Nee, heb nu een zakelijke iphoneKassad schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:54:
[...]
Het klinkt meer als een app dan als het toestel, zeker gezien het feit dat er verder bijna niemand last van heeft. Heb je er nog steeds last van?
Wellicht kunnen Mitch en gijsemans hun applijst vergelijken en zo een mogelijke dader er uit filteren.
Zelf niet in gebruik, maar misschien is deze monitor iets om de herkomst van de pakketten te herleiden:
Google Play: Data traffic monitor
Google Play: Data traffic monitor
Ik heb Vodafone en ook nergens last van.
Ik heb de "My Vodafone" app geinstalleerd, daarin kan snel zien hoeveel data/minuten/sms je volgens Vodafone verbruikt. Het toestel komt eigenlijk altijd tot op de MB overeen met Vodafone.
Ik heb de "My Vodafone" app geinstalleerd, daarin kan snel zien hoeveel data/minuten/sms je volgens Vodafone verbruikt. Het toestel komt eigenlijk altijd tot op de MB overeen met Vodafone.
Is laatst iets over in Radar geweest, wellicht de moeite na te zoeken? Volgens mij mag de provider het soms wel delen.gijsemans schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:45:
[...]
Ik kan niet achterhalen waar het verbruik vandaan komt en de provider mag me geen info geven vanwege de privacy wetten.
In mijn geval geen issue. Simyo en het toestel komen goed overeen; 99+%.
[ Voor 9% gewijzigd door Card Nox op 28-04-2015 13:33 ]
Sinds ik Lollipop gebruikheb ik ook last van kleine pakketjes om de 5 minuten. Ik heb bij Lollipop geen nieuwe apps geinstalleerd.
Vandaag voor het eerst door mijn bundel gegaan, op het moment dat ik al 3 uur mijn mobiel niet had gebruikt (en verbonden met wifi).
Hieronder van afgelopen maand (was thuis op dat moment, dus was verbonden met wifi). 3e kolom is aantal kb.
Vandaag voor het eerst door mijn bundel gegaan, op het moment dat ik al 3 uur mijn mobiel niet had gebruikt (en verbonden met wifi).
Hieronder van afgelopen maand (was thuis op dat moment, dus was verbonden met wifi). 3e kolom is aantal kb.

Wat bijzonder, wat staat er bij het gegevensgebruik?H92! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:02:
Sinds ik Lollipop gebruikheb ik ook last van kleine pakketjes om de 5 minuten. Ik heb bij Lollipop geen nieuwe apps geinstalleerd.
[afbeelding]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Kijk, dit had ik nou ook toen ik lollipop installeerde. Heb je toevallig ook een dual sim Moto G ? Ik had een tweede kaartje van Youfone in de mobiel gestopt, naast mijn (werk) sim van KPN. En dan alleen de data aan op het tweede kaartje, en de mobiel bleef maar kleine pakketjes sturen. Niet te zien in de Android gebruiksmonitor, maar op de tweede dag van de maand kreeg ik al een SMS'je van Youfone dat mijn 1 GB op wasH92! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:02:
Tja, Chrome en Play het meest. Maar het zijn kleine pakketjes, dus het is niet makkelijk af te leidenKassad schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:18:
[...]
Wat bijzonder, wat staat er bij het gegevensgebruik?
We got a match! Ik heb een dual sim van 2013 (uit Azie geimporteerd). Zelf gebruik ik data op sim 1. Gebruik je nu nog steeds data of heb je het uitgeschakeld (ik heb zelf zo'n 15 euro aan deze dataverbindingen kwijt geraakt)zebigboss schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:47:
[...]
Kijk, dit had ik nou ook toen ik lollipop installeerde. Heb je toevallig ook een dual sim Moto G ? Ik had een tweede kaartje van Youfone in de mobiel gestopt, naast mijn (werk) sim van KPN. En dan alleen de data aan op het tweede kaartje, en de mobiel bleef maar kleine pakketjes sturen. Niet te zien in de Android gebruiksmonitor, maar op de tweede dag van de maand kreeg ik al een SMS'je van Youfone dat mijn 1 GB op wasNooit kunnen vinden wat het was, uiteindelijk het tweede simkaartje verwijderd, en alles is weer normaal. Factory reset, alles geprobeerd
Ik wel 50 euroWe got a match! Ik heb een dual sim van 2013 (uit Azie geimporteerd). Zelf gebruik ik data op sim 1. Gebruik je nu nog steeds data of heb je het uitgeschakeld (ik heb zelf zo'n 15 euro aan deze dataverbindingen kwijt geraakt)
Werkt deze oplossing misschien voor je?
https://forums.motorola.com/posts/f907b4f1ea
Mijn bundel is op en wacht liever paar dagen dan opwaarderen
https://forums.motorola.com/posts/f907b4f1ea
Mijn bundel is op en wacht liever paar dagen dan opwaarderen
Ok, ik ga voor de laatste oplossing in die link, dus bij de Google Play Store heb ik de optie "Achtergronddata in app beperken" aangezet. Beide sims zitten weer in het toestel, kijken of het werkt.
(Die andere opties zijn het niet, ik heb geen aan/uit schakelende connectie, en die supp optie bij de instellingen van de sim kaart heb ik ook niet. Cache legen ook al geprobeerd)
(Die andere opties zijn het niet, ik heb geen aan/uit schakelende connectie, en die supp optie bij de instellingen van de sim kaart heb ik ook niet. Cache legen ook al geprobeerd)
Ik heb een probleempje met mijn Moto G. Ik probeer hem te verbinden met de computer om foto's over te zetten maar de telefoon wordt niet herkend.
Wanneer ik de kabel in de pc steek geeft de telefoon voor ongeveer een halve minuut aan dat hij aan het opladen is. De pc geeft dan aan dat hij drivers aan het downloaden is. Wanneer de pc klaar is met het downloaden stopt de telefoon met opladen. Het enige wat ik dan nog zie is een notificatie dat hij is gekoppeld als een media apparaat. Als ik daarop druk krijg ik de keuze tussen media apparaat of camera, beiden werken niet. Ook USB foutopsporing inschakelen maakt geen verschil. Ik heb de drivers van de Motorola site al opnieuw geïnstalleerd en maar dat werkt ook niet.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Wanneer ik de kabel in de pc steek geeft de telefoon voor ongeveer een halve minuut aan dat hij aan het opladen is. De pc geeft dan aan dat hij drivers aan het downloaden is. Wanneer de pc klaar is met het downloaden stopt de telefoon met opladen. Het enige wat ik dan nog zie is een notificatie dat hij is gekoppeld als een media apparaat. Als ik daarop druk krijg ik de keuze tussen media apparaat of camera, beiden werken niet. Ook USB foutopsporing inschakelen maakt geen verschil. Ik heb de drivers van de Motorola site al opnieuw geïnstalleerd en maar dat werkt ook niet.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Mijn vrouw had hetzelfde, en ik niet beide met een Moto G 2014.H92! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:02:
[afbeelding]
Bleek bij haar om de weer app/widget te gaan. die is nu uitgezet en geen dat verbruik meer van 2kb
www.casarodriguillo.com
Ik hebhet ook met Vodafone, en kreeg ook nog eens geen SMS van overschrijding. Vodafone heeft het netjes teruggestort daarom, maar ik heb het probleem nog niet te pakken. Ook dual sim inderdaad, met KPN op 2e sim zonder data abbo.
Nu maar een 1 gig abbo, dat lijkt goed te gaan.
Naar aanleiding van die instelling van 'supl' bij APN type verwijderen heb ik gekeken, maar daar stond niks bij mij.
Nu maar daar "default,mms' ingevuld en het aan/uit springen van de mobiele verbinding lijkt over op WIFI.
Nu maar een 1 gig abbo, dat lijkt goed te gaan.
Naar aanleiding van die instelling van 'supl' bij APN type verwijderen heb ik gekeken, maar daar stond niks bij mij.
Nu maar daar "default,mms' ingevuld en het aan/uit springen van de mobiele verbinding lijkt over op WIFI.
[ Voor 29% gewijzigd door datadevil op 29-04-2015 11:17 ]
Mijn 1st gen moto G is nu ongeveer 11 maanden oud en begint echt merkbaar fors trager te worden. Zoals anderen op de vorige pagina's reageert de launcher af en toe zeer traag en is het toetsenbord regelmatig weg in chrome etc.
Heeft iemand deze problemen al kunnen verhelpen met een clear cache partition of factory reset?
Heeft iemand deze problemen al kunnen verhelpen met een clear cache partition of factory reset?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ja.MrAngry schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:00:
Mijn 1st gen moto G is nu ongeveer 11 maanden oud en begint echt merkbaar fors trager te worden. Zoals anderen op de vorige pagina's reageert de launcher af en toe zeer traag en is het toetsenbord regelmatig weg in chrome etc.
Met Lollipop? Die van mij vindt een reboot af en toe fijn (powerknop) lang ingedrukt houden. Clear cache partition was een fluitje van een cent overigens, maar ik deed dat toen hij snel was, maakte geen merkbaar verschil.MrAngry schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:00:
Neuh, niet blijvend in ieder geval. Beide werkt het eventjes, waar de cache partition leeggooien echt maar even werkt, hij vertraagd daarna gewoon weer merkbaar. Hoor meer klachten om me heen van Moto G (1st én 2nd gen) gebruikers. Lijkt toch ook echt wel een Android L dingetje te zijn, zie bv ook:MrAngry schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:00:
http://www.xda-developers.com/lollipop-memory-leak-fixed/
En de issuetracker van Google, staat wel onder Future Release, maar zou dan 5.1 moeten zijn; https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79729
Thanks! Toch nog maar een keer terug. Op een rare manier bemoedigend dat jij bij dezelfde winkel tweemaal hetzelfde probleem hebt ervaren. Wie weet heb ik er ook een uit een gare batch.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:25:
[...]
Ik heb precies hetzelfde gehad; zie mijn post van november http://gathering.tweakers...message/43295466#43295466
Tot twee keer toe een toestel terug moeten brengen naar CoolBlue. Beide keren kreeg ik direct een nieuwe mee. Het laatste toestel vertoonde geen problemen en werkt perfect. Driemaal is scheeprecht zullen we maar zeggen.
Ik consumeer zelden en breng nooit iets terug... maar neem dat 2 maanden nog binnen de termijn is zoiets probleemloos om te kunnen ruilen ivm een bekend type defect?
Nogmaals bedankt voor je reply!
Ik heb sinds 2/3 weken een Moto G (4G, 4,5 inch, draait 4.4.4) en merkte al meteen een lag in de launcher. Ik heb nu de Nova Launcher gisteren geinstalleerd en dit lijkt zijn vruchten af te werpen. Maar ik kan dir nog niet met zekerheid dus zeggen dat dit helpt.MrAngry schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:00:
Ik werd een aantal weken geleden door Telfort opgebeld omdat ze wilden weten wat ik met mijn telefoon aan het doen was. Mijn Moto G 2014 opende namelijk elke 2 seconden een nieuwe dataverbinding, waardoor hun facturatie systeem over de zeik ging. Het gek was dat dit alleen gebeurde als ik met WiFi was verbonden. Na een aantal dingen, waaronder een factory reset en eigenlijk alles wat data verbruikt uit te zetten niet hielp, begon de KPN mijn telefoon ook minder leuk te vinden. Want al die nieuwe sessies is niet echt goed voor het verkeer op hun netwerk.H92! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:02:
[afbeelding]
Anyway, om een lang verhaal kort te maken, ik heb 3G Watchdog geïnstalleerd en er was altijd maar een process dat data verbruikte: Android OS. Toen ik daarop ging Googleën, kwam ik erachter dat ik echt niet de enige met dit problem was. Een van de oplossingen die werd aangeboden was de recovery mode in te gan en de cache partitie te wissen. Dit bleek het probleem bij mij op te lossen.
Dus als je het nog niet gedaan hebt, wis lekker je cache partitie in de recovery mode. Dat zou nog wel eens iets kunnen oplossen.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Bedankt voor de tip! Nog wel netjes dat Telfort/KPN je benadert om te kijken of er iets mis is.Ralph Smeets schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:58:
[...]
Ik werd een aantal weken geleden door Telfort opgebeld omdat ze wilden weten wat ik met mijn telefoon aan het doen was. Mijn Moto G 2014 opende namelijk elke 2 seconden een nieuwe dataverbinding, waardoor hun facturatie systeem over de zeik ging. Het gek was dat dit alleen gebeurde als ik met WiFi was verbonden. Na een aantal dingen, waaronder een factory reset en eigenlijk alles wat data verbruikt uit te zetten niet hielp, begon de KPN mijn telefoon ook minder leuk te vinden. Want al die nieuwe sessies is niet echt goed voor het verkeer op hun netwerk.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken, ik heb 3G Watchdog geïnstalleerd en er was altijd maar een process dat data verbruikte: Android OS. Toen ik daarop ging Googleën, kwam ik erachter dat ik echt niet de enige met dit problem was. Een van de oplossingen die werd aangeboden was de recovery mode in te gan en de cache partitie te wissen. Dit bleek het probleem bij mij op te lossen.
Dus als je het nog niet gedaan hebt, wis lekker je cache partitie in de recovery mode. Dat zou nog wel eens iets kunnen oplossen.
Hier een handleiding hoe je de cache partitie leegt: https://motorola-mobility..._id/100135/p/30,6720,9151
Het leeggooien van de cache partitie heeft in ieder geval even geholpen. Hij is nu weer bruikbaarder. Het duurde trouwens wel zo'n 15 minuten, dat cache formatten. Ik ga in de gaten houden of het weer erger wordt en hier terug rapporteren.The_Admin schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:36:
Neuh, niet blijvend in ieder geval. Beide werkt het eventjes, waar de cache partition leeggooien echt maar even werkt, hij vertraagd daarna gewoon weer merkbaar. Hoor meer klachten om me heen van Moto G (1st én 2nd gen) gebruikers. Lijkt toch ook echt wel een Android L dingetje te zijn, zie bv ook:
http://www.xda-developers.com/lollipop-memory-leak-fixed/
En de issuetracker van Google, staat wel onder Future Release, maar zou dan 5.1 moeten zijn; https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79729
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nou, ze zagen gewoon dat er iets mis en dat dat echt moest worden opgelost. Telfort kon niet factureren, want het aantal data sessies dat ik had verbruikt was groter dan wat zij in een factuur kwijt konden en KPN vond het gedrag ook niet leuk.H92! schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:20:
[...]
Bedankt voor de tip! Nog wel netjes dat Telfort/KPN je benadert om te kijken of er iets mis is.
Hier een handleiding hoe je de cache partitie leegt: https://motorola-mobility..._id/100135/p/30,6720,9151
Dit probleem is volgens de KPN niet uniek voor de Motorola Moto G 2014, ze hebben ondertussen ook klanten met telefoons van andere merken gezien die hetzelfde probleem hebben of hadden.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Vandaag mijn moto g (2de gen) binnen gekregen. Maar waar ik bij mijn andere telefoon altijd een gesealde verpakking kreeg kon ik de verpakking van mijn moto G gewoon openmaken zonder iets te verbreken. Was dat bij jullie ook? Of heb ik gewoon een gebruikte moto G ontvangen?
Was hier ook bij beide Moto G's...KSG schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:17:
Vandaag mijn moto g (2de gen) binnen gekregen. Maar waar ik bij mijn andere telefoon altijd een gesealde verpakking kreeg kon ik de verpakking van mijn moto G gewoon openmaken zonder iets te verbreken. Was dat bij jullie ook? Of heb ik gewoon een gebruikte moto G ontvangen?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ok, dat hielp dus niet, ik kreeg net weer een smsje dat ik op 80% zit... Nog geen oplossing gevonden dus.zebigboss schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:46:
Ok, ik ga voor de laatste oplossing in die link, dus bij de Google Play Store heb ik de optie "Achtergronddata in app beperken" aangezet. Beide sims zitten weer in het toestel, kijken of het werkt.
En ook niet de oplossing van cache legen?zebigboss schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:32:
[...]
Ok, dat hielp dus niet, ik kreeg net weer een smsje dat ik op 80% zit... Nog geen oplossing gevonden dus.
Nee ook niet. Het lijkt echt een bug in Lollipop te zijn.
Waarom een bug in Lollipop?
Kan het niet een of andere app of process zijn icm je provider?
Niet iedereen met dual sim moto g heeft dit toch?
[ Voor 22% gewijzigd door Ceejay op 01-05-2015 00:07 ]
Inderdaad, de Moto G 2nd Gen met Lollipop van mijn vrouw op het netwerk van KPN via Simyo heeft dit euvel niet.Ceejay schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:06:
Ik heb maar 1 sim in mijn moto-g 2014 (dual-sim) en ken dit probleem ook niet met vodafone. Sim zit in slot 1.
Verwijderd
Hallo,
Ik ben al enige tijd in het bezit van een Moto G 4G, hij bevalt uitstekend! Alleen ik lees dat er langere tijd een update naar Lollipop zal moeten bestaan? Die van mijn draait nog op KitKat 4.4.4, mijn vraag: ben ik gewoon te ongeduldig totdat ook ik kan updaten naar Lollipop? Of moet ik nog eventjes geduld hebben? Mijn telefoon zegt dat de software nogsteeds up to date is..
Ik ben al enige tijd in het bezit van een Moto G 4G, hij bevalt uitstekend! Alleen ik lees dat er langere tijd een update naar Lollipop zal moeten bestaan? Die van mijn draait nog op KitKat 4.4.4, mijn vraag: ben ik gewoon te ongeduldig totdat ook ik kan updaten naar Lollipop? Of moet ik nog eventjes geduld hebben? Mijn telefoon zegt dat de software nogsteeds up to date is..
Meer mensen waarbij de telefoon er bij grote gif's uitknalt?
Zodra ik een te groot gif bestand probeer te laden, dan flipt ie, en knalt of terug naar het homescreen, of hij reageert helemaal niet meer.
Zodra ik een te groot gif bestand probeer te laden, dan flipt ie, en knalt of terug naar het homescreen, of hij reageert helemaal niet meer.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hallo Hugo, welkom op Tweakers! Bij Tweakers verwachten iets meer van je dan op een ander forum, onder andere zelf wat onderzoek doen voor je een vraag stelt. Jouw vraag bijvoorbeeld is in dit topic reeds uitputtend behandeld, gewoon wat terug lezen en je weet voldoende. Succes en groet van een andere ongeduldige xt1039 eigenaar :-)Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:37:
Hallo,
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Die model slaat 5.0 over en gaat meteen naar 5.1.Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:37:
Hallo,
Volgens bronnen zou dat ergens in de zomer gebeuren.
Al is geprobeerd een volledige factory reset te doen?zebigboss schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:10:
[...]
Nee ook niet. Het lijkt echt een bug in Lollipop te zijn.
Zelf nog niet ervaren maar het lijkt te liggen aan de recente WebView for Android update als ik de reacties daarbij mag geloven.Jeroenneman schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:41:
Mijn vrouw heeft ook een dual sim Moto G en na de LP update ook het probleem met de data, inmiddels alles al zo'n beetje geprobeerdCeejay schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:06:
Waarom een bug in Lollipop?

Bij ons was het toch een app.Stef666 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:48:
[...]
Mijn vrouw heeft ook een dual sim Moto G en na de LP update ook het probleem met de data, inmiddels alles al zo'n beetje geprobeerden word ik er een beetje moedeloos van dat binnen een dag de databundel opgestookt is...
www.casarodriguillo.com
Ik heb expres een factory reset gedaan en geen enkele app teruggezet om het te testen, met helaas hetzelfde resultaat. Eergisteren het trucje met de playstore gedaan maar ook dat heeft niet geholpen. Alleen dat met de APN settings kan ik niet uitvoeren? er staat nergens 'supl'
provider is Hollandsnieuwe btw
Hmm, al eens iets geprobeerd met permissies voor achtergrond apps en dan met name Google te ontzeggen? Gewoon radicaal alle achtergrondapps en accounts uitzetten is ook een optie.
Liefst één voor één en dan checken of het nog gebeurt hoewel ik moet toegeven dat ik niet zo snel een app weet die dat bij kan houden, zeker niet zonder root.
Liefst één voor één en dan checken of het nog gebeurt hoewel ik moet toegeven dat ik niet zo snel een app weet die dat bij kan houden, zeker niet zonder root.
Hier mensen die na de Lollipop 5.02 ook geen kanalen 13/14 meer zien op WiFI?
Ik las dat dit wellicht aan mijn regio instellingen zit (toestel is van origine de Azië versie) maar geen idee waar ik dit kan aanpassen. Vrees dat ik dan eerst moet rooten en in de config moet rommelen. Iemand dit misschien al tegengekomen en gefixt?
Ik las dat dit wellicht aan mijn regio instellingen zit (toestel is van origine de Azië versie) maar geen idee waar ik dit kan aanpassen. Vrees dat ik dan eerst moet rooten en in de config moet rommelen. Iemand dit misschien al tegengekomen en gefixt?
Kanaal 14 is volgens EEE STD 802.11b-1999/Cor 1-2001 niet beschikbaar in Europa - als je naar een EU / GB rom geflashed bent verklaart dat het mogelijk.Lord_Dain schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:39:
Hier mensen die na de Lollipop 5.02 ook geen kanalen 13/14 meer zien op WiFI?
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Na update naar Lollopop 5.0 op mijn Moto G 1st Gen dual sim zie ik inderdaad geen kanalen 12/13 meer. (Kanaal 14 is inderdaad alleen voor Japan en wellicht nog andere landen)
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb even gekeken, mijn 5.0.2 ziet nog gewoon channel 13 APs.
Systeem versie 220.27.1.falcon_umts.Retail.en.GB (import)
Systeem versie 220.27.1.falcon_umts.Retail.en.GB (import)
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Meh, ik bedoelde kanaal 13, niet 14.
Zit zelf op 220.21.28.falcon_umtsds.AsiaRetail.en.03
Zelf had ik het idee dat na de Lollipop upgrade de GPS wat minder snel een lock had en soms tijdens het rijden de GPS lock verloren ging. Op deze pagina (https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=81140) valt te lezen dat meer mensen met onder andere een Moto G (2013) hier last van hebben, na de upgrade naar Lollipop.Stef666 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:01:
Ik heb expres een factory reset gedaan en geen enkele app teruggezet om het te testen, met helaas hetzelfde resultaat. Eergisteren het trucje met de playstore gedaan maar ook dat heeft niet geholpen. Alleen dat met de APN settings kan ik niet uitvoeren? er staat nergens 'supl'
Om sneller een GPS lock te krijgen stond er als workaround, dat er 'supl' bij de APN instellingen toegevoegd moest worden. Bij 'Toegangspunt bewerken' staat 'APN-type'. Bij Hollandsnieuwe staat dit standaard op 'default'. Vermoedelijk ligt jouw probleem dus niet aan 'supl' bij de APN-instellingen, aangezien dit er standaard niet staat, zoals je al opgemerkt had.
Om sneller een GPS lock te krijgen heb ik juist 'supl' toegevoegd (ik zal mijn datagebruik nu in de gaten houden
Ik heb zelf een Moto G (2013) met enkele SIM. Ik weet niet of er verschil is met de dualsim versie, maar ik kan met 220.27.1.falcon_umts.EURetail.en.EU (Android 5.0.2) gewoon verbinding maken met een SSID welke gebruikt maakt van kanaal 13.Lord_Dain schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:10:
Meh, ik bedoelde kanaal 13, niet 14.
Tja geheugen lek hè, ram dat ding van mij in de RMA totdat ik mijn geld terug krijg.Jeroenneman schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:41:
Het lijkt er op dat de 220.21.28.falcon_umtsds de meest recente versie is voor een DS-variant van de 1st gen.Pazzie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:27:
[...]
Ik heb zelf een Moto G (2013) met enkele SIM. Ik weet niet of er verschil is met de dualsim versie, maar ik kan met 220.27.1.falcon_umts.EURetail.en.EU (Android 5.0.2) gewoon verbinding maken met een SSID welke gebruikt maakt van kanaal 13.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Bij haar was het hoogstwaarschijnlijk de weer melding in de widget op haar startscherm. En verder had ze ook nog een appje om spaans te leren, maar die was het waarschijnlijk niet. (ik had beide gelijk ge-deinstaleerd, dus weet niet welke de oorzaak was) Bij haar was het elke minuur 2kb
www.casarodriguillo.com
ok, ik moet ook nog eens verder zoeken danPinin schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:25:
[...]
Bij haar was het hoogstwaarschijnlijk de weer melding in de widget op haar startscherm. En verder had ze ook nog een appje om spaans te leren, maar die was het waarschijnlijk niet. (ik had beide gelijk ge-deinstaleerd, dus weet niet welke de oorzaak was) Bij haar was het elke minuur 2kb
Ik heb zelf de laatste tijd mijn Moto G 1033 1st gen Dual Sim in gebruik gehad met lollipop en ik herken het probleem niet: geen gedoe met 2kb dataverbindingen.
Wisselend met Hi (inmiddels KPN) en Vodafone verbonden geweest.
Ik heb zelf ook een Moto G 2014, net als mijn vrouw dus. En zij had wel de problemen met 2kb pakketjes en ik niet, bij haar was het opgelost door 2 apps
www.casarodriguillo.com
Dat vind ik dan weer overdreven, want voor de rest vind ik het een prima toestel. En eerst had het toestel hier nooit problemen mee.GoldenSample schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 02:16:
[...]
Tja geheugen lek hè, ram dat ding van mij in de RMA totdat ik mijn geld terug krijg.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik heb het al sinds dag 1, als ik navigeer, flitsmeister aan heb en muziek afspeel knalt de muziekplayer ar constant uit. Ook bij het browsen met veel afbeeldingen (9gag bijvoorbeeld) stopt de browser (eender welke) er ook veelvuldig mee. Erg irritant op lange pagina's. Als ik tegelijkertijd ook muziek luister ben ik de muziek player ook constant aan het opnieuw opstarten. Een redraw van het homescreen is tot daar aan toe (het is geen high-end toestel tenslotte) maar niet eens muziek kunnen luisteren terwijl je navigeert en een flits app aan hebt...Jeroenneman schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Dat vind ik dan weer overdreven, want voor de rest vind ik het een prima toestel. En eerst had het toestel hier nooit problemen mee.
Gezien mijn (helaas overleden) bejaarde Galaxy SII daar geen last van had (zelfs met een zwaardere navigatie app) vind ik het bizar en de achterdeur uit dat Motorola dat nog steeds niet gefixt heeft.
Bij APN Type stond niks ingevuld, en volgens de HN website moet je daar Default invullen. Gisteravond gedaan, dus even aankijken hoe het nu gaat.Pazzie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:27:
[...]
Om sneller een GPS lock te krijgen stond er als workaround, dat er 'supl' bij de APN instellingen toegevoegd moest worden. Bij 'Toegangspunt bewerken' staat 'APN-type'. Bij Hollandsnieuwe staat dit standaard op 'default'. Vermoedelijk ligt jouw probleem dus niet aan 'supl' bij de APN-instellingen, aangezien dit er standaard niet staat, zoals je al opgemerkt had.
Ligt niet aan Motorola, ligt aan Google. Geheugenleks in Android 5.0. *Zou* zijn gefixed in 5.1GoldenSample schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:35:
[...]
Ik heb het al sinds dag 1, als ik navigeer, flitsmeister aan heb en muziek afspeel knalt de muziekplayer ar constant uit. Ook bij het browsen met veel afbeeldingen (9gag bijvoorbeeld) stopt de browser (eender welke) er ook veelvuldig mee. Erg irritant op lange pagina's. Als ik tegelijkertijd ook muziek luister ben ik de muziek player ook constant aan het opnieuw opstarten. Een redraw van het homescreen is tot daar aan toe (het is geen high-end toestel tenslotte) maar niet eens muziek kunnen luisteren terwijl je navigeert en een flits app aan hebt...
Gezien mijn (helaas overleden) bejaarde Galaxy SII daar geen last van had (zelfs met een zwaardere navigatie app) vind ik het bizar en de achterdeur uit dat Motorola dat nog steeds niet gefixt heeft.
Ik draai 4.4.4 (Motorola G (4G 2013))Ceejay schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:22:
[...]
Ligt niet aan Motorola, ligt aan Google. Geheugenleks in Android 5.0. *Zou* zijn gefixed in 5.1
En mijn Moto E krijgt al 5.1 in de VS.
Raar eigenlijk...
Wanneer hebben jullie die toestellen gekocht? Ik heb het namelijk ook net voor de tweede keer voor. Eerste toestel was vanaf dag 2 onwerkbaar en is onmiddellijk vervangen, nu zit ik twee weken zonder telefoon en vergeet het maar dat ik een vervangtoestel krijg. En dat voor een duidelijke fabrieksfout die hen niet vreemd is blijkbaar gezien jullie er ook last van hebben. Ik heb het gehad met Coolblue, ze willen je gewoon een vervangtoestel laten kopen....SkullboX schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:06:
[...]
Thanks! Toch nog maar een keer terug. Op een rare manier bemoedigend dat jij bij dezelfde winkel tweemaal hetzelfde probleem hebt ervaren. Wie weet heb ik er ook een uit een gare batch.
Ik consumeer zelden en breng nooit iets terug... maar neem dat 2 maanden nog binnen de termijn is zoiets probleemloos om te kunnen ruilen ivm een bekend type defect?
Nogmaals bedankt voor je reply!
Motorola heeft de instellingen om RAM vrij te houden veel te agressief ingesteld in Kitkat. Ik heb dezelfde problemen die jij ervaart.
Als je de telefoon root kun je deze instellingen zelf gemakkelijk aanpassen zodat je er geen last meer van hebt. Ik twijfel nog of ik dit zal doen met het oog op de release van 5.1, waarin Motorola dit gefixt heeft. De vraag is alleen hoe lang het nog duurt voordat ze 5.1 releasen...
Android beheert zelf het geheugen en wat er al dan niet wordt uitgekicked. Dat gebeurt alleen als er nieuwe processen of apps geheugen nodig hebben. 1 GB is echt weinig om met veel apps te multitasken op een "groot" OS als kitkat. Denk niet dat daar veel met instellingen aan valt te veranderen.Skire schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:19:
[...]
Motorola heeft de instellingen om RAM vrij te houden veel te agressief ingesteld in Kitkat. Ik heb dezelfde problemen die jij ervaart.
Als je de telefoon root kun je deze instellingen zelf gemakkelijk aanpassen zodat je er geen last meer van hebt. Ik twijfel nog of ik dit zal doen met het oog op de release van 5.1, waarin Motorola dit gefixt heeft. De vraag is alleen hoe lang het nog duurt voordat ze 5.1 releasen...
Motorola heeft zelf aan de MinFree values van de LowMemoryKiller lopen klooienCeejay schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:50:
[...]
Android beheert zelf het geheugen en wat er al dan niet wordt uitgekicked. Dat gebeurt alleen als er nieuwe processen of apps geheugen nodig hebben. 1 GB is echt weinig om met veel apps te multitasken op een "groot" OS als kitkat. Denk niet dat daar veel met instellingen aan valt te veranderen.
Vanaf Lollipop hebben ze deze values aangepast waardoor multitasken vele malen beter gaat: http://www.reddit.com/r/M..._settings_on_lollipop_vs/
Ik heb zojuist besloten mijn XT1039 te rooten en zelf deze values naar de Lollipop values te veranderen. Heb namelijk niet zoveel vertrouwen in de vlotheid van Motorola om mijn device te updaten
Ik gebruik de app 'MinFreeManager' om de juiste values in te stellen, te weten:
32
40
48
56
64
80
Kies vervolgens rechtsonderin naast je multitaskbutton de 3 menustreepjes om de settings toe te passen. Enig nadeel: na een reboot moet je de values opnieuw toepassen.
[ Voor 14% gewijzigd door Skire op 07-05-2015 00:48 ]
Ja, en ik lees nogal wat mensen die bij gebruik van die app hun battery life zien halveren, en de foon wordt warm in gebruik. Ik pas.
Je mag hier zeker voor passen als je niet wil rooten, maar batterylife, of processorwarmte, heeft het geen invloed op.
De minfreemanager app draait niet meer nadat hij de waardes heeft aangepast. Hij sluit juist apps die wegkunnen sneller af, waardoor je meer ram overhoudt voor de apps die wel iets nuttigs aan het doen zijn. (leesvoer)
Dat er daardoon meer apps openblijven die de processor actief gebruiken zou invloed op je batterij kunnen hebben natuurlijk, maar dat is het gevolg van meerdere apps open kunnen hebben, daar ging het juist om...
Ik gebruik het zelf ook al een hele tijd en merk duidelijk verschil. Bijvoorbeeld in podcasts luisteren tijdens het navigeren.
Toch vind ik het tegenvallen, ik heb nog steed het idee dat ik op mijn galaxy nexus meer kon doen met 1Gig aan ram. Misschien nog maar eens met andere instellingen proberen, ik pak nu meestal de "aggressive" uit de voorbeeldinstellingen.
De minfreemanager app draait niet meer nadat hij de waardes heeft aangepast. Hij sluit juist apps die wegkunnen sneller af, waardoor je meer ram overhoudt voor de apps die wel iets nuttigs aan het doen zijn. (leesvoer)
Dat er daardoon meer apps openblijven die de processor actief gebruiken zou invloed op je batterij kunnen hebben natuurlijk, maar dat is het gevolg van meerdere apps open kunnen hebben, daar ging het juist om...
Ik gebruik het zelf ook al een hele tijd en merk duidelijk verschil. Bijvoorbeeld in podcasts luisteren tijdens het navigeren.
Toch vind ik het tegenvallen, ik heb nog steed het idee dat ik op mijn galaxy nexus meer kon doen met 1Gig aan ram. Misschien nog maar eens met andere instellingen proberen, ik pak nu meestal de "aggressive" uit de voorbeeldinstellingen.
Probeer de values uit mijn post anders. Dit zijn de values die Motorola in Lollipop gebruikt. Vergeet ze niet op te slaan als custom preset zodat je ze makkelijk kunt toepassen.
KitKat draait als een trein nu bij mij! Browsen in Chrome met meerdere tabs open terwijl ik een podcast luister gaat nu zonder problemen! Dit was voorheen ondenkbaar.
Ik heb ook de build.prop (in /system/) aangepast en naar de default AOSP values hersteld. Heapsize staat er dubbel in met conflicterende waarden (36 vs 256). De regel met 36 heb ik verwijderd. Ook ro.MAX.HIDDEN.APPS heb ik van 12 naar 15 (default voor 1GB devices) gezet.
Ik kan nu in alle comfort op 5.1 wachten zonder mij te ergeren
KitKat draait als een trein nu bij mij! Browsen in Chrome met meerdere tabs open terwijl ik een podcast luister gaat nu zonder problemen! Dit was voorheen ondenkbaar.
Ik heb ook de build.prop (in /system/) aangepast en naar de default AOSP values hersteld. Heapsize staat er dubbel in met conflicterende waarden (36 vs 256). De regel met 36 heb ik verwijderd. Ook ro.MAX.HIDDEN.APPS heb ik van 12 naar 15 (default voor 1GB devices) gezet.
Ik kan nu in alle comfort op 5.1 wachten zonder mij te ergeren
Heb ik inderdaad net gedaan! Op de terugweg in de auto eens zien hoe soepel dat gaat.Skire schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:55:
Probeer de values uit mijn post anders. Dit zijn de values die Motorola in Lollipop gebruikt. Vergeet ze niet op te slaan als custom preset zodat je ze makkelijk kunt toepassen.
...
Hmm, interresant, daar zal ik me ook eens in inlezen. Net maar alvast de regel met 36 eruitgehaald. Hopen dat m'n telefoon de volgende keer nog opstart....
...
Okee. Ik lees enkel de reacties van de mensen die de app gebruiken, 5 uur ipv 15 uur batterylife na gebruik van die manager, ik pas nog steeds.MaffeMaarten schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:46:
Je mag hier zeker voor passen als je niet wil rooten, maar batterylife, of processorwarmte, heeft het geen invloed op.
Tot nu toe gaat het goed, het lijkt in de APN settings te zitten dus.Stef666 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:54:
[...]
Bij APN Type stond niks ingevuld, en volgens de HN website moet je daar Default invullen. Gisteravond gedaan, dus even aankijken hoe het nu gaat.
Heeft iemand al 5.1 op z'n Moto G 2014?
Verwijderd
Bij mij speelde het eind november vorig jaar. Ik heb het toestel bij CoolBlue gekocht. Besteld via de webshop, maar toen het euvel zich voordeed (een dag na levering), ben ik naar de winkel in Groningen gegaan. Meteen een nieuwe mee. Toen ook dat apparaat ondeugdelijk bleek, ben ik opnieuw naar dezelfde winkel gegaan, en kreeg ik voor de tweede maal een nieuwe mee; zonder problemen of gezeik. Dat toestel functioneerde probleemloos, en doet dat tot op heden.TPar schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:55:
[...]
Wanneer hebben jullie die toestellen gekocht? Ik heb het namelijk ook net voor de tweede keer voor. Eerste toestel was vanaf dag 2 onwerkbaar en is onmiddellijk vervangen, nu zit ik twee weken zonder telefoon en vergeet het maar dat ik een vervangtoestel krijg. En dat voor een duidelijke fabrieksfout die hen niet vreemd is blijkbaar gezien jullie er ook last van hebben. Ik heb het gehad met Coolblue, ze willen je gewoon een vervangtoestel laten kopen....
Verwijderd
Dankjewel! Sorry, ik ga eens goed terug lezen!Kassad schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:10:
[...]
Hallo Hugo, welkom op Tweakers! Bij Tweakers verwachten iets meer van je dan op een ander forum, onder andere zelf wat onderzoek doen voor je een vraag stelt. Jouw vraag bijvoorbeeld is in dit topic reeds uitputtend behandeld, gewoon wat terug lezen en je weet voldoende. Succes en groet van een andere ongeduldige xt1039 eigenaar :-)
Als je de GPE variant bedoelt is deze al uit, voor de niet GPE is die er nog niet en krijgen Moto X 2013 en 2014 samen met Moto E 2015 de update naar 5.1 als eerste.pennywiser schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:57:
Heeft iemand al 5.1 op z'n Moto G 2014?
Mijn MotoG is af en toe erg traag. Stel ik gebruikt whatsapp en wil terug naar het beginscherm om facebook te openen. Als ik whatsapp afsluit dan zie ik het beginscherm, maar het laden van de icoontjes duurt soms tot wel 10(!) seconden, tot die tijd is de telefoon onbruikbaar.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem? En hoe is het te verhelpen? Ik sluit alle apps altijd af en draai regelmatig ccleaner. Mijn geheugen is niet vol en ik gebruik een 32gb geheugenkaartje waar de meeste apps op staan.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem? En hoe is het te verhelpen? Ik sluit alle apps altijd af en draai regelmatig ccleaner. Mijn geheugen is niet vol en ik gebruik een 32gb geheugenkaartje waar de meeste apps op staan.
Ik gebruik verder geen cleaner-apps, maar reboot de telefoon eens per week, dat helpt als hij traag is. Dat gebeurt overigens niet vaak, eens per maand oid zie ik hetzelfde als jij, al duurt het eerder 3 seconden dan 10 seconden.SX-Superfly schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:53:
Mijn MotoG is af en toe erg traag. Stel ik gebruikt whatsapp en wil terug naar het beginscherm om facebook te openen. Als ik whatsapp afsluit dan zie ik het beginscherm, maar het laden van de icoontjes duurt soms tot wel 10(!) seconden, tot die tijd is de telefoon onbruikbaar.
SX-Superfly, heb je nog voldoende ruimte op je telefoon vrij? Merkte laatst dat zoiets ook best wat uitmaakt.
Half maart. Eerste toestel na 2 dagen vervangen (DOA verklaard, kreeg direct een nieuwe mee), ik heb mijn 2e nog altijd, want het probleem heeft zich nu al een >week niet meer voorgedaan.TPar schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:55:
[...]
Wanneer hebben jullie die toestellen gekocht? Ik heb het namelijk ook net voor de tweede keer voor. Eerste toestel was vanaf dag 2 onwerkbaar en is onmiddellijk vervangen, nu zit ik twee weken zonder telefoon en vergeet het maar dat ik een vervangtoestel krijg. En dat voor een duidelijke fabrieksfout die hen niet vreemd is blijkbaar gezien jullie er ook last van hebben. Ik heb het gehad met Coolblue, ze willen je gewoon een vervangtoestel laten kopen....
Bij de mediamarkt gekocht, ik had nog 50 euro aan VVV bonnen die ik daar in kon leveren, en wilde graag een winkel in de buurt waar ik eventueel naar terug kon, ipv via internet.
Hier hetzelfde. Speelt ook vaak bij de browser (Chrome) dan blijft het beeld gewoon heel lang hangen en de zoekbalk reageert traag of niet. Ik wil niet sec de schuld bij Lollipop neerleggen, want ik ben niet root en zie nog een paar apps die ik indertijd (voor de upgrade) niet goed heb opgeschoond en root nodig hebben. Dus het kan in mijn geval ook zo zijn dat mijn image een beetje fubar is.SX-Superfly schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:53:
Dat ligt vooral gewoon aan Chrome is een erg zware browser die ook teveel memory gebruikt. Doet de das om bij de meeste low-mid telefoon.Lord_Dain schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:49:
[...]
Hier hetzelfde. Speelt ook vaak bij de browser (Chrome) dan blijft het beeld gewoon heel lang hangen en de zoekbalk reageert traag of niet. Ik wil niet sec de schuld bij Lollipop neerleggen, want ik ben niet root en zie nog een paar apps die ik indertijd (voor de upgrade) niet goed heb opgeschoond en root nodig hebben. Dus het kan in mijn geval ook zo zijn dat mijn image een beetje fubar is.
Ik gebruik nu Lightning ipv Chrome. Lekker simpel.
Hebben jullie soms problemen met tethering in Lollipop?
Kan tethering wel activeren, zowel via usb, bt als wifi en verbind ook.
Heb echter geen internet. Enkel getest op een Mac, zal later nog Windows proberen.
Heb echter geen internet. Enkel getest op een Mac, zal later nog Windows proberen.
Hier geen problemen met tetheren. Gebruik het overigens enkel met wifi voor laptop of andere telefoonHenry_01 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:18:
Ik gebruik nu Lightning ipv Chrome. Lekker simpel.
En? Wat zijn je bevindingen?MaffeMaarten schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:25:
[...]
Heb ik inderdaad net gedaan! Op de terugweg in de auto eens zien hoe soepel dat gaat.
[...]
Hmm, interresant, daar zal ik me ook eens in inlezen. Net maar alvast de regel met 36 eruitgehaald. Hopen dat m'n telefoon de volgende keer nog opstart.
Ik gebruik inmiddels de Moto G Multitasking Fixer. Ik heb zowel 'apply on boot' als 'apply minfree values' aanstaan. Hierdoor hoef je niets meer handmatig in te stellen. Multitasken werkt perfect
Damn, vandaag een uurtje gereden met GPS aan en Waze op het scherm. Van 50% naar 0% binnen het uur!
Wat vervelend!Lord_Dain schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:39:
Damn, vandaag een uurtje gereden met GPS aan en Waze op het scherm. Van 50% naar 0% binnen het uur!
Hallo,Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:16:
[...]
Dankjewel! Sorry, ik ga eens goed terug lezen!
Hier nog zo'n ongeduldige gebruiker. Ik voel me wel een beetje belazerd door Motorola. Prima toestel, maar waar blijft die Lollipop. In november wordt hij al aangekondigd. In januari gekocht. Wachten, wachten, wachten,... enz.

Eerst zou 5.0 komen. Nu wordt 5.0 overgeslagen en komt 5.1
Maar komt 5.1 wel en wanneer dan? Duurt allemaal wel erg lang!
Weet er al iemand iets meer? Zomer is ook zo'n rekbaar begrip. zeker als er geen jaar bij staat. Andere Motorola-toestelen hebben al wel 5.1 gekregen las ik. O.a. de Moto X
Voor het 2013 model moest ik eerst de Motorola Update Service uit de PlayStore updaten voor mijn toestel aan gaf dat er een update was. Daarna meteen Lollipop 5.02 binnen gekregen. 5.1 komt 'deze zomer' een keer.Hendrik55 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:27:
[...]
Hallo,
Hier nog zo'n ongeduldige gebruiker. Ik voel me wel een beetje belazerd door Motorola. Prima toestel, maar waar blijft die Lollipop. In november wordt hij al aangekondigd. In januari gekocht. Wachten, wachten, wachten,... enz.![]()
Maar komt 5.1 wel en wanneer dan? Duurt allemaal wel erg lang!![]()
Weet er al iemand iets meer? Zomer is ook zo'n rekbaar begrip. zeker als er geen jaar bij staat. Andere Motorola-toestelen hebben al wel 5.1 gekregen las ik. O.a. de Moto X
Voor de Moto G 4G (XT1039) zijn ze nog steeds aan het soak testen. Er zijn al meerdere Lollipop 5.1 builds geweest. Naar het schijnt werkt de meest recente build ook nog niet zoals het hoort. Veel problemen met de SD kaart. Dit volgens iemand die meedoet aan de soak tests op reddit.com/r/MotoG/.
Wees blij dat het nog niet uit is, beter iets langer wachten tot het af is, dan een half afgemaakt product nu krijgen.Hendrik55 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:27:
[...]
Hallo,
Hier nog zo'n ongeduldige gebruiker. Ik voel me wel een beetje belazerd door Motorola. Prima toestel, maar waar blijft die Lollipop. In november wordt hij al aangekondigd. In januari gekocht. Wachten, wachten, wachten,... enz.![]()
Maar komt 5.1 wel en wanneer dan? Duurt allemaal wel erg lang!![]()
Ongeveer hetzelfde als met de "aggressive" instellingen als ik heel eerlijk ben. M'n Podcast app wordt nog steeds wel eens afgeschoten tijdens het navigeren. En zware apps vallen nog steeds wel eens zelf uit. (FireFox bij het laten zien van een belachelijk zware webpagina bijvoorbeeld).Skire schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:52:
[...]
En? Wat zijn je bevindingen?
Ik gebruik inmiddels de Moto G Multitasking Fixer. Ik heb zowel 'apply on boot' als 'apply minfree values' aanstaan. Hierdoor hoef je niets meer handmatig in te stellen. Multitasken werkt perfect
Erg moeilijk om op gevoel te zeggen of het beter is geworden of niet, ik hou geen gedetailleerd dagboek bij van deze telefoon
Ik ga wel kijken naar die apk die je doorstuurd, scheeld in ieder geval weer dat ik er niet aan hoef te denken na het herstarten.
Dit weekend voor de 3e keer in 5 maanden mn partition cache geformateerd omdat ik weer de batterydrain bug had...
Was ik maar nooit naar Lollipop gegaan en lekker op 4.4.4 gebleven
Volgens mij kan je altijd downgraden, tja alleen niet op een officiële manier.
Ik overweeg het zelf ook, battery loopt harder leeg in LP en ik mis WiFI channels.
Ik overweeg het zelf ook, battery loopt harder leeg in LP en ik mis WiFI channels.
Ik heb daar eens in de zoveel tijd ook last van en een simpele herstart lost het vaak voor een week of wat op. Cache weggooien doe ik eigenlijk nooit.KlaasHof schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:27:
Dit weekend voor de 3e keer in 5 maanden mn partition cache geformateerd omdat ik weer de batterydrain bug had...
Hoe zijn jullie ervaringen met de Moto G betreft GPS gebruik ?
Bij mij valt in de auto het signaal regelmatig weg.
Bij mij valt in de auto het signaal regelmatig weg.
Geen issues. Binnen een paar seconden een lock en hij blijft sterk, ook met het scherm uit en gesproken navigatie geen issues.
Ik heb de vraag bij Motorola gesteld, en het antwoord is dat de update voor de XT1039 nog niet is aangekondigd.....Skire schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:03:
Voor de Moto G 4G (XT1039) zijn ze nog steeds aan het soak testen. Er zijn al meerdere Lollipop 5.1 builds geweest. Naar het schijnt werkt de meest recente build ook nog niet zoals het hoort. Veel problemen met de SD kaart. Dit volgens iemand die meedoet aan de soak tests op reddit.com/r/MotoG/.
Dat kon dus nog wel eens even gaan duren. Als hij al een update krijgt.....
Ik stelde deze vraag bij Motorola en kreeg dit antwoord :Card Nox schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:36:
Geen issues. Binnen een paar seconden een lock en hij blijft sterk, ook met het scherm uit en gesproken navigatie geen issues.
Kunt u controleren of uw GPS instellen op hoge nauwkeurigheid staat ingesteld.
Weet iemand hoe en waar ik dit kan doen ?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.