Als de updates ooit voor uitkomen... Echter is Alcatel geen uitzondering.jooproo schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:25:
De Moto blijft ook een fijn toestel natuurlijk! Maar soms komt er iets op je padwaardoor je ineens iets nieuws hebt. Stiekem moet ik toegeven dat ik meer vertrouwen heb in motorola met betrekking tot updates enzo. Alcatel is voor mij niet nieuw en hun updates komen lang niet zo snel als bij Motorola.
Nog steeds geen update naar 5.1 voor mijn XT1068
Op dit moment vind ik de Moto G 2013 helaas geen fijn toestel.
Lijkt erop dat ie continue out of memory is en vooral openen van en swappen naar google chrome browser vertraagt de boel. Bij openen is het echt zo traag, soms tot 20 seconden wachten voordat je iets kan typen. Ik heb al verschillende apps geuninstalled maar geen verbetering helaas.
Ik hoop dat de update naar 5.1 nog komt voor de 1e gen, zo niet dan wordt het mss overstappen op een custom rom. Mijn versie is overigens de XT1033.
VIa XDA dev heb ik al wel een 5.1 versie gevonden, maar dat is de GPe (google Play edition) en ik twijfel nogal of ik die op mijn non GPe wil installeren.
Lijkt erop dat ie continue out of memory is en vooral openen van en swappen naar google chrome browser vertraagt de boel. Bij openen is het echt zo traag, soms tot 20 seconden wachten voordat je iets kan typen. Ik heb al verschillende apps geuninstalled maar geen verbetering helaas.
Ik hoop dat de update naar 5.1 nog komt voor de 1e gen, zo niet dan wordt het mss overstappen op een custom rom. Mijn versie is overigens de XT1033.
VIa XDA dev heb ik al wel een 5.1 versie gevonden, maar dat is de GPe (google Play edition) en ik twijfel nogal of ik die op mijn non GPe wil installeren.
[ Voor 19% gewijzigd door Lord_Dain op 04-07-2015 21:36 ]
Het ligt vooral ook aan Chrome, probeer een andere browser.Lord_Dain schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:33:
Op dit moment vind ik de Moto G 2013 helaas geen fijn toestel.
Chrome is echt loodzwaar, mijn Nexus 4 had er vroeger ook moeite mee waar alles (zelfs facebook app

Update: Ik had ook zware battery drain (accu binnen de dag leeg). Na uninstallen van die gare Facebook app probleem volledig verholpen. Nu nog kijken hoe het Chrome probleem op te lossen is..
Ben fan van firefox op PC, dus zal dat eens een kans geven.
[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 04-07-2015 23:15 ]
Probeer Opera eens, vind ik geweldig werken, veel responsiever dan FF.Lord_Dain schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:14:
Update: Ik had ook zware battery drain (accu binnen de dag leeg). Na uninstallen van die gare Facebook app probleem volledig verholpen. Nu nog kijken hoe het Chrome probleem op te lossen is..
Ik heb de Moto G 1032XT gedowngrade van 5.0 naar 4.4.4, echter de GPS werkt niet meer merk ik nu. Iemand die hetzelfde probleem heeft (gehad)? Is er een oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het installeren van een custom rom, dit topic legt de oplossing uit:
http://forum.xda-develope...m-backup-special-t2909768
Meer specifiek dit heb ik gedaan
ou get your new phone and don't use the stock ROM, at least not GPS. Instead, you directly install a custom ROM. At least ROMs based or somehow depending on CM11 won't give you a GPS fix then. This is easily fixed by flashing stock again, getting a GPS fix and flash the custom ROM again. If you restore a backup you will still get no fix. You need to clean flash a custom ROM. My problem was that I already set up everything and didn't want to start from scratch. For everyone in the same situation, I share the things I've done to make it work again.
http://forum.xda-develope...m-backup-special-t2909768
Meer specifiek dit heb ik gedaan
ou get your new phone and don't use the stock ROM, at least not GPS. Instead, you directly install a custom ROM. At least ROMs based or somehow depending on CM11 won't give you a GPS fix then. This is easily fixed by flashing stock again, getting a GPS fix and flash the custom ROM again. If you restore a backup you will still get no fix. You need to clean flash a custom ROM. My problem was that I already set up everything and didn't want to start from scratch. For everyone in the same situation, I share the things I've done to make it work again.
Je kunt de modemstats resetten, waarna het weer werkt. Je moet daar wel je bootloader voor unlocken.WizZie- schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:09:
Ik heb de Moto G 1032XT gedowngrade van 5.0 naar 4.4.4, echter de GPS werkt niet meer merk ik nu. Iemand die hetzelfde probleem heeft (gehad)? Is er een oplossing?
To make integrated GPS working you need to reboot in bootloader mode (hold volume down while turning on the phone), then attach the phone to the pc with the USB cable, and from the command prompt use fastboot to erase modemst1 and 2:
fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2
Dan rebooten.
Kan bevestigen dat dit werkt. Lees meer over hoe fastboot te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ceejay op 05-07-2015 13:04 ]
Om de een of andere rare reden deed ie het na een reboot ineens wel. Toch bedankt!Ceejay schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:58:
[...]
Je kunt de modemstats resetten, waarna het weer werkt. Je moet daar wel je bootloader voor unlocken.
To make integrated GPS working you need to reboot in bootloader mode (hold volume down while turning on the phone), then attach the phone to the pc with the USB cable, and from the command prompt use fastboot to erase modemst1 and 2:
fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2
Dan rebooten.
Kan bevestigen dat dit werkt. Lees meer over hoe fastboot te krijgen.
Verwijderd
hallo! Ik heb net de Moto G nieuw gekocht. Ik had de 2nd gen maar uiteindelijk vond ik die toch net te groot. Alleen nu heb ik weer 4.4.4, zouden jullie nu WEL of NIET updaten naar Lollipop en waarom wel/niet?
Als je Lollipop 5.1 doelt, ja updaten kan wel.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:09:
hallo! Ik heb net de Moto G nieuw gekocht. Ik had de 2nd gen maar uiteindelijk vond ik die toch net te groot. Alleen nu heb ik weer 4.4.4, zouden jullie nu WEL of NIET updaten naar Lollipop en waarom wel/niet?
Als je Lollipop 5.0.2 bedoelt, nee je Moto G wordt trager na enkele weken.
Het is mij totaal onduidelijk hoe Google hun eigen Chrome zo slecht kan laten draaien op smartphones en tablets. Op hun chromebooks is het ontzettend sterk en snel maar op andere platformen dan toch graag FireFox.Lord_Dain schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:14:
Hoewel ik de moto g heb doorgegeven aan familielid heb ik nooit een probleem met 5.0.2 kunnen merken. Wel de 2013 versie dan.
Ik heb het niet gedaan en ben het voorlopig ook niet van plan. Voor mij gaat Android er steeds op achteruit qua wat ik fijn vind. Zo vind ik Jellybean ook fijner dan KitKat.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:09:
Ik geloof ook niet dat je er echt iets mee opschiet ofzo; wat kan je met 5(.1) wel wat je met 4.4 niet kan?
Saved by the buoyancy of citrus
Ik heb zelf goede ervaring met de moto 1g (4g xt1039) draait vloeiend wel met Nova launcher.
Zou het zelf gewoon uitproberen kunt altijd downgraden iedereen heeft weer andere ervaring.
Zou het zelf gewoon uitproberen kunt altijd downgraden iedereen heeft weer andere ervaring.
Orgin limited199
Bij wijze van test ben ik een Motorola Moto G 3G DualSim aan het klaarmaken voor een collega. Momenteel draait vrijwel alles op Apple, maar die Moto G zou een mooi budgettoestel kunnen zijn. Ik liep alleen direct tegen een probleempje aan, misschien dat iemand hier een geniale tip heeft. 
Speciaal voor het configureren van mobile devices heb ik in mijn kantoor een wireless access point neergezet die directe internettoegang verschaft. Die is "beveiligd" met een eenvoudige WEP key. Alleen de Moto G ziet dat netwerkje helemaal niet... Ook als ik handmatig het SSID en het wachtwoord invoer en opsla als bekend netwerk, weigert hij überhaupt dat netwerkje te zien.
Hij ziet wel het "gastennetwerk", dat is een open netwerk met daarachter een loginpagina (zeg maar een "hotelsysteem"). Maar als ik daarmee verbind en op de melding "inloggen" klik die in het notification center verschijnt dan krijg ik een blanco pagina. Als ik Chrome open en naar google.nl probeer te gaan, gaat hij wel naar de loginpagina dus via die weg heb ik de Moto G toch op een wifi-netwerk gekregen. Maar ideaal is het niet.
Waarom ziet die Moto mijn setup-netwerkje niet?
Speciaal voor het configureren van mobile devices heb ik in mijn kantoor een wireless access point neergezet die directe internettoegang verschaft. Die is "beveiligd" met een eenvoudige WEP key. Alleen de Moto G ziet dat netwerkje helemaal niet... Ook als ik handmatig het SSID en het wachtwoord invoer en opsla als bekend netwerk, weigert hij überhaupt dat netwerkje te zien.
Hij ziet wel het "gastennetwerk", dat is een open netwerk met daarachter een loginpagina (zeg maar een "hotelsysteem"). Maar als ik daarmee verbind en op de melding "inloggen" klik die in het notification center verschijnt dan krijg ik een blanco pagina. Als ik Chrome open en naar google.nl probeer te gaan, gaat hij wel naar de loginpagina dus via die weg heb ik de Moto G toch op een wifi-netwerk gekregen. Maar ideaal is het niet.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
@hierboven:
2,4ghz of 5ghz? Moto G ondersteund geen 5Ghz namelijk.
2,4ghz of 5ghz? Moto G ondersteund geen 5Ghz namelijk.
Het is een 802.11g 2.4GHz netwerk, draaiend vanaf een voor regulier gebruik afgedankte Cisco Aeronet 1200 AP.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Misschien een afwijkend kanaal? Ik weet nog van "vroegah" dat sommige devices kanaal 12 en 13 niet goed zagen. Thuis heb ik met mijn HP Stream tablet op sommige Wifi kanalen ook grote problemen (wel/geen verbinding, af en aan). Het is maar een suggestie, want exact pinpointen kan ik het niet direct.Mx. Alba schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:47:
Bij wijze van test ben ik een Motorola Moto G 3G DualSim aan het klaarmaken voor een collega. Momenteel draait vrijwel alles op Apple, maar die Moto G zou een mooi budgettoestel kunnen zijn. Ik liep alleen direct tegen een probleempje aan, misschien dat iemand hier een geniale tip heeft.
Moto G dualsim ziet kanaal 13 niet. Draait jouw wireless netwerk toevallig op kanaal 13?Mx. Alba schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:10:
Het is een 802.11g 2.4GHz netwerk, draaiend vanaf een voor regulier gebruik afgedankte Cisco Aeronet 1200 AP.
Lord_Dain schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:33:
Moto G dualsim ziet kanaal 13 niet. Draait jouw wireless netwerk toevallig op kanaal 13?
Ik zie dat de meningen over 5.1 op de Moto G 4G (xt1039) nogal uiteen lopen. Wil het graag, maar sommige reacties hier maken me huiverig.
Is het mogelijk, zonder het toesten te rooten, terug te gaan van 5.1 naar 4.4.4 als het niet blijkt te bevallen? Ik kom van een cleane install dus vind het niet erg het toestel geheel te wipen als dat noodzakelijk is voor een downgrade.
Rooten is geen optie, Motorola tolereert geroote toestellen niet en mijn telefoon heeft de nodig hardware ellende gehad, houd dus graag de garantie in stand.
Is het mogelijk, zonder het toesten te rooten, terug te gaan van 5.1 naar 4.4.4 als het niet blijkt te bevallen? Ik kom van een cleane install dus vind het niet erg het toestel geheel te wipen als dat noodzakelijk is voor een downgrade.
Rooten is geen optie, Motorola tolereert geroote toestellen niet en mijn telefoon heeft de nodig hardware ellende gehad, houd dus graag de garantie in stand.
Klopt het dat een Moto E 4G (ik plaats het hier, bij gebrek aan een dedicated topic) niet compatibel is met relatief oude Bluetooth apparaten, van rond 2011?
Mijn pa heeft sinds kort zo'n Moto E 4g. Nou wilde hij die verbinden met de carkits in zijn beide auto's. In auto 1 waren we snel klaar, want dat is nog een archaïsch systeem met rSAP (Passat, 2007) maar in de andere auto zit een JVC KW-NT30 uit 2011 met de universele Bluetooth profielen zoals HFP en PBAP etc. Ook in dat laatstgenoemde systeem blijkt pairen niet mogelijk. De telefoon ziet het navigatiesysteem simpelweg niet als we proberen te pairen.
Google heeft hier geen afdoende antwoord op; weet iemand of ik misschien wat fout doe, of aanvullende stappen moet doorlopen?
Mijn pa heeft sinds kort zo'n Moto E 4g. Nou wilde hij die verbinden met de carkits in zijn beide auto's. In auto 1 waren we snel klaar, want dat is nog een archaïsch systeem met rSAP (Passat, 2007) maar in de andere auto zit een JVC KW-NT30 uit 2011 met de universele Bluetooth profielen zoals HFP en PBAP etc. Ook in dat laatstgenoemde systeem blijkt pairen niet mogelijk. De telefoon ziet het navigatiesysteem simpelweg niet als we proberen te pairen.
Google heeft hier geen afdoende antwoord op; weet iemand of ik misschien wat fout doe, of aanvullende stappen moet doorlopen?
VAG auto's uit die periode hebben een BT systeem dat gemaakt is door een dochterbedrijf van Nokia. Werkt geweldig met Nokia. Veel problemen met andere telefoons... 
O wacht ik lees verkeerd. Op het VAG ding doet hij het juist wel zeg je. Dan weet ik het ook niet helaas.

O wacht ik lees verkeerd. Op het VAG ding doet hij het juist wel zeg je. Dan weet ik het ook niet helaas.
[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 08-07-2015 16:25 ]
Nee, het ging me om het JVC navisysteem met ingebouwde Bluetooth carkit.
Die wil niet pairen met de Moto E 4G (telefoon ziet carkit niet bij poging tot pairen). Ik ben benieuwd of dit ligt aan de ouderdom van het systeem (verschilende generaties Bluetooth?) of dat het in principe zou moeten werken en ik wat heb gemist.
Bij mij heeft een factory reset niet geholpen en na 10 dagen had ik al een een specificatie van 23 bladzijden met allemaal kleine datapakketjes. Hollandsnieuwe gaat dat overigens wel gewoon factureren.Ralph Smeets schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:20:
[...]
Nou, ze zagen gewoon dat er iets mis en dat dat echt moest worden opgelost. Telfort kon niet factureren, want het aantal data sessies dat ik had verbruikt was groter dan wat zij in een factuur kwijt konden en KPN vond het gedrag ook niet leuk.
Dit probleem is volgens de KPN niet uniek voor de Motorola Moto G 2014, ze hebben ondertussen ook klanten met telefoons van andere merken gezien die hetzelfde probleem hebben of hadden.
Ik heb dit topic doorgelezen, maar nog geen oplossing gevonden die bij mij werkte.
Wat ik heb geprobeerd is:
- alle push-berichten in apps uitzetten
- van alle apps - voor zover mogelijk - "achtergrond data beperken" aangezet
- synchronizeren uitgezet wanneer er geen verbinding met wifi is (autosync free app)
- 3G watchdog gedownload en geinstalleerd
Mbv 3G watchdog kwam ik er achter dat het process "com.google.android.syncadapters.contacts" de boosdoener is. Ondanks dat synchronizeren dus uitstaat blijft dit process elke paar minuten data downloaden. En nog gekker, zelfs als ik het proces uitschakel blijft het op de een of andere manier toch data downloaden volgens 3G watchdog
Ik heb CCleaner en een virusscanner (AVG) gedraaid maar dat leverde niks op.
Wat ik verder nog heb geprobeerd is:
- cache van telefoon geleegd --> hierna werd er geen data meer gedownload via 3G wanneer telefoon verbonden was met wifi, maar als er wel verbinding is met 3G blijft het probleem
- factory reset --> geen verschil
De enige opties die ik nu nog zie is 3G helemaal uitzetten als ik de telefoon niet gebruik en/of overstappen naar een provider die per kB (of desnoods per 10kB) afrekent. Dit is echter symptoom bestrijding maar lost het eigenlijke probleem niet op.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
Heb je het cache ook via het recovery menu gecleared?
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Is er een manier om te loggen hoeveel dit gebeurd? Er zijn wel memory usage apps maar die laten vaak gewoon voldoende vrij geheugen zien.ksborg schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:20:
[...]
Dit dus. 1GB geheugen loopt je in de praktijk erg snel vol, waardoor apps afsluiten (bijv. de muziek-app als je Chrome opent). Toch een gemiste kans inderdaad.
Ja
Niet na de factory reset overigens. Kan dat nog helpen?
Niet na de factory reset overigens. Kan dat nog helpen?
Je weet dat Android een ingebouwde data meter heeft die je kan locken?Baldertt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:11:
[...]
Bij mij heeft een factory reset niet geholpen en na 10 dagen had ik al een een specificatie van 23 bladzijden met allemaal kleine datapakketjes. Hollandsnieuwe gaat dat overigens wel gewoon factureren.
Ik heb dit topic doorgelezen, maar nog geen oplossing gevonden die bij mij werkte.
- synchronizeren uitgezet wanneer er geen verbinding met wifi is (autosync free app)
Mbv 3G watchdog kwam ik er achter dat het process "com.google.android.syncadapters.contacts" de boosdoener is. Ondanks dat synchronizeren dus uitstaat blijft dit process elke paar minuten data downloaden. En nog gekker, zelfs als ik het proces uitschakel blijft het op de een of andere manier toch data downloaden volgens 3G watchdog![]()
![]()
![]()
- cache van telefoon geleegd --> hierna werd er geen data meer gedownload via 3G wanneer telefoon verbonden was met wifi, maar als er wel verbinding is met 3G blijft het probleem
De enige opties die ik nu nog zie is 3G helemaal uitzetten als ik de telefoon niet gebruik en/of overstappen naar een provider die per kB (of desnoods per 10kB) afrekent. Dit is echter symptoom bestrijding maar lost het eigenlijke probleem niet op.
Dat doe ik dus, ik heb een 500mb bundel die gelockt is op 495 mb (aangezien ik een marge van 5mb hanteer).
Ik heb nog nooit hoeven bijbetalen, ja af en toe haalde mijn Moto een grapje uit en ging over op 3G thuis, maar door de cap van 495mb kan hij er nooit overheen = nooit onverwachte rekening.
Trouwens, een vraag, rekent KPN niet per 10kb dan? Mijn Vodafone abonnement blijkbaar wel.
Ja dat weet ik. Ik heb volgens mijn telefoon 270MB gebruikt, volgens Hollandsnieuwe meer dan 1GB.Mizgala28 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:17:
[...]
Je weet dat Android een ingebouwde data meter heeft die je kan locken?
Dat doe ik dus, ik heb een 500mb bundel die gelockt is op 495 mb (aangezien ik een marge van 5mb hanteer).
Ik heb nog nooit hoeven bijbetalen, ja af en toe haalde mijn Moto een grapje uit en ging over op 3G thuis, maar door de cap van 495mb kan hij er nooit overheen = nooit onverwachte rekening.
Dat komt omdat bij HN al die kleine datapakketjes worden afgerond op 100kb.
Elke 5 minuten 2kb downloaden "kost" mij dus 30MB per dag, terwijl ik maar een halve MB heb gedownload.
edit: na het legen van de cache downloadt de telefoon trouwens niet meer via 3G als er wifi verbinding is, dat deed ie daarvoor wel (daarom in 10 dagen 500MB op). Maar als er geen wifi is doet ie het nu nog steeds.
[ Voor 12% gewijzigd door Baldertt op 08-07-2015 17:21 ]
Daarom mijd ik HollandsNieuwe en raad ik het iedereen af, ze zijn de enige flut provider die achterbaks is en per 100kb afrekent.Baldertt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:19:
[...]
Ja dat weet ik. Ik heb volgens mijn telefoon 270MB gebruikt, volgens Hollandsnieuwe meer dan 1GB.
Dat komt omdat bij HN al die kleine datapakketjes worden afgerond op 100kb.
Elke 5 minuten 2kb downloaden "kost" mij dus 30MB per dag, terwijl ik maar een halve MB heb gedownload.
Zo moest een kennis zijn push meldingen uitzetten, hij krijgt vaak emails en dan krijg je 20 emails op 1 dag, meteen 2mb per dag, voor niks en dat alleen voor de mail, ik tel FB en dergelijke niet bij.
Mee eens, zodra abo is afgelopen stap ik over.Mizgala28 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:21:
[...]
Daarom mijd ik HollandsNieuwe en raad ik het iedereen af, ze zijn de enige flut provider die achterbaks is en per 100kb afrekent.
Zo moest een kennis zijn push meldingen uitzetten, hij krijgt vaak emails en dan krijg je 20 emails op 1 dag, meteen 2mb per dag, voor niks en dat alleen voor de mail, ik tel FB en dergelijke niet bij.
Voordat ik android lollipop had was dit overigens nooit een probleem.
Bekend probleem, Android Lollipop verzendt vaak en onnodig kleine pakketjes die stiekem steeds je data slurpen, ook een reden dat ik 3G standaard uit heb staan en het alleen aanzet als ik weet dat het een lange buiten de deur dag wordt.Baldertt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:22:
[...]
Mee eens, zodra abo is afgelopen stap ik over.
Voordat ik android lollipop had was dit overigens nooit een probleem.
Daarnaast een bijkomend voordeel dat mijn Moto niet even tijdens een YouTube filmpje vrolijk over naar 3G schakelt thuis omdat de verbinding zogenaamd weg valt, vreemd genoeg is de Wifi verbinding perfect als 3G thuis uit staat.
En ook vreemd dat ik synchroniseren uit zet, achtergrondgegevens beperk, zelfs com.google.android.syncadapters.contacts helemaal UITSCHAKEL, maar dat er dan alsnog door datzelfde process elke paar minuten data wordt gedownloadt.
Ik heb het topic doorgespit maar nog geen oplossing gevonden. Is 3g helemaal uitzetten dan echt het enige dat helpt (en overstappen naar een fatsoenlijke provider)?
Ik heb het topic doorgespit maar nog geen oplossing gevonden. Is 3g helemaal uitzetten dan echt het enige dat helpt (en overstappen naar een fatsoenlijke provider)?
Helaas is 3G uit of andere provider de enige oplossing, zonder root of gapps (gapps zijn alleen mogelijk met custom rom) blijft het voorkomen met lollipop.Baldertt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:28:
En ook vreemd dat ik synchroniseren uit zet, achtergrondgegevens beperk, zelfs com.google.android.syncadapters.contacts helemaal UITSCHAKEL, maar dat er dan alsnog door datzelfde process elke paar minuten data wordt gedownloadt.
De Idol kost dan ook aardig wat meer dan de Moto G toch? Volgens mij zit ie bijna bij de Moto X qua prijs.jooproo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:24:
Ik heb mijn Moto g (2014) doorgegeven aan mijn vriendin. Niet omdat die niet beviel, heerlijk ding hoor!
Heb nu een Alcatel Idol 3, met 5.5" scherm. Verschil in snelheid merk ik wel duidelijk! Net als Motorola hebben ze haast geen schil om Android heen gedaan, heeft die een snapdragon 615 8-core en 2gb ram. Alles reageert net iets vlotter en sneller dan mijn Moto G.
€299 zelfs, dan was One Plus One denk ik beter geweest.Olaf van der Spek schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:47:
[...]
De Idol kost dan ook aardig wat meer dan de Moto G toch? Volgens mij zit ie bijna bij de Moto X qua prijs.
Maar dat is een persoonlijke mening.
Ik heb nu hetzelfde weer, Ik kom er ook niet uit. Mijn provider is ziggo, eerst had mijn vrouw het en nu ik, bij mijn vrouw is het weg. Maar nu erg hardnekkig bij mij.Baldertt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:28:
Het "leuke" is dat het ook in de nacht gebeurd, terwijl hij gewoon wifi heeft!
sterker nog, het verbruik ligt dan hoger dan overdag zonder wifi.
Je kan met de app "my data manager" heel goed zien welk proces wat gebruikt, per uur/dag/maand.
Maar het zijn vrij algemene processen. 1 van qualcomm en de andere is OS services en google back up service.
Ps. bij mij staat back up UIT!
www.casarodriguillo.com
Hmmm eens een custom rom proberen Pinin? De laatste nightlies van Cyanogenmod 12.1 zijn echt retesnel en stabiel, android 5.1.1, echt blij dat ik het eens geprobeerd heb. Wellicht dat dat je probleem oplost.
[ Voor 9% gewijzigd door Ceejay op 08-07-2015 22:34 ]
Mijn moto G 1st edition (16 GB) is er na de update niet sneller op geworden eigenlijk gewoon rond uit kut. Kan ik weer downgraden naar 4.4 of is dat onmogelijk?
Als je last hebt van het data probleem, probeer dan eens je cache te legen: http://allaboutmotog.com/...-android-lollipop-update/
Kwam dit tegen in het HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic topic
Kwam dit tegen in het HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic topic
Irritant zeg. Ik wordt er ook redelijk moedeloos van.Pinin schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:58:
[...]
Ik heb nu hetzelfde weer, Ik kom er ook niet uit. Mijn provider is ziggo, eerst had mijn vrouw het en nu ik, bij mijn vrouw is het weg. Maar nu erg hardnekkig bij mij.
Het "leuke" is dat het ook in de nacht gebeurd, terwijl hij gewoon wifi heeft!
sterker nog, het verbruik ligt dan hoger dan overdag zonder wifi.
Je kan met de app "my data manager" heel goed zien welk proces wat gebruikt, per uur/dag/maand.
Maar het zijn vrij algemene processen. 1 van qualcomm en de andere is OS services en google back up service.
Ps. bij mij staat back up UIT!
Ik heb gelukkig niet meer dat er verbinding wordt gemaakt met 3g terwijl de telefoon met wifi is verbonden. Eerst wel. De oplossing daarvoor was het leegmaken van de cache partitie.
Zonder wifi blijft het probleem, ik ga my data manager eens proberen!
Data manager helpt niet, maar geeft inzicht.Baldertt schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:25:
[...]
Zonder wifi blijft het probleem, ik ga my data manager eens proberen!
Eerst wel. De oplossing daarvoor was het leegmaken van de cache partitie.
Hoe leeg je je cache partitie?
Heb jij 1 of 2 simmen (ik 2, waarvan 1 spaanse, maar data inactief)
[ Voor 27% gewijzigd door Pinin op 09-07-2015 10:30 ]
www.casarodriguillo.com
Begrijp ik het goed (na het doorlezen van de laatste pagina's) dat ik met mijn MotoG (XT1032) geen update kan realiseren naar Lollipop omdat ik de MotoG geroot heb (volgens de instructie van Motorola zelf)?
Als dat zo is, kan ik dan op de een of andere manier de melding uitzetten dat er een nieuwe systeemupdate beschikbaar is. Krijg nu elke keer die melding maar kies dan voor 'Later' omdat hij elke keer een fout geeft als ik de update probeer te installeren.
Als dat zo is, kan ik dan op de een of andere manier de melding uitzetten dat er een nieuwe systeemupdate beschikbaar is. Krijg nu elke keer die melding maar kies dan voor 'Later' omdat hij elke keer een fout geeft als ik de update probeer te installeren.
Ik zit in hetzelfde schuitje, ben ook nog aan het twijfelen of ik alles terug ga zetten zodat de update wel werkt, of gewoon CM11 erop probeer, of het gewoon maar even zo laat.103720 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:30:
Begrijp ik het goed (na het doorlezen van de laatste pagina's) dat ik met mijn MotoG (XT1032) geen update kan realiseren naar Lollipop omdat ik de MotoG geroot heb (volgens de instructie van Motorola zelf)?
Bij mij kreeg ik na een aantal keren "later" opeens de mogelijkheid om "niet" of iets dergelijks te kiezen, gewoon in plaats van waar eerst altijd "later" stond. Ik weet niet zeker na hoeveel keer ie dat aanbiedt, anders kan je denk ik ook de motorola update app disablen, (zeker als je geroot bent), maar bij mij was dat dus niet nodig.
Ik heb de Moto G van mijn vriendin weer gedowngraded naar Kitkat want Lollipop was echt drama op dat ding...MaffeMaarten schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:19:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje, ben ook nog aan het twijfelen of ik alles terug ga zetten zodat de update wel werkt, of gewoon CM11 erop probeer, of het gewoon maar even zo laat.
Bij mij kreeg ik na een aantal keren "later" opeens de mogelijkheid om "niet" of iets dergelijks te kiezen, gewoon in plaats van waar eerst altijd "later" stond. Ik weet niet zeker na hoeveel keer ie dat aanbiedt, anders kan je denk ik ook de motorola update app disablen, (zeker als je geroot bent), maar bij mij was dat dus niet nodig.

Wat voor drame had je nog meer?SkyThes schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:54:
[...]
Ik heb de Moto G van mijn vriendin weer gedowngraded naar Kitkat want Lollipop was echt drama op dat ding...Ook bij haar begon die elke keer die update popup weer te geven en ik kan uit ervaring zeggen dat na het disablen van de motorola update app dit inderdaad verholpen is.
Dat Android updates zoveel problemen veroorzaken is toch niet zo mooi.
Data manager geeft niet meer info dan 3g watchdog idd.Pinin schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:41:
[...]
Data manager helpt niet, maar geeft inzicht.
Hoe leeg je je cache partitie?
Heb jij 1 of 2 simmen (ik 2, waarvan 1 spaanse, maar data inactief)
Ik heb 1 simkaart.
Hallo,
Zit nu 14 dagen op 5.1 Draait best lekker vind ik. Wel een keer een spontane reboot gehad.
Ik merk dat ik minder lang met mijn batterij doe. Op kitkat 4 dagen, maar nu op Lollipop 3 dagen. Ik ga toch mijn cache eens leeg maken en proberen mijn batterij te calibreren zoals ik dat voorheen ook eens met mijn oude HTC Desire heb gedaan. Kijken of dat helpt.
Zit nu 14 dagen op 5.1 Draait best lekker vind ik. Wel een keer een spontane reboot gehad.
Ik merk dat ik minder lang met mijn batterij doe. Op kitkat 4 dagen, maar nu op Lollipop 3 dagen. Ik ga toch mijn cache eens leeg maken en proberen mijn batterij te calibreren zoals ik dat voorheen ook eens met mijn oude HTC Desire heb gedaan. Kijken of dat helpt.
Bij je data instellingen moet 'default' ingevuld staan bij type toegangspunt. Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad met haar Moto G en Hollandsnieuwe.Baldertt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:11:
[...]
Bij mij heeft een factory reset niet geholpen en na 10 dagen had ik al een een specificatie van 23 bladzijden met allemaal kleine datapakketjes. Hollandsnieuwe gaat dat overigens wel gewoon factureren.
Mbv 3G watchdog kwam ik er achter dat het process "com.google.android.syncadapters.contacts" de boosdoener is. Ondanks dat synchronizeren dus uitstaat blijft dit process elke paar minuten data downloaden. En nog gekker, zelfs als ik het proces uitschakel blijft het op de een of andere manier toch data downloaden volgens 3G watchdog![]()
![]()
![]()
Dit onderwerp moet hier ergens in dit topic staan.
Hier dus:Stef666 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:05:
[...]
Bij je data instellingen moet 'default' ingevuld staan bij type toegangspunt. Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad met haar Moto G en Hollandsnieuwe.
Stef666 in "[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie"
Mijn Moto G is wisselvallig. Soms blazend snel en soms tergend langzaam. Wellicht binnenkort maar eens een factory reset gaan doen... of toch wachten op 5.1
[ Voor 16% gewijzigd door Card Nox op 09-07-2015 23:08 ]
Had ik gelezen idd. Bij mij stond er al "default" ingevuld ..Stef666 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:05:
[...]
Bij je data instellingen moet 'default' ingevuld staan bij type toegangspunt. Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad met haar Moto G en Hollandsnieuwe.
Wat raar dat je default moet intypen, je kan het niet selecteren
www.casarodriguillo.com
De ergste problemen had ze met wifi die uit zichzelf de verbinding verliest waardoor je databundel wel erg hard gaat. Dit is overigens een bekend probleem van Lollipop op de Moto GOlaf van der Spek schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:53:
[...]
Wat voor drame had je nog meer?
Dat Android updates zoveel problemen veroorzaken is toch niet zo mooi.
Hier ook een Moto G 2013 4G (niet geroot) sinds enkele weken op Lollipop 5.1. Ik zie geen grote verschillen, snelheid en accuduur niet merkbaar veranderd, SD-kaart nog steeds toegankelijk, maar....
Tethering / Wifi-hotspot werkt niet meer! Dat werkte onder Android 4.4 prima (met Vodafone-abo). Hotspot opzetten gaat wel en tablet/laptop maakt verbinding, maar vervolgens geen internet. Volgens Windows is de verbinding 'beperkt', maar ik krijg niet duidelijk wat het probleem precies is. Collega heeft precies hetzelfde. Heb dit topic doorgespit en kwam alleen deze tegen:
En is het mogelijk om (zonder root) terug te gaan naar 4.4? Want dit is wel een dealbreaker...
Tethering / Wifi-hotspot werkt niet meer! Dat werkte onder Android 4.4 prima (met Vodafone-abo). Hotspot opzetten gaat wel en tablet/laptop maakt verbinding, maar vervolgens geen internet. Volgens Windows is de verbinding 'beperkt', maar ik krijg niet duidelijk wat het probleem precies is. Collega heeft precies hetzelfde. Heb dit topic doorgespit en kwam alleen deze tegen:
Hebben meer mensen dit probleem?Henry_01 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:18:
Ik gebruik nu Lightning ipv Chrome. Lekker simpel.
Hebben jullie soms problemen met tethering in Lollipop?
Kan tethering wel activeren, zowel via usb, bt als wifi en verbind ook.
Heb echter geen internet. Enkel getest op een Mac, zal later nog Windows proberen.
En is het mogelijk om (zonder root) terug te gaan naar 4.4? Want dit is wel een dealbreaker...
Kort antwoord; ja. Lang antwoord; zoek in dit draadje op mfastboot en/of google is your friend.
Ik weet overigens niet of teruggaan heel handig is, i.v.m. security patches die je dan mist.
Ik weet overigens niet of teruggaan heel handig is, i.v.m. security patches die je dan mist.
Opgelost (denk ik). "Iets" had mijn gps aangezet en dat heb ik normaal uit staan.Hendrik55 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:46:
Op aanraden van GH45T (deze thread http://gathering.tweakers...message/44571803#44571803) heb ik NoRoot Firewall geinstalleerd. Hiermee kun je van alle processen bepalen of ze wel of geen toegang tot internet krijgen, apart in te stellen voor wifi en 3G.SkyThes schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:28:
[...]
De ergste problemen had ze met wifi die uit zichzelf de verbinding verliest waardoor je databundel wel erg hard gaat. Dit is overigens een bekend probleem van Lollipop op de Moto G
Ik heb Twitter eraf gegooid, want die app bleek meerdere keren per minuut verbinding proberen te maken. Google contacten synchronizeren doet dat ook, dus dat proces heb ik geblokkeerd wanneer er geen wifi verbinding is. Verder had ik nog de app "mobile-pocket" die verbinding maakte terwijl die dat niet zou moeten doen. Die is er ook weer af.
Ben benieuwd hoe lang ik met mijn volgende databundel ga doen.
Ik heb de app er ook op, maar hoe zie je welke app wat gebruikt?Baldertt schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:31:
[...]
Op aanraden van GH45T (deze thread http://gathering.tweakers...message/44571803#44571803) heb ik NoRoot Firewall geinstalleerd. Hiermee kun je van alle processen bepalen of ze wel of geen toegang tot internet krijgen, apart in te stellen voor wifi en 3G.
Ik heb Twitter eraf gegooid, want die app bleek meerdere keren per minuut verbinding proberen te maken. Google contacten synchronizeren doet dat ook, dus dat proces heb ik geblokkeerd wanneer er geen wifi verbinding is. Verder had ik nog de app "mobile-pocket" die verbinding maakte terwijl die dat niet zou moeten doen. Die is er ook weer af.
en wat is het verschil tussen dat het hokje niet aangevinkt staat en een vinkje?
de telefoon opstarten maakt een hoop duidelijk...
[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 14-07-2015 19:47 ]
www.casarodriguillo.com
Wat ik vreemd vind is dat er in de beoordeling van deze app door meerdere mensen gemeld wordt dat de app zelf ook het een en ander aan data verbruikt.Baldertt schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:31:
[...]
Op aanraden van GH45T (deze thread http://gathering.tweakers...message/44571803#44571803) heb ik NoRoot Firewall geinstalleerd. Hiermee kun je van alle processen bepalen of ze wel of geen toegang tot internet krijgen, apart in te stellen voor wifi en 3G.
Waarschijnlijk om de VPN tunnel open te houden.zacht schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:03:
[...]
Wat ik vreemd vind is dat er in de beoordeling van deze app door meerdere mensen gemeld wordt dat de app zelf ook het een en ander aan data verbruikt.
www.casarodriguillo.com
Ik zal het eventuele datagebruik van noroot firewall de gaten houden de komende tijd. Vooralsnog is dit voor mij een werkbare oplossing.
Het lukt mij niet om whatsapp en mail binnen te krijgen, de vinkjes staan wel aan bij "cell" zodra ik wifi heb komen ze binnen. Is er nog een andere service afhankelijk?Baldertt schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:47:
Ik zal het eventuele datagebruik van noroot firewall de gaten houden de komende tijd. Vooralsnog is dit voor mij een werkbare oplossing.
en vraag 2. Ik wil spotify blokkeren onder "cell" dan kan ik dat aankruisen, maar stel dat een keer een zoekopdracht wil doen (en dan niet via wifi) dan werkt dat zeker niet, totdat ik de blokkering eraf haal.
www.casarodriguillo.com
Hmm gisteren in Chrome wou ik een reclame wegklikkeb maar klikte per ongeluk erop, toen begon de telefoon te trillen met een website melding dat ik een virus heb en klik hier knop.
Ik sloot Chrome geforceerd af en wiste cache geheugen, ik heb onbekende bronnen uit en geen root of ROM, ik heb de boel ook even gescand met Norton maar het lijkt wel clean.
Vraag mij of of het dan echt clean is? Ik kijk vrij vaak mijn bank op de telefoon dus vandaar.
Ik sloot Chrome geforceerd af en wiste cache geheugen, ik heb onbekende bronnen uit en geen root of ROM, ik heb de boel ook even gescand met Norton maar het lijkt wel clean.
Vraag mij of of het dan echt clean is? Ik kijk vrij vaak mijn bank op de telefoon dus vandaar.
1) Ik heb geen problemen met whatsapp of mail. Volgens mij gebruikt het geen andere service. ?Pinin schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:12:
[...]
Het lukt mij niet om whatsapp en mail binnen te krijgen, de vinkjes staan wel aan bij "cell" zodra ik wifi heb komen ze binnen. Is er nog een andere service afhankelijk?
en vraag 2. Ik wil spotify blokkeren onder "cell" dan kan ik dat aankruisen, maar stel dat een keer een zoekopdracht wil doen (en dan niet via wifi) dan werkt dat zeker niet, totdat ik de blokkering eraf haal.
2) Denk het wel ja.. Spotify verbruikt bij mij geen achtergronddata dus ik heb het niet geblokkeerd
Als je alleen naar je banksaldo (dat bedoel je denk ik?) kijkt is er niet veel risico, gevaar bestaat bij ING waar geen externe calculator wordt gebruikt dus alles on-line is.Mizgala28 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:36:
Hmm gisteren in Chrome wou ik een reclame wegklikkeb maar klikte per ongeluk erop, toen begon de telefoon te trillen met een website melding dat ik een virus heb en klik hier knop.
En je hebt van die enge reclames - als je hiervoor geen virusscanner had kon die immers toch ook geen alarm slaan?
En dat trillen, deed je scherm dat of echt de rotor die je hele telefoon laat trillen? Dat laatste zou wel apart zijn.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mijn telefoon zelf trilde, het was een reclame op Android Police die ik weg wou swipen maar klikte erop en werd door verwezen naar een website, daar kreeg ik een melding (die ik net noemde) en de telefoon trilde en de tab kon niet uit, kon wel terug naar home om Chrome geforceerd te sluiten en cache te wissen.
Heeft iemand met een custom ROM (bijv. CM 12.1) positieve ervaring met gps? Zowel sygic in het buitenland als google maps in NL (met agps) vallen om de zoveel minuten weg, melding signaal verloren.
In mijn beleving had ik daar minder last van in KitKat. Zit op de officiële Lollipop 5.0.2, toestel (1068) is niet geroot. Op m'n vorige geroote telefoon kon ik GPS regio instellen. Misschien is de verkeerde regio ingesteld? Anders is misschien de GPS antenne niet al te best.
In mijn beleving had ik daar minder last van in KitKat. Zit op de officiële Lollipop 5.0.2, toestel (1068) is niet geroot. Op m'n vorige geroote telefoon kon ik GPS regio instellen. Misschien is de verkeerde regio ingesteld? Anders is misschien de GPS antenne niet al te best.
Verwijderd
Hoi, ik heb mijn xt1039 geupgrade naar lollipop en vervolgens mijn telefoon geroot. Als ik mijn tel opstart zie ik een bericht staan dat mijn tel geroot is. Ook als ik mijn tel opstart dmv de power knop en volume knop ingedrukt houd zie ik die menu staan dat mijn telefoon geroot. is. Ik heb vervolgens de app 'system app remover' + 'titanium' geinstalleerd om een aantal apps te verwijderen. Echter geven deze apps aan dat die geen rootaccess kunnen krijgen.
Iemand die mij vertellen waarom dit zo is en hoe ik dit kan fixen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 00:29 ]
Je hebt wel SuperUser geinstalleerd? De Motorola melding die je krijgt is dat je bootloader unlocked is, niet dat je root hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:26:
Hoi, ik heb mijn xt1039 geupgrade naar lollipop en vervolgens mijn telefoon geroot. Als ik mijn tel opstart zie ik een bericht staan dat mijn tel geroot is. Ook als ik mijn tel opstart dmv de power knop en volume knop ingedrukt houd zie ik die menu staan dat mijn telefoon geroot. is. Ik heb vervolgens de app 'system app remover' + 'titanium' geinstalleerd om een aantal apps te verwijderen. Echter geven deze apps aan dat die geen rootaccess kunnen krijgen.
Geen ervaring mee, GPS is prima hier op CM 12.1. Maar dan, ik had ook geen problemen met GPS uitval toen ik nog stock had, misschien iets anders aan de hand? Ik gebruik deze GPS Test app, misschien kijken wat er gebeurt.arieba schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:38:
Heeft iemand met een custom ROM (bijv. CM 12.1) positieve ervaring met gps? Zowel sygic in het buitenland als google maps in NL (met agps) vallen om de zoveel minuten weg, melding signaal verloren.
Hebben anderen ook na de upgrade naar 5.1 op de moto G 4g (xt1039) dat op het lockscreen de telefoon switched van wifi naar 4g/3g? Ik heb 'wifi behouden in slaapstand' op ' aan' staan, dus dat is het niet.
Ook heb ik het idee dat notificaties pas binnen komen op het moment dat kk de telefoon unlock.
Ook heb ik het idee dat notificaties pas binnen komen op het moment dat kk de telefoon unlock.
Ik heb dit al op 5.01 op mijn 1e generatie MotoG...010453krala schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:07:
Hebben anderen ook na de upgrade naar 5.1 op de moto G 4g (xt1039) dat op het lockscreen de telefoon switched van wifi naar 4g/3g? Ik heb 'wifi behouden in slaapstand' op ' aan' staan, dus dat is het niet.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Had ik niet gedaan. Naar aanleding van je reactie heb ik supersu geinstalleerd en de app geeft het volgende aan bij het opstarten:'there is no SU binary, and SU cannot install it. This is a problem!'Ceejay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 06:59:
[...]
Je hebt wel SuperUser geinstalleerd? De Motorola melding die je krijgt is dat je bootloader unlocked is, niet dat je root hebt.
tnx. Terug naar Kitkat geet hem niet worden denk ik.Lord_Dain schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:18:
Kort antwoord; ja. Lang antwoord; zoek in dit draadje op mfastboot en/of google is your friend.
Merkt verder niemand dat tethering / wifi-hotspot niet meer werkt op de xt1039 sinds Lollipop (in elk geval met een Vodafone-abo)? Of gebruikt vrijwel niemand tethering?
Check even of je wel echt geroot bent met een root check app, daar zijn er meer van.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:08:
[...]
Had ik niet gedaan. Naar aanleding van je reactie heb ik supersu geinstalleerd en de app geeft het volgende aan bij het opstarten:'there is no SU binary, and SU cannot install it. This is a problem!'
Enige tijd geleden een Moto G gekocht vanwege dual sim, nieuwe gaat dat niet hebben begreep ik? Huidige moto ben ik niet van onder de indruk, battery duur is dramatisch, hij trekt het niet om bluetooth muziek te luisteren en te browsen. Wat voor opties heb je voor dual sim nu de Moto G 2015 geen dual sim meer gaat hebben?
Ja het is nogal droevig hesteld in dual sim land. Zit een beetje in hetzelffe schuitje. Wil eigenlijk een lekker vlot kaal android tostel met dual sim. Veel dual sim is chinese meukinit6 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:10:
Enige tijd geleden een Moto G gekocht vanwege dual sim, nieuwe gaat dat niet hebben begreep ik? Huidige moto ben ik niet van onder de indruk, battery duur is dramatisch, hij trekt het niet om bluetooth muziek te luisteren en te browsen. Wat voor opties heb je voor dual sim nu de Moto G 2015 geen dual sim meer gaat hebben?
www.casarodriguillo.com
Heb bij 2 sims actief in de 2014 dat de batterij echt dramatisch sneller leeg is.
Toch blijft dual sim verrekte handig.
Toch blijft dual sim verrekte handig.
Probleem is dat 1 sim met slechte verbinding al veel invloed op de accu heeft. Twee Sims zal dan nog erger zijn.
Kan je ze niet op 2g zetten?
Kan je ze niet op 2g zetten?
Vandaag mijn moto g terug gekregen. De usb poort is vervangen en hij laadt weer op. Maar onder tussen heel erg tevreden over de Moto E 2015. Iets minder snappy maar wel veel betere batterij duur. Dus denk dat ik het gewoon bij de E zal laten.Turralyon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 04:29:
[mbr]knip[/]Mijn xt1039 laadt niet meer op. Ik heb wel achterklepje geopend om een nieuwe sd kaart te plaatsen, ik zou toch niet wat verbogen hebben?ik heb al 2 kabels geprobeerd en 2 adapters dus dat is het pribleem niet.
Ik heb een paar maanden geleden een Moto G tweede generatie (dus met 4G ondersteuning) aangeschaft. Nu zit ik bij KPN, en kan daar NIET 4G als voorkeursnetwerk instellen, hij staat niet tussen de opties (2G en 3G wel). Na eerst gebeld te hebben met KPN helpdesk ("dat toestel bieden wij niet aan, dus daar kunnen we niets over zeggen, ga maar naar de KPN winkel"), naar de winkel geweest, waar mij verteld werd dat KPN 4G uitzend op 800/1800 MHz, en het toestel gaat niet lager dan 850MHz. 1800 MHz kan hij wel ontvangen. Dit zou de reden zijn dat ik helaas pindakaas geen 4G op mijn telefoon ga krijgen, koop maar een nieuwe...
Ik kan geen reeksen posts vinden van mensen die ditzelfde probleem hebben, dus ik vermoed dat er iets mis aan het gaan is.. Wie heeft er wel werkend KPN 4G op zijn Motorola Moto G 2nd Gen?
In de winkel is overigens wel een test gedaan met een (op IPhone) werkende 4G simkaart, die in mijn telefoon geen 4G gaf (de winkelchef ging niet verder dan checken of 4G nu wel als voorkeursnetwerk te kiezen was)
Ik kan geen reeksen posts vinden van mensen die ditzelfde probleem hebben, dus ik vermoed dat er iets mis aan het gaan is.. Wie heeft er wel werkend KPN 4G op zijn Motorola Moto G 2nd Gen?
In de winkel is overigens wel een test gedaan met een (op IPhone) werkende 4G simkaart, die in mijn telefoon geen 4G gaf (de winkelchef ging niet verder dan checken of 4G nu wel als voorkeursnetwerk te kiezen was)
Het feit dat jij geen 4g als voorkeursnetwerk kán kiezen doet mij denken dat je überhaupt geen lte toestel hebt.. Dat is nml een functie in het toestel, en heeft niks met je netwerk van doen.. Ook al had ik een 2g etwerk, dan kon ik 4g nog wel aanklikken als voorkeursnetwerk..

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 18-07-2015 22:04 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
De Moto G 2e generatie kan enkel 4G doen als het de single sim variant is met grotere batterij. Check dat eens?
Dank voor de verduidelijking. Het toestel is dual sim. Dus kan hij geen 4G aan. Is dit een geldige reden om terug te gaan naar de mediamarkt waar ik hem als 4G toestel (zit in de naam he...) gekocht heb? Of gaat dat niet lukken?
Ik vond na mijn overigens nog eerder in ditzelfde topic communicatie met motorola betreffende dit onderwerp. Daarin geeft Motorola aan dat alle in europa verkochte telefoons van dit type geschikt zijn voor 4G in Europa. Heeft Mediamarkt dan niet Europese types hierheen lopen halen? Is dat een geldige reden om geld terug of correcte variant van het toestel te eisen van de retailer?
Ik vond na mijn overigens nog eerder in ditzelfde topic communicatie met motorola betreffende dit onderwerp. Daarin geeft Motorola aan dat alle in europa verkochte telefoons van dit type geschikt zijn voor 4G in Europa. Heeft Mediamarkt dan niet Europese types hierheen lopen halen? Is dat een geldige reden om geld terug of correcte variant van het toestel te eisen van de retailer?
Verwijderd
Mensen, dit gaat niet over deze topic maar ik heb een vraag...
ik ben heel dom geweest...
Toen ik mijn telefoon opstartte, zag ik dat ik twee berichten had.
Het waren twee Engelse berichten met verificatie codes.
Maar daaronder stond een site. (zoiets als: w.whatsapp.com/4456)
Daarmee kon je zogenaamd ook je whatsapp verifiëren.
Ik klikte uit haast de site aan. Mijn mobiel zei dat het mogelijk een gevaarlijke site was.
Maar toch klikte ik perongeluk op "doorgaan''.
Mijn mobieel zei dat de site niet beschikbaar was...
Nu vertrouw ik er helemaal niks meer van.'
Kan iemand mij helpen???
ik ben heel dom geweest...
Toen ik mijn telefoon opstartte, zag ik dat ik twee berichten had.
Het waren twee Engelse berichten met verificatie codes.
Maar daaronder stond een site. (zoiets als: w.whatsapp.com/4456)
Daarmee kon je zogenaamd ook je whatsapp verifiëren.
Ik klikte uit haast de site aan. Mijn mobiel zei dat het mogelijk een gevaarlijke site was.
Maar toch klikte ik perongeluk op "doorgaan''.
Mijn mobieel zei dat de site niet beschikbaar was...
Nu vertrouw ik er helemaal niks meer van.'
Kan iemand mij helpen???
Heb je AVG of een andere anti virus app geinstalleerd? Zo niet, gelijk doen, en je hele telefoon laten checken.
Het valt ook te overwegen om je telefoon eerst eens helemaal van internet/wifi/data af te halen (alle antennes uitzetten), de anti virus extern te downloaden en naar je telefoon te kopieren.
suc6!
Het valt ook te overwegen om je telefoon eerst eens helemaal van internet/wifi/data af te halen (alle antennes uitzetten), de anti virus extern te downloaden en naar je telefoon te kopieren.
suc6!
Verwijderd
Is de OTA van Lollipop 5.1 al uit voor de Moto G 1ste gen toestellen? Ik lees overal iets over GPE versie, maar wellicht is dit niet van toepassing op mijn toestel
Motorola geeft nergens aan dat alle toestellen van hun 4G hebben, namelijk als het de Moto G betreft is er duidelijk aangegeven dat in de EU een 1st Gen 3G variant is en de later verschenen 1st gen 4G variant, hetzelfde met Moto G 2nd Gen er is een 3G variant en later verscheen een 4G variant, echter beide 3G en 4G worden nog steeds los verkocht.Mashu schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:24:
Dank voor de verduidelijking. Het toestel is dual sim. Dus kan hij geen 4G aan. Is dit een geldige reden om terug te gaan naar de mediamarkt waar ik hem als 4G toestel (zit in de naam he...) gekocht heb? Of gaat dat niet lukken?
Zo kost de Moto G 2nd Gen 3G variant dus €179, terwijl de 4G variant van de 2de Gen €218 euro kost, daarnaast wordt nog de 1st Gen 4G variant nog steeds verkocht voor rond €169.
De bovengenoemde prijzen zijn van de Media Markt, hun verkopen nog steeds 3 van de 4 varianten.
Hieronder de varianten en de jaar dat ze uitgebracht zijn.
Moto G 1st gen 3G = eind 2013
Moto G 1st gen 4G = begin 2014
Moto G 2nd gen 3G = eind 2014
Moto G 2nd gen 4G = begin 2015
Dus tenzij er duidelijk op het doosje van de Motorola staat dat het om de 4G model gaat of op je kassabon dat het om een 4G variant van de Moto G gaat kun je naar hun toe en of je geld terug eisen of een nieuwe telefoon, indien dit niet het geval is kom je nergens.
Verwijderd
Nope, en voor zover ik weet heeft Motorola nog niks aangekondigd ivm android 5.1 voor 1st gen Moto G (3G)Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:36:
Is de OTA van Lollipop 5.1 al uit voor de Moto G 1ste gen toestellen? Ik lees overal iets over GPE versie, maar wellicht is dit niet van toepassing op mijn toestel
Ik zie dat ze nog steeds bezig zijn met de uitrol van 5.0.2 : https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4
Mits je hier "tenzij" vervangt door "mits" klopt dat helemaalMizgala28 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:52:
[...]
Dus tenzij er duidelijk op het doosje van de Motorola staat dat het om de 4G model gaat of op je kassabon dat het om een 4G variant van de Moto G gaat kun je naar hun toe en of je geld terug eisen of een nieuwe telefoon, indien dit niet het geval is kom je nergens.
Vreemd, bij mij op de bon staat gewoon New Moto G 4G...antidote schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:56:
[...]
Mits je hier "tenzij" vervangt door "mits" klopt dat helemaal. Begin dit jaar heb ik een eerste generatie 4G bij de MM gekocht, die werd als ik me goed kan herinneren verkocht als Moto G 4G. Vanwege ghost touches heb ik dat toestel geruild voor een 2e generatie dual-sim, op de bon noemt MM die New Moto G.
Maar goed, ook dan is het erg verwarrend waar Motorola mee bezig is.
Ik heb mijn bon er even bijgepakt, en daarop staat "mot. new moto G white". Doosje heb ik natuurlijk allang weggemieterd...
Ik vermoed dat ik toen ik de telefoon in de winkel tegenkwam de verkeerde spec sheet online heb bekeken, en naar de 4G variant online heb staan kijken... Ik kan me nog herinneren dat de prijs in de winkel (179) lager was dan die online (iets van 200+?), maar ja, het was dan ook een "stuntactie". Blijkt maar weer eens dat als het te mooi om waar te zijn lijkt, het dat ook is...
Het betreft overigens een Moto G van de tweede generatie, met dual sim. Ik wist echter niet dat er ook een tweede generatie met "slechts" 3G was.
Het is mij nu overigens ook niet meer duidelijk of de 4G variant nou wel of niet op 800MHz kan ontvangen/zenden. Als dit niet zo is (waar het op lijkt), dan is de 4G variant dus buiten de randstad ook een 3G telefoon, aangezien er geen 2600MHz antennes hangen buiten de grote steden...
Ik zal het met 3g vol moeten houden of een nieuwe telefoon waarvan ik zeker weet dat hij echt wel 4G aan kan kopen. Helaas voor Motorola vallen hun producten daar voor mij niet meer onder, ik heb geen zin om nog eens hun wirwar aan types en antennetjes en overlappende namen/series uit te vlooien...
Ik vermoed dat ik toen ik de telefoon in de winkel tegenkwam de verkeerde spec sheet online heb bekeken, en naar de 4G variant online heb staan kijken... Ik kan me nog herinneren dat de prijs in de winkel (179) lager was dan die online (iets van 200+?), maar ja, het was dan ook een "stuntactie". Blijkt maar weer eens dat als het te mooi om waar te zijn lijkt, het dat ook is...
Het betreft overigens een Moto G van de tweede generatie, met dual sim. Ik wist echter niet dat er ook een tweede generatie met "slechts" 3G was.
Het is mij nu overigens ook niet meer duidelijk of de 4G variant nou wel of niet op 800MHz kan ontvangen/zenden. Als dit niet zo is (waar het op lijkt), dan is de 4G variant dus buiten de randstad ook een 3G telefoon, aangezien er geen 2600MHz antennes hangen buiten de grote steden...
Ik zal het met 3g vol moeten houden of een nieuwe telefoon waarvan ik zeker weet dat hij echt wel 4G aan kan kopen. Helaas voor Motorola vallen hun producten daar voor mij niet meer onder, ik heb geen zin om nog eens hun wirwar aan types en antennetjes en overlappende namen/series uit te vlooien...
Ik heb nu vrijwel overal in Nederland 4g. Maar heb dan ook geen KPN of Vodafone met hun 800mhz Frequenties..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Alles is bij de Mediamarkt online duurder dan in hun fysieke winkels.Mashu schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:52:
Ik kan me nog herinneren dat de prijs in de winkel (179) lager was dan die online (iets van 200+?), maar ja, het was dan ook een "stuntactie". Blijkt maar weer eens dat als het te mooi om waar te zijn lijkt, het dat ook is.
Op PC games na, regelmatig spreek ik een medewerker aan dat de prijs niet kloptzacht schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:44:
[...]
Alles is bij de Mediamarkt online duurder dan in hun fysieke winkels.
Mijn moeder gebruikt nu al geruime tijd een Moto G, een fijn toestel schijnbaar, maar vandaag is ie opgehouden met werken.
Hij gaat niet meer aan. Als je aan/uit knop inhoud, dan komt het opstart schermpje met het blauwe motorola logo, en als dat klaar is wordt het beeld gewoon zwart. Ook geen verlichte knoppen onderin. Telefoon reageert dan nergens op. Als je de aan/uit knop eventjes inhoud komt wel 'uitschakelen' in beeld, in een wit kader.Hier kun je op drukken en dan schakelt de telefoon zich uit.
Nou heb ik van alles geprobeerd maar ik krijg m niet werkend. Ik heb eerst een recovery geprobeerd in dat menuutje wat je krijgt als je power+vol down inhoud, maar toen kreeg een groen android figuurtje met 'geen opdracht'
Toen heb ik factory reset geprobeerd, ik moet volgens het menu scrollen met vol down en kiezen met vol up. Maar als ik dan factory reset aanklik dan gaat de telefoon meteen booten, dus die witte achtergrond met blauw logo om vervolgens weer zwart beeld te geven.
Detail: als ik power en vol down indruk, terwijl hij 'aan' staat komt er eerst een wit kader wat kleiner wordt, alsof je een screenshot maakt.
Iemand die mij op weg kan helpen?
Ik ben geen android man dus ik ben niet zo heel erg wijs in de wereld van problemen oplossen met dit OS
Hij gaat niet meer aan. Als je aan/uit knop inhoud, dan komt het opstart schermpje met het blauwe motorola logo, en als dat klaar is wordt het beeld gewoon zwart. Ook geen verlichte knoppen onderin. Telefoon reageert dan nergens op. Als je de aan/uit knop eventjes inhoud komt wel 'uitschakelen' in beeld, in een wit kader.Hier kun je op drukken en dan schakelt de telefoon zich uit.
Nou heb ik van alles geprobeerd maar ik krijg m niet werkend. Ik heb eerst een recovery geprobeerd in dat menuutje wat je krijgt als je power+vol down inhoud, maar toen kreeg een groen android figuurtje met 'geen opdracht'
Toen heb ik factory reset geprobeerd, ik moet volgens het menu scrollen met vol down en kiezen met vol up. Maar als ik dan factory reset aanklik dan gaat de telefoon meteen booten, dus die witte achtergrond met blauw logo om vervolgens weer zwart beeld te geven.
Detail: als ik power en vol down indruk, terwijl hij 'aan' staat komt er eerst een wit kader wat kleiner wordt, alsof je een screenshot maakt.
Iemand die mij op weg kan helpen?
Ik ben geen android man dus ik ben niet zo heel erg wijs in de wereld van problemen oplossen met dit OS
Ik krijg de laatste tijd telkens vaker uitroeptekens te zien (voor beide sims) en heb dan geen dataverbinding
Vaak is het over met aan/uitzetten van flight modes, maar ja dat zou natuurlijk niet hoeven.
Iemand een idee van oorzaak en oplossing.
Vaak is het over met aan/uitzetten van flight modes, maar ja dat zou natuurlijk niet hoeven.
Iemand een idee van oorzaak en oplossing.
[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 20-07-2015 11:44 ]
www.casarodriguillo.com
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.