Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Apart. Ik had dit probleem ook bij de mijne met 5.0 en 5.1 (XT1032 omgezet naar GPE). Gisteren CM11 erop gezet (na allerlei factory resets en andere 'oplossingen' die niet werkte) en nu vindt ie mijn thuisnetwerk wel ineens en verbindt prima. Ben hier komen wonen toen 5.0 al op mijn Moto G stond dus weet niet of stock Moto 4.4.4 hetzelfde probleem had. Nu dus terug naar 4.4.4 met CM11 en telefoon werkt prima. Ik laat het hier maar bij, 5.1 liep toch al niet zo lekker vloeiend, 't is gewoon een magere telefoon.
Maar misschien eens CM11 erop zetten dan bij die van jou?
Chrome is ook een extreem logge app, toen ik nog een Nexus 4 had met 5.0.1 draaide alles lekker soepel op Chrome na._ferry_ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:35:
Irritant zeg, de laatste weken is mijn telefoon soms niet vooruit te branden. (heb de asia dual sim variant)
Dan doe ik unlocken, klik chrome aan, duurt het soms pakweg 5 seconde voordat chrome opent, en als ik dan de URL wil invoeren loopt het ook traag, en kun je sneller typen dan dat de letters op het scherm verschijnen. Had pas ook een paar keer dat de woorden die ik invoer helemaal door elkaar gingen lopen. Of als er een nieuw whatsapp berichtje binnen komt en je klikt hem aan duurt het ook steeds langer voor hij op het scherm staat. Kijk het nog even aan, en anders ook een custom rom er op.. Ik snap het niet, lijkt wel alsof alle android devices die ik heb na een jaar ofzo gewoon traag wordenMijn tablet ook. Tijdje terug een andere rom er op, en hij is opeens weer fatsoenlijk bruikbaar.
Wat voor foutmelding krijg je ? Als je weet wat de foutmelding is, kan je ook makkelijker zoeken naar een oplossing.103720 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:38:
Vraagje, voor zover ik weet heb ik een Moto G van de eerste categorie (XT1032).
Ik heb er Android 4.4.4 op staan en nu krijg ik de laatste paar weken continu de melding dat er nieuwe systeemsoftware beschikbaar is (Nieuwe versie 220.27.1.en.EU, Android 5.0.2 Lollipop). Als ik echter op AKKOORD druk gaat hij de software downloaden en begint daarna automatisch met een instal. Maar al vrij snel, na 2 a 3 minuten geeft hij een foutmelding en breekt hij de instal af waarna hij weer gewoon terug gaat naar 4.4.4.
Doe ik iets verkeerd?
Ik denk dat het komt door te weinig ruimte om de update uit te voeren. Wat je kan doen is een factory reset en dan de upgrade doen. Begin je weer met een schone installatie. Je zal wel bij sommige apps onieuw moeten inloggen of opnieuw moeten installeren, maar dat hangt af of en hoe jij je backup hebt ingesteld.
Ik heb ook regelmatig een vertraging. Mijn Moto G (xt1039) is niet meer zo snappy als bij aankoop. Terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat heeft helaas niets geholpen._ferry_ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:33:
Kan best zijn, maar in het verleden draaide het een stuk soepeler. Dus of het is steeds logger geworden, of gewoon iets wat niet goed gaat qua cache ofzo.
Die start op mijn Moto G 2014 zonder LTE sinds een paar weken ook pas na een paar seconden op en reageert traag voor een toetsenbord en daarna type je sneller dan hij bijhoudt. Andere apps hebben dat niet of echt in veel mindere mate.
Hier (MotoG 2014 dual sim, LP 5.0.1) hetzelfde._ferry_ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:33:
Kan best zijn, maar in het verleden draaide het een stuk soepeler. Dus of het is steeds logger geworden, of gewoon iets wat niet goed gaat qua cache ofzo.
Wat ik heb geprobeerd is na herstart van de telefoon geen Chrome gebruiken. Helaas ook daarna binnen 1 dag weer traag. Ook camera-app reageert dan zeeeer traag.
Iemand al een OTA binnen gekregen hier?
Ik nog niet, net update geprobeert en nog niks beschikbaar..RatedR schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:13:
Het lijkt zo ver te zijn: http://www.idigitaltimes....nstall-ota-rollout-448595
Ik kom er even tussen: Ik heb nu een paar dagen CM12.1 en het bevalt eigenlijk best goed. Enige toch wel grote minpunt is dat batterylife stuk slechter is. Ik ben er nog niet uit of ik weer terug wil naar stock nu 5.1 eraan komt.Leauwie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:04:
[...]
Apart. Ik had dit probleem ook bij de mijne met 5.0 en 5.1 (XT1032 omgezet naar GPE). Gisteren CM11 erop gezet (na allerlei factory resets en andere 'oplossingen' die niet werkte) en nu vindt ie mijn thuisnetwerk wel ineens en verbindt prima. Ben hier komen wonen toen 5.0 al op mijn Moto G stond dus weet niet of stock Moto 4.4.4 hetzelfde probleem had. Nu dus terug naar 4.4.4 met CM11 en telefoon werkt prima. Ik laat het hier maar bij, 5.1 liep toch al niet zo lekker vloeiend, 't is gewoon een magere telefoon.
CM11 is bij jouw een stuk vlotter? Kan ik me goed voorstellen, ik ben op mijn 3 jaar oude tablet ook terug geswitched naar kitkat vanaf een lollipop custom rom. Tempo zakte snel in bij lollipop.
Ik heb nog een tip voor custom rommers: (zullen jullie wel weten): Als ie begint te glitchen of trager wordt, wipe cache en dalvik cache in je recovery. Werkt vaak erg goed.
Nog niet in Nederland:RatedR schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:13:
Het lijkt zo ver te zijn: http://www.idigitaltimes....nstall-ota-rollout-448595
http://forum.xda-develope...ipop-update-news-t3001015
Update 04/02/2015: Android Lollipop 5.1 is now slated for the update - skipping 5.0.x
Source(https://plus.google.com/+DavidSchust...ts/cV4vDyyMmw2)
Updated 5/19/2015:*Select users on Retail BR(*21.31.1.peregrine_retbr.retbr.en.BR*retbr and*21.11.56.peregrine_retbr.retbr.en.BR retbr) *can download and install Android 5.1.
Updated 5/26/2015: All users on Retail BR (21.31.1.peregrine_retbr.retbr.en.BR retbr and 21.11.56.peregrine_retbr.retbr.en.BR retbr) can download and install Android 5.1.
Updated 5/29/2015 :*Select users on Retail BR (21.31.1.peregrine_retbr_eu.retbr.en.BR*retbr) can download and install Android 5.1.
Updated 6/1/2015: *Select users on Retail Germany (21.11.56.peregrine_retde.retdeall.en.DE) can download and install Android 5.1.
Updated 6/2/2015 :*Select users on O2 GB(21.11.56.peregrine_o2gb.o2gball.en.GB) and Tesco GB (21.11.56.peregrine_tescogb.tescogball.en.GB) can download and install Android 5.1.
Update 6/8/2015: Select users on Retail Spain (21.31.1.peregrine_retes.retesall.en.EU) can download and install Android 5.1.
Ik heb CM12.1 nu ook al een aantal malen geprobeerd maar ik krijg die GPS maar niet aan de praat.Ceejay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:43:
[...]
Ik kom er even tussen: Ik heb nu een paar dagen CM12.1 en het bevalt eigenlijk best goed. Enige toch wel grote minpunt is dat batterylife stuk slechter is. Ik ben er nog niet uit of ik weer terug wil naar stock nu 5.1 eraan komt.
CM11 is bij jouw een stuk vlotter? Kan ik me goed voorstellen, ik ben op mijn 3 jaar oude tablet ook terug geswitched naar kitkat vanaf een lollipop custom rom. Tempo zakte snel in bij lollipop.
Ik heb nog een tip voor custom rommers: (zullen jullie wel weten): Als ie begint te glitchen of trager wordt, wipe cache en dalvik cache in je recovery. Werkt vaak erg goed.
Heb jij daar geen last van dan? Ik heb trouwens een Moto G2014 (XT1068).
Ik gebruik nu de Lollipop Titan Prime Rom van Shawn (1.0.3) met Xposed en Gravitybox en heb daarop excellente batterylife d.m.v. een aantal modules (Amplify, Greenify Intelli3G). Het enige probleem wat ik nu op deze rom heb is dat mijn Sygic navigatie niet overweg kan met Xposed in Lollipop. Op kitkat geen probleem. De gratis HERE navigatie is trouwens geen probleem met Xposed.
https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4
Nog niet, nee. Komt wel.argon007 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:33:
Maar blijkbaar niet voor xt1032
Nee, geen enkel probleem met GPS. Doet het direct binnenshuis. Ik heb al meer gehoord over greenify, zal het dadelijk eens proberen. Ik heb een 8 GB xt1032 dus Navigatie met offline maps is een te grote hap uit mijn foonWITFRA schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:55:
[...]
Ik heb CM12.1 nu ook al een aantal malen geprobeerd maar ik krijg die GPS maar niet aan de praat.
Ik gebruik nu de Lollipop Titan Prime Rom van Shawn (1.0.3) met Xposed en Gravitybox en heb daarop excellente batterylife d.m.v. een aantal modules (Amplify, Greenify Intelli3G). Het enige probleem wat ik nu op deze rom heb is dat mijn Sygic navigatie niet overweg kan met Xposed in Lollipop. Op kitkat geen probleem. De gratis HERE navigatie is trouwens geen probleem met Xposed.
Ik krijg wel af en toe een reboot om de oren als ik een of andere app wil wissen, dat is ook nog wel een puntje.
[ Voor 7% gewijzigd door Ceejay op 10-06-2015 14:29 ]
Ik gebruik het wel op dezelfde telefoon, app+kaart van Nederland is 491 MB. Ik heb mijn foto's online staan en gebruik spotify voor muziek, dat scheelt natuurlijk.Ceejay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:28:
[...]
Ik heb een 8 GB xt1032 dus Navigatie met offline maps is een te grote hap uit mijn foon
Dat heb ik na enig zoeken kunnen oplossen:[...]
Ik heb CM12.1 nu ook al een aantal malen geprobeerd maar ik krijg die GPS maar niet aan de praat.
adb reboot bootloader
fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2
fastboot reboot
XT1039. Ik gebruik een App "GPS Test" ter controle.
Hey,WITFRA schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:55:
[...]
Ik heb zelf ook problemen gehad met mijn gps op mijn moto g (xt1032). De oplossing is hier te vinden: http://forum.xda-develope...m-backup-special-t2909768.
Je moet stock herstellen, gps eens gebruiken zodat hij een fix krijgt en dan kan je terug naar een custom rom. Werkte perfect voor mij, ook veel problemen mee gehad. Ik draai zelf ook cyanogenmod 12.1, zeer tevreden over.
Hopelijk werkt het voor jou, als er nog vragen zijn stel maar want heb er zelf ook lang mee gesukkeld
Even een vraagje voor de CM 12.1 gebruikers: Hoe is de snelheid ten opzichte van de stock rom?
Dus je bent van 5.1 naar CM11 gegaan via 4.4.4? Hoe heb je dat gedaan dan? Heb je een goede guide?Leauwie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:04:
[...]
En, heb je nu met CM11 last van de flickering screen bug?
Thanks.
Dat is ook de reden dat ik ben overgestapt naar CM 12.1 Was behoorlijk traag geworden met 5.02 Ik denk dat ook meespeelt dat ik geen fabrieksreset heb gedaan trouwens. Dat werkt an sich waarschijnlijk ook wel. CM 12.1 is lekker snel, maar ik moet even een paar weken zien.RikH schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:29:
Ik kom hier voor het eerst op het forum en sluit me volledig aan bij de traag werkende Chrome. Maar dat gezegd hebbende is eigenlijk is alles traag. Draai hier op 5.0.2. Start regelmatig opnieuw op om de memory leak te fixen, of het echt werkt weet ik niet, traag blijft ie.
Even een vraagje voor de CM 12.1 gebruikers: Hoe is de snelheid ten opzichte van de stock rom?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik kreeg hem gisten uit het niets.Card Nox schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:14:
Hebben jullie ook die 'invert color' knop in jullie dropdown? Lijkt me een waardeloze knop of zie ik iets over het hoofd?
Het is voor mensen meer slecht zicht en dergelijke, je draait alle kleuren om ermee.
vreselijk ziet dat eruit, ook de knop Hotspot is er bijgekomen.Mizgala28 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:42:
[...]
Ik kreeg hem gisten uit het niets.
Het is voor mensen meer slecht zicht en dergelijke, je draait alle kleuren om ermee.
Gisteren waren er een aantal motorola updates binengekomen.
[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 12-06-2015 19:39 ]
www.casarodriguillo.com
Ja ik had inderdaad alles stock 5.1 GPE, bootloader unlocked, op mijn Moto G. Custom recovery geinstalleerd (TWRP) via Moto Tools v3. Daarna de rom op mijn telefoon geplaatst samen met de google apps. Naar recovery geboot, factory reset (laat media achterwege, dus je behoud je foto's en whatsapp backup bijvoorbeeld). CM11 geinstalleerd, google apps geinstalleerd en klaar was het.WizZie- schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:28:
[...]
Dus je bent van 5.1 naar CM11 gegaan via 4.4.4? Hoe heb je dat gedaan dan? Heb je een goede guide?
En, heb je nu met CM11 last van de flickering screen bug?
Thanks.
Die screen flickering bedoel je daarmee zo'n onzichtbare horizontale lijn die over je scherm beweegt als een golf van boven naar beneden? Dat heb ik alleen tijdens het booten en zodra hij is opgestart. Scherm locken en weer unlocken lost het op. Verder niks aan de hand. Heeft iets met de kernel te maken geloof ik. TWRP heeft dit ook.
Hier ook die stomme knop gekregen. Is weg te halen door de datum naar meerdan 1 maand terug te zetten met de hand, dan 2x die knop indrukken (aan en uit zetten dus) en dan de datum weer goedzetten (automatisch). Voila, knop is weggetoverd.Pinin schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:38:
[...]
vreselijk ziet dat eruit, ook de knop Hotspot is er bijgekomen.
Gisteren waren er een aantal motorola updates binengekomen.
Edit: Uiteraard alleen op Lollipop 5.1
[ Voor 21% gewijzigd door peptalk op 13-06-2015 10:29 ]
Oke thanks, en hoe zit het met snelheid en batterijduur op CM11? Zijn die een stuk minder dan stock 4.4?Leauwie schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:23:
[...]
Ja ik had inderdaad alles stock 5.1 GPE, bootloader unlocked, op mijn Moto G. Custom recovery geinstalleerd (TWRP) via Moto Tools v3. Daarna de rom op mijn telefoon geplaatst samen met de google apps. Naar recovery geboot, factory reset (laat media achterwege, dus je behoud je foto's en whatsapp backup bijvoorbeeld). CM11 geinstalleerd, google apps geinstalleerd en klaar was het.
Die screen flickering bedoel je daarmee zo'n onzichtbare horizontale lijn die over je scherm beweegt als een golf van boven naar beneden? Dat heb ik alleen tijdens het booten en zodra hij is opgestart. Scherm locken en weer unlocken lost het op. Verder niks aan de hand. Heeft iets met de kernel te maken geloof ik. TWRP heeft dit ook.
Update 6/12/2015: All users on O2 UK (21.11.56.peregrine_o2gb.o2gball.en.GB), Tesco UK (21.11.56.peregrine_tescogb.tescogball.en.GB), Retail Spain (21.11.56.peregrine_retes.retesall.en.EU and 21.31.1.peregrine_retes.retesall.en.EU), Retail Germany (21.11.56.peregrine_retde.retdeall.en.DE), Orange France (21.11.56.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU orafr and 21.31.1.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU orafr) and EE UK (21.31.1.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU eegb) can download and install Android 5.1.
Dus bijna heel Europa... Maar nog geen Nederland...
Ik vind het allemaal prima. Kan daar niet objectief over oordelen. 4.4.4 stock is voor mij al tijd geleden en gebruik de telefoon dermate weinig dat ik sowieso altijd einde dag makkelijk haal, dus wellicht geen goede benchmark. Belangrijkste voor mij is dat ik weer op wifi thuis kan. Apps zijn toch allemaal hetzelfde.WizZie- schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:19:
[...]
Oke thanks, en hoe zit het met snelheid en batterijduur op CM11? Zijn die een stuk minder dan stock 4.4?
All right. Heb zojuist gedowngrade naar 4.4.4 stock, ging makkelijker dan ik dacht. Even kijken hoe dit gaat, weet niet of de features van CM11 het waard zijn om daar naartoe te gaan.Leauwie schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:07:
[...]
Ik vind het allemaal prima. Kan daar niet objectief over oordelen. 4.4.4 stock is voor mij al tijd geleden en gebruik de telefoon dermate weinig dat ik sowieso altijd einde dag makkelijk haal, dus wellicht geen goede benchmark. Belangrijkste voor mij is dat ik weer op wifi thuis kan. Apps zijn toch allemaal hetzelfde.
Het klopt dat er geen permanente oplossing is voor de "flickering screen bug" he?
Omdat ik geen zin meer had om te wachten heb ik zojuist Retail spain 4.4.4 geïnstalleerd en vervolgens via de OTA 5.1 binnengekregen. Gelijk geroot en draait vooralsnog goed.acoster schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:06:
Voor de 4G/LTE toestellen:
Update 6/12/2015: All users on O2 UK (21.11.56.peregrine_o2gb.o2gball.en.GB), Tesco UK (21.11.56.peregrine_tescogb.tescogball.en.GB), Retail Spain (21.11.56.peregrine_retes.retesall.en.EU and 21.31.1.peregrine_retes.retesall.en.EU), Retail Germany (21.11.56.peregrine_retde.retdeall.en.DE), Orange France (21.11.56.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU orafr and 21.31.1.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU orafr) and EE UK (21.31.1.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU eegb) can download and install Android 5.1.
Verwijderd
Voorbeeld, ik krijg een whatsapp de melding komt boven in het scherm als ik hierop klik gebeurd er niks.
( Hier kan ik mee leven btw ) wat ik wel erg storend vindt is als ik gebeld wordt en dit komt ook boven in het scherm dan wil die niet meer opnemen, dan lijkt de hele telefoon op tilt te slaan.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Mijn dank is verpletterend alvast!
Je kan kijken of er een applicatie is die dit probleem heeft veroorzaakt, door de onlangs geïnstalleerde apps te verwijderen.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:36:
Ik heb sinds een aantal dagen dat die de apps niet meer opent.
Voorbeeld, ik krijg een whatsapp de melding komt boven in het scherm als ik hierop klik gebeurd er niks.
( Hier kan ik mee leven btw ) wat ik wel erg storend vindt is als ik gebeld wordt en dit komt ook boven in het scherm dan wil die niet meer opnemen, dan lijkt de hele telefoon op tilt te slaan.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Mijn dank is verpletterend alvast!
Je kan even kijken hoe het met het geheugengebruik zit en met de opslag ruimte. Misschien is er een app die constant in de weer is en zodoende de andere apps er niet door komen.
Anders zal het een factory reset worden.. Dat heb ik het weekend helaas ook moeten doen met mijn XT1039. Had al geruime tijd last van dat de telefoon spontaan uit viel of in recovery-menu op kwam. Vrijdag deed de telefoon helemaal niks meer, ging niet meer aan..niks.. Gelukkig nog leven in gekregen en gelijk maar een factory reset gedaan. Lijkt nu weer helemaal goed te lopen, sneller en zuiniger ook.
Hier nog niks. Maar binnen een paar dagen zal het dus wel voor iedereen met retail beschikbaar komen.Update 6/16/2015: Select users on Retail EU (21.11.56.peregrine_reteu.reteuall.en.EU) can download and install Android 5.1
Whatever
Moto G 2013 hier, loopt vaak vast , vooral de onscreen android toetsen, weinig apps erop...
Kan dit doordat er maar 1Gb ram is ?Android kitkat was beter vond ik toch..
(23.21.17.peregrine_reteu_reteuall.en.EU reteu, build LPB23.13-17)
Hij gaat echter zeer binnenkort de kast in als reserve. Heb hem sinds juli 2014 en begin me steeds meer te irriteren aan alle vastlopers van het ding. Resetten helpt niet, gewoon een tekort aan werkgeheugen voor wat ik er mee doe volgens mij. Ook zoals hierboven door Kaya10 genoemd ervaar ik regelmatig niet functionerende virtuele toetsen, dan reageren ze niet of pas veel later (gaat om de 3 toetsen onderaan het scherm).
[ Voor 21% gewijzigd door P!m op 16-06-2015 22:35 ]
Ik zou em dan onder garantie laten repareren want dat klinkt als een defect.P!m schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:13:
Ik heb enkele weken geleden op m'n XT1039 Retail EU al een upgrade gekregen naar 5.1.
(23.21.17.peregrine_reteu_reteuall.en.EU reteu, build LPB23.13-17)
Hij gaat echter zeer binnenkort de kast in als reserve. Heb hem sinds juli 2014 en begin me steeds meer te irriteren aan alle vastlopers van het ding. Resetten helpt niet, gewoon een tekort aan werkgeheugen voor wat ik er mee doe volgens mij. Ook zoals hierboven door Kaya10 genoemd ervaar ik regelmatig niet functionerende virtuele toetsen, dan reageren ze niet of pas veel later (gaat om de 3 toetsen onderaan het scherm).
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
We zijn nu echt aan de beurt:acoster schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:06:
Voor de 4G/LTE toestellen:
Update 6/16/2015: Select users on Retail EU (21.11.56.peregrine_reteu.reteuall.en.EU) can download and install Android 5.1
Dit gaat over de XT1039, de 1e generatie Moto G met LTE. Zoals eerder gezien rollen ze eerst naar "select users" uit, en meestal tegen het einde van dezelfde week naar alle users.Ceejay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:15:
Blijft anders nog wel wachten hier op mijn moto g 2013."We" zijn echt niet aan de beurt nog.
Deze keer is het 't model dat in Nederland verkocht is (Retail EU).
Dat eindeloze gewacht word ik horendol van
Yes! Let's go!RatedR schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:16:
[...]
We zijn nu echt aan de beurt:
Update 6/16/2015: Select users on Retail EU (21.11.56.peregrine_reteu.reteuall.en.EU) can download and install Android 5.1
Dat is ook niet zo raar als je CM draait, dan zal je de update ook niet op je telefoon krijgen.Ceejay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:15:
Blijft anders nog wel wachten hier op mijn moto g 2013."We" zijn echt niet aan de beurt nog.
Kan me voorstellen dat je horendol wordt als je er op gaat zitten wachten.. Hier ging het leven dan ook gewoon door met 4.4.4.....
De combinatie van de belofte en hoe laat die pas ingelost wordt (hierdoor nogsteeds niet dus eigenlijk) is allemaal geen manier van doen. Ik denk niet dat mijn volgende fone nog een moto wordt.
[ Voor 31% gewijzigd door Aetus op 17-06-2015 21:11 ]
En sinds een week of 4 heb ik nu de definitieve 5.1 op m'n 1st gen Moto G 4G. (Die me niet echt bevalt, sinds de update naar definitieve versie ervaar ik vastlopers etc.)
Toen ik in juli 2014 m'n XT1039 kocht had ik ook de verwachting dat er veel eerder een update naar Lollipop zou komen.
[ Voor 8% gewijzigd door P!m op 17-06-2015 23:04 ]
Update 6/18/2015: All users on Retail UK (21.11.56.peregrine_retgb.retgball.en.GB and 21.31.1.peregrine_retgb.retgball.en.GB), EE UK (21.11.56.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU eegb and 21.31.1.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU eegb), and Retail EU/Asia (21.31.1.peregrine_reteu.reteuall.en.EU) can download and install Android 5.1
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
As always, updates roll out in waves - you may not be first.GAIAjohan schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:44:
Ik heb nog steeds geen mogelijkheid voor een update..
Ik draai deze:

[ Voor 14% gewijzigd door P!m op 18-06-2015 20:12 ]
Nou ja, allemaal. Het lijkt er steeds meer op dat de moto g 3g 2013 blijft steken op 5.0.2Kassad schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:46:
Nou, we zijn nu echt allemaal aan de beurt:
Update 6/18/2015: All users on Retail UK (21.11.56.peregrine_retgb.retgball.en.GB and 21.31.1.peregrine_retgb.retgball.en.GB), EE UK (21.11.56.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU eegb and 21.31.1.peregrine_oraeu.oraeuall.en.EU eegb), and Retail EU/Asia (21.31.1.peregrine_reteu.reteuall.en.EU) can download and install Android 5.1
Dacht ik ook. Tot ik zag dat de retail EU niet 21.11.56 was maar 21.31.1Kassad schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:46:
Nou, we zijn nu echt allemaal aan de beurt:
We zullen zienRatedR schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:41:
Hij rolt nu, * as we speak *, uit naar gebruikers. Dus ik weet niet waar je heen wil met deze weddenschap, maar het is gewoon officieel aangekondigd door Motorola.
In een halve dag was de charge van 100% naar 0% gedaald - zonder al teveel/intensief gebruik - en nu weigert de batterij op te laden. Zoals gesuggereerd op internet heb ik hogere Amp chargers gebruikt en op verschillende wijze de telefoon gereboot toen de telefoon nog genoeg juice had dat sporadisch te doen.
Nu is die echter geheel dood. Charget niet ongeacht de charger en (re)boot niet meer. Heeft iemand nog een ander suggestie voor ik deze ook terug breng?
Vind de phone verder prima - grootte, stevigheid, snelheid - maar zo buggy.

Wie weet had Media Markt een crappy batch.
Ik hoop het niet. De mijne komt ook van de Media Markt (Hengelo). Heb tot nu toe geen problemen....SkullboX schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:20:
Vind de phone verder prima - grootte, stevigheid, snelheid - maar zo buggy.
Wie weet had Media Markt een crappy batch.
Kleine update... mocht iemand dit probleem ooit ervaren en ook zoeken naar oplossingen.SkullboX schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:20:
In een halve dag was de charge van 100% naar 0% gedaald - zonder al teveel/intensief gebruik - en nu weigert de batterij op te laden. Zoals gesuggereerd op internet heb ik hogere Amp chargers gebruikt en op verschillende wijze de telefoon gereboot toen de telefoon nog genoeg juice had dat sporadisch te doen.
Nu is die echter geheel dood. Charget niet ongeacht de charger en (re)boot niet meer. Heeft iemand nog een ander suggestie voor ik deze ook terug breng?
Iemand postte de suggestie te rebooten met volume down + power button ingedrukt (+20 sec) en dan te rebooten/recoveren (1e en 2e optie). Direct na het selecteren de charger eruit halen, en direct er weer in.
Dat heb ik gisteren en vandaag een aantal keren geprobeerd zonder resultaat.
Ik kon de telefoon (aan de charger) nog wel voor korte periodes aan krijgen. Toen de telefoon in battery save modus gezet en opnieuw bovenstaande methode geprobeerd. Dat lijkt te werken, hij charget nu en is inmiddels op 16% en laadt vrolijk verder.
(Mocht het alsnog mis gaan voeg ik dat toe aan deze post).
Het liefst een Nederlandse site met ideal betaling
Alvast bedankt

Rumored specs gevonden, maar nog niets over een release date helaas.
[ Voor 90% gewijzigd door eL_Jay op 19-06-2015 20:49 ]
De mevrouw aan de telefoon had wel een Engelstalig accentje... ze zei dat ze in Schotland gevestigd waren... wat weet ik..
Toestel is van Amazon.de , volgens hun kan ik het kosteloos naar hun opsturen en zij kunnen het regelen voor mij..
Kbegin echt te ergeren aan die onscreen knoppen die vastlopen...
1GB werkgeheugen trekt echt op niets op een android toestel
Verheug je maar niet te hard op Lollipop op de moto g - snelheid is in het gunstigste geval gelijk aan Kitkat... en als je pech hebt...JMantis schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:35:
Zojuist nog even gekeken maar mijn Moto G 4G (XT1039) zit nog steeds op Android 4.4.4.
Goh, weer een erg nuttige en zinvolle opmerking, daar hebben de forumleden wat aan. Totaal nergens op gebaseerd.Ceejay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:03:
[...]
Verheug je maar niet te hard op Lollipop op de moto g - snelheid is in het gunstigste geval gelijk aan Kitkat... en als je pech hebt...
Waarom verkoop je je Moto G niet gewoon en ga je voor iets wat jij beter vind?
En wat is jouw probleem?acoster schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:07:
[...]
Goh, weer een erg nuttige en zinvolle opmerking, daar hebben de forumleden wat aan. Totaal nergens op gebaseerd.
Waarom verkoop je je Moto G niet gewoon en ga je voor iets wat jij beter vind?
Geen onoverkomelijke problemen, uitermate tevreden met mijn Moto G en ik kijk uit naar de update naar 5.1. Nieuwsgierig naar welke verbeteringen en nieuwigheden het me brengt.
Om het meest irritante te noemen: Ik gebruik graag Chrome (ivm met de shortcuts die het bijhoudt op al mijn devices)
Opstarttijd bij Kitkat: minder dan 1 seconde en bij Lollipop 3-4 seconden. Je went eraan maar het blijft toch een beetje irriteren.
Dat probleem heb ik ook hier met de moto g 1gen 8GB versie, heb je het al met een andere browser geprobeeerd?Ceejay schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:17:
Opstarttijd bij Kitkat: minder dan 1 seconde en bij Lollipop 3-4 seconden. Je went eraan maar het blijft toch een beetje irriteren.
Ja andere, snellere browser die je kunt proberen is Lightning Browser. Kwestie van voorkeur.Kaya10 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:42:
[...]
Dat probleem heb ik ook hier met de moto g 1gen 8GB versie, heb je het al met een andere browser geprobeeerd?
Lollipop op de XT1039 voelt wel soepel aan verder als je door de menu's gaat, maar ik merk echt veel eerder een tekort aan werkgeheugen dan bij 4.4. Vooral als ik Spotify luister, dan kan ik daarnaast echt niets anders meer en hangt alles vast. Even via Whatsapp een berichtje sturen, of even 9292OV of OV-Info raadplegen is dan nauwelijks te doen. Probleem doet zich echter ook regelmatig voor als er geen zware apps als Spotify open staan. Moet toch zeker wel minstens één keer per dag m'n Moto G uitschakelen omdat hij gewoon niet meer reageert.
Uitschakelen van de Moto G is dan echter ook nauwelijks te doen. Bij het lang ingedrukt houden van de power button verschijnt dan deze knop in het scherm, maar de Moto G is dan zo verschrikkelijk traag, dat er gewoon niets lijkt te gebeuren als je op die knop drukt. Pas na +/- 60 seconden gebeurt er iets. En dan duurt het uitschakelen nog een hele tijd.
Iemand die dit ook zo ervaart?
Alvast bedankt
Even google raadplegen, zo simpel.pixelmaster schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:41:
Kan iemand mij een link sturen waar ik een moederbord kan komen voor de moto g xt1032 16g
Alvast bedankt
En nee er zijn geen websites waar je die moederbord kunt betalen met ideal.
Tot nu toe draait het als een trein. Had een meer veranderde update verwacht, maar start scherm is hetzelfde
[ Voor 19% gewijzigd door KingSizeBas op 20-06-2015 16:05 ]
Ik begrijp je punt maar de reden waarom ik op de eerste plaats voor een Motorola telefoon gekozen heb is omdat zij altijd één van de eerste waren die de nieuwe Android versies leverde. Het feit dat verschillende familieleden en vrienden met een nieuwe Samsung Galaxy S of Note telefoon al enkele maanden Android 5.0 of zelfs 5.1 runnen vind ik toch echt jammer.Ceejay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:03:
[...]
Verheug je maar niet te hard op Lollipop op de moto g - snelheid is in het gunstigste geval gelijk aan Kitkat... en als je pech hebt...
Jij hebt een 2013 4g moto g ? Alle andere Moto Gs hebben al maanden Lollipop. Dat is een beetje raar verlopen met het update schedule van Motorola. Toen de LTE versie aan de beurt kwam zijn ze maar opgehouden met de 5.0.2 update en direct aan de 5.1 android update gaan werken.JMantis schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:15:
[...]
Ik begrijp je punt maar de reden waarom ik op de eerste plaats voor een Motorola telefoon gekozen heb is omdat zij altijd één van de eerste waren die de nieuwe Android versies leverde. Het feit dat verschillende familieleden en vrienden met een nieuwe Samsung Galaxy S of Note telefoon al enkele maanden Android 5.0 of zelfs 5.1 runnen vind ik toch echt jammer.
Dit is gewoon Google's schuld die brakke Lollipop versies de deur uit stuurde. Prutsers krijgen niet eens een paar geheugenlekken gefixed. Testen ze zelf eigenlijk wel daaro? 5.0 5.0.1 en 5.0.2 zijn ueberslecht. Ik ga die toko opkopen en de bezem erdoor halen (Ja ik heb ook een bedrijf
[ Voor 25% gewijzigd door Ceejay op 20-06-2015 22:41 ]
Probleem met dit soort software is nog steeds dat het op allerlei toestellen moet werken, dus zit er eigenlijk veel te veel in wat op dat ene toestel niet nodig is maar op een andere wel, dat maakt het soms brak, waarom werkt 5.0 anders op het ene toestel wel goed en de andere niet.
Wil je weinig software problemen, neem een Apple, wel wat duurder en meer dicht getimmerd, maar het werkt wel probleemloos. (en dat zegt een apple hater)
Ik draai nog steeds probleemloos 4.4.4 en wacht rustig af wat 5.1 gaat brengen, we zien wel, en anders kopen we een zwaarder toestel die het wel aan kan, een moto x staat al op het lijstje omdat ik motorola gewoon een fijn merk vind met niet zoveel bloatware als bijvoorbeeld Samsung of LG.
En wat betreft Chrome, werkt bij mij ook niet vlot, ben overgestapt op firefox wat wel snel is, op de PC is Chrome ook traag geworden, staat nu ook firefox op veel lichter in gebruik dus sneller.
[ Voor 9% gewijzigd door Doornekamp33 op 21-06-2015 10:58 ]
Ok, 24 uur verder. Telefoon was 100% opgeladen.SkullboX schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:41:
[...]
Iemand postte de suggestie te rebooten met volume down + power button ingedrukt (+20 sec) en dan te rebooten/recoveren (1e en 2e optie). Direct na het selecteren de charger eruit halen, en direct er weer in.
Dat heb ik gisteren en vandaag een aantal keren geprobeerd zonder resultaat.
Ik kon de telefoon (aan de charger) nog wel voor korte periodes aan krijgen. Toen de telefoon in battery save modus gezet en opnieuw bovenstaande methode geprobeerd. Dat lijkt te werken, hij charget nu en is inmiddels op 16% en laadt vrolijk verder.
(Mocht het alsnog mis gaan voeg ik dat toe aan deze post).
Daarna viel overdag de telefoon randomly elke zoveel minuten uit. Hele nacht volgehouden zonder uit te vallen dus begon de dag met enige goede moed. Daarna begon die echter in no time leeg gelopen en heb nu weer exact hetzelfde probleem. Herkende ook toen er nog ~15% batterij op zat zowel de charger als mijn PC niet, dat tweede vooral vervelend omdat ik nu niet kan backuppen.
Problemen die ik nu ervaar, naast ene af en toe matig touchscreen:
- Random shut downs, hier begon het vorige week mee.
- Snelle ontlading batterij (gebruik de telefoon niet anders dan voorheen, zit nog op 4.4.4).
- Herkend chargers niet of nauwelijks, in het zeldzame geval dat het lukt via een erg omslachtige weg (rebooten, tijdens rebooten kabel erin.uit, zoals in gequotte text).
- Wordt niet herkend door mijn PC - ook niet toen die ana gaf nog ~15% batterij te hebben.
Ga volgende week terug, weet niet of ik deze telefoon aan ga houden, tweede al die het gewoon niet doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Vads op 22-06-2015 00:08 ]
Klopt chrome was eerst sneller, maar na een aantal updates is firefox een stuk sneller en chrome langzamer geworden op mijn toestel.Borromini schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:52:
Vind jij Firefox op Android vlotter werken dan Chrome?
Ik heb het een tijdje terug op mijn Moto G getest maar het was een stuk trager dan Chrome.
[ Voor 5% gewijzigd door Doornekamp33 op 22-06-2015 07:53 ]
JMantis schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:35:
Zojuist nog even gekeken maar mijn Moto G 4G (XT1039) zit nog steeds op Android 4.4.4.
Met de TotalCommander app als filebrowser heb ik op mijn telefoon enkele mapjes op de SD-card aangemaakt. Daar wilde ik enkele foto's naar toe kopiëren vanuit mijn gallerie.
De foto's staan volgens TotalCommander inderdaad in de aangemaakte mapjes, maar als ik de telefoon via USB op mijn laptop aansluit dan zijn die mapjes leeg?
Als het goed is heeft iedereen leesrechten voor deze bestanden, maar ze lijken er gewoon niet te zijn als ik vanaf de laptop de directory structuur van mijn gemounte telefoon bekijk.
Volgens mij heb ik eerder wel bestanden op de SD-card gezet en die kan ik wel zien.
Vraag dan mij af hoe je eraan mee kunt doen.RatedR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:52:
[...]
Members only: motorola
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ja, wacht maar een paar weken, kijken of ie nog lekker 'snappy' is (Hier was ie dat in elk geval niet meer)RatedR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:52:
[...]
Members only: motorola
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Jij hebt wel moeite met positiviteit, is 't niet?Ceejay schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:40:
[...]
Ja, wacht maar een paar weken, kijken of ie nog lekker 'snappy' is (Hier was ie dat in elk geval niet meer)
Was de jouwe niet meer snappy na een paar weken 5.1 draaien? En zo ja, welke 5.1 draaide je dan? CM?
Op de motorola forums zoeken naar MFN of "Motorola Feedback Network". Inschrijven, en dan is het een kwestie van wachten of je voor e.e.a. uitgenodigd wordt.Mizgala28 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:29:
[...]
Vraag dan mij af hoe je eraan mee kunt doen.
Verwijderd
Oef weer op de persoon. Ik zal maar toegeven: Ik ben een beetje teleurgesteld in Lollipop, voorzover dat belangrijk is.RatedR schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:41:
[...]
Jij hebt wel moeite met positiviteit, is 't niet?
Was de jouwe niet meer snappy na een paar weken 5.1 draaien? En zo ja, welke 5.1 draaide je dan? CM?
Je hebt gelijk dat ik zelf niet stock 5.1 draai maar een custom rom, CM 12.1 met 5.1.1, maar heb ook andere gedraaid. Alle Lollipops die ik geprobeerd heb op mijn tablet en foon hebben hetzelfde euvel, vertraging na een weekje ongeveer. En ik heb roms zowel met als zonder fabrieksreset en format /data geïnstalleerd, maakt geen verschil.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat 5.1.1 daar nog het minste last van heeft (CM staat hier nog gewoon op mijn foon)
[ Voor 7% gewijzigd door Ceejay op 23-06-2015 10:41 ]
Je lokt 'm ook een beetje uit, sorryCeejay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:39:
[...]
Oef weer op de persoon. Ik zal maar toegeven: Ik ben een beetje teleurgesteld in Lollipop, voorzover dat belangrijk is.
Klopt, is niet toegestaan, maar op de stoep fietsen is ook verbodenVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:47:
Er zijn meer mensen hier die iets voor Motorola testen. Maar zoals eerder gezegd daar mag niet over gepraat worden. Aangezien een Geheimhoudingsverklaring onderdeel is van de overeenkomst met testers: Wikipedia: Geheimhoudingsverklaring

Ik denk dat ik hem toch aan mijn neef ga geven (in Turkije)
Verwijderd
Wellicht principieel (afspraak is afspraak) maar ik doe het in elk geval niet.RatedR schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:33:
[...]
Daarnaast lijkt het me, ondanks dat het strict genomen niet toegestaan is, niet echt een heel groot probleem om via een members-tag wat geïnteresseerde mede-tweakers op de hoogte te brengen.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.