Ravnoss schreef op zondag 22 december 2013 @ 10:24:
[...]
Eerste "enorme leugenaar" meldt zich. Misschien ben ik nog niet ver genoeg in Killzone, maar ik kan niet zeggen dat GTAV in vergelijking met Killzone een 3 is qua graphics. Ik vind de vergezichten in Killzone niet veel mooier dan wat ik in GTAV heb gezien, sterker nog vooralsnog heb ik vaker in GTAV even stil gestaan om van het uitzicht te genieten dan in Killzone.
Het verschil is echter best enorm. Ten eerste de resolutie: tenzij je op 10 meter van je TV zit moet je toch echt wel opvallen dat Killzone haarscherp is waar GTAV dit absoluut niet is. Lichteffecten zijn véle malen beter. En ga voor de grap maar eens zo dicht mogelijk tegen een rotsformatie aan zitten in KZ: de textures blijven haarscherp, en dit is een zeldzaam fenomeen. Textures in GTAV zijn 'degelijk' maar niets meer en niets minder.
Begrijp me niet verkeerd GTAV ziet er fantastisch uit en doet natuurlijk ook véél meer ''open world'' dan KZ en is op dat gebied dan ook niet echt te vergelijken want dit vreet resources, zeker op last-gen consoles. Maar als we puur naar effecten, resolutie, texture quality, framerate, animatie etc gaan kijken zitten ze niet eens in dezelfde league. Technisch gezien ook niet.
Wat mij dan wel weer 'stoort' aan KZ als we dan toch ff goed gaan kijken is dat bv GTAV overal dezelfde kwaliteit bied, terwijl dit bij Kz niet zo is. Ik heb vaak gehad dat ik bij het ene gebied dacht ''damn! Dit ziet er écht ziek uit'' terwijl 10 minuten later in het volgende gebied het er gewoon uit ziet als een 'gemiddelde' shooter met leuke lichteffecten en een hogere resolutie. Of dat bovengenoemde rotsformaties echt extreem hoge resolutie textures gebruiken terwijl sommige guns dan ineens weer textures van 4 jaar geleden lijken te gebruiken en dat soort eigenaardigheden.
Maar dit is allemaal mierenneukerij van mijn kant natuurlijk. Normaal gesproken zien eind-games van de vorige generatie er net zo goed uit als launch-window games op de nieuwe generatie op een resolutie verschil na bijvoorbeeld. Denk bv aan Halo 2 en andere games op de XBox versus Call of Duty 2 (launchgame) op de Xbox 360.
Graphics kunnen naar mijn mening héél veel toevoegen aan bepaalde games, maar high end realistische graphics zijn dan ook weer geen must. Skyrim 2 (bij wijze van) wil ik graag zien op high end pc's en de next gen consoles, maar een Borderlands 3 met cartoony stijl word ik net zo vrolijk van

Daar interesesren de graphics me minder en is het meer de artstyle die me aanspreekt.
[
Voor 9% gewijzigd door
Brutal1ty op 22-12-2013 10:58
]