3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Mocht iemand nog een goede preorder winkel tegenkomen dan houd ik mijn aambevolen.
over graphics...
Crysis 3 vs Fallout 3 / New Vegas.
Crysis 3 was
Fallout 3 ben ik nu voor 3e keer mee bezig (Wanderers Edition)
New Vegas ook voor de derde keer met alle DLC
(even los van het feit dat ik ook voor derde keer Morrowind speel. Met HD graphics pack. blijft imho de beste elder scrolls als je het combat systeem even niet meerekend. jammer dat daar geen mod voor is)
www.triathlete.nl
En vergelijk het nu eens met deze vibe.EvaluationCopy schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:17:
Ik heb nu ook het filmpje gezien. Dat is wel heel erg Quake 1 inderdaad
YouTube: Let's Play Fallout 1 09: Ambushing the Khans
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
In new vegas is het altijd zo als je een crit schiet oid.Scighera schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:31:
Is dat niet het bloody-mess perk? Heb dit perk zelf in mijn nieuwe game niet genomen en nu heb ik daar weinig last meer van.
Mocht iemand nog een goede preorder winkel tegenkomen dan houd ik mijn aambevolen.
over graphics...
Crysis 3 vs Fallout 3 / New Vegas.
Crysis 3 wasmaar was het snel zat: te lineair, te weinig beleving..
Fallout 3 ben ik nu voor 3e keer mee bezig (Wanderers Edition)
New Vegas ook voor de derde keer met alle DLC
(even los van het feit dat ik ook voor derde keer Morrowind speel. Met HD graphics pack. blijft imho de beste elder scrolls als je het combat systeem even niet meerekend. jammer dat daar geen mod voor is)
En weet je nog hoe bloody mess eruitzag in Fallout 1?

Toch veel tofffer dan..

[ Voor 15% gewijzigd door hexta op 20-07-2015 15:38 ]
www.triathlete.nl
Heel irritant dat hij verteld wat hij aan het doen ishexta schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:34:
[...]
En vergelijk het nu eens met deze vibe.
YouTube: Let's Play Fallout 1 09: Ambushing the Khans
En hij had net zo goed kunnen reloaden toen hij een stimpak nam want dat scheelde weer 2 AP
PS/XBL: Nogne
Ik vind het een grote toevoeging aan de actie in deel 1 en 2, en hoopte het hier gewoon weer te zien, ipv terug naar de Quake1 jaren zoals EvaluationCopy het zo elegant weet te verwoorden.Scighera schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:41:
Dan stoor ik me er zo weinig aan dat het me niet opvalt.
hij is geen beste speler neeNogne schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:44:
[...]
Heel irritant dat hij verteld wat hij aan het doen is
En hij had net zo goed kunnen reloaden toen hij een stimpak nam want dat scheelde weer 2 AP

[ Voor 32% gewijzigd door hexta op 20-07-2015 15:45 ]
www.triathlete.nl
Je hebt het filmpje niet gekeken gok ik?Scighera schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:51:
AP?? 2 be honest... Ik heb maar een keer VATS gebruikt....en toen heb ik het al links laten liggen. gewoon aim via right mouse en dan vuren
Action PointsScighera schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:51:
AP?? 2 be honest... Ik heb maar een keer VATS gebruikt....en toen heb ik het al links laten liggen. gewoon aim via right mouse en dan vuren

[ Voor 16% gewijzigd door Flex0r op 20-07-2015 15:57 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Verwijderd
Ik ken nog wel een handvol spellen die ook uniek zijn waarvan de graphics jaren 90 zijn, maar die ook niet een lang leven beschoren zijn. Fallout geen concurrentie? Volgens mij zijn er zat open wereld spellen met een goede verhaallijn. Ik speel niet het verkeerde spel, maar om te zeggen dat het niet om de graphics draait is een dooddoener die ik al jaren hoor. Als de community erachter de graphics kan opfleuren en de gameplay beter kan maken, waarom kan een studio dat dan niet? Dan spelen zij het verkeerde spelletje lijkt me. Denk daar maar eens over na.Verstekbakker schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:37:
Concurrentie? Fallout heeft geen concurrentie... Bethesda heeft eigenlijk geen concurrentie. Fallout is uniek; er is geen spel zoals Fallout. Mensen die menen dat de graphics echt belangrijk zijn bij dit spel, spelen het verkeerde spel.
FO1 heb ik nooit gespeeld. Ik ben begonnen bij FO3 en heb vervolgens NV ook gespeeld. Hele mooie spellen, maar sommige dingen zijn achterhaald zoals je zelf al aangeeft. VATS is een leuk systeem, maar het moet toch ook niet al te moeilijk zijn om iemand point blank door zijn kop te schieten. En dat is het wel, zo laat ook de trailer feilloos zien. En dat is jammer want er zit zoveel meer potentie in die engine en in de game.hexta schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:53:
[...]
En waar mannetjes kapot geschoten worden vallen ze zoals vanouts in 5 vleeshompen uit elkaar. teleurstellend wel. Ik hoopte op meer die fallout 1 vibe.
Ik ben het volledig met je eensVerwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:00:
[...]
Ik ken nog wel een handvol spellen die ook uniek zijn waarvan de graphics jaren 90 zijn, maar die ook niet een lang leven beschoren zijn. Fallout geen concurrentie? Volgens mij zijn er zat open wereld spellen met een goede verhaallijn. Ik speel niet het verkeerde spel, maar om te zeggen dat het niet om de graphics draait is een dooddoener die ik al jaren hoor. Als de community erachter de graphics kan opfleuren en de gameplay beter kan maken, waarom kan een studio dat dan niet? Dan spelen zij het verkeerde spelletje lijkt me. Denk daar maar eens over na.
[...]
FO1 heb ik nooit gespeeld. Ik ben begonnen bij FO3 en heb vervolgens NV ook gespeeld. Hele mooie spellen, maar sommige dingen zijn achterhaald zoals je zelf al aangeeft. VATS is een leuk systeem, maar het moet toch ook niet al te moeilijk zijn om iemand point blank door zijn kop te schieten. En dat is het wel, zo laat ook de trailer feilloos zien. En dat is jammer want er zit zoveel meer potentie in die engine en in de game.
Minder tijd in die onbelangrijke graphics, meer in het verhaal, de missies, etc. Zeer terechte keuze van Bethesda. Dat een gedeelte van de community zijn tijd wil steken in de graphics is prima, maar mij boeit het niet zo.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:00:
[...]
Ik ken nog wel een handvol spellen die ook uniek zijn waarvan de graphics jaren 90 zijn, maar die ook niet een lang leven beschoren zijn. Fallout geen concurrentie? Volgens mij zijn er zat open wereld spellen met een goede verhaallijn. Ik speel niet het verkeerde spel, maar om te zeggen dat het niet om de graphics draait is een dooddoener die ik al jaren hoor. Als de community erachter de graphics kan opfleuren en de gameplay beter kan maken, waarom kan een studio dat dan niet? Dan spelen zij het verkeerde spelletje lijkt me. Denk daar maar eens over na.
Maar ik maakte hier inderdaad de fout; ik had nooit moeten posten hier, want daar schiet ik toch nooit iets mee op.
Verwijderd
Wat jij onbelangrijke graphics noemt is voor een ander wel een deal breaker. En als ik de forums en het nieuws rondom dit spel zo lees zijn er veel mensen die het wel raar vinden dat de graphics wederom achterlopen op andere games.
Dat de community veel tijd in de game steekt zou een duidelijk signaal moeten zijn naar de ontwikkelaars toe. Het is de community die komt met complete texture packs, HD pack, environmental packs, wapen mods en ga zo maar door. Dit moet er gewoon standaard al in zitten. Kom niet aanzetten dat dit een goede beslissing is van het ontwikkelaarsteam, en al helemaal niet dat het een terechte keuze is.
Zoals ik al eerder zei: stap eens af met alles te vergoeilijken in deze gamereeks dat het verhaal er toe doet. Daar kom je één keer mee weg, maar we zijn nu bij een andere engine aangekomen en een nieuw deel. Tijd voor verbetering in de gameplay, tijd voor betere graphics, tijd voor meerdere lange verhaallijnen en uitgebreidere side missions. Minder schieten en meer exploren. Dan zet je een goede game neer wat evenwichting is en mee kan met de tijd.
En jij maakt niet de fout dat je hier wat zegt. Je denkwijze is verkeerd, niet per definitie fout. Je schiet er zeker iets mee op als je hier iets post, of wil je in je eigen denkwereld blijven steken, of doet een ander zijn of haar mening er niet toe?
Zo zeg! Wat een arrogantie om te zeggen dat iemands denkwijze verkeerd is en dat hij ergens van af moet stappen. Als hij graphics niet belangrijk vindt, mag hij dat toch verkondigen of niet? Het is een forum en dan is het moeilijk te accepteren voor sommigen dat er mensen zijn met een andere mening. Ik geef ook geen zak om de graphics. Als het verhaal net zo goed is als 3 en NV kocht ik hem al blind met dezelfde graphics als toen. Geen probleem VOOR MIJ. Dat JIJ het zo belangrijk vindt is je goed recht, maar ga mij niet zitten vertellen dat ik een verkeerde denkwijze heb omdat ik dat vind en dat ik er maar even af moet stappen.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:59:
Jij moet van het idee afstappen dat een verhaallijn heel erg belangrijk is tegenwoordig. Dan zou je net zo goed de grafische engine van Doom 1 kunnen nemen en daar een leuk verhaaltje om heen breien. We leven in 2015, niet begin jaren 90. Nu wil ik niet zeggen dat de grapics van FO4 slecht zijn, maar er zit nog veel meer rek in. En die rek moeten ze nemen.
Wat jij onbelangrijke graphics noemt is voor een ander wel een deal breaker. En als ik de forums en het nieuws rondom dit spel zo lees zijn er veel mensen die het wel raar vinden dat de graphics wederom achterlopen op andere games.
Dat de community veel tijd in de game steekt zou een duidelijk signaal moeten zijn naar de ontwikkelaars toe. Het is de community die komt met complete texture packs, HD pack, environmental packs, wapen mods en ga zo maar door. Dit moet er gewoon standaard al in zitten. Kom niet aanzetten dat dit een goede beslissing is van het ontwikkelaarsteam, en al helemaal niet dat het een terechte keuze is.
Zoals ik al eerder zei: stap eens af met alles te vergoeilijken in deze gamereeks dat het verhaal er toe doet. Daar kom je één keer mee weg, maar we zijn nu bij een andere engine aangekomen en een nieuw deel. Tijd voor verbetering in de gameplay, tijd voor betere graphics, tijd voor meerdere lange verhaallijnen en uitgebreidere side missions. Minder schieten en meer exploren. Dan zet je een goede game neer wat evenwichting is en mee kan met de tijd.
En jij maakt niet de fout dat je hier wat zegt. Je denkwijze is verkeerd, niet per definitie fout. Je schiet er zeker iets mee op als je hier iets post, of wil je in je eigen denkwereld blijven steken, of doet een ander zijn of haar mening er niet toe?
Vandaar dat een groot aantal games welke (toen ze uitkwamen) verre van grafische hoogstandjes zijn toch zo populair waren en ook nu blijven.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:59:
Jij moet van het idee afstappen dat een verhaallijn heel erg belangrijk is tegenwoordig. Dan zou je net zo goed de grafische engine van Doom 1 kunnen nemen en daar een leuk verhaaltje om heen breien. We leven in 2015, niet begin jaren 90. Nu wil ik niet zeggen dat de grapics van FO4 slecht zijn, maar er zit nog veel meer rek in. En die rek moeten ze nemen.
Of zullen we gezellig Crysis 3 spelen? Met zulke graphics moet dat haast wel ontiegelijk populair zijn online! Oh wacht.
Dat de community er veel tijd in steekt zegt inderdaad wat bij de devs, hoe ongelooflijk populair het spel is dat het zo lang na release nog een super actieve modding community heeft. Weinig games die dat nadoen. Jij wil mij vertellen dat alle content die de community later uitbracht standaard al in de game had moeten zitten? Juist ja, laten we beginnen met het feit dat minder als 10% het dan überhaupt al kan spelen, terwijl nu elke huis- tuin- en keukenPC het fatsoenlijk draait.
Maken graphics uit? Jazeker wel, ook Bethesda komt er niet mee weg en heeft ook netjes haar engine weer een oppoetsbeurt gegeven. Zijn graphics echter essentieel om een goed spel te maken? Nee, en dat blijkt gewoon uit de verkoopcijfers en speler aantallen.
Neem voor de gein eens een kijkje bij de stats op Steam: http://store.steampowered.com/stats/, de top 5 bevat geen grafische hoogstandjes en in de top 10 vind je op de 10e plek net GTA V terug. In de Top 100 zitten überhaupt weinig grafische hoogstandjes, maar wel veel games die iedere gek op elke computer kan spelen.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2015 19:35 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:59:

Verwijderd
De graphics zijn leuk, maar zeker niet mooi genoeg als je weet dat de Unreal engine veel meer potentie heeft. Gebruik dan die potentie en laat het niet weer aan de community over om mods te maken. Dat neemt niet weg dat ik het spel zeker wel koop, maar als er geen verbeteringen doorgevoerd worden is het wel de laatste keer geweest dat ik een FO game heb gekocht. Ik ben nog niet vergeten hoe verrot buggy FO3 was.
Ik hoop het van harte, dan is dat ook weer opgelost.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:00:
maar als er geen verbeteringen doorgevoerd worden is het wel de laatste keer geweest dat ik een FO game heb gekocht
Gast, het gaat niet eens om FO4 maar je betweterige toontje: "Jij moet"Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:00:
Och kijk eens, de FO fanboys zijn op hun tenen getrapt. Waar heb ik dat eerder gezien?
Lees je eigen post nog eens na, en probeer je in te denken hoe dat op een ander over komt.
Daarnaast is je laatste zin van die post nogal tegenstrijdig met de rest van de post.
[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 20-07-2015 20:26 ]
Waar haal je de unreal engine vandaan? Deeltje 4 draait op een opgepoetste versie van de Creation Engine uit Skyrim, en dat is op haar beurt weer een evolutie van de Gamebyro engine die al sinds Morrowind word gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:00:
De graphics zijn leuk, maar zeker niet mooi genoeg als je weet dat de Unreal engine veel meer potentie heeft. Gebruik dan die potentie en laat het niet weer aan de community over om mods te maken. Dat neemt niet weg dat ik het spel zeker wel koop, maar als er geen verbeteringen doorgevoerd worden is het wel de laatste keer geweest dat ik een FO game heb gekocht. Ik ben nog niet vergeten hoe verrot buggy FO3 was.

"de FO fanboys zijn op hun tenen getrapt" is trouwens wel heel erg slap, je staat zelf te preken dat iedereen behalve jij het fout heeft en komt vervolgens met een slappe reactie terug als ik feiten presenteer.
[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2015 20:24 ]
Verwijderd
Jij presenteert feiten? Ik ben onder de indruk. Feit is dat de verhaallijn (altijd) goed is, leuk om te doen is, de speelwereld er goed uitziet en je alle vrijheid hebt maar dat de game vaak buggy is, mods gemaakt moeten worden door de community om de game er beter uit te laten zien en speelbaarder te maken, en dat de game zoals in de trailer te zien is nog steeds vlakke graphics heeft. Dat zijn feiten.
En als je daar de hele tijd om heen maalt en zegt dat het de verhaallijn is die de game maakt heb je deels gelijk, de graphics kunnen beter om zo een nog betere game te maken en uit te leveren. Dat de verhaallijn goed is wil niet zeggen dat de graphics er minder toe doen. Want dat is wat ik in de meeste gevallen lees.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 20:30 ]
Ik spreek nergens over bugs, op dat gebied moet Bethesda ook gewoon veel beter haar best doen. Maar qua graphics gaat je vlieger gewoon niet of nauwelijks op. Gameplay maakt een spel, mooie graphics maakt het spel aantrekkelijk maar zijn niet nodig om een spel populair te maken. Zie de links die ik eerder al gaf.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:24:
Jij presenteert feiten? Ik ben onder de indruk. Feit is dat de verhaallijn (altijd) goed is, leuk om te doen is, de speelwereld er goed uitziet en je alle vrijheid hebt maar dat de game vaak buggy is, mods gemaakt moeten worden door de community om de game er beter uit te laten zien en speelbaarder te maken, en dat de game zoals in de trailer te zien is nog steeds vlakke graphics heeft. Dat zijn feiten.
Edit: Zal ik de standaard vergelijking maken met Witcher 3? Dat spel word momenteel minder gespeeld als Skyrim, en zelfs New Vegas loopt maar net achter op W3 qua spelersaantallen. W3 is oh zo gelikt qua graphics, maar heeft een ontzettend statische wereld wat de gameplay soms nogal hersendodend maakt.
Iedereen mag zo zijn of haar eigen mening hebben, maar de jouwe komt nogal opdringerig over in de post die je maakte; daar hekelt iedereen zich momenteel aan.
[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2015 20:40 ]
Verwijderd
Ik zeg ook nergens dat de graphics slecht zijn, ik verwacht er meer van. Wat ik nog meer zou willen is een nog grotere spelwereld, nog meer quests. Ik hoef bijv. geen honderd wapens, een handjevol red ik het ook wel mee.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 20:42 ]
Helemaal correct, maar denk je nu echt dat Bethesda daar niet genoeg moeite voor heeft gedaan? Houd er rekening mee dat de speelbaarheid van TES/FO games een van de belangrijkere redenen is waarom ze zo populair zijn. Iedereen kan het spelen op vrijwel elke PC, kan je datzelfde zeggen van bijvoorbeeld Witcher of Crysis om maar een paar grafische hoogstandjes op te noemen?Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:41:
Combineer goede graphics met een goede verhaallijn in een supergrote spelwereld en je hebt een nog betere game.
Hebben die games net zo'n grote en actieve modding community die het spel ver na dato in leven houden? Zelfs Morrowind heeft een actieve modding community.
Vind jij iets niet leuk aan de game dan is er vrijwel altijd wel een mod te vinden die dat oplost of op z'n minst aanpast. Zo vind ik zelf de moeilijkheidsgraad veel te laag in NV, deze kan je prima opschroeven met 1 of meerdere mods. M'n zusje daarentegen komt het spel nog niet door op normal en vermaakt zich standaard al prima.
Je kan niet iedereen blij maken maar Bethesda zorgt er wel voor dat de grootste groep gewoon weer helemaal in haar nopjes is. Om vervolgens te gaan preken dat de grootste groep het fout heeft een foute mening heeft komt nogal arrogant over.
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2015 20:58 ]
of Bethesda goed bezig is? Ja, kijk naar de trouwe schare fans, dat is met een reden, kijk naar de alle awards die ze binnenhalen met TES en Fallout. Dat zegt al genoeg.
En idd, het is compromis sluiten gezien de grote gamewereld. ik weet nog goed dat morrowind heel mooi was voor die tijd, maar ongelovelijk traag liep in outdoor locations met een midrange PC.
Ik vind zo te zien de huidige graphics van Fallout goed genoeg. als ik kijk hoeveel plezier ik nog haal uit FO3 en NV, ondanks de graphics.
En ja, ook ik heb er liever nog een paar moeilijkheidsgraden bij. FO3 Wanderers Edition kwam in de buurt...
Het is nog te makkelijk om als ik kijk naar bijv NV om aan plenty caps te komen 100.000+, en een hotelkamer vol wapens, armor en munitie.
En vrijheid blijft mooi, ik raak bijna geen laser/plasma gun aan (alleen in de eerste levels aangezien ik het dan moet doen met wat ik heb). richt me op conventionele wapens , goede kharma en veel exploring. en zo kan iedereen zelf zijn eigen weg bewandelen, en dat maakt dit tot een perfecte game voor mij.
Ja, er zullen mensen zijn die het teveel vrijheid vinden, en die liever lineair willen, meer gestuurd willen worden icm goede graphics.
www.triathlete.nl
Verwijderd
De grootste groep preekt even hard zo dat dat de kleinere groep die betere graphics wil, het fout heeft of een andere mening is toegedaan. Hoe arrogant is dat dan, of steek je de spreekwoordelijke hand niet in eigen boezem?D4NG3R schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:52:
[...]
Je kan niet iedereen blij maken maar Bethesda zorgt er wel voor dat de grootste groep gewoon weer helemaal in haar nopjes is. Om vervolgens te gaan preken dat de grootste groep het fout heeft een foute mening heeft komt nogal arrogant over.
Ergens moet er een gulden middenweg zijn, en ik ben bang dat die weer op de schouders terecht komt van de modders. Dat is per definitie niet verkeerd, maar het zou leuk zijn als de ontwikkelaars de trede wat hoger leggen qua grafisch vermogen. Het hoeft ook geen bling bling te zijn, ook dat heb ik eerder al gezegd, maar je mag meer verwachten van een game van deze omvang en met deze naam.
De hedendaagse computers kunnen dit soort games prima spelen. Sterker nog, ik speel al twee jaar met een HD7750 low profile in een ITX kastje en speel de meeste games op 1080P, medium/high settings. Ja, ook Battlefield, Borderlands, Dishonered (geweldige game trouwens, net weer uitgespeeld).
Het is al een verbetering ten opzichte van de voorgaande delen, maar er zit meer in.
Vergeet niet dat de balans voor een ontwikkelaar ook opgemaakt dient te worden tussen de geleverde hoeveelheid gameplay en grafische pracht en praal. Het is voor een groep schrijvers al snel mogelijk om een grotere hoeveelheid verhaallijn te produceren dan wat een grafisch team kan bijhouden.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:20:
[...]
Ergens moet er een gulden middenweg zijn, en ik ben bang dat die weer op de schouders terecht komt van de modders. Dat is per definitie niet verkeerd, maar het zou leuk zijn als de ontwikkelaars de trede wat hoger leggen qua grafisch vermogen. Het hoeft ook geen bling bling te zijn, ook dat heb ik eerder al gezegd, maar je mag meer verwachten van een game van deze omvang en met deze naam.
Skyrim had ons meer dan 300 uur aan gameplay te bieden indien je niet simpelweg door de main story heen rushte. Daarmee is en blijft het één van de grootste singleplayer ervaringen. Fallout 3 was kleiner, maar met zo'n 100 - 150 uur aan gameplay ook zeker geen klein spel geweest.
Fallout 4 wordt mogelijk nog grootser dan Skyrim. 400 uur en nog niet alles gezien is in ieder geval benoemd door een dev. De praktijk zal uitwijzen of dit waar is, maar Bethesda kennende zal dit goed mogelijk kunnen zijn.
Om Skyrim grafisch naar een niveau te tillen waarop het 2 - 3 jaar geleden mogelijk competitive had kunnen te zijn op de markt, zijn modders in grote getale de afgelopen jaren druk bezig geweest. Had Bethesda dit kunnen doen? Tsja, vast wel. Maar dan had dit mogelijk één van de gevolgen gehad:
- Minder content om zorg te dragen dat het grafische team een hogere kwaliteit werk binnen dezelfde tijd kon afronden.
- Delay van release om zorg te dragen dat dezelfde hoeveelheid content tot een hoger grafisch niveau getild kon worden.
- Uitbreiding van het grafische team, daarbij nog hogere kosten, meer logistieke rompslomp, etc.
Bij de eerdere steamstats link die ik gaf kan je ook de laatste hardware survey bekijken, daar zie je dat een relatief grote hoeveelheid een HD chip gebruikt van Intel, die is behoorlijk wat trager als een HD7750.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:20:
De hedendaagse computers kunnen dit soort games prima spelen. Sterker nog, ik speel al twee jaar met een HD7750 low profile in een ITX kastje en speel de meeste games op 1080P, medium/high settings. Ja, ook Battlefield, Borderlands, Dishonered (geweldige game trouwens, net weer uitgespeeld).
http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2015 23:45 ]
Of waren we dat gemakshalve even vergeten?
Grafisch kan het zo mooi mogelijk gemaakt worden met de high end kaarten van vandaag ,je moet er gewoon wat meer in je buidel voor tasten.
Doe je dit niet als ontwikkelaar dan is er een andere reden "zoals het medeontwikkelen van een lucratieve console versie"
[ Voor 44% gewijzigd door MaXeRs op 21-07-2015 05:28 ]
Wat het grafische deel betreft, ieder stelt zijn eigen eisen maar van wat ik gezien heb is het voor mij prima. Het gaat om de sfeer die de game oproept en dat zit wel goed. Kijk naar Diablo 3, niet de beste graphics maar wel een mooie sfeer die de game uitstraalt en mede daardoor ook goed verkocht.
Hier een reactie van Bethesda zelf:
http://www.windowscentral...fends-fallout-4s-graphics
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
quote uit dat stuk:
..."We push it visually as much as we can, while realising that we are not making a game just for the sake of having it be the best looking game out there, it's not meant to be the most stunning RPG ever. That's not the stated goal. We want this massive interactive world, where you can talk to people, choose your own path and everything in the world has meaning and is an actual object."...
Spijker - kop wat mij betreft, ze omschrijven hier precies wat FO voor mij zo mooi maakt.
nog een quote:
"If you're going to hold us up to any other game and compare us side by side then it had better be a game that does all the same things. If you can deconstruct and reconstruct the world in real time, in the game, and you can pick up every single item, and it's not just a texture, then we can talk.".
[ Voor 18% gewijzigd door Svennie op 21-07-2015 08:03 ]
PSN ID: Svennie-NL
Wellicht is het een idee om fallout 1 en 2 dan te gaan spelen als je die nog niet grijsgespeeld hebt.Sh0ckTr00per schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:34:
Voor mij geldt serieus dat als ze nu een game uit zouden brengen met de graphics van Fallout 3 en de extra specs zouden gebruiken voor een grotere wereld, meer personages, meer quests en questlines en meer functionaliteit van de engine dan zou ik er voor tekenen en het spel helemaal grijs spelen.
Die waren qua verhaal naar mijn mening nog een stuk beter dan fallout 3 en new vegas.
Of mogelijkheid 4, een nieuwere engine.psychodude schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:30:
[...]
Vergeet niet dat de balans voor een ontwikkelaar ook opgemaakt dient te worden tussen de geleverde hoeveelheid gameplay en grafische pracht en praal. Het is voor een groep schrijvers al snel mogelijk om een grotere hoeveelheid verhaallijn te produceren dan wat een grafisch team kan bijhouden.
Skyrim had ons meer dan 300 uur aan gameplay te bieden indien je niet simpelweg door de main story heen rushte. Daarmee is en blijft het één van de grootste singleplayer ervaringen. Fallout 3 was kleiner, maar met zo'n 100 - 150 uur aan gameplay ook zeker geen klein spel geweest.
Fallout 4 wordt mogelijk nog grootser dan Skyrim. 400 uur en nog niet alles gezien is in ieder geval benoemd door een dev. De praktijk zal uitwijzen of dit waar is, maar Bethesda kennende zal dit goed mogelijk kunnen zijn.
Om Skyrim grafisch naar een niveau te tillen waarop het 2 - 3 jaar geleden mogelijk competitive had kunnen te zijn op de markt, zijn modders in grote getale de afgelopen jaren druk bezig geweest. Had Bethesda dit kunnen doen? Tsja, vast wel. Maar dan had dit mogelijk één van de gevolgen gehad:De eerste optie zal sowieso door de Bethesda fanbase niet in dank afgenomen worden. De tweede optie zal de grenzen van het geduld binnen de Bethesda fanbase aardig aftasten. De laatste optie is een erg risicovolle. De budgettering voor deze games is al erg hoog. En de verkoop cijfers, hoewel zeer zeker niet slecht zijn ook niet bepaald van het niveau van bijv. de CoD games, GTA V, etc. Zeker de 1st year sales zijn lager. Bethesda kan dan ook niet ongeoorloofd hun aantal werknemers uitbreiden. Het zal namelijk een grote gok zijn of dit ook daadwerkelijk tot voldoende extra verkopen leidt. Grafisch kan het dan misschien wel aantrekkelijker zijn, maar de gigantische scope van het spel kan als overweldigend worden ervaren en nog altijd een reden blijven het niet voor full retail prijs aan te schaffen.
- Minder content om zorg te dragen dat het grafische team een hogere kwaliteit werk binnen dezelfde tijd kon afronden.
- Delay van release om zorg te dragen dat dezelfde hoeveelheid content tot een hoger grafisch niveau getild kon worden.
- Uitbreiding van het grafische team, daarbij nog hogere kosten, meer logistieke rompslomp, etc.
Ik weet niet hoeveel je weet van modeling en animatie, maar om een omgeving of model of animatie mooier/strakker/fijner voor het oog te maken hoeft niet veel meer tijd te kosten.
Stel ik maak een omgeving, als ik 1/8e aan extra tijd erin stop (in de juiste engine) kan het er 2 keer zo mooi uit zien. Een plant kan (in de juiste engine) er voor 1/20e aan extra tijd er 2 keer zo mooi uit zien, de basis maak je immer sowieso. Texture schaal is niet zozeer een issue qua tijd als je het toch al van scratch maakt. Animaties (puntje tegen mezelf maar wel eerlijk) kost wel een flink stuk meer tijd voor een daadwerkelijk zichtbaar beter resultaat. Dus als ze daar een tikje op beknibbelen snap ik het weer wel.
En dan met name de game-mechanics. Op dat gebied hoop ik wel op een forse vooruitgang en ik zou teleurgesteld zijn als het niet zo is. Bedenk je eens in wat er mogelijk is als Fallout gemaakt zou worden met de engine van GTA-V. Een levendige wereld, waar characters echt iets doen ipv ergens van boordkarton staan om als begin- eind of middenpunt in een quest te dienen. Zwaai met een wapen in iemands gezicht en ze raken in paniek. Het is eerder genoemd, lijkt triviaal maar dat is het niet: de vrijheid om iemand gewoon van dichtbij in z'n kop te knallen. GTA kan het, in een enorme wereld, waarom zou Fallout dat niet kunnen dan? Als de enige zulke vrijheden limiteert dan zou ik zeggen: tijd voor een andere!!
Ik ben nu opnieuw Fallout 3 aan het spelen maar nergens krijg ik het gevoel echt in een ademende wereld rond te lopen. Dat vond ik goed genoeg in 2008 maar nu komen ze daar niet meer mee weg.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Volgens mij is 2K met GTA zo'n beetje de enige.
De rest moet dus consessies doen. Bethesda koos er voor om de nadruk op storyline te leggen ipv graphics.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Totdat je al een vrij realistich model hebt. Dan moet je ineens exponentieel meer tijd gaan besteden om alles nog beter te maken. Dit soort uitspraken gaan IMO nergens over.hexta schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:32:
[...]
Ik weet niet hoeveel je weet van modeling en animatie, maar om een omgeving of model of animatie mooier/strakker/fijner voor het oog te maken hoeft niet veel meer tijd te kosten [...]
Normaliter gaat de meeste tijd van een spel zitten in het modelling en/of gameplay stuk zitten, maar als je een nieuwe engine gaat doen kan dat rap de andere kant op hellen. De vraag is of dat de moeite waard is. Persoonlijk geloof ik nooit zo in nieuwe engines. Pas als je het gewenste spel niet meer kan maken met de bestaande engine en het updaten van die engine ook niet meer helpt kan je gaan kijken naar een nieuw engine ontwerp IMO, maar heb niet het idee dat dit nu het geval is.hexta schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:32:
[...]Of mogelijkheid 4, een nieuwere engine.[...]
Bioshock?L1nt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:25:
Er zijn maar weinig bedrijven die dusdanig veel geld kunnen investeren in storyline en graphics en het dan ook nog terug kunnen verdienen.
De rest moet dus consessies doen. Bethesda koos er voor om de nadruk op storyline te leggen ipv graphics.
Diablo?
Silent Hill?
Dragon Age?
Mass Effect?
etc
etc
zijn er veel meer hoor
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Uiteraard, de laatste procent kan zo de helft van de tijd kosten. Maar in de trailer kan ik vrij goed zien dat we nog lang niet aan die laatste procent zitten. Wellicht gaat het er nog anders uitzien dan de trailer, maar daar richt ik me nu op.Caelorum schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Totdat je al een vrij realistich model hebt. Dan moet je ineens exponentieel meer tijd gaan besteden om alles nog beter te maken. Dit soort uitspraken gaan IMO nergens over.
[...]
Normaliter gaat de meeste tijd van een spel zitten in het modelling en/of gameplay stuk zitten, maar als je een nieuwe engine gaat doen kan dat rap de andere kant op hellen. De vraag is of dat de moeite waard is. Persoonlijk geloof ik nooit zo in nieuwe engines. Pas als je het gewenste spel niet meer kan maken met de bestaande engine en het updaten van die engine ook niet meer helpt kan je gaan kijken naar een nieuw engine ontwerp IMO, maar heb niet het idee dat dit nu het geval is.
Goed punt betreffende de vuilkuilen bij nieuwe tech, natuurlijk zal je moeten zorgen dat er mensen met kennis en ervaring betreffende de nieuwe engine aanwezig zijn, maar dat zal toch niet zo'n probleem moeten zijn? Misschien mensen die hier meer kennis van hebben?
Persoonlijk geloof ik wel in nieuwe engines, vooruitgang enzo.
Diablo heeft een hele andere stijl qua presentatie. Moeilijk te vergelijken.corset schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:29:
[...]
Bioshock?
Diablo?
Silent Hill?
Dragon Age?
Mass Effect?
etc
etc
zijn er veel meer hoor
De rest bied niet de open wereld zoals een GTA of Skyrim of Fallout.
Om een game als Skyrim of Fallout te maken met graphics die topnotch zijn heb je een gigantisch budget nodig. Zie GTA V.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vraag me af of deze generatie consoles dat ook aan zouden kunnen. Consoles zijn tegenwoordig leidend bij de ontwikkeling en als je alles destructible wilt maken in een grote open wereld met top graphics, dan ga je dat met deze generatie niet redden vrees ik.L1nt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:50:
[...]
Om een game als Skyrim of Fallout te maken met graphics die topnotch zijn heb je een gigantisch budget nodig. Zie GTA V.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Is er al iets bekend over het budget van Fallout4?L1nt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:50:
[...]
Graphics zijn ook altijd 'ruk', maar gameplay is altijd 10/10.
Mijn gevoel is dat de meeste gamers daar toch voor kiezen.
Denk maar eens zo.. stel dat je een supertoffe flitsende Need for Speed hebt met ontiegelijk mooie graphics. Maar het stuurt als een dweil. Dan ben je snel klaar met spelen.
Fallout 3 / NV waren in hun tijd al niet de mooiste, maar echt lelijk is het niet.
Oh en degene die zegt dat vlakke graphics een feit is.. volgens mij is dat nog altijd een mening
kevlar01 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:12:
Als ik zo die Graphics > Gameplay discussie lees denk ik... kijk eens naar Mario / Nintendo.
Graphics zijn ook altijd 'ruk', maar gameplay is altijd 10/10.
Mijn gevoel is dat de meeste gamers daar toch voor kiezen.
Denk maar eens zo.. stel dat je een supertoffe flitsende Need for Speed hebt met ontiegelijk mooie graphics. Maar het stuurt als een dweil. Dan ben je snel klaar met spelen.
Fallout 3 / NV waren in hun tijd al niet de mooiste, maar echt lelijk is het niet.
Oh en degene die zegt dat vlakke graphics een feit is.. volgens mij is dat nog altijd een mening

Los van dat mario een cartoony stijl is, wat totaal niet vergelijkbaar is, is het wel met de tijd meegegaan.
En zo ruk zijn de graphics niet. Simpel, maar het is de stijl die het leuk maakt, en daarvoor zijn simpele graphics goed.
Als je daarentegen realisme nastreeft is het een volledig ander verhaal.
Ja dat klopt dat is echt een game waar je eeuwen in kan stoppen. Ik zit ergens rond de 400 uur.Dubrillion schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:22:
Helemaal mee eens. Doe maar een goede game i.p.v. extreme graphics. Die kan ik op moment toch niet op Max draaien. Ik vind Skyrim nog steeds een fantastische game... en nee ik heb niet eens graphics mods
Als moet ik ook zeggen dat games zoals de witcher erg mooi zijn lekker spelen en een goed verhaal hebben dus een combi kan best.
Wat betreft Fallout. Ik zou het jammer vinden als het alleen ging om de grafische kracht. Omdat het verhaal altijd belangrijk is geweest. De grappige momenten van de game. De dingen waarvan je zegt van die verwacht je niet. Zoals die keer dat je die raket moet afschieten in vegas. Geweldig.
Nickname KasPlantje.
Ik vind Fallout wat ''grappiger'' dan de Elder scrolls.
En als ik Fallout 3 en Oblivion moet kiezen wordt het toch Fallout 3.
Dus volgend jaar Fallout 4 en Skyrim tegenover elkaar zetten
Ik ga in ieder geval Fallout 4 snel bestellen op Steam. Nog tips om dit goedkoper te doen dan via steam? Uiteraard wel legaal, want Bethesda betaal ik graag voor hun kwaliteit
Precies wat ik probeerde te zeggen. Er is geen concurrentie voor dit spel en ik betwijfel of er wel concurrentie is voor Bethesda.Svennie schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:01:
[...]
"If you're going to hold us up to any other game and compare us side by side then it had better be a game that does all the same things. If you can deconstruct and reconstruct the world in real time, in the game, and you can pick up every single item, and it's not just a texture, then we can talk.".
Gek genoeg kunnen die spellen niet m'n interesse vast houden, waarschijnlijk doordat ik juist de vibe van door de wasteland wandelen zo geweldig vind.hexta schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:24:
[...]
Wellicht is het een idee om fallout 1 en 2 dan te gaan spelen als je die nog niet grijsgespeeld hebt.
Die waren qua verhaal naar mijn mening nog een stuk beter dan fallout 3 en new vegas.
FO1 heb ik op youtube een lets play gevolgd. FO2 heb ik geprobeerd, maar ik vond het in het begin echt belachelijk moeilijk. Mede dit punt en het niet 3D zijn heeft mij besloten de game te stoppen en het verhaal verder te volgen met een lets play. (Daardoor toch de lore meegekregen)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Was dat op mij gericht? Zullen we gemakshalve even vergeten dat Witcher 3 niet of of nauwelijks draait op de GPU's van Intel en budget GPU's van Nvidia en AMD die nogal veel gebruikers in hun kant en klare PC hebben zitten, ook niet op de allerlaagste setting met de allerlaagste resolutie?MaXeRs schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 05:25:
Dat is nou de vrijheid van pc gamers dat je de grafische instellingen zo kan veranderen dat het ook loopt op jou kaart.
Of waren we dat gemakshalve even vergeten?
Je kan wel aannemen dat iedereen een dikke GPU heeft, surveys op Steam wijzen gewoon aan dat dit bij een grote groep gewoon niet het geval is. En ook die groep pakt af en toe een Triple-A titel op.
Yippie kayak, other buckets!
Ik denk trouwens dat niemand hier gelijk heeft. Ieder moet dit voor zichzelf uitmaken. Voor mij persoonlijk hangt dit van spel tot spel af. Fallout zo als het er nu uitziet lijkt me best goed genoeg omdat het voor mij een spel met diepgang en tal van mogenlijkheden is, allee dat hoop ik toch.
Als ergens in de toekomst Crysis 4 zou uitkomen, en die gfx zijn er niet een heel stuk op vooruit gegaan, tja dat zou ik jammer vinden en wss hem links laten liggen. Zo'n spel moet boeren op zijn toeters en bellen, want daarzonder zou er maar weer es een "gewone" alledaagse shooter overblijven....
Misschien heeft het te maken met mijn leefdtijd, maar ik heb nog games gespeeld met joekels van pixels, waar ik meer plezier heb aan beelfd dan vele hedendaagse games... om een (persoonlijk ) vb te geven. Monkey Island I, de vibe en de humor die daar werd gecrëerd
Trouwens (ff echt off topic) het lijkt wel dat de meeste games tegenwoordig worden gemaakt voor dommeriken. "Zoek de geheime bergplaats" en er komt direct een mega marker op de map... Waar is de tijd van de (echte) Castle wolfenstein, waar je soms tientallen minuten moest zoeken naar die enne sleutel voor dat ene k#t deurtje...

Zo jawel voor mij persoonlijk is een goeie game veeeeel meer dan de mooiste GFX. Ik vind dat Bethesa met Falout 3 en New vegas daar redelij is in geslaagd en kruis nu mijn vingers voor den 4....
Schol & Santé
als je kijkt hoe de ghouls in die supermarkt bewegen, is dat al stukken beter dan we voorheen gezien hebben in een bethesda game. Ik voorzie ook geen ontzettend groot probleem met de graphics of de animations.
Ze hebben zelf duidelijk ook ingezien dat skyrim niet meer kan in deze tijd op dat gebied en denk ik dat het wederom een goed speelbaar spel wordt, qua hoe zwaar het is voor je pc (bugs niet mee gerekend
Ook hoop ik op een HD pack voor goede pc eigenaren, danwel official dan wel uit de mod community.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Ben overigens wel erg blij dat ze serieus aan de combat hebben gesleuteld.
Zelfs met het monster budget welk Rockstar heeft kunnen uitgeven aan bijv. GTA V, heb je na een speelduur van zo'n 100 uur al wel vrijwel alles gedaan. En is het qua formaat kleiner dan bijv. Skyrim. Het is en blijft gewoon erg moeilijk om dusdanig omvangrijk én grafisch op zo'n hoog niveau te werken. Er moet ergens een compromis gesloten worden.L1nt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:25:
Er zijn maar weinig bedrijven die dusdanig veel geld kunnen investeren in storyline en graphics en het dan ook nog terug kunnen verdienen.
Bij Bethesda games is story in ieder geval altijd erg goed, dus zolang ze daar de nadruk op blijven leggen vind ik alles prima
Het is een beetje vloeken in de kerk, maar heb de main questline van het spel nooit uitgespeeld ^^ Misschien toch nog maar even doen als voorbereiding op Fallout 4Razkin schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:56:
Mwoh het einde van Fallout 3 was anders aardig teleurstellend en haalde de hele game naar beneden.
Kan ik meteen Fallout 1 en 2 meenemen, al moet ik dan nog een tijdje wachten met F4.
Overigens heb ik het nooit uitgespeeld om dezelfde reden als dat ik Baldur's Gate nooit heb uitgespeeld. Op een gegeven moment kan de verhaallijn me niet meer zoveel boeien en is de wereld te aantrekkelijk om mijn aandacht daar bij te houden. Dat is ook meestal het punt waarop ik wat evil acties uithaal en de wereld nog slechter achterlaat dan het al is
[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 22-07-2015 19:07 ]
Voornamelijk het feit dat je een paar maatjes mee kan nemen die daar gewoon veilig naar binnen kunnen stappen zonder dat er iemand dood hoeft te gaan, voornamelijk Fawkes die graag veel goed wil doen weigert daar in te stappen..Razkin schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:56:
Mwoh het einde van Fallout 3 was anders aardig teleurstellend en haalde de hele game naar beneden.
PSN ID: Enzyme-NL
Ja bij broken steel had je een ander einde omdat de main quest doorgingD4NG3R schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:08:
[...]
Voornamelijk het feit dat je een paar maatjes mee kan nemen die daar gewoon veilig naar binnen kunnen stappen zonder dat er iemand dood hoeft te gaan, voornamelijk Fawkes die graag veel goed wil doen weigert daar in te stappen..
Ik kan me alleen niet meer herinneren welk einde precies misschien toch maar even spelen
Nickname KasPlantje.
Nergens meer te bestellen voor mijl0n3w012ph schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:44:
De pipboy edition is bij Bethesda al "out of stock"... Nu maar hopen dat de reservering bij bol genoeg is om hem op 10/11 op de mat te krijgen
Als iemand toevallig nog een source tegenkomt waar hij nog te krijgen is hoor ik het graag
ga er wel van uit bol.com besteld er gewoon x en die worden ook vanuit de fabriek geleverd.l0n3w012ph schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:44:
De pipboy edition is bij Bethesda al "out of stock"... Nu maar hopen dat de reservering bij bol genoeg is om hem op 10/11 op de mat te krijgen
Ik heb het nog nooit gehad dat m'n pre-order van bol.com niet geleverd wordt.
De spellen zijn al wat ouder, maar zelfs voor mij als niet collecter items verzamelaar is dit best interessantMad-Matt schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:43:
Damn, die moet ik ook hebben natuurlijk
[afbeelding]
Dank voor deze hart onder de riemMad-Matt schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:38:
[...]
ga er wel van uit bol.com besteld er gewoon x en die worden ook vanuit de fabriek geleverd.
Foute aanname. Bol.com heeft als het goed is vooraf X aantal besteld toen ze in productie waren en niet nu nog nu ze al uit productie zijn.Mad-Matt schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:38:
[...]
ga er wel van uit bol.com besteld er gewoon x en die worden ook vanuit de fabriek geleverd.
EnzymeNL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:33:
Bethesda komt met nog een leuk collectors item. Alle delen van fallout t/m NV verpakt in een mini-nuke (met geluid!:p)http://www.engadget.com/2...-anthology-pc-collection/
Iemand al een NL site gevonden? Vond wel deze website: http://www.game.co.uk/en/..._-FalloutAnthology-_-LinkMad-Matt schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:43:
Damn, die moet ik ook hebben natuurlijk
[afbeelding]
Please Note: Fallout Anthology is too heavy for international shipping.
[ Voor 4% gewijzigd door weszz op 24-07-2015 15:42 ]
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Bij deze wil ik mijn eerdere mening betreffende het tegenvallen van de graphics toch nog even terug inslikken.
Ik ben nog niet volledig van die mening afgestapt, maar er zijn wel een aantal veranderingen die mijn mening totaal kunnen laten vervallen.
Dus bij deze hou ik mijn mening over graphics nog even binnen tot ik het spel ervaren heb.
Bij deze nog mijn excuses.
Ik heb hem binnen een week na de E3 besteld dus ga er dan maar vanuit dat ik er wel een krijg. Zo niet: heel erg jammer, dat zal ik niet ontkennen maar de wereld vergaat er ook niet van.D4NG3R schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:32:
[...]
Foute aanname. Bol.com heeft als het goed is vooraf X aantal besteld toen ze in productie waren en niet nu nog nu ze al uit productie zijn.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Bethesda er geen meer bij zal maken. Dit is te winstgevend voor ze. Kan me de verkooppraat van de FRS nog herinneren toen ik over de blikken editie van Band of Brothers zat te twijfelen. "Tja meneer, hij is nu nog beschikbaar en daarna komt hij niet meer uit..." Dat is nu 14 jaar geleden en als ik die nu nog wil bestellen kan dat altijd nog.
PSN ID: Enzyme-NL
Sterker nog zelfs nog opnieuw uitgebracht in tinbox op blurayl0n3w012ph schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:39:
[...]
Ik heb hem binnen een week na de E3 besteld dus ga er dan maar vanuit dat ik er wel een krijg. Zo niet: heel erg jammer, dat zal ik niet ontkennen maar de wereld vergaat er ook niet van.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Bethesda er geen meer bij zal maken. Dit is te winstgevend voor ze. Kan me de verkooppraat van de FRS nog herinneren toen ik over de blikken editie van Band of Brothers zat te twijfelen. "Tja meneer, hij is nu nog beschikbaar en daarna komt hij niet meer uit..." Dat is nu 14 jaar geleden en als ik die nu nog wil bestellen kan dat altijd nog.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
http://www.forbes.com/sit...allout-4-pip-boy-edition/l0n3w012ph schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:39:
[...]
Ik heb hem binnen een week na de E3 besteld dus ga er dan maar vanuit dat ik er wel een krijg. Zo niet: heel erg jammer, dat zal ik niet ontkennen maar de wereld vergaat er ook niet van.
Dat was alweer een maand geleden.“Each store is being given their final allotment. how and when they make the available is up to them. but no more are being made,” Bethesda head of PR Pete Hines said on Twitter.
Volgens site Bethesda is die ook al "out of stock"...D4NG3R schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:36:
Wat die Mini-nuke CE betreft, word die in beperkte oplage gemaakt of niet? Zo niet wacht ik nog eventjes met kopen maar anders koop ik die wel. Voor €45 - 50 euro is dat een prima deal en een leuke prop om op de boekenkast te zetten.
Jup is al door meerdere bronnen (waaronder tweakers) aangegeven dat het beperkt zal zijn.D4NG3R schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:36:
Wat die Mini-nuke CE betreft, word die in beperkte oplage gemaakt of niet? Zo niet wacht ik nog eventjes met kopen maar anders koop ik die wel. Voor €45 - 50 euro is dat een prima deal en een leuke prop om op de boekenkast te zetten.
Whehehe.
[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2015 18:50 ]
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Het ziet er aardig gelikt uit, vrees dat je een bak van een pc nodig hebt....
Ik denk dat je gewoon de specs van Skyrim+een beetje moet nemen, omdat het grotendeels dezelfde engine is. Valt wel mee dus.Harribo schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:53:
Heb er nog niet naar gezocht maar ik vraag me echt af wat de systeemeisen zullen zijn.
Het ziet er aardig gelikt uit, vrees dat je een bak van een pc nodig hebt....
Modded skyrim dan, want die volumetric lighting hakt er denk ik wel in hoor. Nog afgezien van de models die er sowieso beter uitziet. Dat gaat allemaal wel kosten.finsdefis schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:54:
[...]
Ik denk dat je gewoon de specs van Skyrim+een beetje moet nemen, omdat het grotendeels dezelfde engine is. Valt wel mee dus.
Ik denk iig dat ik met mijn i5 8GB HD5850 wat aan de lage kant ga zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2015 23:01 ]
Fair point. Misschien dat je het beste de specs voor 'very high/ultra' kan nemen als uitgangspunt voor de minimale specs. Daar staat jouw kaart in ieder geval nog wel bij.Caelorum schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:00:
[...]
Modded skyrim dan, want die volumetric lighting hakt er denk ik wel in hoor. Nog afgezien van de models die er sowieso beter uitziet. Dat gaat allemaal wel kosten.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Op de gok genomen kom je met de specs nodig om Skyrim max te draaien op 60FPS (en die zijn niet schrikbarend hoog) een aardig eind in Fallout 4. Volumetric Lightning hakt er bij modded Skyrim/Fallout inderdaad nogal in, maar wanneer het native draait zal het waarschijnlijk een stuk beter gaan.Caelorum schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:00:
[...]
Modded skyrim dan, want die volumetric lighting hakt er denk ik wel in hoor. Nog afgezien van de models die er sowieso beter uitziet. Dat gaat allemaal wel kosten.
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2015 00:14 ]
Aangezien ik zelf verwacht komende week een nieuwe GPU te kopen voor m'n eigen systeem denk ik niet dat ik me er druk om hoef te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2015 00:42 ]
Het repair systeem van Fallout 4 wordt waarschijnlijk anders dat in FO3.
Je kan trouwen straks! (Met ieder geslacht)
In bovenstaande link staat ook info over leveling en perks:
Tijdens Quakecon werden nieuwe beelden getoond maar die zijn nog niet allemaal vrijgegeven.We also got a bit of news about Fallout 4's Perks, which are tied to S.P.E.C.I.A.L. stats. Each time you level you get to pick a perk, and there are new perks for each level of S.P.E.C.I.A.L. you gain. There are 70 base perks, and each Perk has multiple ranks, which should give players a lot of options to build their characters.
Yippie kayak, other buckets!
Dat is geen handige aanname.jmk schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 08:37:
Ik ga er van uit dat als je een equivalent heb van een XBOX One hebt(aan onderdelen in je PC) dat je het spel goed kan spelen.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Je hebt gelijk
Je vraag kan worden beantwoord met één woord: OptimalisatieNitroX infinity schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:54:
Waarom niet? Als het op de XBox One te spelen is, moet het toch ook te spelen zijn op een pc met vergelijkbare specs?
Je gaat met vergelijkbare hardware nooit vergelijkbare prestaties neerzetten omdat er maar 1 configuratie XBO/PS4 is tegenover 1000en configuraties desktops en laptops.
Zal het speelbaar zijn? Natuurlijk wel, de XBO gebruikt een GPU vergelijkbaar met de HD7790, ze heeft meer VRAM (tot 8GB) beschikbaar maar dit is wel een stuk trager (DDR3 vs GDDR5 op de 'echte').
[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2015 16:14 ]
Dit topic is gesloten.
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden
Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen
Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.