Waar gaat het heen met de brandstofprijzen? - deel 2

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:38
De Straat van Hormuz is weer open volgens Iran. Olieprijs zakt gelijk 12% en zit weer (ruim) onder de $85.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Valorian schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:16:
[...]

In een benzinetank past meestal maar 50-70 liter (iets meer bij de slurpers). Mensen met jerrycans kunnen tot 240 liter meenemen mits goed vastgezet.
Het gaat erom dat die persoon met een E-auto reed ... (en zeker niet voor 240 liter in zn kofferbak had staan, sterker nog, ik zag maar een jerrycan, volgens mi hooguit 50 liter). ongetwijfeld dat hij benzine haalde voor een 'andere' auto (of misschien een andere apparaat met benzinemotor)

Als je dat met een E-auto gaat doen, ben je gewoon erg onpraktisch en vooral onveilig bezig, omdat juist de beste en meest veilige plaats waar je die 50-70 liter kunt opslaan daar ontbreekt. en je heen en weer moet gaan 'navullen'....

dat voor die paar centen te doen, is imho best nonsens.. al kan het natuurlijk zo zijn dat hij sowieso onderweg was (maar dus idd zijn kenteken duide erop dat hij van verderweg kwam, was zelfs een mij onbekende)
TheBrut3 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:22:
De Straat van Hormuz is weer open volgens Iran. Olieprijs zakt gelijk 12% en zit weer (ruim) onder de $85.
De straat is zelfs niet eens écht open, effectief gaan er nog steeds nauwelijks schepen doorheen... maar de markt lijkt vooral heel speculatief op alle ontwikkelingen te reageren. Evengoed springt de prijs een dag later weer 10% omhoog, als er weer een escalatie plaatsvind.

[ Voor 47% gewijzigd door RM-rf op 17-04-2026 17:06 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:57
RM-rf schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:59:

De straat is zelfs niet eens écht open, effectief gaan er nog steeds nauwelijks schepen doorheen... maar de markt lijkt vooral heel speculatief op alle ontwikkelingen te reageren. Evengoed springt de prijs een dag later weer 10% omhoog, als er weer een escalatie plaatsvind.
Heel de stijging tot nu was ook puur speculatief uiteraard. Er is nog helemaal geen tekort in de markt.....

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:15

Destruction

(ex-)Automonteur

De laatste dagen lijkt de prijs te zakken inderdaad. Omdat mijn motorfiets vanmiddag kapot is gegaan had ik vanavond de auto nodig dus die staat nu weer met een volle tank voor de deur a 2.18/L voor E10.

Laten we hopen dat Hormuz dit keer daadwerkelijk open gaat en open blijft, maar ik vrees dat we met de oranje president van alles kunnen verwachten en het dus zeker niet uitgesloten is dat Hormuz binnen zeer korte termijn weer helemaal dicht zit.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
LET OP VOOR JE POST:

Dit topic gaat NIET over discussie omtrent (B)EV vs ICE, onderhoudskosten van deze opties, waarom je tóch voor een EV bent gegaan etc. Blijf ontopic!