Instellingen > Locatie.
Gevonden, wanneer de gps aanstaat kan je daar op modus klikken.Card Nox schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:41:
Instellingen > Locatie.
Hier staat grote nauwkeurigheid ingesteld, dat zal dus niet het probleem zijn.
Bestaat er een app om satellietontvangst te bekijken ?
[ Voor 9% gewijzigd door karine1 op 19-05-2015 16:27 ]
Met deze appkarine1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:25:
[...]
Gevonden, wanneer de gps aanstaat kan je daar op modus klikken.
Hier staat grote nauwkeurigheid ingesteld, dat zal dus niet het probleem zijn.
Bestaat er een app om satellietontvangst te bekijken ?
Mijn telefoon is nog steeds erg traag af en toe. Kan ik zonder problemen Chrome verwijderen uit de 'system apps'? Ik gebruik nu Lightning en dat bevalt al een stuk beter!Lord_Dain schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:49:
[...]
Hier hetzelfde. Speelt ook vaak bij de browser (Chrome) dan blijft het beeld gewoon heel lang hangen en de zoekbalk reageert traag of niet. Ik wil niet sec de schuld bij Lollipop neerleggen, want ik ben niet root en zie nog een paar apps die ik indertijd (voor de upgrade) niet goed heb opgeschoond en root nodig hebben. Dus het kan in mijn geval ook zo zijn dat mijn image een beetje fubar is.
Net een tweedehands Moto G z.g.a.n. opgepikt voor een fijn prijsje
. Het ding werkt perfect! Ik wil hem flashen!
Heb ik hiervoor goede argumenten? Absolutely not! Gaan we het doen? Vanzelfsprekend de vraag is alleen nog welke
Heb ik hiervoor goede argumenten? Absolutely not! Gaan we het doen? Vanzelfsprekend de vraag is alleen nog welke
Ik ben wel tevreden over de Titan Prime ROM, lijkt wat beter ram management te hebben dan stock, pre-rooted, hoop Motorola shit er al uit of in ieder geval te verwijderen. Alleen heb ik het idee dat de dev niet heel spraakzaam/professioneel is, maar de ROM doet t prima als daily driver.
Heb vorige week met een ritje naar Berlijn hetzelfde ervaren. Sygic i.cm. GPS/oplader aan.karine1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:22:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Moto G betreft GPS gebruik ?
Bij mij valt in de auto het signaal regelmatig weg.
Geregeld valt het GPS signaal dan weg. Precies op het moment dat hij een afslag moet bepalen, etc.
Ik heb gemerkt dat het transparante hoesje dat erom zit e.e.a. qua signaal tegenhoudt. Hoesje op de terugweg eraf en het GPS-signaal valt veel minder vaak weg en de fix is ook veel sneller terug. Ik hou het dus op een combinatie. Niet al te sterke GPS in de foon en een (gedeeltelijk) blokkerend hoesje.
(grote nauwkeurigheid is al ingesteld op de foon)
(met mijn oude HTC M7 in dezelfde auto nooit last van gehad)
Verwijderd
Heb een probleem. Ruimte intern geheugen voor ruim 500 MB vrij. Laatste tijd keer op keer melding met updaten apps dat er gebrek aan ruimte is. Meestal na opnieuw opstarten is het weg. Vanochtend nu ook melding dat er geen sms/mms meer kan worden ontvangen door gebrek ruimte. Alles wat verplaatsbaar is naar SD gedaan maar geen oplossing. Ik heb al een call aangemaakt ter reparatie want ik denk dat het iets hardwarematig is maar voordat ik hem opstuur (2 a 3 weken kwijt) misschien iemand hier nog een idee???
NB: G 2014 versie met 5 inch scherm.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 19:02 ]
Is naar mijn weten niks hardwarematigs. Android springt gewoon in de stress als er minder dan 500 MB ofzo vrij is. Dan kan je inderdaad niks meer updaten en uiteindelijk ook niks meer ontvangen/opslaan. Opnieuw opstarten of de cache legen helpt (tijdelijk). Gewoon bestanden, foto's, programma's en dergelijke verwijderen is natuurlijk de lange termijn oplossing.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:01:
Heb een probleem. Ruimte intern geheugen voor ruim 500 MB vrij. Laatste tijd keer op keer melding met updaten apps dat er gebrek aan ruimte is. Meestal na opnieuw opstarten is het weg. Vanochtend nu ook melding dat er geen sms/mms meer kan worden ontvangen door gebrek ruimte. Alles wat verplaatsbaar is naar SD gedaan maar geen oplossing. Ik heb al een call aangemaakt ter reparatie want ik denk dat het iets hardwarematig is maar voordat ik hem opstuur (2 a 3 weken kwijt) misschien iemand hier nog een idee???
Kan ik google chrome zonder problemen uit de system apps verwijderen via ccleaner? ik gebruik liever lightning: sneller en kleiner.
Verwijderd
Is toch belachelijk.Er staat bijna geen extra app op het intern geheugen dan de standaard rommel af fabriek. De geinstalleerde staan op SD kaart en daar staat ook alle muziek etc. Dus geen lange termijn oplossing. Ik ga maar eens kijken hoe ik hem kan rooten en dan gooi alle crap apps van google etc er maar eens af.FabianNL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:33:
[...]
Is naar mijn weten niks hardwarematigs. Android springt gewoon in de stress als er minder dan 500 MB ofzo vrij is. Dan kan je inderdaad niks meer updaten en uiteindelijk ook niks meer ontvangen/opslaan. Opnieuw opstarten of de cache legen helpt (tijdelijk). Gewoon bestanden, foto's, programma's en dergelijke verwijderen is natuurlijk de lange termijn oplossing.
Blijft het vreemd vinden als een update van 8 mb erop moet dat ruim 500 mb niet voldoende is.
Verwijderd
Camera Zoom FX.......vele malen beter. Google Play: Camera ZOOM FX Premiumzacht schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:33:
De motorola-camera-update vind ik een leuke toevoeging.
Na rooten gaat die originele camera app er ook snel af.
Die 500mb cap is standaard, tenzij je een losse apk installeert.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:30:
[...]
Is toch belachelijk.Er staat bijna geen extra app op het intern geheugen dan de standaard rommel af fabriek. De geinstalleerde staan op SD kaart en daar staat ook alle muziek etc. Dus geen lange termijn oplossing. Ik ga maar eens kijken hoe ik hem kan rooten en dan gooi alle crap apps van google etc er maar eens af.
Blijft het vreemd vinden als een update van 8 mb erop moet dat ruim 500 mb niet voldoende is.
Verwijderd
Dus standaard is met deze telefoon onmogelijk apps te updaten? HandigMizgala28 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:39:
[...]
Die 500mb cap is standaard, tenzij je een losse apk installeert.

Zal mijn zoon leuk vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 21:46 ]
Nah, ik prefereer de stock camera, heb er vele geprobeerd, maar stock doet alles wat ik wil, en ziet er lekker clean en simpel uit.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:35:
[...]
Camera Zoom FX.......vele malen beter. Google Play: Camera ZOOM FX Premium
Na rooten gaat die originele camera app er ook snel af.
Overdrijven is ook een vak; ik heb er +- 10 apps op staan en 50 foto's en vooral héél véél Whatsapp (paar GB) en dan zit ie inderdaad gewoon vol, zonder SD-kaartje. Het geheugen is inderdaad klein, maar telefoon is zeker wel goed bruikbaar, zeker als je alles op een kaartje zet.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:30:
[...]
Is toch belachelijk.Er staat bijna geen extra app op het intern geheugen dan de standaard rommel af fabriek. De geinstalleerde staan op SD kaart en daar staat ook alle muziek etc. Dus geen lange termijn oplossing. Ik ga maar eens kijken hoe ik hem kan rooten en dan gooi alle crap apps van google etc er maar eens af.
Eens, al vond ik 'tap' zodat hij automatisch de exposure aanpast ook al vrij aardig.zacht schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:33:
De motorola-camera-update vind ik een leuke toevoeging.
Ik ben nog altijd happy met de Moto G. Hij doet alles wat hij moet doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 21-05-2015 22:56 ]
Vind ik nog knap, heb er een stuk of 20 apps op staan, en navigatie plus kaart van Nederland, en heb nog bijna 2 GB over.FabianNL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:48:
[...]
Overdrijven is ook een vak; ik heb er +- 10 apps op staan en 50 foto's en vooral héél véél Whatsapp (paar GB) en dan zit ie inderdaad gewoon vol, zonder SD-kaartje. Het geheugen is inderdaad klein, maar telefoon is zeker wel goed bruikbaar, zeker als je alles op een kaartje zet.
Voor foto's laat ik de foto-app alles automatisch naar mijn google drive backuppen, en ik verwijder ze uit mijn gallerij, die staan dus in de cloud.
Sowieso dump ik zoveel mogelijk online, mocht mijn toestel spontaan sterven dan ben ik niets kwijt.
Het is overigens duidelijk dat de moto G geen toestel is om grote spellen op te spelen, tenminste niet op de 8gb versie die ik heb, maar ik ben dan ook geen gamer, anders had ik wel een toestel met grotere opslag gekozen.
Bij mij is mijn 8Gb ook wel eens vol... dan blijkt dat ik met google music weer etterlijke GB's aan muziek heb geluisterd/gedownload uit mijn google account. Of tig*tig^2 foto's heb genomen of via whatsapp heb ontvangen (denk ook aan video's!)... voor mij is 8GB prima echter. Ik zou namelijk ook 16GB of 32 GB ook vol krijgen. Duurt alleen 2x (of 4x) zolangVerwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:30:
[...]
Oplossing: met kabeltje aansluiten op PC en foto's/video's/mp3 verkassen naar PC
Mijn TomTom app neemt alleen al 4gb in beslag (op sd-kaart). Zit een kaartje in van 32gb en apps die mogelijk zijn daarop gezet (+foto's + muziek) Wat ik raar vind is dat als apps updaten ze naar intern geheugen gezet worden.
Verwijderd
Geen oplossing. Camera slaat op op SD kaart. Muziek staat ook op SD. Ben ondertussen in conclaaf met Motorola. Ben begonnen met Dalvik Cache leeg te maken en alle gegevens Google Store leeg te maken. Eens kijken wat dat doet.witteveder schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:25:
[...]
Oplossing: met kabeltje aansluiten op PC en foto's/video's/mp3 verkassen naar PC
Over foto's opslaan gesproken,
ik dacht dat Whatsapp images ook op SD-kaart stonden vroeger?
Maar nu staan ze op het interne geheugen..
Is dat terug te zetten of is dit nooit zo geweest?
ik dacht dat Whatsapp images ook op SD-kaart stonden vroeger?
Maar nu staan ze op het interne geheugen..
Is dat terug te zetten of is dit nooit zo geweest?
Ik concludeer: vermijd de 8gb versie 😊
Op gsmarrna staan vermoedelijke specs over de nieuwe generatie, iemand een idee wanneer die komt?
Op gsmarrna staan vermoedelijke specs over de nieuwe generatie, iemand een idee wanneer die komt?
de testen zijn gestart
MOTO G 4G/LTE
Motorola 4G/LTE will require Motorola Update Services in order to upgrade to Android L. In order to upgrade you'll have to download and install the update when it's available from Google Play Store.
Update: April 02, 2015 - 5.1 is now slated for the update - skipping 5.0.x
Updated 5/19/2015: Select users on Retail BR( 21.31.1.peregrine_retbr.retbr.en.BR retbr and 21.11.56.peregrine_retbr.retbr.en.BR retbr) can download and install Android 5.1.
https://plus.google.com/+DavidSchuster/posts/cV4vDyyMmw2
As some of you might know, we've been testing Lollipop 5.0.2 upgrades on Moto X (1st Gen), Moto E (1st Gen) and Moto G with 4G LTE (1st Gen) in several regions. In parallel we have started testing Lollipop 5.1 which was recently released by Google. Given the improvements in Lollipop 5.1, we have decided to move all efforts to upgrade these devices directly from KitKat to Lollipop 5.1.
https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4
MOTO G 4G/LTE
Motorola 4G/LTE will require Motorola Update Services in order to upgrade to Android L. In order to upgrade you'll have to download and install the update when it's available from Google Play Store.
Updated 5/19/2015: Select users on Retail BR( 21.31.1.peregrine_retbr.retbr.en.BR retbr and 21.11.56.peregrine_retbr.retbr.en.BR retbr) can download and install Android 5.1.
As some of you might know, we've been testing Lollipop 5.0.2 upgrades on Moto X (1st Gen), Moto E (1st Gen) and Moto G with 4G LTE (1st Gen) in several regions. In parallel we have started testing Lollipop 5.1 which was recently released by Google. Given the improvements in Lollipop 5.1, we have decided to move all efforts to upgrade these devices directly from KitKat to Lollipop 5.1.
Verwijderd
Onzin. Mijn dochter heeft dezelfde, geen centje pijn. Heb chat met Motorola gehad en die vinden het ook vreemd.cocico schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:06:
Ik concludeer: vermijd de 8gb versie 😊
Mail met instructies ontvangen en eens kijken wat dat gaat doen.
Verwijderd
Linkje?cocico schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:06:
Waarom duurt dat testen enz zo wanstaltig lang?XIII schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:59:
de testen zijn gestart
MOTO G 4G/LTE
Motorola heeft zowat geen eigen skin!?
En zou één van de snellere fabrikanten zijn met updaten??
Android 5.1 is al een half jaar beschikbaar, sjees.
En 5.1 draait al op welke toestellen?Ceejay schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:20:
[...]
Waarom duurt dat testen enz zo wanstaltig lang?
Motorola heeft zowat geen eigen skin!?
En zou één van de snellere fabrikanten zijn met updaten??
Android 5.1 is al een half jaar beschikbaar, sjees.
Verwijderd
Android 5.1 is officieel aangekondigd door Google op 9 Maart, dat is minder dan 3 maand geleden...
(Niet verwarren met 5.0.1)
http://officialandroid.bl...rapping-new-lollipop.html
En als je wil weten waarom het soms zo lang duurt lees je best dit even :
http://motorola-blog.blog...llipop-for-moto-g-in.html
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 15:57 ]
De Moto G 4G (first gen, XT1039) van m'n broertje heeft kuren: helemaal geen signaal meer.
Bij 't opstarten vraag ie wel naar de PIN code, maar daarmee is ook alles gezegd. Als je 'm in vliegtuig zet via 't power menu, kan je 'm daar nadien niet meer uithalen (optie greyed out in menu).
Dit is met unlocked BL op rooted 4.4 stockrom. Heb net eens een paar andere roms geprobeerd. 2x een 5.x rom, boot niet eens, en een andere 4.4 rom. Die laatste boot wel, maar vertoont hetzelfde probleem.
Sim in een ander toestel -> geen probleem.
Is ie helemaal f*cked of is er nog hoop?
Bij 't opstarten vraag ie wel naar de PIN code, maar daarmee is ook alles gezegd. Als je 'm in vliegtuig zet via 't power menu, kan je 'm daar nadien niet meer uithalen (optie greyed out in menu).
Dit is met unlocked BL op rooted 4.4 stockrom. Heb net eens een paar andere roms geprobeerd. 2x een 5.x rom, boot niet eens, en een andere 4.4 rom. Die laatste boot wel, maar vertoont hetzelfde probleem.
Sim in een ander toestel -> geen probleem.
Is ie helemaal f*cked of is er nog hoop?
[ Voor 4% gewijzigd door Tweaker36 op 23-05-2015 20:31 ]
Ik leef al in augustus.Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:51:
Android 5.1 is officieel aangekondigd door Google op 9 Maart, dat is minder dan 3 maand geleden...
Sinds vorige week eigenaar van een Moto G 4G 4.5". Fijne telefoon, heb z'n voorganger al eens gehad (moto G 3g) maar die heb ik teruggebracht omdat de front camera bij zonlicht zwaar overbelichte fotos produceerde...
Wat blijkt, dat doet deze camera ook?? De fotos worden zeer overexposed. De preview is echter wél correct, en opgenomen videos zien er ook gewoon prima uit. Ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem op het internet...
Meer mensen met dit probleem?
Wat blijkt, dat doet deze camera ook?? De fotos worden zeer overexposed. De preview is echter wél correct, en opgenomen videos zien er ook gewoon prima uit. Ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem op het internet...
Majic ik heb datzelfde probleem. Echter gebruik ik die zelden tot nooit dus is het niet zo'n issue voor mij.
Edit: zojuist een selfie gemaakt, indoor weliswaar, maar geen probleem deze keer. Zal er vandaag eens mee spelen.
Wellicht is het issues opgelost met de camera update ongeveer een week geleden.
Ps.heb de G 3G.
Edit: zojuist een selfie gemaakt, indoor weliswaar, maar geen probleem deze keer. Zal er vandaag eens mee spelen.
Wellicht is het issues opgelost met de camera update ongeveer een week geleden.
Ps.heb de G 3G.
[ Voor 50% gewijzigd door Card Nox op 24-05-2015 10:52 ]
Verwijderd
Probeer app Camera Zoom FX eens zoals ik hierboven al linkte. Mijn ervaring is dat deze app kwaliteit van foto's vele malen beter maakt en je kan veel instellen.majic schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:18:
Sinds vorige week eigenaar van een Moto G 4G 4.5". Fijne telefoon, heb z'n voorganger al eens gehad (moto G 3g) maar die heb ik teruggebracht omdat de front camera bij zonlicht zwaar overbelichte fotos produceerde...
Die app heb ik gekocht een hele tijd geleden, en gebruik ik dus standaard. Maar het ligt sowieso niet aan de app maar aan de firmware/hardware, aangezien elke camera app dezelfde problemen geeft.Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:06:
[...]
Probeer app Camera Zoom FX eens zoals ik hierboven al linkte. Mijn ervaring is dat deze app kwaliteit van foto's vele malen beter maakt en je kan veel instellen.
Het lijkt mij echter sterk dat beide telefoons (in begin 2014, moto G, en nu een week geleden de Moto G 4G 4.5) beide exact het zelfde euvel vertonen. Lijkt mij welhaast dat het iets is wat meer mensen hebben?
De preview ziet er dus voor de duidelijkheid prima uit, maar de foto zelf is zwaar overbelicht ; en dit gebeurt alleen bij zonlicht. Is het bewolkt of binnen dan is preview gelijk aan resultaat (en dus prima).
Een zonnebril voor de frontcam houden werkt overigens ook prima, de helderheid is dan gewoon goed.
Verwijderd
majic schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:11:
[...]
Een zonnebril voor de frontcam houden werkt overigens ook prima, de helderheid is dan gewoon goed.

Ik heb nog een betere oplossing. Net toernooi gehad van mijn zoon en neem gewoon een echte camera mee. Kan geen telefoon tegenop, zelfs geen high-end telefoon. Gebruik telefoon alleen als ik denk, dit is leuk, ff snel een kiekje maar voor echte gelegenheden, de echte camera.
De camera van m'n Moto G gebruik ik voor Facebook en Whatsapp, leuk om vrienden en familie te laten zien waar ik ben, maar voor de wat serieuzere foto's heb ik een goede compact camera, een Canon S95.
Nou dat hangt toch wel echt van je telefoon en je camera af. De moto G camera is bekend brak, maar wat ik heb gelezen en gezien van de grote 3: S6, HTC One m8, iphone 6 dan heb je toch echt wel vrij goede foto's.Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:25:
[...]
Geweldig!
Kan geen telefoon tegenop, zelfs geen high-end telefoon.
Sinds de Lollipop update heb ik een probleempje met bellen op mijn Moto G (1st gen).
Ik bel niet zo vaak meer, vandaar dat ik even heb gewacht met melden; ik wilde het probleem eerst duidelijk vaststellen.
Als ik een nummer intoets of een contactpersoon selecteer en wil bellen, dan lijkt het alsof de Moto G gaat bellen, maar meteen verdwijnt dat scherm weer. Als ik vervolgens de actie herhaal, gaat ie wel bellen. Dat overkomt mij iedere keer. Het is best vervelend om iedere keer de contactpersoon twee keer te moeten aantikken of het nummer twee keer te moeten intoetsen. Hebben meer mensen dit probleem? Enig idee hoe het opgelost kan worden?
Ik bel niet zo vaak meer, vandaar dat ik even heb gewacht met melden; ik wilde het probleem eerst duidelijk vaststellen.
Als ik een nummer intoets of een contactpersoon selecteer en wil bellen, dan lijkt het alsof de Moto G gaat bellen, maar meteen verdwijnt dat scherm weer. Als ik vervolgens de actie herhaal, gaat ie wel bellen. Dat overkomt mij iedere keer. Het is best vervelend om iedere keer de contactpersoon twee keer te moeten aantikken of het nummer twee keer te moeten intoetsen. Hebben meer mensen dit probleem? Enig idee hoe het opgelost kan worden?
Verwijderd
Precies VRIJ goed.....Ceejay schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:16:
[...]
Nou dat hangt toch wel echt van je telefoon en je camera af. De moto G camera is bekend brak, maar wat ik heb gelezen en gezien van de grote 3: S6, HTC One m8, iphone 6 dan heb je toch echt wel vrij goede foto's.
Zelfde telefoon met Lollipop hier, heb het even geprobeerd maar bij mij werkt het prima. (Moest even zoeken hoe het werkt, want ik bel ook echt nooit meer)_Vincent_ schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:10:
Sinds de Lollipop update heb ik een probleempje met bellen op mijn Moto G (1st gen).
Zelf opgelost met behulp van Google. Ik had er niet aan gedacht dat de Dialer ook gewoon een app is... Mochten mensen hetzelfde probleem hebben, dit zijn de stappen die ik heb genomen:
- bij Instellingen -> Apps -> Dialer de gegevens en cache gewist
- Dialer app Uitschakelen
- Telefoon rebooten
- Dialer app Inschakelen
Verwijderd
Probleem met niet updaten is opgelost. Op advies van Motorola toch maar eens een Fabrieksreset gedaan. Wat blijkt nu ineens bijna 3 GB vrij met dezelfde apps weer geinstalleerd op de telefoon. Dat is ff wat anders dan de schamele 500 MB die er eerst op zat op het interne geheugen.
Mijn vrouw heeft een Moto G begin 2014 en ik heb de Moto G 4G en beide hebben dit probleem met de front-cam. Zoeken op internet laat zien dat veel meer Moto G's er last van hebben. Zoals gezegd zit de bug waarschijnlijk in de software. Wat ik sterk vind is dat Motorola dit probleem na al die tijd nog steeds niet heeft opgelost.majic schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:11:
[...]
Het lijkt mij echter sterk dat beide telefoons (in begin 2014, moto G, en nu een week geleden de Moto G 4G 4.5) beide exact het zelfde euvel vertonen. Lijkt mij welhaast dat het iets is wat meer mensen hebben?
Sommige apps hebben de neiging om idiote hoeveelheden cache bij te houden (9gag app is bijvoorbeeld ~40 MB, maar slaat al gauw 950MB aan data op). Daar kan je een volgende keer ook naar kijken.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:46:
Probleem met niet updaten is opgelost. Op advies van Motorola toch maar eens een Fabrieksreset gedaan. Wat blijkt nu ineens bijna 3 GB vrij met dezelfde apps weer geinstalleerd op de telefoon. Dat is ff wat anders dan de schamele 500 MB die er eerst op zat op het interne geheugen.
Het is echt gewoon te bizar voor woorden dat de frontcamera dit euvel na een jaar nog steeds heeft. En dat motorola er geen woord over rept. Overigens verschilt het wél per telefoon toestel, maar blijkbaar is het gewoon heel slordig ontworpen. Als dit bij een samsung of apple zou zijn, dan zou het breed in de media zijn uitgemeten. Maar nu hoor je er niks over - gek genoeg is het toch echt héél storend en maakt het de frontcam gewoon onbruikbaar in fel zonlicht. Pff...DeFeCt schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:40:
[...]
Mijn vrouw heeft een Moto G begin 2014 en ik heb de Moto G 4G en beide hebben dit probleem met de front-cam. Zoeken op internet laat zien dat veel meer Moto G's er last van hebben. Zoals gezegd zit de bug waarschijnlijk in de software. Wat ik sterk vind is dat Motorola dit probleem na al die tijd nog steeds niet heeft opgelost.
Iemand hier ervaring met custom roms voor de moto g 2013 (xt1032)?
Sinds de lollipop update is mijn toestel een stuk trager en minder betrouwbaar geworden, daarom was ik nu aan het denken om er misschien cyanogenmod (12.1) op te zetten. Ben alleen niet zeker of dat mijn toestel wel stabieler gaat maken.
Heb trouwens al meermaals volledige reset gedaan, cache verwijderd, ... Allemaal oplossingen voor een korte tijd, daarna wordt hij weer even traag als ervoor.
Sinds de lollipop update is mijn toestel een stuk trager en minder betrouwbaar geworden, daarom was ik nu aan het denken om er misschien cyanogenmod (12.1) op te zetten. Ben alleen niet zeker of dat mijn toestel wel stabieler gaat maken.
Heb trouwens al meermaals volledige reset gedaan, cache verwijderd, ... Allemaal oplossingen voor een korte tijd, daarna wordt hij weer even traag als ervoor.
Ik heb een Moto G van de tweede generatie met dual sim. Vandaag werd ik geconfronteerd met updates die niet wilden installeren, omdat het telefoongeheugen vol zou zijn.
Bij nadere inspectie bleek de SD-Card nog meer den 20gb vrije ruimte te hebben.
Ik dacht dat de grootste opslagruimte verslindende apps op de sd-card had staan. De routeplanner en e-reader apps slaan hun data echter op in het telefoongeheugen ondanks dat ik in de apps zelf aangeef dat dit op de SD-Card moet gebeuren.
Volgens mij heb ik het probleem gevonden. Mijn SD-Card is als '/storage/sdcard1' gemount.
Er is echter ook een '/storage/sdcard0' en dat verwijst naar het telefoongeheugen.
Ik denk dat die apps dus de sdcard0 verwijzing gebruiken waardoor het alsnog in het telefoongeheugen wordt opgeslagen in plaats van op de SD-Card.
Waarom verwijst sdcard0 naar het telefoongeheugen? Kan ik dit veranderen?
Hoe lossen jullie dat op?
Bij nadere inspectie bleek de SD-Card nog meer den 20gb vrije ruimte te hebben.
Ik dacht dat de grootste opslagruimte verslindende apps op de sd-card had staan. De routeplanner en e-reader apps slaan hun data echter op in het telefoongeheugen ondanks dat ik in de apps zelf aangeef dat dit op de SD-Card moet gebeuren.
Volgens mij heb ik het probleem gevonden. Mijn SD-Card is als '/storage/sdcard1' gemount.
Er is echter ook een '/storage/sdcard0' en dat verwijst naar het telefoongeheugen.
Ik denk dat die apps dus de sdcard0 verwijzing gebruiken waardoor het alsnog in het telefoongeheugen wordt opgeslagen in plaats van op de SD-Card.
Hoeveel generaties van de Moto G zijn er nou eigenlijk? Je had de eerste met een kleiner scherm, daarna het 2014 model met groter scherm, maar bij sommige winkels kom ik ook het 2015 model tegen. Is die weer anders?
[edit] Zit nog eens te kijken en met het 2015-model bedoelen ze ws. het 2014-model met 4G?
[edit] Zit nog eens te kijken en met het 2015-model bedoelen ze ws. het 2014-model met 4G?
[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 27-05-2015 16:13 ]
Van de Moto E is een 2015 model, van de Moto G zou het gewoon het 2014 model moeten zijn.Palomar schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:07:
Hoeveel generaties van de Moto G zijn er nou eigenlijk? Je had de eerste met een kleiner scherm, daarna het 2014 model met groter scherm, maar bij sommige winkels kom ik ook het 2015 model tegen. Is die weer anders?
2013 model is de standard (de eerste) moto g, dan heb je de identieke model maar met 4g uit begin 2014.Palomar schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:07:
Dan heb je de grotere 2014 model (eind) met betere camera en dual sim ZONDER 4g, en dan heb je de 2015 model die precies hetzelfde is als die grotere maar met grotere accu EN 4g.
Verwarrend hé? Ik volg het wel maar de meeste mensen krijgen hoofdpijn van.
aha thanks, dan had ik ze uiteindelijk wel redelijk op een rijtje. Neem aan dat ik dan gewoon die laatste versie moet hebben met grotere accu en 4G? Of zijn daar weer stiekem andere functies vanaf gehaald? (zoals dualsim of sd-kaart?)Mizgala28 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:14:
[...]
2013 model is de standard (de eerste) moto g, dan heb je de identieke model maar met 4g uit begin 2014.
Dan heb je de grotere 2014 model (eind) met betere camera en dual sim ZONDER 4g, en dan heb je de 2015 model die precies hetzelfde is als die grotere maar met grotere accu EN 4g.
Verwarrend hé? Ik volg het wel maar de meeste mensen krijgen hoofdpijn van.
[edit] Zo te lezen heeft die 2015-versie geen dualsim.
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 27-05-2015 16:38 ]
Dat is vrij normaal, dat de sd0 naar het interne geheugen wijst. Blijkbaar gaan de apps die je hebt er niet goed mee om.HyperH schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:02:
Als het vrij normaal is dan zouden de app-makers dat toch moeten kunnen implementeren zou je denken.
Kan ik zelf iets doen om dit probleem aan te pakken? Misschien is er een workaround of hack om het mogelijk te maken? (ik heb geen root-toegang)
Kan ik zelf iets doen om dit probleem aan te pakken? Misschien is er een workaround of hack om het mogelijk te maken? (ik heb geen root-toegang)
Ja, zou je denken van wel. Bij de apps die ik heb geïnstalleerd werkt het goed. Ik weet niet welke e-reader je gebruikt en welke routeplanner. Kan het zijn dat je de routeplanner er al op had staan voor je de SD-card erin hebt gedaan? Dan zal hij ongetwijfeld de kaarten op het interne geheugen geplaatst hebben.
Je kan even vragen aan andere gebruikers van de apps of die soortgelijke problemen hebben.
Je kan even vragen aan andere gebruikers van de apps of die soortgelijke problemen hebben.
Hij is hetzelfde op grotere accu na, 4g en geen dual sim.Palomar schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:16:
[...]
aha thanks, dan had ik ze uiteindelijk wel redelijk op een rijtje. Neem aan dat ik dan gewoon die laatste versie moet hebben met grotere accu en 4G? Of zijn daar weer stiekem andere functies vanaf gehaald? (zoals dualsim of sd-kaart?)
[edit] Zo te lezen heeft die 2015-versie geen dualsim.
Kreeg zojuist (voor de tweede keer inmiddels) een update van "Motorola Update Services" binnen.. Zou het dan toch eindelijk (bijna) zo ver zijn?? (XT1039)
[ Voor 3% gewijzigd door RatedR op 28-05-2015 08:51 ]
Ik heb nu een Samsung S3 en omdat dat ding, ondanks de verlengde levensduur door een custom rom, redelijk aan zijn einde is zoek ik een nieuwe telefoon. Eigenlijk ben ik er al redelijk over uit dat het de Moto G 2015 wordt. Zowel vanwege de prijs, de goede specs als de kale Android.
Echter twijfel ik toch nog een klein beetje om toch niet wat meer uit te geven en voor bijv. een Galaxy S5, Nexus of Moto X te gaan. Ik heb daar op zich wel het geld voor over. Natuurlijk zijn die sneller, maar zijn er nog andere grote pluspunten aan die duurdere telefoons? Was is wijsheid? Voor de Moto G gaan of toch een duurdere/snellere? Heeft iemand achteraf spijt van de moto G en liever een duurdere genomen?
Echter twijfel ik toch nog een klein beetje om toch niet wat meer uit te geven en voor bijv. een Galaxy S5, Nexus of Moto X te gaan. Ik heb daar op zich wel het geld voor over. Natuurlijk zijn die sneller, maar zijn er nog andere grote pluspunten aan die duurdere telefoons? Was is wijsheid? Voor de Moto G gaan of toch een duurdere/snellere? Heeft iemand achteraf spijt van de moto G en liever een duurdere genomen?
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 28-05-2015 11:46 ]
Ik denk dat voor mij de enige reden tegen de MotoG de camera is, die is redelijk matig. Nu gebruik ik dit toestel zakelijk en heb de camera dus niet nodig maar prive zou ik em om die reden niet kopen. Mijn prive telefoon is mijn enige camera dus dan wil ik ook leuke foto's kunnen maken.Palomar schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:45:
Ik heb nu een Samsung S3 en omdat dat ding, ondanks de verlengde levensduur door een custom rom, redelijk aan zijn einde is zoek ik een nieuwe telefoon. Eigenlijk ben ik er al redelijk over uit dat het de Moto G 2015 wordt. Zowel vanwege de prijs, de goede specs als de kale Android.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
ja camera is idd wel een puntje. Is bij mij idd ook mijn enige camera en moet dus wel acceptabel zijn. Ook heb ik eens een Moto G gebruikt en vond het maken van een foto wat vreemd gaan (drukken op scherm is meteen een foto maken ipv. autofocus).Kassad schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:58:
[...]
Ik denk dat voor mij de enige reden tegen de MotoG de camera is, die is redelijk matig. Nu gebruik ik dit toestel zakelijk en heb de camera dus niet nodig maar prive zou ik em om die reden niet kopen. Mijn prive telefoon is mijn enige camera dus dan wil ik ook leuke foto's kunnen maken.
Ik neem aan dat je de Motorola Update service bedoelt? Meteen ook maar even opgehaaldmarrk schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:02:
Ik heb zojuist op mijn XT1039 een update van de google update service gekregen. Ik weet niet of dat iets betekent, maar hoop doet leven!
Computer says NO!
Si! Aangepast met behoud van originele fout om onduidelijkheden te voorkomen, thanks.mcv schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:06:
[...]
Ik neem aan dat je de Motorola Update service bedoelt? Meteen ook maar even opgehaald
Hoe kun je het beste clean installen met de OTA update op een moto g 1st gen 4g? Factory reset via recovery en dan updaten? Of eerst updaten en dan factory reset? Ik wil graag die OTA rom gebruiken en weer vers op Lollipop beginnen
Sinds de update naar lollipop is mijn mobiel internet verandert van H+ naar H.
Is dit een instelling dat ik moet veranderen om dit terug op H+ te krijgen?
Is je internet ook trager geworden?felder schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:49:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Instellingen-telefooninfo-statusfelder schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:49:
Daar staat hspa of hspa+, kun je zien wat je verbinding is. Kan goed zijn dat de plus er op je hoofdscherm niet bij staat omdat dat niet in het design past van Lollipop.
Edit: net getest, bij mij staat er ook alleen maar een h terwijl ik op hspa+ zit.
[ Voor 8% gewijzigd door zacht op 29-05-2015 08:14 ]
Je hebt gelijk. Staat idd hspa+zacht schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:50:
[...]
Instellingen-telefooninfo-status
Daar staat hspa of hspa+, kun je zien wat je verbinding is. Kan goed zijn dat de plus er op je hoofdscherm niet bij staat omdat dat niet in het design past van Lollipop.
Edit: net getest, bij mij staat er ook alleen maar een h terwijl ik op hspa+ zit.
Niemand hetzelfde probleem als mij die ook een custom rom wil installeren?SiM0 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:15:
Iemand hier ervaring met custom roms voor de moto g 2013 (xt1032)?
Is er trouwens al iets bekend over de Moto g 3rd gen? (dus niet de 2nd gen met 4g!)
Anyone? Of moet ik een rom flashen? Maar hoe kom ik aan de officiële, up to date rom? (Geen CM)?kthxbye schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:59:
Hoe kun je het beste clean installen met de OTA update op een moto g 1st gen 4g? Factory reset via recovery en dan updaten? Of eerst updaten en dan factory reset? Ik wil graag die OTA rom gebruiken en weer vers op Lollipop beginnen
Ik zou eerst een Factory reset doen en daarna de update installeren.kthxbye schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:50:
[...]
Anyone? Of moet ik een rom flashen? Maar hoe kom ik aan de officiële, up to date rom? (Geen CM)?
Mensen die hier CM12.1 draaien op de 2nd gen Moto G (XT1068)? Ervaringen?
Verwijderd
Mijn vriendin heeft de "oude" Moto G, en ik heb de nieuwe 5 inch, maar ik moet zeggen dat ik 'm net te groot vindt... Nu is het zo dat de camera in de 5 inch wel een stuk beter is dan in die "oude" Moto G, maar wat me ook opvalt is dat mijn scherm mooi wit is en die vd oude Moto G meer geelachtig. Zijn de schermen allemaal een beetje geelachtig in die eerste generatie Moto G's???
En ja, waar blijft de 3rg gen Motorola G? Ik zou zeggen een 5 incher in de behuizing van een 4.7 oid... 5 Inch is nu toch net te groot, houdt gewoon niet lekker vast in 1 hand.. Jammer.
En ja, waar blijft de 3rg gen Motorola G? Ik zou zeggen een 5 incher in de behuizing van een 4.7 oid... 5 Inch is nu toch net te groot, houdt gewoon niet lekker vast in 1 hand.. Jammer.
Tweakers heeft een redactionele review van de oude Moto G en daar schrijven ze:Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:47:
Mijn vriendin heeft de "oude" Moto G, en ik heb de nieuwe 5 inch, maar ik moet zeggen dat ik 'm net te groot vindt... Nu is het zo dat de camera in de 5 inch wel een stuk beter is dan in die "oude" Moto G, maar wat me ook opvalt is dat mijn scherm mooi wit is en die vd oude Moto G meer geelachtig. Zijn de schermen allemaal een beetje geelachtig in die eerste generatie Moto G's???
Eigenlijk juist weer andersom.Voor zaken als kleurbalans geldt dat je ogen er snel aan wennen, maar dat afwijkingen meteen opvallen als je schermen gaat vergelijken. Bekijken we het scherm van de Moto G naast dat van een telefoon met een nagenoeg perfecte kleurtemperatuur, dan lijkt het scherm van de G wat blauw. Na vijf minuutjes werken met de G valt dat echter nauwelijks meer op en lijken die andere schermen opeens een beetje geel.
Het is mij nooit opgevallen en als ik er nog eens kritisch naar kijk, dan valt me dat nog steeds niet op. Ik heb een Moto G met 4G.
Saved by the buoyancy of citrus
Voor de Moto G's worden de schermen ook nog eens door verschillende fabrikanten gemaakt. Ik had een tijdje terug een Moto G 4G (amazon FR, XT1039, reteu) met een compleet zwart scherm als hij uit stond, een redelijk coole tint en het leek alsof het scherm was opgebouwd uit horizontale lijnen. Ik heb er nu een van bol.com (XT1039, reteu) met een blauw/paars scherm als hij uitstaat, veel mooiere, warmere kleuren en geen lijnpatroon te herkennen.
Opvallend genoeg hadden ze beiden een eigen build #:
KXB21.14-L1.56-1 voor de amazon FR (system version: 21.31.1.peregrine_reteu.reteuall.en.EU reteu)
KXB21.14-L1.56 voor die van bol (system version: 21.11.56.peregrine_reteu.reteuall.en.EU reteu)
Heb voor de grap eens getest om die van bol naar de oudere build L1.46 te flashen en vervolgens de OTA updater te gebruiken om te zien of ik dan naar L1.56-1 gezet zou worden, maar dit bleek niet het geval. De modellen zijn dus wel degelijk verschillend.
Opvallend genoeg hadden ze beiden een eigen build #:
KXB21.14-L1.56-1 voor de amazon FR (system version: 21.31.1.peregrine_reteu.reteuall.en.EU reteu)
KXB21.14-L1.56 voor die van bol (system version: 21.11.56.peregrine_reteu.reteuall.en.EU reteu)
Heb voor de grap eens getest om die van bol naar de oudere build L1.46 te flashen en vervolgens de OTA updater te gebruiken om te zien of ik dan naar L1.56-1 gezet zou worden, maar dit bleek niet het geval. De modellen zijn dus wel degelijk verschillend.
[ Voor 7% gewijzigd door Skire op 02-06-2015 22:54 ]
Ik drraai CM12.1 sinds kort op mijn XT1032 en dat is een zaligheid. Echt een aanrader voor iedereen die niet tevreden is met de Lollipop update. Mijn toestel is nu veel 'snappier' als ervoor. Je kan ook meer aanpassingen doen in cm, wat ook leuk is meegenomen.The_Admin schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:42:
Mensen die hier CM12.1 draaien op de 2nd gen Moto G (XT1068)? Ervaringen?
Dat is wel heel goed nieuws: alles werkt dus begrijp ik? Mijn ervaringen met CM op m'n vorige telefoon (Optimus Black van LG) was dat het op zich als een trein liep, maar GPS helemaal niet werkte (en die werkte ook al niet zo fantastisch in de stock rom, maar wel enigszins).SiM0 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:15:
[...]
Ik drraai CM12.1 sinds kort op mijn XT1032 en dat is een zaligheid. Echt een aanrader voor iedereen die niet tevreden is met de Lollipop update. Mijn toestel is nu veel 'snappier' als ervoor. Je kan ook meer aanpassingen doen in cm, wat ook leuk is meegenomen.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:55 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Ik heb 'm ook sinds gisteren draaien op m'n XT1068, loopt prima, en dat voor een nightly.
Er is wel een known issue'tje met GPS inderdaad, ik snap de omschrijving niet helemaal, maar dat ligt misschien aan mij:Cyphax schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:31:
[...]
Dat is wel heel goed nieuws: alles werkt dus begrijp ik? Mijn ervaringen met CM op m'n vorige telefoon (Optimus Black van LG) was dat het op zich als een trein liep, maar GPS helemaal niet werkte (en die werkte ook al niet zo fantastisch in de stock rom, maar wel enigszins).
What's not working :
GPS (device only) requires a signal lock from stock to function correctly or this.
Doesn't work on 4.4 bootloader (How to update your bootloader).
[ Voor 11% gewijzigd door The_Admin op 03-06-2015 12:18 ]
GPS werkte perfect bij mijn Moto G 2e revisie van 2014 met Kitkat. Nadat ik de update naar Lollipop had gekregen ontstonden er problemen met de betrouwbaarheid van de GPS.
Ik heb mijn telefoon niet geroot en gebruik de officiele Android voor de Moto G dus ik weet niet of dat het zelfde probleem is.
Ik heb mijn telefoon niet geroot en gebruik de officiele Android voor de Moto G dus ik weet niet of dat het zelfde probleem is.
Verwijderd
Gewoon wennen. Ik heb al 2 jaar een 5 inch ..... zaaaaaaaaaalig. Wil niet anders. Hoor mijn kids ook niet klagen en die van 12 jaar heeft toch echt nog kleine handjes.Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:47:
Verwijderd
Snap echt niet waar je niet tevreden over kan zijn over de originele. Loopt als een trein.SiM0 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:15:
[...]
Ik drraai CM12.1 sinds kort op mijn XT1032 en dat is een zaligheid. Echt een aanrader voor iedereen die niet tevreden is met de Lollipop update. Mijn toestel is nu veel 'snappier' als ervoor. Je kan ook meer aanpassingen doen in cm, wat ook leuk is meegenomen.
Loopt als een boemeltreintje met seinstoring. Om de haverklap haperingen en wachten.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:25:
[...]
Snap echt niet waar je niet tevreden over kan zijn over de originele. Loopt als een trein.
Manmanmanmanman...
Heb je dat ding weer terug van garantie (Moto G 4G 2013 XT1039) ivm de kapotte/krakende speaker (voor het bellen) vind hij kanalen 12 en 13 niet meer.
Dat geloof je toch niet
En ja het is gewoon een EU telefoon met een EU rom etc..
Smalbandversie: MSM8926BP_101.90.49.01R, emea_cust
Systeemversie is: 21.11.56.peregrine_reteu.reteuall.en.EU reteu
Zit gewoon in Nederland en heb er nu een Nederlandse simkaart in zitten (in eerste instantie zat er geen sim in)
En 5.1 is er nog niet..
Heb je dat ding weer terug van garantie (Moto G 4G 2013 XT1039) ivm de kapotte/krakende speaker (voor het bellen) vind hij kanalen 12 en 13 niet meer.

Zit gewoon in Nederland en heb er nu een Nederlandse simkaart in zitten (in eerste instantie zat er geen sim in)
En 5.1 is er nog niet..
[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 06-06-2015 16:27 ]
Dit is eerder een Android probleem dan een Moto G probleem.GoldenSample schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:11:
Manmanmanmanman...
Heb je dat ding weer terug van garantie (Moto G 4G 2013 XT1039) ivm de kapotte/krakende speaker (voor het bellen) vind hij kanalen 12 en 13 niet meer.Dat geloof je toch niet
![]()
En 5.1 is er nog niet..
wifi problem android 5
Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.
Zit nog op 4.4.4koe161 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:04:
[...]
Dit is eerder een Android probleem dan een Moto G probleem.
wifi problem android 5

Zit je SIM er al weer in ? Ik meen dat ze op die kanalen niet willen werken zolang ze niet weten in welk deel van de wereld ze zijn. (Wat overigens een heel kromme interpretatie van de standaard is...)
Jup, zelfs een fabrieksreset gedaan met de sim er in zodat ik de set-up met sim doorliep.geerten schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:54:
Zit je SIM er al weer in ? Ik meen dat ze op die kanalen niet willen werken zolang ze niet weten in welk deel van de wereld ze zijn. (Wat overigens een heel kromme interpretatie van de standaard is...)
Helpt niet..
Chat adiviseerde me hem weer terug te sturen en zou me mailen met een directe verwijzing naar repair center.. Mail is echter nooit binnen gekomen..
-edit-
Merk ook dat mijn scherm niet meer automatisch uit gaat.. Fijn dit..
[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 07-06-2015 23:14 ]
Vraagje, voor zover ik weet heb ik een Moto G van de eerste categorie (XT1032).
Ik heb er Android 4.4.4 op staan en nu krijg ik de laatste paar weken continu de melding dat er nieuwe systeemsoftware beschikbaar is (Nieuwe versie 220.27.1.en.EU, Android 5.0.2 Lollipop). Als ik echter op AKKOORD druk gaat hij de software downloaden en begint daarna automatisch met een instal. Maar al vrij snel, na 2 a 3 minuten geeft hij een foutmelding en breekt hij de instal af waarna hij weer gewoon terug gaat naar 4.4.4.
Doe ik iets verkeerd?
Ik heb er Android 4.4.4 op staan en nu krijg ik de laatste paar weken continu de melding dat er nieuwe systeemsoftware beschikbaar is (Nieuwe versie 220.27.1.en.EU, Android 5.0.2 Lollipop). Als ik echter op AKKOORD druk gaat hij de software downloaden en begint daarna automatisch met een instal. Maar al vrij snel, na 2 a 3 minuten geeft hij een foutmelding en breekt hij de instal af waarna hij weer gewoon terug gaat naar 4.4.4.
Doe ik iets verkeerd?
Heb je de Motorola Update-services uit de google playstore bijgewerkt?103720 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:38:
Doe ik iets verkeerd?
Heb je naast akkoord gaan ook nog andere opties? Ik krijg namelijk die melding helemaal niet (ik heb ook KitKat), maar ik update die updater van Motorola niet. Ik ben een beetje bang dat als ik die wel update, op de achtergrond ofzo Lollipop gedownload en geinstalleerd wordt.103720 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:38:
Ik heb er Android 4.4.4 op staan en nu krijg ik de laatste paar weken continu de melding dat er nieuwe systeemsoftware beschikbaar is (Nieuwe versie 220.27.1.en.EU, Android 5.0.2 Lollipop).
Maar als je die update ook gewoon kunt weigeren, dan kan ik die app gewoon updaten (al zou ik 'm nog het liefst maar gewoon verwijderen)
Nee, ik kan akkoord gaan of kiezen voor "Later".
Irritant zeg, de laatste weken is mijn telefoon soms niet vooruit te branden. (heb de asia dual sim variant)
Dan doe ik unlocken, klik chrome aan, duurt het soms pakweg 5 seconde voordat chrome opent, en als ik dan de URL wil invoeren loopt het ook traag, en kun je sneller typen dan dat de letters op het scherm verschijnen. Had pas ook een paar keer dat de woorden die ik invoer helemaal door elkaar gingen lopen. Of als er een nieuw whatsapp berichtje binnen komt en je klikt hem aan duurt het ook steeds langer voor hij op het scherm staat. Kijk het nog even aan, en anders ook een custom rom er op.. Ik snap het niet, lijkt wel alsof alle android devices die ik heb na een jaar ofzo gewoon traag worden
Mijn tablet ook. Tijdje terug een andere rom er op, en hij is opeens weer fatsoenlijk bruikbaar.
Dan doe ik unlocken, klik chrome aan, duurt het soms pakweg 5 seconde voordat chrome opent, en als ik dan de URL wil invoeren loopt het ook traag, en kun je sneller typen dan dat de letters op het scherm verschijnen. Had pas ook een paar keer dat de woorden die ik invoer helemaal door elkaar gingen lopen. Of als er een nieuw whatsapp berichtje binnen komt en je klikt hem aan duurt het ook steeds langer voor hij op het scherm staat. Kijk het nog even aan, en anders ook een custom rom er op.. Ik snap het niet, lijkt wel alsof alle android devices die ik heb na een jaar ofzo gewoon traag worden
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.