mpx200_05 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:10:
Hier hetzelfde euvel. Verlies van GPS signaal zonder dat er een obstakel in de buurt is. Wel weer snel een fix maar niet wat ik gewend ben van mijn s4 mini.
Overigens geen kk gedraaid met deze telefoon dus wat dat betreft geen vergelijking.
Mede vanwege de GPS functie heb ik voor de Moto G gekozen, omdat ik dat belangrijk vond. Mediatek was toen slechter dan de Qualcom chips en in diverse tests presteerde de Moto G op dat gebied behoorlijk goed.
Mijn Moto G beviel dan ook uitstekend en ik gebruikte de GPS functie regelmatig voor navigatie in de auto. Helaas is dit na de updave van Kitkat naar Lollipop op de een of andere manier ontregeld.
Balen dat jij er ook last van hebt, want het is een zeer vervelende bug. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, maar ik weet eigenlijk ook niet goed wat je er aan zou kunnen doen.
jooproo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:18:
[...]
Ik heb de TOMTOM-app (gekocht), en sinds december de MOTO-G (2014) en nooit problemen gehad met GPS. Vaak zelfs in huis goede GPS-ontvangst, zodat ik mijn route goed kan voorbereiden. Zowel onder KITKAT als onder LOLIPOP geen enkele keer gehad dat mijn GPS wegviel, en ik tomtom aardig wat (in combi met flitsmeister).
Dat is interessant. Bij mij werkte GPS ook snel, nauwkeurig en betrouwbaar onder Kitkat, maar dat is dus zoals gezegd nu na de upgrade niet meer zo. Bij jou werkt het nog wel goed in Lollipop. Misschien is er dan hoop en kunnen we misschien iets ontdekken waarom het bij jou wel goed werkt en bij ons niet meer?
Ik heb dus ook de Moto-G 2nd gen van 2014, dus de telefoon is fysiek gelijk.
Zou je misschien kunnen vermelden welke versie van Android je draait? Heb je de officiele update binnengehaald of heb je het misschien zelf geïnstalleerd? Heb je misschien iets anders met je telefoon gedaan zoals rooten o.i.d.?
Bij mij staat Android 5.0.2 er op.
De kernelversie is 3.4.42.
Ik heb geen data-bundel op de telefoon en maak gebruik van offline navigatie. Onderweg is er bij mij dus geen internetverbinding die openstaat om te assisteren.