• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
BREAKING NEWS! OTA 5.1 komt eraan voor 1st gen!

Hij is inmiddels gespot op BR (braziliaanse) toestellen. Het kan natuurlijk nog even duren voor hij in EU e.d. uitkomt maar feit is dat 1st gen blijkbaar de update uitgerold krijgt!

http://forum.xda-develope...oto-g-gpe-t3131337/page10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:25

slaay

Natuurbeleven.com

Het is zover ik kan zien, maar bij één persoon die de upgrade naar 5.1 heeft ontvangen.
Dus betrouwbaar wil ik het nog niet noemen.

Daarnaast is op dit bericht nog steeds geen vervolg gekomen:
https://plus.google.com/+DavidSchuster/posts/aRNEjUCEe77

En tenslotte op https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4 is hier ook nog niks over te vinden.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
Niet alleen dat, Moto E (2015) in VS en Moto G 2nd in Brazilië hebben ook al langere tijd 5.1, en dat al enkele maanden.

Voordat Motorola naar Lenovo ging kregen de Moto toestellen veel sneller een update, nu valt dat vies tegen als je niet in de VS of Brazilië woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

Lief Adje

Love is in the air

Mizgala28 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:50:
Niet alleen dat, Moto E (2015) in VS en Moto G 2nd in Brazilië hebben ook al langere tijd 5.1, en dat al enkele maanden.

Voordat Motorola naar Lenovo ging kregen de Moto toestellen veel sneller een update, nu valt dat vies tegen als je niet in de VS of Brazilië woont...
Moto G 2nd in Brazilië niet! dat is 5.02....

[ Voor 24% gewijzigd door Lief Adje op 28-08-2015 11:56 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
BREAKING NEWS! Cyanogenmod draait hier al maanden op Android 5.1.1! (1st gen Moto G)
;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 28-08-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
slaay schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:50:
Het is zover ik kan zien, maar bij één persoon die de upgrade naar 5.1 heeft ontvangen.
Dus betrouwbaar wil ik het nog niet noemen.

Daarnaast is op dit bericht nog steeds geen vervolg gekomen:
https://plus.google.com/+DavidSchuster/posts/aRNEjUCEe77

En tenslotte op https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4 is hier ook nog niks over te vinden.
Ondanks de nogal pessimistische sfeer hier geloof ik echt dat het eraan komt..

http://forum.xda-develope...oto-g-gpe-t3131337/page12

Stagefright vulnerability is ook gepatched lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Lord_Dain schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:57:
[...]

Hopelijk gaat het met Android M wat sneller. Ik zit echt te wachten op de volume toggles.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
Ik heb hier in dit topic gelezen dat sommige zeggen dat je moto g rooten geen invloed heeft op de garantie als je kan aantonen dat het defect niet door het rooten komt, maar ik heb net gepraat met de chat van Motorola (voor de zekerheid) en zij zeggen dat je garantie wel vervald wanneer je je moto g root waar je ook woont.
Tim:I've got a question about rooting my device (the moto g 2014 version). Does the warranty void in The Netherlands if I do that?
Sameer: Sorry to say but yes rooting the device will void the warranty of device.
Tim: Also in The Netherlands? Because I've read that if you can let them see the defect comes not by rooting your device the warranty does not void.
Sameer: Yes each and every device we have will be having the warranty policies same.
Tim: Alright, tank you very much!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Timbom schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:25:
Ik heb hier in dit topic gelezen dat sommige zeggen dat je moto g rooten geen invloed heeft op de garantie als je kan aantonen dat het defect niet door het rooten komt, maar ik heb net gepraat met de chat van Motorola (voor de zekerheid) en zij zeggen dat je garantie wel vervald wanneer je je moto g root waar je ook woont.
Tim:I've got a question about rooting my device (the moto g 2014 version). Does the warranty void in The Netherlands if I do that?
Sameer: Sorry to say but yes rooting the device will void the warranty of device.
Tim: Also in The Netherlands? Because I've read that if you can let them see the defect comes not by rooting your device the warranty does not void.
Sameer: Yes each and every device we have will be having the warranty policies same.
Tim: Alright, tank you very much!
IANAL, maar volgens mij moet je in Nederland voor garantie gewoon bij de winkel aankloppen waar je het product gekocht hebt. Je zou dan wel gewoon garantie moeten krijgen, als het defect niet door het rooten komt (zie bijvoorbeeld: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak). Je hebt dan niets met de fabrikant te maken.

Als de fabrikant garantie geeft, dan is dat een aanvulling op de rechten die je al hebt (zie bijvoorbeeld: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie). Het kan misschien dan wel zo zijn dat Motorola deze niet meer wil geven in geval van rooten.

In een enkel geval maak ik weleens gebruik van de garantie van de fabrikant, omdat deze beter is dan de normale garantie. Zo heb ik bij Logitech weleens gewoon een nieuw product opgestuurd gekregen bij een defect, zonder dat ze moeilijk deden. Volgens mij biedt Motorola niet echt een betere garantie, dan de normale garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbom
Dus als ik het goed begrijp is de winkel waar je het product hebt gekocht (in mijn geval Hollandsnieuwe) verantwoordelijk voor de garantie en is de garantie van de fabriek (als je die hebt) eigenlijk een soort "extra" service?
Pazzie schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

IANAL, maar volgens mij moet je in Nederland voor garantie gewoon bij de winkel aankloppen waar je het product gekocht hebt. Je zou dan wel gewoon garantie moeten krijgen, als het defect niet door het rooten komt (zie bijvoorbeeld: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak). Je hebt dan niets met de fabrikant te maken.

Als de fabrikant garantie geeft, dan is dat een aanvulling op de rechten die je al hebt (zie bijvoorbeeld: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie). Het kan misschien dan wel zo zijn dat Motorola deze niet meer wil geven in geval van rooten.

In een enkel geval maak ik weleens gebruik van de garantie van de fabrikant, omdat deze beter is dan de normale garantie. Zo heb ik bij Logitech weleens gewoon een nieuw product opgestuurd gekregen bij een defect, zonder dat ze moeilijk deden. Volgens mij biedt Motorola niet echt een betere garantie, dan de normale garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Timbom schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:11:
Dus als ik het goed begrijp is de winkel waar je het product hebt gekocht (in mijn geval Hollandsnieuwe) verantwoordelijk voor de garantie en is de garantie van de fabriek (als je die hebt) eigenlijk een soort "extra" service?
[...]
De Nederlandse tussenman is jouw verkoper. Volgens mij is in de Nederlandse wet vastgelegd dat als jij kunt aantonen dat het defect niet in verband staat met jouw softwarematige aanpassingen, het apparaat gewoon gerepareerd moet worden.

Maar tussen wet en realiteit zit nog een hele hoop willen en kunnen van de tussenman. Soms heb je geluk, soms weigeren ze ook botweg.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jeroenneman schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:04:
[...]

Hopelijk gaat het met Android M wat sneller. Ik zit echt te wachten op de volume toggles.
Ja dat is wel een gemis, zeker als je een keer xposed framework op je telefoon hebt gehad met Gravitybox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is ie niet te unrooten zodat ie weer in originele staat is voor je hem terugstuurd voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:09:
Is ie niet te unrooten zodat ie weer in originele staat is voor je hem terugstuurd voor garantie?
Ze kunnen zien dat jij hem hebt unlockt, wat sowieso gebeurt anders kun jij je telefoon niet rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Jeroenneman heeft gelijk. Nederlandse wet gaat boven de voorwaarden van de fabrikant. Jij hebt alleen met de shop waar je hem gekocht hebt te maken, die zijn verantwoordelijk voor wat ze je verkopen. Niet leuk voor hen, maar daar heb jij even geen boodschap aan. Het lullige is wel dat het een hoop gesoebat kan zijn. Waar moet je heen om je recht te halen als ze geen zin hebben mee te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Moto G 4G 8GB had Android 4.4 bij aankoop, dit werkte probleemloos. Een aantal dagen terug heb ik de update naar Android 5.1 gehad en sindsdien heb ik problemen met de wifi die wegvalt. Soms valt ook de mobiele data weg.

Ik heb een factory reset gedaan (volume-down + power-button voor 5 seconden ingedrukt houden en dan kiezen voor recovery). Helaas was dit geen oplossing.

In het menu wat je krijgt heb je de keuze uit:
- normal powerup
- recovery
- factory
- barcodes
- bp tools
- qcom

Volgens Motorola (website) moet ik dan kiezen voor recovery. Weet iemand wat de andere opties uit dit menu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Recovery lijkt me niet de goede optie, ik zou factory hebben gekozen.

Waarom doe je de factory reset niet vanuit de instellingen ->Backup en reset -> Fabrieksinstellingen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:35
Ceejay schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:08:
Jeroenneman heeft gelijk. Nederlandse wet gaat boven de voorwaarden van de fabrikant. Jij hebt alleen met de shop waar je hem gekocht hebt te maken, die zijn verantwoordelijk voor wat ze je verkopen. Niet leuk voor hen, maar daar heb jij even geen boodschap aan. Het lullige is wel dat het een hoop gesoebat kan zijn. Waar moet je heen om je recht te halen als ze geen zin hebben mee te werken?
Ik heb toevallig vorige week nog dezelfde vraag gesteld in het Moto X topic, maar nog niemand die er iets zinnigs op heeft kunnen zeggen.

Indien er niet wordt gereageerd op een aangetekende brief kun je je rechtsbijstand inschakelen, als je die hebt. Of de Consumentenbond, als je er lid van bent.

Wie van plan is zijn Moto te unlocken, raad ik sterk AF deze aan te schaffen bij Orange-store. Die verwijzen alleen door naar Motorola voor de fabrieksgarantie (welke vervalt bij unlocken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

vliegnerd

Nintendo fan.

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:54:
Ik heb een factory reset gedaan (volume-down + power-button voor 5 seconden ingedrukt houden en dan kiezen voor recovery). Helaas was dit geen oplossing.
Wat wil je bereiken?

Terug naar 4.4? Dan zul je die moeten installeren (en dat kan wellicht via de recovery). Maar een google search naar "moto g restore stock firmware" zal je wel helpen. Zoiets dus: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219

In 5.1 zorgen dat de Wifi niet meer wegvalt? Dan is een factory reset een optie. Je start dan met een "lege" Lollipop en moet alles opnieuw instellen. Je bent dan misschien direct een app kwijt die je Wifi verpest of een verkeerde instelling.
Een factory reset vind je na normaal opstarten in het instellingen menu bij "Backup and restore".

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Lord_Dain schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:57:
[...]

Niet pessimistisch bedoeld hoor! Was meer dat een persoon een upgrade heeft gehad en de officiële site nog geen enkele melding hier van heeft gemaakt.
Hopelijk gaat de uitrol een stuk sneller dan 5.0.2 die iets van 6 maanden heeft geduurd voordat alle versies van de moto g 1st gen de upgrade kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
slaay schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:30:
[...]

Niet pessimistisch bedoeld hoor! Was meer dat een persoon een upgrade heeft gehad en de officiële site nog geen enkele melding hier van heeft gemaakt.
Hopelijk gaat de uitrol een stuk sneller dan 5.0.2 die iets van 6 maanden heeft geduurd voordat alle versies van de moto g 1st gen de upgrade kregen.
In dat geval mogen ze dan opschieten, zelfs hun nieuwere telefoons hebben niet overal 5.1 (sommige alleen in bepaalde landen pas) en 5.1 kwam ergens in februari/maart uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Mizgala28 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:03:
[...]

In dat geval mogen ze dan opschieten, zelfs hun nieuwere telefoons hebben niet overal 5.1 (sommige alleen in bepaalde landen pas) en 5.1 kwam ergens in februari/maart uit...
Ik blijf het raar vinden dat de Motorola 1st gen met LTE wel de 5.1 heeft gekregen, maar de zonder LTE nog steeds niet.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Jeroenneman schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:05:
[...]

Ik blijf het raar vinden dat de Motorola 1st gen met LTE wel de 5.1 heeft gekregen, maar de zonder LTE nog steeds niet.. :?
Op zich niet zo vreemd, want ze begonnen met 5.0.2 op 22 januari voor de Moto G en zijn daarna begonnen met de Moto G 4G. Maar in de tussentijd is 5.1 gekomen en heeft men de keuze gemaakt om het proces voor de Moto G 4G te stoppen mbt Android 5.0.2 en opnieuw te starten voor Android 5.1.

Op https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4 kun je goed zien hoe lang het heeft geduurd voor 5.0.2 uitgerold was bij de Moto G 1st gen (en ook de 4G versie).

Uitgaande van de Moto G en de Moto G 4G krijgen we in de EU ongeveer een ruime maand later de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
<verzuchting> Wat een puinhoop is die update procedure van google/android toch eigenlijk </verzuchting>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ceejay schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:19:
<verzuchting> Wat een puinhoop is die update procedure van google/android toch eigenlijk </verzuchting>
Mijn grootste probleem is niet dat zooitje, maar hoe het updaten gebeurd.

Kunnen ze niet zoals Google gewoon IMG bestanden van Android online dumpen en dat "waaghalzen" die kunnen installeren zonder verlies van hun garantie?

Ik deed dat altijd vroeger en had daardoor direct de nieuwste Android op mijn Nexus 4, waar een kennis met Nexus 5 op de OTA wachtte waardoor hij soms 1,5 maande later de boel binnenkreeg.

Pff dat 1,5 maand zou leuk zijn Motorola, ik wacht al maanden voor 5.1 voor mijn Moto E 2015, en die is wel uit in de VS maar niet hier zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 10:34
Probleem met de nieuwe Moto G (2015). De camera app heeft een update gehad, waardoor ik nu de vrolijke melding 'camera bezet' krijg bij elke app die de camera nodig heeft. Updates verwijderen helpt niet, cache wissen ook niet, zelfs factory reset niet.

Hij is nog maar een week oud, dus hij kan binnen onder garantie, maar dit lijkt mij gewoon een softwareprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

humpus schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:12:
Probleem met de nieuwe Moto G (2015). De camera app heeft een update gehad, waardoor ik nu de vrolijke melding 'camera bezet' krijg bij elke app die de camera nodig heeft. Updates verwijderen helpt niet, cache wissen ook niet, zelfs factory reset niet.

Hij is nog maar een week oud, dus hij kan binnen onder garantie, maar dit lijkt mij gewoon een softwareprobleem?
Als je in de Play store kijkt bij die app, staan er reacties van mensen met zelfde problemen?
Vaak is dat een handige indicatie of het aan de software ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
Eéntje maar. Heb nu ook een hard reset gedaan via recovery menu: helaas.
Morgen gaat hij gewoon terug naar de winkel, ze zullen hem wel inruilen. Wel jammer dat het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
humpus schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:29:
Eéntje maar. Heb nu ook een hard reset gedaan via recovery menu: helaas.
Morgen gaat hij gewoon terug naar de winkel, ze zullen hem wel inruilen. Wel jammer dat het zo moet.
Je kan ook tijdelijk een andere app gebruiken, mijn zusje had ooit problemen met haar samsung camera, en ze loste het tijdelijk op met Google Camera.

Na een update heeft samsung het opgelost, dus wie weet kun jij even tijdelijk een andere app gebruiken? (want zoveel moeite, gedoe en werk is dat niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt nou die moto g 3th 16 gb/2gb??? waarom duurt die onzin zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
Mizgala28 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:50:
[...]

Je kan ook tijdelijk een andere app gebruiken, mijn zusje had ooit problemen met haar samsung camera, en ze loste het tijdelijk op met Google Camera.

Na een update heeft samsung het opgelost, dus wie weet kun jij even tijdelijk een andere app gebruiken? (want zoveel moeite, gedoe en werk is dat niet ;) )
Alle andere apps (google camera, fb messenger, qr scanners, etc) kunnen ook niet aan de camera. Zelfde melding: "de camera is bezet, herstart uw telefoon als dit probleem zich vaker voordoet."

Als een harde reset het niet oplost, zit er niet veel meer op vrees ik.
Telefoon is een kleine week oud, nooit geroot of unlocked of wat dan ook geweest.
Gewoon enkele dagen gebruikt en hij werkte perfect tot de update van motorala camera in de play store verscheen.

[ Voor 12% gewijzigd door humpus op 31-08-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:49

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb sinds een tijd een probleem met mijn Moto G eerste generatie (XT1032). Deze draait op Android 5.0.2. Het probleem zit 'm in de WiFi: Bij mijn ouders thuis zijn 2 WiFi-netwerken aanwezig, een 'normaal' netwerk en een gastnetwerk. Beiden zijn beveiligd met WPA2. Mijn telefoon heeft alleen de WPA2-code voor het normale netwerk, en niet voor het gastnetwerk. Toch probeert hij telkens met het gastnetwerk te connecten, wat niet lukt waardoor de WiFi niet werkt. Ik moet vervolgens handmatig aangeven dat hij met het normale netwerk moet connecten.

Hij zou het gastnetwerk niet moeten kennen, en elke keer als dit gebeurt laat ik hem het netwerk ook 'vergeten'. Toch blijft dit gebeuren. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:04
Esumontere schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:13:
Ik heb sinds een tijd een probleem met mijn Moto G eerste generatie (XT1032). Deze draait op Android 5.0.2. Het probleem zit 'm in de WiFi: Bij mijn ouders thuis zijn 2 WiFi-netwerken aanwezig, een 'normaal' netwerk en een gastnetwerk. Beiden zijn beveiligd met WPA2. Mijn telefoon heeft alleen de WPA2-code voor het normale netwerk, en niet voor het gastnetwerk. Toch probeert hij telkens met het gastnetwerk te connecten, wat niet lukt waardoor de WiFi niet werkt. Ik moet vervolgens handmatig aangeven dat hij met het normale netwerk moet connecten.

Hij zou het gastnetwerk niet moeten kennen, en elke keer als dit gebeurt laat ik hem het netwerk ook 'vergeten'. Toch blijft dit gebeuren. Iemand enig idee?
Waarschijnlijk staat 'automatisch verbinden met open netwerken' (oid) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

The_Admin schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Waarschijnlijk staat 'automatisch verbinden met open netwerken' (oid) aan.
Ja, klopt. Maar dan zou hij niet moeten verbinden met beveiligde netwerken waarvan hij het wachtwoord niet heeft, enkel met netwerken die hij herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij 'Opgeslagen Netwerken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 11:46
Voor de mensen met een 1th gen Moto G: na het installeren van de Paranoid Android custom ROM draait mijn Moto G terug super vlot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ken G schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:58:
Voor de mensen met een 1th gen Moto G: na het installeren van de Paranoid Android custom ROM draait mijn Moto G terug super vlot! :)
Dat had ie wss ook met een gewone factory reset gedaan :+

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:54:
Kijk eens bij 'Opgeslagen Netwerken'
Gedaan. Staat 'ie niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Na enige tijd lopen modderen (oa. cache partitie wissen) bleef ik me verbazen over het hoge accuverbruik van 'Android Besturingssysteem" en "Android Systeem". Vanmorgen heb ik mijn Moto G 2014 (XT1068) toch teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik hoop dat daarmee de batterydrain opgelost wordt. Ik wil nog niet over naar CM12 of Paranoid Android, ik wil eerst de OTA naar 5.1 van Motorola afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Kwam net dit tegen: https://forums.motorola.c...4?commentId=975907#975907
Motorola Technology Department comment:
David, also please note we may not be able to fully resolve the Stagefright issue, needs more of a work together.
Dus vreemd dat wel al 5.1 utigerold wordt voor de Moto G 1st gen en daar wel probleem met stagefright in opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Esumontere schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:13:

En andersom? Als je beide netwerken verwijderd en hem laat connecten met het gaat netwerk, probeert hij dan ook te connecten met het normale netwerk?

• WouterD9
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
slaay schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:50:
Kwam net dit tegen: https://forums.motorola.c...4?commentId=975907#975907
Motorola Technology Department comment:

[...]

Dus vreemd dat wel al 5.1 utigerold wordt voor de Moto G 1st gen en daar wel probleem met stagefright in opgelost is.
Gisteravond 5.1 update ontvangen (Moto G 1st gen).

Mogelijk heeft de halt hiermee te maken? nieuws: Beveiligingsbedrijf: Android-patch beschermt niet tegen Stagefright-bug

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

WouterD9 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:02:
[...]

Mogelijk heeft de halt hiermee te maken? nieuws: Beveiligingsbedrijf: Android-patch beschermt niet tegen Stagefright-bug
Welke versie heb je dan? EU retail ofzo?

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48
[...]

Dat werd ook wel tijd zeg. Voor mij net te laat, de Honor 7 is een verademing t.o.v. de Moto G :)

Ik ga t.z.t. de Moto G resetten en die upate erop zetten.
t' blijft een prima toestel om achter de hand te houden 8)

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Voor mensen met een XT1033 azie versie (dual sim 2013).

Android 5.1: http://forum.xda-develope...rom-captured-ota-t3192870

• WouterD9
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
Klopt XT1033

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:35
Pfff, nog steeds geen nieuws over de 16GB versie? Wil overstappen van een Galaxy S5 naar de Moto G.

Dat hij nog niet verkrijgbaar is in Benelux, weet ik maar nergens in Duitsland oid. te vinden?

• Lord_Dain
Nice, ik ga testen.

5.1 is geïnstalleerd! OS is niet vulnerable voor Stagefright >:)

[ Voor 64% gewijzigd door Lord_Dain op 03-09-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 15:00
Lord_Dain schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:07:
Nice, ik ga testen.

5.1 is geïnstalleerd! OS is niet vulnerable voor Stagefright >:)
Over welke Moto hebben we het dan...? xt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hendrik55 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:40:
[...]

Over welke Moto hebben we het dan...? xt....?
H92! schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:22:
Voor mensen met een XT1033 azie versie(dual sim 2013)..

Android 5.1: http://forum.xda-develope...rom-captured-ota-t3192870
XT1033 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Klopt. Mensen met een XT1032 kunnen via deze methode ook upgraden.

http://forum.xda-develope...?p=62583291&postcount=158

Ik weet echter niet of er hardware verschillen zitten tussen de EU/BR/IN XT1032.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik wil dus ook de 2Gb versie, maar hoe irritant, nergens te koop. Moet je gaan zitten wachten. NIet het einde vd wereld, maar dit is het Moto G topic...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht ook op de 2GB versie. Intussen bekijk ik andere opties, zoals de Wileyfox Swift. Wat zijn jullie bedenkingen bij deze laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:12:
ja ik wil dus ook de 2Gb versie, maar hoe irritant, nergens te koop. Moet je gaan zitten wachten. NIet het einde vd wereld, maar dit is het Moto G topic...
Toestel wel al gevonden op eBay in India, komt op 190€ inclu. verzending. Is toch een dikke 50€ goedkoper dan mocht ik hem hier kopen... Dusja, twijfel wel een beetje... Omschrijving klopt, maar wat doet die "Dual-Sim" daar he...

http://www.ebay.co.uk/itm...67486?hash=item3ab0337cde

EDIT:

En eventuele douane-kosten niet te vergeten...

[ Voor 4% gewijzigd door Stancke op 04-09-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in India komt ie idd met Dual Sim, vraag me niet waarom maar dat klopt. Vraag is alleen of ie hier dan ook werkt met ald frequenties en Ghz banden etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zou je ook niet snel in huis hebben: "Delivery estimated between Fri. 25 Sep. and Wed. 14 Oct."
Stancke schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:19:
[...]

Toestel wel al gevonden op eBay in India, komt op 190€ inclu. verzending. Is toch een dikke 50€ goedkoper dan mocht ik hem hier kopen... Dusja, twijfel wel een beetje... Omschrijving klopt, maar wat doet die "Dual-Sim" daar he...

http://www.ebay.co.uk/itm...67486?hash=item3ab0337cde

EDIT:

En eventuele douane-kosten niet te vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen haast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:39:
in India komt ie idd met Dual Sim, vraag me niet waarom maar dat klopt. Vraag is alleen of ie hier dan ook werkt met ald frequenties en Ghz banden etc...
XT1550 supports FDD-LTE 2600(B7)/2100(B1)/1800(B3)/900(B8)/700(B28) MHz, TD-LTE 2300(B40) MHz, W-CDMA 2100(I)/900(VIII)/850(V) MHz, GSM 1900/1800/900/850 MHz.
bron

Als die specs correct zijn zit er geen 3G WCDMA in, of wel? Van 4G heb ik geen verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdutch
  • Laatst online: 30-06 22:52
Ik heb vorige week een pre-order bij BelSimpel geplaatst voor de 16gb/2gb versie:

https://www.belsimpel.nl/...-3rd-gen-black/abonnement

Ik werd net gebeld door hun dat ze momenteel verwachten dat ze deze over 3 tot 4 weken binnenkrijgen. Ze boden mij aan om in plaats van te moeten wachten, het 8gb model te krijgen, en ter compensatie van de €50 euro in prijs zouden ze er dan een 64gb microSD geheugenkaartje bij doen. Ik heb ze bedankt voor het aanbod maar uitgelegd dat het me meer te doen was om het 2gb werkgeheugen van het nieuwe model, dus dat ik liever wacht, en dat begreep hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venlonaerke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
In oktober ga ik op vakantie naar Australië. De Moto G komt ergens deze maand daar uit en ze leveren daar alleen de 2GB / 16GB dualsim versie. Omgerekend zou ik op € 230,00 uitkomen. Dus ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbom
Ik wilde nog even zeggen dat als je je mobiel via studentmobiel je garantie ALTIJD vervalt als je hem root. Dat zeiden ze aan de de telefoon, dus als je je abonnemt daar hebt afgesloten root je mobiel vooral niet...
Jeroenneman schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:16:
[...]

De Nederlandse tussenman is jouw verkoper. Volgens mij is in de Nederlandse wet vastgelegd dat als jij kunt aantonen dat het defect niet in verband staat met jouw softwarematige aanpassingen, het apparaat gewoon gerepareerd moet worden.

Maar tussen wet en realiteit zit nog een hele hoop willen en kunnen van de tussenman. Soms heb je geluk, soms weigeren ze ook botweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]
[...]
Welke versie heb je? Hier de XT1032 met systeemversie 220.27.1.falcon_umts.Retail.en.GB maar ik heb nog geen OTA update...

En in het betreffende topic op het Motorola forum wordt er ook nog niets over vermeld.

[ Voor 19% gewijzigd door _Vincent_ op 04-09-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:03
https://plus.google.com/+DavidSchuster/posts/BHgMKiUix25

Ter info.

[ Voor 10% gewijzigd door speedmetal35 op 04-09-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vraag.

De Moto G van m'n broer heeft een probleem. Al de telefoon aangezet wordt komt het niet verder dan de boot gedeelte. Scherm blijft donker. Als je de aan/uit-knop gebruikt zie je het scherm wel heeeeeel klein beetje oplichten (backlight?) maar je ziet niets van de eventuele tekst/apps o.i.d.
Als hij gebeld wordt gaat de telefoon gewoon over maar kun je dus niet oppakken.

Als ik de telefoon aanzet en dan de aan/uit-knop ingedrukt houdt komt er wel de tekst te staan van toestel uitschakelen. Dit kan ik dan ook selecteren.

Heb al in recovery cache lopen wipen (zoals hier wordt getipt als oplossing) en ook al een bepaalde manier van rebooten (zoals hier getipt wordt) maar geen succes.
Ik zie wel als ik hier op rond zoek op internet dat er velen zijn met dit probleem maar ik zie zo geen oplossing.

Hard reset is mo-ge-lijk een oplossing maar dat wil ik het liefst als laatste redmiddel gebruiken want dat betekend heel veel opnieuw instellen en bovenal veel verlies van persoonlijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Timbom schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:18:
Ik wilde nog even zeggen dat als je je mobiel via studentmobiel je garantie ALTIJD vervalt als je hem root. Dat zeiden ze aan de de telefoon, dus als je je abonnemt daar hebt afgesloten root je mobiel vooral niet...
[...]
En dus zijn ze in strijd met de Nederlandse wet. Maar dat zal ze verder weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Piet91 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:55:
Vraag.

Hard reset is mo-ge-lijk een oplossing maar dat wil ik het liefst als laatste redmiddel gebruiken want dat betekend heel veel opnieuw instellen en bovenal veel verlies van persoonlijke data.
Je zou met behulp van de recovery en mfastboot alle originele bestanden terug kunnen plaatsen maar niet de user data overschrijven. Dus een soort van factory reset maar met behoud van al je userdata. Hiervoor moet je dan wel op zoek naar de originele firmware.

Zoiets als dit. Let op, de stap mfastboot erase userdata in dit geval niet uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:21:
Je zou met behulp van de recovery en mfastboot alle originele bestanden terug kunnen plaatsen maar niet de user data overschrijven. Dus een soort van factory reset maar met behoud van al je userdata. Hiervoor moet je dan wel op zoek naar de originele firmware.

Zoiets als dit. Let op, de stap mfastboot erase userdata in dit geval niet uitvoeren!
Dank je wel. Dit onthoudt ik (gaat de bookmarks in) maar je bent net te laat. Met zijn goedkeurig maar een hard reset gedaan. Helaas wel alle foto's en Whatsapp geschiedenis kwijt maar het toestel lijkt weer normaal te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Wildfire

Joy to the world!

Zie zojuist dat de Moto G (2014 model) sinds een week een officieel ondersteunde CyanogenMod device is. Mooi voor m'n pa. Morgenavond eens aanpakken. :)

(ja ik weet het, het zijn wel nightlies maar ik zie op XDA dat deze ROM al zeker sinds januari dit jaar in ontwikkeling is, geeft me genoeg vertrouwen)

-- Edit: staat erop en werkt prima. Alleen de installatiehandleiding mocht wel eens vermelding dat je niet Google's USB driver moet gebruiken maar Motorola's USB driver. Daarmee kon ik pas alles regelen. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 05-09-2015 22:47 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:33
Wildfire schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:26:
Zie zojuist dat de Moto G (2014 model) sinds een week een officieel ondersteunde CyanogenMod device is. Mooi voor m'n pa. Morgenavond eens aanpakken. :)

(ja ik weet het, het zijn wel nightlies maar ik zie op XDA dat deze ROM al zeker sinds januari dit jaar in ontwikkeling is, geeft me genoeg vertrouwen)

-- Edit: staat erop en werkt prima. Alleen de installatiehandleiding mocht wel eens vermelding dat je niet Google's USB driver moet gebruiken maar Motorola's USB driver. Daarmee kon ik pas alles regelen. :P
Ik heb een tijdje Cyanogenmod op mijn XT1033 (dual sim, brazilie, 1e gen) gedraaid.
Twee negatieve punten:
- Met de batterij haalde ik niet het einde van de dag
- Met bellen had ik het probleem dat na een minuut of vijf de hele telefoon vastliep. Niet handig.

Ik heb nu weer de stock geinstalleerd en sinds een paar dagen een OTA update naar 5.1. De telefoon is weer een stuk sneller dan bij stock 5.0 en de batterij doet het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dit gaat om een 2e generatie Moto G, model XT1068. Dus zal niet echt te vergelijken zijn. De praktijk zal het iig uitwijzen :)

Daarnaast wou ik die telefoon upgraden omdat deze nog steeds op 5.0 zat, er kwam maar geen update van Motorola ivm het Stagefright probleem ondanks dat ze destijds aangaven dat die op korte termijn zou volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 06-09-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Ik heb een moto g2 met Android 5.0.2.
Build nr LXB 22 46-28

Ik had van bij de aankoop al een slechte data en telefoon verbinding.
Uiteindelijk ben ik dan van Base naar Proximus overgeschakeld.

Thuis was het signaal iets beter maar nu bij mijn ouders heb ik een heel slechte tot soms geen verbinding.

Het signaal is nu - 111 dbm en 3 asu.

Wanneer ik de simkaart in de Nokia van mijn vrouw stop heeft deze perfecte verbinding.

Heeft de moto g dan zo een slecht bereik of kan dit ook veroorzaakt worden door een app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Wildfire schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:26:

Ik ben van plan deze erop te zetten om er daarna met Cardboard een leuk VR projectje van te maken (als dat een beetje werkt):

https://www.reddit.com/r/...m121_rom_for_1st_gen_lte/
http://forum.xda-develope...l-cyanogenmod-11-t3017616

Al die users zijn echt superenthousiast.

[ Voor 7% gewijzigd door honmashinsei op 06-09-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Moto G (2015), ofwel de derde generatie.
Daar ben ik an sich heel tevreden over, maar ik heb twee zaken, waar ik niet helemaal uitkom, maar waarvan ik vermoed dat ze met Moto Assist (oid) te maken hebben.

1. Flitsmeister speelt de geluiden voor de flitsers heel zacht af. Dat is dus niet te horen als je de radio een beetje aan hebt. Als ik een beetje "pruts" met de instellingen, dan komt het er soms harder uit, maar het lijkt wel alsof de telefoon "zelf" de geluiden mute als ik in de auto zit en de BT verbinding is actief.

2. Ik heb een Android Wear smartwatch, LG Watch R. Met Wear is het mogelijk om alle geluiden te muten als je verbinding hebt met je watch. Dit doet ie heel kort en dan gebeurt er iets waardoor alle geluiden weer gewoon uit de phone-speaker komen.

Herkennen jullie deze problemen? Heeft dit te maken met Moto Assist?
Ik moet nog proberen om Moto Assist te disablen en kijken of dat verschil maakt.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
bas-r schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:21:
[...]

Ik heb een tijdje Cyanogenmod op mijn XT1033 (dual sim, brazilie, 1e gen) gedraaid.
Twee negatieve punten:
- Met de batterij haalde ik niet het einde van de dag
- Met bellen had ik het probleem dat na een minuut of vijf de hele telefoon vastliep. Niet handig.

Ik heb nu weer de stock geinstalleerd en sinds een paar dagen een OTA update naar 5.1. De telefoon is weer een stuk sneller dan bij stock 5.0 en de batterij doet het weer prima.
Draai ook al een maand of wat CM12.1 op 1st gen Moto G. Ik herken dat de accuduur slecht was, maar dat is de laatste weken echt grondig verbeterd. Probeer anders Greenify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Ceejay schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:30:
[...]

Draai ook al een maand of wat CM12.1 op 1st gen Moto G. Ik herken dat de accuduur slecht was, maar dat is de laatste weken echt grondig verbeterd. Probeer anders Greenify.
Dat vastlopen tijdens het bellen is voor mij een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Is wellicht ook al gefixed. Ik heb dat probleem zelf iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel070
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:40
Weet iemand waar ik een passende screen protector kan kopen(NL) voor de moto g (3gen) 2015? Ben al in een aantal telefoonwinkels geweest hier in de buurt, deze hadden het allemaal niet.

Zelf heb ik de volgende al geprobeerd: (Paste niet op het scherm, veel te klein)
http://www.pdashop.nl/pro...rola-moto-g-4g-gen-3.html

Nu zie ik dat coolblue ook deze aanbiedt:
http://www.pdashop.nl/pro...-g-4g-gen-3-duo-pack.html

Iemand toevallig de bovenste al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Is er eigenlijk een indicatie wanneer en of de moto g met de 16 gig intern in Nederland verkocht gaat worden? M'n vader kan binnenkort verlengen en is nog altijd zeer tevreden met de eerste moto g maar toch liever iets meer intern geheugen, ik weet wel dat er in de nieuwe ook een sd card kan maar 8 gig blijft vrij krap.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:56
bas-r schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:21:
[...]

Je kreeg na rooten toch geen OTA meer van Motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jawel, alleen zal de OTA dan niet juist installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Lord_Dain schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:34:
Jawel, alleen zal de OTA dan niet juist installeren.
Ik heb via mfastboot stock teruggezet. Unlocked bootloader. Alles gaat goed met een OTA. Die krijg ik ook netjes aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

schnumi schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:40:
Is er eigenlijk een indicatie wanneer en of de moto g met de 16 gig intern in Nederland verkocht gaat worden? M'n vader kan binnenkort verlengen en is nog altijd zeer tevreden met de eerste moto g maar toch liever iets meer intern geheugen, ik weet wel dat er in de nieuwe ook een sd card kan maar 8 gig blijft vrij krap.
Winkels die pre-orders accepteren hebben het over 3-4 weken wachten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
bas-r schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:03:
[...]

Ik heb via mfastboot stock teruggezet. Unlocked bootloader. Alles gaat goed met een OTA. Die krijg ik ook netjes aangeboden.
Als je toestel weer stock is zal de OTA idd wel werken. Zo doe ik het ook elke keer.
Inmiddels al weer 5.1 geroot, xposed framework, Gravitybox erop. Gaaaaan met die banaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Maar dan klopt wat Motorola beweert dus niet, dat je dan nooit meer een OTA krijgt.

Als dat wat hun zeggen niet klopt, dan root ik mijn Moto E 2nd direct want ik ben dat maandenlange gewacht op 5.1 zat, VS heeft die al maanden en ik niet ondanks dat ik de toestel los kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Klopt. Maar rooten is 1. Je toestel unrooten is 2 en dat is nog weer iets lastiger. Daarom zal Motorola mensen willen ontmoedigen het toestel te rooten. Dus eigenlijk snap ik M wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:56
[...]

Heb je geen rom nodig om stock terug te zetten? Enkel een paar codes? Dan wil ik dat als update voor xt1068 5.1 ooit verschijnt ook wel doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
RonaldMeer schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:41:
[...]

Heb je geen rom nodig om stock terug te zetten? Enkel een paar codes? Dan wil ik dat als update voor xt1068 5.1 ooit verschijnt ook wel doen..
Je hebt natuurlijk de originele firmware nodig die je middels mfastboot op je telefoon zet. Op xda voor alle versies van de Moto G volop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Ik heb nu een probleem.
Mijn XT1068 unlocked, maar nu wil hij niet connecten via USB.
Volgens de handleiding is het opnieuw starten en USB foutcontrole aanzetten.
Maar wat ik ook doe, geen connectie metd e PC en dus niet de recovery installeren.
(Windows maakt geen geluidje en melding als ik de usb verbind).

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
1 stap verder, andere usb poort en die pakt hem wel.
clockwork recovery geflashed, maar die wil niet starten (boot up failed).
Als ik herstart dan wil die wel, maar gaat die naar stock (geen opdracht in scherm).
Geen foutmelding bij flashen.... wat gaat hier verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Met de instructies op https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_titan heb ik de XT1068 van m'n vader succesvol van CM12.1 voorzien. Moest alleen wel de Motorola USB drivers gebruiken, de Google USB drivers werkten niet.

Wel een afwijking op het laatst: via de recovery flashen ging iets anders dan beschreven. Maar dat wees zichzelf. Simpel genoeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 09-09-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
Wat ging er anders bij jou dan? ik krijg het niet voor elkaar... wil niet booten naar recovery
Wildfire schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:39:
Met de instructies op https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_titan heb ik de XT1068 van m'n vader succesvol van CM12.1 voorzien. Moest alleen wel de Motorola USB drivers gebruiken, de Google USB drivers werkten niet.

Wel een afwijking op het laatst: via de recovery flashen ging iets anders dan beschreven. Maar dat wees zichzelf. Simpel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik weet nog wel dat "adb reboot bootloader" niet werkte. Heb toen via de foon zelf handmatig naar de bootloader gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
Ik probeer de file "recovery-clockwork-6.0.4.7-falcon.img" als recovery te flashen, wat hij doet, maar dan wil die niet booten, geen idee wat ik moet aanpassen. Krijg de melding " boot up failed"

[ Voor 9% gewijzigd door HQvinyl op 09-09-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

HQvinyl schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:39:
Ik probeer de file "recovery-clockwork-6.0.4.7-falcon.img" als recovery te flashen, wat hij doet, maar dan wil die niet booten, geen idee wat ik moet aanpassen. Krijg de melding " boot up failed"
Ik heb gewoon de nightly recovery van CM12.1 zelf gebruikt. Daar zit wellicht het verschil.

http://download.cyanogenm...type=nightly&device=titan

-- Edit: de XT1068 is geen Falcon maar een Titan. Jij probeert een recovery voor de Falcon op een Titan. Da's vragen om problemen natuurlijk. De Falcon is een 1e generatie Moto G, de XT1068 is een 2e generatie Moto G en dus een Titan.

-- Edit #2: als de recovery gelukt is moet je dus ook de CM12.1 build voor de Titan gebruiken die via bovenstaande link te bereiken is. Anders ga je weer de fout in :P

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 09-09-2015 21:19 ]

• speedmetal35
Krijg zojuist Android 5.1 OTA aangeboden op mijn 1e gen (xt1033)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 17:56
speedmetal35 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:18:
Ah nice :) nu hopen dat die voor de 2de gen ook snel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
speedmetal35 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:18:
Wat is de systeemversie na deze update? (Niet Android versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
221.21.56.falcon_umtsds.AsiaRetail.en.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:28

AJK

...

Ik zie net dat de 16G/2GB versie nu op voorraad is bij amazon.fr

Daar heb ik een tijd geleden een pre-order gedaan. Voorlopig echter nog geen verwachte leverdatum.
Pagina: 1 ... 56 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.