Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10
Zo'n adapertje had ik nog niet gevonden. De docks die ik gevonden heb ondersteunen allemaal geen video op Linux. Aan Dell chat heb je doorgaans weinig idd... zal een dure gok worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Met wet koop op afstand kan je tenminste 7 dagen uitproberen, en mits hij onbeschadigd terug gestuurd wordt krijg je al je geld terug, inclusief verzendkosten. Dus proberen kan altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Technische support voor XPS modellen is wel telefonisch bereikbaar en die zijn ook stukken beter dan de bobo's op de chat:D

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
De wet kopen op afstand is op 13 juni gewijzigd. Aankopen na deze datum hebben een zichttermijn van 14dagen.
http://www.consuwijzer.nl....1406646038427-1785355355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag ff alle monitoren in huis weer gekalibreerd waaronder die van de XPS13. Man wat was die slecht afgesteld, gelukkig had ik nog geen foto's op bewerkt maar het is echt een wereld van verschil nu. Alles was veel te warm en te verzadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
Heeft er al iemand de developer edition XPS13 geupgrade naar Ubuntu 14.04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Mijn XPS 15 ligt sinds maandag thuis op me te wachten. Ben momenteel op vakantie, dus heb nog niks gezien, behalve een foto van de doos die mijn ouders me hebben toegestuurd. Can't wait!

Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/0/AADH9bi6LB3wnKD4KjuIsv7bJz2imm3g0BTxxqXYpasyPw/12/5482733/jpeg/1024x768/3/1407492000/0/2/IMG_20140805_144930_1277147316.jpg/pnPfWF7CqHxg5GyUg3VG3e_6nKcL8AE6T4PuuRGkTtw

@Rainesh
Waarmee kalibreer jij je scherm (laten doen of zelf een tool)? Ik zou mijn XPS 15 ook graag kalibreren, maar om daar nou speciaal een Spyder oid. voor aan te schaffen lijkt me een beetje overdreven (mijn desktop schermen zijn het kalibreren niet waard).

[ Voor 20% gewijzigd door Nilsepils op 08-08-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb een Spyder 4 Elite gebruikt, maar je hebt op internet verschillende sites waar jij je screen mee kunt calibreren. Op internet lees ik vaak dat de XPS15 modellen standaard op "extended" kleurenschema staan ipv "Generic". Dit kun je makkelijk aanpassen door in mobiliteitscentrum van windows dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Ha grappig, ik heb juist wat anders gelezen. De XPS 15 moet je namelijk juist op generic zetten in plaats van de standaardinstelling (splendid color mode).

AnandTech heeft er een artikel over geschreven.

Zou ik de jouwe misschien kunnen lenen (evt. tegen een vergoeding)? mits je in de buurt woont, that is.

[ Voor 25% gewijzigd door Nilsepils op 08-08-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:50
Of de instellingen na het kalibreren delen net zoals bij de XPS 502x werd gedaan.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Lol dat bedoelde ik dus eigenlijk :) Ze staan standaard op extended maar je moet het op generic zetten. De XPS13 ziet er afschuwelijk uit als je het op extended zet haha.

Ik woon in Den Haag, weet niet of dat in de buurt is van jou.

Ieder scherm is anders.....je kunt wel een profiel van iemand anders inladen, maar of dat echt de juiste instellingen voor je scherm zijn is nog maar een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Rainesh schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:49:
Ieder scherm is anders.....je kunt wel een profiel van iemand anders inladen, maar of dat echt de juiste instellingen voor je scherm zijn is nog maar een vraag.
Dit inderdaad, als je profielen gewoon over zou kunnen nemen zou Dell dat echt zelf wel gedaan hebben. Maar elk scherm is net anders waardoor het geen zin heeft profielen over te nemen en daarom kost het voor Dell behoorlijk wat tijd elk scherm te kalibreren. Een groot deel van de gebruikers ziet het verschil niet eens en dan is het voor Dell niet rendabel elk scherm te kalibreren.

Zou het toch fijn vinden als een Dell die service zelf aan zou bieden bij het bestellen, tegen betaling uiteraard.

Rainesh, ik woon in Hoofddorp, maar ga binnenkort studeren in Delft. Misschien kan ik dat dan een keer combineren. Ik stuur je tzt dan wel een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
is prima!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Weet er iemand waarom ze eigenlijk gestopt zijn met de verkoop/productie van de XPS 14?
Ik heb twee jaar geleden nog eentje (nieuw) kunnen vastkrijgen voor 700eu, en dit is echt een toplaptop.
14 inch is echt juist goed :D

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Ik denk dat dat simpelweg is door marktwerking. 14" model werd te weinig verkocht en is toen uit de line-up gehaald. Dan kan jij hem als één van de weinigen wel erg fijn vinden, maar daar heeft Dell verder geen boodschap aan, de 13 en 15 inch modellen verkopen prima en die 14 behaalt dan blijkbaar niet voldoende winst.

Precies hetzelfde is gebeurd met de MBP 17" die is nadat het retina model is geïntroduceerd ook geschrapt. Te weinig vraag naar zo'n joekel en dus wordt die niet meer gemaakt, ondanks dat er best een aantal mensen zijn die niet anders willen (bijv. m'n vader). Al verwacht ik dat daar nog iets meer achter zat. Het 17" scherm heeft op retina namelijk meer pixels dan een 4K scherm (1200 hoogte x2 is 2400 in plaats van de gebruikelijke 2160).

[ Voor 5% gewijzigd door Nilsepils op 09-08-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Engineer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 15:43
Hoi medetweakers

Ik heb dit topic al even gevolgd voor de aankoop van mijn dell XPS15 (9530) i.v.m studies. Hieronder even mijn eerste ervaringen

versie:

4e generatie Intel® Core™ i7-4712HQ processor (6 MB cache, tot 3,3 GHz)
16GB ram
512GB SSD

Ik heb er zo'n €1620 voor betaalt (200 euro korting, gratis verzending en VIP korting)

Ben echt zeer tevreden met deze laptop
- hij werkt zeer snel
- het scherm vind ik er prachtig uitzien (op sommige programma's na die nog niet schalen)
- Het toetsenbord typt heerlijk weg al mocht er wel een numpad bij zitten (dit wende wel redelijk snel)
- Hij ziet er goedgebouwd uit en alle materialen voelen premium aan

coil whine

Hier heb ik wel last van, met of zonder lader maakt dit geen verschil. Nu stoor ik me er niet zo erg aan en zal ik hem dus ook niet retouren ofzo.

Als ik nu een occasionele game speelde zoals league of legends dan blaasde deze nog redelijk en werd deze ook wat warm naar mijn gedacht (niks buiten normale verwachte proporties).

Nu liep ik rond in de MediaMarkt en zag ik een laptopstandaard staan van Belkin met 2 kleine fans op die je in een usb poort moet steken. Toen ik deze instak verdwijnde de coil whine meteen.

Ik heb dit ook al geprobeerd met gewoon een stroomtrekkend apparaat aan te sluiten via usb zoals mijn smartphone. Dit lijkt ook te werken bij mij. Dus ik zou zeggen als je last hebt van coil whine is dit het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:43
The_Engineer schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:05:
coil whine

Hier heb ik wel last van, met of zonder lader maakt dit geen verschil. Nu stoor ik me er niet zo erg aan en zal ik hem dus ook niet retouren ofzo.

Als ik nu een occasionele game speelde zoals league of legends dan blaasde deze nog redelijk en werd deze ook wat warm naar mijn gedacht (niks buiten normale verwachte proporties).

Nu liep ik rond in de MediaMarkt en zag ik een laptopstandaard staan van Belkin met 2 kleine fans op die je in een usb poort moet steken. Toen ik deze instak verdwijnde de coil whine meteen.

Ik heb dit ook al geprobeerd met gewoon een stroomtrekkend apparaat aan te sluiten via usb zoals mijn smartphone. Dit lijkt ook te werken bij mij. Dus ik zou zeggen als je last hebt van coil whine is dit het proberen waard.
Wow wat opmerkelijk. De oplossing die je hier geeft heb ik op meerdere fora voorbij zien komen als een oplossing voor de coil whine van de xps13, bij de xps15 heb ik het nog niet gezien. Wat verder opmerkelijk is, is dat je ook last hebt van een coil whine als de lader niet aangesloten is.

Zelf heb ik een traditionele coil whine, waarbij hij ophoudt als ik de lader afkoppel. Ik heb zelf inderdaad ook geprobeerd of het geluid minder wordt als ik een usb stroomtrekkend apparaat aansluit. Helaas wordt het geluid er bij mij niet minder op. Ik wil wel duidelijk vermelden dat ik absoluut geen last heb van het coil whine geluid, het is voor mij nagenoeg onhoorbaar, zelfs als mijn kamer volledig stil is. Ik houd mijn oor dichtbij de lader aansluiting om te verifieren dat "het oude vertrouwde geluid" er nog steeds is.

Zou je willen proberen of de coil whine verdwijnt als je de toetsenbord verlichting uit/aan/half zet? (Ook een xps13 oplossing)

Aangaande de optimale koelinstellingen zonder laptop koeler, heeft deze eigenaar een gooi in de richting gedaan: http://forum.notebookrevi...t9745861.html#post9745861

Offtopic: Speel je League of Legends op hoogste resolutie of pak je een lagere resolutie met meer kwaliteit? Zelf speel ik op hoogste resolutie, maar het maakt die shop en het<tab> overzicht af en toe wel verdraaid klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
He balen, touchpad van mijn xps13 doet heel raar. Soms na het booten (koude boot) dan doet ie het niet eens. Reboot helpt niet, pas weer volledig uit en weer aan zorgt ervoor dat mijn touchpad het weer doet. Touchpad heeft het al die tijd perfect gedaan :\

Morgen ff dell bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Engineer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 15:43
bikkeltje1 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:45:
[...]

Zou je willen proberen of de coil whine verdwijnt als je de toetsenbord verlichting uit/aan/half zet? (Ook een xps13 oplossing)
Wow dit blijkt idd ook te werken :D bedankt.
bikkeltje1 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:45:
[...]

Offtopic: Speel je League of Legends op hoogste resolutie of pak je een lagere resolutie met meer kwaliteit? Zelf speel ik op hoogste resolutie, maar het maakt die shop en het<tab> overzicht af en toe wel verdraaid klein.
momenteel speel ik dit op een 1920 x 1440 (denk ik aangezien het scherm niet volledig 4K is) en alle settings op high of op medium als ik wat langer speel en niet wil dat hij veel blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ook ik heb vandaag de laptop ontvangen. Twee vraagjes:
1. Als ik in het mobiliteitscentrum Hoge Prestaties selecteer i.p.v. Dell, dan kan ik mijn scherm niet meer zo helder instellen. Weet iemand waar ik dat kan aanpassen?
2. Weet iemand of er ergens adapters zijn om van de oude 7mm plug naar de nieuwe 3mm plug te gaan. De specificaties van de adapters zijn hetzelfde en ik vind het zonde om ze niet meer te kunnen gebruiken. Heb er nog 3 liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Hey CurlyMo,

Is jou XPS zonder coil whine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hoe test ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Als je de toets verlichting aanzet dan hoor je een pieptoon.
Moet het wel een beetje stil zijn in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Nope, dan geen Coil Whine hier.

Ben overigens wel hard aan het dubben of ik wel kan wennen aan de resolutie. Ik heb hem nu ingesteld op 2048x1152 met 125% scaling. Dat is nog wel het best leesbaar. Ook photoshop en VLC hebben dan nog wel een acceptabele interface.

• TuffScout
Wanneer heb je hem besteld? en welke specs heb je? 13 of 15 inch etc. 128/256/512SSD?

• CurlyMo
Deze http://www.dell.com/nl/p/...9511&model_id=xps-15-9530. Hij gaat hier in ieder geval retour en ik ga een Inspiron 15 7000 proberen. De 500 euro meerprijs is hij me denk ik niet waard.

[ Voor 45% gewijzigd door CurlyMo op 21-08-2014 09:23 ]

• bikkeltje1
CurlyMo schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:06:
[...]vraagje[...]:
Als ik in het mobiliteitscentrum Hoge Prestaties selecteer i.p.v. Dell, dan kan ik mijn scherm niet meer zo helder instellen. Weet iemand waar ik dat kan aanpassen?
Alvorens moet ik even waarschuwen dat ik Windows op Engels heb staan, hierdoor weet ik niet wat de Nederlandse termen zijn, ik doe hier dus een gokje naar.

Het probleem is de instellingen van je energieplan. Per energieplan kun je geavanceerde energie instellingen veranderen. Bij deze geavanceerde instellingen staat display/beeldscherm en hierin staat de mogelijkheid om adaptive brightness (volgens mij niet vertaald) in of uit te schakelen.

Ik zag dat je hem terug gaat sturen, maar mogelijk heeft een andere lezer hier nog iets aan.
CurlyMo schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:02:
Ben overigens wel hard aan het dubben of ik wel kan wennen aan de resolutie. Ik heb hem nu ingesteld op 2048x1152 met 125% scaling. Dat is nog wel het best leesbaar. Ook photoshop en VLC hebben dan nog wel een acceptabele interface.
De DPI instellingen zijn inderdaad vervelend af en toe, vooral bij adobe die absoluut niet schaalt. Nog vervelender waordt het als je een exern scherm gaat aansluiten. Zie http://forum.notebookrevi...unge-610.html#post9730917 voor het probleem van DPI scaling. Het maakt je laptop toch een soort compacte vaste pc, die je liever niet meeneemt. Eigenlijk wilde ik overstappen op de rMBP 15inch, maar voor dezelfde specs betaal je al snel €800,- extra, ik vond dit ding net als jij toch al zeer hoog geprijsd.
Een andere overweging was dat ik dat geld niet zo op de plank heb liggen en dus had moeten wachten totdat Dell mij mijn geld weer terug zou geven. In de tussentijd heb ik dan geen laptop.

• TuffScout
Waarom retou, bevalt hij niet of heb je problemen met de laptop?

• CurlyMo
Ik gaf al aan dat ik de resolutie onwerkbaar vind. Ook met DPI schaling.

Het probleem is hierin vooral de native resolutie. 3200x1800 is gewoon een heel naar :).
3200x1800 / 1920x1080 = 1,666666666666667. Dat werkt dus niet lekker waardoor je vage pixels krijgt.
3200x1800 / 2048x1536 = 1,5625. Dat is dus al iets beter.
3200/1800 / 1600x900 = 2. Dat is dus het enige echte alternatief, maar mijn minimaal eis is 1920x1080.

Voor mij was 2048x1536 nog wel het beste alternatief. Door wat fontsmoothing en cleartype tweaking was het acceptabel, maar écht scherpe letters krijg je gewoon niet. Ook het moeten klooien met manifests en deze tweaks zijn het mij niet waard voor deze prijs.

Als Dell nog gewoon een XPS 15 met een 1920x1080 had gehad, dan had ik geen moment getwijfeld. Ook een 3840x2160 was geen probleem geweest. Dan had ik gewoon mijn oude resolutie gedraaid en was ik zodra de software markt er klaar voor is overgestapt op 3840x2160 met DPI schaling. Jammer genoeg hanteerd Dell tegenwoordig een nieuwe strategie in aanpassen van configuratie waarover ik niet te spreken ben. Hierdoor verliezen ze naar mijn idee toch inkomsten, omdat ik een XPS klant was sinds de allereerste XPS laptop :(

[ Voor 88% gewijzigd door CurlyMo op 21-08-2014 14:20 ]

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Klein vraagje; ik heb per ongeluk een paar druppels zoete troep (cola) in de rechterbovenhoek van de XPS 15 gemorst. De 'insert', 'delete' en 'backspace' knop werken niet echt lekker meer mee. Ze werken nog wel, maar je voelt gewoon dat er iets van plak onder zit. Weet iemand of deze toetsjes gemakkelijk te verwijderen zijn? Kan ik ze gewoon omhoog wippen, even schoonmaken, en weer terugklikken of werkt dat zo niet?

Ik heb de Accidental Damage bescherming van Dell, maar het is een nogal lullig en klein euvel, niet echt waard om ze te bellen hiervoor. :)

Ik dacht, voor ik aan de gang ga en toetsjes ga los peuteren, vraag ik het eerst hier maar even.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Guys,

Heb besloten mijn XPS verhaal ook maar eens te delen. Haha eerste post op tweakers...Wel al jaren bezoeker.

Bij mij ging het bij het bestellen niet helemaal lekker. Met Ideal afgerekend(doe ik nooit meer) en geen internet ordernummer en orderbevestiging gehad. Ik bellen met de helpdesk, wij kunnen pas na 5 dagen de betalingen controleren meneer...grrr. Intussen was ik behoorlijk aan het stessen omdat ik dacht dat ik opgelicht was. Na ruim een week konden ze toch de betaling terugvinden aan de hand van boekingsnummer die op de afschrijving stond NLetc...

Na wat heen en weer gemaild te hebben met een vriendelijke helpdeskmedewerker bleek dat ze order niet konden koppelen aan de betaling of ik opnieuw een order in kon schieten zonder te betalen. Nu ging het gelukkig wel goed en had ik mijn laptop binnen 2 weken in huis!

Laptop versie:

4e generatie Intel® Core™ i7-4712HQ processor (6 MB cache, tot 3,3 GHz)
16GB ram
32GB SSD met 1TB opslag.

Na 1 week starte de laptop ineens niet meer op! (foutmelding a required device isn't connected of can't be accessed). Duurde 2 weken voordat er eindelijk een monteur langskwam omdat er geen onderdelen op voorraad waren. Intussen had ik zelf al een nieuwe 250GB EVO Msata erin gedaan wat prima werkte. Dus toen de monteur langskwam kon ik hem vertellen dat hij het moederbord niet hoefde te vervangen (was zijn opdracht) omdat het de Msata module was. Uiteindelijke nieuwe 32GB Msata module gehad, maar de nieuwe installatie gewoon op de 250GB SSD laten uitvoeren. De monteur heeft de Restore USB stick ook achtergelaten zodat ik altijd kan restoren.

Over de laptop opzich ben ik best tevreden. Alleen door al dit gedoe weet ik niet of ik ooit nog een Dell koop!

Geen last van de coil whine. Wel ben ik nog druk aan het stoeien met de energieprofielen. Bij reboot gaat hij automatisch op de spaarstand.

op deze site(hier eerder als eens genoemd) vind je veel info over de XPS 15:
http://xps-15.wikia.com/wiki/XPS_15_Wiki

Hoop dat Windows en Adobe snel wat doet aan Photoshop HighDPI scaling. Ik heb de nieuwste versies van Dreamweaver,Illustrator, Indesign en Lightroom welke allemaal wel netjes meeschalen op 3200x1800, dus ze zouden moeten weten hoe het moet!
ik volg dit draadje op de voet:

https://forums.adobe.com/thread/1327166?tstart=0

tot zover anders wordt het wel erg lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren ook een nieuwe XPS 15, het topmodel met 512 GB SSD. Het is een prachtige laptop, en tot nu toe bevalt het superhoge resolutie scherm me goed (foto's zien er fantastisch uit). Helaas zijn veel Windows-programma's inderdaad niet geoptimaliseerd voor de hoge resolutie en kunnen dingen er soms niet helemaal scherp uitzien. Maar ik vind het niet onwerkbaar.

Ik heb mijn scherm gecalibreerd met een X-Rite i1 Display Pro. Er zijn bij de XPS 15 een paar dingen waar je op moet letten als je de kleuren goed wilt calibreren.

Allereerst staat er standaard een "Splendid Color" (in het Nederlands "Fantastische kleuren"... wat een vertaling...) ingesteld, die je uit moet zetten. Zie dit artikel van Anandtech: Dell XPS 15 QHD+: Revisiting the LCD Results.

Maar ik merkte bovendien dat er nog een programmaatje is geïnstalleerd genaamd TrueColor. Dit is een heel irritant programmaatje, wat aan de hand van het omgevingslicht probeert de kleuren automatisch aan te passen. Ik merkte bijvoorbeeld dat als ik de laptop op tafel onder een lamp zette, de kleuren wat geler werden, en wanneer ik 'm op mijn schoot op de bank zette, de kleuren ineens veranderden en veel blauwer werden.

Dit programmaatje moet je uitschakelen want anders verpest het de hele calibratie. Het programmaatje heeft een tray-icoon waar je ergens kunt instellen dat het niet geladen moet worden bij het starten van Windows.

Jammer dat ze er van die tricky dingen op zetten die het lastig maken om nauwkeurige, correcte kleuren te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:09
Goede tip, zou je voor mede gebruikers wellicht ook je calibratieprofiel kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een raar probleem, wat waarschijnlijk ook iets met de energieschema's te maken heeft.

Als de laptop niet aan de voeding hangt en ik verander van licht naar donker(over andersom) zie ik het beeldscherm de helderheid aanpassen. Als ik de voeding aansluit doet de laptop dit niet. Ik heb een energieprofiel dat alles maximaal heeft staan en waarbij de adaptieve helderheid uitgeschakeld staat voor zowel accu als netstroom? Herkend iemand dit probleem en wie heeft misschien een oplossing. Dit heb ik er al over gevonden maar biedt geen oplossing:

http://xps-15.wikia.com/w...tuating_Brightness_Levels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Heb mijn laptop nu ook al twee weken en heb toch wel last van coil whine... :( weet niet of ik irritant genoeg vind om er iets aan te laten doen... Had alleen gehoopt dat die nieuwe processor (4712HQ) iets op zou lossen, maar dat is dus niet het geval helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 23:21
Ik ben sinds maart ook in het bezit van een xps 15, echt een top laptop. Sinds vanavond opeens een raar iets. Gister avond heb ik hem nog gebruikt voor Word en Excel, was niks aan het handje...
Vanavond start ik hem op en krijg een normaal inlogscherm te zien, kan gewoon wachtwoord invullen. Vervolgens verschijnt het laad icoontje maar daarna wordt het scherm zwart en zie ik alleen mijn muis. Het enige wat werkt is control, Alt delete en dan taakbeheer, dit werkt normaal... Maar het bureaublad en metro interface komt er dus niet....
Heeft iemand dit eerder gehad?
In veilige modus kreeg ik ook alleen maar mijn muis te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
stefan-smit20 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:45:
Ik ben sinds maart ook in het bezit van een xps 15, echt een top laptop. Sinds vanavond opeens een raar iets. Gister avond heb ik hem nog gebruikt voor Word en Excel, was niks aan het handje...
Vanavond start ik hem op en krijg een normaal inlogscherm te zien, kan gewoon wachtwoord invullen. Vervolgens verschijnt het laad icoontje maar daarna wordt het scherm zwart en zie ik alleen mijn muis. Het enige wat werkt is control, Alt delete en dan taakbeheer, dit werkt normaal... Maar het bureaublad en metro interface komt er dus niet....
Ik heb dit soms ook, en dan blijft het laadscherm van Windows (die bolletjes in een cirkelvorm) maar doordraaien tot je een ons weegt. Heel apart. Soms wacht ik een paar minuten en dan ben ik opeens ingelogd.

Ik heb ook soms dat ik de stroomtoevoer aansluit, maar de laptop dan weigert op te laden. Pas nadat ik de stekker er opnieuw indoe (gewoon hetzelfde als de eerste poging), dan laadt de laptop wel op. Lijkt me een software probleem omdat fysiek het contact gewoon goed en stevig aanvoelt, en het bij de tweede poging altijd wel lukt om de laptop op te laden. Soms vergeet ik het, ligt het apparaat de hele nacht aan de lader en vervolgens nog maar 15% batterij over terwijl ik er de hele dag op moet werken. Allemaal kleine irritatiepuntjes, die voor zo'n dure laptop toch eigenlijk wel raar zijn.

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
stefan-smit20 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:45:
Ik weet niet zeker of dit hetzelfde is als wat ik een tijdje terug heb ervaren:

Wat er bij mij gebeurde is dat, wanneer er een nieuwe Nvidia driver beschikbaar was, windows deze automatisch downloadde en installeerde. Echter zette Windows dan enkele bestanden in de wacht voor wanneer ik zou rebooten. Daarna kwam Geforce Experience met de mededeling dat er een nieuwe driver was. Driver geinstalleerd via het programma. Deze installatie had geen reboot nodig.

Vervolgens sloot ik hem af aan het eind van de dag. Volgende dag: zelfde verhaal als jou. Enkel zwart scherm met mijn cursor zichtbaar, zelfs in veilige modus. Wat is er nu gebeurd? Kennelijk zit er een verschil in de nvidia driver die windows download, en degene van geforce experience. Omdat de windows-versie nog bestanden in de wacht had zijn deze over de geforce bestanden geplaatst -> version mismatch. En dan besluit windows om de hele driver maar niet te laden.

Het is mij twee keer overkomen en allebei de keren moest ik helaas windows opnieuw installeren omdat gek genoeg system restore ook niet meer werkte :'(

• bikkeltje1
Royeboi schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:19:
[...]
Ik heb ook soms dat ik de stroomtoevoer aansluit, maar de laptop dan weigert op te laden. Pas nadat ik de stekker er opnieuw indoe (gewoon hetzelfde als de eerste poging), dan laadt de laptop wel op. Lijkt me een software probleem omdat fysiek het contact gewoon goed en stevig aanvoelt, en het bij de tweede poging altijd wel lukt om de laptop op te laden. Soms vergeet ik het, ligt het apparaat de hele nacht aan de lader en vervolgens nog maar 15% batterij over terwijl ik er de hele dag op moet werken. Allemaal kleine irritatiepuntjes, die voor zo'n dure laptop toch eigenlijk wel raar zijn.
Kijk eens hoe je charging behaviour staat in de bios. Ik heb hem zelf geinstrueerd dat hij pas mag gaan laden bij 50% en maximaal tot 90% in de bios. Eigenaardig is in jouw geval dat een acculaing van 15% gelijk zou moeten resulteren in het opladen (50% is het laagste dat je handmatig kunt instellen). Er zijn een 4-tal profielen te kiezen in de bios (geloof ik). Misschien heb jij een profiel die ingesteld staat op het uitsluitend werken met stroom. Ik weet niet of het werkt, maar het is het proberen waard om het profiel eens in iets anders te veranderen.

• stefan-smit20
XilenceSR schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 03:51:
[...]

Ik weet niet zeker of dit hetzelfde is als wat ik een tijdje terug heb ervaren:

Wat er bij mij gebeurde is dat, wanneer er een nieuwe Nvidia driver beschikbaar was, windows deze automatisch downloadde en installeerde. Echter zette Windows dan enkele bestanden in de wacht voor wanneer ik zou rebooten. Daarna kwam Geforce Experience met de mededeling dat er een nieuwe driver was. Driver geinstalleerd via het programma. Deze installatie had geen reboot nodig.

Vervolgens sloot ik hem af aan het eind van de dag. Volgende dag: zelfde verhaal als jou. Enkel zwart scherm met mijn cursor zichtbaar, zelfs in veilige modus. Wat is er nu gebeurd? Kennelijk zit er een verschil in de nvidia driver die windows download, en degene van geforce experience. Omdat de windows-versie nog bestanden in de wacht had zijn deze over de geforce bestanden geplaatst -> version mismatch. En dan besluit windows om de hele driver maar niet te laden.

Het is mij twee keer overkomen en allebei de keren moest ik helaas windows opnieuw installeren omdat gek genoeg system restore ook niet meer werkte :'(
zonet aan de lijn gehongen met dell, zij vertelde me dat het de laatste 2 weken een vaak voorkomend probleem is en het veroorzaakt wordt door een windows update.... alleen ze weten niet zeker welke.

het valt op te lossen door je systeem te herstellen naar een vorig herstelpunt of windows vernieuwen uit te voeren... het laatste werkte voor mij :)

hij had wel een USB met de windows installatie opgestuurd naar mij, dus dat is wel handig :)

probleem is dus opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Crumpler verkoopt een sleeve speciaal voor de xps 15/m3800.
http://www.crumpler.eu/in...sprache=EN&productID=9146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
rjvisje schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:03:
Goede tip, zou je voor mede gebruikers wellicht ook je calibratieprofiel kunnen posten?
Hier is het profiel wat ik met de i1 Display Pro heb gemaakt: DELL XPS 15.icm

Ik weet niet of je er veel aan hebt, als je echt nauwkeurige kleuren wilt hebben moet je eigenlijk een profiel aanmaken voor je eigen exemplaar met een meetapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Nog een kleine ergernis, ik vraag me af of iemand hier een oplossing voor weet:

Ik heb samen met de XPS 15 Adobe Lightroom 5.4 besteld (dat was een stuk goedkoper dan los kopen, namelijk € 55). Dit wordt geïnstalleerd door middel van een tool van Dell genaamd Dell Digital Delivery.

De nieuwste versie van Lightroom is 5.6, dus na installatie heb ik het Adobe updateprogramma de update naar 5.6 laten uitvoeren.

Maar het irritante is dat dan een paar dagen later Dell Digital Delivery opnieuw versie 5.4 automatisch gaat installeren. Blijkbaar snapt Dell Digital Delivery het Adobe updatesysteem niet. En wat nog irritanter is, is dat Dell Digital Delivery helemaal geen optie heeft om de automatische installatie uit te zetten. Ik heb Lightroom 5.4 weer gede-installeerd maar een paar dagen later wordt het automatisch weer opnieuw geïnstalleerd...

Ik heb nu de Dell Digital Delivery Windows service gedisabled, ik hoop dat dat helpt.

Heeft iemand anders dit ook gehad en is er een betere oplossing dan Dell Digital Delivery helemaal te disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
Zijn er nog andere sleeves waar de xps 15 goed in past? Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
stefan-smit20 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:32:
[...]

Zijn er nog andere sleeves waar de xps 15 goed in past? Iemand ervaringen hiermee?
https://www.etsy.com/nl/l...=all&ga_view_type=gallery

heb zelf deze besteld, nog niet geleverd dus ik kan je er helaas nog niks over vertellen. Ben een paar pagina's terug ook een post tegen gekomen waar er eentje was die water resistant was, dus die is ook de moeite waard, vond hem alleen niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:48
Hallo,

Ik zit er over na te denken de xps 15 te kopen.

Ik zit alleen een beetje met de resolutie.

Ik ga civiele techniek doen en zal dus veel programma's zoals cad moeten gebruiken.

Hebben jullie veel scaling problemen met de xps 15?

Is de resolutie eventueel te veranderen?

Alvast bedankt!

• cooper87
Mijn xps13 (Developer Edition) heeft last van een 'zingende' fan. Kan soms echt irritant zijn. Hebben nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:43
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:30:
Hoop dat Windows en Adobe snel wat doet aan Photoshop HighDPI scaling. Ik heb de nieuwste versies van Dreamweaver,Illustrator, Indesign en Lightroom welke allemaal wel netjes meeschalen op 3200x1800, dus ze zouden moeten weten hoe het moet!
ik volg dit draadje op de voet:

https://forums.adobe.com/thread/1327166?tstart=0

tot zover anders wordt het wel erg lang :P
In de laatste versie van Photosop (CC 2014) is het mogelijk om zelf de HighDPI scaling aan te zetten, het is nog wel een experimenteel iets, maar tot nu toe geen problemen gevonden.

Deze functie is op de volgende manier te bereiken: Edit -> Preferences -> Experimental Features

Ik heb alsnog een vraag, zijn er meer mensen die last hebben van een verstoord geluid uit de speakers, met name kraken?

EDIT: het kraken lijkt juist te komen door MaxxAudio Pro... zet ik dat uit gewoon goed geluid, zet het aan en het klinkt nergens meer naar... raar juist op mijn vorige xps15 beviel me dit zo goed

EDIT 2: Het kraken is met MaxxAudio Pro uit zo goed als weg, heel af en toe op bepaalde tonen dat het net te veel lijkt te zijn voor de speakers, alleen met MA Pro uit klinkt het geluid qua klanken nou ook niet al te best, dus maar weer MA Pro aan en nog wat spelen met de instellingen, uiteindelijk op muziek met maxx leveler op middernacht uitgekomen en nu is het net als met MA Pro uit, alleen nog bij bepaalde klanken het geval (heel hoog of laag dus echt specifiek), maar klinkt het qua geluid wel stukken beter. Dit maar een week ofzo aankijken en anders maar eens bellen...

[ Voor 31% gewijzigd door padrini op 08-09-2014 17:15 ]

• TuffScout
Vraagje: zijn er mensen die het touchpad vervelend vinden? zoals snel vies, of stroef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Snel vies, een beetje. Omdat hij zwart is zie je vlekken vrij snel maar echt storend vind ik het niet. Stroef is hij absoluut niet! Daar ben ik wel erg gevoelig voor, but I'm impressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Kom er iemand uit Arnhem (of in de buurt)?
Ik zou dan graag even een kijk naar de xps nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiGaR
  • Laatst online: 09-04 15:59
Ik studeer in Arnhem en heb een M3800 (die afgezien van de Quadro kaart volgens mij hetzelfde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Top! ik zou ook graag een 13 inch willen zien. Iemand een 13 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
En nu nog even met Dell in de chat, morgen komt er een monteur deze kant op, tijden het programmeren had ik opeens een toets aan mijn vinger hangen inplaats van deze op het toetsenbord... Worden ook gelijk mijn speakers vervangen want een lichte kraak is niet normaal zoals de dell medewerker zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 17-09 10:59
Heb je meer geluk met de klantenservice dan ik. Een maand nadat ik m'n xps 15 had, zag ik lichte vlekken op m'n scherm. Deze werd een dag later vervangen. Een half jaartje later zat er allemaal stof achter m'n scherm.
Weer gebeld en kreeg toen te horen dat de eerste vervanging gedaan was uit coulance en dat stof achter het scherm niet onder de garantie zou vallen.
Nadat ik gevraagd had waar dit in de garantievoorwaarden staat kreeg ik te horen dat het nu nog een keer uit coulance gedaan zou worden... Bij dit tweede scherm zat de glasplaat ook verder van het paneel af dan de eerste (je zag de backlight door het gaatje van de webcam heen komen).
De monteur gaf wel aan dat dit niet hoort en vond het ook een raar verhaal van de coulance.

Ik ben iig blij dat het gefixt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Ik heb het via de chat op de site geregeld omdat ik op het moment niet in staat was om te bellen. Binnen 20 minuten was alles geregeld en was de chat ookal weer afgesloten en kreeg ik de mailtjes binnen over de onderdelen en de monteur morgen.
Alle keren tot nu toe een goede ervaring gehad met de klantenservice van Dell (keer eerder bij vorige laptop), wat mij betreft genoeg bedrijven die ervan kunnen leren, maar als ze dit niet wouden repareren, zou ik het gewoon via de verzekering kunnen spelen welke ik afgesloten heb over de laptop (dekt alles behalve diefstal), maar er werd me direct door degene op de chat verteld dat het onder de garantie viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Topper! Ga ik dat ook maar weer eens proberen :/
Ik zit namelijk met een touchscreen dat niet werkt sinds de reparatie... Tevens zie ik een kabeltje klem zitten die vanaf het scherm loopt... Zit precies klem in het hoekje :-( Zou wel eens te maken kunnen hebben met het niet werkende touchscreen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Toch vervelend een niet werkende touchscreen, ookal gebruik ik het niet vaak, zou het toch minder vinden als ik weet dat het niet werkt terwijl wel hoort te werken.

• Kypo
Nadat ik gisteren de drivers had verwijderd en opnieuw geinstalleerd werkt m'n touchscreen nog steeds niet.
Vanochtend m'n laptop opnieuw op gestart en ik probeerde te kijken bij het energiebeheer van het touchscreen, kwam ik erachter dat deze niet bij apparaatbeheer staat :/

Wederom geprobeerd de drivers te installeren en ik kreeg nu de melding dat de installatie software het apparaat (touchscreen) niet kon vinden en daarom de installatie maar afsluit...

Ik gebruik het touchscreen amper, maar het idee dat iets niet werkt wat het wel hoort te doen is inderdaad hinderlijk. Soms gebruik ik m om makkelijk te scrollen in ellenlange pdf'jes die ik moet lezen voor m'n studie.

Ik ga als de chat open is maar eens fijn chatten met de support afdeling. Hopelijk zijn ze daar behulpzamer en vriendelijker dan aan de telefoon :)

EDIT: Chat gaf geen respons als ik er een opende. Heb maar weer gebeld met Dell, erg vriendelijk te woord gestaan (gelukkig). Volgende week wordt mijn scherm voor de 3e keer vervangen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Kypo op 17-09-2014 10:09 ]

• padrini
Kypp raar dat de Chat helemaal geen respons gaf, via de volgende pagina geprobeerd? Dell chat

Maar hopen dat het nu wel goed gaat na het vervangen het scherm, heb hier zelf over een uur ongeveer de monteur aan de deur.

• redecal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:01
twerk schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:51:
Hallo,

Ik zit er over na te denken de xps 15 te kopen.

Ik zit alleen een beetje met de resolutie.

Ik ga civiele techniek doen en zal dus veel programma's zoals cad moeten gebruiken.

Hebben jullie veel scaling problemen met de xps 15?

Is de resolutie eventueel te veranderen?

Alvast bedankt!
Ik heb heel veel probemen gehad met het QHD scherm: ik ben webontwikkelaar (PHP) en een hoop tools zagen er niet uit. Uiteindelijk heb ik mijn XPS15 met QHD ingeruild voor een M3800 FHD.

Wat ook een bijkomend issue is: als je vaak switched tussen een externe monitor FHD en het laptopscherm QHD is dat je alle kolommen van bv Outlook iedere keer weer opnieuw moet schalen (effectief is 3200 x 1800 op 200% vergelijkbaar met 1600 x 900 op 100%) kortom: je hebt per saldo meer informatie op een FHD panel. Tussenschalen heb ik ook nog geprobeerd (dus 150%, 130% etc) maar dat werd er ook niet echt beter op.

Wat een goeie test kan zijn: zet je huidige computer eens op 150% of 200% en test wat je programma's doen, schalen ze mee, wordt het blurry of zijn sommige dingen onwerkbaar.

Het is namelijk zo ontzettend ahankelijk van de software die je gebruikt en hoe kritisch jezelf bent. Ik ben namelijk nogal autistisch daarin en ik wil zo min mogelijk hassle omdat dat voor mijn gevoel mijn routine (en daarmee productiviteit) in de weg zit. Soms laat ik voorbeelden zien aan mensen die dan reageren "gast waar maak je je druk om?" terwijl ik me oprecht erger aan de extra handelingen of de ietwat waziger interface die je soms krijgt bij bepaalde programma's.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

• Royeboi
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:53:
[...]

De key hoef je niet te achterhalen, die pakt de installatie gewoon ergens uit de bios.
Ik heb zojuist een Dell laptop van mijn vriendin opnieuw geïnstalleerd met een SSD, maar helaas werd er wel om een productcode gevraagd bij het installeren.

Ik heb een generic code opgezocht, omdat ik ervan uitging dat de Dell laptop de productcode hierna bij het opstarten automatisch zou worden opgepakt. Helaas is dit niet het geval. Weet iemand hoe ik de productcode die bijbehorend van de laptop is, kan worden achterhaald? In de BIOS zie ik geen instelling om de product key te bezichtigen. Momenteel is Windows nu niet 'geactiveerd'.

Edit: een programma als KeyFinder werkt niet, omdat deze enkel de 'generic' Windows 8.1 Pro code kan vinden, en niet de oorspronkelijke OEM key van Dell... Ik hoop dat deze wel ergens terug te vinden is nog? Ik ben hem vergeten te noteren met m'n hoofd. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Royeboi op 20-09-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Je moet wel precies de goeie versie van Windows 8 installeren, de key is bijvoorbeeld niet geldig voor 8 Pro. Volgens mij (maar dat zeg ik zo uit mijn hoofd) moet je "Windows 8.1 core single language" hebben, die pakte hij bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Dus er zit niets anders op dan opnieuw te moeten installeren? Dat zou wel balen zijn, ik heb gisteren alle programma's en instellingen doorlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Met welke Windows versie is de Dell geleverd en welke Windosw versie wilde je erop zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
padrini schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:44:
En nu nog even met Dell in de chat, morgen komt er een monteur deze kant op, tijden het programmeren had ik opeens een toets aan mijn vinger hangen inplaats van deze op het toetsenbord... Worden ook gelijk mijn speakers vervangen want een lichte kraak is niet normaal zoals de dell medewerker zei.
Ook ik heb last van een toets die los laat van het toetsenbord, bij mij is het de W. Ik kan hem er weer opdrukken, maar zo gauw ik hem net even aan de onderkant raak, in plaats van in het midden, dan schiet hij weer los...

Wat werd er bij jou gerepareerd? Kreeg je een nieuw toetsenbord of een nieuwe toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
stefan-smit20 schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:30:
[...]

Ook ik heb last van een toets die los laat van het toetsenbord, bij mij is het de W. Ik kan hem er weer opdrukken, maar zo gauw ik hem net even aan de onderkant raak, in plaats van in het midden, dan schiet hij weer los...

Wat werd er bij jou gerepareerd? Kreeg je een nieuw toetsenbord of een nieuwe toets?
Bij mij is nu in eerste instantie de toets er gewoon weer opgezet (dit moet je onder een hoek doen doormiddel van eerst bovenkant toets eerst erop te zetten en dan de onderkant).
Ze hebben wel een vervangend toetsenbord achtergelaten met telefoonnummer van de monteur zodat als de toets er weer af valt of iets dergelijks of niet goed functioneert, ik hem gewoon kan bellen en dan komt hij weer langs om het nieuwe toetsenbord erin te zetten. (De monteur woonde blijkbaar in de buurt).

Vervanging van het toetsenbord zijn de monteurs niet heel blij mee want hiervoor dient de gehele laptop op te gaan en alles eruit gehaald te worden, want het toetsenbord zit vanaf de onderkant aan de laptop vast en de schroeven bevinden zich dus onder het moederbord.

Heb je ookal gekeken of er iets van de toets is afgebroken? mogelijk dat die hierdoor telkens weer losspringt, bij mij was er namelijk niks afgebroken waardoor hij gewoon teruggezet kon worden.

Het kraken speakers probleem bleek uiteindelijk nadat er nieuwe speakers in mijn laptop waren gezet te worden veroorzaakt door de drivers... de monteur had dit nog maar 1x eerder voorbij zien komen en toen hadden ze op het punt gestaan het moederbord maar te vervangen. Gewoon deinstalleren en opnieuw installeren (niet upgraden ofzo van de driver) en het geluid kraakt niet meer. Rare is wel dat via de jack-aansluiting er geen kraak in het geluid zat en over USB ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door padrini op 23-09-2014 09:45 . Reden: Speakers toegevoegd ]

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van de XPS 15 9530 (met QHD+ scherm), gelijk de dag dat ik hem kreeg heb ik de SSD geformatteerd en Windows 8.1 Pro geïnstalleerd. Nu mijn vraag, is hier iemand aanwezig die nog de originele image van Dell op zijn of haar notebook draait en mij zou kunnen voorzien met de originele recovery partitie?

Ik hoor het graag!

-Mathijs

• redecal
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:31:
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van de XPS 15 9530 (met QHD+ scherm), gelijk de dag dat ik hem kreeg heb ik de SSD geformatteerd en Windows 8.1 Pro geïnstalleerd. Nu mijn vraag, is hier iemand aanwezig die nog de originele image van Dell op zijn of haar notebook draait en mij zou kunnen voorzien met de originele recovery partitie?

Ik hoor het graag!

-Mathijs
Ik heb een USB Stick met de installer voor de Precision M3800 en ergens ook nog een dump van de originele Harddisk van mijn XPS15 liggen, werd jouw XPS trouwens geleverd met Win 8 pro? Heb mijn XPS namelijk zakelijk gekocht via Aces Direct en dus niet via Dell. Kan me herinneren dat Dell geen pro versie op de laptop had gezet.

Verwijderd

redecal schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:15:
[...]

Ik heb een USB Stick met de installer voor de Precision M3800 en ergens ook nog een dump van de originele Harddisk van mijn XPS15 liggen, werd jouw XPS trouwens geleverd met Win 8 pro? Heb mijn XPS namelijk zakelijk gekocht via Aces Direct en dus niet via Dell. Kan me herinneren dat Dell geen pro versie op de laptop had gezet.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn XPS via Dell besteld en daar was (helaas) geen optie mogelijk voor Windows 8.1 Pro, vandaar mijn wipe & reload op de eerste dag dat ik hem had.

Naar de bestanden op jouw USB stick met de installer voor de Precision M3800 ben ik zeer geïnteresseerd. Je zou me ook heel erg blij maken met een HDD image van een (Nederlandse) XPS 15 (was dat een QHD+ model of een FHD?). Ik kan op het internet namelijk alleen een Dell Backup & Recovery installer ISO vinden voor het United States model.

Als je de bestanden zou willen verzenden is het - denk ik - de beste manier om een .zip/.rar bestandje met de bestanden op een van de vele cloud-opslag providers (Mega.co.nz - 50GB gratis) te uploaden, en de link in een PM te sturen (of bijvoorbeeld een lokaal draaiende FTP server).

Als je dat zou willen doen ben ik je heel erg dankbaar. _/-\o_
Ik hoor graag van je, in een reactie op dit bericht of in een PM! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Als het goed is wordt mijn laptop vandaag voor de derde keer gerepareerd :) Eigenlijk had ik afgelopen woensdag al de afspraak staan, maar er is wat fout gegaan in het systeem van Dell waardoor mijn reparatie op 'afgehandeld' stond.

Het gaat nu om een perfect scherm, waarbij de monteur (was iemand die meeliep om ingewerkt te worden) niet goed heeft opgelet en het kabeltje van het touchscreen klem zit tussen de bodemplaat en het toetsenbord... Waarschijnlijk is deze gebroken :/

Vanmiddag dus maar goed opletten en voordat de monteur weg gaat alles controlleren zodat ik niet weer aan de lijn mag hangen met Dell voor een 4e reparatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:30:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn XPS via Dell besteld en daar was (helaas) geen optie mogelijk voor Windows 8.1 Pro, vandaar mijn wipe & reload op de eerste dag dat ik hem had.

Naar de bestanden op jouw USB stick met de installer voor de Precision M3800 ben ik zeer geïnteresseerd. Je zou me ook heel erg blij maken met een HDD image van een (Nederlandse) XPS 15 (was dat een QHD+ model of een FHD?). Ik kan op het internet namelijk alleen een Dell Backup & Recovery installer ISO vinden voor het United States model.

Als je de bestanden zou willen verzenden is het - denk ik - de beste manier om een .zip/.rar bestandje met de bestanden op een van de vele cloud-opslag providers (Mega.co.nz - 50GB gratis) te uploaden, en de link in een PM te sturen (of bijvoorbeeld een lokaal draaiende FTP server).

Als je dat zou willen doen ben ik je heel erg dankbaar. _/-\o_
Ik hoor graag van je, in een reactie op dit bericht of in een PM! d:)b
de m3800 en xps15 zijn afgezien, van de videokaart nagenoeg gelijk. ik heb namelijk vorige week mijn xps15 met qhd scherm gedowngraden naar een fhd panel van een m3800 die ik online heb besteld 8) daarbovenop heb ik windows 7 kunnen installeren met alle drivers van de m3800 muv videokaart uiteraard. ik was echt zoooo klaar met die scaling issues in windows 8.

maar goed: het zijn dus wel allebei win8 pro installs, dat is dus geen probleem voor jou kwa licentie?

[ Voor 3% gewijzigd door redecal op 26-09-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redecal schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:23:
[...]

de m3800 en xps15 zijn afgezien, van de videokaart nagenoeg gelijk. ik heb namelijk vorige week mijn xps15 met qhd scherm gedowngraden naar een fhd panel van een m3800 die ik online heb besteld 8) daarbovenop heb ik windows 7 kunnen installeren met alle drivers van de m3800 muv videokaart uiteraard. ik was echt zoooo klaar met die scaling issues in windows 8.

maar goed: het zijn dus wel allebei win8 pro installs, dat is dus geen probleem voor jou kwa licentie?
Ja dat weet ik, mijn oog is namelijk eerst gevallen op de M3800. Toen ik uitvond dat het onmogelijk is om die als consument te bestellen (op eigen naam) heb ik besloten om de XPS 15 te bestellen met VIP korting en "XPS" korting. Heb jij enig idee of er uberhaupt nog verschillen tussen de twee modellen zijn afgezien van de GPU en waarschijnlijk een klein stukje BIOS/CMOS?

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik echt bijna geen problemen heb met Windows 8.1 DPI scaling... Afgezien van hier en daar wat kleine probleempjes zoals in remote desktop sessies en bijvoorbeeld notificatieschermpjes (van clouddienst Box bijvoorbeeld) kan ik zo gauw geen probleem terughalen (ook nog afgezien van Adobe........ :O ).

Was het installeren van een ander paneel "lastig"?? Ik heb de onderkant van mijn laptop wel eens eraf gehaald om eventjes te kijken maar verder dan dat durf ik niet zomaar te gaan.

Kwa licentie is geen enkel besturingssysteem vanaf Windows XP een probleem. Ik heb een redelijk groot Word document met volume license keys..
Dus, hoe gaan we die bestanden van jouw computer naar mijn computer krijgen? :)

• redecal
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:07:
[...]

Ja dat weet ik, mijn oog is namelijk eerst gevallen op de M3800. Toen ik uitvond dat het onmogelijk is om die als consument te bestellen (op eigen naam) heb ik besloten om de XPS 15 te bestellen met VIP korting en "XPS" korting. Heb jij enig idee of er uberhaupt nog verschillen tussen de twee modellen zijn afgezien van de GPU en waarschijnlijk een klein stukje BIOS/CMOS?

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik echt bijna geen problemen heb met Windows 8.1 DPI scaling... Afgezien van hier en daar wat kleine probleempjes zoals in remote desktop sessies en bijvoorbeeld notificatieschermpjes (van clouddienst Box bijvoorbeeld) kan ik zo gauw geen probleem terughalen (ook nog afgezien van Adobe........ :O ).

Was het installeren van een ander paneel "lastig"?? Ik heb de onderkant van mijn laptop wel eens eraf gehaald om eventjes te kijken maar verder dan dat durf ik niet zomaar te gaan.

Kwa licentie is geen enkel besturingssysteem vanaf Windows XP een probleem. Ik heb een redelijk groot Word document met volume license keys..
Dus, hoe gaan we die bestanden van jouw computer naar mijn computer krijgen? :)
panel vervangen was niet lastig:

1) onderkant eraf
2) 8 schroefjes v/h panel losmaken
3) kabeltjes losmaken

en dan omgekeerd weer monteren met het nwe panel, that's all :-)

ik zal even kijken met welke tool ik een iso kan maken van die stick, heb jij daar tips voor?

• Rainesh
Met cdxpburner (standalone) kun je makkelijk een iso van maken. :)

• redecal
Rainesh schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:58:
Met cdxpburner (standalone) kun je makkelijk een iso van maken. :)
thanx, maar ik heb het met ImgBurn kunnen doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
Ik heb de 15" XPS (9530 met 512gb SSD en 91Wh batterij), en heb een probleem met de touchpad: Als ik deze indruk om links te klikken, blijft deze vaak vastzitten. Het gaat dus om een mechanisch probleem, de hele onderkant van de trackpad gaat niet meer terug omhoog, waardoor voor een seconde of 20 de muis onbruikbaar is. Dit gebeurt denk ik ongeveer 1 op de 20 keer dat ik klik.

Zou het zin hebben om m'n 3 maanden oude laptop hiervoor op reparatie te sturen? Ik begrijp dat dit onacceptabel is voor een laptop van 1600 euro.... maar aan de andere kant vind ik het erg vervelend om m'n laptop voor lange tijd te missen, én ben ik bang dat het probleem moeilijk reproduceerbaar is (het gebeurt bij mij soms een dag wel, soms een dag niet -- ik zie al helemaal gebeuren hoe het probleem niet erkend wordt).

Hebben hier meer mensen ervaring mee, en wat zou ik hiermee aan moeten? Is er wellicht iets dat ik zelf aan het trackpad kan doen?

(De enige vergelijkbare bron die ik kon vinden is de volgende: http://forum.notebookrevi...rner-stick-sometimes.html). Deze suggereert dat het blijven plakken van de touchpad niet vaak voorkomt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Contact opnemen met XPS technische dienst en dan komen ze gewoon bij jouw thuis om je touchpad te vervangen.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
Rainesh schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:45:
Contact opnemen met XPS technische dienst en dan komen ze gewoon bij jouw thuis om je touchpad te vervangen.:)
Dat klinkt als te mooi om waar te zijn, maar ik hoop dat je gelijk hebt Rainesh. Bedankt voor de snelle reactie :). Ik heb de technische dienst gecontacteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Mijn touchpad blijft af en toe ook hangen. Maar dat gebeurt alleen als ik helemaal in de linkerhoek druk. Dus dat probeer ik te voorkomen, door wat meer op het midden te mikken. Voor alsnog gaat het nog redelijk, ik ga in ieder geval nog geen contact opnemen om het te laten verhelpen omdat ik er niet echt last van heb.
TuffScout schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:21:
Met welke Windows versie is de Dell geleverd en welke Windosw versie wilde je erop zetten dan?
Kan ik helaas niet zien. Ik heb deze een aantal maanden geleden op een USB-stick geplaatst (bootable), ik dacht dat het om een OEM ISO gaat, want een MSDN key werkt ook niet helaas. Ik had vooraf de productcode even moeten opzoeken met een programmaatje en dan pas de .ISO moeten gebruiken voor een her-installatie op de nieuwe SSD. Via de bios kom ik in ieder geval niet achter de productcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royeboi schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:06:
Kan ik helaas niet zien. Ik heb deze een aantal maanden geleden op een USB-stick geplaatst (bootable), ik dacht dat het om een OEM ISO gaat, want een MSDN key werkt ook niet helaas. Ik had vooraf de productcode even moeten opzoeken met een programmaatje en dan pas de .ISO moeten gebruiken voor een her-installatie op de nieuwe SSD. Via de bios kom ik in ieder geval niet achter de productcode?
Roy,

Wat informatie voor je waar je hopelijk wat aan hebt:
  • Voor zover ik weet bestaan er geen OEM ISO's
  • De ISO voor Windows 8.1 bevat zowel Core als Professional.
Windows 8.1 with Update (multiple editions) (x64) - DVD (Dutch)
File Name: nl_windows_8.1_with_update_x64_dvd_4048118.iso
SHA1: 46B6EAC6540F2FED844E23BCA3DAB660BB470570
Direct d/l: https://mega.co.nz/#!dVIkyQAY!-jwG3PU8U4QjRcnGoePNXNPMELCc5IHo_NHiiE1MrP8
Torrent d/l: magnet:?xt=urn:btih:b3a8ac179ba2e28fbef8c1938057d969c58891ed&dn=nl%5Fwindows%5F8.1%5Fwith%5Fupdate%5Fx64%5Fdvd%5F4048118.iso&tr=udp://tracker.openbittorrent.com:80/announceAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HSfLjsj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kijk dit is pas handig! Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
@TartarosANON, top. Ik ga het proberen op de PC van mijn vriendin. Op mijn eigen XPS15 werkt het inderdaad. Wel even de antivirus uitzetten, beide programma's werken anders niet naar behoren bij mij (Norton 360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob0
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-09 15:14
Zojuist de xps15 met 512GB SSD en 91W/u accu besteld, de 10% korting ging zeker niet vanzelf maar het is uiteindelijk gelukt(was de mail ook nog eens kwijt omdat gmail hem in de "promotions" tab gooit).

Kost uiteindelijk maar €1,619.10, ik zal een review doen als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een goeie tip hoe het touchpad schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Vochtig doekje werkt niet? Dat gaat bij mij prima namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond zeer gewaardeerde mede-Tweakers,

Vanzelfsprekend ga ik ervan uit dat we het er met z'n allen over eens kunnen zijn dat er weinig te configureren is in de UEFI/BIOS van onze nieuwe XPS notebooks. We worden misleid. Zo zijn er namelijk een aantal verborgen menu's.
De handleiding die op onderstaande link te vinden is, is geschreven door een forum-lid van MDL en tevens de eigenaar van een Dell Precision M3800. Zoals we weten is dat nagenoeg dezelfde laptop als de XPS 15 9530 (waar ik eigenaar van ben).
JRandomHacker legt in zijn handleiding erg duidelijk uit hoe de verborgen menu's zichtbaar gemaakt kunnen worden.
Nadat ik genoeg moed had verzameld, heb ik getracht de verborgen menu's zichtbaar te maken.

En jawel, het werkt! Ik moedig een ieder aan hetzelfde te proberen en zijn/haar bevindingen hier op GoT te plaatsen.

Bij deze de link naar de betreffende handleiding op My Digital Life Forums:
[TUTORIAL] AMI Aptio UEFI Advanced Menu Unlock - Bonus MSR unlock!

Fotootje van mijn huidige UEFI/BIOS:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kWBz12V.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:28
Deze week heb ik mijn eerste XPS besteld! Ik hoop de XPS15-9530 met 512gb SSD op 27-10 te ontvangen. Eerste wat dan op het menu staat is een verse installatie. Is dit aan te raden of vallen de mee geïnstalleerde applicaties wel mee?

Ik lees hier wel veel verschillende verhalen over het QHD+ scherm. Hoe ervaren jullie dit nu in het dagelijks gebruik, op een aantal applicaties die hier niet mee kunnen omgaan na? Werkt de resolutie prettig of merken jullie al snel dat je terug gaat schalen naar een lagere resolutie of hogere DPI?

Misschien waren dat wat vraagjes die ik had moeten uitzoeken voor ik op 'bestellen' drukte.. ;)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptMorgan schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:57:
Deze week heb ik mijn eerste XPS besteld! Ik hoop de XPS15-9530 met 512gb SSD op 27-10 te ontvangen. Eerste wat dan op het menu staat is een verse installatie. Is dit aan te raden of vallen de mee geïnstalleerde applicaties wel mee?

Ik lees hier wel veel verschillende verhalen over het QHD+ scherm. Hoe ervaren jullie dit nu in het dagelijks gebruik, op een aantal applicaties die hier niet mee kunnen omgaan na? Werkt de resolutie prettig of merken jullie al snel dat je terug gaat schalen naar een lagere resolutie of hogere DPI?

Misschien waren dat wat vraagjes die ik had moeten uitzoeken voor ik op 'bestellen' drukte.. ;)
Standaard geïnstalleerde applicaties zijn niet eens leuk meer. Gaat werkelijk nergens over, ik zou er gerust €25 voor over hebben om een device te ontvangen zonder onzin. Maar goed, ik draai momenteel een zelf geïnstalleerde versie van Windows 8.1 Pro N. Raad ik je ook zeker aan.
Wat betreft het QHD+ scherm, adembenemend. Heb er nog geen moment spijt van gehad. Draait bij mij op zijn standaard resolutie van 3200 x 1800 met 200% DPI-scaling. Enige applicatie die bij mij geen scaling ondersteund is de MEGA Sync Client (die interface heb ik nog nooit nodig gehad maar toch, just saying).
In een VM in Hyper-V moet ik trouwens ook de resolutie omhoog schroeven naar 1600 x 1200 DPI-scaling 150% om het enigszins bruikbaar te maken, maar dat is eigenlijk wel logisch..

Wil ik je nog eigenlijk om een gunst vragen, hoeft natuurlijk niet maar als je dat zou willen doen, ben ik je eeuwig dankbaar en sta ik bij je in het krijt. Als je je laptop binnen krijgt, zou je dan eventueel een image kunnen maken van de SSD zonder dat hij aan is geweest. Ik ben namelijk heel erg benieuwd wat er in de C:\Windows\Panther map, de C:\ProgramData\Dell map, en in de C:\Windows\System32\OEM map staat voordat de laptop zijn eerste boot heeft gehad... :P
Een image maken gaat heel erg makkelijk met Macrium Reflect (gratis).
Als je dit voor mij wilt doen, stuur me dan even een PM.
Ook voor andere vragen, even PM'en! ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hSln97k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
grappig, ik heb precies het tegenovergestelde met het qhd scherm. ik heb mijn xps15 binnen 2 maanden vervangen voor een m3800 met fhd panel omdat het voor mij geen werken was, teveel software (met adobe cc voorop) gaven bij mij problemen. inmiddels heb ik uit Amerika een refurbished fhd panel kunnen kopen om de xps15 te "downgraden" naar fhd. het qhd panel ligt hier nu te wachten op betere tijden. de xps15 gebruik ik nu als audio werkstation. het zijn nu beide erg fijne laptops. high dpi hangt heel erg af van de software die je gaat gebruiken en hoe kritisch je zelf bent als een programma wazig is.

in mijn geval moet ik voor mn job regelmatig photoshoppen dus dat was een probleem omdat die interface helemaal niet meeschaalde. daarnaast zit ik zo'n 40 tot 60 uur per week achter php storm en dat zag er echt niet uit, vandaar dat ik echt de balen had van het qhd panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
redecal schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:46:
in mijn geval moet ik voor mn job regelmatig photoshoppen dus dat was een probleem omdat die interface helemaal niet meeschaalde.
Ondertussen schalen de CC programma's van Adobe allemaal goed mee, Photoshop zat het zelfs al in de vorige versie, maar dan wel als een experimentele versie (welke gewoon goed werkte) en Illustrator heeft al langer ondersteuning voor HighDPI en de laatste programma's waar ik problemen mee had hebben sinds CC2014 ook gewoon HighDPI ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
padrini schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Ondertussen schalen de CC programma's van Adobe allemaal goed mee, Photoshop zat het zelfs al in de vorige versie, maar dan wel als een experimentele versie (welke gewoon goed werkte) en Illustrator heeft al langer ondersteuning voor HighDPI en de laatste programma's waar ik problemen mee had hebben sinds CC2014 ook gewoon HighDPI ondersteuning.
vorige versie ging zeker niet goed, maar goed om te horen dat ze de problemen aanpakken. misschien kan ik dan binnenkort het qhd panel weer terugzetten.

het voordeel is dat dat bij deze laptop echt heel makkelijk gaat:
http://www.parts-people.c....php?action=item&id=16272

onderkant eraf, 8 schroefjes, 3 stekkertjes en de wifi antennes... c'est tout!

EDIT: gelijk even proef op de som genomen en mijn meest gebruikte programma's opgestart op 200%:

Adobe CC (updater) -> Half/Half
Dreamweaver -> Blurry
Illustrator -> OK
Premiere -> OK
Lightroom -> OK
Photoshop -> Schaalt niet (kleine UI)
Flash -> Blurry
Indesign -> OK
Navicat MySQL -> Blurry
PHP Storm -> Blurry
Creative Cloud Updater -> Half/Half
Notepad ++ -> Half/Half
Tortoise SVN -> OK
7ZIP -> Blurry
Skype -> Blurry
Beyond Compare 3.3 -> Bugs in de UI (is per 1-9 betaalde update voor, dus die moet ik nog aanschaffen)

Vreemd dat je zegt dat PhotoShop het doet, ik heb hem compleet verwijderd via de CC tool, regcleaner gedaan, opnieuw opgestart en daarna opnieuw geinstalleerd. Nog steeds een UI die niet meeschaalt.

Conclusie: ik blijf de rest vh jaar op FHD / 100%

[ Voor 32% gewijzigd door redecal op 12-10-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Photoshop heeft in ieder geval sinds CC2014 in het optiemenu wel een checkbox om 200% scaling aan te zetten.

Screenshot is gemaakt op mijn XPS 15:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2w4n49y.png

looks fine to me.

Bij mij gaan eigenlijk alleen SolidWorks en Traktor Pro 2 fout.
SolidWorks maakt alles erg klein en Traktor wordt blurry. Traktor bekijk ik meestal toch van een afstand, dus dan valt het niet zo op dat hij blurry is. Bij SolidWorks zitten de knopjes niet in de weg, dus vind het eigenlijk niet erg dat die ze zo klein maakt... Ik ben dus helemaal tevreden met QHD+, ga nu ook geen 1080p monitor meer kopen voor m'n desktop. Ik heb nu veel liever een 24" 4K monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
ah ok, die instelling heb ik idd niet gezien.

maar goed: dan blijf ik toch nog teveel blurry programma's ovehouden.

fhd werkt nu gewoon perfect op beide laptops (xps15 en m3800) en het qhd scherm loopt niet weg, de voordelen van qhd nu gebruiken wegen voor mij op dit ogenblik nog steeds niet op tegen de nadelen.

wellicht als straks alle problemen gefixt zijn dat ik nog een qhd scherm extra bestel en ze allebei "upgrade", maar voorlopig kijk ik de kat nog wel even uit de boom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:28
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:09:
[...]

Standaard geïnstalleerde applicaties zijn niet eens leuk meer. Gaat werkelijk nergens over, ik zou er gerust €25 voor over hebben om een device te ontvangen zonder onzin. Maar goed, ik draai momenteel een zelf geïnstalleerde versie van Windows 8.1 Pro N. Raad ik je ook zeker aan.
Wat betreft het QHD+ scherm, adembenemend. Heb er nog geen moment spijt van gehad. Draait bij mij op zijn standaard resolutie van 3200 x 1800 met 200% DPI-scaling. Enige applicatie die bij mij geen scaling ondersteund is de MEGA Sync Client (die interface heb ik nog nooit nodig gehad maar toch, just saying).
In een VM in Hyper-V moet ik trouwens ook de resolutie omhoog schroeven naar 1600 x 1200 DPI-scaling 150% om het enigszins bruikbaar te maken, maar dat is eigenlijk wel logisch..

Wil ik je nog eigenlijk om een gunst vragen, hoeft natuurlijk niet maar als je dat zou willen doen, ben ik je eeuwig dankbaar en sta ik bij je in het krijt. Als je je laptop binnen krijgt, zou je dan eventueel een image kunnen maken van de SSD zonder dat hij aan is geweest. Ik ben namelijk heel erg benieuwd wat er in de C:\Windows\Panther map, de C:\ProgramData\Dell map, en in de C:\Windows\System32\OEM map staat voordat de laptop zijn eerste boot heeft gehad... :P
Een image maken gaat heel erg makkelijk met Macrium Reflect (gratis).
Als je dit voor mij wilt doen, stuur me dan even een PM.
Ook voor andere vragen, even PM'en! ;)

[afbeelding]
Bedankt voor je uitleg en tips TartarosANON! De ge"installeerde applicaties had ik helaas al verwacht ja, gelukkig staat de ISO al klaar om hem opnieuw te installeren. ;) Ik ben heel benieuwd hoe de QHD+ resolutie gaat werken. Heel veel applicaties gebruik ik niet in het dagelijks leven (Chrome, Spotify, VisionApp, IE, Citrix Receiver..) dus we gaan het zien!

Ik zal je verder even PM'en!

Mijn laptop staat nog steeds op Werk in Uitvoering en leverdatum 27-10.. nog... even.. geduld.. ;)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:17:
Goedenavond zeer gewaardeerde mede-Tweakers,

Vanzelfsprekend ga ik ervan uit dat we het er met z'n allen over eens kunnen zijn dat er weinig te configureren is in de UEFI/BIOS van onze nieuwe XPS notebooks. We worden misleid. Zo zijn er namelijk een aantal verborgen menu's.
De handleiding die op onderstaande link te vinden is, is geschreven door een forum-lid van MDL en tevens de eigenaar van een Dell Precision M3800. Zoals we weten is dat nagenoeg dezelfde laptop als de XPS 15 9530 (waar ik eigenaar van ben).
JRandomHacker legt in zijn handleiding erg duidelijk uit hoe de verborgen menu's zichtbaar gemaakt kunnen worden.
Nadat ik genoeg moed had verzameld, heb ik getracht de verborgen menu's zichtbaar te maken.

En jawel, het werkt! Ik moedig een ieder aan hetzelfde te proberen en zijn/haar bevindingen hier op GoT te plaatsen.

Bij deze de link naar de betreffende handleiding op My Digital Life Forums:
[TUTORIAL] AMI Aptio UEFI Advanced Menu Unlock - Bonus MSR unlock!

Fotootje van mijn huidige UEFI/BIOS:
[afbeelding]
dees is wel heel erg verleidelijk om idd te doen, even nog een paar dagjes moed verzamelen en dit weekend kijken of ik zen genoeg ben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XPS 15 (9530)

Heb een nood usb stick gemaakt in W 8.1, om van op te starten.
Met F2 in de BIOS (F8 en F12 doen niks).

Onder BOOT zie ik:
FILEBROWSER ADD BOOT OPTION
-Cruzer USB (enter)
maar dan:
SELECT MEDIA FILE
-EFI
-Boot
-System volume info
-Sources
-Bootmgr
-Bootmgr.efi

Hoe ga ik hiermee om?
Vermoed BOOT, maar wat is de Bootmgr?

Alvast bedankt!
-radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redecal schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:02:
[...]

dees is wel heel erg verleidelijk om idd te doen, even nog een paar dagjes moed verzamelen en dit weekend kijken of ik zen genoeg ben 8)
Gaaf man! Laat even weten hoe het is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ik moet sinds kort (na een eigenwijze update van mijzelf) elke keer de drivers van de Intel AC7260 opnieuw installeren wil de Wifi weer werken...

Ik ben er nu achter dat het uit- en inschakelen van de netwerkkaart in Apparaatbeheer ook wel werkt, maar ideaal is het niet. Bij elke reboot/slaapstand is het weer raak en moet ik de kaart weer uit en inschakelen. Ik heb zowel de nieuwste Intel drivers geprobeerd (sindsdien ging het mis) alsmede de 'oude' Intel drivers op de site van Dell zelf.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, en beter nog hoe het te fixen is?

Een google zoekopdracht komt uiteraard met veel problemen over deze kaart (maar dat is met elk populair model). Maar niet dat bij elke reboot de kaart opnieuw ingeschakeld moet worden. Een systeemherstel heeft ook niets opgelost helaas. Baal er wel van, en ik vind het vreemd dat zelfs de oudere Intel drivers van de site van Dell niet blijken te werken voor het probleem. Ik had al problemen dat Wifi niet meer werkte na een slaapstand, maar nu heb ik het dus bij elke keer dat ik de laptop opstart of herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig software voor de WiFi kaart geïnstalleerd van Intel? Daar ondervinden wij op het werk namelijk veel problemen mee.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste