Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 17:55

P!m

Ik zal eens goed kijken naar de koptelefoonaansluiting. De FM radio viel ook een keer gewoon ineens uit, dus wellicht dat het er iets mee te maken heeft.

En met het eerste model van de Moto G ik bedoel natuurlijk de eerste generatie van de Moto G. En dan heb ik daarvan de 4G versie, die dus pas is uitgekomen in 2014, wat nogal verwarrend is omdat men ook weleens spreekt over de Moto G 2013 en 2014 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:17:
[...]

Welke versie heb jij?

Ik heb nog niks namelijk.
Uit een eerdere post blijkt dat het gaat om de asiaretail. Geen wonder dat de euretail apparaten nog geen OTA update hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Lees op xda dat OTA 5.0.2 in Italië, Duitsland, spanje, Griekenland beschikbaar is voor de moto g 2014.

NL zal wel snel volgen vermoed ik.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:45
http://androidworld.nl/nieuws/android-50-moto-g-2014-nl/
Lijkt te zijn begonnen!

Vraagje: Ik heb een paar weken geleden geupdate met de XDA-download (dus India-OTA). Is dit dezelfde? Of moet ik nu weer iets doen om de nederlandse binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

jooproo schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:40:
http://androidworld.nl/nieuws/android-50-moto-g-2014-nl/
Lijkt te zijn begonnen!

Vraagje: Ik heb een paar weken geleden geupdate met de XDA-download (dus India-OTA). Is dit dezelfde? Of moet ik nu weer iets doen om de nederlandse binnen te halen?
Is dezelfde

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Een weekje geleden de update naar 5.02 gedaan op mijn moto G 2014.

Sinds vandaag een wifi icoontje met een uitroepteken (als in waarschuwing dat er iets mis is). Wifi werkt wel gewoon en verbinding met het internet is er ook.

Nu lees ik verschillende dingen op het net; van het niet hebben van een internet verbinding, het verkeerd staan van DNS in de router tot aan het niet kunnen verbinden met google servers maar daarbij wel weer een gewone internet verbinding hebben..

Iemand anders ook deze ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door gijsemans op 03-02-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:05
gijsemans schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:55:

Sinds vandaag een wifi icoontje met een uitroepteken (als in waarschuwing dat er iets mis is). Wifi werkt wel gewoon en verbinding met het internet is er ook.

Nu lees ik verschillende dingen op het net; van het niet hebben van een internet verbinding, het verkeerd staan van DNS in de router tot aan het niet kunnen verbinden met google servers maar daarbij wel weer een gewone internet verbinding hebben..

Heb ik in de trein als ik daar op wifi zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:00
Sinds vanmorgen geeft hij aan dat r nieuwe software beschikbaar is (lollipop). Als ik wil gaan updaten kom ik alleen niet verder dan het begin scherm. Ik moet ergens goedkeuring verlenen, maar kan alleen "nee, later toestemming verlenen" selecteren. Hoe start ik de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06
Rowwan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 06:17:
Sinds vanmorgen geeft hij aan dat r nieuwe software beschikbaar is (lollipop). Als ik wil gaan updaten kom ik alleen niet verder dan het begin scherm. Ik moet ergens goedkeuring verlenen, maar kan alleen "nee, later toestemming verlenen" selecteren. Hoe start ik de update?
Zit je op wifi? Het kan zijn dat je deze update alleen via wifi mag installeren ivm de grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Ja, zit op wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Screenshot?
Probeer het via Instellingen -> Telefooninfo -> Systeemupdates, kijken of het dan wel lukt. Anders eens opnieuw opstarten?
Neem aan dat het toestel niet geroot is en bootloader niet ge-unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

Rowwan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 06:17:
Misschien een hele rare opmerking, maar ik had eerst ook het idee dat ik geen toestemming kon geven:

Bij de update melding staat links "Nee, misschien later" en rechts "Ik ga akkoord"...en die teksten lopen bijna als een enkele zin in elkaar over (dus ik las eerst: "Nee, misschien later ga ik akkoord" )
Daarna komt pas de melding over de WIFI, dus ik zou gewoon eens rechtsonderaan tikken en kijken of dat het gewenste effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Hahaha je hebt helemaal gelijk... Was zeker toch nog te vroeg vanmorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:57

Esumontere

Floep, banaan.

Als ik het goed begrijp krijgen een hoop mensen met de gen. 2 en de 4g nu updates? Beetje jammer dat de eerste generatie moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:36:
[...]

Uit een eerdere post blijkt dat het gaat om de asiaretail. Geen wonder dat de euretail apparaten nog geen OTA update hebben.
Helder, dit was mij ontgaan dank voor de uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vrij soepel verlopen die update op m'n 2014.
Alleen al dat wit had voor mij niet gehoeven. En wat is eigenlijk het idee met die verschillende profielen?

Merkte eerst een minieme lag bij het switchen tussen schermen van een fractie van een seconde. Dat was na een handmatige uit- en aan weer opgelost en nu draait het soepel.

Wel wat problemen met apps: Opera Classic doet het dus echt niet onder Lollipop (wilde al gaan wisselen, maar dit wel is ineens cold turkey en irritant van al je instellingen en voorkeuren) en Accu Weather moest opnieuw geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 09:38
Ik zit ook al een tijdje te wachten (net als iedereen) op android 5, maar heb nu 4.4.4 icm Smart Launcher. Wat een heerlijkheid is dat. Werkt lekker soepel en ziet er strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2023

hey

Vandaag de Lollipop update ontvangen op de Moto G Dual sim Europa (systeemversie 22.21.28.en.03
)

Telefoon is bij mij een stuk sneller geworden :)

[ Voor 46% gewijzigd door hey op 04-02-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niets gezien voor de xt1032, maar wil wel graag vast weten wat me te doen staat, en of het in mijn geval wel zin heeft om te wachten.

ik heb dus een eerste generatie xt1032, met: bootloader unlocked, geroot, 4.4.4 met custom recovery.

hoe krijg ik 5.0.2 erop? heeft wachten op de OTA wel zin, of zou ik ivm mijn aanpassingen beter via XDA een versie (en zo ja, welke?) erop kunnen zetten?

kun je 5.0.2 al rooten?
is het enige dat ik dan verlies de extra opties via Xposed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Ook ik heb mijn android 5.0 ontvangen op mijn Moto G 2014. Even wennen, maar het komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

gijsemans schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:55:

Het stomme is, dat had ik tot voor kort (lees: gisteren) ook. Internet deed/doet het gewoon, zonder problemen. Datzelfde had ik niet op mijn Nexus 7 (ook Android 5.02).

Sinds vandaag is het uitroepteken weg. Heb niets aan mijn router of internetinstellingen aangepast. Waarschijnlijk heb jij mijn uitroepteken overgenomen :p

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
Ruzor schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:32:
[...]

Het stomme is, dat had ik tot voor kort (lees: gisteren) ook. Internet deed/doet het gewoon, zonder problemen. Datzelfde had ik niet op mijn Nexus 7 (ook Android 5.02).

Sinds vandaag is het uitroepteken weg. Heb niets aan mijn router of internetinstellingen aangepast. Waarschijnlijk heb jij mijn uitroepteken overgenomen :p
Dank u wel dan! ;) Ik wacht even een paar dagen af. Heb ook nog niets verandert maar wel via de recovery een cache partitie geformatteerd. Dat kan sowieso geen kwaad.

Hoe lang is ie ongeveer bij jou in beeld geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:51

Lief Adje

Love is in the air

gijsemans schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:54:
[...]

Dank u wel dan! ;) Ik wacht even een paar dagen af. Heb ook nog niets verandert maar wel via de recovery een cache partitie geformatteerd. Dat kan sowieso geen kwaad.

Hoe lang is ie ongeveer bij jou in beeld geweest?
Heb er ook last van, al 2 week....

edit: sim wisselen van slot zou kunnen werken..
http://forums.androidcent...ifi-lollipop-5-0-2-a.html
edit2: werkt bij mij!

[ Voor 20% gewijzigd door Lief Adje op 04-02-2015 16:11 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
Lief Adje schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:00:
[...]

Heb er ook last van, al 2 week....

edit: sim wisselen van slot zou kunnen werken..
http://forums.androidcent...ifi-lollipop-5-0-2-a.html
edit2: werkt bij mij!
Hier ook! Haha, grappig dat zo'n simpele actie dit oplost. Nu kijken wat er gebeurt als ik de tweede sim er weer in doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

net ff gechecked of er een update beschikbaar was....en ja hoor! Nu aan het installeren om m'n Moto G (2014 dual Sim).

Enige wens: sneller laden van de apps op z'n homescreen en opstarten van de apps (m.n. facebook laden is erg traag)

Verder errug fijn toestel voor z'n geld. Prima scherm, looks, achterkant en de dual sim is ook prima.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Na installatie van lollipop heb ik een vreemd home screen (google now?)
met allerlei nieuws artikelen.

Is dat iets wat je kunt disablen?

[ Voor 6% gewijzigd door Rowwan op 04-02-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

gijsemans schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:19:
[...]

Hier ook! Haha, grappig dat zo'n simpele actie dit oplost. Nu kijken wat er gebeurt als ik de tweede sim er weer in doe..
En? Dit had ik zelf nog niet geprobeerd. Bij mij is het dus vanzelf weggegaan, na een paar weken.

Wel apart, volgens die link ben ik niet de enige waarbij het spontaan oploste.

[ Voor 13% gewijzigd door Ruzor op 04-02-2015 21:34 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 13:11
bas.dijkstra schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:09:
Ik zit ook al een tijdje te wachten (net als iedereen) op android 5, maar heb nu 4.4.4 icm Smart Launcher. Wat een heerlijkheid is dat. Werkt lekker soepel en ziet er strak uit.
SmartLauncher 1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
Wat is zo kan vinden, zal dit 2 zijn. Telefoon geeft aan als smart launcher pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gister de update gedaan naar Android 5, nu dus geen internet meer.. Telfort, alles staat goed, werkt etc. Maar geen mobiel internet..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
lanerios schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:51:
Gister de update gedaan naar Android 5, nu dus geen internet meer.. Telfort, alles staat goed, werkt etc. Maar geen mobiel internet..
Als alles goed staat.. wat verwacht je nog dan? Telfort al gebeld?

Kan misschien dit nog zijn, maar ik weet niet of je een 4G toestel hebt en geen 4G-abo:
"Als je geen 4G abonnement hebt afgesloten moet je nog een extra instelling aanpassen. Het gaat om "Voorkeursnetwerk" wat staat onder "Mobiele netwerken". Dit staat standaard ingesteld op "4G (Aanbevolen)" maar moet je zetten op 3G. En dan even vliegtuigmodus aanzetten en weer uit (of je telefoon opnieuw opstarten, maar dat duurt langer). Daarna werkt het."

Ook stond er ergens iets over roaming aanzetten. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nope, 3G abo, 3G toestel. Ding loopt echt te kutten sinds de update.

APN reinstall
Vliegtuigmodus
Roaming
etc

allemaal getest. Enige laatste optie, clean install van het OS. Maar dan gaat m'n vrouw me vermoorden :P het is haar toestel en er staat teveel zooi op

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
Ruzor schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:17:
[...]

En? Dit had ik zelf nog niet geprobeerd. Bij mij is het dus vanzelf weggegaan, na een paar weken.

Wel apart, volgens die link ben ik niet de enige waarbij het spontaan oploste.
Met de tweede sim er in gaat het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Gisteravond de lollipop geïnstalleerd op mijn Moto G (2014, dualsim). Werkt prima en alles net wat sneller, maar ik heb één groot raadsel.....Wie kan mij daarmee helpen?

Wanneer ik een binnenkomende telefoontje krijg, dan krijg ik géén full screen melding en niet de ingestelde ringtone, maar alleen een klein popupje in de notificatiebalk (zonder ringtone, alleen trillen).

Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe geen oplossing gevonden. Zit dit in "onderbrekingen" of iets anders aan nieuwigheden binnen Lollipop?

Wie o Wie?

[ Voor 7% gewijzigd door jrk op 05-02-2015 13:08 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
jrk schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:02:
Gisteravond de lollipop geïnstalleerd op mijn Moto G (2014, dualsim). Werkt prima en alles net wat sneller, maar ik heb één groot raadsel.....Wie kan mij daarmee helpen?

Wanneer ik een binnenkomende telefoontje krijg, dan krijg ik géén full screen melding en niet de ingestelde ringtone, maar alleen een klein popupje in de notificatiebalk (zonder ringtone, alleen trillen).

Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe geen oplossing gevonden. Zit dit in "onderbrekingen" of iets anders aan nieuwigheden binnen Lollipop?

Wie o Wie?
De pop-up is de nieuwe manier van opnemen als je met je telefoon bezig bent, dat kan niet uit.

Als je telefoon ligt te niksen op tafel zie je wel de volledige scherm.

En de ringtone? Geen idee, bij mij doet het wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Probleem opgelost.. blijkbaar zet de Moto G soms zelf de roaming uit willekeurig. Nu lijkt het weer even te werken. Toch maar Factory Reset aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 12:21
Hmm, ondanks herhaaldelijke pogingen en blijvend proberen, nog immer ziet de Moto G 2nd Gen 2014 van mijn vrouw niet de Android 5.0 Lollipop update. Systeemupdate geeft aan dat de software up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Mizgala28 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:15:
[...]

De pop-up is de nieuwe manier van opnemen als je met je telefoon bezig bent, dat kan niet uit.

Als je telefoon ligt te niksen op tafel zie je wel de volledige scherm.

En de ringtone? Geen idee, bij mij doet het wel normaal.
Ok thanks, het verschil tussen het hele scherm en de nieuwe popup is helder. Blijkbaar is de ringtone (een eigen MP3) niet goed of zo, want de standaard ringtones doen het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:10
RicoK schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:28:
Hmm, ondanks herhaaldelijke pogingen en blijvend proberen, nog immer ziet de Moto G 2nd Gen 2014 van mijn vrouw niet de Android 5.0 Lollipop update. Systeemupdate geeft aan dat de software up to date is.
Herhaaldelijk op de knop drukken heeft geen zin. De knop werkt één keer per 24uur. Als je weer drukt, controleert de telefoon niet nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:44
Teus.espresso schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Herhaaldelijk op de knop drukken heeft geen zin. De knop werkt één keer per 24uur. Als je weer drukt, controleert de telefoon niet nog eens.
Ik krijg hem ook nog niet binnen op m'n Moto G 2014 8)7
2 van mijn collega's die het niks interesseert hebben hem wel al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Misschien willen ze ruilen van telefoon...

Ik heb een Moto G 4G van de eerste lichting, daar is nog helemaal niks over een update van te vinden. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 13:11
acoster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:58:
Misschien willen ze ruilen van telefoon...

Ik heb een Moto G 4G van de eerste lichting, daar is nog helemaal niks over een update van te vinden. :-(
Dat is toch ook logisch, ze gaan de telefoons af van nieuw naar oud.

Ik heb over mijn Moto X (2013) ook nog niks vernomen, terwijl die higher-end is dan welke Moto G dan ook.

Maar zoals ik al zei, kan ik er wel in komen waarom ze van nieuw naar oud gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 07:38

Cyphax

Moderator LNX
bas.dijkstra schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:09:
Iedereen? Nou ik niet hoor. :P
Mijn ouders hebben Lollipop op hun Nexus dus ik heb er even mee kunnen spelen, maar ik wil 'm gewoon nieteens hebben. Ik hou het liever bij KitKat. Als ik het kan voorkomen, dan weiger ik die update zeker. :)
Overigens is er op mijn Moto G (oude model, wel 4G) geen update nu dus da's makkelijk. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 05-02-2015 14:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Outlandos schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:35:
[...]

Dat is toch ook logisch, ze gaan de telefoons af van nieuw naar oud.

Ik heb over mijn Moto X (2013) ook nog niks vernomen, terwijl die higher-end is dan welke Moto G dan ook.

Maar zoals ik al zei, kan ik er wel in komen waarom ze van nieuw naar oud gaan.
Logisch?
Helaas zal jouw redenering niet op gaan, de eerste generatie Moto G, zonder 4G, krijgen de update al binnen. De 4G versie is later op de markt gekomen..(dus is nieuwer).
Maar het is geen probleem verder, ik wacht het rustig af, hij komt vanzelf wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
Cyphax schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:42:
[...]

Iedereen? Nou ik niet hoor. :P
Mijn ouders hebben Lollipop op hun Nexus dus ik heb er even mee kunnen spelen, maar ik wil 'm gewoon nieteens hebben. Ik hou het liever bij KitKat. Als ik het kan voorkomen, dan weiger ik die update zeker. :)
Overigens is er op mijn Moto G (oude model, wel 4G) geen update nu dus da's makkelijk. :P
Het lijkt mij zeker wel een 'leuke' update. Ik ben altijd wel toe aan vernieuwing en toevoegingen :P

Hoe vind je uit welke versie telefoon je hebt? XT...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
bas.dijkstra schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:06:
[...]

Het lijkt mij zeker wel een 'leuke' update. Ik ben altijd wel toe aan vernieuwing en toevoegingen :P

Hoe vind je uit welke versie telefoon je hebt? XT...?
Instelling -> Telefooninfo -> Wettelijke informatie en dan zie je boven aan staan Model XT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
TheJuul schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Instelling -> Telefooninfo -> Wettelijke informatie en dan zie je boven aan staan Model XT...
Overal gekeken behalve bij 'Wettelijke Informatie'.

XT1039 is oud model neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
bas.dijkstra schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:10:
[...]

Je kan het ook zien als je een Bluetooth-connectie opzet. Standaard is de naam daar ook XT1039.

Is een 1st. gen model, met 4G, die heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
bas.dijkstra schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:10:
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Moto_G#Variants

Je hebt dus een recent 4g model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Voor de volledigheid, de 2de generatie Moto G's
http://en.wikipedia.org/w...eration%29#Model_variants

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 09:56
Bij mij is de systeemupdate ook goed verlopen. Even wennen aan het nieuwe uiterlijk, maar verder geen problemen. Moto G 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Teus.espresso schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:50:Herhaaldelijk op de knop drukken heeft geen zin. De knop werkt één keer per 24uur. Als je weer drukt, controleert de telefoon niet nog eens.
Ik denk dat je herhaaldelijk op de knop drukken verkeerd hebt geïnterpreteerd.....

Ik bedoel met herhaaldelijk niet achter elkaar in een korte tijd, maar gedurende een lange tijd. Feitelijk al vanaf het moment dat Motorola aangaf een van de eerste fabrikanten/leveranciers te zijn die met de update naar Android 5.0 Lollipop zou gaan uitkomen...... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb de Moto G 2nd Gen dual sim van mijn moeder net geüpdatet

Alleen moet je nu eerst het slotje naar boven schuiven voordat je kan ontgrendelen, kan dat met een instelling terug naar de oude manier? Kan het zo snel niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:52:
[...]

ah, dat zou mooi zijn. Had ook een link gekregen om het retourproces te volgen maar zie ik tot op heden niks... (wel bevestiging dat ze de telefoon hebben ontvangen)
en inmiddels bericht dat er 'een onderdeel' vervangen is en ik de telefoon vandaag waarschijnlijk ontvang. Best rap vind ik. vanavond eens kijken of de tel nu beter werkt.

nou lekker dan, na 15 minuten dezelfde foutmelding. Kan hij weer retour... :(

[ Voor 7% gewijzigd door thejoker80 op 07-02-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu dat ik Systeemversie: * 210.12.61.falcon_umts.CC.en.US att * Heb ik dan ook recht op de Lolipop update ?

Greets,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Laatst online: 03-10 18:49
Ik krijg ook net de 5.0.2 Lollipop update binnen op mijn Moto G (2014 dual sim). Nu aan het downloaden, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Gisteren toch maar eens handmatig Lollipop (5.0.2) geinstalleerd om mijn eerste generatie Moto G (2013) (XT1032).

Van XDA heb ik de Brazil OTA (optimised, root) gedownload, uit dit topic: http://forum.xda-develope...ola-lollipop-rom-t3017510

Upgraden is overigens vrij simpel, maar veel werk omdat je alles opnieuw moet instellen.

Ik heb de update geflashed met TWRP recovery. (Gebruik ik ook op mijn Nexus 7, vind ik beter werken dan PhilZ touch recovery, maar dat is een kwestie van smaak).

Resultaat: Het werkt prima. Maar het is wennen! Zelfs als je zoals ik al een paar maanden Lollipop op een tablet gewent bent.

[ Voor 10% gewijzigd door vliegnerd op 08-02-2015 08:27 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan en Netty
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-09-2023
Afgelopen week de update naar lollipop ontvangen en uitgevoerd, nu ben ik mijn beltoon kwijt.
Anderen ook dit probleem?
Hoe kan ik dit oplossen?
De toon staat nog steeds op m'n motorola moto g 2014 second edition, ook aangevinkt als beltoon maar ik krijg deze niet meer te horen als ik gebeld word. Vind dat heel vervelend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 13:45
Android 5.1 gespot op de MOTO-G 2014:
http://www.techdroider.co...ng-on-5.1-lollipop_5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:34
Ze zouden beter eerst 5 uitrollen... Ze zouden snel uitrollen. Het sprookje van 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Flying schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:35:
Ze zouden beter eerst 5 uitrollen... Ze zouden snel uitrollen. Het sprookje van 2014.
'Gelukkig', nou ja gelukkig, maar in ieder geval ben ik dus niet de 'enige' die nog steeds wacht..... Ik begon al aan mezelf te twijfelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegnerd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 08:26:
Gisteren toch maar eens handmatig Lollipop (5.0.2) geinstalleerd om mijn eerste generatie Moto G (2013) (XT1032).

Van XDA heb ik de Brazil OTA (optimised, root) gedownload, uit dit topic: http://forum.xda-develope...ola-lollipop-rom-t3017510

Upgraden is overigens vrij simpel, maar veel werk omdat je alles opnieuw moet instellen.

Ik heb de update geflashed met TWRP recovery. (Gebruik ik ook op mijn Nexus 7, vind ik beter werken dan PhilZ touch recovery, maar dat is een kwestie van smaak).

Resultaat: Het werkt prima. Maar het is wennen! Zelfs als je zoals ik al een paar maanden Lollipop op een tablet gewent bent.
Dank voor de tip. dank zij jou heb ik het aangedurft. hij is nu via de google-backup van alles aan het terugzetten, maar zo op het eerste gezicht is de update probleemloos geslaagd. dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
nooberke schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:03:
Ik heb de Moto G 2nd Gen dual sim van mijn moeder net geüpdatet

Alleen moet je nu eerst het slotje naar boven schuiven voordat je kan ontgrendelen, kan dat met een instelling terug naar de oude manier? Kan het zo snel niet vinden
Ik zit met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

geerten schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:24:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag.
en ik ook, vlgs mij niet mogelijk

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
RicoK schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:28:
Mijn 4g wil ook nog niet updaten. Oh well, Android 4.4 doet het nog prima. Zie nu nog niet in waarom ik 5 nodig heb (straks als ik het heb wel denk ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Laatst online: 01-10 19:27
Een aantal mensen heeft het hier over de lockscreen mogelijkheden, maar wat ik heb is:

'Geen' - Uitgeschakeld door beheerder, coderingsbeleid of referentieopslag
'Vegen' - Uitgeschakeld door beheerder, coderingsbeleid of referentieopslag

Waarom is dit uitgeschakeld? Voor zover ik weet heb ik niks ingesteld?

Heb mn moto g 2014 pas sinds zaterdagochtend, eerste boot gelijk al lollipop (5.0.2) update! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:51

Lief Adje

Love is in the air

RonaldMeer schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:12:
Een aantal mensen heeft het hier over de lockscreen mogelijkheden, maar wat ik heb is:

'Geen' - Uitgeschakeld door beheerder, coderingsbeleid of referentieopslag
'Vegen' - Uitgeschakeld door beheerder, coderingsbeleid of referentieopslag

Waarom is dit uitgeschakeld? Voor zover ik weet heb ik niks ingesteld?

Heb mn moto g 2014 pas sinds zaterdagochtend, eerste boot gelijk al lollipop (5.0.2) update! :D
exchange mail?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
ksborg schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:29:
[...]

Mijn 4g wil ook nog niet updaten. Oh well, Android 4.4 doet het nog prima. Zie nu nog niet in waarom ik 5 nodig heb (straks als ik het heb wel denk ik) :)
Om er mee te spelen! Ik ben er gewoon nieuwsgierig mee wat er extra aan is, snelheidswinst of accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Laatst online: 01-10 19:27
Gebruik ik niet.. Heb nu een patroon als beveiliging maar zo te zien is dit nu niet terug te zetten naar 'geen' of 'vegen' ..

Daarnaast heb ik een soort bug gevonden, weet niet of hij bekend is maar als je je notificatie geluid harder doet klinkt het popje zacht totdat je hem 1 tik terug doet en weer harder, dan geeft ie wél het juiste volume.

En ik ben in 2 dagen tijd al 3x de verbinding met de simkaart kwijt geweest, reboot of sim eruit en erin fixt het voor nu, maar zijn hier problemen van bekend of ligt het aan mijn sim? Zie er namelijk wel wat diepe groefjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:24
Dat terugzetten van patroon naar vegen/geen dat is zo te vinden via google en ik denk ook wel via de zoekfunctie hier. zo heb het toen iig ook gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RonaldMeer schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:56:
Heb nu een patroon als beveiliging maar zo te zien is dit nu niet terug te zetten naar 'geen' of 'vegen'
Ook meegemaakt onlangs bij een 1th gen Moto G. Lijkt een bug. Heb ik alleen met een factory reset kunnen oplossen.

Misschien even geduld tot de Lollipop update.

Hier komt hij net binnen voor de 2014...
XT1068 (Wit, met nu 21.11.14) krijgt net een melding voor de OTA Lollipop update.

*downloading 405,9 MB*

edit: installeren 8)

[ Voor 73% gewijzigd door albino71 op 10-02-2015 09:19 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Motorola: "1st gen Moto G gets Lollipop update early november"

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ceejay schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:07:

...
Het is maar wat je een vroege uitrol noemt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:29

Freakie1NL

Grote Baas

Nog 1ste gen 16 GB versie hier, nog geen update meldingen ontvangen. Vind het wel prima zo, telefoon is nu 1,5 jaar oud en werkt nog als een tierelier. Veruit de beste telefoon die ik ooit heb gekocht. Nog steeds super snel en stabiel. Hiervoor zwoor ik altijd bij HTC maar die waren na 1,5 jaar altijd op qua accu, snelheid en geheugen. Natuurlijk ook door die, mooie, HTCsense. Nu ik zo dicht mogelijk tegen stock Android aan zit wil ik nooit meer anders. Elke keer weet het mij weer te verbazen als fabrikanten zoals Samsung die enorm populair zijn hun skins ingewikkeld en langzaam weten te maken.

De toevoegingen die Motorola gedaan heeft zijn top, heerlijk de automatische stoor mij niet modus. Ik kan deze hele pagina vol schrijven over hoe tevreden ik blijf na 1,5 jaar, !aar grootste compliment blijft dat ik deze aan mijn zus,iPhone gebruiker, zakelijk heb aangeraden en waar al haar collega's voor duurdere Iphones en HTCs en Samsungs gingen met ook nog Eems bijbetaling was mijn zus de enige met de Moto G, nieuwe gen, maar dan ook direct de enige die er 0,0 problemen mee heeft. De rest heeft allemaal iets van software die onderling niet wil communiceren tot hardware defecten.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Hehe, gisterenavond liet mijn vrouw zien of ik dit bedoelde....;) Op haar Moto G 2nd Gen 2014 is nu dan toch eindelijke de update naar Android 5.0.2 Lollipop beschikbaar gekomen. Ik denk dat ik daar vanavond bij thuiskomst eens goed voor ga zitten om deze te installeren.

Als Apple-adapt ben ik toch wel heel erg nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Jeroenneman schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:20:
Dan heb je een unicorn telefoon gevonden! Ik zou hem koesteren, want uit eigen ervaring met 3 andere Moto G's kan ik concluderen dat 2 dagen werkt, maar meer zeker niet.
Update: Na 7 dagen en 07 uur stond de accu van de Moto G van mijn vrouw op 14%....... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05

...
Pardon? Ik hoop maar dat dit een citaat van enkele maanden geleden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RicoK schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:32:
[...]

Update: Na 7 dagen en 07 uur stond de accu van de Moto G van mijn vrouw op 14%....... :P
In de kelderkast laten liggen continu vliegtuigstand?

Eerste of tweede generatie?
Screen on time?

Ik geloof er maar weinig van.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RicoK schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:32:
[...]

Dan gebruikt jouw vrouw hem waarschijnlijk als dumbphone ofwel enkel bellen en smsen? Zo ja, dan is dat goed nieuws. Ik haal met een incidentele 6 uur screen on time slechts twee dagen, door de bank genomen 4u30min screen on time met 5% over nadat ik hem 16 uur op een dag regelmatig in gebruik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 07:38

Cyphax

Moderator LNX

...
:D
Tegen die tijd heeft Google de volgende grote update van Android al klaar.. tenminste, dat wilden ze :)
Jeroenneman schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:17:
[...]

Screen on time?

Mja ik heb het bij mijn Lumia 630 ook, die gebruik ik nauwelijks weliswaar, maar die laad ik zelden op. Gaat haast een week mee, en dan staat de wifi nog aan ook.

M'n Moto G gaat niet zo lang mee op een acculading maar hij kan het goed volhouden. Ik heb op die telefoon de wifi wel standaard uitstaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Cyphax op 10-02-2015 11:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Jeroenneman schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:17:

Screen on time?

Hoezo ik geloof er maar weinig van? Of bedoel je 'ik begrijp er maar weinig van'? ;)

Het is de Moto G 2nd Gen 2014. Nogmaals, een heavy-user is ze zeker niet, maar WA, FB en de camera worden wel degelijk gebruikt getuige het aantal berichten met foto's dat wordt geplaatst en verzonden..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RicoK schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:21:
[...]

Hoezo ik geloof er maar weinig van? Of bedoel je 'ik begrijp er maar weinig van'? ;)

Het is de Moto G 2nd Gen 2014. Nogmaals, een heavy-user is ze zeker niet, maar WA, FB en de camera worden wel degelijk gebruikt getuige het aantal berichten met foto's dat wordt geplaatst en verzonden..... :P
Nee, ik bedoelde wat ik schreef.

7 dagen gaat een Moto G 2nd Gen gewoon niet redden met "normaal" gebruik. En anders wil ik die wel van je over nemen! Maar als ze hem na een paar berichten en FB weer gewoon aan de kant legt, tja, dan hoeft ie ook niet veel te doen natuurlijk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Ik heb nu al enkele malen de melding gekregen om up te daten naar 5.02 maar uitgesteld tot mijn Moto G 16G 2014 plots vanzelf begon te downloaden.
Heb snel de verbinding verbroken.
Kan ik dit tegenhouden of ben je verplicht van deze update te doen ? (ik heb zo mijn vorige phone om zeep geholpen door te updaten vandaar mijn reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Lan Mandragoran schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:45:
[...]

Pardon? Ik hoop maar dat dit een citaat van enkele maanden geleden is...
Yup, ik bedoelde november vorig jaar. Tenzij ik nu de boel gejinxed heb en het november dit jaar wordt. *schrik* *afkloppen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
karine1 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:13:
Ik heb nu al enkele malen de melding gekregen om up te daten naar 5.02 maar uitgesteld tot mijn Moto G 16G 2014 plots vanzelf begon te downloaden.
Heb snel de verbinding verbroken.
Kan ik dit tegenhouden of ben je verplicht van deze update te doen ? (ik heb zo mijn vorige phone om zeep geholpen door te updaten vandaar mijn reactie)
Nee hoor, je bent niet verplicht om de update te installeren. Zie alleen niet in waarom je het niet zou doen.Ze rollen echt geen update uit die je telefoon om zeep helpt. Wat voor telefoon heb je dan om zeep geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:21:
[...]

je kunt ook reageren op de vraag "screen time?"
dat zet imho meer zoden aan de dijk ;)
(ik geloof het ook niet zo, tenzij het ding 1 uur screentime heeft in 7 dagen)

-----------
ik zit inmiddels op 5.0.2 (via xda) op mijn xt1032. accuduur is sterk verbeterd!
maar ik ben gewend aan elke nacht laden. denk dat ik nu wel eens een nacht zou kunnen overslaan.
1:11 screen time, nog 73% over. losgekoppeld vanmorgen om 6:30.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Ik vind LP 5.02 op mijn XT1033 dualsim toch echt trager dan KK 4.4.4

Vooral snel iemand bellen of wisselen tussen apps is echt traag, alles duurt tot wel tot zo'n 2 seconden langer. Ik heb niet het idee dat het per se het werkgeheugen is overigens, ook na een reboot is hij op deze manier traag (voelt iig trager aan dan de KK firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik vond LP 5.0.2 inderdaad traag de eerste uren op mijn xt1032. Nu na en paar dagen werkt het even goed als kitkat naar mijn ervaring. Mijn ervaring, helemaal niet wetenschappelijk dus.

KitKat was ook niet helemaal vloeiend op mijn eerste generatie moto g. Maar het gemiddelde gebruik was en is prima en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik nog ergens rekening mee houden voor, tijdens en na het updaten?

Blijven alle apps die ik gebruik gewoon werken na de update of moet ik rekening houden dat sommigen opnieuw geïnstalleerd / geconfigureerd moeten worden met alle mogelijke gevolgen van dien, zoals bijvoorbeeld data-verlies?
Kan ik backups maken van applicaties zoals Whatsapp, Skype, OsMand, etc. of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 15:29
Sinds de update van de telefoon van mijn vrouw staat er elke keer een G tje in het signaal icoontje in de statusbar.
Zelf als er een wifi verbinding is.
Toch gek.
(provider hollandse-nieuwe).

Afbeeldingslocatie: http://83.83.52.118/forumafbeeldingen/IMG-20150210-WA0006.jpg

meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
Ik heb nog geen update kunnen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:16:
Blijven alle apps die ik gebruik gewoon werken na de update of moet ik rekening houden dat sommigen opnieuw geïnstalleerd / geconfigureerd moeten worden met alle mogelijke gevolgen van dien, zoals bijvoorbeeld data-verlies?
Kan ik backups maken van applicaties zoals Whatsapp, Skype, OsMand, etc. of is dat niet nodig?
Ik kan niet spreken over de OTA update.

Maar als je het met de hand doet, dan verlies je alle data. Je moet alles opnieuw instellen. Dwz, apps installeren automatisch vanuit Google Play. Whatsapp herstelt zijn eigen berichten vanaf sdcard enzo, maar bankieren, alarmen e.d. moet je toch allemaal opnieuw instellen. (Of Titanium Backup oid gebruiken, maar dat doe ik liever niet tussen grote updates).

Mijn ervaring is wel dat het helemaal niet slecht is om na een jaartje telefoongebruik alles eens opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

ComTech schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:00:
Sinds de update van de telefoon van mijn vrouw staat er elke keer een G tje in het signaal icoontje in de statusbar.
Zelf als er een wifi verbinding is.
Ja, als het icoontje van G, H+ enzo grijs zijn dan is er geen dataverbinding (wifi). Als je dataverbinding actief is wordt de letter G (of E, H enz) wit.

Wel een verschil met kitkat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
vliegnerd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:43:
[...]

Ja, als het icoontje van G, H+ enzo grijs zijn dan is er geen dataverbinding (wifi). Als je dataverbinding actief is wordt de letter G (of E, H enz) wit.

Wel een verschil met kitkat inderdaad.
Vaag, een kennis heeft ook Lollipop op zijn Moto G en daar zie je niks, alleen als wifi uit is of er geen verbinding mee is.

En als er geen data of wifi is, heb je altijd een uitroepteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 15:29
Mizgala28 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:47:
[...]

Vaag, een kennis heeft ook Lollipop op zijn Moto G en daar zie je niks, alleen als wifi uit is of er geen verbinding mee is.

En als er geen data of wifi is, heb je altijd een uitroepteken.
Wat ik het meest vreemde vind is dat er überhaupt een g tje staat als er WiFi verbinding is.
Mijn nexus 5 heeft dat niet. (heeft ook lollipop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
acoster schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:35:
[...]

Nee hoor, je bent niet verplicht om de update te installeren. Zie alleen niet in waarom je het niet zou doen.Ze rollen echt geen update uit die je telefoon om zeep helpt. Wat voor telefoon heb je dan om zeep geholpen?
Ik had een LG L7 II op Android 4.2,, deze geupdate naar 4.4 en toen is deze zo traag geworden dat er bijna niet meer mee te werken viel. Fabrieksinstellingen gezet maar zonder resultaat. Contact met LG, ja wij weten van dit probleem maar hebben geen oplossing. Van ellende dat ding verkocht en de Moto G gekocht enkele maanden geleden. Zalig en lekker snel toestel tot nu toe en de batterij doet het ook best goed.(4 dagen gaat deze wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 20:03
Mijn toestel is nu ook geupdate naar LP, maar hoe zit het met het uitroepteken bij het wifi symbool? Wat ik er over lees op internet is dat het aangeeft dat je geen internet verbinding hebt. Maar als ik bij de provider (KPN) de data verbinding uitzet , dan kan ik toch nog het internet op. Dus dan moet het wel via WIFI gaan.
Dit vindt ik maar vaag.

Toch lijkt mijn wifi ontvangst slechter. Voorbeeld: De router staat in meterkast. Sta ik in de woonkamer (pak em beet 3-4 meter verder, ontvangst goed. Sta ik op de WC, nog geen 1,5 meter van router, valt wifi weg. Dit had ik met versie 4.4.4. niet

met vriendelijke groeten, marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:08
Sinds twee dagen verbind mijn Moto G (versie 2013 16 Gb) niet meer automatisch met bekende wifi netwerken. Dat heb ik al wel eens eerder gehad, toen was het echter voldoende om het wifi netwerk te vergeten en opnieuw het wachtwoord in te voeren. Dat helpt nu niet. Als ik nu (handmatig) met een wifi netwerk verbind dan kan ik prima internetten. Als ik het scherm met de power on/off knop uitschakel en weer inschakel dan ben ik mijn wifi verbinding kwijt.

Ik heb al bij de geavanceerde instellingen gekeken, bij Wifi behouden in slaapstand staat nog steeds 'altijd'. Verder heb ik de afgelopen dagen geen nieuwe apps geïnstalleerd, en heb zo geen idee wat dit probleem kan veroorzaken. Jullie wel wellicht? Is er misschien een grondige manier om alle wifi instellingen en netwerken die hij onthouden heeft te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegnerd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:41:
[...]
Ik kan niet spreken over de OTA update.

Maar als je het met de hand doet, dan verlies je alle data. Je moet alles opnieuw instellen. Dwz, apps installeren automatisch vanuit Google Play. Whatsapp herstelt zijn eigen berichten vanaf sdcard enzo, maar bankieren, alarmen e.d. moet je toch allemaal opnieuw instellen. (Of Titanium Backup oid gebruiken, maar dat doe ik liever niet tussen grote updates).

Mijn ervaring is wel dat het helemaal niet slecht is om na een jaartje telefoongebruik alles eens opnieuw te installeren.
Oké, mijn telefoon is nog origineel, dus niet geroot. Ik ben benieuwd hoe de update gaat verlopen.
Moet ik van te voren ook nog de openstaande updates installeren of kan ik gelijk upgraden naar Lolipop? (er zijn nog enkele updates, o.a. het toetsenbord etc. die ik nog niet heb uitgevoerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohanman, ik zou alle apps updaten. Dit zijn bijna altijd verbeteringen van de huidige apps die je gebruikt. Wat wel belangrijk is dat je de App Motorola Update Services update, anders kun je geen update naar Lollipo ontvangen.
Pagina: 1 ... 41 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.