Nu heb ik een vervelender problem als gevolg van de upgrade naar Lollipop.
Ik heb een Moto G 2nd gen die ik regelmatig gebruik voor navigatie. Dit werkte super, het locatie fixen was snel en de werking ook betrouwbaar.
Na de update naar Lollipop merkte ik dat ik problemen kreeg met mijn navigatie app van Sygic. Deze app stopte soms al na enkele minuten met navigeren en bleef dan hangen.
In eerste instantie dacht ik dat dit door de app kwam die misschien niet helemaal lekker met Lollipop werkte en misschien geupdate moest worden. Die updates haalden echter niets uit en Sygic is gewoon onbruikbaar geworden.
Na het switchen naar OsMand als navigatie app ben ik er achter gekomen wat het probleem is. De telefoon raakt regelmatig zijn 'satelites' kwijt. OsMand maakt hier melding van en het komt veelvuldig voor. Meestal heeft hij ze dan tussen de vijf á veertien seconden weer terug gevonden en dan herstelt de app zich weer.
OsMand kan het wegvallen dus opvangen, terwijl Sygic hier niet zo goed mee omgaat. Fijn dat de OsMand app dit goed afhandeld, maar leuk is anders.
Het is een zeer storende bug die ontstaan is na de upgrade naar Lollipop en er lijken veel meer mensen last van te hebben:
https://code.google.com/p...sues/detail?id=81140#c139
In KitKat werkte de GPS perfect. Heel snel een fix, zelfs in huis had ik een satelite lock in enkele seconden.
Lollipop is helaas zeer instabiel. Niet alleen duurde het veel langer voor ik een fix had, ook de stabiliteit was dramatisch slecht. Onder het rijden raakt de telefoon regelmatig de satelieten kwijt zonder goede reden. (terwijl hij tot vlak voor zo'n satelite loss minimaal 8 tot 13 satelieten gebruikte)
Het verbaast me dat het nog niet eerder in dit topic aan de orde is geweest!
Speelt het probleem niet bij iedereen? Indien iemand wel een goed werkende GPS op Lollipop heeft hoor ik dat graag!