maar dan heeft mijn sd kaartje geen nut meerVerwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:33:
[...]
Waarom niet gwn een otg kabeltje. Dan kun je er ook een muis/keybord/controller op aan sluiten.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:33:
[...]
Waarom niet gwn een otg kabeltje. Dan kun je er ook een muis/keybord/controller op aan sluiten.

nee zo'n kabel hangend aan je mobiel is elegant.....en irritant
voor opslag is een meenova(er zijn imiddels andere sd dingetjes die oa het ledje niet hebben) vele male handiger..ziet er goed uit en zit niet in de weg

dit ziet er toch een stuk beter uit.
Iseci
Verwijderd
tntkiller schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:17:
[...]
Daar heb je wel een punt. Maar ik neem aan dat je niet de hele dag met zo'n ding in je zak gaat rond lopen. Zo goed voor je microb usb poort zal dat niet zijn. Voor een filmpje is een otg kabel een goede oplossing denk ik.
[afbeelding]
nee zo'n kabel hangend aan je mobiel is elegant.....en irritant
voor opslag is een meenova(er zijn imiddels andere sd dingetjes die oa het ledje niet hebben) vele male handiger..ziet er goed uit en zit niet in de weg
[afbeelding]
dit ziet er toch een stuk beter uit.
O ja ziet er wel goed uit. maar hoe is de lees snelheid ? als je games gaat spelen, heb je er dan last van ?
Verwijderd
Ik kreeg hem ook gisteren binnen. Ook ik heb de Duitse versie
vandermark schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:08:
Ik krijg net de 4.4.2 update binnen! Heb duitse versie via amazon.de. Kwam 2 minuten geleden melding van, is nu aan het binnenhalen
Is de fotokwaliteit nog enigzins verbeterd met de 4.4.2 rom? Uiteraard zal de gebruikte hardware en cameramodule de grootste oorzaak zijn van de wat mindere fotokwaliteit, maar ik had ook wel wat foto's gezien die behoorlijk out of focus waren. En dat zou dan weer met software verbeterd kunnen worden.
Verwijderd
Dat moet je aan- tntkiller- vragen??coenraad7 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:41:
[...]
O ja ziet er wel goed uit. maar hoe is de lees snelheid ? als je games gaat spelen, heb je er dan last van ?
Verwijderd
Ook bij kitkat 4.4.2 kan ik bij het android toetsenbord geen NL taal voor spelling toevoegen. helaas
Ik heb nu maar multiling toetsenbord geinstalleerd via de app store. Deze heeft wel nl spelling woordenboek die je kan laden
Ik heb nu maar multiling toetsenbord geinstalleerd via de app store. Deze heeft wel nl spelling woordenboek die je kan laden
Voor het in/uitschakelen van de notificatie LED heeft Motorola een widget uitgebracht in de Play Store.
Ik heb het wat preciezer bekeken en het lijkt alsof mijn Wifi signaal naar beneden gaat als ik hem boven vasthoud en mijn GSM signaal als ik hem onderaan vasthou. Lullig want bij bellen heb ik juist de onderste helf in mijn hand.Tito129 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:01:
[...]
Grappig. De moterola van mijn vriendin heeft het juist als ik mijn hand over de onder kant hou. Van vol bereik terug naar 1 streepje. Zijn er al mensen mee terug gegaan?
Ik weet nog niet of het ook echt invloed heeft op gesprekken. Ik ga nu alleen af op de streepjes voor bereik.
Iemand anders die nog problemen heeft met het verbinding maken met 5Ghz routers?
De router zendt zowel op 2,4Ghz als 5Ghz, de SSID zijn wifi en wifi-5Ghz.
Hier op de laptop vindt hij de 5Ghz zonder probleem, maar op de Moto G blijkbaar niet. Ook al geprobeerd hem manueel in te geven en zelfs al een statisch ip toegewezen maar ook dat werkte niet.
Iemand ideeen hoe ik 5Ghz kan 'forceren'?
Hier op de laptop vindt hij de 5Ghz zonder probleem, maar op de Moto G blijkbaar niet. Ook al geprobeerd hem manueel in te geven en zelfs al een statisch ip toegewezen maar ook dat werkte niet.
De chipset van de Moto G ondersteunt geen 5 Ghz-wifiGigaPixels schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:02:
Iemand anders die nog problemen heeft met het verbinding maken met 5Ghz routers?
Werkelijk? Inderdaad, heb het even opgezocht en enkel 2,4Ghz wordt ondersteund. Klein drama dus.Domokun schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:11:
[...]
De chipset van de Moto G ondersteunt geen 5 Ghz-wifi
Want hier zijn massaal veel WiFi netwerken in de buurt, interferentie alom.
Bij het verbinden met 2,4Ghz heb ik een paar seconden internet, en vervolgens niet meer. Ik ben nog wel steeds verbonden (tot zelfs 2-3 balkjes), maar geen data komt er door. Het Wi-Fi icoontje geeft dan nog enkel een pijltje naar omhoog ipv naar omhoog en omlaag.
Al zitten spelen met de channels, geforceerd 'n', bandwidth, ... Niets blijkt te helpen..
Moest iemand suggesties hebben dan hoor ik die graag.
Edit: geloof het of niet, maar ik zet een ad hoc netwerk op via mijn laptop (die is verbonden via 5Ghz) zodat ik op dit netwerk met mijn Moto G kan.

[ Voor 19% gewijzigd door GigaPixels op 07-01-2014 18:22 ]
Verwijderd
Voor bellen heb je geen gps nodig hoor!!?max3D schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:01:
[...]
Ik heb het wat preciezer bekeken en het lijkt alsof mijn Wifi signaal naar beneden gaat als ik hem boven vasthoud en mijn )GPS( signaal als ik hem onderaan vasthou. Lullig want bij bellen heb ik juist de onderste helf in mijn hand.
Ik weet nog niet of het ook echt invloed heeft op gesprekken. Ik ga nu alleen af op de streepjes voor bereik.
Hij bedoelt uiteraard gsm signaal, bij gps signaal heb je geen streepjes die minder worden.Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:52:
[...]
Voor bellen heb je geen gps nodig hoor!!?
Verwijderd
Jap ik dacht al.. Vast n typ foutAltijd_Lastig schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:58:
[...]
Hij bedoelt uiteraard gsm signaal, bij gps signaal heb je geen streepjes die minder worden.

niet getest eigenlijk met game, ik speel geen games op mijn moto gcoenraad7 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:41:
[...]
wel HD films erop gaat en vloeiend afgespeeld met mxplayer
Iseci
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:52:
[...]
Voor bellen heb je geen gps nodig hoor!!?
Voor mensen die niet kunnen wachten, zoals ikzelf. Je kan de update manueel downloaden en zo de telefoon hem laten uitvoeren, zonder dat je daarvoor root of dergelijke voor nodig hebt.
Je moet enkel de update in een zip bestand downloaden:
Franse OTA update: http://forum.xda-develope...?p=49213940&postcount=187
Duitse OTA update: http://d-h.st/eIu
Die zet je op je telefoongeheugen, gewoon in de root folder. Bij de Franse zip moet je nog de bestandsnaam aanpassen naar:
Blur_Version.174.44.9.falcon_umts.Retail.en.FR.zip.
Wanneer je dan voor een update gaat zoeken in de instellingen, zal hij meteen eentje vinden. Have fun
Die zet je op je telefoongeheugen, gewoon in de root folder. Bij de Franse zip moet je nog de bestandsnaam aanpassen naar:
Wanneer je dan voor een update gaat zoeken in de instellingen, zal hij meteen eentje vinden. Have fun
Dit heb ik dus gedaan, moest vanaf de drive. Alleen kan ik AOSP keyboard helemaal niet uitschakelen. En vermoed dat ik daardoor nog steeds geen auto aanvulling heb.sieem schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:51:
Freakie1NL: Je kan best even de Google Keyboard apk downloaden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179
Dat is identiek aan het toetsenbord die er al in zit, maar heeft dan wél alle woordenboeken die je wil. Geen idee waarom die er in de Moto G niet inzitten, maar installeer dat even en schakel de AOSP keyboard even uit in de apps settings.
En als je de apk niet kan installeren, moet je de apk even in google drive uploaden en vanaf daar installeren. Anders krijg je parse error, geen idee waarom de moto g dat heeft.
Ik heb nu dus nu 3 keuzes (zie screenshot) waarbij ik AOSP dus niet kan uitvinken.
Iemand een idee?
Wilde eerst wachten tot 4.4 maar las dat daar nog steeds geen woordenboek inzit.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik ben erg tevreden over de officiële flipcover.loll schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:02:
Iemand nog een aanrader voor een hoesje?
En dan vooral om het display te beschermen.
Nog een typ waar je deze het beste kan bestellen qua prijs/levertijd?rgras schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:05:
[...]
Ik ben erg tevreden over de officiële flipcover.
Ah okey maar sluit dat ook aan op het scherm dan? want ik vind het erg belangrijk dat ik daar minder omkijk naar heb.
Bedankt, werkt perfect!sieem schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:49:
Voor mensen die niet kunnen wachten, zoals ikzelf. Je kan de update manueel downloaden en zo de telefoon hem laten uitvoeren, zonder dat je daarvoor root of dergelijke voor nodig hebt.
Ja, de cover is aan alle kanten 1 mm kleiner dan de buitenste rand van het toestel.loll schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:11:
Ah okey maar sluit dat ook aan op het scherm dan want ik vind het erg belangrijk dat ik daar minder omkijk naar heb.
nice, wat is het verschil als ik nu niet wacht en deze er op gooi t.o.v. de NL update?
Want de updates van Duitsland en Frankrijk hebben ook andere bestandsgroottes dus er zullen wel verschillen zijn?
Want de updates van Duitsland en Frankrijk hebben ook andere bestandsgroottes dus er zullen wel verschillen zijn?
[ Voor 40% gewijzigd door lennartbee op 07-01-2014 23:44 ]
gisteren kitkat erop gezet
dank u sieem
wat een lekkere dailer, alarm & clock hebben ze ook aangepast. app drawerknop heeft volgens mij iets van vertraging vergeleken met 4.3 (iets van 0,1 milisec ofzo) of het zit tussen mijn oren. Voor de rest werkt het net zo vloeiend als 4.3
dank u sieem
wat een lekkere dailer, alarm & clock hebben ze ook aangepast. app drawerknop heeft volgens mij iets van vertraging vergeleken met 4.3 (iets van 0,1 milisec ofzo) of het zit tussen mijn oren. Voor de rest werkt het net zo vloeiend als 4.3
Zijn er mensen met een telefoon van handtec.co.uk die de update al hebben ontvangen?
XBL: DonFrans
Heb net ook het google toetsenbord geïnstalleerd, werkt perfect en heb nu idd wel de woordenboeken erin staan met spellingscontrole en auto correct. Ik kon trouwens het bestand gewoon downloaden op m'n telefoon en aanklikken, installeerde zich dan vanzelf en kreeg vervolgens een kort installatie stappenplan. Had dus geen Gmail of googledrive nodig (zelfs geeneens een APK installer volgens mij).Freakie1NL schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:59:
[...]
Dit heb ik dus gedaan, moest vanaf de drive. Alleen kan ik AOSP keyboard helemaal niet uitschakelen. En vermoed dat ik daardoor nog steeds geen auto aanvulling heb.
Ik heb nu dus nu 3 keuzes (zie screenshot) waarbij ik AOSP dus niet kan uitvinken.
Iemand een idee?
Wilde eerst wachten tot 4.4 maar las dat daar nog steeds geen woordenboek inzit.
[afbeelding]
Edit: dat is bij mij ook, welke heb je bij spellingcontrole geselecteerd? Ik de google variant, niet die van Android.
[ Voor 8% gewijzigd door werkenslaap op 08-01-2014 09:36 ]
pricewatch: Motorola Moto G 16GB Zwart
ook hier de andere sites die ze nu heeft.
En ik voel me nu genaaid door studentenmobiel.nl want ze zeiden dat ze helemaal niet wisten als het zou komen.
En ik voel me nu genaaid door studentenmobiel.nl want ze zeiden dat ze helemaal niet wisten als het zou komen.
Werkt ART ook goed? (Android RunTime)SonyEricsson schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:27:
gisteren kitkat erop gezet
dank u sieem
Hoe kun je eigenlijk de providernaam links bovenin weg halen? Of is dat niet mogelijk?
[ Voor 32% gewijzigd door werkenslaap op 08-01-2014 09:41 ]
Bij belsimpel.nl staat hij inderdaad nu op 24 uurs levering. Dus hopelijk morgen of vrijdag binnen!coenraad7 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:33:
pricewatch: Motorola Moto G 16GB Zwart
O ja ik zie hetEdwardK123 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:30:
[...]
Bij belsimpel.nl staat hij inderdaad nu op 24 uurs levering. Dus hopelijk morgen of vrijdag binnen!
en ik heb hem 03/01/2014 contract getekend
Ik heb dit ook geprobeerd, maar bij mij lukt het niet. Ik heb wel een UK versie.sieem schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:49:
Alpacino: ik vind de OTA update niet van UK, daarom dat het waarschijnlijk niet werkt. Je kan de zip misschien kunnen hernoemen naar Blur_Version.174.44.9.falcon_umts.Retail.en.GB.zip, maar ik zou dat niet echt proberen, aangezien elke OTA update net een andere grootte heeft, dus niet identiek dezelfde zijn.
Ik heb ook dit stukje geniaalheid, het LEDje is wat naar maar buiten dat werkt het prima met een SD kaart met muziek en films is het geheugen van mijn galaxy nexus (nu nog) mooi leeg. Ik moet wel stickmount draaien (met root) voor het werkt op de Galaxy nexus. Weet niet of dat bij de motog ook moet.coenraad7 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:23:
http://www.meenova.com/st/p/m3r.html
Ik heb een vraagje..
Aangezien de moto G geen sd-kaart lezer heeft.
is dit dan een goeie aankoop en heeft en van jullie hier ervaring mee?
http://www.meenova.com/st/p/m3r.html
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
ja is mogelijk met root/unlocked bootlaoderwerkenslaap schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:40:
Hoe kun je eigenlijk de providernaam links bovenin weg halen? Of is dat niet mogelijk?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2596587
Iseci
zover ik weet heb ik op dit moment niks nodig om hem te gebruiken ik geloof dat bij de kitkat update wel een app moet gebruiken zoals OTG disk explorer4play schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:20:
[...]
Ik heb ook dit stukje geniaalheid, het LEDje is wat naar maar buiten dat werkt het prima met een SD kaart met muziek en films is het geheugen van mijn galaxy nexus (nu nog) mooi leeg. Ik moet wel stickmount draaien (met root) voor het werkt op de Galaxy nexus. Weet niet of dat bij de motog ook moet.
Iseci
Ik denk dat het slim is om gewoon op de echte UK update te wachten. Daarnaast draait 4.3 goed, dus heb ik ook geen haast met het updaten.sieem schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:16:
Alpacino: ik vind de OTA update niet van UK, daarom dat het waarschijnlijk niet werkt. Je kan de zip misschien kunnen hernoemen naar Blur_Version.174.44.9.falcon_umts.Retail.en.GB.zip, maar ik zou dat niet echt proberen, aangezien elke OTA update net een andere grootte heeft, dus niet identiek dezelfde zijn.
Ahh oke thanks, nee rooten en garantieproblematiek etc begin ik nog niet aan. Zo erg is het ook weer niet, beetje nutteloos that's all!tntkiller schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:23:
[...]
ja is mogelijk met root/unlocked bootlaoder
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2596587
Vraagje: wat heeft deze telefoon voor op de Huawei Ascend G700?
De prijzen verschillen weinig (233 voor de Huawei vs 220 voor de Moto G), en voor zover ik zie vallen de verschillen vooral in het voordeel van de Huawei uit (5" vs 4,5" scherm, 8MP vs 5MP camera, 2 GB vs 1 GB RAM, Huawei heeft dual sim, Moto G niet). Enkel heeft de Moto G meer intern geheugen, 16 GB, (de Huawei 8 GB), maar de laatste heeft wel weer een micro SD slot. Toch lijkt de Moto G veel populairder. Ligt dat er alleen aan dat Huawei een minder merk is?
De prijzen verschillen weinig (233 voor de Huawei vs 220 voor de Moto G), en voor zover ik zie vallen de verschillen vooral in het voordeel van de Huawei uit (5" vs 4,5" scherm, 8MP vs 5MP camera, 2 GB vs 1 GB RAM, Huawei heeft dual sim, Moto G niet). Enkel heeft de Moto G meer intern geheugen, 16 GB, (de Huawei 8 GB), maar de laatste heeft wel weer een micro SD slot. Toch lijkt de Moto G veel populairder. Ligt dat er alleen aan dat Huawei een minder merk is?
dat ligt aan de prijs voor wat je krijgt in de moto GSjoerd487 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:44:
Voor de prijs is het de beste telefoon die je kunt krijgen met de hardware die erin zit, plus natuurlijk de 50 GB Google drive en de altijd up-to-date software
Sjoerd: De Moto G heeft betere GPU, qua CPU ongeveer gelijk. Moto G zal wel wat snappier aanvoelen denk ik, aangezien er een kale up-to-date versie van Android op zit en het internet geheugen sneller is. De batterij zal waarschijnlijk langer meegaan, aangezien de batterij ongeveer even groot is, maar een kleiner scherm moet aansturen. De Moto G lijkt me betrouwbaarder, ik heb hiervoor een Chinese smartphone gehad met dezelfde SoC (Cubot GT99), en daar werkte de GPS niet, en soms was ik ook niet bereikbaar terwijl anderen dat op die plek wel waren op hetzelfde netwerk en was er wat storing tijdens het bellen. Maar of dat te maken heeft door het merk, Cubot of de SoC die ook de baseband ingebouwd heeft, weet ik niet.
De rest is wat persoonlijk, ik vind de Moto G een fijne behuizing hebben, mede omdat het juist een kleiner scherm heeft. Maar als jij een 5 inch scherm en dual sim belangrijker vindt, is zo'n Huawei fijner. Ik vind het fijner dat ik één groot stuk intern geheugen heb van 16GB en niet twee stukken, intern en SDkaartje.
De prijs van de Moto G is ook wel iets gunstiger, 170 euro voor 8GB en 200 euro voor 16GB (Nederland en België zijn gewoon duur). En Moto G is denk ik wel bekender onder de Tweakers dan de G700, mede omdat Motorola van Google is denk ik.
Dit zijn nu allemaal speculaties en bedenkingen, lees er reviews over en maak dan uit wat het beste voor jou is.
De rest is wat persoonlijk, ik vind de Moto G een fijne behuizing hebben, mede omdat het juist een kleiner scherm heeft. Maar als jij een 5 inch scherm en dual sim belangrijker vindt, is zo'n Huawei fijner. Ik vind het fijner dat ik één groot stuk intern geheugen heb van 16GB en niet twee stukken, intern en SDkaartje.
De prijs van de Moto G is ook wel iets gunstiger, 170 euro voor 8GB en 200 euro voor 16GB (Nederland en België zijn gewoon duur). En Moto G is denk ik wel bekender onder de Tweakers dan de G700, mede omdat Motorola van Google is denk ik.
Dit zijn nu allemaal speculaties en bedenkingen, lees er reviews over en maak dan uit wat het beste voor jou is.
Als je de Moto G 8GB in Duitsland haalt, heb je hem voor €169. Dat is 64 euro goedkoper dan de Huawei. Voor mensen die op zoek zijn naar een goede budgettelefoon kan dit het doorslaande argument zijn.Sjoerd487 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:44:
Als toevoeging op wat hierboven gezegd is krijgt de Moto G een update naar Android 4.4.2, terwijl de Huawei stopt bij 4.2.Sjoerd487 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:44:
Thanks allemaal. Dat zijn inderdaad wel een aantal sterke argumenten in het voordeel van de Moto G.
Verwijderd
een vraagje.. hoe en waar vind ik de root folderrgras schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:18:
[...]
Bedankt, werkt perfect!
[...]
denk dat ik dom ben... er is geen folder genaamd root,, of wel.
waar moet ik die zip nou plaatsen dan?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 19:20 ]
Wikipedia: RootdirectoryVerwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:12:
[...]
een vraagje.. hoe en waar vind ik de root folder
denk dat ik dom ben... er is geen folder genaamd root,, of wel.
waar moet ik die zip nou plaatsen dan?
Verwijderd
thanks,, ik moet dus gewoon de zip helemaal bovenaan de lijst zetten?
is al gelukt gewoon kopieren naar je telefoon, hoeft niet in een mapje te staan
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 20:10 ]
Media Markt Arena heeft een hoop (6) witte, maar ik heb zelf de blauwe besteld bij amazon.de :]bloodlynx schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:07:
[...]
Nog een typ waar je deze het beste kan bestellen qua prijs/levertijd?

zo te zien is de GB versie beschikbaar...aangezien ik mijn telefoon van amazon.uk heb hoop ik dat ik hem snel krijg of dat iemand heb ter download steld
Iseci
Sinds de 4.4.2 is mijn wifi een stuk stabieler...
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
http://dx.com/p/x-style-p...o-g-moto-dvx-black-280716
Eerste accesoire voor de moto G op dealextreme, hopen dat er meer volgen.
Plaatje doet het niet meertntkiller schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:29:
[afbeelding]
zo te zien is de GB versie beschikbaar...aangezien ik mijn telefoon van amazon.uk heb hoop ik dat ik hem snel krijg of dat iemand heb ter download steld
Moto G 8GB, van Amazon.de en nog geen KitKat....
Heb m nu n week en bevalt goed.
Klein issue: de launcher stopt zo nu & dan maar herstart direct.
Vanaf begin werd mn accugebruik tussen de 40-50% bezet door de Android Mediaserver. Kwam er al snel achter dat dit n Onderwerp is en op aanraden van XDA Skype verwijderd.
Dat hielp niet.
Maakte me niet zo heel erg ongerust want deed sowieso 48 uur over n cyclus. Echter, eergisteren heb ik Shazam vervangen door Soundhound (en dat is ook het enige dat er veranderd is) waarna de Mediaserver geheel uit mn accuverbruik-breakdown verdwenen is!
Scherm en Mobiele Standbye zijn nu de grootverbruikers.
Iemand gelijksoortige ervaringen?
Edit:taalfouten
Heb m nu n week en bevalt goed.
Klein issue: de launcher stopt zo nu & dan maar herstart direct.
Vanaf begin werd mn accugebruik tussen de 40-50% bezet door de Android Mediaserver. Kwam er al snel achter dat dit n Onderwerp is en op aanraden van XDA Skype verwijderd.
Dat hielp niet.
Maakte me niet zo heel erg ongerust want deed sowieso 48 uur over n cyclus. Echter, eergisteren heb ik Shazam vervangen door Soundhound (en dat is ook het enige dat er veranderd is) waarna de Mediaserver geheel uit mn accuverbruik-breakdown verdwenen is!
Scherm en Mobiele Standbye zijn nu de grootverbruikers.
Iemand gelijksoortige ervaringen?
Edit:taalfouten
Heb dit covertje mee laten komen bij de aankoop op Amazon.delennartbee schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:02:
http://dx.com/p/x-style-p...o-g-moto-dvx-black-280716
TPU klinkt leuk maar het is wmb n goedkoop 50erjaren plastik kapje.
Blinkt niet uit in design, tikkeltje lomp zelfs, behoorlijk ontsierend dus. Maar geeft wel t gevoel dat je nieuwe apparaat beschermd is tegen OEPS! beginnersonhandigheid en had daartoe zelfs nog wel wat lomper (lees: dikker) uitgevoerd mogen zijn.
De clue voor het voorkomen van de Mediaserver bug is dus het niet gebruiken van Skype en Shazam?
Shazam lijkt er idd ook iets mee te maken te hebben. Had shazam er wel op staan maar nog nooit geopend, dus net even geprobeerd en ja hoor meteen 11% accu aan mediaserver verbruikt, terwijl ik deze post nooit eerder ben tegengekomen.
Skype heb ik overigens niet geïnstalleerd, gaf op mn Galaxy plus al enorme battery drains.
Skype heb ik overigens niet geïnstalleerd, gaf op mn Galaxy plus al enorme battery drains.
Hmm, ik heb geen Skype & Shazam.
Heb Soundhound wel maar nog nooit gebruikt.
Toch gebruik mediaserver nu 7% van mn accu.
Misschien omdat ik mn muziek luister via "Google Play Music" app (ik luister offline)?
Misschien omdat ik mn muziek luister via "Google Play Music" app (ik luister offline)?
Staat ook onder verdenking, las k op xdaKlaasHof schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:55:
Gebruik Skype veel dus ga m nu herinstalleren.
Laat wel weten of er effect is....
edit: vusgreifing
[ Voor 18% gewijzigd door eekastar op 09-01-2014 13:29 ]
Mediaserver is ook een proces dat gebruikt wordt door google play music. Dus als je veel muziek luistert zal dit proces dus ook veel % van je batterij opeten. Het is pas een probleem als je helemaal niets met je telefoon doet, maar mediaserver blijft je batterij belasten. Je kunt dit zien doordat de tijd die mediaserver draait dan toeneemt (klik op media server onder batterjis stats) terwijl je niets met je telefoon doet (en zeker geen muziek luistert.)KlaasHof schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:55:
Hmm, ik heb geen Skype & Shazam.
Op dit moment is de verdenking dat sommige apps dit gedrag uitlokken (bv skype) of dat sommige mp3/foto's media server laat struikelen. Het is een vervelende bug, maar niet een specifieke moto G bug.
Verwijderd
Hoe is het mogelijk om bestanden in de root folder te plaatsen zonder geroot toestel?sieem schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:49:
niet ; zonder root geen root
Ik heb je vraag waarschijnlijk verkeerd begrepen. Ik bedoelde te zeggen dat je niet in de root van het systeem kunt komen, terwijl voor de installatie de root van het vrij toegankelijke deel van het geheugen wordt bedoelt. De mount die aangeduid wordt als intern geheugen/interne SD-card.
Ik heb je vraag waarschijnlijk verkeerd begrepen. Ik bedoelde te zeggen dat je niet in de root van het systeem kunt komen, terwijl voor de installatie de root van het vrij toegankelijke deel van het geheugen wordt bedoelt. De mount die aangeduid wordt als intern geheugen/interne SD-card.
[ Voor 91% gewijzigd door guapper op 09-01-2014 14:10 ]
Verwijderd
Maar waarom staat er dan in het bericht van sieem dat de update zonder root te installeren is?
Verwijderd
Het werkt als je het gwn via de pc doet. Bestandje downloaden en daarna op je moto g kopieren. Je hoeft het bestandje niet in een folder te plakken.Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:26:
Dus als ik het goed begrijp moet je naar de root folder van het interne geheugen? Maar als ik probeer het update bestand daar te plakken lukt dat niet, hoe kan dat komen? P.s ik gebruikbes file explorer
Een folder genaamd root bestaat helemaal niet. Zoek maar op.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 14:59 ]
Als je een bestand in de root-folder moet zetten van een usb-stick, moet je dat bestand gewoon op je usb-stick zonder het in een folder te plaatsen. Dat moet je dus bij je Moto G ook doen.
De root folder van een partitie is de hierarchisch hoogste folder van die partitie.Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:58:
[...]
Het werkt als je het gwn via de pc doet. Bestandje downloaden en daarna op je moto g kopieren. Je hoeft het bestandje niet in een folder te plakken.
Een folder genaamd root bestaat helemaal niet. Zoek maar op.
Bijvoorbeeld C:\
Verwijderd
Ja. Dat weet ik nu ook sinds gisteren . er zijn weinig betere veranderingen aan kitkat vind ik. Youtube start sloomer op en bij games heb ik last van meer lag.. Oojaa, mij batterij tript m ook sinds kitkat.guapper schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:06:
[...]
De root folder van een partitie is de hierarchisch hoogste folder van die partitie.
Bijvoorbeeld C:\
Heb mijn toestel de hele dag intensief gebruikt en staat nog steeds op 34 %
Verwijderd
Hoe kan het dat bij kitkat op de moto g het appdrawer icoon van de launcher niet verandert naar stock kitkat, de mappen ook niet en widgets kan je niet op de nieuwe android manier toevoegen alleen via de appdrawer?
Verwijderd
Dit is pas de eerste update.. Er zal vast nog wel meer veranderen. Voor zover ik weet zijn alleen de dailer en een paar andere icoontjes enzo veranderdVerwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:25:
Hoe kan het dat bij kitkat op de moto g het appdrawer icoon van de launcher niet verandert naar stock kitkat, de mappen ook niet en widgets kan je niet op de nieuwe android manier toevoegen alleen via de appdrawer?
Verwijderd
Je bedoelt dus dat er nog een update komt die meer uiterlijke veranderingen meebrengt? Het uiterlijk van instellingen, klok en mail zijn namelijk al wel gewijzigd
Verwijderd
Weet iemand hoe je de full screen mode voor games enzo gebruikt ?? Mij is het nog niet gelukt
Iemand ART al getest of geactiveerd? (In het menu '{} opties voor ontwikkelaars'.)
[ Voor 46% gewijzigd door guapper op 09-01-2014 15:35 ]
Verwijderd
Ik ga er van uit dat google nog wat meer updates gaat uitbrengen. Of dat uiterlijke veranderingen met zich mee brengt weet ik niet. Ik hoop het wel, want ik vind 4,4 lang niet zo mooi als 4,3Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:29:
Je bedoelt dus dat er nog een update komt die meer uiterlijke veranderingen meebrengt? Het uiterlijk van instellingen, klok en mail zijn namelijk al wel gewijzigd
Verwijderd
Is nog in een experimentele fase. Ik probeer het niet..guapper schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:31:
Iemand ART al getest of geactiveerd? (In het menu '{} opties voor ontwikkelaars'.)
Ik vind de moto g al snel genoeg zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 15:37 ]
Ik heb ART aanstaan en alles werkt wel goed, nog geen zaken ontmoet die niet werken.
Verwijderd
Art is een doorontwikkeling van droid booster. Google heeft dit een tijdeje geleden overgenomen.Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:51:
wat houdt ART in?
De prestaties zouden beter zijn dan die van de normale dalvik runtime
ART = Android RunTime. Deze vervangt de Dalvik engine.Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:51:
wat houdt ART in?
Heeft iemand de philips lader van de Action gekocht? Zo ja merk je veel verschil me de standaard oplader die er bij zit?
Verwijderd
Alle laders zij 5 V , alleen het aantal ampere kan verschillen. Hoe hoger, hoe sneller je mob oplaad. Ik heb een adapter van 1000A en die werkt prima. De kwaliteit van de lader zou wel goed zijn. Tis philips dus.bloodlynx schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:56:
Heeft iemand de philips lader van de Action gekocht? Zo ja merk je veel verschil me de standaard oplader die er bij zit?
Verwijderd
Is de telefoon ook echt sneller of merk je niks??vanengelandt schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:41:
Ik heb ART aanstaan en alles werkt wel goed, nog geen zaken ontmoet die niet werken.
Ik heb het eens aangezet en merk op het eerste zicht niet zoveel verschil. Het zal vast sneller zijn, mar dat zit eerder in de milliseconden dan seconden. Als je art VS dalvik op youtube zoekt zie je dat ook. Misschien omdat het nog maar een experimentele versie is die nog niet geoptimaliseerd is op snelheid maar enkel bedoeld is om te testen voor ontwikkelaars, hence 'opties voor ontwikkelaars'Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:31:
[...]
Is de telefoon ook echt sneller of merk je niks??
Om nog wat preciezer te zijn over het signaalsterkte verlies als je de achterkant van de Moto G (half) afschermt met je hand heb ik Wifi Analyzer gedownload. 5-10 db verlies als ik alleen de onderkant afscherm op mijn wifi connectie!!!max3D schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:01:
[...]
Ik heb het wat preciezer bekeken en het lijkt alsof mijn Wifi signaal naar beneden gaat als ik hem boven vasthoud en mijn GSM signaal als ik hem onderaan vasthou. Lullig want bij bellen heb ik juist de onderste helf in mijn hand.
Zijn er echt maar drie mensen met dit probleem op Got?
Oke, thanks! Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk de Moto Gsobbereng schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 02:16:
[...]
Wel, de S3 mini is kleiner, handzamer, lichter, heeft perfecte zwartwaardes, NFC, verwisselbare batterij en SD kaart opslag, maar op álle andere gebieden domineert de Moto G![]()
De S3 mini is een S3 met gebroken poten, die niet helemaal meer mee kan, terwijl de Moto G nog 1 en misschien 2 jaar relevant zal blijven en is meer vergelijkbaar met de S3.
Voor nieuwe gebruikers is Touchwiz ook misschien initieel gemakkelijker dan clean Android, en met de iets grotere Moto G moet je meer opletten voor vallen, maar het blijft véruit de betere aanschaf.
Over 4.4: hier ook nog geen update na volledig opladen en telloze keren heropstarten(Franse 16GB).
Vervolg Mediaserver-issue.
Draai nog steeds op 4.3.....
Na deïnstallatie van achtereenvolgens Skype en Shazam verdween Mediaserver uit de accu-stats.
Omdat ik n trouw gebruiker ben, alleen Skype weer geïnstalleerd en zo'n 14 uur laten draaien en jahoor dáar was de Mediaserver ook weer met n aandeel van 58% !
Om n beeld te krijgen of het hier alleen statistiek betreft heb ik, min of meer anekdoties maar naar mijn smaak voldoende betrouwbaar, de snelheid van het accuverbruik bijgehouden met n volle accu als vertrekpunt en met n zelfde soort gebruik vd telefoon en zn overige funkties.
Zonder Shazam en Skype gebruikte mn Motootje gedurende 14 uur gemiddeld gebruik ongeveer 28% van zn acculading.
Met Skype (maar zonder Shazam) over n zelfde periode gemeten liep dat verbruik op naar 43%
Persoonlijke conclusie: Skype slurpt op Android 4.3 en zal moeten wachten op betere tijden...
Ga eenzelfde testje niet met Shazam doen.
Vind ik sowieso een lomp appje
Tot zover mijn bescheiden bevindingen.
Draai nog steeds op 4.3.....
Na deïnstallatie van achtereenvolgens Skype en Shazam verdween Mediaserver uit de accu-stats.
Omdat ik n trouw gebruiker ben, alleen Skype weer geïnstalleerd en zo'n 14 uur laten draaien en jahoor dáar was de Mediaserver ook weer met n aandeel van 58% !
Om n beeld te krijgen of het hier alleen statistiek betreft heb ik, min of meer anekdoties maar naar mijn smaak voldoende betrouwbaar, de snelheid van het accuverbruik bijgehouden met n volle accu als vertrekpunt en met n zelfde soort gebruik vd telefoon en zn overige funkties.
Zonder Shazam en Skype gebruikte mn Motootje gedurende 14 uur gemiddeld gebruik ongeveer 28% van zn acculading.
Met Skype (maar zonder Shazam) over n zelfde periode gemeten liep dat verbruik op naar 43%
Persoonlijke conclusie: Skype slurpt op Android 4.3 en zal moeten wachten op betere tijden...
Ga eenzelfde testje niet met Shazam doen.
Vind ik sowieso een lomp appje
Tot zover mijn bescheiden bevindingen.
Maar goed dat ik geen skype op mn mobiel heb gezet.
Anders zou ik hier in Singapore in de problemen komen.
Gebruik mijn mobiel nu meer dan in Nederland. Kom makkelijk de dag door met ruim 4 uur screen on time. Hierbij zit bellen, whatsapp, redelijk wat browsen, facebook en wat niet.
Al kom ik niet makkelijk aan de 5 uur screen on time. Ookal heb ik 3g en wifi uit als hij in mn zak zit.
Anders zou ik hier in Singapore in de problemen komen.
Gebruik mijn mobiel nu meer dan in Nederland. Kom makkelijk de dag door met ruim 4 uur screen on time. Hierbij zit bellen, whatsapp, redelijk wat browsen, facebook en wat niet.
Al kom ik niet makkelijk aan de 5 uur screen on time. Ookal heb ik 3g en wifi uit als hij in mn zak zit.
Verwijderd
Gisteren Moto G 16Gb opgehaald bij Belsimpel in Groningen. Levertijd: binnen 2 dagen! Mooi toestel, ben er zeer tevreden mee.
Sinds gisteren mijn Moto G 16GB binnen via Amazon.co.uk (maandag besteld, gratis verzending).
Eerste ervaring:
- geleverd zonder oplader, zonder headset, met micro usb kabeltje (wit)
- razendsnel (snappy), daardoor prettige user experience
- ligt prettig in de hand, dit formaat is wel het maximale dat ik met 1 hand kan bedienen
- prachtig scherm, scherpe weergave, geen vetvlekken door gorilla glass
- aan/uit knop voelt inderdaad beetje gammel
- standaard toetsenbord geen woordenboek (opgelost met Swiftkey)
- Android 4.3 nog even wennen (ik kom van 4.1.2 met Samsung Touchwiz)
- constant je providernaam in statusbalk is ronduit irritant (iemand een idee om dit weg te krijgen?)
- ik mis wat shortcuts in het notification centre (swipe vanaf bovenkant omlaag) die op Samsung wel zaten, zoals bijv: data aan/uit, automatische rotatie aan/uit, wifi aan/uit, dit zou ik graag weer willen, anyone?
- geen Skype of Shazaam geinstalleerd, dus probleem met Media Server accugebruik
Maar overall: erg blij met deze aankoop
Eerste ervaring:
- geleverd zonder oplader, zonder headset, met micro usb kabeltje (wit)
- razendsnel (snappy), daardoor prettige user experience
- ligt prettig in de hand, dit formaat is wel het maximale dat ik met 1 hand kan bedienen
- prachtig scherm, scherpe weergave, geen vetvlekken door gorilla glass
- aan/uit knop voelt inderdaad beetje gammel
- standaard toetsenbord geen woordenboek (opgelost met Swiftkey)
- Android 4.3 nog even wennen (ik kom van 4.1.2 met Samsung Touchwiz)
- constant je providernaam in statusbalk is ronduit irritant (iemand een idee om dit weg te krijgen?)
- ik mis wat shortcuts in het notification centre (swipe vanaf bovenkant omlaag) die op Samsung wel zaten, zoals bijv: data aan/uit, automatische rotatie aan/uit, wifi aan/uit, dit zou ik graag weer willen, anyone?
- geen Skype of Shazaam geinstalleerd, dus probleem met Media Server accugebruik
Maar overall: erg blij met deze aankoop
[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh1981 op 10-01-2014 10:55 ]
Ik heb dit erop gezet en werkt fijn: Google Play: Settings ExtendedBartjuh1981 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:53:
Woordenboek heb ik opgelost met Google Keyboard APK (zie eerder dit topic)
Providernaam vereist vlgs mij rooten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2596525
Je kan ook widgetsoid installeren om snelkoppeling doorheen je systeem zoals notificatiebalk toe te voegen of power toggles does the trick as well
Errug handig, bedankt voor de tip![b]
Ik heb dit erop gezet en werkt fijn: Google Play: Settings Extended
Hier een paar leuke camera shots. Vind dat de kleuren er best goes uitkomen.
http://imgur.com/GbOmTHq
http://imgur.com/VgrozIF
http://imgur.com/1YYwJuB
Ik heb de mijne nu ook een week (van Belsimpel), als ik wist dat de 16GB er aan zat te komen had ik nog een weekje gewacht!Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:58:
Gisteren Moto G 16Gb opgehaald bij Belsimpel in Groningen. Levertijd: binnen 2 dagen! Mooi toestel, ben er zeer tevreden mee.
Nou, kijk eens naar deze:LunaTempesta schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:12:
Hier een paar leuke camera shots. Vind dat de kleuren er best goes uitkomen.
http://i.imgur.com/1YYwJuB.jpg
Alles lijkt wel uitgesmeerd qua details, vind het nog niet geweldig.. Zijn deze gemaakt met 4.4.2 of met de 4.3 versie?
Dar gras vooraan ziet er idd niet uit. Lijkt te maken te hebben met maskering/verscherping/anti-noise bewerkingen, of jpg compressie. De details en scherpte bij de bladeren van de bananenboom zijn beter, maar daar zit ook meer contrast in.hars73 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:57:
[...]
Nou, kijk eens naar deze:
http://i.imgur.com/1YYwJuB.jpg
Alles lijkt wel uitgesmeerd qua details, vind het nog niet geweldig.. Zijn deze gemaakt met 4.4.2 of met de 4.3 versie?
De bomen achterin zijn ook een ramp... en al het gras aan de linkerkant ook.guapper schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:01:
[...]
Dar gras vooraan ziet er idd niet uit. Lijkt te maken te hebben met maskering/verscherping/anti-noise bewerkingen, of jpg compressie. De details en scherpte bij de bladeren van de bananenboom zijn beter, maar daar zit ook meer contrast in.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.