YO! fucknuts! It's Probing time!
Voor release dus?voxxel schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:52:
Als ik me niet vergis dan duurt het nog 24 uur (en ca 10 minuten) tot de reviews online komen!
Dat is opzich wel een teken dat Bethesda erin gelooft
Ben benieuwd.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mwah, één dag voor de release, en zelf een embargo hebben op de embargo - in eerste instantie mochten reviewers niet eens vertellen wanneer de embargo voorbij is - is wel bizar.Donstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:55:
[...]
Voor release dus?
Dat is opzich wel een teken dat Bethesda erin gelooft![]()
Ben benieuwd.
Aan de andere kant, nu weten we wel dat iedereen genoeg tijd heeft gehad het spel goed te bekijken en niet dat iemand erdoorheen heeft gerusht om als eerste de review online te hebben staan.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik kan me niet voorstellen dat ze er niet in geloven. Ze hebben de game pas aangekondigd toen ze dachten dat het goed was. Ze hebben de review copies ook al 2 weken geleden opgestuurd naar de pers, zodat ze heel veel tijd hebben om de game te spelen. Dat geeft ook wel aan dat ze in hun product vertrouwen.Donstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:55:
[...]
Voor release dus?
Dat is opzich wel een teken dat Bethesda erin gelooft![]()
Ben benieuwd.
1 dag voor release is niks mis mee, dat hebben ze bij hun voorgaande games ook altijd gedaan. Het zou pas shady worden als het pas na de release was of als de reviewers pas net hun copies zouden hebben. Die embargo op de embargo kan ik echter niet verklaren. Ik snap niet wat het nut daar van is, maar erg is het ook niet.SacreBleu schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:56:
[...]
Mwah, één dag voor de release, en zelf een embargo hebben op de embargo - in eerste instantie mochten reviewers niet eens vertellen wanneer de embargo voorbij is - is wel bizar.
Aan de andere kant, nu weten we wel dat iedereen genoeg tijd heeft gehad het spel goed te bekijken en niet dat iemand erdoorheen heeft gerusht om als eerste de review online te hebben staan.
Jammer voor je dat steam pas vannacht morgennacht om 00:01 unlocked
[ Voor 4% gewijzigd door voxxel op 08-11-2015 14:02 ]
Ik lees Available: 10 Novembervoxxel schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:01:
[...]
Jammer voor je dat steam pas vannacht maandagnacht om 00:01 unlocked
This game will unlock in approximately 1 day and 13 hours
Is dat niet pas om 3 uur 's nachts??

Ja dat ook idd.voxxel schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:57:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat ze er niet in geloven. Ze hebben de game pas aangekondigd toen ze dachten dat het goed was. Ze hebben de review copies ook al 2 weken geleden opgestuurd naar de pers, zodat ze heel veel tijd hebben om de game te spelen. Dat geeft ook wel aan dat ze in hun product vertrouwen.
Maar voor de mensen die niet weten wanneer review copies verstuurd zijn geeft het toch een goed teken dat de review voor release beschikbaar is. Er zijn ook games waar dat pas na release gebeurd.
Je hebt nu nog tijd voor je sociale leven. Aangezien je tot Dinsdag op de unlock moet wachten
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 08-11-2015 14:05 ]
Niet als je je vpn aanslingertvoxxel schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:01:
[...]
Jammer voor je dat steam pas vannacht morgennacht om 00:01 unlocked
Weet je toevallig de exacte tijd van release met NZ / Aussie vpn?
waar dan precies?GluonC schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:03:
Ik zie dat ze op veel site's de Fallout 4 Pip-Boy Collectors Edition weer verkopen, het kriebelt nu toch wel héél erg om hem toch te gaan kopen.
Misschien 2 uur 's nachts of 1 uur 's nachts. Volgens mij volgen ze voor NL de GMT tijd. En wij zijn GMT +1.Blaim schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:02:
[...]
Ik lees Available: 10 November
This game will unlock in approximately 1 day and 13 hours
Is dat niet pas om 3 uur 's nachts??
Máár, in het verleden heb ik elk spel om middernacht kunnen spelen, dus volgens mij gewoon een foutje?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik woon in Duitsland maar kan nog niet spelen hoor
Hij bedoelde dat hij het spel uit Duitsland heeft.YellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:25:
[...]
Ik voel je teleurstelling nu al als je straks bij de steam activatie terecht komt...
Sterkte..
Zegt de man uit DuitslandYellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:50:
Ik snap nog steeds niet hoe sommige mensen nu al aan het spelen zijn
Van wat ik begreep houden de Duitse winkels zich niet zo aan de verkoopdatum, vandaar dat de meeste streams ook in het Duits zijn.
Of met een beetje mazzel kan je, zoals sommigen hier, in Nederland de verkoper overhalen.
PC zeker? Ja, dan moet je wachten.YellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:25:
[...]
HeheheAlcmaria schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:27:
[...]
Ik voel je teleurstelling nu al als je straks bij de steam activatie terecht komt...
[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 08-11-2015 14:31 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Naja, ik gebruik Steam natuurlijk. Ik dacht dat de DVD versies ook pas konden activeren wanneer het op Steam los geht.anandus schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:30:
[...]
Zegt de man uit Duitsland
Van wat ik begreep houden de Duitse winkels zich niet zo aan de verkoopdatum, vandaar dat de meeste streams ook in het Duits zijn.
Of met een beetje mazzel kan je, zoals sommigen hier, in Nederland de verkoper overhalen.
[...]
Hehehe
Waar niet?
Ik weet niet of ik hier links mag neer zetten?
Maar iig, op de volgende site's kun je weer reserveren voor de Xbox One versie (ook de PC versie verkopen ze weer op veel website's, PS4 niet opgelet)
gameresource.nl, mediamarkt.nl, intertoys.nl, consoleshop.nl, game-outlet.nl, yourgamezone.nl
KloptYellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:31:
[...]
Naja, ik gebruik Steam natuurlijk. Ik dacht dat de DVD versies ook pas konden activeren wanneer het op Steam los geht.
Hehe dit was ook het eerste dat in mij opkwam!Alcmaria schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:27:
[...]
Sterkte..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c6XyEV2FAGg]
Hebben de mensen hier die hem al hebben hier ook last van?
Misschien even onder een linkje plaatsen ipv op deze manier, niet iedereen wil dit in zijn gezicht gedrukt krijgen denk ik zomaar.Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:53:
Bah, dit ziet er niet goed uit:
[video]
Verwijderd
Jup zeer irritant voral als je net aan het snipen bent ofz.Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:53:
[video]
Morgen ga ik proberen of ik m'n ps4 versie kan ruilen voor de pc versie bij de gamemania ofz ^_^
Hoezo wil niet iedereen dit zien? Er zitten nul komma nul spoilers in, je ziet een klein hoekje van een ruimte, en het duurt slechts 21 seconden. Het laat alleen maar een probleem met de framerate van de PS4 versie zien. Het lijkt me juist dat iedereen die het spel op de PS4 wil kopen dit filmpje zou moeten zien.Cowamundo schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:54:
[...]
Misschien even onder een linkje plaatsen ipv op deze manier, niet iedereen wil dit in zijn gezicht gedrukt krijgen denk ik zomaar.
Verdomme, Bethesda leert het ook nooit. Ik vraag me af of de Xbox One versie hier ook last van heeft. Ik had verwacht dat Bethesda dit keer een fatsoenlijke PlayStation versie zou maken. Misschien wacht ik het oordeel van Digital Foundry toch maar even af voordat ik hem koop.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:55:
[...]
Jup zeer irritant voral als je net aan het snipen bent ofz.
Morgen ga ik proberen of ik m'n ps4 versie kan ruilen voor de pc versie bij de gamemania ofz ^_^
[ Voor 41% gewijzigd door Mithrildor op 08-11-2015 14:58 ]
Valt mee, ik moet met een paar honderd man een verbinding van 10Mbit/s delen dus ik m'n preload duurt nog wel even. Hoop de NZ release net te redden.Alcmaria schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:27:
[...]
Sterkte..
Omdat andere mensen misschien liever nog helemaal niets van de gamewereld willen zien hoe klein dat stukje ook is. Mij maakt het persoonlijk weinig uit maar er zijn mensen die dit wel vervelend vinden. Thats why.Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:56:
[...]
Hoezo wil niet iedereen dit zien? Er zitten nul komma nul spoilers in, je ziet een klein hoekje van een ruimte, en het duurt slechts 21 seconden. Het laat alleen maar een probleem met de framerate van de PS4 versie zien. Het lijkt me juist dat iedereen die het spel op de PS4 wil kopen dit filmpje zou moeten zien.
Misschien wat grafische opties lager zetten? (ik weet niet of dat bij de PS4 kan?)Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:53:
[video]
Nee, console is 'plug and play'. Zal wel in een patch worden opgelost. Net als bij de Witcher.anandus schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:03:
[...]
Misschien wat grafische opties lager zetten? (ik weet niet of dat bij de PS4 kan?)
Ik denk niet dat dit kan, dat kan namelijk bij geen enkel spel op de console.anandus schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:03:
[...]
Misschien wat grafische opties lager zetten? (ik weet niet of dat bij de PS4 kan?)
En bij The Witcher 3 duurde dat op de PS4 wel even. Hoe verzinnen ze toch? De PlayStation 4 is de meest verkochte console van deze generatie en toch krijgen ze halfgebakken versie af te leveren.SacreBleu schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:04:
[...]
Nee, console is 'plug and play'. Zal wel in een patch worden opgelost. Net als bij de Witcher.
[ Voor 42% gewijzigd door Mithrildor op 08-11-2015 15:05 ]

Ja dat kan.Pandawan schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:06:
Weet iemand of je met de steamcode die je bij de Harcopy versie krijgt (PC) ook gewoon de volledige game kan downloaden? anders moet ik eventjes een tijdelijke disk drive zien te regelen
Bij battlefield 3 op de PS3 kon je toevallig wel een optie wijzigen, die de kartelrandjes wat strakker maakte (soort AA) en dat hielp wel wat qua framerate. Maar het is niet zoals op de PC inderdaad.Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:04:
[...]
Ik denk niet dat dit kan, dat kan namelijk bij geen enkel spel op de console.
Jammer, dit filmpje zag er uit alsof het zo'n 15-20fps was, dat speelt echt niet fijn. Hopelijk is het niet constant zo, kan me voorstellen dat sommige gedeeltes met veel objecten dit hebben. Moeten ze maar een patch voor uitbrengen
Halfbakken, dat is een beetje overdreven, hè. De verkoopaantallen zijn niet op invloed van de performance van het toestel, of er nu maar eentje of honderdduizend van worden verkocht. Met een open-world game is er altijd kans op een kleine hik in de fps, vervelend? Yup. Wachten op een patch.Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:04:
En bij The Witcher 3 duurde dat op de PS4 wel even. Hoe verzinnen ze toch? De PlayStation 4 is de meest verkochte console van deze generatie en toch krijgen ze halfgebakken versie af te leveren.
FPS problemen komt, overigens, volgens mij op elk platform voor, op de PC zal dat net zo zijn op hardware die voldoet aan de eisen, je kunt niet elke situatie voorzien in een dynamisch spel. En zó erg zag het er niet uit. Weet jij veel, misschien is het alleen deze kamer, specifiek dit hoekje.
Haha..nou ja .. je deed het voorkomen alsof je de holy grail te pakken had.. Maar in feite kan iedereen met een steam preload de spel spelen als hij een VPN heeft met Nieuw-Zeeland bijv.. ik zie geen verschil eerlijk gezegd met een spel wat je speciaal uit duitsland haalt.Erasmo schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:00:
[...]
Valt mee, ik moet met een paar honderd man een verbinding van 10Mbit/s delen dus ik m'n preload duurt nog wel even. Hoop de NZ release net te redden.
Overigens gebruikte ik vroeger vaak VyprVPN maar dat werkt bij mij niet meer lekker met steam.
Just so you know.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Als de speler naar het punt tussen seconde 4 en 6 kijkt begint het beeld iets te stotteren.Lekker Ventje schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:11:
Kan aan mij liggen maar ik zie het hele probleem niet in dat filmpje. Maar goed, ik heb het verschil tussen 50Hz en 100Hz beeldbuizen ook nooit kunnen zien
Welke versie PS4 wordt er gebruikt, staat deze op een goed geventileerde locatie of wordt deze misschien erg warm?
Het schijnt alleen in een aantal gebouwen voor te komen waar veel vijanden aanwezig zijn.ToFast schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:08:
[...]
Bij battlefield 3 op de PS3 kon je toevallig wel een optie wijzigen, die de kartelrandjes wat strakker maakte (soort AA) en dat hielp wel wat qua framerate. Maar het is niet zoals op de PC inderdaad.
Jammer, dit filmpje zag er uit alsof het zo'n 15-20fps was, dat speelt echt niet fijn. Hopelijk is het niet constant zo, kan me voorstellen dat sommige gedeeltes met veel objecten dit hebben. Moeten ze maar een patch voor uitbrengen
Halverwege de video halveert de framerate en gaat het spel stotteren.Lekker Ventje schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:11:
Kan aan mij liggen maar ik zie het hele probleem niet in dat filmpje. Maar goed, ik heb het verschil tussen 50Hz en 100Hz beeldbuizen ook nooit kunnen zien
Ik vind het een beetje vreemd. De PS4 is een heel erg goed verkochte console, dus veel mensen zullen het spel gaan spelen op de PS4, dus je zou denken dat ze voldoende tijd steken in het optimaliseren van de PS4 versie. De PS4 heeft daarnaast ook nog aanzienlijk krachtigere GPU, dus het spel zou minstens zo goed moeten draaien als op de Xbox One, zeker omdat ze ervoor gekozen hebben om de versies grafisch identiek te maken.SacreBleu schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:09:
[...]
Halfbakken, dat is een beetje overdreven, hè. De verkoopaantallen zijn niet op invloed van de performance van het toestel, of er nu maar eentje of honderdduizend van worden verkocht. Met een open-world game is er altijd kans op een kleine hik in de fps, vervelend? Yup. Wachten op een patch.
FPS problemen komt, overigens, volgens mij op elk platform voor, op de PC zal dat net zo zijn op hardware die voldoet aan de eisen, je kunt niet elke situatie voorzien in een dynamisch spel. En zó erg zag het er niet uit. Weet jij veel, misschien is het alleen deze kamer, specifiek dit hoekje.
Dat maakt helemaal niks uit, tenzij de CPU echt extreem warm wordt, maar op dat moment zet een computer/console zichzelf al uit. De PS4 zit dus gewoon op een "normale" temperatuur en alles zou dus gewoon goed moeten werken.Cowamundo schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:17:
[...]
Als de speler naar het punt tussen seconde 4 en 6 kijkt begint het beeld iets te stotteren.
Welke versie PS4 wordt er gebruikt, staat deze op een goed geventileerde locatie of wordt deze misschien erg warm?
[ Voor 11% gewijzigd door Mithrildor op 08-11-2015 15:20 ]
Verwijderd
Nah ligt echt aan de game, mijn ps4 staat gewoon op m'n bureau niks dat de vents blockt ofz. Het aparte is dat het vooral binnen laggd. Buiten is het minder.Cowamundo schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:17:
[...]
Als de speler naar het punt tussen seconde 4 en 6 kijkt begint het beeld iets te stotteren.
Jij hebt er dus ook last van? of is het filmpje van jou? :-)Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:19:
[...]
Nah ligt echt aan de game, mijn ps4 staat gewoon op m'n bureau niks dat de vents blockt ofz. Het aparte is dat het vooral binnen laggd. Buiten is het minder.
Verwijderd
Ik heb er idd ook last van, filmpje is niet van mij ^_^Alcmaria schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:20:
[...]
Jij hebt er dus ook last van? of is het filmpje van jou? :-)
Ach, het spel zal op de PC vast ook niet helemaal vlekkeloos lopen maar als het geen game-breaking bugs zijn zoals deze kan ik er wel mee leven tot er een patch beschikbaar is.
Je volgende game? Een PSN/XBL kaart? Altijd wel ergens goed voor!kuusj98 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 22:24:
[...]
lol, vooral die 5 euro cadeaukaart maakt het hem, wat moet ik in godsnaam bij de Bart Smit kopen voor 5 euro? Uberhaupt bij de Bart Smit![]()
![]()
Wellicht hebben ze wel franchise zooi, t-shirts, bobblehead, sleutelhangers e.d.
de ps4 werd op november 2013 (2 jaar geleden) gelanceerd en had toen al niet cutting edge hardware. Het is niet zo gek als je een enorme sandbox game gaat draaien gemaakt in 2015, je hier en daar wat concessies moet doen op een console. Als die concessies zich beperken tot een occasional framerate dip zou ik me daar niet al te druk over maken.
Ik denk als je eenmaal midden in het spel zit, je een stottertje hier of daar niet meer opmerkt.
Verwijderd
Terechte opmerking en ik ben het met je eens.Alcmaria schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:43:
Ik wil de ps4 bezitters (en xbone) niet voor het hoofd stoten, maar ik ben bang dat er geen patch gaat komen voor eventuele framerate problemen.
de ps4 werd op november 2013 (2 jaar geleden) gelanceerd en had toen al niet cutting edge hardware. Het is niet zo gek als je een enorme sandbox game gaat draaien gemaakt in 2015, je hier en daar wat concessies moet doen op een console. Als die concessies zich beperken tot een occasional framerate dip zou ik me daar niet al te druk over maken.
Ik denk als je eenmaal midden in het spel zit, je een stottertje hier of daar niet meer opmerkt.
Fallout blijft een PC spel.
Ik laat hem voorlopig nog ff links liggen (heb toch geen tijd), maar denk dat ik hem uiteindelijk voor de PC ga halen.
PS4 hier, erg tevreden over, maar games als the witcher en fallout horen op de PC thuis.
Verwijderd
Deze problemen zijn schijnbaar niet aanwezig op de Xbox One, terwijl de Xbox One minder krachtig is dan de PS4, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Volgens mij ligt het er aan dat Fallout 4 eerst op de Xbox One wordt ontwikkeld en daarna naar de PC en PS4 wordt geport. Op een krachtige PC zal de krachtige hardware deze framerate-dipjes maskeren, maar ik denk dat ze het niet genoeg voor de PS4 en minder krachtige PCs hebben geoptimaliseerd.Alcmaria schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:43:
Ik wil de ps4 bezitters (en xbone) niet voor het hoofd stoten, maar ik ben bang dat er geen patch gaat komen voor eventuele framerate problemen.
Pas op met dit soort opmerkingen hier, dat is hier een gevoelig onderwerp.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:46:
[...]
Terechte opmerking en ik ben het met je eens.
Fallout blijft een PC spel.
Ik laat hem voorlopig nog ff links liggen (heb toch geen tijd), maar denk dat ik hem uiteindelijk voor de PC ga halen.
PS4 hier, erg tevreden over, maar games als the witcher en fallout horen op de PC thuis.
Het is ook in 9 van de 10 gevallen zo dat de Xbox versie op een lagere resolutie draait met stabielere framerates, terwijl de PS versie gepushed word om op 1080p te draaien terwijl dit eigenlijk net op het randje is en dus framedrops veroorzaakt.Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:50:
[...]
Deze problemen zijn schijnbaar niet aanwezig op de Xbox One, terwijl de Xbox One minder krachtig is dan de PS4, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Volgens mij ligt het er aan dat Fallout 4 eerst op de Xbox One wordt ontwikkeld en daarna naar de PC en PS4 wordt geport. Op een krachtige PC zal de krachtige hardware deze framerate-dipjes maskeren, maar ik denk dat ze het niet genoeg voor de PS4 en minder krachtige PCs hebben geoptimaliseerd.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Hoezo gevoelig? De superioriteit van PC op console is toch een algemeen aanvaard feit?Luukwa schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:50:
[...]
Pas op met dit soort opmerkingen hier, dat is hier een gevoelig onderwerp.
* YellowOnline zit teveel op 9gag
Op de console ben je afhankelijk van de developers en als die het vernaggelen kan je er zelf geen invloed op uit oefenen.
Of het spel dan qua gameplay op de console of pc thuis hoort, tja... Dat is persoonlijke voorkeur, zinloos om over te discussieren.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Haha das een mooieVerwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:47:
Als je nou bv .. intertoys belt en je doet je voor als iemand van het hoofdkantoor en je zegt "De game mag verkocht worden want Bart Smit doet het ook ".. Vervolgens een kwartier later nonchalant binnen lopen en vragen naar fallout 4 .. Optie ?![]()
Heb hem niet kunnen lospeuteren. Ze zijn echt heel streng overal en de mensen die hem op dit forum hebben meegekregen hebben echt Luck 10+
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 16:05 ]
Maar dat is niet het geval met Fallout 4. Zowel de PS4 als de Xbox One versie draaien op 1080p30. Als we Pete Hines van Bethesda mogen geloven dan zien beide versies er ook grafisch identiek uit. Beide versies zouden dus identiek moeten zijn. Als we puur naar de hardware van de consoles zouden kijken, dan zou de PS4 versie juist beter moeten draaien, maar we zien het omgekeerde. Bethesda heeft dus duidelijk weer eens te weinig tijd in de PlayStation versie gestoken.justifire schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:55:
[...]
Het is ook in 9 van de 10 gevallen zo dat de Xbox versie op een lagere resolutie draait met stabielere framerates, terwijl de PS versie gepushed word om op 1080p te draaien terwijl dit eigenlijk net op het randje is en dus framedrops veroorzaakt.
Kijk dat weet iedereen stiekem welYellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:56:
[...]
Hoezo gevoelig? De superioriteit van PC op console is toch een algemeen aanvaard feit?![]()
Nee !!!!Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:03:
[...]
Maar dat is niet het geval met Fallout 4. Zowel de PS4 als de Xbox One versie draaien op 1080p30. Als we Pete Hines van Bethesda mogen geloven dan zien beide versies er ook grafisch identiek uit. Beide versies zouden dus identiek moeten zijn. Als we puur naar de hardware van de consoles zouden kijken, dan zou de PS4 versie juist beter moeten draaien, maar we zien het omgekeerde. Bethesda heeft dus duidelijk weer eens te weinig tijd in de PlayStation versie gestoken.
Microsoft heeft betaald om de 2 games ''gelijk'' te houden en dat is nogal wat anders dan er geen tijd voor vrij maken.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Maar de versies zijn niet gelijk. De PS4 versie heeft problemen met de framerate en de Xbox One versie niet.beuker19 schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:06:
[...]
Nee !!!!
Microsoft heeft betaald om de 2 games ''gelijk'' te houden en dat is nogal wat anders dan er geen tijd voor vrij maken.
Ter vergelijking, Fallout 3 had volgens de wiki 59 quests (excl. DLC)
[ Voor 23% gewijzigd door bjorntju op 08-11-2015 16:23 ]
Misschien heeft MS dan nog wat extras betaaldMithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:09:
[...]
Maar de versies zijn niet gelijk. De PS4 versie heeft problemen met de framerate en de Xbox One versie niet.
Ik ga er gewoon vanuit dat er niet genoeg tijd in de PS4 port gestopt is en hoop dan dat ze dit met een patch gaan fixen. Want als ze grafisch gelijk zijn en de PS4 heeft de betere hardware dan mag de PS4 versie niet slechter lopen als er daadwerkelijk goed aan de PS4 versie gewerkt is.
Verwijderd
Ach, als mensen zich door zoiets aangevallen voelen moeten ze zich lekker druk maken over dat soort ondingen ;pLuukwa schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:50:
[...]
Pas op met dit soort opmerkingen hier, dat is hier een gevoelig onderwerp.
Precies! Ik hoop dat ze het gaan op tijd gaan fixen. Fallout 3 op de PS3 is nooit gefixt, dus dat belooft niet veel goeds, maar aan de andere kant liep Bethesda ook tegen het geheugenlimiet aan, dus wie weet.Deadsy schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:11:
[...]
Misschien heeft MS dan nog wat extras betaald![]()
Ik ga er gewoon vanuit dat er niet genoeg tijd in de PS4 port gestopt is en hoop dan dat ze dit met een patch gaan fixen. Want als ze grafisch gelijk zijn en de PS4 heeft de betere hardware dan mag de PS4 versie niet slechter lopen als er daadwerkelijk goed aan de PS4 versie gewerkt is.
Kijk dat klinkt goed, nu is er natuurlijk een verschil tussen uitgebreide of korte maar dat zal wel goed zitten denk ik zo!bjorntju schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:09:
Het aantal quests in de game van iemand die de stratagy guide al heeft:
spoiler:Rond de 200 https://www.reddit.com/r/...ceived_my_survival_guide/
Ter vergelijking, Fallout 3 had volgens de wiki 59 quests (excl. DLC)
Kunt altijd hopen op een release day patch. Want eigenlijk is de game nog niet uit.Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:13:
[...]
Precies! Ik hoop dat ze het gaan op tijd gaan fixen. Fallout 3 op de PS3 is nooit gefixt, dus dat belooft niet veel goeds, maar aan de andere kant liep Bethesda ook tegen het geheugenlimiet aan, dus wie weet.
Heb wel ergens gelezen dat iemand op de console een patch heeft gedownload.
Goed bezig vriend!Cowamundo schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:15:
[...]
spoiler:Kijk dat klinkt goed, nu is er natuurlijk een verschil tussen uitgebreide of korte maar dat zal wel goed zitten denk ik zo!
Ja, die patch is al een week uit, dus daar is dit niet in opgelost.Deadsy schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:17:
[...]
Kunt altijd hopen op een release day patch. Want eigenlijk is de game nog niet uit.
Heb wel ergens gelezen dat iemand op de console een patch heeft gedownload.
Ik moet heel erg goed kijken en 10 keer terugspoelen en dan vermoed ik dat ik het zie. Zal wel aan mijn oogafwijking liggen dat ik het niet zie, mazzeltje voor mijCowamundo schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:17:
[...]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Word dit wel goed aangegeven vooraf? Of kun je voordat je het doorhebt een spoiler doorgelezen hebben?
wow mega spoiler, er zijn korte en uitgebreide quest!
Dat de Xbox One het hoofd platform is zegt dan toch genoeg.Mithrildor schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:09:
[...]
Maar de versies zijn niet gelijk. De PS4 versie heeft problemen met de framerate en de Xbox One versie niet.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ja, dus? Ik snap jouw opmerking denk ik niet helemaal. Maakt het daarom niet uit dat de PS4 problemen heeft met de framerate. Ik vind het prima dat ze het spel op de Xbox One ontwikkelen, en ik kan het accepteren dat de PS4 versie er grafisch niet beter uitziet dan de Xbox One versie, maar wat ik enorm vreemd vind is dat de PS4 dit soort problemen heeft. Als je een spel op twee consoles uitbrengt dan horen ze op beide consoles gewoon goed te werken. Kun je een spel niet goed laten draaien op een console, dan breng je het spel niet uit op die console.beuker19 schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:32:
[...]
Dat de Xbox One het hoofd platform is zegt dan toch genoeg.
Wat ik zag in het filmpje lijkt vooral het gebrek aan optimalisatie voor bepaalde ruimtes en dat is gewoon aan te pakken. Ik ga me er sowieso niet druk om maken.
Je moet even eerlijk zijn in wat er eerst stond, voor je edit.Cowamundo schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:25:
[...]
wow mega spoiler, er zijn korte en uitgebreide quest!
Haha, ga je nu echt de Xbox de schuld geven van framedrops op de PS ?beuker19 schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:32:
[...]
Dat de Xbox One het hoofd platform is zegt dan toch genoeg.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Hahaha Nee.beuker19 schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:06:
[...]
Nee !!!!
Pc? Dat zijn toch die wit/gele dingen met Windows erop waar je continu moet rommelen met updates, virusscanners en drivers?YellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:56:
[...]
Hoezo gevoelig? De superioriteit van PC op console is toch een algemeen aanvaard feit?![]()
Rommelen? Nee, hoor. Drie klikjes, klaar. Sterker nog, updates gaan automagisch.Donstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:36:
Pc? Dat zijn toch die wit/gele dingen met Windows erop waar je continu moet rommelen met updates, virusscanners en drivers?

Verwijderd
Alsof updates op consoles niet bestaanDonstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:36:
Pc? Dat zijn toch die wit/gele dingen met Windows erop waar je continu moet rommelen met updates, virusscanners en drivers?
Goedpraten noemen ze dat. Op de zaak moet ik met Windows werken en het komt geregeld voor dat mijn machine bij het booten net updates gaat configureren waardoor ik zit te wachten.SacreBleu schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:38:
[...]
Rommelen? Nee, hoor. Drie klikjes, klaar. Sterker nog, updates gaan automagisch.
Op de zaak prima maar best irritant als je na een dag werken thuiskomt en even 20 minuten hebt om te gamen.
Je kunt updates ook uitzetten zodat jij bepaald wanneer ze geinstaleerd worden.Donstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:40:
[...]
Goedpraten noemen ze dat. Op de zaak moet ik met Windows werken en het komt geregeld voor dat mijn machine bij het booten net updates gaat configureren waardoor ik zit te wachten.
Op de zaak prima maar best irritant als je na een dag werken thuiskomt en even 20 minuten hebt om te gamen.
Op deze manier zal het geen invloed hebben op jouw game tijd ofzo.
Dat wil ik ook wel doen hoor, er stond eerst een getal maar dat heb ik letterlijk direct na het posten veranderd, domme fout I know maar jouw reply was 3 minuten later en dus niet echt meer van belang.Alcmaria schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:36:
[...]
Je moet even eerlijk zijn in wat er eerst stond, voor je edit.
Enfin, back on the hype train!
Maar die gaan daadwerkelijk automatisch.
Hoeven zichzelf niet te configureren zodra ik de console of game start enz.
Natuurlijk is een game "mooier" op de pc, dat weet ik ook wel (Althans niet als je een 300,- console vergelijkt met een 300,- pc) maar het gemak is voor mij veel belangrijker.
Ik werk een hele dag met die ellende, dan moet het thuis gewoon werken.
Maar dan mis je weer eventueel belangrijke security patches, iets wat je op windows natuurlijk niet moet willen.Deadsy schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:42:
[...]
Je kunt updates ook uitzetten zodat jij bepaald wanneer ze geinstaleerd worden.
Op deze manier zal het geen invloed hebben op jouw game tijd ofzo.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 08-11-2015 16:44 ]
Wit-geel? Gaat dit over een computer in de jaren 90 bij een kettingroker? Niemand met een beetje smaak heeft nog een witte computer sinds de jaren 2000.Donstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:36:
[...]
Hahaha Nee.
[...]
Zeg ook niet dat je nooit moet updaten of het 1x in de maand moet doen.Donstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:42:
[...]
[...]
Maar dan mis je weer eventueel belangrijke security patches, iets wat je op windows natuurlijk niet moet willen.
Als je automatische updates uitzet kun je het ook gewoon doen na je sessie wanneer je de PC uitzet.
Ja deze dingen weet je welYellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:43:
[...]
Wit-geel? Gaat dit over een computer in de jaren 90 bij een kettingroker? Niemand met een beetje smaak heeft nog een witte computer sinds de jaren 2000.

Maar goed dat is een beetje flauw idd, ze zijn er tegenwoordig ook in donkere tinten

Op de Playstation moet je ook wachten als je wil updaten. Je PC kun je nog configureren om alleen up te daten wanneer je het wil. Je PS4 kan gelijk niet online als je deze niet update naar de nieuwste versie.Donstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:40:
[...]
Goedpraten noemen ze dat. Op de zaak moet ik met Windows werken en het komt geregeld voor dat mijn machine bij het booten net updates gaat configureren waardoor ik zit te wachten.
Maargoed, waar hebben we het nou over. Ieder zijn ding. Ik hoef niet te betalen om online te mogen spelen.

Verwijderd
Ik had eerst even niet door dat je het allemaal als grap bedoeltDonstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:42:
Maar dan mis je weer eventueel belangrijke security patches, iets wat je op windows natuurlijk niet moet willen.

Nah. De mijne ziet er eerder zo uit:Donstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:47:
[...]
Ja deze dingen weet je wel
[afbeelding]
Maar goed dat is een beetje flauw idd, ze zijn er tegenwoordig ook in donkere tinten![]()
[afbeelding]

Gewoon een beetje trollen joh, de pc games happen altijd zo lekkerVerwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:47:
[...]
Ik had eerst even niet door dat je het allemaal als grap bedoelt
Ooh maar die is best coolYellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:49:
[...]
Nah. De mijne ziet er eerder zo uit:
[afbeelding]
Gelukkig reageren console gamers altijd heel rationeelDonstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:49:
[...]
Gewoon een beetje trollen joh, de pc games happen altijd zo lekker
Verwijderd
Hierom heb ik ook een PS4 staan.Donstil schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:42:
[...]
Maar die gaan daadwerkelijk automatisch.
Hoeven zichzelf niet te configureren zodra ik de console of game start enz.
Natuurlijk is een game "mooier" op de pc, dat weet ik ook wel (Althans niet als je een 300,- console vergelijkt met een 300,- pc) maar het gemak is voor mij veel belangrijker.
Ik werk een hele dag met die ellende, dan moet het thuis gewoon werken.
Oewww, iemand dist(?) alle apple gebruikers in één keer. Alle gekheid op een stokkie, snap dat veel mensen Fallout als een PC game zien, denk zelf voornamelijk vanwege de Mods die er uiteraard voor gaan komen. De PC markt is ook niet meer zo onbereikbaar, kunt volgens mij voor de prijs van een PS4 wel een leuke pc in elkaar knutselen. Het voegt voor mij alleen niet zo veel toe, geef zelf niet genoeg om de mods of de graphics om het waard te maken. Het mag van mij zelfs stotteren, vond dit bij The Witcher ook geen gigantisch probleem. Als dat betekent dat ik Teddybeertjes op raiders mag afschieten waardor hun hoofd eraf vliegt, vind ik het primaYellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:43:
[...]
Wit-geel? Gaat dit over een computer in de jaren 90 bij een kettingroker? Niemand met een beetje smaak heeft nog een witte computer sinds de jaren 2000.
De muur is ook expres in bijpassende verweerde stijl?YellowOnline schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:49:
[...]
Nah. De mijne ziet er eerder zo uit:
[afbeelding]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit topic is gesloten.
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden
Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen
Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.