Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Positieve noot tussen alle misère: ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn moto g 2013 8gb met lollipop 5.0.2
Geen lag, geen bugs, ding draait gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sloth schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:46:
Ik gebruik een 2014 Moto G 4G in de auto als navigatie, en tegelijkertijd laadt de batterij op via een onboard usb port.
Is het normaal dat de batterij dan nog langzaam leeg loopt? Startende met een volle batterij schakelt na ongeveer 2 uur gebruik het toestel zich uit.

Gebruik ik mogelijk een verkeerde usb kabel of geeft de onboard usb port onvoldoende stroom?
Mocht nog iemand dit probleem hebben: het lag aan de onboard usb port die niet voldoende stroom gaf.
De Moto G laadt nu zelfs bij i.p.v. leeg te lopen met een micro-lader in een andere 12v socket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
zacht schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:51:
Positieve noot tussen alle misère: ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn moto g 2013 8gb met lollipop 5.0.2
Geen lag, geen bugs, ding draait gewoon goed
Idem voor de 16GB uitvoering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 19:25
Kan het zijn dat het bij sommige toestellen nog steeds niet lukt om Lollipop te installeren? Ik heb de XT1032 maar heb nog steeds het probleem dat wanneer ik aangeef de update te willen installeren hij halverwege de procedure een 'fout' aangeeft en daarna weer met 4.4.4 opstart.

Hij download de gehele update, begint aan de installatie, maar stopt er dus halverwege mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
103720 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:16:
Kan het zijn dat het bij sommige toestellen nog steeds niet lukt om Lollipop te installeren? Ik heb de XT1032 maar heb nog steeds het probleem dat wanneer ik aangeef de update te willen installeren hij halverwege de procedure een 'fout' aangeeft en daarna weer met 4.4.4 opstart.

Hij download de gehele update, begint aan de installatie, maar stopt er dus halverwege mee.
Heb je de Motorola Update Service app in de play store al geupdate? Als je dat nog niet hebt gedaan zal hij niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Laatst online: 29-09 19:25
Ja hoor, al een tijdje,

Maar ook daar zie ik, bij de commentaren, dat mensen nog geen update hebben gehad. Ben benieuwd of er mensen zijn met een XT1032 waarbij al wel een update is uitgevoerd. En waarom het dan wel bij de ene kan en niet bij de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Ik heb ook de XT1032 (16GB, UK versie) en ik heb Lollipop al een paar maanden. Bij werkte het gewoon toen ik op de knop 'zoeken naar updates' drukte.

Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben met mijn telefoon. Hij doet het al anderhalf jaar lang goed zonder een keer een fabrieksreset te doen. Ik merk alleen af en toe dat de telefoon te weinig RAM heeft, hoop daarom dan ook dat het RAM probleem van Android 5.0 in 5.1 opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb de telefoon dus ook helemaal terug gezet lijkt idd nu een stuk zuiniger en soepeler! en probleem opgelost:)
acoster schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Je kan kijken of er een applicatie is die dit probleem heeft veroorzaakt, door de onlangs geïnstalleerde apps te verwijderen.
Je kan even kijken hoe het met het geheugengebruik zit en met de opslag ruimte. Misschien is er een app die constant in de weer is en zodoende de andere apps er niet door komen.

Anders zal het een factory reset worden.. Dat heb ik het weekend helaas ook moeten doen met mijn XT1039. Had al geruime tijd last van dat de telefoon spontaan uit viel of in recovery-menu op kwam. Vrijdag deed de telefoon helemaal niks meer, ging niet meer aan..niks.. Gelukkig nog leven in gekregen en gelijk maar een factory reset gedaan. Lijkt nu weer helemaal goed te lopen, sneller en zuiniger ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Bij de Moto 4g van mij vriendin komt nu de ota melding van 5.1 binnen. Klikt ze gewoon weg.... Waarom hij werkt toch zegt ze?! Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 10:40
zojuist krijg ik ook the OTA melding voor 5.1 op mijn xt1039....ik waag het erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In 3,5 maand tijd sinds de release van 5.1 dus uitgerold. Hier issie hem ook aan het installeren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 25-06-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 20:20
Heb 5 min geleden de update voor 5.1 binnengekregen "kwijl kwijl". (moto g 1ste gen. 4G) met pijn in me hard volg ik me verstand en wacht nog twee weken tot bekend is of er serieuze bugs in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:39
TheJuul schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:13:
Bij de Moto 4g van mij vriendin komt nu de ota melding van 5.1 binnen. Klikt ze gewoon weg.... Waarom hij werkt toch zegt ze?! Heerlijk.
Met zo'n instelling zou er geen vooruitgang zijn.. Waarom een auto? Een paard werkt toch prima.
Om maar niet te spreken over security issues.

Anyway update installeert.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 25-06-2015 21:28 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike4066
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 16:33
@TechHunter een wijze beslissing!
Ik heb de update net wel gedaan kan nu niet meer bij de SD-card..
Onder storage klikken op mount SD-card geeft de melding "SD card is blank or has unsupported filesystem"
Morgen maar even proberen of ie in de Moto van m'n vriendin wel leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:33
Krijg hier nu net ook de update binnen.
We zijn aan de beurt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:18
Zonet ook de update even geinstalleerd :). Ik vroeg me alleen af of iemand heeft kunnen uitvogelen hoe je de externe SD-kaarts als "default" zet om naar toe te downloaden/installeren/foto's op te slaan e.d. In kitkat had je daar volgens mij een optie voor, maar in lollipop kan ik hem echt niet vinden. Googlen geeft ook geen werkende resultaten (wel resultaten gevonden voor Lollipop, bijv. in instellingen-->apps-->3 puntjes, maar daar staat bij mij dan weer geen optie tussen voor de SD-kaart, al stellen verschilende websites dat dat er wel moet staan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Even voor de duidelijkheid jongens... Jullie hebben het toch over de first Gen he inzake de update naar 5.1 die jullie net binnenkrijgen ?

Ik ben namelijk ongeduldig aan het wachten voor deze update voor mijn G 4G 2015. Deze heeft enorme last van de Memory Leak bug.

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
WHOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEI, ik heb de moto 4g (1st gen) xt1039 ... en vandaag, eindelijk na de hoop al lang te hebben verloren kreeg ik een update notificatie dat android L 5.1 beschikbaar was, WHUT ECHT, nou blijkbaar wel, nu iig wachten of het ook echt werkt straks, maar ik ben iig vol 'blije' verwachting..

wel zoek ik (nu ik er toch over praat), iemand die kan helpen met het rooten, van dit ding, ik zou heel graag wat zaken beter op orde willen krijgen met dit toestel maar ergens vind ik het nogal eng om aan dingen te sleutelen waar ik niet helemaal prcies begrijp wat het doet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik zie de SD kaart wel hoor.. Ik kan alleen inderdaad de functie om de SD als standaard te zetten niet binnen. Op mijn tablet waar 4.4.2 op staat, staat dat onder opslagruimte. Maar hier staat dat niks over..

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/OIoZKlt.jpg

Dit is overigens de moto G 4g van het 2k13 model. Nu alleen nog klooien dat ik mijn widgets terugkrijg. Imo 1 vd grootste fouten van lollipop.

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 26-06-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike4066
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 16:33
SD-card werkt gelukkig weer.
Nogmaals toestel uitgezet en nu ook maar even het kaartje opgepoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 22:26
Hmm ik heb ook de update binnen (eindelijk) echter na downloaden gaat hij zoals ook bij een paar anderen halverwege bij het installeren op zwart en reboot ie. (1st gen 4g) iemand al enig idee wat dat kan veroorzaken? Ik draai root.

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:02
Ik kan ook de update installeren. Ik was al begonnen met downloaden toen ik hier de laatste berichten las. |:( Gelukkig heb ik de download nog net kunnen annuleren ( nog 1 minuut). :) Ik zou niet blij zijn als ik niet meer bij de SD kaart kon. Ik ga vandaag de berichten eerst maar even af wachten. Heb mijn telefoon nog nodig. In het weekend ga ik er maar eens even mee aan de slag als de berichten goed blijven?

Ik hoop dat ik mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen.....

[ Voor 7% gewijzigd door Hendrik55 op 26-06-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:43

KipCurreh

Nightcrawler

Finally.... Had 't al een beetje opgegeven :D

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gisteravond update gedownload en succesvol geïnstalleerd (model XT1039). Tot nu toe nog geen problemen kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door willy1986 op 26-06-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:10
Ik ben een weinig actieve gebruiker van dit mooie forum. Kom hier vooral als ik problemen en heb dit topic vaak bezocht om bij te houden wanneer de update zou komen. Nu zal ik ook maar eens info delen.

Vanmorgen kreeg ik de melding en heb de update naar 5.1 meteen uitgevoerd (XT1039). Ik heb geen problemen ondervonden, ook niet met mijn SD Card, die kan ik gewoon benaderen.

Het wel of niet standaard instellen van de SD card weet ik zo niet. Verder lijkt het allemaal vlot te werken. Inhoudelijk durf ik nog geen mededelingen te doen, tijdens het werk probeer ik er maar niet te veel mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Probleem: De telefoon gaat niet automatisch op inactief.. Die tijd staat gewoon op 30sec..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
SharpY schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:25:
Hmm ik heb ook de update binnen (eindelijk) echter na downloaden gaat hij zoals ook bij een paar anderen halverwege bij het installeren op zwart en reboot ie. (1st gen 4g) iemand al enig idee wat dat kan veroorzaken? Ik draai root.
Hmm net een factory reset gedaan op android 4.4 en volgens de settings heb ik nu geen update meer beschikbaar. Pfff

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
SharpY schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:26:
[...]

Hmm net een factory reset gedaan op android 4.4 en volgens de settings heb ik nu geen update meer beschikbaar. Pfff
Heb je de play store updates wel binnen? Waaronder Motorola update services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:43
SharpY schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:25:
Ik zit met heltzelfde. Ik denk dat als ik root helemaal verwijder dat het dan wel moet lukken.
Weet iemand of ik nog een handigere optie over het hoofd zie?

Wat zou de beste manier zijn om weer te rooten na de upgrade? Ik heb geen custom recovery geinstalleerd. Destijds geroot met CF-auto-root. heb nog geen confirmatie dat die ook werkt voor lollipop.

Kan het altijd proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
GAIAjohan schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:28:
[...]

Heb je de play store updates wel binnen? Waaronder Motorola update services
Aha thanks - goed punt ! Staat na de updates wel beschikbaar :)
MaffeMaarten schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:27:
[...]

Ik zit met heltzelfde. Ik denk dat als ik root helemaal verwijder dat het dan wel moet lukken.
Weet iemand of ik nog een handigere optie over het hoofd zie?

--> Lijkt er dus op dat het komt omdat je nog steeds root hebt ook na een factory reset.

Wat zou de beste manier zijn om weer te rooten na de upgrade? Ik heb geen custom recovery geinstalleerd. Destijds geroot met CF-auto-root. heb nog geen confirmatie dat die ook werkt voor lollipop.

Kan het altijd proberen natuurlijk.
Damn - net nogmaals de upgrade geprobeerd (na factory reset dus) en no joy. Klapt er nog steeds uit.

[ Voor 58% gewijzigd door SharpY op 26-06-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:34
SharpY schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:44:
[...]

Aha thanks - goed punt ! Staat na de updates wel beschikbaar :)

[...]

Damn - net nogmaals de upgrade geprobeerd (na factory reset dus) en no joy. Klapt er nog steeds uit.
Motorola gaat zeer triestig om met geroote toestellen, het word mijn enige en laatste gsm van dat merk. terug naar samsung, die hebben daar een veel beter beleid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Ik heb vanochtend ook de udate geinstalleerd en daarna een factory reset gedaan. Ben nu aan het stoeien met de instellingen. Ik mis bijvoorbeeld de power control widget.

Lijkt erop dat deze niet meer beschikbaar is in 5.1 :-(

Voor de rest overigens wel enthousiast :-)

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
mcv schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:05:
Ik heb vanochtend ook de udate geinstalleerd en daarna een factory reset gedaan. Ben nu aan het stoeien met de instellingen. Ik mis bijvoorbeeld de power control widget.

Lijkt erop dat deze niet meer beschikbaar is in 5.1 :-(

Voor de rest overigens wel enthousiast :-)
Gewoon dat snel menu naar beneden trekken. Dat houd je homescreen ook lekker opgeruimd.
https://www.androidpit.com/android-5-1-lollipop-features
Tot nu toe erg tevreden.
Ook de 3 geluidsmodussen zijn verbeterd. http://mobilesyrup.com/20...t-bring-back-silent-mode/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

@willy1986

Bedankt voor de link! Is voor mij een prima alternatief.

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 02-10 07:44
Ik kan er weinig over vinden, behalve een bug van vorig jaar. Ik kan na de update naar Android 5.1 mijn play services niet meer updaten omdat er te weinig disk space zou zijn. Er is 500MB vrij (wat ik persoonlijk op een 8GB device al erg veel vind).

Meer mensen die dit hebben (XT1039)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
willy1986 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:38:
[...]

Gewoon dat snel menu naar beneden trekken. Dat houd je homescreen ook lekker opgeruimd.
https://www.androidpit.com/android-5-1-lollipop-features
Tot nu toe erg tevreden.
Ook de 3 geluidsmodussen zijn verbeterd. http://mobilesyrup.com/20...t-bring-back-silent-mode/ :)
het enige "probleem" wat ik met deze functie heb is dat je niet makkelijk kunt schakelen tussen locaties: nauwkeurig (GPS) en power-saving (geen GPS).

Iemand hier toevallig een makkelijke toggle voor gevonden? Met de power-control-widget kon je in het verleden met 1 druk makkelijk wisselen tussen de 3 modes. Nu alleen tussen locatie-services aan of uit.
ksborg schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:50:
Ik kan er weinig over vinden, behalve een bug van vorig jaar. Ik kan na de update naar Android 5.1 mijn play services niet meer updaten omdat er te weinig disk space zou zijn. Er is 500MB vrij (wat ik persoonlijk op een 8GB device al erg veel vind).

Ik had dat vaak op kitkat. Meestal cache even clearen zorgt er net weer voor dat je over de 500MB gaat. En misschien wat apps verschuiven naar je SD-kaart?

Nu met Lollipop tenminste weer lekker 2GB vrij op de interne kaart :)

[ Voor 72% gewijzigd door Yaldair op 26-06-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Yaldair schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:01:
Ik had dat vaak op kitkat. Meestal cache even clearen zorgt er net weer voor dat je over de 500MB gaat. En misschien wat apps verschuiven naar je SD-kaart?

Je hebt gelijk. Voor een 34MB grote installatie heb je 500+ MB nodig. Binnenkort maar eens een grotere SD kaart in gooien, het past niet meer :+.

Dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Yaldair schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:01:
[...]

het enige "probleem" wat ik met deze functie heb is dat je niet makkelijk kunt schakelen tussen locaties: nauwkeurig (GPS) en power-saving (geen GPS).

Iemand hier toevallig een makkelijke toggle voor gevonden? Met de power-control-widget kon je in het verleden met 1 druk makkelijk wisselen tussen de 3 modes. Nu alleen tussen locatie-services aan of uit.

[...]

Locatie in of uitschakelen kan ook via het menu:
Afbeeldingslocatie: http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/large/public/article_images/2015/03/51-qsettings.jpg?itok=Mrgw0R5s

Ik had ook wat ruimte tekort. Uiteindelijk even wat opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 21:25
Is er al iemand in NL die 5.1(.1) op de XT1068 heeft binnengekregen?

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 19:27
Ik heb hem nog niet, maar de Update Services van Google Play Store zijn ook niet compatible met mijn toestel? Kan niet updaten in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoffelG
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08-2024
Mijn probleem is dat ik nadat ik de update lollipop 5.1 heb geinstalleerd op mijn Motorola G4 geen stabiele wifi verbinding meer heb, verbinding wordt steeds verbroken. Iemand enig idee wat hieraan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
Ik had hem vanochtend ook binnen, heb hem gelijk geinstalleerd op mijn moto g 4g en voor zover ik nu kan zien loopt het allemaal prima op 1 dingetje na, krijg steeds de melding "hangouts is gestopt" als ik ga bellen, leuk maar ik heb hangouts uitgeschakeld, gebruik dat niet, nu maar even aankijken of dat blijft.

En een minpuntje, het witte scherm, de tekst onder de apps is voor mij niet te lezen, die hebben ook witte letters, daar nog iets voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen stond er ook ineens de melding dat ik kon updaten.
Jammer dat ze nog steeds de privacy settings weg hebben gelaten.
Had grote hoop dat het er zou zijn in 5.1.

Verder ben ik wel tevreden over de update, alleen op het lockscreen zie ik 2x m'n provider staan,
Boven en onder, schoonheidsfoutje? ;)

Maar zo gauw mogelijk rooten dit ding en dan kijken of ik ergens die privacy settings terug kan toveren.
Sommige apps zijn veel te nieuwsgierig een app om voetbalstanden te checken hoeft mijn locatie en mijn contacten niet te lezen...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Top update! Zelfde verhaal hier, geen geen oplossing gevonden. Ik denk dat ik een paar groto apps er rucksichlos af gooi.

Inmiddels een zooi apps de gegevens verwijderd en verplaatst naar sd-kaart. Spotify zat ook op de telefoon met 600 MB, dan gaat het hard...

Volgend probleem is dat de download halverwege stopt. Zucht.

En dan moet je verwachten dat normale mensen ook met dit soort telefoons moeten om gaan. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Motrax op 26-06-2015 17:38 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
XIII schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:01:
[...]

Motorola gaat zeer triestig om met geroote toestellen, het word mijn enige en laatste gsm van dat merk. terug naar samsung, die hebben daar een veel beter beleid over.
Heb zojuist bevestiging van customer support dat zodra je Root je GEEN updates meer ontvangt, zelfs niet na het ongedaan maken van de root.

Thirumalesh: Hi, my name is Thirumalesh. How may I help you?
SharpY: Hi there, I had a question about the OTA update for my XT1039 (EU Retail) with Root.
SharpY: The OTA update is visible and downloadable but when I install it it crashes half way through the install.
SharpY: Any idea why>
SharpY: *?
Thirumalesh: Sorry to hear that.
Thirumalesh: Could you please provide me with the IMEI number of your phone? It can be found on the side of the box, under Settings > Phone info > Status, or by dialing *#06# on the main screen of your handset
SharpY: Sure, 1 sec
SharpY: ##########
Thirumalesh: Thanks. Please give me a moment.
Thirumalesh: Thanks for waiting.
Thirumalesh: May I know did you root your device?
SharpY: Yes I have
Thirumalesh: Okay.
SharpY: + unlocked the bootloader of course to do so
Thirumalesh: I am sorry to hear that you cannot update the new software if you root your device.
SharpY: Ah ouch. Is that intentional or a bug?
SharpY: And is it when the bootloader is unlocked or only when you have rooted?
Thirumalesh: If you root your device you cannot update a new software.
Thirumalesh: It is only when you root your device.
SharpY: Ok - So if I unroot then it should work fine?
Thirumalesh: No. Once if you root your device your warranty will be avoid and you can get any further updates to your device.
Thirumalesh: cannot*
SharpY: Ok - that is a shame to hear. If I re-flash the ROM will that re-enable updates?
Thirumalesh: Sorry we cannot asure you that you will get updates or not.
SharpY: Hmm I'll just give it a try. I must say it's a shame because I only rooted the phone to fix the RAM bug on the moto G and because the update for the XT1039 took such a long time the phone was hard to use.
SharpY: Any tips or tricks? Or do you have the firmware for lollypop available as a direct download somewhere?
Thirumalesh: Okay I see.
Thirumalesh: We do not support any 3rd party website. The official updates are through OTA.

[ Voor 3% gewijzigd door SharpY op 26-06-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:34
[quote]SharpY schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:40:
[...]

Heb zojuist bevestiging van customer support dat zodra je Root je GEEN updates meer ontvangt, zelfs niet na het ongedaan maken van de root.

ik heb deze rom proberen te flachen maar niet gelukt :| , zou nochtans moeten werken!
http://forum.xda-develope...-4g-lollipop-rom-t3142816
moest je een oplossing vinden dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:38
XIII schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:55:
[...]

ik heb deze rom proberen te flachen maar niet gelukt :| , zou nochtans moeten werken!
Volgens mij kun je eenvoudig nieuwe roms flashen als je je bootloader unlocked. http://motorola-g.blogspo...m-on-your-moto-g.html?m=1

En als je het erase user data regeltje overslaat houd je nog je settings en apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
XIII schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:55:
[...]

Die was ik ook aan het downloaden. Heb geprobeerd ook stock 4.4 terug te flashen en zit nu vast in mn unlocked bootloader warning. Pffff Heeft iemand hier nog een xt1039 stock EU retail rom?

Is dit toevallig nog een idee? http://forum.xda-develope...capture-ota-root-t2969602

[ Voor 6% gewijzigd door SharpY op 26-06-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 30-09 10:38
Terugflashen werkt goed, heb het al 2 keer gedaan, bij zowel de upgrade naar 4.4.4 als 5.02.

Dit al geprobeerd? http://forum.xda-develope...k-firmware-kxb21-t2805619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Nieuws voor me. Root geen OTA meer!? Jongens switch toch gelijk naar Cyanogenmod! Die wordt tenminste dagelijks geupdate! :)

http://forum.xda-develope...enmod-12-nightly-t2994749

[ Voor 29% gewijzigd door Ceejay op 26-06-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:00:
Terugflashen werkt goed, heb het al 2 keer gedaan, bij zowel de upgrade naar 4.4.4 als 5.02.

Dit al geprobeerd? http://forum.xda-develope...k-firmware-kxb21-t2805619
Ik heb deze niet aan de praat gekregen op die van mij (6 pogingen verder ondertussen).

Welke firmware heb jij gepakt dan?
Ceejay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:06:
Nieuws voor me. Root geen OTA meer!? Jongens switch toch gelijk naar Cyanogenmod! Die wordt tenminste dagelijks geupdate! :)

Dat heb ik ondertussen inderdaad gedaan. ;w Motorola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
Ceejay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:06:

Die persoon klapte er maar wat uit. Even voor de verduidelijking...

Ten eerste krijg je wel updates na het rooten. Mijn Titan kreeg de update naar lolipop binnen en die had root. Natuurlijk moet je wel de stock recovery hebben.

Ten tweede kun je op xda als je zoekt alle stock images vinden en kun je deze via mfastboot terug zetten. Let wel: je moet de goede Moto divers geïnstalleerd hebben op je PC en je moet echt specifiek Mfastboot gebruiken en niet de Android SDK fastboot.

Ik heb dit al zeker 10x gedaan op 2 moto G's als ik terug wil naar stock. Je moet gewoon opstarten met volume fown en power en dan via Mfastboot de gpt, system, modem e.d. flashen.

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Zie je nou wel daar was ik al zeer verbaasd over. Root maakt dacht ik niets uit of je OTA's krijgt zolang je maar een stock rom hebt.

Ik heb ook gezocht op de XDA en ze hadden voornamelijk stock images voor de moto g GPE. Maar misschien heb ik gewoon niet goed gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Soulaiman schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 03:55:
[...]
Ten tweede kun je op xda als je zoekt alle stock images vinden en kun je deze via mfastboot terug zetten. Let wel: je moet de goede Moto divers geïnstalleerd hebben op je PC en je moet echt specifiek Mfastboot gebruiken en niet de Android SDK fastboot.

Ik heb dit al zeker 10x gedaan op 2 moto G's als ik terug wil naar stock. Je moet gewoon opstarten met volume fown en power en dan via Mfastboot de gpt, system, modem e.d. flashen.
Dat dus. Werkt super, ik ben er zelfs mee weggekomen niet de user settings te resetten/flashen (laatste 2 stappen geloof ik van die guides) waardoor ik wel terug kon naar stock en toch al mijn settings e.d. behield. Nou zou ik dat niet aanbevelen, want hierdoor heb ik nog wel wat vervuiling over (zoals oa en niet geuninstallde xposed framework, pff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Mijn moto G 4g (eerste generatie) lijkt de geest te hebben gegeven.
Nog voor de 5.1 update had ik al soms dat de telefoon spontaan opnieuw opstartte of gewoon uit ging. Vanmorgen wederom helemaal uit gegaan en krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. Iemand nog een laatste redmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoffelG
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08-2024
Aan/uitknop ingedrukt blijven houden, kan een paar minuten duren, maar dan zou de telefoon opnieuw op moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ksborg schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:08:
[...]

Je hebt gelijk. Voor een 34MB grote installatie heb je 500+ MB nodig. Binnenkort maar eens een grotere SD kaart in gooien, het past niet meer :+.

Dank voor de tip
Het werkt wel.

Op mijn 16GB uitvoering geen last van, maar op een model met 8GB wel vaker kuren gehad. Komt volgens mij omdat het cache geheugen niet goed "geregistreerd" wordt. Je toestel kan dan wel aangeven dat er genoeg ruimte is, maar de Store weigert dan gewoon. Cache clearen helpt dat op te lossen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
Lord_Dain schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 09:17:
[...]

Dat dus. Werkt super, ik ben er zelfs mee weggekomen niet de user settings te resetten/flashen (laatste 2 stappen geloof ik van die guides) waardoor ik wel terug kon naar stock en toch al mijn settings e.d. behield. Nou zou ik dat niet aanbevelen, want hierdoor heb ik nog wel wat vervuiling over (zoals oa en niet geuninstallde xposed framework, pff).
Je kan natuurlijk altijd TWRP flashen voor je device en dan in TWRP de zip voor Xposed flashen, booten, terug herstarten in bootloader en de stock moto recovery erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:33
Ik ben nog wat huiverig om de update uit te voeren. Zijn er al Tweakers die negatieve ervaringen hebben nu met 5.1 op een xt1039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Draai 5.1 nu voor de tweede dag. Eerste keer opladen was na dezelfde SOT (4-5 uur) als anders.

Eerste bevindingen:
Widget met toggles zijn weg > met twee vingers swipen naar beneden en je kunt alle toggles in/uitschakelen
Bij het accuverbruik geeft 5.1 een voorspelling hoeveel uur je nog door kunt voordat je accu echt op 0% zit
Screen unlock met mijn Mi Band is een geinige feature, maar werkt maar halfbakken.
Qua ram-gebruik geeft ie een uitsplitsing in systeem, apps en wat er overblijft.

Voor de rest weinig merkbare verschillen. Mijn XT1039 oogt snappier na de update, maar das misschien ook wel wat je wil zien. Apps wisselen gaat nu sneller, zonder die merkbare lag die bij 4.4.4 er wel in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Ik gebruik een Moto G 2nd Gen en laat deze vaak doorschakelen naar een ander nummer. Eigenlijk vind ik het best onhandig dat dit in allerlei submenus zit weggestopt en dat je meerdere handelingen moet verrichten voordat je de telefoon kunt laten doorschakelen. (kan geen snelkoppeling maken naar dat menu item)

Dat is echter niet het probleem. Vandaag liep de doorschakelfunctie van de telefoon vast. Hij bleeft hangen in het initialisatie schermpje en dat kreeg ik niet meer weg.
Ook na het killen van de apps bleek dat die initialisatie gewoon door bleef gaan, want zodra ik de menu optie 'forwarding' kies toont hij het initialisatie schermpje dat al bezig is.

Ik moest de telefoon uitzetten om het doorschakel proces te kunnen stoppen. Bij het opnieuw opstarten kreeg ik een melding dat hij Android aan het upgraden was.
De versienummer is echter nog steeds 5.0.2 bij mij, dus volgens mij is er niets veranderd.
Doorschakelen werkt nu wel weer gelukkig, maar ik heb de laatste weken meer vreemde crashes gehad en bevriezingen van de Moto G.

Wat kan ik het beste doen. Zou ik er achter kunnen komen wat de oorzaak is van het vreemde gedrag of moet ik een volledige reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
Iemand enig idee wat "Power Toggles" in toegankelijkheid-menu doet? Kan het eigenlijk nergens vinden (mede omdat je alleen de "power-toggles-widget" vind als je er op google naar zoekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
acoster schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:33:
Mijn moto G 4g (eerste generatie) lijkt de geest te hebben gegeven.
Nog voor de 5.1 update had ik al soms dat de telefoon spontaan opnieuw opstartte of gewoon uit ging. Vanmorgen wederom helemaal uit gegaan en krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. Iemand nog een laatste redmiddel?
Je hebt nog steeds garantie erop als je niet hebt geroot, aangezien dit in NL per wet minimaal 2 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Jaja. Ik heb jaren terug een LG foontje gebricked waarop mij werd medegedeeld dat ik de vervanging van het moederbord zelf mocht ophoesten (Duurder dan de telefoon was)
Was na een maand of twee na aankoop, dus ruim binnen de "garantie".

[ Voor 17% gewijzigd door Ceejay op 27-06-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Mizgala28 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:53:
[...]

Je hebt nog steeds garantie erop als je niet hebt geroot, aangezien dit in NL per wet minimaal 2 jaar is.
Ja, heb hem ter reparatie opgestuurd. Bol.com, nog gratis ook. Dus nu maar afwachten wanneer ik hem terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hallo,

Ik heb vandaag de update toch maar geïnstalleerd.
Dat verliep soepel. Ik heb nu 5.1
... maar ik mis toch wel een paar dingen.
Power buttom heeft alleen "Power off" Wat is er met airplane en reboot gebeurd.
Ik gebruik de Nova-Launcher (omdat ik dan de grote van de iconen kan aanpassen) maar ik heb geen widgets menu meer. In de Google launcher heb ik dat wel. Maar voor zover ik kan zien kan ik daar de grote van de iconen niet aanpassen. Ik wil gewoon meer iconen op mijn eerste scherm kunnen zetten.
Toetsenbord vind ik er niet uit zien, maar daar zal vast wel iets anders voor te vinden zijn.
Eerst een scherm omhoog trekken en dan nog een beveiligingscode vind ik ook niet echte handig... Iemand enig idee hoe ik kan regelen dat ik direct met de code kan beginnen.
Ik zet 's-nachts het geluid uit met een mute(widget) van Ronny Kerk. ZIe alleen maar een blauw veld meer. Zal iets anders moeten zoeken.
Dat zijn zo de eerste dingen, maar er zullen er nog wel meer zijn...
Batterij kan ik nog niet veel over zeggen. dan zullen we de komende week zien. Met een beetje geluk kon ik er 4 dagen mee doen, maar hoe dat nu gaat is afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Hendrik55 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:18:

Toetsenbord vind ik er niet uit zien, maar daar zal vast wel iets anders voor te vinden zijn.
Als je het Google toetsenbord installeert kun je ergens kiezen tussen het Lollipop toetsenbord (donkere en lichte versie) en het Kitkat toetsenbord (ook donkere en lichte versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Hendrik55 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:18:
Hallo,

Ik heb vandaag de update toch maar geïnstalleerd.
Dat verliep soepel. Ik heb nu 5.1
... maar ik mis toch wel een paar dingen.
Power buttom heeft alleen "Power off" Wat is er met airplane en reboot gebeurd.
Ik gebruik de Nova-Launcher (omdat ik dan de grote van de iconen kan aanpassen) maar ik heb geen widgets menu meer. In de Google launcher heb ik dat wel. Maar voor zover ik kan zien kan ik daar de grote van de iconen niet aanpassen. Ik wil gewoon meer iconen op mijn eerste scherm kunnen zetten.
Eerst een scherm omhoog trekken en dan nog een beveiligingscode vind ik ook niet echte handig... Iemand enig idee hoe ik kan regelen dat ik direct met de code kan beginnen.
Ik zet 's-nachts het geluid uit met een mute(widget) van Ronny Kerk. ZIe alleen maar een blauw veld meer. Zal iets anders moeten zoeken.
Dat zijn zo de eerste dingen, maar er zullen er nog wel meer zijn...
Batterij kan ik nog niet veel over zeggen. dan zullen we de komende week zien. Met een beetje geluk kon ik er 4 dagen mee doen, maar hoe dat nu gaat is afwachten....
Rebooten die je door de powerknop wat langer ingedrukt te houden.

Via smartlock onder beveiling kun je kiezen voor facedetectie en 'veilige plaatsen'. Heb daar oa mijn huis en werk als veilige plaatsen aangemeld, daar hoef ik mijn beveiliging niet te gebruiken, werkt ook perfect. Maar ik ben het met je eens dat die tweestaps ontgrendeling niet handig is, al went het snel.

Ikzelf zet s'nachts alle geluiden behalve enkele mensen die me mogen bellen (familie voor noodgevallen), dit kan via de priority mode, onder instellingen-geluid-onderbrekingen, priority mode kun je kiezen als je op een volumeknop drukt. Werkt perfect.

Toetsenbord op donker zetten scheelt heeeel veel qua looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:03
devvy schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:10:
Is er al iemand in NL die 5.1(.1) op de XT1068 heeft binnengekregen?
ik nog niet helaas in ieder geval, zit nog op 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
chielisdenaam schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:30:
[...]
Als je het Google toetsenbord installeert kun je ergens kiezen tussen het Lollipop toetsenbord (donkere en lichte versie) en het Kitkat toetsenbord (ook donkere en lichte versie).
Dank voor de tip. Ik had het inmiddels ook gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10
Ik heb 5.1 inmiddels ook geïnstalleerd en was er helemaal klaar voor om het toestel te resetten na installatie. Het blijkt niet nodig. Mijn toestel is sneller en soepeler dan ooit te voren, de update bevalt me uitstekend. Ik ben nog nergens tegen aan gelopen, alles werkt gewoon. Ik ga em gewoon gebruiken de komende tijd, loop ik tegen problemen aan dan reset ik em alsnog (ben dat met mijn iphone ook gewend dus het maakt me niet zo veel uit). Maar tot nu toe erg tevreden met 5.1.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Widgets toevoegen (als je nova launcher gebruikt) heb ik ook gevonden. Lang drukken op een lege plaats en dan kun je kiezen voor widgets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Iemand al 5.1 tegengekomen op de 2013 1st gen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flixion
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 17:33
Heb sinds enkele dagen de 5.1 lollipop draaien op mn moto g en het lijkt erop dat mijn telefoon behoorlijk trager is geworden (heel merkbaar bij multitasken en bij chrome en Facebook). De accu heeft het ook bijzonder zwaar, haalt het einde van de dag niet en wordt heet. Wat kan ik het beste doen? Factory reset, rooten?

Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Na de initiële positieve reacties hebik ook 5.1 erop gezet. Maar bij mij is het ook een stroperige zooi nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een jaar gewacht te hebben, heb ik eindelijk android lollipop op mijn moto G 4G. Gezien de vele negatieve reacties hield ik wel een slag om de arm. Gelukkig loopt bij mij alles normaal. Ik vind android 5.1 echt top. Wel heb ik na de software update direct een factory reset uitgevoerd.

Het enige wat wel minder is zijn de standaard keyboard en het twee keer swypen van het beeld om je telefoon te ontgrendelen. De standaard keyboard kan worden aangepast in de settings, ik heb weer de oude keyboard. het twee keer swypen went wel maar is wel kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:16: het twee keer swypen went wel maar is wel kut.
Ik ben echt niet van de Bond tegen Vloeken maar je kan ook gewoon schrijven: is wel vervelend. Het zal mijn leeftijd zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zoon had dit ook. Heb een factory reset gedaan na de update en geheugen functioneerde toen eindelijk weer normaal. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:21:
Iemand al 5.1 tegengekomen op de 2013 1st gen?
Nope, maar zoveel verschilt het volgens mij niet van 5.0.2
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:06:
[...]

Ik ben echt niet van de Bond tegen Vloeken maar je kan ook gewoon schrijven: is wel vervelend. Het zal mijn leeftijd zijn. ;)
'Kut' is geen vloek maar een krachtterm, zo is mij ooit uitgelegd door een praktiserend christelijke huisgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
Doornekamp33 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:09:
Ik had hem vanochtend ook binnen, heb hem gelijk geinstalleerd op mijn moto g 4g en voor zover ik nu kan zien loopt het allemaal prima op 1 dingetje na, krijg steeds de melding "hangouts is gestopt" als ik ga bellen, leuk maar ik heb hangouts uitgeschakeld, gebruik dat niet, nu maar even aankijken of dat blijft.

En een minpuntje, het witte scherm, de tekst onder de apps is voor mij niet te lezen, die hebben ook witte letters, daar nog iets voor vinden.
Even mijzelf quoten: dat hang outs gedoe werd steeds erger, hangouts maar weer aangezet niet meer normaal hoe vaak je de melding kreeg dat die was gestopt,
ook de apps met de witte tekst op een witte achtergrond was onwerkbaar, dus een back up gemaakt en de factory reset gedaan, had ik gelijk moeten doen, toestel is sneller en werkbaarder,
een kleine verbetering tov 4.4.4 wel wat werk om al die app inlogs weer terug te zetten en een hoop zooi uit te schakelen maar de moeite waard.
Ook weer meer ruimte op het toestel gekregen, loopt toch wel vol in de loop der tijd.

Nu maar zien hoe het op de langere termijn gaat met het toestel, ben voor nu tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Doornekamp33 op 28-06-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zacht schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:25:
[...]

'Kut' is geen vloek maar een krachtterm, zo is mij ooit uitgelegd door een praktiserend christelijke huisgenoot.
Kan zo zijn, maar ik erger me gewoon aan het onfatsoenlijke taalgebruik. Zal de norm zijn tegenwoordig. 8)7 Over en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:16:
[...]
Kan zo zijn, maar ik erger me gewoon aan het onfatsoenlijke taalgebruik. Zal de norm zijn tegenwoordig. 8)7 Over en sluiten.
Mee eens! Laten we het een beetje netjes houden. :) Daar kan toch niemand bezwaar tegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip, hier hebben we de huiskamer voor

[ Voor 93% gewijzigd door The Wizard op 29-06-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
knipMijn xt1039 laadt niet meer op. Ik heb wel achterklepje geopend om een nieuwe sd kaart te plaatsen, ik zou toch niet wat verbogen hebben? :-( ik heb al 2 kabels geprobeerd en 2 adapters dus dat is het pribleem niet.

[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 29-06-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Flixion schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:34:
Heb sinds enkele dagen de 5.1 lollipop draaien op mn moto g en het lijkt erop dat mijn telefoon behoorlijk trager is geworden (heel merkbaar bij multitasken en bij chrome en Facebook). De accu heeft het ook bijzonder zwaar, haalt het einde van de dag niet en wordt heet. Wat kan ik het beste doen? Factory reset, rooten?
Ja en ja. Een factory reset maakt de dalvik cache ook leeg waar veel oude zeut staat die na een app update vaak niet goed wordt weggehaald. Als je eenmaal root hebt kun je een app als greenify draaien waarbij je apps die op de achtergrond meedraaien kunt freezen tot je ze daadwerkelijk gebruikt. Heeft bij mij veel snelheids- en ruimte winst opgeleverd.

Ik draai Cyanogenmod op mijn moto g 2013, dat is android 5.1.1 en ben best content ermee. Prima multitasking.

Wat je eerst zou kunnen doen (geen root nodig): Probeer iets als smart launcher 3 of nova launcher. Nog meer snelheidswinst. Google Now launcher maakte mijn telefoon een heel stuk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:30
Turralyon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 04:29:
[mbr]knip[/]Mijn xt1039 laadt niet meer op. Ik heb wel achterklepje geopend om een nieuwe sd kaart te plaatsen, ik zou toch niet wat verbogen hebben? :-( ik heb al 2 kabels geprobeerd en 2 adapters dus dat is het pribleem niet.
Had hetzelfde probleem. De telefoon herkende chargers niet meer (via pc of direct in de muur), ging niet meer aan. Ook had ik voordat de batterij leeg raakte en niet meer oplaadde last van shutdowns. Hier zijn mijn ervaringen uit dit topic (spoiler alert, loopt slecht af):

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44445828
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44446442
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44455297

Deze ochtend terug gebracht naar mediamarkt, over 2-3 weken kan ik hier hopelijk posten dat het gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Mijn telefoon komt ook van de mediamarkt. Ik v vond zo snel mijn aankoop bon niet. Maar heb wel vanmiddag snel de E 2nd gen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Er zijn nieuwe leaks van de Moto G 2015.
Ziet er prima uit, hoop dat er weer een dual sim in zit, maar nu ook met LTE (standaard) en NFC
http://www.technobuffalo..../moto-g-2015-leaked-pics/

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:19
Wel jammer dat ze niet naar 1,5 of 2 GB en de Snapdragon 600 serie gaan...
Eind van het jaar toch maar eens naar iets anders opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
KlaasHof schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:09:
Dat deden ze niet omdat volgens paar bronnen blijkbaar Motorola met de 3rd gen Moto G op selfie en foto publiek doelt.

En aangezien Motorola van Lenovo is, dat een chinees bedrijf is weet ik genoeg, je hebt een arsenaal aan selfie telefoons in China en de meest bekende hier daarvan is Huawei.

Dan nog, ik was van plan mijn Moto E (2015) te verkopen en de nieuwe Moto G gaan halen, maar meer dan betere camera is het niet (vergeleken met Moto G 2nd en die vind ik het tegenover E al niet waard).

Zonde, hopelijk stoppen ze een grotere accu in, Moto E hier gaat bij zwaar gebruik 2 dagen mee.

Dat terzijde, nog meer hoop ik erop dat de 3rd gen G niet diezelfde probleem heeft als de nieuwe E, nieuwe E heeft ook de SD 410 en dat is een 64-bit CPU die Motorola op 32-bit heeft gezet omdat E te low budget is, grote kans dat G hetzelfde lot heeft.

Waarom maak ik mij zorgen om?
E lagt meer dan de huidige G en ik gok dat het door dat geklooi van 32-bit OS op 64-bit CPU komt.

Ik moet wel zeggen dat de achterkant van 3rd gen G er wel mooi uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Mizgala28 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:56:
[...]
Dat deden ze niet omdat volgens paar bronnen blijkbaar Motorola met de 3rd gen Moto G op selfie en foto publiek doelt.
Een selfie telefoon :'( daar gaat het hele concept van een simpele budget telefoon zonder veel poespas maar die doet wat ie moet doen.

Ik hoop toch wel op een Snapdragon 615 met 2GB Ram in de nieuwe Moto G. Vooral het tekort aan geheugen begin ik steeds vaker te merken op mijn Moto G (1st gen). Ik denk ook wel dat die er gaat komen want anders wordt het verschil tussen de Moto E en de Moto G wel erg klein terwijl het verschil tussen de Moto G en de Moto X steeds groter wordt. En wie gaat er €70 meer betalen voor een telefoon die van binnen precies hetzelfde is? Ook zullen ze op den duur ingehaald worden door de concurrentie als ze de specs van de nieuwe Moto G niet verhogen en ik geloof niet dat dat is waar ze op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik kan me niet voorstellen dat Motorola/Lenovo zo enorm zit te pitten door een Moto E als een G te gaan verkopen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn telefoon geroot met als doel om de standaard apps van google te verwijderen. Helaas ben ik nog steeds niet in staat om die apps te verwijderen na de root. Heeft iemand een verklaring hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Pinin schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:03:
Ik kan me niet voorstellen dat Motorola/Lenovo zo enorm zit te pitten door een Moto E als een G te gaan verkopen.
Ja, precies, kloppen die gelekte specs echt? Hoe zeker zijn die leaks? Lijkt me echt een mega gemiste kans als ze niet een Snapdragon 610 oid erin zetten. Mijn moto g 2013 is prima maar een beetje snappier mag best wel. Ik geef de hoop nog niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
KlaasHof schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:09:
Dit dus. 1GB geheugen loopt je in de praktijk erg snel vol, waardoor apps afsluiten (bijv. de muziek-app als je Chrome opent). Toch een gemiste kans inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:19:
ik heb mijn telefoon geroot met als doel om de standaard apps van google te verwijderen. Helaas ben ik nog steeds niet in staat om die apps te verwijderen na de root. Heeft iemand een verklaring hiervoor?
Gebruik daarvoor titanium backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Mijn Moto G maakt geluid bij sommige handelingen en dan met name bij schermactiviteit waarbij veel dingen op het scherm bewegen of veranderen.

Het geluid komt volgens mij niet uit de speakers en het lijkt wel wat op 'coil whine'.
Is dit normaal of bij de Moto G of is er misschien iets aan het kapot gaan?

Ik heb al een tijdje zo nu en dan last van vreemde crashes of gek gedrag van de telefoon, maar ik dacht dat het met de update naar Lollipop had te maken omdat het daarvoor altijd allemaal goed werkte.
Misschien is het ook wel toeval en staat het lost van het vreemde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Laatst online: 26-09 13:45
Ik heb mijn Moto g (2014) doorgegeven aan mijn vriendin. Niet omdat die niet beviel, heerlijk ding hoor!
Heb nu een Alcatel Idol 3, met 5.5" scherm. Verschil in snelheid merk ik wel duidelijk! Net als Motorola hebben ze haast geen schil om Android heen gedaan, heeft die een snapdragon 615 8-core en 2gb ram. Alles reageert net iets vlotter en sneller dan mijn Moto G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Leuke specs wel op die foon. Tegen de tijd dat ik mijn moto G ga inruilen koop ik een Huawei P23 met QHD 5.5 inch scherm en snapdragon 890 voor 23,95 euro bij de Kruitvat.

[ Voor 5% gewijzigd door Ceejay op 03-07-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Laatst online: 26-09 13:45
De Moto blijft ook een fijn toestel natuurlijk! Maar soms komt er iets op je pad ;) waardoor je ineens iets nieuws hebt. Stiekem moet ik toegeven dat ik meer vertrouwen heb in motorola met betrekking tot updates enzo. Alcatel is voor mij niet nieuw en hun updates komen lang niet zo snel als bij Motorola.
Pagina: 1 ... 51 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.