Bummer. Eerst nog updaten naar 4.4.4. De MotoGPE image was nog op 4.4.2 gebasseerd.
Alleen maar voordelen dus, als dat met 4G ook kan dan doe ik dat gelijk. Dan heb je gewoon stock androidMizgala28 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:05:
[...]
Paar kleine dingetjes weg, de moto apps zitten niet bij maar kunnen in de play store gedownload worden.
Precies zoals hier gezegd wordt. Het is nu feitelijk gewoon een niet bestaand Nexus apparaat. In de OTA naar 4.4.4 geeft ie in elk geval dat het een GPE isElectromonkey schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:01:
[...]
Voor/Nadelen van de GPE ? Nog iets kalere versie van Android?
Ik wacht overigens geduldig op de 4G variant
Is er uberhaupt wel een Moto G 4G GPE? Volgens mij heeft alleen de 3G 1st gen een GPE variantElectromonkey schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:15:
[...]
Alleen maar voordelen dus, als dat met 4G ook kan dan doe ik dat gelijk. Dan heb je gewoon stock android
Edit:
Helaas niet gelukt...
[ Voor 20% gewijzigd door mad-dog op 11-12-2014 15:40 ]
Een belangrijk verschil is het gebruikte file system. De originele Moto G gebruikt het betere F2FS, maar de GPE gebruikt EXT4.Electromonkey schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:01:
[...]
Voor/Nadelen van de GPE ? Nog iets kalere versie van Android?
Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2634570
Na heel veel en kunst en vliegwerk weer terug bij de GPE versie. Was even bang dat ik een permanent bricked toestek had.Iemand een idee hoe de boel terug te zetten is naar een non-GPE versie?
Vandaag ook een Moto G 2014 ontvangen. Wat groot, maar werkt prima en lekker snel (ik kom van een s3 mini met custom ROM).
Gelijk geroot, maar helaas is de xda community niet heel actief en hou ik het maar bij de stock firmware. Wel erg benieuwd naar Android L update.
Gelijk geroot, maar helaas is de xda community niet heel actief en hou ik het maar bij de stock firmware. Wel erg benieuwd naar Android L update.
Wat heb je in het dagelijks gebruik precies aan root zonder custom firmware?Jelte schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:39:
Vandaag ook een Moto G 2014 ontvangen. Wat groot, maar werkt prima en lekker snel (ik kom van een s3 mini met custom ROM).
Zoals?Ceejay schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:44:
Veeel koele apps die root nodig hebben
Adaway
[ Voor 91% gewijzigd door jooproo op 15-12-2014 08:40 ]
Gravitybox, Greenify, SD Maid, Xposed installer, Titanium backup etc...
Zoveel voordelen aan rooten en het is niet moeilijk om te doen. Ik heb mijn Moto G 2014 ook direct na binnenkomst geroot.
Maar ik heb ergens gelezen dat Motorola dat niet fijn vindt en vervolgens de garantie beëindigd?
Uiteraard wil ik ook graag root maar niet ten koste van de garantie
(voorlopig).
Uiteraard wil ik ook graag root maar niet ten koste van de garantie
Ik heb mijn Moto G LTE nog niet geroot, zou het wel graag willen ...
Maar is er een kans dat de OTA upgrade naar L niet of moeizamer gaat bij een geroot toestel?
Maar is er een kans dat de OTA upgrade naar L niet of moeizamer gaat bij een geroot toestel?
Na moto-g bijna jaar in gebruik te hebben gehad is deze afgelopen week ziek geworden; mobieltje belt willekeurig nummers, terwijl deze gewoon gelocked op bureaublad ligt.
geen wazige roms of hacks; stock
aangemeld ter reparatie, benieuwd wat vervolg wordt...
wat kun je met Xposed en de Moto G?WITFRA schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:02:
[...]
Gravitybox, Greenify, SD Maid, Xposed installer, Titanium backup etc...
Zoveel voordelen aan rooten en het is niet moeilijk om te doen. Ik heb mijn Moto G 2014 ook direct na binnenkomst geroot.
Bijvoorbeeld GravityBox installeren, waarmee je allerlei tweaks kunt toepassen (zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=68EwHBOyKPE).
Xposed werkt echter (voorlopig, en misschien wel nooit) niet met Lollipop.
Ha, dat is nu precies wat ik zocht. Ik miste wat CM opties en nu kan ik dat allemaal.
En tja bij Lollipop zal het gewoon wennen zijn. En anders gaan we gewoon weer terug.
En tja bij Lollipop zal het gewoon wennen zijn. En anders gaan we gewoon weer terug.
Succes met de reparatie! De mijne was verstuurd omdat de powerbutton kapot was. Toen ik mijn telefoon terugkreeg kon ik niet meer bellen. De andere kant hoort mijn niet meer. Dus telefoon gaat weer terug..himlims_ schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:26:
Na moto-g bijna jaar in gebruik te hebben gehad is deze afgelopen week ziek geworden; mobieltje belt willekeurig nummers, terwijl deze gewoon gelocked op bureaublad ligt.
Powerbutton werkt wel weer
FCG
Voor de koop las en kreeg ik veel commentaar op de accuduur van de Moto G 2014. Maar na gistermorgen rond 0700 van de lader gehaald te hebben zit de accu nog op zo'n 35%. Daar ga ik het einde van de dag wel mee halen. Valt me reuze mee 
Achtergrondinfo: Het is vooral mijn werktelefoon en wordt niet heel veel gebruikt om te browsen ofzo gedurende de dag. Overdag is daar mijn werk pc voor en s'avonds heb ik een tablet daarvoor.
Achtergrondinfo: Het is vooral mijn werktelefoon en wordt niet heel veel gebruikt om te browsen ofzo gedurende de dag. Overdag is daar mijn werk pc voor en s'avonds heb ik een tablet daarvoor.
Begint nu wel heel lang te duren voordat de lollipop OTA wordt uitgerold... terwijl ze eerst in november zeiden dat ze de eerste zouden zijn *zucht*

U jelly?
spoiler:
Ik had mijn Moto G al eerder omgebouwd naar GPe
[ Voor 9% gewijzigd door EagleTitan op 16-12-2014 15:38 . Reden: Spoiler verduidelijkt ]
Zitten er ook andere thema's op?
Ik vind het huidige zwart veel prettiger...
Ik vind het huidige zwart veel prettiger...
Nee, alleen het toetsenbord kun je op 'zwart' zetten. De rest is lekker wit. Ziet er wel fris uit, maar kan me voorstellen dat mensen zwart prettiger vinden. Kortom wachten op themes.
Ik weet nu al dat ik zwart veel prettiger vindJelte schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:00:
Nee, alleen het toetsenbord kun je op 'zwart' zetten. De rest is lekker wit. Ziet er wel fris uit, maar kan me voorstellen dat mensen zwart prettiger vinden. Kortom wachten op themes.
Het zou eraan komen?
http://forums.androidcent...eme-lollipop-its-way.html
http://forums.androidcent...eme-lollipop-its-way.html
Goeie link! Als ze nou ook nog iets van een sdk of een api eruit gooien om op OS level te themen, moet jij eens kijken hoe we straks de boel kunnen customisen!
Zal wel niet gebeuren maar dat zou wel wild cool zijn.
Zal wel niet gebeuren maar dat zou wel wild cool zijn.
Wel even kijken of alle apps goed werken op Lollipop. Ik heb één app die moeilijk doet schijnbaar;
https://play.google.com/s...droid.controlapp&hl=nl_NL
https://play.google.com/s...droid.controlapp&hl=nl_NL
Hallo,
Heeft iemand de cast functie op chromecast al geprobeerd met de Moto G (2014) ??
Hiermee kun je je gehele scherm "casten" naar de chromecast
Hoe zijn de ervaringen hiermee? bijvoorbeeld het kijken naar een lokaal opgeslagen film?
Heeft iemand de cast functie op chromecast al geprobeerd met de Moto G (2014) ??
Hiermee kun je je gehele scherm "casten" naar de chromecast
Hoe zijn de ervaringen hiermee? bijvoorbeeld het kijken naar een lokaal opgeslagen film?
Casten werkt prima vanaf de Moto G, een filmpje van het internet speelt hij bijna zonder hapering af. Ik heb geen ervaring met een lokaal opgeslagen film.
Skoftig
en kun jij ook je hele scherm ""klonen" casten miracast heet dat geloof ik....
Dat kan als het goed is met de Chromecast app en toestellen met 4.4. Sindskort geloof ik zelfs oudere versies van Android.gram501 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:21:
en kun jij ook je hele scherm ""klonen" casten miracast heet dat geloof ik....
Maar veel video apps hebben cast mogelijkheden, dus hoef je ook niet je scherm te casten/mirroren.
Ik heb een chromecast + Moto G 2013 (android 4.4.4) en je kan je hele scherm casten.
Cool!!KlaasHof schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:28:
Ik heb een chromecast + Moto G 2013 (android 4.4.4) en je kan je hele scherm casten.
... en werkt dan een beetje soepel zodat je een film kan starten op je tel, die dan wordt weergegeven op je tv?
En hoe werkt popcorn time?
Scherm casten gaat hier ook vloeiend. Geen haperingen bij het bekijken van een Youtube filmpje.
Bij het scherm casten wordt ook het geluid mee gestuurd dus je kunt nu ook lokale muziek en Spotify casten. Popcorn time heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ik verwacht dat dat ook goed werkt aangezien Netflix en YouTube gewoon goed werken. Het enige wat niet altijd werkt is Plex. Daarvoor heb je een pc of NAS nodig die het decoderen doet, dus dat werkt niet met de meeste goedkopere Nassen.
Bij het scherm casten wordt ook het geluid mee gestuurd dus je kunt nu ook lokale muziek en Spotify casten. Popcorn time heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ik verwacht dat dat ook goed werkt aangezien Netflix en YouTube gewoon goed werken. Het enige wat niet altijd werkt is Plex. Daarvoor heb je een pc of NAS nodig die het decoderen doet, dus dat werkt niet met de meeste goedkopere Nassen.
[ Voor 5% gewijzigd door chielisdenaam op 19-12-2014 17:51 ]
Popcorn time wordt moeilijk met weinig opslaggeheugen (8GB toch?), omdat de app de download tijdelijk op je telefoon opslaat. Bij een film van een paar GB lukt dat niet. Popcorn time werkt namelijk d.m.v. streamen vanaf torrents en heeft dus ruimte nodig voor de download.chielisdenaam schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:50:
Scherm casten gaat hier ook vloeiend. Geen haperingen bij het bekijken van een Youtube filmpje.
Bij de chromecast wordt alles rechtstreeks van de bron afgespeeld. Dus zonder tussenkomst van de telefoon. Dan is dat toch geen probleem.
Als popcorn time vanaf je telefoon draait, is dat volgens mij de bron. Ik heb het geprobeerd en Popcorn time gaf een foutmelding over opslagruimte. Als je weinig opslagruimte gebruikt, kan het misschien wel, maar popcorn time heeft volgens mij opslagruimte nodig om te kunnen streamen.chielisdenaam schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:23:
Bij de chromecast wordt alles rechtstreeks van de bron afgespeeld. Dus zonder tussenkomst van de telefoon. Dan is dat toch geen probleem.
Je kan de tijdelijke download map aanpassen nar je sd kaart.Framoes schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:29:
[...]
Als popcorn time vanaf je telefoon draait, is dat volgens mij de bron. Ik heb het geprobeerd en Popcorn time gaf een foutmelding over opslagruimte. Als je weinig opslagruimte gebruikt, kan het misschien wel, maar popcorn time heeft volgens mij opslagruimte nodig om te kunnen streamen.
Ik heb het even nagekeken en Popcorntime heeft idd ruimte nodig op de telefoon. De meeste films op Popcorntime zitten tussen de 0.8 en 2.5 GB in. Dus die ruimte moet je vrij hebben op je telefoon of SD kaart. Je kunt overigens ook een film casten vanaf je pc.
[ Voor 11% gewijzigd door chielisdenaam op 19-12-2014 23:16 ]
Ik krijg popcorn time niet 100% stabiel. De film eerst volledig downloaden, dan aanzetten en helemaal niet meer aan de telefoon komen werkt het beste.. Tussentijds andere dingen doen resulteert in vastlopen van de film.
Heeft iemand anders hier ook problemen met wifi? Ik heb vaak wel verbinding volgens de telefoon, maar het werkt dan niet. Soms stoort zelfs m'n hele netwerk thuis en werkt het pas weer als ik m'n Moto G van wifi afhaal.
Verwijderd
Android 5.0.1 Update Starts Rolling Out to Moto G (2nd Gen), Maybe Original Moto G Too
net nu Android 5.0.2 ook al opduikt : http://www.xda-developers...tory-images-nexus-7-wifi/
net nu Android 5.0.2 ook al opduikt : http://www.xda-developers...tory-images-nexus-7-wifi/
Och, het gaat nog steeds om soak tests, geen wereldwijde OTA. Al die clickbait links tegenwoordig

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Ik heb ook het idee dat mijn wifi soms 'hangt' de laatste week. Pagina's laden niet en opnieuw aanloggen op het netwerk verhelpt dat. Nog niet gekeken hoe het met de rest van het netwerk is op de moment.Framoes schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 08:38:
Heeft iemand anders hier ook problemen met wifi? Ik heb vaak wel verbinding volgens de telefoon, maar het werkt dan niet. Soms stoort zelfs m'n hele netwerk thuis en werkt het pas weer als ik m'n Moto G van wifi afhaal.
Aangezien er aan de telefoon niets ia veranderd, zoek ik het in eerste instantie in mijn ziggo-modem...misschien is daar nieuwe firmware op gezet wat het probleem veroorzaakt.
Het zou inderdaad de modem kunnen zijn (ook Ziggo). Ik heb de Moto G pas sindskort in gebruik, dus dacht dat dat de storende factor was.acoster schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:11:
[...]
Ik heb ook het idee dat mijn wifi soms 'hangt' de laatste week. Pagina's laden niet en opnieuw aanloggen op het netwerk verhelpt dat. Nog niet gekeken hoe het met de rest van het netwerk is op de moment.
Aangezien er aan de telefoon niets ia veranderd, zoek ik het in eerste instantie in mijn ziggo-modem...misschien is daar nieuwe firmware op gezet wat het probleem veroorzaakt.
Ziggo wifi...acoster schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:11:
[...]
Ik heb ook het idee dat mijn wifi soms 'hangt' de laatste week. Pagina's laden niet en opnieuw aanloggen op het netwerk verhelpt dat. Nog niet gekeken hoe het met de rest van het netwerk is op de moment.

www.casarodriguillo.com
Laatst m'n moeder een moto g 2014 gegeven en die moet dus aan Android wennen. Ik dacht meteen lollipop update uitvoeren, maar die is er dus niet terwijl die er wel zou moeten zijn toch?
Die is er ook maar slechts een klein aantal gebruikers krijgt het update op dag 1 zodat de download servers niet down gaan. Wanneer er weer capaciteit is kunnen meer mensen het downloaden.
Meestal duurt het een maand tot 1.5 maand voordat je aan de buurt bent.
Ook gebeurt het wel eens dat je als land mag wachten, India en Brazilië hebben nu de update voor zover ik weet. De rest nog niet. (<- nvm. Is van toepassing op de eerste generatie)
Ook gebeurt het wel eens dat je als land mag wachten, India en Brazilië hebben nu de update voor zover ik weet. De rest nog niet. (<- nvm. Is van toepassing op de eerste generatie)
[ Voor 6% gewijzigd door polopolo150 op 21-12-2014 18:18 ]
Ik heb problemen met mijn moto G (4g). Wifi werkt niet goed, ik heb wel verbinding maar data verzenden/ontvangen doet ie niet. Appjes versturen/ontvangen doet ie niet en websites laden ook niet. Ligt niet aan de wifi verbinding, op de laptop is het prima maar de moto g werkt dus niet. Meer mensen met dit probleem, en is er een oplossing? De telefoon is geupdate volgens de laatst beschikbare updates.
En wat heb je nog meer getest? Telefoon al uit en weer aan gezet? Telefoon op een ander WiFi netwerk aangesloten? Vertel, wat heb je zelf al gedaan?SX-Superfly schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:12:
Ik heb problemen met mijn moto G (4g). Wifi werkt niet goed, ik heb wel verbinding maar data verzenden/ontvangen doet ie niet. Appjes versturen/ontvangen doet ie niet en websites laden ook niet. Ligt niet aan de wifi verbinding, op de laptop is het prima maar de moto g werkt dus niet. Meer mensen met dit probleem, en is er een oplossing? De telefoon is geupdate volgens de laatst beschikbare updates.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ja, paar keer aan- en uit gezet, andere wifi netwerken geprobeerd, wifi aan- en uit gezet. Niets helpt. Nu doet ie het wel weer even maar het hoort gewoon constant te werken.
even bij een kennis (zonder ziggo maar bv kpn ) proberen op wifi te komen en kijken hoe dat gaat ! en nee niet op de brakke openbare netwerken waarbij verbinding nogal eens weg valt...
Op die manier krijg je aardige indicatie of het aan jou modem ligt of niet
btw zit nu hier te lezen voor mijn pa zijn verjaardag gaan we deze Phone kopen dus ben benieuwd hoe hij in het echt is !
btw zit nu hier te lezen voor mijn pa zijn verjaardag gaan we deze Phone kopen dus ben benieuwd hoe hij in het echt is !
Ik heb de 1st gen en mijn nichtje de 2gen en die is echt lekker. Net effe iets groter scherm en verder min of meer hetzelfde voor hetzelfde geld. Die van haar is ook nog eens iets dunner en supersnel want net nieuw. Steeds verassend, altijd voordelig, Kruitvat.Gandalf68 schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:06:
even bij een kennis (zonder ziggo maar bv kpn ) proberen op wifi te komen en kijken hoe dat gaat ! en nee niet op de brakke openbare netwerken waarbij verbinding nogal eens weg valt...
Zowel de 1e als 2e generatie is een goede keus!!Gandalf68 schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:06:
de 2e generatie is ongeveer even groot als een Samsung galaxy S5
Beste prijs kwaliteit verhouding....
enige minpuntje... de eerste generatie heeft een iets mindere camera (maar absoluut niet slecht)
maar de eerste generatie is wel weer iets handzamer...
Succes met je keuze!!
[ Voor 3% gewijzigd door gram501 op 22-12-2014 00:17 ]
Verwijderd
Mijn moto G is weer zo traag als iets...
Ik heb onlangs nog een reset naar fabrieksinstellingen gedaan..
Ik doe er nogthans amper iets mee, gebruik maar 10 apps ofzo..
Cache cleaner doe ik regelmatig sowieso met Clean Master.
Ik zou het dan in 1 van die 10 apps zoeken. Hardware heb je uitgesloten door een reset te doen, ik zou nu 1 voor 1 de apps die je gebruikt gaan controleren. Ben wel benieuwd, laat ff weten welke het was.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:16:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Als je alles uitgesloten hebt blijft er een hardware probleem over. Dan zou ik em inleveren bij de leverancier, je hebt vast nog garantie.SX-Superfly schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:14:
Ja, paar keer aan- en uit gezet, andere wifi netwerken geprobeerd, wifi aan- en uit gezet. Niets helpt. Nu doet ie het wel weer even maar het hoort gewoon constant te werken.
Edit. sorry voor de twee posts achter elkaar, zat niet op te letten.. Zal meer koffie gaan drinken.
[ Voor 10% gewijzigd door Kassad op 22-12-2014 08:54 ]
Verwijderd
Het zijn gewoon klassieke apps:Kassad schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:49:
[...]
Ik zou het dan in 1 van die 10 apps zoeken. Hardware heb je uitgesloten door een reset te doen, ik zou nu 1 voor 1 de apps die je gebruikt gaan controleren. Ben wel benieuwd, laat ff weten welke het was.
Telegram, WhatsApp, banking apps, facebook, messenger..
Thats it..
Ik merk ook niets in't specifieke verbruik qua energie ofzo bij batterij. Gewoon dat 't toestel soms enorm traag gaat..
Ik hoopte dat 't beterde met de nieuwe Android, anders zal ik toch overwegen om er een root op te zetten.. 'k Heb 't toestel van oktober/november vorig jaar ofzo.
Tja en als je niets uit gaat zoeken zal het niet beter worden :-)Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:18:
[...]
Het zijn gewoon klassieke apps:
Telegram, WhatsApp, banking apps, facebook, messenger..
Thats it..
Ik merk ook niets in't specifieke verbruik qua energie ofzo bij batterij. Gewoon dat 't toestel soms enorm traag gaat..
Ik hoopte dat 't beterde met de nieuwe Android, anders zal ik toch overwegen om er een root op te zetten.. 'k Heb 't toestel van oktober/november vorig jaar ofzo.
Verwijderd
Hoe moet ik het dan uitzoeken?
Het is niet altijd. Het is onvoorspelbaar tot en met.
De ene week niet dan weer een paar dagen wel, na een reboot blijft het soms dan weer niet. Volgorde van apps openen maakt niet uit. Als ik het niet heb gebeurt het plots zonder enige trigger.
Cache regelmatig proper maken, ram geheugen ook.
Er zijn geen uitzonderlijke apps die niemand gebruikt. Geen dumps of wat dan ook...
De ene week niet dan weer een paar dagen wel, na een reboot blijft het soms dan weer niet. Volgorde van apps openen maakt niet uit. Als ik het niet heb gebeurt het plots zonder enige trigger.
Er zijn geen uitzonderlijke apps die niemand gebruikt. Geen dumps of wat dan ook...
Wat ik zou doen: alles verwijderen, 1 app installeren en kijken of dat goed gaat. Zo ja, volgende app installeren en kijken of het dan goed gaat. Enzovoorts. Als het namelijk niet gebeurt wanneer je de telefoon gereset hebt kan je een hardware probleem uitsluiten, dan moet het wel software zijn. Ik heb het bijvoorbeeld niet, ik heb ook bijna geen apps geïnstalleerd want het is mijn werktelefoon.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:00:
Hoe moet ik het dan uitzoeken?
Ik weet niet hoe het bij Android zit (ik gebruik het nog niet zo lang) maar bij iOS moet je juist niet het geheugen legen, dat is onder iOS juist slecht voor het batterij gebruik.
Verwijderd
Het ging 2 dagen goed ofzo.
Ik vind het gewoon erg want ik had het de eerste 9 maanden qua gebruik niet.
Ik vergelijk het met een format die 't zou moeten verhelpen gewoon..
Ik gebruik die apps dagelijks en ga niet 3 weken dag per dag wat testen met app per app aangezien het totaal onvoorspelbaar is wanneer het al dan niet vertraagt..
Ik gebruik die apps dagelijks en ga niet 3 weken dag per dag wat testen met app per app aangezien het totaal onvoorspelbaar is wanneer het al dan niet vertraagt..
tja dan wordt het ingewikkeld. Dan wens ik je succes toe en een battery pack :-)Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:35:
Het ging 2 dagen goed ofzo.
Verwijderd
't Gaat me zelfs niet om de batterij, die gaat elke keer een dag mee. 't Is zuiver het openen van de apps.
1 min om Facebook te openen. Dat is niet normaal hé
Ah, je hebt gelijk, ik zit verkeerd te kijken. Dan wens ik je geduld :-)Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:02:
't Gaat me zelfs niet om de batterij, die gaat elke keer een dag mee. 't Is zuiver het openen van de apps.
Tja, als je de cache hebt verwijderd dan moet alles weer opnieuw ingeladen worden. Cache is juist bedoeld om het allemaal wat sneller te laten lopen (bron)!Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:02:
De Facebook app heb ik persoonlijk een tijd geleden al verwijderd. Wat een traag ding is dat en het wil veel te veel permissies. Ik ga nu gewoon via de browser naar Facebook toe. Gaat een stuk sneller! Als je wilt kun je zelfs een bookmark op je startscherm plaatsen.
Verwijderd
Het laden van foto's etc. gaat hij idd via de cache doen. Maar het starten van de app is het.
Scherm wordt gewoon zwart en 1 min later komt de newsfeed er pas op en dan begint hij idd alles opnieuw te laden omdat ik cache verwijderd heb.
Met dat laden voor cache heb ik geen probleem. Op profielfoto's na zal hij n iet zoveel uit cache halen imo.
Maar het openen van de app zelf.
En dit is soms met chrome of een andere app ook..
Scherm wordt gewoon zwart en 1 min later komt de newsfeed er pas op en dan begint hij idd alles opnieuw te laden omdat ik cache verwijderd heb.
Met dat laden voor cache heb ik geen probleem. Op profielfoto's na zal hij n iet zoveel uit cache halen imo.
Verwijderd
Aangezien ik geen nieuwe topic kan beginnen vraag ik het hier.
Heeft er iemand al in België een update naar lollipop gekregen voor zijn Moto G (1st gen)? Ik heb de de update app van Motorola al bijgewerkt maar er is nog steeds geen OTA beschikbaar...
Tnx
Heeft er iemand al in België een update naar lollipop gekregen voor zijn Moto G (1st gen)? Ik heb de de update app van Motorola al bijgewerkt maar er is nog steeds geen OTA beschikbaar...
Tnx
Motorola is dit weekend gestart met de uitrol van de Android 5.0.1 Lollipop update voor de Motorola Moto G en de New Moto G. Zoals gebruikelijk wordt de update gefaseerd uitgerold en kan het derhalve nog enkele dagen tot weken duren voordat ook Nederlandse gebruikers van één van beide toestellen de update ontvangen.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:48:
Aangezien ik geen nieuwe topic kan beginnen vraag ik het hier.
Tnx
Even met het oog op de komende update; wat is nu het beste ?
-Voor de update een fabrieksreset doen en alle apps opnieuw installeren NA de update.
-Updaten en DAARNA een fabrieksreset doen en alle apps weer opnieuw installeren.
-Gewoon updaten en daarna bezien wat er werkt/niet werkt aan apps ?
Ik wil weer een keer "schoon" beginnen en dit lijkt me wel een mooi moment.
Iemand een suggestie ?
-Voor de update een fabrieksreset doen en alle apps opnieuw installeren NA de update.
-Updaten en DAARNA een fabrieksreset doen en alle apps weer opnieuw installeren.
Iemand een suggestie ?
Gebruik je een sd-kaart? Misschien deze corrupt?Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:40:
Het laden van foto's etc. gaat hij idd via de cache doen. Maar het starten van de app is het.
Als je verder geen aanpassingen hebt gedaan aan de telefoon, geen taskkillers of services uitgeschakel, dus geen tweaks hebt uitgevoerd, is een opstarttijd van 1 minuut niet normaal. En aangezien andere hier geen last van hebben, is het dus geen generiek probleem. Dus ligt het bij jouw. En als het volgens jouw niet aan je applicaties ligt, zou ik contact opnemen met je leverancier en eventueel opsturen/langs brengen ter reparatie.
Verwijderd
Geen sd kaart.
Welja, lijkt me toch maar iets raar aangezien het niet altijd voor komt..
Ok, misschien eens informeren bij amazon dan..
Heb je het zowel op wifi als via je provider? Misschien ver bindingsprobleem dan...Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:47:
Geen sd kaart.
Tja, blijft dan uitzoeken wanneer het gebeurd en kijken of je een patroon kan ontdekken.
Verwijderd
Beiden inderdaad.
Ik ben IT-er van opleiding dus de basic dingen heb ik ook al gecheckt maar aangezien hier Android guru's zitten weet je nooit dat nog iemand het had.
Ik ben IT-er van opleiding dus de basic dingen heb ik ook al gecheckt maar aangezien hier Android guru's zitten weet je nooit dat nog iemand het had.
Ik update eerst en doe dan een reset. Inderdaad een mooi moment op schoon te beginnen. Wis uiteraard ook de cache en zo.Noppesnada schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:42:
Even met het oog op de komende update; wat is nu het beste ?
Iemand een suggestie ?
Weet je ook of dat geldt voor de 2014 (2nd gen)?fransf schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:11:
Motorola is dit weekend gestart met de uitrol van de Android 5.0.1 Lollipop update voor de Motorola Moto G en de New Moto G. Zoals gebruikelijk wordt de update gefaseerd uitgerold en kan het derhalve nog enkele dagen tot weken duren voordat ook Nederlandse gebruikers van één van beide toestellen de update ontvangen.
New Moto G is de 2014 (2nd gen).albino71 schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:14:
[...]
Weet je ook of dat geldt voor de 2014 (2nd gen)?
I intend to live forever. So far, so good.
Ha, dat wist ik heus welIkWilbert schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:40:
New Moto G is de 2014 (2nd gen).
Wordt weer vaak checken dan de aankomende periode
[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 22-12-2014 16:32 ]
Probeer eens te wisselen van Dalvik runtime naar ART ( <-- wordt standaart in android 5.x)Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:16:
kun je vinden bij instellingen>telefooninfo> 7x drukken op build-nummer
daarna naar enste terub bij instellingen {} ontwikkelaarsopties selecteren> Runtime

grr vanavond deze telefoon gekocht ! hij herkent alle wifi netwerken van de wereld... zelfs die van Obama ..
maar mijn eigen netwerk thuis verdomd ie om te zien.. zelfs met ingevulde ssid en wachtwoord zegt hij dat hij niet binnen bereik is...
er zit nog geen simkaart in, ik dacht eerst de boel te updaten en bij te werken zodat alleen de kaart er nog maar in moest ...
Ga nu dus uitzoeken wat het probleem is .. anders kan ik woensdag terug naar de winkel...grrr
Wifi direct werkt wel overigens via mijn Note 3 , heb kpn modem en fon gedoe uitgezet.. baal er wel van .. enige vreemde wat mij wel opviel.. de terugkeer toets zit links en bij mijn Note 3 . Rechts.. of is dat sinds kort veranderd...
Kortom geen goede eerste ervaring en nu googlen wat het kan zijn... grr
Oke, ik heb de oplossing gevonden dus misschien dat anderen mensen met soorgelijke problemen hier ook wat aan hebben !
Ik heb de Bandwith in mijn modem op 20 gezet ipv 20/40 (kpn modem in dit geval ) en nu herkent hij alles wel keurig !

maar mijn eigen netwerk thuis verdomd ie om te zien.. zelfs met ingevulde ssid en wachtwoord zegt hij dat hij niet binnen bereik is...
er zit nog geen simkaart in, ik dacht eerst de boel te updaten en bij te werken zodat alleen de kaart er nog maar in moest ...
Ga nu dus uitzoeken wat het probleem is .. anders kan ik woensdag terug naar de winkel...grrr
Wifi direct werkt wel overigens via mijn Note 3 , heb kpn modem en fon gedoe uitgezet.. baal er wel van .. enige vreemde wat mij wel opviel.. de terugkeer toets zit links en bij mijn Note 3 . Rechts.. of is dat sinds kort veranderd...
Kortom geen goede eerste ervaring en nu googlen wat het kan zijn... grr
Oke, ik heb de oplossing gevonden dus misschien dat anderen mensen met soorgelijke problemen hier ook wat aan hebben !
Ik heb de Bandwith in mijn modem op 20 gezet ipv 20/40 (kpn modem in dit geval ) en nu herkent hij alles wel keurig !
[ Voor 13% gewijzigd door Gandalf68 op 22-12-2014 22:29 . Reden: oplossing gevonden , misschien wat voor anderen ]
ik had een soortgelijk probleem: wifi op een ander channel gezet en toen zag de Moto G het SSID wel. heel vaag (en slecht zeg)
Hier heb ik al erg lang 'last' van. Het bizarre is, dat zodra ik mijn simkaart activeer, hij deze netwerken wél vindt..
Maar bedankt voor het oplossen van mijn probleem!
Maar bedankt voor het oplossen van mijn probleem!
Dat is een samsung eigenaardigheid. De meeste andere android devices zit die links.Gandalf68 schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:57:
[..]
enige vreemde wat mij wel opviel.. de terugkeer toets zit links en bij mijn Note 3 . Rechts.. of is dat sinds kort veranderd...
[..]
Verwijderd
Zat al op ART.gram501 schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:20:
[...]
Probeer eens te wisselen van Dalvik runtime naar ART ( <-- wordt standaart in android 5.x)
kun je vinden bij instellingen>telefooninfo> 7x drukken op build-nummer
daarna naar enste terub bij instellingen {} ontwikkelaarsopties selecteren> Runtime
![]()
Hoe bevalt de originele flipcover voor de moto G 2014 eigenlijk? En heeft iemand alleen de backprotector?
Ik zit erg te twijfelen tussen de twee. Vooral het gemak van uit je zak halen en met 1 hand ontgrendelen is mij dierbaar. En dat lijkt met die flipcover wat lastiger te zijn.
Ik zit erg te twijfelen tussen de twee. Vooral het gemak van uit je zak halen en met 1 hand ontgrendelen is mij dierbaar. En dat lijkt met die flipcover wat lastiger te zijn.
Ik heb ook zitten twijfelen tussen de flipcover en grip shell en voor de laatste gegaan om dezelfde reden. (moto g 2013)
Grip shell is een upgrade van je telefoon. Geheel plus knopjes voelen degelijker. Plus natuurlijk beter beschermt bij een eventuele val.
Is de grip shell wel leverbaar voor 2014 model?
Grip shell is een upgrade van je telefoon. Geheel plus knopjes voelen degelijker. Plus natuurlijk beter beschermt bij een eventuele val.
Is de grip shell wel leverbaar voor 2014 model?
ah vond het zo vreemd dat dat ding links zat en ben het eigenlijk zo gewend dat het rechts zit... tsja wat de boer niet kent...Jelte schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:24:
[...]
Dat is een samsung eigenaardigheid. De meeste andere android devices zit die links.
maar dan weet ik dat ook weer
Zijn die images al ergens te downloaden?fransf schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:11:
[...]Motorola is dit weekend gestart met de uitrol van de Android 5.0.1 Lollipop update voor de Motorola Moto G en de New Moto G. Zoals gebruikelijk wordt de update gefaseerd uitgerold en kan het derhalve nog enkele dagen tot weken duren voordat ook Nederlandse gebruikers van één van beide toestellen de update ontvangen.
Ik had mijn XT1068 (dual sim) wat voorbarig manueel geupdate naar Lollipop.
Blijkt achteraf dat dual sim niet werkt...

Ik zit dus echt te wachten op de officiële Lollipop voor mijn XT1068..
[ Voor 8% gewijzigd door Tweaker36 op 23-12-2014 20:45 ]
Ik heb gister mijn moto g (2014) op art-runtime gezet. Is het normaal dat die bij elke keer opnieuw opstarten apps gaat optimaliseren? De 1e keer was het iets van 100 apps. Maar nu zegt hij bij elke keer opstarten dat die er 49 moet optimaliseren. Is dat normaal? Want het duurt lang!
viel mij ook op, maar na een paar keer opstarten doe ie het niet meer..jooproo schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:12:
Ik heb gister mijn moto g (2014) op art-runtime gezet. Is het normaal dat die bij elke keer opnieuw opstarten apps gaat optimaliseren? De 1e keer was het iets van 100 apps. Maar nu zegt hij bij elke keer opstarten dat die er 49 moet optimaliseren. Is dat normaal? Want het duurt lang!
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Als ik mijn runtime wil aanpassen naar ART (op mijn Moto g 2013 Dual sim), dan start ie wel opnieuw op, maar geeft ie daarna gewoon weer aan dat ie op Dalvik zit. Zie ook niets met apps aanpassen oid.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Wat gebruikt men zoal als hoesje/ cover voor de 2014 Moto G?
Kom zelf van de Valente uittrekhoesjes en vind de keuze eigenlijk best beperkt voor toch een populair toestel.
Heb de keuze nu teruggebracht naar onderstaande 2 maar andere suggesties blijven welkom.
pricewatch: Motorola Flip Shell Moto G (2014) (Black)
Best duur, flip shell zal wel wennen, magneet scherm aan uit maar zou beetje schuiven en stof happen.
pricewatch: Krusell Luna Mobile Pouch 4XL (black/sand)
Geen uittrek bandje, metalen plaatje met pinnetjes naar binnen die na slijtage bij het scherm kunnen en overbodig ringetje achterop. Vind m verder opzich wel mooier.
Kom zelf van de Valente uittrekhoesjes en vind de keuze eigenlijk best beperkt voor toch een populair toestel.
Heb de keuze nu teruggebracht naar onderstaande 2 maar andere suggesties blijven welkom.
Best duur, flip shell zal wel wennen, magneet scherm aan uit maar zou beetje schuiven en stof happen.
pricewatch: Krusell Luna Mobile Pouch 4XL (black/sand)
Geen uittrek bandje, metalen plaatje met pinnetjes naar binnen die na slijtage bij het scherm kunnen en overbodig ringetje achterop. Vind m verder opzich wel mooier.
Deze op ebay: in verschillende kleuren, S-line gel case is de shitz voor bescherming! 3,95 euro incl verzending. Komt uit Spanje levertijd een week ongeveer.sambalbaj schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:52:
http://www.ebay.nl/itm/FU...viles&hash=item20edfac78e
[ Voor 4% gewijzigd door Ceejay op 26-12-2014 17:27 ]
Ik heb deze besteld voor moeders. 2.60 en geen gekke S line shit op de hoesCeejay schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:25:
[...]
Deze op ebay: in verschillende kleuren, S-line gel case is de shitz voor bescherming! 3,95 euro incl verzending. Komt uit Spanje levertijd een week ongeveer.
http://www.ebay.nl/itm/FU...viles&hash=item20edfac78e
En als je hem niet via eu direct koopt betaal je geen verzendkosten, maar is verzendtijd net zoals ebay stuff.
http://eud.dx.com/product...ack-844352595#.VJ2iXl4AIA
Probeer Chrome eens op te starten. Als ie direct crasht draai je ART. Chrome Beta werkt wel.BiggyB schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:28:
Als ik mijn runtime wil aanpassen naar ART (op mijn Moto g 2013 Dual sim), dan start ie wel opnieuw op, maar geeft ie daarna gewoon weer aan dat ie op Dalvik zit. Zie ook niets met apps aanpassen oid.
Iemand enig idee?
Geniaal ding.sambalbaj schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:52:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.