[Multi] Fallout 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 73 Laatste
Acties:
  • 237.428 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 18:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Chester schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:28:
Zou jammer zijn. Dat was ook altijd een minpunt in Mass Effect, er stond nooit wat je ging zeggen.
Jup dat vond ik echt redelijk storend, dan mocht je weer een save game loaden omdat je iets totaal onredelijks had gezegd waar je dat niet verwacht had te zeggen. Als het er al niet meteen bij zit hoop ik dat er of een optie in het menu / een mod voor komt. Niks is dommer dan iets zeggen wat je totaal niet wilt omdat je (tot op zekere hoogte) moet gokken wat er bedoeld wordt met de hint van +_ 4 woorden.

/Edit: heeft iemand hier Twitter zodat je die vraag kan posten op hun kanaal?

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 02-11-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

Ook ik vond VATS juist de beleving verminderen.... Alsof je in het echt ook zo een gevecht kon pauseren. Heb het maar 1x gebruikt en toen was ik er wel klaar mee...

Nog 7 nachtjes slapen :D

Ik werk dinsdagochtend gewoon wel, en hopelijk is de postbode dan al geweest, dan kan ik de installatie / download aanzetten. gamen zal pas in de avond of volgende ochtend gebeuren: vijf dagen weekend speciaal voor FO4 :)

leuker dan een pipboy:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/e15/11266388_1620218854928867_560890289_n.jpg

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 08-10 18:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Scighera schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:11:
Ook ik vond VATS juist de beleving verminderen.... Alsof je in het echt ook zo een gevecht kon pauseren. Heb het maar 1x gebruikt en toen was ik er wel klaar mee...
Ik had dat ik 50 uur ingame opeens op het verkeerde knopje drukte,... "Welcome to V.A.T.S.".. owja, dat bestond ook nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ircghost schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:12:
[...]

Ik had dat ik 50 uur ingame opeens op het verkeerde knopje drukte,... "Welcome to V.A.T.S.".. owja, dat bestond ook nog :+
Inderdaad....en zo snel is de combat daar ook niet... vorige week Unreal Tournament gedaan, gaat toch wel wat sneller :D

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwistnix schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:38:
[...]

Hm, ik snap ergens wat je zegt, maar ik denk niet dat het spel er leuker van zou worden. Niet als first-person RPG in ieder geval. Je mist het tactische overzicht en de uitkomst van sommige gevechten wordt dan wel heel erg RNG afhankelijk. Gaat denk ik enorm snel frustreren. Je moet dan eigenlijk wel continue teamgenoten hebben de je na een RNG misser uit de brand kunnen helpen.
Ik denk dat ze die bewuste aanpak beter in top-down RPGs kunnen laten; Wasteland 2 Directors Cut heb ik bijvoorbeeld wel met veel plezier op die manier gespeeld.
Daar heb je ook wel gelijk in hoor. Het liefste had ik bijvoorbeeld bij combat gezien dat de camera omhoog zou trekken zodat je een bird's eye-view krijgt en het turnbased zou worden, zoals bijv Wasteland 2 idd.

Maarja, dat is niet het geval, ik moet eigenlijk gewoon blij zijn dat ze tenminste VATS ingebouwd hebben en er niet 100% een shooter van hebben gemaakt ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 08:56
Scighera schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:11:

Nog 7 nachtjes slapen :D

Ik werk dinsdagochtend gewoon wel, en hopelijk is de postbode dan al geweest, dan kan ik de installatie / download aanzetten. gamen zal pas in de avond of volgende ochtend gebeuren: vijf dagen weekend speciaal voor FO4 :)

leuker dan een pipboy:

[afbeelding]
Ha! Al die special editions joh. Het speeltje wat je er bij krijgt wordt steeds gekker. What's next, een versie waar je een hond er bij krijgt? "Food for the dog not included"

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Iusedto schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:21:
[...]

A lot of players abused the system as a cheap way to keep themselves from death, and Bethesda hopes the tweaks they’re making to VATS will make it more compelling and less prone to abuse.
Fast travelen abuse ik nu elke keer om te slapen in Big Town (paar stappen naast spawnpunt) of om mijn spullen snel te verkopen. Wat dacht je van elke keer Quick Save en Quick Load spammen?

Daar doe ze zeker niks aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Koning Willy op 02-11-2015 18:36 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Als ik zo die gameplaybeelden bekijk dan is de moeilijkheidsgraad een stuk omlaag gegaan, ervan uitgaande dat die gameplaybeelden op Normal zijn opgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

BFmango schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:40:
Als ik zo die gameplaybeelden bekijk dan is de moeilijkheidsgraad een stuk omlaag gegaan, ervan uitgaande dat die gameplaybeelden op Normal zijn opgenomen...
of de supermutants hadden gewoon een bad day ;) zijn character was wel lvl10 of hoger als ik keek naar zijn perkcharts,

Maar idd....die van mij gaat gelijk op de hoogst mogelijke moeilijkheidsgraad...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10-2021
BFmango schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:40:
Lijkt me inderdaad dat hij nie op survival speelt nee.

Ik denk dat ik zelf op hard ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning Willy schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:52:
[...]

Fast travelen abuse ik nu elke keer om te slapen in Big Town (paar stappen naast spawnpunt) of om mijn spullen snel te verkopen. Wat dacht je van elke keer Quick Save en Quick Load spammen?

Daar doe ze zeker niks aan.
Dat zijn van die dingen die je ook zelf in de hand hebt, natuurlijk.
Het is geen wedstrijd ofzo, je speelt het voor je eigen plezier.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 02-11-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:57
Afbeeldingslocatie: https://embed.gyazo.com/79bd627605bd3694ebd2c98419e241b2.jpg

WTF..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 18:49
Volgens mij ben ik zowat de enige hier die juist bijna alleen maar gebruik maakt van vats. Zit er toch niet voor niks in en daarnaast is FO helemaal geen shooter. Kun je nog zo goed mikken, rng bepaald of je daadwerkelijk raak schiet, dat vond ik pas irritant. Als ik een shooter wil pak ik wel Halo ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik ook altijd VATS. Ik heb een hekel aan shooters, niets voor mij, al dat haastige gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 08:09

xAnarchyBaS

Urist

Als ik de digital deluxe edition pre-order via de xbox one, krijg ik dan ook fallout 3 erbij, of is dat alleen als ik de gewone versie pre-order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 16:25

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

Grindtegel schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:45:
Volgens mij ben ik zowat de enige hier die juist bijna alleen maar gebruik maakt van vats. Zit er toch niet voor niks in en daarnaast is FO helemaal geen shooter. Kun je nog zo goed mikken, rng bepaald of je daadwerkelijk raak schiet, dat vond ik pas irritant. Als ik een shooter wil pak ik wel Halo ofzo
Toen ik Fallout 3 op de playstation speelde gebruikte ik ook regelmatig VATS, maar toen ik het op de pc speelde gebruikte ik het bijna niet meer. Misschien omdat ik gewend ben om te richten en schieten met een muis of misschien door de mods :P.

Maar het is wel duidelijk dat ze met Fallout 4 een stuk meer richting shooter zijn gegaan. Op dat vlak zijn ze flink verbeterd.

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Nickrsd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:54:
ik vind het wel best zo, ik houd niet van lange dialogen.. ik wil lekker ontdekken en door wastelands heen knallen.. dus ik ben wel blij dat het wat toegankelijker is en iets maar shooting rpg is :)
Ik geniet juist intens van goede voiced gesprekken en meerdere keuzes binnen rpgs enk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 15:21
xAnarchyBaS schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:51:
Als ik de digital deluxe edition pre-order via de xbox one, krijg ik dan ook fallout 3 erbij, of is dat alleen als ik de gewone versie pre-order?
Volgens mij heb ik de gewone versie gekocht en heb daarna de code voor FO3 gehad. Dat duurt ongeveer 2 weken voor je de code in je mail hebt.
Staat dat niet in de beschrijving bij de game in de store of je FO3 er bij krijgt?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 08:09

xAnarchyBaS

Urist

Lekker Ventje schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:53:
[...]

Volgens mij heb ik de gewone versie gekocht en heb daarna de code voor FO3 gehad. Dat duurt ongeveer 2 weken voor je de code in je mail hebt.
Staat dat niet in de beschrijving bij de game in de store of je FO3 er bij krijgt?
Wel van de "gewone versie" niet van de digital deluxe bundle, vandaar de verwarring.

Edit: het kost even veel om het spel en de seasons pass los te kopen. dus ik doe dat maar

[ Voor 9% gewijzigd door xAnarchyBaS op 02-11-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 15:21
xAnarchyBaS schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:54:
[...]

Wel van de "gewone versie" niet van de digital deluxe bundle, vandaar de verwarring.

Edit: het kost even veel om het spel en de seasons pass los te kopen. dus ik doe dat maar
Ik heb de $59,99 versie gekocht.

Hoe meer ik naar de perkkaart en de perks kijk des te moeilijker het word voor mij om te kiezen welke richting ik uit wil. :-(

[ Voor 16% gewijzigd door Lekker Ventje op 02-11-2015 20:05 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Al dat gezeur over de graphics dat die tegenvallen vind ik wat overdreven, het zou ongetwijfeld beter zijn geweest als het PC only was maar ik vind het er meer dan prima uit zien hoor :)

Ga hem niet direct aanschaffen, ik wacht wel tot na de eerste patch.
Heb me vaak genoeg gebrand aan Bethesda games die bij release te veel game breaking bugs bevatten :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:57
Bleegh wat een noobs bij Bethesda. Ze streamlinen die dialogen veel te erg op deze manier. Enorme (persoonlijke) domper op mijn feestpret. Heb er 3 dagen voor vrij genomen maar dit ziet me er toch een partij gaar uit zeg fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 09:26
Hier is een nieuw artikel van Bethesda over Fallout 4: Facing the Music in Fallout 4
That’s precisely why Fallout 4 has upped both the volume and variety of music, offering three times the amount of music (compared with Fallout 3). The carefully curated tracks have become core to the identity of Fallout, with Fallout 4 offering an even deeper auditory experience to accompany Bethesda Game Studios’ most ambitious game yet.
Fallout 3 had zo'n 39 liedjes in het spel (in totaal, dus hierin zijn ook de klassieke muziek en de liedjes op Vault 111 PA radio inbegrepen), dus dan zouden we er in Fallout 4 zo'n 120 moeten hebben. Dat is een hele mooie verbetering!
But with so many more tracks – and this being the biggest world yet for Bethesda Game Studios – how did the team ensure the licensed tracks would not only set the right tone but also feel fresh after countless hours of playing the game? Some of it came down to internal testing. Once they settled on a working selection of songs, Howard made a playlist. “I listened to it all day at work for three or four days,” he says. “Just the music, without the DJ.” A few songs quickly got annoying. Others were too melancholy. Some were too long, interrupting the flow of the game. These were all tossed aside, and through this iterative process of listening, listening, and listening some more, the team honed in on a mix of songs that felt fresh and fit the mood no matter what you’re doing.
Geen "Johnny Guitar" meer in Fallout 4 dus, en als er toch nog zo'n nummer in zit dan heb je daar minder last van omdat er meer liedjes in zitten.
Fallout 4 also introduces something altogether new: original songs created just for the game, written and performed by a very “heroic” superstar. Which raises the question: In a fictional world where licensed music is almost an anchor to reality, how does original music fit in?

[...]

The best part for fans of Carter: Not only does she play a role in the game but her music is also available for wanderers to enjoy throughout their journey. All five of her original songs are in rotation on Diamond City Radio (which also features a charmingly quirky DJ who adds all kinds of situation-specific commentary between tracks).
Ik vind een van de nummers (zie het artikel), niet zo geslaagd. Helaas zullen ze op de radio gedraaid worden, ik vind ze eigenlijk meer geschikt voor een cafeetje in Boston ofzo, beetje zoals de bards in Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Is de 20 minuten gameplay video nog ergens te kijken?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Mad-Matt schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:14:
Is de 20 minuten gameplay video nog ergens te kijken?
Hier zijn de 20 minuten:
https://vid.me/TUPT
https://vid.me/CxsI
https://vid.me/ebrR
https://vid.me/Vw0n

Hier is nog wat andere gameplay (lagere kwaliteit filmpjes):
https://vid.me/sonofzuez24k
https://vid.me/kjthemonarch
James Pond schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:11:
Bleegh wat een noobs bij Bethesda. Ze streamlinen die dialogen veel te erg op deze manier. Enorme (persoonlijke) domper op mijn feestpret. Heb er 3 dagen voor vrij genomen maar dit ziet me er toch een partij gaar uit zeg fuck.
Ik ben er ook redelijk teleurgesteld over, maar aan de andere kant was er ook zoveel dialoogopties in Fallout: New Vegas dat ik soms snel door alles heen klikte zonder het echt goed te lezen. De roleplaying wordt er ook niet echt beter van als je gesprekken over kan doen, dat kan in het echt ook niet ;). Ik vind het een stap vooruit en twee stappen achteruit.

[ Voor 62% gewijzigd door Mithrildor op 02-11-2015 20:36 . Reden: Extra video bleken dezelfde te zijn, excuses ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

thanks, begin toch ook een beetje bezorgt te raken over de dialoog-opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 23:57

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Mad-Matt schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:34:
thanks, begin toch ook een beetje bezorgt te raken over de dialoog-opties...
Ik schrok ook, mensen zijn nu eenmaal bang voor verandering :P Maar als ik het even laat berusten dan denk ik:
  • Eerst maar eens spelen en dan verdere conclusies trekken.
  • Ik lees eigenlijk alleen de eerste paar quests echt alles en dan gaat het me toch vervelen. Dan lees ik alleen wat me interesseert en de rest skip ik. Dus wat heb ik nu echt aan al die lappen tekst?
  • Wanneer ik gesproken tekst hoort neem ik het veel beter in me op. (wellicht persoonlijk)

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gaat me meer om te keuzes, die lijken erg beperkt, terwijl het in NV en FO3 meer leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Nog wat meer gameplay. Deze keer kun je de vault zien. Een deel ervan hebben we al op de E3 presentatie gezien (het moment dat je de Pip-Boy krijgt), maar een deel ervan zal nieuw zijn en bevat dus mogelijk spoilers:

https://vid.me/LbVO
https://vid.me/4SoP

Meer van Concord en Museum of Freedom (zat ook al in de trailers):

https://vid.me/C1JI

[ Voor 26% gewijzigd door Mithrildor op 02-11-2015 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mithrildor schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:02:
Nog wat meer gameplay. Deze keer kun je de vault zien. Een deel ervan hebben we al op de E3 presentatie gezien (het moment dat je de Pip-Boy krijgt), maar een deel ervan zal nieuw zijn en bevat dus mogelijk spoilers:

https://vid.me/LbVO
https://vid.me/4SoP

Meer van Concord en Museum of Freedom (zat ook al in de trailers):

https://vid.me/C1JI
Wel gefilmd met een aardappel zeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Grindtegel schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:45:
Ik gebruik hier in deel 3 ook alleen maar VATS. Het is vaak OP vooral bij de ripper en power fist.
Maar geef Halo dan niet als voorbeeld lol, eerder Battlefield of nog beter CS:GO ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Koning Willy op 02-11-2015 22:59 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh, Halo vind ik beter passen bij het shootermodel van FO4 dan Battlefield of CSGO. Battlefield is gericht op (ietswat) serieuze mechanics en CS:GO heel erg competitief. Halo? Not so much.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
D4NG3R schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:15:
Euh, Halo vind ik beter passen bij het shootermodel van FO4 dan Battlefield of CSGO. Battlefield is gericht op (ietswat) serieuze mechanics en CS:GO heel erg competitief. Halo? Not so much.
Daarom hoop ik dat de combat verbeterd is in Fallout 4. Bij 3 is melle meer overpowered omdat je altijd kan raken. Eventjes schieten van afstand met een hunter rifle of scope magnum ziet er niet in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melee overpowered? De DPS van melee weapons ligt mijlenver achter dat van ranged weapons in FO3 en NV, als je de video over Strength bekijkt gaat dit in FO4 nog veel erger zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
D4NG3R schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:38:
Melee overpowered? De DPS van melee weapons ligt mijlenver achter dat van ranged weapons in FO3 en NV, als je de video over Strength bekijkt gaat dit in FO4 nog veel erger zijn. ;)
Muahhh. Ik gebruik nu al dagen enkel mijn powerfist voor meeste enemy's. Ammo is zeer beperkt dus probeer het voor later te bewaren. Kan je in Fallout 4 nu je eigen ammo maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ammo beperkt? Euh, voor de zwaar overpowerde wapens ja. Heb je de Lincoln Repeater al gevonden? Een favoriet van veel FO3 spelers met vrij common ammo. Maar dat jij een gebrek hebt aan ammo verbaast mij. Met regelmaat maak ik even een tripje naar Rivet City om wat zooi te verkopen, m'n wapens te fixen en nieuwe wapens en ammo in te kopen. Ook door veel rond te zoeken kom je vaak containers met ammo tegen.

Zelf ammo craften is in NV mogelijk, of dit in FO4 het geval is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:19
Ik probeer de video's te vermijden. Ik ben juist erg benieuwd naar de opening.
Ja we weten dat de bommen vallen en je moet rennen naar de Vault.
Maar hoe kan het dat je zo lang in slaap ben geweest enzovoort :D

Ik kan in ieder geval niet wachten. Een klein weekje nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 09:07

Luukwa

o/

Dit zijn screenshots van de PC, op ultra settings..
http://imgur.com/a/114Dj

Ziet er prima uit, geen hoogstandje zoals the witcher maar gewoon decent.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:05
Waar blijven de reviews??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
Die komen een dag voor de release (net als bij ongeveer alle voorgaande bethesda games). Niks om je zorgen over te maken, het is juist een goed teken dat ze de pers ruim een week van te voren al met de game laten spelen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 16:25

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

Ik snapte al niet waarom men het al op pc kon spelen als je nog wat spullen via Steam moet downloaden, maar het zijn dus review versies.
Hier nog een mooi grafiekje van het aantal spelers op Steam: https://steamdb.info/app/377160/graphs/

En bij deze link staan nog wat extra foto's van de pc versie: http://imgur.com/gallery/FU730

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:26
Luukwa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:53:

Mooi, maar ook hopen dat de performance ook in verhouding staat tot de graphics. Dus niet dat hij veel zwaarder is dan Witcher :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:37
Een raar idee bekroop mij gisteren na het lezen van comments over de dialogen die miniem zouden zijn vergeleken met FO3 en NV;

Wat als FO4 meer gericht is op multiplayer? Het bouwen van settlements past daar wel bij en omdat je dan voornamelijk tussen tieners rondloopt die je moeder kennen zal er niet zoveel dialoog nodig zijn bij de npc's?

Me dunkt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ef1-_Fsj0Do]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ocNZM8EgwVI]
HD Gameplay (van waarschijnlijk de Xbox One versie). Zitten geen (grote) spoilers in.
NitroX infinity schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:43:
Een raar idee bekroop mij gisteren na het lezen van comments over de dialogen die miniem zouden zijn vergeleken met FO3 en NV;

Wat als FO4 meer gericht is op multiplayer? Het bouwen van settlements past daar wel bij en omdat je dan voornamelijk tussen tieners rondloopt die je moeder kennen zal er niet zoveel dialoog nodig zijn bij de npc's?

Me dunkt.
Welke multiplayer? Er zit geen multiplayer in Fallout 4, ze hebben het nooit aangekondigd en als het er wel in had gezeten dan was dat nu allang gelekt.

[ Voor 60% gewijzigd door Mithrildor op 03-11-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Nickrsd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:54:
ik vind het wel best zo, ik houd niet van lange dialogen.. ik wil lekker ontdekken en door wastelands heen knallen.. dus ik ben wel blij dat het wat toegankelijker is en iets maar shooting rpg is :)
Die dialogen maakten voor mij juist het spel zo goed.
Als ik een shooter "rpg" wilde zou ik borderlands wel halen. :(

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
Luukwa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:53:

PC Ultra pics met playstation icoontjes in de UI... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_horst
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 10:10
Grimmie187 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:12:
[...]

PC Ultra pics met playstation icoontjes in de UI... :?
Zijn toch Xbox icoontjes? Zal wel met een controller gespeeld worden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 18-09 16:24
hexta schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:51:
[...]
Die dialogen maakten voor mij juist het spel zo goed.
Als ik een shooter "rpg" wilde zou ik borderlands wel halen. :(
Dat gevoel heb ik dus ook.
Nog een week en dan weten we het maar ik blijf er bij dat Fallout een RPG is en pas op de tweede plaats een shooter.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
Luuk_horst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:14:
[...]

Zijn toch Xbox icoontjes? Zal wel met een controller gespeeld worden dus.
Ah juist, nmind haha :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ries schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:37:
[...]

Mooi, maar ook hopen dat de performance ook in verhouding staat tot de graphics. Dus niet dat hij veel zwaarder is dan Witcher :P
Ik vind het er goed uit zien. Ik heb zelf een GTX 970 aangeschaft vorige week, dus ik hoop dat ie ook alles op Ultra draait (1080p). Maar ik ga er van uit dat hij wel goed draait. Skyrim draaide ook best vanaf dag 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:29

Shabbaman

Got love?

Mithrildor schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:46:
[video]
[video]
HD Gameplay (van waarschijnlijk de Xbox One versie). Zitten geen (grote) spoilers in.

[...]

Welke multiplayer? Er zit geen multiplayer in Fallout 4, ze hebben het nooit aangekondigd en als het er wel in had gezeten dan was dat nu allang gelekt.
Kijk hoe je companion keer op keer van die toren valt. In FO3 en NV had je dat ook wel, als je bijvoorbeeld een berg beklom. De engine lijkt er niet echt op vooruit te gaan. Daarnaast: om een hoekje schuilen voor een super mutant? 8)7 Het is me nu wel duidelijk waarom Bethesda zo zuinig is met gameplay...

Maar toch, kom maar door met die release!

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Shabbaman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:40:
[...]

Kijk hoe je companion keer op keer van die toren valt. In FO3 en NV had je dat ook wel, als je bijvoorbeeld een berg beklom. De engine lijkt er niet echt op vooruit te gaan. Daarnaast: om een hoekje schuilen voor een super mutant? 8)7 Het is me nu wel duidelijk waarom Bethesda zo zuinig is met gameplay...

Maar toch, kom maar door met die release!
Keer op keer? Die hond is twee keer van de toren gevallen: een keer toen de PC hem er van af duwde en een keer toen net dat karretje dicht ging (en de hond tussen wal en schip viel). Ik stoor me er niet zo aan, ik vind het wel grappig.

De gevechten zijn trouwens enorm verbeterd: Schieten zonder VATS werkt veel beter en voelt veel beter aan, de perks staan verschillende speelstijlen toe en er is nu een coversysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Laatst online: 28-09 14:42

H3llSiNG

Meh.

Daarom liet ik mijn companions vaak gewoon thuis in FO3 en New Vegas, ze liepen altijd in de weg of gaven zich weg voor vijanden.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Ik ben aan het twijfelen tussen drie builds:

Build 1: STR 3, PER 4, END 3, CHR 1, INT 4, AGI 5, LCK 8. Deze build heeft de tofste gevechten (met Action Boy, Better Criticals, Critical Banker, Grim Reaper's Sprint etc), maar heeft geen toegang tot Energy Weapons mods en de carry weight en charisma is behoorlijk laag.

Build 2: STR 6, PER 4, END 5, CHR 3, INT 6, AGI 2, LCK 2. Met deze build kan ik alles craften en kan ik ontzettende veel zooi mee sleuren, maar ben ik wat minder in combat.

Build 3: STR 3, PER 4, END 3, CHR 3, INT 6, AGI 5, LCK 4. Nergens echt goed in, maar ook nergens echt slecht in.

Ik denk dat ik voor build 1 of 3 ga, nu je items niet hoeft te repareren hoef je minder mee te zeulen.
H3llSiNG schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:57:
Daarom liet ik mijn companions vaak gewoon thuis in FO3 en New Vegas, ze liepen altijd in de weg of gaven zich weg voor vijanden.
Gelukkig kun je met drie punten in charisma nu Lone Wanderer nemen, dan ben je niet meer benadeeld als je geen companions meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
NitroX infinity schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:43:

Me dunkt.
Het maakt niets uit. NV gaf je misschien wel meer opties maar het kwam altijd op hetzelfde neer. Goed, Passief, Slecht.

Of je nu dialoogoptie goed 1 of goed 2 kiest heeft 0 effect op de gevolgen.

Multiplayer is een absolute no voor Bethesda.
http://www.techtimes.com/...but-bethesda-tried-it.htm

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Cornelisjuh schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:01:
[...]

Het maakt niets uit. NV gaf je misschien wel meer opties maar het kwam altijd op hetzelfde neer. Goed, Passief, Slecht.

Multiplayer is een absolute no voor Bethesda.
http://www.techtimes.com/...but-bethesda-tried-it.htm
Precies dit!

Ik ga gewoon lekker de game afwachten en spelen voor ik mijn oordeel ga vellen. Van wat gameplay video's kan ik niet inschatten hoe goed de game is. Oblivion en Skyrim waren allebei ook een 'stap terug' als het gaat om diepgang vergeleken met Morrowind. Toch heb ik me met die laatste 2 veel beter vermaakt omdat de games zoveel beter in elkaar zaten. Veel mensen hier lijken te vergeten dat een game meer is dan een dialoog systeem, vats en wat graphics. Of de game goed is of niet gaat echt van tientallen factoren afhangen, niet van 1-2 gameplay elementen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Cornelisjuh schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:01:
[...]

it.htm
Het gaat erom dat het misschien niet altijd duidelijk is wat je zegt. Vier opties op zich is het probleem niet, maar je krijgt maar een summier overzicht van de tekst. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag duidelijk willen weten wat hun character gaat zeggen (ik ben er namelijk een van). De vergelijking met Mass Effect wel al een paar keer aangehaald. Ik ben ook wel benieuwd naar het geluid van wapens, in de filmpjes klinkt het allemaal wat hol, maar verwacht dat dat wanneer ik hem op de Dobly zet stukken beter moet klinken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Mithrildor schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:01:
Ik ben aan het twijfelen tussen drie builds:

Build 1: STR 3, PER 4, END 3, CHR 1, INT 4, AGI 5, LCK 8. Deze build heeft de tofste gevechten (met Action Boy, Better Criticals, Critical Banker, Grim Reaper's Sprint etc), maar heeft geen toegang tot Energy Weapons mods en de carry weight en charisma is behoorlijk laag.

Build 2: STR 6, PER 4, END 5, CHR 3, INT 6, AGI 2, LCK 2. Met deze build kan ik alles craften en kan ik ontzettende veel zooi mee sleuren, maar ben ik wat minder in combat.

Build 3: STR 3, PER 4, END 3, CHR 3, INT 6, AGI 5, LCK 4. Nergens echt goed in, maar ook nergens echt slecht in.

Ik denk dat ik voor build 1 of 3 ga, nu je items niet hoeft te repareren hoef je minder mee te zeulen.

[...]

Gelukkig kun je met drie punten in charisma nu Lone Wanderer nemen, dan ben je niet meer benadeeld als je geen companions meeneemt.
Ik heb me eigenlijk nooit zo druk gemaakt om builds :$
Gewoon wat blind ingevuld en run & gun meestal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 15:19
Volgens geruchten zijn dit PC screenshots op ultra kwaliteit met een i7 en Nvidia 970: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1134005

Neem ze met een flinke berg zout aangezien de OP geen screenshots wilt maken van de graphic settings.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2020

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Uitdaging voor jullie GFX lovers : 24 h geen gezaag, gezeur, geflame over de GFX.
Ook aan al die mensen die deze game hebben al gespeeld en zodoende weten dat het een grote "buggy" en onspeelbare zooi gaat zijn. Hou dit nu een tijdje voor jullie en laat ons mensen die nog willen genieten van een game met goeie gameplay teminste nog even in hoop leven..

Misschien nog eens wat praten over het spel zelf, wat hopen jullie tegen te komen, wat verwachten jullie van de quests... enz

Ik ben ook wel benieuwd als er nieuwe monsters/mutants ofzo gaan inzitten.. :) En of ik mijn Goul friends ga terug zien :)

Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat men terug gekozen heeft voor Boston (of in ieder geval in de buurt). Ik hoop dat ze er een aantal factoren ingestoken hebben die de omgevingen wat minder eentonig maken. Zoals de Metro tunnels in FO3 (of NV)(die zouden er nu niet inzitten ??) . Ik had het leuk gevonden moest men es voor een totaal andere setting gebruikt hebben. Bvb zelf Europa... Men had beste een leuke side story kunnen schrijven over VTE (vault tech Europ) hehehe :p

Daardoor ga ik de game niet minder goed vinden, maar ik merk dat bij MGS 5 na 20 episodes de omgevingen nu wel echt saai worden.....

Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit om met de weapon mods zitten te klooien.. :p

schol
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrildor
Thommiie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:47:
Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat men terug gekozen heeft voor Boston (of in ieder geval in de buurt). Ik hoop dat ze er een aantal factoren ingestoken hebben die de omgevingen wat minder eentonig maken. Zoals de Metro tunnels in FO3 (of NV)(die zouden er nu niet inzitten ??) . Ik had het leuk gevonden moest men es voor een totaal andere setting gebruikt hebben. Bvb zelf Europa... Men had beste een leuke side story kunnen schrijven over VTE (vault tech Europ) hehehe :p
Ik vind Boston een uitstekende keuze aangezien The Institute in Boston (of om preciezer te zijn: in Cambridge) ligt. Er wordt in Fallout 3 en New Vegas meerdere keren naar verwezen, dus het past goed in de lore. Daarnaast speelt Boston een grote rol in het verleden van Amerika (zoals de Boston Tea Party), waar ze in het spel naar kunnen verwijzen (het groepje van Preston Garvey, de minutemen, zijn zo'n verwijzing). De enige andere optie aan de oostkust is Chicago. New York was ook leuk geweest, maar volgens de lore is die stad helemaal plat gebombardeerd.

Je hoeft niet bang te zijn dat het eentonig gaat worden, de rest van Massachusets is vrij landelijk en zal dus in sterk contrast staan met Boston. Ook heeft Bethesda wat variatie toegevoegd met de Glowing Sea (de plek waar de atoombom is ontploft.

Europa gaat niet werken in Fallout. De hele wereld van Fallout is gebaseerd op de ideeën over de toekomst die men in de jaren 50 in Amerika had. Fallout draait om de Americana, dat gaat in Europa gewoon niet werken. Zonder die Americana zou Fallout een stuk grauwer zijn en zou de karakteristieke humor van Fallout missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Dubrillion schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:36:
[...]

Ik vind het er goed uit zien. Ik heb zelf een GTX 970 aangeschaft vorige week, dus ik hoop dat ie ook alles op Ultra draait (1080p). Maar ik ga er van uit dat hij wel goed draait. Skyrim draaide ook best vanaf dag 1
Dan moet het toch wel goed komen geloof ik, mits de rest van je systeem ook up-to-date is. En misschien wel net zo belangrijk: beschik je over een SSD? De ervaring leert dat een upgrade van HDD naar SSD een bak verschil maakt. Ik speelde zo Diablo 3 op een HDD en bij het laden van een nieuwe dungeon starte ik altijd als laatste. De rest van mijn team was praktisch halverwege waardoor ik altijd achteraan liep. Met een SSD werd de laadtijd drastisch verkort en was ik vaker eerste in een nieuwe level. Een hele andere spelervaring!

Heb zelf een i5, 8gb intern geheugen, SSD en een GTX970. Als FO4 niet op Ultra draait, dan doen we High. Maakt me niet zo veel uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Jips ik heb een redelijk systeem: i5 3750K, SSD en 16GB ram. Met dus die nieuwe 970 GTX.
Dus wat je zegt. Als het maar op High draait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitdaging voor jullie GFX lovers : 24 h geen gezaag, gezeur, geflame over de GFX.
Ook aan al die mensen die deze game hebben al gespeeld en zodoende weten dat het een grote "buggy" en onspeelbare zooi gaat zijn. Hou dit nu een tijdje voor jullie en laat ons mensen die nog willen genieten van een game met goeie gameplay teminste nog even in hoop leven..
Want hoop is wel toegestaan maar angst niet? ;)

Het wordt vast een goed spel, maar mensen mogen toch heus wel hun twijfels/angst uitspreken over mogelijke vervlakking van het dialoogsysteem en dat het mogelijk meer shooter en minder RPG is?

Iedereen wil een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:26
Dubrillion schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:36:
[...]
Ik heb speciaal een nieuwe PC gekocht (met ook een GTX970) en Witcher krijg ik niet eens op 60fps op 1080p op zijn max. Daar moeten de schuifjes ook al hier en daar naar links toe. Geldt ook voor GTA5, hier gaat ook niet alles op 60fps, zeker in de mist wilt hij wel flink schokken. En dan nog de laadtijden van GTA Online, maar dat ligt aan de game zelf/de servers (maakt het niet minder vervelend).

Daarom hoop ik dat Fallout 4 wat liever voor mijn PC is op ultra :)

[ Voor 13% gewijzigd door Divak op 03-11-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik ben blij dat ik me nu kan voorbereiden op verscheidene punten die wellicht tegen gaan vallen, in plaats van helemaal hyped up iets tegen te komen wat me erg teleur zal stellen.

Daarom wil ik mensen juist bedanken voor de kritische noot. Dit zal mij een hoop ergernis besparen. :)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
anandus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:15:
[...]

Het wordt vast een goed spel, maar mensen mogen toch heus wel hun twijfels/angst uitspreken over mogelijke vervlakking van het dialoogsysteem en dat het mogelijk meer shooter en minder RPG is?

Maar het is ook niet nuttig om het maar te blijven bashen. Initieel vond ik het heel erg jammer dat ze het veranderd hadden, maar nu ben ik er (iets) positiever over.

We hebben nu misschien minder opties, maar we hebben wel meer dialoog in het spel. Fallout 4 heeft meer regels dialoog dan Skyrim en Fallout 3 gecombineerd, dat vind ik wel leuk. Met minder opties kunnen de gesprekken ook wat natuurlijker worden, dat zeker nu alles gesproken is een stuk belangrijker. Het was een beetje vreemd dat je in Fallout 3 stukken van gesprekken over kon doen en dat je tientallen willekeurige vragen kunt stellen. Soms was er ook zoveel tekst dat ik de helft niet goed las.

Waar ik wel bang voor zijn is dat dit de "world building" gaat benadelen. Ik vond het erg leuk om een hoop over de personages en locaties te leren. Maar als er genoeg terminals zijn dan is dit helemaal niet erg. In Fallout 3 werd de helft van de achtergrondverhalen toch al door terminals verteld (voornamelijk in Vaults en andere gebouwen). Terminals zouden die rol dus nu helemaal kunnen overnemen. Ik heb helaas in de gelekte gameplay nog maar weinig (of geen) terminals met grote lappen tekst gezien, dus hopelijk zitten die nog wel in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:18

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb een "oud" pc beestje, en soms krijg ik nu de neiging om een nieuwe te kopen voor dit spel:) haha
alleen beneden staat ook een ps4. Denk dat dit spel heerlijk weg speelt op de bank, beetje onderuitgezakt met een drankje..

De screens die hierboven gepost zijn van pc ultra en iets terug van de ps4 versie.. (waarschijnlijk)?
kan ik geen reuze grote verschillen zien, natuurlijk zal de ultra betere details hebben., of ik dat zie..? denk het niet.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:16

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Misschien nog eens wat praten over het spel zelf, wat hopen jullie tegen te komen, wat verwachten jullie van de quests... enz

Ik ben ook wel benieuwd als er nieuwe monsters/mutants ofzo gaan inzitten.. :) En of ik mijn Goul friends ga terug zien :)

Daardoor ga ik de game niet minder goed vinden, maar ik merk dat bij MGS 5 na 20 episodes de omgevingen nu wel echt saai worden.....

Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit om met de weapon mods zitten te klooien.. :p

schol
:)
Mee eens Thommiie.. Goed idee!

Ik zelf ga voor een vrouwelijk personage die vrji evil wordt. Ze gebruik/misbruikt zoveel mogelijk drank en drugs. Ze zal veel mensen eerst aardig benaderen om ze daarna een spreekwoordelijk mes in de rug te steken. Het liefst vermoord ik alle kinderen (maar dat gaat niet geloof ik). Ik laat alle junks en alle mensen van high class leven (zoals de lui van Tenpenny Tower in Fallout 3). Ik ben de grootste dierenvriend. Verder is ze gespecialiseerd in Energy Weapons en Melee, is ze best slim en sterk maar heeft ze weinig geluk en is ze niet bepaald charismatisch. Kwa uiterlijk wordt het natuurlijk een vrij goede benadering van mijn persoonlijke droomvrouw. O-) Ik zal dan ook wel weer heeeeeeul wat tijd in de initiële character creation doorbrengen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Dat is het niet, maar de constante "ik heb deze specs en kan dus X fps krijgen" posts worden gewoon nutteloos :)

De rest, ach, wat kritiek mag. Ik wacht zelf even af tot de eerste paar patches zijn geweest. Wil niet een Skyrim achtige bugfest spelen :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Techno Overlord schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:33:
[...]

Mee eens Thommiie.. Goed idee!

Ik zelf ga voor een vrouwelijk personage die vrji evil wordt. Ze gebruik/misbruikt zoveel mogelijk drank en drugs. Ze zal veel mensen eerst aardig benaderen om ze daarna een spreekwoordelijk mes in de rug te steken. Het liefst vermoord ik alle kinderen (maar dat gaat niet geloof ik). Ik laat alle junks en alle mensen van high class leven (zoals de lui van Tenpenny Tower in Fallout 3). Ik ben de grootste dierenvriend. Verder is ze gespecialiseerd in Energy Weapons en Melee, is ze best slim en sterk maar heeft ze weinig geluk en is ze niet bepaald charismatisch. Kwa uiterlijk wordt het natuurlijk een vrij goede benadering van mijn persoonlijke droomvrouw. O-) Ik zal dan ook wel weer heeeeeeul wat tijd in de initiële character creation doorbrengen.
Moet dat erbij? :?

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ach, het is een RPG, een spel. Geen echte wereld ;) wat maakt een kind vermoorden erger dan een volwassene. Ethische discussie etc :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

hexta schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:26:
[...]

Ik ben blij dat ik me nu kan voorbereiden op verscheidene punten die wellicht tegen gaan vallen, in plaats van helemaal hyped up iets tegen te komen wat me erg teleur zal stellen.

Daarom wil ik mensen juist bedanken voor de kritische noot. Dit zal mij een hoop ergernis besparen. :)
[...]

Maar tuurlijk , kritiek moet er zijn, zal ik zelf ook wel kritisch zijn hoor... :) Maar de laatste 115 pages wordt er merendeel enkel hierover geklaagd ... en het lijkt wel of somige hier het spel al weken spelen... Persoonlijk vind ik dat men veel teveel aandacht besteed aan zaken zoals gfx en framerate en andere techneut praat waar ik geen bal van begrijp..

Oeieoeie de shader quality is maar pover .... enz enz.

Als ik voor de 5de keer achter een RAD scorpion aan ga. Dit keer met een lichtjes verbeterd wapen met dat ene onderdeel waar ik uren achter heb liggen te zoekne... Dan interresseert me het geen bal als de schaduw van het gat van de RAD al dan niet goed wordt weergegeven. Dan hoop ik enkel dat ik snel een zucht van verluchting kan slaan..... "Eindelijk gewonnen"... En dat "gevoel" is nu net hegeen waarvan ik vind dat een game moet om draaien..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Wanneer verwachten jullie de pre-load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Techno Overlord schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:33:
Ze gebruik/misbruikt zoveel mogelijk drank en drugs.

[...]

Ik ben de grootste dierenvriend. Verder is ze gespecialiseerd in Energy Weapons en Melee, is ze best slim en sterk maar heeft ze weinig geluk en is ze niet bepaald charismatisch.
Het gaat een beetje moeilijk worden om jouw personage oncharismatisch te maken gezien de perks Animal Friend (CH 5) en Party Boy/Girl (CH 7) erg goed bij jouw speelstijl aansluiten.
Dubrillion schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:40:
Wanneer verwachten jullie de pre-load?
Welk platform. Volgens mij is de preload voor de Xbox One al beschikbaar. Op de Playstation zijn preloads meestal maar een paar dagen van te voren beschikbaar, dus ik verwacht ergens tussen vrijdag en zondag. Op Steam denk ik dat je de preload in de komende paar dagen kunt verwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Mithrildor op 03-11-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ondanks dat het spel nog niet uit is, welke mods hopen jullie het meeste op?

Mijn voorkeur:
- grauwe ENB
- hairmodels (ziet er nu wat te strak uit)
- geluidmod (vind het geluid van de laserpistol niet super, die van NV vond ik beter klinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:16

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Haha moraalridder much? :> 8)7

Dat moet er idd bij ja. Het is immers een RPG. Ik speel ze zoals ik het wil en niet wat ethisch gezien verantwoord is ofniet. Ik gedraag mij in games anders dan irl, daar zijn ze immers voor (onder andere).
Mithrildor schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:41:
[...]

Het gaat een beetje moeilijk worden om jouw personage oncharismatisch te maken gezien de perks Animal Friend (CH 5) en Party Boy/Girl (CH 7) erg goed bij jouw speelstijl aansluiten.
Dat wordt dan consessies maken. Achja... ik vind mijn weg wel door de perks en SPECIAL instellingen. Verheug me nu al om daar uuuuren mee bezig te zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Techno Overlord op 03-11-2015 11:59 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Mad-Matt schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:57:
Ondanks dat het spel nog niet uit is, welke mods hopen jullie het meeste op?

Mijn voorkeur:
- grauwe ENB
- hairmodels (ziet er nu wat te strak uit)
- geluidmod (vind het geluid van de laserpistol niet super, die van NV vond ik beter klinken)
Poeh dat is vroeg :) grauwe ENB hoeft van mij niet perse. In FO3 kwam er juist een meer kleurrijke ENB mod omdat de wereld vanilla nogal grauw was. Ook heb je een ton aan extra sfeermods. (meer planten, betere textures, townlighting etc) Maar wellicht komt er een ENB mod waarbij je zelf aan de knoppen kunt zitten: meer grauw/minder grauw.

Voor de rest kan ik er nog niet veel over zeggen behalve dat meer content mods altijd goed zijn. Meer wapens, meer armor, meer quests etc. En die komen vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Thommiie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:39:
Maar natuurlijk, kritiek moet er zijn, zelf zal ik zelf ook wel kritisch zijn hoor... :). Maar de laatste 115 pagina's wordt er voor het merendeel enkel hier over geklaagd ... en het lijkt wel of somiggen hier het spel al weken spelen... Persoonlijk vind ik dat men veel teveel aandacht besteedt aan zaken zoals de gfx en framerate en andere techneut technische praat waar ik geen bal van begrijp..

Oeieoeie de shader quality is maar pover .... enz enz.

Als ik voor de 5de vijfde keer achter een Radscorpion aan ga. Dit keer met een lichtjes licht verbeterd wapen met dat ene onderdeel waar ik uren achter naar heb liggen te zoeken... Dan interresseert me het geen bal als de schaduw van het gat van de RAD al dan niet goed wordt weergegeven. Dan hoop ik enkel dat ik snel een zucht van verluchting verlihting kan slaan..... "Eindelijk gewonnen"... En dat "gevoel" is nu net hetgeen waarvan ik vind dat een game moet om moet draaien..... :)
Tja, we besteden inderdaad meer aandacht aan de (missende) visuele pracht van het spel dan jij aan jouw spelling, zinsbouw en grammatica besteedt. Blijkbaar vinden we de graphics belangrijk. Ik ben het helemaal met je eens dan de spelervaring uiteindelijk belangrijker is dan de visuele pracht, maar ik denk ook dat de graphics een grote invloed kunnen hebben op de spelervaring. Fallout 4 is een RPG en bij een RPG is het vrij cruciaal dat je jezelf kunt inleven in de karakters en de wereld. Als de graphics ontzettend lelijk zijn dan wordt dat een stuk moeilijker. Persoonlijk ben ik niet van mening dat de graphics van Fallout 4 de spelervaring helemaal kapotmaken, maar als er overduidelijk ergens schaduwen missen dan zal ik dat wel opmerken en zal dat er ook voor zorgen dat het minder voelt alsof ik ook echt in de wereld van Fallout ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Techno Overlord schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:57:
[...]

Haha moraalridder much? :> 8)7

Dat moet er idd bij ja. Het is immers een RPG. Ik speel ze zoals ik het wil en niet wat ethisch gezien verantwoord is ofniet. Ik gedraag mij in games anders dan irl, daar zijn ze immers voor (onder andere).
Doe waar jij je goed bij voelt! Vond het een merkwaardig begin van de zin, that's all!

"Hide yo wife, Hide yo kids"

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://s3media.247sports.com/Uploads/Assets/40/148/1148040.png

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Mithrildor schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:04:
[...]

Tja, we besteden inderdaad meer aandacht aan de (missende) visuele pracht van het spel dan jij aan jouw spelling, zinsbouw en grammatica besteedt. Blijkbaar vinden we de graphics belangrijk. Ik ben het helemaal met je eens dan de spelervaring uiteindelijk belangrijker is dan de visuele pracht, maar ik denk ook dat de graphics een grote invloed kunnen hebben op de spelervaring. Fallout 4 is een RPG en bij een RPG is het vrij cruciaal dat je jezelf kunt inleven in de karakters en de wereld. Als de graphics ontzettend lelijk zijn dan wordt dat een stuk moeilijker. Persoonlijk ben ik niet van mening dat de graphics van Fallout 4 de spelervaring helemaal kapotmaken, maar als er overduidelijk ergens schaduwen missen dan zal ik dat wel opmerken en zal dat er ook voor zorgen dat het minder voelt alsof ik ook echt in de wereld van Fallout ben.
Tja dat mijn spelling niet 100% is dat geef ik grif toe. Alhoewel ik sommige van jou verbeteringen dubieus vind.... O.a in Begië is het heus wel zucht van verluchting in de zin van ik ben opgelucht. Tenzij het moet zijn ik ben opgelicht (bedrogen of ik geef licht ??)

Maar als dat stukje schaduw zo belangrijk is voor het "echtheidsgevoel"..... dan ligt dat volgens mij eerder aan jou inlevingsvermogen dan aan de kwaliteit van het spel. Maar goed dat is mijn mening.
Ik ben groot gebracht in een gameomgeving waar pixels nog vierkante blokken waren en waar 16 kleuren grafische pracht graven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:46

Kheos

FP ProMod
Thommiie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:18:
[...]
in Begië is het heus wel zucht van verluchting in de zin van ik ben opgelucht. Tenzij het moet zijn ik ben opgelicht (bedrogen of ik geef licht ??)
nee toch niet. Het is echt wel een zucht van verlichting slaken en opgelucht zijn. Je zucht, want je bent verlicht; je hebt die takkebos van je rug gegooid en nu ben je dus verlicht want de last die je moest dragen is lichter geworden. <zucht van verlichting> he he </zucht van verlichting> Verlichten heeft namelijk meerdere betekenissen.

en euh carry on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Irrival schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:12:
[...]

Doe waar jij je goed bij voelt! Vond het een merkwaardig begin van de zin, that's all!

"Hide yo wife, Hide yo kids"

spoiler:
Dus als hij had verteld: "Vermoord mensen" was het opeens beter? ;)

Vind het wel een cool idee om zo je char te spelen eigenlijk. Ben altijd wat meer Chaotic Neutral qua stijl. Misschien toch maar echt evil gaan spelen een keer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Thommiie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:18:
[...]

Tja dat mijn spelling niet 100% is dat geef ik grif toe. Alhoewel ik sommige van jouw verbeteringen dubieus vind.... in België is het heus wel zucht van verluchting in de zin van ik ben opgelucht. Tenzij het moet zijn ik ben opgelicht (bedrogen of ik geef licht ??)
Lees je eigen reactie dan even door voordat je het post (dit moet overigens ook volgens de regels van GoT), dan haal je de helft van je fouten eruit. De meeste moderne browsers bieden overigens ook gewoon een spellingscontrole aan. Ook in België is het gewoon een zucht van verlichting, een verlichting van de last. Je kunt ook het woord opluchting gebruiken.
Maar als dat stukje schaduw zo belangrijk is voor het "echtheidsgevoel"..... dan ligt dat volgens mij eerder aan jouw inlevingsvermogen dan aan de kwaliteit van het spel. Maar goed dat is mijn mening.
Ik ben groot gebracht in een gameomgeving waar pixels nog vierkante blokken waren en waar 16 kleuren grafische pracht graven. :)
Ik game inmiddels ook wel weer een tijdje en ik heb die tijd ook meegemaakt. Maar inmiddels zitten we in de zogenaamde uncanny valley, waarbij spellen zo realistisch zijn waarbij enige mate van afwijking van dat realisme erg snel opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Zullen we het weer over Fallout 4 hebben? Dit gaat nergens over..

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Mithrildor schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:29:
[...]

Lees je eigen reactie dan even door voordat je het post (dit moet overigens ook volgens de regels van GoT), dan haal je de helft van je fouten eruit. De meeste moderne browsers bieden overigens ook gewoon een spellingscontrole aan. Ook in België is het gewoon een zucht van verlichting, een verlichting van de last. Je kunt ook het woord opluchting gebruiken.
[...]
oké akkoord ik let erop .. het was een beetje voor de zwans.
Ik game inmiddels ook wel weer een tijdje en ik heb die tijd ook meegemaakt. Maar inmiddels zitten we in de zogenaamde uncanny valley, waarbij spellen zo realistisch zijn waarbij enige mate van afwijking van dat realisme erg snel opvalt.
Opvallen ok, maar als dit afbraak doet aan de spelervaring, dat zal wel heel persoonlijk zijn. Voor mij in ieder geval niet.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Spelervaring gaat altijd nog boven graphics. In ieder geval voor mij.

Bij elke game die ik speel wil ik me kunnen verliezen in de game, het gevoel krijgen alsof ik mijn char ook echt ben.
Dat had ik bij Fallout 2 en met name Fallout 3.

Dit speel ik nu :
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ef/ED6SCbattle.jpg

10 jaar oud maar tot nu toe een van de beste games die ik sinds jaren gespeeld heb.
Zo verschrikkelijk goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Iusedto op 03-11-2015 13:23 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 18:03
Die PC screens zien er verrukkelijk uit!! Lijkt gelukkig meer shadow te bevatten dan bij de ps4 screens. (Kan ook gewoon aan de locatie liggen maar dit ziet er TOP uit)!
Kan echt niet wachten tot ik deze game kan spelen... Kan me ook niet herinneren dat ik zo heb uitgekeken naar een game zoals nu bij deze!
Gelukkig een goede PC dus kwa settings komt het wel goed, beetje tweaken hier en daar zal wel wat tijd in gaan zitten maar I don't care!
Specs, stats en perks ga ik tzt wel op mijn gemak bekijken! Zal ook wel uitleg over in het boekje staan/zitten.

*Hyped*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik denk ook dat als de mod uit is dat ik de stem van de hoofdrolspeler uit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Welke Mods verwachten jullie op Console ? En heb ik het dan verkeerd begrepen of zouden Fan-based - Mods op Pc gemaakt ook kunnen worden gebruikt op Console ? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Iusedto schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:01:

Het gevoel krijgen alsof ik mijn char ook echt ben.

Dit speel ik nu :
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ef/ED6SCbattle.jpg
Want met die game heb je echt het gevoel een 16 jarig Japans meisje te zijn :+

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 03-11-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Thommiie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:48:
Welke Mods verwachten jullie op Console ? En heb ik het dan verkeerd begrepen of zouden Fan-based - Mods op Pc gemaakt ook kunnen worden gebruikt op Console ? :p
Het duurt nog wel aantal maanden voordat de mods op de consoles beschikbaar zullen zijn. De mods zullen denk ik vrij beperkt zijn. Voor Fallout 3, New Vegas en Skyrim maakt men gebruik van zogenaamde Script Extenders, deze zullen niet beschikbaar zijn op de consoles. Modders kunnen dus geen nieuwe mechanics gaan toevoegen. Wat je wel kunt lijkt waarschijnlijk heel erg op wat je met de GECK kunt (de mod-toolkit voor Fallout 3); het toevoegen van nieuwe quests, nieuwe karakters of nieuwe omgevingen. Waarschijnlijk zullen ook GUI mods mogelijk zijn op de console. Grafische mods (dus extra effecten of textures met hogere resoluties) zullen natuurlijk ook niet mogelijk zijn, aangezien het spel zelf al het uiterste vergt van de consoles.

[ Voor 9% gewijzigd door Mithrildor op 03-11-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Donstil schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:52:
[...]
Want met die game heb je echt het gevoel een 16 jarig Japans meisje te zijn :+
Lol, wie weet ;)
Ennuh, de laatste dame in het rijtje is veel leuker. Vaak dronken en gek op haar zweep O+

Maar ik gebruikte dat voorbeeld om de discussie van graphics tov gameplay vanaf mijn kant te belichten.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij dan maar deze stoere dame met een gun. Afbeeldingslocatie: http://img01.deviantart.net/b9b7/i/2015/187/2/e/fallout4_by_nixuboy-d9056u4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Ah ja idd is wel schattig hondje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:11
Is het iemand anders ook al opgevallen dat de wapens niet meer zichtbaar zijn (bijv. op je rug) zodra je deze holstered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Laatst online: 28-09 14:42

H3llSiNG

Meh.

Hier nog wat gameplay met o.a flamethrower: https://vid.me/QjQ2

[ Voor 4% gewijzigd door H3llSiNG op 03-11-2015 16:03 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meteen een day 1 patch gaat zijn (ik neem aan van wel eigenlijk) en of dat veel gaat uitmaken. Alhoewel het waarschijnlijk vooral bugfixes zullen zijn die je niet direct opvallen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Als iemand dit wil kijken: wees gewaarschuwd er zit een kleine spoiler aan het einde. Het is nu nog nietszeggend, maar je zult het vast gaan herkennen als je het spel speelt. Als je em voor 3:30 afzet dan zit je wel goed, als je hem voor 2:00 afzet dan zie je niks van de dialoog.

Het filmpje laat een gevecht in de metro zien tegen wat feral ghouls. De speler maakt eerst gebruik van een Flamethrower en wisselt daarna naar een "Nocturnal Combat Shotgun" om tenslotte nog een "Muzzled Advanced 10mm Pistol" te gebruiken. De combat ziet er erg vet uit. De dialoog doet me erg denken aan de dialoog van Mass Effect of Dragon Age, niet verkeerd, maar niet wat ik gewend ben van Fallout.
Pagina: 1 ... 29 ... 73 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden

Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen

Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.