en dergelijke. Alleen 1x een ondertiteling bug (de eerste ondertiteling bleef de gehele dialoog zichtbaar.)

Overigens vind ik de hond wel rete irritant af en toe..Of hij blokkeert NPC's of er komen door hem beesten achter mij aan :F

spoiler:
In het begin dacht ik, ach the fuck met die settlement, maar nadat ik in de stad de Minutemen tegen kwam en bij mij aansloten dacht ik, ja dit moet toch ff goed in elkaar gezet worden!

En toen was het 22:00 en had ik een settlement met omheining, stroom, bedde, water, front gate en 2 turrets :+
[...]

Heul veul plekken doorzoeken.. ik heb gigantisch veel ammo gevonden _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Noctonix op 11-11-2015 09:09 ]

Freedom for everyone..

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
[...]

scrounger perk :) Heb voor mn favo pistol 840 bullets :D
Daarnaast als je quests speelt kom je minder ammo tegen dan bijvoorbeeld iemand zoals ik die alles maar dan ook alles open maakt en explored :D

[ Voor 13% gewijzigd door FlyLight3r op 11-11-2015 09:07 ]

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• HeatWave

HeatWave

Lipst3r schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:06:
[...]

scrounger perk :) Heb voor mn favo pistol 840 bullets :D
Daarnaast als je quests speelt kom je minder ammo tegen dan bijvoorbeeld iemand zoals ik die alles maar dan ook alles open maakt en explored :D
Ja, ik twijfelde een beetje met mijn perks (ben nu lvl 8) heb er een beetje een zooit van gemaakt, maar dat komt wel weer goed :P. Dit ga ik bij de volgende leveling ook maar nemen, zo is het wel erg lastig steeds.

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Voor de spelers.. ik lees vooral veel negatieve reviews op steam dat het bijna geen rpg meer is maar meer een shooter met rpg elementen.

Vinden jullie je hierin?

O-)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• HeatWave

HeatWave

Njay schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:10:
Voor de spelers.. ik lees vooral veel negatieve reviews op steam dat het bijna geen rpg meer is maar meer een shooter met rpg elementen.

Vinden jullie je hierin?

O-)
mwah, ik vergeet VATS vaak omdat het zo aanvoelt als een shooter, maar het is nog lang geen CoD. Je kan het spelen zoals je wil eigenlijk.

Munitie is trouwens best wel schaars nog, heb maar een paar verschillende soort wapens bij me, maar echt over houdt het niet.
Vind je? Munitie komt me de oren uit, eigenlijk :P
Maar ik speel bijna alleen maar via VATS, misschien dat het anders is als je zelf schiet?

Oh, weet iemand trouwens hoe ik de slomo nog verder kan vertragen of beter nog, pauzeren, in VATS? Heeft iemand daar een console command voor?
Poulske schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:43:
Ik weet niet of het eerder is gevraagd, maar hoe verbouw ik gewassen? 8)7
In bouwmenu -> resources -> food
En dan op een akkertje plantjes 'bouwen'.

Vinden jullie je hierin?

O-)
Dat vind ik wel.
Het is echt heel moeilijk om een pacifistisch persoon te spelen.

Het is heel moeilijk, regelmatig onmogelijk, om quests af te maken zonder een schot te lossen.

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 11-11-2015 09:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
HeatWave schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:10:
[...]

mwah, ik vergeet VATS vaak omdat het zo aanvoelt als een shooter, maar het is nog lang geen CoD. Je kan het spelen zoals je wil eigenlijk.
Ok ... fallout 3 vond ik geweldig .. denk dat ik maar de proef op de som ga nemen :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Nog een vraag over settlements:
Zijn wanden te vernietigen? Zag namelijk dat ze redelijk makkelijk te plaatsen zijn, en heb je daarmee dan een "hard" barrier naar de wasteland? Of vernietigd een raket zo'n wall?

• HeatWave

HeatWave

anandus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:11:
[...]

Vind je? Munitie komt me de oren uit, eigenlijk :P
Maar ik speel bijna alleen maar via VATS, misschien dat het anders is als je zelf schiet?

Oh, weet iemand trouwens hoe ik de slomo nog verder kan vertragen of beter nog, pauzeren, in VATS? Heeft iemand daar een console command voor?

[...]
In bouwmenu -> resources -> food
En dan op een akkertje plantjes 'bouwen'.
ja, dat scheelt denk ik best wel, ik schreef net al, ik vergeet VATS vaak :').

Ach, ben dus ook nog niet eens echt begonnen met missies, dus ik zal me wel aanpassen ;).

• bchocotoff
  • Laatst online: 22-11-2020
Cowamundo schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:49:
[...]

Ik heb echt constant (om de 5-15 mins) die terug naar bureaublad error of naja het gebeurd zonder error. Maar is wel kut om te spelen zo, ben drukker bezig met hoeveel seconden geleden ik een quicksave heb gemaakt dan dat ik echt van de game kan genieten.
Echte error heb ik verder niet gehad.
Ik had hetzelfde probleem, had zelfs stopwatch erbij gezet en elke 15 minuten crashte mijn pc. in eventviewer elke keer zelfde melding unloaded XAudio2_7.dll. Blijkt een issue te zijn in Windows 10. de BETA versie downloaden via steam kan het probleem oplossen. Ik voerde herinstallatie naar Windows 8.1 uit en dat loste het probleem op

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
Scrisissszzz schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:26:
Mensen die Fallout 4 op de PS4 spelen, hoe is het nu echt met de framedrops?

MIndere graphics is bij mij echt geen deal breaker. Maar als de frame drops dermate irritant zijn dat ze in gevechten enz voorkomen dan weet ik t niet...
Bij mij heel sporadisch, voornamelijk wanneer het drukker wordt in combat.
Als je wilt kan ik je en heads - up geven als ik weer stream vanavond ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Remy!!!!
  • Laatst online: 22:14
Ik heb op dit moment ook een munitie probleem, ik speel op survival en dan gaan de kogels heeeeel snel op. Heb nu wel de scroungerperk dus ik hoop dat het nu wat beter gaat.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik ben benieuwd naar met welke moeilijkheidsgraad iedereen hier begint. Ik ben zelf voor survival gegaan omdat ik ondertussen wel een behoorlijk Fallout veteraan ben, en ik echt het gevoel wil krijgen dat een kleine misstap het einde kan betekenen, je echt moet zoeken naar voedsel, en dat ten slotte healing niet meer instant is.

Poll: Op welke moeilijkheidsgraad zijn jullie begonnen?
Very Easy
Easy
Normal
Hard
Very Hard
Survival
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395742&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-10 10:12
D4NG3R schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:24:
Codsworth (de robot butler) is het enige character in het hele spel wat elke naam op kan noemen. Bespaar jezelf de moeite en speel gewoon lekker door. ;)
Thx, daar ga ik niet voor opnieuw spelen, die spreek je de eerste 15 minuten en daarna ook niet meer toch? Wilde ook mijn gezicht opnieuw maken zodat het meer op mij lijkt maar hoe vaak zie je het gezicht, ook de moeite niet, ik ga lekker verder spelen.

Ik heb gisteren nog niet zo veel gespeeld (kleine 2,5 uur in totaal denk ik) en nog niet veel bugs tegen gekomen, alleen de ondertiteling die blijft hangen op een zin, verder nog geen. Ben ook nog niet ver (sta nu bij die power armour waar je in moet stappen).

Wat ik een mooie toevoeging vind is dat je bij bv het bouwen van een wapen mod of medicijn of wat dan ook aan kan geven wat je nog mist, als dat onderdeel dan in een crate zit dat wordt aangegeven dat dat een van de onderdelen is die je nog mist. Als je nu ook nog de hond ernaar kan laten zoeken dan wordt het nog makkelijker.

Ben blij dat ik mijn strength hoog heb gezet in het begin,ik pak nu alles mee dat los en vast zit.

PSN ID: Svennie-NL

• parkeermeter
  • Laatst online: 21-10 10:02
Ik ben meer de sneaky type, maar als ik ergens in een nieuw gebied aan kom sneaken waarvan ik niet weet of er raiders zitten of friendly mensen ga ik toch regelmatig de mist in.
weet niet of het een bug is, maar soms veranderd mijn [hidden] status plotseling even in [detected] in groene letters. dus ik denk; ah het zijn friendlies, ze hebben me gezien maar doen me niks.
sta ik op, ren het dorp in, toch raiders :(

ik weet nog dat in fallout 3, als je perception hoog genoeg had, op behoorlijke afstand je vijanden al 'getagd' werden op die balk onderin je UI. is dit niet meer zo? heb perception op 7 maar soms moet ik er vrijwel naast staan om er dan pas achter te komen dat ze toch niet friendly zijn :S

• HeatWave

HeatWave

Ircghost schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:25:
Ik ben benieuwd naar met welke moeilijkheidsgraad iedereen hier begint. Ik ben zelf voor survival gegaan omdat ik ondertussen wel een behoorlijk Fallout veteraan ben, en ik echt het gevoel wil krijgen dat een kleine misstap het einde kan betekenen, je echt moet zoeken naar voedsel, en dat ten slotte healing niet meer instant is.

Poll: Op welke moeilijkheidsgraad zijn jullie begonnen?
Very Easy
Easy
Normal
Hard
Very Hard
Survival
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Op normal :). Ik vind het leukste het ontdekken, de verhalen etc. Ik wil er best wat moeite insteken, maar als ik elke keer weer hetzelfde stuk moet doen gaat het voor mij ten koste van het exploren etc.

Verwijderd

Gister begonnen op de PS4. Ik merkte dat ik al veel teveel tijd kwijt was aan het customizen van mijn character. Tot in de details hetzelfde gemaakt. Grappig hoe lang je hier al mee bezig kunt zijn, als je het goed wil doen!

Het spel heeft gewoon een ontzettend lekker sfeertje, zoals ik gewend ben van Fallout. Wel merkte ik op dat ik in het begin héél soms last had van framedrops, maar dat is eigenlijk maar één keer voorgekomen. Daarna liep het heerlijk soepel.

De klachten over graphics snap ik niet helemaal. Natuurlijk bestaan er mooiere games, maar het wordt in sommige reviews afgedaan als lelijk. Hoewel ik begrijp dat over meningen niet valt te twisten, vind ik het álles behalve lelijk. Sterker nog, in de buitenwereld vond ik het er op sommige momenten zelfs heel mooi uit zien. Het is maar wat je verwacht denk ik dan. Daarbuiten creëren veel games met betere graphics, bij lange na niet de sfeer van Fallout.

Nu nog uitzitten tot 17.00 tot ik weer kan spelen! :(

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 17:22
bchocotoff schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:21:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, had zelfs stopwatch erbij gezet en elke 15 minuten crashte mijn pc. in eventviewer elke keer zelfde melding unloaded XAudio2_7.dll. Blijkt een issue te zijn in Windows 10. de BETA versie downloaden via steam kan het probleem oplossen. Ik voerde herinstallatie naar Windows 8.1 uit en dat loste het probleem op
daarom kopen mensen dus een console .. zodat je niet hoeft te rotzooien om een game goed werkend te krijgen .. dan maar wat mindere graphics maar je kan wel ongestoord spelen ..

psn: taker-mart

• Grimmie187
taker1987 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:32:
[...]

daarom kopen mensen dus een console .. zodat je niet hoeft te rotzooien om een game goed werkend te krijgen .. dan maar wat mindere graphics maar je kan wel ongestoord spelen ..
Behalve dat 90% van de PC users nergens last van hebben ;)

De 10% die wel problemen ervaren posten dit hier (terecht).

• Alvanosa
Ik ben lekker op Normal begonnen, exploren alles doorzoeken en genieten van het spel. Survival wil ik nog niet doen want het is mijn eerste Fallout game. :$

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:28:
De klachten over graphics snap ik niet helemaal. Natuurlijk bestaan er mooiere games, maar het wordt in sommige reviews afgedaan als lelijk. Hoewel ik begrijp dat over meningen niet valt te twisten, vind ik het álles behalve lelijk. Sterker nog, in de buitenwereld vond ik het er op sommige momenten zelfs heel mooi uit zien. Het is maar wat je verwacht denk ik dan. Daarbuiten creëren veel games met betere graphics, bij lange na niet de sfeer van Fallout.
Precies hoe ik erover denk! Nu heb ik de laatste tijd niet veel echt nieuwe games gespeeld dus dat zal zeker schelen. Maar vergeleken met Witcher 3 bijvoorbeeld spreekt FO4 mij toch veel meer aan. Tuurlijk de Witcher heeft meer details en dergelijke maar ik vind persoonlijk de sfeer in FO4 veel beter en dat voegt voor mij veel meer immersie toe.

Ik denk dat het er vooral vanaf hangt hoe verwend je bent met andere games ;)

Gisteravond zo'n 5 uurtjes gespeeld en ik geniet echt van het spel. Wel wat bugs zoals het niet ondersteunen van mijn resolutie, en na het aanpassen in de .ini files problemen met onzichtbare lockpicking. Ook de controls zijn niet helemaal geoptimaliseerd voor toetsenbord+muis maargoed het is een Bethesda game, wat verwacht je. (Hoe erg het eigenlijk ook is dat we dit maar accepteren :P )

• HeatWave

HeatWave

Ach ja, het spel is echt overal enorm gehyped, ok op bijv 9gag etc, dan krijg je dus allerlei mensen die nog nooit een FO gezien hebben die het gaan halen en dan een soort Far Cry of Cod verwachten, en ja, daar voldoet het niet aan. Het is dan best traag, best ingewikkeld, onduidelijk wat je kan en moet doen. En dan gaan ze ranten.

Als je Fo3/N:V hebt gespeeld wist je wat je kon verwachten, en daar voldoet het volgens mij prima aan. En ik vind het er ook best prima uitzien op 2560x1080 (rare reso, I know) op High met wat settings op Ultra.

Ik denk dat mensen die de vorige delen gespeeld hebben redelijk tot heel tevreden zijn (op evt bugs na) de nieuwelingen hebben gewoon geen idee waar ze aan zijn begonnen ;).

• HeatWave

HeatWave

[...]

Normaal ben ik het er wel mee eens, al begin ik me ook te ergeren aan mijn consoles die de hele tijd willen updaten etc.

En juist bij FO zijn alle issues op te lossen door de community, dag 1 stonden er overal al tips en fixes voor online. Wat ga je doen tegen framedrops op de PS4? ;).

Het is gewoon bijna een cult, de games van Bethesda, ze zijn zo buggy als de pest, maar het hoort er bijna bij :P.

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

Vinden jullie je hierin?

O-)
FO 1 & 2 waren echte RPG's, maar met FO 3 is de focus al meer op het FPS gedeelte. Ik zie FO 4 meer als een logische opvolger hiervan. Dus ja, combat voelt aan als een shooter, maar de rest voelt gewoon nog als een RPG aan.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
Hallo iedereen, heb sinds gisteren het spel voor de ps4, werkt prima. Nu heeft me broer ook Fallout 4 gekocht voor de pc. Na installatie, bij het opstarten van het spel, crasht Fallout, nadat je op play drukt. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals als administrator uitvoeren, en op low settings zetten. Tot nu toe zonder resultaat. Misschien dat het aan zijn specificaties van zijn pc ligt? E8400 3.0 duocore, SSD 120GB, Ram 4gb, en gtx 260 videokaart. Iemand anders zulke problemen gehad, of weet iemand waar het aan ligt.
Alvast bedankt!

• Alvanosa
HeatWave schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:36:
[...]

Normaal ben ik het er wel mee eens, al begin ik me ook te ergeren aan mijn consoles die de hele tijd willen updaten etc.

En juist bij FO zijn alle issues op te lossen door de community, dag 1 stonden er overal al tips en fixes voor online. Wat ga je doen tegen framedrops op de PS4? ;).

Het is gewoon bijna een cult, de games van Bethesda, ze zijn zo buggy als de pest, maar het hoort er bijna bij :P.
Ik had hem waarschijnlijk niet voor Console gekocht als deze geen mods zouden supporten, maar aangezien dit wel het geval is was het voor mij vrij simpel, of pc upgrade of een PS4 versie aangezien ik de PS4 al had.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
jimz93 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:22:
[...]

Bij mij heel sporadisch, voornamelijk wanneer het drukker wordt in combat.
Als je wilt kan ik je en heads - up geven als ik weer stream vanavond ;)
Ik ben gewoon overstag en ga vanavond de disc in mn console knallen. Uiteindelijk ga ik toch erg van deze game genieten, framedropje of nie :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Tylocke schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:36:
[...]

FO 1 & 2 waren echte RPG's, maar met FO 3 is de focus al meer op het FPS gedeelte. Ik zie FO 4 meer als een logische opvolger hiervan. Dus ja, combat voelt aan als een shooter, maar de rest voelt gewoon nog als een RPG aan.
Nouja, 'de rest'. Behalve schieten zijn er vaak weinig andere oplossingen voor quests (bijv speech- of andere checks). Ik merk dat ik me daar toch aan erger.
Deus Ex: Revolution had hetzelfde probleem (al hebben ze het daar nog enigzins opgelost).

Ik speel een stealthy, chatty, pacifistisch persoon, maar wordt toch gedwongen om veel te vechten.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 11-11-2015 09:40 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb geen idee op welke moeilijkheidsgraad ik speel, volgens mij heb ik die hele optie gemist? :+

• HeatWave

HeatWave

Alvanosa schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:37:
[...]

Ik had hem waarschijnlijk niet voor Console gekocht als deze geen mods zouden supporten, maar aangezien dit wel het geval is was het voor mij vrij simpel, of pc upgrade of een PS4 versie aangezien ik de PS4 al had.
Ja, ik twijfelde ook hoor, maar de PC versie was er het snelste voor mij ;). En nu met mijn widescreen/xbox-controller speelt het echt prima weg.

Ik ga zelf niet zoveel modden voorlopig, hooguit wat bugfixes. Ik heb N:V bij mij laatste keer volledig kapotgemodded zodat ik het niet kon uitspelen :').

• bchocotoff
  • Laatst online: 22-11-2020
[...]

Klopt, als je voor PC gaming gaat dan kies je ook voor meer kwaliteit met het risico dat je af en toe zelf moet knutselen. Vind ik zelf niet erg, werkt prima nu bij mij. Gisteren van 18:30 tot 01:30 gegamed.

Ben ghoul op het werk atm

• TheFadeAway
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 16:25
jaco32 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:37:
Hallo iedereen, heb sinds gisteren het spel voor de ps4, werkt prima. Nu heeft me broer ook Fallout 4 gekocht voor de pc. Na installatie, bij het opstarten van het spel, crasht Fallout, nadat je op play drukt. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals als administrator uitvoeren, en op low settings zetten. Tot nu toe zonder resultaat. Misschien dat het aan zijn specificaties van zijn pc ligt? E8400 3.0 duocore, SSD 120GB, Ram 4gb, en gtx 260 videokaart. Iemand anders zulke problemen gehad, of weet iemand waar het aan ligt.
Alvast bedankt!
Zou heel goed aan de specificaties kunnen liggen. Ik had hetzelfde probleem met een Core i7 en een GTX 970m. Werkte niet en na wat googlen lukte het me wel om het spel aan de praat te krijgen door op borderless te spelen. (Optie te vinden in grafische settings)

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:55
Alvast bedankt!
Dag Jaco,

denk dat de videokaart de boosdoener.
Bethesda raad minimaal een GTX 550 Ti 2Gb aan.
de GTX 260 heeft maar 896mb video geheugen dit zal te weinig zijn voor het spel

• Grimmie187
bchocotoff schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:41:
[...]

Klopt, als je voor PC gaming gaat dan kies je ook voor meer kwaliteit met het risico dat je af en toe zelf moet knutselen. Vind ik zelf niet erg, werkt prima nu bij mij. Gisteren van 18:30 tot 01:30 gegamed.

Ben ghoul op het werk atm
Zolang je nog geen feral ghoul bent gaat het goed toch? ;)

• HeatWave

HeatWave

Alvast bedankt!
Ja, die PC is gewoon niet krachtig genoeg ervoor vrees ik. De CPU kan misschien nog NET, maar de videokaart is echt niet geschikt voor games.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

shoombak schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:40:
Ik heb geen idee op welke moeilijkheidsgraad ik speel, volgens mij heb ik die hele optie gemist? :+
Dat kun je aanpassen bij Settings / Gameplay :). Volgens mij staat het standaard op Normal.

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Hopelijk krijg ik mijn pre order vandaag binnen. Nogmaals bedankt he PostNL -O-

www.gevoeligeplaten.nl

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 18:03
bchocotoff schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:21:
[...]

Ah thanks!! Ik was het gister even zat en heb er geen aandacht meer aan besteed, zal vanmiddag even kijken in eventvieuwer maar zal de zelfde bug wel zijn denk ik.
Had wel de beta files geprobeerd maar dat loste helaas niets op en toen even gestopt.

Dat wordt dus wachten op de/een officiële patch. :/

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
ProjectB00man schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:42:
[...]

Dag Jaco,

denk dat de videokaart de boosdoener.
Bethesda raad minimaal een GTX 550 Ti 2Gb aan.
de GTX 260 heeft maar 896mb video geheugen dit zal te weinig zijn voor het spel
[quote][b
HeatWave schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:43:
[...]

Ja, die PC is gewoon niet krachtig genoeg ervoor vrees ik. De CPU kan misschien nog NET, maar de videokaart is echt niet geschikt voor games.
[quote][b
TheFadeAway schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:41:
[...]

Zou heel goed aan de specificaties kunnen liggen. Ik had hetzelfde probleem met een Core i7 en een GTX 970m. Werkte niet en na wat googlen lukte het me wel om het spel aan de praat te krijgen door op borderless te spelen. (Optie te vinden in grafische settings)
HeatWave / ProjectB00man : Oke, bedankt, welke ''goedkope videokaart'' zou dit probleem kunnen verhelpen?
TheFadeAway : Bedankt, ga ik thuis even proberen

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

anandus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:39:
[...]

Nouja, 'de rest'. Behalve schieten zijn er vaak weinig andere oplossingen voor quests (bijv speech- of andere checks). Ik merk dat ik me daar toch aan erger.
Deus Ex: Revolution had hetzelfde probleem (al hebben ze het daar nog enigzins opgelost).

Ik speel een stealthy, chatty, pacifistisch persoon, maar wordt toch gedwongen om veel te vechten.
Ik kan je daarin alleen alleen maar gelijk geven. De game forceert een boel combat. Je kan hier en daar wel wat ontwijken maar je zal toch veel moeten vechten. Maar in bijna alle RPG's is dat zo. Divinity: Original Sin, Dragon Age: Origins en Pillars of Eternity zijn allemaal echte RPG's en ook daar kan je niet bijna niet zonder vechten.

Wat dat betreft zijn FO 1 & 2 nog steeds de beste RPG's die ik ken. Maar met Fallout 4 vermaak ik me prima!

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 13:09

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Mijn bevindingen tot nu toe:

Ik speel op Survivalist en in het begin had ik wat moeite met de shooting mechanics maar ik kreeg vervolgens in de gaten dat die mechanics als een traditionele shooter spelen en toen had ik het door. Ik ga zeker nog dood maar niet meer zovaak als in het begin.

Het eerdere gezeiks over de graphics snap ik niet. Het is natuurlijk geen Far Cry of GTA maar dat verwachtte ik ook niet. Ik ben meer dan content met de graphics, alhoewel de facial animation niet zo goed uit de verf komen. Voor mij en in de traditie van Fallout zijn de graphics gewoon meer dan goed genoeg.

Gameplaywise zit het gewoon superdik in elkaar. Als Fallout veteraan pik je alles gelijk weer zo op, zonder uit te moeten vogelen hoe alles werkt. Ik ben nu lvl 11 na een dagje spelen en heb al een redelijk grote settlement en ook al begonnen aan een tweede ergens anders op de map. Ik vind het bouwen van de settlements wel een leuke toevoeging. Toch had ik niet wakker gelegen als het er niet in zou zitten. Het schieten werkt echt heerlijk nu icm het vernieuwde V.A.T.S..

Ik heb alleen super veel pipe weapons die ik bijna niet gebruik. Ook nog niet veel melee weapons terwijl ik wel voor een melee build icm energy weapons ga. Ik merk ook dat ik te veel doe wat iedereen van me vraagt waardoor ik dus niet evil wordt maar juist goed. Hier ga ik nog verandering in brengen. >:)

Kortom, ik kan niet wachten tot deze werkdag er weer opzit zodat ik thuis weer mezelf helemaal kan verliezen in de wereld. Mijn persoonlijke mening na ongeveer 12uur spelen is een welverdiende 9.2 _/-\o_

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• HeatWave

HeatWave

jaco32 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:48:
[...]

[quote][b
[...]

[quote][b
[...]

HeatWave / ProjectB00man : Oke, bedankt, welke ''goedkope videokaart'' zou dit probleem kunnen verhelpen?
Eigenlijk is het niet meer de moeite waard om een PC van wat, 8 jaar oud, te upgraden, maar alles boven de GTX 550 zou iig qua videokaart voldoende moeten zijn, ik zou even in V&A zoeken, ik zie wel 560's voor 65 euro... gaat het allemaal nog niet van harte, maar zou op Low speelbaar moeten zijn.

Edit, kan je beter iets meer uitgeven en zoiets kopen : V&A aangeboden: pc met xeon w3530 (i7 930) gtx 560 ti ssd

Ook geen state of the art, maar wel beter.

[ Voor 17% gewijzigd door HeatWave op 11-11-2015 09:54 ]

Tylocke schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:48:
[...]

Ik kan je daarin alleen alleen maar gelijk geven. De game forceert een boel combat. Je kan hier en daar wel wat ontwijken maar je zal toch veel moeten vechten. Maar in bijna alle RPG's is dat zo. Divinity: Original Sin, Dragon Age: Origins en Pillars of Eternity zijn allemaal echte RPG's en ook daar kan je niet bijna niet zonder vechten.

Wat dat betreft zijn FO 1 & 2 nog steeds de beste RPG's die ik ken. Maar met Fallout 4 vermaak ik me prima!
Ook in FO3 en FNV waren er vaak secundaire routes. Praten met de juiste persoon, een bepaalde computer hacken, iemand pickpocketen, etc.
Dat mis ik toch wel.

Maar ik heb maar 10 uur gespeeld, misschien draait het nog bij (al betwijfel ik het).

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
Meer mensen last van dat de companion app maar blijft disconnecten? (PC)
Hij werkt elke keer voor 10-15 seconden, disconnect en dan na een paar keer proberen werkt hij weer.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:40
Ik ga me toch maar richten op melee maar heb geen zin opnieuw te beginnen. Ik ga nu mijn perks voor melee en armorcrafting vullen voor ik met de schietperks verder ga. Ik heb twee machettes gevonden en dat hakt erg lekker weg :)

Ik heb tot nu toe nog geen problemen met de framerate waargenomen (XBO), het speelt hier gewoon erg lekker en de sfeer van de game is geweldig. Wel jammer is dat ik tot nu toe geen respawns heb gezien, dat zou het wat makkelijker maken om materialen te grinden om zelf eten te maken en om XP te verzamelen.
En ik heb teveel last van de straling, moet snel een dokter zien te vinden om nog wat radaways te kunnen kopen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Iemand al bij die ondergelopen afgraving geweest? Bij mij liep het daar flink mis met het beeld, daardoor te lang in het water geweest en nu bijna dood door radiatie.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 13:48

Alcmaria

Syntax Error in 10

jantje.vlaam schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:55:
Iemand al bij die ondergelopen afgraving geweest? Bij mij liep het daar flink mis met het beeld, daardoor te lang in het water geweest en nu bijna dood door radiatie.
Ja!.. daar ben ik ook geweest.. viel dwars door de scenery heen.. het is daar voor mij onspeelbaar (2x gtx780 in sli en 2560x1080 reso)

heb jij een vergelijkbare hardware opstelling? of heeft iedereen last van die bug?

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

anandus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:52:
[...]

Ook in FO3 en FNV waren er vaak secundaire routes. Praten met de juiste persoon, een bepaalde computer hacken, iemand pickpocketen, etc.
Dat mis ik toch wel.

Maar ik heb maar 10 uur gespeeld, misschien draait het nog bij (al betwijfel ik het).
Ik zit daar nog onder dus kan er weinig aan toevoegen. Ik deel je mening wel dat ik tot nu toe weinig opties heb.

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

jaco32 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:48:
[...]

[quote][b
[...]

[quote][b
[...]

Buiten de oude videokaart en trage CPU.. mis je ook 4gb aan geheugen.. je hebt echt 8gb nodig om het spel te starten.

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Zo erg brak op me werk nu, wat is dit een toffe game zeg.

Heb wel wat problemen met blokkerige textures op characters in het spel. Op Reddit zijn er meer mensen die dit hebben, en vrijwel allemaal hebben ze een ATI kaart erin zitten.
Mocht je hetzelfde probleem hebben:

https://www.reddit.com/r/...character_texture_issues/

Vanavond weer even verder :)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• parkeermeter
  • Laatst online: 21-10 10:02
Alcmaria schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:56:
[...]

Ja!.. daar ben ik ook geweest.. viel dwars door de scenery heen.. het is daar voor mij onspeelbaar (2x gtx780 in sli en 2560x1080 reso)

heb jij een vergelijkbare hardware opstelling? of heeft iedereen last van die bug?
ik had er ook last van.1920x1080. enkele gtx 970

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verderf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:53:
Meer mensen last van dat de companion app maar blijft disconnecten? (PC)
Hij werkt elke keer voor 10-15 seconden, disconnect en dan na een paar keer proberen werkt hij weer.
Ik krijg niet eens verbinding.. Hij kan mijn Fallout 4 op pc maar niet vinden. Van alles geprobeerd. Steam en Fallout in Windows Firewall toegang geven op Private, Public en Domain maar niets werkt.

Forever raver!

• Wizz3rd
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11 21:18
parkeermeter schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:59:
[...]

ik had er ook last van.1920x1080. enkele gtx 970
Ik ook, zelfde specs, een restart van het spel heeft het verholpen

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
[...]

Nee, ik speel wel op ultra maar met een 1920*1200 en een AMD Radeon R9 290 dacht ik met 3GB ram.

Thicket Excavations heet het daar.

maar mijn eerdere save game is van 3 uur daarvoor. ai, keuzes. Door een andere bug had ik al mijn radaways al opgemaakt. Als je die een neemt zie je de radiatie naald op je pipboy amper terug lopen. Zodra je uit de pipboy gaat is alles in eens weg, heeft me 6 radaways gekost en nu zit ik zonder. Ben bijna dood.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 15:31
Techno Overlord schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:00:
[...]

Ik krijg niet eens verbinding.. Hij kan mijn Fallout 4 op pc maar niet vinden. Van alles geprobeerd. Steam en Fallout in Windows Firewall toegang geven op Private, Public en Domain maar niets werkt.
Zitten je wifi en je pc wel in het zelfde netwerk? dus beide bv 192.168.0.x adressen? Ik heb gister iig 5 uurtjes gespeeld met 5 uur lang de companion app op me iPad gekoppeld en werkte als een zonnetje.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Verderf
Techno Overlord schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:00:
[...]

Well de app aangezet onder de gameplay instellingen?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Joenino schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:03:
[...]

Zitten je wifi en je pc wel in het zelfde netwerk? dus beide bv 192.168.0.x adressen? Ik heb gister iig 5 uurtjes gespeeld met 5 uur lang de companion app op me iPad gekoppeld en werkte als een zonnetje.
Yep, alles zit in 192.168.178.x, ook de IP-addressen die mijn Access Point uitgeeft. Ik gebruik de app op mijn Nexus 7.
Verderf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:07:
[...]

Well de app aangezet onder de gameplay instellingen?
Uiteraard. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Techno Overlord op 11-11-2015 10:08 ]

Forever raver!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
[...]

Heb jij SLI wel werkend gekregen? Ik heb z'n gevoel dat het SLI profile nog niet uit is (hoewel het spel nu ook al prima draait op mijn 980 op 1440p, toen ik op een of andere toren stond en een mega uitzicht had kreeg ie het wel even moeilijk :)).

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Misiek
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Ik heb een vraagje: is het mogelijk om via stealth richting een tegenstander te sluipen en hem dan met een melee attack (knife) stil in 1 keer te 'killen'?

Ik had namelijk gisteren bij een bepaalde missie graag een stealth approach gedaan om 1 voor 1 de tegenstanders uit te schakelen. Echter bij sluipen naar een tegenstander krijg ik hem niet in 1 slag/steek tegen de vlakte en maakt hij de andere tegenstander in de omgeving aware van mijn presence :(
Misiek schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:09:
Ik heb een vraagje: is het mogelijk om via stealth richting een tegenstander te sluipen en hem dan met een melee attack (knife) stil in 1 keer te 'killen'?
Een stealth-kill doet wel dubbele damage in ieder geval

• Misiek

Misiek

Techno Overlord schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:08:
[...]

Yep, alles zit in 192.168.178.x, ook de IP-addressen die mijn Access Point uitgeeft. Ik gebruik de app op mijn Nexus 7.

[...]

Uiteraard. :)
En Fallout 4 vervolgens opnieuw gestart (na het enablen van de App via settings)? Wat zeker nodig is

• Verderf
anandus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:10:
[...]
Kan je nog steeds mensen hot pocketen eigenlijk? })

• Misiek

Misiek

anandus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:10:
[...]
Ik zou het graag ala Farcry 4 zien waar je 1 hit stealth-kills kan uitvoeren. Nu is het herhaaldelijk meppen of steken

• Misiek

Misiek

Verderf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:11:
[...]

What's that?

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Stealth een 'live' grenade in iemand z'n zak stoppen :P , dat verreist wel een hoge pick-pocket skill.

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 11-11-2015 10:13 ]

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Trivian schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:08:
[...]

Heb jij SLI wel werkend gekregen? Ik heb z'n gevoel dat het SLI profile nog niet uit is (hoewel het spel nu ook al prima draait op mijn 980 op 1440p, toen ik op een of andere toren stond en een mega uitzicht had kreeg ie het wel even moeilijk :)).
Ja SLI kan je wel forceren middels deze truc:

https://www.reddit.com/r/...sli_working_in_fallout_4/

Enige vervelend e is dat het volgens mij niet lekker werkt op een 980, op een 780 werkt het eigenlijk zonder problemen behalve dat je HUD een beetje gestretched is.

Ik verwacht eigenlijk deze week een officiele SLI profile.

• v0dka
  • Laatst online: 16-07-2021
Techno Overlord schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:49:
Mijn bevindingen tot nu toe:

Ik speel op Survivalist en in het begin had ik wat moeite met de shooting mechanics maar ik kreeg vervolgens in de gaten dat die mechanics als een traditionele shooter spelen en toen had ik het door. Ik ga zeker nog dood maar niet meer zovaak als in het begin.
Hee, wat anders dan gezeurover pre-orders en postbezorging. Al iets gemerkt van de hogere kans op legendaries? Ik heb pas enkele uren kunnen spelen maar op hard was voor mijn gevoel te makkelijk. Nog andere dingen die veel verschil maken op Survivalist?

Hoe zou het schieten volgens jou anders hebben kunnen zijn dan een normale shooter (richten > klik)? Behalve het gebruik van VATS is Fallout gewoon een shooter met een stealth systeem en wat andere nuffige features.

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:55
Verderf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:11:
[...]

Ja dat is nog steeds mogelijk.
je hebt wel de tweede level nodig van de pickpocket perk
Pickpocket 1 PER 1 Your quick hands and sticky fingers make picking pockets 25% easier.
2 PER 1 6 Picking pockets is now 50% easier. You can place a live grenade in a person's inventory.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Alcmaria schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:13:
[...]

Ja SLI kan je wel forceren middels deze truc:

https://www.reddit.com/r/...sli_working_in_fallout_4/

Enige vervelend e is dat het volgens mij niet lekker werkt op een 980, op een 780 werkt het eigenlijk zonder problemen behalve dat je HUD een beetje gestretched is.

Ik verwacht eigenlijk deze week een officiele SLI profile.
Oke thx! Ik zal dat is gaan proberen.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• TommyD_34
  • Laatst online: 26-05-2021
jantje.vlaam schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:55:
Ik had precies hetzelfde, met die
spoiler:
mirelurks en die karige beloning van 50 caps
. Heel de tijd naar RadAway gezocht en op 20% health rondgelopen. Ik vind het persoonlijk leuk dat radiatie een naar mijn beleving grotere rol speelt.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Misiek schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:11:
[...]

En Fallout 4 vervolgens opnieuw gestart (na het enablen van de App via settings)? Wat zeker nodig is
Ja. Ik heb er een uur of 2 aan besteed om het werkend te krijgen. Ik heb alles 10x opnieuw gestart enzo. Toen maar vrede er mee genomen dat het bij mij niet werkt. Ik mis het verder niet maarja was wel leuk geweest om te kijken hoe goed het werkt, of niet.
v0dka schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:14:
[...]

Hee, wat anders dan gezeurover pre-orders en postbezorging. Al iets gemerkt van de hogere kans op legendaries? Ik heb pas enkele uren kunnen spelen maar op hard was voor mijn gevoel te makkelijk. Nog andere dingen die veel verschil maken op Survivalist?

Hoe zou het schieten volgens jou anders hebben kunnen zijn dan een normale shooter (richten > klik)? Behalve het gebruik van VATS is Fallout gewoon een shooter met een stealth systeem en wat andere nuffige features.
Wat ik begrepen heb van spelen op Survivalist is dat je vaker legendary enemies tegenkomt met de daarbij behorende legendary loot. Nu weet ik niet precies welke enemies legendary zijn. Ik neem aan Deathclaws maar heb ook al een Super Mutant met zijn bijbehorende Hound tegen gekomen en die zijn vrij pittig haha. Heb het ook afgelegd en toen ik daarna weer langs dat stuk liep, was de Super Mutant met zijn hond niet meer daar aanwezig. Enemies zijn ook bullet sponges in vergelijking met lagere difficulties, dunkt me.

Over het schieten, ja ik was nog in de veronderstelling dat het meer zo werkte als Fallout 3 of New Vegas. Dat kon je niet echt zo spelen als een normale shooter omdat je kogels vaak een andere kant opgingen dan dat jij mikte. Dat is nu een stuk beter, gelukkig. V.A.T.S. gebruik ik dan ook alleen als ik te veel enemies in 1x tegenkom of hele snelle enemies. Daar schiet ik dan eerst op de benen zodat ze niet meer zo snel bewegen en kan ik ze buiten V.A.T.S. makkelijker omleggen. 8)

Forever raver!

• Aeque
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-03 16:19

Aeque

PSN: aeque88

TommyD_34 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:19:
[...]

Ik had precies hetzelfde, met die
spoiler:
mirelurks en die karige beloning van 50 caps
. Heel de tijd naar RadAway gezocht en op 20% health rondgelopen. Ik vind het persoonlijk leuk dat radiatie een naar mijn beleving grotere rol speelt.
Dankzij charisma heb ik er 50 caps bij geluld. :D

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:07
Techno Overlord schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:22:
Nu weet ik niet precies welke enemies legendary zijn.
Een legendary heeft een ster naast zijn/haar naam. Kan iedereen zijn, niet elke Deathclaw is legendary, volgens mij.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• TommyD_34
  • Laatst online: 26-05-2021
Aeque schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:22:
[...]

Dankzij charisma heb ik er 50 caps bij geluld. :D
Ja en de Radaway kostte je waarschijnlijk 250 caps per stuk ;-)

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Gisteren op mijn vrouw haar megabak geinstalleerd, na wat ini filetjes getweaked te hebben (21:9).

Lekker mee zitten kijken tussen het koken door, en toen ze de pip boy had gevonden met haar phone met de app zitten klooien terwijl ze aan het spelen was.

Ik snap alleen een paar dingetjes niet:
- Het herhaaldelijk terug komen van mensen die de graphics afkeuren
Ik heb werkelijk waar nog niet eerder zo'n mooi spel gezien, waar vergelijken ze het in godsnaam mee? (granted wij hebben een mega upgrade gedaan om dit spel te kunnen spelen. Van 6 jaar oude brakke game bakken met een samenraapsel aan monitoren in een keer naar het beste van het beste met ultra wide screens)

- Survival mode?
Ik heb tot vervelends toe naast haar gezeten terwijl ze met makeup e.d. aan het klooien was om de perfecte char te creeren (meestal gaat daar toch gelijk een helm op), en gameplay mee zitten kijken (maar heel klein stukje in de vault gemist). Ik heb nooit de keuze langs zien komen. Zodra mijn bak ook in elkaar staat ga ik voor survival, echter ik vraag me wel af waar ik de keuze precies maak.

- Waarom de FPS/RPG hokjes?
Niet om het een of ander, maar fallout 3 paste ook nergens goed in, en FO4 lijkt een goede, natuurlijke voortzetting daarvan.

Ik kan niet wachten tot ik ook kan rond lopen, man wat ziet het er allemaal goed en mooi uit. Nog geen bugs gezien, en de framerate ook geen last van.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:17
HeatWave schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:51:
[...]

Eigenlijk is het niet meer de moeite waard om een PC van wat, 8 jaar oud, te upgraden, maar alles boven de GTX 550 zou iig qua videokaart voldoende moeten zijn, ik zou even in V&A zoeken, ik zie wel 560's voor 65 euro... gaat het allemaal nog niet van harte, maar zou op Low speelbaar moeten zijn.

Edit, kan je beter iets meer uitgeven en zoiets kopen : V&A aangeboden: pc met xeon w3530 (i7 930) gtx 560 ti ssd

Ook geen state of the art, maar wel beter.
Voor de mindere goden onder ons (zoals ik..) : Ik speel vloeiend op een Q6600 met 8Gb en een GTX560 (1Gb) op medium (door de autodetectie).

CPU gebruik is minimaal. GPU geen idee, maar de fan draait niet hard oid.

• Aeque
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-03 16:19

Aeque

PSN: aeque88

TommyD_34 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:24:
[...]

Ja en de Radaway kostte je waarschijnlijk 250 caps per stuk ;-)
Rad-X is my friend. :)

• Remy!!!!
  • Laatst online: 22:14
Darkangle schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:25:

- Survival mode?
Ik heb tot vervelends toe naast haar gezeten terwijl ze met makeup e.d. aan het klooien was om de perfecte char te creeren (meestal gaat daar toch gelijk een helm op), en gameplay mee zitten kijken (maar heel klein stukje in de vault gemist). Ik heb nooit de keuze langs zien komen. Zodra mijn bak ook in elkaar staat ga ik voor survival, echter ik vraag me wel af waar ik de keuze precies maak.
Bij de Gameplay settings kan je de moeilijkheid aanpassen, en daar kan je het op survival zetten.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11 21:28
Gisteren heb ik ook een uurtje of 3 kunnen spelen. Eerste indruk, geweldig :D! Met mijn setup (Intel Core i5-4690, MSI Radeon R9 280X) loopt het tot nu toe prima (FPS weet ik niet..)

Ben gelukkig nog weinig bugs tegen gekomen. Het enige is dat als ik conversations doorskip, de ondertiteling niet meer klopt. Maar voor de rest nog geen problemen!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11 19:14
Het enige waar ik mee zit is dat er zoveel te doen is haha.. Eigenlijk wil ik die nederzetting meer uit gaan bouwen.. maar heb nog niet 1 missie gedaan dus moet dat eigenlijk ook wel gaan doen :P

Choices choices..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Iemand die weet hoe je aan crement komt voor die water pomp, of ik moet nog heel veel rubber erbij hebben. Zit er al tijdje vast mee.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 10:40
Alvast bedankt!
heb je al de nieuwste nvidia drivers geprobeerd ? Bij mij crashte het spel ook meteen (met een veel nieuwere pc : intel 2500k, 8gb geheugen en een geforce gtx 780) totdat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd, en ik liep eigenlijk maar 1 versie achter !

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20
Darkangle schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:25:

Ik snap alleen een paar dingetjes niet:
- Het herhaaldelijk terug komen van mensen die de graphics afkeuren
Ik heb werkelijk waar nog niet eerder zo'n mooi spel gezien, waar vergelijken ze het in godsnaam mee? (granted wij hebben een mega upgrade gedaan om dit spel te kunnen spelen. Van 6 jaar oude brakke game bakken met een samenraapsel aan monitoren in een keer naar het beste van het beste met ultra wide screens)
Ik ben ook best tevreden over de graphics hoor, up close zien textures er wat minder uit, maar vooral de vergezichten zijn erg tof. Wanneer vergeleken met bijvoorbeeld Witcher 3 zie je echter wel dat er op dit moment al een stuk meer mogelijk is.

Anyway, gisteren paar uurtjes gespeeld, fault uit, hondje gevonden en nu net in het eerste dorpje aangekomen waar ik een paar mensen moet helpen. Sfeertje is echt wat het moet zijn tot zover.

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 12:23

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Waar en voor hoeveel hebben jullie FO4 op de kop getikt?

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-10 09:32
Nieuwevolger schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:38:
Iemand die weet hoe je aan crement komt voor die water pomp, of ik moet nog heel veel rubber erbij hebben. Zit er al tijdje vast mee.
Er staat een stapeltje bij dat "main huis", bij je crafting tables. Gewoon ff scrappen, soort halfhoog (wit) muurtje is het.

Rubber krijg je van banden scrappen :)
FraxleNL schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:40:
Waar en voor hoeveel hebben jullie FO4 op de kop getikt?
Rond de 40 euro bij instant-gaming

[ Voor 20% gewijzigd door Grecio op 11-11-2015 10:42 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

SacreBleu schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:24:
[...]

Een legendary heeft een ster naast zijn/haar naam. Kan iedereen zijn, niet elke Deathclaw is legendary, volgens mij.
Bedankt voor de tip! Ik heb wel al een aantal Legendary wapens dan. Daar staat dan immers ook een ster achter?

Ik vind de Energy Weapons wel fijner om mee te schieten dan in eerdere delen. Ziet er vet uit en het geluid is ook beter dan alleen het pieuw pieuw pieuw laz0rs! :P

Forever raver!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:41

guReMcO

Praat mar frysk

Gisteren de Pipboy edition binnengekregen van Bol en meteen ff gespeeld natuurlijk.

- Graphics
Het ziet er goed uit, niet super top notch maar dat had ik ook niet verwacht. Wel echt een verbetering op Skyrim qua details. De Vault is prachtig en een stuk realistischer dan in de eerdere games en hetzelfde geld voor de huizen. Het voelt allemaal echt vervallen en verlaten aan en dat is het belangrijkste. Qua overal detail is het echt wel een stap vooruit. Voor de textures zal later nog wel een highres texture pack of een mod voor uitkomen. Ik heb volgens de fps meter van Steam een solide 60fps.

- Controls:
Heb voordat ik begon de .ini tweaks gedaan voor acceleration en fov. Dat de x en y as anders zijn heb ik niet gemerkt maar pas het vanavond nog wel ff aan. De muis voelt hetzelfde aan als in de eerdere games. Niet een superscherpe shooter maar goed te doen en zeker niet storend. Maar ik begrijp dat dit persoonlijk is.
De houterige animaties zijn er nogsteeds. Dit word bijna een trademark van de Bethesda rpg's. Ik stoor me er niet aan.
De menu's zijn duidelijk voor de console gemaakt en hoewel dat jammer is kan ik er een stuk beter mee overweg dan de menu's van Skyrim. Vraag me niet waarom maar ik erger me er minder aan. Wel hoop ik op een interface mod ala Skyui/DarnifiedUI ook al is het maar om de de UI elementen wat meer naar de randen van het scherm te pushen.

- Gameplay:
De nieuwe manier van gesprekken voeren is een leuke toevoeging. Veel houteriger dan in de vorige games kon ook niet dus wat dat betreft kon het alleen maar beter worden. De tekst bij de opties mag wel uitgebreider. Ook leuk dat de PC nu een stem heeft. Dat voegt meer toe dan ik gedacht had. Erg leuk dat er nu veel meer crafting in zit en dat elk object in zeker zin nut heeft. Heb echt zin om met de weaponmods aan de slag te gaan. En nu kan ik nog meer spul meeslepen jeeej. :P De settlements ben ik nog niet mee bezig geweest.

Mening tot dusver:
Een in veel opzichten geupdate versie van Fallout 3/NV. Dit is zowel een plus als een minpunt. De zwakheden zijn er nog maar imo is er genoeg nieuws om hier een tijd mee vooruit te kunnen. Het is jammer dat dingen als physics tied to fps niet aangepast worden en dat de UI niet wat pc vriendelijker word gemaakt. Dit zijn dingen die in alle vorige games ook een issue waren.
Ook vind ik het een beetje jammer dat mensen zich laten meeslepen in de hype maar eigenlijk niet goed weten wat voor game ze precies kopen. Het is gewoon geen echte shooter. Dat is het nooit geweest en zal het hoogstwaarschijnlijk ook nooit worden. Dit is echt een game voor de fans en ik heb toch een beetje de indruk dat de grootste zeurpieten nog nooit een Fallout of uberhaupt een Bethesda RPG hebben aangeraakt en niet goed weten wat voor games dat zijn.

Croissant in hand, I was alone.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:40
Nieuwevolger schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:38:
Er liggen ook betonblokken die je kun scrappen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• HeatWave

HeatWave

Lees dat je met een SSD (zie FP) de haperingen kan verhelpen op de consoles, niet de framerate uiteraard, maar USB 3.0 behuizing, SSD erin en dat scheelt ook weer in laadtijden.

Pagina: 1 ... 61 ... 73 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden

Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen

Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.