Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

Lief Adje

Love is in the air

Ik heb mijn XT1068 net geroot met locked bootloader geroot via Kingroot 4.5, de root is permanent!! daarna Super-Sume eroverheen en klaar! ook na een reboot blijft de root :)

Edit: ik draai stock lollipop 5.02

[ Voor 21% gewijzigd door Lief Adje op 04-08-2015 10:59 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:45
Ceejay schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:53:
Je foto's heb je natuurlijk al op Google Foto's, Onedrive of Dropbox in de cloud staan toch??
Ik ben niet zo van de cloud backups voor foto's. Maar erg consistent ben ik daar niet in, want ik heb dus wel m'n email, contacten etc. bij Google staan. Vind dat Google daarmee al meer dan genoeg van me weet. Het is natuurlijk gewoon een keuze tussen gemak en privacy. Ik heb er tot nu toe voor gekozen om m'n foto's niet in de cloud te hebben staan, maar ik kan me voorstellen dat ik dat op een gegeven moment wel doe, als ik het gemak ervan vind opwegen tegen de privacy.

@Lief Adje: In CM zit root ingebakken. Je hoeft je telefoon daarom niet eerst expliciet te rooten. Wel eerst de boorloader unlocken natuurlijk. Maar prima dat je blij bent met je eigen oplossing natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 19:27
Ceejay schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:53:
[...]

Je foto's heb je natuurlijk al op Google Foto's, Onedrive of Dropbox in de cloud staan toch??
Ik heb nog een paar Motorola apps hier op mijn CM12.1 nog staan, Motorola migreren bijv doet het gewoon net gechecked. De camera van Motorola had wat kuren in een nightly van een paar weken terug, snel gefixed de dag erop. AppoftheDay gooit vaak een betere camera app erin, ik spaar ze heb er geloof ik al 6 (doen het ook allemaal)

Ik was wel mijn oude whatsapp berichten kwijt zag ik (vind ik niet zo erg, maar ik kan me voorstellen anderen wel)

@Ronald Geen kans zonder root een backup te maken van je hele telefoon, helaas. Wat slow whoop zegt had ik ook, de eerste keer cm12.1 deed gps het niet, moest ook momemstats resetten (2 minuten werk). Daarna blijft gps werken, ook al gooi je elke dag een nieuwe nightly erop.
Ik heb inderdaad Dropbox dus dat komt goed. Gaat vooral om sms enzo, maar dat is dus nu opgelost.

Whatsapp heb ik vaker overgezet, dat werkte toen gewoon (database bestanden meenemen), of is dat anders als je cyanogenmod erop zet?

Over nightlies, kan je elke nieuwe nightly (dus elke dag n nieuwe bijvoorbeeld) erop zetten zonder weer alles kwijt te zijn? Dus 1 keer alles kwijt zijn en cm erop zetten en daarna 'gewoon' een update uitvoeren zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
RonaldMeer schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:33:
Whatsapp heb ik vaker overgezet, dat werkte toen gewoon (database bestanden meenemen), of is dat anders als je cyanogenmod erop zet?
Ik heb gemerkt dat die Whatsapp database folders leeg zijn als ik ze kopieer. Ligt misschien aan mij, maar als ik jou was zou ik wel goed controleren of je echt alle bestanden gekopieerd hebt. Vanuit een recovery (bv TWRP) gaat het kopieren wel goed, maar als mijn telefoon gewoon aan staat niet.
Over nightlies, kan je elke nieuwe nightly (dus elke dag n nieuwe bijvoorbeeld) erop zetten zonder weer alles kwijt te zijn? Dus 1 keer alles kwijt zijn en cm erop zetten en daarna 'gewoon' een update uitvoeren zegmaar?
Die nightlies kun je gewoon vanuit de recovery installeren. Wel wordt altijd aangeraden om je cache en dalvik cache eerst te wissen. Maar al je gegevens en apps blijven behouden. Eerste keer opstarten duurt wel wat langer, omdat de cache opnieuw aangemaakt moet worden met de nieuwe CM build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
RonaldMeer schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Ik heb inderdaad Dropbox dus dat komt goed. Gaat vooral om sms enzo, maar dat is dus nu opgelost.

Whatsapp weet ik zo niet. Cyanogenmod checkt zelf of er updates zijn, en biedt de mogelijkheid ze te downloaden vanuit de settings. Je kunt dan rebooten in je recovery en ze gewoon dirty flashen, gaat prima ben je niets kwijt. Wel even cache en dalvik cache wipen wat slowwhoop zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 04-08-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik heb zojuist de laatste nightly geinstalleerd (van 2015-08-01) en dat gaat zelf nog makkelijker dan ik dacht en beschreef. Namelijk:
  1. Check voor nieuwe updates: Instellingen --> Over de telefoon --> CyanogenMod Updates
  2. Download de (laatste) beschikbare update.
  3. Selecteer de gedownloade update. Je telefoon wordt dan herstart in recovery, de laatste build wordt geflashed, en je telefoon wordt weer herstart.
Als je telefoon herstart worden alle apps weer "geoptimaliseerd". Dat zie je normaal alleen als je de cache wist, dus ik krijg sterk de indruk dat dit ook onder water gedaan wordt.

Draai dus nu de laatste build. Downloaden en installeren duurt 5-10 minuten en gaat volledig automatisch, met behoud van alle gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 19:58
Ik heb net laatstse CM12.1 noightly geinstalleerd. Binnen (juiste versie van) TWRP ging alles goed maar na rebooten heb ik nu al 6 minuten het blauwe gezichtje met grote witte ogen... Hoe lang moet je ongeveer wachten bij eerste reboot? Op XDA staat 3 minuten... hier zijn het er al 7...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
vandermark schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:37:
Ik heb net laatstse CM12.1 noightly geinstalleerd. Binnen (juiste versie van) TWRP ging alles goed maar na rebooten heb ik nu al 6 minuten het blauwe gezichtje met grote witte ogen... Hoe lang moet je ongeveer wachten bij eerste reboot? Op XDA staat 3 minuten... hier zijn het er al 7...
Ik zou het een kwartier geven, en anders opnieuw proberen, al dan niet meer een andere nightly. Bij mij ging het installeren zojuist wel goed (zie mijn vorige post). Deed jij het op dezelfde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb XDA aanwijzingen gevolgd. Juiste bootloader, juiste TWRP, alles klopte. In TWRP ging alles ook goed, maar blijft hangen in bootlogo, erg vervelend...
Is nu 14 minuten verder, ik kijk het nog even aan...

Bleh.... rebooten naar recovery via fastboot lukt nu ook niet meer :(
Iemand tip voor goede XDA link hoe ik e.e.a. kan verhelpen...

[ Voor 24% gewijzigd door vandermark op 04-08-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Vreemd. Zo zou ik het ook gedaan hebben, maar ik was benieuwd of het ook vanuit de telefoon zelf kon, door te controleren op opdates. Dan lukt het bij mij dus wel. Met jouw methode heb ik bij deze telefoon geen ervaring, maar ik begrijp niet waarom dat niet zou lukken. Heb je wel de juiste CM versie voor je telefoon? Voor mijn XT1072 heb ik CM met codename "Thea" nodig. Welke gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb de falcon (voor de XT1032 die ik heb):
cm-12.1-20150804-NIGHTLY-falcon.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Is het je eerder wel gelukt om op deze manier een nightly te installeren? Misschien is er een bitje opgevallen met het downloaden? Je zou naar de md5sum kunnen kijken van je gedownloade versie en die vergelijken met wat er bij CyanogenMod website staat.

Oei, dat had ik nog niet gezien: rebooten naar recovery lukt niet meer. Dat klinkt niet goed. Je zou kunnen proberen de recovery opnieuw te installeren met fastboot.

[ Voor 36% gewijzigd door slow whoop op 04-08-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Is het multitasken ook verbeterd (memory management/memory leak) met cm 12.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hmmm. heb nu een stock firmware op de telefoon gezet (Lolipop 5.0.2. EU) maar die installeren lukt ook niet goed in TWRP, bah baal er flink van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Nou ja, in ieder geval kun je weer in de TWRP recovery komen. Da's toch iets. :) Maar ik kan me goed voorstellen dat je hier van baalt.

Misschien kun je met TWRP een backup maken en dan een factory reset doen. Dan ben je wel al je data kwijt, maar met een goede backup maakt dat niet uit.

Voor de XT1072 heb ik op XDA ook gezien dat je de telefoon weer helemaal terug naar stock kunt zetten, dus dat alles gewist wordt, en opnieuw geinstalleerd. Misschien bestaat zoiets ook voor jouw XT1032.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Heb net een custom rom kunnen installeren, installeren ging goed in TWRP, nu aan het rebooten...

Edit: en gelukt: tesla rom draait nu, phoei _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door vandermark op 04-08-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Heerlijke rom, ideaal om de dpi vanuit de instellingen te kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Mooi dat het gelukt is. Welke ROM gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Tesla ROM ken ik niet. Hou het meestal bij CM. Daarmee kun je trouwens ook de DPI vanuit de instellingen aanpassen. Goed dat je de boel weer aan de praat hebt gekregen. Ik blijf het vreemd vinden waarom je die custom ROM wel kan installeren, en een andere niet. Maar ik neem aan dat je verder niet gaat uitzoeken hoe dat komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Nee, dat ga ik idd niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Gisteren succesvol mijn xt1068 geflashed, cm12.1 draait nu.

Heb alleen niet het idee dat hij sneller is, bij eerste boot moest hij maarliefst 123 apps optimaliseren!

Ik heb stock gapps geïnstalleerd, dus het meest volle pakket. Is het daar mis gegaan?

Ram zit namelijk ook aardig ook aardig vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik installeer juist een van de kleinste Gapps pakketten (nano), omdat ik maar relatief weinig apps van Google gebruik. En verreweg de meeste Google apps kun je daarna ook gewoon downloaden vanuit de Play Store. Google apps die je met Gapps geinstalleerd hebt kun je niet meer (makkelijk) verwijderen.

Als je kijkt naar alle apps die op je telefoon staan (Instellingen --> Apps, en dan onder tab Alles) zijn dat er heel wat, ook zonder Gapps. Bij mij moesten er ook ongeveer 125 apps geoptimaliseerd worden toen ik CM installeerde. Ik heb nu nog 2.66 GB over van het interne geheugen (totaal 4.85 GB). Dat ik voor mij ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ja ik heb ook een keer een faaltje gehad toen ik CM automatisch liet updaten. Ik draai TRWP 2.8.6.

Wat ik sindsdien doe is CM de update laten downen, en als je de vraag krijgt of je wilt rebooten naar een compatible recovery voor de install cancellen. Dan zelf even rebooten in recovery en handmatig de file installeren.

Wat er volgens mij gebeurt is dat de wipe cache en dalvik cache niet gebeurt bij het automatisch installeren, aan te raden dat je dat zelf vanuit TWRP doet om problemen te voorkomen.

@Ronald 185 apps op mijn 8 gb moto G!! *O* Wel niet zoveel ruimte meer helaas -O-

[ Voor 12% gewijzigd door Ceejay op 05-08-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 17:39
Ik laat hem al weken zelf de installatie doen, schijnbaar zonder cache wipes, nog geen enkele keer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Volgens mij wordt de cache wipe dus wel gedaan bij een automatische update van CM, omdat daarna bij de eerste keer starten alle apps weer geoptimaliseerd worden. Dat gebeurt alleen als er geen cache bestanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
slow whoop schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:11:
Volgens mij wordt de cache wipe dus wel gedaan bij een automatische update van CM, omdat daarna bij de eerste keer starten alle apps weer geoptimaliseerd worden. Dat gebeurt alleen als er geen cache bestanden zijn.
Zou het wel verklaren ja :Y Heb ook altijd de optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 08:53
Hmm, ik wordt toch wel erg nieuwsgierig van al die custom rom verhalen op de moto-G. Ik zal na de vakantie ook eens het een en ander proberen. Updaten via de officiele weg is nu toch net zo ingewikkeld als een custom rom installeren, omdat ik op 4.4.4 stock + root zit.

Iemand hele goede of juist slechte ervaringen met bepaalde roms op de xt1039 (first gen 4G)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Kan iemand bevestigen (of ontkrachten) dat de nieuwe Moto G (gen 3) ook weer een FM radio heeft?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Is WEL aanwezig :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1997
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 15:50
Weet iemand wanneer Android 5.1 naar de tweede generatie komt (xt1068)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Als je het aandurft om een custom ROM te installeren dan is Android 5.1 al beschikbaar. Met Cyanogenmod 12.1 zit ik nu op Android 5.1.1. Dit is op een een XT1072, maar voor XT1068 is die voor zover ik weet ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wokschotel

ja fm radio zit erop.. alleen geen led meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Dank voor de bevestiging. Nu alleen nog even zoeken naar een 2 GB/16 GB versie. Is iemand die al ergens tegen gekomen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaad, waar blijft die (dure) 2GB versie? En dan niet uit China ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
slow whoop schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:23:
Als je het aandurft om een custom ROM te installeren dan is Android 5.1 al beschikbaar. Met Cyanogenmod 12.1 zit ik nu op Android 5.1.1. Dit is op een een XT1072, maar voor XT1068 is die voor zover ik weet ook beschikbaar.
Klopt, draai hem op de XT1068, en ben er tevreden over. Alles werkt naar behoren en hij is wat snappier dan op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Heb net de StageFright Detecttor app even geinstalleerd op mijn Moto G 2nd gen (XT1072). Ben met Cyanogenmod 12.1 (Android 5.1.1) niet kwestbaar voor de "MMS hack". Beter. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

Bij Amazon Duitsland kan je de Moto G 3e Generatie kopen met de MotoMaker service, inclusief verzending naar NL:

http://www.amazon.de/Moto...&sr=8-3&keywords=moto+g+3

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venlonaerke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Je kunt wel een Motomaker Coupon kopen bij Amazon.de, maar levering moet naar een adres in Duitsland. Helaas wordt hij niet naar Nederland verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Van de site:
Verkauf und Versand durch Amazon. Geschenkverpackung verfügbar.
Lieferung in die Niederlande bis Freitag, 7. Aug.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
De coupon wordt wel naar Nederland gestuurd maar Motomaker.de verstuurd niet naar Nederland. Dus uiteindelijk heb je wel een adres in Duitsland nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Even Huifkar aanroepen, als je het echt wilt kost dat je ook maar paar extra euro...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Na 1 dag cm12.1 kan ik al concluderen dat mijn telefoon snappier aanvoelt en het is dus beter geworden. Wel zag ik dat mijn systeem vaak 300-350 mb ram opslokt, terwijl ik voor de switch naar cm zag dat het systeem hooguit (en vaak rond 150 mb maar) tot 250 mb kwam.

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RonaldMeer schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:56:
Na 1 dag cm12.1 kan ik al concluderen dat mijn telefoon snappier aanvoelt (...)
Heb ik na een factory reset ook. Raad ik iedereen ten zeerste aan. Google kan al een backup maken van je settings en apps, het is echt een kleine moeite, die veel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wij hebben thuis 2x een moto G 2014, een witte en een zwarte, de witte echter heeft de hele behuizing (de witte bezel rondom) onder de haarscheurtjes zitten, de zwarte niet.

Iemand vergelijkbaar iets? en iemand ervaring met de afhandeling qua garantie.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 15:00
Hallo,

Weet iemand of Motorola ook snel komt met een fix voor Stagefright-bug in Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hallo,

Zojuist even getest en ik lijk niet kwetsbaar te zijn voor het Certfy-gate lek.
Er is een controle app voor. Zoek in de Playstore op Certify-gate.

Er is ook een app om de kwetsbaarheid voor de Stagefright-bug te checken.

Daarvoor heb ik dus een fix van Motorola nodig. De vraag of die er komt moeten we maar eens aan Motorola stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Hendrik55 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:08:
Hallo,

Weet iemand of Motorola ook snel komt met een fix voor Stagefright-bug in Android?
Zie bijvoorbeeld: https://forums.motorola.c...d?commentId=970384#970384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hallo,

Dat heb ik ook gezien. Maar een aantal fabrikanten (samsung, htc, nexus) komt met een fix daarvoor, en ik vroeg mij of of die er voor onze Moto's ook komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Cyphax

Moderator LNX
Hendrik55 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:53:
[...]

Hallo,

Dat heb ik ook gezien. Maar een aantal fabrikanten (samsung, htc, nexus) komt met een fix daarvoor, en ik vroeg mij of of die er voor onze Moto's ook komt....
En als die fix er komt, dan zal de kans ook wel niet zo groot zijn dat we die ook zien in KitKat. Ik zie mezelf al gedwongen Lollipop te installeren. Of anders is dit misschien de trigger om weer eens CM te installeren. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
RonaldMeer schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:56:
Na 1 dag cm12.1 kan ik al concluderen dat mijn telefoon snappier aanvoelt en het is dus beter geworden. Wel zag ik dat mijn systeem vaak 300-350 mb ram opslokt, terwijl ik voor de switch naar cm zag dat het systeem hooguit (en vaak rond 150 mb maar) tot 250 mb kwam.

Hoe kan dit?
Is in principe gewoon hoe RAM management werkt in Android. Hoog geheugengebruik is hier geen ramp. Betekent dat het systeem dingen sneller kan openen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Hendrik55 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:53:
[...]

Hallo,

Jammer dat daar inderdaad niet over gecommuniceerd wordt. Ik denk dat alle Motorola Moto G/X/E toestellen uiteindelijk wel de fix krijgen, maar dat het nog wel even kan duren voordat iedereen hier de beschikking over heeft.

Ik heb een eerste generatie Moto G (X1032) en denk dat ze de fix gaan verwerken in de update/upgrade naar Android 5.1.1. Voor KitKat denk ik dat er geen fix komt.

Zelf ben ik een aantal dagen geleden van stock Android 5.0.2 overgestapt naar CM12.1. Tot nu toe bevalt dat goed. Het voelt in ieder geval sneller aan dan de stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 21:07
Ik heb maar een mailtje gestuurd naar Motorala Nederland om te vragen waar de 16GB / 2GB RAM versie blijft. Zie hier de reactie:

Geachte meneer [ ],

Hartelijk dank voor uw bericht aan Motorola Mobility Europa.

Ik moet u helaas informeren dat het alles heeft te maken met wat de desbetreffende retailer inkoopt. De MOTO G 3rd Gen 8GB is vrijgegeven op de markt maar de 16GB is alleen verkrijgbaar door bewerking in MOTOMAKER. Er zijn winkels (bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk) die een deal hebben gesloten met Motorola om die toestellen via een speciale code toch te verkopen maar helaas hebben wij dat nog niet in Nederland. Vooralsnog hopen wij dat MotoMaker ook naar Nederland komt maar daarover hebben wij verder geen aankondigingen.

Ik hoop dat ik uw vraag heb beantwoord.

Mocht u nog verdere vragen hebben aarzelt u dan niet nogmaals contact op te nemen met onze Klantendienst. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9 tot 5 op +31 (0)20 2015034.

Met vriendelijke groet,
Bram

Motorola Mobility Europa
Een Lenovo Bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
The_Admin schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Is in principe gewoon hoe RAM management werkt in Android. Hoog geheugengebruik is hier geen ramp. Betekent dat het systeem dingen sneller kan openen etc.
Dus ook al loopt het RAM geheugen helemaal vol is dit prima? :D Dan gaat t allemaal goed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Op Motorola DE kan je een Moto G 3rd gen samenstellen in de motomaker.

Voor de 16GB versie kom je al snel op 279€. Je kunt hem dan zoals eerder voorgesteld, laten doorsturen vanaf een duits post adres naar NL via bv Huifkar. Wel prijzig, rond de 300€ voor een Moto G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Binnenkort komt er toch een patch voor de Stagefright-bug: nieuws: Motorola begint binnenkort met uitrol patch voor Stagefright-bug

[ Voor 5% gewijzigd door Pazzie op 08-08-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Coenn schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:52:
Ik moet u helaas informeren dat het alles heeft te maken met wat de desbetreffende retailer inkoopt. De MOTO G 3rd Gen 8GB is vrijgegeven op de markt maar de 16GB is alleen verkrijgbaar door bewerking in MOTOMAKER.
Ik begrijp er niks van. Is de 16GB dus niet vrijgegeven (door Motorola) voor normale verkoop?

Heeft Motorola ook niks meer tussen de Moto G en de X? Het prijsverschil is gigantisch terwijl de 2014 Moto X 'slechts' iets van 300 euro is.
RonaldMeer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:59:
[...]

Dus ook al loopt het RAM geheugen helemaal vol is dit prima? :D Dan gaat t allemaal goed haha
Unused RAM is wasted RAM ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-08-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 09:14

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik heb eergisteren ook CM12.1 geinstalleerd op mijn XT1032 (1st gen moto g).

Lollipop was op mijn moto g ook gewoon traag. Vooral Chrome en ik moest eigenlijk om de dag resetten. Na een reset (telefoon uit/aan) draaide alles weer even redelijk.

Groot voordeel van CM is dat ik nu de nano gapps heb geinstalleerd en daarom een hele stapel google apps niet meer geinstalleerd hoef te hebben. Geen Hangouts, Play Games, Play blabla. Dit scheelt echt ruimte voor andere apps.

En dus ook geen Chrome meer. Het browsen met de CM browser (ongetwijfeld de AOSP browser met het hart van Chrome er gewoon in) doet het toch echt merkbaar beter (voorlopig dan).

Wel gebruik ik de Google Now Launcher in plaats van Trebuchet. Die vind ik toch fijner.

Enfin, voorlopig draait het prima. Maar dat was met de stock ROM ook het geval. De tijd zal uitwijzen of het echt beter draait. Wil toch liever niet terug naar 4.4.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hendrik55 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:08:
Hallo,

Ja hoor, die komt er.... nieuws: Motorola begint binnenkort met uitrol patch voor Stagefright-bug

Dat was ook de streking van het antwoord dat ik van Motorola kreeg. Hij wordt nu getest en komt daarna beschikbaar..... Wanneer is nog even de vraag, maar er wordt aan gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 01:06
Wat vinden jullie van het 8GB model van de 3de generatie? Is 1GB ram nog doenbaar? Ik zou wel willen wachten op het andere voor de 2GB ram maar als ik het zo lees kan het goed zijn dat deze hier niet beschikbaar gaat zijn? (en 300 euro via duitsland vind ik net iets te veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 19:54
Natuurlijk kan het. De eerst en tweede generatie hebben dit ook. Zou echter als het zou kunnen voor die paar tientjes meer voor de 16/2gb gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Ondertussen zelf ook eens gemaild naar motorola (internationaal want er is geen belgisch contactpunt) en die zeiden me gewoon de webshops te checken voor beschikbaarheid.. Heb ik dus niet veel aan. Bol.com heb ik ook gemailed, en die zeggen simpelweg dat ze het niet in hun assortiment hebben en dat ik de site in de gaten moet houden.

Iemand meer info over de 16gb/2gb beschikbaarheid in de benelux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Skalders schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 06:26:
Wat vinden jullie van het 8GB model van de 3de generatie? Is 1GB ram nog doenbaar? Ik zou wel willen wachten op het andere voor de 2GB ram maar als ik het zo lees kan het goed zijn dat deze hier niet beschikbaar gaat zijn? (en 300 euro via duitsland vind ik net iets te veel)
Ik heb de eerste generatie (XT1032) en stel dat ik een Moto G 3rd gen zou kopen, zou ik hoe dan ook met 2 GB RAM kopen. Zeker als je er een jaar of twee mee wilt doen, vind ik 2 GB RAM een vereiste. Maar dat is slechts mijn mening :)

Ik ben echter van plan om de Moto X Play te kopen, omdat ik het verschil tussen 1st gen en 3rd gen Moto G te klein vind. Maar dat terzijde.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 08:43
Hoe staat het met de accu met Cyanogenmod 12.1? Is die merkbaar achteruit gegaan t.o.v. stock Lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:48
Iemand meer info over de 16gb/2gb beschikbaarheid in de benelux?
http://www.amazon.fr/Moto...&keywords=motorola+moto+g

alleen de zwarte in voorbestelling wel in frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Geweldig, bedankt! Wat bedoel je met voorbestelling? Kan ik die niet direct bestellen dan?

Edit: gezien dat het een pre order is. Enig idee wanneer?

[ Voor 6% gewijzigd door Skalders op 10-08-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 20:17
WizZie- schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:57:
Hoe staat het met de accu met Cyanogenmod 12.1? Is die merkbaar achteruit gegaan t.o.v. stock Lollipop?
Bij mij is de accu veel slechter met cm 12.1. Met stock gaat er 's nachts iets van 7 procent vanaf. Met CM 12.1 iets van 25 procent bij mij. Ik ben terug gegaan naar stock. Ik heb een xt1039 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De accuduur fluctueert nogal met de CM12.1 nightlies (zoals met elke nightly), meestal was het OK maar er zijn er een paar geweest die 'm helemaal leegtrokken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:40
RedNas74 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:43:
[...]

Bij mij is de accu veel slechter met cm 12.1. Met stock gaat er 's nachts iets van 7 procent vanaf. Met CM 12.1 iets van 25 procent bij mij. Ik ben terug gegaan naar stock. Ik heb een xt1039 overigens.
beste mag ik u vragen hoe je juist uw xt 1039 flacht,bij mij lukt dat niet.
ik weet niet wat ik verkeerd doe, ben wel gewoon van samsung toestellen te rooten en te flachen maar bij motorola lukt het gewoon weg niet, mijn toestel is wel geroot!!!!!

dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:48
Edit: gezien dat het een pre order is. Enig idee wanneer?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 20:17
XIII schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:53:
[...]

beste mag ik u vragen hoe je juist uw xt 1039 flacht,bij mij lukt dat niet.
ik weet niet wat ik verkeerd doe, ben wel gewoon van samsung toestellen te rooten en te flachen maar bij motorola lukt het gewoon weg niet, mijn toestel is wel geroot!!!!!

dank bij voorbaat.
Flash eerst via Fastboot TWRP recovery. Te downloaden hier: http://forum.xda-develope...erimental-corner-t2996266

Reboot in die recovery en doe een reset van je toestel en flash daarna de rom en Gapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiM0
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Weet niet of deze vraag hier thuis hoort maar plaats hem toch even:

Is er al iets bekend over wanneer de 2GB ram/16GB opslag versie van de Moto G 3rd gen uitkomt? Ik heb snel even gegoogled en vind niet direct iets maar heb deze keer ook niet alles gevolgd over de release van de Moto G. Ben enkel geïnteresseerd in deze versie, anders vind ik het het upgraden niet waard van mijn moto g 1st gen 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ligt eraan op welke markt en of je wilt importeren...
Echte data zijn nog niet genoemd, maar in Frankrijk is het toestel al te pre-orderen 'binnenkort beschikbaar'
Concrete data voor bijvoorbeeld België en Nederland heb ik nog nergens gevonden of gehoord van Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 17:56
Wanneer kunnen we ongeveer de 5.1 update verwachten voor de 2014 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

GMavak schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:35:
Wanneer kunnen we ongeveer de 5.1 update verwachten voor de 2014 versie?
Geen idee, Ik vind het echt enorm tegenvallen van Motorola, ik had al die updates een stuk sneller verwacht.
Ook geen idee hoe het met de veiligheidspatches zit.

Ik ben enorm geen Apple fan, maar die hebben dit soort shit echt veel beter voorelkaar.
Android blijft maar een beetje geklooi op sommige vlakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Pinin op 11-08-2015 18:46 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 09:14

vliegnerd

Nintendo fan.

WizZie- schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:57:
Omdat ik pas een paar dagen CM12.1 draai, heb ik alleen wat eerste indrukken. Ik heb niet het idee dat mijn accu sneller leeg is (dus voor mij niet merkbaar slechter).

Vandaag toevallig weinig (bijna niet) telefoon gebruikt. Na 10 uur van de lader was er nog 85% over. Wat betreft gebruik: Alleen paar keer whatsapp, paar minuten facebook. Paar notificaties gedurende de dag. Telefoon was bijna de hele dag thuis, op wifi. Ik weet niet stock het veel beter zou doen, maar het lijkt mij wel prima.

Mijn xt1032 is 1 jaar oud. cm-12.1-20150805-NIGHTLY

[ Voor 4% gewijzigd door vliegnerd op 11-08-2015 19:25 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 08:43
vliegnerd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:21:
[...]

Omdat ik pas een paar dagen CM12.1 draai, heb ik alleen wat eerste indrukken. Ik heb niet het idee dat mijn accu sneller leeg is (dus voor mij niet merkbaar slechter).

Vandaag toevallig weinig (bijna niet) telefoon gebruikt. Na 10 uur van de lader was er nog 85% over. Wat betreft gebruik: Alleen paar keer whatsapp, paar minuten facebook. Paar notificaties gedurende de dag. Telefoon was bijna de hele dag thuis, op wifi. Ik weet niet stock het veel beter zou doen, maar het lijkt mij wel prima.

Mijn xt1032 is 1 jaar oud. cm-12.1-20150805-NIGHTLY
Oke thanks, maar uptime als je de telefoon niet gebruikt is wat anders dan wanneer je hem gebruikt. Ik had met CM vroeger met mijn Samsung Galaxy S1 altijd goede batterij in standby, maar wanneer ik hem ging gebruiken en het scherm ging aan ging mijn percentage drastisch omlaag, veel erger dan met stock. Ben benieuwd naar je ervaringen komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
Hallo,
Ik heb plotseling allemaal contacten in mijn telefoon staan van mensen die ik niet ken en die ik er niet zelf heb ingezet. Weet iemand hier misschien hoe dit kan?
Alvast bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door Timbom op 12-08-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Timbom schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:58:
Hallo,
Ik heb plotseling allemaal contacten in mijn telefoon staan van mensen die ik niet ken en die ik er niet zelf heb ingezet. Weet iemand hier misschien hoe dit kan?
Alvast bedankt.
Beetje lastig. Waarmee sync je allemaal.
Staan ze ook in je contacten lijst in gmail? Of staan ze op je SIM kaart?
Heb je contact sync tools draaien die vanuit FB, Whatsapp, LinkedIN etc contacten toevoegt?
Heb je meerdere google accounts op je telefoon waarvan er meerdere contacten syncen etc.

Je zou niet zomaar contacten moeten zien? Beetje meer info is wenselijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Psies. Heb het overigens 1 keer meegemaakt dat er een contact uit mijn Google account via Sync.me gesynced werd uit FB, terwijl ik deze persoon NIET in mijn vriendenkring of lijst heb binnen FB. Dus als je dit soort tools gebruikt, zorg dat je weet wat je wel en niet aanvinkt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
Hier heb ik hem vorige week ook besteld. Nog geen vedere updates via de mail of iets dergelijks gehad. Al moet ik natuurlijk wel de spambox in de gaten houden. Zoveel Franstalige mail krijg ik niet ;-)
CLB schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:57:
Ligt eraan op welke markt en of je wilt importeren...
Echte data zijn nog niet genoemd, maar in Frankrijk is het toestel al te pre-orderen 'binnenkort beschikbaar'
Concrete data voor bijvoorbeeld België en Nederland heb ik nog nergens gevonden of gehoord van Motorola.
Ik kan de bron zo snel niet terug vinden, maar ik heb gelezen dat Motorola vanaf de 24e weer gaat uitleveren. Dan zijn ze dus nog niet in Frankrijk en Rotterdam zal ook nog wel weer een dagje of 2 langer duren. Het prijsverschil is het wachten waard denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 09:21

Lief Adje

Love is in the air

Soak test voor 5.1 (2014 model) komt eraan/is begonnen!
http://forum.xda-develope...test-moto-g-2014-t3177056

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mooi, zit er dringen op te wachten met m'n xt1068.

Wat is het verschil in batterijduur enorm groot als je wel of geen tweede sim plaats.
Met tweede kon ik 2 keer per dag gaan bijladen en zonder houdt ie het anderhalve dag goed vol.

Kan het trouwens dat er bij 2 sims in het toestel ook dubbel mobiele data gebruikt wordt ook al staat dit slechts op 1 sim geactiveerd? Of dat dat in ieder geval zo lijkt richting de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
sambalbaj schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:50:
Mooi, zit er dringen op te wachten met m'n xt1068.

Wat is het verschil in batterijduur enorm groot als je wel of geen tweede sim plaats.
Met tweede kon ik 2 keer per dag gaan bijladen en zonder houdt ie het anderhalve dag goed vol.

Kan het trouwens dat er bij 2 sims in het toestel ook dubbel mobiele data gebruikt wordt ook al staat dit slechts op 1 sim geactiveerd? Of dat dat in ieder geval zo lijkt richting de provider?
Ik ervaar ook verschillen in batterijduur bij 1 of twee sims aan. Dataverbruik herken ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 18:54
Hier ben ik wel blij mij. Mijn pa loopt regelmatig te zeuren dat het echt echt een k*t telefoon is. Maar het wordt ook wel eens tijd dat ze met die update komen. De 1st gen heeft hem al best wel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De 1st gen heeft 5.0.2 en laat ik nou daar ook niet heel tevreden over zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Moto maker in Duitsland verkoopt de 16GB versie al. Daar kost hij wel €279 wat wel erg veel is. Is er al iets bekend over wanneer de versie van Amazon Frankrijk geleverd gaat worden? Ik kan het op de pagina nergens terug vinden.

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 16:25
Preordered op amazon: incl verzending: EUR 237,60

• mcgloud
  • Laatst online: 27-09 13:39
Iemand een idee waar je de 3gen Moto G 16gb/2gb ram kan kopen? Amazon?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mcgloud schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:02:
Iemand een idee waar je de 3gen Moto G 16gb/2gb ram kan kopen? Amazon?
Heb je de moeite genomen om gewoon de 2 berichten boven die van jou te lezen?

• mcgloud
Geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Cheers

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Kan iemand mij vertellen of de Moto G (2nd gen) werkt met Android Auto? In theorie moet het gewoon werken want Android >5.0, maar ik lees wat tegenstellende verhalen op internet.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mcgloud schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:39:
Geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Cheers
Wat is hier niet duidelijk aan:
cantate schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:58:
Preordered op amazon: incl verzending: EUR 237,60
Het bericht er voor gaf duidelijk aan dat het om de 16gbyte versie ging.

• mcgloud
Ja oke sorry vergeten te zeggen dat ik op Amazon EU (Duitsland) zit te kijken.
Want daar vind ik hem dus niet op.
Op US wel. Ik weet niet of cabtate hem via Amazon US heeft besteld?

• CLB
  • Niet online
Dat zal vast en zeker op Amazon Frankrijk zijn heh...

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 16:25
het betrof de 16GB versie via amazon.fr inderdaad.

i will keep you posted!

• mcgloud
Thank you very much!

Heb een nieuwe phone nodig en de Moto G is perfect. Maar wil wel 16gb basis opslag. Dus..
Ben benieuwd of ze goed leverbaar zijn.

• Ceejay
mcgloud schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:38:
Thank you very much!

Heb een nieuwe phone nodig en de Moto G is perfect. Maar wil wel 16gb basis opslag. Dus..
Ben benieuwd of ze goed leverbaar zijn.
Ja. Dit is wel echt mijn laatste telefoon met 1GB intern en 8GB opslag (en zonder microsim!). Ik dacht dat kan wel maar mooi niet! Hij werkt verder prima hoor maar ik loop constant te pielen voor ruimte, en multitasken is ook min of meer voor de vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Kun je nou onderhand al standaard apps op de SD kaart installeren met Android? Zit momenteel nog op Windows Phone en hier kan het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
mcgloud schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:08:
Kun je nou onderhand al standaard apps op de SD kaart installeren met Android? Zit momenteel nog op Windows Phone en hier kan het gewoon...
Allang.
Pagina: 1 ... 54 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.