Ik vind er ook iets van om iemand die aangeeft maximaal 10K te kunnen uitgeven een lening te adviseren eigenlijk. Natuurlijk kun je zo'n auto allrisk verzekeren zodat je bij total loss in ieder geval nog iets geld hebt om de lening af te lossen, maar daarna zit je zonder auto (als je pech hebt...).
Nee, koop een auto die je kunt betalen zou ik zeggen. Als ik het budget had om gewoon nu een hybride of elektrisch alternatief voor mijn huidige auto (trekgewicht/kofferbakruimte) te kopen met een fatsoenlijke range, dan had ik dat waarschijnlijk al wel gedaan

Maar ik moet zeggen, de afgelopen maand heb ik 210km gereden met dat ding dus ik zou zeggen dat een dergelijk grote uitgave (met lening?) op geen enkele manier te rechtvaardigen is. En ja, het kan prima zijn dat ik de komende maand (om maar een periode te noemen) veel meer kilometers maak met de auto, maar het zal waarschijnlijk toch <10k km per jaar blijven omdat de auto niet meer mijn dagelijks vervoer is. Wellicht dat die rekensom anders uit komt als je veel meer moet rijden.
* Destruction ziet zichzelf niet direct van ICE naar EV overstappen, een BEV/PHEV als tussenstap ligt meer voor de hand. Maar de auto's die in het plaatje passen zijn gewoon nog buiten budget.
Bovendien is dit geen ICE vs EV/BEV/PHEV topic

Als dat topic bestaat ben ik wel benieuwd naar hoe mensen die overstap is bevallen btw. In gebruik, kostenplaatje etc.
Waar wij wonen is OV ook geen keuze: reistijd verdubbelt ook, plus dat er ook flinke stukken gelopen moeten worden omdat er gewoon geen bus is.
Same here. Nou woon ik op een 15-20min lopen van het station, dus dat valt wel mee. Maar op veel van mijn bestemmingen is in het geheel geen OV beschikbaar dus dan valt dat simpelweg af. Dan stap je 20km verderop uit trein of bus en succes ermee. Ook niet echt een loop afstand

Nee, eigen vervoer it is. Of dat per definitie altijd de auto moet zijn, imo niet. Maar wel eigen vervoer.
[
Voor 9% gewijzigd door
Destruction op 08-09-2026 11:14
]
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.