[Multi] Fallout 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 73 Laatste
Acties:
  • 237.356 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die stutter word veroorzaakt door een bekende bug in de engine, bekend als de '64Hz stutter bug', deze is sinds Oblivion aanwezig in de engine (nog niet in Morrowind) en was ook in Skyrim aanwezig. Ik vraag mij dan ook sterk af of deze dan eindelijk is gefixed in FO4.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Die nieuwe screens zien er inderdaad prima uit, ook als het pc screens waren. Ben zelf ook wel benieuwd hoe het mod systeem gaat werken op de consoles en hoe dit wordt bijgehouden.

Met alle Bethesda games komt het wel eens voor dat een mod zorgt voor een conflict en dat daardoor het spel niet start. Op de pc zijn de meeste mensen dit wel gewend, maar op de console kan dat funest zijn. Daar moet het gewoon werken. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken en of dit een trend is die zich voort zet in andere games.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SacreBleu schreef op zondag 01 november 2015 @ 08:29:
Die nieuwe screens zien er inderdaad prima uit, ook als het pc screens waren. Ben zelf ook wel benieuwd hoe het mod systeem gaat werken op de consoles en hoe dit wordt bijgehouden.

Met alle Bethesda games komt het wel eens voor dat een mod zorgt voor een conflict en dat daardoor het spel niet start. Op de pc zijn de meeste mensen dit wel gewend, maar op de console kan dat funest zijn. Daar moet het gewoon werken. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken en of dit een trend is die zich voort zet in andere games.
Als het, zoals ik denk, alleen mods zijn die via de Creation Kit gebouwd zijn, dus zullen er niet echt problemen zijn. Als er conflicten zouden zijn, bijv twee mods die dezelfde cell bewerken, dan zal de laatstgeladen mod andere confliterende mods overrulen.
En verder zijn er misschien ook beperkingen qua aantallen objecten, formaat van textures, etc.?
Denk dat ze inderdaad zullen proberen om crashes op consoles te vermijden.

Oh, en uiteraard een grote waarschuwing "het gebruik van mods kan de gameplay-ervaring beïnvloeden, gebruik op eigen risico, etc."

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Graphics is secundair (moet natuurlijk niet te gek worden). Het gaat om de beleving en spelervaring. En als dat ongewijzigd is of verbeterd ben ik tevreden. EN het ziet er goed genoeg uit imho, duidelijk beter dan Skyrim.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Uit die screenshots lijkt het wel alsof je maximum health nu omlaag gaat door radiation. In FO3 en FO:NV negeerde ik rads meestal tot ik de nadelen begon te ondervinden maar dat zal nu dus anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb genoeg gezien. Het ziet er gewoon goed uit. Die screenshots bevatten dan wel geen spoilers maar je ziet wel steeds meer locaties. Volgende week zullen er video's online verschijnen dus ik hou nu toch echt op met leaks bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

De graphics zijn voor mij persoonlijk ook meer dan genoeg. Het gaat om de sfeer en zelfs die spat van de screenshots af. Wachten duurt te lang... :'(

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 01:21:
Ik vind dat er dat er op dit moment teveel verwacht word van Fallout 4.
Skyrim
Fallout New Vegas
Fallout 3.

Als die 3 spellen iets hebben bewezen.....Dan is het wel dat het spel VOL met problemen zit tijdens de release...
Uiteindelijk zal het vast wel een waanzinnig spel worden(na een zooi patches en Mods), maar ik denk dat dit spel vies gaat tegenvallen voor de mensen die er meteen een Game of the Decade van verwachten.
Ik schaf dit spel pas in 2016 aan zodra ik zeker weet dat het soepel loopt, dan vind ik wel prettig in een Grote RPG..

Sluit wel met een positieve noot af..
Mods op de consoles... ABOUT DAMN TIME.... Daar heb ik echt zin in..
Let wel dat mods op consoles beperkt zijn heh... Verwacht aub geen grafische mods en dat soort dingen, want die gaan niet uitkomen op de ps4 en Xbox one want dat zou de fps verder omlaag werken... Die vrijheid zal je alleen op de pc hebben.gsmeplay mods enzo uiteraard wel en dat is al een enorme stap voorwaarts tegenover helemaal niets uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
oxford bastard schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:56:
Ik heb genoeg gezien. Het ziet er gewoon goed uit. Die screenshots bevatten dan wel geen spoilers maar je ziet wel steeds meer locaties. Volgende week zullen er video's online verschijnen dus ik hou nu toch echt op met leaks bekijken.
Het zijn allemaal locaties die in de trailer ook aanwezig waren: Vault 111, Sanctuary Hills, Red Rocket en Concord. Ik hoop toch echt wel dat dit nog geen 5% van de locaties in het spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EzaTAU9.jpg

Ik denk dat het groot genoeg zal zijn. En als het net zo is als FO3 en FNV start de game vlakbij een dorpje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Scighera op 01-11-2015 13:48 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Scighera schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:32:
[img]http://i.imgur.com/EzaTAU9.jpg/img]

Ik denk dat het groot genoeg zal zijn. En als het net zo is als FO3 en FNV start de game vlakbij een dorpje :)
Dat is allemaal speculatie, in Fallout 3 werden sommige delen van Washington DC uitgerekt en sommige delen werden juist verkleind.

EDIT: Hier zijn nog wat impressies van een speler op een Spaanstalig forum. Hij heeft zo'n 23 uur gespeeld tot nu toe. De vertaling komt van Endless op Neogaf. Er zitten geen spoilers over het verhaal in, maar omdat veel van de gameplay systemen erin uit de doeken worden gedaan heb ik het toch even in spoilers gezet.

spoiler:
The game, even tough not so revolutionary, it doesn't look like in the captures but better. The game world looks better than great, and the illumination is one of the best I've seen. It is true that it suffered some framedrops but, there is also much more on screen.

- DIFFICULTY: Very easy, easy, normal, hard, very hard, SURVIVAL. They change damage, resistance of enemies and appearing rate of legendary enemies. Legendary enemies are harder and they have a chance of dropping a legendary item with unique characteristics like better critic chance or that refills AP when doing a critic.

- HUD color will be customizable by RGB sliders.

- Minigames for unlocking doors and terminals are exactly the same as in Fallout 3.

- About the size of the map, is hard to tell a size because it's quite small on the pip-boy but it doesn't seem small at all, there is a lot to find on it. Probably Skyrim's size more or less?

- COMBAT: WAY better. It is no COD but the FPS sensations are amazing, you notice every impact, the weapons recess, different characteristics between them etc makes it wonderful. There was a lot of place from Fallout 3 to improve so I was doubtful about what would they do, but you all can be calm about it. Also, enemy AI, without being super evolved or anything, it's way better. Enemies hide, get cover a lot, they go for you when you have little health or you're reloading (He's playing in hard mode). He says VATS it's completely not essential.

- Animations are flawless. People's faces, even tough there are some similar (particularly raiders) there are a lot, and way different ones from each other.

- He didn't like at all the dialogue system, and in 23 hours he's played almost no mission he was able to get out of just by dialogue. Although there was some "X person approved" like in Dragon Age/Mass Effect, there is no visible karma system, and that takes a lot of attractive to the diplomatic side of the game. He checked statics and he didn't see either nothing about reputations like in NV. He thinks it will probably work like in Skyrim and Oblivion.

- SETTLEMENTS: A very important pillar on the game. Some will love it, some will hate it. He thinks that, even tough he likes this kind of "microgestion"aspects from RPGS he thinks Fallout's it's a little bit harder and deep than he likes. They give sooo many options about it, and missions, and objectives that he think they take out weight from the rest of the game. ABOUT HOW THEY WORK: There are a ton lot of red workshop tables all over the world, some free and other ones occupied. Once you get to them (if the people occupying it are good people you'll have to do the typical mission to help them etc) you can do all that was seen on the demo, destroy everything, and build. You'll have to maintain the little, or bunch of humans on it with food, water, energy and beds. When they're attacked you'll receive a message and have the option to go help. It is very complete and you can invest a lot of hours making it really cute, have there your base with all your people etc, but he thinks it might be a little bit overexploited.

- WEAPONS: More about them, he has only seen like 12-15 base weapons yet, but he says that the weapons mods is crazy. Every weapon can easily have 25-30 different pieces that alter sadistics.

- LOADING TIMES: There are a lot of little houses that doesn't need a loading screen, but big buildings normally do. Loadings between buildings are normally really short, being fast travel loading longer.

-POWER ARMORS: Used almost like a vehicle. You get inside, you use it, you get out of it and it stays on that place. It gives them a more OP feel, but it is also way less "comfortable" to use.

-NARRATIVE: He says it starts a little bit weak, and it takes a little to get it up and running. In his almost a day of playing has only completed 4 history missions because they're pretty long and full of things to do. Even tough, he thinks the way the story is going can be very interesting.

EDIT2: Hier is trouwens de (Spaanstalige) bron: http://www.elotrolado.net...e-noviembre_1953109_s2250

[ Voor 85% gewijzigd door Mithrildor op 01-11-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
Thnx zocht al naar een vertaling. Ziet er goed precies wat ik er van had verwacht. Oh november 10 where art thou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ik snap heel dat gedoe over graphics niet. Ik lees regelmatig kritiek op bepaalde games omdat dit of dat niet goed is en als ik er dan specifiek op ga letten dan zie ik het ook. Maar speel je een game voor de graphics of voor de game zelf? Natuurlijk mag wel met zijn tijd meegaan qua graphics maar we moeten niet overdrijven. Kijk naar het succes van WoW en kijk dan naar de graphics. Kijk naar het succes van Diablo 3 en kijk dan naar de graphics.
Ik heb tot voor drie maanden terug nog nooit een Fallout game gespeeld en heb toen voor een tientje FO3 gekocht. Ik heb me prima vermaakt en dat de graphics niet bepaals 2015 zijn viel me niet op. Als ik game gaat het mij om de game en de gameplay, wil ik kwijlen bij mooie graphics dan koop ik een 4K tv en ga ik 4K films kijken.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Lekker Ventje schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:55:
Ik snap heel dat gedoe over graphics niet. Ik lees regelmatig kritiek op bepaalde games omdat dit of dat niet goed is en als ik er dan specifiek op ga letten dan zie ik het ook. Maar speel je een game voor de graphics of voor de game zelf? Natuurlijk mag wel met zijn tijd meegaan qua graphics maar we moeten niet overdrijven. Kijk naar het succes van WoW en kijk dan naar de graphics. Kijk naar het succes van Diablo 3 en kijk dan naar de graphics.
Ik heb tot voor drie maanden terug nog nooit een Fallout game gespeeld en heb toen voor een tientje FO3 gekocht. Ik heb me prima vermaakt en dat de graphics niet bepaals 2015 zijn viel me niet op. Als ik game gaat het mij om de game en de gameplay, wil ik kwijlen bij mooie graphics dan koop ik een 4K tv en ga ik 4K films kijken.
Dat is misschien voor jou het geval. Maar ik en ongetwijfeld ook andere zien graag én betere graphics én goede gameplay. Als ze zolang ontwikkeltijd nodig hebben gehad mag je toch ook ergens wel verwachten dat de graphics een heel stuk beter zijn dan die van Skyrim, en niet een beetje.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
batumulia schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:04:
[...]

Dat is misschien voor jou het geval. Maar ik en ongetwijfeld ook andere zien graag én betere graphics én goede gameplay. Als ze zolang ontwikkeltijd nodig hebben gehad mag je toch ook ergens wel verwachten dat de graphics een heel stuk beter zijn dan die van Skyrim, en niet een beetje.
Ik zie ook graag betere graphics maar ik heb weleens het idee dat we flink aan het doorslaan zijn. Er wordt nogal eens gezeurd over dingen die je alleen ziet als je er op gaat letten maar als je de game aan het spelen bent kun je daar niet op letten. Waar koop je de game dan voor, voor de graphics of voor de game zelf?
En als je wilt dat er veel interactie is in de game en dat er een grote open wereld en mooie graphics zijn dan gaan de consoles al afvallen vanwege de technische beperkingen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He weet iemand of je fallout 4 kan spelen als je new vegas op medium kwaliteit speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SjoerdHB
Minimale systeemeisen qua videokaart is een 550ti. Ik heb een HD7750 Low Profile. Als ik de charts bekijk van Anandtech dan zijn deze twee kaarten gelijkwaardig, met hier en daar een uitschieter voor een van beiden. Kijk ik verder in de lijst dan kom ik Skyrim tegen. Een game die ik speelde op high setting 1080 resolutie. Ook Fallout NV heb ik op die settings gespeeld en dat ging heel goed. Ik durf te zeggen dat ik met de HD7750 goed zit.

Als jij Fallout NV kon spelen op medium dan lijkt het mij dat je dat met Fallout 4 ook kan. Wat voor kaartje heb je erin hangen?

Link naar Anandtech: http://www.anandtech.com/bench/product/535?vs=541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:17:
[...]

Ik zie ook graag betere graphics maar ik heb weleens het idee dat we flink aan het doorslaan zijn. Er wordt nogal eens gezeurd over dingen die je alleen ziet als je er op gaat letten maar als je de game aan het spelen bent kun je daar niet op letten. Waar koop je de game dan voor, voor de graphics of voor de game zelf?
En als je wilt dat er veel interactie is in de game en dat er een grote open wereld en mooie graphics zijn dan gaan de consoles al afvallen vanwege de technische beperkingen.
Helemaal mee eens.

alles moet er fantastisch uitzien en smooth lopen .
mij maakt het persoonlijk niet uit hoe een spel eruit ziet.
ik speel nog net zo lief een game van de ps1 generatie.
Zolang een spel maar goed loopt en er geen grote bugs zijn, dan ben ik blij.

Gamers zijn gewoon verwende kinderen.
niets is goed genoeg en het moet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:35:
[...] Als ik de charts bekijk van Anandtech dan zijn deze twee kaarten gelijkwaardig [...]
Houdt er wel rekening mee dat uitgaande van de systeemeisen je een relatief sterkere AMD-kaart moet hebben dan nVidia-kaart. Voor AMD staat een 7870 als minimum, en deze is een stuk krachtiger dan een 550Ti.
Vergelijking tussen de minimum-kaarten op Anandtech

Nu weet ik niet hoe de systeemeisen zich gaan vertalen naar daadwerkelijke frames per second en game-settings, maar het is iets om in je achterhoofd te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 01-11-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor al jaren dat ik niet voldoe aan de minimale specs, maar tot op heden game ik nog steeds op med/high settings op 1080 resolutie. Afgelopen maand kwam er een artikel op Tweakers over de syteemeisen voor Fallout 4. Ook daar werd in de comments gezegd dat het vaak overtrokken is en dat de keuze voor hardware in Fallout 4 niet logisch is. Ik denk dat het meevalt de game te spelen op een HD7750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Nickrsd schreef op zondag 01 november 2015 @ 01:43:
ik vind die png van de ps4 er wel mooi uitzien. het is idd geen high end screen ala een pc.. maar oke!
een pc van dat formaat kost ook 1 / 1.2k.. en een ps4 400euries..

dus dat vind ik altijd al appels met peren vergelijken.

Ik heb zelf een oud pc beestje, een amd 945BE met 670gtx.. ik denk dat dat niet soepel en mooi loopt dan de ps4 versie..

Enige waar ik me "druk" om maak is hoe de game aanvoelt...

Nog nooit een fallout gespeeld, maar als ik video's bekijk van fallout 3/NV komt het schokkend/stottert maar gewoon niet vloeiend over.. Ik hoop dat dat Fallout4 niet geeft en smooth loopt. Dan ben ik al een heel gelukkig persoon..

Die game zuigt je op, en is voor mij persoonlijk de game sense belangrijker dan de " high end graphics" die er miss niet allemaal zijn.

Ga ook daarom voor de ps4 versie "denk"
Heb zelf een i7-2600 en een gtx 670. Lijkt me dat dat veel beter loopt dan op een ps4?
Heb een maandje terug een ps4 gekocht en heb nog zitten twijfelen maar betere fps en wat hogere settings + mods op pc lijkt me dat pc de betere keus is.

Ik was van plan om te wachten met aanschaf tot de eerste paar patches en driver updates etc. (geen haast) maar nu zie ik bij wehkamp de pc versie voor 44 eu gaan. Zal die een paar weken tot een maand na de release ook wel voor 40 eu of lager te vinden zijn? Thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
OllyNL schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:38:
[...]

Heb zelf een i7-2600 en een gtx 670. Lijkt me dat dat veel beter loopt dan op een ps4?
Heb een maandje terug een ps4 gekocht en heb nog zitten twijfelen maar betere fps en wat hogere settings + mods op pc lijkt me dat pc de betere keus is.

Ik was van plan om te wachten met aanschaf tot de eerste paar patches en driver updates etc. (geen haast) maar nu zie ik bij wehkamp de pc versie voor 44 eu gaan. Zal die een paar weken tot een maand na de release ook wel voor 40 eu of lager te vinden zijn? Thoughts?
Als je geen haast hebt dan kan je toch gewoon wachten? Sinds wanneer worden games na de release duurder? ;)

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
De minimum specs worden al ik weet niet hoe lang aangedikt.
Dit is deels om gezeur en discussies te voorkomen, raar genoeg heb je er weer andere discussies door.

Als ze de echte minimum specs erop zouden zetten dan heb je mensen met verouderde drivers die op een forum gaan zeuren dat het niet goed draait. Of mensen die dan net een zwakkere versie hebben van de genoemde VGA, of flink wat troep op de PC waardoor deze trager is etc.

En je hebt de kans dat mensen die de genoemde minimum specs hebben en dan op fora gaan zeggen dat alles top draait op medium etc.

Heb zelf nog een GTX670 en deze doet het bij nieuwe games nog goed genoeg.

@voxxel
Bij de Mediamarkt :D.
Bij release vaak een lekkere aanbiedingsprijs en na een tijdje gaat deze omhoog.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 01-11-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:36:
Ik hoor al jaren dat ik niet voldoe aan de minimale specs, maar tot op heden game ik nog steeds op med/high settings op 1080 resolutie. Afgelopen maand kwam er een artikel op Tweakers over de syteemeisen voor Fallout 4. Ook daar werd in de comments gezegd dat het vaak overtrokken is en dat de keuze voor hardware in Fallout 4 niet logisch is. Ik denk dat het meevalt de game te spelen op een HD7750.
Oh, het zal vast meevallen, ik denk dat ze redelijk conservatief inschatten, daarom zeg ik ook dat ik niet weet hoe de eisen zich vertalen naar daadwerkelijke game-performance.

Maar het verschil tussen nVidia en AMD is wel opvallend te noemen. Bij Skyrim waren het gelijkwaardige kaarten (4890 en GTX 260). Sterker nog, qua performance is een GTX 260 nagenoeg identiek aan de 550Ti, maar een 4890 is een compleet andere klasse dan de 7870.
Waarom? Ik weet het niet.

Nu zal de soep inderdaad niet zo heet gegeten worden en zal het ook wel draaien op langzamere kaarten dan de 7870, maar het blijft heel opvallend dat er zo'n verschil is tussen nVidia en AMD.
Misschien wordt Bethesda betaald door AMD om hoge systeemeisen te plaatsen zodat AMD meer duurdere videokaarten verkoopt :+

Ik zit zelf ook op/onder de minimumsysteemeisen (nVidia 660M), maar denk ook wel dat ik het kan spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-11-2015 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllyNL
voxxel schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:42:
[...]

Als je geen haast hebt dan kan je toch gewoon wachten? Sinds wanneer worden games na de release duurder? ;)
Geen haast moet ik misschien nuanceren. Een week of 2 a 3 kan ik (denk ik) nog wel wachten met in gedachte dus de bugfixes etc. Doelde alleen op het feit dat voor die 44 eu ik m net zo goed gelijk kan kopen of niet? Of verwacht jij dat fo4 voor 30 a 35 (pc) te krijgen is een paar weken na release? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
anandus schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:48:
[...]

Oh, het zal vast meevallen, ik denk dat ze redelijk conservatief inschatten, daarom zeg ik ook dat ik niet weet hoe de eisen zich vertalen naar daadwerkelijke game-performance.

Maar het verschil tussen nVidia en AMD is wel opvallend te noemen. Bij Skyrim waren het gelijkwaardige kaarten (4890 en GTX 260). Sterker nog, qua performance is een GTX 260 nagenoeg identiek aan de 550Ti, maar een 4890 is een compleet andere klasse dan de 7870.
Waarom? Ik weet het niet.

Nu zal de soep inderdaad niet zo heet gegeten worden en zal het ook wel draaien op langzamere kaarten dan de 7870, maar het blijft heel opvallend dat er zo'n verschil is tussen nVidia en AMD.
Misschien wordt Bethesda betaald door AMD om hoge systeemeisen te plaatsen zodat AMD meer duurdere videokaarten verkoopt :+

Ik zit zelf ook op/onder de minimumsysteemeisen (nVidia 660M), maar denk ook wel dat ik het kan spelen.
De minimum req is een soort van garantie dat het met de betreffende hardware goed zou moeten draaien. Natuurlijk kan het ook goed draaien op mindere hardware.

En komt het verschil niet gewoon doordat het een Nvidia game is?
Als een ontwikkelaar ervoor kiest om bv Gameworks te gebruiken dan gaat de samenwerking iets verder dan slechts een flinke zak met geld van Nvidia maar krijgt de ontwikkelaar ook toegang tot testsystemen etc en optimalisaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deadsy schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:00:
[...]
En komt het verschil niet gewoon doordat het een Nvidia game is?
Als een ontwikkelaar ervoor kiest om bv Gameworks te gebruiken dan gaat de samenwerking iets verder dan slechts een flinke zak met geld van Nvidia maar krijgt de ontwikkelaar ook toegang tot testsystemen etc en optimalisaties.
Ja, het kan best, maar dat betekent dus dat je voor AMD niet moet kijken naar welke grafische kaart equivalent is aan de Geforce 550Ti, want dan kom je bedrogen uit (als het inderdaad ernstig voor nVidia geoptimaliseerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag mij nog steeds sterk af of het wel Nvidia optimized is. Houd er rekening mee dat de huidige gen consoles gebruik maakt van AMD APU's in de HD7800 range, er zijn weinig devs welke de PC versie individueel ontwikkelen en ik verwacht dat ook Bethesda hier niet aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D4NG3R schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:05:
Ik vraag mij nog steeds sterk af of het wel Nvidia optimized is. Houd er rekening mee dat de huidige gen consoles gebruik maakt van AMD APU's in de HD7800 range, er zijn weinig devs welke de PC versie individueel ontwikkelen en ik verwacht dat ook Bethesda hier niet aan doet.
Derhalve word er dan ook die zak met geld gegeven. je Hebt er als Nvidia niet zo veel aan als je Bethesda geld geeft om Gameworks te gebruiken wanneer de game ruk draait op jouw producten.

En de PC versie is misschien niet apart ontwikkelt maar ik ga er wel vanuit dat er flink wat extra werk in de PC versie zit en dat het geen goedkope port zal zijn. Anders ga je geen geforce 550ti op de doos zetten als minimum spec.
Daarnaast hebben ze al nieuwe modtools aangekondigd geloof ik. Dat ga je niet doen als er geen echte interesse is in de PC versie vanuit Bethesda.

En ook al zit er in de consoles een AMD kaart, de consoles beschikken wel over aardig wat minder geheugen.

Alhoewel ik zelf de game nooit met een 550ti zou gaan spelen om eerlijk te zijn. Ik ga er ook niet van uit dat de minimum AMD en 550ti dezelfde settings kunnen draaien, ik ga er vanuit dat de AMD toch wel iets hoger kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 01-11-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Deadsy schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:13:
[...]

Derhalve word er dan ook die zak met geld gegeven. je Hebt er als Nvidia niet zo veel aan als je Bethesda geld geeft om Gameworks te gebruiken wanneer de game ruk draait op jouw producten.

En de PC versie is misschien niet apart ontwikkelt maar ik ga er wel vanuit dat er flink wat extra werk in de PC versie zit en dat het geen goedkope port zal zijn. Anders ga je geen geforce 550ti op de doos zetten als minimum spec.
Daarnaast hebben ze al nieuwe modtools aangekondigd geloof ik. Dat ga je niet doen als er geen echte interesse is in de PC versie vanuit Bethesda.

En ook al zit er in de consoles een AMD kaart, de consoles beschikken wel over aardig wat minder geheugen.

Alhoewel ik zelf de game nooit met een 550ti zou gaan spelen om eerlijk te zijn. Ik ga er ook niet van uit dat de minimum AMD en 550ti dezelfde settings kunnen draaien, ik ga er vanuit dat de AMD toch wel iets hoger kan.
Nou ja, als je weet dat een HD7850 (xBone) al een 10-15% sneller was/is dan een GTX560Ti dan kun je je wel voorstellen hoe dat in verhouding staat tot een nog lagere 550Ti. PS4 is meer een HD7870 en dus ongeveer (qua threads) 20% sneller dan de HD7850.

Dus ze hebben ofwel het nVidia deel voor de PC port heel goed gepoetst, en het AMD deel "rechtstreeks" overgenomen, ofwel? Wie weet, ik heb 2 kaarten liggen om mee te testen als het zover is, een GTX970 en een 280X a.k.a. HD7970 a.k.a. dubbele threadcount van de HD7850.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuusj98 schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:21:
[...]

Nou ja, als je weet dat een HD7850 (xBone) al een 10-15% sneller was/is dan een GTX560Ti dan kun je je wel voorstellen hoe dat in verhouding staat tot een nog lagere 550Ti. PS4 is meer een HD7870 en dus ongeveer (qua threads) 20% sneller dan de HD7850.

Dus ze hebben ofwel het nVidia deel voor de PC port heel goed gepoetst, en het AMD deel "rechtstreeks" overgenomen, ofwel?
Het kan inderdaad ook gewoon een soort luiheid zijn?
"Wat zit er ongeveer in XBone/PS4?", "euh.. 7870", "okee, dan noteren we dat als minimumeis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 06:52
Ik zag gisteren de trailer voorbij komen op TV, gaaf :) "Cause I'm a wanderer, yeah a wanderer.."

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FO4 is weer in de aanbieding bij de Wehkamp zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:03:
[...]

Helemaal mee eens.

alles moet er fantastisch uitzien en smooth lopen .
mij maakt het persoonlijk niet uit hoe een spel eruit ziet.
ik speel nog net zo lief een game van de ps1 generatie.
Zolang een spel maar goed loopt en er geen grote bugs zijn, dan ben ik blij.

Gamers zijn gewoon verwende kinderen.
niets is goed genoeg en het moet altijd beter.
Nouja zeg, dit is gewoon de reinste onzin die je loopt te verkondigen.

We moeten niet altijd alles beter en mooier, het is logisch dat een industrie niet stil mag staan en daarbij hoort dus een verbetering in engine en graphics bij. Uiteraard mag gameplay niet vergeten worden. Maar als graphics dus helemaal niets uitmaken dan kunnen we net zo goed games op een Amiga emulator spelen.

Als jij het als ontwikkelaar van games nog steeds presteerd om geen schaduwen te produceren in een game uit 2015 (hoe minimaal die schaduwen ook zijn) dan gaat er ergens iets niet goed. Dan kan je wel komen met een hele discussie over het feit hoe gameplay het van graphics wint, maar dat is gewoon slecht. Uiteraard is het altijd met Bethesda games dat hun de basis maken en dat de community hun games moeten afmaken met mods.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
batumulia schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:22:
[...]

Als jij het als ontwikkelaar van games nog steeds presteerd om geen schaduwen te produceren in een game uit 2015 (hoe minimaal die schaduwen ook zijn) dan gaat er ergens iets niet goed.
Het zou mij niet zijn opgevallen als jij het niet had benoemd. En ik kan een mierenneuker tot en met zijn als het op details aankomt. Dus misschien ben jij wel gewoon nog wat kritischer dan de gemiddelde gamer ;)
Dan kan je wel komen met een hele discussie over het feit hoe gameplay het van graphics wint, maar dat is gewoon slecht. Uiteraard is het altijd met Bethesda games dat hun de basis maken en dat de community hun games moeten afmaken met mods.
Moet dat, ja? Het is mooi dat het kan, maar ik geef bijvoorbeeld weinig om mods en ik denk toch dat Fallout 4 af genoeg zal gaan zijn voor mij.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
batumulia schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:22:
[...]
Als jij het als ontwikkelaar van games nog steeds presteerd om geen schaduwen te produceren in een game uit 2015 (hoe minimaal die schaduwen ook zijn) dan gaat er ergens iets niet goed. Dan kan je wel komen met een hele discussie over het feit hoe gameplay het van graphics wint, maar dat is gewoon slecht. Uiteraard is het altijd met Bethesda games dat hun de basis maken en dat de community hun games moeten afmaken met mods.
Je gaat er vanuit dat Bethesda niet beter kan, maar ik denk juist dat ze hier expres voor hebben gekozen. Bij een lineaire game is het goed te doen om overal de framerate boven een bepaalde grens te houden en dus kan een ontwikkelaar als Naughty Dog overal super gelikte graphics afleveren. De wereld van Fallout 4 is gigantisch groot, dus dat maakt het controleren van de framerate moeilijker. Daarnaast kan de speler ook op ieder moment van het spel besluiten om zijn gehele inventory op de grond te legen, en dat moet het spel aankunnen. Na de kritiek op de waardeloze framerates op de consoles van Fallout 3 heeft Bethesda er blijkbaar voor gekozen om het op safe te spelen.
Hahn schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:34:
[...]
Het zou mij niet zijn opgevallen als jij het niet had benoemd. En ik kan een mierenneuker tot en met zijn als het op details aankomt. Dus misschien ben jij wel gewoon nog wat kritischer dan de gemiddelde gamer ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HVtIOXZl.jpg

Het missen van de schaduwen is hier toch behoorlijk merkbaar (zeker als je het met hetzelfde shot uit een trailer vergelijkt). Ik zou niet zover gaan om te zeggen dat dit er slechter uitziet dan Fallout 3 (want dat is gewoon trollen), maar ik zou niet zeggen dat dit er bijzonder fraai uitziet.

[ Voor 22% gewijzigd door Mithrildor op 01-11-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik ook niet, maar ik vind Fallout 4 tot nu toe wel veel sfeer uitademen en dat is wat mij betreft een stuk belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Hahn schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:42:
Ik ook niet, maar ik vind Fallout 4 tot nu toe wel veel sfeer uitademen en dat is wat mij betreft een stuk belangrijker.
Tuurlijk, de sfeer ziet er erg goed uit. Maar je kunt niet zeggen dat je het missen van schaduwen niet gaat merken. Kijk maar eens naar die screenshot die ik hierboven heb geplaatst, je mist de schaduwen van de huisjes enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Mithrildor schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:44:
[...]

Tuurlijk, de sfeer ziet er erg goed uit. Maar je kunt niet zeggen dat je het missen van schaduwen niet gaat merken. Kijk maar eens naar die screenshot die ik hierboven heb geplaatst, je mist de schaduwen van de huisjes enorm.
Jij mist ze enorm. Zoals ik al zei: mij was het niet opgevallen als je het niet had gezegd. Ik zie ook wel dat die screenshot niet fotorealistisch is en het bij lange na niet haalt bij games a la Assassins Creed Syndicate, maar ik vind het er prima mee door kunnen. In cijfers: qua graphics is het een 7'tje voor mij (voor zover ik dat nu kan bepalen op basis van enkele video's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Mithrildor schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:44:
[...]

Komt die screenshot niet gewoon van een console? op de pc zijn er vast wel schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Anonnymous! schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:58:
[...]

Komt die screenshot niet gewoon van een console? op de pc zijn er vast wel schaduwen.
Ze komen inderdaad van de console af. De PS4 om precies te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrildor
Anonnymous! schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:58:
[...]

Ja, het zijn allemaal PS4 screenshots, maar ook op de consoles zijn die missende schaduwen een groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Als ik animaties zonder schaduwen aflever zijn klanten echt niet blij met me. Terwijl het gaat om de werking van de machines. Het is gewoon een realistische eis. En die is anders dan 12 jaar geleden.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Mithrildor schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:00:
[...]

Ja, het zijn allemaal PS4 screenshots, maar ook op de consoles zijn die missende schaduwen een groot gemis.
Dat is iets persoonlijks lijkt me. Al zou ik een uur naar dat screenshot kijken, het zou me niet eens opvallen dat er geen schaduw aanwezig is. Ik denk dat jouw en mijn insteek tijdens het gamen behoorlijk anders is, mij valt zoiets niet op tijdens gamen. Zou het me wel opvallen dan is het een reden voor mij om met die game te stoppen want blijkbaar kan de game mij niet genoeg boeien waardoor ik op dat soort dingen ga zitten letten.
Mij stoort zoiets niet, maar niet iedereen is hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Lekker Ventje schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:06:
[...]

Dat is iets persoonlijks lijkt me. Al zou ik een uur naar dat screenshot kijken, het zou me niet eens opvallen dat er geen schaduw aanwezig is. Ik denk dat jouw en mijn insteek tijdens het gamen behoorlijk anders is, mij valt zoiets niet op tijdens gamen. Zou het me wel opvallen dan is het een reden voor mij om met die game te stoppen want blijkbaar kan de game mij niet genoeg boeien waardoor ik op dat soort dingen ga zitten letten.
Mij stoort zoiets niet, maar niet iedereen is hetzelfde :)
Het is voor mij geen reden om het spel niet te spelen, hoor. Maar als ik dit in het spel tegenkom, dan gaat het mij wel opvallen en zal het mijn immersie in het spel even breken. De gameplay is natuurlijk veel belangrijker voor mij, maar de gameplay waarde van een spel als Fallout hangt voor mij heel erg van mijn immersie in het spel, het is immers een RPG. Dus slechte graphics zullen voor mij de gameplay wel benadelen.

Overigens zijn hier twee nieuwe screenshots (met een vreselijke gamma en dubbele compressie): http://imgur.com/a/2gPk1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:45

Luukwa

o/

SPOILER! Meer leaked screenshots van het spaanse forum, van reddit gehaald.
http://imgur.com/a/2gPk1

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Luukwa schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:18:
SPOILER! Meer leaked screenshots van het spaanse forum, van reddit gehaald.
http://imgur.com/a/2gPk1
Letterlijk de post boven je ;)

Edit:
Het is trouwens altijd
Kruisje/A: Ja
Rondje/B: Nee
Vierkantje/X: Neutraal
Driehoekje/Y: Vraag

Beetje jammer dit. Het schijnt ook dat het karakter soms iets heel anders zegt dan je eigenlijk wou (zoals Mass Effect), dat is toch een achteruitgang na die fantastische gespreksopties in Fallout: New Vegas.

[ Voor 39% gewijzigd door Mithrildor op 01-11-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:45

Luukwa

o/

Mithrildor schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:20:
[...]

Oh, niet gezien, sorry heur. 8)7

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Mithrildor schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:20:
[...]

Edit:
Het is trouwens altijd
Kruisje/A: Ja
Rondje/B: Nee
Vierkantje/X: Neutraal
Driehoekje/Y: Vraag

Beetje jammer dit. Het schijnt ook dat het karakter soms iets heel anders zegt dan je eigenlijk wou (zoals Mass Effect), dat is toch een achteruitgang na die fantastische gespreksopties in Fallout: New Vegas.
Daar stoorde ik me ook wel eens aan. Dan wist je niet helemaal wat ie ging zeggen en dan kwam het niet helemaal uit zoals je wilde in Mass Effect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Dubrillion schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:26:
[...]

Daar stoorde ik me ook wel eens aan. Dan wist je niet helemaal wat ie ging zeggen en dan kwam het niet helemaal uit zoals je wilde in Mass Effect :D
Ik denk dat dit heel erg snel met een mod opgelost gaat worden (maar daar zullen we op de consoles helaas iets langer op moeten wachten). De tekst is toch al in de gamefiles aanwezig, dus een mod hoeft alleen maar de eerste regel dialoog te laten zien voor elke optie. Dan kan het er weer precies hetzelfde uitzien als de vorige Fallouts.

EDIT: Dat zou trouwens nog steeds betekenen dat je karakters niet meer naar hun achtergrond kan vragen of de achtergrond van de locatie waar ze in staan, dat is best wel jammer. Hopelijk zullen de terminals dan meer informatie bevatten. Nu ik erover nadenk ben ik wel een beetje teleurgesteld (veel meer dan over de graphics), maar we zullen zien.

EDIT2: Lijkt erop dat iemand de perks op de Fallout wiki aan het invullen is: http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_perks

[ Voor 28% gewijzigd door Mithrildor op 01-11-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
We moeten het nog ff officieel afwachten maar hoop toch echt wel dat het dialoog systeem wat dieper en uitgebreider is dan tot nu toe.

Denken jullie trouwens dat Bethesda Obsidian weer de opdracht gaat geven om een nieuwe fallout te maken? Ze zouden gek zijn als ze dat niet doen aangezien FNV zo goed was ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:32:
FO4 is weer in de aanbieding bij de Wehkamp zo te zien :P
Ff in mandje gedaan, als ik wil kopen staat er: let op! Wordt later geleverd..maar bedoelen ze nou later dan 10 nov?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:02:
[...]

Ff in mandje gedaan, als ik wil kopen staat er: let op! Wordt later geleverd..maar bedoelen ze nou later dan 10 nov?
deze aanbieding ook maar genomen. Wordt neem ik aan gewoon geleverd op 10-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Ga ik m een paar weken na release ook voor rond de 40 vinden denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 'actieprijzen' die je nu voor de release vind zullen ongeveer de permanente prijzen zijn na de release. Dus waarschijnlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
D4NG3R schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:16:
De 'actieprijzen' die je nu voor de release vind zullen ongeveer de permanente prijzen zijn na de release. Dus waarschijnlijk wel ja.
Top thanks. Dan wacht ik nog even een weekje of 2 a 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aangezien ik zelf m'n pre-order geannuleerd heb koop ik em zelf ook pas na de release. Ik wacht eerst even benchmarks en testen af op lower-end GPU's en desnoods torrent ik het spel om het zelf gewoon te testen, draait het niet dan wacht ik met de aankoop tot na m'n nieuwe GPU en anders bestel ik direct ergens een CD key.

Ik hoop echt dat de AMD GPU eis flinke overkill is, maar we gaan het meemaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

FUCK IK HEB ER ZIN IN!!!

(nee caps stond niet aan, ik schreeuw dit ook echt) :P

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
·He's frustrated a bit with the dialog system, as many times what the prompt says and what the character actually says are very different (I remember the ME series having this same problem).
·You can only ask one thing to each npc, so no more asking about the war, the settlement, other characters, etc
·When a npc asks you something, most of the time two of the four options are "no" and "not now", which give the same result.
Kijk dit vind ik nu echt vervelend. Die graphics zijn teleurstellend, maar dit is toch wel diep triest. In een poging om het spel toegankelijker te maken hebben ze het halve spel gesloopt. Het is niet meer mogelijk om karakters naar hun achtergrondverhaal, mening of het achtergrond verhaal van de locatie te vragen. Weg zijn de knotsgekke dialoogopties. Weg zijn de skillchecks (of ze zijn nu impliciet geworden). Ik had juist gehoopt dat de dialoog in Fallout 4 meer op die van New Vegas zou gaan lijken. Eigenlijk had ik het al een beetje verwacht na de E3 trailer, maar ik had nog de hoop dat het niet zo zijn. Het wordt afwachten hoeveel dit mijn plezier in het spel gaat vergallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb een idee voor je: koop het spel niet. Dan hoef je ook niet meer te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrildor
Hahn schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:00:
Ik heb een idee voor je: koop het spel niet. Dan hoef je ook niet meer te klagen.
Ik heb een idee voor je: lees geen berichten meer in dit topic, dan hoef je dat geklaag niet meer te zien. Ik snap niet waarom je geen kritiek mag leveren op een spel? Het is toch enorm jammer als ze een aspect wat jij leuk vond in Fallout 3 versimpelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mithrildor schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:03:
[...]

Ik heb een idee voor je: lees geen berichten meer in dit topic, dan hoef je dat geklaag niet meer te zien. Ik snap niet waarom je geen kritiek mag leveren op een spel? Het is toch enorm jammer als ze een aspect wat jij leuk vond in Fallout 3 versimpelen?
Waarom spreek je constant met 'jij', terwijl je het over jezelf hebt? Al zou je dat niet meer doen, dan zou ik me al minder storen aan je posts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Hahn schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:04:
[...]

Waarom spreek je constant met 'jij', terwijl je het over jezelf hebt? Al zou je dat niet meer doen, dan zou ik me al minder storen aan je posts.
Reageer dan niet...is gewoon onderbouwde kritiek. Volgens mij is een forum daarvoor bedoelt.

Ik hoop ook niet dat het een Mass Effect systeem is...dat vond ik erg onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het enige waar ik mij aan irriteer zijn de mensen die bij elk puntje wat ze niet aanstaan de boel weer gaan bekritiseren of soms zelfs afkraken. Op dat moment is "dan koop je het spel toch niet" lang geen slechte reactie.

Kritiek is prima, maar voorkom herhaling mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Aangezien Y/diehoek in de dialoog de verdiepings optie is kan je toch gewoon even veel achtergrond info krijgen? In Mass Effect kon je vaak ook heel veel doorvragen. Ook zitten er veel meer regels dialoog in FO4 dan in FO3/NV (aldus bethesda). Vooralsnog maak ik me nog weinig zorgen. Maar we gaan het wel zien in de echte reviews.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
voxxel schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:17:
Aangezien Y/diehoek in de dialoog de verdiepings optie is kan je toch gewoon even veel achtergrond info krijgen? In Mass Effect kon je vaak ook heel veel doorvragen. Ook zitten er veel meer regels dialoog in FO4 dan in FO3/NV (aldus bethesda). Vooralsnog maak ik me nog weinig zorgen. Maar we gaan het wel zien in de echte reviews.
Het ging er meer om dat het niet duidelijk is wat je precies gaat zeggen denk ik. Dat was in 3 en NV wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zal -hoop ik- sowieso snel een mod komen die het praten van de main character zal disablen.
Dan heb je dat probleem in ieder geval niet meer en helpt ook met roleplayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Mithrildor schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:59:
[...]

Kijk dit vind ik nu echt vervelend. Die graphics zijn teleurstellend, maar dit is toch wel diep triest. In een poging om het spel toegankelijker te maken hebben ze het halve spel gesloopt. Het is niet meer mogelijk om karakters naar hun achtergrondverhaal, mening of het achtergrond verhaal van de locatie te vragen. Weg zijn de knotsgekke dialoogopties. Weg zijn de skillchecks (of ze zijn nu impliciet geworden). Ik had juist gehoopt dat de dialoog in Fallout 4 meer op die van New Vegas zou gaan lijken. Eigenlijk had ik het al een beetje verwacht na de E3 trailer, maar ik had nog de hoop dat het niet zo zijn. Het wordt afwachten hoeveel dit mijn plezier in het spel gaat vergallen..
Ik heb mezelf tot nu toe aardig ingehouden met het reageren op dergelijke comments, maar deze reactie gaat toch wel heel erg ver. Het spel is nog niet eens uit, of je loopt al verhalen te verkondigen alsof je het spel al helemaal hebt uitgespeeld.

Je betoog is gebaseerd op een reactie van één iemand die het spel eerder heeft dan de rest. Wellicht is het beter als je dergelijke rants pas gaat geven als je het spel een paar uur hebt gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nouja, het dialoogsysteem is een cruciaal onderdeel van een spel zoals Fallout en een versimpeling van het dialoogsysteem is wel een angst die al geopperd wordt sinds de eerste beelden van Fallout 4 uitkwamen, dus ik zie niet waarom het 'te ver' zou gaan?
Er is gewoon een -begrijpelijke- angst dat het een soort Bioware-systeem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
SparksNL schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:36:
[...]

Ik heb mezelf tot nu toe aardig ingehouden met het reageren op dergelijke comments, maar deze reactie gaat toch wel heel erg ver. Het spel is nog niet eens uit, of je loopt al verhalen te verkondigen alsof je het spel al helemaal hebt uitgespeeld.

Je betoog is gebaseerd op een reactie van één iemand die het spel eerder heeft dan de rest. Wellicht is het beter als je dergelijke rants pas gaat geven als je het spel een paar uur hebt gespeeld?
Als ik opzettelijk aan het trollen was, dan was ik het met je eens geweest (of is dat een paradox, een troll is het juist expres niet met mensen eens), maar ik heb mijn mening goed onderbouwd. Mijn mening is niet alleen gebaseerd op die ene reactie, maar ook op de trailers van het spel. Overigens baseer ik mijn mening enkel op de feiten die aangegeven worden in die post. Ten slotte geef ik aan dat mijn mening nog kan veranderen als ik het spel in handen heb en geef ik aan welke mogelijkheden er zijn hoe het toch nog positief kan uitvallen. En sinds wanneer is een post met een enkele alinea, waarin ik niet scheld, geen capslock gebruik en mijn mening netjes onderbouw een rant?

Ik snap dat de toon in de topic in laatste paar pagina's behoorlijk negatief is (en dat is jammer want kijk enorm uit naar dit spel), maar dat is toch geen reden om maar helemaal te stoppen met het bekritiseren van het spel? Ik geef gewoon mijn mening over de informatie die over het spel naar buiten is gebracht (daar is dit topic immers voor bedoeld). Persoonlijk ben ik enthousiast over een aantal zaken (zoals de perks, de variatie in de wereld, etc), maar over andere zaken ben ik wat minder enthousiast (een aantal problemen met de graphics en het nieuwe dialoogsysteem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mijn probleem met je posts is dat je voor mijn gevoel alleen maar aan het klagen bent en aan het zoeken bent naar dingen die er slecht aan zullen zijn. En dan denk ik bij mezelf "waarom wil je het überhaupt nog spelen als je er nu al zo op aan het haten bent?"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Probleem is nu.. Alle screenshot en comments zijn gebaseerd op de console versies, denk dat de muis van een pc beter is voor het toegankelijk maken van meer dialoog opties. Zolang we daar nog niks van zien kunnen we er nog geen zinnig wordt over zeggen...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Hahn schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:02:
Mijn probleem met je posts is dat je voor mijn gevoel alleen maar aan het klagen bent en aan het zoeken bent naar dingen die er slecht aan zullen zijn. En dan denk ik bij mezelf "waarom wil je het überhaupt nog spelen als je er nu al zo op aan het haten bent?"...
Dat heeft een vrij logische reden: over het nieuws van het spel dat in de afgelopen 24 uur naar buiten is gekomen ben ik vrij negatief. Maar als je een tiental pagina's terugbladert dan zul je merken dat ik bijvoorbeeld heel erg positief ben over het perksysteem, dat vind ik namelijk een enorme verbetering ten opzichte van Fallout 3.

Ook waren mijn posts van gisteravond vrij genuanceerd over de graphics: ik gaf aan dat ik de draw distance van shadows en de LOD vrij matig vind, maar ik gaf ook aan dat ik de graphics verder een enorme verbetering vind ten opzichte van de vorige spellen van Bethesda. Een andere gebruiker gaf aan het dat hij de graphics op Fallout 3 vond lijken, dan ben je inderdaad aan het trollen, aangezien dat duidelijk niet waar is, maar ik vind niet dat ik het spel afkraak of dat ik troll als ik een genuanceerde mening geef.

Maar goed, in de toekomst zullen mijn posts in dit topic een juiste proportie positief en negatief commentaar bevatten, zodat jij goed kunt zien dat ik in het algemeen juist heel erg uitkijk naar Fallout 4 en dat ik alleen maar negatief ben over enkele aspecten van het spel (waarbij ik het dialoogsysteem een vrij cruciaal aspect vind). Kun je daarmee akkoord gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scighera schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:17:
Probleem is nu.. Alle screenshot en comments zijn gebaseerd op de console versies, denk dat de muis van een pc beter is voor het toegankelijk maken van meer dialoog opties. Zolang we daar nog niks van zien kunnen we er nog geen zinnig wordt over zeggen...
Nouja, als er voor de console-versies maar 4 opties zijn zullen ze voor de PC-versie heus niet extra opties bijgeschreven hebben :P

Maar inderdaad, we wachten het even af. Nog iets meer dan een week :) (Ja, zo klinkt het wat beter, ik weet dat het wel wat meer is dan dat :P )

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 01-11-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Scighera schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:17:
Ik durf er behoorlijk wat geld op in te zetten dat de UI en dus ook het dialoog venster niet gaan verschillen tussen de verschillende versies ;)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach je ziet hetzelfde bij Dragon Age en Mass Effect. Simplificatie naarmate de serie vorderd. Het moet allemaal toegangkelijker zijn, simpeler te verteren

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Toegankelijker voor een breder publiek dus :)

Ik blijf hopen dat dat gedeelte van de UI wel verschilt....
Vond het al opvallend dat op de E3 console beelden werden getoond, wordt je toch even wakker geword dat consoles de boel overnemen, zag Bethesda altijd nog als een ontwikkelaar voor PC (na bijvTES-III)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Tsurany schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:45:
Ach je ziet hetzelfde bij Dragon Age en Mass Effect. Simplificatie naarmate de serie vorderd. Het moet allemaal toegangkelijker zijn, simpeler te verteren
Jup, aan de ene kant heeft dat z'n voordelen; zoals de perks in Fallout 4, of de verbeterde combat in Mass Effect 2. Maar andere kant is het ook wel jammer, de "clunkiness" van Fallout 3 heeft zijn charmes en het is ook jammer als er door het stroomlijnen opties verdwijnen. Bij Mass Effect 2 was ik er uiteindelijk vrij positief over, dus ik hoop dat dit bij Fallout 4 ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Zolang je nog niet gedwongen wordt om een bepaalde route te kiezen... Player freedom, daar doe ik het voor!

Wie van jullie gaat trouwens het settlement gedeelte doen? Is leuke aanulling natuurlijk, maar ik denk dat het voor mij te ver afwijkt van mijn speelstijl aka de Lone Wanderer.

Geef mij een huisje waar ik mijn spullen veilig kan opbergen (of zoals in TES, met mannequins om alle armor te showen en ik vind het genoeg...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik snap best dat ze met gesproken dialoog het dialoog venster versimpelen. Ik hoef niet eerst de hele tekst te lezen om daarna nog in zijn geheel uitgesproken te horen worden. Op deze manier blijft het wel altijd verrassend wat je character zegt.

Overigens snap ik heel goed dat veel mensen hier over vallen, de leuke dialoog opties waren altijd wel een speerpunt van de Fallout serie. Maar goed, het zou prima kunnen dat die opties er nog steeds inzitten.

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Scighera schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:53:

Wie van jullie gaat trouwens het settlement gedeelte doen? Is leuke aanulling natuurlijk, maar ik denk dat het voor mij te ver afwijkt van mijn speelstijl aka de Lone Wanderer.

Geef mij een huisje waar ik mijn spullen veilig kan opbergen (of zoals in TES, met mannequins om alle armor te showen en ik vind het genoeg...
Settlements bouwen word juist mijn main ding en vanuit daar doe ik dan wat quests/wanderen/ gatheren van spullen.
Maar de meeste tijd zal toch wel gaan zitten in Bob de Falloutbouwer spelen. :9

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:26
zijn er meer mensen die wachten met het kopen van een nieuwe GPU tot ze weten wat voor gpu fallout 4 werkelijk nodig heeft?? want ik denk niet dat ik met mijn AMD Radeon 6670 2GB ver kom......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
voxxel schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:54:
Ik snap best dat ze met gesproken dialoog het dialoog venster versimpelen. Ik hoef niet eerst de hele tekst te lezen om daarna nog in zijn geheel uitgesproken te horen worden. Op deze manier blijft het wel altijd verrassend wat je character zegt.

Overigens snap ik heel goed dat veel mensen hier over vallen, de leuke dialoog opties waren altijd wel een speerpunt van de Fallout serie. Maar goed, het zou prima kunnen dat die opties er nog steeds inzitten.
Dat ben ik helemaal met je eens, dat zou inderdaad een beetje irritant gaan worden. Maar ik snap niet waarom we hiervoor zoveel dialoog moeten missen; Mass Effect en Dragon Age hadden ook een gesproken hoofdpersonage, maar daar had je nog wel de mogelijkheid om extra vragen aan personages te stellen. Toen kon je in veel gesprekken met een knop een menu openen met extra opties, die verder geen invloed hadden op het verloop van het gesprek. Mijn initiële verwachting was dat dit ook bij Fallout 4 aanwezig zou zijn, dan had ik het namelijk helemaal prima gevonden, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ChojinZ schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:07:
[...]

Settlements bouwen word juist mijn main ding en vanuit daar doe ik dan wat quests/wanderen/ gatheren van spullen.
Maar de meeste tijd zal toch wel gaan zitten in Bob de Falloutbouwer spelen. :9
FO4 is voor ieder wat wils dus ;)
mugenmarco schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:09:
zijn er meer mensen die wachten met het kopen van een nieuwe GPU tot ze weten wat voor gpu fallout 4 werkelijk nodig heeft?? want ik denk niet dat ik met mijn AMD Radeon 6670 2GB ver kom......
Ik ga het op een R6950 2GB spelen, zien wel hoe ver we komen.... wil pas een nieuwe GPU kopen als TES-VI uit komt....

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Mithrildor schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:11:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens, dat zou inderdaad een beetje irritant gaan worden. Maar ik snap niet waarom we hiervoor zoveel dialoog moeten missen; Mass Effect en Dragon Age hadden ook een gesproken hoofdpersonage, maar daar had je nog wel de mogelijkheid om extra vragen aan personages te stellen. Toen kon je in veel gesprekken met een knop een menu openen met extra opties, die verder geen invloed hadden op het verloop van het gesprek. Mijn initiële verwachting was dat dit ook bij Fallout 4 aanwezig zou zijn, dan had ik het namelijk helemaal prima gevonden, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Waar blijkt uit dat dit niet het geval is dan? Ik heb die spaanse bron ook gelezen, maar dat maakte ik er niet uit op. Vooralsnog ga ik er eigenlijk gewoon vanuit dat dit wel zo gaat zijn, dit is in de gameplay video naaar mijn idee ook te zien.

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Ik merk het wel als de game uit is... Vind het leuk om hier een beetje de hype mee te pakken en verder zie ik het over 2 weken wel. Heb me nog totaal niet ingelezen in de perks en skills en laat me straks lekker verrassen. Heb er sowieso erg veel zin in Woop woop!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mithrildor schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:49:
[...]

Jup, aan de ene kant heeft dat z'n voordelen; zoals de perks in Fallout 4, of de verbeterde combat in Mass Effect 2. Maar andere kant is het ook wel jammer, de "clunkiness" van Fallout 3 heeft zijn charmes en het is ook jammer als er door het stroomlijnen opties verdwijnen. Bij Mass Effect 2 was ik er uiteindelijk vrij positief over, dus ik hoop dat dit bij Fallout 4 ook het geval is.
Ik vond de combat in Mass Effect 1 een stukje leuker. Had wat unieks waar je mee kon spelen. Zelfde met Dragon Age, deel 1 was toch het meest uitgebreid qua combat. Nu zijn beiden veranderd naar respectievelijk een generieke shooter en een generieke action game met hier en daar wat RPG elementen.

Ach, zo gaat dat. Hoop dat er bij Fallout 4 nog genoeg diepgang overblijft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

heb ook nog nooit zo naar een game uitgekeken als deze...Zelfs Skyrim, was bij mij niet zo... maar komt nu ook gewoon dat er verder weinig moois op handen is... ja, ik heb Far Cry 4 nog liggen, nr 3 was erg goed, maar die vaste verhaallijn met videos vond ik strontvervelend ;)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Scighera schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:19:
heb ook nog nooit zo naar een game uitgekeken als deze...Zelfs Skyrim, was bij mij niet zo... maar komt nu ook gewoon dat er verder weinig moois op handen is... ja, ik heb Far Cry 4 nog liggen, nr 3 was erg goed, maar die vaste verhaallijn met videos vond ik strontvervelend ;)
Nou FarCry4 is toch wel een leuke titel.
Had hem gekocht rond release maar door drukte toen steeds niet aan toe gekomen, uiteindelijk begonnen en zodra je in de wereld gedropt wordt is het ontdekken daarvan best leuk naar mijn mening, alles vrijspelen enz.

Zou hem zeker een kans geven, al is het alleen maar voor de komende anderhalve week.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Ik heb inmiddels wat meer informatie gevonden over het dialoogsysteem (en andere dingen)
·She just did a mission where she could resolve it diplomatically. She tried it and the answers were in red or orange (low chance), she reloaded and put 2 points in relevant perks and was able to get though it by talking.
·More charisma doesn't open new dialog or information, but it lets you pass the charisma checks.
Als ik het dus goed begrijp geeft charisma je een basis kans voor alle speechchecks en helpen perks bij individuele checks. Dat klinkt best goed. Hopelijk zijn ze een beetje transparant over welke perks je nodig hebt om checks te halen, dan kun je later nog eens terugkomen met de juiste perks. Dat vond ik in Fallout: New Vegas erg fijn.
·Bad dialog system is bad: She saved a npc, after saving it, the npc asked her how she knew where he was and the options to answer were: don't tell, tell and ask about its past. She asked about the npc's past and after the answer there was no way of continuing the conversation to talk about the other topics.

·Some perks: STR 10 - Pain Train - If you wear a power armour you can sprint towards enemies to kill them or knock them out (robots and big enemies don't lose balance). PER 7 - Refractor - +10 resistance to energy. INT 9 - Nuclear Physicist - Rad weapons deal 50% more damage and the fusion nucleus last 25% more.
Cool, een nieuw wapentype! Naast Energy Weapons heb je nu dus ook Radiation Weapons, of zijn dit gewoon wapens zoals de Fat Man?
·No metro system or anything like that.
·No faction system.
·One big city so far (megaton sized or so) and several small settlements.
·Loves the sense of discovery, tons of small dungeons and such.
·Only been on part of the north side of the map, so the game is huge.
·Perk for RES9 - Necrophage - Radiation heals you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Fallout 1 en 2 heb ik heel vroeger eens van een collega geleend en ik was meteen verkocht. Sinds dien vind ik de sfeer en de setting van deze games helemaal geweldig. Het is dat Fallout 4 zo dicht op uitkomen staat en ik weer druk bezig ben met school en niet helemaal fallout overloaded wil worden maar anders had ik Fallout 3 en NV ook nog even gaan spelen! Maar nu maar even mijn tijd goed besteden zodat ik mezelf straks kan belonen met een paar Fallout 4 sessies tussen het studeren door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Donstil schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:26:
[...]

Nou FarCry4 is toch wel een leuke titel.
Had hem gekocht rond release maar door drukte toen steeds niet aan toe gekomen, uiteindelijk begonnen en zodra je in de wereld gedropt wordt is het ontdekken daarvan best leuk naar mijn mening, alles vrijspelen enz.

Zou hem zeker een kans geven, al is het alleen maar voor de komende anderhalve week.
Ga het ook zeker nog een kans geven tzt, maar nu niet, nu eerst FO4 :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Cowamundo schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:16:
Ik merk het wel als de game uit is... Vind het leuk om hier een beetje de hype mee te pakken en verder zie ik het over 2 weken wel. Heb me nog totaal niet ingelezen in de perks en skills en laat me straks lekker verrassen. Heb er sowieso erg veel zin in Woop woop!! ;)
Ik heb nog geen 2 weken geleden 2 fallout merchanise gekocht, 1 vault boy poppetje en 1 brotherhood of steel member poppetje :P Dus ik volg de hype letterlijk en figuurlijk ^_^ kan echt niet wachten tot dit spel uit is, ik ga er ook een nieuwe videokaart voor kopen, maar welke weet ik nog niet. Is wachten tot het spel uit is. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Cowamundo schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:28:
Fallout 1 en 2 heb ik heel vroeger eens van een collega geleend en ik was meteen verkocht. Sinds dien vind ik de sfeer en de setting van deze games helemaal geweldig. Het is dat Fallout 4 zo dicht op uitkomen staat en ik weer druk bezig ben met school en niet helemaal fallout overloaded wil worden maar anders had ik Fallout 3 en NV ook nog even gaan spelen! Maar nu maar even mijn tijd goed besteden zodat ik mezelf straks kan belonen met een paar Fallout 4 sessies tussen het studeren door.
Moet eerlijk bekennen dat Fallout NV de eerste Fallout is die ik echt veel heb gespeeld, Fallout 3 speelde ik wel altijd bij een vriend en een paar jaar na release ook wel zelf (was 10 ten tijde van release, beetje eng vond ik het :P) en Fallout 2 speelde de vader van die vriend wel eens. Dat was vanaf 2002-3 dacht ik, tja, wat moet je anders als er tot 2008 geen nieuwe Fallout zou uitkomen :+? We hadden het er gisteren toevallig over, gaat toch wel snel...

Het is nu ook alweer ruim 5 jaar geleden tot de vorige Fallout en 7 jaar tot de "echte", alhoewel ik die haat naar NV toe nooit heb begrepen, want het is m.i. een prima spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
kuusj98 schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:38:
[...]

alhoewel ik die haat naar NV toe nooit heb begrepen, want het is m.i. een prima spel.
Ik heb die haat ook nooit begrepen. Hoewel Fallout 3 wel een meer post apocalyptic gevoel gaf en je ook echt zag wat de atoombom heeft veroorzaakt. in NV zijn er veel meer steden waar je langs komt, dat haalde dat gevoel een beetje weg.

Maar ik ben meer fan van NV dan van 3. Ieder zijn ding :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

https://drive.google.com/...MNlNoTk0/view?usp=sharing

[ Voor 9% gewijzigd door Alcmaria op 01-11-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Hahaha die gezichtsuitdrukking ook, geweldig...
mugenmarco schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:41:
[...]

Ik heb die haat ook nooit begrepen. Hoewel Fallout 3 wel een meer post apocalyptic gevoel gaf en je ook echt zag wat de atoombom heeft veroorzaakt. in NV zijn er veel meer steden waar je langs komt, dat haalde dat gevoel een beetje weg.

Maar ik ben meer fan van NV dan van 3. Ieder zijn ding :-)
Maar ja, we krijgen nu dus eigenlijk ook het begin van de (en zelfs nog voor) The Great War te zien, dus ik vraag me af hoe ze dat een beetje vernieuwend overbrengen. Het begin van Fallout 3 is mij weer een beetje vaag aan het worden, tijd om de 8600GT uit de kast te halen :P

Wat ik me altijd afvraag is hoe ze dit bij de volgende Fallout game (of andere games waar dit speelt) gaan aanpakken. Als je zo'n ruim tijdsbestek hebt behandeld in de vorige 5 games, wat doe je dan? Nog maar een keer het begin van de oorlog, of meer zoals NV? Dan raakt het materiaal toch op lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Ik heb me trouwens ook nog prima vermaakt met fallout tactics!
Beetje sneaken, hinderlagen opbouwen, vijand lokken en zodra ze hapten totaal aan flarden schieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik heb ongeveer dezelfde videokaart als die van de XBOX One en Playstation 4 (GTX 660) dus voor mij is het net zo mooi als in de trailers. Hopelijk haal ik goede framerates. Ik vind het een prachtig spel.

Wederom heeft Bethesda zijn mooiste open world spel ooit gemaakt. Dat Fallout 4 misschien minder mooi is dan andere spellen boeit mij niet. Ik hoop wel dat de engine goed in orde is zodat je geen stutters/lags/tearing etc ziet.

Met de dialogen in eerdere Bethesda spellen haalde je veel informatie uit de wereld, over quests en de gesprekspartner. Op die manier werd je makkelijk meegezogen in die wereld en was het extra leuk alle quests te voltooien. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat oppervlakkig hebben gemaakt. Het is wel een gedurfde zet "de speler" te laten praten en in je dialoogopties slechts een paar woorden neer te zetten.
De meesters hebben er vast goed over nagedacht en ik heb er alle vertrouwen in dat het episch wordt. :)

Yippie kayak, other buckets!

Pagina: 1 ... 27 ... 73 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden

Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen

Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.