Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:53
Is inderdaad een mooi ding, maar wel weer wat breed voor een 5 inch scherm.
Mijn huidige telefoon is 69 mm, dat gaat maar net aan met 1 hand. Deze sony is al weer 72,6 mm.
Jiayu heeft telefoon met 4,7" scherm van 65 mm breed. Dat formaat zou perfect zijn!
Deadsy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Sony komt binnenkort met de m4 welke een mooi design en specs heeft. Naast uiteraard 4g en dual sim.
Hij zal wel wat meer kosten, 299€ op het moment maar dit zal denk ik nog een paar tientjes zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 22:45
decat schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:54:
Weet er iemand hoe je die updatemelding op een Moto G 2013 uitschakelen kan?
Wij zouden liever niet naar LP upgraden en krijgen nu telkens die vervelende melding. :)
Natuurlijk ieder zijn keus en die moet gerespecteerd worden, maar waarom zou je liever niet naar Android 5.0.2 willen upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
decat schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:54:
Weet er iemand hoe je die updatemelding op een Moto G 2013 uitschakelen kan?
Wij zouden liever niet naar LP upgraden en krijgen nu telkens die vervelende melding. :)
Je kan proberen om de 'Motorola Update-service' uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Ik heb twee tablets(Samsung en Asus) die in een harde hoes zitten die je kan open en dicht klappen.
Wanneer ik de hoes openklap gaat het scherm aan(uit standby), wanneer ik de hoes dichtklap gaat het scherm uit.(in standby)
Bij mijn Moto G lukt dit niet is dit normaal of kan dit aangepast worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ook nog even een ander vraagje betreft de Moto G en Moto G.
Ik hoor dat met Adroid 5 je het scherm ook kan aanzetten door 2x op het scherm te tikken.
Heeft hier iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
karine1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:30:
Ik heb twee tablets(Samsung en Asus) die in een harde hoes zitten die je kan open en dicht klappen.
Wanneer ik de hoes openklap gaat het scherm aan(uit standby), wanneer ik de hoes dichtklap gaat het scherm uit.(in standby)
Bij mijn Moto G lukt dit niet is dit normaal of kan dit aangepast worden ?
Daar zit een speciale sensor in het scherm bedoeld voor het registreren van een open of dichtgeklapte cover, dat heeft de Moto G niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44
Bij mijn moto G lte werkt dat anders prima icm originele flip cover..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

easyriider schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:50:
[...]

Daar zit een speciale sensor in het scherm bedoeld voor het registreren van een open of dichtgeklapte cover, dat heeft de Moto G niet.
Moto G heeft die ook (iig XT1039). Motorola flipshell heeft in ieder geval open/dichtklap scherm aan/uit functionaliteit als ik zo rondkijk.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:22:
[...]
Natuurlijk ieder zijn keus en die moet gerespecteerd worden, maar waarom zou je liever niet naar Android 5.0.2 willen upgraden?
1. Extra schuif die je moet geven voordat je je unlock-patroon ziet.

2. Stille modus ontbreekt. Kan je wel met prioriteiten gaan werken maar dat vind ik wel omslachtiger. Ook zie ik dan minder snel wat er nou precies is ingesteld. Eerst had ik daar een mooie widget met toggles van ZDbox voor, maar die is natuurlijk niet meer compatible omdat de prioriteiten anders werken. Dus ook minder gebruiksvriendelijk in mijn ogen. Kan je wel zeggen dat hier omheen te werken is, en dat het persoonlijk is, maar ik ervaar dit dus duidelijk merkbaar slechter dan voorheen. Maar ze hebben erg veel klachten gehad en bij 5.1 gaan ze gewoon weer -heel logisch- een simpele geluid aan/uit knop maken, zeggen ze.

3. De 3 icoontjes onderin (driehoekje, balletje, vierkantje) zijn erg lelijk en veel minder duidelijk dan hoe het was.

Het went allemaal wel maar ik merk toch nog steeds irritatie bij mezelf. Het was goed maar deze 3 dingen zijn nu omslachtig en minder gebruiksvriendelijk. Ik wacht nog even op 5.1 en anders ga ik weer terug naar factory OS versie en met updaten van OS 'uit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdbruin schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:12:
[...]
Werkt ook gewoon zonder GPS op basis van de WiFi en netwerk lokatie.
Okee, ik zit er nu voor. Om via 'Instellingen' > 'Beveiliging' > 'Smart Lock' in te komen moet ik toch echt eerst GPS aan zetten. Wellicht kan het later zonder.

Als ik mijn Wifi wil toevoegen, dus een 'veilig apparaat toevoegen', dan gebeurt er niets. Mijn scherm blijft blanco. Wifi wordt ook niet genoemd, alleen Bluetooth en NFC. Ik zou denken dat Wifi hier ook thuishoort.

Of heb jij bij 'Veilige Plaatsen' bij 'Thuis' je adres erin gezet, dus straatnaam, huisnummer en plaats? Op zich zet ik liever mijn huis er niet in, want als ik mijn telefoon verlies en iemand loopt naar mijn adres kan ie dus zonder unlocken mijn telefoon bedienen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Is er ook iemand op de hoogte van het 2x tikken op het scherm om de telefoon aan te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

karine1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:31:
Is er ook iemand op de hoogte van het 2x tikken op het scherm om de telefoon aan te zetten ?
Dit is mij enkel bekend bij LG toestellen. Knock on (knock mode) heet dat

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

karine1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:31:
Kan, maar daar heb je een andere kernel en een app voor nodig. De phantom kernel maakt dit mogelijk geloof ik. Ik heb er een poosje naar gezocht en dit was volgens mij de meest informatieve link. Ik heb het alleen zelf nooit getest: http://www.xposedgeek.net...t-s2s-dt2w-on-moto-g.html

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
IK las ergens dat dit nu via lollipop ook beschikbaar was voor meerdere toestellen.
http://androidnewreddit.t...droid-lollipop-for-select

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:23
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:15:
[...]

Of heb jij bij 'Veilige Plaatsen' bij 'Thuis' je adres erin gezet, dus straatnaam, huisnummer en plaats? Op zich zet ik liever mijn huis er niet in, want als ik mijn telefoon verlies en iemand loopt naar mijn adres kan ie dus zonder unlocken mijn telefoon bedienen. ;)
Dat kan niet gezien worden zonder eerst te unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-02-2022
RicoK schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:22:
[...]

zie reply Slingeraap2. Het is de moeite niet om te upgraden. Mijn Nexus 5 draait ook nog steeds op KitKat.
acoster schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:40:
[...]

Je kan proberen om de 'Motorola Update-service' uit te schakelen.
Ga ik proberen, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 03-10 11:43
In afwachting op 5.0 voor de moto G 4g XT1039 wil ik toch gaan root-en en XPosed gaan proberen. Omdat ik tegen beter weten in, niet meteen de bootloader had unlocked toen ik hem kocht, heb ik nu een probleem.
Ik heb er namelijk al zo lang mee gewerkt, dat ik geen zin heb om alle instellingen van alle apps opnieuw te doen, maar ik ga alle instellingen kwijtraken als ik nu de bootloader unlock.

Heeft er iemand ervaring met Helium-backup op de XT1039 (de oude g 4g)? Het lukt me om het te installeren, te activeren, en een backup te maken, maar op de wiki van heliumbackup staat dat hij niet werkt met motorola toestellen.
Nu ben ik dus bang dat het terugzetten straks niet meer lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
pven schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:49:
Daar zit ik uiteraard al te kijken. De huidige status is dat adb het device niet kan vinden. :'(

Ik ga verder op XDA.
Oei, nou meestal valt er wel eer te behalen aan het unbricken. Hoe lang het gaat duren is een ander verhaal. Ben afgelopen maand een hele dag ermee kwijt geweest met mijn oude Transformer tablet.
Laatste opmerking: Zolang je in je bootloader kunt komen moet er iets te regelen zijn. Ik vermoed dat je een Moto G zonder microsd slot hebt anders had je het al gefixed denk ik, maar toch veel succes!

[ Voor 18% gewijzigd door Ceejay op 23-03-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 03-10 11:43
MaffeMaarten schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:01:
In afwachting op 5.0 voor de moto G 4g XT1039 wil ik toch gaan root-en en XPosed gaan proberen. Omdat ik tegen beter weten in, niet meteen de bootloader had unlocked toen ik hem kocht, heb ik nu een probleem.
Ik heb er namelijk al zo lang mee gewerkt, dat ik geen zin heb om alle instellingen van alle apps opnieuw te doen, maar ik ga alle instellingen kwijtraken als ik nu de bootloader unlock.

Heeft er iemand ervaring met Helium-backup op de XT1039 (de oude g 4g)? Het lukt me om het te installeren, te activeren, en een backup te maken, maar op de wiki van heliumbackup staat dat hij niet werkt met motorola toestellen.
Nu ben ik dus bang dat het terugzetten straks niet meer lukt...
Hmm toch gedaan, rooten is goed gegaan maar het backuppen mbv Helium is maar half gelukt. Ik ben nog aan het uitvinden welke apps wel en niet gelukt zijn, maar zeker niet alles wat ik gebackupped had.

Ohw well, de balangrijkste dingen had ik toch wel appart een backup van gemaakt, ben weer een avondje zoet met instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 17:56
Nadat mijn Huawei g615 is gevallen en een kapot scherm heeft zat ik te kijken naar een nieuwe phone moto g 2014 leek me wel interessant. Nu heb ik een vraagje starten apps zoals whatsapp youtube snel op ? en sluiten apps vaak door de 1gb ram? Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
GMavak schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:55:
Nadat mijn Huawei g615 is gevallen en een kapot scherm heeft zat ik te kijken naar een nieuwe phone moto g 2014 leek me wel interessant. Nu heb ik een vraagje starten apps zoals whatsapp youtube snel op ? en sluiten apps vaak door de 1gb ram? Dankje
Als iOS-, maar voormalig Android gebruiker, volg ik Android en de Moto G 2nd Gen van mijn vrouw nog steeds op de voet. Zo nu en dan pak ik de Moto G wel eens op en ik kan jouw vraag aangaande het snel opstarten van de apps die jij noemt bevestigen en het sluiten van apps ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:02
GMavak schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:55:
Ik heb zelf de Moto G 1ste Gen 4G al een aantal maanden en hier sluiten de apps toch best vaak.
Als ik spotify heb lopen en daarnaast chrome gebruik sluit het hele zaakje soms af, als ik de facebook app gebruik dan is het gelijk afgelopen met alles wat daarnaast draait.

Overigens is dit niet zo als ik het toestel elke ochtend even herstart, maar dit hoort natuurlijk niet.
Kan je dit model iig niet aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Hmm nu zit ik toch met gemengde gevoelens heb zelf ook nu een 1gb device en daar sluiten apps ook redelijk vaak maar dacht dat het na kitkat beter zou zijn(draai nu 4.2.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
GMavak schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:21:
Hmm nu zit ik toch met gemengde gevoelens heb zelf ook nu een 1gb device en daar sluiten apps ook redelijk vaak maar dacht dat het na kitkat beter zou zijn(draai nu 4.2.2)
Mijn vorige toestel was ook een Huawei G615 en nu heb ik een Moto G 2014. Ik moet zeggen een wereld van verschil. De Moto G is veel sneller dan de Huawei. Beide toestellen zijn geroot en draaien custom roms (stock based) en Xposed framework. Mocht je niet thuis zijn in rooten etc, de Moto G draait naar mijn mening stock ook prima. De Moto G 2014 draait al lollipop wanneer je hem koopt nu zag ik laatst bij Mediamarkt.
Mijne draait nu ook lollipop en daar ben ik wel tevreden over. Het ziet er naar mijn mening wel fraai uit en draait soepeltjes. Ik ben geen multitasker dus over het geheugen gebruik kan ik niet veel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
GMavak schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:21:
Op zich is het geen probleem, maar het ligt uiteraard ook aan hoe je de telefoon gebruikt en waarvoor. Ik heb zelf nooit last van apps die afsluiten en opstarten gaat prima.
Ik zet mijn telefoon 's nachts altijd uit en leg hem aan de oplader, dus elke morgen een verse start.
Bij mij blijft Google Music of Spotify gewoon door streamen als ik Facebook open of een spelletje speel.

En uiteraard moet je de Moto G niet gaan vergelijken met een Samsung S6 of welk topmodel dan ook. Als je een goedkoper toestel zoekt, zal je altijd concessies moeten doen. Het hangt dan van je persoonlijke voorkeuren af of een toestel voldoet of niet. De Moto G heeft zich zeker bewezen als een toestel waarvoor je waar voor je geld krijgt en wordt niet voor niets in vele test als beste 'low budget' telefoon genoemd en zalf de strijd aan kan met menig 'mid-range'-toestel.

Dus... over het algemeen denk ik dat het afsluiten van de apps best mee zal vallen, 5.0 gaat zo wie zo beter om met het geheugen dan 4.2.2. En ook zullen de apps goed opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
acoster schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:19:
[...]

Op zich is het geen probleem, maar het ligt uiteraard ook aan hoe je de telefoon gebruikt en waarvoor. Ik heb zelf nooit last van apps die afsluiten en opstarten gaat prima.
Ik zet mijn telefoon 's nachts altijd uit en leg hem aan de oplader, dus elke morgen een verse start.
Bij mij blijft Google Music of Spotify gewoon door streamen als ik Facebook open of een spelletje speel.

En uiteraard moet je de Moto G niet gaan vergelijken met een Samsung S6 of welk topmodel dan ook. Als je een goedkoper toestel zoekt, zal je altijd concessies moeten doen. Het hangt dan van je persoonlijke voorkeuren af of een toestel voldoet of niet. De Moto G heeft zich zeker bewezen als een toestel waarvoor je waar voor je geld krijgt en wordt niet voor niets in vele test als beste 'low budget' telefoon genoemd en zalf de strijd aan kan met menig 'mid-range'-toestel.

Dus... over het algemeen denk ik dat het afsluiten van de apps best mee zal vallen, 5.0 gaat zo wie zo beter om met het geheugen dan 4.2.2. En ook zullen de apps goed opstarten.
Bedankt voor je comment ik denk dat het deze moto g gaat worden mijn dank is groot voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Videopac

Rommelt wat aan.

Freakie1NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:43:
Gisteren avond geupdate, moet nog flink er mee kloten dus ervaringen kan ik nog niet delen. Wat ik nu echter op dit moment even irritant vind is dat mijn start scherm mijn agenda niet meer kan weergeven (er is geen ruimte op het startscherm melding, terwijl deze leeg is).

Tevens doet een whatsapp bericht mijn telefoon trillen terwijl ik dit in Whatsapp uit heb staan.

Weet iemand hier oplossingen voor.
Ik heb hetzelfde met tweetcast. Ik wil gewoon niet dat mijn telefoon trilt en dat was ook zo voor de 5.0 upgrade. Waar is de instelling waarmee ik in 1x al het trillen uit kan zetten?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:13
Smartlock werkt hier niet zonder problemen.
Er zijn hier drie 2nd gen's in huis. Bij 1 heeft smart lock nog niet gewerkt, bij een andere werkt het de ene keer wel de andere niet. Bij de derde zijn er nog geen problemen geweest.

Alle drie zijn ze met een pin vergrendeld (geen simlock). Er wordt netjes aangegeven dat ze thuis zijn dmv het huisje in het notificatie scherm.
Bij beveiliging>smart lock>is de veilige plaats dezelfde

Assist: Zeg het eens is aangevinkt.

Iemand een oplossing? Google helpt helaas ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Ik heb het adres van mijn buren toe moeten voegen bij 2nd gen Moto X, daar was ik volgens Google Maps namelijk ook, werkt sindsdien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik heb sinds 2 weken een moto E model 2015 voor mijn dochter gekocht.(android 5.0)
Nu heb ik ze vandaag voor de derde maal opgebeld en was ze weer niet bereikbaar. Ik kreeg telkens direct een stem te horen dat het nummer niet bereikbaar was. Wanneer ik dan met haar gesm naar hier bel lukt het ook niet. Wanneer ik dan de telefoon herstart werkt alles wel.
Moet ik de telefoon terugsturen of is dit op te lossen ? (met een gsm die niet bereikbaar is ben ik niets natuurlijk)
De gsm heeft 4 blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karine1 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:58:
Ik heb sinds 2 weken een moto E model 2015 voor mijn dochter gekocht.(android 5.0)
Nu heb ik ze vandaag voor de derde maal opgebeld en was ze weer niet bereikbaar. Ik kreeg telkens direct een stem te horen dat het nummer niet bereikbaar was. Wanneer ik dan met haar gesm naar hier bel lukt het ook niet. Wanneer ik dan de telefoon herstart werkt alles wel.
Moet ik de telefoon terugsturen of is dit op te lossen ? (met een gsm die niet bereikbaar is ben ik niets natuurlijk)
De gsm heeft 4 blokjes.
Ik heb ook zoiets vreemds als ik mijn ouders probeer te bellen. Als ik die probeer te bellen, of zij mij, wordt de eerste keer altijd de verbinding direct verbroken. Daarna lukt het wel gewoon. Heel vreemd. Eerst zat ik bij Vodafone, nu bij T-Mobile (HollandsNieuwe). Zij bij T-Mobile. Altijd al zo geweest. Ik heb er maar mee leren leven. Maar snappen doe ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar uur na de update naar Lollipop meldde ik hier dat ik de update nogal een ramp vond (om 3 redenen). Toen werd ik hier door sommige mensen wat weggelachen. Maar ik erger me hoe langer hoe meer aan die update.

Dus ik zou graag terug gaan naar de update voor Lollipop. Maar als ik een factory reset doe dan heb ik natuurlijk niet de voorlaatste versie. En als ik dan wil updaten gaat ie natuurlijk direct naar Lollipop. Weet iemand hoe ik 1 versie terug kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:18:
[...]

Eerst zat ik bij Vodafone, nu bij T-Mobile (HollandsNieuwe).
Hollands Nieuwe maakt gebruik van het netwerk van Vodafone, zie http://www.hollandsnieuwe.nl/over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:21:
Een paar uur na de update naar Lollipop meldde ik hier dat ik de update nogal een ramp vond (om 3 redenen). Toen werd ik hier door sommige mensen wat weggelachen. Maar ik erger me hoe langer hoe meer aan die update.

Dus ik zou graag terug gaan naar de update voor Lollipop. Maar als ik een factory reset doe dan heb ik natuurlijk niet de voorlaatste versie. En als ik dan wil updaten gaat ie natuurlijk direct naar Lollipop. Weet iemand hoe ik 1 versie terug kan?
http://forum.xda-develope...-to-kitkat-4-4-4-t2942161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Voor mij is het probleem dat ik gewoon niet weet of ik mijn dochter kan bereiken of niet. Aan de telefoon zelf kan je dat niet zien. Een gsm dient toch om bereikbaar te zijn dus voor mij is hij op deze manier waardeloos.
Ik heb een mail naar Motorola gestuurd zal kijken wat zij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
karine1 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 07:53:
Voor mij is het probleem dat ik gewoon niet weet of ik mijn dochter kan bereiken of niet. Aan de telefoon zelf kan je dat niet zien. Een gsm dient toch om bereikbaar te zijn dus voor mij is hij op deze manier waardeloos.
Ik heb een mail naar Motorola gestuurd zal kijken wat zij zeggen.
Doe de simkaart in een andere telefoon en kijk of je dan ook nog problemen hebt. Als dat niet het geval is, ligt het aan de telefoon en anders aan de sim.
Telefoon ter reparatie aanbieden waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hey

Ik heb een motorola moto g waarvan de wifi niet zo goed werkt, hoe kan ik dit fixen? Draait op android 5.0.2 , heb dit al heel lang , toestel gekocht via amazon in juli 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik gebruik een 2014 Moto G 4G in de auto als navigatie, en tegelijkertijd laadt de batterij op via een onboard usb port.
Is het normaal dat de batterij dan nog langzaam leeg loopt? Startende met een volle batterij schakelt na ongeveer 2 uur gebruik het toestel zich uit.

Gebruik ik mogelijk een verkeerde usb kabel of geeft de onboard usb port onvoldoende stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Dat laatste waarschijnlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
@sloth En heb je ook gekeken wat ie doet bij de accu? 2 uur is nogal behoorlijk kort daar moet iets anders hard meedoen.

Locatie in de tussentijd op alleen apparaat gezet en niet op grote nauwkeurigheid? Helpt ook iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
sloth schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:46:
Ik gebruik een 2014 Moto G 4G in de auto als navigatie, en tegelijkertijd laadt de batterij op via een onboard usb port.
Is het normaal dat de batterij dan nog langzaam leeg loopt? Startende met een volle batterij schakelt na ongeveer 2 uur gebruik het toestel zich uit.

Gebruik ik mogelijk een verkeerde usb kabel of geeft de onboard usb port onvoldoende stroom?
Hoe sterk is de oplader?
Er worden vrij veel auto opladers verkocht die gewoon bizar zwak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Kaya10 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:38:
Hey

Ik heb een motorola moto g waarvan de wifi niet zo goed werkt, hoe kan ik dit fixen? Draait op android 5.0.2 , heb dit al heel lang , toestel gekocht via amazon in juli 2014
Dit is wel een wat vage omschrijving. Wat heb je er zelf al aan gedaan? Je bevindt je hier natuurlijk wel onder tweakers he?!?!......

Wat is het probleem nu eigenlijk? Is de snelheid langzaam? Valt de verbinding steeds weg?
Ervaar je het probleem op elk willekeurig wifi netwerk? Of alleen op je eigen thuis netwerk?

Wat voor een 5.0.2 draai je? Een customrom?

[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 28-03-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
sloth schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:46:

Gebruik je een autolader met usbpoort of gebruik je een usbpoort die al in de auto zit?
In dat laatste geval hoeft deze helemaal geen power te leveren, maar kan deze alleen bedoeld zijn om bijvoorbeeld een mp3 speler te lezen. Die je dan nog altijd moet bijladen via de autolader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ceejay schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:30:
@sloth En heb je ook gekeken wat ie doet bij de accu? 2 uur is nogal behoorlijk kort daar moet iets anders hard meedoen.

Locatie in de tussentijd op alleen apparaat gezet en niet op grote nauwkeurigheid? Helpt ook iets.
Toegegeven, ook GPS, Wifi, Bluetooth en auto-brightness zijn ingeschakeld.
Locatie stond op 'battery saving', ik ga nu testen met 'alleen apparaat'.
Deadsy schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:40:
[...]

Hoe sterk is de oplader?
Er worden vrij veel auto opladers verkocht die gewoon bizar zwak zijn.
Meer uitleg in de reactie hieronder :)
RicoK schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:25:
[...]

Gebruik je een autolader met usbpoort of gebruik je een usbpoort die al in de auto zit?
In dat laatste geval hoeft deze helemaal geen power te leveren, maar kan deze alleen bedoeld zijn om bijvoorbeeld een mp3 speler te lezen. Die je dan nog altijd moet bijladen via de autolader.
Het is een usbpoort die al in de auto zit. Geeft als het goed is wel gewoon stroom, want de batterij wordt opgeladen maar dan heel erg langzaam.
Daarom mijn vermoeden dat de usbpoort niet voldoende stroom geeft. Zijn er aan te raden usb kabels zodat dat als oorzaak kan uitgesloten worden?

Bedankt voor de reacties allemaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 28-03-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
sloth schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:00:
[...]

Het is een usbpoort die al in de auto zit. Geeft als het goed is wel gewoon stroom, want de batterij wordt opgeladen maar dan heel erg langzaam.
Daarom mijn vermoeden dat de usbpoort niet voldoende stroom geeft, maar zijn er aan te raden usb kabels zodat dat als oorzaak kan uitgesloten worden?

Bedankt voor de reacties allemaal :)
De kabel mag eigenlijk niets uitmaken. Of het moet een hele brakke kabel zijn die slecht contact maakt.

Staat er in de handleiding van je auto hoeveel mAh er uit de USB komt?
Want als daarin staat dat er slechts 500mAh uit de USB komt dan weet je direct wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:05
Ik heb net op mijn Moto G 1st gen de update naar 5.0.2 uitgevoerd. Alles ziet er slick uit maar ik loop ook tegen de geluidsinstellingen aan:

Hiervoor was het gewoon makkelijk: met Extended Settings selecteerde ik Silent/Vibrate/Both/All en had ik groepsnotificaties op Whatsapp altijd op 'stil', maar individuele gesprekken op tril.

Nu met de update vind ik het erg verwarrend en hoop ik dat iemand mij uit de brand kan helpen. Als ik het goed heb, dan is Priority Mode 'silent' voor alles, maar als ik Whatsapp berichten krijg, staan deze nog steeds op 'tril'.

Hoe kan ik weer terug naar mijn oude instellingen: alles op stil als ik dat wil. Tril als ik dat wil. Vind het erg verwarrend nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Het probleem ligt bij de telefoon.
Ik heb de simkaarten verwisseld en hij doet het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
RicoK schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:20:
[...]

Dit is wel een wat vage omschrijving. Wat heb je er zelf al aan gedaan? Je bevindt je hier natuurlijk wel onder tweakers he?!?!......

Wat is het probleem nu eigenlijk? Is de snelheid langzaam? Valt de verbinding steeds weg?
Ervaar je het probleem op elk willekeurig wifi netwerk? Of alleen op je eigen thuis netwerk?

Wat voor een 5.0.2 draai je? Een customrom?
Niet geroot dus originele rom.
Internet is zeer traag en valt soms weg.
Ook geprobeerd bij andere WiFi's zelfde verhaal. Geen probleem met andere toestellen op zelfde plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Kaya10 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:48:
[...]
Niet geroot dus originele rom.
Internet is zeer traag en valt soms weg.
Ook geprobeerd bij andere WiFi's zelfde verhaal. Geen probleem met andere toestellen op zelfde plaats
OK. Heb zojuist even een speedtest(.nl) gedraaid op de Moto G van mijn vrouw. De test resultaten kwamen keer op keer uit op rond de 20 Mbit/s door een betonnen vloer.

Had je jouw problemen niet voor de update naar 5.0.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:07
Ik zie 'Google Play serivices' en 'Android OS' steeds meer bovenaan mijn lijst met energieverbruikers komen te staan waar het met KK 4.4 altijd 'Screen' was.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 18:18
Ik zoek al 2 weken, maar denk dat de Moto G 2015 4G Dual SIM (liefst nog 16GB) gewoon niet naar de Benelux komt. Maar op andere sites (import) ook nog niet tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Card Nox schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:40:
Ik zie 'Google Play serivices' en 'Android OS' steeds meer bovenaan mijn lijst met energieverbruikers komen te staan waar het met KK 4.4 altijd 'Screen' was.

Hebben meer mensen dit?
Geen ervaring met kk maar deze twee staan hier ook bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
RicoK schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:28:
[...]

OK. Heb zojuist even een speedtest(.nl) gedraaid op de Moto G van mijn vrouw. De test resultaten kwamen keer op keer uit op rond de 20 Mbit/s door een betonnen vloer.

Had je jouw problemen niet voor de update naar 5.0.2?
Is altijd zo geweest.. Sinds Android 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
Afgelopen week heeft mijn moto g (2013) update gehad naar lollipop. Sindsdien valt de wifi verbinding weg als het scherm x tijd uit staat. Zodra ik mijn toestel weer uit de standby haal zie ik dat de wifi verbinding vrijwel direct weer terug komt. Heb al het een en ander nagekeken, de wifi instellingen staan ook goed (dus altijd wifi behouden) maar het probleem blijft helaas.

Zijn er meer mensen met dit probleem toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Die Lollipop geeft blijkbaar veel problemen wanneer ik dat zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
karine1 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:53:
Volgens mij valt dat wel mee. Er zijn mensen die problemen ondervinden, maar die zijn er ook die nog 4.4 draaien.
Er zijn er een aantal die sommige nieuwe functies of veranderingen niet waarderen, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Als je de update uitvoert en zorgt dat je een factory reset doet, dus schoon begint, gaat het over het algemeen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 10:36
Draait hier als een zonnetje. Geen enkel probleem.

Wel complete reset gedaan na de upgrade, dus helemaal blanco begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Zullen deze week de factory reset eens proberen dan, bedankt voor de info in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Kaya10 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:34:
[...]Is altijd zo geweest.. Sinds Android 4.3
Heb je hem al eens terug gezet naar de Fabrieksinstellingen?

Ik denk dat indien het 'euvel' zich dan nog blijft voordoen dat je garantie kunt gaan claimen. Indien mogelijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nee hoor, je leest vooral de problemen. De positieve ervaringen worden meestal niet vermeld. Dus dan LIJKT het zo.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:05
EdwardK123 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 06:06:
Ik heb net op mijn Moto G 1st gen de update naar 5.0.2 uitgevoerd. Alles ziet er slick uit maar ik loop ook tegen de geluidsinstellingen aan:

Hiervoor was het gewoon makkelijk: met Extended Settings selecteerde ik Silent/Vibrate/Both/All en had ik groepsnotificaties op Whatsapp altijd op 'stil', maar individuele gesprekken op tril.

Nu met de update vind ik het erg verwarrend en hoop ik dat iemand mij uit de brand kan helpen. Als ik het goed heb, dan is Priority Mode 'silent' voor alles, maar als ik Whatsapp berichten krijg, staan deze nog steeds op 'tril'.

Hoe kan ik weer terug naar mijn oude instellingen: alles op stil als ik dat wil. Tril als ik dat wil. Vind het erg verwarrend nu.
Heeft iemand wellicht een remedie tegen dit euvel? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Pinin schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:44:
[...]
Nee hoor, je leest vooral de problemen. De positieve ervaringen worden meestal niet vermeld. Dus dan LIJKT het zo.
Meestal worden op een forum/in een community de issues besproken. Hierdoor lijkt het inderdaad alsof er niets anders bestaat dan deze issues.

Android 5.0.2 op de Moto G 2nd Gen van mijn vrouw loopt ook probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Laatst online: 26-09 13:45
Ik heb hier ook geen problemen met 5.0.2. Heb mijn toestel sinds december en vond een Factory reset een beetje overbodig gezien mijn telefoon nog redelijk schoon was. Waar ik met 4.4 tegenaan liep was dat het home-screen moest "laden" als ik terugkeerde uit een app. Is bij 5.0.2 soms als ik veel apps tegelijk heb draaien, dus ik merk zeker verbetering.

offtopic: aankomend weekend de moto e 4g voor mijn zus instellen. Ben erg benieuwd naar het verschil tussen de moto g 2014 en moto e 4g 2015. Heb de moto e van 2014 ook in mijn handen gehad en die was merkzaam trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:07
jooproo, mijn schoon moeder heeft hem ook besteld op mijn aanraden. Binnenkort eens even gaan buurten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
RicoK schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Heb je hem al eens terug gezet naar de Fabrieksinstellingen?

Ik denk dat indien het 'euvel' zich dan nog blijft voordoen dat je garantie kunt gaan claimen. Indien mogelijk......
Moet hem dan terugsturen naar Amazon, ben eerst van plan om een vervanger ervoor te kopen een zte blade s6 of zte nubia z7 mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

''Die Lollipop geeft blijkbaar veel problemen wanneer ik dat zo lees''

naar mijn idee meer voordelen aan lollipop dan nadelen.. de batterij gaat nog langer mee dan eerst (dacht dat kan nooit) met meerdere apps tegelijk nog snel, dat was bij 4.4 niet.. alleen chrome duurt wat langer als ik er op druk, maar dat is ook echt het enige, als die eenmaal opstart, dan werkt het ook goed.. bij 4.4 wilde mijn toetsenbord wel eens niet voor de dag komen.. switchen tussen apps gaat naar mijn idee ook veel sneller.. ik heb iig liever lollipop dan kitkat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwardK123 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:28:
[...]
Nee helaas niet... Ik word hier ook gek van. Steeds irritanter vind ik het worden. Je ziet niet eens je ledje als je in de prio modus bent. Ik heb het idee dat ik veel meer mis nu. Eerst stond ie hier vaak in de stille modus, nu in prio. Doordat ik de LED niet meer zie knipperen, kijk ik er nauwelijks meer op. Wel lekker rustig en ik verdoe minder tijd met onzinberichtjes lezen. ;)

Voor wat betreft Whatsapp wat toch trilt: Zelf heb ik alle dingen zo'n beetje uit gezet in mijn prio modus. Dus ik merk niets van whatsapp trillingen dan. Maar misschien ligt het ook wel aan het feit dat ik alle notificaties op mijn startscherm ook heb uitgezet. Ook dat vond ik namelijk hoogst irritant. Het is wel handig dat je iets ziet, maar dan ga ik er meteen op klikken. En dan gebeurt er natuurlijk niets, want dan moet ik eerst nog die nieuwe &@!$#@# extra veeg geven om bij mijn unlockpatroon en dan pas kan ik op de berichten klikken.

Wat ik ook verwarrend vind, is om een melding weg te halen. Eerst stond er direct een kruisje op dezelfde hoogte om de boel te sluiten, maar nu bungelt er ergens rechtsonderaan een vaak tamelijk onzichtbaar (door mijn achtergrond) een setje kleine streepjes om op te klikken.

Terug naar de vorige versie is een heel gedoe. Mizgala28 gaf op de vorige pagina een link met uitleg, maar dat is dus nog een heel gedoe. Dus ik wacht even op de 5.1 update en hoop dat er een hoop 'verbeteringen' worden teruggedraaid. De stille modus zou terugkomen las ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
EdwardK123 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:28:
[...]

Toegegeven, het is even wennen met de nieuwe geluidsmodussen, maar als je het eenmaal door hebt werkt het heel mooi.

Hier wat uitleg;
http://www.phonearena.com...e-new-Silent-Mode_id62964
http://androidworld.nl/ni...p-toestel-op-stil-zetten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karazz schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:54:
[...]

Toegegeven, het is even wennen met de nieuwe geluidsmodussen, maar als je het eenmaal door hebt werkt het heel mooi.

Hier wat uitleg;
http://www.phonearena.com...e-new-Silent-Mode_id62964
http://androidworld.nl/ni...p-toestel-op-stil-zetten/
Nee, het werkt niet heel mooi. LED notificatie doet het immers niet meer in silent mode. Ik had mijn telefoon altijd op stil staan en als ik het LEDje zag knipperen wist ik dat er een bericht was. Dat zie ik dus vanaf Lollipop 5 niet meer! Ik mis dus dingen nu en eerst niet.

Dit is ook te lezen in de commentaren van beide links, mensen klagen daar ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:13:
[...]

Nee, het werkt niet heel mooi. LED notificatie doet het immers niet meer in silent mode. Ik had mijn telefoon altijd op stil staan en als ik het LEDje zag knipperen wist ik dat er een bericht was. Dat zie ik dus vanaf Lollipop 5 niet meer! Ik mis dus dingen nu en eerst niet.

Dit is ook te lezen in de commentaren van beide links, mensen klagen daar ook over.
Het is inmiddels wel bekend dat jij niet blij bent met sommige aanpassingen, maar het elke keer herhalen lijkt me niet echt nodig.
En er is al naar de klagers geluisterd, want in 5.1 zijn je LEDjes weer terug.

[ Voor 6% gewijzigd door acoster op 31-03-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acoster schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:22:
[...]
Het is inmiddels wel bekend dat jij niet blij bent met sommige aanpassingen, maar het elke keer herhalen lijkt me niet echt nodig.
En er is al naar de klagers geluisterd, want in 5.1 zijn je LEDjes weer terug.
Elke keer herhalen? Man, nota bene onder mijn post waar ik het voor de eerste keer over het LEDje heb, zegt er iemand dat het allemaal zo mooi werkt. Dan neem ik nog de moeite om zijn 2 links te checken en dan lees ik op beide pagina's in de commentaren dat mensen er ook van balen dat het LEDje niet meer werkt in stille/prio modus. Dat is niet elke keer herhalen, lijkt me. Maar mooi dat het weer terugkomt. Wel eerst zien dan geloven. Dan verlaat ik nu dit topic maar, want "klagers" zijn hier niet gewenst blijkbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Komt er een moto g 3 aan?
De moto e heeft namelijk een betere soc maar een minder scherm. Wordt tijd dat moto G op alle vlakken minimaal gelijk of beter scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
Ik vind het juist wel fijn dat het ledje ook uit blijft. Ik heb hem s'nachts op stil en dan wil ik ook geen led.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Deadsy schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:05:
[...]

De kabel mag eigenlijk niets uitmaken. Of het moet een hele brakke kabel zijn die slecht contact maakt.

Staat er in de handleiding van je auto hoeveel mAh er uit de USB komt?
Want als daarin staat dat er slechts 500mAh uit de USB komt dan weet je direct wat het is.
Kabel maakt zeker wel uit, veel kabels uit china hebben verkoperd alluminum ipv koper en daardoor een dusdanig hoge weerstand dat er bij de telefoon maar een laag vermogen overblijft om van te laden..

Koop bijvoorbeeld op amazon een set kabeltjes van Anker voor weinig http://www.amazon.de/Prem...sr=8-2&keywords=anker+usb of gebruik de mee geleverde kabel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jay schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:32:
De moto e heeft namelijk een betere soc maar een minder scherm. Wordt tijd dat moto G op alle vlakken minimaal gelijk of beter scoort.
Apparently the Motorola will be trying to keep an annual cycle for all its products
Elk jaar een 'refresh' van alle modellen, dat zou betekenen dat er rond September terug een nieuwe Moto G en een Moto X (zie bron) zou aankomen.

Bron : http://www.gsmarena.com/m..._this_fall-news-11683.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:13

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:13:
[...]

Ik weet niet hoor, bij mij werkt het ledje perfect, ook in silent mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 12:33
Iemand al iets gehoord/gezien m.b.t. de lollipop update voor XT1039 (Moto G 4G 1st gen)?

Tijdje geleden al dat de "Motorola Update Services" app geupdate werd, maar tot dusver helaas nog niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Iemand een ideetje wanneer 5.1 voor de Moto G 1st gen. (2013) komt? Lees op internet dat ie voor een selected aantal devices al beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
RatedR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:22:
Iemand al iets gehoord/gezien m.b.t. de lollipop update voor XT1039 (Moto G 4G 1st gen)?

Tijdje geleden al dat de "Motorola Update Services" app geupdate werd, maar tot dusver helaas nog niks.....
In April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 14:52
Opgelost

[ Voor 93% gewijzigd door speedmetal35 op 01-04-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Laatst online: 26-09 13:45
eL_Jay schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:32:
Een 610/615 snapdragon processor zou niet misstaan dan.
NFC
Wifi 5ghz en natuurlijk AC
Een iets grotere batterij, gewoon om met de rest mee te komen
Voor mijn geen gemis, maar 4g zou er standaard in mogen zitten, maar wel een dual-sim toestel (op 1 simkaart 4g is geen ramp natuurlijk).
EVT betere camera

En verder houden wat er nu is: 5", hogere resolutie hoeft niet (al die pixels meer zie ik persoonlijk niet en eten alleen maar energie!), vooral niet een skin of heel veel voorgeïnstalleerde apps! en een adviesprijs van €200.

ik blijf dromen en kwijlen voorlopig

en ja, dit is een beetje een offtopic reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met een Moto G GPE? Lollipop 5.1 komt eraan.

http://www.androidpolice....-1-has-begun-rolling-out/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb een half jaar geleden ofzo mijn Moto G doorgegeven aan mijn vriendinnetje. Voor eigen gebruik had ik m geroot en de bootloader unlocked. Voor ik m aan haar gaf heb ik root toegang eraf gehaald, maar de bootloader is nog steeds unlocked.
In deze configuratie lukte het wel om de 4.4.4 update gewoon OTA te installeren. De Lollipop update wil echter niet lukken. Deze wordt wel OTA aangeboden en kan gedownload worden, echter installeren mislukt steeds. Komt dit doordat de bootloader unlocked is?
Weet iemand of het mogelijk is om zonder al te veel te klooien/hacken toch te updaten naar de nieuwste android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
GrowMyHair schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:06:
Ik heb een half jaar geleden ofzo mijn Moto G doorgegeven aan mijn vriendinnetje. Voor eigen gebruik had ik m geroot en de bootloader unlocked. Voor ik m aan haar gaf heb ik root toegang eraf gehaald, maar de bootloader is nog steeds unlocked.
In deze configuratie lukte het wel om de 4.4.4 update gewoon OTA te installeren. De Lollipop update wil echter niet lukken. Deze wordt wel OTA aangeboden en kan gedownload worden, echter installeren mislukt steeds. Komt dit doordat de bootloader unlocked is?
Weet iemand of het mogelijk is om zonder al te veel te klooien/hacken toch te updaten naar de nieuwste android?
Dat kan alleen wanneer je ook de stock recovery geinstalleerd hebt. Met een custom recovery kan je volgens mij geen OTA installeren. Unlocked bootloader moet geen probleem zijn.
Wanneer je een custom recovery hebt kan je ook een flashable zip van 5.0.1 installeren of je kan natuurlijk ook gewoon een image flashen via ADB. Kijk eens rond op XDA, wanneer je hem al eerder een keer unlocked en geroot hebt moet dat voor jou geen problemen opleveren. Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Laatst online: 22-09 12:33
Is dat ergens gepubliceerd? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
WITFRA schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:43:
[...]

Dat kan alleen wanneer je ook de stock recovery geinstalleerd hebt. Met een custom recovery kan je volgens mij geen OTA installeren. Unlocked bootloader moet geen probleem zijn.
Wanneer je een custom recovery hebt kan je ook een flashable zip van 5.0.1 installeren of je kan natuurlijk ook gewoon een image flashen via ADB. Kijk eens rond op XDA, wanneer je hem al eerder een keer unlocked en geroot hebt moet dat voor jou geen problemen opleveren. Succes ;)
Bedankt voor het meedenken! Ik heb nooit een custom recovery op de Moto G gehad, deze zou dus nog gewoon stock moeten zijn. Bij de vorige OTA naar 4.4.4 ging OTA updaten dan ook gewoon.
Via een custom recovery en een nieuw image zou updaten waarschijnlijk wel lukken en op mijn eigen telefoon had ik het waarschijnlijk ook al zo gedaan. Echter, deze telefoon is nu niet meer van mij en deze methoden vallen wat mij betreft in de categorie klooien/hacken. En dat doe je niet met 'belangrijke' spullen van iemand anders tenzij de telefoon al gebricked zou zijn ofzo en er geen uitweg meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
GrowMyHair schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:37:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Ik heb nooit een custom recovery op de Moto G gehad, deze zou dus nog gewoon stock moeten zijn. Bij de vorige OTA naar 4.4.4 ging OTA updaten dan ook gewoon.
Via een custom recovery en een nieuw image zou updaten waarschijnlijk wel lukken en op mijn eigen telefoon had ik het waarschijnlijk ook al zo gedaan. Echter, deze telefoon is nu niet meer van mij en deze methoden vallen wat mij betreft in de categorie klooien/hacken. En dat doe je niet met 'belangrijke' spullen van iemand anders tenzij de telefoon al gebricked zou zijn ofzo en er geen uitweg meer is.
Hier een Moto G 2014 met een unlocked bootloader: de update naar 5.0 ging hier OTA tijdens het in gebruik nemen van deze tweede hands Moto.
Gisteren geprobeerd om in de recovery te komen maar ik kwam niet verder dan een android op zijn rug.
Ik weet dan ook niet of de originele recovery er weer op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RatedR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:33:
[...]

Is dat ergens gepubliceerd? Bron?
Vandaag kwam dit naar buiten:

http://www.androidpolice....d-5-0-go-straight-to-5-1/

Maar wanneer is nog maar de vraag? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Dat wordt dus echt geen april ben ik bang. Goede nieuws is wel dat 5.1 eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Slordige update van Moto, dit is echt een zwak punt van Android.
Ik heb een G 2014 met 5.02, maar altijd dit vage gedoe, zelfs met een vrijwel stock android.

Ben dan wel geen fan van Apple, maar updates zijn altijd goed en duidelijk. En als je zelfs met een "stock" android toestel maar een gedeelte van je toestellen update......

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Laatst online: 30-09 18:04
Mijn Moto G 2013 (Android 5.0.1) krijgt net ook de melding update 5.1
Heb de Franse retail, omgezet naar GPE.

[ Voor 7% gewijzigd door Leauwie op 02-04-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Leauwie schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:05:
Mijn Moto G 2013 (Android 5.0.1) krijgt net ook de melding update 5.1
Heb de Franse retail, omgezet naar GPE.
Geintje zeker. Nu al???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
mpx200_05 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:17:
[...]

Hier een Moto G 2014 met een unlocked bootloader: de update naar 5.0 ging hier OTA tijdens het in gebruik nemen van deze tweede hands Moto.
Gisteren geprobeerd om in de recovery te komen maar ik kwam niet verder dan een android op zijn rug.
Ik weet dan ook niet of de originele recovery er weer op staat.
Ok, dus dan zou het toch moeten werken, ondanks de unlocked bootloader.
Ik denk dat ik ff ga afwachten totdat de 5.1 update er is. Wellicht doet die het meteen en anders factory resetten en updaten of als dat ook niet werkt een nieuwe rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Kom maar op met de 5.1 voor de Moto G 4g editie :D XT1039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Google heeft nou 3 updates van lollipop om geheugenleks te dichten. Wanneer lukt het ze?? Kunnen ze dat nou echt niet in 1 keer? Prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Zou wel leuk zijn als 5.1.1 direct komt. Zoals het nu lijkt komt voor de 4G versie in ieder geval 5.1 direct uit: http://www.allaboutphones...-android-51-lollipop.html

Hopelijk zetten ze er wat druk achter, het valt me tegen van Motorola dat ze er zo lang over doen voor het 4G model.

[ Voor 20% gewijzigd door Ruurd31 op 04-04-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik heb iets voor dat ik zelf niet kan geloven en nog steeds niet begrijp.
Ik heb een Motorola Moto G met een Aldi-talk(Base netwerk) abonnement en dat werkt perfect.
Mijn man heeft een Nokia Lumia 635 met een Aldi-talk(Base netwerk) abonnement en dat werkt perfect.
Nu hebben we voor onze dochter een Motorola Moto E gekocht met een Aldi-talk(Base netwerk) abonnement.
Wanneer ik nu de telefoon aanzet is deze bereikbaar en kan ze ermee bellen. Wanneer ze dan naar een andere locatie gaat, enkele km verder is ze plots niet meer bereikbaar en kan ze ook niet meer bellen.(sms blijft wel werken)
Wanneer ze dan de telefoon uitzet en weer opstart kan ze wel weer bellen en opgebeld worden. Gaat ze dan weer naar een andere locatie dan is ze weer onbereikbaar.
Contact opgenomen met Motorola, die zeggen dat het aan de sim kaart ligt.
Ik heb dan mijn sim kaart in haar toestel gestopt en hetzelfde resultaat, niet meer bereikbaar.
Nadat ik deze ellende meer dan beu was heb ik het toestel teruggestuurd en geruild voor een ander(wel zelfde type) toestel.
Vandaag nieuw toestel ontvangen en net hetzelfde probleem ermee.
Het vreemde is wel wanneer we haar sim kaart in ons toestel steken werkt deze wel perfect.
Dus vandaag nogmaals opnieuw aan het testen gegaan maar nu met een simkaart van Telenet.(Mobistar netwerk)
En niet te geloven maar nu werkt het toestel wel perfect.
Dus nog enkele malen getest, haar Aldi talk kaart erin en ze kon niet bellen of opgebeld worden, daarna mijn Aldi talk kaart erin en net hetzelfde probleem, daarna de Telenet kaart erin en alles opgelost.
Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Zijn er inmiddels mensen die succesvol gedowngrade hebben naar 4.4.4?

En hoe zijn de ervaringen met 5.1 bij de mensen die deze binnen hebben?
Pagina: 1 ... 46 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.