Kon niet meer wachten en heb gisteren dan toch zelf de BR 5.02 op mijn XT1032 geflashed.
Heb je na 3x slechte reparatie niet recht op een nieuw toestel?weekend warrior schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:38:
Update 4. Vandaag mocht ik mijn toestel voor de derde keer ophalen. Helemaal blij eindelijke een krasvrij scherm. Wil ik thuis de achterkant erop zetten, blijkt hij nu niet netjes in elkaar gezet te zijn waardoor het cover niet aansluit aan één kant. Ik heb nu toch sterk mijn twijfels bij de reparatie vaardigheid van dit bedrijf. En dan is het nog maar afwachten hoe het originele probleem (wegvallen sim verbinding) verholpen is.
[...]
Mooi dat ie kennelijk nu echt uitgerold word voor de eerste gen.witteveder schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 07:48:
Vanochtend de OTA melding van 5.0 gekregen voor mijn 1st gen exemplaar. Ik heb hem vooralsnog geweigerd (2x)... Ik vond mijn nexus 2013 met 5.0 er erg op achteruit gegaan.
edit: de update blijft aangeboden worden.. aagh eigenwijs ding
Tip als je wil dat de melding niet meer boven in je scherm komt. Op de melding zelf blijven drukken en kiezen voor app info. Je krijg dan de service te zien van Google. Vink hier meldingen weergeven uit.
Iemand die dit probleem herkend?bas.dijkstra schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 07:33:
De mooiste foto's met flits maak ik tegenwoordig
[afbeelding]
Zonder flits (andere spin):
[afbeelding]
Ik heb het 1 of 2 keer gehad sinds ik de telefoon heb. (ruim 1 jaar)
Heb het nog niet kunnen reproduceren.
Heb het nog niet kunnen reproduceren.
Ik heb dat ook eenmaal gehad. Daarna niet meer. Ik vermoedde een virusscanner (avast mobile) Deze is nu verwijderd en probleem niet meer gezien.
Voor de eigenaars van de Moto G 1st gen. Ontvangen jullie Android 5.0 en welke versie hebben jullie? ook personen met de Duitse versie die de update ontvangen?
Ja, had ik met mijn Xperia P, nadat ik er Cyanogenmod op had gezet.
Kwam door de camera-app.
[ Voor 5% gewijzigd door acoster op 24-02-2015 15:53 ]
Jazeker. Bij bepaalde belichting zien m'n flitsfoto's er zo uit. Vooral als er veel wit in zit. Bij andere objecten daartegen gaat het "prima" (voor zover de camera prima te noemen is).
Nog geen OTA beschikbaar voor mij. (XT1032 gekocht bij Mediamarkt in NL)aerocooluser schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:50:
Voor de eigenaars van de Moto G 1st gen. Ontvangen jullie Android 5.0 en welke versie hebben jullie? ook personen met de Duitse versie die de update ontvangen?
Ik heb een duitse versie 1st gen en kreeg de ota melding voor het eerst vanochtend.aerocooluser schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:50:
Daar wordt nu naar gekeken door de Media Markt. Hij is ingenomen en opgestuurd (intern n.a.w.) met verzoek tot creditatie. Hij is nu dan ook voor de vierde keer weg.
jooproo schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:50:
[...]
Heb je na 3x slechte reparatie niet recht op een nieuw toestel?
Dit heb ik één keer gehad. Zonder Avast overigens.
Sinds de update is mijn moto g echt ram traag, crasht hij soms en loopt de batterij ook gewoon op een nacht volledig leeg (dus van 100 naar 10 in een nacht zonder gebruik. Weeet iemand of ik niet terug kan naar 4.4.4. ?
Consultant - Autogek
Verwijderd
Gister heb ik mijn telefoon opnieuw opgestart en sindsdien heb ik een uitroeptekentje bij het wifi-symbool staan.
Het is me niet duidelijk wat er nu precies mis is. Volgens mij werkt wifi wel, want ik heb een internet verbinding en whatsapp berichten komen ook gewoon binnen.
Het uitroeptekentje krijg ik echter niet meer weg. Is er enige manier om er achter te komen wat er mis is? Heeft Android een soort log systeem waar problemen worden gemeld?
Het is me niet duidelijk wat er nu precies mis is. Volgens mij werkt wifi wel, want ik heb een internet verbinding en whatsapp berichten komen ook gewoon binnen.
Het uitroeptekentje krijg ik echter niet meer weg. Is er enige manier om er achter te komen wat er mis is? Heeft Android een soort log systeem waar problemen worden gemeld?
Heb je ook internet als je je mobiele dataverbinding uitzet en wifi aanlaat? En heb je al gezocht? Ik vind meer dan genoeg met [google=wifi exclamation mark wifi android].
The devil is in the details.
Al eens een reset gedaan?matthewk schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:43:
Sinds de update is mijn moto g echt ram traag, crasht hij soms en loopt de batterij ook gewoon op een nacht volledig leeg (dus van 100 naar 10 in een nacht zonder gebruik. Weeet iemand of ik niet terug kan naar 4.4.4. ?
Ook gekeken naar je batterij verbruik? Dan weet je wat je accu s'nachts leeg slurpt.
Maar, om antwoord te geven op je vraag, ja, je kan terug naar 4.4.4.
Verwijderd
Ja, ik heb geen databundel dus sowieso geen internet via mijn sim-kaart.Hahn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:57:
Heb je ook internet als je je mobiele dataverbinding uitzet en wifi aanlaat?
Wifi werkt volgens mij ook wel gewoon, want hij is verbonden met een goede signaalsterkte op de 2.4Ghz band.
Ik heb gisteravond een hele avond lopen zoeken naar een oplossing, maar niet gevonden. Veel verder dan verklaringen als 'het is een internet probleem' of 'bepaalde google services zijn niet bereikbaar' kom je niet. De voorgestelde oplossingen werken bij mij ook niet.En heb je al gezocht? Ik vind meer dan genoeg met [google=wifi exclamation mark wifi android].
In mijn geval heb ik overigens ook geen internet-verbindings probleem, want ik heb wel gewoon een wifi-verbinding met internet toegang. (misschien dat er wel iets mis is, maar dat merk ik dan dus niet omdat browsen gewoon goed werkt en de apps functioneren ook normaal)
Ik heb allerlei suggesties geprobeerd, zoals het toestel herstarten, wifi aan / uit zetten, wifi wachtwoorden resetten, sim omwisselen, etc. Het heeft helaas geen enkel effect gehad.
Ook deze verklaring met oplossing die nog het meest plausibel lijkt is niet van toepassing.
Het wifi-netwerk waar ik op zit is namelijk niet afgeschermd en overige telefoons hebben hier op het wifi-netwerk voorzover bekend ook geen problemen mee.
Het is mij dus onduidelijk waar het uitroeptekentje dus voor staat. Het is vrij cryptisch zo'n uitroeptekentje zonder verdere toelichting. Nu weet je gewoon niet wat voor probleem je moet fixen.
Voor de duidelijkheid. Vorige week heb ik de upgrade naar lollipop gehad. Na de reboot van gister kwam dat uitroeptekentje plots bij het wifi-icoontje te staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 20:31 ]
Verwijderd
Het is geen open netwerk. Voor de reboot had ik dat uitroep-tekentje ook niet en er is in de tussentijd niets in het wifi-netwerk veranderd.
Kortom, het is vooralsnog een mysterie.
Ik denk daar ook over. Mijn eerder genoemde wifi probleem is nog niet opgelost dus ik heb m'n telefoon nu teruggezet naar fabrieksinstellingen. En dat is gelijk een lollipop upgrade wel een optie, anders moet ik voor optimale prestaties straks weer een reset uitvoeren.argon007 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:39:
Kon niet meer wachten en heb gisteren dan toch zelf de BR 5.02 op mijn XT1032 geflashed.
Ik vermoed dat je deze bij XDA vandaan hebt? Maakt het niet uit dat die voor de XT1033 in plaats van de XT1032 is?Hoe heb je dat flashen overigens gedaan, wellicht kan je een kort stappenplan geven?
Wat ik me verder afvraag: zit je met een XT1033 ROM ook gelijk in het verdere updateschema voor dat land?
Stappenplan voor XT1032musicfreak schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:10:
[...]
Hoe heb je dat flashen overigens gedaan, wellicht kan je een kort stappenplan geven?
A) Custom recovery (hier een filmpje dat ik niet helemaal gekeken heb, maar wellicht beter dan mijn stappenplan: YouTube: Moto G TWRP Recovery Install).
Je hebt allereerst een custom recovery nodig. Ik gebruik TWRP, omdat ik die ook op mijn nexus 7 heb en die fijn vindt. In de XDA thread wordt een andere aangeraden: YMMV.
Download een fastboot image
http://techerrata.com/browse/twrp2/xt1032
- Start je telefoon opnieuw op in fastboot. (Zet telefoon helemaal uit. Druk volume down + power 4 seconden in en laat los).
- Sluit USB kabel aan
- Gebruik Minimal ADB and fastboot http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790
- command prompt in windows:
code:
1
| fastboot devices |
(je ziet nu dat je telefoon herkend wordt). Driver problemen? Probeer het youtube filmpje.
-
code:
let op: img niet zip1
| fastboot flash recovery bestandsnaam.img |
B ) Download Lollipop update: http://forum.xda-develope...ola-lollipop-rom-t3017510
C) Boot weer in fastboot (power on+vol down 4 seconden) en kies recovery
D) Maak eventueel een backup
E) Factory reset
F) Flash update (YouTube: How to flash a custom rom using TWRP)
Bij opstarten is er een rare flikkering in het scherm te zien: Scherm aan/uit lost dit op.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Dank voor het stappenplan, top! Toch denk ik dat ik nog niet ga upgraden als ik het zo lees. Dat komt ook doordat ik een keer vreselijk de boot ben ingegaan met een gebrickte Asus tablet na het installeren van een custom ROM. Nu is dit een officiele ROM maar toch zit er een kans in dat het mis gaat lijkt me. En die kans wil ik niet lopen.
Probeer de router eens een minuutje van de stroom af te halen.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:43:
Het is geen open netwerk. Voor de reboot had ik dat uitroep-tekentje ook niet en er is in de tussentijd niets in het wifi-netwerk veranderd.
wissel je sim eens van slot 2 naar 1 of omgekeerd.... (search)Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:43:
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Ik had een vraag, ik heb nu een Nexus 4 (16gb) en kan mijn sim-only verlengen (Nexus 4 was los gekocht, vandaar) maar aangezien ik voor 50 eurocent meer per maand diezelfde abonnement kan hebben MET een toestel, kies ik daarvoor.
Ik weet dat Moto G sowieso een betere accu duur heeft dan Nexus 4 (wat beter is) ik weet ook dat deze iets trager is maar dat is niet erg, beide hebben (Nexus 4) of krijgen de Lollipop update.
Echter, de abonnement is een 4G abonnement, nou vind ik mijn huidige abonnement snel genoeg op 3G (8mbps) dus hier komt de vraag.
Ik kan kiezen tussen Moto G LTE (de model van vorig jaar met 4,5"scherm) of de 2nd Gen Moto G (zonder 4G), de enige verschil tussen die 2 is dat de LTE model LTE heeft en dat de 2nd gen model een groter scherm, betere camera en betere speakers heeft.
Eigenlijk heb ik geen idee welke te kiezen, Nexus 4 zit qua scherm precies tussen (4,7") en ik heb beide Moto's in handen gehad en beide zijn fijn, camera boeit niet, speakers zijn leuk maar niet echt wat ik ga gebruiken, LTE is geen must en groter of kleiner scherm kan geen kwaad.
Iemand een tip welke beter is? Enige wat mij boeit is de update support en batterij, sd slot ook maar dat hebben beide.
Ik weet dat Moto G sowieso een betere accu duur heeft dan Nexus 4 (wat beter is) ik weet ook dat deze iets trager is maar dat is niet erg, beide hebben (Nexus 4) of krijgen de Lollipop update.
Echter, de abonnement is een 4G abonnement, nou vind ik mijn huidige abonnement snel genoeg op 3G (8mbps) dus hier komt de vraag.
Ik kan kiezen tussen Moto G LTE (de model van vorig jaar met 4,5"scherm) of de 2nd Gen Moto G (zonder 4G), de enige verschil tussen die 2 is dat de LTE model LTE heeft en dat de 2nd gen model een groter scherm, betere camera en betere speakers heeft.
Eigenlijk heb ik geen idee welke te kiezen, Nexus 4 zit qua scherm precies tussen (4,7") en ik heb beide Moto's in handen gehad en beide zijn fijn, camera boeit niet, speakers zijn leuk maar niet echt wat ik ga gebruiken, LTE is geen must en groter of kleiner scherm kan geen kwaad.
Iemand een tip welke beter is? Enige wat mij boeit is de update support en batterij, sd slot ook maar dat hebben beide.
Beide Moto G's hebben een even grote accu, maar de nieuwe heeft wel een groter scherm. Dus de batterij zal bij de grote Moto G ietsje minder zijn. Gezien de LTE versie wel een MicroSDkaartje heeft, is er heel weinig verschil tussen beide Moto G's. Software Support gaat sowieso bij de nieuwe Moto G beter zijn, kreeg nu ook sneller Lollipop (ook al is het verschil niet zo groot) en zal vermoedelijk langer gesupport worden. Dus de verschillen zijn subtiel en zijn eerder persoonlijk.
je router al op een ander kanaal geprobeerd?Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:27:
[...]
Ja, ik heb geen databundel dus sowieso geen internet via mijn sim-kaart.
Wifi werkt volgens mij ook wel gewoon, want hij is verbonden met een goede signaalsterkte op de 2.4Ghz band.
[...]
Ik heb gisteravond een hele avond lopen zoeken naar een oplossing, maar niet gevonden. Veel verder dan verklaringen als 'het is een internet probleem' of 'bepaalde google services zijn niet bereikbaar' kom je niet. De voorgestelde oplossingen werken bij mij ook niet.
In mijn geval heb ik overigens ook geen internet-verbindings probleem, want ik heb wel gewoon een wifi-verbinding met internet toegang. (misschien dat er wel iets mis is, maar dat merk ik dan dus niet omdat browsen gewoon goed werkt en de apps functioneren ook normaal)
Ik heb allerlei suggesties geprobeerd, zoals het toestel herstarten, wifi aan / uit zetten, wifi wachtwoorden resetten, sim omwisselen, etc. Het heeft helaas geen enkel effect gehad.
Ook deze verklaring met oplossing die nog het meest plausibel lijkt is niet van toepassing.
Het wifi-netwerk waar ik op zit is namelijk niet afgeschermd en overige telefoons hebben hier op het wifi-netwerk voorzover bekend ook geen problemen mee.
Het is mij dus onduidelijk waar het uitroeptekentje dus voor staat. Het is vrij cryptisch zo'n uitroeptekentje zonder verdere toelichting. Nu weet je gewoon niet wat voor probleem je moet fixen.
Voor de duidelijkheid. Vorige week heb ik de upgrade naar lollipop gehad. Na de reboot van gister kwam dat uitroeptekentje plots bij het wifi-icoontje te staan.
Bedankt voor de uitleg, ik zal eens kijken hoe dat qua CM of zo mogelijk is, ik weet dat ik op Nexus 4 voor 99% nog Android 5.1 krijg en als de updates daarna stoppen, ik via CM altijd nog verder kan, hopelijk kan dat ook met Moto G, sowieso moet hij wel Android 5.1 krijgen aangezien ik op Nexus 4 steeds die memory bug heb.sieem schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:06:
[...]
Beide Moto G's hebben een even grote accu, maar de nieuwe heeft wel een groter scherm. Dus de batterij zal bij de grote Moto G ietsje minder zijn. Gezien de LTE versie wel een MicroSDkaartje heeft, is er heel weinig verschil tussen beide Moto G's. Software Support gaat sowieso bij de nieuwe Moto G beter zijn, kreeg nu ook sneller Lollipop (ook al is het verschil niet zo groot) en zal vermoedelijk langer gesupport worden. Dus de verschillen zijn subtiel en zijn eerder persoonlijk.
Nogmaals bedankt.
Er is nog een verschil: in de 2nd Gen kunnen twee SIM-kaarten.
Aha, dat wist ik niet, maar is ook niet van belang, er gaat maar 1 simkaart erin.geerten schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:49:
Er is nog een verschil: in de 2nd Gen kunnen twee SIM-kaarten.
Edit:
Toch maar voor de Moto G 2nd gegaan, de accu is bijna 2x beter dan van mijn Nexus 4 dus dat is voldoende, sd kaartje erbij en groter scherm zijn fijner (qua scherm is Moto G 4G wel fijn, maar te smal bij typen).
Updates en de aanbieding hebben de doorslag veroorzaakt, voor 1 euro meer per maand kreeg ik de Moto G 2nd maar wel voor 1 jaar in plaats van 2, dus ik zit korter aan vast dan bij de Moto G 4G.
Nogmaals bedankt voor de hulp.
[ Voor 47% gewijzigd door Mizgala28 op 27-02-2015 14:34 ]
Verwijderd
Het betreft het eduroam netwerk dat gebruikt wordt door universiteiten en hogescholen. Ik heb dus geen invloed op het netwerk en de accesspoints.peptalk schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:43:
[...]
Probeer de router eens een minuutje van de stroom af te halen.
Het maakt overigens ook niet uit waar ik me bevind, alle routers van het eduroam netwerk lijken het probleem vooralsnog te hebben.
Ook andere wifi-netwerken geven dit probleem nu. Het uitroeptekentje is zichtbaar bij elk wifi-netwerk waar ik nu mee verbind.
Dat had ik al geprobeerd zonder enig resultaat. Het is één van die suggesties die op internet wel genoemd wordt, maar in mijn geval dus niet werkt. Er wordt ook geen verklaring gegeven waarom het wisselen van de sims zou werken.Lief Adje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:46:
[...]
wissel je sim eens van slot 2 naar 1 of omgekeerd.... (search)
Overigens heb ik nog iemand gevonden met een Android 5 telefoon die soortgelijke problemen heeft. Internet werkt wel, maar er wordt een uitroeptekentje weergegeven in beeld.
Hij heeft overigens geen dual-sim toestel, maar een Nexus 5, dus die truc van het sim-wisselen werkt bij hem sowieso niet.
Helaas kan ik niets aan de routers veranderen. Het zijn geen netwerken die ik zelf beheer en het duurt wel even voor ik weer thuis ben.speedmetal35 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:32:
[...]
je router al op een ander kanaal geprobeerd?
Dit is knap waardeloos. Ik ga nu proberen of ik het probleem kan vinden in één van de log-files.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 14:46 ]
Nou heb ik vandaag verlengt en Moto G 2nd Gen erbij gekregen, die heeft volgens mij wel lollipop net als mijn Nexus 4, zag vandaag namelijk bij MM (echter ik he. 5.0.1 en op de G 2nd stond 5.0.2).
Op dat forum wordt ook aangegeven dat het nu nog steeds een beperkte uitrol is, dat ze nog steeds 'testen'.Ceejay schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:44:
Nou ik zie Nederland deze week nog niet voorbij komen!
Dat een 'general roll out of Lollipop' nog wel een tijd op zich laat wachten.
De info geeft ook duidelijk aan hoe versnipperd zo'n 'roll out' gaat, van complete landen tot beperkt tot providers.
Daarnaast moet elke versie weer goedgekeurd worden door Google en vervolgens kan Motorola hem pas uitrollen.
De verschillen qua providers en talen maakt het er niet beter op, terwijl dit opgelost zou worden door Google zoals gebruik te maken van Play Services.
Daarnaast zie je nu ook duidelijk hoe traag het gaat en de volgende Android versie alweer klaar staat.
Gelukkig is er nog steeds geen mega security hole ontdekt, anders hebben we een probleem met Android en het patchen ervan..
Dich bis echt unne foëzen haas
Niet een mega security hole, maar een mega memory leak in 5.0. Ik vind dat Motorola dat eigenlijk goed heeft aangepakt door maanden terug al de aanstaande uitrol resoluut te kappen. Ja het is lang wachten, maar je weet dat je tenminste een goede update krijgt!slaay schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:53:
[...]
Daarnaast zie je nu ook duidelijk hoe traag het gaat en de volgende Android versie alweer klaar staat.
Gelukkig is er nog steeds geen mega security hole ontdekt, anders hebben we een probleem met Android en het patchen ervan..
Weet iemand hoe je exchange account in Gmail kan instellen? Ik kan alleen kiezen tussen Gmail, IMAP en pop terwijl met diezelfde Gmail app ik op mijn Nexus 4 ook exchange kan kiezen.
Heeft er iemand hier evering met een profiler app die op de Moto G ook de data uit kan schakelen?
Apps die ik al geprobeert heb, maar waarbij het niet gelukt is om ook data in en uit te schakelen:
- Profile Scheduler
- Llama
Apps die ik al geprobeert heb, maar waarbij het niet gelukt is om ook data in en uit te schakelen:
- Profile Scheduler
- Llama
Zeer dubieus antwoord op het forum van Motorola:
Dat zou kunnen betekenen dat er nog geen zicht is op Lollipop voor de Moto G 4G...
Wat ook kan kloppen, als je naar het lijstje kijkt op dat forum is er nog geen enkele update gereleased voor de Moto G 4G.
Bron: https://forums.motorola.com/comment/891736If it is needed for Moto 4g 1st gen it will be enabled. Currently the
update app is only enabled for 3G variant.
Mark
Motorola Support
Dat zou kunnen betekenen dat er nog geen zicht is op Lollipop voor de Moto G 4G...
Wat ook kan kloppen, als je naar het lijstje kijkt op dat forum is er nog geen enkele update gereleased voor de Moto G 4G.
Met data bedoel ik eigenlijk het uitschakelen van de data antenne zodat er alleen nog het gsm signaal overblijft (om zo energie te besparen als ik geen data verbinding nodig heb)._Vincent_ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:40:
Ik gebruik het zelf niet, maar met Profile Scheduler zou dat gewoon moeten kunnen volgens de FAQ
Ik heb dit geprobeert met profile scheduler maar mij is het niet gelukt om het werkend te krijgen. Maar misschien dat het iemand anders wel lukt. Het gaat trouwens om een 4G model.
[ Voor 16% gewijzigd door flyboarder op 03-03-2015 10:06 ]
https://motorola-global-p...re-upgrade-news/g_id/1949slaay schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:40:
Zeer dubieus antwoord op het forum van Motorola:
[...]
Bron: https://forums.motorola.com/comment/891736
Hier staat toch duidelijk dat Motorola de 4G versie ook van een update zal voorzien. Misschien zit dat update-mechanisme al in de firmware ingebakken?
De 4G-versie heeft inderdaad geen Motorola Update Service nodig, daar gaat dit over.
Ik doe dat met de data enabler widgetflyboarder schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:00:
[...]
Met data bedoel ik eigenlijk het uitschakelen van de data antenne zodat er alleen nog het gsm signaal overblijft (om zo energie te besparen als ik geen data verbinding nodig heb).
Ik heb dit geprobeert met profile scheduler maar mij is het niet gelukt om het werkend te krijgen. Maar misschien dat het iemand anders wel lukt. Het gaat trouwens om een 4G model.
Kun je bij die app bijvoorbeeld op tijd schakelen of moet je alles handmatig aan/zetten?
Eigenlijk ben ik opzoek naar een app die zowel data als wifi kan doen gebaseerd op tijd en/of locatie.
Eigenlijk ben ik opzoek naar een app die zowel data als wifi kan doen gebaseerd op tijd en/of locatie.
Nee. Met deze widget kun je de data alleen aan en uit zetten.
Kijk eens naar dit: http://fieldguide.gizmodo...d-on-where-you-1597903597flyboarder schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:00:
[...]
Met data bedoel ik eigenlijk het uitschakelen van de data antenne zodat er alleen nog het gsm signaal overblijft (om zo energie te besparen als ik geen data verbinding nodig heb).
Zoiets zoek je?
Ik heb het ook regelmatig gezien, maar ik moet zeggen de laatste twee weken ofzo niet meer. De camera app is in de tussentijd bijgewerkt, dus misschien zat daar een foutje in.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Beetje lopen spelen. Het gebeurt alleen maar bij een donkere omgeving waarbij de flits gebruikt moet worden bij een witte omgeving.drZymo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 06:03:
[...]
Ik heb het ook regelmatig gezien, maar ik moet zeggen de laatste twee weken ofzo niet meer. De camera app is in de tussentijd bijgewerkt, dus misschien zat daar een foutje in.
Ik kan gewoon met Llama een actie toevoegen om Mobile Data in/uit te schakelen?flyboarder schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:56:
Heeft er iemand hier evering met een profiler app die op de Moto G ook de data uit kan schakelen?
- Profile Scheduler
- Llama
Ik heb vorige week op mijn Moto G 4G (XT1039) een factory reset moeten doen. De problemen die ik daarvoor had, waren na de reset verdwenen. Na een paar dagen werd de hele telefoon vreselijk traag. Ik heb wederom dit forumsub doorgespit en van alles gedaan (oa de laatst geïnstalleerde apps verwijderen), maar het hielp niet. Ik ben toen ook van Dalvik naar Art gegaan en ineens was mijn telefoon razendsnel. Heerlijk! Maar zojuist ontdekte ik dat ik geen apps meer naar mijn sd-kaart kan verplaatsen of andersom. Foto's etc worden er wel keurig netjes naartoe geschreven. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik moet doen om dit weer voor elkaar te krijgen? Hij draait logischerwijs nog op 4.4.4.
Naar aanleiding van deze post heb ik het zelf ook net geprobeerd (ook een 4G xt1039). Het viel me op dat ie bij een aantal apps erg lang bezig was tijdens het "optimaliseren van apps: 64 van 208" stukje. Ik heb het idee dat er een aantal apps ook weer terug zijn gehaald vanaf m'n sd kaart, maar dat weet ik niet zeker.Parkiet71 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:47:
Ik heb vorige week op mijn Moto G 4G (XT1039) een factory reset moeten doen. De problemen die ik daarvoor had, waren na de reset verdwenen. Na een paar dagen werd de hele telefoon vreselijk traag. Ik heb wederom dit forumsub doorgespit en van alles gedaan (oa de laatst geïnstalleerde apps verwijderen), maar het hielp niet. Ik ben toen ook van Dalvik naar Art gegaan en ineens was mijn telefoon razendsnel. Heerlijk! Maar zojuist ontdekte ik dat ik geen apps meer naar mijn sd-kaart kan verplaatsen of andersom. Foto's etc worden er wel keurig netjes naartoe geschreven. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik moet doen om dit weer voor elkaar te krijgen? Hij draait logischerwijs nog op 4.4.4.
Ik kan in ieder geval ook geen apps meer verplaatsen naar de SD kaart. Er staan er nog wel een paar op.
Wat wel zo is, is dat ik nu opeens bepaalde apps niet meer kan updaten, omdat ik niet genoeg ruimte meer had, kan toeval zijn, maar daar heb ik voor vandaag nog nooit last van gehad.
Ik merk zelf niet echt een snelheidsverbetering nog, misschien als ik er wat langer mee gespeeld heb.
Ik heb gisteren ook ART eens aangezet en daarna kreeg ik ook het probleem dat ik geen apps meer kon downloaden omdat mijn geheugen vol zat terwijl er nog 500 MB vrij was. Mijn apps namen na het overschakelen ook in een keer 1 GB meer ruimte in. Snelheidswinst gaf het voor mijn gevoel niet dus ik ben maar weer terug gegaan naar Dalvik.
Daar gebruik ik Tasker voor. Werkt perfect.flyboarder schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:07:
Kun je bij die app bijvoorbeeld op tijd schakelen of moet je alles handmatig aan/zetten?
Hmm, lolliepop draait toch ook op art? Geeft dat geen problemen dan? En geeft nu teruggaan naar dalvik niet weer dezelfde problemen dan?
Ik heb een xt1032 en die heeft nog steeds geen lollipop. Ik kan nu ik weer op Dalvik zit ook weer gewoon apps downloaden.
Ik heb hem weer teruggezet op dalvik en nou kan ik weer gewoon apps van en naar de sd kaart schrijven. Ook de snelheid van de telefoon is weer normaal, waarschijnlijk toch een foute app geweest, die ik inmiddels verwijderd heb. Ik ben heel benieuwd of dit ook zo gaat zijn bij lollipop in combinatie met de xt1039. Ik heb er niet echt veel zin in om de update uit te voeren op deze manier.
Iemand al een oplossing voor dit?GoldenSample schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:07:
Iemand anders ook last van een Krakende speaker (die in de hoorn) bij vol volume..
Heb dat helaas sinds een week bij mijn Moto G 4Galleen als ik het volume onder 2/3 zet is het nog goed..
Verder niets geks mee gedaan oid, tijdens een telefoontje 'schoot het er in'. Wat is de ervaring qua garantie afwikkelingssnelheid? Heb 'm wel gewoon in Nederland gekocht (bij 4Launch geloof ik).
Reset of equalizer uitzetten helpt niet, uitblazen/zuigen helpt niet of met een sterke magneet over t gaasje er voor.. het helpt allemaal niet.
Ook dit: XDA linkje Helpt niet
Ook kapt nog steeds de muziek player (zowel 3th party als google music) er af en toe mee... Heb het idee dat ie vaker stopt als ik in de trein/auto zit dan als ik thuis zit. (maakt niet uit of ik 'm wel of niet gebruik verder)...
[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 06-03-2015 00:01 ]
http://www.android.gs/and...to-g-spotted-in-the-wild/
Foto's van een XT1033 DS (Moto G 1st gen; 2013) op Android 5.1
Foto's van een XT1033 DS (Moto G 1st gen; 2013) op Android 5.1
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
echt belachelijk dat er nog steeds geen update is voor de 1st gen.. zou er vorig jaar al zijn.. ondertussen is de telefoon al bijna aan zijn einde.. beetje slecht wel..
Ik krijg zojuist de OTA op mij xt1032. Eindelijk...
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Wel meteen 5.0.2. Dat is wel netjes. Hier ook nog geen update, maar we wachten maar rustig af he
Bij mij (T-Mobile) nu ook op de XT1032.
Ben de update aan het downloaden. Ben benieuwd.
Hier ook op de XT1032 via Hollandsnieuwe.Teus.espresso schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:58:
Bij mij (T-Mobile) nu ook op de XT1032.
Doe wel meteen een complete reset want daar was ik toch al aan toe.
Update 15:11
Update gedraaid. De telefoon leek wat trager te zijn.
Na een reset naar factory default loopt alles weer iets sneller maar of het net zo snel is als voor de update waag ik te betwijfelen.
De looks zijn wel smooth
[ Voor 27% gewijzigd door Leader98 op 06-03-2015 15:13 ]
Hier is hij ook binnen XT1032 (Simyo)
.
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Zojuist kreeg ik ook de notificatie en heb ik de update gedownload, maar ook hier bleek weer dat de upgrade niet overweg kan met encrypted storage. Zoals op al mijn andere devices is na de upgrade de storage onleesbaar is moet er een reset gedaan worden. Dat is toch wel een beetje jammer, als je het mij vraagt.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
En hier ook een update voor de G 1e generatie (xt1032), gekocht via Amazon.de
Mijn update werkt niet. Stopt gewoon en zegt dan update misluk . Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Hier update voor oude moto g. Nog niet getest
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Bron: https://forums.motorola.com/comment/864180Updated 3/06/2015: All users on Retail Germany, Retail France, Retail EU and O2 Germany can now download and install Android 5.0.2. Users with Retail GB and the following Sim Locked devices (Retail EU (Ireland), SFR, Tesco GB, Vodafone GB, Everything Everywhere GB, and O2 GB) will receive notifications about updating the Motorola Update Services app via Google Play Store in preparation for a future OS upgrade.
Ik heb een en.gb toestel, dus moet nog geduld hebben..
[ Voor 5% gewijzigd door slaay op 06-03-2015 16:16 ]
Ook hier eindelijk de update binnen, voor de XT1032, via Hollandsnieuwe. Momenteel aan het installeren, ben benieuwd...
[ Voor 7% gewijzigd door Esumontere op 06-03-2015 16:28 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:13 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Mijn vriendin heeft de melding ook gekregen, maar weg gedrukt omdat ze geen tijd had.
Nu wil ze um installeren maar geeft het toestel aan up to date te zijn
(no root, 100% stock)
(no root, 100% stock)
[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 06-03-2015 16:35 ]
Motorola is zeker op de teentjes getrapt...Outlandos schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:35:
Mijn vriendin heeft de melding ook gekregen, maar weg gedrukt omdat ze geen tijd had.
(no root, 100% stock)
Heeft ze al een reboot geprobeerd?
Te weinig vrij geheugen?Flying schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:50:
Mijn update werkt niet. Stopt gewoon en zegt dan update misluk . Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
FF opschonen en nogmaals proberen.
Al geprobeerd. Aan de stroom, niet aan de stroom. Na fabrieksreset. Volledige wipe vanuit recovery. Met de tool. Inmiddels via de chat contact opgenomen en daar hebben ze het issue geëscaleerd. Nu moet ik wachten op reactie van Motorola.Leader98 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:03:
[...]
Te weinig vrij geheugen?
FF opschonen en nogmaals proberen.
Wat een schijtboel heel die motorola met hun snelle updates.
Net de melding gekregen over het updaten van de Motorola Update Services, zoals aangegeven werd op https://forums.motorola.com/comment/864180 aangezien ik de xt1032 En.GB versie heb.
Heb na de update 2 x foto's in het menu bij app info staat bij de 1 google plus en de ander foto's versie 1
Dat heb ik ook. Maar dan versie 1 en versie 1.1.40301
dat vraag ik mij ook af!Slarioux schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:33:
Ik heb die van mij geroot. Ben benieuwd of ik hem dan nog krijg
anders zal het wel weer een hele toer zijn om de update erop te krijgen.
Oplossing daarvoor is volgens mij dit:ikbenj schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:46:
Heb na de update 2 x foto's in het menu bij app info staat bij de 1 google plus en de ander foto's versie 1
1. Visit Settings > Apps > All
2. Select each of the Photos apps one by one and compare their version numbers
3. On the Photos app with the lower version number, touch the Disable button
That will remove one of the apps' icon from displaying on your screen.
Google+ uninstallen en opnieuw installeren zou volgens mij ook moeten werken.
Ik ben nu ook 5.0.2 aan het downloaden op Xt1032 retail. Yay!
Net klaar met installatie, ik merk geen (significante) vertraging in het systeem na er even mee gespeeld te hebben. Time will tell of er een factory reset nodig is :-)
Gisteravond ook de update geïnstalleerd,kwam van 4.4.2 rooted af en was wel even bezig om 5.0.2 ota weer te ontvangen.
Merk nu nog geen snelheids verschil.
Merk nu nog geen snelheids verschil.
[ Voor 14% gewijzigd door swivrampage op 07-03-2015 11:05 ]
Ik heb de moto g 2nd gen (2014) en heb de SOAK India update zip gedaan.
Ik wil juist weer terug naar 4.4 kitkat omdat ik dit net even wat soepeler en fijner vind werken.
Ik wil juist weer terug naar 4.4 kitkat omdat ik dit net even wat soepeler en fijner vind werken.
Verwijderd
Ik heb net gelezen dat de uitrol van Lolipop nu verder doorloopt in Nederland en Belgie
Mijn telefoon is rooted en heb geen EU version maar: 210.12.61.falcon_umts.CC.en.US att
Had wel de mogelijkheid om mijn telefoon in het nederlands in te stellen.
Weet iemand of dit problemen geven voor de upgrade dat ik deze automatisch binnenkrijg?
Mijn telefoon is rooted en heb geen EU version maar: 210.12.61.falcon_umts.CC.en.US att
Had wel de mogelijkheid om mijn telefoon in het nederlands in te stellen.
Weet iemand of dit problemen geven voor de upgrade dat ik deze automatisch binnenkrijg?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 13:04 ]
Ik heb de update voor mijn 1Gen dev toestel ook binnen. Installeren van 5.0.2 ging vrij snel, rond de 10-15 min zoals vooraf werd verteld. Het optimaliseren van de applicaties duurde wel vrij lang. Maar alles lijkt prima te werken, en het ziet er stukken beter uit!
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Verwijderd
hier werkt lollipop toch wel sneller dan kitkat! heb een vraag : waar kan je instellen dat als je op vertrouwde wifi netwerken zit, dat je dan niet je paswoord of pattern hoeft in te voeren ?(dat was een nieuwe optie van lollipop)
Dat werkt alleen met vertrouwde bluetooth apparaten, helaas niet met vertrouwde WiFi netwerken.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:11:
hier werkt lollipop toch wel sneller dan kitkat! heb een vraag : waar kan je instellen dat als je op vertrouwde wifi netwerken zit, dat je dan niet je paswoord of pattern hoeft in te voeren ?(dat was een nieuwe optie van lollipop)
Ik heb de update ook binnen op mijn Moto G XT1032. Mijn broertje heeft hem niet binnen, die heeft zijn Moto G ( ook XT1032) in Duitsland gekocht.
Kan ook op locatie, zit in het menu Beveiliging >> Smart LockComTech schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:20:
[...]
Dat werkt alleen met vertrouwde bluetooth apparaten, helaas niet met vertrouwde WiFi netwerken.
Sinds de update vreet exchange services mijn databundel op. Iemand een idee wat ik daar aan kan doen?
De eerste dag op Lollipop zit erop.
De look and feel is anders maar het is een verbetering.
Qua snelheid merk ik eigenlijk geen verschil.
Wel meteen na de update een reset naar factory default uitgevoerd.
De look and feel is anders maar het is een verbetering.
Qua snelheid merk ik eigenlijk geen verschil.
Wel meteen na de update een reset naar factory default uitgevoerd.
Ik heb nu ook Android 5.0 op mijn Moto G 2013. Sommige animaties lijken wat minder vloeiend te gaan, maar dat is niet storend. Nieuwe Kalender app vind ik niet echt een verbetering, ik gebruikte altijd de week weergave, die kan nu alleen nog maar in landscape en heeft dan ook nog eens veel minder ruimte waardoor maar heel weinig items zichtbaar zijn. Gebruik daarom maar 'Planning' (de standaard).
Verder heb ik grappig iets: Ik had de Google app nog niet bijgewerkt omdat verschillende mensen hier meldden dat dan het app overzicht al in Lollipop-stijl wit zou worden. Na de update naar 5.0 heb ik de app alsnog bijgewerkt, maar het app overzicht is nu nog steeds hetzelfde als in Android 4.4 (zwart, en het icoon onderaan het homescreen is ook hetzelfde, net als de balk die aangeeft op welk homescreen je je bevindt).
Reboot verandert het niet (ook verder niet zo belangrijk, misschien dat een factory reset het oplost), waarbij me overigens opvalt dat een reboot in ieder geval de openstaande apps onthoudt, dus vraag ik me af in hoeverre uitschakelen en weer aan zetten echt een herstart is.
Verder heb ik grappig iets: Ik had de Google app nog niet bijgewerkt omdat verschillende mensen hier meldden dat dan het app overzicht al in Lollipop-stijl wit zou worden. Na de update naar 5.0 heb ik de app alsnog bijgewerkt, maar het app overzicht is nu nog steeds hetzelfde als in Android 4.4 (zwart, en het icoon onderaan het homescreen is ook hetzelfde, net als de balk die aangeeft op welk homescreen je je bevindt).
Reboot verandert het niet (ook verder niet zo belangrijk, misschien dat een factory reset het oplost), waarbij me overigens opvalt dat een reboot in ieder geval de openstaande apps onthoudt, dus vraag ik me af in hoeverre uitschakelen en weer aan zetten echt een herstart is.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.