Vorige week zat ik met hetzelfde probleem, skype verwijderen heeft dit opgelost.TFHfony schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:24:
Hier dus niet meer: Ik heb de MediaServer bug: Dit "programma" vreet gemiddeld rond de 58% van mijn accu leeg. Ik ga nu alle media er eens afhalen en de telefoon uit/aan zetten om te kijken of dit het oplost. Maar ipv 3 dagen gaat hij nu dus ineens nog maar 1,5 dag op een accu mee
Ja ik dus ook, als je de achterkant van de moto volledig bedekt met je vlakke hand (dus zoals je het aan je oor zou houden) dan valt het gsm signaal bijna helemaal weg.prinsmp schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:42:
Nu een dag in het bezin van een moto g. Mijn signaalsterkte van het netwerk schommelt constant tussen 1 steepje en volledig signaal. Met al mijn oude tel nooit last van gehad. Hebben jullie dat ook?
Signaal komt weer op sterkte als je de achterkant weer vrij zicht geeft.
Hmmm, ik heb Skype er inderdaad sinds een ruime week op staan. Mocht het verwijderen van de media niet geholpen hebben, dan zal ik inderdaad Skype er eens af mikken.Volvados schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:28:
[...]
Vorige week zat ik met hetzelfde probleem, skype verwijderen heeft dit opgelost.
Zou trouwens wel een slechte zaak zijn
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dit is een Android-probleem, zover ik weet niet specifiek een probeem van Motorola. Mijn Xperia P had er ook last van...TFHfony schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:43:
[...]
Hmmm, ik heb Skype er inderdaad sinds een ruime week op staan. Mocht het verwijderen van de media niet geholpen hebben, dan zal ik inderdaad Skype er eens af mikken.
Zou trouwens wel een slechte zaak zijn
Ik moet zeggen dat ik echt heel erg onder de indruk ben van de accuduur! Nu al 1,5 dag in gebruik (normaal gebruik) en nog steeds 40% batterij over

Eerste kerstdag de moto G 16 GB besteld op amazon.fr (omdat .co.uk hem niet op voorraad had). Gister kwam hij binnen.
Mijn zus is er blij mee (kwam van een wildfire S af.).
Ik moet zeggen dat ik ook echt onder de indruk ben van wat deze telefoon kan, voor deze prijs!
Mijn zus is er blij mee (kwam van een wildfire S af.).
Ik moet zeggen dat ik ook echt onder de indruk ben van wat deze telefoon kan, voor deze prijs!
Vorige week de 16Gb besteld bij Amazon.uk, vandaag als cadeau aan mijn vrouw gegeven. Wat een fantastisch ding, prachtig scherm kwa kleuren, lekker snel en ligt goed in de hand.
Vanavond maar eens lekker mee spelen maar zo op basis van de eerste ervaringen snap ik niet dat je 400 euro meer wilt neerleggen voor een High end toestel.
Vanavond maar eens lekker mee spelen maar zo op basis van de eerste ervaringen snap ik niet dat je 400 euro meer wilt neerleggen voor een High end toestel.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Is dat het? Niet eens aan gedacht. Dan zit de antenne precies op een vervelende plek.famier schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:35:
[...]
Ja ik dus ook, als je de achterkant van de moto volledig bedekt met je vlakke hand (dus zoals je het aan je oor zou houden) dan valt het gsm signaal bijna helemaal weg.
Signaal komt weer op sterkte als je de achterkant weer vrij zicht geeft.
Probleem compleet op gelost.LunaTempesta schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:49:
[...]
Ahh natuurlijk! Wel gek dat op mijn note roaming nooit aan stond.
SIM instellingen / gegevens waren compleet verdwenen. Via de telfort website alles weer ingevult.
Geen idee waarom dat ineens allemaal weg was.
Moest jij ook roaming aanzetten om mobiel internet te activeren? Zonder roaming krijg ik namelijk geen internet verbinding buiten wifi.LunaTempesta schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:27:
[...]
Probleem compleet op gelost.
SIM instellingen / gegevens waren compleet verdwenen. Via de telfort website alles weer ingevult.
Geen idee waarom dat ineens allemaal weg was.
Ja. Dat verbaaste mij dus ook maar het antwoord:
soskes schreef op zondag 29 december 2013 @ 07:49:
Ligt er volgens mij aan welke provider je hebt. Ik weet dat Telfort en HI roemen op het netwerk van KPN.
Telfort is toch de enige die roamt? Hi roamt niet op het netwerk van KPN.soskes schreef op zondag 29 december 2013 @ 07:49:
Ligt er volgens mij aan welke provider je hebt. Ik weet dat Telfort en HI roemen op het netwerk van KPN.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja echter met mijn oude HTC was roaming altijd uitgeschakeld. Ligt dus aan de moto g denk ik. Trouwens moet je bij mobiele providers dan wel telfort selecteren? Als hij op auto select staat voor providers, dan zou hij toch in theorie kunnen gaan roamen op een ander netwerk? Of zit ik nu volledig mis?
Ik moet ook roamen met Tele2.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Misschien kan het zijn dat de Moto G fijner is afgesteld, sneller aangeeft in streepjes dat het signaal zwakker is? Ik merk toch niet veel verschil in netwerkgevoeligheid en negeer het aantal streepjes toch snel. Mijn vorige toestel was een chinese smartphone (Cubot GT99) en die gaf altijd vol bereik, maar die netwerkgevoeligheid was toch minder goedprinsmp schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:42:
Nu een dag in het bezin van een moto g. Mijn signaalsterkte van het netwerk schommelt constant tussen 1 steepje en volledig signaal. Met al mijn oude tel nooit last van gehad. Hebben jullie dat ook?
En inderdaad. De mediaserver bug is weg met het verwijderen van Skypekepler schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:26:
[...]
Dit is een Android-probleem, zover ik weet niet specifiek een probeem van Motorola. Mijn Xperia P had er ook last van...
Ik moet zeggen dat ik echt heel erg onder de indruk ben van de accuduur! Nu al 1,5 dag in gebruik (normaal gebruik) en nog steeds 40% batterij overEen verademing vergeleken met mijn Xperia P
Maargoed, eigenlijk wil ik niet zonder Skype Is er geen workaround oid?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ter bevestiging, bij mij was het verwijderen van Skype ook de oplossing.jb21 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:17:
[...]
Bij mijn zoon loste het uninstallen van skype het probleem op.
Op XDA werkt dat ook voor velen (niet voor iedereen).
http://forum.xda-develope...p?p=48631128&postcount=25
Algemeen: Ik heb hem gekocht (Amazon.co.uk) als upgrade van mijn SGS1 en tot nu toe zeer tevreden. Het enige minpuntje voor mij, zoals al eerder genoemd, is de camera.
Verwijderd
Ik heb het ook, mijn oude Samsung Galaxy Ace S5830i had prima bereik bij mij op zolder maar mijn nieuwe niet… en soms op eens wel.prinsmp schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:42:
Laat maar, famier heeft de 'fix' gegeven
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 13:14 ]
Removed.
[ Voor 96% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:15 ]
Ik weet niet de aanbevolen specs. Wat ik wel weet is dat mijn oude SGS1 lader van 700mA geen probleem heeft met het opladen van de Moto G. Het enige "probleem" is dat de laadtijd langer is ten opzichte van bijvoorbeeld een 1000mA lader.bloodyus schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:32:
Even een vraagje over de eventuele wall-charger:
Ik heb een oude Xperia charger nog liggen met 5V en 800mA output.
Zag dat bijna alle smartphones 5V output hebben, maar dat de Ampere nog wel eens kan verschillen, kan dit problemen opleveren als ik de Moto G hier aan hang?
Weet iemand wat de aanbevolen specificaties zijn voor de wall-charger van de Moto G?
Ik heb een 2mA charger van mn oude Note 2 die de telefoon in een ~3 uur vrijwel vol laad.
Ik heb ook nog een 1.4mA? van mn Nexus 7 liggen, misschien moet ik het daar ook eens mee proberen of het verschil maakt. Maar ik denk dat het niet veel uit zou maken.
Ik heb ook nog een 1.4mA? van mn Nexus 7 liggen, misschien moet ik het daar ook eens mee proberen of het verschil maakt. Maar ik denk dat het niet veel uit zou maken.
Removed.
[ Voor 98% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:16 ]
Op de support site van Motorola staat:
Dus het maakt volgens mij niet uit.What is the maximum rated charger that Moto-G supports?
Most chargers are supported, however Moto-G will limit the charge current up to 1.5A. See user manual for preferred Motorola chargers.
Removed.
[ Voor 95% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:33 ]
Ik heb het ook nooit anders gezien: Roamen op het Telfort netwerk met een Android. Ik had zelf ten tijde van mijn HTC Desire (Android 2.1/2.2/2.3) ook Telfort en daar was het niet anders. Een vriend met een Huawei G615 (Android 4.0) heeft hetzelfde. Telfort moet zijn settings eens aanpassen.prinsmp schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:50:
Ja echter met mijn oude HTC was roaming altijd uitgeschakeld. Ligt dus aan de moto g denk ik. Trouwens moet je bij mobiele providers dan wel telfort selecteren? Als hij op auto select staat voor providers, dan zou hij toch in theorie kunnen gaan roamen op een ander netwerk? Of zit ik nu volledig mis?
Hier staat trouwens een mogelijke workaround voor mensen bij de grens die niet in het buitenland willen roamen: https://forum.telfort.nl/...ng-android-roaming-22107/
Verwijderd
Heeft iemand enig idee waarom deze oplader niet goed werkt met de moto g?
http://www.amazon.co.uk/dp/B0038PECX0/
Output = 5V, 1A
Als de accu beneden ~70% is werkt de oplader niet goed, het bliksem symbooltje flits af en toe in beeld maar de telefoon wordt nauwelijks opgeladen. De lader werkt wel goed met een mp3 speler en het ligt ook niet aan het kabeltje. De telefoon laad wel op aan de laptop.
http://www.amazon.co.uk/dp/B0038PECX0/
Output = 5V, 1A
Als de accu beneden ~70% is werkt de oplader niet goed, het bliksem symbooltje flits af en toe in beeld maar de telefoon wordt nauwelijks opgeladen. De lader werkt wel goed met een mp3 speler en het ligt ook niet aan het kabeltje. De telefoon laad wel op aan de laptop.
Motorola's zijn heel gevoelig voor laders. Zoals ook eerder is gemeld in het topic. De electronica in jouw lader kan niet overweg met de accu van de Moto. Slimme laders (bijna alle nieuwe) laden in 3 stappen. Tot ongeveer 70/80%, daarna tot ongeveer 90% en nog een stap (eigenlijk meer op spanning houden dan laden). Motorola laders zijn vrij stabiel en de telefoons zijn hierop afgestemd.
Stukje leesvoer:
http://www.righto.com/201...gers-in-lab-apple-is.html
Stukje leesvoer:
http://www.righto.com/201...gers-in-lab-apple-is.html
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Nog nooit over nagedacht. Zonder de laatste stap (CV) krijg je een lipo/li-ion cel inderdaad niet vol. Faken andere mobieltjes die 100% dan?
[ Voor 3% gewijzigd door lutkeveld op 30-12-2013 16:39 ]
druk en typefouten voorbehouden
heb vandaag een moto g 8gb
Kom van een xperia z af, gebroken glas en wilde geen 100 euro betalen voor een nieuwe lcd en nog eens 3 weken wachten uit china.
Ik heb al reviews gelezen en was een beetje sceptisch, maar wat een ding!
alles wat ik met de Z deed doe ik nu met de moto G .
Alle apps behalve tomtom staan erop en heb nog ruim 4gb over. Ik speel dan ook geen games erop, maar toch plants vs zombies 2 erop geinstalleerd en doet het gewoon prima. dus af en toe een spelletje erop kan prima
Kom van een xperia z af, gebroken glas en wilde geen 100 euro betalen voor een nieuwe lcd en nog eens 3 weken wachten uit china.
Ik heb al reviews gelezen en was een beetje sceptisch, maar wat een ding!
alles wat ik met de Z deed doe ik nu met de moto G .
Alle apps behalve tomtom staan erop en heb nog ruim 4gb over. Ik speel dan ook geen games erop, maar toch plants vs zombies 2 erop geinstalleerd en doet het gewoon prima. dus af en toe een spelletje erop kan prima
Verwijderd
Interessante link.
De lader is dus gemaakt voor een Apple product waardoor het voor andere apparaten kan lijken dat de lader niet meer dan 0.5A kan leveren (de originele USB 2 standaard). De Motorola vind dat dan blijkbaar net te weinig.
Ik heb me nooit gerealiseerd dat er zoveel verschil in de USB implementaties zat. Wist al wel dat de no-name laders niet te vertrouwen zijn.
Ik las hier trouwens dat de Moto G met 1.5A kan laden.
https://motorola-global-p.../30,6720,9050/action/auth
Ben ik even blij dat ik destijds al 2.1A laders heb gekocht.
Die komen nu mooi van pas en zo heb ik mn telo straks net weer iets sneller vol
https://motorola-global-p.../30,6720,9050/action/auth
Ben ik even blij dat ik destijds al 2.1A laders heb gekocht.
Die komen nu mooi van pas en zo heb ik mn telo straks net weer iets sneller vol
Beetje offtopic misschien, maar bij de Action zijn nu Philips duo USB 2.1A laders te koop voor 3,99 per stuk
http://www.action.nl/prod...iewid/10/favoritelistid/1
Ik heb zelf geen Moto G, maar mijn nieuwe iFive X2 tablet laadt ie prima op, net als de Samsung S3 van m'n vrouw.
http://www.action.nl/prod...iewid/10/favoritelistid/1
Ik heb zelf geen Moto G, maar mijn nieuwe iFive X2 tablet laadt ie prima op, net als de Samsung S3 van m'n vrouw.
^mooie tip. Nog snel eentje aanschaffen morgen voordat ik naar het buitenland ga.
ontopic
Is er hier ook iemand die met Chrome last heeft van een flikkerend scherm? Eigenlijk alleen als je door tabladen heen zit te kijken.
ontopic
Is er hier ook iemand die met Chrome last heeft van een flikkerend scherm? Eigenlijk alleen als je door tabladen heen zit te kijken.
Kwam vandaag thuis, had gisteren roaming uitgezet tijdens het spelen en was vergeten dat ik dit dus nodig heb met Tele2 (zoals elders valt te lezen). Kortom geen internet maar heb ondertussen wel gebeld voor ruim 30 minuten, en hij heeft dus verder 7,5 uur standby gelegen plus 2 sms'sjes verzonden. Kijk ik thuis op de batterij status: 98%rgras schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:49:
Volgens mij is er iets mis met mijn toestel, de batterij gaat namelijk niet leeg..
[afbeelding]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
En hoeveel keren heb je de accu al geladen en ontladen? ( Dat is van belang omdat Android op basis van die informatie moet inschatten hoe het met de acculading staat.)Freakie1NL schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:17:
[...]
Kwam vandaag thuis, had gisteren roaming uitgezet tijdens het spelen en was vergeten dat ik dit dus nodig heb met Tele2 (zoals elders valt te lezen). Kortom geen internet maar heb ondertussen wel gebeld voor ruim 30 minuten, en hij heeft dus verder 7,5 uur standby gelegen plus 2 sms'sjes verzonden. Kijk ik thuis op de batterij status: 98%
Al met al indrukwekkende cijfers.
Yip, heb ik ook. Vrij ergerlijk Ook dat heropende tabs eerst een 'touch' moeten hebben voor ze het scherm updaten. Daarvoor blijft het wit.LunaTempesta schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:12:
^mooie tip. Nog snel eentje aanschaffen morgen voordat ik naar het buitenland ga.
ontopic
Zit er geen lader bij als je moto g koopt?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
bij duitse amazon iig welAmaze86 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 02:19:
Bij de Amazon.fr zit er iig een lader bij, bij de 16GB versie. Geen idee over de 8GB.Amaze86 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 02:19:
Heb het toestel nu enkele dagen en moet zeggen dat het prima bevalt. Mooi scherm en lekker rap.
Er is echter één probleempje.. De wifi verbinding loopt soms vast. In dit geval heb ik wel verbinding met de router (kennelijk) alleen zit internet helemaal vast. Alleen door opnieuw opstarten of wifi aan/uit werkt de verbinding weer. Dit is best irritant. Zeker ook omdat ik geen data-abo bij mn telefoon heb en dus volledig gebruik maak van wifi.
Kennen jullie dit probleem en weten jullie een oplossing?
Er is echter één probleempje.. De wifi verbinding loopt soms vast. In dit geval heb ik wel verbinding met de router (kennelijk) alleen zit internet helemaal vast. Alleen door opnieuw opstarten of wifi aan/uit werkt de verbinding weer. Dit is best irritant. Zeker ook omdat ik geen data-abo bij mn telefoon heb en dus volledig gebruik maak van wifi.
Ik heb 'm nu ook een paar dagen, maar het wifi-probleem ben ik (nog) niet tegengekomen. Zou trouwens wel een Androidbug kunnen zijn; ik had hetzelfde probleem bij de Xperia U.
Was eerst ook blij dat Amazon.de toch een lader had meegeleverd
Gezien het NSA-nieuws van gisteren geeft het toch een wrange nasmaak
Gezien het NSA-nieuws van gisteren geeft het toch een wrange nasmaak
Ik zal de 4.4 update afwachten.. misschien dat t probleem daarmee is verholpen
Het wifi probleem heb ik ook 1x gehad. Bij mij werkte alleen hem helemaal opnieuw opstarten. Hopelijk helpt kitkat.masterzzs1984 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:06:
Heb het toestel nu enkele dagen en moet zeggen dat het prima bevalt. Mooi scherm en lekker rap.
Heeft iemand al kitkat? (https://motorola-global-e...reg/571742/kw/uk%20kitkat) gepost 28/12/2013 volgens de zoek functie.
Verwijderd
Heb zojuist de 16gb versie besteld bij amazon.co.uk daar was hij vandaag weer in stock. Ben benieuwd nadat mijn Galaxy S3 was gestolen heb ik heel lang met een windows phone gelopen wat niet mijn besturingssysteem is. Doe mij maar android
Verwijderd
Ik heb het nog niet. Verwacht het begin januari.Heino0 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:35:
[...]
Het wifi probleem heb ik ook 1x gehad. Bij mij werkte alleen hem helemaal opnieuw opstarten. Hopelijk helpt kitkat.
Heeft iemand al kitkat? (https://motorola-global-e...reg/571742/kw/uk%20kitkat) gepost 28/12/2013 volgens de zoek functie.
Prettige jaarwisseling iedereen!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 13:25 ]
Ik heb nu ineens dat Motorola Assist mijn batterij volledig leeg trekt... nog iemand met dit probleem? (sinds vandaag)
Oplossing van Moto G support
Gerald Ray: Over the last 2 weeks, the device has not been power cycled at least once within a 48 hour period.
Gerald Ray: It is recommended that you power cycle your device at least once every 24 hours. Power cycling a device will clear its memory, empty its cache and release any AP (app processor) stuck situations, improving its overall performance.
Gerald Ray: You may try performing Clear Partition. This will remove any temporary files that may be causing the problem, but will not delete your files or settings.
Gerald Ray: 1. With the phone powered off, press the VOL UP + VOL DOWN KEY together + POWER KEY .
2. The device will display different BOOT OPTIONS.
3. Use the VOL DOWN Key to SCROLL to Recovery and VOL UP Key to SELECT
Tip: If the device reboots, you may have waited to long to make a selection, you will need to begin the process again.
4. The device will display the Motorola logo and then the Android in distress ( logo with Exclamation mark).
5. Press and hold the VOL DOWN key, then tap and release the VOL UP key.
Tip: You can try this step, holding the phone in landscape. If you are stuck on step 5, try a force reboot by pressing the power Key and Vol Down key, and start the process again.
6. The device will display additional menu options (Text will appear in BLUE) .
7. Use the VOL DOWN Key to scroll to wipe cache partition and the POWER Key to SELECT this option.
8. The device will then perform the partition wipe.
9. Once the Formatting is complete, press the POWER key to confirm a REBOOT.
10. The device will reboot and start the normal power up sequence.
[ Voor 87% gewijzigd door Steevo_S op 31-12-2013 13:44 ]
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Hoe is de kwaliteit van de FM-ontvanger? Is het sterk genoeg om ook de lokale radio op te vangen of alleen de grotere?
Ik zat er vanochtend even mee te spelen in de tram, via de automatische scan functie pikte ik in Den Haag zo'n 20 FM zenders op. Ik heb niet gekeken welke allemaal, maar het waren er een hoop. Nu op kantoor in Pijnacker vind ik vooral grote landelijke zenders (538, Q, 3FM, etc) maar ook RTV west. Kleinere zenders (radio Excellent Pijnacker) vind ik niet via automatisch scannen, en als ik handmatig de juiste frequentie kies, hoor ik (binnen) vooral ruis. Buiten zal het mogelijk beter zijn.
Zojuist ook ontvangen van amazon.fr! Inclusief Motorola lader en oordopjes in het doosje.
Ik zie alleen, omdat ik Tele2 heb, geen 'national' data roaming optie (dus roaming maar dan alleen binneland). Alleen Data roaming is een optie. Dit betekent dus dat ik zodra ik buitenlands netwerk zit, ik ook data aan heb, wat dus in de kosten loopt.. raar dat dit niet als optie meer erbij staat. Had ik wel met de Nexus S op elke Android versie (ook 4.3).
Iemand een oplossing?
En dan niet zoals dit: https://forum.telfort.nl/...ng-android-roaming-22107/
Het lijkt mij gewoon softwarematig?
Ik zie alleen, omdat ik Tele2 heb, geen 'national' data roaming optie (dus roaming maar dan alleen binneland). Alleen Data roaming is een optie. Dit betekent dus dat ik zodra ik buitenlands netwerk zit, ik ook data aan heb, wat dus in de kosten loopt.. raar dat dit niet als optie meer erbij staat. Had ik wel met de Nexus S op elke Android versie (ook 4.3).
Iemand een oplossing?
En dan niet zoals dit: https://forum.telfort.nl/...ng-android-roaming-22107/
Het lijkt mij gewoon softwarematig?
[ Voor 13% gewijzigd door Leauwie op 31-12-2013 16:03 . Reden: geen usb kabel meegekregen ]
Dit zou mee moeten vallen. Normaal gesproken moet je voor je je tele2 kaartje in het buitenland kan gebruiken eerste even je toestel uitzetten en weer aandoen en dan je pincode opgeven met een 1 er voor.Leauwie schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:54:
Zojuist ook ontvangen van amazon.fr! Inclusief Motorola adapter, datakabel en oordopjes in het doosje.
Iemand een oplossing?
Je zou voor het uitzetten even je dataroaming uit kunnen zetten. Het is een tikkie omslachtig, maar het werkt wel.
Waar is de Motorola flipcase cover (is dat de beste cover?) het goedkoopst en leverbaar?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Beschermd zoiets ook tegen vallen? Of vervult het meer als een screen protector? Ziet er mooi uit inderdaad, magneetje voor screen unlock is ook leuke feature.LunaTempesta schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:25:
Turquoise is beschikbaar op amazon.co.uk.
Een andere optie is even in de media markt kijken. Die hebben er af en toe eentje liggen. Verder zijn ze moeilijk te krijgen.
Ik heb zelf de dark blue flip cover. Erg blij mee.
[afbeelding]
Heeft iemand last van de 'mediaserver bug' hier zo? De mediaserver gebruikte bij mij tussen de 40-60 procent van elke batterij lading. Ik heb hier al even zitten zoeken en gevonden dat skype verwijderen zou moeten helpen. Ben het nu aan het proberen maar, lees her en der ook dat dat niet werkt voor sommige mensen.
Bovendien zou ik skype eigenlijk liever blijven gebruiken, weet iemand iets van een workaround?
Bovendien zou ik skype eigenlijk liever blijven gebruiken, weet iemand iets van een workaround?
In het buitenland nog nooit een 1 voor mijn pincode moeten zetten, misschien met oudere abonnementen zo?TFHfony schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:57:
[...]
Dit zou mee moeten vallen. Normaal gesproken moet je voor je je tele2 kaartje in het buitenland kan gebruiken eerste even je toestel uitzetten en weer aandoen en dan je pincode opgeven met een 1 er voor.
Je zou voor het uitzetten even je dataroaming uit kunnen zetten. Het is een tikkie omslachtig, maar het werkt wel.
Ik lees net dat het een aanpassing was in de Cyanogenmod (en andere Roms) dat je Nationale Gegevensroaming als optie had in Android. Jammer, ben namelijk niet echt van plan deze telefoon te rooten en customs roms te gaan gebruiken..
Ben niet echt een expert op het gebied van hoesjes en degelijke. Maar het materiaal is dik en stevig. Een stuk steviger dan de standaard achter kant. Mobieltje is ook wel iets dikker hierdoor, maar dat heb je er dan wel voor over. Ik denk dat hij wel tegen een val kan met dit hoesje. Het materiaal is dik, rubberachtig.Leauwie schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:09:
[...]
Beschermd zoiets ook tegen vallen? Of vervult het meer als een screen protector? Ziet er mooi uit inderdaad, magneetje voor screen unlock is ook leuke feature.
Magneetje is erg handig idd.
http://forum.xda-develope...p?p=48997791&postcount=58Heino0 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:35:Heeft iemand al kitkat? (https://motorola-global-e...reg/571742/kw/uk%20kitkat) gepost 28/12/2013 volgens de zoek functie.
UK krijgt al een update, het komt precies dichter bij, ik denk/hoop nog een klein weekje
Sorry verkeerd gelezen, hij heeft KitKat gesideload
[ Voor 7% gewijzigd door sieem op 31-12-2013 18:32 ]
Heeft iemand een oplossing voor het uitblijven van automatische spellingscontrole zoals hieronder ook beschreven? Kan je dat ergens aanzetten? Ik heb in dit topic gezocht, maar geen antwoord kunnen vinden.
Freakie1NL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:55:
Nu een halve week in bezit en de ***** wat een goed toestel, ongelofelijk dat dit voor 200 euro's kan. Batterij is echt tripple A, maandag en dinsdag gebruikt zoals mijn oude HTC (misschien zelf nog intensiever) en waar mijn oude HTC al maandag aan de lader moest had mijn Moto G dinsdag avond nog 40% over!
Verder is de bijna stock android heerlijk, vond HTC sence altijd wel fijn werker maar zo'n stock android bevalt echt een stuk beter.
Zit alleen met dat het auto-aanvullen of te wel spellings correcties (nog) niet werkt.
Wat ik ook typ, ik krijg geen suggestie en als ik iets fout typ dan staat het correcte woord ook niet weergeven. Zowel Engels als Nederlands heb ik dit probleem:
[afbeelding]
Heb het keyboard op systeem taal staan, welke weer op Nederlands staat.
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Ik heb net gelezen dat de dualsim versie met 16GB voor 15500 rupee in India uitkomt. Omgerekend 182€, maar reken wel op meerkosten voor import(couane) en evt. tussenpersoon. Nu nog een manier vinden om dat model naar NL te krijgen en dan kan ik mijn chinaphone vervangen door een mooie Moto G!
Op een andere site gelezen dat het een fabeltje is.Lord_Dain schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:42:
Ik heb net gelezen dat de dualsim versie met 16GB voor 15500 rupee in India uitkomt. Omgerekend 182€, maar reken wel op meerkosten voor import(couane) en evt. tussenpersoon. Nu nog een manier vinden om dat model naar NL te krijgen en dan kan ik mijn chinaphone vervangen door een mooie Moto G!
Wordt volgens mij toch meerdere malen aangegeven (correct me if I'm wrong). Je moet het Android toetsenbord gebruiken. De APK downloaden en (waarschijnlijk) via Google drive installeren.fraggel schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:39:
Heeft iemand een oplossing voor het uitblijven van automatische spellingscontrole zoals hieronder ook beschreven? Kan je dat ergens aanzetten? Ik heb in dit topic gezocht, maar geen antwoord kunnen vinden.
[...]
't zou kunnen dat het dualsim stuk een fabel is, op het motorola blog staat alles behalve dat er een dualsim variant uitkomt. http://motorola-blog.blog...exceptional-phone-at.htmlMizgala28 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 22:56:
[...]
Op een andere site gelezen dat het een fabeltje is.
Hij bestaat wel en wordt ook verkocht in Brazilië.
http://www.lojaoficialmot...campaign=btn-compre_agora
Nu nog de vraag of de dualsim variant buiten Brazilië verkocht gaat worden...
Morgen wordt een 16gb voor m'n vriendin bezorgd. Kun je de KitKat update ook ergens downloaden en installeren of moet je echt wachten tot je een melding op het toestel krijgt?
Je moet wachten, hij is in Nederland nog niet uit.
Ik heb een nieuw toetsenbord geïnstalleerd 'Go Keyboard' om precies te zijn. Dit werkt goed, is gratis en heeft een nederlands woordenboek. Vind het wel vreemd dat het standaard niet werkt.fraggel schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:39:
[...]
Iemand die ondertussen al een mooi hoesje tegen is gekomen?
Accu van deze telefoon is behoorlijk briljant. Ik gebruik het toestel zakelijk en hoef er daardoor alleen maar mee te bellen, dus continue bluetooth (carkit) aan, wifi springt aan bij activeren scherm maar gaat na verloop van tijd uit, Gmail niet syncen, de agenda wel, verder geen apps naast Swiftkey en ING op het toestel. Daarmee zit ik nu na 3 dagen en 19 uur op 66% acculading, 's nachts uiteraard op de vliegstand. Ik bel niet veel, desalniettemin indrukwekkend.
Tx voor je feedback. Die donkerblauwe flipcover is echt nergens meer te krijgen volgens mij.LunaTempesta schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:25:
Turquoise is beschikbaar op amazon.co.uk.
Een andere optie is even in de media markt kijken. Die hebben er af en toe eentje liggen. Verder zijn ze moeilijk te krijgen.
Ik heb zelf de dark blue flip cover. Erg blij mee.
[afbeelding]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Je kunt de apk van het Google Keyboard hier downloaden. Veel mensen zeggen dat je die apk dan kan installeren via Google Drive; dat werkte niet voor mij. Echter, toen ik mezelf de APK mailde en vervolgens via gmail opende ging het welSquinck schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:59:
[...]
Ik heb een nieuw toetsenbord geïnstalleerd 'Go Keyboard' om precies te zijn. Dit werkt goed, is gratis en heeft een nederlands woordenboek. Vind het wel vreemd dat het standaard niet werkt.
Ik heb deze recent gekocht voor 5 euro via iemand van marktplaats.tobitronics schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:12:
Iemand die ondertussen al een mooi hoesje tegen is gekomen?
http://www.amazon.co.uk/M...=8-1&keywords=moto+g+case
Mooi hoesje sluit perfect aan en komt tot net over de bovenrand zodat daar ook geen stof in kan komen.
Heb er ook nog een screenprotector op zitten.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Zo daar ist ie weer ..
Vandaag eindelijk dan mijn uitgebreide review van de Moto G 16GB.
Zoals altijd bespreek ik de bouwkwaliteit,scherm en draai ik ook wat benchmarks ..
Zoals altijd bespreek ik de bouwkwaliteit,scherm en draai ik ook wat benchmarks ..
Kan m niet vinden.........diquan2001 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:58:
Zo daar ist ie weer ..![]()
[video]
Heb je wellicht wat foto's? Maakt ie het toestel veel dikker?H.Boss schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:49:
[...]
Ik heb deze recent gekocht voor 5 euro via iemand van marktplaats.
http://www.amazon.co.uk/M...=8-1&keywords=moto+g+case
Mooi hoesje sluit perfect aan en komt tot net over de bovenrand zodat daar ook geen stof in kan komen.
Heb er ook nog een screenprotector op zitten.
Mijn eerste ervaringen:
+ Op mijn Moto G (16g) zit de aan en uitknop niet los. Geleverd via Amazon UK.
- Geluidskwaliteit via speakers is zoals al aangegeven prima. Via de hoofdtelefoon vind ik het persoonlijk wat minder (vergelijkingsmateriaal - een Apple touch 3e generatie - Spotify). Het geluid van het Apple toestelletje klinkt dan wat mij betreft net iets frisser via een hoofdtelefoon. Spotify heeft nu wel, zag ik, een equilizer in de nieuwste Android-versie.
Verder geen op en of aanmerkingen, voorzover dan.
+ Op mijn Moto G (16g) zit de aan en uitknop niet los. Geleverd via Amazon UK.
- Geluidskwaliteit via speakers is zoals al aangegeven prima. Via de hoofdtelefoon vind ik het persoonlijk wat minder (vergelijkingsmateriaal - een Apple touch 3e generatie - Spotify). Het geluid van het Apple toestelletje klinkt dan wat mij betreft net iets frisser via een hoofdtelefoon. Spotify heeft nu wel, zag ik, een equilizer in de nieuwste Android-versie.
Verder geen op en of aanmerkingen, voorzover dan.
Ik kan je bug in de dialer niet reproduceren.diquan2001 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:58:
[video]
Ik zit op dezelfde firmware/kernel. (Licht aangepast aangezien ik een Braziliaanse Dual SIm versie heb.)
Werkt de mic van iPhone oordopjes op de Moto G?
Op mn huidige HTC helaas niet, erg onhandig bij hardlopen.
Op mn huidige HTC helaas niet, erg onhandig bij hardlopen.
Getest en dat werkt. Ik heb een gesprek kunnen voeren met de apple mic/headphone op de moto g
Heb je review bekeken en ik ben weer een stap dichterbij om dit toestel aan te gaan schaffen.diquan2001 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:58:
[video]
Gebruik momenteel een Motorola Razr i , prima toestel maar voor de wat zwaardere games toch iets te low spec.
Tevens is de software support van Motorola voor de Razr i slecht, een keer een update gehad naar 4.1.2 jellybean en daarna niets meer.
Bij de Moto g is dit een ander verhaal natuurlijk omdat Motorola nu in handen is van google, het toestel wordt qua software support een soort 2e Nexus denk ik.
In ieder geval bedankt en hoop snel je unboxing video te zien van de Moto x.
Ow btw kopt het dat het notificatie led van dit toestel maar een kleur heeft ?
Heb dit namelijk ergens gelezen..
[ Voor 5% gewijzigd door taz3d_nl op 01-01-2014 22:28 ]
De notificatie led is alleen wit van kleur.
Verwijderd
Ik vind androidworld,nl altijd wel een chille site staan hebben ook een post voor must have apps of apps die handig zijn.dreamwalker schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:13:
Ik heb hem binnen!
Mooi toestel! (ik kom van een dump phone dus echt vergelijkings materiaal heb ik niet)
Ach, waarom ook niet
Een before and after:
[afbeelding]
Andere vraag hebben jullie een goeie site voor een beginnende android user?
Ik heb er echt geen kaas van gegeten.
ik vindt op android central ook altijd wel een goede android 101 artikelen die goed uitleggen wat mogelijk is.Andere vraag hebben jullie een goeie site voor een beginnende android user?
Ik heb er echt geen kaas van gegeten.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Waar hebben jullie je hoesjes/screenprotectors/cases gekocht?
Op ebay.nl kom ik wel een aantal goeie tegen.
o.a.
http://www.ebay.nl/itm/Bl...ash=item4617d883d9&_uhb=1
Op ebay.nl kom ik wel een aantal goeie tegen.
o.a.
http://www.ebay.nl/itm/Bl...ash=item4617d883d9&_uhb=1
[ Voor 45% gewijzigd door EdwardK123 op 02-01-2014 22:20 ]
klopt het dat er geen ned woordenboek opzit als je hem uit Engeland geïmporteerd hebt?
of zie ik iets over het hoofd...
Als je dit topic even doorleest dan weet je het.dreamwalker schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:08:
klopt het dat er geen ned woordenboek opzit als je hem uit Engeland geïmporteerd hebt?
Nadat ik eerst de mediaserver bug had (opgelost met factory reset, zie eerdere post), had ik nu ook dat motorola assist mjin batterij aan het leegzuigen was. Mijn oplossing was nu wel simplerer, ik hoefde alleen maar de slaap optie en niet-storen-tijdens-vergadering optie (oid) uit te zetten. Kortom, ik gebruik assist niet meer.Steevo_S schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:30:
Ik heb nu ineens dat Motorola Assist mijn batterij volledig leeg trekt... nog iemand met dit probleem? (sinds vandaag)
[...]
Ik heb deze besteld: http://www.amazon.de/mumb...orola-Moto/dp/B00GMO2CS6/EdwardK123 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:19:
Waar hebben jullie je hoesjes/screenprotectors/cases gekocht?
Past prima en alle controls ed blijven goed bereikbaar. Het scherm wordt niet direct beschermt maar omdat het rubber over de rand valt kan ie toch wat hebben als de telefoon op z'n buik ligt. Het geeft ook wat meer grip (vooral aan de zijkant) want ik was toch wel bang dat de Moto snel uit m'n handen ging vallen
[ Voor 0% gewijzigd door I_Alone op 03-01-2014 13:40 . Reden: typo ]
Bij mij heeft ie ook een tijd fanatiek m'n batterij leeggezogen maar is er ook weer zelf mee gestopt. Blijkbaar nog niet bugvrij dit tooltje dus heb ik deze voorlopig uitgezet.Steevo_S schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:30:
Mooi ding en ik zie er inderdaad veel van dat soort dingen langskomen. Ik denk echter dat een flipcase ook wel erg fijn kan zijn. Thanks voor de tip, en die hoesjes zijn goed betaalbaar!I_Alone schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:31:
[...]
Ik heb deze besteld: http://www.amazon.de/mumb...orola-Moto/dp/B00GMO2CS6/
Past prima en alle controls ed blijven goed bereikbaar. Het scherm wordt niet direct beschermt maar omdat het rubber over de rand valt kan ie toch wat hebben als de telefoon op z'n buik ligt. Het geeft ook wat meer grip (vooral aan de zijkant) want ik was toch wel bang dat de Moto snel uit m'n handen ging vallen
Ik heb ook zo'n TPU case gekocht via amazon. Is opzich wel redelijk beschermd nu, alleen het scherm natuurlijk niet. Ben wel van plan om zo een flipcover te kopen als ze eenmaal goed beschikbaar zijn maar ik denk dat die niet zo goed beschermd tegen vallen en stoten als de case die ik nu heb.
Heeft hier misschien iemand al ervaring met die flipcases? Als je gsm dan op een hoek valt, welke kans geef je hem?
Heeft hier misschien iemand al ervaring met die flipcases? Als je gsm dan op een hoek valt, welke kans geef je hem?
Heb deze cover besteld, zal ergens volgende week aankomen.
http://www.amazon.co.uk/d...85721_37038051_TE_3p_dp_1
http://www.amazon.co.uk/d...85721_37038051_TE_3p_dp_1
Wat is jullie ervaring met de gesprekskwaliteit? Bij mij is het wat blikkerig, en soms vallen korte stukjes ineens weg, alsof er een slechte verbinding is. Maar dit is volgens de netwerkstreepjes niet het geval. De andere partij lijkt het niet te horen.
Ook sinds een dag in bezit van een Moto G 8 gig, geleverd door Amazon.co.uk.
Bevalt me prima, prima scherm, voldoende snelheid. De camera is zoals al eerder gezegd niet heel goed, maar dat wist ik vantevoren. De accu lijkt ook dik in orde, net als de gesprekskwaliteit en de speaker.
Ik zoek nog wel een goede app waarbij ik automatisch Flightmode in kan stellen voor de nachtelijke uren, de apps die ik gevonden had blijken niet meer te werken na Android 4.2, Iemand een suggestie?
Bevalt me prima, prima scherm, voldoende snelheid. De camera is zoals al eerder gezegd niet heel goed, maar dat wist ik vantevoren. De accu lijkt ook dik in orde, net als de gesprekskwaliteit en de speaker.
Ik zoek nog wel een goede app waarbij ik automatisch Flightmode in kan stellen voor de nachtelijke uren, de apps die ik gevonden had blijken niet meer te werken na Android 4.2, Iemand een suggestie?
[ Voor 5% gewijzigd door Gretzkyus op 03-01-2014 16:49 ]
Je bent bekend met de instellingen voor 'stille uren' (onder geluidsinstellingen), waarmee je meldingen en andere notificaties kunt onderdrukken, maar waarmee je telefonisch wel bereikbaar blijft?Gretzkyus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:48:
[...]
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren ook de moto g. Prachtig toestel en nog beter dan dat ik had verwacht. Nu heb ik alleen twee problemen. Als ik een app versleep trilt de de telefoon weet iemand hoe je deze trilling(alle trillingen) uit zet. En de batterij waar iederee. Zo positief over is doet het bij mij niet zo goed. Kan dat de mediaserverbug zijn en hoe weet ik dit als ik bij batterij verbruik kijk staat daar "mediaserver 10%" is dat normaal?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.