Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Ik draai al een tijdje Lollipop op Moto G 2nd, en pas als je beide KitKat en Lollipop naast elkaar zet merk je dat Lollipop trager is, op KitKat was mijn Moto G iets sneller dan mijn Nexus 4 op Lollipop, na de update en factory reset is de Moto G merkbaar trager.

Maar toch ben ik er wel tevreden mee, het probleem ligt aan de animaties namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Zoals bij sommigen hier, komt de update bij mij ook binnen.

Bij de mediamarkt in NL gekocht vorige jaar Januari (210.12.40.falcon.umts.EURetail.en.Eu)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JMzQ2Vc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niets binnen op mijn 1st gen versie: 210.12.40.falcon_umts.Retail.en.gb

Wel deze ochtend de melding van de update service gekregen, maar die is al bijgewerkt sinds december :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:14:
Nog steeds niets binnen op mijn 1st gen versie: 210.12.40.falcon_umts.Retail.en.gb

Wel deze ochtend de melding van de update service gekregen, maar die is al bijgewerkt sinds december :/
Voor de en.gb is de update ook nog niet beschikbaar. Zie daarvoor forum.motorola.com

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:15:
Ik draai al een tijdje Lollipop op Moto G 2nd, en pas als je beide KitKat en Lollipop naast elkaar zet merk je dat Lollipop trager is, op KitKat was mijn Moto G iets sneller dan mijn Nexus 4 op Lollipop, na de update en factory reset is de Moto G merkbaar trager.

Maar toch ben ik er wel tevreden mee, het probleem ligt aan de animaties namelijk.
Ik ben gisteren overgegaan van kitkat naar lollipop en die laatste voelt wel vlotter aan naar mijn mening.

Maar op zich is geen van beiden echt traag, dan moet je al een Samsung met Touchwiz er bij halen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 14:57
Ben je bij een reset naar Factory default nog bepaalde zaken kwijt of moet ik MN foto's, whatsapp file, etc. eerst backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is het mogelijk om met Xposed of custom ROM's de navigatie buttons weer te vervangen door de KitKat exemplaren als je Lollipop hebt?

De nieuwe zijn zo nietszeggend en lijken meer op een Playstation controller dan op iets functioneels.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Vandaag heb ik de Sonos tool op mijn Moto G met Lollipop neergezet. Na een paar minuten crashed elke applicatie en hij blijft crashen, play, settings, display. Uiteindelijk uit gezet en factory reset geprobeerd, daarna recovery. Beide opties werken niet. recovery geeft: Bootup failed. Factory boot gewoon naar de crashende omgeving. BP Tools hetzelfde. Iemand tips?

Toestel is niet geroot.

[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 07-03-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
init6 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:05:
Vandaag heb ik de Sonos tool op mijn Moto G met Lollipop neergezet. Na een paar minuten crashed elke applicatie en hij blijft crashen, play, settings, display. Uiteindelijk uit gezet en factory reset geprobeerd, daarna recovery. Beide opties werken niet. recovery geeft: Bootup failed. Factory boot gewoon naar de crashende omgeving. BP Tools hetzelfde. Iemand tips?

Toestel is niet geroot.
Oops ik zei iets in het verkeerde forum. Edit: XDA zou raad moeten weten. Gaat je wel wat tijd kosten om het door te spitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Ceejay op 08-03-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:00
KlaasHof schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:17:
Ben je bij een reset naar Factory default nog bepaalde zaken kwijt of moet ik MN foto's, whatsapp file, etc. eerst backuppen?
Dat moet je zeker, want die ga je kwijtraken. Na een reset naar fabrieksinstellingen is het net alsof je je telefoon voor het eerst aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:25
Ik heb een moto g 2013 4g versie is even voor tijdelijk mijn nexus 5 is voor reparatie weg.
Prima toestel draait nog op 4.4 maar dat gaat prima, lekker snel.
Alleen het opladen gaat raar, laad hem altijd s'nachts op en s'morgens als ik hem van de lader haal is hij soms maar 95% vol.
Andere kabel en lader geprobeerd maar dat helpt niet.
Hoe kan dat? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 17:36

Kortfragje

......

Ik heb de laatste weken (al voor de lollipo update) het volgende probleem (zie screenshot). Terwijl mijn telefoon aan de lader ligt (hier wall charger niet usb) loopt de batterij gewoon verder leeg.

Ik heb het idee dat de telefoon niet goed gaat slapen. Weet iemand hoe ik uit kan vogelen welke app de boosdoener is, en heeft iemand hetzelfde probleem?

(ps de laatse 'groene' ladingscyclus is terwijl de telefoon uitstond)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10557323_10152693686105756_4085460099159059532_n.jpg?oh=53e0a8111b2cc3665819a880579ff496&oe=558B110C&__gda__=1434081897_d571f5115de80dd016e5c128e1a237f9

[ Voor 6% gewijzigd door Kortfragje op 08-03-2015 10:24 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:31:
Is het mogelijk om met Xposed of custom ROM's de navigatie buttons weer te vervangen door de KitKat exemplaren als je Lollipop hebt?

De nieuwe zijn zo nietszeggend en lijken meer op een Playstation controller dan op iets functioneels.
komop zeg, een beetje verandering kun je wel hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jelte schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:26:
[...]
komop zeg, een beetje verandering kun je wel hebben toch?
Niet echt een antwoord op de vraag.
Ik kan de verandering wel hebben, maar ik vind hem lelijk en nietszeggend.

Gelukkig biedt Android de ruimte om dat te veranderen, en ik zoek gewoon de makkelijkste weg om dat te bereiken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:25
Jeroenneman schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:31:
[...]

Niet echt een antwoord op de vraag.
Ik kan de verandering wel hebben, maar ik vind hem lelijk en nietszeggend.

Gelukkig biedt Android de ruimte om dat te veranderen, en ik zoek gewoon de makkelijkste weg om dat te bereiken.
https://play.google.com/s...?id=com.janis605.softkeyz

De app kost wel geld maar softkeyz is wat je zoekt.
Wel root benodigd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
ComTech schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:01:
Ik heb een moto g 2013 4g versie is even voor tijdelijk mijn nexus 5 is voor reparatie weg.
Prima toestel draait nog op 4.4 maar dat gaat prima, lekker snel.
Alleen het opladen gaat raar, laad hem altijd s'nachts op en s'morgens als ik hem van de lader haal is hij soms maar 95% vol.
Andere kabel en lader geprobeerd maar dat helpt niet.
Hoe kan dat? Iemand tips?
Dat heb ik ook heel vaak, als de telefoon nog aan de lader zit is het 100%, maar zodra ik 'm er af haal daalt het direct naar 97% (soms 95%, en soms gebeurt het dan weer niet).

Ik heb geen idee waardoor het komt, het kan puur een probleem zijn met de weergave (dus dan is het accuniveau wel echt 100% maar zie je een lager getal), of de accu is al wat minder aan het worden (kan natuurlijk, toestel is nu 2 jaar oud).

Ik heb er verder geen last van, die 3-5% mis ik echt niet :). Overigens heb ik de 3G versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Chris7 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:15:
Ik heb nu ook Android 5.0 op mijn Moto G 2013. Sommige animaties lijken wat minder vloeiend te gaan, maar dat is niet storend. Nieuwe Kalender app vind ik niet echt een verbetering, ik gebruikte altijd de week weergave, die kan nu alleen nog maar in landscape en heeft dan ook nog eens veel minder ruimte waardoor maar heel weinig items zichtbaar zijn. Gebruik daarom maar 'Planning' (de standaard).
Kans is groot dat die kalender-app een afgeleide is van de google calendar 5.0. Maar sinds de 5.1 update zit er terug 7 dagen in de week-modus:
http://www.androidpolice....view-phones-apk-download/

Dus wat je kan doen is die installeren via de play store en de stock applicatie uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
sieem schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:35:
[...]

Kans is groot dat die kalender-app een afgeleide is van de google calendar 5.0. Maar sinds de 5.1 update zit er terug 7 dagen in de week-modus:

Dus wat je kan doen is die installeren via de play store en de stock applicatie uitzetten :)
Volgens mij staat er alleen Google Calendar op de Moto G.

Bij mij is het andersom, op de Moto G 2nd zijn de animaties in de kalender super smooth en op de Nexus 4 stottert het als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
sieem schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:35:
[...]

Zoals Mizgala28 hierboven aangeeft staat op mijn 1st gen Moto G inderdaad de standaard Google Calendar app. Nu bijgewerkt (update stond niet in de lijst maar toen ik zocht in de Play Store stond er wel 'Updaten' op de app-pagina), en het is nu inderdaad weer een stuk beter! Bedankt voor het melden, dit maakt mijn grootste ergenis van Android 5 weer goed :).

Verder is dit ook een grote verbetering:
Import .ics files sent to you in Gmail and other apps
Was altijd vervelend dat dat alleen via de desktop browser-versie kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:33
Update is binnen!

Wat ik erg vervelend vind is dat er geen "maand overzicht" meer te vinden is in Google Agenda. Ik vraag me heel erg af waarom je die optie eruit zou halen.

Verder als het screen gelocked is moet je eerst je "beveiligingspatroon" omhoog swipen, waar dat bij 4.4 al meteen op je scherm stond. Irritante extra handeling vind ik.

Ook jammer dat mijn "settings extended" pull down menu niet meer goed werkt (shortcut voor mobiel datanetwerk aan- en uitzetten vond ik altijd erg handig), misschien komt dat nog.

Vind het er wel fancy uitzien, maar qua gebruiksvriendelijkheid niet heel erg een verbetering tot nu toe. Zijn er mensen die tips hebben? Altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
WizZie- schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:43:
Update is binnen!

Wat ik erg vervelend vind is dat er geen "maand overzicht" meer te vinden is in Google Agenda. Ik vraag me heel erg af waarom je die optie eruit zou halen.
Dat zit er nog een beetje in, als je bovenin op de naam van de maand drukt krijg je een kalender van die maand te zien, waar dagen met een afspraak staan omcirkeld. De oude weergave met dat je ook per dag de kleuren van de afspraken zag zit er echter niet meer in. Die mis ik eerlijk gezegd ook niet echt, was op een klein scherm niet erg bruikbaar.
Verder als het screen gelocked is moet je eerst je "beveiligingspatroon" omhoog swipen, waar dat bij 4.4 al meteen op je scherm stond. Irritante extra handeling vind ik.
Is omdat er nu notificaties op het homescreen staan, dus is er geen ruimte meer voor de beveiliging. Maar zelfs als je de notificaties uitschakelt blijft het hetzelfde. Misschien dat dat nog opgelost wordt in een toekomstige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Na de update naar 5.0.2 werkt bij mij Inbox by Gmail niet meer. Ik kan niet inloggen met m'n standaard Google account, zelfs niet na het de-installeren, het weghalen van alle data en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
Bij wat rondsnuffelen op het forum van Motorola zelf leerde ik dat je bij ART dus geen apps van en naar je SD card kan schrijven. Iemand een idee hoe ze dat bij de toestellen met SD cards op kunnen gaan lossen? Ik zit er niet op te wachten dat ik die ineens niet meer zo kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 19:33

Sjonny

Fratser

Mijn Moto G2 wil niet meer booten. Hij blijft hangen op het M logo met "powered by android" eronder. Normaal komt er een Motorola wereldbol animatie, maar daar begint ie niet aan.
Ik heb al allerlei reset dingen gezocht, en net via een recovery boot m'n /cache partitie geformatteerd (waarna m'n scherm bleef aan/uit knipperen met het android ventje op z'n rug met 'no command' eronder). Na weer een herstart heb ik helaas nog hetzelfde.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Of moet ik voor de factory reset gaan en alles verliezen?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Sjonny schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:32:
Mijn Moto G2 wil niet meer booten. Hij blijft hangen op het M logo met "powered by android" eronder. Normaal komt er een Motorola wereldbol animatie, maar daar begint ie niet aan.
Ik heb al allerlei reset dingen gezocht, en net via een recovery boot m'n /cache partitie geformatteerd (waarna m'n scherm bleef aan/uit knipperen met het android ventje op z'n rug met 'no command' eronder). Na weer een herstart heb ik helaas nog hetzelfde.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Of moet ik voor de factory reset gaan en alles verliezen?
Hoe lang heb je gewacht? Na het updaten duurde het bij mij ook 10 minuten voordat dat logo verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 19:33

Sjonny

Fratser

Ik draai al zo'n 2 weken met lollipop. Ik had gister mijn phone opgeladen, maar de batterij meter besloot dat ie niet meer wilde meten en gaf altijd zo'n 80% aan. Vanmiddag was ineens m'n phone uit. Ik heb dat al vaker gehad. Meestal moet ik em dan eerst een kwartier opladen voordat ik em kan booten, maar nu wil die dus niet meer verder dan het 1e logo.
Ik heb nu dat ie na het logo m'n batterij status aangeeft, en ik zit op 75% nu.. dus ik ben benieuwd of ie wel weer door wil op 100% .. maar ik betwijfel het.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonny schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:09:
Ik draai al zo'n 2 weken met lollipop. Ik had gister mijn phone opgeladen, maar de batterij meter besloot dat ie niet meer wilde meten en gaf altijd zo'n 80% aan. Vanmiddag was ineens m'n phone uit. Ik heb dat al vaker gehad. Meestal moet ik em dan eerst een kwartier opladen voordat ik em kan booten, maar nu wil die dus niet meer verder dan het 1e logo.
Ik heb nu dat ie na het logo m'n batterij status aangeeft, en ik zit op 75% nu.. dus ik ben benieuwd of ie wel weer door wil op 100% .. maar ik betwijfel het.
Wellicht overwegen om het apparaat terug te brengen naar fabrieksinstelling... Meestal zorgt een 'schone' start ervoor dat de meeste problemen verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Iemand anders die problemen heeft met de microfoon tijdens bellen?? Ik schijn nooit gehoord te kunnen worden aan de andere kant van de lijn, maar voiceclips in whatsapp worden wel perfect opgenomen... Wat kan dit zijn??? Fabrieksreset hebben niks uitgehaald, en had er al last van vóór de 5.0 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

NickEnzo94 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:28:
Iemand anders die problemen heeft met de microfoon tijdens bellen?? Ik schijn nooit gehoord te kunnen worden aan de andere kant van de lijn, maar voiceclips in whatsapp worden wel perfect opgenomen... Wat kan dit zijn??? Fabrieksreset hebben niks uitgehaald, en had er al last van vóór de 5.0 update.
Modem niet helemaal lekker? Lijkt erop dat microfoon het wel goed doet, maar dit als spraakinformatie niet goed (of onderdrukt) over het netwerk gaat. Probeer eens te bellen over alleen 2G of alleen 3G. Als een reset ook niet heeft geholpen lijkt het al aardig richting een defect te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Lollipop voor xt1032 versie EN.GB komt hier nu ook binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Laatst online: 30-08 10:15
Hier komt lollipop nu ook binnen op de Engelse xt1032, wel pas nadat ik op de knop systeemupdates heb gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieba
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Jammer dat de gps-bug in lollipop niet is verholpen.
Na gebruik van gps (Google maps, Sygic etc.) is het idle-batterijgebruik veel hoger.
In kitkat kon je dit nog controleren met Currentwidget, maar dat werkt helaas niet meer na upgrade naar lollipop.
Na gebruik van gps is de batterij bij licht gebruik (enkele whatsappjes, paar telefoontjes, gmail en exchange mail, kort browsen, dus geen games) in 1 dag leeg, zonder gebruik van gps bij licht gebruik gaat de batterij wel 3 en soms zelfs 4 dagen mee.
De enige remedie is na gps gebruik de telefoon herstarten.

Dit schijnt niet bij alle Moto G's te spelen, de mijne (model 2014) in ieder geval wel.
Sommigen claimen zelfs hun geld terug bij Motorola, vanwege een defect toestel. Bij mijn weten is dat nog niet gelukt.

http://forum.xda-develope...ead.php?t=2654180&page=28

https://forums.motorola.com/posts/5a07d40ff2?page=10

Voor mensen die de agenda app niet apprecieren, probeer Jorte eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

TFHfony

Professional Weirdo

arieba schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:43:
Jammer dat de gps-bug in lollipop niet is verholpen.
Na gebruik van gps (Google maps, Sygic etc.) is het idle-batterijgebruik veel hoger.
In kitkat kon je dit nog controleren met Currentwidget, maar dat werkt helaas niet meer na upgrade naar lollipop.
Na gebruik van gps is de batterij bij licht gebruik (enkele whatsappjes, paar telefoontjes, gmail en exchange mail, kort browsen, dus geen games) in 1 dag leeg, zonder gebruik van gps bij licht gebruik gaat de batterij wel 3 en soms zelfs 4 dagen mee.
De enige remedie is na gps gebruik de telefoon herstarten.
Ik heb gewoon de locatieservices uitstaan Alleen als ik hem nodig heb, zet ik hem even aan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 04-10 23:12
5.1 inmiddels uit, hoe lang gaat het duren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

chielisdenaam schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:32:
Hier komt lollipop nu ook binnen op de Engelse xt1032, wel pas nadat ik op de knop systeemupdates heb gedrukt.
Hier is dat precies hetzelfde. Ben nu bezig met downloaden en installeren.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:44
Weet iemand de juiste APN instellingen van BEN voor de Moto g 2nd gen?
Na lollipop update wil de mobiele data niet meer werken.

Al gedaan:
-APN opnieuw opgevraagd
-terug naar factory settings
-opgestart in safe mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 13:25
Ik heb op mijn XT1032 stock 4.4.4. en wel TWRP als recovery geinstalleerd, heb dus ook root. Kan ik nu de update die klaar staat naar 5.0.2 wel gewoon accepteren? Ben bang dat dat niet goed gaat doordat ik TWRP als recovbery heb...

[ Voor 3% gewijzigd door vandermark op 10-03-2015 09:56 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Aegir2002 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:50:
Weet iemand de juiste APN instellingen van BEN voor de Moto g 2nd gen?
Na lollipop update wil de mobiele data niet meer werken.

Al gedaan:
-APN opnieuw opgevraagd
-terug naar factory settings
-opgestart in safe mode
Staat niet op de site van Ben? Anders kijk even hier: http://www.apn-instellen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:07
Heb sinds een paar dagen LP 5.0.2, gebruik al tijden KK/LP Launcher.
Tot nu toe tevreden, alles voelt net even sneller dan op KK, vooral het task switch program. Er staan nu ook veel meer programma's in, voorheen zo'n 12 a 13 waar ik gisteren er 20 open had staan.

Mbt de battery, deed met KK gemiddeld 2d met 3h SOT. Had met de eerste volle lading 1d10h met 4h SOT, valt me niet tegen so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:34
Hier ook de LP update binnen. Als je vroeger in de balk naar beneden scrollde en op bijv. Wifi klikte ging je naar de Wifisettings. Nu zet je dan echter wifi uit. Weet iemand hoe ik dit zoals het werkte kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 03-10 11:43
pelt schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:53:
Hier ook de LP update binnen. Als je vroeger in de balk naar beneden scrollde en op bijv. Wifi klikte ging je naar de Wifisettings. Nu zet je dan echter wifi uit. Weet iemand hoe ik dit zoals het werkte kan instellen?
Ik denk niet dat dat kan in stock. Volgens mij is het wel zo dat als je de knop even ingedrukt houdt, dat je dan naar de instellingen gaat. (andersom als voorheen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepiex
  • Laatst online: 01-09-2022
Bij mij is automatisch Lollipop binnengekomen. Die staat dus al 14 uur te downloaden en er gebeurt niks. Wat zou ik het beste kunnen doen.
Iets houdt het downloaden tegen, want de "hoever is de update"lijn blijft op nul staan.

[ Voor 24% gewijzigd door pepiex op 10-03-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
Als je op het icoontje klikt gaat Wifi aan/uit, als je op Wifi (of netwerknaam) klikt ga je nar de instellingen. Zo werkt dat ook bij Bluetooth, daarom staat daar een streep tussen om het verschil aan te geven.
pepiex schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:16:
Bij mij is automatisch Lollipop binnengekomen. Die staat dus al 14 uur te downloaden en er gebeurt niks. Wat zou ik het beste kunnen doen.
Probeer eens het toestel te resetten.

[ Voor 21% gewijzigd door The Wizard op 10-03-2015 11:26 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

The_Admin schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:39:
5.1 inmiddels uit, hoe lang gaat het duren :D
Ze zouden toch 18 maanden lang updates leveren heb ik een keer gelezen. Althans diverse smartphone-fabrikanten hebben dat aangegeven. Dan zou er voor de Moto G (2013) ook nog 5.1 komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepiex
to wizard: sorry toestel resetten? reageer je op pelt en z'n wifi of op mij. Nee toch?Snap het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pepiex schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:11:
to wizard: sorry toestel resetten? reageer je op pelt en z'n wifi of op mij. Nee toch?Snap het niet
Hij bedoelt dat je je toestel moet resetten, daarna zal hoogstwaarschijnlijk de download goed verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 12:34
The Wizard schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Als je op het icoontje klikt gaat Wifi aan/uit, als je op Wifi (of netwerknaam) klikt ga je nar de instellingen. Zo werkt dat ook bij Bluetooth, daarom staat daar een streep tussen om het verschil aan te geven.

[...]
Thanks! Qua UX was het mij dus niet helemaal duidelijk. Ook kon ik niet de juiste Google termen bedenken. Anyway. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepiex
Ok, zoeken we op. Hoort nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik nu typ in whatsapp of sms, dan krijg ik zo'n streepje onder de tekst.. erg vervelend kan echt nergens vinden om het uit te zetten, jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepiex
Ik dacht als ik reset ben ik ales kwijt. Dus eerst iets simpelers: stoppen download. tel. uitschakelen. Weer aanzetten, opnieuw systeemupdate en...vraag om locatie aan te zetten op hoogste nauwkeurigheid. Vorige keer geweigerd, Nu dus aan, na paar minuten update binnen, kopje koffie en geinstalleerd. ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het door die locatie-instelling komt. Maar het is klaar. Bedankt, wellicht heeft iemand er nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Klik niet op het symbool, maar op de tekst er vlak onder. Dan ga je naar de settings. Lang drukken werkt niet bij Wifi en bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lollipop op de XT1033 (1st gen, dual-sim) ziet alleen nog wifi netwerken op kanalen 1-11. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:33

timovd

Voorsprong door techniek

Bekend probleem. Hier ook last van. Mijn Nexus7 (2013) op L heeft daar geen last van.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een ramp dit, 3 verslechteringen:

1. Ik moet nu eerst vegen om uberhaupt mijn unlockscreen te krijgen
2. Veel minder duidelijke iconen
3. De toggle om mijn geluid uit te zetten geeft allen nog 'Geluid Aan' en 'Trillen' weer. 'Geluid Uit' is weg.

Ad 3). Ik begrijp dat ik nu een prioriteit moet maken waarbij ik alles uitzet, behalve het alarm, om hetzelfde te krijgen als mijn oude 'Geluid Uit', klopt dat? Als beloning krijg je dan een tril EN een ster icoontje bovenin te zien, oftewel 2 dingen die dan beiden niet kloppen (want als het goed is trilt ie niet meer en maakt ie ook geen geluid meer nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
vandermark schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:55:
Ik heb op mijn XT1032 stock 4.4.4. en wel TWRP als recovery geinstalleerd, heb dus ook root. Kan ik nu de update die klaar staat naar 5.0.2 wel gewoon accepteren? Ben bang dat dat niet goed gaat doordat ik TWRP als recovbery heb...
Interessante kwestie! Probeer het eens zou ik zeggen wil ik ook wel weten of dat gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:50:
Wat een ramp dit, 3 verslechteringen:
Nou..wat een ramp...dat je hiermee kan leven zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat Moto G (2013) en Moto G (2014) de Android 5.1 update binnen krijgen, die is gisteren uit namelijk.

Zelf denk ik dat ondanks bijna gelijke hardware de nieuwere Moto G als eerste 5.1 krijgt, die draait namelijk al langere tijd op officiële Lollipop hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acoster schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:03:
[...]
Nou..wat een ramp...dat je hiermee kan leven zeg...
Gewoon niet leuk en erg onhandig. Ik zet graag mijn geluid uit. Ik vind het heel erg onduidelijk en omslachtig zoals dat nu moet.

Maar jij hebt geen tips dus zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Nee, nog geen Lollipop gezien voor de Moto G 4G (XT1039).. dus kan je niet helpen.
Misschien dat Google nog wat hierover roept, je bent vast niet die tegen deze 'ramp' aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:25:
[...]

Gewoon niet leuk en erg onhandig. Ik zet graag mijn geluid uit. Ik vind het heel erg onduidelijk en omslachtig zoals dat nu moet.

Maar jij hebt geen tips dus zo te zien.
Voor unlocken, installeert een andere lockscreen.

Voor iconen, geen idee wat daar onduidelijk aan is.

Voor stil modus zijn er apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor unlocken, installeert een andere lockscreen.
Die zal echt niet voorbij de nieuwe Android toevoeging gaan om eerst een extra schuif te geven voordat je nu uberhaupt je lockscreen te zien krijgt. Anders: Graag 1 voorbeeld.
Voor iconen, geen idee wat daar onduidelijk aan is.
Een huisje voor home vind ik duidelijker dan een vierkantje. Een pijltje terug vind ik duidelijker dan een driehoekje. Twee vensters over elkaar vind ik duidelijker dan vierkantje.
Voor stil modus zijn er apps.
Ook die zullen niet voorbij de nieuwe Android functionaliteit komen. Anders: Graag 1 voorbeeld.

Ik heb wat gegoogled. Er zijn zelfs mensen die denken dat het een bug is dat ze het geluid niet meer uit kunnen zetten in Lollipop. Op mijn oude vaste telefoon uit 1988 zat al een schuifje om het geluid aan/uit te zetten. Jammer dat dat nu niet zomaar meer kan en zo omslachtig moet met allemaal prioriteiten instellen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen7s
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 10:46
hey, ik heb een moto G 2013, en k heb nog steeds geen Lolipop

is lolipop nog niet uit op de 2013? ik dacht dat hij er al lang zou moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:11 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
jeroen7s schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:47:
hey, ik heb een moto G 2013, en k heb nog steeds geen Lolipop

is lolipop nog niet uit op de 2013? ik dacht dat hij er al lang zou moeten zijn :P
Voor de Moto G (2013) rollen ze het nu uit, voor de Moto G 4G is nog niks uit en Moto G (2014) draait al sinds enkele weken Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
init6 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:05:
Vandaag heb ik de Sonos tool op mijn Moto G met Lollipop neergezet. Na een paar minuten crashed elke applicatie en hij blijft crashen, play, settings, display, in feite crashed alles. Uiteindelijk uit gezet en factory reset geprobeerd, daarna recovery. Beide opties werken niet. recovery geeft: Bootup failed. Factory boot gewoon naar de crashende omgeving. BP Tools hetzelfde. Iemand tips?

Toestel is niet geroot.
Moto G 2014:
Zou ik hiervoor naar de webshop moeten stappen of naar Motorola voor support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
init6 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:09:
[...]

Moto G 2014:
Ik zou met Motorola zelf beginnen, scheelt tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertzalm
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-07-2023
[Tips over een app die al het geluid uitzet behalve het alarm met 1 druk op de knop en daar een normale notificatie van kan geven zijn welkom.Tip over een startscherm app zonder eerst te hoeven schuiven ook.
[/quote]

Misschien heb je wat aan quick profiles. Weliswaar 2 x drukken maar misschien toch fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertzalm schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:58:
Misschien heb je wat aan quick profiles. Weliswaar 2 x drukken maar misschien toch fijn
Okee bedankt, ik zal eens kijken morgen. Zelf gebruikte ik altijd de 4x1 widget van ZDbox met 5 toggles voor Vliegtuig/Sound/Wifi/Bluetooth/GPS. Alleen sinds vandaag doet die 'geluid uit' het dus niet meer door de update van het OS. Wellicht dat andere apps daar nu ook nog last mee hebben maar dat zien we morgen dan vanzelf wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
init6 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:09:
[...]

Moto G 2014:
Heb je het wel op de juiste manier aangepakt? Dus genoeg vrije ruimte, alles up to date en in het juiste schermdeel? Ik kwam er gister bij toeval achter dat ik hem al kon downloaden.

Over de mijne:

Ik heb mijn kopje foto's 2x staan sinds de update. 't Lijkt, na 1 dag, alsof de accu efficiënter gebruikt wordt. De knopjes onderin vind ik niet echt logisch geworden. Oja, en de tijdsindicatie van het installeren klopte niet. 15 minuten was veel te optimistisch.

Hoe bepaal ik trouwens of een app gevoelig is of niet? Bij alleen gevoelig verbergen, is eigenlijk alles pleiten. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 11-03-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Sinds ik gisteren Lollipop heb geinstalleerd op mijn XT1032 (Moto G 2013) krijg ik telkens de vraag of ik mijn launcher voor één keer of voor altijd wil gebruiken, als ik op de homeknop druk. Dit is zo met de Google Now Launcher en de standaard launcher. Het gebeurt vanuit het instellingenmenu, Motorola Assist en nog een paar apps. Bij andere apps doet ie gewoon normaal.
Google Now Launcher opnieuw installeren werkt niet. Weet iemand een oplossing?

EDIT:
Iets schoot me te binnen. Er was een app die dacht een launcher te kunnen zijn. Die app verwijdert en voorlopig werkt het weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Frans92 op 11-03-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
  • Laatst online: 29-08 00:44
Frans92 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:16:
Sinds ik gisteren Lollipop heb geinstalleerd op mijn XT1032 (Moto G 2013) krijg ik telkens de vraag of ik mijn launcher voor één keer of voor altijd wil gebruiken, als ik op de homeknop druk. Dit is zo met de Google Now Launcher en de standaard launcher. Het gebeurt vanuit het instellingenmenu, Motorola Assist en nog een paar apps. Bij andere apps doet ie gewoon normaal.
Google Now Launcher opnieuw installeren werkt niet. Weet iemand een oplossing?

EDIT:
Iets schoot me te binnen. Er was een app die dacht een launcher te kunnen zijn. Die app verwijdert en voorlopig werkt het weer.
Kreeg je de update binnen of heb je hem handmatig geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zojuist de update automatisch binnen gekregen op 2013 versie. :)

Geen last van bovengenoemd launcher probleem.
Wel jammer dat de standaard Motorola kalender door die van google is vervangen. Geen transparante widget. :(

[ Voor 32% gewijzigd door horizon1978 op 11-03-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Zenjol schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Kreeg je de update binnen of heb je hem handmatig geïnstalleerd?
Ik kreeg de update binnen via systeemupdates in het instellingenmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
Frans92 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:14:
[...]

Ik kreeg de update binnen via systeemupdates in het instellingenmenu.
Nice! Na een paar keer proberen kreeg ik hem nu ook binnen op mijn Moto G 2013 (XT1032). Ga hem nu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

horizon1978 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:59:
Zojuist de update automatisch binnen gekregen op 2013 versie. :)

Geen last van bovengenoemd launcher probleem.
Wel jammer dat de standaard Motorola kalender door die van google is vervangen. Geen transparante widget. :(
Dat probleem kwam door de app Korfbal Competitie Overzicht. Denk niet dat heel veel mensen die app hebben hier ;)
Het verwijderen van een app die zegt een launcher te zijn, maar geen launcher is, blijkt tot nu toe de oplossing te zijn. Hopelijk reageren de devs van die app op mijn feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
Zenjol schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:44:
[...]

Nice! Na een paar keer proberen kreeg ik hem nu ook binnen op mijn Moto G 2013 (XT1032). Ga hem nu installeren.
Eindelijk! Werkt tot zo ver helemaal naar behoren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IOBAW2m.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:00
In mijn app overzicht in de play store zag ik dat er een update was voor motorola-opstartservices. Vreemd genoeg stond deze update niet bij de apps waarvoor een update mogelijk is, ik moest echt bij deze specifieke app kijken. Merk overigens nog geen verschil met opstarten, het zou sneller moeten gaan. Is wel een update van juni vorig jaar, dus ver voor lollipop. En ik draai wel lollipop, op een Moto g 3G 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
Het is qua animaties en uiterlijk wel even wennen, maar ik ben er nu al blij mee. Grootste verbeteringen voor mij zijn de notificaties op het lockscreen en dropdown menu, het dropdown menu in zijn geheel, het toetsenbord, en het belangrijkste, multitasking gaat vele malen beter. Ik had eerst dat ik constant als ik van app wisselde elke app weer opnieuw moest laden. Zelfs het homescreen moest vaak even laden als ik ergens anders mee bezig was geweest.

Klein irritatie puntje is dat de telefoon nog steeds uit kan in het lockscreen. Dat is iets dat ik namelijk vaak doe als ik de telefoon met de aan/uit knop tegen mijn portemonnee is mijn zak stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:33:
[...]
Heb je het wel op de juiste manier aangepakt? Dus genoeg vrije ruimte, alles up to date en in het juiste schermdeel? Ik kwam er gister bij toeval achter dat ik hem al kon downloaden.

Over de mijne:

Ik heb mijn kopje foto's 2x staan sinds de update. 't Lijkt, na 1 dag, alsof de accu efficiënter gebruikt wordt. De knopjes onderin vind ik niet echt logisch geworden. Oja, en de tijdsindicatie van het installeren klopte niet. 15 minuten was veel te optimistisch.

Hoe bepaal ik trouwens of een app gevoelig is of niet? Bij alleen gevoelig verbergen, is eigenlijk alles pleiten. 8)7
Telefoon is up to date, 5.0.2. > Heeft G's vrije ruimte.
Kan helemaal niets meer: Als de moto g start dan krijg ik de melding: Unfortunatly {{insert elk mogelijk element in een telefoon}} has stopped. Dat verschilt van settings, phone.android. In feite crashed alles en factory reset kan ook niet (Bootup failed).

Ik heb inmiddels Motorola benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de update geïnstalleerd voor mijn moto g en nu werkt hij helemaal niet meer. "Geen opdracht" krijg ik in beeld, hij probeert steeds opnieuw op te starten, maar dus steeds de melding geen opdracht. Dafuq?

Ik heb moto g 2013 uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:09
Ik heb nu een tijdje de 5.0.2 en mijn batterij gaat sneller op :/ Zeer jammer, dacht dat lollipop dit juist verbeterde..

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Phantomic schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:34:
Ik heb nu een tijdje de 5.0.2 en mijn batterij gaat sneller op :/ Zeer jammer, dacht dat lollipop dit juist verbeterde..
Ik merk dat de accu langer meegaat, afhankelijk van gebruik, zelfs met navigeren en 3G de hele dag haalde ik op 1 lading 3 uur on screen (waar mijn oude Nexus 4 na 1,5 tot 2 uur leeg zou zijn).

Vooral zolang je geen GPS gebruikt (voor navigatie, niet het weer of zo) gaat de accu lang mee, dag in dag uit haal ik iedere keer 5 uur of meer aan on-screen tijd, en enkele keer zelfs 7 uur.

Wat mij echter wel irriteert is iets waar je onder KitKat geen last van hebt, redraws na het start scherm, enorm irritant, hopen dat 5.1 dat oplost maar goed die is nog niet eens uit voor de Nexus 4 (wel 5 en 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een week geleden de update gedaan, alleen was de accu steeds na een dag bijna leeg, vanmiddag een factory reset gedaan en opgeladen, heb nu nog 92% na veelvuldig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:43
De comments hier laten horen dat 5.0.2 duidelijk niet zo goed werkt op de 2013 Moto G als verwacht. Ik blijf voorlopig nog wel even bij 4.4 en wacht op de 5.1 update.

Dat van die geluidsinstellingen bijvoorbeeld, waarom zou Google hier ook iets van aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb totaal geen problemen met de Moto G en Lollipop. Ik heb dan ook een factory reset gedaan. Ik kan mij wel voorstellen dat sommige mensen de extra veeg voor het unlocken van het device irritant vinden. Alleen ik denk dat je beter gewoon bepaalde locaties kan instellen in je settings van plaatsen waar je niet hoeft te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wij hebben thuis 2 stuks Moto G (2014) en beide zijn we erg blij met lollipop. Geen enkel probleem met wat dan ook

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 21:23
Ik heb onlangs dit toestel via mijn werk verkregen. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Op mijn werk hebben we een open wifi netwerk, maar hier moet je wel eerst langs een login page om via het internet verbonden te kunnen worden. Als ik 's ochtends op mijn werk kom, verschijnt dan ook de melding in mijn telefoon dat ik eerst moet inloggen. Het toestel geeft dus aan dat ik al wel met het wifi netwerk verbonden ben, maar met een uitroeptekentje om aan te geven dat ik nog geen toegang tot internet heb. Als ik vervolgens chrome open, een willekeurig internetadres intyp, dan werkt mijn connectie blijkbaar wel. Hij maakt dan gewoon gebruik van mijn mobiele data connectie.

Ik las hier dat dit blijkbaar een nieuwe feature van lollipop is? Kun je dit ook uitzetten, want ik heb liever dat ie toch mijn wifi netwerk gebruikt zodat ie me vervolgens automatisch naar de login page doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Laatst online: 20-11-2024
mollleman schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:40:
Ik heb onlangs dit toestel via mijn werk verkregen. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Op mijn werk hebben we een open wifi netwerk, maar hier moet je wel eerst langs een login page om via het internet verbonden te kunnen worden. Als ik 's ochtends op mijn werk kom, verschijnt dan ook de melding in mijn telefoon dat ik eerst moet inloggen. Het toestel geeft dus aan dat ik al wel met het wifi netwerk verbonden ben, maar met een uitroeptekentje om aan te geven dat ik nog geen toegang tot internet heb. Als ik vervolgens chrome open, een willekeurig internetadres intyp, dan werkt mijn connectie blijkbaar wel. Hij maakt dan gewoon gebruik van mijn mobiele data connectie.

Ik las hier dat dit blijkbaar een nieuwe feature van lollipop is? Kun je dit ook uitzetten, want ik heb liever dat ie toch mijn wifi netwerk gebruikt zodat ie me vervolgens automatisch naar de login page doorstuurt?
Er zullen ongetwijfeld apps zijn die je laten kiezen wanneer hij wifi of mobiel internet gebruikt gegeven de beschikbare netwerken.

Je kan ook gewoon die inlogpagina als snelkoppeling op je homescreen neerzetten en daarmee je browser openen of die inlogpagina als startpagina instellen. Zo heb je in beide gevallen altijd meteen die inlogpagina als je je browser start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
easyriider schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:43:
Een week geleden de update gedaan, alleen was de accu steeds na een dag bijna leeg, vanmiddag een factory reset gedaan en opgeladen, heb nu nog 92% na veelvuldig gebruik.
Had ik precies hetzelfde. accu ging supersnel leeg (voor een moto-g).
na factory reset vanuit het menu gaat de accu zelfs langer mee dan voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Teus.espresso schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:05:
[...]

Had ik precies hetzelfde. accu ging supersnel leeg (voor een moto-g).
na factory reset vanuit het menu gaat de accu zelfs langer mee dan voor de update.
Standby batterij verbruik is inderdaad toch wel beter geworden. Gebruik van screen casten met een Chromecast gaat de batterij echter gierend naar beneden. Ook bij andere zwaardere applicaties lijkt Lollipop geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:45
Ik zag hier iets langskomen van de gps-bug (GPS die aanblijft nadat die gebruikt is ook al zet je die uit). Ik had al aantal keer gemerkt dat als ik snachts mijn telefoon met wifi, GPS en data uit toch zo'n 15-20% gebruikte, wat ik veel vond. Afgelopen nacht eerst telefoon uitgezet en weer aan, ook weer met die dingen uit, en dus eerst geen GPS gebruikt, en toen was het 1% in de nacht.
Iemand een idee of ik mijn toestel moet laten "repareren"? Is de moto g 2014 met lolipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Zelfs na een factory reset gebruikt exchange services na de update naar Lollipop, nog veel accu capaciteit. De accuduur is nu korter dan met Kitkat. Op mijn tablet is exchange services helemaal niet te zien bij de accu statistieken. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 09:03
Lollipop is hier ook goed binnen gekomen. Het rare is dat het netwerk ontvangst telkens wegvalt (hollands nieuwe). Dit gebeurt zeker 1x in de 5 min. meer mensen hier last van?

Edit: Probleem is opgelost na een reset naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 16% gewijzigd door harydoo op 15-03-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:21
Zojuist na enkele weken dit topic bijgehouden te hebben toch maar de stap gezet en de Moto G 2014 van mijn vrouw geupdate naar 5.0.2. Installatie verliep probleemloos en so far so good nog niets 'vreemds' kunnen ontdekken.

Edit: De Google App Foto's staat er nu twee keer in. Eenmaal als 32,00 kB groot en eenmaal als 1,69 MB groot. :?

[ Voor 20% gewijzigd door RicoK op 15-03-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

harydoo schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:53:
Lollipop is hier ook goed binnen gekomen. Het rare is dat het netwerk ontvangst telkens wegvalt (hollands nieuwe). Dit gebeurt zeker 1x in de 5 min. meer mensen hier last van?
Nee is niet normaal, heb ik ook nog niet gezien (heb ook hollandsnieuwe). Heb je een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
RicoK schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:01:
Zojuist na enkele weken dit topic bijgehouden te hebben toch maar de stap gezet en de Moto G 2014 van mijn vrouw geupdate naar 5.0.2. Installatie verliep probleemloos en so far so good nog niets 'vreemds' kunnen ontdekken.

Edit: De Google App Foto's staat er nu twee keer in. Eenmaal als 32,00 kB groot en eenmaal als 1,69 MB groot. :?
Had ik ook: heb van Google Plus eerst alle updates verwijderd en daarna weer geüpdate en dit werkte. (Was een tip van iemand die hetzelfde probleem had.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
jooproo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:19:
Ik zag hier iets langskomen van de gps-bug (GPS die aanblijft nadat die gebruikt is ook al zet je die uit). Ik had al aantal keer gemerkt dat als ik snachts mijn telefoon met wifi, GPS en data uit toch zo'n 15-20% gebruikte, wat ik veel vond. Afgelopen nacht eerst telefoon uitgezet en weer aan, ook weer met die dingen uit, en dus eerst geen GPS gebruikt, en toen was het 1% in de nacht.
Iemand een idee of ik mijn toestel moet laten "repareren"? Is de moto g 2014 met lolipop.
De GPS bug had ik bij 4.4 en nu ook weer bij Lollipop helaas. Ik zet hem gewoon altijd uit en aan als ik de accu lang nodig heb om te voorkomen dat ie leegstroomt.

Andere kernels, modems, bootloaders, custom roms en weet-ik-veel wat helpen allemaal niet: m.a.w. het is echt een diepliggend (hardware?) probleem wat tot nu toe niet met software op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Laatst online: 28-09 23:57
Ik heb laatst een moto g gekocht en er helemaal geen problemen mee gehad. Maar laatst toen ik mijn telefoon weer aandeed kreeg ik de hele tijd de melding dat het proces cm.google.gapps is gestopt. Ik sluit dan de melding maar dan komt de melding weer de hele tijd terug.
Is iemand bekend met dit probleem en weet iemand hoe je het moet oplossen ?
Alvast bedankt,
Applepiez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik een vervelender problem als gevolg van de upgrade naar Lollipop.

Ik heb een Moto G 2nd gen die ik regelmatig gebruik voor navigatie. Dit werkte super, het locatie fixen was snel en de werking ook betrouwbaar.
Na de update naar Lollipop merkte ik dat ik problemen kreeg met mijn navigatie app van Sygic. Deze app stopte soms al na enkele minuten met navigeren en bleef dan hangen.
In eerste instantie dacht ik dat dit door de app kwam die misschien niet helemaal lekker met Lollipop werkte en misschien geupdate moest worden. Die updates haalden echter niets uit en Sygic is gewoon onbruikbaar geworden.

Na het switchen naar OsMand als navigatie app ben ik er achter gekomen wat het probleem is. De telefoon raakt regelmatig zijn 'satelites' kwijt. OsMand maakt hier melding van en het komt veelvuldig voor. Meestal heeft hij ze dan tussen de vijf á veertien seconden weer terug gevonden en dan herstelt de app zich weer.

OsMand kan het wegvallen dus opvangen, terwijl Sygic hier niet zo goed mee omgaat. Fijn dat de OsMand app dit goed afhandeld, maar leuk is anders.
Het is een zeer storende bug die ontstaan is na de upgrade naar Lollipop en er lijken veel meer mensen last van te hebben:
https://code.google.com/p...sues/detail?id=81140#c139

In KitKat werkte de GPS perfect. Heel snel een fix, zelfs in huis had ik een satelite lock in enkele seconden.
Lollipop is helaas zeer instabiel. Niet alleen duurde het veel langer voor ik een fix had, ook de stabiliteit was dramatisch slecht. Onder het rijden raakt de telefoon regelmatig de satelieten kwijt zonder goede reden. (terwijl hij tot vlak voor zo'n satelite loss minimaal 8 tot 13 satelieten gebruikte)

Het verbaast me dat het nog niet eerder in dit topic aan de orde is geweest!
Speelt het probleem niet bij iedereen? Indien iemand wel een goed werkende GPS op Lollipop heeft hoor ik dat graag!
Pagina: 1 ... 44 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.