Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:13
Hier hetzelfde euvel. Verlies van GPS signaal zonder dat er een obstakel in de buurt is. Wel weer snel een fix maar niet wat ik gewend ben van mijn s4 mini.
Overigens geen kk gedraaid met deze telefoon dus wat dat betreft geen vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 22:45
WizZie- schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:52:
[...]
Had ik ook: heb van Google Plus eerst alle updates verwijderd en daarna weer geüpdate en dit werkte. (Was een tip van iemand die hetzelfde probleem had.)
Dank. Dit heeft (deels) gewerkt. Nu staat Foto's één keer tussen de Apps, daar waar Foto's voor de aanpassing 2 keer stond, maar als ik het Mapje Google open op het homescreen staat Foto's daar wel nog steeds 2 keer in.

Op zich is dit niet heel erg bezwaarlijk, maar ziet er wel erg slordig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 14:57
Ik gebruik Lollipop nu ook 2 weken maar ben nog niet onverdeeld positief.
Op 4.4.4 draaide alles gewoon redelijk soepel, niet super snel maar toch aardig vlot.
Ook vond ik de manier van schakelen tussen stil/vlucht/normaal ideaal. Dat mis ik nog dagelijks.
En in een video van 5.1 heb ik al gezien dat dat ook niet terug komt :-(

Ik ben via OTA naar 5.0.2. gegaan en dat ging allemaal prima. Alles werkt bij ook wel (geen GPS/wifi issue oid) maar het gaat erg traag, vooral schakelen tussen apps kan lang duren.
Of vanuit Chrome een link selecteren welke je naar Maps/Youtube moet brengen... gewoon weer wachttijden!!! Ook moet ik in Chrome regelmatig wachten voor een pagina uberhaupt begint te laden (bug?)
Alsof ik van Windows 98 naar XP ben gegaan op een PentiumII. Of terug naar mn Desire S met Android 4.0...

Ik ga binnenkort maar eens een factory reset proberen.
En als dat geen snelheid brengt eens kijken hier ik kan terugflashen naar 4.4.4...
Hoewel ik het tegen die tijd waarsch zo zat ben dat ik naar een nieuwe telo ga kijken :P (iemand nog tips?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12
Ik overwoog om na het 'pensioen' van mijn huidige Nokia 620 terug naar Android te gaan (enkele puntjes van frustratie met WP8), en dacht dat mijn nieuwe telefoon een Moto G zou worden... maar nu de specs van de nieuwe Moto E bekend zijn (en behalve de scherm resolutie zijn die over de gehele lijn beter dan eender welke versie van de Moto G, zelfs de aangekondigde 4G versie) ben ik van mening dat ik beter zelfs niet wacht tot de Nokia het begeeft =) Lollipop, 64bit dus hardware AES ondersteuning, 4G en eindelijk terug Android. En dat allemaal aan een heerlijk lage prijs (momenteel 129EUR bij amazon.de)

Het verbaast me trouwens dat daar nog geen eigen topic voor is - 't is toch de ideale budget smartphone? (en smarter dan de vorige ideale budget smarphone, de Moto G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
RicoK schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:39:
[...]

Dank. Dit heeft (deels) gewerkt. Nu staat Foto's één keer tussen de Apps, daar waar Foto's voor de aanpassing 2 keer stond, maar als ik het Mapje Google open op het homescreen staat Foto's daar wel nog steeds 2 keer in.

Op zich is dit niet heel erg bezwaarlijk, maar ziet er wel erg slordig uit.
Dat mapje kan je zelf aanpassen, m.a.w. die tweede snelkoppeling kan je verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
WizZie- schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:02:
[...]
Dat mapje kan je zelf aanpassen, m.a.w. die tweede snelkoppeling kan je verwijderen.
Thanks!

Ik ben al weer enige tijd uit de 'Android-scene' sinds mijn overstap naar iOS......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:45
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:22:

Het verbaast me dat het nog niet eerder in dit topic aan de orde is geweest!
Speelt het probleem niet bij iedereen? Indien iemand wel een goed werkende GPS op Lollipop heeft hoor ik dat graag!
Ik heb de TOMTOM-app (gekocht), en sinds december de MOTO-G (2014) en nooit problemen gehad met GPS. Vaak zelfs in huis goede GPS-ontvangst, zodat ik mijn route goed kan voorbereiden. Zowel onder KITKAT als onder LOLIPOP geen enkele keer gehad dat mijn GPS wegviel, en ik tomtom aardig wat (in combi met flitsmeister).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
Chip. schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:31:
Alleen ik denk dat je beter gewoon bepaalde locaties kan instellen in je settings van plaatsen waar je niet hoeft te unlocken.
Ik kan totaal niet vinden waar je dat doet, heb je een tip?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:13

Esumontere

Floep, banaan.

MrAngry schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:25:
[...]

Settings, security, Smart Lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:25:
[...]

Mijn excuses, ik zat daarmee fout. Ik probeerde dat gister ook in te stellen bij mijn moeder en vader, Moto G 2nd gen. Alleen bij hun zat de feature niet, dus dacht dat het een feature was van de Nova launcher. Alleen uit
Esumontere schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:29:
[...]

Settings, security, Smart Lock.
Lijkt het een feature die alleen bij de Moto G 1st gen is? Mijn ouders hebben namelijk allebei de Moto G 2nd gen.

[ Voor 41% gewijzigd door Chip. op 16-03-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:13

Esumontere

Floep, banaan.

Chip. schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:31:
[...]

Mijn excuses, ik zat daarmee fout. Ik probeerde dat gister ook in te stellen bij mijn moeder en vader, Moto G 2nd gen. Alleen het blijkt een feature van Nova launcher te zijn.

-edit- @boven of het is een feature die alleen voor de Moto G 1st gen is.
Neehoor. Is een feature die in 5.0.2 zit. Smart Lock heet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Esumontere schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:33:
[...]

Neehoor. Is een feature die in 5.0.2 zit. Smart Lock heet het.
Bij mijn ouders zit die er ook echt niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Chip. schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:31:
[...]

Mijn excuses, ik zat daarmee fout. Ik probeerde dat gister ook in te stellen bij mijn moeder en vader, Moto G 2nd gen. Alleen het blijkt een feature van Nova launcher te zijn.

-edit- @boven of het is een feature die alleen voor de Moto G 1st gen is.
Ik had die hele smart lock optie niet, maar je kan die aangooien bij trust agents onder security en dan verschijnt die optie in het security menu.

Thanks

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Ik had die hele smart lock optie niet, maar je kan die aangooien bij trust agents onder security en dan verschijnt die optie in het security menu.

Thanks
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:17:
Het verbaast me trouwens dat daar nog geen eigen topic voor is - 't is toch de ideale budget smartphone? (en smarter dan de vorige ideale budget smarphone, de Moto G)
Wat is er smarter aan een 64-bit SoC? Lollipop druppelt nu eindelijk ook door bij menig Moto G bezitter, 4G versie is er al bij first en second gen, sd-kaartje kun je er al in kwijt (first gen 4G variant althans), camera is en blijft ietsiepietsie beter (+ die nieuwe Moto E mist nog steeds een flash toch?) dus ik zie geen voordelen in die nieuwe Moto E op de prijs na, maar dan heb je wel een downgrade qua schermresolutie (en 720p vind ik het minimum op 4,5 inch)

Nee, met die Moto G heb ik de beste bang for buck ooit. Dankzij de MM vorig jaar oktober op de kop getikt voor 194 euro, betaald met €200 waardebonnen die ik ontving bij een upgrade bij Ziggo voor 5 euro per maand meer = 60 euro op jaarbasis want jaarcontract. Maar ik ben bij Ziggo weg in april, dus effectief heb ik €200 waardebonnen ontvangen voor 6 maanden lang 5 euro meer betalen (=verschil tussen Z1 èn AiE basis destijds) (goed, met de recente prijsverhoging iets meer) = 31 euro - 6 euro die ik terug kreeg van MM = voor 25 euro een nieuwe Moto G 4G first gen. Zo goedkoop haal ik niks concurrerend uit China weg met gelijke specs. (al helemaal niet door de prijsval van de euro :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:17:
Ik overwoog om na het 'pensioen' van mijn huidige Nokia 620 terug naar Android te gaan (enkele puntjes van frustratie met WP8), en dacht dat mijn nieuwe telefoon een Moto G zou worden... maar nu de specs van de nieuwe Moto E bekend zijn (en behalve de scherm resolutie zijn die over de gehele lijn beter dan eender welke versie van de Moto G, zelfs de aangekondigde 4G versie) ben ik van mening dat ik beter zelfs niet wacht tot de Nokia het begeeft =) Lollipop, 64bit dus hardware AES ondersteuning, 4G en eindelijk terug Android. En dat allemaal aan een heerlijk lage prijs (momenteel 129EUR bij amazon.de)
En hij is door de Snapdragon 410 ook nog een stukje sneller.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cl3ntSZ.png

Voor de prijs hoef je niet naar Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Nu een weekje op Android 5.02 ota. Bevalt erg goed. Batterijduur lijkt enorm verlengd bij mij. Na twee dagen gebruik (licht gebruik, BT & WiFi 24/7 aan, GPS uit) zat hij nog op 62% accu, waar hij eerder na 1 dag al daarop zat.

Notificaties op lock-scherm zijn erg prettig, jammer dat je nu een extra actie moet doen om te unlocken, maar daar valt mee te leven. Hij voelt over het geheel soepeler aan. Niet zozeer als ik apps start, maar meer als ik naar het multitask scherm ga, sta ik versteld hoeveel er nog open staat. Op 4.4 kreeg ik vaak het idee dat hij traag werd, en sloot ik het een en ander af, wat in ieder geval gevoelsmatig hielp.

Wat ik enorm vervelend vond is dat de maand-view van de calender verdwenen is. Hiervoor heb ik nu de app Business Calender geinstalleerd. Werkt ook aardig, maar de gmail calendar was nèt even iets fijner. Ik hoop dat ze die nog met terugwerkende kracht er in zetten.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over de update, en kan ik hem iedereen aanraden!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12
Joosie200 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:38:
[...]

Wat is er smarter aan een 64-bit SoC? Lollipop druppelt nu eindelijk ook door bij menig Moto G bezitter, 4G versie is er al bij first en second gen, sd-kaartje kun je er al in kwijt (first gen 4G variant althans), camera is en blijft ietsiepietsie beter (+ die nieuwe Moto E mist nog steeds een flash toch?) dus ik zie geen voordelen in die nieuwe Moto E op de prijs na, maar dan heb je wel een downgrade qua schermresolutie (en 720p vind ik het minimum op 4,5 inch)
Begrijp me niet verkeerd, ik vond de G 4G (1st gen) een fantastische koop, heb 'm mijn vrouw aangepraat (vorig jaar al)... maar de S410 is sneller dan de S400 én ondersteunt bovendien AES in hardware (wat encryptie zonder al te veel vertraging mogelijk maakt). En het toestel is een pak goedkoper dan de G 4G. Als ze de 2nd Gen G 4G ook een S410 of een snellere processor meegegeven hadden, zou de keuze moeilijker geweest zijn voor mij.

re. de resolutie: ik ben zelf nog niet zo verwend, kom van 480x800, en ook daar kan ik prima mee leven. Maar ik geef toe dat 720p beter oogt.
easyriider schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:41:
[...]

En hij is door de Snapdragon 410 ook nog een stukje sneller.
afbeelding
Yup :)
'k heb 'm dan ook bij Coolblue gehaald - morgen geleverd (dat kan Amazon nog niet). Impulse buy :S

[ Voor 32% gewijzigd door Dryhte op 16-03-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 12:35
Ik heb een vraag over het batterij gebruik van mijn moto g 4g. Al sinds ik de telefoon heb (een maand) heb ik last van het volgende fenomeen. Nadat de telefoon gestart is of van de lader komt is het batterij verbruik laag (0.8 - 1.5 % per uur) maar naar verloop van tijd gaat dit opeens omhoog naar 2-4 % per uur. Als dan de telefoon reboot is probleem weer weg.

Een voorbeeld van vandaag staat in onderstaande afbeelding. Volgens de app komt het extra verbruik puur door de Android kernel. Wifi staat altijd aan (met automatisch uit tijdens sleep). Locatie service staat altijd uit.

Heeft er hier iemand een idee wat dit kan veroorzaken en hoe het op te lossen is?

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/ubjnz1oen/Screenshot_2015_03_16_11_43_07.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpx200_05 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:10:
Hier hetzelfde euvel. Verlies van GPS signaal zonder dat er een obstakel in de buurt is. Wel weer snel een fix maar niet wat ik gewend ben van mijn s4 mini.
Overigens geen kk gedraaid met deze telefoon dus wat dat betreft geen vergelijking.
Mede vanwege de GPS functie heb ik voor de Moto G gekozen, omdat ik dat belangrijk vond. Mediatek was toen slechter dan de Qualcom chips en in diverse tests presteerde de Moto G op dat gebied behoorlijk goed.
Mijn Moto G beviel dan ook uitstekend en ik gebruikte de GPS functie regelmatig voor navigatie in de auto. Helaas is dit na de updave van Kitkat naar Lollipop op de een of andere manier ontregeld.

Balen dat jij er ook last van hebt, want het is een zeer vervelende bug. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, maar ik weet eigenlijk ook niet goed wat je er aan zou kunnen doen.
jooproo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:18:
[...]

Ik heb de TOMTOM-app (gekocht), en sinds december de MOTO-G (2014) en nooit problemen gehad met GPS. Vaak zelfs in huis goede GPS-ontvangst, zodat ik mijn route goed kan voorbereiden. Zowel onder KITKAT als onder LOLIPOP geen enkele keer gehad dat mijn GPS wegviel, en ik tomtom aardig wat (in combi met flitsmeister).
Dat is interessant. Bij mij werkte GPS ook snel, nauwkeurig en betrouwbaar onder Kitkat, maar dat is dus zoals gezegd nu na de upgrade niet meer zo. Bij jou werkt het nog wel goed in Lollipop. Misschien is er dan hoop en kunnen we misschien iets ontdekken waarom het bij jou wel goed werkt en bij ons niet meer?

Ik heb dus ook de Moto-G 2nd gen van 2014, dus de telefoon is fysiek gelijk.
Zou je misschien kunnen vermelden welke versie van Android je draait? Heb je de officiele update binnengehaald of heb je het misschien zelf geïnstalleerd? Heb je misschien iets anders met je telefoon gedaan zoals rooten o.i.d.?
Bij mij staat Android 5.0.2 er op.
De kernelversie is 3.4.42.

Ik heb geen data-bundel op de telefoon en maak gebruik van offline navigatie. Onderweg is er bij mij dus geen internetverbinding die openstaat om te assisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flyboarder schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:40:
Ik heb een vraag over het batterij gebruik van mijn moto g 4g. Al sinds ik de telefoon heb (een maand) heb ik last van het volgende fenomeen. Nadat de telefoon gestart is of van de lader komt is het batterij verbruik laag (0.8 - 1.5 % per uur) maar naar verloop van tijd gaat dit opeens omhoog naar 2-4 % per uur. Als dan de telefoon reboot is probleem weer weg.

Een voorbeeld van vandaag staat in onderstaande afbeelding. Volgens de app komt het extra verbruik puur door de Android kernel. Wifi staat altijd aan (met automatisch uit tijdens sleep). Locatie service staat altijd uit.

Heeft er hier iemand een idee wat dit kan veroorzaken en hoe het op te lossen is?

[afbeelding]
Wellicht heeft dat te maken met de geheugenlek bug in android 5.0. Gebruikt RAM-geheugen wordt niet meer vrijgegeven. Als dat het geval is zal gewacht moeten worden op de android 5.1 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:40:

Dat is interessant. Bij mij werkte GPS ook snel, nauwkeurig en betrouwbaar onder Kitkat, maar dat is dus zoals gezegd nu na de upgrade niet meer zo. Bij jou werkt het nog wel goed in Lollipop. Misschien is er dan hoop en kunnen we misschien iets ontdekken waarom het bij jou wel goed werkt en bij ons niet meer?

Ik heb dus ook de Moto-G 2nd gen van 2014, dus de telefoon is fysiek gelijk.
Zou je misschien kunnen vermelden welke versie van Android je draait? Heb je de officiele update binnengehaald of heb je het misschien zelf geïnstalleerd? Heb je misschien iets anders met je telefoon gedaan zoals rooten o.i.d.?
Bij mij staat Android 5.0.2 er op.
De kernelversie is 3.4.42.

Ik heb geen data-bundel op de telefoon en maak gebruik van offline navigatie. Onderweg is er bij mij dus geen internetverbinding die openstaat om te assisteren.
Ik heb enkel de OTA van XDA gedownload, zodat ik eerder de update naar lolipop had. Heb verder geen fratsen uitgehaald met mijn telefoon zoals rooten, bootloader-unlock of iets anders. Ik heb wel een databundel maar die gebruikt tomtom niet omdat de kaarten al op de telefoon staan, denk dan ook niet dat TOMTOM internet gebruikt (geen verkeer/file-informatie en in tomtom instellingen staat onder services: Dataservices en deze staat uit).
Ik draai dus ook android 5.0.2 met kernel 3.4.42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 12:35
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:28:
[...]

Wellicht heeft dat te maken met de geheugenlek bug in android 5.0. Gebruikt RAM-geheugen wordt niet meer vrijgegeven. Als dat het geval is zal gewacht moeten worden op de android 5.1 update
Vergeten te vermelden. Het gaat om Android 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:28:
[...]

Ja. Wat ik hier lees over toch best wel trage Moto G bij het switchen van apps daar heb ik ook last van en het komt door dat geheugenlek (lijkt me). Overigens kun je als het te gortig wordt een reboot doen en dan is het weer even over. Even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Laatst online: 11-09 10:07
Gisteren heb ik Lollipop binnen gehaald op mijn Moto G (2013). Ik gebruikte voorheen agenda-items als 'to do list', aangezien die een week in de statusbalk bleven staan. Nu met de vernieuwde Google Agenda app verdwijnen ze echter al na één uur uit de notificatiebalk bovenin.
Is dit terug te zetten naar een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 09:25
Hier een tevreden gebruiken van 5.0.2. Accu gaat (veel) langer mee, alles loopt lekker vlot, en we hebben een paar handige extraatjes. Middels "gebruikers" kun je de telefoonfunctie uitschakelen voor de kinderen.

Google agenda gebruik ik niet. Het volledig muten van de telefoon kost nu wel helaas iets meer moeite, maar da's een kwestie van gewenning.

Zijn er meer gebruikers waarbij het touchscreen niet/slecht functioneert tijdens het opladen? (was al voor de lollipop udate, en is nog steeds zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 12:33
Het even gezocht op het forum, maar kon het zo snel niet vinden... Dus, vraagje:

Wordt lollipop al uitgerold onder Moto G 4G (1st gen, XT 1039) gebruikers? Zit thuis met een mix van 4G en non-4G Moto G's, alleen de 4G varianten moeten nog geupdate worden...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
RatedR schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:13:
Het even gezocht op het forum, maar kon het zo snel niet vinden... Dus, vraagje:

Wordt lollipop al uitgerold onder Moto G 4G (1st gen, XT 1039) gebruikers? Zit thuis met een mix van 4G en non-4G Moto G's, alleen de 4G varianten moeten nog geupdate worden...!
Wat ik begreep uit een link een tijdje terug is dat de LTE versies vanaf april worden geüpdate. Nog even geduld dus.

Ben wel benieuwd. Als de accuduur echt zoveel beter is met Android 5.0 dan moet ik het dus in plaats van krap aan 2 dagen, ruim 2 dagen vol moeten houden? Zou leuk zijn (hoewel niet heel nuttig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jooproo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Ik heb enkel de OTA van XDA gedownload, zodat ik eerder de update naar lolipop had. Heb verder geen fratsen uitgehaald met mijn telefoon zoals rooten, bootloader-unlock of iets anders. Ik heb wel een databundel maar die gebruikt tomtom niet omdat de kaarten al op de telefoon staan, denk dan ook niet dat TOMTOM internet gebruikt (geen verkeer/file-informatie en in tomtom instellingen staat onder services: Dataservices en deze staat uit).
Ik draai dus ook android 5.0.2 met kernel 3.4.42
Bedankt voor de toelichting Jooproo!

Het enige verschil lijkt dus te zijn dat jij niet via de reguliere weg Lollipop hebt geïnstalleerd, maar via een zelf gedownloade OTA van XDA.
Zou dat misschien toch een andere versie zijn dan die wij hebben ontvangen? Of zou er toch een klein verschil in de installatieprocedure zitten?

Mijn systeemversie is: 22.21.28.titan_retailsds.retailsdsall.en.03 reteu.
Die zal bij jou dan welicht anders zijn?

Het probleem is overigens ook gesignalleerd bij gebruikers van enkele andere merken toestellen:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=81140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Omdat ik me erg stoorde aan het ontbreken van een mooi maandoverzicht heb ik deze app geïnstalleerd. Het is gewoon de oude kalender van Android 4.x.

https://play.google.com/s...concentriclivers.calendar

Werkt als een zonnetje inclusief maandoverzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:23:
[...]

Bedankt voor de toelichting Jooproo!

Het enige verschil lijkt dus te zijn dat jij niet via de reguliere weg Lollipop hebt geïnstalleerd, maar via een zelf gedownloade OTA van XDA.
Zou dat misschien toch een andere versie zijn dan die wij hebben ontvangen? Of zou er toch een klein verschil in de installatieprocedure zitten?

Mijn systeemversie is: 22.21.28.titan_retailsds.retailsdsall.en.03 reteu.
Die zal bij jou dan welicht anders zijn?

Het probleem is overigens ook gesignalleerd bij gebruikers van enkele andere merken toestellen:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=81140
Ook mijn systeemversie is 22.21.28.titan_retailsds.retailsdsall.en.03 reteu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Laatst online: 17:55

P!m

Zojuist op m'n Moto G 4G (xt1039) via de Play Store een update voor Motorola Update services binnen gekregen die nodig is om te kunnen updaten naar Lollipop. Hoe lang zat er bij de gewone Moto G tussen deze deze 'update service' update en de daadwerkelijke ota update naar Lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
P!m schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:35:
Zojuist op m'n Moto G 4G (xt1039) via de Play Store een update voor Motorola Update services binnen gekregen die nodig is om te kunnen updaten naar Lollipop. Hoe lang zat er bij de gewone Moto G tussen deze deze 'update service' update en de daadwerkelijke ota update naar Lollipop?
Ik kreeg de melding ook. Ik wil de update alleen nu nog niet, zowel die van de update service niet als die naar lollipop. Kan ik hem gewoon weigeren uit te laten voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Parkiet71 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:10:
[...]

Ik kreeg de melding ook. Ik wil de update alleen nu nog niet, zowel die van de update service niet als die naar lollipop. Kan ik hem gewoon weigeren uit te laten voeren?
Ja hoor...dat kan jij. Of je installeert straks de lollipop update niet. Ik gebruik bij de apps vaak 'alles updaten', als jij dat ook doet, zal hij deze update ook mee nemen.
Je kan de update services ook installeren en dan daarna disablen, misschien werkt dat.

Ik heb overigens ook de update voor de update services ontvangen. Las ergens op een forum dat mensen in de UK benaderd waren voor een soak-test. De werkelijke update kan dus nog wel een paar dagen/weken duren, maar hij is zeker onderweg nu voor de 1st. gen 4G-modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door acoster op 18-03-2015 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doohie
  • Laatst online: 18-03-2015
Hallo,
Nieuw gekocht sinds enkele dagen.(Toestel Motorola Moto G 4G LTE)

Probleem:
Om de haverklap valt mijn mobile netwerk (bereik/verbinding) uit op voorkeursnetwerktype 4G(aanbevolen)

Toestel heropstarten/ resetten/ vliegtuig modus enz...helpen mij niet verder.
Enkel als ik in voorkeursnetwerktype op 3G selecteer werkt de verbinding goed.
Maar waarom niet op 4G ?
Is hier iets aan te doen of kan iemand mij hiermee verder helpen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
  • Laatst online: 21-12-2019
acoster schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 06:49:
[...]

Ja hoor...dat kan jij. Of je installeert straks de lollipop update niet. Ik gebruik bij de apps vaak 'alles updaten', als jij dat ook doet, zal hij deze update ook mee nemen.
Je kan de update services ook installeren en dan daarna disablen, misschien werkt dat.

Ik heb overigens ook de update voor de update services ontvangen. Las ergens op een forum dat mensen in de UK benaderd waren voor een soak-test. De werkelijke update kan dus nog wel een paar dagen/weken duren, maar hij is zeker onderweg nu voor de 1st. gen 4G-modellen.
Mooi, dan weiger ik hem voorlopig. Ik heb nooit updates op automatisch staan, ik wil eerst de melding krijgen. Sommige bloat wringt zich er na uitzetten toch weer tussen en daar blijf ik stokjes voor steken :)

Ik las op het Motorola forum dat ze idd bezig zijn met die test. Kan dat bericht alleen niet terugvinden. Ben benieuwd hoe ze het oplossen met het conflict tussen ART en schrijven op de SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Parkiet71 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:18:
[...]

Mooi, dan weiger ik hem voorlopig. Ik heb nooit updates op automatisch staan, ik wil eerst de melding krijgen. Sommige bloat wringt zich er na uitzetten toch weer tussen en daar blijf ik stokjes voor steken :)

Ik las op het Motorola forum dat ze idd bezig zijn met die test. Kan dat bericht alleen niet terugvinden. Ben benieuwd hoe ze het oplossen met het conflict tussen ART en schrijven op de SD card.
Ik had het niet over 'automatisch updaten'... maar over 'alles updaten'. Na een melding kan je kiezen om alle updates in één keer uit te laten voeren. Dan goed checken of de 'update services' er niet tussen staat.
Maar daar zal jij wel een stokje voor steken ;)

Tja..vervelend een conflict. Maar het zal vast wel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Doohie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:02:
Hallo,
Nieuw gekocht sinds enkele dagen.(Toestel Motorola Moto G 4G LTE)

Probleem:
Om de haverklap valt mijn mobile netwerk (bereik/verbinding) uit op voorkeursnetwerktype 4G(aanbevolen)

Toestel heropstarten/ resetten/ vliegtuig modus enz...helpen mij niet verder.
Enkel als ik in voorkeursnetwerktype op 3G selecteer werkt de verbinding goed.
Maar waarom niet op 4G ?
Is hier iets aan te doen of kan iemand mij hiermee verder helpen aub.
Heb je wel 4G in je abonnement? Is er wel 4G-dekking bij jouw in de buurt?
Juiste instellingen bij je mobiele netwerk? (AOP's - toegangspunten) Deze krijg je in principe binnen van de provider als je je aanmeld voor de eerste keer met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik geloof een maand of 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 12:33
ksborg schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Wat ik begreep uit een link een tijdje terug is dat de LTE versies vanaf april worden geüpdate. Nog even geduld dus.

Ben wel benieuwd. Als de accuduur echt zoveel beter is met Android 5.0 dan moet ik het dus in plaats van krap aan 2 dagen, ruim 2 dagen vol moeten houden? Zou leuk zijn (hoewel niet heel nuttig).
Ik kreeg toevallig nu net de Motorola Update Service app update binnen via Google Play op de MotoG 4G's, inderdaad nog even dus... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:08 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doohie
  • Laatst online: 18-03-2015
acoster schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:46:
[...]

Heb je wel 4G in je abonnement? Is er wel 4G-dekking bij jouw in de buurt?
Juiste instellingen bij je mobiele netwerk? (AOP's - toegangspunten) Deze krijg je in principe binnen van de provider als je je aanmeld voor de eerste keer met de telefoon.
*4G in abonnement? => normaal wel maar voor alle zekerheid toch nagevraagd.
*4G dekking? => Ja absolut
*Juiste instellingen mobile netwerk? Geen idee staat gelijk aan mijn vorig toestel...wel niets gekregen bij eerste aanmelding nieuwe simkaart.
Vroeger had ik een acer liquid e2 met een oud type simkaart. Door te vernieuwen van smartphone moest ik een nieuwe microsim aankopen en laten activeren bij de provider.
Nu sta ik al een paar uur terug op 4G en valt sindsdien niet meer uit en heb ik een sterk bereik(antenne).
Vreemde is als ik ga kijken bij telefooninfo-status-mobiel netwerk dan staat er verbinding verbroken. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
kdbruin schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:59:
[...]

Ik geloof een maand of 6 ;)
Dan kunnen we gelijk door voor lolipop 5.1, zijn de laatste probleempjes er misschien ook uit.
Ik heb geen haast, het werkt prima onder 4.4 dus ik zie het nut er nog niet van in om het snel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Plotseling zijn de micro sd kaartjes van de telefoon van mijn vrouw en die van mijn dochter corrupted en niet meer te gebruiken / te lezen. Ze hebben beide een Moto G 4G, de een is geroot en de ander niet. Ze zijn volgens mij niet plotseling verwijderd of zoiets dus ik heb geen idee hoe dat nou kan gebeuren. Iemand enig idee hoe dat nou kan of die hetzelfde heeft meegemaakt? Wanneer het op een toestel gebeurt ok, maar op twee toestellen tegelijk vind ik vreemd. Kan toeval zijn natuurlijk maar ik zou toch graag willen weten hoe dat nou mogelijk is om het in de toekomst te voorkomen. Ik heb ook al geprobeerd om ze weer te formatteren op de computer maar ze worden niet meer herkend. Vervelend natuurlijk want er stonden foto's etc op die natuurlijk niet gebackupt (nederlands?) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
week of twee/drie bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Het leuke is wel weer dat er een nieuwe 5.1 android versie is die de geheugenlekken van 5.0.2 aanpakt, maar die er zelf ook nog niet helemaal vrij van is! Volgens een Google developer is dat echter gefixed (link ben ik even kwijt.) 5.1.1 zou dus helemaal smooth moeten draaien. Krijgen we ergens tussen Pasen en St Juttemis op de Moto G.

Ik draai hier trouwens op mijn 4 jaar oude Transformer Android 5.1! :Y) En inderdaad net weer even vlotter dan 5.0.x kan ik melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Zijn er mensen die teruggegaan zijn naar 4.4? Eerlijk gezegd ben ik niet zo tevreden met LP. Chrome is een stuk langzamer, hij start langzaam op etc.

Zijn er mensen met revert ervaring? Is het moeilijk? Vind het toch wel spannend om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Gisteren avond geupdate, moet nog flink er mee kloten dus ervaringen kan ik nog niet delen. Wat ik nu echter op dit moment even irritant vind is dat mijn start scherm mijn agenda niet meer kan weergeven (er is geen ruimte op het startscherm melding, terwijl deze leeg is).

Tevens doet een whatsapp bericht mijn telefoon trillen terwijl ik dit in Whatsapp uit heb staan.

Weet iemand hier oplossingen voor.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
WITFRA schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:06:
Plotseling zijn de micro sd kaartjes van de telefoon van mijn vrouw en die van mijn dochter corrupted en niet meer te gebruiken / te lezen. Ze hebben beide een Moto G 4G, de een is geroot en de ander niet. Ze zijn volgens mij niet plotseling verwijderd of zoiets dus ik heb geen idee hoe dat nou kan gebeuren. Iemand enig idee hoe dat nou kan of die hetzelfde heeft meegemaakt? Wanneer het op een toestel gebeurt ok, maar op twee toestellen tegelijk vind ik vreemd. Kan toeval zijn natuurlijk maar ik zou toch graag willen weten hoe dat nou mogelijk is om het in de toekomst te voorkomen. Ik heb ook al geprobeerd om ze weer te formatteren op de computer maar ze worden niet meer herkend. Vervelend natuurlijk want er stonden foto's etc op die natuurlijk niet gebackupt (nederlands?) zijn.
Ook ik heb een tijdje geleden een corrupte SD-kaart gehad. Ik dacht dat het zou liggen aan de inferieure Chinese kwaliteit (wel lekker goedkoop ;-)) maar heb inmiddels van meerdere mensen met een Moto G vernomen dat ze plots een corrupte SD-kaart hadden. Ik heb er weer een nieuwe ingestopt en werkt inmiddels als weer een tijd probleemloos. Geen idee wie of wat het heeft veroorzaakt.

Foto's laat ik door Google+ automatisch backuppen (ook geen goed nederlands ;-)), zodoende heb ik daar altijd nog een backup van, mocht het weer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
WizZie- schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:23:
Zijn er mensen die teruggegaan zijn naar 4.4? Eerlijk gezegd ben ik niet zo tevreden met LP. Chrome is een stuk langzamer, hij start langzaam op etc.

Zijn er mensen met revert ervaring? Is het moeilijk? Vind het toch wel spannend om te doen.
http://forum.xda-develope...-to-kitkat-4-4-4-t2942161

of,

http://android.porovid.co...lollipop-50-to-kitkat-444

Al een factory reset uitgevoerd? Kan zijn dat een oude cache of iets dergelijks de telefoon minder goed doet functioneren. Zover ik nu gezien heb, is het het beste om een factory-reset uit te voeren als je de telefoon van nieuwe firmware voorziet. Wel helaas alles opnieuw instellen, maar je hebt meestal wel een beter werkend en schoon systeem.
Als Lollipop voor mijn toestel (XT1039) beschikbaar komt, ga ik ook zeer zeker eerst een factory reset doen en 'schoon' beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door acoster op 19-03-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
acoster schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:50:
[...]

http://forum.xda-develope...-to-kitkat-4-4-4-t2942161

of,

http://android.porovid.co...lollipop-50-to-kitkat-444

Al een factory reset uitgevoerd? Kan zijn dat een oude cache of iets dergelijks de telefoon minder goed doet functioneren. Zover ik nu gezien heb, is het het beste om een factory-reset uit te voeren als je de telefoon van nieuwe firmware voorziet. Wel helaas alles opnieuw instellen, maar je hebt meestal wel een beter werkend en schoon systeem.
Als Lollipop voor mijn toestel (XT1039) beschikbaar komt, ga ik ook zeer zeker eerst een factory reset doen en 'schoon' beginnen.
Nee nog geen reset uitgevoerd. Kan ik ook eerst doen idd. Heb alleen niet zo'n zin in het kwijtraken van alle wifi inloggegevens, SMS berichten e.d. Zal ns kijken of er appjes zijn die dat bewaren voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:43
Ik heb m wel gereset na 3 dagen lollipop, merk wel het verschil, van 20 naar 40 procent aan het eind van de dag

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Freakie1NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:43:
Gisteren avond geupdate, moet nog flink er mee kloten dus ervaringen kan ik nog niet delen. Wat ik nu echter op dit moment even irritant vind is dat mijn start scherm mijn agenda niet meer kan weergeven (er is geen ruimte op het startscherm melding, terwijl deze leeg is).

Tevens doet een whatsapp bericht mijn telefoon trillen terwijl ik dit in Whatsapp uit heb staan.

Weet iemand hier oplossingen voor.
Oké inmiddels doet agenda widget het na een reboot prima. Echter whatsap blijft de grill functie activeren per bericht, desondanks dit uit staat. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 15:33
Freakie1NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:10:
[...]

Oké inmiddels doet agenda widget het na een reboot prima. Echter whatsap blijft de grill functie activeren per bericht, desondanks dit uit staat. Nog meer mensen last van?
Whatsapp heeft ook een optie in het eigen menu om tril aan en uit te zetten, misschien helpt dit. (Helaas heeft mijn moto g geen gril functie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 10:29
Ik zag gisteren dat de Moto G 4g (2014/2015 model) nu beschikbaar is in diverse NL webshops.

pricewatch: Motorola New Moto G 4GDual SIM (2014) Zwart

4G en dual sim, klinkt interesant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

weekend warrior schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:04:
[...]

Whatsapp heeft ook een optie in het eigen menu om tril aan en uit te zetten, misschien helpt dit. (Helaas heeft mijn moto g geen gril functie ;) )
Nope blijft trillen ;) zelfs terwijl dit in whatsapp uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Laatst online: 22:02
Ik heb de XT1032 met de 'officiele' Motorola android 5.02. Ik heb een cardboard Virtual Reality kit gekocht en enkele apps gedownload. Echter werken de apps niet op mijn telefoon. Bijvoorbeeld de Cardboard app van google: Google Play: Cardboard

De app start netjes, maar reageerd niet op de bewegingen van mijn telefoon. Als ik de telefoon extreem omlaag of omhoog kantel of van links naar rechts zie je een minimale verschuiving door het menu. Zeker niet smooth en zeker niet zoals het hoort te werken.

De Phone Tester app geeft correct lijkende meet waarden van alle sensoren die keurig reageren op beweging.

Zou iemand de Cardboard app even willen installeren en kijken of het werkt op zijn Moto G?

Edit:
Lijkt erop dat de telefoon geen gyroscoop heeft |:( ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Opperhoof op 20-03-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 04:18

vliegnerd

Nintendo fan.

Inderdaad. Hier hetzelfde. Met mijn cardboard kan ik alleen 3d films kijken en dat is matig. Helaas geen grote dus geen headtracking met de xt1032

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
De 4G versie van de Moto G (XT1039) heeft wel een gyroscoop, maar die informatie is waarschijnlijk wat te laat om te weten. Inderdaad wel stom ze de originele Moto G een gyroscoop moet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Opperhoof schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:20:
Ik heb de XT1032 met de 'officiele' Motorola android 5.02. Ik heb een cardboard Virtual Reality kit gekocht en enkele apps gedownload. Echter werken de apps niet op mijn telefoon. Bijvoorbeeld de Cardboard app van google: Google Play: Cardboard

De app start netjes, maar reageerd niet op de bewegingen van mijn telefoon. Als ik de telefoon extreem omlaag of omhoog kantel of van links naar rechts zie je een minimale verschuiving door het menu. Zeker niet smooth en zeker niet zoals het hoort te werken.

De Phone Tester app geeft correct lijkende meet waarden van alle sensoren die keurig reageren op beweging.

Zou iemand de Cardboard app even willen installeren en kijken of het werkt op zijn Moto G?

Edit:
Lijkt erop dat de telefoon geen gyroscoop heeft |:( ;(
Ik heb cardboard even getest; ook bij mij gaat het heeel traag. Google Skymaps gaat wel weer vloeiend.
Ik heb een XT1039 (4G versie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

willy1986 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:15:
[...]

Ik heb cardboard even getest; ook bij mij gaat het heeel traag. Google Skymaps gaat wel weer vloeiend.
Ik heb een XT1039 (4G versie dus)
Ook een XT1039, maar hier lijkt het goed te werken. Ik heb alleen geen cardboard viewer ding, dus echt testen gaat niet lukken, maar het ziet er allemaal vloeiend genoeg uit. Genoeg om eens te kijk of ik ergens gemakkelijk een viewer kan scoren.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Laatst online: 22:02
marrk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:53:
[...]

Ook een XT1039, maar hier lijkt het goed te werken. Ik heb alleen geen cardboard viewer ding, dus echt testen gaat niet lukken, maar het ziet er allemaal vloeiend genoeg uit. Genoeg om eens te kijk of ik ergens gemakkelijk een viewer kan scoren.
Mijne kopen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die een oplossing heeft voor die extra veeg die je moet geven sinds Lollipop, om bij je unlock-scherm te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:25:
Is er al iemand die een oplossing heeft voor die extra veeg die je moet geven sinds Lollipop, om bij je unlock-scherm te komen?
Andere lockscreen installeren.

Trouwens wat de geheugenkaart probleem betreft, geldt dat alleen voor de Moto G 4G? Een kennis wil de Moto E (2015) kopen en een 32gb SD erin stoppen, er gaan ook foto's erop (hij gebruikt geen cloud voor backups) maar nu hij dit zo leest twijfelt hij of een Moto in het algemeen daardoor wel een verstandige keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 16:26
pvcholten schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 07:30:
Ik zag gisteren dat de Moto G 4g (2014/2015 model) nu beschikbaar is in diverse NL webshops.

pricewatch: Motorola New Moto G 4GDual SIM (2014) Zwart

4G en dual sim, klinkt interesant
In Europa is de 4G versie alleen als single sim variant aanwezig helaas. Dit is inmiddels aangepast in de pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:13

sphere

Debian abuser

.

[ Voor 98% gewijzigd door sphere op 20-03-2015 20:15 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mizgala28 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:37:
[...]

Trouwens wat de geheugenkaart probleem betreft, geldt dat alleen voor de Moto G 4G? Een kennis wil de Moto E (2015) kopen en een 32gb SD erin stoppen, er gaan ook foto's erop (hij gebruikt geen cloud voor backups) maar nu hij dit zo leest twijfelt hij of een Moto in het algemeen daardoor wel een verstandige keuze is.
wat voor probleem?
ik heb een 64GB kaartje d'r in en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 00:35
GoldenSample schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:22:
[...]

wat voor probleem?
ik heb een 64GB kaartje d'r in en dat werkt prima.
Nou ik en hij lezen constant dat er mensen zijn bij wie die kaartje dus corrupt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-08 00:44
Nee, maar wel 'Smart Lock' ingesteld dat ik thuis niet mijn code hoef in te voeren bij het unlocken. Erg handig, tenzij je niet wilt dat je huisgenoten je telefoon in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:57

r_kluft

Hmmmmmm

Iemand hier soms een idee wat de storage van mijn vrouw haar Moto G XT1032 vult?
Heb nu een dikke week de update naar 5.02 draaien maar ik blijf foto's en muziek weggooien.
Volgens de app diskusage is mijn "System data" dik 3GB groot. Motorola chat support heb je geen drol aan.

Op mijn Nexus 5 op 5.1 is deze maar 256mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
Skire schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:09:
[...]

In Europa is de 4G versie alleen als single sim variant aanwezig helaas. Dit is inmiddels aangepast in de pricewatch ;)
Ja WTF, ik heb hem besteld bij Coolblue, daar stond bij de 'voordelen' Dual sim. Bing cache als bewijs:
http://imgur.com/67S1oq8

Dus ik dat ding maar bestellen, ik ben al een tijd opzoek naar een fatsoenlijke 4g dual sim. :(
Passen ze ondertussen de site aan, en waarschijnlijk krijg ik dus ook gewoon de 8GB-single sim.

Stelletje prutsers, ik had ook wel gezien dat er een 8GB single-sim in omloop is, die wou ik dus NIET!

[ Voor 62% gewijzigd door pvcholten op 21-03-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:53
@pvcholten

Ik heb hem ook besteld en inderdaad hebben ze achteraf de site aangepast. Die kan dus ongeopend retour!
Wel klote!

Ik ben ook op zoek naar dual sim, 4G ,lollipop en niet te groot (max 70 mm breed).
Zal waarschijnlijk dan toch een redmi2 of een lenovo k3 worden. Eigenlijk wilde ik nu eens een keer niet in china bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
@djiedjee
Bij 4G telefoons uit het buitenland moet je opletten: niet overal ter wereld gebruiken ze dezelfde frequentie voor 4G, en niet alle buitenlandse telefoons doen het hier volledig, omdat ze de frequentie van t-mobile/vodafone/kpn ondersteunen.

http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Thxs, hou ik in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
pvcholten schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:44:
[...]

Ja WTF, ik heb hem besteld bij Coolblue, daar stond bij de 'voordelen' Dual sim. Bing cache als bewijs:
http://imgur.com/67S1oq8

Dus ik dat ding maar bestellen, ik ben al een tijd opzoek naar een fatsoenlijke 4g dual sim. :(
Passen ze ondertussen de site aan, en waarschijnlijk krijg ik dus ook gewoon de 8GB-single sim.

Stelletje prutsers, ik had ook wel gezien dat er een 8GB single-sim in omloop is, die wou ik dus NIET!
het is de dus de 8 GB single sim, net binnen gekregen :(. Heb al een retour aanvraag opgestart en aangegeven dat ik niet gediend ben van zulke misleidende info op de website.

16 GB --> 8 GB
dual sim --> single sim

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenjol schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:33:
[...]
Nee, maar wel 'Smart Lock' ingesteld dat ik thuis niet mijn code hoef in te voeren bij het unlocken. Erg handig, tenzij je niet wilt dat je huisgenoten je telefoon in kunnen.
Aha okee, bedankt voor de tip. Maar ik zie dat je GPS dan moet inschakelen. Ik denk er nog effe over. :)
Mizgala28 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:37:
[...]
Heb je 1 voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 11:06

slaay

Natuurbeleven.com

r_kluft schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:25:
Iemand hier soms een idee wat de storage van mijn vrouw haar Moto G XT1032 vult?
Heb nu een dikke week de update naar 5.02 draaien maar ik blijf foto's en muziek weggooien.
Volgens de app diskusage is mijn "System data" dik 3GB groot. Motorola chat support heb je geen drol aan.

Op mijn Nexus 5 op 5.1 is deze maar 256mb groot.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Maar los daarvan, als ik al zie dat een app als Facebook bijvoorbeeld al 240 MB in beslag neemt, dan gaat het wel hard met de resterende vrije ruimte van mijn Moto G.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Same here :-(
Het type is trouwens XT1072
The Wizard schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:34:
[...]
het is de dus de 8 GB single sim, net binnen gekregen :(. Heb al een retour aanvraag opgestart en aangegeven dat ik niet gediend ben van zulke misleidende info op de website.

16 GB --> 8 GB
dual sim --> single sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
Ik heb hem inmiddels ook binnen. Kan maandag dus retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 18:18
Ik las op GSMArena dat de new Moto G 4G enkel op band 7 (LTE 2600) werkt. In België kan je dan wel 4G hebben met Proximus & Mobistar en niét met Base. Toch wel iets om rekening mee te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
Ik heb mijn pakketje al weer dicht getaped (vanwege ontbreken dual-sim), maar op het doosje stonden de normale nederlandse LTE-banden. Maar de banden is idd altijd iets om te controleren als een een 4G toestel koopt.

Edit:
Die op GSM-arena is de brazilliaanse met dual-sim en 16GB. De europese is dus totaal anders.

[ Voor 42% gewijzigd door pvcholten op 21-03-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik begrijp dit niet. Mijn vrouw heeft de Moto G 2nd Gen. Welke extra veeg wordt nu bedoeld? Sinds de update naar Lollipop moet van onder af naar boven worden geveegd en het toestel is weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
RicoK schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:32:
[...]

Ik begrijp dit niet. Mijn vrouw heeft de Moto G 2nd Gen. Welke extra veeg wordt nu bedoeld? Sinds de update naar Lollipop moet van onder af naar boven worden geveegd en het toestel is weer beschikbaar.
Als je pincode/patroon gebruikt, kreeg je bij Android 4.x gelijk de mogelijkheid om die te geven. Nu bij Android 5.x moet je eerst een keer vegen voordat het pas weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Jomaikke schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:53:
[...]Als je pincode/patroon gebruikt, kreeg je bij Android 4.x gelijk de mogelijkheid om die te geven. Nu bij Android 5.x moet je eerst een keer vegen voordat het pas weer kan.
Aah, thanks. Dat gebruikt mijn vrouw niet. Maar wellicht dat ik haar dat wel ga laten doen. Ook is het met een extra handeling nu. ;)

Edit: Ik heb zojuist een pincode vergrendeling ingevoerd. Uiteraard weet alleen ik deze pincode en kan alleen ik de telefoon vergrendelen.... >:)

Ik heb geen vergelijking met Android 4.4, maar ik vind de ontgrendeling erg smooth gaan. Behalve de in mijn ogen extra handeling die ik als iOS gebruiker niet ken. Namelijk de bevestiging van de ingevoerde pincode, het vinkje. Zou niet nodig hoeven zijn in mijn ogen.

[ Voor 33% gewijzigd door RicoK op 22-03-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb verschillende 5.0-roms getest, een ze geven allemaal en soortgelijk probleem. Als de rom eenmaal gestart is volgt (na de gebruikelijke meldingen) een 'system-ui is stopped'. Ik krijg het niet opgelost ...

Ik flash cache, dalvik cache en systeem/factory reset. Daarna installeer ik de rom en gapps, waarna ik hem herstart. Dan begint de ellende.

Help?

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 21-03-2015 23:22 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
pven schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:20:
Ik heb verschillende 5.0-roms getest, een ze geven allemaal en soortgelijk probleem. Als de rom eenmaal gestart is volgt (na de gebruikelijke meldingen) een 'system-ui is stopped'. Ik krijg het niet opgelost ...

Ik flash cache, dalvik cache en systeem/factory reset. Daarna installeer ik de rom en gapps, waarna ik hem herstart. Dan begint de ellende.

Help?
Beetje lastig te bepalen zo natuurlijk. Welke Moto G heb je en welke ROM installeer je?
Heb je het probleem ook met de standaard ROM?
Kan zijn dat de ROM zelf niet goed is, of niet geschikt.
Vaak is het het best om in het forum over de ROM op xda te kijken, staat als over de ROM beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
pven schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:20:

Help?
Klinkt als dat je ook /data moet formattren. En gebruik je wel de laatste versie van twrp als boot manager?

[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 22-03-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hmz, gaat van kwaad tot erger: ik kom nu alleen nog in de bootloader. :X

/data was geformatteerd inderdaad, maar ik heb nu dus een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
pven schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:25:
Hmz, gaat van kwaad tot erger: ik kom nu alleen nog in de bootloader. :X

/data was geformatteerd inderdaad, maar ik heb nu dus een nieuwe uitdaging.
Ik kan je niet verder helpen, ben geen custom rom kenner op de moto G. Ik zou gaan spitten op XDA! Drop een forum post op XDA en zie of je wat hulp daar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Daar zit ik uiteraard al te kijken. De huidige status is dat adb het device niet kan vinden. :'(

Ik ga verder op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 18:10
The Wizard schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:34:
[...]

16 GB --> 8 GB
dual sim --> single sim
Same here. Ik heb m binnengekregen via belsimpel, dus ook 8gb en single sim. :(

Ik wacht nu op de release van de Sony M4 Aqua Dual E2333, die heeft een Snapdragon 615, 2gb ram, en 4g dual sim voor de Nederlandse netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:09:
Aha okee, bedankt voor de tip. Maar ik zie dat je GPS dan moet inschakelen. Ik denk er nog effe over. :)
Werkt ook gewoon zonder GPS op basis van de WiFi en netwerk lokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
bas-r schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:40:
[...]
Same here. Ik heb m binnengekregen via belsimpel, dus ook 8gb en single sim. :(

Ik wacht nu op de release van de Sony M4 Aqua Dual E2333, die heeft een Snapdragon 615, 2gb ram, en 4g dual sim voor de Nederlandse netwerken.
Hé ja, die zou wel eens mijn Moto X (2013) kunnen vervangen. Ik zoek ook een midrange 4G dual SIM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdbruin schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:12:
[...]
Ja, dat zou ook logisch zijn. Maar ik kwam effe niet verder ermee, bleef een schermpje krijgen dat ie aan moest. Ik zal morgen nog eens proberen! Dank voor de tip.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
kdbruin schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:12:
[...]
Werkt bij mij ook niet op die manier. GPS moet echt aan staan.
Ik heb begrepen dat wifi netwerk als trusted places wel wordt toegevoegd in de toekomst.

Voor nu heb ik Face Unlock ingesteld. Op mijn Galaxy S2 had ik dat destijds ook, maar dat was minder gebruiksvriendelijk. Je zag het camerabeeld van je gezicht volledig op het scherm... Nu met de notifications op het lockscreen wordt de telefoon al unlocked als je de notifications aan het bekijken bent (wel nog even naar boven swypen natuurlijk). Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Laatst online: 03-06 21:29
Ik ben blij dat ik het forum nog even check. Nu kon ik nog snel even mijn order annuleren. Ik vond het al raar dat ik hem niet meer in de pricewatch zag staan vandaag. Balen, want er is weinig keus wat betreft 4g dual sim toestellen die op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn. (Het is voor en dus ook door het werk, dus bestellen in China is helaas geen optie.)

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
HenkPatat schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:48:
Ik ben blij dat ik het forum nog even check. Nu kon ik nog snel even mijn order annuleren. Ik vond het al raar dat ik hem niet meer in de pricewatch zag staan vandaag. Balen, want er is weinig keus wat betreft 4g dual sim toestellen die op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn. (Het is voor en dus ook door het werk, dus bestellen in China is helaas geen optie.)
Sony komt binnenkort met de m4 welke een mooi design en specs heeft. Naast uiteraard 4g en dual sim.
Hij zal wel wat meer kosten, 299€ op het moment maar dit zal denk ik nog een paar tientjes zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Maart komt de dual SIM 4G Moto G dan überhaupt niét naar Benelux? Of nog niet? Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Was een optie geweest. Maar tinydeal verkoopt hem voor 3 dollar inclusief verzendkosten... Ik denk dat je dat al kwijt zou zijn aan verzendkosten niet?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-02-2022
Weet er iemand hoe je die updatemelding op een Moto G 2013 uitschakelen kan?
Wij zouden liever niet naar LP upgraden en krijgen nu telkens die vervelende melding. :)
Pagina: 1 ... 45 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.