Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:01
als je je nu al ergert aan het geluid zou ik dat doen ja. laten repareren door Dell gaat een lastig en langdurig verhaal worden. Zoek ook maar eens op 'Coil Whine' icm Dell, daar wordt je niet echt hoopvol van.

YouTube: Dell Precision M3800 static noise issue 'Coil Whine'

YouTube: DELL XPS 9530 COiL Whine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
ok, ik heb deze link gelijk naar Dell gemaild met de vraag of ze hier bekend mee zijn en of ze deze fix gaan aanbieden in NL.

fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Deze link is van een Dell forum, dus ik denk het wel. Aan de telefoon kreeg ik te horen dat Dell dit probleem niet erkent. Terwijl er heel veel problemen zijn met de 13 en 15 inch.

Een fix moet te doen zijn, want er zijn genoeg techneuten die zoiets kunnen verklaren.

Maar het begint met een serieuze houding van de leverancier en die missen we hier. Zowel in USA als Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Posted by DELL-Terry B
on 6 May 2014 4:03 PM

I wanted to post an update on the XPS 15. Dell has been investigating reports of noticeable “coil whine”. Systems have been captured from the field and tested in the lab and the noise has been duplicated on some notebooks. Remodeled system boards for the XPS 15 are being worked on to help reduce system noise. I currently don’t have an ETA but I am expecting updates by the end of May. I will post here as soon as I have word when the new boards will be available.

TB

Link: http://en.community.dell....x?pi239031352=11#20623883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Vreemd dat jullie allemaal te horen krijgen dat Dell dit probleem niet erkend, want in de forums staat duidelijk dat ze er wel van op de hoogte zijn en dat er in mei/juni een fix voor komt (moederbord vervangen).

Als je een Nederlandse Dell-miep aan de telefoon krijgt is de kans groot dat ze van niks weten idd. Maar aangezien het probleem wereldwijd speelt, zijn ze er heus wel van op de hoogte.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Geachte ****,

Tot op heden heeft u nog geen geluidsfragment laten horen van uw eigen systeem. Het feit dat er mensen online in fora melding geven houd nog niet in dat dit ook voor u geld. Zonder een geluidsfragment van uw systeem zullen wij ook niks doen.

Dell vervangt alleen onderdelen als er geconstateerd is dat er aan het systeem van de klant een technisch defect is. Dell waardeerd informatie uit bronnen niet afkomstig van Dell zelf en zal er ook rekenschap mee houden, maar bronnen van derden zijn niet voldoende op zichzelf om aan de voorwaarden van de garantie overeenkomst te voldoen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 19:52
redecal schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:38:
Geachte ****,

Tot op heden heeft u nog geen geluidsfragment laten horen van uw eigen systeem. Het feit dat er mensen online in fora melding geven houd nog niet in dat dit ook voor u geld. Zonder een geluidsfragment van uw systeem zullen wij ook niks doen.

Dell vervangt alleen onderdelen als er geconstateerd is dat er aan het systeem van de klant een technisch defect is. Dell waardeerd informatie uit bronnen niet afkomstig van Dell zelf en zal er ook rekenschap mee houden, maar bronnen van derden zijn niet voldoende op zichzelf om aan de voorwaarden van de garantie overeenkomst te voldoen.

Met vriendelijke groet,
En dat zeggen zij op de link van het Dell forum?
Wat een prutsers. Ik zou hier heel boos om kunnen worden als zij dit bij mij zouden doen.
Daar betaal je dan bijna €2000,- euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
BluRay schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:22:
[...]

En dat zeggen zij op de link van het Dell forum?
Wat een prutsers. Ik zou hier heel boos om kunnen worden als zij dit bij mij zouden doen.
Daar betaal je dan bijna €2000,- euro voor.
yup, ik ben continu inwendig tot 1.000 aan het tellen voordat ik wat terugmail...
geen antwoord geven op mijn vraag en continu de bal terugspelen, dat lijkt de strategie van Dell. het vervelende van alles is dat het mij straks tijd (en dus geld) gaat kosten om het ding terug te sturen. op zich niet erg maar zo lang ik niet weet of ze dit gericht en permanent kunnen fixen heeft het voor mij ook geen nut om hem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
Neem het geluid even op en gooi de bal terug in hun kamp? En voor zulke problemen kan je beter bellen, met mail heb je een grotere kans om opzij geschoven te worden.

Mijn Dell 15R SE heeft ook last van coilwhine maar gelukkig niet zo erg als jullie model. Spijtig, want dit model leek een mooi alternatief voor een MBP.

[ Voor 11% gewijzigd door Li1quid op 19-05-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
redecal schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:50:
[...]

yup, ik ben continu inwendig tot 1.000 aan het tellen voordat ik wat terugmail...
geen antwoord geven op mijn vraag en continu de bal terugspelen, dat lijkt de strategie van Dell. het vervelende van alles is dat het mij straks tijd (en dus geld) gaat kosten om het ding terug te sturen. op zich niet erg maar zo lang ik niet weet of ze dit gericht en permanent kunnen fixen heeft het voor mij ook geen nut om hem terug te sturen.
Je hebt toch ook (minimaal) 1 jaar Next Day in Home service?

Ik heb nu aangegeven dat ik de laptop niet meer laat ophalen. Ik heb betaald voor 3 jaar aan huis service. Dus ik verwacht ook dat hij bij mij thuis wordt gemaakt of omgeruild wordt. Tevens heb ik aangegeven dat als zij hem niet kunnen repareren ik mijn geld terug wil. heb absoluut geen zin om telkens mijn laptop te moeten missen of steeds iemand van Dell over de vloer te laten komen.

In jou geval zou ik die geluidsopname gewoon maken en er op staan dat zij hem bij jou thuis komen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Ik denk dat ik het zo laat en zsm een Mac of een andere laptop ga kopen. Heeft totaal geen zin om met Dell te blijven pingpongen hierover, slecht voor mn humeur en slecht voor mn concentratie. Het is niet zo dat ik helemaal niet kan werken op de laptop, dus over een maand of 2 a 3 vervangen, data migreren zodat ik ongestoord door kan blijven werken en dan kijken of Dell dan in staat is de laptop te fixen. Nu terugsturen met een 90% kans op retour met zelfde probleem vind ik zonde van mn tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
QUOTE:
Posted by DELL-Terry B
on 20 May 2014 12:16 PM

I currently don’t have an ETA on when the remodeled system boards will become available to help reduce system noise, but it should be in July if not sooner. Once the remodeled systems boards become available, services will be dependent on your location and the active service contract, and can be next business day, at home or depot services. Please contact technical support in your area for specifics. If you have any problems with technical support please send me a private message and I will be happy to investigate any possible service options.

http://en.community.dell....x?pi239031352=28#20625757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
@TuffScout

thanx, dan laat ik het voor nu voor wat het is en kijk ik begin augustus of er berichten zijn van mensen die idd een nieuw moederbord krijgen. heb genoeg te doen in juni en juli lekker op vakantie, zien we daarna wel weer verder. ben inmiddels ook een beetje moe van het mailen met Dell (en hij denk ik ook van mij) dus 2 maanden time-out lijkt me een prima idee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Geachte heer ****,

Mijn dank voor de opname's. Om maar met de deur in huis te vallen. Ik heb deze fragmenten zelf geluisterd en nog aan 2 andere mensen. We zijn eens dat er enigsinds een geluid is te horen dat op dit moment kan worden gezien als vreemd.

Hoewel het vreemd is, word het door Dell wel binnen de acoustische perken. Wat er ervaren word aan geluid komt voor uit het Piezo-elektrisch effect.

( Engelse omschrijving van het probleem ) , http://product.tdk.com/capacitor/mlcc/en/faq/faq00031.html
( Nederlandse wiki over piezo ) , Wikipedia: Piëzo-elektrisch effect

Op moment van schrijven geeft Dell aan dat hiervoor geen hardware word vervangen omdat het binnen de grenzen valt. Ondanks dat het geen technisch defect is is Dell ondanks dat toch aan het kijken of er iets aan te doen is om het geluid omlaag te krijgen. Als workaround geeft Dell aan dat sommige klanten geen problemen meer hadden nadat ze de backlight op disabled hebben gezet. Het kan zijn dat in een later staium dit jaar Delleen andere invulling geeft aan het antwoord zoals nu gegeven. Echter op moment van spreken is het dus geen hardware vervangen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
redecal schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:07:
Geachte heer ****,

Mijn dank voor de opname's. Om maar met de deur in huis te vallen. Ik heb deze fragmenten zelf geluisterd en nog aan 2 andere mensen. We zijn eens dat er enigsinds een geluid is te horen dat op dit moment kan worden gezien als vreemd.

Hoewel het vreemd is, word het door Dell wel binnen de acoustische perken. Wat er ervaren word aan geluid komt voor uit het Piezo-elektrisch effect.

( Engelse omschrijving van het probleem ) , http://product.tdk.com/capacitor/mlcc/en/faq/faq00031.html
( Nederlandse wiki over piezo ) , Wikipedia: Piëzo-elektrisch effect

Op moment van schrijven geeft Dell aan dat hiervoor geen hardware word vervangen omdat het binnen de grenzen valt. Ondanks dat het geen technisch defect is is Dell ondanks dat toch aan het kijken of er iets aan te doen is om het geluid omlaag te krijgen. Als workaround geeft Dell aan dat sommige klanten geen problemen meer hadden nadat ze de backlight op disabled hebben gezet. Het kan zijn dat in een later staium dit jaar Delleen andere invulling geeft aan het antwoord zoals nu gegeven. Echter op moment van spreken is het dus geen hardware vervangen.

Met vriendelijke groet,
@Redecal

Haha wat een grote grap.
"Je moet je backlight op disabled zetten."
en
"Ondanks dat het geen technisch defect is is Dell ondanks dat toch aan het kijken of er iets aan te doen is om het geluid omlaag te krijgen."
zegt toch genoeg.

Ik heb Dell inmiddels zo ver dat ik een geheel nieuw exemplaar krijg. Ik heb ook aangeboden de koopovereenkomst te ontbinden maar de supervisor was niet akkoord.
Ben er vrijwel zeker van dat het model dat ik toegestuurd krijg weer last heeft van de Coil Whine. Ik stop dan met het reparatie gebeuren en het omruilen. Ik wil dan gewoon mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Zijn er hier mensen in het topic met een XPS 15 9530 die GEEN last hebben van de coil whine? Ik vroeg me af hoe groot de kans op coil whine is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
BluRay schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:54:
[...]

@Redecal

Haha wat een grote grap.
"Je moet je backlight op disabled zetten."
en
"Ondanks dat het geen technisch defect is is Dell ondanks dat toch aan het kijken of er iets aan te doen is om het geluid omlaag te krijgen."
zegt toch genoeg.
Het mooie is nog: ik gebruik hem vaak met externe monitor, keyboard en muis, dus backlight staat sowieso op disabled.
[b]
Ik heb Dell inmiddels zo ver dat ik een geheel nieuw exemplaar krijg. Ik heb ook aangeboden de koopovereenkomst te ontbinden maar de supervisor was niet akkoord.
Ben er vrijwel zeker van dat het model dat ik toegestuurd krijg weer last heeft van de Coil Whine. Ik stop dan met het reparatie gebeuren en het omruilen. Ik wil dan gewoon mijn geld terug.
Sja geld terug zou idd het beste zijn, maar denk dat lastig verhaal gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
5V1NA70G schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:57:
Zijn er hier mensen in het topic met een XPS 15 9530 die GEEN last hebben van de coil whine? Ik vroeg me af hoe groot de kans op coil whine is :).
Die kans is vrij groot en dan kan je dus weinig van Dell verwachten dat ze je gaan helpen.

Dell probeert mij nu af te schepen door te stellen dat het "binnen de grenzen valt" 8)7

Er komt wel een nieuw moederbord om dit probleem te verhelpen, maar ik zou dan echt nog een paar maanden wachten om zeker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 17-09 10:59
Ik heb geen coil whine:) dacht laatst t wel te horen, maar t was de koelkast die herrie stond te maken.

Bij mijn scherm laat t rubberen randje langzaam los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
De truc met de backlight uitschakelen werkt volgensmij alleen bij de XPS 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ik heb er ook niet echt last van. Ik hoor een zeer klein piepend/krakend geluidje maar echt alleen als de stroom is aangesloten, en ik in een afgesloten ruimte zit zonder enige andere vorm van geluid. Zelfs dan is het voor mij niet vervelend. En ik heb best gevoelige oortjes :). Het verschilt dus per model.

Dat gezegd hebbende, vind ik dat Dell de zaken hier erg verkeerd aanpakt. Dit topic wordt veel gelezen door toekomstige kopers van de XPS, en ik vind de afhandeling/afschepen van klanten op deze wijze best dom en ondoordacht. Je maakt geen goede reclame op deze manier. Zeker als je internationaal ziet dat er ook veel klachten over zijn.

Dat gezegd hebbende, ik merk nu opeens weer dat Chrome niet goed schaalt? Alle letters, menu's etc. zijn weer miniscuul. Kan dit liggen aan de laatste update van Chrome? Hebben andere hetzelfde, of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Ik zit inmiddels ook in de molen bij Dell Webcare. Heb even een zeikpost op de Facebook pagina gedaan van Dell: dat wil ook nog wel eens helpen ;-)

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ik drukte zojuist mijn linkermuistoets van het touchpad in, en deze bleef opeens hangen... Ik gebruik hem amper, dus het feit dat hij nu al hapert zegt wel iets over de kwaliteit van het touchpad. Maar even kijken of het blijft werken, anders moet ik de mijne ook gaan aanmelden voor reparatie en daar heb ik uiteraard geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb er ook geen last van. misschien omdat mijn gehoor iets minder is. maar ook nooit iemand over gehoord of wat dan ook. (op kantoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:30
Oh, zit ik naar XPS reviews te kijken, kom ik dit topic tegen. Dell maar even overslaan denk ik.

Sterkte met jullie problemen. / Sorry voor OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:44
Royeboi schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:51:
Dat gezegd hebbende, ik merk nu opeens weer dat Chrome niet goed schaalt? Alle letters, menu's etc. zijn weer miniscuul. Kan dit liggen aan de laatste update van Chrome? Hebben andere hetzelfde, of ligt het aan mij?
Same here, is een tijdje goed geweest en opeens is alles weer miniscuul.

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
sandergar schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:38:
[...]

Same here, is een tijdje goed geweest en opeens is alles weer miniscuul.
Gelukkig, ik dacht dat ik weer iets had lopen verpesten. Erg irritant is het, het komt denk ik door de laatste auto-update van Chrome. Ik zal eens kijken of ik die kan terugdraaien naar een oudere versie en auto-update uit kan knallen, want dit irriteert me mateloos. Eindelijk zag alles er strak uit een tijdje geleden, en nu is het weer een rommeltje met dat high-dpi schaling. De instelling high-dpi is trouwens ook weg uit ''chrome://flags/'', hij staat nu onder ''Onbeschikbare experimenten''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Royeboi schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:32:
[...]

Gelukkig, ik dacht dat ik weer iets had lopen verpesten. Erg irritant is het, het komt denk ik door de laatste auto-update van Chrome. Ik zal eens kijken of ik die kan terugdraaien naar een oudere versie en auto-update uit kan knallen, want dit irriteert me mateloos. Eindelijk zag alles er strak uit een tijdje geleden, en nu is het weer een rommeltje met dat high-dpi schaling. De instelling high-dpi is trouwens ook weg uit ''chrome://flags/'', hij staat nu onder ''Onbeschikbare experimenten''.
ok, ik had bij de laatste update volgens mij alleen hele dikke scrollbar rechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 16:52
Ik heb het voor elkaar gekregen om salsasaus over mijn touchpad te morsen Nu veeg je het zo van je tochpad af, maar er is helaas ook wat onder de knoppen van het touchpad gekomen. De eerste dagen merkte ik hier veel van, maar nu hoe langer hoe erger worden de knoppen minder responsive. Er is te weinig travel over.
.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is het touchpad open te maken en binnen in schoon te maken. Kan ik daar gewoon bij als ik de bttom plate verwijder? Of is er een handigere manier misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Joostw24 op 01-06-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Ik zag het ook en bedacht me precies hetzelfde :(
Heb helaas m'n XPS 15 al besteld, ik vraag me wel af wanneer de zenbooks worden uitgebracht.

Misschien even een meer procesachtige vraag.

Hoeveel tijd zat er tussen het moment dat er een T&T link was voor UPS en het moment dat de laptop bezorgd werd?

[ Voor 14% gewijzigd door 5V1NA70G op 02-06-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Dat kan wel even duren. Ik heb begrepen dat laptop tegenwoordig per boot worden verscheept i.p.v. vliegtuig.
Mijn T&T code bij UPS is ook al een tijdje actief (Zo 25-05) maar er staat dat hij nog bij UPS Moet aankomen.

Tilburg, Netherlands 25/05/2014 8:10 Agent afhalen; onderweg naar UPS-facil

Toen ik mijn eerste XPS kreeg werd hij pas actief toen hij in Nederland was aangekomen. Je kan ook een kijkje nemen in het Dell Levertijd topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Ah dat verklaart een hoop.
Die van mij staat op 29/05, maar aangezien er Tilburg stond, dacht ik 'goh nu al in nl?' :')
Dat wordt nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
update over de Coil Whine tussendoor (heb het nu via Webcare lopen):

We hebben contact gehad met onze Tech Support in U.S. en tevens met Terry Blauser; de persoon die het bericht heeft geplaatst op het forum: http://en.community.dell....x?pi239031352=28#20625757

Er komen nieuwe/ verbeterde moederborden om het "coil whine" probleem op te lossen, maar er is momenteel geen ETA. Volgens Terry worden de moederborden ergens midden juni of in juli verwacht. Zodra er een update is zal je dit kunnen zien in de forum thread. Het moederbord kan dan door onze lokale Tech Support vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Ik zie nu trouwens dat op de dell.nl site de XPS 15 een Core i7 4712HQ heeft ipv de 4702HQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Klopt dat is zo'n nieuwe van de Haswell Refresh lijn. Hij was eerder al in Australië beschikbaar. Nu blijkbaar ook in NL.

Ben benieuwd of zo eentje ook last heeft van de Coil Whine.

Ik krijg zojuist een mailtje dat mijn laptop vandaag afgeleverd wordt. Jij ook mailtje gehad of wijziging bij UPS? @5V1NA70G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Ik hoop dat ik zo'n refresh erin heb zitten, maar ik vraag me af of uberhaupt de performancewinst daar merkbaar van is :').

Geen mailtje gehad :( Had nog wel even gerefreshed, maar ik denk dat de mijne op een andere boot zit :p

Ga je je nieuwe nog testen op coil whine of laat je hem dicht voor de koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Heb nog niemand gehad die interesse heeft. Denk dat ik hem maar ga gebruiken tot hij verkocht is. Na het zien van de nieuwe OS X wil ik maar al te graag overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Ik had al even gekeken bij tonymacx86 maar de xps15 is niet echt een lekkere machine om te hackintoshen (dit gaat me mss een waarschuwing opleveren :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ik neem aan dat ditzelfde bericht ook Dell Nederland wel zal bereiken, en dat de klantenservice hierover wel geïnformeerd gaat worden mochten er meer klanten opbellen met dezelfde klachten. Het is voor mij gelukkig geen hoorbaar probleem, dus ik ben nog tevreden.

Het touchpad lijkt het voorlopig ook weer te doen, dus ik hoef hem (nog) niet aan te melden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
En BluRay, heb je coil whine in je nieuwe?
Welke processor zit er trouwens in je machine? Is het nog de 4702 of toch al de 4712?

[ Voor 50% gewijzigd door 5V1NA70G op 04-06-2014 07:41 . Reden: Vraag over proc bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Die van mij is opgehaald en mijn centen terug :)

Wel jammer, ik had hem graag willen hebben zonder coil whine.

Hebben jullie ook een wit trackpad door je vingers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
5C1NA70G, Helaas was er gister niemand thuis om hem te ontvangen.
Ik hoop de laptop vandaag in ontvangst te kunnen nemen.

TuffScout, Echt waar ?? Kan je wat meer vertellen? hoe heb je het geregeld en is het binnen de tijd die voorgeschreven staat in de wet koop op afstand of gewoon omdat je last heb van de Coil Whine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Wow! TuffScout: goed geregeld, ik heb zojuist gelijk een mailtje gestuurd naar de shop waar ik de mijne heb gekocht (was niet rechtstreeks via Dell). Hoop dat ik dat ook voor elkaar kan krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Ik heb de dag erna gebeld en gelijk eengegeven dat een medewerker van Dell had verteld dat deze geen Coil whine had. De Dell medewerker vroeg om het geluid op te nemen en ik vertelde hem dat ik dit spelletje niet ga spelen. Ik heb even met klem gezegd dat dit een laptop van bijna 1100 euro is, welke niet goed is en ik mijn recht als consument heb om zonder reden mag retourneren.

Ik heb daarne gebeld met de retourafdeling...ander nummer en heb gezegd dat ik de laptop retour wilde doen.
Er werd kort gevraagd naar de reden, maar ik vertelde dat ik gewoon van de koop afzie.

Ik ben niet van plan om dit apparaat door me strot geduwd te krijgen met mankementen die Dell zelf heeft veroorzaakt.

Maar ik heb graag een nieuwe zonder troubles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Nieuwe XPS 15 is inmiddels binnen gekomen vandaag.

Heb de laptop 5 secondes aangehad en meteen weer uitgezet omdat ik de hoge piep hoorde.
Meteen in de doos gedaan en Dell gebeld via de Premium Phone Support.
Kreeg een vriendelijke jongen aan de telefoon en hij gaf aan meerdere klanten te hebben gesproken die last hebben van hetzelfde probleem.
Hij was erg goed op de hoogte van dit probleem en wist mij te vertellen dat ze al een oplossing voor de 13 inch hebben gevonden. De moederbord zouden al uitgeleverd worden maar moeten wel specifiek besteld worden.

Voor de 15 inch hebben ze (nog) geen oplossing gevonden en hij wist niet wanneer die er wel zou komen.
We kon hij me vertellen dat zij er echt mee bezig zijn bij Dell.

Hij raadde mij aan om morgen terug te bellen als de Supervisors aanwezig zijn.

Morgen meer.

[ Voor 3% gewijzigd door BluRay op 04-06-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:58
Hallo,

Zojuist ook mijn Dell XPS 15 besteld.
Moet zeggen dat ik veel getwijfeld heb maar desondanks negatieve berichten van andere forums toch besloten voor de XPS te gaan.

Mijn totaalbedrag was na standaardkorting en VIP-korting €1706,91.
Heb als extra's nog de USB 3.0 naar Ethernet adapter, Mini DP naar VGA en Draadloze muis gekocht.

Ben benieuwd wanneer hij geleverd word en of de laptop probleemvrij is.
Guillermo

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
BluRay schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:12:
Nieuwe XPS 15 is inmiddels binnen gekomen vandaag.

Heb de laptop 5 secondes aangehad en meteen weer uitgezet omdat ik de hoge piep hoorde.
Meteen in de doos gedaan en Dell gebeld via de Premium Phone Support.
Kreeg een vriendelijke jongen aan de telefoon en hij gaf aan meerdere klanten te hebben gesproken die last hebben van hetzelfde probleem.
Hij was erg goed op de hoogte van dit probleem en wist mij te vertellen dat ze al een oplossing voor de 13 inch hebben gevonden. De moederbord zouden al uitgeleverd worden maar moeten wel specifiek besteld worden.

Voor de 15 inch hebben ze (nog) geen oplossing gevonden en hij wist niet wanneer die er wel zou komen.
We kon hij me vertellen dat zij er echt mee bezig zijn bij Dell.

Hij raadde mij aan om morgen terug te bellen als de Supervisors aanwezig zijn.

Morgen meer.
Maaaaan, dat zuigt :(
Kon je nog kijken welke proc je had? Maar zal wel 4702 zijn.

Op de UPS site staat dat de mijne gisteren in nederland is aangekomen. Misschien dan vandaag uitgeleverd, maar we zullen zien =\. Jep net de mail binnen, wordt vandaag geleverd.

Ik las wel op die forumpage van dell, dat mensen met de CS hadden afgesproken de laptop te houden tot de fix er was en als die uiteindelijk na X periode er nog niet was, dat ze toch konden retourneren en hun geld konden terugkrijgen.

Uiteraard zou dat sowieso moeten van de wet, maarja recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen.
Hopelijk doet Dell ook zoiets in Nederland? :)

[ Voor 1% gewijzigd door 5V1NA70G op 05-06-2014 08:51 . Reden: Mail van ups ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Zou het makkelijker (mogelijk) zijn om met een XPS 13 Linux versie er Windows 7 op te installeren. Ik vraag dit omdat de XPS met Win8 een key in het BIOS heeft zitten waardoor je niet zomaar even Win7 erop zet.
Aangezien Linux (Ubunthu) een key heeft, lijkt me dat het BIOS schoon is.

Wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het bij sommige klanten zo stroef en klantonvriendelijk moet gaan. De reactie die Tweaker user redecal ontving van Dell per email is ronduit belachelijk. Hij/zij wordt afgescheept met het verhaal ''valt binnen de akoestische geluidsnormen van het gebruik'', terwijl diverse fora volstromen met dezelfde klachten over de pieptonen. Het probleem is dus weldegelijk bekend

Dell gooit hiermee de eigen glazen in, want ik kan wel stellen dat diverse gebruikers dit forum eerst doorlezen voor ze de XPS in overweging nemen. Vervolgens zien ze drie pagina's lang met klachten, die door Dell Nederland eerst niet serieus werden genomen. Dat lijkt me nu niet echt bevorderlijk voor de verkoop van het apparaat. Ik denk dat er al een aantal lezers zijn afgehaakt op deze manier, en dat is best zonde want het is als je een juist model te pakken hebt, echt een prima apparaat om van alles mee te doen. Hopelijk komt er snel een fix (moederbordvervanging als ik het zo lees) voor degenen die met het probleem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Mijn Dell XPS 15 is binnen.
Ik heb tot nog toe geen coil whine ervaren.

Ik zal nog even kijken welke proc ik heb etc.
Proc is de 4702

[ Voor 6% gewijzigd door 5V1NA70G op 05-06-2014 17:56 . Reden: proc info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Royeboi schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:45:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het bij sommige klanten zo stroef en klantonvriendelijk moet gaan. De reactie die Tweaker user redecal ontving van Dell per email is ronduit belachelijk. Hij/zij wordt afgescheept met het verhaal ''valt binnen de akoestische geluidsnormen van het gebruik'', terwijl diverse fora volstromen met dezelfde klachten over de pieptonen. Het probleem is dus weldegelijk bekend

Dell gooit hiermee de eigen glazen in, want ik kan wel stellen dat diverse gebruikers dit forum eerst doorlezen voor ze de XPS in overweging nemen. Vervolgens zien ze drie pagina's lang met klachten, die door Dell Nederland eerst niet serieus werden genomen. Dat lijkt me nu niet echt bevorderlijk voor de verkoop van het apparaat. Ik denk dat er al een aantal lezers zijn afgehaakt op deze manier, en dat is best zonde want het is als je een juist model te pakken hebt, echt een prima apparaat om van alles mee te doen. Hopelijk komt er snel een fix (moederbordvervanging als ik het zo lees) voor degenen die met het probleem zitten.
Ik begrijp het zelf eerlijk gezegd ook niet: ik heb een aantal jaar geleden een Dell Studio 15 gehad (met eerste generatie i7) en was dik tevreden over die laptop totdat hij oververhit raakte na 2,5 jaar en kuren kreeg. De laptop is toen gewoon kosteloos opgehaald en met nieuw moederbord + koelblok retour gekomen, was toen erg tevreden met Dell, maar ja, in het verleden behaalde resultaten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
De gehele aftersales ervaring bij Dell is er de laatste tijd enorm hard op achteruit gegaan. Je leest (en hoort) het momenteel ook steeds vaker.. Ergens een beetje aan het begin van dit topic kun je lezen hoe Dell reageerde toen ik een kapotte XPS 13 heb ontvangen. Echt niet normaal. Iets wat echt niet door de beugel kan, en al helemaal niet bij een bedrijf zoals Dell.

Wel jammer, want ik gebruikte al jaren spullen (lees: laptops) van Dell. Was er altijd toch redelijk tevreden over. En toen er met mijn vorige XPS iets niet goed was, gelijk netjes geholpen en de volgende dag monteur op de stoep.

Mijn laatste ervaring met Dell zorgt ervoor dat ik er van m'n leven nooit weer iets zal kopen. En dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling (voor Dell dan). Ik zal het dan ook niemand meer aanraden.. Nog beter, ik raad het mensen nu ook altijd met klem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Breakthrough voor mijn geval! Mijn "geval" is via de webshop (Aces Direct) bij een account manager van Dell terecht gekomen.

Lang verhaal kort: erg prettige communicatie, problemen werden erkend en serieus genomen. Er is een nieuwe batch ZONDER coil whine problemen als ik hem goed begreep in de mail en ik kan straks mijn XPS15 met QHD (en Coil Whine) inruilen voor een Precision M3800 met Full HD (en ZONDER Coil Whine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Redecal, Fijn dat ze het voor je gaan oplossen. Heb je zelf gekozen voor de M3800 met Full HD?

Zoals ik al eerder berichtte heb ik een nieuwe gehad. Nadat ik had gehoord dat deze weer last heeft van de Coil Whine, heb ik Dell gebeld en ik kreeg één heel onvriendelijk persoon aan de telefoon.
Deze persoon beloofde mij dat er een andere batch is die geen last heeft van de Coil Whine en er zou de volgende dag(Vrijdag) een monteur langskomen om een moederbord te plaatsen uit die batch.

Ik had de hele dag niks gehoord (meestal bellen zij in de ochtend om een afspraak te maken voor die dag) dus meteen zaterdag een -boze- mail gestuurd naar degene die mij eerder via de mail heeft geholpen. (Een hele vriendelijke meneer).

Op mijn verzoek heeft deze meneer een refund aangevraagd bij het hoofdkantoor.
Vandaag antwoord gehad en hij heeft bij het hoofdkantoor van Dell een verzoek gedaan voor een full refund. Na een paar uur kreeg ik al een bericht dat het goedgekeurd is. Ik moest alleen nog mijn bank gegevens versturen en kan binnen enkele dagen mijn geld terug verwachten.

Zaterdag heb ik de laptop trouwens wel uit de doos gehaald omdat ik dacht dat er nog wel een tijd overheen zou gaan voordat dit opgelost zou worden. Mijn model bevat nog gewoon een 4702HQ processor. Ik merk wel dat deze veel sneller aanvoelt dan de oude die ik had en hij is ook beter afgewerkt.

Ik ga nog een even goed rond kijken welke laptop het best bij mij past. De MacBook Retina staat nog steeds bovenaan mijn "lijstje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
BluRay: yup, ik heb zelf gekozen voor Full HD ipv QHD.

Het probleem met QHD icm scaling is voor mij echt een showstopper om normaal zonder externe monitor op de laptop te werken. Teveel applicaties met issues en ik heb geen zin om maanden te wachten totdat alles een beetje normaal werkt. Windows en ook de 3rd party software hebben nog wel een aardige weg te gaan voordat alle GUI's goed om zullen gaan met de High DPI displays, ik ga er iig niet meer op wachten.

Heb ook zitten twijfelen om een Macbook Retina te kopen en dan te switchen naar OS-X, probleem is voor mij alleen wel de tijd (en geld) die ik kwijt ben om vervangende applicaties te regelen en overal aan te wennen. Momenteel heb ik het (gelukkig) erg druk kwa werk als freelancer, dus ik wil liever niet teveel tijd kwijt zijn aan overbodige zaken.

De persoon die mij nu momenteel bij Dell verder helpt is echt top: ik kan de XPS retourneren nadat ik de Precision ontvangen heb en mijn data heb kunnen migreren. Erg lekker omdat mij dit weer een stap ertussen (tijdelijk op een andere machine werken) bespaart.

Jammer dat het via Tech Support zo moeilijk ging in eerste instantie, maar hoe het nu gaat ben ik zeker tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Royeboi schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:32:
[...]

Ik heb het weer kunnen fixen, door middel van een register-aanpassing.

Even het register bestand ChromeHIDPI.reg downloaden (rechtermuistoets 'link opslaan Als', en daarna importeren in je eigen register (Start > Regedit > Bestand > Importeren).

http://code.ecomerc.com/Articles/ChromeHIDPI/

Werkt op Chrome 35.0.1916.114 m.
Alles schaalt nu weer goed, behalve de bladwijzer logo's van websites maar dat is letterlijk een klein detail. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Royeboi, Ik dacht dat jullie die al hebben gevonden. Chrome is nu even scherp als op de MacBook Retina.
bookmark logo kan je fixen door links te openen en volledig te laten laden zodat .ico bestand opnieuw wordt opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
De XPS 13 is niet (tijdelijk) niet meer beschikbaar voor consumenten. En de prijs voor bedrijven is van €999 naar €1149 gegaan. Dus even 15% erbij....

Consumenten prijs zou €1390,= moeten gaan kosten...p f f f beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Even een quick update:

Mijn bestelling status is zojuist veranderd naar "In Productie" ben benieuwd geschatte leveringsdatum staat op 27-06-2014.
Heb overings de nieuwe XPS 15 4712 processor :)

Keep you guys notified.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Ik heb inmiddels mn Precision M3800 binnen.

Tot nu toe GEEN coil whine en wat een verademing om deze laptop gewoon met een FullHD panel te gebruiken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
redecal schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:45:
Ik heb inmiddels mn Precision M3800 binnen.

Tot nu toe GEEN coil whine en wat een verademing om deze laptop gewoon met een FullHD panel te gebruiken :*)
Ga je niet enorm achteruit op beeldkwaliteit? Is het ook een glanzend paneel? Niet negatief bedoeld, maar ben benieuwd naar je ervaringen! Het zou voor mij niet echt een optie zijn om van een high-dpi scherm terug te vallen op een 'normaal' FHD scherm.

Als ik soms op een andere laptop werk, 'stoor' ik me al aan de wat pixelachtige beelden. Uiteraard een kwestie van gewenning, maar ik zou mijn scherm voor geen goud meer omruilen voor een lagere resolutie. Toegegeven, indien je met Adobe programma's werkt is het schaalprobleem onoverkomelijk, maar voor de meeste applicaties ondervind ik nu geen problemen meer. Hooguit een paar installers die niet lekker schalen en dus miniscuul zijn, maargoed de knop 'Volgende' is altijd wel te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Royeboi schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:41:
[...]

Ga je niet enorm achteruit op beeldkwaliteit? Is het ook een glanzend paneel? Niet negatief bedoeld, maar ben benieuwd naar je ervaringen! Het zou voor mij niet echt een optie zijn om van een high-dpi scherm terug te vallen op een 'normaal' FHD scherm.

Als ik soms op een andere laptop werk, 'stoor' ik me al aan de wat pixelachtige beelden. Uiteraard een kwestie van gewenning, maar ik zou mijn scherm voor geen goud meer omruilen voor een lagere resolutie. Toegegeven, indien je met Adobe programma's werkt is het schaalprobleem onoverkomelijk, maar voor de meeste applicaties ondervind ik nu geen problemen meer. Hooguit een paar installers die niet lekker schalen en dus miniscuul zijn, maargoed de knop 'Volgende' is altijd wel te onderscheiden.
voor de applicaties die wel geoptimaliseerd zijn (zoals oa office, firefox, internet explorer) ja, dat ziet er idd mooier uit op 3200x1800 scaling 200%

maar alle apps die niet (goed) geoptimaliseerd zijn (zoals photoshop, rdp, hyper-v, php storm, dreamweaver, notepad++, navicat) zien er beter uit omdat die feitelijk "lelijk" geschaald worden, rafelige fonts, onscherpe gui elementen etc.

en dan zijn er de applicaties die echt problemen hebben en deels onbruikbaar zijn: dropbox, acrobat, vlc player.

ik heb gewoon geen zin om te wachten totdat alles er een beetje normaal uit ziet en goed werkt. ik gebruik namelijk mn laptop dagelijks en als freelancer is het een stuk gereedschap dat goed moet werken.

ik kijk wel over een jaartje hoe het er dan voor staat met de high-dpi settings en compatibility issues en als het dan allemaal goed werkt, koop ik misschien wel een 4k laptop. wat ik namelijk ook irritant vond aan het 3200x1800 scherm, is dat het feitelijk 1600x900, maar dan scherper is. oftewel: met een good old full hd panel, heb je meer informatie op je scherm. heb ook nog geprobeerd om met scaling op 180% dit op te lossen, maar dan zijn sommige elementen weer te klein en slecht leesbaar (outlook 2013).

dus ja: high dpi is mooier als het werkt, maar totaal niet practisch als je veel programma's gebruikt die niet (goed) geoptimaliseerd zijn.

't is natuurlijk allemaal heel persoonlijk he? ik heb gewoon te veel programma's met issues waardoor dagelijks werken op een high dpi scherm voor mij gewoon heel erg vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Iemand die dit probleem heeft?

Afbeeldingslocatie: http://martijndehoog.nl/wp-content/uploads/2014/06/20140615_133533.jpg

Boven het woord Dell is een lichte vlek... Alsof er aan de andere kant van het scherm gedrukt wordt :-(

Dit is niet de enige plek, er zit daarboven nog zo'n vlek. Het is goed te zien bij effen vlakken :-( Eerst dacht ik dat m'n scherm gewoon vies was. Helaas niet het geval :-(

Wordt contact opnemen met Dell... Ik heb next day on site bij m'n xps aan geschaft. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
is op de foto niet echt goed te zien, maar wel balen.

is het gelukt om hier met Dell uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Dat is precies wat ze bij Dell ook zeiden :P Ik heb uiteindelijk 10 foto's en 1 filmpje op gestuurd. Uit 1 foto was het toen een beetje zichtbaar :)

Morgen wordt ik gebeld door een servicemonteur. Die komt dan morgen in de loop van de dag m'n scherm vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Prima service die next day on site!! Vriendelijke jongeman belde gister rond half 10 om aan te geven dat hij rond 12 uur op de stoep zou staan :)

Half 12 begon hij met de reparatie, en om 10 voor 12 was hij weer de deur uit. Nu heb ik een scherm waarbij ik (nog) geen rare vlekken heb gezien.

Verder is er niets van de reparatie te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Kijk, ook positieve (reparatie)ervaringen mogen natuurlijk gedeeld worden.

Gisteren begon mijn beeldscherm te flikkeren, zodra ik de muis bewoog. Het gebeurde nadat de laptop een half uurtje dichtgeklapt in standby modus stond. Na een restart was het weg. Zou kunnen liggen aan de combi Intel HD graphics/grafische kaart welke misschien niet goed wisselde o.i.d. Hopelijk houdt mijn laptop het nog even uit, ik gebruik hem steeds vaker.

Ik mis wel echt het numerieke toetsen, die bij de meeste laptops van dit formaat toch wel standaard is. Voor de rest typt het apparaat echt lekker door. Batterijduur is ook echt heerlijk, ik ben er al twee dagen een flink aantal uren (6-7 uur) op aan het werken en nog steeds 26% batterij over. Met de helderheid op 30% is dat prima mogelijk voor surfen/tekstverwerken. Ben er nog steeds tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Yes, mijn Dell XPS 15 topmodel met 512GB SSD is vandaag verzonden.
Ben heel benieuwd naar de laptop ik ben al dagen aan het genieten van foto's, reviews op internet..

Mijn sleeve heb ik zojuist binnengekregen via eBay voor $20,- echt een aanrader.
http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1497.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Zo vandaag wordt mijn XPS 15 opgehaald. Het blijft idd een mooie laptop. Jammer van de problemen die het toestel heeft.
Het lijkt erop dat ik straks met 2 extra opladers zit waar ik niks mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
@BluRay: als je van die laders afwil ;-)

Mijn Precision heeft toch ook wel licht last van Coil Whine, wel veel minder dan de XPS15, maar toch.

Weet niet zo goed of ik er nu weer een issue van moet maken of gewoon accepteren dat ie wat pruttelt op de achtergrond. Alle software en files overzetten heeft me ook wel weer een compleet weekend zoet gehouden en het werk gaat ook gewoon door :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Naja! Dell is weer lekker bezig..

heb echt zwaar interesse in een XPS 13, is ie niet meer voor consumenten te koop! Althans, je kunt em via de zakelijke website kopen maar dan betaal je veel meer (+21% btw) en ze hebben alleen de i7 modellen. Ik wilde juist een i5 model zonder touch.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Wat wil je voor een lader hebben bluray?

De prijzen zijn flink verhoogd, nu er problemen zijn met de xps. Dexe kosten moeten eruit en helaas via het zelfde product. Wat ik al schreef 15% verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Hoi XPS bezitters, lader en hoes zijn 'helaas' al verkocht.

Ik wacht momenteel nog steeds op mijn geld van Dell. Zijn er inmiddels al mensen met een XPS 15 4712 editie?
Ben benieuwd of deze nog last heeft van de Coil Whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Beste BluRay,

Ik heb zojuist mijn Dell XPS 15 9530 met 4712HQ.
Voor zover GEEN coil whine dus ik ben tevreden!

Zal van het weekend eens een goede review schrijven, speciaal voor dit topic.

Met vriendelijke groet,
Guillermo W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Zojuist mijn uitgebreide review geschreven zoals beloofd!
productreview: Dell XPS 15 (9530-4621) review door aapjuh99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag echt een superdeal gemaakt! Heb een XPS 13 (haswell i5) nieuw in doos voor 840 euro gekocht! Een automatisering bedrijf had het op marktplaats te koop gezet. Vandaag naar toe gereden, alles gecontroleerd, garantie ter plekke over laten zetten naar mijn naam en op mijn naam laten registreren.

Eerste indruk:

- boot razendsnel op
- Wel last van coilwhine, maar minimaal. Aparte is dat ik alleen coilwhine hoor als toetsenbord verlichting op Medium staat, Bij uit of Max hoor je niks.
- Lekker licht en echt dun!
- Toetsenbord typt lekker, alleen wel erg gevoelig voor afdrukken etc.
- Een beste kale windows versie erop (W8.1 pro)
- Touch werkt best goed, is mijn eerste laptop met touch.
- Heel de dag dingen lopen installeren en customizen en heb em nu pas aan de lader gehangen. Dus gaat lang mee!

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 03-07-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
Heeft iemand wellicht advies/ervaring over een hoes die aan de KORTE kant open te ritsen is? Ik haal mijn laptop regelmatig uit een rugtas en het lijkt me makkelijk om de sleeve in de tas te laten zitten. Ik ben erg onder de indruk van het gemak waarmee een vriend zijn MBA op die manier uit een tas tovert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:43
Net een paar dagen mijn xps15, ben er erg blij mee, alleen nu heb ik voor de tweede keer dat opeens het touchscreen niets meer reageert, opnieuw opstarten verhelpt dit als ook het opnieuw inpluggen van de adapter, na het uitpluggen van de adapter blijft het scherm gewoon werken.

En af en toe vind ik de geleverde hardeschijf wel erg veel lawaai maken, is dit normaal met de geleverde hardeschijf in de XPS15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Welke versie heb je? 500gb met 32gb ssd? Een normale hardeschijf wilt weleens lawaai maken...ligt er ook aan wat je doet. Als je touchscreen niet meer reageert, dan lijkt het mij een gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 17:44
Ik heb vorige week mijn XPS 15 binnen gekregen.
Echter vraag ik mij af of jullie XPS ook warm aanvoelt (meestal al na 10min)
Ventilatoren blazen nog niet hard maar laptop voelt wel warm aan.

bij de minste acties (heb er nog bijna geen applicaties op draaien)
staat de cpu al op 53c
videokaart 58c

hoe zit dat bij jullie?

[ Voor 47% gewijzigd door richards81 op 19-07-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Op hoeveel procent staat je cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
zo'n 3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Rainesh schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:56:
Welke versie heb je? 500gb met 32gb ssd? Een normale hardeschijf wilt weleens lawaai maken...ligt er ook aan wat je doet. Als je touchscreen niet meer reageert, dan lijkt het mij een gevalletje garantie.
Ja heb de versie met ssd en normale hardeschijf. Ik weet dat een normale hardeschijf weleens lawaai kan maken, maar bij mijn oude XPS15 was het volgens mij wel minder, of lijkt het minder voor mijn gevoel omdat de laptop voor de rest erg stil is.

Betreffende het touchscreen, dit is nu 2x gebeurd in 3 dagen, maar het lijkt me software matig te zijn, want zo gauw de adapter erin steek doet het touchscreen het weer, en net na het kijken van een film en nog eten tussendoor (uiteindelijk zo'n 4 uur tijd) reageert die wel direct, terwijl het de eerdere keren soms 10 minuten na gebruik van het scherm was.

Mijne heeft ook dat die gauw warm aanvoelt bij de ventilatie aan de onderzijde, maar dat lijkt me niet anders dan logisch met dit weer.

[ Voor 20% gewijzigd door padrini op 19-07-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
Zou het aan het weer liggen?
Bedoel het is vrij koel in de kamer maar binnen 10min en dan alleen browser opgestart wordt de laptop al vrij warm. Denk dan aan temperatuur van de CPU boven 53 graden en de videokaart zit rond de 58 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Mijne is zo ronde de 50 graden met core 1 en de rest rond de 45 graden. Hierbij draait wel alles op de cpu (Integrated GPU) dus niks via de grafische kaart (Geforce 750M), maar het is hier in de kamer ook iets van 25+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
Oke, dus jou XPS wordt ook wel warm.
Alleen mijn videokaart gaat harder tekeer. Eens kijken of ik kan achterhalen op welke hij aan het draaien is
de Geforce of de intel. Zover je weet kan ik dat aanpassen? Intel of GeForce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Ja dat is aan te passen, via de interface van Nvidia, op bureaublad rechtermuisknop en dan staat er als het goed is wat van Nvidia of Geforce tussen. Op het moment kan ik de precieze naam niet zo 1,2,3 voor de geest halen, zit namelijk op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
Heb ik geprobeerd rechtermuisknop Nvidia-configuratiescherm enige optie die daar zit is 3D instellingen.
blijf het vreemd vinden.... dat hij binnen 10min gewoon echt warm is.

CPU
Intel Core i3/i5/i7 4xxx @ 2.30GHz 53 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Dell Inc. XPS 15 9530 (SOCKET 0) 28 °C
Graphics
Generic PnP Monitor (3200x1800@60Hz)
Intel HD Graphics 4600 (Dell)
2047MB NVIDIA GeForce GT 750M (Dell) 50 °C
Storage
931GB Samsung SSD 840 EVO 1TB (SSD) 40 °C
931GB Samsung SSD 840 EVO 1TB mSATA (SSD) 38 °C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:53

Nitai

Live the life you love.

padrini schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:53:
[...]

Ja heb de versie met ssd en normale hardeschijf. Ik weet dat een normale hardeschijf weleens lawaai kan maken, maar bij mijn oude XPS15 was het volgens mij wel minder, of lijkt het minder voor mijn gevoel omdat de laptop voor de rest erg stil is.

Betreffende het touchscreen, dit is nu 2x gebeurd in 3 dagen, maar het lijkt me software matig te zijn, want zo gauw de adapter erin steek doet het touchscreen het weer, en net na het kijken van een film en nog eten tussendoor (uiteindelijk zo'n 4 uur tijd) reageert die wel direct, terwijl het de eerdere keren soms 10 minuten na gebruik van het scherm was.

Mijne heeft ook dat die gauw warm aanvoelt bij de ventilatie aan de onderzijde, maar dat lijkt me niet anders dan logisch met dit weer.
Het is softwarematig, op het werk heb ik dit ook bij de XPS. Soms helpt het om even de machine dicht te klappen en daarna weer uit stand-by te halen. Is soms wel zwaar irritant, zit je met managers in een meeting, laat je bepaalde modellen zien, werkt je touch niet meer. Heb het ook gehad als ik ingezoomd ben op een pdfje of iets dergelijks met de standaard PDF viewer van Windows 8.1 en ik naar het bureaublad switch met een sneltoets. Lijkt alsof de touch drivers er niet mee om kunnen gaan.

Heb al drivers ge-update, maar heeft niet geholpen helaas, het gebeurt nog wel een paar keer per week.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Voor het wegvallen van het touchscreen is er een oplossing: Je moet in apparaatbeheer de device opzoeken van je touchscreen en dan naar eigenschappen gaan. Klik op energiebeheer en zorg dat het vinkje bij: "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" UIT staat. Het touchscreen zou nu blijven werken.

Kan helaas geen screenshots maken omdat ik geen XPS 15 meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Oplossing die BluRay aangeeft heb ik ook ergens gelezen en dat dat helpt! Volgens mij wat het op notebookreviews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
richards81 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 08:57:
Heb ik geprobeerd rechtermuisknop Nvidia-configuratiescherm enige optie die daar zit is 3D instellingen.
blijf het vreemd vinden.... dat hij binnen 10min gewoon echt warm is.
Hier even een afbeelding van het configuratiescherm van Nvidia en waar je de GPU kan instellen.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16865880/Naamloos.png
pas op het is een grote afbeelding, heb nu niet de tijd of de mogelijkheid deze te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
Ah thx voor de screenshot.
Hij staat bij mij op de Intel (staat bij intel beeldscherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:43
Ik heb sinds vrijdag ook een XPS 15 9530 in huis!

Levering stond op 05-08-14 maar is uiteindelijk na 1 week geleverd!

Ik had hem voor 1350 incl. 10% VIP korting.
QHD touch scherm
16GB
32gb mSATA + 1TB HDD
61wh accu
i7-4712HQ

Ik heb gelukkig geen last van problemen met scherm tot dusver en ook geen coil whine :D
Het enige probleem wat ik had was de WiFi die niet werkte. Uiteindelijk de nieuwste drivers van Intel zelf geinstalleerd en nu werkt hij naar behoren tot nu toe. Ook heeft de rechter USB3 poort kuren.. Die blijft disconnecten. Dit schijnt ook met je WiFi adapter te maken te hebben.....

Voor de rest zeer tevreden met deze Dell. Zal een waardige vervanger worden voor mn bejaarde Studio 1749!
Ik heb ook nog een Latitude 7240 van het werk maar ik prefereer dan toch de XPS 15 :P

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10
Ik heb een XPS 13 Developer Edition met Ubuntu 12.04 en ik vroeg me af of het mogelijk is om hier 2 externe monitors op aan te sluiten. Er is 1 mini DisplayPort uitgang en that's it. Na wat rondzoeken op internet heb ik nog niemand gevonden die het aan de praat gekregen heeft. Wellicht hier iemand? Vind het toch lastig developen zonder 2 grote schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
Zoeken naar een dock die Linux support heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Displayport kan dmv MST meerdere schermen aansturen (3 op één uitgang), maar daarvoor moet je wel een dure adapter (zoiets of bijvoorbeeld deze) aanschaffen. En of de XPS 13 dat ondersteunt weet ik ook niet. Natuurlijk kun je iets met Wet koop op afstand doen, dan kun je het in ieder geval testen, werkt het niet kan je het kosteloos retour sturen (mits Nederlandse winkel). Of je kunt Dell support chat een berichtje sturen, maar of die van nut zijn weet ik niet, vaak kiezen die toch voor een veilig antwoord.

Ik heb voor mijn studie ook een XPS 15 besteld, lang zitten twijfelen tussen de MBPr en de Dell, maar prijsverschil heeft me uiteindelijk voor de Dell doen kiezen. Kan niet wachten! Is overigens mijn eerste laptop, heb hiervoor alleen enkele desktops gehad, nooit behoefte gehad aan een laptop. Ik zal jullie laten weten of ik last heb van coil whine (krijg een 4712HQ, dus ging er eigenlijk niet vanuit).

[ Voor 31% gewijzigd door Nilsepils op 28-07-2014 11:40 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste