[Multi] Fallout 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 73 Laatste
Acties:
  • 237.345 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55
Voor de mensen die lui zijn, heb ze even op volgorde in een zipje gegooid:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/SPECIAL.zip

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

m'n held :D

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
D4NG3R schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:40:
[...]

Fixed it for ya. >:)

Even zonder ongein, hebben er al mensen vrij genomen van school/werk/whatever om vanaf minuut 1 ononderbroken te kunnen spelen? Dinsdag en woensdag kom ik waarschijnlijk niet bij m'n colleges. :9
:)
Helaesch, de week van de Fallout 4 release is ook de week van Devoxx. Het weekend is geprikt voor een familie uitje. Geen lange onafgebroken wasteland sessies voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ik heb een grote klus voor het werk en had van tevoren al gezegd dat ik na die 9 weken een week vrij wilde zijn. Laat in die week nu net FO4 uitkomen :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

D4NG3R schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:27:
Voor de mensen die lui zijn, heb ze even op volgorde in een zipje gegooid:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/SPECIAL.zip
Goed bezig! Ik ben niet lui, maar ik maak er wel graag gebruik van. :D

Ik ben druk bezig met wat leuke voorbereidingen (Fallout 4 voorbereidingen).

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Lekker Ventje schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:31:
Ik heb een grote klus voor het werk en had van tevoren al gezegd dat ik na die 9 weken een week vrij wilde zijn. Laat in die week nu net FO4 uitkomen :)
ik moest mijn verlofdagen nog voor het einde van het jaar opmaken anders zou ik ze kwijt zijn. Laat dan net toevallig Fallout uikomen :+

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

D4NG3R schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:40:
[...]

Fixed it for ya. >:)

Even zonder ongein, hebben er al mensen vrij genomen van school/werk/whatever om vanaf minuut 1 ononderbroken te kunnen spelen? Dinsdag en woensdag kom ik waarschijnlijk niet bij m'n colleges. :9
Ja, hiero! Die dinsdag speciaal vrij voor Fallout 4. :)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:13

Nikeo

Jawelles

Ik heb die donderdag tm zondag van de releaseweek vrij. Twee weken later weer. Dat wordt heerlijk no-lifen en 's nachts doordromen.

Ik ben van plan om deze fallout bewuster te spelen, op de manier hoe ik in het echt ook ben. Eerdere fallout games heb ik gespeeld vanuit het perspectief van een fictief personage dat ik aan het begin ontwierp. Paars haar, hanenkam, lelijk hoofd, naam: Betsie. Bij een bepaald uiterlijk bedacht ik via mijn eerste ingeving wat voor karakter, verleden en emoties mijn personage had. Ik betrok keuzes slechts soms bewust op mezelf. Dat wil ik nu anders proberen.

Wat ik ook anders wil doen is het omgaan met savegames. Bij de vorige spellen heb ik heel veel met quicksave en quickload geklooid om zeldzame unieke uitkomsten in situaties te behalen. Dat wil ik nu zoveel mogelijk laten en gewoon het spel zijn beloop laten.

Zijn er meer mensen met dergelijke voornemens?

ps. In de mediamarkt in Groningen zag ik de fallout nukes al staan. Ik moet zeggen dat ze er heel leuk uitzien!

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/6jsst25h1/2015_10_04_12_14_55.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Op die dinsdag dat het spel uitkomt heb ik helaas colleges die ik niet kan overslaan. Woensdag heb ik helaas van 8:45 tot 10:30 en van 15:45 tot 17:30 college, tussen door kan ook niet weg. Misschien kan ik dat laatste college overslaan. Donderdag heb ik helemaal vrij en vrijdag heb ik in de ochtend vrij, dus dat moet genoeg tijd zijn om het te spelen.
Nikeo schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:12:
Ik ben van plan om deze fallout bewuster te spelen, op de manier hoe ik in het echt ook ben. Eerdere fallout games heb ik gespeeld vanuit het perspectief van een fictief personage dat ik aan het begin ontwierp. Paars haar, hanenkam, lelijk hoofd, naam: Betsie. Bij een bepaald uiterlijk bedacht ik via mijn eerste ingeving wat voor karakter, verleden en emoties mijn personage had. Ik betrok keuzes slechts soms bewust op mezelf. Dat wil ik nu anders proberen.
Ik heb het altijd wel wat serieuzer gespeeld dan dat, maar ik speel toch wel altijd een fictief personage. Het is toch altijd wat moeilijker om jezelf in de wereld van fallout in te leven, dus als ik de keuzes zou maken die ik zelf ook zou maken dan zou ik constant maximum karma hebben. Ik speel zelf liever als een neutral personage (alhoewel je dan in Fallout 3 toch al snel Good karma had).
Wat ik ook anders wil doen is het omgaan met savegames. Bij de vorige spellen heb ik heel veel met quicksave en quickload geklooid om zeldzame unieke uitkomsten in situaties te behalen. Dat wil ik nu zoveel mogelijk laten en gewoon het spel zijn beloop laten.
Ik betrap mezelf er altijd op dat ik toch even snel een savegame aanmaak voordat ik iets steel of voordat ik sneaky iemand vermoord midden in een dorp. Gelukkig hoef ik niet vaak te herladen, maar als ik het wel doe dan maakt het de speelervaring wel een beetje kapot. Maar goed, het is nog altijd beter dan ruzie hebben met hele dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:56
Ik heb de nuke ook binnen. Zit nog wel netjes in doos op zolder, heb bijna alles toch al via Steam :'). In de volgende woning (verhuisplannen) komt hij wel ergens op schap te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Zou eigenlijk wel grappig zijn als ze dat foldertje wat je aan het einde van die S.P.E.C.I.A.L filmpjes ziet bij de fysieke editie doen :p.

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
EnzymeNL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:54:
Zou eigenlijk wel grappig zijn als ze dat foldertje wat je aan het einde van die S.P.E.C.I.A.L filmpjes ziet bij de fysieke editie doen :p.
Je krijgt de "perk chart" bij de fysieke editie als je hem op de eerste dag koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 09:44
Mithrildor schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:45:

Ik betrap mezelf er altijd op dat ik toch even snel een savegame aanmaak voordat ik iets steel of voordat ik sneaky iemand vermoord midden in een dorp. Gelukkig hoef ik niet vaak te herladen, maar als ik het wel doe dan maakt het de speelervaring wel een beetje kapot. Maar goed, het is nog altijd beter dan ruzie hebben met hele dorp.
Ik doe dat dus ook maar vooral omdat het soms nergens op slaat hoe de wereld reageert. Betrapt op stelen door iemand die niet eens geliefd is in het dorp? Hup, heel dorp over z'n toeren waarbij iedereen gelijk zijn wapens trekt.

Prachtig om te zien dat er mensen hun vrije dagen inroosteren voor de releasedag :D

Die nuke ziet er trouwens veel minder plastic fantastic uit dan ik dacht. Het lijkt bijna wel een soort dun alu. Wat voor materiaal is het eigenlijk?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Plastic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Daar was een pagina terug nog een 'discussie' over die eventjes heet werd.

YellowOnline in "[Multi] Fallout 4"

Kort door de bocht: Het is geen echte atoombom, en hij is van plastic. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

Jammer ik had gehoopt dat er een beetje metaal / aluminium in verwerkt zou zitten. Ik ben momenteel de dagen aan het aftellen! Ervaren jullie ook dit syndroom? :P

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:02
pclinde schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:46:
Jammer ik had gehoopt dat er een beetje metaal / aluminium in verwerkt zou zitten. Ik ben momenteel de dagen aan het aftellen! Ervaren jullie ook dit syndroom? :P
nee hoor, wanneer is de release datum ook al weer? :+

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Nikeo schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:12:
Ik ben van plan om deze fallout bewuster te spelen, op de manier hoe ik in het echt ook ben.

...

Zijn er meer mensen met dergelijke voornemens?
Nee.

Sterker nog, ik was me gisteren ineens aan het afvragen wat er gebeurt als je al je punten in charisma en luck stopt. Asymmetrische builds die iets volstrekt anders doen dan "het gemiddelde" zijn leuk. In FO3 en FO:NV kwam ik uiteindelijk altijd uit op een mannetje met sneak 100 en alles met action points kapotlaseren of snipen. Niet saai, maar wel traag. Dus ben ik uiteindelijk maar melee only met shiskebab en pyromaniac gegaan. Da's in ieder geval niet traag! Dus los van een max charisma/luck build komt er hoe dan ook een shiskebab build. En nee, ik heb in het echt geen shiskebab, en geen 10 charisma, en ook geen 10 luck.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Shabbaman schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Nee.

Sterker nog, ik was me gisteren ineens aan het afvragen wat er gebeurt als je al je punten in charisma en luck stopt. Asymmetrische builds die iets volstrekt anders doen dan "het gemiddelde" zijn leuk. In FO3 en FO:NV kwam ik uiteindelijk altijd uit op een mannetje met sneak 100 en alles met action points kapotlaseren of snipen. Niet saai, maar wel traag. Dus ben ik uiteindelijk maar melee only met shiskebab en pyromaniac gegaan. Da's in ieder geval niet traag! Dus los van een max charisma/luck build komt er hoe dan ook een shiskebab build. En nee, ik heb in het echt geen shiskebab, en geen 10 charisma, en ook geen 10 luck.
Dat ben ik ook van plan :D
Ik heb er ook over gedacht om 3 man tegelijk te runnen.
1 Serieuze, gelijkend op mij, en 2 met -bizarre- builds.
Steeds verwisselen, zodat ik een beetje de verschillende uitkomsten van het spel kan bewandelen.

Maar in de praktijk zal het waarschijnlijk gewoon 1 char worden die ik speel zoals mijn humeur ter plaatse mij ingeeft.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
In FO3 en NV vind ik het soms een beetje te makkelijk met 10 Charisma en 100 Speech. Complete quests overslaan met een speech check. Ik doe dan liever de quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Gister mijn airmiles opgemaakt en ook Fallout 4 besteld met de survival guide. Vandaag zei een collega dat hij in november uitkomt, shit, ik had 10 okt in mijn hoofd, dacht in het weekend lekker te gaan spelen, maar helaas... nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Kwistnix schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:45:
In FO3 en NV vind ik het soms een beetje te makkelijk met 10 Charisma en 100 Speech. Complete quests overslaan met een speech check. Ik doe dan liever de quest.
Dat is voor mij wel vaak zo'n eerder genoemd quick save/load scenario. Als je door je keuzes quests niet mag doen en daarna ook geen mogelijkheid meer hebt om dat te herstellen.

Dat had ik ook met bijv. Megaton opblazen. Was leuk, maar wel pas als daar alles afgerond is wat er te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:45:
Dan moet je gewoon de speech check niet doen ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
D4NG3R schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:20:
Daar was een pagina terug nog een 'discussie' over die eventjes heet werd.

YellowOnline in "[Multi] Fallout 4"

Kort door de bocht: Het is geen echte atoombom, en hij is van plastic. :7
Hehe, ik zie dat het inderdaad even een puntje was.

Het materiaal is goed gedaan als ik de foto's mag geloven. Gezien de prijs en de inhoud ging ik er al van uit dat het kunststof zou zijn maar hoe vaker ik de foto's zag hoe meer ik ging twijfelen :).

Ik ben zelf helemaal niet van dit soort dingen maar als hij van staal was geweest dat had ik het wel geweten.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Bedenk je hoeveel zwaarder dat ding zou zijn geweest, dat plaats je toch minder graag even op je boekenplank. :9

Ook de prijs zou gewoon een stuk hoger zijn, €100,- was op dat moment niet vreemd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
anandus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:43:
[...]

Dan moet je gewoon de speech check niet doen ;)
Naja, soms is het puur een bonus in exp of scheelt het een stap die je anders via een omweggetje ook bereikt. En vaak genoeg leverde het gewoon humoristische situaties op. In die gevallen wil ik t wel doen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
D4NG3R schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:01:
Bedenk je hoeveel zwaarder dat ding zou zijn geweest, dat plaats je toch minder graag even op je boekenplank. :9

Ook de prijs zou gewoon een stuk hoger zijn, €100,- was op dat moment niet vreemd geweest.
Och een paar 14mm pluggen en kom maar op met dat ding ;).

Nee ik bedoelde alleen de buitenkant, dat dunne groene dat je ziet. Dat zou in staal niet veel dikker hoeven te zijn dan 1,5mm en uiteraard van binnen het kunststof voor de DVDcovers. Dan had het 'geluidgedeelte' ook eruit gemogen want welke dodo gaat er nu op die knop lopen drukken?

Was wel wat duurder geweest dat is waar. Wellicht weer te duur.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Je moet je sowieso afvragen, heeft staal of alu echt meerwaarde boven plastic? 999/1000 mensen zet dat ding op de boekenkast of op het bureau neer en drukt hooguit een keertje voor de gein op het knopje. Het verschil ga je eigenlijk niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
D4NG3R schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:49:
Je moet je sowieso afvragen, heeft staal of alu echt meerwaarde boven plastic? 999/1000 mensen zet dat ding op de boekenkast of op het bureau neer en drukt hooguit een keertje voor de gein op het knopje. Het verschil ga je eigenlijk niet zien.
Ja zoals ik al zei ben ik eigenlijk niet van de 'Special Editions' maar zo'n bommetje met alle Fallouts er in had ik nog wel grappig gevonden mits in een beetje degelijk materiaal. Die pipboy bijvoorbeeld vind ik dan weer helemaal niets. Daar straalt dan ook het plastic vanaf, afgezien dat het een beetje een loos object is.
Mits in staal was die nuke een lollige tegenhanger geweest van de pruldingetjes waar m'n vriendin het huis "wat minder saai" mee maakt.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Wat ik trouwens wel hoop is dat Fallout 4 wat meer contract krijgt, momenteel ben ik bezig met Skyrim + een hele stapel visuele mods (geen ENB's) en zelfs op m'n oude vertrouwde HD5770 pers ik er geen lelijke plaatjes uit: http://steamcommunity.com/id/iD4NG3Rs/screenshots/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
D4NG3R schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:56:
Wat ik trouwens wel hoop is dat Fallout 4 wat meer contract krijgt, momenteel ben ik bezig met Skyrim + een hele stapel visuele mods (geen ENB's) en zelfs op m'n oude vertrouwde HD5770 pers ik er geen lelijke plaatjes uit: http://steamcommunity.com/id/iD4NG3Rs/screenshots/
Qua textures prachtig inderdaad, al zou wat meer contrast geen bezwaar zijn. Ik hoop echter vooral wat ruwere modellen of betere tesselation. Als ik kijk naar de screenshot die bij jou gecentreerd staat (deze) dan zijn de bomen en die paal die er staan kaarsrecht. En dat zie je ook in je screenshots van die dining hall (o.i.d.) waarbij de de lijnen toch wel erg recht zijn van de tafels en de pilarenen dat maakt het allemaal een beetje klinisch.

Maar goed, nu ben ik wel aan het muggenziften!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-09 08:19

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

De volgende SPECIAL video is er ook al weer.

nog maar een maandje wachten...

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
D4NG3R schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:56:
Maar dan heb je wel een "dikkere" CPU. Of heb ik het mis?

-------------
Ben zelf wel heel erg benieuwd naar de nieuwe fallout. Zowel de vriendin als ik zijn die hard fallout spelers :). Heel misschien ga ik wel een beetje kutten met de multiplayer skyrim mod. Lekker elkaar tegen kunnen komen in fallout op het local network. moet kunnen.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Biersteker schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:38:
[...]

Maar dan heb je wel een "dikkere" CPU. Of heb ik het mis?
De CPU maakt hier bar weinig uit, m'n i5 4460 nekt niet in Skyrim (en zal dit ook nevernooitniet doen in FO4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
D4NG3R schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

De CPU maakt hier bar weinig uit, m'n i5 4460 nekt niet in Skyrim (en zal dit ook nevernooitniet doen in FO4).
Zeg dat tegen de mensen met een X2 5400+ met een 5770 ;) geheugen is ook een tikje langzamer. (667).

Wat ik toch wel merk, is HDD vs SSD snelheid, en dat de cpu toch erg veel moet doen als het gaat om mods gaat.
Of het nou om oblivion of fallout 3 / NV of skyrim gaat, mods lijken erg veel te hebben aan hogere singlecore performance.

[ Voor 12% gewijzigd door Biersteker op 07-10-2015 21:39 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Met dat systeem is je CPU inderdaad zwaar de bottleneck, eventueel het RAM ook als je 4GB of minder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:33
Mijn nieuwe systeem is vanavond besteld, kan ik straks voluit gaan genieten van FO4 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Laatst online: 22:22
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:47:
[...]

Och een paar 14mm pluggen en kom maar op met dat ding ;).

Nee ik bedoelde alleen de buitenkant, dat dunne groene dat je ziet. Dat zou in staal niet veel dikker hoeven te zijn dan 1,5mm en uiteraard van binnen het kunststof voor de DVDcovers. Dan had het 'geluidgedeelte' ook eruit gemogen want welke dodo gaat er nu op die knop lopen drukken?

Was wel wat duurder geweest dat is waar. Wellicht weer te duur.
Dodo reporting :) Heb al zeker 10+ keer op DE knop geduwd, vooral dat xp kachingggg geluidje op het eind doet het hem.

Nog 33 dagen, eindelijk na veel teveel jaren wachten weer een fallout.

Zaterdag 7-11-2015 : Boodschappen inslaan voor een week.

Zondag rustdag en maandag rond 24:00 wachten op decrypting pre load files.

Na decrypting........, een week no life en op de mini nuke knop duwen voor kaboom geluidje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
luxzenburcht schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:59:
[...]

Dodo reporting :) Heb al zeker 10+ keer op DE knop geduwd, vooral dat xp kachingggg geluidje op het eind doet het hem.

Nog 33 dagen, eindelijk na veel teveel jaren wachten weer een fallout.

Zaterdag 7-11-2015 : Boodschappen inslaan voor een week.

Zondag rustdag en maandag rond 24:00 wachten op decrypting pre load files.

Na decrypting........, een week no life en op de mini nuke knop duwen voor kaboom geluidje :)
Fair enough, smaken verschillen. Ik hou meestal niet zo van geluidjes.
Wel mooi om te zien dat je de planning al helemaal klaar hebt. Met boodschappen en alles er bij :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

groterood12 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:32:
[video]
Hij is weer fijn! Komt nu echt dichtbij. Heb er gewoon kriebels van in de onderbuik. Heerlijk _/-\o_

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo, heel week 46 vrij genomen, RSI kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Laatst online: 22:18
luxzenburcht schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:59:
[...]

Helaas doet het knopje/geluidje het bij mij niet. ;( :/

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 21:26
Gisteren werd mijn bom bezorgd, wat een leuk ding! nu nog tijd zien te vinden om te kunnen spelen :p Bij mij doet het geluid het wel, maar ik mis zo'n schroef onderaan. Maar kan er mee leven.

a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:40

Case_C

[Team Carrack]

groterood12 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:32:
[video]
Op 2:12
"to start navigating..."

Natuurlijk kan dat een perk zijn die je progress versnelt, maar kan dat ook betekenen dat je je eigen verti-bird/overige voertuigen kan opknappen en gebruiken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Case_C schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:23:
[...]

Op 2:12
"to start navigating..."

Natuurlijk kan dat een perk zijn die je progress versnelt, maar kan dat ook betekenen dat je je eigen verti-bird/overige voertuigen kan opknappen en gebruiken!?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UK8pITv.png

Het gaat om de perk V.A.N.S. Die perk heeft niets met voertuigen te maken, maar laat dus het pad naar je quest target zien in V.A.T.S. Het is dus gewoon de Fallout versie van Clairvoyance (uit Skyrim), dus waarschijnlijk een waardeloze perk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Mithrildor schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

[afbeelding]

Het gaat om de perk V.A.N.S. Die perk heeft niets met voertuigen te maken, maar laat dus het pad naar je quest target zien in V.A.T.S. Het is dus gewoon de Fallout versie van Clairvoyance (uit Skyrim), dus waarschijnlijk een waardeloze perk.
Weer een illusie armer :P , bedankt voor de opheldering.

De Vertibirds zullen waarschijnlijk dus voorbehouden blijven aan de major-factions in de main-story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Case_C schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:46:
[...]

Weer een illusie armer :P , bedankt voor de opheldering.

De Vertibirds zullen waarschijnlijk dus voorbehouden blijven aan de major-factions in de main-story.
Ik ben echt benieuwd hoe grote rol de Vertibird en de Power Armor in het spel gaan spelen. Ik hoop dat ze beperkt blijven tot een paar momenten in het spel, maar ik ben bang dat de Vertibird Fast Travel gaat vervangen. Ik vind het op zich niet zo erg dat Bethesda niet zoveel content laat zien, maar dit soort dingen zou ik wel graag willen weten, als het blijkt dat ze een grote rol gaan spelen in het spel dan wacht ik de reviews even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Mithrildor schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Ik ben echt benieuwd hoe grote rol de Vertibird en de Power Armor in het spel gaan spelen. Ik hoop dat ze beperkt blijven tot een paar momenten in het spel, maar ik ben bang dat de Vertibird Fast Travel gaat vervangen. Ik vind het op zich niet zo erg dat Bethesda niet zoveel content laat zien, maar dit soort dingen zou ik wel graag willen weten, als het blijkt dat ze een grote rol gaan spelen in het spel dan wacht ik de reviews even af.
Als ze vol op immersion willen gaan spelen, is de kans groot dat je een Verti-Bird inroept om snel naar een andere locatie te gaan. Nu is dat zeker niet negatief, maar zal zeker de manier beinvloeden waarop Fallout gespeeld wordt door de massa. Zelf gebruikte ik voor F3 veel te veel de fast-travel, en dat neemt toch weg van de ervaring van 't spelen.

Power-armor zal waarschijnlijk geballanceerd worden door de fuel-cells die ze gebruiken. De betere armor zal er veel nodig hebben om goed te functioneren. Vraag me dan wel af hoe dat de end-game gaat beinvloeden als je alles hebt/kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:02
Case_C schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

Als ze vol op immersion willen gaan spelen, is de kans groot dat je een Verti-Bird inroept om snel naar een andere locatie te gaan. Nu is dat zeker niet negatief, maar zal zeker de manier beinvloeden waarop Fallout gespeeld wordt door de massa. Zelf gebruikte ik voor F3 veel te veel de fast-travel, en dat neemt toch weg van de ervaring van 't spelen.
klopt maar als je elke keer het hele eind moet lopen dan ben je lang bezig, niet alles zit natuurlijk ver weg maar sommige quests gaan de hele map over. Ik ben dan ook nog eens het type dat dan elk vierkantje dat ik zie ga bekijken en kom dan meestal via een erg lange omweg aan.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
Specs en meer bekend voor Fallout 4:

http://bethesda.net/?utm_...elease-info/2015/10/08/35

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Daar was ik al bang voor:
Caelorum schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:00:
[...] Ik denk iig dat ik met mijn i5 8GB HD5850 wat aan de lage kant ga zitten.
Dus ik zit onder minimum specs. Nu maar eens kijken of ik het er gewoon ga gokken dat het nog wel enigszins speelbaar is of dat ik gewoon nog een half jaartje wacht en een nieuwe GPU ergens vandaan trek.

Overigens Kudos voor Bethesda voor het maken van een Windows Phone app.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 08-10-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Persoonlijk verwacht ik dat de daadwerkelijke eisen wel wat lager uitvallen, 1080p @ 60FPS ga ik niet redden met m'n overgeklokte HD5770, maar boven de 30 moet die wel blijven. Desnoods haal ik m'n resolutie een stap naar beneden.

Bethesda stelt liever eisen die te hoog zijn dan eisen die te laag zijn.

Edit: Het zou mooi zijn als game devs eens laten zien welke eisen zij stellen. Testen ze op het veelgebruikte 1920x1080 of gaan ze uit van een lagere resolutie? Testen ze voor een minimum van 30FPS of toch 60?

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 08-10-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
D4NG3R schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:09:
Edit: Het zou mooi zijn als game devs eens laten zien welke eisen zij stellen. Testen ze op het veelgebruikte 1920x1080 of gaan ze uit van een lagere resolutie? Testen ze voor een minimum van 30FPS of toch 60?
Dit vraag ik me al zo lang af waarom het niet bij de specificaties wordt aangegeven... Minimum specs voor? 1080p, 4K, 30fps, 60fps... Ik kan er nooit wijs uit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
RustStorm schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Helaas doet het knopje/geluidje het bij mij niet. ;( :/
Misschien zit dat stukje plastic nog tussen de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Poeh. Ik dacht dat ik straks met mijn pc ( i5 3570K en R290) alles wel weer op max op FHD kon zetten, maar dat valt dan dus toch wat tegen.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Tuurlijk gaat je dat wel lukken. Misschien niet met AA voluit maar voor de rest kan je prima alles omhoog gooien :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:40

jmk

Mij vallen de system specs vies tegen. Vooral de recommended specs zijn zwaar!

Ik had gehoopt dat de requirements een stukje lichter zouden zijn dan The Witcher 3. Dat spel kan ik net niet lekker draaien op mijn GTX 660 waardoor ik minder plezier beleef aan het spel.

Nou had ik gehoopt dat ik nog even niet hoefde te upgraden tot NVIDIA met een "true" DX12 kaart komt (De Pascal generatie?) Op die manier zou een aankoop beter bestand zijn op de toekomst. Hoe lang zal ik kunnen doen met een MSI GeForce GTX 970?

Ik wil Fallout 4 in 1080P met veel fps kunnen draaien zonder tearing. Ik ben bang dat dit lastig wordt voor mijn GTX 660...

Verder is dit spel ook hongerig qua CPU. Mijn i5 4670, best een deftige CPU dacht ik zo, haalt nog niet de max uit het spel. Mods die zwaar leunen op scripts ed. vragen extra.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
jmk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:42:

Ik had gehoopt dat de requirements een stukje lichter zouden zijn dan The Witcher 3. Dat spel kan ik net niet lekker draaien op mijn GTX 660 waardoor ik minder plezier beleef aan het spel.
Dat gaat prima op de 660, alleen zal je concessies moeten doen op het gebied van graphics.
Ik wil Fallout 4 in 1080P met veel fps kunnen draaien zonder tearing. Ik ben bang dat dit lastig wordt voor mijn GTX 660...
Dat zal ook prima gaan, maar opnieuw: Je zal concessies moeten gaan doen op het gebied van graphics.
Verder is dit spel ook hongerig qua CPU. Mijn i5 4670, best een deftige CPU dacht ik zo, haalt nog niet de max uit het spel. Mods die zwaar leunen op scripts ed. vragen extra.
Welk spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

D4NG3R schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:47:
[...]

Dat(The Witcher 3) gaat prima op de 660, alleen zal je concessies moeten doen op het gebied van graphics.
Ik gebruik Geforce Experience en sinds ik op Windows 10 zit stuurt hij aan op 720p. Dat is zo lelijk! Zet ik hem op 1080p dan ziet het er weer normaal uit maar is het niet vloeiend genoeg.
[...]

Dat zal ook prima gaan, maar opnieuw: Je zal concessies moeten gaan doen op het gebied van graphics.
Hopelijk is alles wat makkelijker af te stellen dan bij The Witcher 3 bij Fallout 4. Als ik vloeiend op 1080P kan spelen ben ik tevreden. Al die shaders, schaduwen etc boeien niet zo enorm, daar kijk ik makkelijk doorheen. Lags etc die verpesten vaak het spel waardoor ik graag wat extra GPU power in huis heb.
Misschien heb je het door: Ik zie door alle instellingen het bos niet meer soms :P

[...]
Welk spel?
Misschien was ik niet helemaal duidelijk :) : ik doelde op Fallout 4. Hier zijn de recommended CPU setting enorm hoog: Intel Core i7 4790 3.6 GHz. Ik zie het niet zitten mijn CPU te upgraden, dat is gewoon een nieuwe PC in mijn ogen, want je moet dan ook een nieuw moederbord nemen of een CPU uit een oude generatie wat ik ook niet snel zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Gejammer over de minimum en aanbevolen specs altijd...
Een beetje tweaker weet zonder daar naar te kijken wel of zijn PC geschikt is om een game te draaien of niet.
Elke i5/i7 gaat dit prima draaien, en als je een beetje PC gamer bent heb je daar een GPU naast hangen die moderne games trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
luxzenburcht schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:01:
[...]

Misschien zit dat stukje plastic nog tussen de batterij?
Er is geen stukje plastic te zien... En lijkt me niet dat ik dat knopje er uit moet halen?

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 16:05
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock H77 Pro4/MVP€ 0,-€ 0,-
1Gainward GeForce GTX 680€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721010SLA360, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 57,95€ 57,95
1Kingston HyperX Beast HX321C11T3K2/8€ 54,99€ 54,99
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 139,20€ 139,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 808,32

Grafisch op zich haalbaar, ik denk na over +8gb want Why the fuck not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mithrildor schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:45:
Op die dinsdag dat het spel uitkomt
Even een willekeurige quote gepakt.

Weten we zeker dat het bij ons ook op dinsdag uitkomt en niet vrijdag, zoals vaak gebeurt?
Edit:
Zo te zien was het bij Skyrim een worldwide release, dus zal (hopelijk) bij FO4 ook wel zo zijn.
(Legendary edition was wel weer gesplits)

De requirements vallen mij trouwens reuze mee, al vermoed ik dat het wel heel voorzichtig gekozen is of met hoge resolutie in het achterhoofd, de sprong vanaf Skyrim is behoorlijk groot.

Had verwacht dat ik met mijn oude bakkie (nvidia 660) het misschien nét wel of niet zou kunnen draaien, maar dat gaat wel lukken zo te zien :)

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 09-10-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
jmk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 01:20:
[...] Ik gebruik Geforce Experience [...]
Daar zit je probleem, speel zelf met de instellingen.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk :) : ik doelde op Fallout 4. Hier zijn de recommended CPU setting enorm hoog: Intel Core i7 4790 3.6 GHz. Ik zie het niet zitten mijn CPU te upgraden, dat is gewoon een nieuwe PC in mijn ogen, want je moet dan ook een nieuw moederbord nemen of een CPU uit een oude generatie wat ik ook niet snel zal doen.
Geloof je het zelf dat de engine die bekend staat om extreem slecht geoptimaliseerd te zijn voor meerdere cores opeens fatsoenlijk om kan gaan met 6+ cores en/of Hyperthreading?

Om nog niet te beginnen over het feit dat de aangeraden FX processor ook maar net sneller is als de betere i5's terwijl deze samen met een i7 in de recommended lijst staat.

Nee, ik geloof er zelf weinig van dat FO4 snel last heeft van een CPU bottleneck.
anandus schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:41:
Weten we zeker dat het bij ons ook op dinsdag uitkomt en niet vrijdag, zoals vaak gebeurt?
Heb Fallout 3, New Vegas en Skyrim allemaal op de Amerikaanse releasedag kunnen spelen. Als jij je spel speelt via Steam is het zeldzaam dat dit anders is. En vrijdag? Veel media komt uit op dinsdag. Films, series, games - de Triple A titels zie je altijd op dinsdag verschijnen.

Bij FO4 specifiek:
Release Time
Want to know exactly when you can start playing Fallout 4? Digitally the game will become available on November 10, 2015, at 12:01 am (local time) in all territories (In North America, the unlock time will be 12:01 am EST), except Asia (available at 12 am on Wednesday, November 11th) and Japan (available at 12 am on Thursday, December 17th).
http://bethesda.net/?utm_...elease-info/2015/10/08/35
De requirements vallen mij trouwens reuze mee, al vermoed ik dat het wel heel voorzichtig gekozen is of met hoge resolutie in het achterhoofd, de sprong vanaf Skyrim is behoorlijk groot.
De sprong valt mee, als ik aan de hand van de gameplaybeelden moet gokken dan is het vanwege de grote hoeveelheid volumetric lighting en fog die zo'n grote impact hebben. Het ziet er ontzettend mooi uit maar vreet ook hard aan je GPU. :9

Bethesda gaat altijd wel voorzichtig om met de minimum reqs en de kwaliteit van het materiaal wat ze vrij geven. Waarschijnlijk waren de getoonde beelden op een XBO en ook niet op 1080p.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 09-10-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 23:02
ik zit ook te denken om de pc te upgraden voor fallout 4

momenteel heb ik een i7 2600 deze zal het wel redden
maar een hd 6950 ik vraag me of af of dat gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:47:
[...]
Heb Fallout 3, New Vegas en Skyrim allemaal op de Amerikaanse releasedag kunnen spelen. Als jij je spel speelt via Steam is het zeldzaam dat dit anders is.
offtopic:
In tegendeel, vaak is -ook via Steam- er een verschil tussen US en international. In de US is het vaak op dinsdag, international op vrijdag. Al wordt dat gelukkig langzaamaan minder, het komt nog vaak genoeg voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ik ken zelf niet anders, maar het kan er ook aan liggen dat Skyrim het laatste spel is wat ik heb preordered heb. Maar ik ben wel correct wat betreft Triple-A titels, deze komen (ook op Steam) in 9/10 gevallen uit op een dinsdag omdat ze sowieso al een world-wide release hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Zit ik hier met mijn HD 7750 met 1GiB geheugen :/

Ik ga pas upgraden als AMD z'n 14/16nm generatie kaarten uitbrengt. Kan ik ook "mooi" wachten op een leuke steam(summer)sale deal voor FO4 :'(

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
NitroX infinity schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:04:
Zit ik hier met mijn HD 7750 met 1GiB geheugen :/
Dat ding is (marginaal) sneller als m'n HD5770 (al heb ik dat ding wel een stevige overklok gegeven), maar ik heb er goed vertrouwen in dat ik gewoon zal kunnen spelen zonder alles op het aller laagst te moeten zetten.

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de engine vrij goed ken en waarschijnlijk toch direct de configs in duik. :7

Ach, we gaan het zien. Een nieuwe GPU staat sowieso al in de planning (o.a. omdat ik Fallout en andere games gewoon graag op wat betere settings wil spelen) maar mocht FO4 toch niet lekker draaien schuif ik dit een eind naar voren.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 09-10-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Bedankt D4NG3R, als ik jou zou lees hoef ik me niet veel zorgen te maken. :)

Er zijn maar weinig spellen die het voor mij waard zijn nieuwe hardware aan te schaffen. Gelukkig/hopelijk hoeft dat voorlopig niet voor Fallout 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Het blijft gissen natuurlijk, ik weet niet hoe ze testen en welke eisen ze minimaal stellen. Zoals eerder aangegeven hebben meer mensen interesse in die info.

Als ze 1920x1080 @ 60FPS vereisen, ja dan zijn de minimum reqs niet gek. Een wat meer realistische 1280x720 @ 60FPS of 1920x1080 @ 30FPS moet prima te doen zijn op zwakkere GPU's dan ze aanraden. Qua processor zit je waarschijnlijk goed zolang het maar een degelijke quadcore is.

Als het nodig is dan speel ik @ 1280x720 op m'n TV ipv m'n monitor, van 3m afstand zie ik het verschil toch niet.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 09-10-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Laatst online: 12-09 08:39
Svennie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:24:
[...]

klopt maar als je elke keer het hele eind moet lopen dan ben je lang bezig, niet alles zit natuurlijk ver weg maar sommige quests gaan de hele map over. Ik ben dan ook nog eens het type dat dan elk vierkantje dat ik zie ga bekijken en kom dan meestal via een erg lange omweg aan.
In F3 gebruikte ik fast travel vaak als je echt in DC zelf zat. Dat was zo een doolhof als je naar ergens wou gaan. In NV vele minder de wereld was daar wat minder bebouwd dus kon je wat vrijer rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:40:
Het blijft gissen natuurlijk, ik weet niet hoe ze testen en welke eisen ze minimaal stellen. Zoals eerder aangegeven hebben meer mensen interesse in die info.

Als ze 1920x1080 @ 60FPS vereisen, ja dan zijn de minimum reqs niet gek. Een wat meer realistische 1280x720 @ 60FPS of 1920x1080 @ 30FPS moet prima te doen zijn op zwakkere GPU's dan ze aanraden.
Ik ga er met mijn Geforce 660 ook ervanuit dat het 720p of 900p gaat worden. Welke ik overigens beide prima vindt.
De eerste playthroughs zullen toch vooral om het verhaal gaan, tegen de tijd dat ik een betere laptop heb zullen er ook wel goede texture packs en ENB's enzo zijn om alles te pimpen :)

Hell, ik zou al tevreden zijn met de Fallout 3-engine qua graphics, maar dan gewoon met het nieuwe verhaal en nieuwe features :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Fuck ik ga het zwaar krijgen met FO4.
system specs:

i3-4160
4gb RAM
GTX 760

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:40:
Fuck ik ga het zwaar krijgen met FO4.
system specs:

i3-4160
4gb RAM
GTX 760
Je geheugen wordt een probleem, dat zou ik upraden naar minimaal 8Gb, rest lijkt me niet zo'n issue.
Edit: Oh, CPU is een i3, ja, da's ook een probleem :P Al kan je je afvragen hoezeer FO4 op de CPU leunt.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 09-10-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

proc ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Ik ga het niet redden. Het spel is, voor de PC, geoptimaliseerd voor Intel and nVidia. Laat ik nou niks van beide merken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Comp_Lex schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:50:
Het spel is, voor de PC, geoptimaliseerd voor Intel and nVidia.
Bron? De engine liep voorheen ook niet specifiek beter met Nvidia of AMD kaarten. Qua processor heeft het weinig met optimalisatie te maken, maar des te meer met het feit dat AMD gewoon hopeloos achterloopt en een stuk trager is per kloktik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

fuck proc update samen met geheugen is gewoon meer dan 400 euro.
ouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik gok dat zelfs met mijn oude i7 860 icm een 780GTX en 24GB ram het wel prima gaat draaien hoor. Speel nu dingen als Mad Max en Dying light ook nog op prima kwaliteit zonder haperingen.

Heb wel nagedacht om weer eens te upgraden, maar kom eigenlijk te weinig prestatieproblemen tegen om het voor mezelf te verantwoorden.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
D4NG3R schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:03:
[...]

Bron? De engine liep voorheen ook niet specifiek beter met Nvidia of AMD kaarten. Qua processor heeft het weinig met optimalisatie te maken, maar des te meer met het feit dat AMD gewoon hopeloos achterloopt en een stuk trager is per kloktik.
Je kunt generaties van engines niet zo met elkaar vergelijken. Ik heb geen flauw benul wat ze veranderd hebben en ik kan daarom daar geen uitspraken over doen. AMD loopt inderdaad achter, maar het is iets waar je als ontwikkelaar wel of geen rekening mee houdt.
Ik kijk puur naar de systeemeisen. Met Intel-nVidia ben je al klaar als je 4-6 jaar oude hardware hebt, bij AMD 3-4 jaar. In principe maakt het voor mij niet zo heel veel uit. Dan speel ik het spel later wel en niet wanneer het uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Comp_Lex schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

Je kunt generaties van engines niet zo met elkaar vergelijken.
Gezien de vrij kleine stappen op zowel engine als grafisch niveau verwacht ik persoonlijk niet dat de stap dusdanig groot is als dat ze zelf beweren.

Edit: De stappen tussen Oblivion > FO3 > Skyrim bedoel ik dan. De stap Skyrim > FO4 lijkt ongeveer net zo groot te zijn als die van FO3 naar Skyrim.
AMD loopt inderdaad achter, maar het is iets waar je als ontwikkelaar wel of geen rekening mee houdt.
Hoe zouden ze er rekening mee moeten houden? Meer beperkingen gaan opleggen aan de engine en de graphics verder omlaag trekken? Als je naar de systeemeisen kijkt komen ze qua prijs aardig overeen. Wil jij lekker kunnen gamen ben je minimaal een i5 nodig, of een degelijke 8 core FX processor. Deze hangen rondom het zelfde prijspunt.
Ik kijk puur naar de systeemeisen. Met Intel-nVidia ben je al klaar als je 4-6 jaar oude hardware hebt, bij AMD 3-4 jaar.
Net andersom dus, de volgens Bethesda minimaal vereiste GTX550 Ti komt uit 2013 terwijl de HD7870 van 2012 is. Qua processoren is het verschil nog groter. De Phenom II x4's komen namelijk uit 2009 terwijl de i5 2300 in 2012 uit kwam.

Niet de beste vergelijking, maar de GPU in m'n laptop (Welke ik veel te lang gebruikt heb), een erg lichte GT540M is nauwelijks sneller als wat Bethesda als minimum stelde voor Skyrim. En toch speelde deze @ 1080p boven de 40FPS met de settings op redelijk niveau. Wel met erg lage drawdistances.

Ik kom er zojuist achter dat ik mazzel heb, m'n HTPC heeft een nogal overkill HD7770 (Dacht dat het een 6770 = zelfde chip als de 5770 was) welke een heel stuk beter uit de verf komt dan de GTX550 Ti, welistwaar lager als wat Bethesda vereist van het AMD kamp maar altijd nog sneller als wat ik nu heb. Binnenkort even omwisselen. :)

GTX550 Ti = qua prestaties bijna het zelfde als de 5770, wel heeft die GPU meer VRAM.

Het verschil in de GPU's in Skyrim: http://www.anandtech.com/...770-ghz-edition-review/19

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 09-10-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:29:
[...]

Gezien de vrij kleine stappen op zowel engine als grafisch niveau verwacht ik persoonlijk niet dat de stap dusdanig groot is als dat ze zelf beweren.

Edit: De stappen tussen Oblivion > FO3 > Skyrim bedoel ik dan. De stap Skyrim > FO4 lijkt ongeveer net zo groot te zijn als die van FO3 naar Skyrim.
Ik ben het eens met D4NG3R.
Het blijft gewoon een opgepoetste Creation Engine

We moeten ook niet vergeten dat de gemiddelde resolutie ook steeds hoger wordt. Ik denk dat ze zich wat dat betreft ook een beetje indekken.

En ook iets is dat men altijd onder de minimumeisen heeft kunnen spelen. De Creation Engine is enorm tweakbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:02
Ik was in de veronderstelling dat ze een nieuwe Engine zouden gebruiken?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
De Creation Engine was ook 'gloednieuw' volgens Bethesda haar woorden. Uiteindelijk is het gewoon weer een upgrade van de engine waar ze in Morrowind mee begonnen: Gamebryo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sporedd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:34:
Ik was in de veronderstelling dat ze een nieuwe Engine zouden gebruiken?
Dat zeggen ze met elk spel ;)
Seeing lots of speculation about #tesv game engine. It's brand new... and it's spectacular!
Het blijft dezelfde engine, maar dan opgepoetst.
Het heeft ook voordelen, zowel voor hen als voor ons. Ze hoeven geen nieuwe engine te ontwikkelen, de tools om het spel te maken hebben ze al in-house en een creation kit is ook zo gemaakt, en voor modders is het makkelijk omdat ze de engine al kennen en weten hoe ze ermee om moeten gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 09-10-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
D4NG3R schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:29:
[...]

Kleine veranderingen toegepast op een enorm gerendered gebied is netto een grote verandering. Ik denk niet dat dat onderschat moet worden. De stap van Skyrim naar FO4 is groter dan die van FO3 naar Skyrim. Skyrim heeft bijvoorbeeld 2GB geheugen minimum nodig, terwijl FO4 8GB minimum nodig heeft. Je hebt nu ook een viervoudige videogeheugen nodig in plaats van het dubbele zoals bij de vorige stappen. AMD gebruikers hebben nu een quadcore processor nodig in plaats van een dualcore zoals Intel.
Hoe zouden ze er rekening mee moeten houden? Meer beperkingen gaan opleggen aan de engine en de graphics verder omlaag trekken? Als je naar de systeemeisen kijkt komen ze qua prijs aardig overeen. Wil jij lekker kunnen gamen ben je minimaal een i5 nodig, of een degelijke 8 core FX processor. Deze hangen rondom het zelfde prijspunt.
Je legt geen beperkingen op aan de engine en de graphics. Je kunt alsnog alle features er gewoon instoppen voor de mensen die daar graag gebruik van willen maken. Wat ik bedoel is wat als baseline systeem wordt gebruikt om voor te programmeren. Je hebt een aantal opties. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je game moet draaien op 5 jaar oude hardware. Dan kun je bijvoorbeeld kiezen tussen Intel-nVidia of AMD. Kies je voor AMD, dan heeft iedereen er plezier van. Je kunt ook kiezen voor Intel-nVidia en dan een dikke middelvinger opsteken naar AMD gebruikers of zoiets als dat. De processoren hangen rondom dezelfde prijspunt, maar niet iedereen heeft evenveel geld om uit te geven. Er zijn mensen die geen geld willen uitgeven aan nieuwe hardware, maar wel aan de game.
Net andersom dus, de volgens Bethesda minimaal vereiste GTX550 Ti komt uit 2013 terwijl de HD7870 van 2012 is. Qua processoren is het verschil nog groter. De Phenom II x4's komen namelijk uit 2009 terwijl de i5 2300 in 2012 uit kwam.

Niet de beste vergelijking, maar de GPU in m'n laptop (Welke ik veel te lang gebruikt heb), een erg lichte GT540M is nauwelijks sneller als wat Bethesda als minimum stelde voor Skyrim. En toch speelde deze @ 1080p boven de 40FPS met de settings op redelijk niveau. Wel met erg lage drawdistances.

Ik kom er zojuist achter dat ik mazzel heb, m'n HTPC heeft een nogal overkill HD7770 (Dacht dat het een 6770 = zelfde chip als de 5770 was) welke een heel stuk beter uit de verf komt dan de GTX550 Ti, welistwaar lager als wat Bethesda vereist van het AMD kamp maar altijd nog sneller als wat ik nu heb. Binnenkort even omwisselen. :)

GTX550 Ti = qua prestaties bijna het zelfde als de 5770, wel heeft die GPU meer VRAM.

Het verschil in de GPU's in Skyrim: http://www.anandtech.com/...770-ghz-edition-review/19
Je jaartallen zijn fout. De GTX 550 Ti is uitgebracht in 2011. Je kunt dat bijvoorbeeld op Wikipedia terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het enige wat ik voorlopig doe is een dotje geheugen kopen, is niet al te duur en ik zie dan wel waar het schip strand, kan altijd nog een i7 halen op de launchday als hij niet lekker loopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

jmk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:42:

Nou had ik gehoopt dat ik nog even niet hoefde te upgraden tot NVIDIA met een "true" DX12 kaart komt (De Pascal generatie?) Op die manier zou een aankoop beter bestand zijn op de toekomst. Hoe lang zal ik kunnen doen met een MSI GeForce GTX 970?
Die vraag stelde ik mezelf ook, maar ik heb maar niet op de specs gewacht en de 660 ingewisseld voor de GTX 970. Ik ben een sucker voor upgrades als Bethesda met een game komt, dus wanneer TES6 komt zal ik wel weer wat beters willen. Je kunt het natuurlijk ook gewoon proberen met de oude kaart, als je een beetje concessies doet bij de instellingen moet het lukken!

Voor wie nog twijfelt, de -23%-actie op GreenmanGaming die tot en met 9 oktober liep is nu tot de 13e geldig. Ben eigenlijk tegen pre-orderen, maar niet als er korting te halen valt. Mijn principes mogen geen geld kosten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Comp_Lex schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:51:
Kleine veranderingen toegepast op een enorm gerendered gebied is netto een grote verandering. Ik denk niet dat dat onderschat moet worden.
Eensch.
De stap van Skyrim naar FO4 is groter dan die van FO3 naar Skyrim. Skyrim heeft bijvoorbeeld 2GB geheugen minimum nodig, terwijl FO4 8GB minimum nodig heeft. Je hebt nu ook een viervoudige videogeheugen nodig in plaats van het dubbele zoals bij de vorige stappen.
Dat heeft meer te maken met de engine optimalisatie, het feit dat ze nu meer als 4GB geheugen kunnen gebruiken impliceert nog niet dat dit ook altijd nodig is. Waarschijnlijk ben je met 6GB al prima af. Maar zowel bij het RAM als het VRAM kom je wel op het zelfde uit: Dat is tegenwoordig zo ongeveer de norm in elke (game) PC.
AMD gebruikers hebben nu een quadcore processor nodig in plaats van een dualcore zoals Intel.
De i5 2300 is gewoon een volwaardige quadcore, geen dualcore.
Je legt geen beperkingen op aan de engine en de graphics. Je kunt alsnog alle features er gewoon instoppen voor de mensen die daar graag gebruik van willen maken. Wat ik bedoel is wat als baseline systeem wordt gebruikt om voor te programmeren. Je hebt een aantal opties. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je game moet draaien op 5 jaar oude hardware. Dan kun je bijvoorbeeld kiezen tussen Intel-nVidia of AMD. Kies je voor AMD, dan heeft iedereen er plezier van. Je kunt ook kiezen voor Intel-nVidia en dan een dikke middelvinger opsteken naar AMD gebruikers of zoiets als dat.
En andersom is dit anders denk je? Sorry, maar de minimale eisen leveren je aan beide kanten ongeveer even veel kosten aan hardware op. Aan de AMD kant kan je zelfs flink oudere CPU's gebruiken om alsnog aan Bethesda's minimum eisen te voldoen.

Daar komt bij: Jij moet als dev weten hoe irritant het is als je rekening moet houden met zwaar outdated devices. Op een gegeven moment moet je gewoon mee gaan met de tijd. Kijk naar Witcher 3, de minimum specs zijn hoger als die van FO4, en toch verkoopt deze prima.
De processoren hangen rondom dezelfde prijspunt, maar niet iedereen heeft evenveel geld om uit te geven. Er zijn mensen die geen geld willen uitgeven aan nieuwe hardware, maar wel aan de game.
Mijn oude DOS computer wil geen Witcher 3 draaien. Hé wat vreemd is dat toch. :(

Ofwel: Zie hierboven.
Je jaartallen zijn fout. De GTX 550 Ti is uitgebracht in 2011. Je kunt dat bijvoorbeeld op Wikipedia terugvinden.
Ik weet ook niet helemaal hoe ik daar op kwam, het verschil is in ieder geval minder groot als je initieel dacht en is aan beide kanten anders.

Begrijp mij niet verkeerd: Ik had ook gehoopt dat FO4 wat PC-friendlier ging worden, en waarschijnlijk is deze ook minder lomp als dat ze beweren (o.a. omdat zowel het rode als groene kamp nog met specifieke drivers komen). Maar ik ben er tot op zekere hoogte erg blij mee dat de specs wat meer van deze tijd zijn (lees: De laatste 3 jaar) in tegenstelling tot de support van Skyrim die ruim 5 jaar terug ging. 5 jaar is een lange tijd in hardware/gameland.

De hoofdreden hiervoor is trouwens dat de vorige generatie consoles eindelijk gedropt is. :)
DriveSand schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:11:
Voor wie nog twijfelt, de -23%-actie op GreenmanGaming die tot en met 9 oktober liep is nu tot de 13e geldig. Ben eigenlijk tegen pre-orderen, maar niet als er korting te halen valt. Mijn principes mogen geen geld kosten :P.
Wat is momenteel de goedkoopste betrouwbare plek om FO4 te pre-orderen? Ik was eerst van plan om voor een fysieke versie te gaan, maar ik bedenk me dat ik dat bij Skyrim ook had gedaan en dat dat eigenlijk best wel zonde was. Al heb ik de kaart nog wel steeds naast me aan de muur hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 09-10-2015 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:51:
[...]
Er zijn mensen die geen geld willen uitgeven aan nieuwe hardware, maar wel aan de game.
Ik zie het probleem niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
D4NG3R schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:14:

[...]

Dat heeft meer te maken met de engine optimalisatie, het feit dat ze nu meer als 4GB geheugen kunnen gebruiken impliceert nog niet dat dit ook altijd nodig is. Waarschijnlijk ben je met 6GB al prima af. Maar zowel bij het RAM als het VRAM kom je wel op het zelfde uit: Dat is tegenwoordig zo ongeveer de norm in elke (game) PC.
Ik ga er vanuit dat je ook daadwerkelijk 8GB nodig gaat hebben om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen, anders gaan we speculeren en dan is het einde zoek. De norm waar je het over hebt geldt voor nieuwe(re) systemen, niet voor systemen van een jaar of 2 oud. In de BBGs zie je prima terug hoe Tweakers tot vorig jaar nog 4GB aanbeval voor gamesystemen.

[...]
De i5 2300 is gewoon een volwaardige quadcore, geen dualcore.
Je hebt gelijk. Daarmee is de stap groter dan ik had gedacht.

[...]
En andersom is dit anders denk je? Sorry, maar de minimale eisen leveren je aan beide kanten ongeveer even veel kosten aan hardware op. Aan de AMD kant kan je zelfs flink oudere CPU's gebruiken om alsnog aan Bethesda's minimum eisen te voldoen.

Daar komt bij: Jij moet als dev weten hoe irritant het is als je rekening moet houden met zwaar outdated devices. Op een gegeven moment moet je gewoon mee gaan met de tijd. Kijk naar Witcher 3, de minimum specs zijn hoger als die van FO4, en toch verkoopt deze prima.
Ja, dat denk ik. Ik zat er naast met de CPUs. Je kunt inderdaad met een oudere AMD processor aan de minimale eisen voldoen. Dat zal wel door de consoles komen. Dan zit de situatie anders in elkaar dan ik had gedacht. Dan hebben de consoles enorm veel impact op de ontwikkeling van de PC versie. Dan maken optimalisaties dus wel flink wat uit en blijft mijn verhaal staan wanneer Intel en AMD omgedraaid worden.
Mijn oude DOS computer wil geen Witcher 3 draaien. Hé wat vreemd is dat toch. :(

Ofwel: Zie hierboven.
Ik heb het helemaal niet over DOS computers.
Ik weet ook niet helemaal hoe ik daar op kwam, het verschil is in ieder geval minder groot als je initieel dacht en is aan beide kanten anders.

Begrijp mij niet verkeerd: Ik had ook gehoopt dat FO4 wat PC-friendlier ging worden, en waarschijnlijk is deze ook minder lomp als dat ze beweren (o.a. omdat zowel het rode als groene kamp nog met specifieke drivers komen). Maar ik ben er tot op zekere hoogte erg blij mee dat de specs wat meer van deze tijd zijn (lees: De laatste 3 jaar) in tegenstelling tot de support van Skyrim die ruim 5 jaar terug ging.

De hoofdreden hiervoor is trouwens dat de vorige generatie consoles eindelijk gedropt is. :)
Dat klopt. De consolewereld bepaalt de eisen voor PC. Ik ben er zelf niet zo blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Waar ik het over heb kan blijkbaar dus wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 12:39
DriveSand schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:11:
[...]

bedankt voor de korting hint :)
Ik heb er gelijk maar de season pass bij genomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Comp_Lex schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:52:
[...]

Ik ga er vanuit dat je ook daadwerkelijk 8GB nodig gaat hebben om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen, anders gaan we speculeren en dan is het einde zoek. De norm waar je het over hebt geldt voor nieuwe(re) systemen, niet voor systemen van een jaar of 2 oud. In de BBGs zie je prima terug hoe Tweakers tot vorig jaar nog 4GB aanbeval voor gamesystemen.
De budgetbakken ja, vanaf de basissystemen (die FO4 daadwerkelijk moeten kunnen draaien) vind je gewoon 8GB:
reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014

Ik verwacht zelf dat 8GB het piekverbruik is, anders zou er wel een verschil zitten tussen het minimum en de recommended eisen.
Ja, dat denk ik. Ik zat er naast met de CPUs. Je kunt inderdaad met een oudere AMD processor aan de minimale eisen voldoen. Dat zal wel door de consoles komen. Dan zit de situatie anders in elkaar dan ik had gedacht. Dan hebben de consoles enorm veel impact op de ontwikkeling van de PC versie. Dan maken optimalisaties dus wel flink wat uit en blijft mijn verhaal staan wanneer Intel en AMD omgedraaid worden.
Ik snap nog steeds niet waar je nou op doelt.. Op het gebied van processoren maakt het geen drol uit welk kamp je kiest, op het gebied van GPU's is de eis wat vreemd omdat zelfs de HD7750 al sneller is als de GTX550Ti. Echter zal het grote verschil hier zitten in de hoeveelheid VRAM, niet vreemd met al die volumetric lighting en andere fancy lichteffecten. Waarschijnlijk als je deze gewoon naar het minimum trekt draait FO4 prima op 1GB GPU's.

Volgensmij is de HD7870 de lichtste AMD GPU welke standaard met 2GB VRAM komt, maar ik heb nu even geen zin om de hele HD6xxx door te spitten om te kijken of dit klopt.

Optimalisatie richting Nvidia verwacht ik ook niet, voornamelijk omdat de engine in het verleden ook niet specifiek beter draaide op Nvidia of AMD kaarten.
Ik heb het helemaal niet over DOS computers.
Je kan het heel ver terug trekken, dat was ook niet zo serieus bedoeld. ;)
Dat klopt. De consolewereld bepaalt de eisen voor PC. Ik ben er zelf niet zo blij mee.
Hier nog eentje, ik was dan ook dolblij toen ze zeiden dat FO4 niet naar de vorige generatie kwam. :)

Bovenstaande filmje toont trouwens mooi wat ik bedoel met 'op een gegeven moment moet je gewoon meegaan'. Bethesda kan prima de optie toevoegen om je game er zo uit te laten zien, maar moeten ze dat wel willen? Dat is een compleet andere vraagstelling.

Uiteindelijk blijft het allemaal speculatie. Keer op keer weer blij je Bethesda games prima met lichtere hardware te kunnen draaien, waarom zou dit nu opeens anders zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 09-10-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
RustStorm schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:08:
[...]

Er is geen stukje plastic te zien... En lijkt me niet dat ik dat knopje er uit moet halen?
Onderaan de bom , waar de batterij zit, zat bij mij een stukje plastic. Dat doen ze er altijd in om oxidatie/leeg gaan van de batterij tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
luxzenburcht schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:55:
[...]

Onderaan de bom , waar de batterij zit, zat bij mij een stukje plastic. Dat doen ze er altijd in om oxidatie/leeg gaan van de batterij tegen te gaan.
Dan is m'n batterij leeg. ;) die heeft er bij mij namelijk nooit gezeten gok ik. Jammer maar helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
D4NG3R schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:18:
[...]

Volgensmij is de HD7870 de lichtste AMD GPU welke standaard met 2GB VRAM komt, maar ik heb nu even geen zin om de hele HD6xxx door te spitten om te kijken of dit klopt.

[...]
Wikipedia: List of AMD graphics processing units

HD 4850 & 4870
HD 5450, 5550, 5570, 5670, 5850 & 5870
HD 6450, 6570, 6670, 6870, 6930, 6950 & 6970
HD 7750, 7770, 7790, 7850, 7870 (XT), 7950 & 7970

En daarbij is de 5450 ongetwijfeld de lichtste met slechts 80 streamprocessors.

[ Voor 6% gewijzigd door NitroX infinity op 09-10-2015 21:26 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Oh yeah!
ORDER SUCCESSFUL

Congratulations Vault Dweller, you’ve successfully ordered your Fallout 4 Limited Edition Crate! All that’s left to do now is crack open a Nuka Cola and keep an eye on your Pip-Boy for a confirmation email!
Loot crate heeft een extra wave aan FO4 crates

https://www.lootcrate.com/specialty_crates/fallout4

[ Voor 7% gewijzigd door Mad-Matt op 09-10-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
D4NG3R schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:18:
[...]

De budgetbakken ja, vanaf de basissystemen (die FO4 daadwerkelijk moeten kunnen draaien) vind je gewoon 8GB:
reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014

Ik verwacht zelf dat 8GB het piekverbruik is, anders zou er wel een verschil zitten tussen het minimum en de recommended eisen.
Dat verwacht ik ook.
Ik snap nog steeds niet waar je nou op doelt.. Op het gebied van processoren maakt het geen drol uit welk kamp je kiest, op het gebied van GPU's is de eis wat vreemd omdat zelfs de HD7750 al sneller is als de GTX550Ti. Echter zal het grote verschil hier zitten in de hoeveelheid VRAM, niet vreemd met al die volumetric lighting en andere fancy lichteffecten. Waarschijnlijk als je deze gewoon naar het minimum trekt draait FO4 prima op 1GB GPU's.

Optimalisatie richting Nvidia verwacht ik ook niet, voornamelijk omdat de engine in het verleden ook niet specifiek beter draaide op Nvidia of AMD kaarten.
Het maakt zeker uit welke processor je kiest vanwege verschillen qua prestaties, mogelijkheden, etc. De processoren zijn geen kopieën van elkaar. Hetzelfde geldt voor GPUs. De ene bak is de andere niet. Er zullen verschillen zijn qua rendering, laadtijden, etc.
Je kan het heel ver terug trekken, dat was ook niet zo serieus bedoeld. ;)
Daarom trek ik ook een grens.
Hier nog eentje, ik was dan ook dolblij toen ze zeiden dat FO4 niet naar de vorige generatie kwam. :)

Bovenstaande filmje toont trouwens mooi wat ik bedoel met 'op een gegeven moment moet je gewoon meegaan'. Bethesda kan prima de optie toevoegen om je game er zo uit te laten zien, maar moeten ze dat wel willen? Dat is een compleet andere vraagstelling.

Uiteindelijk blijft het allemaal speculatie. Keer op keer weer blij je Bethesda games prima met lichtere hardware te kunnen draaien, waarom zou dit nu opeens anders zijn?
Het is uiteindelijk aan hen wat ze willen doen. Resultaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
Pagina: 1 ... 18 ... 73 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden

Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen

Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.