zet je router eens op een ander kanaal. Heeft bij mij geholpen.musicfreak schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:04:
Sinds twee dagen verbind mijn Moto G (versie 2013 16 Gb) niet meer automatisch met bekende wifi netwerken. Dat heb ik al wel eens eerder gehad, toen was het echter voldoende om het wifi netwerk te vergeten en opnieuw het wachtwoord in te voeren. Dat helpt nu niet. Als ik nu (handmatig) met een wifi netwerk verbind dan kan ik prima internetten. Als ik het scherm met de power on/off knop uitschakel en weer inschakel dan ben ik mijn wifi verbinding kwijt.
Ik heb al bij de geavanceerde instellingen gekeken, bij Wifi behouden in slaapstand staat nog steeds 'altijd'. Verder heb ik de afgelopen dagen geen nieuwe apps geïnstalleerd, en heb zo geen idee wat dit probleem kan veroorzaken. Jullie wel wellicht? Is er misschien een grondige manier om alle wifi instellingen en netwerken die hij onthouden heeft te resetten?
Verwijderd
Na een aantal reacties hier heb ik net ff handmatig gezocht naar de update en ja hoor, ik krijg de melding dat er nieuwe update beschikbaar is. Aangezien ik op werk ben en geen wifi heb wil ik nu niet updaten, maar lees hier ook bij een aantal dat wanneer je voor 'later updaten' kiest dat het een tijdje/dagen kan duren dat je weer de melding krijgt...tot 17u de melding laten staan dan?
Ik heb dit geprobeerd, helaas helpt het bij mij niet. Als test heb ik de gegevenstoegang uitgezet, zodat ik niet meer via hollands nieuwe verbinding kan maken met internet. Ik hoopte dat mijn Moto G dan wel verbinding via wifi zou maken, maar helaas. Soms doet hij het heel even, daarna is de verbinding en wifi symbool weer weg. Wel zie ik af en toe dat er onbeveiligde netwerken gedetecteerd zijn, die functie werkt dus wel.speedmetal35 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:15:
[...]
zet je router eens op een ander kanaal. Heeft bij mij geholpen.
Ik heb een
Moto G (2013)
Model: XT1034
Firmware: 210.12.40.falcon_umts.Retail.en.GB
Ik heb nog geen lollipop ontvangen, anderen met hetzelfde model/firmware al wel?
Moto G (2013)
Model: XT1034
Firmware: 210.12.40.falcon_umts.Retail.en.GB
Ik heb nog geen lollipop ontvangen, anderen met hetzelfde model/firmware al wel?
Wat is dat toch dat iedereen zo lang met het toestel doet met de accu.
voor ik naar bed ga staat de telefoon op 49%. Te kort om nog een dag vol te houden.
voor ik naar bed ga staat de telefoon op 49%. Te kort om nog een dag vol te houden.
Dat had ik ook. Toen heb ik de locatie services uitgezet en sinsdien doe ik 3 a 4 dagen met het toestel.bas.dijkstra schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:43:
Wat is dat toch dat iedereen zo lang met het toestel doet met de accu.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
hmm, toch maar eens proberen dus.TFHfony schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:50:
[...]
Dat had ik ook. Toen heb ik de locatie services uitgezet en sinsdien doe ik 3 a 4 dagen met het toestel.
Whatsapp desktop gebruiken helpt ook heel erg. Sinds ik dat de hele dag door gebruik komt m'n telefoon niet veel meer tevoorschijn. Vanaf vanochtend 7:00u nu op 83%
Verwijderd
Vanavond heb ik de upgrade naar de nieuwe Android Lollipop uitgevoerd.
Volgens mij is het allemaal goed gegaan. Alle berichten stonden nog in de telefoon en de geïnstalleerde apps waren ook na de upgrade gewoon nog aanwezig.
Er zijn echter drie dingen die me zijn opgevallen.
Ten eerste staan de whatsapp foto's en video's bij mij nu dubbel in de gallerij. Volgens mij komt dat doordat ik voor de upgrade Whatsapp een backup heb laten maken. De foto's staan dan nu dus zowel in het geheugen als op de sd-kaart.
De gallerij app indexeert automatisch je hele telefoon + sd-kaart en ik heb geen optie gevonden om dat te veranderen.
Het tweede punt is meer een systeem feature vrees ik. Met KitKat moest je eerst de telefoon unlocken voordat je instellingen kon wijzigen.
Nu met Lolipop heb je een ander lock-screen waardoor je zonder code in te voeren allerlij instellingen kunt wijzigen.
Door het lock screen naar beneden te vegen krijg je een overzicht met enkele instellingen, waardoor onbevoegden nu o.a. bijvoorbeeld je bluetooth en wifi aan of uit kunnen zetten. Dat vind ik eigenlijk best raar.
Last but not least, de indicator led werkt niet meer. Dit vind ik erg jammer.
Volgens mij is het allemaal goed gegaan. Alle berichten stonden nog in de telefoon en de geïnstalleerde apps waren ook na de upgrade gewoon nog aanwezig.
Er zijn echter drie dingen die me zijn opgevallen.
Ten eerste staan de whatsapp foto's en video's bij mij nu dubbel in de gallerij. Volgens mij komt dat doordat ik voor de upgrade Whatsapp een backup heb laten maken. De foto's staan dan nu dus zowel in het geheugen als op de sd-kaart.
De gallerij app indexeert automatisch je hele telefoon + sd-kaart en ik heb geen optie gevonden om dat te veranderen.
Het tweede punt is meer een systeem feature vrees ik. Met KitKat moest je eerst de telefoon unlocken voordat je instellingen kon wijzigen.
Nu met Lolipop heb je een ander lock-screen waardoor je zonder code in te voeren allerlij instellingen kunt wijzigen.
Door het lock screen naar beneden te vegen krijg je een overzicht met enkele instellingen, waardoor onbevoegden nu o.a. bijvoorbeeld je bluetooth en wifi aan of uit kunnen zetten. Dat vind ik eigenlijk best raar.
Last but not least, de indicator led werkt niet meer. Dit vind ik erg jammer.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 21:41 ]
Zet je dan de locatie modus op accu besparing, of wat doe je precies?TFHfony schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:50:
[...]
Dat had ik ook. Toen heb ik de locatie services uitgezet en sinsdien doe ik 3 a 4 dagen met het toestel.
Gewoon via instellingen -> Locatie -> Schuifje op UIT zetten.RonaldMeer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:59:
[...]
Zet je dan de locatie modus op accu besparing, of wat doe je precies?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik denk dat je nog eens een reboot moet doen. Bovenstaand is gewoon op te lossen door een schermbeveiliging in te voeren. Ook die andere punten heb ik geen last van.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:35:
Jeroen
Nu heb ik toch iets grappigs aan de hand:
Sinds kort werkt mijn luidspreker niet meer. Pas wanneer ik een koptelefoon aan sluit en terug ontkoppel, werkt het terug. Ik merk dat de speaker niet werkt omdat hij in koptelefoonstand blijft hangen (hij maakt de waarschuwing of het wel zo luid mag staan). Ik heb al 'problemen' gehad dat hij telkens wou switchen tussen koptelefoon en speaker, dit was opgelost door de aansluiting wat aan te duwen. Iemand last met dit probleem? Vervelende is dat ik niet meer kan bellen, gezien ze mij niet meer aan de andere kant horen, enkel als ik mijn moto g op speaker zet. Heel vreemd allemaal. Ik zie geen logisch verband :-)
Sinds kort werkt mijn luidspreker niet meer. Pas wanneer ik een koptelefoon aan sluit en terug ontkoppel, werkt het terug. Ik merk dat de speaker niet werkt omdat hij in koptelefoonstand blijft hangen (hij maakt de waarschuwing of het wel zo luid mag staan). Ik heb al 'problemen' gehad dat hij telkens wou switchen tussen koptelefoon en speaker, dit was opgelost door de aansluiting wat aan te duwen. Iemand last met dit probleem? Vervelende is dat ik niet meer kan bellen, gezien ze mij niet meer aan de andere kant horen, enkel als ik mijn moto g op speaker zet. Heel vreemd allemaal. Ik zie geen logisch verband :-)
Even met een wattenstokje of zo in de aansluiting 'poeren'.sieem schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:32:
Verwijderd
Zo te zien werkt de led-indicator na de reboot weer.BarnOwl schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:38:
[...]
Ik denk dat je nog eens een reboot moet doen. Bovenstaand is gewoon op te lossen door een schermbeveiliging in te voeren. Ook die andere punten heb ik geen last van.
Het probleem met de dubbele foto's komt doordat ze na de Whatsapp backup / export zowel op de telefoon als de geheugenkaart staan.
De gallerij app indexeert gewoon alle foto's en dat kun je niet instellen. De enige oplossing is dan dus de dubbele exeplaren handmatig te verwijderen denk ik.
Schermbeveiliging heb ik volgens mij gewoon aan staan. Om in te loggen moet je het wachtwoord invoeren. Je kunt echter ook zonder een wachtwoord in te voeren op je lock-screen diverse instellingen wijzigen door het bovenste deel van je scherm naar beneden te trekken.
Je krijgt dan een soort menu met snelkoppelingen die misschien handig zijn als je snel iets wilt wijzigen, zoals je zaklampje aanzetten bijvoorbeeld of de automatische rotatie wijzige. Ik vind het echter gek dat een onbevoegde op die manier ook zonder wachtwoord ongemerkt je wifi / bluetooth aan of uit kan zetten of de vliegmodus kan activeren / deactiveren.
Tot nu toe nog 75% accu over. Zal tot 22:00 eens kijken waar deze dan op staat.TFHfony schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:50:
[...]
serieuse issue sinds update van mijn XT1033 naar LP 5.0.2.
Nu al 2 dagen achter elkaar dat oproepen gewoon niet op toestel binnenkomen. Andere partij krijgt simpelweg bericht dat ik op dat moment niet bereikbaar ben. Op beide SIM's. Ben nu een factory reset aan het doen, hopen dat dit het oplost anders..
Nu al 2 dagen achter elkaar dat oproepen gewoon niet op toestel binnenkomen. Andere partij krijgt simpelweg bericht dat ik op dat moment niet bereikbaar ben. Op beide SIM's. Ben nu een factory reset aan het doen, hopen dat dit het oplost anders..
Ik heb nu ook de melding ontvangen dat de Lollipop update klaar staat voor mijn Moto G 2014, maar na meerdere malen wegklikken en aangeven dat ik de update nu niet wil installeren, blijft de melding maar terug komen. Ik heb nu nog even geen zin om de update te installeren dus weet iemand een manier om die meldingen uit te zetten?
Tot mijn spijt paar dagen geleden een perfect recht barstje precies in het midden van mijn moto g gekregen. Ik haalde de telefoon gewoon uit mijn zak en pas nadat ik hem had unlocked merkte ik het. Alleen het glas is beschadigt (het touch systeem er onder is nog intact). Het valt niet enorm op maar ik vind het zeer storend, je voelt het lichtelijk als je er met je vinger over heen gaat.
Motorola heeft al aangegeven het niet gratis te gaan repareren ondanks dat de mobiel nog geen jaar oud is.
Nu heb ik een aantal opties:
1. Het negeren, en het niet repareren.
2. Zelf een nieuw glas kopen en het zelf repareren. Nadeel is dat dit glas geen gorilla glas is en ook de kwaliteit en de betrouwbaarheid naar beneden gaan. Het voordeel is dat dit een stuk goedkoper is; denk aan 40 euro.
3. Het laten repareren door Motorola; hiervoor vragen ze 90 - 100 euro. Ik krijg dan een geheel nieuw origineel scherm.
4. Een nieuwe moto g aanschaffen voor circa 170 euro. Voordeel is dat ik dan kan upgraden naar het 2014 model en aangezien ik vroeger wel wat heb gespeeld heb met rom's, zit de originele filmware er niet meer op (waar ik verder geen problemen mee heb) en die zou ik dan (terug krijgen) als ik een nieuwe telefoon zou kopen.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Motorola heeft al aangegeven het niet gratis te gaan repareren ondanks dat de mobiel nog geen jaar oud is.
Nu heb ik een aantal opties:
1. Het negeren, en het niet repareren.
2. Zelf een nieuw glas kopen en het zelf repareren. Nadeel is dat dit glas geen gorilla glas is en ook de kwaliteit en de betrouwbaarheid naar beneden gaan. Het voordeel is dat dit een stuk goedkoper is; denk aan 40 euro.
3. Het laten repareren door Motorola; hiervoor vragen ze 90 - 100 euro. Ik krijg dan een geheel nieuw origineel scherm.
4. Een nieuwe moto g aanschaffen voor circa 170 euro. Voordeel is dat ik dan kan upgraden naar het 2014 model en aangezien ik vroeger wel wat heb gespeeld heb met rom's, zit de originele filmware er niet meer op (waar ik verder geen problemen mee heb) en die zou ik dan (terug krijgen) als ik een nieuwe telefoon zou kopen.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Ik zou voor een nieuwe/goede 2e hands gaan. En deze verkopen.
www.casarodriguillo.com
Waarom geen zin?Ovindel schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:04:
Ik heb nu ook de melding ontvangen dat de Lollipop update klaar staat voor mijn Moto G 2014, maar na meerdere malen wegklikken en aangeven dat ik de update nu niet wil installeren, blijft de melding maar terug komen. Ik heb nu nog even geen zin om de update te installeren dus weet iemand een manier om die meldingen uit te zetten?
www.casarodriguillo.com
Update 3. Vandaag mocht ik mijn toestel weer ophalen. Direct in de winkel bekeken, helaas weer of nog steeds krassen. Terwijl er een nieuw scherm in was gezet aldus de service medewerker. Ze gaan hem nu weer repareren. Ben er nu toch wel behoorlijk flauw van.
weekend warrior schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:39:
Update 2. Mijn toestel is terug uit reparatie, echter zitten er nu diverse krassen op het scherm die er zeker niet op zaten. Nu gaan deze onder garantie verholpen worden. Fijn uiteraard dat het alsnog verholpen wordt maar spijtig dat dit niet gelijk goed gegaan is.
[...]
Ik heb een Nexus 5 en ik kreeg ook een melding voorste updaten maar ik wou dit niet. Die melding ging vanzelf weg na een paar weken maar wel na een reboot. Dus wacht gewoon af. Ik wil niet updaten tot Xposed framework helemaal compatibel is met lollipopOvindel schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:04:
Nu even geen tijd om dingen te gaan backuppen e.d. voor het geval dat er iets misgaat tijdens de installatie en in elk geval geen wi-fi netwerk hier dus dat wordt nogal lastig om te downloaden. Maar zelfs als wi-fi en 3G staan uitgeschakeld blijf ik de melding krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Ovindel op 13-02-2015 02:23 ]
Mijn Moto G een weekje geleden geüpdatet naar lollipop maar het toestel is zo goed als onbruikbaar geworden. Alles is super traag, applicaties crashen constant. Vanaf het homescreen in een WhatsApp chat komen duurt al snel 10+ seconden.
Iemand anders dit probleem ook tegengekomen of enig idee hoe dit kan? Thanks!
Iemand anders dit probleem ook tegengekomen of enig idee hoe dit kan? Thanks!
Verwijderd
mijn accu gaat met 5.0.2 een stuk langer mee dan met 4.4.4.
normaal laad ik elke nacht, maar heb nu toch eens gekeken...
48 uur, en nog 34% over.
moet wel zeggen dat ik afgelopen dagen relatief weinig met de mobiel in handen heb gezeten ;-).
schermtijd: 2 uur.
half uur gebeld.
twitter/facebook/mail/whatsapp.
locatieservices eventjes uitgezet, maar toch ook maar weer aan vanwege het gemak, en het idee dat het qua accu-slurpen best meevalt.
Lekker, dat je nooit de zorg hebt of je na een lange dag in de avond zonder prik zit
normaal laad ik elke nacht, maar heb nu toch eens gekeken...
48 uur, en nog 34% over.
moet wel zeggen dat ik afgelopen dagen relatief weinig met de mobiel in handen heb gezeten ;-).
schermtijd: 2 uur.
half uur gebeld.
twitter/facebook/mail/whatsapp.
locatieservices eventjes uitgezet, maar toch ook maar weer aan vanwege het gemak, en het idee dat het qua accu-slurpen best meevalt.
Lekker, dat je nooit de zorg hebt of je na een lange dag in de avond zonder prik zit
Volgens mij kan je de melding gewoon lang indrukken in het notificatie scherm en dan verwijderen. Komt ie ook niet meer terug. Heb ik gedaan bij de Nexus 7 van mijn vrouw en werkt prima. Lollipop op de Nexus 7 is een dramaOvindel schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 02:22:
[...]
Nu even geen tijd om dingen te gaan backuppen e.d. voor het geval dat er iets misgaat tijdens de installatie en in elk geval geen wi-fi netwerk hier dus dat wordt nogal lastig om te downloaden. Maar zelfs als wi-fi en 3G staan uitgeschakeld blijf ik de melding krijgen.
Exact hetzelfde probleem gehad met een Lumia 920.. Je telefoon denk gewoon dat er een Koptelefoon met mic geplaatst is. Dus werkt je luidspreker en gewone mic niet..sieem schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:32:
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb de Moto G 2014 Dual sim (XT1068), unlocked en rooted. Nog geen update hier.
Mijne komt van Amazon.de (heb wel gefoefeld met de software, dus weet niet of dit de originele software is voor de toestellen van Amazon.de).

Mijn grootste probleem is echter dat de multitasking performance zo slecht is. Als ik moe ben kruip ik 's avonds lekker vroeg in bed met mijn telefoon. Luister dan internetradio met TuneIn Pro, chat een beetje via de Steam app, en browse Reddit met de Reddit Sync app.
TuneIn en Steam worden geregeld afgesloten, alsof er resources te kort zijn. Als ik dan Chrome of een andere app open, ben ik veel kans de 'state' van Reddit Sync kwijt (staat dan weer helemaal bovenaan i.p.v. waar ik al gebrowsed was).
Ik had hiervoor een iOcean X7 Elite en die was qua multitasking echt 10x beter. Had dan wel 2GB ram en de Moto G maar 1GB, maar toch. Zulke problemen verwacht ik niet van een dergelijk toestel.
Mijne komt van Amazon.de (heb wel gefoefeld met de software, dus weet niet of dit de originele software is voor de toestellen van Amazon.de).

Mijn grootste probleem is echter dat de multitasking performance zo slecht is. Als ik moe ben kruip ik 's avonds lekker vroeg in bed met mijn telefoon. Luister dan internetradio met TuneIn Pro, chat een beetje via de Steam app, en browse Reddit met de Reddit Sync app.
TuneIn en Steam worden geregeld afgesloten, alsof er resources te kort zijn. Als ik dan Chrome of een andere app open, ben ik veel kans de 'state' van Reddit Sync kwijt (staat dan weer helemaal bovenaan i.p.v. waar ik al gebrowsed was).
Ik had hiervoor een iOcean X7 Elite en die was qua multitasking echt 10x beter. Had dan wel 2GB ram en de Moto G maar 1GB, maar toch. Zulke problemen verwacht ik niet van een dergelijk toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaker36 op 13-02-2015 12:03 ]
Multitasking gaat stukken beter in Lolipop 5.02. Er is na de update ook meer geheugen beschikbaar is mijn ervaring.
I intend to live forever. So far, so good.
Mwah, ik vind multitasking nog vrij droevig eigenlijk, ook op 5.0.2, regelmatig als je beetje switcht tussen apps dat je toch echt duidelijk lag merkt, of als je terug gaat naar homescreen dat die eerst 'leeg' lijkt en na paar secondes de icoontjes komen.
Vergeet niet dat de Moto G een budgettoestel is;-)
Hoeveel ram hebben jullie zo ongeveer beschikbaar? En kijken jullie dan naar actief of cache?
Ik heb, op moment van tikken aan gebruik in actieve services (apps &systeem, beide rond de 235MB) 417MB beschikbaar.
Processen in cache is 178 MB, wat neerkomt op zo'n 239MB vrij volgens mijn telefoon. Cach sluit telefoon vanzelf af als ik meer nodig heb dus in principe meer dan 400MB
Gekeken bij Instellingen-Apps-Wordt uitgevoerd. Is de MOTO-g 2014 op stock android 5.02.
Processen in cache is 178 MB, wat neerkomt op zo'n 239MB vrij volgens mijn telefoon. Cach sluit telefoon vanzelf af als ik meer nodig heb dus in principe meer dan 400MB
Gekeken bij Instellingen-Apps-Wordt uitgevoerd. Is de MOTO-g 2014 op stock android 5.02.
Verwijderd
Even een vraagje:
Ik heb net een nieuwe Moto G 4G en vroeg mij het volgende af:
Als ik bestanden van mijn pc wil overzetten naar mijn telefoon, is daar dan een bepaald programma voor of moet je dat gewoon net zo doen als met een USB-stick (slepen in Windows verkenner)?
Als ik bestanden van mijn pc wil overzetten naar mijn telefoon, is daar dan een bepaald programma voor of moet je dat gewoon net zo doen als met een USB-stick (slepen in Windows verkenner)?
Dit kan gewoon met usb, maar kun je ook met bijnvoorbeeld airdroid doen. Ik gebruik meestal airdroid
Je kunt gewoon WIndows Explorer gebruiken ja, maar apps als Superbeam of andere apps werken ook prima!Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:48:
Even een vraagje:
Verwijderd
Nou, zo 'gewoon' is dat niet hoor, want bij mij werkt dat in veel situaties niet. Sommige bestanden kunnen niet van de telefoon naar de computer worden gekopieerd.
Zowel in de mtp als mass-storage modus speelt dat probleem. Eerst dacht eerst dat het te maken had met filelocks op bestanden die in gebruik waren, maar dat is het niet. Geëxporteerde bestanden, zoals de contactenlijst die op de sd-card is weggeschreven kon ik ook niet kopiëren naar mijn computer.
De oplossing voor het euvel is om de sd-card uit de telefoon te halen en in een card-reader te stoppen. Dat is echter geen oplossing voor bestanden die in het internegeheugen van de telefoon opgeslagen zijn.
Zowel in de mtp als mass-storage modus speelt dat probleem. Eerst dacht eerst dat het te maken had met filelocks op bestanden die in gebruik waren, maar dat is het niet. Geëxporteerde bestanden, zoals de contactenlijst die op de sd-card is weggeschreven kon ik ook niet kopiëren naar mijn computer.
De oplossing voor het euvel is om de sd-card uit de telefoon te halen en in een card-reader te stoppen. Dat is echter geen oplossing voor bestanden die in het internegeheugen van de telefoon opgeslagen zijn.
Je hebt al een tweaker account, kan je hem evengoed maken hé
Ik had onlangs een gebarsten paneel door een een onhandigheidje, en met wat Googlen en knutselen heb ik hem toch kunnen repareren. Gewoon torx T4, paneel, dun mesje, rolletje dubbelzijdige plakband en je kan eraan beginnen.
Voor USD 50 dollar kan je niet sukkelen
Er wordt ook gevraagd naar het verplaatsen van PC naar telefoon;-)
Verwijderd
Je hebt gelijk, ik had het verkeerd gelezen. (heb een griepje te pakken dus er ontgaan me vandaag wel meer dingetjes
)
Ik heb een nieuwe koptelefoonaansluiting gekocht. Zou dat vervangen het probleem kunnen verhelpen? De aansluiting ziet er wel al relatief versleten uit aangezien ik toch vaak muziek luister met een koptelefoon (met microfoon).GAIAjohan schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:25:
[...]
Exact hetzelfde probleem gehad met een Lumia 920.. Je telefoon denk gewoon dat er een Koptelefoon met mic geplaatst is. Dus werkt je luidspreker en gewone mic niet..
Verwijderd
Ik gebruik daar Google drive voor.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:48:
Even een vraagje:
Idd makkelijkste zo, of OneDrive. Heerlijk automatisch je foto's uploaden, en 30 GB.
Dat kan gewoon in Windows verkenner. Die herkent het bijna zoals een usb-stick. Wat je ook kunt doen is je bestanden via wifi overzetten met ftpdroid (icm filezilla) of airdroidVerwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:48:
Even een vraagje:
Verwijderd
Sinds de upgrade heb ik een 'R' bij de ontvangst-statusbar-indicator staan.
Ik heb net gezien dat dit op roaming zou slaan. Voor de upgrade had ik dit uit staan, maar het vinkje 'gegevenstoegang' stond nu inderdaad aangevinkt.
Aangezien ik niet graag met onverwachte kosten verrast word heb ik dit vinkje weggehaald.
De 'R' is echter nog steeds zichtbaar bij de ontvangst-statusbar.
Is mijn telefoon nu aan het roamen? Waarom heeft het uitvinken geen effect?
Ik heb net gezien dat dit op roaming zou slaan. Voor de upgrade had ik dit uit staan, maar het vinkje 'gegevenstoegang' stond nu inderdaad aangevinkt.
Aangezien ik niet graag met onverwachte kosten verrast word heb ik dit vinkje weggehaald.
Als jij een virtuele provider hebt bestaat de kans dat je een R ziet volgens mij.Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:14:
Sinds de upgrade heb ik een 'R' bij de ontvangst-statusbar-indicator staan.
Je roamt op een netwerk van een ander (Tele2 gebruikt bijvoorbeeld netwerk van T-Mobile).
Verwijderd
Oh okay, dan klopt het wel denk ik. Dat is veranderd met de overgang naar Android 5? Bij Android 4.4 had ik het i.i.g. nog niet.
Goed nieuws voor de mensen die wachten met LP tot Xposed er is:
nieuws: Vroege versie Xposed-framework voor Android Lollipop komt uit
nieuws: Vroege versie Xposed-framework voor Android Lollipop komt uit
Komt meer voor blijkbaar, bij mijn vriendin begon het ook te spelen nadat ze de update naar Android 5 geinstalleerd had.Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:42:
Oh okay, dan klopt het wel denk ik. Dat is veranderd met de overgang naar Android 5? Bij Android 4.4 had ik het i.i.g. nog niet.
Zie ook; Probleem: Android 4.4.3 + Telfort
Wat ik niet begrijp is dat het nu opeens een issue is, terwijl het idd op 4.4 nog geen probleem was.
Bron: https://twitter.com/motorolaes/status/565193164349517824@carnotan Está planificado que el Moto G 1ª Gen comience a actualizarse a lo largo de la próxima semana, sentimos la espera :-)
Oftewel vanaf deze week zou Lollipop moeten komen ;-)
Daarnaast zijn gebruikers van O2 in Duitsland die sinds 13 februari de update hebben gekregen.
Bron: http://forum.xda-develope...?p=58858898&postcount=171
Dich bis echt unne foëzen haas
Verwijderd
Laat maar komen, heb zelf een 1e Gen Moto G maar heb Lollipop al gezien op een 2e Gen Moto G en het zag er goed uit! :-)
Zojuist de update naar Android 5 gedaan op mijn Moto G 2nd gen. Ik ben niet echt verrast, eerder zelfs teleurgesteld in de update.
De google agenda app is waardeloos en heel onoverzichtelijk geworden (ik hou me dus ook aanbevolen voor een vervanging!), door alle extra animaties zit er veel zichtbare lag in de UI en ik mis mijn widget voor aan- en uitzetten van wi-fi, bluetooth, helderheid, etc.
Alhoewel het zaklampknopje in het menu bovenaan wel handig is, is het "Kleuren omkeren" de nutteloze toevoeging die je kan verzinnen. Is het mogelijk om dat icoon weg te halen? Die "Scherm casten"-knop heb ik ook niets aan.
De google agenda app is waardeloos en heel onoverzichtelijk geworden (ik hou me dus ook aanbevolen voor een vervanging!), door alle extra animaties zit er veel zichtbare lag in de UI en ik mis mijn widget voor aan- en uitzetten van wi-fi, bluetooth, helderheid, etc.
Alhoewel het zaklampknopje in het menu bovenaan wel handig is, is het "Kleuren omkeren" de nutteloze toevoeging die je kan verzinnen. Is het mogelijk om dat icoon weg te halen? Die "Scherm casten"-knop heb ik ook niets aan.
Sunrise is erg goed en daarmee kun je ook gewoon je Google Calender beheren.Ovindel schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:50:
De google agenda app is waardeloos en heel onoverzichtelijk geworden (ik hou me dus ook aanbevolen voor een vervanging!)
Is het normaal dat je het beeldscherm maar in 3 standen kan kantelen op de 2014? Landscape aan 2 kanten en verder gewoon rechtop en niet op z'n kop.
Loop hier nu tegenaan omdat ik het fijn vind om als de lader er in zit 'm op z'n kop vast te hebben zodat het snoer mooi boven zit en niet in de weg hangt.
Loop hier nu tegenaan omdat ik het fijn vind om als de lader er in zit 'm op z'n kop vast te hebben zodat het snoer mooi boven zit en niet in de weg hangt.
Volgens mij is dat standaard toch? Ik heb niet eerder een Android telefoon gehad die ondersteboven draaide, alleen tablets.sambalbaj schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:06:
Is het normaal dat je het beeldscherm maar in 3 standen kan kantelen op de 2014? Landscape aan 2 kanten en verder gewoon rechtop en niet op z'n kop.
Daarnaast vandaag erachter gekomen dat mijn XT1039 (1st gen maar 4G, hoe moeilijk kan je de naamgeving van je telefoon maken...) een SD kaart lezer heeft. Nooit geweten... en alleen per toeval pntdekt omdat ik naar een nieuwe SIM moest overstappen. 5.0 laat helaas op zich wachten. Ik weet eigenlijk niet eens zeker of 5.0 naar de XT1039 komt.
Beter laat dan nooit ontdekken dat je er een microsd in kan stoppenmarrk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:29:
[...]
5.0 laat helaas op zich wachten. Ik weet eigenlijk niet eens zeker of 5.0 naar de XT1039 komt.
Ik weet niet wat jij leest over lollipop op de Moto G, maar ik lees hele goede berichten. Over het algemeen gaat alles goed. Uiteraard zijn er dingen veranderd en als er dingen veranderen, vinden mensen dat eng. Kwestie van gewoon opnieuw wennen...en soms even zoeken.Joosie200 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:37:
[...]
Beter laat dan nooit ontdekken dat je er een microsd in kan stoppenEn als ik de berichten zo lees over Lollipop op de 2014 Moto G word ik er niet blij van. 4.4.4. werkt nog prima op mijn 4G/XT1039, al merk ik wel in gebruik dat het scherm soms ghost touches registreert terwijl ik dat deel van het scherm dan niet aanraak. Gelukkig komt het niet al te vaak voor, maar in het begin zat ik te twijfelen of ik hem niet zou retourneren. Een nieuw exemplaar lijkt het me niet op te lossen, zelfde onderdelen, zelfde assemblage dus of het verholpen zou zijn? Bovendien kan je dan weer 4 weken wachten tot ie gerepareerd terug komt.
Als jouw toestel niet goed lijkt te werken, zou ik hem zeker even laten na kijken, als je nog in de garantieperiode zit. Ik ken niet vele mensen met een Moto G die er last van hebben. Dus bij een nieuw exemplaar zou het wel eens zo kunnen zijn dat het wel zonder problemen werkt.
Een glas kan ook half vol zijn.. niet half leeg ;-)
Dat was voor mij een argument om de telefoon te kopen! Ik heb de 4G omdat er ook een SD kaartje in kan. Als dat niet kon dan had ik nu überhaupt geen Moto G gehad vanwege de te beperkte opslag (16GB is niet echt ruim bemeten, laat staanmarrk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:29:
[...]
Volgens mij is dat standaard toch? Ik heb niet eerder een Android telefoon gehad die ondersteboven draaide, alleen tablets.
Daarnaast vandaag erachter gekomen dat mijn XT1039 (1st gen maar 4G, hoe moeilijk kan je de naamgeving van je telefoon maken...) een SD kaart lezer heeft. Nooit geweten... en alleen per toeval pntdekt omdat ik naar een nieuwe SIM moest overstappen. 5.0 laat helaas op zich wachten. Ik weet eigenlijk niet eens zeker of 5.0 naar de XT1039 komt.
Edit: 8 dus! Wie heeft er bedacht dat 8 ) een smiley moet zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door ksborg op 17-02-2015 16:30 ]
Bedankt voor de tip! De app verdomd het echter om offline toegang tot mijn google account te autoriseren. Ik doorloop het proces waarbij ik inlog met mijn google account, klik op "Accept" en dan krijg ik het hoofdscherm van de app te zien en kan ik weer opnieuw gaan inloggen. Dit herhaalt zich de hele tijd. Voor de duidelijkheid: ik probeer dus niet in te loggen met een Google+ account, maar met een 'normaal' Google account.DutchAddick schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:48:
[...]
Sunrise is erg goed en daarmee kun je ook gewoon je Google Calender beheren.
Na mijn update vorige week had dus een raar uitroepteken bij mijn wifi symbool, die verders goed werkte. Daarnaast was mijn batterij veel sneller leeg dan voorheen. (in 9 uur van 100% van 35%, bijna alle batterijslurpende zaken uitgezet. Bijna niet gebruikt in die tijd) Nu heb ik het toestel via menu terug naar fabrieksinstellingen gebracht. LP blijft erop, mijn "standaard" apps er weer opgezet.
Alles lijkt nog wat soepeler te gaan, en vooral de batterijduur is weer op het oude niveau. Tevens heb ik het uitroepteken bij het wifi symbool ook niet meer.
Alles lijkt nog wat soepeler te gaan, en vooral de batterijduur is weer op het oude niveau. Tevens heb ik het uitroepteken bij het wifi symbool ook niet meer.
met vriendelijke groeten, marcel
Ghost touches heb ik ook last van af en toe. Een reboot helpt altijd, dus ik denk dat het geen hardwarematig probleem is. Het lijkt ook meer te gebeuren als ik via bluetooth verbonden ben, maar ik weet niet zeker of dat het geval is.Joosie200 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:37:
[...]
Beter laat dan nooit ontdekken dat je er een microsd in kan stoppenEn als ik de berichten zo lees over Lollipop op de 2014 Moto G word ik er niet blij van. 4.4.4. werkt nog prima op mijn 4G/XT1039, al merk ik wel in gebruik dat het scherm soms ghost touches registreert terwijl ik dat deel van het scherm dan niet aanraak. Gelukkig komt het niet al te vaak voor, maar in het begin zat ik te twijfelen of ik hem niet zou retourneren. Een nieuw exemplaar lijkt het me niet op te lossen, zelfde onderdelen, zelfde assemblage dus of het verholpen zou zijn? Bovendien kan je dan weer 4 weken wachten tot ie gerepareerd terug komt.
Nee inderdaad, 8 houdt niet echt over. Ik had mijn geheugengebruik al flink aangepast (foto's zoveel mogelijk uploaden naar google photos en ze niet lokaal houden, play music gebruiken), voornamelijk omdat ik sinds oktober amper reistijd en bijna altijd wifi bereik heb. Maar nu hoeft dat ook niet meerksborg schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:30:
[...]
Dat was voor mij een argument om de telefoon te kopen! Ik heb de 4G omdat er ook een SD kaartje in kan. Als dat niet kon dan had ik nu überhaupt geen Moto G gehad vanwege de te beperkte opslag (16GB is niet echt ruim bemeten, laat staan.
Edit: 8 dus! Wie heeft er bedacht dat 8 ) een smiley moet zijn...
Voor mijn dochter (10 jaar) afgelopen week maar eens de Moto G 2e generatie gekocht. Net zoals mijn eigen oude Moto G (1e generatie) bij Amazon besteld en hij is net afgeleverd. Deze helaas echt zonder adapter (Terwijl Amazon bij mij nog zo vriendelijk was er eentje bij te steken).
De telefoon is inderdaad net een groter broertje van mijn eigen phone en voelt goed aan. Gelijk de update naar Lollipop aan het uitvoeren, zodat dochterlief vanavond met haar nieuwe telefoon kan spelen.
Nu nog ff wachten tot Lollipop voor mijn 1st generation MotoG (3G) beschikbaar komt
De telefoon is inderdaad net een groter broertje van mijn eigen phone en voelt goed aan. Gelijk de update naar Lollipop aan het uitvoeren, zodat dochterlief vanavond met haar nieuwe telefoon kan spelen.
Nu nog ff wachten tot Lollipop voor mijn 1st generation MotoG (3G) beschikbaar komt
Zou kunnen, was denk ik in verwarring met m'n tabet.marrk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:29:
[...]
Volgens mij is dat standaard toch? Ik heb niet eerder een Android telefoon gehad die ondersteboven draaide, alleen tablets.
Wel gek eigenlijk dat dat bij tablets wel kan en bij telefoons niet. Was wel zo handig geweest.
Bij mijn MotoG(2013) (xt1032) werkt sinds enkele dagen mijn 3g niet meer.
Ik kan ook geen WIFI gebruiken als de Bluetooth aan staat.
Ik kan ook geen WIFI gebruiken als de Bluetooth aan staat.
De app die ik erg fijn vind is Business Calender 2 (nieuwe versie) / Business Calender Pro (oude versie)Ovindel schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:46:
[...]
Bedankt voor de tip! De app verdomd het echter om offline toegang tot mijn google account te autoriseren. Ik doorloop het proces waarbij ik inlog met mijn google account, klik op "Accept" en dan krijg ik het hoofdscherm van de app te zien en kan ik weer opnieuw gaan inloggen. Dit herhaalt zich de hele tijd. Voor de duidelijkheid: ik probeer dus niet in te loggen met een Google+ account, maar met een 'normaal' Google account.
https://play.google.com/s...ls?id=com.appgenix.bizcal
Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp
Ik weet niet of die al langsgekomen is maar ik herstartte zojuist mijn Moto G (2013, 3g) een keer en kreeg de onderstaande melding:

Ben vergeten om op More info te klikken ;-).
Dus Lollipop komt eraan.

Dus Lollipop komt eraan.
LOL... Deze voorbereiding op de Lollipop update is hier al weken geleden (November volgens mij al) op mijn Moto G 2013, 3G geïnstalleerd, dus oud nieuwsFransfb schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:51:
Ik weet niet of die al langsgekomen is maar ik herstartte zojuist mijn Moto G (2013, 3g) een keer en kreeg de onderstaande melding:
[afbeelding]
Dus Lollipop komt eraan.
Klopt, deze voorbereiding heb ik ook al maanden geinstalleerd ;-).TFHfony schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:22:
[...]
LOL... Deze voorbereiding op de Lollipop update is hier al weken geleden (November volgens mij al) op mijn Moto G 2013, 3G geïnstalleerd, dus oud nieuws
Alleen kreeg ik nu deze melding bij het herstarten van mijn telefoon.
Reeds verschillende nieuws berichten gezien dat in het buitenland deze melding verschijnt bij mensen. Mooi om te weten dat het dus ook in NL gebeurt. En inderdaad heeft de play store reeds al gemeld dat je de app kan updaten, dit is denk ik gewoon een reminder voor mensen om er voor te zorgen dat ze dit ook echt doen.
Ben benieuwend wat hun onder upcomming weeks verstaan.
Ben benieuwend wat hun onder upcomming weeks verstaan.
Ik kreeg deze vanochtend ook (niet na herstarten maar bij gewoon gebruik).
Heb het in november ook al gedaan. Na drukken op "meer info" opende de playstore. Omdat de update al geïnstalleerd was, sloot de playstore meteen weer. Nu is de melding weer weg.
Heb het in november ook al gedaan. Na drukken op "meer info" opende de playstore. Omdat de update al geïnstalleerd was, sloot de playstore meteen weer. Nu is de melding weer weg.
Zijn er meer mensen die android 5 vinden tegenvallen na een maand/paar maanden gebruik? Ik heb het nu ongeveer 1,5 maand er opzitten. In het begin super tevreden en vond hem behoorlijk rap werken op mijn G 2014
Maar nu meer dan een maand verder begint hij steeds trager te worden, foto app loopt vaak half vast of duurt een tijd voordat hij verder laad, hetzelfde ondervind ik met een aantal andere apps. Ik gebruik de telefoon voornamelijk zakelijk heb ook weinig apps er op staan alleen de standaard google apps gebruik ik en dan heb ik nog facebook, whatsapp, en mijn bank app er op staan.
Ik had juist de hoop met android 5 een grote verbetering zou zijn in stabiliteit, kwa uiterlijk vind ik hem prima fris en modern maar toch een tegenvaller.
Mijn vriendin heeft 2 jaar een iphone 5 vol met apps en foto's en filmpjes en dat ding is nooit traag en ze heeft nog nooit een factory reset hoeven te geven.
Maar nu meer dan een maand verder begint hij steeds trager te worden, foto app loopt vaak half vast of duurt een tijd voordat hij verder laad, hetzelfde ondervind ik met een aantal andere apps. Ik gebruik de telefoon voornamelijk zakelijk heb ook weinig apps er op staan alleen de standaard google apps gebruik ik en dan heb ik nog facebook, whatsapp, en mijn bank app er op staan.
Ik had juist de hoop met android 5 een grote verbetering zou zijn in stabiliteit, kwa uiterlijk vind ik hem prima fris en modern maar toch een tegenvaller.
Mijn vriendin heeft 2 jaar een iphone 5 vol met apps en foto's en filmpjes en dat ding is nooit traag en ze heeft nog nooit een factory reset hoeven te geven.
Verwijderd
Je vergelijkt dan ook een toestel van 200€ met een toestel van 600-700€...
Ik denk dat het hier al een paar keer vermeld is dat je na een update van het besturingssysteem best eens een factory reset uitvoert als je problemen hebt.
Ik denk dat het hier al een paar keer vermeld is dat je na een update van het besturingssysteem best eens een factory reset uitvoert als je problemen hebt.
Ik heb last van het feit dat de Moto G 2014 de wifi verbinding consequent even kwijt is na 'm van de vergrendeling te halen. Met vergrendeling geeft hij nog wifi aan, maar daarna is het steeds weg en dat duurt soms wel 10 seconden. Ik heb wel 'wifi altijd behouden in slaapstand' aangezet.
Ja snap ik maar ook een paar jaar ouder, factory reset had ik gedaan. Het is gewoon iets waar ik me altijd aan geïrriteerd heb aan android dat het na verloop van tijd steeds meer laggy wordt. Terwijl het enorm veel potentie heeft. Ik heb zelf ook Windows Phone 8 gehad wat super blijft werken maar helaas lopen de apps van derden vaak achter.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:26:
Je vergelijkt dan ook een toestel van 200€ met een toestel van 600-700€...
Ik ben het toch niet helemaal met je eens. Ik heb mijn MotoG 2013 nu ruim een jaar en ik heb er nog nooit een factory reset op moeten doen en hij werkt nog altijd even snappy als toen ik hem kreeg. Doet gewoon 2 a 3 dagen op een accu -> Kortom... Zeer tevreden.RoyVi schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:25:
[...]
Ja snap ik maar ook een paar jaar ouder, factory reset had ik gedaan. Het is gewoon iets waar ik me altijd aan geïrriteerd heb aan android dat het na verloop van tijd steeds meer laggy wordt. Terwijl het enorm veel potentie heeft. Ik heb zelf ook Windows Phone 8 gehad wat super blijft werken maar helaas lopen de apps van derden vaak achter.
Afgelopen week heb ik wel voor een collega op Google even gekeken hoe ze haar iPhone 5 moest resetten: Na een telefoontje volledig vastgelopen en niet meer uit te krijgen, behalve door een harde reset.
Dus het is maar net waar je tegen aan loopt blijkbaar. En een beetje nadenken wellicht over wat je allemaal op je telefoon zet. Je hebt met Android veel meer vrijheden (net als met Windows) om zaken met je telefoon te doen. Maar dus ook meer mogelijkheden om de boel daarmee steeds instabieler te maken. Freedom comes at a price
Ja daar heb je gelijk in maar je draait zeker nog 4.4? Want die draaide bij mij ook super, ging mij vooral om sinds 5 dat het dramatisch is geworden, en kwa apps heb ik er niet veel opstaan.TFHfony schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:37:
[...]
Ik ben het toch niet helemaal met je eens. Ik heb mijn MotoG 2013 nu ruim een jaar en ik heb er nog nooit een factory reset op moeten doen en hij werkt nog altijd even snappy als toen ik hem kreeg. Doet gewoon 2 a 3 dagen op een accu -> Kortom... Zeer tevreden.
Afgelopen week heb ik wel voor een collega op Google even gekeken hoe ze haar iPhone 5 moest resetten: Na een telefoontje volledig vastgelopen en niet meer uit te krijgen, behalve door een harde reset.
Dus het is maar net waar je tegen aan loopt blijkbaar. En een beetje nadenken wellicht over wat je allemaal op je telefoon zet. Je hebt met Android veel meer vrijheden (net als met Windows) om zaken met je telefoon te doen. Maar dus ook meer mogelijkheden om de boel daarmee steeds instabieler te maken. Freedom comes at a price
Yup. Om de een of andere reden, ik heb daar wel ooit wat over gelezen maar weet niet meer waar, wordt Android steeds trager na verloop van (geruime) tijd. Zie ik bij al mijn foons die ik heb/had. Ik zit zelf ook tegen een factory reset aan te hikken momenteel. Ik wacht nog even af hoe de Lollipop update uitwerkt.RoyVi schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:25:
[...]
Ja snap ik maar ook een paar jaar ouder, factory reset had ik gedaan. Het is gewoon iets waar ik me altijd aan geïrriteerd heb aan android dat het na verloop van tijd steeds meer laggy wordt. Terwijl het enorm veel potentie heeft. Ik heb zelf ook Windows Phone 8 gehad wat super blijft werken maar helaas lopen de apps van derden vaak achter.
Bron: https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4MOTO G / MOTO G 4G LTE 1st Gen
Update 2/20/2015: Select users on Retail Germany, Retail France and Retail EU can now download and install Android 5.0.2.
[ Voor 7% gewijzigd door slaay op 21-02-2015 14:51 . Reden: 1st gen moto g / 4g toegevoegd ]
Een stukje verder beweerd Mark (forums manager) dat de 4G variant er weer niet bij zit.
Ik begin het wel een beetje beu te worden.
Verwijderd
Kan het zijn dat ik de update niet OTA ga krijgen?
Ik had mijn Moto G 2013 gerooted maar enkel maanden geleden terug naar stock gebracht om de update OTA te ontvangen.
Ik heb 210.12.40.falcon_umts.Retail.en.gb erop staan.
Grtz
Ik had mijn Moto G 2013 gerooted maar enkel maanden geleden terug naar stock gebracht om de update OTA te ontvangen.
Grtz
Heb dezelfde versie en nog geen update, dus je hebt nog niks gemist!Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:36:
Kan het zijn dat ik de update niet OTA ga krijgen?
Grtz
Verwijderd
Dacht dat ik misschien geen OTA meer krijg omdat ik al eens geroot hebslaay schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:34:
[...]
Heb dezelfde versie en nog geen update, dus je hebt nog niks gemist!
Zojuist Motorola notificatie gekregen dat update op handen is en ik ervoor moest zorgdragen dat de contextual services app van Motorola up to date was.
Oude model 3g.
Oude model 3g.
[ Voor 5% gewijzigd door horizon1978 op 21-02-2015 22:33 ]
Ik heb hier in België nog niks ontvangen.
Hier ook!horizon1978 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:33:
Zojuist Motorola notificatie gekregen dat update op handen is en ik ervoor moest zorgdragen dat de contextual services app van Motorola up to date was.
Oude model 3g.
Zou het dan toch gebeuren?
Ik kreeg afgelopen vrijdag-op-zaterdag nacht een notificatie dat er een update was voor mijn oude 3G. Zaterdag geinstalleerd:
(telefoon gekocht bij Duitse Amazon)
(telefoon gekocht bij Duitse Amazon)

Zou het dan toch zo ver zijn?
Weet je trouwens zeker dat het de Duitse Amazon was en niet de Franse (Gezien je systeemversie)?
Weet je trouwens zeker dat het de Duitse Amazon was en niet de Franse (Gezien je systeemversie)?
Ja, het was de Duitse Amazon, dat weet ik zeker. Maar het was wel via een wederverkoper (weet de naam zo niet meer), dus het kan inderdaad zijn dat de telefoon zelf niet een Duits model is.
Ik heb een Duitse XT1032. Dus als iemand de OTA binnenkreeg. Gelieve de zip te kopiëren en ergens op het net te zwieren. Zo moeten we niet wachten op de officiële OTA ! :-)
Verwijderd
ook ik kreeg vandaag de notificatie van de update service terwijl ik die al 2 maanden geleden geupdate heb.. zal niet lang meer duren.. 210.12.40.falcon_umts.EURetail.en.EU
Op xda kun je gewoon de BR update vinden, die je eenvoudig kan flashen, zie een post van mij hierboven paar weken terug. Ok, het is iets ingewikkelder een OTA maar heel veel scheelt het niet.argon007 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:31:
Ik heb een Duitse XT1032. Dus als iemand de OTA binnenkreeg. Gelieve de zip te kopiëren en ergens op het net te zwieren. Zo moeten we niet wachten op de officiële OTA ! :-)
(Werkt prima op een XT1032). Overigens had ik een franse kitkat firmware via amazon.de en nu dus een basiliaanse. Maakt allemaal vrij weinig (niets) uit.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Nog niemand hier een OTA update (naar 5.0) binnen gekregen voor de 4G denk he? (XT1039)
Zou me ook wel verbazen hoor. Ik zit te twijfelen of ik gewoon geduldig ga wachten, of dat ik CM12 ga proberen.
Op m'n vorige telefoon wel wat problemen mee gehad. Heeft er hier iemand ervaringen mee op de moto g 4G?
Zou me ook wel verbazen hoor. Ik zit te twijfelen of ik gewoon geduldig ga wachten, of dat ik CM12 ga proberen.
Op m'n vorige telefoon wel wat problemen mee gehad. Heeft er hier iemand ervaringen mee op de moto g 4G?
Nope, blijft behoorlijk stil wat dat betreft... Ik ga er verder niks aan doen, 't is wel goed zoMaffeMaarten schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:35:
Nog niemand hier een OTA update (naar 5.0) binnen gekregen voor de 4G denk he? (XT1039)
Op XDA was er een opmerking geplaatst, dat de update van de 4G-versie, gelijk mee ging met de 'normale' Moto G 1st gen. Dat kwam bij de Duitse Motorola-support vandaan. Maar....nog nergens een XT1039 gezien die de update heeft ontvangen. Kan niet lang meer duren, naar mijn idee.MaffeMaarten schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:35:
Hier dus:
http://forum.xda-develope...?p=59032497&postcount=328
[ Voor 5% gewijzigd door acoster op 23-02-2015 18:00 ]
Update 4. Vandaag mocht ik mijn toestel voor de derde keer ophalen. Helemaal blij eindelijke een krasvrij scherm. Wil ik thuis de achterkant erop zetten, blijkt hij nu niet netjes in elkaar gezet te zijn waardoor het cover niet aansluit aan één kant. Ik heb nu toch sterk mijn twijfels bij de reparatie vaardigheid van dit bedrijf. En dan is het nog maar afwachten hoe het originele probleem (wegvallen sim verbinding) verholpen is.
weekend warrior schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:12:
Update 3. Vandaag mocht ik mijn toestel weer ophalen. Direct in de winkel bekeken, helaas weer of nog steeds krassen. Terwijl er een nieuw scherm in was gezet aldus de service medewerker. Ze gaan hem nu weer repareren. Ben er nu toch wel behoorlijk flauw van.
[...]
De mooiste foto's met flits maak ik tegenwoordig 

Zonder flits (andere spin):

Zonder flits (andere spin):

[ Voor 99% gewijzigd door KingSizeBas op 24-02-2015 07:41 ]
Vanochtend de OTA melding van 5.0 gekregen voor mijn 1st gen exemplaar. Ik heb hem vooralsnog geweigerd (2x)... Ik vond mijn nexus 2013 met 5.0 er erg op achteruit gegaan.
edit: de update blijft aangeboden worden.. aagh eigenwijs ding
edit: de update blijft aangeboden worden.. aagh eigenwijs ding
[ Voor 16% gewijzigd door witteveder op 24-02-2015 10:07 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.