Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
VCDfan schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:18:
Ik heb ook zitten twijfelen tussen de flipcover en grip shell en voor de laatste gegaan om dezelfde reden. (moto g 2013)

Grip shell is een upgrade van je telefoon. Geheel plus knopjes voelen degelijker. Plus natuurlijk beter beschermt bij een eventuele val.

Is de grip shell wel leverbaar voor 2014 model?
Ik heb de grip shell in wit voor mijn moto G 2013. Hij is uitstekend.
Helaas nog onbekend of de 2014 moto G zal het krijgen. Wel jammer, ik heb de 2014 toestel voor mijn schoonvader gekocht, met de 5inch scherm is een grip shell heel handig en beschermt hem heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Framoes schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:28:
[...]

Probeer Chrome eens op te starten. Als ie direct crasht draai je ART. Chrome Beta werkt wel.
Chrome werkt prima. Bij settings staat ie na een reboot ook telkens weer op Dalvik.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
BiggyB schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:22:
[...]

Chrome werkt prima. Bij settings staat ie na een reboot ook telkens weer op Dalvik.. 8)7
Dat is vreemd. Bij mij staat ie inderdaad wel op ART. Heb je ook de Moto G 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 22-09 13:26
Framoes schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:31:
[...]

Dat is vreemd. Bij mij staat ie inderdaad wel op ART. Heb je ook de Moto G 4G?
Nee, de 2013 versie, zonder 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
Is er hier iemand die de reguliere Lollipop update al binnen heeft op zijn Moto g 4G ?

ik heb Simyo maar geen update te bekennen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Martin11 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:37:
Is er hier iemand die de reguliere Lollipop update al binnen heeft op zijn Moto g 4G ?

ik heb Simyo maar geen update te bekennen .
Hier ook nog niets opde originele Moto G (2013) en trouwens ook nog niets op de Nexus 7 (2012). Het lijkt erop dat Google en Motorola de met veel tamtam aangekondigde snelle update niet meer in 2014 waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:19
Hier dezelfde setup Gerd. Heb paar dagen geleden in het N7 (2012) topic gepost dat ik het best teleurstellend vind dat 'zelfs een Nexus' zo lang op een update moet wachten. Had ook meer van Motorola verwacht..

Ik snap alleen niet dat een update zo lang moet duren. Zijn er nog zoveel toestel specifieke zaken die aangepast dienen te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zit niet echt te wachten op 5, want 4.4.4 bevalt gewoon erg goed op de 2014 (en ik betwijfel of de telefoon er wel beter van wordt)
Maar ik vind het best wel slecht dat ze het heel vroeg aankondigen en dan vervolgens heel lang duurt. (wat de oorzaak van delay ook mag zijn, dan moet je het ook niet als eerste roepen)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:11
Hmm, eerst al met 5.0.1 komen om probleempjes te fixen en nu werken aan een fix voor geheugenproblemen; http://tweakers.mobi/nieuws/100503
en dan ook geen 'silent mode' meer in 5.0???

Ik dacht wel tot eind Februari, wanneer 5.1 uitkomt.
http://forum.xda-develope...5-1-release-date-t2985242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
BiggyB schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:22:
[...]

Nee, de 2013 versie, zonder 4G.
Ik heb de 4G versie en daar werkt het dus wel. Het zou in principe ook niet aan je hardware kunnen liggen, aangezien ze vrijwel identiek zijn en ART voor zover ik weet niet heel specifieke hardware-vereisten heeft. In ieder geval niet zo specifiek dat de Moto G 4G er wel gebruik van kan maken, maar de 3G variant niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik baal ook als een stekker dat de beloofde update nog steeds niet beschikbaar is. Voor de jaarwisseling had ik gehoopt een lijstje met sms-contacten te kunnen maken voor de smartphoneloze kennissen waar ik dan in één keer een nieuwjaarswens naar toe kan sturen, zonder voor ieder individu een apart sms'je te moeten opmaken en verzenden.

De standaard sms berichten app ondersteund geen 'multiple recipients'.

Ik heb wel iets gelezen over dat het mogelijk nu al mogelijk is om de nieuwe standaard berichten app in Android 5 alvast te installeren via Google Play. Deze lijkt echter verdacht veel op mijn huidige sms 'berichten' app, dus ik vermoed dat Motorola deze zelf standaard al heeft meegeleverd?
https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.slvn.mms

update:
Begin me nu wel een beetje te irriteren. De bovengenoemde AOSP app was dus inderdaad al standaard meegeinstalleerd door Motorola. Ondanks dat er werd beweerd dat het multiple recipients zou ondersteunen blijkt die functie op de Moto G gewoon te ontbreken.

Het is toch absurd om weer naar een 10 jaar oude telefoon te moeten grijpen om één sms bericht naar meerdere ontvangers te sturen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 19:14
Optie 1: Bij de hangouts app kan je toch in 1 keer verschillende telefoonnummers ingeven, dan 1 keer je bericht typen, en dan versturen naar alle nummers die je intypte?

Optie 2: Als dat niet gaat, in de personen app een groep maken waar je iedereen inzet. En dan lang duwen op deze groep. Dan de optie: zend groepsbericht.

Optie 3: De officiele en nieuwe Google Messenger app downloaden: https://play.google.com/s...le.android.apps.messaging
In de settings moet je wel uitzetten dat hij groepsberichten als mms stuurt. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door gangsta_playa op 31-12-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.

Optie 2 werkt niet. Er gebeurd gewoon niets als ik (lang) op deze groep druk. De optie is er gewoon niet. Nergens ik ook maar een optie dat enigszins lijkt op 'groepsbericht' o.i.d. Kan deze alleen bewerken of verwijderen.

Optie 3 ga ik nu proberen. Dacht dat ik al de officiele Messenger had, maar dat was dus een andere ontwikkelaar. Bedankt voor de tip! :)

update:
Dank je wel! Google Messenger werkt perfect! :)
Opletten dat je dus de Messenger van Google pakt en niet de AOSP variant.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Laatst online: 05-10 19:14
De Google variant is zelf in material design gemaakt. Past perfect bij de moto g als je 5.0 ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Messaging, Hang-outs en dan nog Messenger. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb vanavond Google Messenger gebruikt en dat werkte perfect.

Achteraf bleek de originele (en dus ook de AOSP variant die blijkbaar heel veel lijkt op de standaard meegeleverde berichten app) sms app toch wel berichten naar meerdere recipients te kunnen versturen, maar dat is dan wel omslachter.
Met Google Messenger kun je gewoon personen uit je contactenlijst aan of uitvinken. Kortom, ideaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Card Nox schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:53:
Hier dezelfde setup Gerd. Heb paar dagen geleden in het N7 (2012) topic gepost dat ik het best teleurstellend vind dat 'zelfs een Nexus' zo lang op een update moet wachten. Had ook meer van Motorola verwacht..

Ik snap alleen niet dat een update zo lang moet duren. Zijn er nog zoveel toestel specifieke zaken die aangepast dienen te worden?
De update wordt allang uitgerold, voor alle Moto G versies. Doordat het een gefaseerde uitrol is krijgt alleen niet iedereen hem nu al. Vrij logisch, aangezien de Moto G het meest verkochte toestel ooit is van Motorola, en als ze de update naar alle apparaten tegelijk zouden sturen denk ik niet dat hun servers het aan kunnen.

Trouwens, hoe snel wil je een update hebben? Gezien de problemen de laatste tijd is het misschien juist fijn dat je Android 5.0 niet gelijk als eerste hebt gekregen. En daarnaast is het bij de meeste fabrikanten gebruikelijk nog veel langer te wachten.
Versie 4.4 werkt ook prima, dus wacht rustig af tot de nieuwe versie ergens de komende maand jouw apparaten bereikt ;).
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 02:22:
Achteraf bleek de originele (en dus ook de AOSP variant die blijkbaar heel veel lijkt op de standaard meegeleverde berichten app) sms app toch wel berichten naar meerdere recipients te kunnen versturen, maar dat is dan wel omslachter.
Met Google Messenger kun je gewoon personen uit je contactenlijst aan of uitvinken. Kortom, ideaal! :)
Natuurlijk kan dat met de standaard Berichten app, je kunt in het aan veld gewoon meerdere namen invullen. Alleen is het inderdaad niet zo makkelijk door gewoon meerdere contacten aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Chris7 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:17:
[...]

De update wordt allang uitgerold, voor alle Moto G versies. Doordat het een gefaseerde uitrol is krijgt alleen niet iedereen hem nu al. Vrij logisch, aangezien de Moto G het meest verkochte toestel ooit is van Motorola, en als ze de update naar alle apparaten tegelijk zouden sturen denk ik niet dat hun servers het aan kunnen.
Als Apple een nieuwe versie van iOS uitbrengt kunnen miljarden gebruikers het ook gelijk downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 20:56
Maar Apple die heeft zelf wat flinke datacenters in de wereld staan. Daar kan Motorola niet tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Met iOS 8 waren ook wat servers overbelast als ik me niet vergis. Hoe dan ook, ik geloof niet dat Motorola's servers allemaal volle bak aan het werken zijn om die update de wereld in te krijgen.

Hoe zit het met andere kleine zaken zoals de Agenda app. Ik heb de Google Agenda inmiddels geinstalleerd omdat ik het wachten wel erg lang vond duren. Dit zijn toch relatief kleine zaken die ze wel geregeld hadden kunnen hebben. Hoe dan ook, we wachten gewoon nog even af. Geef alleen aan dat ik meer had verwacht na alle 'groot spraak'.

[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 01-01-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06-2021
Er zijn nogal veel versie van de Moto G in omloop. Met 4,5 inch of 5 inch scherm en met 3G of 4G en met een microSD slot en soms weer niet. Het is echt een drama als je een goedkope leverancier zoekt maar wel het juiste type wilt bestellen. In mijn geval 4,5 inch, 4G, met microSD.
Weet iemand ergens een overzicht te vinden van type nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
De Tweakers.net pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:43
Noname4 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:53:
Er zijn nogal veel versie van de Moto G in omloop. Met 4,5 inch of 5 inch scherm en met 3G of 4G en met een microSD slot en soms weer niet. Het is echt een drama als je een goedkope leverancier zoekt maar wel het juiste type wilt bestellen. In mijn geval 4,5 inch, 4G, met microSD.
deze dus pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik dacht 'misschien doet de zoekfunctie moeilijk', maar de eerste hit toverde het toestel met alle winkels die het aanbieden.

Kun je mij uitleggen wat dit internetforum-fenomeen vandaan komt?

Een simpele vraag stellen, en dan gaan wachten op antwoord, terwijl de vraag in Google invoeren direct naar het gevraagde antwoord leidt.

Zie dit niet als aanval op je handelen hoor, zeker niet, als je iets niet weet moet je het vragen. Maar dit gebeurt zó vaak, ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
De verschillende versies van de Moto G:

4,5 inch - 8GB - 3G - Géén MicroSD - Single Sim: pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart
4,5 inch - 16GB - 3G - Géén MicroSD - Single Sim: pricewatch: Motorola Moto G 16GB Zwart
4,5 inch - 16GB - 3G - Géén MicroSD - Dual Sim*: https://gathering.tweaker...er_keywords%5D=dual%20sim
4,5 inch - 8GB - 4G - Wél MicroSD - Single Sim: pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart
5 inch - 8GB - 3G - Wél MicroSD - Dual Sim: pricewatch: Motorola Moto G Dual SIM (2014) Zwart

*Enkel leverbaar in andere landen, dus te koop via grijze import. Extra info: Dav1d in "Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen"

De laatste twee heb je ook nog in het wit:
pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Wit
pricewatch: Motorola Moto G Dual SIM (2014) Wit

Voor de rest zijn er nauwelijks noemenswaardige verschillen, zelfde processor, bijna gelijke camera, zelfde resolutie scherm, etc.

Er zijn geruchten dat Motorola binnenkort met een 4G versie komt van de 5 inch uitvoering.

[ Voor 7% gewijzigd door sieem op 05-01-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb de mijne al enkele keren laten vallen en je ziet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
@sieem Bedankt!!

Ik las ergens nog dat er een dual sim uitvoering zou bestaan met 4,5 inch scherm, maar dat zal dan wel fout zijn geweest of alleen leverbaar in andere landen of zo. Ook op de sites van verkopers worden vaak fouten gemaakt in de beschrijving waarbij de 4,5 inch en 5 inch schermen worden verward is me opgevallen.

Inmiddels heb ik een moto G besteld bij amazon.fr voor 140 euro (met verpakkingsschade, maar nog steeds erg goedkoop vond ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Noname4 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:30:
@sieem Bedankt!!

Ik las ergens nog dat er een dual sim uitvoering zou bestaan met 4,5 inch scherm, maar dat zal dan wel fout zijn geweest of alleen leverbaar in andere landen of zo.
Die versie is er wel degelijk geweest, er is in het topic Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen (zoekwoorden dual sim) ook best wat aandacht voor geweest. Een aantal tweakers hebben hem besteld bij Eglobal, zie o.a. Dav1d in "Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen"

@sieem Misschien kan deze er nog bij in jouw overzichtje, en dat we dat overzicht dan in de TS opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22
Noname4 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:30:
@sieem Bedankt!!

Ik las ergens nog dat er een dual sim uitvoering zou bestaan met 4,5 inch scherm, maar dat zal dan wel fout zijn geweest of alleen leverbaar in andere landen of zo. Ook op de sites van verkopers worden vaak fouten gemaakt in de beschrijving waarbij de 4,5 inch en 5 inch schermen worden verward is me opgevallen.

Inmiddels heb ik een moto G besteld bij amazon.fr voor 140 euro (met verpakkingsschade, maar nog steeds erg goedkoop vond ik).
Ik ben hier net te laat mee zie ik, wellicht voor een volgende koper, bij de outlet van CoolBlue (via Marktplaats) komt de Moto G regelmatig voor 140-160 euro voorbij. Het zijn allemaal toestellen die terug gekomen zijn omdat ze niet bevielen, zit 20-22 maanden garantie op. Ik heb mijn moto G daar besteld voor 156 euro, geen gekke deal.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
@Kassad Ja daar wilde ik ook eerst bestellen....bij de outlet van CoolBlue dus. Maar toen ik ze mailde bleken de drie geadverteerde toestellen reeds verkocht en bleken ze te zijn vergeten de advertenties van marktplaats af te halen.

Bij stunt-store ijsselmuiden (via marktplaats) is nu nog wel een zelfde toestel (Moto G 4G) met alleen verpakkingsschade beschikbaar, maar die kost 159 euro en bij amazon.fr betaal ik dus maar 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17
Met twee woorden in Google had je zelf een overzicht van de varianten gehad: http://en.wikipedia.org/wiki/Moto_G#Variants

Ik heb hier de XT1033 (3G, 16GB, dual sim, geen sd-kaart) en een XT1039 (4G, 8GB, single sim, sd-kaart).
Voor de XT1033 is er al een Lollipop update uitgekomen, die vlekkeloos werkt. Voor de XT1039 nog niet.

[ Voor 13% gewijzigd door bas-r op 04-01-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
bas-r, heb je voor het upgraden naar lollipop de Brazil retail over je phone geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Lord_Dain schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:52:
bas-r, heb je voor het upgraden naar lollipop de Brazil retail over je phone geinstalleerd?
Mijn XT1033 is een Braziliaanse en daar staat inderdaad de Brazil retail op. Enige wat je dan verder nog nodig hebt is een unlocked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
@bas-r Hé handige site zeg. Dank voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Ah okee, de braziliaanse is qua hardware identiek aan de aziatische versie. Heb al een guide gevonden om hem om te zetten maar aan de andere kant is het een kwestie van geduld hebben voor de A versie hem ook via OTA binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
musicfreak schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:40:
[...]

Die versie is er wel degelijk geweest, er is in het topic Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen (zoekwoorden dual sim) ook best wat aandacht voor geweest. Een aantal tweakers hebben hem besteld bij Eglobal, zie o.a. Dav1d in "Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen"

@sieem Misschien kan deze er nog bij in jouw overzichtje, en dat we dat overzicht dan in de TS opnemen?
Overzicht is aangepast, alsjeblieft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
sieem schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:22:
[...]

Overzicht is aangepast, alsjeblieft. :)
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:36
Hallo,
Sinds augusties 2014 tevreden gebruiker van de moto g 4,5inch model met 4g.

Echter heb ik nu geluidsproblemen.
- Mijn luidspreker geeft geen geluid meer en als ik met de volume knop speel dan wil heel af en toe het
geluid ff kort aan/uit. Dit komt voor bij filmpjes. Alsof hij op "stil " modus staat.
- Als ik gebeld wordt dan hoor ik de beller niet, hij mij wel.
Zet ik de beller dan op luidspreker, dan werkt deze (dus hij doet het wel) en hoor ik hem wel en hij mij
ook en kunnen we communiceren. Maar om nou iedereen mee te laten luisteren...
Beide euvels heb ik niet altijd, maar komt steeds vaker voor. Erg vreemd.

Zijn dit bekende euvels?
Is dit software matig wat ik zelf kan oplossen?
Anders zit ik er over na te denken om de telefoon ter reparatie op te sturen

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door barry86 op 06-01-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

Esumontere

Floep, banaan.

barry86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:42:
Hallo,
Sinds augusties 2014 tevreden gebruiker van de moto g 4,5inch model met 4g.

Echter heb ik nu geluidsproblemen.
- Mijn luidspreker geeft geen geluid meer en als ik met de volume knop speel dan wil heel af en toe het
geluid ff kort aan/uit. Dit komt voor bij filmpjes. Alsof hij op "stil " modus staat.
- Als ik gebeld wordt dan hoor ik de beller niet, hij mij wel.
Zet ik de beller dan op luidspreker, dan werkt deze (dus hij doet het wel) en hoor ik hem wel en hij mij
ook en kunnen we communiceren. Maar om nou iedereen mee te laten luisteren...
Beide euvels heb ik niet altijd, maar komt steeds vaker voor. Erg vreemd.

Zijn dit bekende euvels?
Is dit software matig wat ik zelf kan oplossen?
Anders zit ik er over na te denken om de telefoon ter reparatie op te sturen

Alvast bedankt!
Je kunt een hard reset proberen, dit soort problemen komen wel eens voor bij software updates van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Klinkt juist wel als hardware. Een slechte soldering ofzo.
Maar goed een Factory reset zou ik idd eerst doen voordat je hem aanbied ter rep.

[ Voor 48% gewijzigd door Pinin op 06-01-2015 11:30 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Daar was ik al bang voor.
Factory reset geen probleem, maar dan ben ik direct weer allerlij instellingen kwijt.
Zijn daar weer back apps voor die alle je geinstalleerde apps zo 1 op 1 weer teruginstalleren incl instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 05:20
Jawel, we (falcon dan) zitten er bij!

http://www.cyanogenmod.org/blog/the-l-is-for-lollipop

Falcon = XT1031, XT1032, XT1033 and XT1034
Peregrine = XT1039, XT1040 and XT1045

Hier meer info over de typenummers. Ik geloof niet dat de 2014 varianten (officieel) worden ondersteund.

Ik kan de nightly alleen nog niet downloaden (XT1032 = Moto G 3G), iemand anders wel?

[ Voor 48% gewijzigd door Ravocs op 06-01-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
barry86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:28:
Daar was ik al bang voor.
Factory reset geen probleem, maar dan ben ik direct weer allerlij instellingen kwijt.
Zijn daar weer back apps voor die alle je geinstalleerde apps zo 1 op 1 weer teruginstalleren incl instellingen?
https://www.clockworkmod.com/carbon
Moet je je Moto G wel aan je pc hangen in usb debug modus, maar dan kun je wel al de instellingen backuppen (handig optie: je kan enkel de instellingen backuppen en niet de APK's, die download je gewoon terug van de Play Store, bespaart je wat tijd en moeite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
Vanavond mijn toestel Moto G, 4G ontvangen vanuit Frankrijk en zelfs een dag vroeger dan verwacht. Het toestel heeft inderdaad alleen verpakkingsschade en is verder helemaal onbeschadigd en nieuw. Er zaten oortjes en een oplader bij.

Ik heb direct mbv Motorola Migrate mijn oude toestel gegevens over gezet naar mijn nieuw moto G en dat ging supersnel net als het installeren van mijn apps hetgeen automatisch ging. Het beeld is echt heel mooi.

Ik ben helemaal in mijn nopjes met dit toestel. Mijn oude Samsung kan weg. Bestellen bij amazon.fr is mij dus goed bevallen. Voor 140 euro heb ik een top smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 15:29
Moto G (2014) wordt zo bezorgd :9 gelijk maar ff unlocken/rooten, en dan eens kijken of L er al op te krijgen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:55
The_Admin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:55:
Moto G (2014) wordt zo bezorgd :9 gelijk maar ff unlocken/rooten, en dan eens kijken of L er al op te krijgen is :D
Let wel op dat je garantie vervalt! Just saying :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Electromonkey schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Let wel op dat je garantie vervalt! Just saying :)
I know, alhoewel dat vaak geen stand houdt als je bv. een hardwarematig defect hebt wat niks met het rooten te maken heeft :)

Eerste indruk is goed. Prima display, lekker snappy, vrijwel cleane Android. Had iemand al de update naar Android L op de 2nd gen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Op mijn moto g staat popcorntime, werkt perfect, maar is illegaal.
Als ik de telefoon ter reparatie stuur, gaan ze dit dan gebruiken om van fabrieks garantie af te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
barry86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:59:
Als ik de telefoon ter reparatie stuur, gaan ze dit dan gebruiken om van fabrieks garantie af te zien?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Knip, niet op de man spelen

[ Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 07-01-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben bang dat ze sowieso een factory reset zullen doen, dus dat kun je dan net zo goed zelf van te voren doen. Weet je ook zeker dat persoonlijke gegevens bij vreemden terecht komt.

Wel eerst een back-up van alles wat je wilt bewaren (foto's/filmpjes/contacten/whatsapp historie/???) maken en op een ander device (PC?) zetten.

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Laatst online: 26-09 13:45
Wat een ramp, de google-update. Maakt de launcher lelijk wit :(. Tip: doe de update niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
jooproo schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:05:
Wat een ramp, de google-update. Maakt de launcher lelijk wit :(. Tip: doe de update niet ;)
Of download een andere launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Owhjeej, omdat de kleur wordt verandert is de update een ramp? Erg makkelijk.

Daarnaast, zoals hierboven gezegd, je kunt eenvoudig een andere launcher kiezen. Apex of Nova bijvoorbeeld.

Belangrijker: Heb je de update naar je telefoon gepushed gekregen, of heb je het zelf gedaan via XDA ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Jelte op 09-01-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
Google play update. Gewoon google "app". Dus nu weer vervangen door fabrieksversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je bij 2014 versie de standaard opslag SD kaart kiezen? Kan het niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
M'n vrouw heeft sindskort dat ze bijna niet te verstaan is met bellen alsof de microfoon niet meer goed werkt. Iemand toevallig een idee of en hoe de microfoon schoon te maken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
Cartman! schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:23:
M'n vrouw heeft sindskort dat ze bijna niet te verstaan is met bellen alsof de microfoon niet meer goed werkt. Iemand toevallig een idee of en hoe de microfoon schoon te maken is?
Dat heb ik ookal 2x gehad! maar incidenteel alsof de microfoon ontkoppelde. ophangen en opnieuw bellen werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Heb je zelf geflashed? En hij heeft al het 5.0 uiterlijk, vandaar dat t niet echt past bij de rest van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:17:
Hoe kan je bij 2014 versie de standaard opslag SD kaart kiezen? Kan het niet vinden....
even een file Explorer installeren uit de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedmetal35 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:50:
[...]
even een file Explorer installeren uit de playstore.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik kan bij mijn eigen toestel (geen Motorola) kiezen waar bijvoorbeeld apps etc automatisch moeten worden opgeslagen onder tabje instellingen, geheugen, standaard opslaglocatie. Ik kan dan kiezen uit SD-kaart en interne opslag. Bij de Motorola (is van mijn zoon) kan ik deze functie/instelling niet vinden ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:32:
Nee, dat bedoel ik niet. Ik kan bij mijn eigen toestel (geen Motorola) kiezen waar bijvoorbeeld apps etc automatisch moeten worden opgeslagen onder tabje instellingen, geheugen, standaard opslaglocatie. Ik kan dan kiezen uit SD-kaart en interne opslag. Bij de Motorola (is van mijn zoon) kan ik deze functie/instelling niet vinden ??????
Stappen kan je in de FAQ van Motorola vinden: https://forums.motorola.com/posts/7e59cc7baf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnkx.....oftewel het kan niet automatisch. Je moet dus iedere app handmatig instellen en/of verplaatsen. Jammer, niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Net de nieuwe Moto g 2014 gekocht bij de mediamarkt. Wat een slechte klantvriendelijkheid. Maar ja.
Ik ben van mijn moto g 2013 naar de 2014 gegaan. Het eerste wat me op viel is hoe goed de speakers zijn. Zo heerlijk. En ik hoop dat snel de 5.0 update uit komt! Ik kan echt niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
IkBenBrian schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:26:
Net de nieuwe Moto g 2014 gekocht........Het eerste wat me op viel is hoe goed de speakers zijn. Zo heerlijk. En ik hoop dat snel de 5.0 update uit komt! Ik kan echt niet wachten!
+1 inderdaad een heerlijke telefoon
En ach Android 5 waarom? Alles werkt nu al en erg vloeiend straks eerst maar kijken of alles werkt bij Android 5 scherm casten kan nu ook :9~ _/-\o_ lang leve ChromeCast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
gram501 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:06:
[...]

+1 inderdaad een heerlijke telefoon
En ach Android 5 waarom? Alles werkt nu al en erg vloeiend straks eerst maar kijken of alles werkt bij Android 5 scherm casten kan nu ook :9~ _/-\o_ lang leve ChromeCast
Precies, lang leve chromecast! Maar waarom ik 5.0 wil is zeker door het materiaal design en dat je verschillende accounts erop kunt laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 12:33
Vraagje: kan de moto G (2013) overweg met HD Voice? Het lijkt niet te werken (2 moto g's, beide op T-mo netwerk...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Kleine update: nadat het laatst in een weekeinde twee keer is voorgekomen heb ik hem ter reparatie aangeboden. Nu afwachten en hopen op een goede reparatie.
weekend warrior schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:42:
Zijn er mede-tweakers die dit probleem herkennen? Soms haal ik mijn moto g (eerste versie 16gb) uit mijn broekzak en dan is de sim kaart vergrendeld. Meestal gaat dit gepaard met een kleine sprong in het accu niveau.

Het lijkt vooral te gebeuren als ik druk bezig ben (misschien wordt de moto g mechanisch te veel belast?). Het gebeurt echter maar incidenteel, misschien eens per 2 maand gemiddeld en maximaal binnen twee weken twee keer. Ik ben dan ook het idee dat een reparatie service dit niet gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:48
RatedR schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:15:
Vraagje: kan de moto G (2013) overweg met HD Voice? Het lijkt niet te werken (2 moto g's, beide op T-mo netwerk...).
Hoe weet je wanneer je HD voice hebt dan? Nog nooit gezien.
Volgens mij moet de ander op hetzelfde netwerk zitten en ook een smartphone hebben met HD-voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
T-mo zou HD-voice moeten hebben in NL (nieuws: T-Mobile krikt geluidskwaliteit telefoontjes op met hd-voice), beide telefoons zitten op T-mo, beide een Moto G. Inmiddels nadat ik wat ge'googled heb blijken de Moto G's op het Sprint netwerk in de USA wél HD voice te ondersteunen... Vanavond nog maar eens proberen dan met de Moto G's op T-mo netwerk...!

PS: je kunt niet "zien" of je HD voice hebt. Daarvoor zul je iig voldoende 3G dekking moeten hebben, beide hetzelfde netwerk en beide een HD voice 'enabled' telefoon. Of het gegeven die voorwaarden dan ook echt werkt lijkt een beetje black-magic te zijn. Via mijn werk zit ik met een Nokia 820 op VF netwerk en echt vrijwel iedere collega die ik bel (99% Nokia of iPhone) krijg ik via HD voice aan de lijn, echt een wereld van verschil!

[ Voor 32% gewijzigd door RatedR op 12-01-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombaya
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:13
Cartman! schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:23:
Ik heb hetzelfde meegemaakt en bij mij kwam dit doordat de twee microfoons verstopt zaten. Als je de backcover er afhaalt, kan je deze doorprikken met een dunne naald/spelt.

Bovenaan zit deze rechts van de hoofdtelefooningang, onderaan rechts van de usb-ingang.

Wel niet te ver doorduwen om de microfoon zelf niet beschadigen, lijkt me het beste.

Zombaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
PS: je kunt niet "zien" of je HD voice hebt. Daarvoor zul je iig voldoende 3G dekking moeten hebben, beide hetzelfde netwerk en beide een HD voice 'enabled' telefoon. Of het gegeven die voorwaarden dan ook echt werkt lijkt een beetje black-magic te zijn. Via mijn werk zit ik met een Nokia 820 op VF netwerk en echt vrijwel iedere collega die ik bel (99% Nokia of iPhone) krijg ik via HD voice aan de lijn, echt een wereld van verschil!
Hoe concludeer jij dan dat het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 20:56
acoster schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:53:
[...]

Hoe concludeer jij dan dat het niet werkt?
Het verschil kan je horen. De kwaliteit is vergelijkbaar met een Skype gesprek. soms zelfs beter. :)

HD Voice werkt bij mij wel op het T-Mobile netwerk. :)

[ Voor 12% gewijzigd door polopolo150 op 12-01-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zombaya schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:05:
[...]

Ik heb hetzelfde meegemaakt en bij mij kwam dit doordat de twee microfoons verstopt zaten. Als je de backcover er afhaalt, kan je deze doorprikken met een dunne naald/spelt.

Bovenaan zit deze rechts van de hoofdtelefooningang, onderaan rechts van de usb-ingang.

Wel niet te ver doorduwen om de microfoon zelf niet beschadigen, lijkt me het beste.
Top, dat gaan we proberen! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
polopolo150 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:08:
[...]

Het verschil kan je horen. De kwaliteit is vergelijkbaar met een Skype gesprek. soms zelfs beter. :)

HD Voice werkt bij mij wel op het T-Mobile netwerk. :)
Ik werd net toevallig gebeld door iemand die blijkbaar op het T-Mo netwerk zit, overduidelijk een gevalletje HD Voice! Hetzelfde als bij mijn VF abo op Nokia 820! Goede kwaliteit, alleen tijdens stille momenten twijfel je soms zelfs of je nog wel verbonden bent, i.v.m. het achterwege blijven van ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Voor degene die maar niet kunnen wachten... het lijkt nu echt dichterbij te komen...Lollipop.
http://phandroid.com/2015...0-2-motorola-moto-g-2014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
acoster schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:36:
Voor degene die maar niet kunnen wachten... het lijkt nu echt dichterbij te komen...Lollipop.
http://phandroid.com/2015...0-2-motorola-moto-g-2014/
Daar heb je helaas weinig aan met een 1st gen Moto G, ook al is de hardware op het schermmaat na gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Met de update naar 4.4.4 duurde het ook even.
Een deel kreeg vrij snel 4.4.3, maar daar zaten toen ook een paar bugs in. Ipv door te gaan met de uitrol is toen gewacht op 4.4.4.

Ik denk dat Motorola nu hetzelfde doet. Dus hopen dat 5.0.2 geen vervelende bugs bevat en ze binnenkort de update breder uitrollen.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Voor mensen die de XT1033 (Asia Dual sim), kunnen hier een OTA downloaden, en op de root van geheugen zetten en zo upgraden naar Lollipop!

Changelog: https://motorola-mobility...nswers/detail/a_id/102775

[ Voor 15% gewijzigd door H92! op 13-01-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10 13:53
Iemand al een Lollipop OTA voor de XT1039 gezien?
Tenminste ik denk dat ie van mij de XT1039 is ( 4G single sim) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 23:44
Mijn XT1032 heeft het begeven. Na het terugflashen van de GPE naar stock knalde m'n telefoon uit tijdens de OTA van 4.4.2 naar 4.4.4. Enige wat ie nog doet is dat het ledje af en toe knippert als de stroom erop staat. Heb de batterij al een keer losgekoppeld, maar dat mocht ook niet baten.. Iemand een idee of dit een kapotte batterij is of toch iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Bij de Nexus 7 en 9 betekent dat dat de accu te leeg is om op te kunnen starten. Meestal gaat het lampje na een minuut of 5 uit en kun je wel opstarten. Als dat ook niet lukt klinkt het alsof de accu kaput is (of de lader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Laatst online: 01-10 20:44
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet aan je accu ligt, maar dat je telefoon gebrickt is.

Jouw probleem lijk sterk op het probleem dat in dit topic beschreven wordt (http://forum.xda-develope...ipop-downgrade-t2966996): "Yesterday, i decided to use Lollipop Brazil rom from here. It all went well but after some testing and just checking out new features i downgraded to 4.4.2 rom. Lollipop is imho not very fast compared to latest 4.4.x...

The device worked without problems, until i got the OTA update for 4.4.4. When it was installing in the stock recovery, the screen went dark. Since that moment no life at all! The LED works a few minutes when i charge it, but other than that. I have a nice black -not working- device."

Volgens mij staat er ook in dat topic beschreven dat je moet wachten totdat Motorola factory images vrijgeeft, voordat het probleem opgelost kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Weet iemand wanneer de 5.0 update komt? Ik krijg nog steeds system up to date raar genoeg. Dacht dat de update al lang via OTA beschikbaar was.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Motorola heeft gister kaarten weten dat alle 2013 en 2014 versies binnenkort een OTA zullen krijgen/hebben gehad.

Eventjes geduld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Pazzie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:31:
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet aan je accu ligt, maar dat je telefoon gebrickt is.

Jouw probleem lijk sterk op het probleem dat in dit topic beschreven wordt (http://forum.xda-develope...ipop-downgrade-t2966996): "Yesterday, i decided to use Lollipop Brazil rom from here. It all went well but after some testing and just checking out new features i downgraded to 4.4.2 rom. Lollipop is imho not very fast compared to latest 4.4.x...

The device worked without problems, until i got the OTA update for 4.4.4. When it was installing in the stock recovery, the screen went dark. Since that moment no life at all! The LED works a few minutes when i charge it, but other than that. I have a nice black -not working- device."

Volgens mij staat er ook in dat topic beschreven dat je moet wachten totdat Motorola factory images vrijgeeft, voordat het probleem opgelost kan worden
Ofwel kan em weggooien? :|

Had gehoopt er nog leven in te krijgen en em dan in de verkoop te gooien, maar dat zit er dus vermoedelijk niet in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:19

IkWilbert

Het is mij!

matthewk schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:34:
Weet iemand wanneer de 5.0 update komt? Ik krijg nog steeds system up to date raar genoeg. Dacht dat de update al lang via OTA beschikbaar was.
Via Motorola forum:

Today's Lollipop 5.0.2 rollout for Moto G (1st Gen & 2nd Gen): this is a soak test for India, Brazil & the U.S. If the performance data looks good after several days, then we'll roll out more widely. This is why some may see 'up to date' when checking - it is not yet exposed to the whole user population.

Note: Moto G (1st Gen) users need to ensure that they have the latest Motorola Updates Services from the Play Store. If you see an update available, please install it - otherwise you will not see the future Lollipop upgrade notification. This is not necessary for Moto G (2nd Gen)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
mad-dog schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:06:
[...]

Ofwel kan em weggooien? :|

Had gehoopt er nog leven in te krijgen en em dan in de verkoop te gooien, maar dat zit er dus vermoedelijk niet in..
Waarschijnlijk moet je dan zoiets uitvoeren: http://forum.xda-develope...d-bricked-moto-g-t2833798. De desbetreffende methode is alleen nog niet beschikbaar voor mensen met een Lollipop bootloader, welke jij bij het updaten hebt gekregen. Volgens mij moet je wachten totdat Motorola de factory images van Lollipop voor de X1032 beschikbaar maakt. Dan heb je misschien nog kans om er weer leven in te krijgen.

Om misschien een indicatie te geven hoe lang dat nog gaat duren. In het topic waar ik eerder naar verwees staat: "4.4.4 GPE OTA released on June, 30. Factory image released on August, 19.
By the way, Motorola doesn't release factory images publicly (only for Moto X dev edition). We have to rely on guys from firmware-team.com.".

Het kan dus nog wel een aantal weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Ik ga het afwachten. Het rare alleen is dat ik nooit op Lollipop heb gezeten. Heb wel een poging uitgevoerd om m'n MotoG te updaten naar Lollipop, echter ging dat bij het updaten mis(constant een failed to update), maar ik vermoed dat de bootloader hierbij wel is geüpdate. Nadat ik uiteindelijk weer terug wilde gaan van GPE naar stock ging het mis bij de OTA van 4.4.2 naar 4.4.4..

We wachten af.. Dat usb device heb ik wel gezien, dus houdt er vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
mad-dog schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:10:
Ik ga het afwachten. Het rare alleen is dat ik nooit op Lollipop heb gezeten. Heb wel een poging uitgevoerd om m'n MotoG te updaten naar Lollipop, echter ging dat bij het updaten mis(constant een failed to update), maar ik vermoed dat de bootloader hierbij wel is geüpdate. Nadat ik uiteindelijk weer terug wilde gaan van GPE naar stock ging het mis bij de OTA van 4.4.2 naar 4.4.4..

We wachten af.. Dat usb device heb ik wel gezien, dus houdt er vertrouwen in :)
Hmmm... volgens mij kun je ook niet controleren welke bootloader versie je hebt, als je niet in fastboot mode kunt komen. Je kunt volgens dat topic pas in fastboot mode terecht komen als je blank-flash.bat uit hebt gevoerd, wat met een Lollipop bootloader niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Als je root access heb is het wel interessant om met de vrije ram waarden te spelen, en wat minder agressief apps te laten killen door je Moto G
Deze post op XDA heeft ervoor gezorgd dat mijn telefoon veel snappier reageert:
http://forum.xda-develope...hp?p=56587294&postcount=7

TL:DR
- Root access
- Installeer minfreemanager uit de playstore
- Zet deze waarden en 'pas toe tijdens boot'/'Apply at boot', 8 14 16 29 34 64
- Start opnieuw op
- Snelle phone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke tip bas-r, hoe kan ik root access verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, binnenkort eens werk van maken dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:11:
Bedankt, binnenkort eens werk van maken dan..
Aan je eerdere berichten te zien heb je de 3G versie. De methode waar bas-r naar verwijst zorgt ervoor dat je een custom recovery op je telefoon krijgt. Houd er rekening mee, dat als de officiële update naar Lollipop beschikbaar is, je dan in ieder geval eerst weer de standaard recovery moet flashen naar de telefoon, als je naar Lollipop wilt updaten.

Niet dat ik je wil ontmoedigen om dat te doen, ik heb zelf ook root access en een custom recovery, maar misschien is het verstandig om je voor het verkrijgen van root access een beetje in te lezen en te kijken wat het precies inhoudt en wat de voordelen en nadelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
Hoe zit dat met root en OTA? Ik weet dat er iets mee was, kan alleen niet meer vinden wat. Was iets met... Of geen OTA-update meer mogelijk, of iets dat je geen OTA kon doen als je fabrieksapps verwijderd had. Of dat je Root na de update kwijt was. Iemand die dat wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
jooproo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:34:
Hoe zit dat met root en OTA? Ik weet dat er iets mee was, kan alleen niet meer vinden wat. Was iets met... Of geen OTA-update meer mogelijk, of iets dat je geen OTA kon doen als je fabrieksapps verwijderd had. Of dat je Root na de update kwijt was. Iemand die dat wel weet?
Mijn ervaring met de update naar 4.4.4 was dat ik ik een rebootloop bleef. Zodra toestel weer in Android zat dat deze weer ging rebooten om bij te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
jooproo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:34:
Volgens mij kun je het toestel niet via OTA updaten, als deze geroot is. Zie bijvoorbeeld: http://forums.androidcent...-4-4-4-kitkat-update.html.
Pagina: 1 ... 37 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.