Oilman schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:05:
[...]
Ik vraag mij altijd af of die mensen die over de grens in de rij gaan staan om te tanken tijd over hebben. Zelf woon ik dicht bij de grens, hemelsbreed is het nog geen 10 km. Ver is het eerste tankstation ook niet, maar het is toch al meer dan 20 minuten rijden. In Nederland tankte ik deze week voor €2.16 op een paar honderd meter van mijn standaard ww-route, kortom dat kost geen extra tijd. Ik kan ook naar België rijden om daar te tanken, dan had €1.91 betaald. Dat scheelt €10 op een tank brandstof, ben ik 45 minuten van mijn tijd kwijt en ook 30 km extra gereden, waardoor van mijn €10 besparing er nog maar €6 over zijn. Mijn netto uurloon is wel iets meer dan €8 per uur. Het prijsverschil moet aanzienlijk groter worden voor ik wil gaan overwegen om op-en-neer te rijden naar België om even te tanken.
Ik vraag me dat ook wel een beetje af... ikzelf woon ook dicht bij de grens, maar de grens tussen Luxemburg en Duitsland: 20km.
Nu werk ik ook in Luxemburg, dus ik kom er dagelijks en zorg ok altijd dat als ik tank, dat op mn vaste route is. Speciaal naar Luxemburg gaan rijden om te tanken brengt niet zoveel.
ik had het een paar maanden terug toen ik een bestelbusje gehuurd had en deze weer met volle tank terug moest afleveren... Zou ik gewoon op de weg naar het afleverstation tanken had ik berekend hooguit 10 euro minder te betalen als ik speciaal die 20km naar Lux zou rijden (en ook weer terug), maar wel 40 minuten extra onderweg te zijn.
Momenteel als ik in Luxemburg ben, zie ik erg veel duitse auto's die qua nummerbord duidelijk enkele regio's verder van de grens af liggen, zeker tot 50km.
En het is opvallend hoeveel het er zijn, overduidelijk veel meer dan voordat de prijzen zo stegen (terwijl relatief gezien het prijsverschil eigenlijk groter was vóór de prijsstijgingen).
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat ook maar iets brengt, als die meer dan 30-40 minuten heen en hetzelfde weer terug moeten rijden, voor die lagere benzineprijs, ook al ligt die iets van 25 cent lager. (qua boodschappen: koffie, sterke drank en sigaretten zijn daar ook goedkoper, maar andere boodschappen juist veel duurder)
Van de week zelfs helemaal wat vreemds meegemaakt toen ik tankte ... aan de pomp direct voor me stond een E-auto ... De rijder had in zn kofferbak jerrycans en tankte die vol... dat lijkt me helemaal onpraktisch (tenzij zn benzineauto misschien een volledig lege tank bij hem thuis had, maar anders zit je vooral jezelf te pesten... als je met je benzineauto rijd kun je gewoon direkt de tank volgooien)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen