Ik heb nu al een flinke tijd problemen met het Full HD scherm op m'n xps 15 (verzenddatum 21-4-'14)... Het scherm is al een stuk of 6 keer omgeruild voor een nieuwe en ik heb het probleem nu weer!
-Het eerste probleem dat ik had, was dat er lichte vlekken zichtbaar waren op m'n scherm. Dit is toen verholpen door een nieuw scherm te plaatsen.
-Bij het tweede scherm dat ik had, zat de glasplaat niet dicht genoeg tegen het LCD paneel aan, waardoor via de gaatjes links en rechts van je webcam stof naar binnen kwam. Wederom verholpen door een nieuw scherm.
-Het derde scherm dat ik kreeg had last van een pixels die grijzig bleven op een wit scherm (geen idee hoe ik dit moet uitleggen). Ook weer verholpen door een nieuw scherm.
-De monteur die het vierde scherm plaatste, heeft per ongeluk de kabel van het touchscreen niet goed binnen de behuizing geplaatst, waarna deze bij het dichtmaken kapot is gegaan ---> touchscreen werkte niet. Ook verholpen door een nieuw scherm.
-Het 5e scherm dat ik in m'n XPS 15 kreeg had wederom last van de grijzige pixels. Weer vervangen...
-Bij de plaatsing van het 6e scherm, zag de monteur dat er een dode pixel in zat. U raadt het al... Nieuw scherm, de Technische Support meneer beloofde mij dat als het probleem zich nog een keer voor zou doen er gekeken werd naar een alternatieve oplossing (helaas niet zwart op wit laten zetten...)
-Het 7e scherm dat ik nu in m'n laptop heb zitten, heeft wederom grijzige pixels + 2 dode pixels. Echter wil Dell dit scherm nu niet vervangen. Omdat men zegt dat het probleem niet groot genoeg is, nadat ik doorvroeg waarom dit eerder wel vervangen was ging men in overleg. Nadat ik een half uurtje aan de lijn heb gehangen werd mij verteld dat ik zelf de oorzaak zou zijn van de grijzige pixels en dat het dus niet verholpen zou worden. Als ik wilde kon ik een brief sturen naar de klachtenafdeling van Dell (antwoordnummer...)
Nu is het zo dat ik (goddank) een next day on site service heb gekocht bij de aanschaf van m'n XPS. Ervan uitgaande dat ik dan ook de volgende dag geholpen zou worden heb ik een bericht via Facebook naar Dell gestuurd. Het antwoord dat ik kreeg was redelijk te verwachten, ze gingen immers overleggen met de Techische Support, ik moet een brief sturen naar de Klachtenafdeling.
Nu is mijn vraag eigenlijk, voordat ik in de digitale pen hang om een brief te tikken, of onderstaand probleem door toedoen van mij veroorzaakt kan worden. Dit lijkt me namelijk nog al sterk omdat ik dit probleem 2 keer eerder heb gehad. De laptop wordt eigenlijk alleen maar gebruikt op de TU Delft en thuis. Het vervoer ervan geschiedt per auto en ik heb de laptop braaf in een hoes zitten die op zijn beurt weer in een laptop vak van m'n tas zit (1500 E is nogal veel geld voor een student).
Tevens vraag ik me af of ik in m'n recht sta om hierover door te zeuren, of stel ik me aan en moet ik er maar mee leven?
De onderstaande foto geeft de problemen weer, de twee onderste rode cirkels zijn de 'grijzige pixels' de twee bovenste de dode pixels.
Foto is klikbaar, maar helaas ben ik niet echt een held in het foto's maken van LCD panelen, ik hoop dat het duidelijk zichtbaar is.
EDIT:
Nadat ik ben gaan zoeken wat de pixelpolicy van Dell is ben ik op
deze pagina uit gekomen.
Hierin staat dat mogelijk in aanmerking kom voor een vervanging als ik
of 1 heldere subpixel
of 6 donkere subpixels heb.
Vervolgens ben ik maar eens goed gaan kijken naar m'n paneel en zie ik dat ik 2 donkere subpixels heb (zichtbaar op een heldere kleur) en 1 heldere subpixel (zichtbaar op een donkere kleur). Ik ga zo maar weer eens foto's maken van m'n scherm en naar Dell opsturen om te vragen wat ze ervan vinden...
[
Voor 8% gewijzigd door
Kypo op 19-02-2015 15:35
]