Uiteraard ga je niet de grens over om alleen even te tanken, maar doe je daar gelijk even boodschappen. Als je rookt of drinkt haal je je rookwaar en alcohol ook gelijk even op en je voordeel wordt groter en groter.Oilman schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:05:
[...]
Ik vraag mij altijd af of die mensen die over de grens in de rij gaan staan om te tanken tijd over hebben. Zelf woon ik dicht bij de grens, hemelsbreed is het nog geen 10 km. Ver is het eerste tankstation ook niet, maar het is toch al meer dan 20 minuten rijden. In Nederland tankte ik deze week voor €2.16 op een paar honderd meter van mijn standaard ww-route, kortom dat kost geen extra tijd. Ik kan ook naar België rijden om daar te tanken, dan had €1.91 betaald. Dat scheelt €10 op een tank brandstof, ben ik 45 minuten van mijn tijd kwijt en ook 30 km extra gereden, waardoor van mijn €10 besparing er nog maar €6 over zijn. Mijn netto uurloon is wel iets meer dan €8 per uur. Het prijsverschil moet aanzienlijk groter worden voor ik wil gaan overwegen om op-en-neer te rijden naar België om even te tanken.
Hoelang je evt. in de rij staat, net als bij NL tankstations zal het tijdstip waarop je er bent een verschil maken. Ik heb hier in mijn woonplaats ook wel eens meer dan 10min moeten wachten voor ik aan de beurt was om te gaan tanken. 10 minuten wachten in bijvoorbeeld Duitsland zou me dan weinig uit maken.
* Destruction stond vanmiddag 98 E5 te tappen voor 2.38/L, weer een cent of 5 gezakt. Nog geen grote slok op een borrel maar het zou mooi zijn als deze trend blijft doorzetten (ik vrees van niet, die wapen stilstand en vrijgave van Hormuz blijkt immers op gebakken lucht gebaseerd).
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
:strip_exif()/f/image/jxTW76tfMyBwsfWlv2nzwpeT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E1BnJlgsUnx6VXPkEbVxeETH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/tiYRMUH6pINU5GKVKsoGR5Un.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vJvK4QUpAnmfSpVuKQ0KWDP8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fU5Yp322AzAsKhxnbCdqnqrm.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xktj64DEVLB2KyBs47xNMVGr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4HOQIyd5qiMXIbRCp4A5Lp99.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ULndL1PBK0oO0GJy5r2e4U0s.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/NatXzrlT7hvMbTdh3murIoXn.png?f=user_large)