Bart Smit even gebeld (ook ongeduldig uiteraard). De dozen liggen er. Maar er staat 10-11 op. "Alleen als iemand anders ze eerder verkoopt, doen wij natuurlijk mee." Dus ... Totdat iemand hier ~bewijs~ levert, zal er geen Fallout 4 voor Bart Smit-klanten zijn.
Allee ik heb juist mijn stoute schoenen aangetrokken en opnieuw naar Bart Smith gebeld.
Ze hebben de game effectief binnen maar mogen/willen hem niet meegeven voor 10 november.
Volgens die mevrouw zullen ook de via de site op 10 november toekomen...
Ze hebben de game effectief binnen maar mogen/willen hem niet meegeven voor 10 november.
Volgens die mevrouw zullen ook de via de site op 10 november toekomen...
Haha. Dat is dan (helaas) overal zo. Ik neem aan dat we niet hetzelfde filiaal hebben geraadpleegd.
Lol gelijktijdig.... ze krijgen daar precies opeens veel telefoon ivm Fallout 4.... misschien als we blijven stalken dat ze van miserie...ap3nr0ts schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:54:
Bart Smit even gebeld (ook ongeduldig uiteraard). De dozen liggen er. Maar er staat 10-11 op. "Alleen als iemand anders ze eerder verkoopt, doen wij natuurlijk mee." Dus ... Totdat iemand hier ~bewijs~ levert, zal er geen Fallout 4 voor Bart Smit-klanten zijn.
De bezorger is toch echt onderweg naar de bart smit. Ik raad iedereen die bij de bart smit Fallout 4 besteld heeft aan persoonlijk langs te gaan en om de game te vragen, en indien ze nee zeggen, dan moet je zeggen dat je je bestelling gaat annuleren omdat je de game wel al in de media markt kan ophalen. Kijken wat er gebeurt. 😁Jumpman schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:53:
[...]
De paketten naar adressen in Nederland staan klaar in rolcontainers en worden pas maandag met PostNL meegestuurd (daarom heb je alwel een Track & Trace code). Is bij elke grote release zo. Misschien heb je inderdaad met een onderlinge zending naar een filiaal wel geluk.
Ik vond het mooi dat het arme meisje meteen vroeg of ik iets over Black Ops wilde weten. Ik vrees dat dit de drukste week van het jaar voor ze is.Thommiie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:57:
[...]
Lol gelijktijdig.... ze krijgen daar precies opeens veel telefoon ivm Fallout 4.... misschien als we blijven stalken dat ze van miserie...
Niemand hier die een mooi bonnetje kan fotosoepen?ap3nr0ts schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:54:
Ga zo de bart smit in emmen maar is proberen, hopen dat de meid die niks van games weet er staat
Dat zeg ik toch ook, misschien heb je van een onderlinge zending naar een Bart Smit filiaal geluk.Dutchveteran schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:58:
[...]
De bezorger is toch echt onderweg naar de bart smit. Ik raad iedereen die bij de bart smit Fallout 4 besteld heeft aan persoonlijk langs te gaan en om de game te vragen, en indien ze nee zeggen, dan moet je zeggen dat je je bestelling gaat annuleren omdat je de game wel al in de media markt kan ophalen. Kijken wat er gebeurt. 😁
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
zoveel charmisa en luck heb je niet:PDutchveteran schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:58:
[...]
De bezorger is toch echt onderweg naar de bart smit. Ik raad iedereen die bij de bart smit Fallout 4 besteld heeft aan persoonlijk langs te gaan en om de game te vragen, en indien ze nee zeggen, dan moet je zeggen dat je je bestelling gaat annuleren omdat je de game wel al in de media markt kan ophalen. Kijken wat er gebeurt. 😁
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
hm nee, maar zijn intelligence zit wel zo te zien op 8
misschien je power fist maar proberen..mugenmarco schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:04:
[...]
hm nee, maar zijn intelligence zit wel zo te zien op 8Luck zal denk op 2 staan.

Misschien zijn de lockpick en sneak skill wel heel goed
Ik woon in emmen. Laat ff weten of het je lukt. Knal ik er direct ff langs na werkdustkiller schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:02:
[...]
Niemand hier die een mooi bonnetje kan fotosoepen?
Ga zo de bart smit in emmen maar is proberen, hopen dat de meid die niks van games weet er staat
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Gewoon achter de verkoopster gaan staan in sneak mode en wachten tot je status op [hidden] staat.dustkiller schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:05:
[...]
Misschien zijn de lockpick en sneak skill wel heel goed
[ Voor 4% gewijzigd door voxxel op 05-11-2015 12:06 ]
Er zal hopelijk niet zo'n bureaucratie heersen bij de Bart Smit filialen.mugenmarco schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:04:
[...]
hm nee, maar zijn intelligence zit wel zo te zien op 8Luck zal denk op 2 staan.
En dan looten?voxxel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:06:
[...]
Gewoon achter de verkoopster gaan staan in sneak mode en wachten tot je status op [hidden] staat.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
ej je gaat toch niet het spel via pickpocket halen he?voxxel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:06:
[...]
Gewoon achter de verkoopster gaan staan in sneak mode en wachten tot je status op [hidden] staat.

Precies, voor een beetje karma loss zou ik het niet laten
Granaat plaatsen bedoel je?
*achievement unlocked*
[ Voor 6% gewijzigd door dustkiller op 05-11-2015 12:09 ]
Dog Meat inschakelen ? go fetch
haha ik lach mij rot om jullie reacties
jullie zijn ekte fallout fanaten XD
Héhé, wel een beetje precies.. Nu honest, dit is geleden van CIV 5 dat ik nog zo naar een game heb uitgekeken...
Zojuist met Bol.com getweet, zij hebben voldoende in stock gekregen voor mensen die de Pip-Boy Edition (ikzelf de PS4 versie) bij hun hebben besteld. Zal gewoon 10-11 bezorgd worden.
Van www.reddit.com/r/fo4
Sitting next to my friend on the couch, I saw him click the "play" icon in steam for fallout 4 at least 6 times.
I asked him why he kept doing it.
He slowly turns to me, looks me dead in the eye and says:
"You miss every shot you don't take"
Some hardcore shit right there.
Sitting next to my friend on the couch, I saw him click the "play" icon in steam for fallout 4 at least 6 times.
I asked him why he kept doing it.
He slowly turns to me, looks me dead in the eye and says:
"You miss every shot you don't take"
Some hardcore shit right there.
oké ik heb me een beetje laten meeslepen.... daarnet ook naar Dreamland gebeld, waar ik hem heb besteld. Een kleine leugen verteld, "mijn maat heeft hem al" .
Maar dreamland heft hem nog niet binnen
Die kerel zei wel, als je een copietje kunt laten zien van het kassaticket van je maat. krijg je hem hier ook van het moment hem binnen is ..... grrrr
Ik voel me opeens 25 jaar jonger ... lol 
edit: wel een beetje fustrerend op minder dan 200m van mijn desk hier op't werk ligt er een Bart smith. ik
kan haast de doozekes zien liggen...
Maar dreamland heft hem nog niet binnen
Die kerel zei wel, als je een copietje kunt laten zien van het kassaticket van je maat. krijg je hem hier ook van het moment hem binnen is ..... grrrr
edit: wel een beetje fustrerend op minder dan 200m van mijn desk hier op't werk ligt er een Bart smith. ik
kan haast de doozekes zien liggen...
[ Voor 15% gewijzigd door MyPhanTomMind op 05-11-2015 12:25 ]
Ik liet dogmeat niet doodgaan, ging ie wel dood dan deed ik load game. ik voel me echt eenzaam in dat spel als ik geen companion bij me heb. in NV liep ik rond met E-DE en toen ontmoetten ik dat cowboy meisje van die caravan YAAY buggy dus toen had ik 2 followers, ik was helemaal in me sasboe2 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:28:
Tuurlijk, dogmeat had ook een heel kort leven in mijn F3 playthrough.
Heb jarenlang naast meerdere buren met non-stop blaffende honden gewoond. Kan die beesten absoluut niet verdragen.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Kon helaas geen vrij krijgen volgende week dus de planning was om een week met weinig slaap te nemen.
Nu ging er echter iets mis met de planning en is er eigenlijk minder werk te verzetten als verwacht en vragen ze of mensen deze week wat minder uren willen inleveren.
zou het dan toch zo zijn dat ik en fallout kan spelen en toch nog een beetje kan slapen aankomende week XD
Nu ging er echter iets mis met de planning en is er eigenlijk minder werk te verzetten als verwacht en vragen ze of mensen deze week wat minder uren willen inleveren.
zou het dan toch zo zijn dat ik en fallout kan spelen en toch nog een beetje kan slapen aankomende week XD
Vraagje heeft iemand een effectieve link naar die bewuste "Perks"-excel ? 
Ik lees er wel over maar kan hem nie vinden
https://docs.google.com/s...NiOAwF7hmSpBDg/edit#gid=0Thommiie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:39:
Vraagje heeft iemand een effectieve link naar die bewuste "Perks"-excel ?
De excel sheet is vooral handig om een beetje te plannen.
Deze ook bekend ?
http://www.insidegamer.nl...reid-je-voor-op-fallout-4
http://www.insidegamer.nl...reid-je-voor-op-fallout-4
Thx
Ben ik verkeerd, maar heb je per Perk & Rank ook nog verschillende niveau's ?
spoiler:
Bv Perception Rank 3 = Pic pockets is 25 % eaysier
Als ik me niet vergis zijn er hier nog verschillende stapen in zodoende , 50 % , 75 % ....
Als ik me niet vergis zijn er hier nog verschillende stapen in zodoende , 50 % , 75 % ....
[ Voor 34% gewijzigd door MyPhanTomMind op 05-11-2015 12:55 ]
Ik heb even zitten kloten met die tool en ik kom uit op:
S 3
P 7
E 1
C 3
I 4
A 7
L 3
Hiermee heb ik een redelijk all round character met een focus op sneaking en sniping. Een aantal belangrijke perks om een betere sniper te worden liggen wel binnen handbereik als ik wat extra punten in s.p.e.c.i.a.l. investeer of bobbleheads tegen kom.
Hier is een lijstje met de quests in Fallout 4:
http://www.nukahub.com/quests-detailed/
Let op: de namen en afbeeldingen van de quests bevatten spoilers!
Het zijn er 72 in totaal (nou ja, er staan er 72 in dat lijstje), en daarnaast zijn er waarschijnlijk ook weer zoals altijd unmarked quest. De quests zijn verspreid over de Main Quest, een aantal facties en misc quests.
EDIT: Hier is ook nog een lijstje van de perks die je met de Magazines (zoals Grognak the Barbarian) krijgt:
http://www.nukahub.com/perks/magazine/
En hier een lijstje van de perks die je van de companions krijgt:
http://www.nukahub.com/perks/companion/
Let op: er zitten afbeeldingen (vault boy tekeningen) van de companions bij.
EDIT2: Hier ook nog de companions zelf:
http://www.nukahub.com/characters/companions/
Let op: ook spoilers
http://www.nukahub.com/quests-detailed/
Let op: de namen en afbeeldingen van de quests bevatten spoilers!
Het zijn er 72 in totaal (nou ja, er staan er 72 in dat lijstje), en daarnaast zijn er waarschijnlijk ook weer zoals altijd unmarked quest. De quests zijn verspreid over de Main Quest, een aantal facties en misc quests.
spoiler: Facties
Ik denk echter niet dat je ze allemaal kunt doen, de Institute en de Railroad zijn namelijk vijanden (tenminste, dat waren ze in Fallout 3) en voor een van de quests van de Institute moet je een voertuig van de BoS vernietigen.
EDIT: Hier is ook nog een lijstje van de perks die je met de Magazines (zoals Grognak the Barbarian) krijgt:
http://www.nukahub.com/perks/magazine/
En hier een lijstje van de perks die je van de companions krijgt:
http://www.nukahub.com/perks/companion/
Let op: er zitten afbeeldingen (vault boy tekeningen) van de companions bij.
EDIT2: Hier ook nog de companions zelf:
http://www.nukahub.com/characters/companions/
Let op: ook spoilers
[ Voor 30% gewijzigd door Mithrildor op 05-11-2015 13:05 ]
Sneak/ stealth heeft ook mijn voorkeur.voxxel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:57:
[...]
S 3
P 7
E 1
C 3
I 4
A 7
L 3
Hiermee heb ik een redelijk all round character met een focus op sneaking en sniping. Een aantal belangrijke perks om een betere sniper te worden liggen wel binnen handbereik als ik wat extra punten in s.p.e.c.i.a.l. investeer of bobbleheads tegen kom.
Je kan doordat je maar 21 punten kan verdelen de focus maar leggen op een paar dingen...
Charisma en Intelligence vind ik ook belangrijk. Andere zaken blijven dan helaas achter...
Zijn er toevallig al comparison screen shots tussen de Ps4/pc versie?
twijfel heel erg of ik de game nou op de ps4 moet gaan halen of voor de pc. Heb niet zo een heel modern pc meer: i5 - 2x 670 SLI setup.
twijfel heel erg of ik de game nou op de ps4 moet gaan halen of voor de pc. Heb niet zo een heel modern pc meer: i5 - 2x 670 SLI setup.
The first casualty in war is always the truth...
Ik zag wel PNG screenshots van de PS4 versie langskomen. Zagen er prima uit (stuk beter dan de eerdere JPEG screenshots). Edit: LinkjeJumpiefox schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:03:
Tja, voor mij een makkelijke keuze: op m'n slaapkamer gaan zitten koukleumen met een klein schermpje en stereo geluid of op een comfortabele bank voor een 50" TV met een deftige 5.1 installatie.twijfel heel erg of ik de game nou op de ps4 moet gaan halen of voor de pc. Heb niet zo een heel modern pc meer: i5 - 2x 670 SLI setup.
[ Voor 9% gewijzigd door Aaargh! op 05-11-2015 13:11 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Volgens mij concurreerde een 670 destijds met de Radeon 7870?Jumpiefox schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:03:
Als dat klopt dan heeft jouw systeem meer dan 2 keer de grafische kracht dan de PS4 (a la 7850). Ik zou het wel weten.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
En de kracht van je GPU is het enige wat de spelervaring bepaald ?EvaluationCopy schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:15:
Als dat klopt dan heeft jouw systeem meer dan 2 keer de grafische kracht dan de PS4 (a la 7850). Ik zou het wel weten.
Vrijwel alle PC's gebruiken bijvoorbeeld LCD schermen, ik zou geen games willen spelen op een LCD. Hoeveel mensen hebben net zo'n goede geluidsinstallatie aan hun PC hangen als aan hun TV/thuisbios ? etc.
De keuze is natuurlijk heel persoonlijk maar het lijkt me heel erg kort door de bocht om het alleen af te laten hangen van de kracht van je GPU.
euh ja..Aaargh! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:25:
[...]
En de kracht van je GPU is het enige wat de spelervaring bepaald ?
Vrijwel alle PC's gebruiken bijvoorbeeld LCD schermen, ik zou geen games willen spelen op een LCD. Hoeveel mensen hebben net zo'n goede geluidsinstallatie aan hun PC hangen als aan hun TV/thuisbios ? etc.
De keuze is natuurlijk heel persoonlijk maar het lijkt me heel erg kort door de bocht om het alleen af te laten hangen van de kracht van je GPU.
je weet nooit wat iemand thuis heeft staan..
ik heb bv thuis in de huiskamer een 60'' full hd tv staan (plasma) maar daarnaast staat dan weer een hele oude B&O geluids installatie tussen (sublime geluid maar echt geen 5.1)
ga ik vervolgens naar mijn desktop dan kijk ik tegen een 32'' 4k ips scherm aan met 2 studio monitoren (jeweetwel speakers) waar ook een partij geluid uit komt waar je U tegen zegt...
als ik dan alleen al naar deze 2 dingen kijk speel ik het liever op de pc dan op de ps4 beneden, maar dat is mijn persoonlijke mening..
het hele 5,1 geluid is leuk maar is voor mij geen beslissende reden doe mij maar gewoon mooie plaatjes het geluid mag best stereo zijn en klaar
Intelligence lijkt behoorlijk belangrijk te worden ivm mods en gunmodification, minstens level 4 dus.
[ Voor 76% gewijzigd door psychoclown op 06-11-2015 13:43 ]
En die opmerking van vergelijkbare videokaarten gaat hier niet volledig op, ja de PC is sterker. Maar optimalisatie speelt een heel erg grote rol in de uiteindelijke output van games. Dus op een PS4 kunnen de graphics SOMS net zo goed zijn als op de PC. Zie bijv. Arkham knight. Ik ben zelf een fanatieke PC gamer, maar ik kan met gemak toegeven dat games er ook heel erg goed uit zien op de PS4, niet zoals op de PC op ultra settings, maar toch.
Code werkt bij mij niet. Hoe ben je aan deze code gekomen?samuel123 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:11:
Met code "extra" bij Wehkamp voor 35,99 (incl.) verzenden.
Wel de PC versie , andere versies iets hoger geprijsd .
Valsheid in geschrifte is nog steeds een ding in Nederland. Gewoon nog even geduld hebben, wat past bij een PEGI rating van 18.
[ Voor 38% gewijzigd door psychoclown op 06-11-2015 13:43 ]
Deze code werkt alleen als je er een mail over hebt gehadRemcoww schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:32:
[...]
Code werkt bij mij niet. Hoe ben je aan deze code gekomen?
Ik wou net zeggen wat hier boven al staat dat dit niet bepaald netjes is :-) /moraalridderDutchveteran schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:29:
Het zou echt heel nice zijn als iemand een bon van de mediamarkt ofzo kan photoshoppen zodat er Fallout 4 op staat. Dat is voor ons allemaal winst! Kunnen we allemaal al direct aan de slag. (Tenminste als al die winkels de regel hanteren van als ze hem ergens anders al verkopen dan verkopen wij hem nu ook.
Warhammer en PC games en lego
NDA's doorbreken is werelwijd ook iets dat justitieel gezien incorrect is, maar dat betekent ook niet dat het niet gedaan wordt? Ik zeg niet dat het iets goeds is, maar zoals velen hier zeggen, we wachten al heel lang op deze game en we voelen ons weer als kleine kinderen zodra we maar het idee krijgen dat we deze game vandaag of morgen kunnen spelen. Ik heb er immers voor betaald, dus heb ik het recht om enthousiast te zijn hierover. We moeten inderdaad geduld hebben, maar dat het past bij een PEGI rating van 18 is achterhaald, er zijn veel mensen die 18 of ouder zijn en die geen enkel eigenschappen hebben van iemand die je als volwassen of geduldig zou beschouwen.Trenchdog schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:32:
[...]
Valsheid in geschrifte is nog steeds een ding in Nederland. Gewoon nog even geduld hebben, wat past bij een PEGI rating van 18.
EDIT: Ik zeg ook niet dat ik dat zou doen, ik zeg alleen dat het idee om de game morgen al te spelen heel fijn is.

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchveteran op 05-11-2015 13:41 ]
PC kan je perfect aansluiten op TV en geluidsinstallatie.......Aaargh! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:25:
[...]
En de kracht van je GPU is het enige wat de spelervaring bepaald ?
Doe het zelf zo voor The Witcher 3 en ga het ook zo voor Fallout 4 doen.
En wat voor flauwekul is dat van LCD man.......
Afhankelijk van het type game is een LCD monitor veel beter dan jouw TV.
Bij games waar een snelle reactie het verschil tussen leven en dood kan zijn, zoals shooters, is een LCD monitor in de regel altijd beter dan een gelijkgeprijsde TV.
Niet zo bij Fallout granted, maar dan nog kan ik mijn PC aansluiten op mijn TV.
Zelf zie ik niet in waarom je met zo'n PC zou kiezen voor de PS4 versie..... ieder zijn ding maar gamen in 30 FPS is zo irritant. Alles voelt zo houterig aan en voornamelijk al je acties voelen vertraagder aan. Laatst nog eens even GTA V geprobeerd op PS3 en my god, never again. Desnoods speel je het niet op hoogste maar dan heb je nog steeds een superieure gameplay-ervaring omdat alles snel reageert en vloeiend aanvoelt.
Don't care about the graphics, care about the smoothness and responsiveness.
Geen succes bij de bart smitLipst3r schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:05:
[...]
Ik woon in emmen. Laat ff weten of het je lukt. Knal ik er direct ff langs na werk
Verwijderd
Hoe het moreel zit laat ik in het midden, maar zolang je geen spel probeert terug te brengen met een geshopte bon betwijfel ik dat een en ander strafbaar is.Trenchdog schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:32:
Hoe strafbaar dat zou zijn, zou ik niet weten, ik heb geen rechten gestudeerd en daarom doe ik daar ook geen uitspraken over. Wat ik wel kan zeggen is het volgende:Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:42:
[...]
Hoe het moreel zit laat ik in het midden, maar zolang je geen spel probeert terug te brengen met een geshopte bon betwijfel ik dat een en ander strafbaar is.
Je gebruikt een fake-bon (gemaakt m.b.v. photoshop) om een game eerder te halen, waarvoor je gewoon de volledige prijs hebt betaald. Dus zo erg is het nou ook weer niet.
EDIT: laten we gewoon on-topic blijven. Wat is het eerste dat jullie gaan doen zodra jullie de game hebben?
[ Voor 8% gewijzigd door Dutchveteran op 05-11-2015 13:46 ]
Stuur de bon maar door ik shop 'm wel ff.Dutchveteran schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:29:
Het zou echt heel nice zijn als iemand een bon van de mediamarkt ofzo kan photoshoppen zodat er Fallout 4 op staat. Dat is voor ons allemaal winst! Kunnen we allemaal al direct aan de slag. (Tenminste als al die winkels de regel hanteren van als ze hem ergens anders al verkopen dan verkopen wij hem nu ook.
Verwijderd
De bon heeft dan ook niets met de geldigheid van jouw aankoop te maken, alleen met het overtuigen van de winkel het spel aan jou te verkopen. Dat maakt het hooguit een civielrechtelijke kwestie, en zelfs dat betwijfel ik.Dutchveteran schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:45:
Je gebruikt een fake-bon (gemaakt m.b.v. photoshop) om een game eerder te halen, waarvoor je gewoon de volledige prijs hebt betaald. Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Ik gok dat een bon van de Mediamarkt een streepjescode bevat waaraan men onmiddellijk kan zien dat het ding nep is. Strafrechtelijk problematisch of niet, je uit een winkel verbannen kunnen ze altijdNoctonix schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:46:
Stuur de bon maar door ik shop 'm wel ff.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 13:48 ]
http://i39.tinypic.com/m8lieq.jpgNoctonix schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:46:
[...]
Stuur de bon maar door ik shop 'm wel ff.
Alstublieft ga er maar mee aan de slag
Ik ben geen advocaat, maar artikel 225 zegt:Dutchveteran schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:45:
[...]
Hoe strafbaar dat zou zijn, zou ik niet weten, ik heb geen rechten gestudeerd en daarom doe ik daar ook geen uitspraken over. Wat ik wel kan zeggen is het volgende:
Je gebruikt een fake-bon (gemaakt m.b.v. photoshop) om een game eerder te halen, waarvoor je gewoon de volledige prijs hebt betaald. Dus zo erg is het nou ook weer niethebben?
Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
laatste keer dat ik loop te janken om de gfx..
ik twijfel zelf ook tussen de pc of ps4 versie. PC= phenon x4 965 met 670gtx.
en de ps4 is met 48 inch en 5.1 surround..
ik wacht wel tot dinsdag en naar mn werk kijk ik ff wat op internet rond kwa vergelijkingen met mijn specs.
Dan haal ik de game wel ff bij ene mediamarkt.. Dan weet ik zeker, of de game soepel op mn pc loopt.. en of de gfx van ps4 meevallen/ gewoon MOOI zijn..
ik twijfel zelf ook tussen de pc of ps4 versie. PC= phenon x4 965 met 670gtx.
en de ps4 is met 48 inch en 5.1 surround..
ik wacht wel tot dinsdag en naar mn werk kijk ik ff wat op internet rond kwa vergelijkingen met mijn specs.
Dan haal ik de game wel ff bij ene mediamarkt.. Dan weet ik zeker, of de game soepel op mn pc loopt.. en of de gfx van ps4 meevallen/ gewoon MOOI zijn..
Meestal eerst een paar main-quest missies. En dan ik vanzelf steeds meer af te dwalenDutchveteran schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:45:
[...]
EDIT: laten we gewoon on-topic blijven. Wat is het eerste dat jullie gaan doen zodra jullie de game hebben?
Verwijderd
Zonder jurisprudentie weet je niets, te meer omdat rechters doorgaans vinden dat zaken met elkaar in verhouding moeten staan.Mithrildor schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:49:
Ik ben geen advocaat, maar artikel 225 zegt:
[...]
Ik vraag me trouwens af of de Lone Wanderer perk (CHA 3) nogsteeds van toepassing is als je de hond meeneemt. Want ik wil geen normale companion, maar dogmeat spreekt me wel aan 
Zie spoiler voor de betekenis van de perk:
Zie spoiler voor de betekenis van de perk:
spoiler:
Lone Wanderer: When adventuring alone you 15% less damage and carry weight is increased by +50.
[ Voor 31% gewijzigd door voxxel op 05-11-2015 13:53 ]
Alstu: http://tinyurl.com/nbtsjlmdustkiller schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:48:
[...]
http://i39.tinypic.com/m8lieq.jpg
Alstublieft ga er maar mee aan de slag
[ Voor 18% gewijzigd door Noctonix op 05-11-2015 13:57 ]
Bart Smit zal hem zeker ook niet de avond ervoor willen meegeven
You will understand energy and you will be happy.
Ik vind 5.1 geluid in games juist heel veel toevoegen. Vaak hoor je een een vijand aankomen voordat je 'm ziet, met een goede 5.1 installatie hoor je dan ook de richting waar ie vandaan komt. Bovendien geeft het veel betere immersion.AjDuLion schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:28:
[...]
het hele 5,1 geluid is leuk maar is voor mij geen beslissende reden doe mij maar gewoon mooie plaatjes het geluid mag best stereo zijn en klaar
En monitor speakers zijn natuurlijk fantastisch voor 2.0 geluid maar voor een game zou ik toch wel de subwoofer missen, tenzij je een setje PMC's of vergelijkbare high-end monitoren hebt staan is dat toch niet echt vergelijkbaar.
Mijn fallout is geleverd by bart smit.gravit0n_ schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:53:
Bart Smit zal hem zeker ook niet de avond ervoor willen meegeven
Zal ik gewoon langs gaan en hem opeissen?
Heb er immers voor betaald 🤑.
Weet niet of ik hem mee krijg?
En of hij direct speelbaar is?
Goeie vraag, geen idee, maar ik denk dat Dogmeat niet als volwaardige companion beschouwd wordt omdat hij immers geen wapens kan hanteren. (ofwel?!)voxxel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:51:
Ik vraag me trouwens af of de Lone Wanderer perk (CHA 3) nogsteeds van toepassing is als je de hond meeneemt. Want ik wil geen normale companion, maar dogmeat spreekt me wel aan
Maar ik neem in dit soort games meestal ook geen companion mee. In FO3/NV bijvoorbeeld lopen ze me constant in de weg en gebeuren er soms rare dingen. Je moet ze ook altijd van commando's voorzien wat je soms vergeet. En dan sneak je een keer langs een bende vijanden en dan gaat je companion als een rambo / Gunslinger het gevecht aan. Leerooyyyy Jjeeenkiinnss!
Even afwachten hoe dit gaat in FO4. Er zullen vast een bak aan verbeteringen zijn maar vooralsnog is 'The Lone Wanderer" voor mij de way to go!
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
- Kan je proberenKoendej schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:55:
[...]
Mijn fallout is geleverd by bart smit.
Zal ik gewoon langs gaan en hem opeissen?
Heb er immers voor betaald 🤑.
Weet niet of ik hem mee krijg?
En of hij direct speelbaar is?
- Denk het niet
- De PS4/XB1 versie wel, PC niet
Dat zoiezo niet, Steam pre-load toch? Maar als ik om 0.00 dan kan spelen zou wel mooi zijn.
Hoeveel sneller verdien je nou eigenlijk exp op hoog level intelligence? Als ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk perks/special points wil dien ik dan feitelijk op 10 int te beginnen?
de bass is geen issue met mijn monitors, ik moet vaak switchen naar de 5'' set want op de 8'' set dreunt het door tot de buren...Aaargh! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:53:
[...]
Ik vind 5.1 geluid in games juist heel veel toevoegen. Vaak hoor je een een vijand aankomen voordat je 'm ziet, met een goede 5.1 installatie hoor je dan ook de richting waar ie vandaan komt. Bovendien geeft het veel betere immersion.
En monitor speakers zijn natuurlijk fantastisch voor 2.0 geluid maar voor een game zou ik toch wel de subwoofer missen, tenzij je een setje PMC's of vergelijkbare high-end monitoren hebt staan is dat toch niet echt vergelijkbaar.
als ik 5.1 wil pak ik de koptelefoon wel dan heb je wel meer immersion ja.
En dan elke keer als je wilt gamen je hele PC gaan verslepen ?aercaen schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:42:
[...]
PC kan je perfect aansluiten op TV en geluidsinstallatie.......
Doe het zelf zo voor The Witcher 3 en ga het ook zo voor Fallout 4 doen.
Ik kan echt super slecht tegen (snel-bewegend) LCD beeld. LCD technologie is gewoon niet geschikt voor bewegende beelden, LCD pixels zijn gewoon te traag. Tel daarbij op de slechte kleurweergave, beroerder black-levels, oneffenheid van het backlight (nog nooit een groot LCD scherm gezien met een perfect effen backlight, zelfs bij de meeste kleine schermpjes zitten er enorme verschillen in).En wat voor flauwekul is dat van LCD man.......
Afhankelijk van het type game is een LCD monitor veel beter dan jouw TV.
Bij games waar een snelle reactie het verschil tussen leven en dood kan zijn, zoals shooters, is een LCD monitor in de regel altijd beter dan een gelijkgeprijsde TV.
Dit ligt 100% aan mij, maar naar een bewegend LCD beeld kijken heeft op mij een vergelijkbaar effect als het geluid van nagels over een krijtbord. Voor een PC waar je vooral Office, mail, internet, etc. op gebruikt is het te doen, maar full-screen bewegende beelden...
Ja ik vraag het me af, aan de ene kant is het wel een companion, omdat dogmeat ook in combat eea kan toevoegen. Maar ik denk dat je dogmeat geen inventory kan laten dragen. Ik neig naar dogmeat meenemen, maar ik wil die perk eigenlijk ook sowieso..FloydRaalte schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:56:
[...]
Goeie vraag, geen idee, maar ik denk dat Dogmeat niet als volwaardige companion beschouwd wordt omdat hij immers geen wapens kan hanteren. (ofwel?!)
Maar ik neem in dit soort games meestal ook geen companion mee. In FO3/NV bijvoorbeeld lopen ze me constant in de weg en gebeuren er soms rare dingen. Je moet ze ook altijd van commando's voorzien wat je soms vergeet. En dan sneak je een keer langs een bende vijanden en dan gaat je companion als een rambo / Gunslinger het gevecht aan. Leerooyyyy Jjeeenkiinnss!
Even afwachten hoe dit gaat in FO4. Er zullen vast een bak aan verbeteringen zijn maar vooralsnog is 'The Lone Wanderer" voor mij de way to go!
Nou al ontvangen?Donstil schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:07:
Ook mijn BartSmit order is verstuurd![]()
Ben benieuwd, heb dit weekend niets dus zou heel goed uitkomen
Edit: Mijn order komt naar de zaak trouwens, niet naar een BartSmit filiaal.
Dus ontvangen is ontvangen![]()
Mijn eerste order van afgelopen vrijdag (met "voor 22:00 bestellen, morgen in huis) is geannuleerd door Bartsmit trouwens, dit is de order die ik maandag geplaatst heb. Hoop toch stiekem dat er een BubbleHead bij zit
Verwijderd
Waar speel jij dan op? CRT?Aaargh! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:59:Dit ligt 100% aan mij, maar naar een bewegend LCD beeld kijken heeft op mij een vergelijkbaar effect als het geluid van nagels over een krijtbord. Voor een PC waar je vooral Office, mail, internet, etc. op gebruikt is het te doen, maar full-screen bewegende beelden...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 14:05 ]
Haha neen helaas.
Is zoals een andere tweaker al vertelde, alleen de pakbon is aangemaakt, de tracktrace werkte niet.
PostNL is hier op de zaak al geweest, had er niets voor mij bij helaas.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als ik Reddit zo lees + de tweet van Peter Hines dan is Dogmeat gewoon een volwaardige companion. Hij zal dus je perk te niet doen als ik dit goed interpreteer...voxxel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:00:
[...]
Ja ik vraag het me af, aan de ene kant is het wel een companion, omdat dogmeat ook in combat eea kan toevoegen. Maar ik denk dat je dogmeat geen inventory kan laten dragen. Ik neig naar dogmeat meenemen, maar ik wil die perk eigenlijk ook sowieso..
.
Ik ook net de bartsmit gebeld.
Helaas postnl zei dat die afgeleverd was. Maar mevr zei dat dit nog niet t geval was en pas 10 november opgehaad mocht worden.
Stiekem had ik het gevoel dat ze hem gewoon al in der handen had tijdens t bellen😁
Helaas postnl zei dat die afgeleverd was. Maar mevr zei dat dit nog niet t geval was en pas 10 november opgehaad mocht worden.
Stiekem had ik het gevoel dat ze hem gewoon al in der handen had tijdens t bellen😁
Bass hoort niet te dreunen, een dreunende bass is een teken van een versterker die niet genoeg vermogen heeft voor de driver.AjDuLion schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:58:
[...]
de bass is geen issue met mijn monitors, ik moet vaak switchen naar de 5'' set want op de 8'' set dreunt het door tot de buren...
Misschien een idee om al die slowchat aangaande bestellingen, Bartsmitjes, wel of niet op tijd geleverd etc... in een andere Topic te doen? Pagina's vol met die meuk! (Niet dat dit iets zinvols toevoegt aan de Topic)
Plasma TV. Ook niet ideaal, ik heb ook last van de beperkingen van plasma technologie (b.v. line-bleed) maar dat is VEEL minder storend dan LCD.
Zodra ik 't me kan veroorloven ga ik naar OLED.
[ Voor 7% gewijzigd door Aaargh! op 05-11-2015 14:08 ]
JammerFloydRaalte schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:05:
[...]
Als ik Reddit zo lees + de tweet van Peter Hines dan is Dogmeat gewoon een volwaardige companion. Hij zal dus je perk te niet doen als ik dit goed interpreteer...
.
of een te kleine ruimte voor de grote van de monitoren in mijn gevalAaargh! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:07:
[...]
Bass hoort niet te dreunen, een dreunende bass is een teken van een versterker die niet genoeg vermogen heeft voor de driver.
Mwa, eerder een driver die op zijn eigen resonantiefrequentie tekeer gaat door een (slechte) bassreflex poort. En daar hebben al die shitty Creative/Logitech setjes last van.Aaargh! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:07:
[...]
Bass hoort niet te dreunen, een dreunende bass is een teken van een versterker die niet genoeg vermogen heeft voor de driver.
[ Voor 8% gewijzigd door gravit0n_ op 05-11-2015 14:09 ]
Er komen vast mods (op PC) die meerdere companions mogelijk maken..voxxel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:08:
[...]
JammerIk vind een hond eigenlijk wel passen bij een Lone Wanderer..
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Verwijderd
Afgeven op LCD en dan plasma als modern alternatief noemen is... curieusAaargh! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:08:
Plasma TV. Ook niet ideaal, ik heb ook last van de beperkingen van plasma technologie (b.v. line-bleed) maar dat is VEEL minder storend dan LCD.
Zodra ik 't me kan veroorloven ga ik naar OLED.
Mijn huidige plan is:voxxel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:57:
[...]
S 3
P 7
E 1
C 3
I 4
A 7
L 3
S 3
P 3
E 3
C 2
I 6
A 5
L 6
Na het verhogen van Perception en Charisma met 1 ga ik de volgende perks nemen:
Armorer, Rifleman, Locksmith, Toughness, Lead Belly, Lifegiver, Cap Collector, Lone Wanderer, Medic, Gun Nut, Hacker, Scrapper, Science!, Gunslinger, Command, Action Boy, Fortune Finder, Scrounger, Bloody Mess, Mysterious Stranger en Better Criticals. Ik heb nog niet over de volgorde nagedacht (waarschijnlijk doe ik gewoon maar wat).
spoiler: Bobbleheads
De Perception en Charisma Bobbleheads zijn al vroeg te krijgen dus dan gaan Perception en Charisma al vroeg naar respectievelijk 4 en 3. Kost me ook geen perks.
Setje near-field monitoren regelen, dit soort bijvoorbeeld (zo'n €8-9k/setjeAjDuLion schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:09:
[...]
of een te kleine ruimte voor de grote van de monitoren in mijn geval
Goede room-correction helpt ook.
Audyssey MultEQ XT doet echt wonderen. Ik kan de versterker in de woonkamer op bioscoop-niveau volume zetten, als ik naar de keuken loop hoor ik bijna niks meer (en ik heb echt flinterdunne binnenmuurtjes in m'n appartement). Heb het ook meerdere malen aan de buren gevraagd, ze hebben nooit last van m'n geluid terwijl ik toch regelmatig 's avonds laat film kijk op hoog volume. Ben ook wel eens wezen luisteren bij ze en je hoort echt niks terwijl als je tussen de speakers zit je het idee hebt dat de wereld vergaat.
Ik wil alleen geen companions, behalve dan dogmeatWasp schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:10:
[...]
Er komen vast mods (op PC) die meerdere companions mogelijk maken..
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:11:
[...]
Afgeven op LCD en dan plasma als modern alternatief noemen is... curieus
Plasma is nog altijd een superieure technologie t.o.v. LCD. Het is goedkoper EN geeft beter beeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Aaargh! op 05-11-2015 14:17 ]
Er komt vast wel een mod die Dogmeat niet mee laat tellen als Companion waardoor jij de Lone Wanderen perk gewoon kunt gebruiken incl. je hondje!voxxel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:15:
[...]
Ik wil alleen geen companions, behalve dan dogmeatMaar dat vind ik toch anders dan een mens achter je aan hebben lopen.
Donstil schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:04:
[...]
Haha neen helaas.
Is zoals een andere tweaker al vertelde, alleen de pakbon is aangemaakt, de tracktrace werkte niet.
PostNL is hier op de zaak al geweest, had er niets voor mij bij helaas.
Ik heb de T&T ook binnen.
Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL SorteercentrumOnderwegBezorgd
Verwacht bezorgmoment
Morgen 6 november
9:00 - 11:30 uur
Verwijderd
LCD en plasma zijn allebei niet ideaal. Plasma haalt geen hoge resoluties en heeft de door jou al genoemde nadelen, LCD heeft dan weer backlight bleeding of ghosting, afhankelijk van de precieze sub-technologie.Aaargh! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:17:
Plasma is nog altijd een superieure technologie t.o.v. LCD. Het is goedkoper EN geeft beter beeld.
Maar goed, nu zitten we in een totaal ander topic, dus als je het daar verder over wilt hebben verwijs ik je daarheen.
Zeer waarschijnlijk, maar dat zou voelen als cheaten omdat het niet de bedoeling is. Daarbij ga ik op de ps4 spelen, dus mods zijn voorlopig toch geen optie voor me. Ik moet het er maar gewoon mee doen helaas.FloydRaalte schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:17:
[...]
Er komt vast wel een mod die Dogmeat niet mee laat tellen als Companion waardoor jij de Lone Wanderen perk gewoon kunt gebruiken incl. je hondje!
Hoe bedoel je geen hoge resolutie?Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:19:
[...]
LCD en plasma zijn allebei niet ideaal. Plasma haalt geen hoge resoluties en heeft de door jou al genoemde nadelen, LCD heeft dan weer backlight bleeding of ghosting, afhankelijk van de precieze sub-technologie.
Maar goed, nu zitten we in een totaal ander topic, dus als je het daar verder over wilt hebben verwijs ik je daarheen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden
Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen
Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden
Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen
Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.