@cantate: Heb je die twee jaar garantie gekocht? Mijn Frans is erg slecht, dus ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn... Los hiervan lijkt het me prima om hem hier te bestellen, zeker zolang de verkrijgbaarheid in NL een (voor mij onbegrijpelijk) vraagteken is.
Ik heb sinds een paar dagen problemen met het opladen van de Moto G. Toestel is gekocht eind 2014 en nu al (na 9 maanden) problemen. Onder exacte de juiste hoek laadt de telefoon nog op, anders geen contact. Ongeveer 8 verschillende kabels gebruikt, allen hebben exact de juiste hoek nodig (onder druk) om nog goed contact te maken.
Laat ik het repareren via Dynafix (garantie) dan duurt het vrij lang allemaal. En ga in september een maand reizen, dus dat komt niet handig uit. Vermoed dat de micro USB connector vervangen moet worden. Iemand andere ideeën of ervaringen met een lokale shop die het fixt?
Laat ik het repareren via Dynafix (garantie) dan duurt het vrij lang allemaal. En ga in september een maand reizen, dus dat komt niet handig uit. Vermoed dat de micro USB connector vervangen moet worden. Iemand andere ideeën of ervaringen met een lokale shop die het fixt?
[ Voor 5% gewijzigd door Barns op 14-08-2015 12:18 ]
Bedoel je of het standaard kan of apps die standaard zijn. Het kan wel met de meeste apps namelijk, maar standaard google apps kan je niet altijd verplaatsen naar sd. Google+ bijvoorbeeld die juist zo groot is moet geïnstalleerd blijven en kan je niet naar sd verplaatsen.mcgloud schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:08:
Kun je nou onderhand al standaard apps op de SD kaart installeren met Android? Zit momenteel nog op Windows Phone en hier kan het gewoon...
Evil Corp, ik bedoel Google heeft ons goed aan het lijntje.
Nouja dan wacht ik alsnog maar braaf op de 3rd gen 16GB Moto G
Viaviavia heeft Motorola Nederland te kennen gegeven dat die versie in het derde kwartaal beschikbaar zou moeten zijn, dus ik denk dat we er op zijn minst van uitmogen gaan dat die in september hier wordt uitgebracht. Ik geloof dat de moto x style en play dan ook uitkomen dus nog even geduld :3
Viaviavia heeft Motorola Nederland te kennen gegeven dat die versie in het derde kwartaal beschikbaar zou moeten zijn, dus ik denk dat we er op zijn minst van uitmogen gaan dat die in september hier wordt uitgebracht. Ik geloof dat de moto x style en play dan ook uitkomen dus nog even geduld :3
Probeer eens of je met bv een tandenstoker wat stof uit de connector kunt pulken.Barns schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:16:
Ik heb sinds een paar dagen problemen met het opladen van de Moto G. Toestel is gekocht eind 2014 en nu al (na 9 maanden) problemen. Onder exacte de juiste hoek laadt de telefoon nog op, anders geen contact. Ongeveer 8 verschillende kabels gebruikt, allen hebben exact de juiste hoek nodig (onder druk) om nog goed contact te maken.
Weet iemand al of je toch de batterij kunt vervangen zoals bij de eerste generatie?
Batterij is net zoals de eerste generatie niet te vervangen.
Dit is wel mogelijk YouTube: Moto G Battery Replacement
Lol als je je toestel open draait is elke batterij te vervangen he.

Ofwel zit er vuil in je connector ofwel is je connector los aan het komen van je printplaat (moederbordje). In het laatste geval zullen ze je hele moederbord moeten vervangen, iets wat een lokale shop niet vlug en goedkoop kan doen. Heb zelf ook al ervaringen met Dynafix dus ik begrijp volkomen waarom je hem niet wil opsturen.Barns schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:16:
Nee, zonder die ongevalgarantie of wat het ook is. Ze leveren hem dus voor 6 euro naar nederland, dus het is nu gewoon afwachten.MRammeloo schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:14:
@cantate: Heb je die twee jaar garantie gekocht? Mijn Frans is erg slecht, dus ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn... Los hiervan lijkt het me prima om hem hier te bestellen, zeker zolang de verkrijgbaarheid in NL een (voor mij onbegrijpelijk) vraagteken is.
Ik heb de in Frankrijk bestelde 3rd gen 16:2gb bestelde moto g geannuleerd. 1 ivm de stage fright bug en 2 omdat de tijdelijke Lumia 640 me heel goed bevalt.
(pssst zeker in combinatie met de t-mobile prepaid simlock, die er dus niet opzit. 129 euro bij kijkshop)
(pssst zeker in combinatie met de t-mobile prepaid simlock, die er dus niet opzit. 129 euro bij kijkshop)
Dit heb ik ook maand geleden gehad. Terug gebracht naar de Mediamarkt en dynafix heeft connector op moederbord vervangen. 2weken had ik mijn toestel terug.Baldertt schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:19:
[...]
Probeer eens of je met bv een tandenstoker wat stof uit de connector kunt pulken.
Als tijdelijk toestel heb ik toen een moto E 2015 gekocht en deze is minimaal net zo fijn als de xt1039
[ Voor 12% gewijzigd door Turralyon op 14-08-2015 21:09 ]
Ik ken die mensen veder niet en heb ze ook niet bij gmail of iets dergelijks. Ze waren er gewoon in een keer...
DarkSide schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:07:
[...]
Beetje lastig. Waarmee sync je allemaal.
Staan ze ook in je contacten lijst in gmail? Of staan ze op je SIM kaart?
Heb je contact sync tools draaien die vanuit FB, Whatsapp, LinkedIN etc contacten toevoegt?
Heb je meerdere google accounts op je telefoon waarvan er meerdere contacten syncen etc.
Je zou niet zomaar contacten moeten zien? Beetje meer info is wenselijk.
Dan nog steeds de vraag. Waar sync je allemaal mee.Timbom schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:15:
Ik ken die mensen veder niet en heb ze ook niet bij gmail of iets dergelijks. Ze waren er gewoon in een keer...
[...]
Hoe staan die mensen in je telefoon. als google contact. Als sim contact. Hoe?
Heb je contact sync programmas draaien als bv sync.me.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik sync met Contacts+,Google (Gmail en contacten die ik in google heb opgeslagen),Outlook.com en Whatsapp en FB. Ik heb veder geen progamma's draaien voor het synchroniseren. En ze staan in mijn telefoon als contact via Google. En vaak staat er een mobiel nummer en een huisnummer.DarkSide schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:34:
[...]
Dan nog steeds de vraag. Waar sync je allemaal mee.
Hoe staan die mensen in je telefoon. als google contact. Als sim contact. Hoe?
Heb je contact sync programmas draaien als bv sync.me.
[ Voor 47% gewijzigd door Timbom op 16-08-2015 16:47 ]
Dich bis echt unne foëzen haas
Nu een paar dagen "echt" gebruikt. Ik merk eigenlijk geen verschil met stock wat betreft batterij gebruik. Niet dat ik een serieuze meting doe ofzo, dus er zijn geen enkele conclusies te trekken, maar ik heb in ieder geval geen last van opvallend veel batterij gebruik.WizZie- schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:32:
[...]
Ik had met CM vroeger met mijn Samsung Galaxy S1 altijd goede batterij in standby, maar wanneer ik hem ging gebruiken en het scherm ging aan ging mijn percentage drastisch omlaag, veel erger dan met stock. Ben benieuwd naar je ervaringen komende dagen.
Gebaseerd op de ervaring van de afgelopen 10 dagen is CM12.1 een blijvertje, ik heb geen reden om naar "stock" 5.1.1 te gaan, als die uit zou komen voor de xt1032. Het is in ieder geval beter dan stock 5.0.1.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Al meer bekend over de dual sim variant?
Hier staat wat
ja ik ben ook alleen geinteresseerd in de dualsim variant, ik wil geen mediatek uit china meer, maar aanbod goede dual sim ( qualcomm, 2gb ram en goede GPS ) is erg beperkt
Je weet dat de Moto G 2nd in NL gewoon als dual-sim te koop is?Zorbathagreek schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:20:
ja ik ben ook alleen geinteresseerd in de dualsim variant, ik wil geen mediatek uit china meer, maar aanbod goede dual sim ( qualcomm, 2gb ram en goede GPS ) is erg beperkt
http://www.ebay.com/itm/N...33647?hash=item3cff78a20fFlappiewappie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:51:
Al meer bekend over de dual sim variant?
Geen 2GBMizgala28 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:52:
[...]
Je weet dat de Moto G 2nd in NL gewoon als dual-sim te koop is?
Volgens mij willen ze gewoon niet verkopen daar bij Motorola.mcgloud schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:12:
Nouja dan wacht ik alsnog maar braaf op de 3rd gen 16GB Moto G![]()
Het stuit mij een beetje tegen het zere been als ze Nederland duidelijk niet belangrijk genoeg vinden voor Motomaker of een 2GB/16GB versie. Dat slaat nergens op. Als ze in Frankrijk wel leverbaar zijn, waarom hier dan niet?!
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hallo,
Ik heb cm12.1 draaien maar ik merk dat na een reboot mijn apps uitloggen (Facebook) en dat snelkoppelingen verwijderd zijn van mijn home screen.
Weet iemand een oplossing? Begint lichtelijk irritant te worden
Ik heb cm12.1 draaien maar ik merk dat na een reboot mijn apps uitloggen (Facebook) en dat snelkoppelingen verwijderd zijn van mijn home screen.
Weet iemand een oplossing? Begint lichtelijk irritant te worden
Dank! Welke features of andere punten (ervaring) vind je met name tof van CM12.1?vliegnerd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:00:
[...]
Nu een paar dagen "echt" gebruikt. Ik merk eigenlijk geen verschil met stock wat betreft batterij gebruik. Niet dat ik een serieuze meting doe ofzo, dus er zijn geen enkele conclusies te trekken, maar ik heb in ieder geval geen last van opvallend veel batterij gebruik.
Gebaseerd op de ervaring van de afgelopen 10 dagen is CM12.1 een blijvertje, ik heb geen reden om naar "stock" 5.1.1 te gaan, als die uit zou komen voor de xt1032. Het is in ieder geval beter dan stock 5.0.1.
Is het nu nog steeds een slimme keuze om de eerste generatie Moto G (uit 2013) te kopen als budget smartphone? Het is voor iemand die het 2015 model (5 inch) te groot vind.
Qua updates loopt die natuurlijk wel op z'n eind.compie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:44:
Is het nu nog steeds een slimme keuze om de eerste generatie Moto G (uit 2013) te kopen als budget smartphone? Het is voor iemand die het 2015 model (5 inch) te groot vind.
Is de Moto E niet een betere keuze in dit geval? Die is nieuw, heeft een betere cpu en gpu, meer accu capaciteit, een hele zwik features die uit de Moto X afkomstig zijn, en de prijs is beter dan die van de G gen.1 dacht ik..
De camera is ongeveer even brak als die van de Moto G gen.1 en de schermresolutie is wat lager, maar de vraag is of je daar echt zo veel van merkt op 4,5". Doordat de resolutie lager is, zullen apps die wat meer van het scherm vergen beter draaien (denk: games hebben een hogere beeldsnelheid). De afmetingen zijn zowat hetzelfde.
Vergelijk ze zelf:
http://tweakers.net/price.../436408;385910/categorie/
Neecompie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:44:
pricewatch: Motorola Moto E (2015) Zwart ?
Als budget smartphone volstaat de eerste generatie prima. Toch net een tikkie kleiner, nog wel te behappen qua formaat. En desondanks geen slechtere specificaties (t.o.v. de tweede generatie, derde generatie alleen anders ivm 16GB/2GB ram) Heb zelf de Moto G 4G first gen/XT3109 en ben er tevreden mee. Ik zit desondanks toch te overwegen om te kijken naar een iets compacter model met wel 2GB ram aan boord. (Sony Xperia Z1 compact of Xiaomi Mi2s) Want op mijn XT1039 kan ik wel 20 apps open slingeren, maar echt smooth is het niet qua schakelen. Overkomt me vaak zat dat met Firefox en Swiftkey dat laatstgenoemde verdwijnt en verschijnt achter elkaar door.compie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:44:
Verder blijft het toch goed genoeg voor wat browsen, appen, bellen, weinig zwaar gebruik. Als je dan ook een 4G abonnement kan benutten gebruik je hem volledig. Qua accu heb ik niks te klagen, krijg variërend wat ik doe minimaal 4 uur Screen On Time tot 6,5 uur Screen On Time tot de accu echt op 1% staat. Maar je hebt ook nog de Moto E uiteraard. Grootste verschil tussen beide is toch wel schermresolutie, wel of geen flitser (maar beide hebben nog steeds brakke camera's dus tja..)
[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 18-08-2015 21:08 ]
Ik had die Moto E ook al gezien, maar ik vond de lagere resolutie (540p in plaats van 720p) een nadeel en zeker ook het ontbreken van een flitser. Maar ik zal er nog eens over nadenken...guapper schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:04:
[...]
Qua updates loopt die natuurlijk wel op z'n eind.
Is de Moto E niet een betere keuze in dit geval? Die is nieuw, heeft een betere cpu en gpu, meer accu capaciteit, een hele zwik features die uit de Moto X afkomstig zijn, en de prijs is beter dan die van de G gen.1 dacht ik..
De camera is ongeveer even brak als die van de Moto G gen.1 en de schermresolutie is wat lager, maar de vraag is of je daar echt zo veel van merkt op 4,5". Doordat de resolutie lager is, zullen apps die wat meer van het scherm vergen beter draaien (denk: games hebben een hogere beeldsnelheid). De afmetingen zijn zowat hetzelfde.
Vergelijk ze zelf:
http://tweakers.net/price.../436408;385910/categorie/
Ik heb beide. Een xt1039 en een moto E2015 en de E vind ik echt minimaal net zo goed. Zeker als budget telefoon.
Omdat ik de nano gapps heb geinstalleerd, heb ik nu veel meer ruimte voor apps. Ik heb al die "Play books" en dat soort dingen niet meer geinstalleerd.WizZie- schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:49:
[...]
Dank! Welke features of andere punten (ervaring) vind je met name tof van CM12.1?
Belangrijk lijkt ook dat ik geen Chrome meer gebruik, maar de standaard CM browser. Ik heb niets tegen Chrome, maar volgens mij was vooral Chrome erg traag en gebruikte veel geheugen in stock.
Verder alleen kleine dingen: Meer opties dan alleen uitschakelen als je de power knop drukt (instelbaar). Standaard geroot. Geen echte belangrijke dingen.
Het werkt vlotter. Dat is de hoofdreden.
Ik gebruik overigens wel de Google Now Launcher ipv Trebuchet. Maar dat is meer een kwestie van smaak. Niet dat ik Google Now nu zo heel veel gebruik.
Toen ik de nano versie probeerde, kon ik niks instellen en doen omdat de Trebuchet launcher er niet was op een of andere manier en ook geen toetsenbord.. Opnieuw flashen hielp niet.vliegnerd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:05:
[...]
Omdat ik de nano gapps heb geinstalleerd, heb ik nu veel meer ruimte voor apps. Ik heb al die "Play books" en dat soort dingen niet meer geinstalleerd.
Na opnieuw flashen met micro apps deed dit het wel, enig idee waarom? Wil eigenlijk zo weinig mogelijk rotzooi erop;)
Geen idee eigenlijk. Ik heb de bestanden verwijderd dus kan niet precies opgeven welke ik geïnstalleerd heb. Maar trebuchet zit in cm en niet in google apps. Dus misschien een verkeerde flash, download of nightly van cm?RonaldMeer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:01:
[...]
Toen ik de nano versie probeerde, kon ik niks instellen en doen omdat de Trebuchet launcher er niet was op een of andere manier en ook geen toetsenbord.. Opnieuw flashen hielp niet.
Na opnieuw flashen met micro apps deed dit het wel, enig idee waarom? Wil eigenlijk zo weinig mogelijk rotzooi erop;)
Ik had ook problemen met trebuchet, maar meer dat het traag was en de screen (re)draws schokkerig.vliegnerd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:44:
[...]
Geen idee eigenlijk. Ik heb de bestanden verwijderd dus kan niet precies opgeven welke ik geïnstalleerd heb. Maar trebuchet zit in cm en niet in google apps. Dus misschien een verkeerde flash, download of nightly van cm?
Ik gebruik nu al een aantal maanden Nova Launcher met CM 12.1, echt fantastisch.
Waar heb je de gapps vandaan gehaald? Ik gebruik ook het nano package in combinatie met CM 12.1 Werkt prima. Ik heb de gapps bij opengapps.org gehaald. Trebuchet en het toetsenbord zitten volgens mij in CM, en hebben niks met gapps te maken.RonaldMeer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:01:
[...]
Toen ik de nano versie probeerde, kon ik niks instellen en doen omdat de Trebuchet launcher er niet was op een of andere manier en ook geen toetsenbord.. Opnieuw flashen hielp niet.
Als launcher gebruik ik (al jaren) Apex. Is vergelijkbaar met Nova, en doet voor mij wat het moet doen.
Yep i know heb er zelf eenMizgala28 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:52:
[...]
Je weet dat de Moto G 2nd in NL gewoon als dual-sim te koop is?
Weet niet exact waarvandaan, het wilde niet werken.slow whoop schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:55:
[...]
Waar heb je de gapps vandaan gehaald? Ik gebruik ook het nano package in combinatie met CM 12.1 Werkt prima. Ik heb de gapps bij opengapps.org gehaald. Trebuchet en het toetsenbord zitten volgens mij in CM, en hebben niks met gapps te maken.
Als launcher gebruik ik (al jaren) Apex. Is vergelijkbaar met Nova, en doet voor mij wat het moet doen.
Had wel goede cm gedownload, dat weet ik zeker.
Ishet verschil tussen nano en micro dusdanig groot en voordelig dat het handig is om opnieuw te flashen?
Updaten jullie ook dagelijks de nieuwe nightlies?
Voor de mensen die net als ik Chrome erg traag vonden zou ik zeggen probeer eens Lighting Browser.
Dit scheelt bij mij enorm en heb inmiddels de betaalde versie gekocht zit oa een adblocker in, wat een verademing!
Dit scheelt bij mij enorm en heb inmiddels de betaalde versie gekocht zit oa een adblocker in, wat een verademing!
Dat kun je alleen zelf bepalen. Zie hier een vergelijk tussen de Gapps packages:RonaldMeer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:05:
[...]
Weet niet exact waarvandaan, het wilde niet werken.
Had wel goede cm gedownload, dat weet ik zeker.
Ishet verschil tussen nano en micro dusdanig groot en voordelig dat het handig is om opnieuw te flashen?
https://github.com/openga...s/wiki/Package-Comparison
Ik heb gekozen voor het grootste pakket waarvan ik alle applicaties die er in zitten echt wil hebben. Zo kwam ik bij nano uit. Ik hoef bijvoorbeeld geen Google Calender. Ik vind de stock Calender beter. Google Now Launcher hoef ik ook niet. Apps die niet in het nano gapps pakket zitten installeer ik gewoon zelf via de Playstore (bv Gmail).
Je kunt ook het Amora package installeren. Dan kun je zelf aanvinken welke apps je wilt installeren.
Niet dagelijks, maar ongeveer wekelijks. Moet wel zeggen dat ik het de laatste tijd vaker heb gedaan in verband met de Stagefright bug.Updaten jullie ook dagelijks de nieuwe nightlies?
Dat ga ik ook eens kijken en misschien opnieuw flashen dan.slow whoop schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:19:
[...]
Dat kun je alleen zelf bepalen. Zie hier een vergelijk tussen de Gapps packages:
https://github.com/openga...s/wiki/Package-Comparison
Ik heb gekozen voor het grootste pakket waarvan ik alle applicaties die er in zitten echt wil hebben. Zo kwam ik bij nano uit. Ik hoef bijvoorbeeld geen Google Calender. Ik vind de stock Calender beter. Google Now Launcher hoef ik ook niet. Apps die niet in het nano gapps pakket zitten installeer ik gewoon zelf via de Playstore (bv Gmail).
Je kunt ook het Amora package installeren. Dan kun je zelf aanvinken welke apps je wilt installeren.
[...]
Ik heb een Motorola moto g 4G, de XT1039 dus, en telkens als ik men gsm reset, (uitzetten en terug opstarten) dan merk ik dat de apps die ik op m'n homescreen in een groep heb geplaatst deze telkens daar uit verdwenen zijn.
Ik vind dit storend want telkens na een restart moet ik alles opnieuw op het homescreen plaatsen en daarna in die groep plaatsen.
Iemand enig idee hoe dit kan en zelf al voor gehad?
Ik vind dit storend want telkens na een restart moet ik alles opnieuw op het homescreen plaatsen en daarna in die groep plaatsen.
Staan deze apps op SD? Daar kan het aan liggen
Ik heb dit ook gehad nadat, mijn telefoon terug kwam van reparatie. Ik kreeg de telefoon 'schoon' terug, dus moest de initialisatie weer doorlopen. Ik had het SD-kaartje uit mijn telefoon tijdelijk in een andere telefoon gebruikt en deze zonder geheel op te schonen weer terug in mijn MOTO G gedaan. Ik heb toen ook last gehad dat icoontjes van de naar SD-kaart verplaatste apps, verdwenen van mijn homescreen.benep schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:29:
Ik heb een Motorola moto g 4G, de XT1039 dus, en telkens als ik men gsm reset, (uitzetten en terug opstarten) dan merk ik dat de apps die ik op m'n homescreen in een groep heb geplaatst deze telkens daar uit verdwenen zijn.
Bij mij heeft een factory reset geholpen en daarbij heb ik ook de SD-kaart geformatteerd. Nu geen last meer van dus.
En staan die apps ook weer op het kaartje nu?acoster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:00:
[...]
Bij mij heeft een factory reset geholpen en daarbij heb ik ook de SD-kaart geformatteerd. Nu geen last meer van dus.
Yep, staan weer op het SD-kaartje en blijven nu ook gewoon weer op mijn homescreen staan.
Ik heb de apps verplaatst naar het SD kaartje om zo meer ruimte te maken op de GSM zelf.
Ik weet niet of een Factory reset echt nodig is, voor de rest heb ik geen problemen, lollipop draait soepel.
Ik weet niet of een Factory reset echt nodig is, voor de rest heb ik geen problemen, lollipop draait soepel.
Nee, in principe is een Factory Reset natuurlijk niet nodig als je apps naar SD wil verplaatsen. Maar wel als je problemen hebt en bij het opstarten telkens de iconen van je startscherm zijn verdwenen. Bij mij heeft het geholpen, samen met de opschonen van de SD-kaart.benep schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:27:
Ik heb de apps verplaatst naar het SD kaartje om zo meer ruimte te maken op de GSM zelf.
Je hoeft het uiteraard niet te doen... dat is je eigen keuze.
[ Voor 11% gewijzigd door acoster op 20-08-2015 11:33 ]
Verwijderd
5 inch went snel en eenmaal aan gewend wil je niet anders meer.compie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:44:
Ben van 5,3 naar 4,5 gegaan omdat ik 5,3 sowieso te groot vond... Wil het toeval dat Blackberry een Android toestel gaat maken met 5,4 inch én toetsenbord... Ben ik toch gedwongen om na de Moto G weer groter te gaanVerwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:27:
[...]
5 inch went snel en eenmaal aan gewend wil je niet anders meer.
Tot die tijd voldoet de 4,5 inch prima
QI setje besteld om draadloos te kunnen laden, als ie binnen is zal ik wel een verslagje hier droppen van het inbouwen.
Welk model heb je dan? Ik dacht Moto G niet draadloos kon opladen.Erasmo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:50:
QI setje besteld om draadloos te kunnen laden, als ie binnen is zal ik wel een verslagje hier droppen van het inbouwen.
Kan je die nog cancellen? De Moto G ondersteunt dat namelijk niet. Of heb je zo'n setje met een module die je in de USB-aansluiting plugt?Erasmo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:50:
[ Voor 10% gewijzigd door Esumontere op 20-08-2015 16:15 ]
Vind je het scherm te groot of de telefoon zelf te breed / hoog / groot? Dat is namelijk niet hetzelfde.ksborg schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:33:
Ben van 5,3 naar 4,5 gegaan omdat ik 5,3 sowieso te groot vond...
Gewoon zo'n plat ding wat je op je accu legt en verbindt met de micro-usb denk ik. Werkt met bijna elke telefoon.slow whoop schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:24:
[...]
Welk model heb je dan? Ik dacht Moto G niet draadloos kon opladen.
Dat is toch niet "draadloos"?zacht schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:34:
[...]
Gewoon zo'n plat ding wat je op je accu legt en verbindt met de micro-usb denk ik. Werkt met bijna elke telefoon.
QI = inductie, dat is echt draadloos (behalve de draad naar de lader
Saved by the buoyancy of citrus
Precies, een oplader die je moet verbinden met de micro USB ingang noem ik niet draadloos. Draadloos is wat Cyphax zegt, en volgens mij wordt dat (=QI) door geen enkel Moto G model ondersteund.
Deze knakkers beweren van wel, maar volgens mij werkt dat dus niet.
Dan heb je dus eerst zoiets nodig.
Deze knakkers beweren van wel, maar volgens mij werkt dat dus niet.
Dan heb je dus eerst zoiets nodig.
[ Voor 50% gewijzigd door slow whoop op 20-08-2015 16:56 ]
Ergens zal toch een stekker het stopcontact in moeten, dus tja, wat is draadloos?
Waarschijnlijk heeft hij deze besteld:
https://www.123bestdeal.n...eless-charger-laadstation
Je hebt dus een 'plat dingetje' met een aansluiting naar je USB. Het 'platte dingetje' kan je in een hoesje verstoppen. Vervolgens kan je je Moto G zo op de oplader leggen, die je dus wel met een draadje in het stopcontact steekt.
Oh..zie dat je net je reactie aan hebt gepast..haha. Maar als je bij die 'knakkers' iets naar beneden scrollt, zie je ook dat je een extra dingetje (QI-ontvanger genaamd) nodig hebt voor je telefoon...
Waarschijnlijk heeft hij deze besteld:
https://www.123bestdeal.n...eless-charger-laadstation
Je hebt dus een 'plat dingetje' met een aansluiting naar je USB. Het 'platte dingetje' kan je in een hoesje verstoppen. Vervolgens kan je je Moto G zo op de oplader leggen, die je dus wel met een draadje in het stopcontact steekt.
Oh..zie dat je net je reactie aan hebt gepast..haha. Maar als je bij die 'knakkers' iets naar beneden scrollt, zie je ook dat je een extra dingetje (QI-ontvanger genaamd) nodig hebt voor je telefoon...
[ Voor 17% gewijzigd door acoster op 20-08-2015 17:01 ]
Het is inderdaad zo'n qi ontvanger die je in de usb-poort stopt.
Verwijderd
Review op HWI : http://be.hardware.info/r...na-alles-voor-bijna-niets

Motorola Moto G 2015
Motorola Moto G 2015
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 19:52 ]
Was vanochtend bij de winkel van Belsimpel en zij gaven aan dat de 16gb te pre orderen is. Ze wisten nog niet wanneer hij leverbaar zou zijn. Maar kan me niet voorstellen dat dat heel lang gaat duren.
https://m.belsimpel.nl/mo...d-gen-black/specificaties
Ben momenteel op zoek naar een nieuwe telefoon en is goed om te zien dat de midrange steeds beter wordt. Zoals ook bv de Samsung J5 wat, afgaande op de reviews, ook een goed toestel is en qua specs vergelijkbaar met de Moto G.
https://m.belsimpel.nl/mo...d-gen-black/specificaties
Ben momenteel op zoek naar een nieuwe telefoon en is goed om te zien dat de midrange steeds beter wordt. Zoals ook bv de Samsung J5 wat, afgaande op de reviews, ook een goed toestel is en qua specs vergelijkbaar met de Moto G.
[ Voor 4% gewijzigd door Linkin-Pin op 22-08-2015 13:00 ]
Vandaag bij Media Markt geweest, maar 249 euro voor een 16gb Moto G 3rd is mij veel te duur, ik wacht wel even ik wil eerst weten hoeveel de nieuwe Nexus telefoons gaan kosten en of ze niet alweer (zoals Nexus 6) een "snijplank" zijn.
is de 16gb versie daar dan al te koop?Mizgala28 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:41:
Vandaag bij Media Markt geweest, maar 249 euro voor een 16gb Moto G 3rd is mij veel te duur, ik wacht wel even ik wil eerst weten hoeveel de nieuwe Nexus telefoons gaan kosten en of ze niet alweer (zoals Nexus 6) een "snijplank" zijn.
Verwijderd
dat vraag ik me ook af of die in de mediamarkt al te koop is.. dan ga ik hem morgen halen.. op de website zie ik niks..
Vaak zie je de speciale aanbieding (pallets) niet op de site. Dat is eigenlijk voor de aanbieding die ik de afgelopen 1,5 jaar altijd zocht 99% van de gevallen zo. Het beste kan je hier het forum in de gaten houden of zelf langsgaan. Andersom is het ook waar; vaak zijn de producten van de website niet in de MM zelf te vinden maar kan je ze alleen online bestellen. De online MM en de vestigingen zelf, zijn dus eigenlijk verschillende winkels qua voorraad/artikelen en je kan er dus niet echt op vertrouwen.
De Media Markt waar ik ben geweest had hem wel, dat terzijde €249 is hij niet waard, er is genoeg beters voor dat geld.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:31:
dat vraag ik me ook af of die in de mediamarkt al te koop is.. dan ga ik hem morgen halen.. op de website zie ik niks..
Voor €249 kan je inderdaad beter kijken naar de Huawei P8 lite en misschien ook de Sony M4 aqua, welke beide toch wel betere specs hebben. Welke denk jij dan nog aan?Mizgala28 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:32:
[...]
De Media Markt waar ik ben geweest had hem wel, dat terzijde €249 is hij niet waard, er is genoeg beters voor dat geld.
De Moto G 2GB zou toch wel onder de 249 euro moeten komen, zeker nu ook de 1GB versie al voor 185 euro te krijgen is.
Voor 250 euro zou ik dan eerder gaan voor een tweedehandse Sony Xperia Z3 compact bijvoorbeeld. Betere SoC, camera en compacter. Wel Sony bloatware/skin en zo fragiel als wat maar toch een betere deal. Of als grootte geen dealbreaker is een tweedehandse OnePlus. De Moto G en tegenwoordig Moto E zijn beide prima bang-for-buck toestellen, maar dan wel in de <200 categorie.
Tweedehands prijzen vergelijken met nieuwe prijzen is appels vs peren..
Sowieso is de Moto E (2015) qua performance gelijk aan de Moto G 3rd 8GB, beide zijn 8GB, beide hebben SD 410, en die 200mhz meer bij de G maakt geen merkbaar verschil bij de meeste apps vergeleken met de E, en dan hebben beide ook 1gb ram.Joosie200 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:12:
Voor 250 euro zou ik dan eerder gaan voor een tweedehandse Sony Xperia Z3 compact bijvoorbeeld. Betere SoC, camera en compacter. Wel Sony bloatware/skin en zo fragiel als wat maar toch een betere deal. Of als grootte geen dealbreaker is een tweedehandse OnePlus. De Moto G en tegenwoordig Moto E zijn beide prima bang-for-buck toestellen, maar dan wel in de <200 categorie.
Voor de looks, resolutie, camera en waterdicht is 185 geen slechte deal, maar Moto E (2015) koop je al voor 109 euro, dus dan begin je je af te vragen of het nou wel of niet waard is.
Klopt, plus een minor bump in resolutie en flitsertje. Nee, Motorola had die 1GB/8GB variant moeten schrappen voor de Moto G, want de Moto E neemt die plek al in (nieuwe generatie dan 720p + flitser en klaar). En dan kan de Moto G terug naar het basismodel en anno 2015 dus standaard 2GB/16GB. (zodat Moto E entry level model kan zijn en Moto X premium). Zou dan de Moto E rond 100 euro plaatsen, Moto G rond 200, Moto X 300+. Maar om redenen die ik niet begrijp kiezen ze daar niet voor. Het gat tussen de Moto G 2GB variant en de Moto X is nu kleiner dan Moto E <> Moto G. Dat lossen ze nu op door die 1GB variant nog te blijven aanbieden, maar dat is te gekunsteld.Mizgala28 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:48:
[...]
Voor de looks, resolutie, camera en waterdicht is 185 geen slechte deal, maar Moto E (2015) koop je al voor 109 euro, dus dan begin je je af te vragen of het nou wel of niet waard is.
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de Moto G 16GB versie. Een minpunt is inderdaad de prijs van 250 euro, maar ik heb de hoop dat die snel verkrijgbaar wordt bij webshops voor een iets lagere prijs.
Wat concurrenten betreft, ben ik nog geen betere tegengekomen, zie ook: 10_jaar_lurken in 'reviews: Motorola Moto G 2015: grote stappen vooruit, kleine stapjes terug'
Enige minpuntje qua specs wat ik kan bedenken is de CPU met een Quad-core 1.4 GHz. Sommige concurrenten hebben een veel hoger getal. Heeft de Moto G te weinig? Heeft iemand daar al last van gehad, of is het geen minpunt?
Wat concurrenten betreft, ben ik nog geen betere tegengekomen, zie ook: 10_jaar_lurken in 'reviews: Motorola Moto G 2015: grote stappen vooruit, kleine stapjes terug'
Enige minpuntje qua specs wat ik kan bedenken is de CPU met een Quad-core 1.4 GHz. Sommige concurrenten hebben een veel hoger getal. Heeft de Moto G te weinig? Heeft iemand daar al last van gehad, of is het geen minpunt?
[ Voor 51% gewijzigd door 10_jaar_lurken op 24-08-2015 12:16 ]
Wat denk je dat dat kost? Tuurlijk, ik heb ook liever een X Style voor 299 euro maar ja..Joosie200 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:27:
Klopt, plus een minor bump in resolutie en flitsertje.
De prijs wordt toch bepaald door de concurrentie, ik ben ook wel benieuwd naar al die toestellen die strikt beter zijn dan Moto E/G voor een lagere prijs en semi-stock Android, relatief snelle updates en goede accuduur hebben. En in NL met garantie beschikbaar zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-08-2015 11:39 ]
De Huawei P8 lite lijkt mij inderdaad n stuk beter vs. de moto g 16GB. Zeker omdat de Huawei 30 euro goedkoper is. Klopt dit ook, of is er een 'catch'? Nooit iets gehoord van de Huawei P8 lite.
Ik wil ook de X Style. Maar ook de Samsung j5 is aantrekkelijk, en de Huawei P8 lite is ook niet slecht. Zo veel keuzes, zo weinig geld
De P8 Lite is 245 bij de meeste aanbieders en de batterij gaat niet zo lang mee. Android updates zijn ook traag en hoe de Kirin 620 presteert durf ik niet te zeggen. De display schijnt ook iets minder te zijn en NAND performance lijkt ronduit slecht.Coenn schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:02:
De Huawei P8 lite lijkt mij inderdaad n stuk beter vs. de moto g 16GB. Zeker omdat de Huawei 30 euro goedkoper is. Klopt dit ook, of is er een 'catch'? Nooit iets gehoord van de Huawei P8 lite.
De G 16GB is nog niet echt verkrijgbaar hier dus over prijs kun je weinig zeggen.
http://www.anandtech.com/...e-huawei-p8-lite-review/7
http://www.anandtech.com/show/9525/the-moto-g-2015-review/3
[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-08-2015 17:00 ]
Ik ben gisteren naar de Media Markt in Eindhoven geweest en daar hadden ze er nog nooit van gehoord...Mizgala28 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:32:
[...]
De Media Markt waar ik ben geweest had hem wel, dat terzijde €249 is hij niet waard, er is genoeg beters voor dat geld.
Het was een uitgestald 16gb model bij Media Markt Almere, ze hadden alleen 8gb onder liggen te koop, maar geen 8gb uitgestald.10_jaar_lurken schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:34:
[...]
Ik ben gisteren naar de Media Markt in Eindhoven geweest en daar hadden ze er nog nooit van gehoord...
Nu ik er zo aan denk, misschien bewust gedaan zodat de telefoon sneller lijkt dan die is? Of anders, omdat de 2gb model meer ram heeft en veel minder vaak moet herlanden zal hij sneller lijken dan de 1gb model die dat vaker moet doen.
edit: ging niet helemaal goed....cantate schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:21:
het betrof de 16GB versie via amazon.fr inderdaad.
i will keep you posted!
heb je het toestel al binnen?
[ Voor 11% gewijzigd door wienesroa op 25-08-2015 23:23 ]
nou, gisteravond de telefoon aan de oplader gedaan, doet deze spontaan een reboot. Tijdens de reboot gaat de telefoon uit en is met geen mogelijkheid aan te krijgen.
Batterij zat op 44%.
Vanochtend meteen maar even via coolblue aangemeld ter reparatie.
Edit: Telefoon doet het alweer. 2 minuten de power button en de volume down button en toen kreeg ik het opstart menu.
Kan de iphone 3 weer in de kast
Batterij zat op 44%.
Vanochtend meteen maar even via coolblue aangemeld ter reparatie.
Edit: Telefoon doet het alweer. 2 minuten de power button en de volume down button en toen kreeg ik het opstart menu.
Kan de iphone 3 weer in de kast
[ Voor 23% gewijzigd door KingSizeBas op 27-08-2015 08:00 ]
Ik ben helemaal klaar met de traagheid van mijn 1st gen moto G en wil hem graag voorzien van een stabiele custom rom om specifiek dit probleem aan te pakken. Wie kan er eentje aanraden?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik had dit probleem ook en ik was het zat om te wachten op de update naar 5.1.MrAngry schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:17:
Ik ben helemaal klaar met de traagheid van mijn 1st gen moto G en wil hem graag voorzien van een stabiele custom rom om specifiek dit probleem aan te pakken. Wie kan er eentje aanraden?
Heb toen mijn moto g omgezet naar een play edition. Nu heb ik de stock rom van google zelf met 5.1 erop.
Snelheid is weer prima en wat me vooral opvalt na een 2 weken gebruik is dat mijn batterij langer mee gaat. Screentime zat bij mij altijd zo rond de 3,5 uur dit is nu 4,5 geworden
Ik ben ook klaar met de slome Moto G (2013).
Oriënteer me nu op een Z3 Compact of Honor 7...
Oriënteer me nu op een Z3 Compact of Honor 7...
Ik kan vertellen dat CM12.1 prima draait op de Falcon versie (1e editie MotoG), draait als een zonnetje, toestel voelt snappy aan.
Heb zelf inmiddels de Moto3G (2015) omdat ik het sd kaartje teveel miste en daar draait CM12.1 ook meer dan prima op.
Heb zelf inmiddels de Moto3G (2015) omdat ik het sd kaartje teveel miste en daar draait CM12.1 ook meer dan prima op.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Heb je een linkje met info over hoe je dat gedaan hebt? Google is niet echt eenduidig en ik vind veel links met het nieuws dat er 5.1 uitrolt voor de play edition.TheJuul schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:51:
[...]
Ik had dit probleem ook en ik was het zat om te wachten op de update naar 5.1.
Heb toen mijn moto g omgezet naar een play edition. Nu heb ik de stock rom van google zelf met 5.1 erop.
Al een factory reset geprobeerd?MrAngry schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:17:
Ik heb deze tool gebruikt werkte perfect. http://forum.xda-develope...1click-installer-t3075522MrAngry schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:20:
[...]
Heb je een linkje met info over hoe je dat gedaan hebt? Google is niet echt eenduidig en ik vind veel links met het nieuws dat er 5.1 uitrolt voor de play edition.
Alleen het unlcocken van de bootloader moet je nog zelf doen voor dat je deze tool kunt gebruiken. Succes!
Yes, heeft niet geholpen. Het is echt die 5.0.1 update die hem heeft verneukt, zit gewoon een bug in ofzo.Olaf van der Spek schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:32:
[...]
Al een factory reset geprobeerd?
Thanks! Leuk weekendprojectjeTheJuul schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:01:
[...]
Ik heb deze tool gebruikt werkte perfect. http://forum.xda-develope...1click-installer-t3075522
Alleen het unlcocken van de bootloader moet je nog zelf doen voor dat je deze tool kunt gebruiken. Succes!
[ Voor 42% gewijzigd door MrAngry op 27-08-2015 12:43 ]
Voor de Moto G 2015 (2GB 16GB) versie, staat in de specs, maximal sd-card van 32GB.
V1: Iemand (geode) ervaring met grotere geheugenkaartjes?
V2: Welk kaartje is een goede prijs/kwali verhouding? (wat gebruiken jullie?)
Wanneer komt Moto met 5.1 dan? Moto Support al eens een mailtje gestuurd?MrAngry schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:43:
Yes, heeft niet geholpen. Het is echt die 5.0.1 update die hem heeft verneukt, zit gewoon een bug in ofzo.
http://www.androidcentral.com/moto-g-2015-and-sd-cards-everything-you-need-knowwienesroa schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:43:
Voor de Moto G 2015 (2GB 16GB) versie, staat in de specs, maximal sd-card van 32GB.
Als ik het goed begrijp is de beste combo een 32GB UHS card, maaaaar hij gbruikt dus probleemloos een 64GB card.
Nu nog even gaan pricewatchen voor een goede 32gb uhs of stiekem een 64gb uhs variant… (En ja ik ben lui) nog iemand tips?
Nu nog even gaan pricewatchen voor een goede 32gb uhs of stiekem een 64gb uhs variant… (En ja ik ben lui) nog iemand tips?
Dit staat in de review over de 8GB 2015 versie:
"Officieel kun je er een microsd-kaartje van 128 GB in kwijt, maar ons 200GB-kaartje van SanDisk werd ook zonder morren geaccepteerd."
http://nl.hardware.info/r...na-alles-voor-bijna-niets
Geen idee of dat misschien ook voor de 16GB versie geldt.
"Officieel kun je er een microsd-kaartje van 128 GB in kwijt, maar ons 200GB-kaartje van SanDisk werd ook zonder morren geaccepteerd."
http://nl.hardware.info/r...na-alles-voor-bijna-niets
Geen idee of dat misschien ook voor de 16GB versie geldt.
Ik heb wel eens Moto support gevraagd wanneer de 5.1 update voor de Moto E (2015) hier in EU uitkomt.Olaf van der Spek schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:55:
[...]
Wanneer komt Moto met 5.1 dan? Moto Support al eens een mailtje gestuurd?
Ergens begin 2016 hopen ze, wat belachelijk is aangezien 1 ik een simlock vrij model heb en 2 in de VS heeft de Moto E (2015) al enkele maanden Android 5.1.
Belachelijk
Ik heb een samsung 32GB pro, en dat ding is probleemloos en retesnel. Gebruik het voor spotify opslag. en aangezien spotify een limiet heeft van 3333tracks is het voor mij voldoende.wienesroa schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:11:
Als ik het goed begrijp is de beste combo een 32GB UHS card, maaaaar hij gbruikt dus probleemloos een 64GB card.
www.casarodriguillo.com
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.