Waar gaat het heen met de brandstofprijzen? - deel 2

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:01

Dennis1812

Amateur prutser

Josvdv schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:15:
Diesel thuisgeleverd staat alweer op 1,80 incl btw.
De tankstations zijn er als de kippen bij als de prijs hoger word, nu de prijzen zakken gaan ze veel langzamer naar beneden.
Hoe bedoel je thuisgeleverd?
Ik kan dat toch nergens bestellen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:55
bestel je nooit een jerrycan diesel via thuisbezorgd? :+

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Coasterfreak schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:08:
bestel je nooit een jerrycan diesel via thuisbezorgd? :+
Hier hebben ze alleen shoarma :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 12:29
Ik woon in het buitengebied en heb een goedgekeurde eigen opslagtank van 1500ltr. Kan en mag gewoon volgens de wet, maar er mag alleen diesel of huisbrandolie in. De prijs die ik betaal is dagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vooral de rijke Nederlanders profiteren van de belastingverlagingen op brandstof en energie. Die groep ontvangt 660 miljoen euro van de 2,1 miljard euro die het kabinet ervoor uittrekt. Dat is een derde van de totale belastingverlaging, blijkt uit berekeningen van onderzoeksplatform Investico voor Trouw en de Groene Amsterdammer.

De belastingverlaging was ook bedoeld voor de middeninkomens. Maar uit de berekeningen van Investico blijkt dat die groep 418 miljoen euro ontvangt, een vijfde van het budget. En de huishoudens met een inkomen tot 22.600 euro per jaar (de laagste inkomens) profiteren in miljoenen het minst van de belastingverlagingen: 240 miljoen euro komt er bij hen terecht, ongeveer een tiende van het uitgetrokken budget.

Dat terwijl de prijsstijgingen vooral het hardst aankomen bij huishoudens met een laag inkomen of mensen die veel energie verbruiken. Eerder maakte het kabinet al bekend dat minima een hogere tegemoetkoming krijgen via de gemeenten voor de hoge energierekening. De eerder toegezegde eenmalige compensatie van 200 euro wordt verhoogd naar 800 euro
Bron en meer info: NOS NIEUWS • ECONOMIE • VANDAAG, 12:02 'Vooral hoge inkomens profiteren van lagere energie- en brandstofbelasting'

Niet zo gek natuurlijk dat de hoge inkomens het meeste profiteren en de laagste inkomens het minste. De VVD is immers de partij die vooral voor de meer welgestelden (dus de hogere inkomens) opkomt, en niet bepaald voor de lage inkomens. Idem, in iets mindere mate, voor het CDA/

Was op voorhand wel te voorspellen natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:55
En wederom wordt de middenklasse uitgeknepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Duh, als jij 20 pakken koffie in de bonus haalt krijg je ook 10x zoveel korting als wanneer je 2 pakken haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
_JGC_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:20:
Duh, als jij 20 pakken koffie in de bonus haalt krijg je ook 10x zoveel korting als wanneer je 2 pakken haalt.
Verlaging van de belasting op de eerste 500 kuub was dan ook beter geweest. Verspilling moet je niet subsidieren, noodzakelijk gebruik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-05 16:21
Taksverlaging is een feit in België vanaf vandaag.

Maximumprijzen:
Super 95 - 1,7760 €/l
Super 98 - 1,8480 €/l
Diesel - 1,8820 €/l

In de praktijk bij bijna elk tankstation goedkoper (behalve langs bijvoorbeeld snelwegen).

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Bron en meer info: NOS NIEUWS • ECONOMIE • VANDAAG, 12:02 'Vooral hoge inkomens profiteren van lagere energie- en brandstofbelasting'

Niet zo gek natuurlijk dat de hoge inkomens het meeste profiteren en de laagste inkomens het minste. De VVD is immers de partij die vooral voor de meer welgestelden (dus de hogere inkomens) opkomt, en niet bepaald voor de lage inkomens. Idem, in iets mindere mate, voor het CDA/

Ik ben alleen wel benieuwd naar het aantal km's dat hoge inkomens maken t.o.v. lage inkomens. Mijn vermoeden is dat dit ook vooraf te voorspellen is namelijk.

Beetje hetzelfde als zeggen dat vooral lage inkomens profiteren van een verhoging van zorgtoeslag als de drempel hetzelfde zou blijven.
Van de week rotgeschokken met meer dan € 100,- voor een nog niet volle tank... Vooral omdat het diesel was.

@Tricolores Geldt dit ook voor bijvoorbeeld Baarle-Hertog? Scheelt Diesel dus ook voldoende om naar België te rijden...

[ Voor 5% gewijzigd door Paultje3181 op 19-03-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 15:33

Wailing_Banshee

You're Next

RemcoDelft schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Verlaging van de belasting op de eerste 500 kuub was dan ook beter geweest. Verspilling moet je niet subsidieren, noodzakelijk gebruik wel.
Eigenlijk juist andersom... De hogere inkomens zijn over het algemeen minder kuubs kwijt aan het verwarmen van hun huis dan de lagere inkomens.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:16
Vandaag ivm F1 wat extra korting bij TinQ...hier in Kampen bv de diesel voor €2,039

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-03-2022 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:58
wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:04:
[...]

in elk kabinet hebben ofwel CDA of VVD mee geregeerd. Dat met die bewering dat die partijen goed voor zichzelf zorgen is pertinent onjuist. Deze brandstofverlaging is bedoeld om autorijden tijdens deze energiecrisis nog enigszins betaalbaar te houden, een kleine compensatie, een doekje voor het bloeden. Om dan te beweren dat de hoge inkomens hiervan het meeste profiteren: dan wordt de boel erg verdraaid: het zijn de automobilisten die de afgelopen jaren zijn gebruikt als melkkoe.

Paar maatregelen: eruit gelicht:

- de benzineprijzen in Nederland zijn het hoogste ter wereld door de hoge accijnzen.
- de bpm op een nieuwe auto is erg duur
- 22% bijtelling op zakelijke auto's,

Hoezo profiteren de hoge inkomens hier het meeste van? Het zijn juist de automobilisten die de afgelopen jaren de schatkist hebben gespekt en dat ook met deze kleine compensatie nog steeds doen. Wat moet deze huidige regering dan doen om door deze brandstofcrisis te komen? Niet compenseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Heb bij Tinq meegedaan via loterij om te tanken onder de nog lopende actie tanken voor de prijs van 20 jaar geleden, maar heb liever dat de duitse regering met een verlaging komt a la belgie.

Heb nog een restje in de tank van net voordat de oorlog begon. Kameraad gaat eind komende week 10 dagen naar een vakantiepark met zn vriendin in Hoenderloo. Vroeg me gisteren of ik nog een slof shag wil meenemen in duitsland als ik er kom en heb m gezegd wacht af qua verlaging duitsland of hoe de prijs is met de verlaging de 1e hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
aljooge schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:53:
[...]

in elk kabinet hebben ofwel CDA of VVD mee geregeerd. Dat met die bewering dat die partijen goed voor zichzelf zorgen is pertinent onjuist. Deze brandstofverlaging is bedoeld om autorijden tijdens deze energiecrisis nog enigszins betaalbaar te houden, een kleine compensatie, een doekje voor het bloeden. Om dan te beweren dat de hoge inkomens hiervan het meeste profiteren: dan wordt de boel erg verdraaid: het zijn de automobilisten die de afgelopen jaren zijn gebruikt als melkkoe.

Paar maatregelen: eruit gelicht:

- de benzineprijzen in Nederland zijn het hoogste ter wereld door de hoge accijnzen.
- de bpm op een nieuwe auto is erg duur
- 22% bijtelling op zakelijke auto's,

Hoezo profiteren de hoge inkomens hier het meeste van? Het zijn juist de automobilisten die de afgelopen jaren de schatkist hebben gespekt en dat ook met deze kleine compensatie nog steeds doen. Wat moet deze huidige regering dan doen om door deze brandstofcrisis te komen? Niet compenseren?
Hogere compensatie a la Belgie. De Belgen hadden al wel een lagere prijs onder de 2,- waardoor het nu 1.60 gemiddeld is(zag ik gisteren in Lanaken op Carbu.com)dat zou mooi zijn. Wel grappig dat ik al een paar keer heb gehoord dat men het al wat vindt dat ze mogen meemaken nu vd accijns verlaging.

Ik tank ook liever hier bijna om de hoek als dat ik een paar km naar duitsland moet. Hopelijk gaat dat vanaf de 1e zo kunnen zijn dat Duitsland nog duurder is.

In 2020 of vorig jaar was de prijs in duitsland onder de 1.15, wat daarvoor in 2016 was maar ik heb nooit gedacht toen dat gebeurt niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 20-03-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:12
aljooge schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:53:
Hoge inkomens rijden meer, dus tanken ze meer en ontvangen ze meer compensatie ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LordSinclair schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Hoge inkomens rijden meer, dus tanken ze meer en ontvangen ze meer compensatie ;)
Hogere inkomens hebben ook meer lease bakken en EVs. Dus minder compensatie. Net hoe je kijkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
LordSinclair schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Dat is de grap: ze ontvangen geen compensatie, ze betalen minder accijns bij het tanken.

Media weet dit heel mooi op te blazen en te doen alsof de overheid met geld strooit richting de rijken waarbij de onderklasse het nakijken heeft.

Stel de overheid verlaagt de belastingtarieven met 2%, dan krijgt de middenklasse en hogere klasse ook meer korting dan de onderkant van de samenleving, aangezien de absolute onderklasse geen belasting betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-06 21:45

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

Er wordt vaak gewezen naar de overheid maar dit is er ook een hoor. 110 miljard dollar winst! En 18.8 miljaard naar de aandeelhouder. Dat mag toch ook best wat minder allemaal.

https://www.nu.nl/economi...n-110-miljard-dollar.html

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
https://www.gld.nl/nieuws...koop-tanken-over-de-grens

Apart dat ze er nog niet uit zijn wat te doen en dat van zo'n groot land.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 21-03-2022 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Doen de Duitsers ook weer beter als ons kabinet ala belgie met 30 cent accijns verlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jeroentjuh82 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:17:
Doen de Duitsers ook weer beter als ons kabinet ala belgie met 30 cent accijns verlaging.
En 100 euro voor bijstandsgerechtigden, 300 euro belastingvoordeel, 100 euro kinderbijslag verhoging.

@Mark @Rutte lees je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
@Dennis1812 Hier gaat het alleen over de benzineprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En inmiddels is de prijs van brent olie na iets onder $100 gezakt te zijn op 16 maart weer terug op $119.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:18
FabiandJ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:44:
En inmiddels is de prijs van brent olie na iets onder $100 gezakt te zijn op 16 maart weer terug op $119.
Van verlaging heb ik bij de pomp niets gemerkt, maar de verhoging is hier weer meteen doorgevoerd B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:46:
[...]

Van verlaging heb ik bij de pomp niets gemerkt, maar de verhoging is hier weer meteen doorgevoerd B)
Dan zijn ze er als de kippen bij, afgelopen zondag nog Super 98 voor €1,75 getankt in Luxemburg. Dat zijn de betere prijzen :)

Lees net op NOS dat Duitsland ook de prijzen gaat verlagen.
De accijns op benzine wordt 30 cent per liter lager en die van diesel 14 cent.
https://nos.nl/artikel/24...eert-hogere-energiekosten

[ Voor 27% gewijzigd door FabiandJ op 24-03-2022 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als zelfs Amerikaanse rappers al gaan klagen dan is het wel heel erg... ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 10:04
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:17:
Ja die accijnsverlaging heeft ook lekker veel nut. Profiteren alleen maar de verkeerde mensen van.

Ik zou alleen het liefst een steun zien aan de armste lagen van de bevolking.

Lage accijns houdt dit alleen maar instant en is alleen maar voer voor de rijkere lagen van de bevolking.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

!null schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 23:04:
[...]

Lage accijns houdt dit alleen maar instant en is alleen maar voer voor de rijkere lagen van de bevolking.
Ben ik het nog steeds niet mee eens. de rijkere lagen van de bevolking rijdt tegenwoordig met name elektrisch (want lease auto) of werkt vaker thuis (want hebben banen waar dat kan). De armere laag van de bevolking rijdt eigenlijk alleen op benzine of diesel en kan bijna niet thuis werken (meer "handwerk", zoals verpleging, winkel personeel, fabriek, etc).

En ja, er zullen vast ook mensen uit de rijkere laag zijn die hiervan profiteren, maar om nou te noemen dat alleen die laag profiteert klopt gewoon niet.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
En wie zorgen ervoor dat die elektrische wagens voor de rijkere lagen zo goed gesubsidieerd kunnen worden? De belastingbetaler, dus de lage en middeninkomens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

LordSinclair schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:54:
En wie zorgen ervoor dat die elektrische wagens voor de rijkere lagen zo goed gesubsidieerd kunnen worden? De belastingbetaler, dus de lage en middeninkomens.
De belastingbetaler bestaat naast de lage en middeninkomens ook uit de hoge inkomens. Ik denk dat je bedoelt dat van de belastingbetalers de hoge inkomens wel/meer van de subsidies en bijtelling profiteren en de lage en midden minder/niet en dat ze daardoor voor de hogere inkomens meebetalen. Daar zit zeker een kern van waarheid in als je alleen hier naar kijkt. Aan de andere kant betalen de hogere inkomens ook weer meer betasting die ook aan zaken wordt uitgegeven waar de lage en middeninkomens voordeel van ondervinden. Dus uiteindelijk speelt dit bij veel meer onderwerpen.

[ Voor 40% gewijzigd door Taro op 25-03-2022 08:07 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Taro schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:03:
[...]

De belastingbetaler bestaat naast de lage en middeninkomens ook uit de hoge inkomens.
Dat zou je denken ja. Net op de radio in het nieuws: De belastingdruk is bij lage inkomens 2x zo hoog al bij hoge inkomens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

LordSinclair schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:07:
[...]

Dat zou je denken ja. Net op de radio in het nieuws: De belastingdruk is bij lage inkomens 2x zo hoog al bij hoge inkomens.
Voor de volledigheid: Het ging mij erom dat hoge inkomens ook bij de belastingbetalers horen. En dat is een feit, anders zouden veel mensen die in loondienst zijn met een hoog inkomen geen belasting betalen. Of de belastingdruk wel of niet juist is verdeeld is dan een 2e, maar die discussie hoort denk ik uiteindelijk wel in een ander topic thuis als we daar hier heel diep op ingaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

LordSinclair schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:07:
[...]

Met al die toeslagen die zij krijgen :? Lijkt me sterk, ben reuze benieuwd naar die cijfers. Ik verdien grofweg 1,8x het salaris wat mijn vriendin verdiend, maar betaal 4 x zoveel belasting. Ik zie niet hoe de laagste inkomens de hoogste belastingdruk zouden kunnen hebben.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Glashelder schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:24:
[...]

Met al die toeslagen die zij krijgen :? Lijkt me sterk, ben reuze benieuwd naar die cijfers. Ik verdien grofweg 1,8x het salaris wat mijn vriendin verdiend, maar betaal 4 x zoveel belasting. Ik zie niet hoe de laagste inkomens de hoogste belastingdruk zouden kunnen hebben.
https://www.nu.nl/politie...len-minder-belasting.html

Vergeet ook niet dat er een enorme groep is die geen enkele toeslag krijgt waardoor ze netto vaak lager zitten dan de groep die wel toeslagen krijgen. Het mooie middeninkomen. De groep die overal buitenvalt en die iedereen vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dennis1812 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:33:
[...]

Vergeet ook niet dat er een enorme groep is die geen enkele toeslag krijgt waardoor ze netto vaak lager zitten dan de groep die wel toeslagen krijgen. Het mooie middeninkomen. De groep die overal buitenvalt en die iedereen vergeet.
Moest meteen aan dit artikel denken toen ik dit las: https://nos.nl/artikel/24...uur-en-kan-niet-rondkomen

Was een eye-opener voor mij. Dacht dat je met 40 uur werken altijd wel rond kon komen.

Maar dat is misschien meer wat voor in Het (on)bestaan van het middeninkomen

[ Voor 193% gewijzigd door souljah1h op 25-03-2022 08:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
souljah1h schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Moest meteen aan dit artikel denken toen ik dit las: https://nos.nl/artikel/24...uur-en-kan-niet-rondkomen

Was een eye-opener voor mij. Dacht dat je met 40 uur werken altijd wel rond kon komen.

Maar dat is misschien meer wat voor in Het (on)bestaan van het middeninkomen
Is ook een hoop onzin. In dat artikeltje ook; die man beurt 2k netto plus winstuitkering plus bonus en zegt amper rond te komen.

Dit zijn gewoon van die mensen die niet met geld om kunnen gaan of simpelweg overdrijven en zich in een slachtofferrol plaatsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

BFmango schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:53:
[...]
Is ook een hoop onzin. In dat artikeltje ook; die man beurt 2k netto plus winstuitkering plus bonus en zegt amper rond te komen.

Dit zijn gewoon van die mensen die niet met geld om kunnen gaan of simpelweg overdrijven en zich in een slachtofferrol plaatsen.
Of hij zit vast in een particuliere huurwoning waar hij zich blauw aan betaald.
Koopmarkt zit muurvast en sociale huurwoning krijg je ook niet.

Je trekt al een conclusie(kan niet met geld omgaan) zonder de situatie te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1674354

[...]

Het ligt aan je levenssituatie, denk ik. Door ziekte heb ik een flinke inkomensterugval gehad (van +50k naar minder dan 20k per jaar) en door flinke aanpassingen te maken in mijn uitgavenpatroon en door de buffer die ik heb aangelegd in de goede tijden heb ik geen financiële stress en kan ik prima rondkomen van minder dan €1.500 per maand.

Maar ik had dan ook de mogelijkheid om snel aanpassingen te doen:
  • Geen kinderen
  • Relatie aangegaan waardoor als bijeffect de financiën gedeeld kunnen worden
  • Geen duur huis gekocht met tophypotheek in de goede tijden, maar in mijn goedkope mini flat blijven wonen
Mocht ik kinderen hebben gekregen, alleenstaand zijn en alimentatie moeten betalen, dan zou ik hem nu ook flink knijpen. Voor mij persoonlijk wel de reden om zo flexibel mogelijk te blijven. Ga geen verplichtingen aan die ik niet kan bekostigen met een jaarinkomen van 15k. Ook niet als ik straks misschien weer het drievoudige verdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:24:
[...]

Ben ik het nog steeds niet mee eens. de rijkere lagen van de bevolking rijdt tegenwoordig met name elektrisch (want lease auto) of werkt vaker thuis (want hebben banen waar dat kan). De armere laag van de bevolking rijdt eigenlijk alleen op benzine of diesel en kan bijna niet thuis werken (meer "handwerk", zoals verpleging, winkel personeel, fabriek, etc).

En ja, er zullen vast ook mensen uit de rijkere laag zijn die hiervan profiteren, maar om nou te noemen dat alleen die laag profiteert klopt gewoon niet.
Het elektrisch rijden is ook wel een beetje een voorbeeld ervan.

Maar er zijn legio mensen met geld die allemaal dikke wagens rijden op benzine etc. Ik word nog regelmatig ingehaald door van alles en nog wat, wat vol gas gaat, allemaal benzine wagens van boven een ton.
Laat die gewoon lekker de hoofdprijs betalen.

Ik bedoel niet dat je dat gedrag moet straffen ofzo, ik bedoel meer dat er 0,0 reden is om daar korting te gaan geven om het instant te houden.
Ook niet voor jan modaal trouwens.
Genoeg mogelijkheden om andere keuzes te maken, ook al doen sommige dat pas bij 3 of 4 euro de liter.
Dus gewoon laten gaan, want we wilden toch kapitalisme/vrije markt of niet?

Ik zie daar geen enkele reden voor om in te grijpen, ik zou alleen een energie-subsidie voor lage inkomens doen, die de mogelijkheden niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
!null schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Maar er zijn legio mensen met geld die allemaal dikke wagens rijden op benzine etc. Ik word nog regelmatig ingehaald door van alles en nog wat, wat vol gas gaat, allemaal benzine wagens van boven een ton.
Laat die gewoon lekker de hoofdprijs betalen.
De autolobby heeft ervoor gezorgd dat emissieeisen geen maximum per auto zijn, maar een gemiddelde per fabrikant. Kleine zuinige auto's compenseren dus de vervuilers, en wat mij betreft is dat nogal ongewenst.

In het kader van minder brandstof verbruiken zou een maximumsnelheid van 70 of 80 best helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 07:53
Taro schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:03:
[...]

De belastingbetaler bestaat naast de lage en middeninkomens ook uit de hoge inkomens. Ik denk dat je bedoelt dat van de belastingbetalers de hoge inkomens wel/meer van de subsidies en bijtelling profiteren en de lage en midden minder/niet en dat ze daardoor voor de hogere inkomens meebetalen. Daar zit zeker een kern van waarheid in als je alleen hier naar kijkt. Aan de andere kant betalen de hogere inkomens ook weer meer betasting die ook aan zaken wordt uitgegeven waar de lage en middeninkomens voordeel van ondervinden. Dus uiteindelijk speelt dit bij veel meer onderwerpen.

Denk ook dat men de kosten van de hypotheekrenteaftrek niet moet bagataliseren, De overheid had hier (zoals de Duitse) een stuk gerichter én, én kunnen doen door het OV een kwartaal kunnen laten shinen tegen een symbolisch bedrag.

[ Voor 12% gewijzigd door huibert_d op 25-03-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Dit geeft eerder aan hoe krankzinnig het toeslagenstelsel is. Er zit inderdaad een probleem bij box 2 waardoor rijken legaal belasting kunnen ontwijken, maar om nu te doen alsof iemand die 10000 euro toeslagen krijgt 9000 euro belasting betaalt gaat me wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 07:53
RemcoDelft schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Dit geeft eerder aan hoe krankzinnig het toeslagenstelsel is. Er zit inderdaad een probleem bij box 2 waardoor rijken legaal belasting kunnen ontwijken, maar om nu te doen alsof iemand die 10000 euro toeslagen krijgt 9000 euro belasting betaalt gaat me wat te ver.
Over HRA wordt niet gerept terwijl er geen woningeigenaar is met een topinkomen zonder hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Modbreak:Graag weer terug naar de inhoud ivm brandstofprijzen. Voor discussies over hypotheekrenteaftrek, toeslagen, oneerlijke verhoudingen in belastingschijven, etc. zijn er andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:50
Verwachten jullie dat de diesel straks duurder is dan de benzine zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:07
Aggressor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:53:
Daar begint het wel op te lijken en ik vind dat echt bizar.
Heb zelf een fiesta diesel, wegenbelasting is 80 euro per maand. Omdat het een relatief lichte auto is valt het nog mee. Maar het totaalplaatje krijg ik niet meer goedkoper dan benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
TweakGr schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:25:
[...]

Daar begint het wel op te lijken en ik vind dat echt bizar.
Heb zelf een fiesta diesel, wegenbelasting is 80 euro per maand. Omdat het een relatief lichte auto is valt het nog mee. Maar het totaalplaatje krijg ik niet meer goedkoper dan benzine
Nee idd, ik rij nu ook een diesel, ik betaald iets van 120 euro per maand.
En ik rij 1 op 19/21. (meestal daar tussen)
En dan rij ik tussen de 95/100.

Ik twijfel om misschien een benzine auto te halen, 3 cilinder... maar is dat verstandig met 30.000 per jaar?
Voor de diesel krijg ik op zich nog een goeie inruil, 1500 verlies in 1 jaar tijd en 7 maanden.
Ik had verwacht dat ik er minder voor zou krijgen.

Ik ben bang dat de diesel straks alleen maar duurder wordt... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 11:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/163X1XzQ6-RYEzeQ446YKQF-0JQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjhZPl3cBAvO6tSO8nxVyEuD.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag gereden naar Den Haag met 100-110. Zolang er niks gebeurt met mijn Clio blijf ik nog rijden met deze. Verschil in verbruik met benzine is voor mij te groot, al wordt diesel flink duurder tov benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Aggressor schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:53:
Hij is nu al veel te duur tov benzine. Ik vraag me af hoe dat dat verantwoord word, gezien (de veel) hogere mrb...

Ik zal vanmiddag de berekening eens opnieuw maken, maar ik vrees met mijn 20k km/jr niet meer uit te komen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
osbourne1903 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:32:
[Afbeelding]

Vandaag gereden naar Den Haag met 100-110. Zolang er niks gebeurt met mijn Clio blijf ik nog rijden met deze. Verschil in verbruik met benzine is voor mij te groot, al wordt diesel flink duurder tov benzine.
Dat blijft een voordeel inderdaad. Maar als je onder aan de streep teveel betaald kan ik me soepeler, stiller en schoner vervoer dan een diesel voorstellen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Vindt het klote dat Duitsland geen datum heeft gemeld voor de verlaging dus dan zal ik dagelijks nieuws moeten checken want heb alleen clever tanken en die geeft geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Anoniem: 1674354 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Het ligt aan je levenssituatie, denk ik. Door ziekte heb ik een flinke inkomensterugval gehad (van +50k naar minder dan 20k per jaar) en door flinke aanpassingen te maken in mijn uitgavenpatroon en door de buffer die ik heb aangelegd in de goede tijden heb ik geen financiële stress en kan ik prima rondkomen van minder dan €1.500 per maand.

Maar ik had dan ook de mogelijkheid om snel aanpassingen te doen:
  • Geen kinderen
  • Relatie aangegaan waardoor als bijeffect de financiën gedeeld kunnen worden
  • Geen duur huis gekocht met tophypotheek in de goede tijden, maar in mijn goedkope mini flat blijven wonen
Mocht ik kinderen hebben gekregen, alleenstaand zijn en alimentatie moeten betalen, dan zou ik hem nu ook flink knijpen. Voor mij persoonlijk wel de reden om zo flexibel mogelijk te blijven. Ga geen verplichtingen aan die ik niet kan bekostigen met een jaarinkomen van 15k. Ook niet als ik straks misschien weer het drievoudige verdien.
Kudos voor jou. Serieus, niet sarcastisch bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
in Arnhem kon je vanochtend door een fout euro95 tanken voor 73 eurocent bij esso express. Is jammer dat ik niet weg kon omdat de tv werd opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Morgen gaan de brandstof prijzen omlaag....
Het verschil tussen benzine en diesel wordt weer kleiner.

In de meeste landen is de diesel al duurder dan de benzine.
Hoe groot is de kans dat het in Nederland ook gaat gebeuren?

Of als de oorlog straks voorbij is....hebben we dan ook kans dat de diesel weer veel goedkoper wordt
Het prijsverschil tussen benzine en diesel is nu te verwaarlozen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Aggressor schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:13:
Morgen gaan de brandstof prijzen omlaag....
Het verschil tussen benzine en diesel wordt weer kleiner.

In de meeste landen is de diesel al duurder dan de benzine.
Hoe groot is de kans dat het in Nederland ook gaat gebeuren?

Of als de oorlog straks voorbij is....hebben we dan ook kans dat de diesel weer veel goedkoper wordt
Ik heb er een hard hoofd in dat ze de prijzen nog gaan laten dalen. Er is weinig reden meer voor de huidige prijzen dunkt mij.

Is deze oorlog voorbij begint er wel weer een nieuwe. Maar dan in een ander olie land.

Ondanks dat de nieuwe diesels zeer schoon rijden lijkt het alsof ze gewoon af willen van diesel.
Terwijl het zuiniger rijdt dan benzine en echt niet veel vervuilender is. Ik zie ook nog geen MRB verlaging op de diesel nu de prijs gelijk ligt.

Zouden ze hetzelfde geintje uithalen als blijkt dat er in een benzine wagen sjoemelsoftware zit vraag ik mij wel eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:04
De olieprijzen hebben historisch al altijd van deze volatiele perioden gekend, deze is niet anders. Het is een markt van vraag en aanbod. De vraag is nu vrij hoog en het aanbod blijft wat achter, maar daar komt ongetwijfeld wel weer beterschap in binnen enkele weken/maanden. Maar Diesel of Benzine aan 1.20/liter zou ik niet snel meer verwachten, dat is voorgoed voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

FreakNL

Well do ya punk?

FabiandJ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Dan zijn ze er als de kippen bij, afgelopen zondag nog Super 98 voor €1,75 getankt in Luxemburg. Dat zijn de betere prijzen :)

Lees net op NOS dat Duitsland ook de prijzen gaat verlagen.

[...]

https://nos.nl/artikel/24...eert-hogere-energiekosten
Net over de grens bij Kalmthout ook “gewoon” 1.75 de liter getankt afgelopen zaterdag. Daar hoef je niet helemaal voor naar Luxemburg.

Maar eigenlijk bizar dat we dat “betere” prijzen noemen. Vorig jaar was de benzine in NL namelijk “gewoon” 1.50. Het went snel.

Ik overweeg op termijn wel een andere baan. Een leasecomponent wordt op deze manier wel heeeeeel aantrekkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 31-03-2022 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Aggressor schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:13:

Ik zie toch een verschil van 17ct per liter hier...op een 60ltr tank is dat meer dan €10
En TinQ heeft op de F1 dagen wat extra korting ( circa 2ct )...Morgen is het 1-4 dan zakt het ook al iets.
Zondag maybe diesel bij TinQ voor €1,90 ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKUdfvFBVXKaWiPKL_rfJtggghM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/svqEtirZPg6vs3WwtiQjnVWX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13

Theo

moederbord

Hoe hard zullen morgen de prijzen zakken? De prijs van benzine is [kale benzineprijs + accijns] maal btw. Dus over de accijns wordt ook btw geheft. Wanneer de accijns dus met 17 cent zakt dan zal de pompprijs met 17 cent plus btw moeten zakken, dus met 20.6 cent.

Dus wat gebeurt er morgen? Prijs met 17 ct/liter omlaag of met 20.6 cent omlaag?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Theo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:21:
Hoe hard zullen morgen de prijzen zakken? De prijs van benzine is [kale benzineprijs + accijns] maal btw. Dus over de accijns wordt ook btw geheft. Wanneer de accijns dus met 17 cent zakt dan zal de pompprijs met 17 cent plus btw moeten zakken, dus met 20.6 cent.

Dus wat gebeurt er morgen? Prijs met 17 ct/liter omlaag of met 20.6 cent omlaag?
De pompen kennende met 15ct/l omlaag...

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 20:13

Theo

moederbord

En nog niet gezien in dit topic; vanaf morgen gaat ook de accijns op LPG iets omlaag met 4.1 cent per liter (of 5 cent inc btw?)

https://www.rijksoverheid...ok-gelden-voor-lpg-en-lng
Ook de accijns op LPG (waaronder vloeibaar propaan en butaan) en LNG wordt met 4,1 cent per liter verlaagd.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:35
Ik had gisteren een zo goed als lege tank, dus volgegooid met 45l diesel. Had ook 10l kunnen tanken en dan de rest (over)morgen aanvullen, maar ik verwacht een flinke rij bij het tankstation... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:58
Heb mijn vorige tankbeurt uitgesteld tot het laatste moment en deze week erg rustig en zuinig gereden.

Nu ga ik het tankstation morgen net halen en ga iets eerder van huis vanwege de wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Laatst online: 14-06 22:53
Galactic schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:54:
De olieprijzen hebben historisch al altijd van deze volatiele perioden gekend, deze is niet anders. Het is een markt van vraag en aanbod. De vraag is nu vrij hoog en het aanbod blijft wat achter, maar daar komt ongetwijfeld wel weer beterschap in binnen enkele weken/maanden. Maar Diesel of Benzine aan 1.20/liter zou ik niet snel meer verwachten, dat is voorgoed voorbij.
Vervelende blijft dat de benzineprijs niet volledig mee daalt, maar wel volledig mee stijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Theo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:26:
En nog niet gezien in dit topic; vanaf morgen gaat ook de accijns op LPG iets omlaag met 4.1 cent per liter (of 5 cent inc btw?)

https://www.rijksoverheid...ok-gelden-voor-lpg-en-lng
[...]
Yay! :D

Scheelt toch weer. Dan is de prijs weer bijna onder de euro per liter.

Al denk ik dat 1 April wel eens kan tegenvallen. Iedereen wil morgen tanken, hoge vraag en weinig aanbod. Dus verwacht dat de prijs niet 20 cent daalt, maar 15 inderdaad. Men verwacht 17 (want men vergeet BTW) en men zegt gewoon dat de prijzen "toevallig" met 2 cent zijn gestegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Even een tijdelijke verlaging om te laten zien dat ze de verlaging doorgevoerd hebben om dan in de loop de weken de prijs weer naar dit niveau te laten oplopen. Alles voor de winstmaximalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja wat wil je dan ook. Het is een kapitalistische vrije markt. Met ook nog een hoop belasting erover heen. Maakt het uit? Mensen kopen het toch wel, want ze hebben het nodig.
En ieder commercieel bedrijf zal in de basis een hoge prijs vragen als ze dat kunnen vragen.
Neem daar dan de OPEC landen in mee, die gewoon bewust productie bijstellen om prijs te beïnvloeden. Dat gebeurt al jaren.

Uiteraard is er nu een duidelijkere grotere oorzaak, wat tot te korten zou kunnen leiden. Maar iig voor olie is dat misschien niet eens zo waarschijnlijk. (dit is heel anders bij aardgas natuurlijk)
Dus ja dan hebben we straks een jaar van speculatie achter de rug, waarin de meeste mensen nog even veel hebben getankt, alleen wat meer hebben betaald.

Daarna gaan we uitvinden wat het nieuwe normaal is qua energieprijzen. Zal vast iets lager zijn dan nu. Maar de oude prijzen zullen we in ieder geval nooit meer terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:14

Darrell

Fiat moonboy

Mawlana schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:33:
Ik had gisteren een zo goed als lege tank, dus volgegooid met 45l diesel. Had ook 10l kunnen tanken en dan de rest (over)morgen aanvullen, maar ik verwacht een flinke rij bij het tankstation... :')
Ik heb gisteren ook getankt en er wel maar 10 liter in gegooid met het vooruitzicht op morgen maar het was er verdacht stil. Wordt idd een gekkenhuis morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Darrell schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:30:
[...]

Ik heb gisteren ook getankt en er wel maar 10 liter in gegooid met het vooruitzicht op morgen maar het was er verdacht stil. Wordt idd een gekkenhuis morgen.
Een goede reden om morgen niet te gaan tanken. Tenzij iedereen natuurlijk zo denkt, want dan is het wel een goede reden om morgen te tanken...

We hebben nog steeds een halve tank, dus nog geen noodzaak voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Darrell schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:30:
[...]

Ik vond 35x11c niet de moeite waard om te wachten tot morgen en dan in de rij te staan. :P Ben benieuwd naar de foto's en video's morgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:26
[...]

2k netto en hij werkt parttime inderdaad, hij zegt namelijk "Ik kan nu mijn kinderen van dinsdag tot vrijdag opvangen en dat vind ik ook belangrijk". Werkt hij dan 1 dag per week? Dat is in ieder geval niet 40 uur per week. Tja, doe de kids dan een dagje naar opa en oma en werk een dag meer?

Maar goed, daar iets boven hebben ze het voor iemand anders over 1700 bruto per maand. Dat is inderdaad niks.

Ik zit bruto op 2750 per maand dacht ik. Ik kan als alleenstaande 900 euro per maand sparen. Eigenlijk wil ik weg uit mijn (koop) appartementje. Een 2-onder-1-kap met wat achterstallig onderhoud en een eigen oprit kost hier gewoon nog 260k. Maar ik kan in m'n uppie maximaal een hypotheek krijgen van 175k, á 500 euro per maand, ik kan makkelijk meer hebben dan dat, maar 'computer says no'. Dus zo hou ik een betaalbaar appartementje bezet voor iemand die zoiets zoekt |:( Ik mag financieel niet klagen, maar ik zit ook een beetje tussen wal en schip zo.

EDIT: whoops het ging hier over brandstofprijzen :P

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 31-03-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
Waar is hier? Hier kost een eenkamerappartement rond de 260k. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:26
Maar ontopic, ik heb het gered, ik heb met mezelf afgesproken dat ik deze maand 1x tank. Dat heb ik gedaan op 10 maart voor 117 euro..... En ik heb nog ruim een halve tank over: veel met de fiets gaan doen en extra zuinig gaan rijden, terwijl ik normaal om de week aan de pomp sta

offtopic:
@GioStyle Groenlo, oost Achterhoek, december 2015 gekocht voor 75k. Appartement met verdieping, 2 slaapkamers, 83m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wailing_Banshee schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:36:
[...]
Een goede reden om morgen niet te gaan tanken. Tenzij iedereen natuurlijk zo denkt, want dan is het wel een goede reden om morgen te tanken...

Een goede reden om vandaag nog even te gaan tanken, waarvan inmiddels akte 😉

Ik rijdt tegenwoordig toch al niet zo veel meer (denk aan één volle tankbeurt per 2 maanden), maar de komende dagen heb ik wel wat verplichtingen waarbij ik de auto wel even moet gebruiken. Ik verwacht ieder moment de waarschuwing van; gast, het wordt toch eens tijd dat er weer wat peut in moet. Dan liever vandaag maar wat extra betalen en een eventuele drukte daarmee vermijden (zo'n hekel aan). Ik doe het komende week wel met wat droog brood, is het verschil alweer goedgemaakt 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wailing_Banshee schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Morgen tankt er niemand. Morgen werkt iedereen thuis of vrije dag. Op essentiële beroepen na.
Morgen zijn we allemaal ingesneeuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Morgen tankt er niemand. Morgen werkt iedereen thuis of vrije dag. Op essentiële beroepen na.
Morgen zijn we allemaal ingesneeuwd.
Dan overschat je flink hoeveel mensen nog thuiswerken. Veel kantoren zitten alweer vol als vanouds.

En het insneeuwen is ook nog maar afwachten, plaatselijk zal er wel wat liggen maar ook vandaag bleek het erg lokaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Homeland schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Dan overschat je flink hoeveel mensen nog thuiswerken. Veel kantoren zitten alweer vol als vanouds.

En het insneeuwen is ook nog maar afwachten, plaatselijk zal er wel wat liggen maar ook vandaag bleek het erg lokaal te zijn.
Ja dat snap ik. Maar als er morgen 10cm ligt denk ik dat een hoop van die kantoren morgen fors leger zijn. Men is daar wel makkelijker in geworden dan voorheen mijn inziens.

Voor mij is en was het nooit een optie. Maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:03:
[...]

Net over de grens bij Kalmthout ook “gewoon” 1.75 de liter getankt afgelopen zaterdag. Daar hoef je niet helemaal voor naar Luxemburg.
Was het dan ook Super 98 of 95? Ik tank namelijk Super 98 en die was die zondag toch wel wat hoger in België (ten noorden van Luik) dan in Luxemburg volgens mij €1,87 of zo uit mijn hoofd vs €1,75.
In België zit ook nog wat verschil in waar je tankt: https://carbu.com/belgie/bestPrice/Belgie/BE/0

We gaan het zien wat morgen de precieze prijzen worden.

Vandaag is Brent ook gezakt met 4% ten opzichte van gisteren, verder heeft Biden aangekondigd om 1 miljoen vaten olie per dag voor een periode van 6 maanden extra vrij te maken voor de markt.
https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Wel benieuwd per wanneer Duitsland zijn accijnzen gaat verlagen.

[ Voor 72% gewijzigd door FabiandJ op 31-03-2022 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

FreakNL

Well do ya punk?

Euro95 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

hardware-lover schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:17:
[...]

Een goede reden om vandaag nog even te gaan tanken, waarvan inmiddels akte 😉

Ik rijdt tegenwoordig toch al niet zo veel meer (denk aan één volle tankbeurt per 2 maanden), maar de komende dagen heb ik wel wat verplichtingen waarbij ik de auto wel even moet gebruiken. Ik verwacht ieder moment de waarschuwing van; gast, het wordt toch eens tijd dat er weer wat peut in moet. Dan liever vandaag maar wat extra betalen en een eventuele drukte daarmee vermijden (zo'n hekel aan). Ik doe het komende week wel met wat droog brood, is het verschil alweer goedgemaakt 😏
Voor zover ik mijn agenda kan overzien, hebben we zondag verplichting (en dan gaat de eerste auto volgegooid worden), en hebben we pas daarna donderdag de (andere) auto weer nodig. En ik denk dat we die dan ook weer volgooien (de laatste keer dat we met die getankt hebben is 11 februari).

Maar ik hoorde vanmorgen weer een leuk stukje journalistiek op de radio: Het kan wel 10 euro schelen op een volle tank! Euhhhh,10 euro p een tank van 30 liter? Of op een tank van 50 liter? Of misschien wel opeen tank van 70 liter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Bij ons nu de diesel op €1.979 en de euro95 op €2.049.

De diesel is 13ct gezakt sinds gisteren.
45L tank scheelt het mij dus €5,85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Mijn lokale TinQ vraagt nu idd €1,969 voor diesel we gaan de goede kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
In Doetinchem bij fieten 1979 euro95 terwijl bij andere nog boven de 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Oef, het verschil tussen diesel en benzine is nu echt wel minimaal zeg.

Voor mezelf benieuwd of die 4ct van LPG ook doorgevoerd wordt...of dat men dat stiekem op de oude prijs laat gezien er weinig mensen dat gebruiken, en het een klein prijsverschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:39
Waah schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:24:
Oef, het verschil tussen diesel en benzine is nu echt wel minimaal zeg.

Voor mezelf benieuwd of die 4ct van LPG ook doorgevoerd wordt...of dat men dat stiekem op de oude prijs laat gezien er weinig mensen dat gebruiken, en het een klein prijsverschil is.
Dat viel me ook al op, het minimale verschil tussen benzine en diesel, hoe zit dat met de accijns dan?
Of is het weer eens pure nepperij om de dieselrijders te straffen, want 'bah' in de ogen van de media?

Zat toevallig hier in de buurt op streetview, tankstation waar ik altijd tank had ik september 2021 nog prijzen van €1,429, wat is die prijs bizar gestegen in korte tijd dan, nepperij... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
FabianGTI schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:40:
[...]

Dat viel me ook al op, het minimale verschil tussen benzine en diesel, hoe zit dat met de accijns dan?
Of is het weer eens pure nepperij om de dieselrijders te straffen, want 'bah' in de ogen van de media?

Zat toevallig hier in de buurt op streetview, tankstation waar ik altijd tank had ik september 2021 nog prijzen van €1,429, wat is die prijs bizar gestegen in korte tijd dan, nepperij... :/
De accijns op Benzine was veel hoger, dus daar valt meer vanaf te halen (wat het rijk dus ook heeft gedaan). En doordat de prijs van Benzine al hoger was, en er meer accijnskorting wordt gegeven, komt het dichterbij elkaar.

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWzm7uC9wAiL8Xw1TCr_eKhLDag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s3CZRSSbY0Aywj0OknSUumJX.png?f=fotoalbum_large

En doordat de BTW dus ook nog eens daar overheen gaat, scheelt dat nóg meer. waardoor het verschil alweer kleiner wordt.

Ik heb eigenlijk geen idee of Diesel daadwerkelijk duurder is om te produceren. Of dat er meer vraag naar is doordat ook vrachtwagens, schepen? en tanks :+ diesel gebruiken. Dus meer vraag naar diesel = hogere prijs voor diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het vreemde is dat in veel landen diesel juist duurder is dan benzine... Snap ook nooit hoe dat precies werkt. Het gaat dan om landen binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:40
Homeland schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:17:
Het vreemde is dat in veel landen diesel juist duurder is dan benzine... Snap ook nooit hoe dat precies werkt. Het gaat dan om landen binnen de EU.
Daar hebben ze geen wegenbelastring extra heffing op de diesel, zoals we in NL hebben. Wij betalen het hier dus via de extra wegenbelasting, want diesel is zogenaamd vervuilender, dus moet je daar extra voor betalen. Ik heb geen idee of de overheid of welke instatie dan ook iets met dat geld doet voor het klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Argos hier om de hoek vraagt € 1,99 en € 2,069 voor respectievelijk Diesel en Euro95. Dat verschil is echt klein geworden... Het is dat ik een relatief jonge dieselauto (2016) niet makkelijk kan verkopen (tenzij ik enorm wil afschrijven), anders had ik dat zeker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb hier wel de 20ct naar beneden zien gaan bij tankstations. Dus die prijsverlaging is wel doorgevoerd. Maar nog steeds blij dat ik het niet hoef te tanken.

[ Voor 18% gewijzigd door !null op 01-04-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mawlana schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:32:
Argos hier om de hoek vraagt € 1,99 en € 2,069 voor respectievelijk Diesel en Euro95. Dat verschil is echt klein geworden... Het is dat ik een relatief jonge dieselauto (2016) niet makkelijk kan verkopen (tenzij ik enorm wil afschrijven), anders had ik dat zeker gedaan.
Hier de Esso Express 2,009 voor zowel benzine als diesel. Nou stunten ze daar op vrijdag met de brandstofprijzen en zijn ze al enige tijd fors duurder met diesel dan andere pompen, dus verklaart het wel een beetje.
Andere pompen is 6-7 cent verschil gangbaar.

Het is dat ik een youngtimer rijd en alles incl de wegenbelasting en roettoeslag aftrekbaar zijn, maar als deze gaar is komt er eentje op LPG of laat ik dat er zelf in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
In de Heurne 1.93/l euro95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jaaaa, laten we onze lokale pompprijzen allemaal gaan posten!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Smultie schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:23:
Jaaaa, laten we onze lokale pompprijzen allemaal gaan posten!!
Tja, als je kijkt naar de titel: Waar gaat het heen met de brandstofprijzen :+ Dan past de prijs daar wel bij :+

Uiteindelijk is dit natuurlijk altijd afwachten wat de prijzen gaan doen op langere termijn. Als Oekraïne onzekerder wordt of langslepender lijkt... Of China zich er mee gaat bemoeien of iets met Taiwan gaat doen, zitten we binnen no-time weer boven de pre-verlagingsprijzen :/

Dus het is vooral hopen dat het weer wat stabieler wordt in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Waah schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:50:
[...]

De accijns op Benzine was veel hoger, dus daar valt meer vanaf te halen (wat het rijk dus ook heeft gedaan). En doordat de prijs van Benzine al hoger was, en er meer accijnskorting wordt gegeven, komt het dichterbij elkaar.

Oude situatie:
[Afbeelding]

En doordat de BTW dus ook nog eens daar overheen gaat, scheelt dat nóg meer. waardoor het verschil alweer kleiner wordt.

Ik heb eigenlijk geen idee of Diesel daadwerkelijk duurder is om te produceren. Of dat er meer vraag naar is doordat ook vrachtwagens, schepen? en tanks :+ diesel gebruiken. Dus meer vraag naar diesel = hogere prijs voor diesel.
Productiekosten zijn nagenoeg gelijk voor beide brandstoffen. Maar het is van oudsher een beetje zo dat voor de 'veelrijders' diesel goedkoper was wat gecompenseerd word door een wat hogere wegenbelasting. Al is dat inmiddels wel redelijk achterhaald natuurlijk....

https://autorai.nl/zo-is-...ine-diesel-lpg-opgebouwd/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 18:14
Mawlana schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:32:
Volgens mij zijn de prijzen juist hoog gegaan met een dieselauto.
Ik heb vorig jaar mijn oude Jag XE met 180k km op de teller ingeruild voor 13.000. Toen zag ik al prijzen op het net van ongeveer 15-16k. Nu zie ik prijzen van dezelfde bouwjaar voor 17-18k

Probleem is dat een andere benzine auto ook duurder is geworden, dus je wordt er niet beter van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
kx22 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:38:
[...]

Ik heb vorig jaar mijn oude Jag XE met 180k km op de teller ingeruild voor 13.000. Toen zag ik al prijzen op het net van ongeveer 15-16k. Nu zie ik prijzen van dezelfde bouwjaar voor 17-18k

Probleem is dat een andere benzine auto ook duurder is geworden, dus je wordt er niet beter van.
Er begint inmiddels een schaarste aan auto's te ontstaan. Nieuw is er amper nog wat leverbaar binnen een redelijke termijn, dus de 2e hands markt profiteert hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
kx22 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:38:
[...]

Hmm. Het betreft in dit geval een Mercedes A-klasse uit 2016 die ik eind 2019 met 50dkm op de teller heb gekocht voor 21k. Laat ik maar eens gaan kijken hoeveel deze nu zou opleveren (met 150dkm op de teller).

Maar inderdaad, er moet wel een leuke auto beschikbaar zijn om te kopen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 18:14
Mawlana schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:52:
[...]

Hmm. Het betreft in dit geval een Mercedes A-klasse uit 2016 die ik eind 2019 met 50dkm op de teller heb gekocht voor 21k. Laat ik maar eens gaan kijken hoeveel deze nu zou opleveren (met 150dkm op de teller).

Maar inderdaad, er moet wel een leuke auto beschikbaar zijn om te kopen.. :+
Je rijdt wel bijzonder veel, zijn dat veel rijdagen of veel km op een dag?
Want ik rij ongeveer 40k km per jaar en ben nu overgestapt naar elektrisch.
Als het vaak woon-werk/kantoor ritten zijn, is het allemaal haalbaar. Op vakantie gaan vind ik het allemaal minder fijn, maar het scheelt mij enorm veel geld (als ik op privé basis zou hebben gekocht).
Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste