Vooral veel km op een dag (familie en vrienden aan de andere kant van het land) en autovakanties (Duitsland, Zwitserland en zelfs 2x Turkije). Die autovakanties weerhouden mij ervan om elektrisch te rijden.kx22 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:29:
[...]
Je rijdt wel bijzonder veel, zijn dat veel rijdagen of veel km op een dag?
Want ik rij ongeveer 40k km per jaar en ben nu overgestapt naar elektrisch.
Als het vaak woon-werk/kantoor ritten zijn, is het allemaal haalbaar. Op vakantie gaan vind ik het allemaal minder fijn, maar het scheelt mij enorm veel geld (als ik op privé basis zou hebben gekocht).
Dan gewoon bij diesel houden. Niet inruilen totdat het echt goed stuk is.Mawlana schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:48:
[...]
Vooral veel km op een dag (familie en vrienden aan de andere kant van het land) en autovakanties (Duitsland, Zwitserland en zelfs 2x Turkije). Die autovakanties weerhouden mij ervan om elektrisch te rijden.
Ik denk dat het in mijn geval inderdaad het beste is om de auto lekker op te rijden. Tegen die tijd zal het elektrisch rijden wellicht interessanter worden (range, laadinfrastructuur etc).kx22 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:50:
[...]
Dan gewoon bij diesel houden. Niet inruilen totdat het echt goed stuk is.
Of ik moet voor de autovakanties een auto huren, maar dan wordt dat uiteindelijk ook een dure grap geloof ik.
LPG is inderdaad relatief veel gestegen. Van 45-60 cent naar 99 tot 1.20, Dat zie ik niet zo snel meer zakken.Waah schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:50:
[...]
De accijns op Benzine was veel hoger, dus daar valt meer vanaf te halen (wat het rijk dus ook heeft gedaan). En doordat de prijs van Benzine al hoger was, en er meer accijnskorting wordt gegeven, komt het dichterbij elkaar.
Oude situatie:
[Afbeelding]
En doordat de BTW dus ook nog eens daar overheen gaat, scheelt dat nóg meer. waardoor het verschil alweer kleiner wordt.
Ik heb eigenlijk geen idee of Diesel daadwerkelijk duurder is om te produceren. Of dat er meer vraag naar is doordat ook vrachtwagens, schepen? en tanksdiesel gebruiken. Dus meer vraag naar diesel = hogere prijs voor diesel.
Onze LPG auto doet ongeveer 1op10 als ik mn best doe, Qua kosten kan het bijna niet meer uit LPG te rijden je kan met deze prijzen bijna net zo goed met een 1op16 rijdende benzin1eauto kan pakken (de lpg auto is belasting vrij dus die hogere wegenbelasting heb ik niet eens meegerekend).
Het is inderdaad al langer bekend dat er veel marge op LPG zit. Ook nu nog heb je met een beetje zoeken 20ct verschil.
De de hype rondom lpg de afgelopen tijd echt niet begrepen.
Nja voor autovakanties raad ik het persoonlijk gewoon niet aan. Naar duitsland, denemarken of noorwegen is het prima, maar naar andere landen wil ik die stress gewoon niet. Dan maar de vliegtuig pakken.Mawlana schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:55:
[...]
Ik denk dat het in mijn geval inderdaad het beste is om de auto lekker op te rijden. Tegen die tijd zal het elektrisch rijden wellicht interessanter worden (range, laadinfrastructuur etc).
Of ik moet voor de autovakanties een auto huren, maar dan wordt dat uiteindelijk ook een dure grap geloof ik.
Belasting die je niet betaalt kost geen geld, dat zijn misgelopen inkomsten. Verlagen van de accijns kost dan ook niets. Het netto resultaat lijkt mij ondanks de huidige verlaging overigens nog altijd een voor de overheid positief bedrag te zijn tov de inkomsten van accijns en btw bij een prijs van 1,50 (heel grof uitgerekend kreeg de schatkist 35 cent meer waar nu dan weer 17 cent ex btw vanaf gaat). De overheid had beter de accijns inkomsten van vorig jaar als uitgangspunt genomen en dan de boel terug berekend.LordSinclair schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:54:
En wie zorgen ervoor dat die elektrische wagens voor de rijkere lagen zo goed gesubsidieerd kunnen worden? De belastingbetaler, dus de lage en middeninkomens.
Hetzelfde voor subsidiering van de elektrische wagens icm de 0% bijtelling en milieu investeringsaftrek. Er wordt geen geld overgeboekt naar de kopers, er komt in theorie minder geld binnen. In theorie want de vraag is of men anders een dergelijk dure wagen had gekocht. Ik ken toevallig een ondernemer die van een normale gezinsauto naar een jaguar ging omdat die eind van de streep in maandlasten even duur was. Zonder die maatregelen was die auto nooit aangeschaft. Echter worden er wel veel kilometers mee gereden. Je ziet die elektrische auto's ook erg vaak op de weg, veel meer dan je op basis van de verkoop cijfers zou verwachten. Met andere woorden het lijkt erop dat het beleid zeer effectief is. Ze komen terecht bij de personen de veel kilometers vreten.
(Overigens als de overheid serieus is mbt verduurzamen dan is voor iedereen BTW en BPM afschaffen voor elektrische wagens een effectieve manier om het wagenpark heel snel te vergroenen. Hetzelfde voor zonnepanelen wat nu een enorm geneuzel is, wil je er een paar bijleggen dan kom je mogelijk niet in aanmerking.)
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Probleem is dat de verloren btw en bpm inkomsten dan weer ergens anders vandaan moeten komen. En de groep 'brandstofrijders' voelt zich nu al genomen.....sdk1985 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:07:
[...]
Belasting die je niet betaalt kost geen geld, dat zijn misgelopen inkomsten. Verlagen van de accijns kost dan ook niets. Het netto resultaat lijkt mij ondanks de huidige verlaging overigens nog altijd een voor de overheid positief bedrag te zijn tov de inkomsten van accijns en btw bij een prijs van 1,50 (heel grof uitgerekend kreeg de schatkist 35 cent meer waar nu dan weer 17 cent ex btw vanaf gaat). De overheid had beter de accijns inkomsten van vorig jaar als uitgangspunt genomen en dan de boel terug berekend.
Hetzelfde voor subsidiering van de elektrische wagens icm de 0% bijtelling en milieu investeringsaftrek. Er wordt geen geld overgeboekt naar de kopers, er komt in theorie minder geld binnen. In theorie want de vraag is of men anders een dergelijk dure wagen had gekocht. Ik ken toevallig een ondernemer die van een normale gezinsauto naar een jaguar ging omdat die eind van de streep in maandlasten even duur was. Zonder die maatregelen was die auto nooit aangeschaft. Echter worden er wel veel kilometers mee gereden. Je ziet die elektrische auto's ook erg vaak op de weg, veel meer dan je op basis van de verkoop cijfers zou verwachten. Met andere woorden het lijkt erop dat het beleid zeer effectief is. Ze komen terecht bij de personen de veel kilometers vreten.
(Overigens als de overheid serieus is mbt verduurzamen dan is voor iedereen BTW en BPM afschaffen voor elektrische wagens een effectieve manier om het wagenpark heel snel te vergroenen. Hetzelfde voor zonnepanelen wat nu een enorm geneuzel is, wil je er een paar bijleggen dan kom je mogelijk niet in aanmerking.)
Ik wil graag het 'tijdelijke' kwartje van Kok (1991) pér Liter door mij verstookte brandstof ook nog steeds graag terug met terugwerkende krachtstylezzz schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:28:
[...]
Probleem is dat de verloren btw en bpm inkomsten dan weer ergens anders vandaan moeten komen. En de groep 'brandstofrijders' voelt zich nu al genomen.....
Ik vrees dat ik niet alle bonnetjes bewaard heb dus het zal wel geen hout meer snijden om daar nú nog mee aan te gaan komen bij de huidige regering
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
@Will_M Ach de overheid is ook wel eens een bonnetje kwijt.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ligt allemaal een beetje wat de budgetten zijn, welk segment etc.Mawlana schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:55:
[...]
Ik denk dat het in mijn geval inderdaad het beste is om de auto lekker op te rijden. Tegen die tijd zal het elektrisch rijden wellicht interessanter worden (range, laadinfrastructuur etc).
Duitsland en Zwitserland hoeft helemaal geen probleem te zijn.
2x naar Turkije per jaar is wel wat lastiger. Want dan heb je vermoedelijk ook nog haast. In 2 dagen erheen crossen, dat soort dingen.
Maarja, zet het maar eens naast elkaar qua kosten. Denk dat je er best een auto voor kunt huren in Turkije.
Een liter benzine zit rond de 2 euro. Een liter lpg rond de 1 euro.DopdeDouwer schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:58:
[...]
LPG is inderdaad relatief veel gestegen. Van 45-60 cent naar 99 tot 1.20, Dat zie ik niet zo snel meer zakken.
Onze LPG auto doet ongeveer 1op10 als ik mn best doe, Qua kosten kan het bijna niet meer uit LPG te rijden je kan met deze prijzen bijna net zo goed met een 1op16 rijdende benzin1eauto kan pakken (de lpg auto is belasting vrij dus die hogere wegenbelasting heb ik niet eens meegerekend).
Het is inderdaad al langer bekend dat er veel marge op LPG zit. Ook nu nog heb je met een beetje zoeken 20ct verschil.
Dus dat kan nog wel even uit
Maar echt verschil is inderdaad kleiner geworden. Rijd zelf 1:13 dus kan nog echt wel uit op LPG. en niet het nadeel van diesel dat je veel móét rijden vanwege de wegenbelasting.
Dus ik snapte al jaren niet dat niet meer mensen op LPG reden.
Autohuur valt nog best mee hoor. Hoeft niet duur te zijn. Wat ik naar Spanje aan tol kwijt zou zijn huur ik al een auto voor voor 1 a 2 weken. Laat staan brandstof.Mawlana schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:55:
[...]
Ik reed in '94 met een Vialle installatie in een Renault Laguna. Dat ding stond meer tijd in de werkplaats met serieuze motorproblemen dan dat ik er mee kon rijden (nieuwe auto, destijds).Waah schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:01:
[...]
Een liter benzine zit rond de 2 euro. Een liter lpg rond de 1 euro.
Dus dat kan nog wel even uit![]()
Maar echt verschil is inderdaad kleiner geworden. Rijd zelf 1:13 dus kan nog echt wel uit op LPG. en niet het nadeel van diesel dat je veel móét rijden vanwege de wegenbelasting.
Dus ik snapte al jaren niet dat niet meer mensen op LPG reden.
Op gas moet je koken... niet rijden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nou ja probleem. We kunnen het ook een logisch gevolg noemen. Vervoer wordt nu als melkkoe gebruikt. Wil je dat verduurzamen dan kan het best zijn dat je daar wat wijzigingen in moet maken.stylezzz schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:28:
[...]
Probleem is dat de verloren btw en bpm inkomsten dan weer ergens anders vandaan moeten komen. En de groep 'brandstofrijders' voelt zich nu al genomen.....
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
LPG is 98 cent. Diesel 2 euro. Ik rijd op een liter diesel 20km, op hetzelfde model met benzine rijd ik op een liter benzine 14km, op een liter LPG zou dat zo'n 12km zijn.DopdeDouwer schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:58:
[...]
LPG is inderdaad relatief veel gestegen. Van 45-60 cent naar 99 tot 1.20, Dat zie ik niet zo snel meer zakken.
Kortom: LPG is per kilometer al goedkoper dan diesel. Pakken we de wegenbelasting erbij, zit je op 35 voor benzine, 95 voor diesel en 46 voor LPG (Peugeot 206SW van 970kg).
Ik rijd nu 90 euro per maand goedkoper op diesel dan op benzine puur kijkend naar km/liter, daarvan gaat 60 weg aan de wegenbelasting.
Tja, RenaultWill_M schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:12:
[...]
Ik reed in '94 met een Vialle installatie in een Renault Laguna. Dat ding stond meer tijd in de werkplaats met serieuze motorproblemen dan dat ik er mee kon rijden (nieuwe auto, destijds).
Op gas moet je koken... niet rijden
Maar een motor die er voor gemaakt is, werkt prima. In 4 jaar tijd 0 problemen. Niet met de auto, niet met de gasinstallatie. Maarja af fabriek geleverd met LPG

Ik vind de autorit naar m'n vakantiebestemming al leuk, dus vliegen en aldaar een auto huren vind ik minder leuk. Autovakantie naar Turkije zie ik als een road trip.Waah schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:02:
[...]
Autohuur valt nog best mee hoor. Hoeft niet duur te zijn. Wat ik naar Spanje aan tol kwijt zou zijn huur ik al een auto voor voor 1 a 2 weken. Laat staan brandstof.
Ja, heb in het verleden ook een Renault op gas gehad, wat een ellende.Waah schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:08:
[...]
Tja, Renault![]()
Maar een motor die er voor gemaakt is, werkt prima. In 4 jaar tijd 0 problemen. Niet met de auto, niet met de gasinstallatie. Maarja af fabriek geleverd met LPG
Nu een merc ml500 op gas, gaat als een tierelier.
Ik heb een tijd een skoda fabia combi op G3 gereden. Vrij ruime auto <1100kg dus lage mrb en ruim 1op15 op gas op lange stukken. Rijdende spaarpot.
Je ziet nu zelfs toyota hybrids met lpg installaties.
Voor de hyperhypermilers.
Alle tank apps laten nog prijzen van ruim 1,09 zien hier in de buurt.
Je ziet nu zelfs toyota hybrids met lpg installaties.
Voor de hyperhypermilers.
Alle tank apps laten nog prijzen van ruim 1,09 zien hier in de buurt.
Ik had beter vandaag kunnen tanken i.p.v. gisteren (vrijdag). Diesel is ondertussen weer 4 cent gezakt bij mijn vaste Tango in Zwolle. Dat is 18 cent eraf in 2 dagen tijd.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik denk niet dat het specifiek aan renault ligt. De renault's waar we achteraf lpg inbouwden reden makkelijk 5 ton zonder problemen. 80L gastank in de kofferbak.powerboat schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:36:
[...]
Ja, heb in het verleden ook een Renault op gas gehad, wat een ellende.
Nu een merc ml500 op gas, gaat als een tierelier.ben blij dat ik hem afgelopen jaar heb laten ombouwen.
Zal nog steeds niet echt zuinig rijden natuurlijk.powerboat schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:36:
[...]
Ja, heb in het verleden ook een Renault op gas gehad, wat een ellende.
Nu een merc ml500 op gas, gaat als een tierelier.ben blij dat ik hem afgelopen jaar heb laten ombouwen.
Vandaag bij TinQ in Kampen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nR0XsQp60nVKWODinfIVgDDd.jpg?f=user_large)
Wellicht morgen nog 2ct goedkoper op Zondag ?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nR0XsQp60nVKWODinfIVgDDd.jpg?f=user_large)
Wellicht morgen nog 2ct goedkoper op Zondag ?
Nee dat klopt ook wel weer, had een verkeerde generatie waar dit veel bij voorkwam. Echter ging destijds het lichtje niet brandenTrichoglossus schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:05:
[...]
Ik denk niet dat het specifiek aan renault ligt. De renault's waar we achteraf lpg inbouwden reden makkelijk 5 ton zonder problemen. 80L gastank in de kofferbak.

Nee die is niet erg zuinig, maar rijd wel erg lekker!null schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:51:
[...]
Zal nog steeds niet echt zuinig rijden natuurlijk.

We waren op zoek naar een auto waar we ruim konden zitten met 5 personen (kinderen zijn stuk groter dan ik). Gingen eigenlijk kijken voor een quashqai en kwamen met de merc thuis
Net terug van 2 weken vakantie uit Spanje met de auto.
Frankrijk :
Euro95: rond de € 1,95 - € 2,00
Diesel: rond de € 2,10 - € 2.20
Spanje:
Euro95: € 1.80 - € 1.85
Diesel: € 1.85 - € 1.95
Dit zijn dan non-premium versies (die premium prijzen heb ik niet bekeken). Zijn gemiddelden van diverse ketens (vooral Avia en BP in Frankrijk, en Repsol, Cepsa, Shell en BP in Spanje).
Opvallend dat diesel daar dus duurder is dan benzine. De diesel fluctueerde ook veel meer qua prijs van pomp tot pomp dan Euro95.
Frankrijk :
Euro95: rond de € 1,95 - € 2,00
Diesel: rond de € 2,10 - € 2.20
Spanje:
Euro95: € 1.80 - € 1.85
Diesel: € 1.85 - € 1.95
Dit zijn dan non-premium versies (die premium prijzen heb ik niet bekeken). Zijn gemiddelden van diverse ketens (vooral Avia en BP in Frankrijk, en Repsol, Cepsa, Shell en BP in Spanje).
Opvallend dat diesel daar dus duurder is dan benzine. De diesel fluctueerde ook veel meer qua prijs van pomp tot pomp dan Euro95.
[ Voor 45% gewijzigd door wildhagen op 06-04-2022 09:27 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat is niet heel vreemd. Vaak was diesel duurder dan benzine, omdat men in die landen niet absurd veel mrb heft op dieselauto’s .
In Frankrijk bv bestaat geen mrb. Geen wonder dat tot voor kort vrijwel iedereen daar diesel reed.
In België was diesel heel lang veel populairder omdat de mrb eigenlijk niks verschilde, en je aan de pomp goedkoper uit was.
In het VK bv is mijn auto vrijgesteld van mrb, hier betaal ik €114 per maand, overigens vindt men in het VK >£200 per jaar belasting veel
In Frankrijk bv bestaat geen mrb. Geen wonder dat tot voor kort vrijwel iedereen daar diesel reed.
In België was diesel heel lang veel populairder omdat de mrb eigenlijk niks verschilde, en je aan de pomp goedkoper uit was.
In het VK bv is mijn auto vrijgesteld van mrb, hier betaal ik €114 per maand, overigens vindt men in het VK >£200 per jaar belasting veel
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ben wel benieuwd wanneer de prijzen in Duitsland omlaag gaan, ik kan er ook weinig over vinden. Ik vond onderstaande link, maar die zit achter een paywall.
https://limburger.nl/cnt/dmf20220405_94763228
https://limburger.nl/cnt/dmf20220405_94763228
Dat is inderdaad al jaren zo (of wellicht zelf decennia) dat diesel in die landen duurder is..
Morgen bij TinQ maybe nog 2ct lager i.v.m de F1
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/92LaTTwcWvc7et5gjgnxr5n5.jpg?f=user_large)
Ik heb net de auto weer afgetopt, kan ik er weer een hele poos tegen. Laatste prijswijziging vandaag (gebeurd nu meerdere keren per dag), €1.99,4 Euro95 E10, Tamoil Veghel.
Het lijkt voordelig, is het natuurlijk helemaal niet 😏
Het lijkt voordelig, is het natuurlijk helemaal niet 😏
Testing, one, two ...
Vanmiddag volgegooid a 1.898 bij de eerder genoemde pomp Heinen de Heurne op het platteland. Zolang de verlaging in Duitsland nog niet ingaat is hij de goedkoopste.
Net diesel getankt bij TinQ in Kampen voor €1,899Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:37:
Vanmiddag volgegooid a 1.898 bij de eerder genoemde pomp Heinen de Heurne op het platteland. Zolang de verlaging in Duitsland nog niet ingaat is hij de goedkoopste.
is ook alleen maar door de F1 Max kortingWiLLoW_TieN schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:33:
[...]
Net diesel getankt bij TinQ in Kampen voor €1,899
Die actie is ook geen reclame wanneer hij dit seizoen al 2x is uitgevallen met brandstofproblemenJeroentjuh82 schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:35:
[...]
is ook alleen maar door de F1 Max korting
Aan de andere kant is het wel weer fijn dat er zo veel races zijn tegenwoordig, 22 zondagen tankvoordeel gedurende grofweg 9 maanden, timing van de extreme prijsstijgingen viel toevallig ook bijna samen met de eerste race van dit seizoen.
In Gronau (DE) is de dieselprijs inmiddels € 1,82.
Het is alweer een tijdje rustig hier in dit topic maar de laatste week gaat het weer aardig omhoog met de benzine/brandstofprijzen?
Testing, one, two ...
idd. Scheelt dat 1 juni al in zicht is zodat er in duitsland kan worden getankthardware-lover schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:38:
Het is alweer een tijdje rustig hier in dit topic maar de laatste week gaat het weer aardig omhoog met de benzine/brandstofprijzen?
Ja, dat viel mij ook al op... Plus dat de prijsverschillen in het land nu nog groter zijn dan voorheen. We waren vorig weekend een weekend in Noord Holland. Gelukkig konden we dat op 1 tank doen, want het goedkoopste tankstation die we daar zagen, was duurder dan het tankstation waar wij standaard heen gaan...hardware-lover schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:38:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
wie zijn er hier naar lpg gegaan recent?kost immers maar 1 nog wat.
het scheelt dat het in duitsland nog wel op 1.95 kan zitten, maar de prijs is weer net zo hoog pre verlaging. Laat ons klote kabinet de belasting maar naar beneden doen zolang het nodig is.
Een fixed prijs van maximaal 2.00 voor benzine en 1.80 voor diesel klinkt prima wat mij betreft. Weten we in elk geval waar we aan toe zijn.Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:12:
het scheelt dat het in duitsland nog wel op 1.95 kan zitten, maar de prijs is weer net zo hoog pre verlaging. Laat ons klote kabinet de belasting maar naar beneden doen zolang het nodig is.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
@Dennis1812 onder de 1.60 voor benzine
Dat is al helemaal lang geleden.
Ik twijfel of 1.60 benzine (en dan 1.30 diesel o.i.d) nog realistisch is.
Dat heeft België of Duitsland ook niet meer. Zijn maar weinig plekken waar je dat nog haalt volgens mij.
Die belastingverlaging verdwijnt in de zaken van shell etc. Het geeft ze enkel meer ruimte hun marge te vergroten, de consument tankt immers toch wel.Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:12:
Slovenië op dit moment ~1.56 voor benzine en 1.668 voor diesel.
Oostenrijk afgelopen zondag nog diesel getankt voor 1.769. Met opzet op 1 tank van 1.919 vanuit Nederland naar Oostenrijk gegaan. Duitsland is niks goedkoper
Overigens is ook zonnebloemolie hier prima verkrijgbaar,
Oostenrijk afgelopen zondag nog diesel getankt voor 1.769. Met opzet op 1 tank van 1.919 vanuit Nederland naar Oostenrijk gegaan. Duitsland is niks goedkoper
[ Voor 40% gewijzigd door GAIAjohan op 17-05-2022 20:37 ]
Laat het de profiteurs hier maar niet weten...GAIAjohan schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:20:
Slovenië op dit moment ~1.56 voor benzine en 1.668 voor diesel.
Zonnebloemolie gaat dit jaar duurder worden, week erop alle schappen leeg en marktplaats vol.
Houtpulp tekorten waardoor prijs wc papier oploopt... schap was afgelopen weekend alweer leeg, marktplaats zal er vol mee staan.
Prijzen gaan weer aardig omhoog, vandaag de Euro95 weer 2 cent omhoog. Landelijke adviesprijs ligt nu op € 2.349 per liter. Voor diesel is hij 0.2 cent gedaald naar € 2.107 per liter.
Verschil tussen diesel en Euro95 wordt dus weer groter. Nog niet zolang geleden was diesel maar 9 cent goedkoper, nu is dat dus 24 cent. Nog niet op het verschil van vroeger, want traditioneel is diesel ongeveer 30-33 cent goedkoper dan Euro95 geweest, jarenlang.
Verschil tussen diesel en Euro95 wordt dus weer groter. Nog niet zolang geleden was diesel maar 9 cent goedkoper, nu is dat dus 24 cent. Nog niet op het verschil van vroeger, want traditioneel is diesel ongeveer 30-33 cent goedkoper dan Euro95 geweest, jarenlang.
Virussen? Scan ze hier!
_JGC_ schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:49:
[...]
Laat het de profiteurs hier maar niet weten...
Zonnebloemolie gaat dit jaar duurder worden, week erop alle schappen leeg en marktplaats vol.
Houtpulp tekorten waardoor prijs wc papier oploopt... schap was afgelopen weekend alweer leeg, marktplaats zal er vol mee staan.
offtopic:
Dat hamsteren is het grootste probleem. Ik hoor uit meer landen dat er helemaal geen problemen zijn, maar waarschijnlijk hebben sommige egoisten voor jaren in de kast staan inmiddels
Dat hamsteren is het grootste probleem. Ik hoor uit meer landen dat er helemaal geen problemen zijn, maar waarschijnlijk hebben sommige egoisten voor jaren in de kast staan inmiddels
Dat is de adviesprijs, maar bij de gemiddelde pomp scheelt het ~10ct.wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:48:
Prijzen gaan weer aardig omhoog, vandaag de Euro95 weer 2 cent omhoog. Landelijke adviesprijs ligt nu op € 2.349 per liter. Voor diesel is hij 0.2 cent gedaald naar € 2.107 per liter.
Uiteraard, ik kan alleen afgaan op de GLA (Gemiddelde Landelijke Adviesprijs).Dennis1812 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:51:
[...]
Dat is de adviesprijs, maar bij de gemiddelde pomp scheelt het ~10ct.
Hangt er verder vanaf waar je tankt. Langs de snelweg zit men vaak op de GLA of er net een paar cent onder. Langs provinciale wegen is het idd een heel stuk goedkoper, en in dorpen en steden vaak nóg goedkoper dan langs een provinciale weg.
Virussen? Scan ze hier!
Zeker. Maar wat ik bedoel is dat meer en meer stations een lager verschil hanteren waardoor het beeld vertekend.wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:54:
[...]
Uiteraard, ik kan alleen afgaan op de GLA (Gemiddelde Landelijke Adviesprijs).
Hangt er verder vanaf waar je tankt. Langs de snelweg zit men vaak op de GLA of er net een paar cent onder. Langs provinciale wegen is het idd een heel stuk goedkoper, en in dorpen en steden vaak nóg goedkoper dan langs een provinciale weg.
De wegenbelasting is sky high en ik tank voor 9ct minder. Dat verschil moet weer veel groter worden of er moet aan de belasting geschroefd worden.
10 cent maar?Dennis1812 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:51:
[...]
Dat is de adviesprijs, maar bij de gemiddelde pomp scheelt het ~10ct.
Meeste prijzen hier zitten rond de 2,13 voor Euro 95. Das toch meer dan 10 cent, eerder 20,
Met een uitschieter naar 2,10
10ct verschil tussen diesel en benzine.Waah schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:11:
[...]
10 cent maar?
Meeste prijzen hier zitten rond de 2,13 voor Euro 95. Das toch meer dan 10 cent, eerder 20,
Met een uitschieter naar 2,10
Ah my bad
Maar inderdaad, een veel te klein verschil tussen benzine en diesel om het diesel "waard" te maken. Aan de andere kant: Goede manier om van je oude diesels af te komen. Wel jammer van de relatief schone nieuwe diesels...
LPG wordt wel steeds interessanter
[ Voor 62% gewijzigd door Waah op 18-05-2022 11:20 ]
Belgisch artikel over de dieselprijs https://nl.metrotime.be/a...t-3-euro-liter-zelfs-meer . Klinkt niet veel belovend...
Ik heb een Renault Twingo (Diesel) rijd elke dag 92 km naar mijn werk, het zou daardoor echt onbetaalbaar worden om nog auto te rijden.
Ik heb een Renault Twingo (Diesel) rijd elke dag 92 km naar mijn werk, het zou daardoor echt onbetaalbaar worden om nog auto te rijden.
Ik hoop het ook niet nee. Onze vakantie naar Frankrijk wordt dan wel erg duur.PEBKAC schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:50:
Belgisch artikel over de dieselprijs https://nl.metrotime.be/a...t-3-euro-liter-zelfs-meer . Klinkt niet veel belovend...
Misschien maar gewoon een IBC vat voltanken en die gebruiken
"Waarom heb je een aanhanger nodig?"De_Bastaard schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:53:
[...]
Ik hoop het ook niet nee. Onze vakantie naar Frankrijk wordt dan wel erg duur.
Misschien maar gewoon een IBC vat voltanken en die gebruiken
"Zodat ik mijn eigen diesel mee kan nemen!"
Of toch de vakantie in Nederland met de fiets maar doen
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Haha, helaas. Die is al lang geboekt en aanbetaaldWailing_Banshee schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:54:
[...]
"Waarom heb je een aanhanger nodig?"
"Zodat ik mijn eigen diesel mee kan nemen!"
Of toch de vakantie in Nederland met de fiets maar doen
Dan is er nog die laatste optie: Met de fiets naar Frankrijk!De_Bastaard schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:55:
[...]
Haha, helaas. Die is al lang geboekt en aanbetaald
Verwijderd
Diesel is hier op het moment 1.90, 30 cent verschill met benzine 2.20 op het moment waar ik woon.
Het wordt toch eens tijd om te overwegen of we dat ding niet moeten inruilen op een hybride ofzo
Ik ben nu wel blij ja, dat we begin 2020 (vlak voor de vorige crisis) onze auto hebben ingeruild voor een hybride. We rijden er net zoveel kilometers op een tank mee, maar dat kost maar de helft van de prijs.... (en dan hebben we niet eens een plugin hybride...)De_Bastaard schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:57:
Het wordt toch eens tijd om te overwegen of we dat ding niet moeten inruilen op een hybride ofzo
Wat ik opmerkelijk vind is dat sinds 1 April de benzineprijs in Nederland veel en veel harder is gestegen dan in Duitsland. Zo rond 1 April kon ik goedkoper in Nederland tanken dan vlak over de grens in Duitsland. Inmiddels is dan niet meer zo en is Duitsland weer goedkoper...wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:48:
En dan komt er binnenkort in Duitsland ook nog een prijsverlaging...
Wellicht heb je bij het stukje over jezelf ook over België? Maar mijn reactie gaat over Nederland. Een hoge dieselprijs zou hier m.i. ook moeten leiden tot een enorme verlaging van de MRB op dieselvoertuigen. De MRB is immers alleen maar hoog vanwege de "lage" accijns op diesel. Als de diesel straks 4 euro per liter kost dan word je dubbel genaaid.PEBKAC schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:50:
Ik woon in NL, maar als de Dieselprijzen zo naar boven gaan door het embargo zullen we hier ook flink last van hebben. Ik vraag mij dus ook af of er daarom zo een embargo komt? Er zullen namelijk tal van bedrijven (en particulieren) in nood komen met zulke hoge prijzen, en uiteindelijk zal rusland zijn olie toch wel slijten in Azië.Spotmatic schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:20:
[...]
Wellicht heb je bij het stukje over jezelf ook over België? Maar mijn reactie gaat over Nederland. Een hoge dieselprijs zou hier m.i. ook moeten leiden tot een enorme verlaging van de MRB op dieselvoertuigen. De MRB is immers alleen maar hoog vanwege de "lage" accijns op diesel. Als de diesel straks 4 euro per liter kost dan word je dubbel genaaid.
Verwijderd
Jullie hebben er verder niets aan behalve wellicht wat emotionele support, maar ik stond hier gisteren in Finland voor 2,348 per liter diesel te tanken.
Beetje relativeren
Beetje relativeren
Frappant is dat ondanks dat de prijzen in NL weer flink stijgen, de drukte aan de belgische pompen weer verdwenen is. Ik rij meerdere keren over de grens per maand, en op geen enkel tijdstip was er nog extreme drukte zoals een maand of wat geleden.
Dat verschil in centen is er al veel langer. Niet buiten beschouwing laten dat LPG ook fors (procentueel zelfs nog flink meer), in prijs is gestegen.Waah schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:17:
[...]
Ah my badMaar dat verschil is hier ook 20 cent? Benzine meest voorkomend is 2,139 voor euro. Diesel is 1,909
Maar inderdaad, een veel te klein verschil tussen benzine en diesel om het diesel "waard" te maken. Aan de andere kant: Goede manier om van je oude diesels af te komen. Wel jammer van de relatief schone nieuwe diesels...
LPG wordt wel steeds interessanterdat scheelt voor mij best wel. LPG is hier 1,049. Dus het scheelt 86 cent met diesel en 109 cent met euro95.
Mijn jongste dochter rijdt nu zo'n 3 jaar op LPG (bi-fuel auto), en ze klaagt de laatste tijd over die belachelijk hoge prijs aan de pomp. Maar een LPG rijder kijkt natuurlijk niet zo naar een benzine- of dieselprijs zoals degene dat doet die de brandstof wel tankt
Testing, one, two ...
Kortgeleden kostte diesel bijna hetzelfde als benzine. Nu zit er weer 30 cent tussen. Hoe kan dat?
gewenning. De nieuwe prijzen zijn normaal en veel mensen zullen er geen biefstuk minder om eten.stylezzz schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:21:
Frappant is dat ondanks dat de prijzen in NL weer flink stijgen, de drukte aan de belgische pompen weer verdwenen is. Ik rij meerdere keren over de grens per maand, en op geen enkel tijdstip was er nog extreme drukte zoals een maand of wat geleden.
Ja er was altijd al veel verschil, i know. Ik rijd ook al 3 jaar op LPG (Sparck) en vind het ook "belachelijk duur". En procentueel het meest gestegen, ook omdat er nauwelijks korting is gekomen via het rijk itt benzine en diesel.hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:35:
[...]
Dat verschil in centen is er al veel langer. Niet buiten beschouwing laten dat LPG ook fors (procentueel zelfs nog flink meer), in prijs is gestegen.
Mijn jongste dochter rijdt nu zo'n 3 jaar op LPG (bi-fuel auto), en ze klaagt de laatste tijd over die belachelijk hoge prijs aan de pomp. Maar een LPG rijder kijkt natuurlijk niet zo naar een benzine- of dieselprijs zoals degene dat doet die de brandstof wel tankt
Maar procentueel is het minst interessant voor de consument. Het absolute verschil is veel belangrijker. En dat was juist groter geworden. ter vergelijking:
Vorig jaar was het verschil tov:
Benzine: 95 cent
Diesel: 58 cent
Vlak voor de verlaging:
Benzine: 106 cent
Diesel: 90 cent
Nu (na verlaging:
Benzine: 106 cent (benzine wordt de laatste weken duurder, terwijl diesel en LPG daalt. Het verschil was richting de 95 cent weer)
Diesel: 80 cent
LPG rijden is dus eigenlijk alleen maar de voordeligere keuze geworden....
Iemand ervaring met tanken in Kranenburg Duitsland? Of er (onbemande) tankstations zijn waar het mogelijk is na 23:30 uur te tanken? Via Google krijg ik helaas geen duidelijkheid.
[ Voor 15% gewijzigd door Matadores op 23-05-2022 12:58 ]
Heeft met vraag en aanbod te maken.RemcoDelft schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:36:
Kortgeleden kostte diesel bijna hetzelfde als benzine. Nu zit er weer 30 cent tussen. Hoe kan dat?
Benzineprijzen stijgen normaal altijd in deze periode van het jaar. Over 1,5 á 2 maanden is deze periode voorbij en dan zakken ze weer wat. (Tenzij er een brandstoftekort ontstaat waarna de diesel én benzine nog verder gaan stijgen.)
Speel ook Balls Connect en Repeat
clever tanken app/site checken, maar het is mogelijk bij o.a ArgosMatadores schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:57:
Iemand ervaring met tanken in Kranenburg Duitsland? Of er (onbemande) tankstations zijn waar het mogelijk is na 23:30 uur te tanken? Via Google krijg ik helaas geen duidelijkheid.
[knip] wat @Jeroentjuh82 al schrijft 👍
[ Voor 92% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2022 14:06 ]
Testing, one, two ...
Gaat wel weer vrij rap omhoog hier in de buurt. Zal niet lang duren voordat we weer op het niveau van de 'oude' prijs zijn.
Binnenkort allemaal weer bij de buren tanken?
https://dvhn.nl/extra/Gaa...n-Nederland-27710482.html
Binnenkort allemaal weer bij de buren tanken?
https://dvhn.nl/extra/Gaa...n-Nederland-27710482.html
[ Voor 65% gewijzigd door souljah1h op 23-05-2022 19:53 ]
Prijzen gaan rap omhoog ? Het lijkt erop dat de prijzen omlaag gaan ? Net voor 1.87 eu diesel getankt in Groningen.
Diesel omlaag, benzine omhoog? Dat lijkt dan het geval te zijn.daantje_1 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:14:
Prijzen gaan rap omhoog ? Het lijkt erop dat de prijzen omlaag gaan ? Net voor 1.87 eu diesel getankt in Groningen.
Testing, one, two ...
Zojuist voor 1.719 in Oostenrijk getankt (diesel). Hier lijkt de prijs gedaald te zijn tov 1,5 week geleden
En zojuist 1.849 bij binnenkomst Nederland..
Diesel gaat gelukkig weer de goede kant op
Diesel gaat gelukkig weer de goede kant op
Wie gaan er vanaf verder weg ook(weer)in duitsland tanken vanaf 1-6?
Ze zijn in Duitsland iig wel bang voor een Nederlandse invasie:Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:38:
Zie https://www.bndestem.nl/b...-prijsbewust-br~ac035b10/De benzinepomphouders in de regio Kleef, net over de Duitse grens, zijn zich aan het voorbereiden op 1 juni, de dag dat de benzine in Duitsland dubbeltjes goedkoper wordt. Ze verwachten een stormloop, niet alleen van Duitse automobilisten maar vooral vanuit Nederland.
De prijs van een liter benzine kan wel eens zakken van 2,07 euro tot rond de 1,70 euro. ,,De hel breekt los”, zegt Horst Derksen van de Araltankstations in Emmerich en Elten in de Neue Rhein Zeitung (NRZ).
Overigens: de prijs van een liter benzine fluctueert in Duitsland dagelijks met een bandbreedte van tussen de 15 en 20 cent per liter.
Derksen heeft met Aral afgesproken dat de ondergrondse benzinetanks ’s morgens nog helemaal volgetankt worden; er is extra personeel opgeroepen en de voorraad sigaretten wordt aangevuld. Want de Nederlanders die komen tanken, nemen vaak ook een slof sigaretten mee. Een pakje saffies kost in Duitsland vanaf 6,70 euro, in Nederland 8 euro.
,,Als de benzineprijs met een 1 begint, doet het niet meer zo’n pijn als wanneer die met een 2 begint”, zegt Derksen, die op 1 juni twee kassa’s bemenst, terwijl ook in de broodjesshop en de sigarettenbalie extra personeel staat. Derksen gaat ervan uit dat de klandizie uit Nederland blijvend is. ,,Nederlanders zijn zeer prijsbewust. Ze doen meteen boodschappen bij de Penny en dan loont het om tot vanuit Arnhem hiernaartoe te komen."
Hij maakt zich een beetje zorgen om de zondagen. Dan worden de benzinestations in Duitsland namelijk niet beleverd. Maar hij heeft afgesproken dat er op de zaterdagavonden nog benzine gebracht wordt. ,,Hopelijk redden we het dan tot maandagmorgen”, zegt hij.
Deze week waren er al blije Nederlandse gezichten te zien bij de tankstations in Emmerich en Elten. ,,Top. Ik tank altijd in Elten. Maar vanaf 1 juni zal ik de tank weer eens lekker vol gooien”, aldus Henk Franken uit Pannerden. Celeste ter Beek uit Lobith zal niet meteen de eerste dag komen tanken. ,,Dat wordt me te druk. Ik heb geen zin om in de file te gaan staan.”
Lars Kuster van Kuster Energy uit Kleef verwacht files. Hij runt tankstations in Kleef, Emmerik, Bedburg-Hau, Moers en Voerde. Kuster verwacht aan de grens een blijvende run door Nederlandse automobilisten op de tankstations.
,,Ik verwacht twee keer zoveel Nederlanders”, zegt hij in de NRZ. ,,Vooral de eerste paar dagen. Daarna zal het zich weer een beetje normaliseren. Maar we kunnen niet uitsluiten dat er lange files voor de tankstations zullen komen te staan.”
Kuster verwacht dat zijn voorraadtanks op 1 juni nog een keer overdag bijgevuld moeten worden. ,,Maar we hebben opslagtanks van 32.000 liter. Daar kun je wel even mee vooruit.”
Virussen? Scan ze hier!
Hier in Turkije tank ik diesel voor €1,27.
Dat maakt het rijden hier voor een Nederlander extra leuk.
Ik begreep dat ik het beste naar mijn moeder kan gaan, daar is het ook iets van die prijs (Hongarije). Helaas heb ik geen vakantie dagen meer (zijn al gereserveerd voor septemberMawlana schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:31:
Hier in Turkije tank ik diesel voor €1,27.Dat maakt het rijden hier voor een Nederlander extra leuk.
Tsjakka!
Bron, en meer info: Onzekerheid rond olieboycot Rusland direct merkbaar: tanken weer duurder gewordenTanken is vandaag weer duurder geworden. De adviesprijs van gewone benzine tikt nu al de 2,42 euro aan. Daarmee ligt de prijs nog wel onder het record van 2,50 euro, maar de vraag is voor hoe lang.
Sinds gisteren is de adviesprijs al met drie cent gestegen. De laatste weken gaat het erg hard, ziet brandstofexpert Paul van Selms van United Consumers. Waar de stijging voorheen vaak maximaal één cent per keer bedroeg, stijgt die prijs de laatste tijd vaak met twee of drie cent tegelijkertijd.
Dat de prijs zo hard blijft stijgen, heeft volgens Van Selms alles te maken met de grote onzekerheid rond de oorlog in Oekraïne. ,,De onzekerheid is er niet alleen rond de boycot en dat we geen Russische olie meer willen. Maar het heeft er ook mee te maken dat we de olie dan ergens anders vandaan moeten halen en dat heeft meer voeten in de aarde dan veel mensen denken”, meent Van Selms.
Daarnaast is de kans dat de oorlog in Oekraïne verder escaleert eerder groter dan kleiner. En ook dat stuwt volgens hem de prijs. Een andere verklaring voor de oplopende benzineprijs is dat de ruwe olie in dollars wordt afgerekend en dat de dollar sterk staat. ,,Dat maakt de ruwe olie er ook niet bepaald goedkoper op.”
Als de stijging van de prijs in dit tempo doorzet, zou het Van Selms niet verbazen als binnenkort het record van 2,50 euro wordt gebroken. ,,Als je de korting van 17 cent (vanwege de verlaagde accijnzen, red.) niet meerekent, dan zit je al dik over het record heen”, voegt hij toe.
Virussen? Scan ze hier!
benieuwd of het kabinet nog wat eraan gaat doen nu vanaf morgen duitsland aantrekkelijker is. Ik tank liever hier om de hoek als de prijs 1 nog wat zou zijn. Sta binnen 15-20m in duitsland omdat het hier alweer uit de spuigaten aan het lopen is.
Vandaag hier lokaal er in een keer 5 cent bovenop (benzine), het was te verwachten. Volgens mij zit de prijs voor E10 nu alweer op het niveau van voor de accijnsverlaging (2.219 Tamoil).
Testing, one, two ...
gas zit ook weer onder 1,- bij sommige pompen dus is weer aantrekkelijk ook al moet er ook wat benzine in.
bij vandaag inside lieten ze zien van die ene van rij of ree dat ie zei dat ze in augustus gaan kijken wat de schade is als antwoord op dat Wilders vandaag bij een tankstation had gezegd dat ie een voorstel heeft ingedient om accijnzen naar 0 te doen. Lijkt me sterk dat ze echt zo lang gaan wachten, maar anderzijds ook wel want ons kabinet.
Laten ze een hoop pomphouders creperen.
Vandaag blij verrast, LPG terug naar 0,89€ in NH vlak bij huis....terwijl de algemene trend niet echt dalend is.
het nodigt wel uit om naar Duitsland te gaan dit weekend. Was voor mij een kilometer of 30, maar met dit verschil levert de besparing meer op dan de rit aan benzine kost.Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:38:
Waarschijnlijk omdat de Lira niks waard is ofzo?Mawlana schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:31:
Hier in Turkije tank ik diesel voor €1,27.Dat maakt het rijden hier voor een Nederlander extra leuk.
Ik heb in het verleden wel eens in Turkije getankt en was het duurder dan in Nederland.
Ook nog in Iran geweest, nog nooit zo goedkoop diesel getankt.
Er stond gisteren een interview in de krant van verschillende pomphouders (aan de grens). En eigenlijk allemaal zeiden ze dat ze geen problemen voorzagen. Zoals ze zelf zeiden: ze zijn wel gewend aan verschillen in prijzen en ja, gisteren was het stervensdruk in Duitsland. Maar ga jij elke 2 of 3 dagen even 30km omrijden om je auto vol te gooien?Jeroentjuh82 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:08:
bij vandaag inside lieten ze zien van die ene van rij of ree dat ie zei dat ze in augustus gaan kijken wat de schade is als antwoord op dat Wilders vandaag bij een tankstation had gezegd dat ie een voorstel heeft ingedient om accijnzen naar 0 te doen. Lijkt me sterk dat ze echt zo lang gaan wachten, maar anderzijds ook wel want ons kabinet.
Mevr. Kaag stond al bijna met tranen in haar ogen toen ze de 17 cent korting aankondigde. De brandstofaccyns naar 0 zie ik echt nooit gebeuren....Jeroentjuh82 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:08:
@Wailing_Banshee ik woon dichtbij de grens dus hoef niet zoveel km's te maken alleen wel wat verschil met de Shell in Anholt of iets verder rijden zoals bekend. Woon aan de kant waar het gisteren in het nieuws was waar het minder druk was als Kranenburg(Emmerich)maar Anholt is nog dichterbij alleen daar is het nog 1.90 ipv Kleve 1.80 of nog wat lager, maar ben aan het kijken naar een auto op gas want dat is bij 1 pomp in Doetinchem 90 cent en de andere 1,-. Het zal niet zo'n vaart lopen dat ze dicht kunnen want er zullen er ook genoeg zijn die op gas rijden maar dat ze in den haag zo laks doen om de benzineprijs nog meer te laten zakken vindt ik triiest.
we gaan het horenstylezzz schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:53:
[...]
Mevr. Kaag stond al bijna met tranen in haar ogen toen ze de 17 cent korting aankondigde. De brandstofaccyns naar 0 zie ik echt nooit gebeuren....
Dat zie ik ook niet gebeuren, zolang de politiek er zelf geen last van heeft zullen ze niets doen.stylezzz schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:53:
[...]
Mevr. Kaag stond al bijna met tranen in haar ogen toen ze de 17 cent korting aankondigde. De brandstofaccyns naar 0 zie ik echt nooit gebeuren....
Laat ze maar eens hun eigen rekeningen betalen, moet je kijken hoe snel die dingen dan ineens aangepast kunnen worden.
Vorige week was de diesel €1,849, die is tot vandaag alweer opgelopen naar €1,949.
We worden zo voor de gek gehouden met zijn allen, niet alleen met dit. Ze doen ook net alsof alles tegenwoordig uit Oekraïne of Rusland komt.
Een liter benzine in Finland kost €2,40 en in Rusland 80 cent. In Griekenland 2,20 en in Bulgarije 1,50. Moeten Finland en Griekenland nu opeens ook hun accijnzen gaan verlagen, omdat de brandstof bij de buurman toevallig goedkoper is? Ik ben overigens wel bekend met het feit dat er grenscontroles zijn tussen de genoemde landen, maar het fenomeen brandstoftoerisme komt daar zeker voor.
Ja, het is vervelend voor de pomphouders aan de grens, maar in hoeverre zijn die tankstations überhaupt levensvatbaar nu wij steeds meer elektrisch gaan rijden?
Ja, het is vervelend voor de pomphouders aan de grens, maar in hoeverre zijn die tankstations überhaupt levensvatbaar nu wij steeds meer elektrisch gaan rijden?
Schaf in ieder geval alvast de MRB af. Niet betalen voor het bezit, wel voor het gebruik. De brandstofprijzen zullen toch niet meer echt wezenlijk veel dalen, maar dan kunnen we eindelijk eens af van al die kul-regels over belastingvrije oldtimers, de overgangsregeling die alleen voor benzine-auto's geldt zolang ze in de wintermaanden binnen blijven, etc.stylezzz schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:53:
[...]
Afgezien daarvan: let wel, we zijn een erg klein land. De helft van Nederland ligt in de buurt van het buitenland met lagere brandstofprijzen. En de mensen gaan nu ook rekenen en nadenken. Willen we dat al dat geld daarheen verdwijnt?exelletor schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:57: