Waarom zou je je auto maar halfvol tankenVan der Berg schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:54:
Ik heb vanmiddag Euro 95 (E10) getankt bij de Makro voor € 2,229 per liter. De prijzen zijn de laatste tijd inderdaad weer flink aan het stijgen. Tegenwoordig tank ik meestal de tank halfvol zodra die leeg begint te raken (de totale tankinhoud van mijn Toyota Aygo is 35 liter). Mijn rijstijl is erg economisch ingesteld om zoveel mogelijk kilometers uit een tank te halen; ik rijd dan ook zoveel mogelijk op de cruisecontrol.
Ik gooi de tank altijd gewoon vol. Halfvol gooien betekend alleen dat ik een extra keer moet tanken. En nu tank ik ook hooguit 2 keer per maand, zo veel rijdt ik gelukkig niet meer.
Wat zo'n Aygo betreft, ik heb een C1 uit 2008 gehad (ik gok een ouder model dan jij hebt, ook zonder cruise control) en met dat ding kon ik op een volle tank (ook 35L) altijd wel 650-700km halen. Dat haal ik met de huidige auto niet eens met een 58L tank
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
:strip_exif()/f/image/rcG6fRnlHZu6ggADvBMKsakz.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/2EJr2vLsCvIMB230aNHgCJFP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qknMxDtgc2N5BkMXZhqvARNB.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/MDMzgtKKia6cM9V0Z65R0hAN.png?f=fotoalbum_large)