IMO ligt het eraan wat de achterliggende situatie is. Niet iedereen gaat vrijwillig ver van het werk wonen/ver van huis werken.
Ik ken een aantal voorbeelden (die - gelukkig - inmiddels bijna met pensioen mogen) van mensen die dichtbij huis solliciteerden zodat ze lekker op de fiets konden en de auto thuis kon blijven voor moeder de vrouw, en door overnames en fusies de situatie zo veranderde dat er een auto bij moest komen, en ivm de kilometers nog een diesel ook, om dat woon-werk verkeer te kunnen blijven doen. En helaas blijkt dan ook dat "gewoon" "even" een andere baan regelen niet voor iedereen is weggelegd.
Ik ken ook situaties van mensen die zelf verder van het werk zijn gaan wonen, om vervolgens druk te klagen toen er iets van rekeningrijden rond begon te zingen... Tsja, dan zeg ik ook: Dat risico heb je zelf genomen. En dan begrijp ik volkomen dat ze zijn verhuisd omdat ze dan voor hetzelfde geld ineens een huis met garage konden kopen ipv een appartementje zonder eigen berging.
Dat diesel ook weer duurder wordt is vooral vervelend voor m'n klanten, want als ik meer geld kwijt ben om de werkbus vol te gooien zullen de klanten meer moeten betalen om dat te compenseren.
* Destruction zou de kosten liever wat lager houden, ook voor de klant.
Privé rijdt ik weinig en als ik op andere werkdagen ergens naartoe moet pak ik bij voorkeur de motorscooter, die gemiddeld 1:32 rijdt
[
Voor 14% gewijzigd door
Destruction op 16-07-2026 10:47
]
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.