Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45
WizZie- schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:40:
Zijn er inmiddels mensen die succesvol gedowngrade hebben naar 4.4.4?

En hoe zijn de ervaringen met 5.1 bij de mensen die deze binnen hebben?
Veel mensen zullen de 5.1 nog niet hebben, alleen nog de GPE editie van Moto G 1st heeft nu 5.1, ik kan je wel zeggen dat op de Nexus 5 er minder crashes en redraws waren en dat de memory leak vrijwel weg was.

Ik denk dus dat de ervaring vrijwel gelijk zal zijn op de Moto, misschien zelfs beter want 5.0.2 draait op mijn Moto E 2nd hier stukken beter dan 5.0.1 op beide Nexus 4 en 5 toen ondanks dat Moto E 2nd even krachtig is als de Moto G, maar stukken zwakker dan Nexus 4 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
Vandaag uit het niets een probleem gekregen met mijn moto G.

Hij viel van 12% opeens terug naar 0% toen ik hem aan de lader deed was er echter geen leven meer in te krijgen.

Nu na een half uur werkt hij weer. Meer mensen die hier last van gehad hebben?

Verder ben ik wel benieuwd wie 5.0 al heeft op zijn telefoon. Ik heb hem nog steeds niet en ik zelfs een unbranded toestel. Terwijl een aantal maten van mij hem al wel heeft. Iemand een idee hoelang het nog kan gaan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:00
Als 'ie echt goed op is, dan is het niet zo gek dat 'ie een tijdje niet aangaat. Gewoon niet zo leeg laten lopen ;)

Ik heb 2 maanden geleden de Moto G 2014-versie aan m'n moeder gegeven en die kreeg al direct Android 5.0.

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 05-04-2015 20:30 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
Iemand een tip hoe je de batterij indicator "geijkt" kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Heb nu ruim een jaar de Moto-G 16GB (1st generation).
Prima toestel voor de munten, echter wel wat beperkingen die me steeds meer gaan tegenstaan:
  • geen 4G
  • toetsel laadt niet op via USB als USB dataverbinding met een PC actief is
  • Miracast niet mogelijk (schermreproductie op TV)
  • incompatible met Chromecast
  • niet als TV afstandsbediening (WiFi) te gebruiken, tenzij TV WiFi dedicated gekoppeld is (Nexus 7 kan prima de TV bedienen via WiFi als die op een ander accespoint zit)
  • problemen met storage aansturing (Popcorn Time)
  • laatste tijd af en toe onverklaarbaar hoog stroomververbruik, toestel wordt dan ook warm
  • NFC chip zou handig zijn, maar geen dealbreaker
Zie dat er een nieuwe versie is Moto G 4G (2015):
http://www.pdashop.nl/pro...moto-g-4g-2015-zwart.html

Iemand die weet of bovenstaande connectie problemen zijn opgelost in dit toestel?

Edit:
Dealbreaker is dus WiFi connectiviteit met apparaten zoals TV's, Chromecast en Mediaspelers.
Kan de chipset het niet dan kan die het niet.

Nexus 5 zou dan een optie zijn, is wel investeren in verouderde techniek..

[ Voor 11% gewijzigd door Aapmansz op 05-04-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoezo is de moto g incompatible met chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:20

Esumontere

Floep, banaan.

Palomar schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:59:
Hoezo is de moto g incompatible met chromecast?
Ja, dat is dus onzin. Ik gebruik al maanden mijn Moto G 2013 icm Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Misschien bedoelt ie de optie "screen casten" - die werkt bij ook nooit, verder net als bij jullie gewoon goed met apps.

(Slightly off-topic: iemand een goede tip voor een app om videobestanden te streamen vanaf je mobiele apparaat? Ik gebruik nu AllConnect, maar misschien zijn er betere op de markt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Esumontere schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:15:
[...]

Ik ook. Maar waar ik me ook aan erger is dat scherm casten vanuit het android instellingen menu niet werkt, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:10
WizZie- schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:40:
Zijn er inmiddels mensen die succesvol gedowngrade hebben naar 4.4.4?

En hoe zijn de ervaringen met 5.1 bij de mensen die deze binnen hebben?
Ik heb mijn XT1033 (Braziliaanse dual sim), succesvol gedowngrade naar 4.4.4.

5.0.2 was veel te traag en had allerlei lag. Ook na legen van de cache en een factory reset. http://androidsigma.com/h...-to-android-kitkat-4-4-4/

Enige minpuntje is dat ik na een reboot een rare schermflikkering heb. Maar dat is weg na het scherm even uit en aan te zetten. Schijnt te komen door een andere firmware van het een of ander wat er in blijft hangen na Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
]
bas-r schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:28:
[...]
Ik heb mijn XT1033 (Braziliaanse dual sim), succesvol gedowngrade naar 4.4.4.

5.0.2 was veel te traag en had allerlei lag. Ook na legen van de cache en een factory reset. http://androidsigma.com/h...-to-android-kitkat-4-4-4/

Enige minpuntje is dat ik na een reboot een rare schermflikkering heb. Maar dat is weg na het scherm even uit en aan te zetten. Schijnt te komen door een andere firmware van het een of ander wat er in blijft hangen na Lollipop.
Is deze link geen oplossing, ik heb het gebruikt voor remove bootloader warning en met succes.
cleanup old firmware files

http://forum.xda-develope...post56619755#post56619755

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/6e269d7978230517e5b070ae8e131305.png

[ Voor 27% gewijzigd door XIII op 06-04-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevas
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Bij mij helpt het om een vinkje te zetten bij HW-overlays uitschakelen (GPU altijd gebruiken voor schermcompositing) in de ontwikkelaarsmodus. Helaas moet je dit wel weer iedere keer doen na een nieuwe opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Ja, dat van die schermflikkering had ik ook gelezen! Het lijkt me een irritant probleem, vandaar dat ik ook nog niet heb gedowngrade. (Dat, het eventueel bricken van de telefoon en het feit dat ik geen garantie meer heb als ik de bootloader unlock.) Ik start hem vaak opnieuw op omdat ik na GPS gebruik een battery drain heb.

Eerst toch maar even op 5.1 wachten; hopelijk dat dat de voor mij teleurstellende en buggy 5.0 snel doet vergeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Atomius op 06-04-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Esumontere schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:15:
[...]

Toestel gaf het ook aan tijdens installeren chromecast app (niet volledig compatible).
Heb zelf niet zo'n stick, dus niet uitvoerig mee getest.

Vandaag de cache partitie leeggemaakt volgens deze methode:
http://allaboutmotog.com/...-android-lollipop-update/
Formatteren cache partitie duurde wel lang (5 - 10 minuten).

Alsof ik een ander toestel heb gekregen:
  • accu is niet leeg te krijgen
  • bediening TV (Sony Bravia) gaat nu ook zonder dedicated peer2peer WiFi verbinding
Hoog accu gebruik door een vervuilde cache partitie snap ik, netwerk connectiviteitsproblemen opgelost door een schone cache partitie is wel een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

loll schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:22:
Vandaag uit het niets een probleem gekregen met mijn moto G.

Hij viel van 12% opeens terug naar 0% toen ik hem aan de lader deed was er echter geen leven meer in te krijgen.

Nu na een half uur werkt hij weer. Meer mensen die hier last van gehad hebben?

Verder ben ik wel benieuwd wie 5.0 al heeft op zijn telefoon. Ik heb hem nog steeds niet en ik zelfs een unbranded toestel. Terwijl een aantal maten van mij hem al wel heeft. Iemand een idee hoelang het nog kan gaan duren?
Ik heb dit met 'één van de twee moto G (2014) hier in huis, beide met lollipop.Ik zie er geen regelmaat in, kan het ook nog niet reproduceren. Als je een beetje op tijd ben en hij begint te piepen dat hij bijna leeg is, kan je hem opnieuw uit/aan zetten en zit hij weer op het oorspronkelijke batterij niveau. In de accu monitor laat hij dan ook een enorme dip zien, gewoon recht naar beneden.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Aapmansz schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:48:
[...]

Toestel gaf het ook aan tijdens installeren chromecast app (niet volledig compatible).
Heb zelf niet zo'n stick, dus niet uitvoerig mee getest.
De moto g werkt prima met de chromecast en kan niets verzinnen wat er niet mee kan. Dus als je niet weet waar je het over hebt, roep dan ook niet dat het niet werkt of incompatibel is.
Wat zou jij met de moto G ism de chromecast willen doen, wat volgens jouw niet werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
acoster schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:47:
[...]

De moto g werkt prima met de chromecast en kan niets verzinnen wat er niet mee kan. Dus als je niet weet waar je het over hebt, roep dan ook niet dat het niet werkt of incompatibel is.
Wat zou jij met de moto G ism de chromecast willen doen, wat volgens jouw niet werkt??
Met Popcorn Time films streamen :+

Edit:
Kan melden dat Popcorn Time nu ook werkt op de XT1032.
Cache refresh loste ook dit probleem op.

Voor meer info:

Zoals eerder gemeld heb ik niet zo'n stick, wel geprobeerd bij een vriendin en dat werkte dus niet goed icm de XT1032. Wellicht nu wel na de cache refresh.

[ Voor 31% gewijzigd door Aapmansz op 06-04-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 17:56
Gister ook een moto g 2end gekocht wat een verandering van mijn oude huawei g615 amper lagg alles lekker smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
Zijn er hier mensen die een eerste gen Moto G (4g) hebben en erg veel issues hebben zodra ze Chrome opstarten? Als ik Chrome start en naar een website ga dan houden standaard al m'n andere achtergrond apps ermee op (zoals de muziekspeler/soundcloud). Daarnaast houdt vaak na een tijdje zelfs het toetsenbord ermee op. Wat je ook doet, je krijgt geen toetsenbord meer. Pas nadat je de browser sluit en weer opent komt het weer terug... Heel vervelend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 10:25
Batterij drain! Battery drain.

Het volgende is bij vrijwel iedereen het geval:

Google heeft recentelijk bij een update een koppeling gemaakt tussen Gmail en de Google agenda. Dit heet het automatisch toevoegen van afspraken vanuit Gmail.

Echter: dit zuigt je batterij leeg. Als volgt opgelost, op zowel een Galaxy S3 Neo als mijn eigen Moto G:

- inloggen op Google Agenda
- instellingen, uitvinken: "Afspraken uit Gmail: automatisch toevoegen".

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varap
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:29
ksborg schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:22:
Zijn er hier mensen die een eerste gen Moto G (4g) hebben en erg veel issues hebben zodra ze Chrome opstarten? Als ik Chrome start en naar een website ga dan houden standaard al m'n andere achtergrond apps ermee op (zoals de muziekspeler/soundcloud). Daarnaast houdt vaak na een tijdje zelfs het toetsenbord ermee op. Wat je ook doet, je krijgt geen toetsenbord meer. Pas nadat je de browser sluit en weer opent komt het weer terug... Heel vervelend :/
Beide herkenbaar. Ligt het eerste probleem niet aan te weinig RAM? Voor dat tweede punt heb ik ook geen oplossing, hopen dat het met lollipop gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:43
varap schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:25:
[...]

Beide herkenbaar. Ligt het eerste probleem niet aan te weinig RAM? Voor dat tweede punt heb ik ook geen oplossing, hopen dat het met lollipop gefixt wordt.
Als je geroot bent kan je minfreemanager proberen. En dan de "agressive" setting gebruiken. Daar heb ik op m'n 1st gen 4g goede ervaringen mee.
Als ik nu vanuit feedly een link open in FireFox en ik ga terug hoeft m'n feedly in ieder geval niet meer opnieuw op te starten, dat was eerst wel.

Ook andere problemen die ik eerst had lijken op gevoel beter te gaan. (navigatie en podcasts tegelijk bijvoorbeeld), maar van de Feedly - FireFox combi weet ik heel zeker dat dit het verschil heeft gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door MaffeMaarten op 08-04-2015 09:20 . Reden: toevoeging zekerheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Aapmansz schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:52:
[...]

Met Popcorn Time films streamen :+

Edit:
Kan melden dat Popcorn Time nu ook werkt op de XT1032.
Cache refresh loste ook dit probleem op.

Voor meer info:

Zoals eerder gemeld heb ik niet zo'n stick, wel geprobeerd bij een vriendin en dat werkte dus niet goed icm de XT1032. Wellicht nu wel na de cache refresh.
Hoe bedoel je eigenlijk werkte niet goed?

Je hoeft zelfs niet de Chromecast app te installeren om deze aan te sturen. Bij youtube bijvoorbeeld verschijnt rechtsboven een icoontje als er een actieve chromecast is gevonden (binnen het netwerk waar men op is ingelogd). Daarop klikken en klaar.

Voor het casten vanuit het pull down menu:
https://support.google.com/nexus/answer/2865484?hl=en

zorg dus dat je dat boxje enable wireless display binnen settings hebt aangevinkt. Miracast zou het dus ook moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

varap schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:25:
[...]

Nee, andere (oudere Android) telefoons met nog minder ram hebben het niet.

Imho volkomen kut deze geheugen issues, overweeg samen met de speaker issues daarom t kreng maar terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:02
ksborg schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:22:
Dit is voor mij de reden geweest om het ding weer weg te doen, ik werd er he-le-maal gek van. De "oude" stock android browser was zo smooth en licht. Chrome voelt aan als een groot lomp beest wat je hele geheugen in een keer volstampt op een Moto G. Ik had dit overigens met meerdere applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Electromonkey schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:15:
[...]

Dit is voor mij de reden geweest om het ding weer weg te doen, ik werd er he-le-maal gek van. De "oude" stock android browser was zo smooth en licht. Chrome voelt aan als een groot lomp beest wat je hele geheugen in een keer volstampt op een Moto G. Ik had dit overigens met meerdere applicaties.
Chrome is ook een groot lomp beest, net als alle browsers die gelijkwaardige features hebben. Er zijn nog wel een paar andere browsers in de market die lichter zijn, maar daar ga je wel features mee missen.
Het is een afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Electromonkey schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:15:
[...]

Op m'n "oude" Galaxy Note kon ik Chrome geheel niet meer gebruiken en dan praat ik al over een jaar geleden. Ding was simpelweg niet meer te gebruiken. Gelukkig zat daarop nog de stock android browser die inderdaad bloedsnel is.

Heb ook geprobeerd met Firefox overigens, maar dat gaat nog niet veel beter. Valt me wel tegen dat een toestel met 1GB geheugen deze taken al niet meer goed kan uitvoeren, terwijl het toch eigenlijk een heel standaardhoeveelheid is.
MaffeMaarten schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:22:
[...]

Chrome is ook een groot lomp beest, net als alle browsers die gelijkwaardige features hebben. Er zijn nog wel een paar andere browsers in de market die lichter zijn, maar daar ga je wel features mee missen.
Het is een afweging.
Ik ga eens zoeken naar alternatieven. Het enige wat ik wil is af en toe even iets typen zonder dat m'n toetsenbord verdwijnt. Features hoef ik niet. Het moet websites weergeven...

[ Voor 23% gewijzigd door ksborg op 08-04-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@hierboven, Opera misschien? Of Opera Mini?

Of Chrome beta, werkt bij mij soepeler dan de normale Chrome.

[ Voor 43% gewijzigd door Mizgala28 op 08-04-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sinds een paar weken heb ik een moto g 2013, de 3g-versie. Na een paar dagen de update naar lollipop gedaan, en alles werkt prima. De foto's-app had ik dubbel, dat is opgelost door google plus te disabelen en vervolgens weer te upgraden, voor de rest geen enkel probleem. Geen battery-drain, geen geheugen-verbruik-probleem (in tegendeel, het werkt net allemaal wat smoother).
Tussen de verhalen over alle problemen door: het kan dus echt allemaal wel goed gaan, ik vind het een top-toestel.
Met mijn oude toestel zat ik voor de nacht altijd te klooien met instellingen, ik wil namelijk wel gebeld kunnen worden, voor de rest wil ik niet gestoord worden, de priority-setting is voor mij ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Ik was op mijn Galaxy Nexus (ook 1gb ram) heel tevreden over Next browser.

Verder kan je misschien ook naar een ander toetsenbord kijken. Ik had het verdwijnende toetsenbord probleem zelf alleen toen ik nog SwiftKey gebruikte. Ging een stuk beter toen ik naar stock ging. Wellicht zijn er ook nog toetstenborden lichter dan stock 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
horizon1978 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:43:
[...]

Hoe bedoel je eigenlijk werkte niet goed?

Je hoeft zelfs niet de Chromecast app te installeren om deze aan te sturen. Bij youtube bijvoorbeeld verschijnt rechtsboven een icoontje als er een actieve chromecast is gevonden (binnen het netwerk waar men op is ingelogd). Daarop klikken en klaar.

Voor het casten vanuit het pull down menu:
https://support.google.com/nexus/answer/2865484?hl=en

zorg dus dat je dat boxje enable wireless display binnen settings hebt aangevinkt. Miracast zou het dus ook moeten doen.
Miracast is niet mogelijk met de XT1032, het menu om dit aan te zetten ontbreekt (instellingen => weergave => Scherm casten => geen "hamburger' menu knop rechtsbovenin).

Mis het overigens niet en mocht ik toch de behoefte hebben om te Miracasten pak ik mijn tablet wel :+

Overige smart functies (Youtube, DLNA en vast nog veel meer) van de TV zijn prima aan te sturen met de XT1032.

Killer-app voor mij is Sony TV sideview. Sinds de cache refresh werkt dit weer naar behoren zonder dedicated WiFi verbinding met de TV. Had nogal lopen schuiven met de kanaalvolgorde na UPC/Ziggo fusie. Kanaallijst via TV en programmagids via internet gaan dus weer samen :)

Edit: Zie de meerwaarde van een Chromecast stick dan ook niet, TV kan ook wat de stick kan. Scheelt ook schakelen met inputsignaal, kies ik op mijn Android device voor Youtube wordt Youtube gestart, kies ik voor DLNA wordt DLNA gestart. Met zo'n stick moet je de TV eerst op de juiste HDMI poort zetten.

Overigens is de door Sony gebruikte Opera-TV smart oplossing niet zaligmakend, is vooral commercieel met Sony entertainment / Netflix / Pathe / Videoland prominent bovenaan. Over de TV software en aansturing ben ik dan wel zeer tevreden. Goede nieuws is dat Sony overstapt naar Android-TV _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Aapmansz op 08-04-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Aapmansz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:44:
[...]

Edit: Zie de meerwaarde van een Chromecast stick dan ook niet, TV kan ook wat de stick kan. Scheelt ook schakelen met inputsignaal, kies ik op mijn Android device voor Youtube wordt Youtube gestart, kies ik voor DLNA wordt DLNA gestart. Met zo'n stick moet je de TV eerst op de juiste HDMI poort zetten.
Niet als je TV HDMI-CEC ondersteund, schakelt hij vanzelf over op de juiste poort als je er content heen stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Ik ga eens zoeken naar alternatieven. Het enige wat ik wil is af en toe even iets typen zonder dat m'n toetsenbord verdwijnt. Features hoef ik niet. Het moet websites weergeven...
[/quote]

Naked browser? Prima browser en erg licht. Doet wat je wil; websites weergeven en niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
acoster schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:37:
[...]

Niet als je TV HDMI-CEC ondersteund, schakelt hij vanzelf over op de juiste poort als je er content heen stuurt.
CEC is aanwezig, kan mijn mede8er mediaspeler dan ook bedienen via Moto G en TV afstandsbediening.

Maar hoe zet je een Chromecast aan via de afstandsbediening :?

Kortom, ben nog niet helemaal overtuigd van de meerwaarde van een chromecast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Dit topic gaat over de Moto G volgens mij... Als je meer wil weten over de Chromecast, daar is ook een heel topic over ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Alle gekheid op een stickie.

Vandaag kwam het snel leegraken van de accu weer terug, toestel warm en 20% leegloop per uur.
Goede nieuws is dat de oorzaak is gevonden: op hol geslagen Yahoo weer widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Weet iemand of ambiant display veel accu verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Is er eigenlijk iets bekend over 5.1 voor de eerste non-LTE versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
speed60 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:35:
Batterij drain! Battery drain.

Het volgende is bij vrijwel iedereen het geval:

Google heeft recentelijk bij een update een koppeling gemaakt tussen Gmail en de Google agenda. Dit heet het automatisch toevoegen van afspraken vanuit Gmail.

Echter: dit zuigt je batterij leeg. Als volgt opgelost, op zowel een Galaxy S3 Neo als mijn eigen Moto G:

- inloggen op Google Agenda
- instellingen, uitvinken: "Afspraken uit Gmail: automatisch toevoegen".
Even een paar dagen gewacht of je tip uitmaakt: Ja inderdaad! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco87
  • Laatst online: 27-06 13:34
Ik had vanavond even een klein paniekmoment met mijn Moto G 2013 3G (XT1032).

Ik vermijd die 5.0.2 al tijden (krijg gewoon elk uur zo'n irritante melding dat ik kan updaten), omdat ik eigenlijk geen voordelen hoor en alleen nadelen en 4.4.4 momenteel prima werkt (don't fix it if it ain't broken).

Nu wilde ik even snel een foto maken en schoot die melding er tussendoor, waarbij ik nu per ongeluk op accepteren heb gedrukt en hij zegt dat hij 5.0.2 gaat installeren zodra ik weer verbinding met wifi maak.
Dit heb ik nu nog niet gedaan, maar ik vraag me af of er een manier is om deze update nog te cancelen.

Heb verder niks geroot of wat dan ook, gewoon zoals hij door Amazon uit Duitsland werd geleverd.

Iemand een idee hoe ik deze update kan stoppen? Of moet ik gewoon hopen dat het allemaal goed uitpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Marco87 schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:04:
Ik had vanavond even een klein paniekmoment met mijn Moto G 2013 3G (XT1032).

Ik vermijd die 5.0.2 al tijden (krijg gewoon elk uur zo'n irritante melding dat ik kan updaten), omdat ik eigenlijk geen voordelen hoor en alleen nadelen en 4.4.4 momenteel prima werkt (don't fix it if it ain't broken).

Nu wilde ik even snel een foto maken en schoot die melding er tussendoor, waarbij ik nu per ongeluk op accepteren heb gedrukt en hij zegt dat hij 5.0.2 gaat installeren zodra ik weer verbinding met wifi maak.
Dit heb ik nu nog niet gedaan, maar ik vraag me af of er een manier is om deze update nog te cancelen.

Heb verder niks geroot of wat dan ook, gewoon zoals hij door Amazon uit Duitsland werd geleverd.

Iemand een idee hoe ik deze update kan stoppen? Of moet ik gewoon hopen dat het allemaal goed uitpakt?
5.0.2 heeft een hoop voordelen hoor. Stukje sneller, multitasken gaat beter, layout is (naar mijn mening) weer wat overzichtelijker. De nadelen zijn enkel sporadische gevallen; mensen posten over het algemeen vooral negatieve dingen he ;-)

Mijn advies: Doe de update, gevolgd door een factory reset. Mocht je hierna nog problemen (battery drain, trage telefoon) ondervinden moet je even teruglezen, er staat hier ergens een linkje naar hoe je de cache-partitie leeggooit. Doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:38
In één keer uit het niets herkent mijn telefoon de Micro SD niet meer. Telefoon herstart, telefoon gereset.

Ik heb helaas geen kaart lezer om nog te testen, dus maar een nieuwe besteld (16 gb ipv 8gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 15:49
Esumontere schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:31:
[...]

5.0.2 heeft een hoop voordelen hoor. Stukje sneller, multitasken gaat beter, layout is (naar mijn mening) weer wat overzichtelijker. De nadelen zijn enkel sporadische gevallen; mensen posten over het algemeen vooral negatieve dingen he ;-)

Mijn advies: Doe de update, gevolgd door een factory reset. Mocht je hierna nog problemen (battery drain, trage telefoon) ondervinden moet je even teruglezen, er staat hier ergens een linkje naar hoe je de cache-partitie leeggooit. Doet wonderen :)
Mwah, mn vriendin heeft een 1st gen en ik een 2nd gen, en we zijn het er unaniem over eens dat de nadelen niet tegen de voordelen opwegen. Hij is echt merkbaar trager, verdwijnend toetsenbord in Chrome, soms als ik terugga naar de launcher moet ik gewoon >15sec wachten en zie ik eerst de achtergrond verschijnen, dan de 3 buttons onderin, en dan m'n shortcuts :')

Dus mijn vraag dan ook, bij gebrek aan een Rooten en Custom ROMs topic, draait er iemand een vlotte custom ROM? Liefst 5.1 en zo vanilla mogelijk. Meen nl. te hebben gelezen dat er een memory leak bugje in 5.0.X zit, waardoor niet al het RAM wordt aangesproken en daardoor juist op de minder specced toestellen dat wat force close / multitasking problemen oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

The_Admin schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:21:
[...]

Mwah, mn vriendin heeft een 1st gen en ik een 2nd gen, en we zijn het er unaniem over eens dat de nadelen niet tegen de voordelen opwegen. Hij is echt merkbaar trager, verdwijnend toetsenbord in Chrome, soms als ik terugga naar de launcher moet ik gewoon >15sec wachten en zie ik eerst de achtergrond verschijnen, dan de 3 buttons onderin, en dan m'n shortcuts :')

Dus mijn vraag dan ook, bij gebrek aan een Rooten en Custom ROMs topic, draait er iemand een vlotte custom ROM? Liefst 5.1 en zo vanilla mogelijk. Meen nl. te hebben gelezen dat er een memory leak bugje in 5.0.X zit, waardoor niet al het RAM wordt aangesproken en daardoor juist op de minder specced toestellen dat wat force close / multitasking problemen oplevert?
Factory reset gedaan? Cache geleegd? Ik heb een gen.1 en herken dit namelijk totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 15:49
Esumontere schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:31:
[...]

Factory reset gedaan? Cache geleegd? Ik heb een gen.1 en herken dit namelijk totaal niet.
Zij sowieso niet, ik ga het even proberen want wordt er redelijk gek van, kan het dan altijd even bij haar uitvoeren mocht het helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorola moto G 2de generatie gekocht vorige week.
Onmiddellijk gaf hij aan dat er een systeem update beschikbaar was. (Android 5.0.2)

Nu wil ik mijn (werk) mail account configureren via Exchange server, maar dit blijkt niet te gaan.
Nochtans kan ik dit wel op mijn Galaxy S5 (privé gsm).

Ik weet het dus effe niet meer... :-)

Gr,
T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Heb zelf een moto g 2end en heb eigenlijk geen problemen met lollipop. Alles start snel op chrome werkt ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:16:
Motorola moto G 2de generatie gekocht vorige week.
Onmiddellijk gaf hij aan dat er een systeem update beschikbaar was. (Android 5.0.2)

Nu wil ik mijn (werk) mail account configureren via Exchange server, maar dit blijkt niet te gaan.
Nochtans kan ik dit wel op mijn Galaxy S5 (privé gsm).

Ik weet het dus effe niet meer... :-)

Gr,
T.
Vreemd genoeg had ik precies hetzelfde probleem met mijn Moto G 2nd, terwijl ik op de Moto E (2015) die ook 5.0.2 draait out-of-the-box ik gewoon Exchange wel kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
Goedenavond.

Ik wil de OTA update van 5.1 op mijn xt1032 zetten, maar na download en reboot wil hij niet installeren. Er staat alleen "FOUT" en verder niets. Na reboot is er niets gedaan. Enig idee hoe ik de update erop krijg zonder dat ik terug moet naar factory settings? Er draait nu 5.0.2 op.

alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Je hebt een Moto G GPE?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
correct, volgens mij is het een GPE. Volgens de update wel iig.

[ Voor 73% gewijzigd door Arnovdh op 13-04-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Ik zie allemaal enthousiaste en minder enthousiaste verhalen over lollipop voorbij komen, maar ik heb nog steeds geen update ontvangen. Ik vraag me dus af of dit komt door mijn versie en ben wat gaan zoeken. Nu staat op de doos dat ik een XT1039 (Moto G LTE) heb gekocht en volgens mij is dat de 2nd gen. Als ik echter bij Settings > About phone ga kijken zie ik bij Model number "Moto G" staan, wat volgens deze site zou betekenen dat ik een 1st gen phone heb. De 2nd gen is dan de 5" versie neem ik aan? ...en is het dan een kwestie van geduld of moet ik iets forceren zodat de update binnenkomt?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
DeFeCt schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:43:
Ik zie allemaal enthousiaste en minder enthousiaste verhalen over lollipop voorbij komen, maar ik heb nog steeds geen update ontvangen. Ik vraag me dus af of dit komt door mijn versie en ben wat gaan zoeken. Nu staat op de doos dat ik een XT1039 (Moto G LTE) heb gekocht en volgens mij is dat de 2nd gen. Als ik echter bij Settings > About phone ga kijken zie ik bij Model number "Moto G" staan, wat volgens deze site zou betekenen dat ik een 1st gen phone heb. De 2nd gen is dan de 5" versie neem ik aan? ...en is het dan een kwestie van geduld of moet ik iets forceren zodat de update binnenkomt?
Er zijn vier toestellen:
1st Gen:
  • normaal
  • 4G
2nd Gen:
  • normaal
  • 4g
En dan heb je trouwens sommige toestellen nog in verschillende kleuren of verschillende opslaggroottes.

Jij hebt hetzelfde toestel als ik heb, de 1st gen 4G, en daar is inderdaad helaas nog geen Lollipop voor uit. Ik hoop dat we meteen naar 5.1 worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

MaffeMaarten schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:57:
[...]

Jij hebt hetzelfde toestel als ik heb, de 1st gen 4G, en daar is inderdaad helaas nog geen Lollipop voor uit. Ik hoop dat we meteen naar 5.1 worden gezet.
Ok, dank! Geduld dus :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:10
Er zijn er veel meer: Wikipedia: Moto G (1st generation) , Wikipedia: Moto G (2nd generation)

Elk met hun eigen rom en update snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:47:
[...]

Vreemd genoeg had ik precies hetzelfde probleem met mijn Moto G 2nd, terwijl ik op de Moto E (2015) die ook 5.0.2 draait out-of-the-box ik gewoon Exchange wel kan instellen.
Met Microsoft office outlook app lukt het wel. enkel nog problemen met sync van contacten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Je hebt gelijk. Was ik me niet (of maar half) bewust van. De vier die ik noemde zijn volgens mij wel de vier die via reguliere kanalen hier in Nederland te krijgen zijn/waren.

Strekking van het verhaal blijft hetzelfde.
Sterker nog, het is volgens mij nog een tikkeltje erger zelfs, per versie (bijv. XT1039) zijn er weer verschillende roms (eu versie en uk versie, en wellicht nog meer), met eigen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
The_Admin schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:21:
[...]

Alles wat je beschrijft heb ik met de 1e generatie 4G ook al in Android 4.4. Het toestel is in het begin supersnel, maar na zo'n 10 maanden nu is het al aardig minder geworden. Verdwijnend toetsenbord en traag terug naar de launcher is wel aan de orde van de dag.

Maar ja, de telefoon die ik hiervoor had was eigenlijk ook traag, dus verschil is er niet echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
ksborg schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:22:
[...]

Alles wat je beschrijft heb ik met de 1e generatie 4G ook al in Android 4.4. Het toestel is in het begin supersnel, maar na zo'n 10 maanden nu is het al aardig minder geworden. Verdwijnend toetsenbord en traag terug naar de launcher is wel aan de orde van de dag.

Maar ja, de telefoon die ik hiervoor had was eigenlijk ook traag, dus verschil is er niet echt :+
Vaak is het goed om op een gegeven moment een factory-reset te doen en weer van scratch te beginnen met het toestel. Blijkbaar is er toch enige vervuiling in het systeem naar verloop van tijd. Overigens is dat bij vele toestellen zo. Je zal dan wel alles weer moeten configureren en naar jou wensen aan moeten passen.

[ Voor 5% gewijzigd door acoster op 15-04-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcode
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
Voor dit soort dingen hebben we V&A, niet in een toestel topic :)

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 15-04-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
acoster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:26:
[...]

Vaak is het goed om op een gegeven moment een factory-reset te doen en weer van scratch te beginnen met het toestel. Blijkbaar is er toch enige vervuiling in het systeem naar verloop van tijd. Overigens is dat bij vele toestellen zo. Je zal dan wel alles weer moeten configureren en naar jou wensen aan moeten passen.
Wil ik doen bij de update, maar die laat laaaaang op zich wachten.

Volgens dit topic wordt 5.0.x overgeslagen en wordt voor de 4G/LTE direct een update naar 5.1 uitgerold

https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4?page=113
MOTO G 4G/LTE
Motorola 4G/LTE will require Motorola Update Services in order to upgrade to Android L. In order to upgrade you'll have to download and install the update when it's available from Google Play Store.

Update: April 02, 2015 - 5.1 is now slated for the update - skipping 5.0.x

https://plus.google.com/+DavidSchuster/posts/cV4vDyyMmw2

As some of you might know, we've been testing Lollipop 5.0.2 upgrades on Moto X (1st Gen), Moto E (1st Gen) and Moto G with 4G LTE (1st Gen) in several regions. In parallel we have started testing Lollipop 5.1 which was recently released by Google. Given the improvements in Lollipop 5.1, we have decided to move all efforts to upgrade these devices directly from KitKat to Lollipop 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
ksborg schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:22:
[...]

Je zou een clear cache partition kunnen doen, met behoud van data en settings

https://motorola-global-p...tail/a_id/93162/related/1

Heb ik gedaan na upgrade naar Lollipop, duurt een minuutje of 10, daarna heb je gewoon weer alles zoals het was, met mogelijk verbeterde prestaties. Zelf merkte ik geen verschil, maar ik heb sowieso niks te klagen over de snelheid.

[ Voor 15% gewijzigd door zacht op 15-04-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Lijkt erop dat er een Soak-test is gestart voor 5.1 voor de LTE-versie:
https://plus.google.com/1...0467221/posts/XfK6VxkyvUk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 19:33

Sjonny

Fratser

ik had gister weer eens dat m'n telefoon dood was, terwijl ik niet het idee had dat m'n batterij erg leeg was (maar het zou kunnen).
sindsdien in m'n telefoon (2nd gen moto g XT1068) erg traag. apps duren 10-30 seconden om in te laden, swipen duurt maar, enz..
nu net geprobeert om m'n cache te formatten, maar die gaf errors :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Formatting /cache...
E:Can't mount /cache/recovery/last_install
E:Can't mount /cache/recovery/last_log
E:Can't mount /cache/recovery/log
E:Can't open /cache/recovery/log
E:Can't open /cache/recovery/last_install
E:Can't mount /cache/recovery/last_log
E:Can't open /cache/recovery/last_log
Cache wipe complete.

waarschijnlijk is een factory reset weer het enige wat ik kan doen, en hopen dat dat het oplost...
anderen ook zo'n kut ervaring als je telefoon ineens uit is gegaan?
(dit is al de 2e keer dat ik dit heb .. vorige keer kwam in in een endless boot loop te zitten)

hm, volgens mij werkt die factory reset ook niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
--Wiping clogo...
Data wipe complete.
E:Failed closing /dev/block/platform/ms_sdccc.1/by-name/misc
(I/O error)

is mijn telefoon hardware dan gewoon gaar?

[ Voor 18% gewijzigd door Sjonny op 18-04-2015 15:01 ]

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admini-strator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 21:31
Kan het zijn dat mijn MotoG 2013 nog geen lollipop update heeft gekregen? Ik zie berichten uit eind 2014 over updates, maar ik heb nog niets ontvangen.
Ik heb wel al een motorola programma geupdate een week of 4 geleden waarbij stond dat dat noodzakelijk was om de lollipop upgrade te krijgen, maar tot nu toe nog niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
admini-strator schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:17:
Kan het zijn dat mijn MotoG 2013 nog geen lollipop update heeft gekregen? Ik zie berichten uit eind 2014 over updates, maar ik heb nog niets ontvangen.
Ik heb wel al een motorola programma geupdate een week of 4 geleden waarbij stond dat dat noodzakelijk was om de lollipop upgrade te krijgen, maar tot nu toe nog niets....
Ik heb dus ook nog geen update gehad. Erg vervelend want mijn telefoon is wel aan een update toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
admini-strator schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:17:
Motorola slaat 5.0.2 over voor oudere Moto G en E toestellen, ze brengen meteen 5.1 uit voor alle Motorola X, G en E uit.

Ik gok dat het ergens in of voor de zomer gaat gebeuren, aangezien dat de meest gehoorde periode is.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 18-04-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Mizgala28 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:45:
[...]

Motorola slaat 5.0.2 over voor oudere Moto G en E toestellen, ze brengen meteen 5.1 uit voor alle Motorola X, G en E uit.

Ik gok dat het ergens in of voor de zomer gaat gebeuren, aangezien dat de meest gehoorde periode is.
Misschien zelfs deze maand nog, de soaktest is deze week al geweest en als dat goed gaat, kan het snel gaan..
https://plus.google.com/1...6858522/posts/Ymyt2Bc6fg8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 20:59
Mizgala28 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:45:
[...]

Niet helemaal correct. Er zijn hier genoeg mensen met een Moto G 2013 die op 5.0.2 draaien, waaronder ik (XT1032 Falcon_reteu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Card Nox schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:40:
[...]

Niet helemaal correct. Er zijn hier genoeg mensen met een Moto G 2013 die op 5.0.2 draaien, waaronder ik (XT1032 Falcon_reteu).
Ja, het 4G-model (oa de xt1039) gaat direct naar 5.1. Andere modellen hebben wel 5.0.2 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
acoster schreef op zondag 19 april 2015 @ 08:22:
[...]

Misschien zelfs deze maand nog, de soaktest is deze week al geweest en als dat goed gaat, kan het snel gaan..
https://plus.google.com/1...6858522/posts/Ymyt2Bc6fg8
Dat wist ook dus niet, hopelijk heb je gelijk want 5.1 zou wel leuk zijn op mijn Moto E (2015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:30
Ik heb de Moto G (1st gen) 4G (xt1039), en problemen met ghost touches op het touchscreen.

Ruim een maand geleden deze telefoon gekocht en direct rare problemen met het touchscreen. Regelmatig last van ghost touches - met name aan de bovenkant van het scherm registreerde het appraat tientallen touches per seconde (gechecked foor touch display aan te zetten in developer mode). Dit deel van het scherm was ook maar gematigd responsive.

Bij Media Markt werd dit toestel als DOA beschouwd en kreeg ik een nieuwe mee. Dit probleem is de eerste maand niet meer voorgekomen, maar de laatste twee weken komt het sporadische weer voor - dus ik vrees voor het ergste.

Heeft iemand anders dit probleem, een mogelijke oplossing, of heb ik gewoon 2 keer op rij ongeluk met hetzelfde toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben onlangs naar CM12.1 overgeschakeld (van CM12) en op mijn beide apparaten ben ik swipe kwijt (toetsenbord). Mensen met dezelfde ervaring? Of mensen die het opgelost hebben?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
SkullboX schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:32:
Ik heb de Moto G (1st gen) 4G (xt1039), en problemen met ghost touches op het touchscreen.

Ruim een maand geleden deze telefoon gekocht en direct rare problemen met het touchscreen. Regelmatig last van ghost touches - met name aan de bovenkant van het scherm registreerde het appraat tientallen touches per seconde (gechecked foor touch display aan te zetten in developer mode). Dit deel van het scherm was ook maar gematigd responsive.

Bij Media Markt werd dit toestel als DOA beschouwd en kreeg ik een nieuwe mee. Dit probleem is de eerste maand niet meer voorgekomen, maar de laatste twee weken komt het sporadische weer voor - dus ik vrees voor het ergste.

Heeft iemand anders dit probleem, een mogelijke oplossing, of heb ik gewoon 2 keer op rij ongeluk met hetzelfde toestel?
Ik heb er nog nooit last van gehad (ook een xt1039). Net nog even de overlay aangezet, ook niks.
Het lijkt er dus op dat je twee keer achterelkaar een slecht toestel hebt meegekregen. Zelfde MediaMarkt zou misschien zelfde batch toestellen kunnen zijn?

Misschien vragen of ie de volgende keer de achterste van de plank wil pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkey
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09-2020
Sinds een week heb ik ook last van responsieve missers. Mijn scherm reageert niet als ik een oproep wil beantwoorden wat erop neerkomt dat ik degene daarna zelf maar bel.
Ook de notificaties bovenin beeld (bijv. van whatsapp) kunnen niet worden geopend als ik erop klik.

Nu heb ik mijn toestel al eens laten repareren omdat het scherm in camera modus was uitgevallen (met de flitser nog aan). Nadat de telefoon helemaal was uitgevallen, kon ik 'm niet meer opstarten (ook niet via Recovery Mode). Na de reparatie deed ie het weer naar behoren, tot een week geleden dus.
De reparatie viel destijds nog onder de garantie, dat is dit keer niet het geval :-(

Ik heb mijn toestel in oktober gekocht en in januari is ie gerepareerd. Is dit normaal?
Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen is?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mijn fake cheapo Otterbox plus screenprotector uit China is binnen, past precies. Geeft een al dan niet terecht gevoel van veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:46
Sinds vorige week een Moto G 4G gekocht, werkt top.
Ik gebruik hem als 2de/reservetoestel, tot mijn verbazing zat er geen oplader bij, alleen een kabeltje. Ik had ooit bij de Makro een 2 in 1 ladersetje gekocht bij de Makro van het merk Difrnce. Hij laad er goed mee op, toch twijfel ik w.b.t. de veiligheid. Is zo'n Difrnce (thuis)lader te vetrouwen, je zou denken van wel omdat ze het bij de makro verkopen. Of is het noodzakelijk ten behoeve van mijn en mijn moto G's veiligheid noodzakelijk om een lader van een merk als Belkin oid te kopen? Ik heb overigens eventueel ook een lader van de Galaxy Ace 2 liggen, die kan 0,7 A leveren, wat opzich prima zou moeten zijn. Om deze Difrnce lader gaat het. http://www.difrnce.nl/wp-...DIRFNCEDC1150-924x715.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door dennis_rsb op 21-04-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Laders doen het of doen het niet. Soms gaan ze stuk of worden ze erg warm. Heb echter nog nooit gehoord van een lader die een foon kapotmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:02
henkey schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:02:
De reparatie viel destijds nog onder de garantie, dat is dit keer niet het geval :-(

Ik heb mijn toestel in oktober gekocht en in januari is ie gerepareerd. Is dit normaal?
Heb je echt geen garantie meer? Zelfs al heb je de telefoon in oktober 2013 gekocht dan heb je toch nog tot oktober van dit jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ceejay schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:15:
Laders doen het of doen het niet. Soms gaan ze stuk of worden ze erg warm. Heb echter nog nooit gehoord van een lader die een foon kapotmaakt
En laders die ontploffen? Of is dit niet bij laders die in NL verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
dennis_rsb schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:20:
[...]

En laders die ontploffen? Of is dit niet bij laders die in NL verkocht worden.
Volgens mij is dat net zo'n verhaal als met accu's. Ja, ze kunnen ontploffen, maar nee het gebeurt praktisch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ontploffen? Dat lijkt me minder leuk, hoe moet je dat voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
ksborg schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:51:
[...]

Volgens mij is dat net zo'n verhaal als met accu's. Ja, ze kunnen ontploffen, maar nee het gebeurt praktisch nooit.
Dus in principe kan ik gewoon deze difrnce lader gebruiken en is het onnodig om een merk als Belkin te halen? Begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 03-10 23:09
dennis_rsb schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:58:
[...]

Dus in principe kan ik gewoon deze difrnce lader gebruiken en is het onnodig om een merk als Belkin te halen? Begrijp ik dat goed?
Ik gebruik diezelfde lader al een paar jaar, en heb er nooit problemen mee gehad. Ooit bij de Mediamarkt gekocht.

[ Voor 53% gewijzigd door antidote op 22-04-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ceejay schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:52:
Ontploffen? Dat lijkt me minder leuk, hoe moet je dat voor elkaar krijgen?
Een Nokia telefoon kopen van "vroegah". Hier op 't werk ligt nog wel ergens zo'n helemaal bol staande Nokia accu.

http://www.zdnet.com/arti...eries-at-risk-to-explode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
ksborg schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:43:
[...]

Een Nokia telefoon kopen van "vroegah". Hier op 't werk ligt nog wel ergens zo'n helemaal bol staande Nokia accu.

http://www.zdnet.com/arti...eries-at-risk-to-explode/
Heftig! Daar kun je leuke experimenten mee doen. Staat trouwens wel in dat artikel dat Nokia zegt risk of overheating en ZDNet noemt dat ineens ontploffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
Graag discussies over accu's en laders voortzetten in het https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1577005 forum

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkullboX schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:32:

Ik heb precies hetzelfde gehad; zie mijn post van november http://gathering.tweakers...message/43295466#43295466

Tot twee keer toe een toestel terug moeten brengen naar CoolBlue. Beide keren kreeg ik direct een nieuwe mee. Het laatste toestel vertoonde geen problemen en werkt perfect. Driemaal is scheeprecht zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 12:33
Iemand al een OTA gehad voor de XT1039 naar Lollipop? Deze schijnt al gesoak-test te zijn...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
RatedR schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:33:
Iemand al een OTA gehad voor de XT1039 naar Lollipop? Deze schijnt al gesoak-test te zijn...!
De melding van die soak test staat een paar posts hierboven, als iemand een ota naar lollipop op een xt1039 heeft staat het hier denk ik een paar seconden later, het heeft geen zin dus om dat elke paar dagen te vragen :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Voor de mensen die hier interesse in hebben. De Europese stock firmware image voor de XT1032 (Moto G 2013) is nu ook beschikbaar: http://forum.xda-develope...?p=60274329&postcount=630

Ik gebruikte eerst nog de KitKat bootloader en had via een custom recovery een Braziliaanse Lollipop versie geflasht. Gisteren heb ik maar de eerdergenoemde Europese stock firmware image geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
En hoe bevalt ie? Ik ga hem niet rooten voor die paar dagen en al mijn instellingen kwijt :)

Edit: Man ik dacht dat je 5.1 bedoelde. Je link verwijst naar 5.02, die draai ik al weken.

[ Voor 33% gewijzigd door Ceejay op 24-04-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Ceejay schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:48:
En hoe bevalt ie? Ik ga hem niet rooten voor die paar dagen en al mijn instellingen kwijt :)

Edit: Man ik dacht dat je 5.1 bedoelde. Je link verwijst naar 5.02, die draai ik al weken.
Ja, sorry voor de verwarring. Je kon ook al via OTA naar 5.0.2 upgraden, of bijvoorbeeld de Braziliaanse versie flashen. Nu is het ook mogelijk om de volledige Europese firmware te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Wellicht een heel domme vraag:

Ik heb een bluetooth remote gekocht om op afstand foto's te kunnen maken via bluetooth. Volgens de handleiding is het een kwestie van aansluiten via bluetooth en het werkt. Bij mij werkte het niet omdat ik de volume knop niet als shutter had ingesteld.
Nu heb ik iets stoms gedaan en de applicatie beheer verwijderd. Dit was een pagina die kwam elke keer als ik de remote aanzet. En ik kan het niet meer terugvinden.
Waar kan ik de instellingen vinden om te zorgen dat ik de remote weer werkend krijgt?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48
Sinds twee maanden ben ik ook eigenaar van de Moto G2, prima toestel voor zijn prijs, echter ...
zijn er hier mensen die ook belachelijk veel dataverkeer hebben met de Moto G2 ?

Ik heb een vodafone abonnement en als ik op mijn telefoon 30 mb verbruik heb is dit bij vf 300 mb.
Bij analyse blijkt dit bijna geheel toe te rekenen aan 10 kb sessies elke 10 seconden dat mijn dataverbinding aan staat, 3600 pagina's met 100 sessies de afgelopen maand in de overzichten (en dan heb ik mijn data nog heel vaak uitstaan).
Vodafone zegt toestelfout en motorola zegt vodafone fout, en ondertussen lopen de rekeningen volledig uit de hand.
Dus hebben meer mensen veel dataverkeer en/of onverklaarbaar veel 10Kb sessies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mitch schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:47:
Sinds twee maanden ben ik ook eigenaar van de Moto G2, prima toestel voor zijn prijs, echter ...
zijn er hier mensen die ook belachelijk veel dataverkeer hebben met de Moto G2 ?

Ik heb een vodafone abonnement en als ik op mijn telefoon 30 mb verbruik heb is dit bij vf 300 mb.
Bij analyse blijkt dit bijna geheel toe te rekenen aan 10 kb sessies elke 10 seconden dat mijn dataverbinding aan staat, 3600 pagina's met 100 sessies de afgelopen maand in de overzichten (en dan heb ik mijn data nog heel vaak uitstaan).
Vodafone zegt toestelfout en motorola zegt vodafone fout, en ondertussen lopen de rekeningen volledig uit de hand.
Dus hebben meer mensen veel dataverkeer en/of onverklaarbaar veel 10Kb sessies ?
Dé reden dat ik alleen buitenhuis data aanzet en thuis uit, paar keer meegemaakt dat de telefoon stiekem thuis op mobiele data ging.

Overigens, als data aan is heb ik de door jouw genoemde probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 03-10 23:09
Kan het een app zijn die op hol geslagen is?
In mijn ervaring komt de meting van het toestel goed overeen met die van de provider. Met de limiet dataverbruik op 1 mb onder de grootte van de databundel, heb ik nooit verbruik buiten de bundel gehad. Dit met de Moto g 2013 en sinds januari de 2014 dual sim, provider Simyo. Afgelopen maand heb ik een Vodafone prepaid kaartje als tweede sim gebruikt, ook daar geen verschillen tussen gegevensverbruik in Android en My Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:45

Hier ook Een MOTO G2 (zonder 4G) en vodafone abbo. Mij komt dit niet bekend voor! Sterker nog, soms zegt mijn telefoon dat ik meer heb verbruikt met mobiele data dan dat my vodafone aangeeft. (ligt niet aan het verschil in bijwerken van vodafone, ook als ik rekeningen controleer zegt mijn telefoon bijna elke maand dat ik meer heb verbruikt dan vodafone ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03

Hier ook dezelfde ervaring maar dan met Youfone. Een factuur van 96 pagina's met heel veel kleine data pakketjes net als boven beschreven. Leverde een rekening van 314 euro op voor meerverbruik boven de 1 GB per maand.. (Nu wél een datalimiet ingesteld). Ik kan niet achterhalen waar het verbruik vandaan komt en de provider mag me geen info geven vanwege de privacy wetten.

In het verleden heb ik veel met chinese telefoons lopen klooien zonder problemen, heb ik een keer een "officieel" merk met een officiele, niet geroote, android versie; krijg je dit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
gijsemans schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:45:
[...]

Hier ook dezelfde ervaring maar dan met Youfone. Een factuur van 96 pagina's met heel veel kleine data pakketjes net als boven beschreven. Leverde een rekening van 314 euro op voor meerverbruik boven de 1 GB per maand.. (Nu wél een datalimiet ingesteld). Ik kan niet achterhalen waar het verbruik vandaan komt en de provider mag me geen info geven vanwege de privacy wetten.

In het verleden heb ik veel met chinese telefoons lopen klooien zonder problemen, heb ik een keer een "officieel" merk met een officiele, niet geroote, android versie; krijg je dit. 8)7
Het klinkt meer als een app dan als het toestel, zeker gezien het feit dat er verder bijna niemand last van heeft. Heb je er nog steeds last van?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Pagina: 1 ... 47 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.